abonnement Unibet Coolblue
pi_140649095
Mag je een ieniemienie-reisje hier ook melden of is dat te min? oO< Ik zit te denken om in het najaar naar Denemarken te gaan in m'n eentje. Eigenlijk vooral om iemand op te zoeken, maar lijkt me een mooi excuus om te kijken of dat reizen op de motor een beetje bevalt.

Binnen nu en een paar jaar wil ik eigenlijk naar de Alpen, omdat daar mijn motorliefde als kleine mjan is begonnen.
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
  maandag 2 juni 2014 @ 23:04:41 #202
34586 kepler
No bounce, no play
pi_140652758
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 13:30 schreef -Splash- het volgende:

[..]

Eh... hoe is de ketting precies eraf gelopen? Hing hij zo slap? Of brak hij af. Echt een gevaarlijke situatie, ik ben blij dat je er zelf zonder kleerscheuren vanaf bent gekomen. Ben benieuwd naar de oorzaak.
Hij hing niet echt extreem slap, was wel opzich weer toe aan opnieuw opspannen. De garage keek ook niet heel raar op toen ik het vertelde, hun vermoeden was gewoon een oude ketting. Ik heb ook gevraagd of ze dat kunnen checken, lijkt me niet zomaar te kunnen gebeuren.

Het gebeurde in een bocht na het stoplicht, met lekker enthousiast optrekken. Merkte wel gelijk dat het de ketting was, dus kon snel mn koppeling inknijpen.

Ik ben ook benieuwd naar de oorzaak
The line is a dot to you!
  dinsdag 3 juni 2014 @ 06:16:08 #203
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_140658630
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 21:55 schreef mjan het volgende:
Mag je een ieniemienie-reisje hier ook melden of is dat te min? oO< Ik zit te denken om in het najaar naar Denemarken te gaan in m'n eentje. Eigenlijk vooral om iemand op te zoeken, maar lijkt me een mooi excuus om te kijken of dat reizen op de motor een beetje bevalt.

Binnen nu en een paar jaar wil ik eigenlijk naar de Alpen, omdat daar mijn motorliefde als kleine mjan is begonnen.
Welkom ^O^ ga je dan ook kamperen of bewaar je dat voor een andere keer?
pi_140676574
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 06:16 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Welkom ^O^ ga je dan ook kamperen of bewaar je dat voor een andere keer?
Mjah, ik betwijfel een beetje of ik een kampeerbikkel ben als het kwik met een beetje pech niet boven de 10graden stijgt. Maar eigenlijk hoort kamperen er wel bij vind ik, nog geen besluit genomen dus.

Ik zit vooral te kijken wat ik met navigatie wil doen. Op kaarten rijden, android app of tweedehands navi opsnorren? En hoe gedetailleerd wil ik mijn route vooraf gepland hebben?
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
  dinsdag 3 juni 2014 @ 18:50:05 #205
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_140676756
Bestemmingen zijn het belangrijkst, hoe je er komt kan je via de groene routes op Michelinkaarten beslissen.

Papieren kaarten nemen tov een navi meer ruimte in, edoch voor Denemarken lijkt me dat niet zo'n heel groot punt.
pi_140686942
Hmmm, nee, dat is voor zo'n afstand geen probleem inderdaad. Zal binnenkort eens gaan kijken of het überhaupt bevalt om met papieren kaarten te rijden.

Het was trouwens toch slim geweest als ik die tassen van Stinkie had overgenomen :') Marktplaats maar weer eens opzoeken.
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
  dinsdag 3 juni 2014 @ 22:35:09 #207
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_140687292
Tanktas lijkt me sowieso het belangrijkst, de rest volgt vanzelf wel. Behoeft overigens geen uitleg dat áls je gaat kamperen, je veel meer dingen mee moet stouwen.

Testritje is aan te raden.
pi_140687495
Tanktas is dan ook het enige dat al wèl in mijn bezit is :+

En ja, daarom vind ik het zonder kamperen ook eigenlijk een beetje lafjes; dan red ik het waarschijnlijk wel met die tanktas en desnoods nog een kleine rol achterop.
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
  dinsdag 3 juni 2014 @ 22:40:59 #209
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_140687564
Ik zou zeggen, probeer het eerst eens zonder alle kampeerzooi. Dat je bijvoorbeeld een hotelletje pakt in België of DIE HEIMAT.

Als je dat dan al veel vindt, dan hoef je ook de andere zooi niet aan te schaffen ;)
pi_140687727
quote:
3s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 22:40 schreef Dekatria het volgende:
Ik zou zeggen, probeer het eerst eens zonder alle kampeerzooi. Dat je bijvoorbeeld een hotelletje pakt in België of DIE HEIMAT.

Als je dat dan al veel vindt, dan hoef je ook de andere zooi niet aan te schaffen ;)
Oh, dat heb ik al eens gedaan toen ik een cursus voor m'n werk had. Tanktas met extra tas achterop. Dat ging makkelijk, en toen moest ik ook werkmeuk meenemen.
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
  woensdag 4 juni 2014 @ 00:04:12 #211
34586 kepler
No bounce, no play
pi_140692099
quote:
3s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 22:40 schreef Dekatria het volgende:
Ik zou zeggen, probeer het eerst eens zonder alle kampeerzooi. Dat je bijvoorbeeld een hotelletje pakt in België of DIE HEIMAT.

Als je dat dan al veel vindt, dan hoef je ook de andere zooi niet aan te schaffen ;)
kampeerzooi neemt een hoop plek in beslag :D Zonder die spullen zou ik ook bijna genoeg hebben aan alleen mn tanktas :P
The line is a dot to you!
pi_140695113
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 22:39 schreef mjan het volgende:
Tanktas is dan ook het enige dat al wèl in mijn bezit is :+

En ja, daarom vind ik het zonder kamperen ook eigenlijk een beetje lafjes; dan red ik het waarschijnlijk wel met die tanktas en desnoods nog een kleine rol achterop.
mijn eerste motortrip naar Schotland heb ik met b&b's gedaan. Dat kostte minder dan alle kampeerzooi bij elkaar
  woensdag 4 juni 2014 @ 07:32:18 #213
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_140696132
Staat natuurlijk buiten kijf dat ondanks alles wat er mee gemoeid is, kamperen met de motor oneindig veel gaver is dan wat dan ook.
pi_140696910
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2014 01:56 schreef Salatrel het volgende:

[..]

mijn eerste motortrip naar Schotland heb ik met b&b's gedaan. Dat kostte minder dan alle kampeerzooi bij elkaar
Tja, maar dat is nu al bijna 5 jaar een reden om toch steeds maar weer te kiezen voor ho(s)tels/B&Bs/appartementen. Als ik meteen kampeerspul had gekocht, had ik het er allang uit gehaald. Bovendien: O+ kamperen O+
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
  donderdag 5 juni 2014 @ 19:56:12 #215
34586 kepler
No bounce, no play
pi_140756361
Er bleek een tandwiel lager kapot te zijn, wat was de oorzaak was! Hij loopt nu weer prima met een nieuwe ketting *O*

Alles ingepakt en morgen rond uurtje of een vertrekken! Het wordt komende week supermooi weer, dus dat is alvast prima!
The line is a dot to you!
pi_140756904
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 19:56 schreef kepler het volgende:
Er bleek een tandwiel lager kapot te zijn, wat was de oorzaak was! Hij loopt nu weer prima met een nieuwe ketting *O*

Alles ingepakt en morgen rond uurtje of een vertrekken! Het wordt komende week supermooi weer, dus dat is alvast prima!
Tof! Of ik lees er gruwelijk overheen, maar waar ga je heenrijden in Noorwegen?
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
  donderdag 5 juni 2014 @ 20:12:18 #217
34586 kepler
No bounce, no play
pi_140756974
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 20:10 schreef mjan het volgende:

[..]

Tof! Of ik lees er gruwelijk overheen, maar waar ga je heenrijden in Noorwegen?
Ik pak zaterdagavond de boot naar Kristiansand en vanaf daar weet ik het nog niet precies :D Ik eindig iig in Trondheim waar mn broertje woont, en daar heb ik 8 dagen de tijd voor vanaf Kristiansand. Ik ga nu wat leuke wegen aankruizen op de kaart :)
The line is a dot to you!
  vrijdag 6 juni 2014 @ 00:08:57 #218
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_140767169
quote:
2s.gif Op donderdag 5 juni 2014 20:12 schreef kepler het volgende:

[..]

Ik pak zaterdagavond de boot naar Kristiansand en vanaf daar weet ik het nog niet precies :D Ik eindig iig in Trondheim waar mn broertje woont, en daar heb ik 8 dagen de tijd voor vanaf Kristiansand. Ik ga nu wat leuke wegen aankruizen op de kaart :)
Veel succes (en plezier!) ^O^
  zondag 8 juni 2014 @ 20:25:57 #219
34586 kepler
No bounce, no play
pi_140842028
Noorwegen gehaald *O* Beetje jammer dat mn motor er vervolgens 1km voor de camping ermee stopt :'( Geluk bij een ongeluk was de camping dichtbij en iemand met verstand van motoren (soort van). Lijkt erop dat het kortsluiting was wanneer ik de voorrem gebruikte... Gevolg was ook dat de accu leeg was. Niet echt een specifiek probleem gevonden, maar aansluiting bij de hendel was verdacht. Accu opgeladen en alles lijkt weer in orde.

Vertrouwen is wel een beetje weg, morgen een stuk naar een stad rijden om te kijken of het probleem niet weer optreedt. Zo ja, dan de anwb maar bellen. Hopelijk gaat het goed :D Sowieso blijf ik nu op de grote wegen deze trip, alhoewel groot in Noorwegen maar relatief is :P
The line is a dot to you!
  zondag 8 juni 2014 @ 20:27:53 #220
183523 Salatrel
Salatrel
pi_140842092
quote:
1s.gif Op zondag 8 juni 2014 20:25 schreef kepler het volgende:
Noorwegen gehaald *O* Beetje jammer dat mn motor er vervolgens 1km voor de camping ermee stopt :'( Geluk bij een ongeluk was de camping dichtbij en iemand met verstand van motoren (soort van). Lijkt erop dat het kortsluiting was wanneer ik de voorrem gebruikte... Gevolg was ook dat de accu leeg was. Niet echt een specifiek probleem gevonden, maar aansluiting bij de hendel was verdacht. Accu opgeladen en alles lijkt weer in orde.

Vertrouwen is wel een beetje weg, morgen een stuk naar een stad rijden om te kijken of het probleem niet weer optreedt. Zo ja, dan de anwb maar bellen. Hopelijk gaat het goed :D Sowieso blijf ik nu op de grote wegen deze trip, alhoewel groot in Noorwegen maar relatief is :P
:X
  zondag 8 juni 2014 @ 20:41:12 #221
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_140842649
Met de schrik vrij gekomen dus :) maar laat je niet kennen!
  zondag 8 juni 2014 @ 22:41:22 #222
34586 kepler
No bounce, no play
pi_140850009
quote:
14s.gif Op zondag 8 juni 2014 20:41 schreef Dekatria het volgende:
Met de schrik vrij gekomen dus :) maar laat je niet kennen!
Nee, ik ga gewoon maar door :D

Nu staan er twee gasten met Vespa's naast me op de camping, als zij het kunnen :P

Vervelende is dat ook mn alles brander niet goed werkt... (thuis wel tijdens de test) Misschien toch maar zo'n blikje gebruiken :D
The line is a dot to you!
  woensdag 11 juni 2014 @ 10:32:33 #223
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_140946972
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 18:50 schreef Dekatria het volgende:
Bestemmingen zijn het belangrijkst, hoe je er komt kan je via de groene routes op Michelinkaarten beslissen.

Papieren kaarten nemen tov een navi meer ruimte in, edoch voor Denemarken lijkt me dat niet zo'n heel groot punt.
Tenzij je gewoon je telefoon gebruikt :)
Scheelt weer. Wel wat minder charme dat dan weer wel.
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
pi_140947327
Ik mag uit de lijst hier :) Motor kwam niet door de apk (eigen stomme rotschuld :') ) dus we hebben dezelfde trip met onze kampeerbus gemaakt. Ook geweldig. We hebben wel bedacht dat we een motortrailer gaan overwegen zodat de motoren meekunnen de volgende keer :9
Ja doei.
  woensdag 11 juni 2014 @ 10:52:09 #225
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_140947379
Zo druk was het dit weekend boven op de Stelviopas in Italië





Als er veel verkeer is dan is het lastig omhoogrijden (vooral aan de noordzijde) omdat je voortdurend in de haarspelden dalend verkeer tegenkomt. De rechterbochten moet je dan zo nauw nemen dat er een groot risico is dat de motor af slaat, je omdondert (want je kunt niet met je rechtervoet bij de grond) en je vervolgens een paar meter naar beneden rolt.



[ Bericht 0% gewijzigd door Nieuwschierig op 11-06-2014 23:22:06 ]
Wie dit leest is gek
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')