Een of twee kilo verschil lijkt me niet zo'n probleem? Het zwaardere spul stop je rechts, het lichtere links...quote:Op maandag 10 februari 2014 18:57 schreef Yreal het volgende:
[ afbeelding ]
Zoiets. Dat is toch onmogelijk in evenwicht te krijgen?
Als je goed hebt opgelet heb je gezien dat mijn beide kisten niet dezelfde inhoud hebben... omdat ik met hetzelfde probleem zitquote:Op maandag 10 februari 2014 18:57 schreef Yreal het volgende:
[ afbeelding ]
Zoiets. Dat is toch onmogelijk in evenwicht te krijgen?
Sorry, ik ben een beetje uitgezoned bij collegequote:Op maandag 10 februari 2014 19:00 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Als je goed hebt opgelet heb je gezien dat mijn beide kisten niet dezelfde inhoud hebben... omdat ik met hetzelfde probleem zit
Je doet simpelweg wat zwaardere dingen in de kleinere kist, et voila.
Mijn rek is rechts groter inderdaad, maar het valt enorm mee. Daarom raad ik ook aan om test te rijden met een volbepakte fiets - mocht er onbalans zijn, dan merk je dat gauw genoeg.quote:Op maandag 10 februari 2014 19:03 schreef Yreal het volgende:
Maar is jouw rek ook niet gelijk aan beide kanten? Het lijkt mij dat dat juist enorme invloed uitoefent op de stabiliteit. De kisten afwegen lijkt mij logisch ja.
Gaan we van de week toch eens wat speelgoed bestellenquote:Op maandag 10 februari 2014 19:05 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Mijn rek is rechts groter inderdaad, maar het valt enorm mee. Daarom raad ik ook aan om test te rijden met een volbepakte fiets - mocht er onbalans zijn, dan merk je dat gauw genoeg.
quote:Op maandag 10 februari 2014 19:06 schreef Yreal het volgende:
[..]
Gaan we van de week toch eens wat speelgoed bestellen
Nog altijd minder erg dan mensen die met 1 kist rijdenquote:Op maandag 10 februari 2014 19:09 schreef Dekatria het volgende:
[..]![]()
Met een ongelijk rek horen ongelijke kisten vind ik trouwens - je ziet ze soms rijden met even grote kisten op een asymmetrisch rek, en dat vind ik (buiten dat het geen porum is) toch gevaarlijk mbt het bewegen in nauwe ruimtes.
en voor minder dan de helft een setje aro'squote:Op maandag 10 februari 2014 20:04 schreef Dekatria het volgende:
560 euri? Jezus man, daarvoor hebbie ekte ZEGA's!
Klinkt goed.quote:Op maandag 17 februari 2014 18:53 schreef Salatrel het volgende:
Net aanvraag najaarsverlof teruggekregenom mijn vrije weekend heen 3 extra vrije dagen dus als weer meezit een shorttrip richting België en Luxemburg oid
Er zijn daar echt ontelbare leuke weggetjes binnendoor.quote:Op donderdag 20 februari 2014 14:54 schreef Sjoerd102 het volgende:
Klinkt goed.
Heb je vast adres cq route in Luxemburg.
Woon in Limburg dus dagtripje is zeker te doen. Echter zoek ik leuke route's.
Ardennen zit ik veel in omgeving Stavelot/Malmedy
die peaklife? heb ik geprobeerd. actieve lader was al DOA. op de accu komt ie niet verder dan een uur of 2 en het afdekklepje waar de accu achter zit was ook gebogen waardoor er een papiertje aan te pas moest komen om de accu op zijn plek te houden. hoop gedoe met kaartmateriaal enz. enz enz. scherm is ook vrij klein. tot slot ging ook de usb poort loszitten waardoor het opladen via 12v socket ook niet meer werkte onderwegquote:Op zaterdag 22 februari 2014 18:39 schreef Sloggi het volgende:
Ik ben na aan het denken over de manier waarop ik voortaan wil navigeren op de motor:
- navigatiesysteem (Chinees à 100 euro schijnt oké te zijn voor het geld als ik motorforum mag geloven)
- navigatie via telefoon (ik kan offline kaarten gebruiken en de navigatie is op zich prima, ik moet dan wel op geluid i.p.v. beeld navigeren)
- kaarten (heb ik nu een aantal maal gedaan; gaat op zich aardig maar als je ver gaat moet je veel kaartmateriaal meenemen en het is soms even zoeken. Ik vind het toch niet ideaal, ook omdat je ver naar beneden moet kijken als je naar je kaart wil kijken in de tanktas).
Wat zijn jullie gedachten hierover?
zelfde is ook van toepassing van IJsland. Dan is GPS leuk om een track bij te houden waar je geweest bent want navigeren is prima met kaart te doenquote:Op zaterdag 22 februari 2014 21:20 schreef kepler het volgende:
Voor de reis naar Noorwegen wordt het een combo tussen telefoon (in de steden) en kaarten. Voordeel is dat het daar makkelijk op kaarten is navigeren, zoveel wegen zijn er niet
De Peaklife inderdaad. Hier heb ik wat aan, bedankt. Goedkoop is duurkoop blijkt maar weer. Toch maar kaarten downloaden op mijn telefoon en een deel ouderwets met de kaart, ik heb vooralsnog geen zin om honderden euro's uit te geven aan een navigatiesysteem.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 20:08 schreef Salatrel het volgende:
[..]
die peaklife? heb ik geprobeerd. actieve lader was al DOA. op de accu komt ie niet verder dan een uur of 2 en het afdekklepje waar de accu achter zit was ook gebogen waardoor er een papiertje aan te pas moest komen om de accu op zijn plek te houden. hoop gedoe met kaartmateriaal enz. enz enz. scherm is ook vrij klein. tot slot ging ook de usb poort loszitten waardoor het opladen via 12v socket ook niet meer werkte onderweg
heb daarna een nier verkocht en een zumo 350LM gekocht. kost een bak meer dan je krijgt echt wel waar voor je geld. de afwerking is beter. het apparaat zelf is sneller en tegenwoordig kan je het kaartmateriaal ook op je PC installeren zodat Basecamp een stuk sneller werkt. voordeel daarvan is dat de routes die je op de computer maakt gebruik maken van hetzelfde kaartmateriaal als je zumo.
met de zumo reed ik afgelopen oktober van Dover naar Leeds (dikke 430km) zonder de accu bij te laden en met zuinigere instellingen zou je het misschien nog wel langer kunnen rekken.
als je een navigatiesysteem wil gebruiken op reis koop dan wat goeds want je wil onderweg echt geen gezeik hebben ermee.
Dat sowieso. Remvloeistof is ook wel handig om te weten hoe en wat, heb ik van de zomer ondervonden.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:56 schreef whY... het volgende:
Ik weet niet of dat helemaal bij dit topic past, maar in mijn ogen moet je toch zeker wel:
Olie peilen en verversen
Bougie controle
lampjes
accu
bandenspanning en onderhoud/profiel
Kettingspanning en vetten
Algehele controle op voorvork, remmen etc.
zelf kunnen doen.
Ik denk dat in de richting van 2-3 maanden wel aardig in de buurt komt voor die afstand. Maatje van me heeft het een jaar terug gedaan - z'n website is hier te vinden.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 11:23 schreef picodealion het volgende:
Ah, hier zitten we dus.
Hebben we nog niet over nagedacht. Het idee kwam van 't weekend op, de derde man moet ook nog even bevestigen dat hij dit ziet zitten maar ik denk dat dat wel goedkomt. Als het plan er is komen de praktische zaken vanzelf wel.
Bedenk tevens dat je bij zo'n geplotte route nog een zesde op kan tellen aan onvoorziene omwegen e.d. Steevast valt mijn route in de praktijk langer uit dan op voorhand verwacht, en dat helpt als je het weet met plannen.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 11:28 schreef picodealion het volgende:
Als ik even uit de losse pols een route in Maps in elkaar flans gaan we daar wel lang over doen zie ik. Als we echt elke dag 400km rijden is het 20 dagen van NL naar omgeving Istanbul, via Krasnodar (achterkant zee) en Odesa weer terug naar NL. Dat is natuurlijk erg onrealistisch, en is voornamelijk snelweg.
Denk dat we nog even moeten puzzelen.
Oh dat is wel interessant. Ik kom overigens uit rond de 8k kilometer (snelweg, dat wel), dat is wel een flinke slag minder hoor. Hij maakt wel een heel ruim rondjequote:Op dinsdag 11 maart 2014 11:27 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Ik denk dat in de richting van 2-3 maanden wel aardig in de buurt komt voor die afstand. Maatje van me heeft het een jaar terug gedaan - z'n website is hier te vinden.
Uiteraard, ik denk bij nader inzien dat betreffende vriend even heeft onderschat hoe ver dit allemaal is. Hier gaan we eens een avondje goed voor zitten met een biertje erbij, kijken hoe we dit aan gaan pakken.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 11:30 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Bedenk tevens dat je bij zo'n geplotte route nog een zesde op kan tellen aan onvoorziene omwegen e.d. Steevast valt mijn route in de praktijk langer uit dan op voorhand verwacht, en dat helpt als je het weet met plannen.
Zeker, maar zo'n reis moet je echt niet allemaal op de snelweg doorbrengen. Niet alleen zie je dan helemaal niets van een land, maar je word tevens compleet gestoord na de eerste weekquote:Op dinsdag 11 maart 2014 11:34 schreef picodealion het volgende:
Oh dat is wel interessant. Ik kom overigens uit rond de 8k kilometer (snelweg, dat wel), dat is wel een flinke slag minder hoor. Hij maakt wel een heel ruim rondje.
Lijkt me een goeie schatting inderdaad.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 11:40 schreef picodealion het volgende:
Nee dat begrijp ik, vandaar dat ik het er expliciet bij zeg. Deze inschatting (snelweg, elke dag 400km) is even een natte vinger schatting van afstand etc. Om een relaxte vakantie te hebben kan je dat wel verdubbelen in tijd volgens mij.
Ik heb mijn Leatherman eens verneukt met het openen van zo'n blikjequote:Op donderdag 20 maart 2014 15:09 schreef Dekatria het volgende:
In dezelfde trend als het blikbrander filmpje:
Ben vandaag bij Aro geweest en twijfel tussen de 32 liter en de 36 liter uitvoering omdat het toch een stukje breder is. Wat denk jij? Heb je trouwens dat nieuwe bevestigingssysteem erop?quote:Op maandag 3 februari 2014 21:16 schreef Salatrel het volgende:
[..]
in Schotland zat ik in hostels en b&b's
Inmiddels heb ik een set Alu kisten van 36L per stuk
[ afbeelding ]
ik heb 2x 36. heb er nog niet mee geredenquote:Op zaterdag 5 april 2014 20:44 schreef DeStedebouwer het volgende:
[..]
Ben vandaag bij Aro geweest en twijfel tussen de 32 liter en de 36 liter uitvoering omdat het toch een stukje breder is. Wat denk jij? Heb je trouwens dat nieuwe bevestigingssysteem erop?
Als je met de kisten erop niet breder bent dan je stuur is het geen probleem.quote:Op zaterdag 5 april 2014 20:44 schreef DeStedebouwer het volgende:
[..]
Ben vandaag bij Aro geweest en twijfel tussen de 32 liter en de 36 liter uitvoering omdat het toch een stukje breder is. Wat denk jij? Heb je trouwens dat nieuwe bevestigingssysteem erop?
Het nieuwe systeem is een RVS plaat op de koffer met twee haken die boven en onder om het kofferrek vallen. Met een simpele draaibeweging van een kunststof schijf wordt de bovenste haak geborgd. Hierdoor kun je snel je koffers (de)monteren zonder gereedschap.quote:Op zondag 6 april 2014 09:17 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ik heb 2x 36. heb er nog niet mee geredenik weet niet wat het nieuwe bevestigingssysteem is?
voor het systeem wat er bij mij zit is ook geen gereedschap nodigquote:Op maandag 7 april 2014 13:09 schreef DeStedebouwer het volgende:
[..]
Het nieuwe systeem is een RVS plaat op de koffer met twee haken die boven en onder om het kofferrek vallen. Met een simpele draaibeweging van een kunststof schijf wordt de bovenste haak geborgd. Hierdoor kun je snel je koffers (de)monteren zonder gereedschap.
Ik ben ook voor de 2x36 gegaan en ga het spul zaterdag halen en dan zelf monteren. Ben benieuwd.
uhh heb jij tubeless onder die xtx? Want met tubes kom je met dat setje niet ver.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:59 schreef mstx het volgende:
Zelf heb ik op vakantie ook zo'n setje mee:
[ afbeelding ]
Toen had ik nog geen xtxquote:Op woensdag 23 april 2014 21:09 schreef Salatrel het volgende:
[..]
uhh heb jij tubeless onder die xtx? Want met tubes kom je met dat setje niet ver.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |