Een of twee kilo verschil lijkt me niet zo'n probleem? Het zwaardere spul stop je rechts, het lichtere links...quote:Op maandag 10 februari 2014 18:57 schreef Yreal het volgende:
[ afbeelding ]
Zoiets. Dat is toch onmogelijk in evenwicht te krijgen?
Als je goed hebt opgelet heb je gezien dat mijn beide kisten niet dezelfde inhoud hebben... omdat ik met hetzelfde probleem zitquote:Op maandag 10 februari 2014 18:57 schreef Yreal het volgende:
[ afbeelding ]
Zoiets. Dat is toch onmogelijk in evenwicht te krijgen?
Sorry, ik ben een beetje uitgezoned bij collegequote:Op maandag 10 februari 2014 19:00 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Als je goed hebt opgelet heb je gezien dat mijn beide kisten niet dezelfde inhoud hebben... omdat ik met hetzelfde probleem zit
Je doet simpelweg wat zwaardere dingen in de kleinere kist, et voila.
Mijn rek is rechts groter inderdaad, maar het valt enorm mee. Daarom raad ik ook aan om test te rijden met een volbepakte fiets - mocht er onbalans zijn, dan merk je dat gauw genoeg.quote:Op maandag 10 februari 2014 19:03 schreef Yreal het volgende:
Maar is jouw rek ook niet gelijk aan beide kanten? Het lijkt mij dat dat juist enorme invloed uitoefent op de stabiliteit. De kisten afwegen lijkt mij logisch ja.
Gaan we van de week toch eens wat speelgoed bestellenquote:Op maandag 10 februari 2014 19:05 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Mijn rek is rechts groter inderdaad, maar het valt enorm mee. Daarom raad ik ook aan om test te rijden met een volbepakte fiets - mocht er onbalans zijn, dan merk je dat gauw genoeg.
quote:Op maandag 10 februari 2014 19:06 schreef Yreal het volgende:
[..]
Gaan we van de week toch eens wat speelgoed bestellen
Nog altijd minder erg dan mensen die met 1 kist rijdenquote:Op maandag 10 februari 2014 19:09 schreef Dekatria het volgende:
[..]![]()
Met een ongelijk rek horen ongelijke kisten vind ik trouwens - je ziet ze soms rijden met even grote kisten op een asymmetrisch rek, en dat vind ik (buiten dat het geen porum is) toch gevaarlijk mbt het bewegen in nauwe ruimtes.
en voor minder dan de helft een setje aro'squote:Op maandag 10 februari 2014 20:04 schreef Dekatria het volgende:
560 euri? Jezus man, daarvoor hebbie ekte ZEGA's!
Klinkt goed.quote:Op maandag 17 februari 2014 18:53 schreef Salatrel het volgende:
Net aanvraag najaarsverlof teruggekregenom mijn vrije weekend heen 3 extra vrije dagen dus als weer meezit een shorttrip richting België en Luxemburg oid
Er zijn daar echt ontelbare leuke weggetjes binnendoor.quote:Op donderdag 20 februari 2014 14:54 schreef Sjoerd102 het volgende:
Klinkt goed.
Heb je vast adres cq route in Luxemburg.
Woon in Limburg dus dagtripje is zeker te doen. Echter zoek ik leuke route's.
Ardennen zit ik veel in omgeving Stavelot/Malmedy
die peaklife? heb ik geprobeerd. actieve lader was al DOA. op de accu komt ie niet verder dan een uur of 2 en het afdekklepje waar de accu achter zit was ook gebogen waardoor er een papiertje aan te pas moest komen om de accu op zijn plek te houden. hoop gedoe met kaartmateriaal enz. enz enz. scherm is ook vrij klein. tot slot ging ook de usb poort loszitten waardoor het opladen via 12v socket ook niet meer werkte onderwegquote:Op zaterdag 22 februari 2014 18:39 schreef Sloggi het volgende:
Ik ben na aan het denken over de manier waarop ik voortaan wil navigeren op de motor:
- navigatiesysteem (Chinees à 100 euro schijnt oké te zijn voor het geld als ik motorforum mag geloven)
- navigatie via telefoon (ik kan offline kaarten gebruiken en de navigatie is op zich prima, ik moet dan wel op geluid i.p.v. beeld navigeren)
- kaarten (heb ik nu een aantal maal gedaan; gaat op zich aardig maar als je ver gaat moet je veel kaartmateriaal meenemen en het is soms even zoeken. Ik vind het toch niet ideaal, ook omdat je ver naar beneden moet kijken als je naar je kaart wil kijken in de tanktas).
Wat zijn jullie gedachten hierover?
zelfde is ook van toepassing van IJsland. Dan is GPS leuk om een track bij te houden waar je geweest bent want navigeren is prima met kaart te doenquote:Op zaterdag 22 februari 2014 21:20 schreef kepler het volgende:
Voor de reis naar Noorwegen wordt het een combo tussen telefoon (in de steden) en kaarten. Voordeel is dat het daar makkelijk op kaarten is navigeren, zoveel wegen zijn er niet
De Peaklife inderdaad. Hier heb ik wat aan, bedankt. Goedkoop is duurkoop blijkt maar weer. Toch maar kaarten downloaden op mijn telefoon en een deel ouderwets met de kaart, ik heb vooralsnog geen zin om honderden euro's uit te geven aan een navigatiesysteem.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 20:08 schreef Salatrel het volgende:
[..]
die peaklife? heb ik geprobeerd. actieve lader was al DOA. op de accu komt ie niet verder dan een uur of 2 en het afdekklepje waar de accu achter zit was ook gebogen waardoor er een papiertje aan te pas moest komen om de accu op zijn plek te houden. hoop gedoe met kaartmateriaal enz. enz enz. scherm is ook vrij klein. tot slot ging ook de usb poort loszitten waardoor het opladen via 12v socket ook niet meer werkte onderweg
heb daarna een nier verkocht en een zumo 350LM gekocht. kost een bak meer dan je krijgt echt wel waar voor je geld. de afwerking is beter. het apparaat zelf is sneller en tegenwoordig kan je het kaartmateriaal ook op je PC installeren zodat Basecamp een stuk sneller werkt. voordeel daarvan is dat de routes die je op de computer maakt gebruik maken van hetzelfde kaartmateriaal als je zumo.
met de zumo reed ik afgelopen oktober van Dover naar Leeds (dikke 430km) zonder de accu bij te laden en met zuinigere instellingen zou je het misschien nog wel langer kunnen rekken.
als je een navigatiesysteem wil gebruiken op reis koop dan wat goeds want je wil onderweg echt geen gezeik hebben ermee.
Dat sowieso. Remvloeistof is ook wel handig om te weten hoe en wat, heb ik van de zomer ondervonden.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:56 schreef whY... het volgende:
Ik weet niet of dat helemaal bij dit topic past, maar in mijn ogen moet je toch zeker wel:
Olie peilen en verversen
Bougie controle
lampjes
accu
bandenspanning en onderhoud/profiel
Kettingspanning en vetten
Algehele controle op voorvork, remmen etc.
zelf kunnen doen.
Ik denk dat in de richting van 2-3 maanden wel aardig in de buurt komt voor die afstand. Maatje van me heeft het een jaar terug gedaan - z'n website is hier te vinden.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 11:23 schreef picodealion het volgende:
Ah, hier zitten we dus.
Hebben we nog niet over nagedacht. Het idee kwam van 't weekend op, de derde man moet ook nog even bevestigen dat hij dit ziet zitten maar ik denk dat dat wel goedkomt. Als het plan er is komen de praktische zaken vanzelf wel.
Bedenk tevens dat je bij zo'n geplotte route nog een zesde op kan tellen aan onvoorziene omwegen e.d. Steevast valt mijn route in de praktijk langer uit dan op voorhand verwacht, en dat helpt als je het weet met plannen.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 11:28 schreef picodealion het volgende:
Als ik even uit de losse pols een route in Maps in elkaar flans gaan we daar wel lang over doen zie ik. Als we echt elke dag 400km rijden is het 20 dagen van NL naar omgeving Istanbul, via Krasnodar (achterkant zee) en Odesa weer terug naar NL. Dat is natuurlijk erg onrealistisch, en is voornamelijk snelweg.
Denk dat we nog even moeten puzzelen.
Oh dat is wel interessant. Ik kom overigens uit rond de 8k kilometer (snelweg, dat wel), dat is wel een flinke slag minder hoor. Hij maakt wel een heel ruim rondjequote:Op dinsdag 11 maart 2014 11:27 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Ik denk dat in de richting van 2-3 maanden wel aardig in de buurt komt voor die afstand. Maatje van me heeft het een jaar terug gedaan - z'n website is hier te vinden.
Uiteraard, ik denk bij nader inzien dat betreffende vriend even heeft onderschat hoe ver dit allemaal is. Hier gaan we eens een avondje goed voor zitten met een biertje erbij, kijken hoe we dit aan gaan pakken.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 11:30 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Bedenk tevens dat je bij zo'n geplotte route nog een zesde op kan tellen aan onvoorziene omwegen e.d. Steevast valt mijn route in de praktijk langer uit dan op voorhand verwacht, en dat helpt als je het weet met plannen.
Zeker, maar zo'n reis moet je echt niet allemaal op de snelweg doorbrengen. Niet alleen zie je dan helemaal niets van een land, maar je word tevens compleet gestoord na de eerste weekquote:Op dinsdag 11 maart 2014 11:34 schreef picodealion het volgende:
Oh dat is wel interessant. Ik kom overigens uit rond de 8k kilometer (snelweg, dat wel), dat is wel een flinke slag minder hoor. Hij maakt wel een heel ruim rondje.
Lijkt me een goeie schatting inderdaad.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 11:40 schreef picodealion het volgende:
Nee dat begrijp ik, vandaar dat ik het er expliciet bij zeg. Deze inschatting (snelweg, elke dag 400km) is even een natte vinger schatting van afstand etc. Om een relaxte vakantie te hebben kan je dat wel verdubbelen in tijd volgens mij.
Ik heb mijn Leatherman eens verneukt met het openen van zo'n blikjequote:Op donderdag 20 maart 2014 15:09 schreef Dekatria het volgende:
In dezelfde trend als het blikbrander filmpje:
Ben vandaag bij Aro geweest en twijfel tussen de 32 liter en de 36 liter uitvoering omdat het toch een stukje breder is. Wat denk jij? Heb je trouwens dat nieuwe bevestigingssysteem erop?quote:Op maandag 3 februari 2014 21:16 schreef Salatrel het volgende:
[..]
in Schotland zat ik in hostels en b&b's
Inmiddels heb ik een set Alu kisten van 36L per stuk
[ afbeelding ]
ik heb 2x 36. heb er nog niet mee geredenquote:Op zaterdag 5 april 2014 20:44 schreef DeStedebouwer het volgende:
[..]
Ben vandaag bij Aro geweest en twijfel tussen de 32 liter en de 36 liter uitvoering omdat het toch een stukje breder is. Wat denk jij? Heb je trouwens dat nieuwe bevestigingssysteem erop?
Als je met de kisten erop niet breder bent dan je stuur is het geen probleem.quote:Op zaterdag 5 april 2014 20:44 schreef DeStedebouwer het volgende:
[..]
Ben vandaag bij Aro geweest en twijfel tussen de 32 liter en de 36 liter uitvoering omdat het toch een stukje breder is. Wat denk jij? Heb je trouwens dat nieuwe bevestigingssysteem erop?
Het nieuwe systeem is een RVS plaat op de koffer met twee haken die boven en onder om het kofferrek vallen. Met een simpele draaibeweging van een kunststof schijf wordt de bovenste haak geborgd. Hierdoor kun je snel je koffers (de)monteren zonder gereedschap.quote:Op zondag 6 april 2014 09:17 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ik heb 2x 36. heb er nog niet mee geredenik weet niet wat het nieuwe bevestigingssysteem is?
voor het systeem wat er bij mij zit is ook geen gereedschap nodigquote:Op maandag 7 april 2014 13:09 schreef DeStedebouwer het volgende:
[..]
Het nieuwe systeem is een RVS plaat op de koffer met twee haken die boven en onder om het kofferrek vallen. Met een simpele draaibeweging van een kunststof schijf wordt de bovenste haak geborgd. Hierdoor kun je snel je koffers (de)monteren zonder gereedschap.
Ik ben ook voor de 2x36 gegaan en ga het spul zaterdag halen en dan zelf monteren. Ben benieuwd.
uhh heb jij tubeless onder die xtx? Want met tubes kom je met dat setje niet ver.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:59 schreef mstx het volgende:
Zelf heb ik op vakantie ook zo'n setje mee:
[ afbeelding ]
Toen had ik nog geen xtxquote:Op woensdag 23 april 2014 21:09 schreef Salatrel het volgende:
[..]
uhh heb jij tubeless onder die xtx? Want met tubes kom je met dat setje niet ver.
quote:
gaat lekker met de viewsquote:
Leuk geschreven! Ik zie dat de can-stove goed werktquote:
Kan inderdaad prima. Het ding is zó basic dat er weinig aan mis kan gaan. Enige issue wat ik zou kunnen noemen is de stabiliteit wellicht - hij heeft wel een redelijk vlakke ondergrond nodig.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 13:20 schreef kepler het volgende:
[..]
Leuk geschreven! Ik zie dat de can-stove goed werktIk zit er ook over te twijfelen om hem mee te nemen naar Noorwegen, zo te lezen kan dat prima
Wootwoot, vette fietsquote:Op maandag 12 mei 2014 11:54 schreef Salatrel het volgende:
gewoon schaamteloos van motormeuk maar mooie film hoor
Met hemelvaart proefkamperen, dus gelijk dan even uitproberen. Nog een slim systeem bedenken om hem stabiel neer te zetten en de mogelijkheid hebben om hem snel af te sluitenquote:Op zaterdag 3 mei 2014 13:28 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Kan inderdaad prima. Het ding is zó basic dat er weinig aan mis kan gaan. Enige issue wat ik zou kunnen noemen is de stabiliteit wellicht - hij heeft wel een redelijk vlakke ondergrond nodig.
Ding werkt voor de rest als een tierelier
Leuk, maar..... wat heb je aan wifi? kan je ook gewoon een telefoon in de tent leggen en een hotspot aanmaken. Je zult hoe dan ook een verbinding moeten creëren via 3G/4G.quote:
Nope. Dan heb je ipv 1 bos sleutels om je zorgen over te maken 2 bosjes om je zorgen over te maken.quote:Op donderdag 29 mei 2014 09:38 schreef kepler het volgende:
Dat sowieso, maar ik heb niet altijd mn motor broek aan. Jij neemt dus geen reserve mee?
Tegen de beestjes. Maar ik zou me er niet in durven omdraaien, laat staan een nummertje maken.quote:
Haha ja, goed punt!quote:Op donderdag 29 mei 2014 17:11 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Nope. Dan heb je ipv 1 bos sleutels om je zorgen over te maken 2 bosjes om je zorgen over te maken.
Het is dezelfde reden waarom ik m'n huissleutels thuislaat. Het enige wat je ermee kan, is ze kwijtraken.
Superquote:Op donderdag 29 mei 2014 19:05 schreef kepler het volgende:
Ik ben nu alles aan het inpakken, ik hou nog ruimte over tot nu toeAanstaande vrijdag vertrekken
![]()
Uiteraard! Helaas geen geld voor een gopro, maar gewone foto's ook prima denk ikquote:Op donderdag 29 mei 2014 19:32 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Superveel plezier! Foto's en verslagje nadien?
Tie-rips, duct-tape, zekeringen, wat extra losse scheerlijnen om als touw te gebruiken. Platgeslagen colablikje voor onder je standaard bij zachte ondergrond doet ook wonderen.quote:Op donderdag 29 mei 2014 20:31 schreef kepler het volgende:
Drie op een rij!
Maar hebben jullie nog nuttige tips van dingen die ik echt niet moet vergeten? Volgens mij heb ik alles, maar je weet het nooit
ow ja, goede lijst! Extra touw is een goede!quote:Op donderdag 29 mei 2014 20:39 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Tie-rips, duct-tape, zekeringen, wat extra losse scheerlijnen om als touw te gebruiken. Platgeslagen colablikje voor onder je standaard bij zachte ondergrond doet ook wonderen.
Voor de rest, check m'n eigenste lijst maar ff
Daarom, alleen benzine is wel handig mocht ik per ongeluk leegrijden (of gewoon oplettenquote:Op donderdag 29 mei 2014 23:36 schreef Erasmo het volgende:
Zou ik niet meenemen, alle vloeistoffen zijn overal makkelijk verkrijgbaar.
Je hebt toch een reserve op je tank?quote:Op donderdag 29 mei 2014 23:38 schreef kepler het volgende:
[..]
Daarom, alleen benzine is wel handig mocht ik per ongeluk leegrijden (of gewoon opletten)
M'n eigenste ma heeft die in elkaar geflanst van een overall, wat elastiek en een stuk rolgordijnquote:Op donderdag 29 mei 2014 23:32 schreef kepler het volgende:
Mooie gereedschap rol trouwens, waar heb je die vandaan?
Ook olie? Die van mij lust best wel een slokjequote:Op donderdag 29 mei 2014 23:36 schreef Erasmo het volgende:
Zou ik niet meenemen, alle vloeistoffen zijn overal makkelijk verkrijgbaar.
Oudere motoren slikken makkelijk olie voor auto's, als het niet anders kan. Des te simpeler des te beter - de dure zooi heeft additieven die moeilijk kunnen gaan doen.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 11:24 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Ook olie? Die van mij lust best wel een slokje
Eh... hoe is de ketting precies eraf gelopen? Hing hij zo slap? Of brak hij af. Echt een gevaarlijke situatie, ik ben blij dat je er zelf zonder kleerscheuren vanaf bent gekomen. Ben benieuwd naar de oorzaak.quote:Op zondag 1 juni 2014 18:28 schreef kepler het volgende:
Afgelopen weekend wezen proefkamperen, dat ging meer dan prima. Nu was het weer ook super dus dat helptIk heb een allesbrander (MSR) kunnen lenen, dus dat gaat mee ipv het blikje
Kortom, ik ben er klaar voor en volgens mij heb ik alles wel!
Alleen staat mn motor bij de garage... 2km voordat ik thuis was gisteren liep de ketting erafKetting moet vervangen worden en dus ook de tandwielen. Dat gaan ze hopelijk woensdag doen. Zelf ben ik vanaf morgen tot woensdagavond in Spanje voor werk, lekkere planning
Nu istie hopelijk eraf gelopen doordat de ketting niet goed meer was. Ik had al wel het idee dat de ketting aan vervanging toe was, maar volgens de vorige garage kon die nog wel een tijdje mee. Blijkbaar niet... Maar beter dat het nu gebeurt, dan ergens halverwege Denemarken.
Ha... ja. Dat ken ik helaas.quote:Op maandag 2 juni 2014 11:17 schreef Salatrel het volgende:
geen motorpech maar wel gadgetgelukafgelopen donderdag wilde tablet op dag 1 van 4 van de frankrijk trip niet opladen... niet via stopcontact en ook niet via sigaretplug>USB stekkert....
het rare was dat wanneer ik mijn tablet via usb op tablet van mijn pa aansluit mijn tablet wel gewoon als opslagmedium gebruikt kon worden dus met de kabel was niks mis.... ik helemaal boos want als dat ding voor garantie terug moest is het nog maar de vraag of die voor de 21e (als ik vertrek) terug zou zijn..
kom ik gisteravond thuis en plug hem nog 1 keer in het stopcontact met originele adapter doet ie het gewoon![]()
![]()
![]()
wat blijkt? het stopcontact>USB adapter en sigaretplug>USB die ik mee had spugen 5v 1a uit maar tablet heeft 5v 1.2a nodig
oftewel kreeg gewoon niet genoeg prik... FML ik tablet voor niks gewiped maar gelukkig gaat ie sowieso mee op wakansie
![]()
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |