abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134251644
Originele OP:

quote:
Op zondag 3 januari 2010 01:17 schreef Quickie_Butt het volgende:
Het viel me op dat er nog geen centraal topic is voor depressies en/of angstklachten. Wel een topic over medicatie bij psychische problemen en een hoe voel je je nu topic, maar die dekken naar mijn mening niet helemaal de lading.

Ik denk dat dit topic wel kan bijdragen in dit subforum. Veel mensen kampen namelijk met depressieve of angstklachten en zo kunnen we een beetje steun bij elkaar zoeken en elkaar van adviezen en tips voorzien :)
Korte omschrijving depressie:

quote:
Depressie
Iemand met een depressie heeft last van een hevige neerslachtigheid.

Die neerslachtigheid klaart niet na een paar dagen vanzelf op, maar duurt minimaal twee weken. Depressie moet niet verward worden met 'gewone' neerslachtigheid die iedereen wel eens heeft. Bij een depressie is deze heviger en tast het dagelijks functioneren aan.

Bron: http://www.trimbos.nl/onderwerpen/psychische-gezondheid/depressie
Korte uitleg van angststoornissen:

quote:
Angststoornissen
Angststoornissen zijn in de psychiatrie de meest voorkomende aandoeningen. Sommige van deze aandoeningen worden fobie genoemd. Het gemeenschappelijke kenmerk van angststoornissen, is dat er sprake is van angst. Mensen kunnen zo angstig zijn dat het hun leven ontregelt.

Wanneer spreken we van een angststoornis?

Angst is een gevoel dat optreedt bij dreigend gevaar. De emotie ontstaat als het welzijn van een persoon direct wordt bedreigd, maar ook als een persoon een situatie als bedreigend ervaart. Als een angst geen reële grond heeft en de betrokken persoon er sociale of beroepsmatige problemen door ondervindt, is er sprake van een stoornis.

In het diagnostisch classificatiesysteem DSM-IV worden de volgende angststoornissen onderscheiden:

Paniekstoornis met of zonder agorafobie
Sociale fobie of angststoornis
Specifieke of enkelvoudige fobie
Obsessief-compulsieve stoornis of dwangstoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Hypochondrie
Angststoornis door een lichamelijke aandoening
Acute stressstoornis
Angststoornis door alcohol of drugs

Voor de Multidisciplinaire Richtlijn Angststoornissen is de indeling van de DSM-IV als uitgangspunt genomen. Van de onderscheiden angststoornissen zijn de volgende aandoeningen opgenomen in de richtlijnen:

Paniekstoornis met en zonder agorafobie
Sociale fobie
Specifieke fobie
Obsessief-compulsieve stoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis

Bron: http://www.trimbos.nl/ond(...)stoornissen-algemeen
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_134251660
Lapo;

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 00:27 schreef Mistico het volgende:
Ik heb trouwens een probleem met mijn zelfbeeld, als vrouwen of mannen naar mij kijken kan ik niet inschatten of ze dat doen omdat ze mij aantrekkelijk/interessant of raar/lelijk vinden.
Daar heb ik ook vaak last van, al is het ook wel eens niet aanwezig, als ik aardig in m'n vel zit bijvoorbeeld.
Merk je daarin bij jezelf ook verschil?
Tante minthy!! O+
pi_134251702
Vol?
pi_134251726
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 00:45 schreef Mistico het volgende:
Vol?
Nee hoor, je mag nu doorposten :)
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_134251750
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2013 00:44 schreef minthy het volgende:
Lapo;

[..]

Daar heb ik ook vaak last van, al is het ook wel eens niet aanwezig, als ik aardig in m'n vel zit bijvoorbeeld.
Als je denkt dat het goed met je gaat, voel je je dan alsnog geremd?
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_134251780
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 00:30 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Naja, dat ik in ieder geval wat meer van mijn paranoïde af zou komen en dat ik leerde om te gaan met mijn schizoïde en schizotypie.
Ik heb er inderdaad wel iets van opgestoken, maar dat zijn hele kleine dingen. Ik stap nu misschien wat sneller op mensen af, maar dat is dan ook het enige.
Ik studeer inderdaad, maar ik zit nu in een fase waar dat misschien wel te combineren valt met de deeltijdsbehandeling.

[..]

Vervelend is dat hè? Ik sympathiseer volledig met je.
Die sova is ook niet bedoeld om je van je persoonlijkheidsstoornis af te helpen. Het ging om een onderdeel daarvan. Het geeft je handvatten om wat makkelijker om te gaan met sociale situaties, en dat is, hoewel je er meer van had verwacht, wel enigszins gelukt. Je stapt nu wat sneller op mensen af. Dat is toch mooi? Dan heeft die training dus wel nut. Verwacht niet dat al je klachten ineens 1,2,3 weg zijn met een sociale vaardigheidstraining. Daar is veel meer tijd, therapie en inzet voor nodig. Dus op naar de deeltijd :)
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_134251788
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 00:47 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Als je denkt dat het goed met je gaat, voel je je dan alsnog geremd?
Ik denk dan niet dat het goed gaat, het gaat dan goed. En nee, dan voel ik me niet geremd ^O^
Tante minthy!! O+
  zaterdag 14 december 2013 @ 00:50:28 #8
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_134251839
Minthy :W
Al spannende partijen geweest bij het PDC wk.
pi_134251882
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 00:50 schreef Royco1 het volgende:
Minthy :W
Al spannende partijen geweest bij het PDC wk.
Heui!
Niks van gevolgd, ik ben weer veel te druk geweest. Geen idee waarmee maar het was druk :')
Tante minthy!! O+
pi_134251892
Ik besef me ook regelmatig dat ik intimiteit mis, als ik andere stelletjes zie bijvoorbeeld. Maar dat zijn momenten, en er zijn veel meer momenten waarop ik heel tevreden ben met vrijgezel zijn.

quote:
Lapo;

[..]

Ik het dat ook meer als ik niet goed in mijn vel zit. Maar in dat opzicht valt het best mee hoe onzeker ik ben eigenlijk, dankzij een aantal positieve ervaringen.
  zaterdag 14 december 2013 @ 00:53:55 #11
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_134251949
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 december 2013 00:52 schreef minthy het volgende:

[..]

Heui!
Niks van gevolgd, ik ben weer veel te druk geweest. Geen idee waarmee maar het was druk :')
-O-
pi_134251981
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 00:47 schreef kuolema het volgende:

[..]

Die sova is ook niet bedoeld om je van je persoonlijkheidsstoornis af te helpen. Het ging om een onderdeel daarvan. Het geeft je handvatten om wat makkelijker om te gaan met sociale situaties, en dat is, hoewel je er meer van had verwacht, wel enigszins gelukt. Je stapt nu wat sneller op mensen af. Dat is toch mooi? Dan heeft die training dus wel nut. Verwacht niet dat al je klachten ineens 1,2,3 weg zijn met een sociale vaardigheidstraining. Daar is veel meer tijd, therapie en inzet voor nodig. Dus op naar de deeltijd :)
Het heeft wel wat nut gehad inderdaad. Dat is wel zo :)
Ik ben achter de schermen momenteel bezig met het verkrijgen van werk en ik wil ook graag verhuizen. Ik denk dat ik toch over mijn paranoïde heen moet zetten en toch wat moet gaan doen. Ik wil graag kijken hoe dat gaat en hoe mensen op mij zullen reageren :)
pi_134252023
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 00:55 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Het heeft wel wat nut gehad inderdaad. Dat is wel zo :)
Ik ben achter de schermen momenteel bezig met het verkrijgen van werk en ik wil ook graag verhuizen. Ik denk dat ik toch over mijn paranoïde heen moet zetten en toch wat moet gaan doen. Ik wil graag kijken hoe dat gaat en hoe mensen op mij zullen reageren :)
Dat zijn mooie doelen :) Ik denk dat het goed voor je is om voor kleine stapjes te gaan. Je hebt grote verwachtingen en hoop maar daardoor zie je de kleine veranderingen niet, en dat is zonde.
pi_134252048
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2013 00:48 schreef minthy het volgende:

[..]

Ik denk dan niet dat het goed gaat, het gaat dan goed. En nee, dan voel ik me niet geremd ^O^
Ah ok. Dat heb ik dus wel. Met alcohol gaat die rem wel iets weg :)
pi_134252122
Ik vind het wel grappig dat ik best vaak advies geef over dingen die ik precies hetzelfde zou hebben gedaan, maar als het over een ander gaat is het allemaal zo logisch terwijl het heel anders en negatiever lijkt als het over jezelf gaat. Dus ergens weet ik wel dat bepaalde dingen niet kloppen, maar toch...
pi_134252154
Bier *O*
  zaterdag 14 december 2013 @ 01:00:47 #17
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_134252185
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 00:59 schreef kuolema het volgende:
Bier *O*
Pak er voor mij ook 1
pi_134252186
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 00:52 schreef kuolema het volgende:

Ik het dat ook meer als ik niet goed in mijn vel zit. Maar in dat opzicht valt het best mee hoe onzeker ik ben eigenlijk, dankzij een aantal positieve ervaringen.
Onzeker ben ik wel altijd, al probeer ik daar niet al teveel bij stil te staan. Dat helpt dan wel aardig. Er kunnen 30 mensen positief tegen me aan zitten te lullen maar het negatieve over mezelf blijft naar boven komen. Wordt aan gewerkt :P

quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2013 00:53 schreef Royco1 het volgende:

[..]

-O-
Sorry jong :D

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 00:57 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ah ok. Dat heb ik dus wel. Met alcohol gaat die rem wel iets weg :)
Nou ja, voor mijn gevoel ben ik dan niet geremd. Als je het zou vergelijken met een ander kan het best zijn dat ik mega-geremd ben :D
Alcohol drink ik niet, afschuwelijke troep.
Tante minthy!! O+
pi_134252241
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2013 01:00 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Pak er voor mij ook 1
Komt ie, vangen!

Dat was geen random post btw, maar een reactie op complex. Ik vind de alcohol bij sociale gelegenheden ook fijn :)
pi_134252250
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 00:56 schreef kuolema het volgende:

[..]

Dat zijn mooie doelen :) Ik denk dat het goed voor je is om voor kleine stapjes te gaan. Je hebt grote verwachtingen en hoop maar daardoor zie je de kleine veranderingen niet, en dat is zonde.
Dat is zo inderdaad :)
pi_134252303
AAAaa neeeeeee PLETS BLINGKABENG royco jij kan echt niet vangen!
  zaterdag 14 december 2013 @ 01:04:33 #22
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_134252306
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 01:02 schreef kuolema het volgende:

[..]

Komt ie, vangen!

Dat was geen random post btw, maar een reactie op complex. Ik vind de alcohol bij sociale gelegenheden ook fijn :)
Je gaat toch niet met bier gooien?
En ik vind alcohol ook fijn.
Al kan ik tegenwoordig ook zonder alcohol relaxed en op mijn gemak zijn.
  zaterdag 14 december 2013 @ 01:05:19 #23
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_134252326
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 01:04 schreef kuolema het volgende:
AAAaa neeeeeee PLETS BLINGKABENG royco jij kan echt niet vangen!
Leugens. Jij gooit gewoon als een meisje :(
pi_134252344
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2013 01:05 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Leugens. Jij gooit gewoon als een meisje :(
En dan mis je hem alsnog!
  zaterdag 14 december 2013 @ 01:07:29 #25
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_134252399
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 01:06 schreef kuolema het volgende:

[..]

En dan mis je hem alsnog!
Jouw schuld
pi_134252422
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2013 01:07 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Jouw schuld
Ga die bende eens opruimen dan!

Ontopic: die bende in je hoofd
pi_134252480
quote:
Lapo;

[..]

Lastige vraag. Als ik goed in me vel zit, (en dat is inmiddels al een tijdje geleden) dan is dit probleem er nog steeds, maar meer op de achtergrond, waardoor ik het een beetje negeer, maar het komt altijd weer terug.

Ik heb hierdoor geen illusies meer dat ik ooit een relatie zou krijgen, puur door mijn uiterlijk. Het voelt alsof ik eruit zie als Quasimodo, terwijl ik weet dat dit absoluut niet zo is. Ik heb een hele knappe vriendin gehad en er zijn af en toe nog vrouwen die met mij willen afspreken (Dit zeg natuurlijk niks over mijn uiterlijk, maar ik snap echt niet wat deze vrouwen in mijn zien, zowel qua uiterlijk als innerlijk).
pi_134252494
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 00:58 schreef kuolema het volgende:
Ik vind het wel grappig dat ik best vaak advies geef over dingen die ik precies hetzelfde zou hebben gedaan, maar als het over een ander gaat is het allemaal zo logisch terwijl het heel anders en negatiever lijkt als het over jezelf gaat. Dus ergens weet ik wel dat bepaalde dingen niet kloppen, maar toch...
En dat geeft helemaal niets. Bij mij kloppen dingen ook niet. Dat is eigenlijk in de grand scheme of things helemaal niet belangrijk. Wat belangrijk is is dat daar aan gewerkt wordt :)
pi_134252538
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 01:10 schreef Mistico het volgende:

[..]

Lastige vraag. Als ik goed in me vel zit, (en dat is inmiddels al een tijdje geleden) dan is dit probleem er nog steeds, maar meer op de achtergrond, waardoor ik het een beetje negeer, maar het komt altijd weer terug.

Ik heb hierdoor geen illusies meer dat ik ooit een relatie zou krijgen, puur door mijn uiterlijk. Het voelt alsof ik eruit zie als Quasimodo, terwijl ik weet dat dit absoluut niet zo is. Ik heb een hele knappe vriendin gehad en er zijn af en toe nog vrouwen die met mij willen afspreken (Dit zeg natuurlijk niks over mijn uiterlijk, maar ik snap echt niet wat deze vrouwen in mijn zien, zowel qua uiterlijk als innerlijk).
Je bent al lichtjaren verder dan ik man :)
Wat heb jij andere vrouwen te bieden?
pi_134252550
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 01:11 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

En dat geeft helemaal niets. Bij mij kloppen dingen ook niet. Dat is eigenlijk in de grand scheme of things helemaal niet belangrijk. Wat belangrijk is is dat daar aan gewerkt wordt :)
Nee het is een goed teken, namelijk dat je ergens best wel weet dat het niet klopt wat je denkt. Alleen jammer dat ik dat pas inzie als ik het over andere mensen ga hebben. Maar dat is wel een van de handige dingen van dit forum.
pi_134252599
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 01:13 schreef kuolema het volgende:

[..]

Nee het is een goed teken, namelijk dat je ergens best wel weet dat het niet klopt wat je denkt. Alleen jammer dat ik dat pas inzie als ik het over andere mensen ga hebben. Maar dat is wel een van de handige dingen van dit forum.
Dat is wel zo, maar je moet er wel wat mee gaan doen. Je kunt er toch niet mee blijven zitten? Dat wil je toch niet?
pi_134252635
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 01:15 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Dat is wel zo, maar je moet er wel wat mee gaan doen. Je kunt er toch niet mee blijven zitten? Dat wil je toch niet?
Uiteraard. Maar dat ik iets op dit moment denk zegt niks over wat ik morgen denk. Ik bedoel, dit soort 'aha' momenten zijn er wel vaker maar niet constant zeg maar.
pi_134252656
Dat is dan dus eigenlijk wat je bij therapie moet leren; een voortdurend aha-moment.
pi_134252732
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 01:10 schreef Mistico het volgende:

[..]

*herkenningsboks*
Tante minthy!! O+
pi_134252755
Minthy hoe gaat het verder met jou nu?
pi_134252832
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 01:13 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Je bent al lichtjaren verder dan ik man :)
Wat heb jij andere vrouwen te bieden?
Lijkt me sterk. Ik ga nu pas hulp zoeken, mijn leven is vastgelopen, Ik kom zelden meer buiten. De vrouwen over wie ik spreek heb ik leren kennen toen ik nog goed in me vel zat. Ik heb nu al zo'n 2 jaar geen date meer gehad, omdat ik niet geloof dat deze vrouwen iets met mij willen.

Wat ik te bieden heb? Geen idee. Ik heb het idee dat 99% van de mannen beter zijn dan ik.
  zaterdag 14 december 2013 @ 01:27:37 #37
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_134252853
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 01:07 schreef kuolema het volgende:

[..]

Ga die bende eens opruimen dan!

Ontopic: die bende in je hoofd
Het is helemaal geen bende in mijn hoofd
pi_134252860
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2013 01:27 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Het is helemaal geen bende in mijn hoofd
Wat doe je hier dan in dit topic?
  zaterdag 14 december 2013 @ 01:29:30 #39
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_134252893
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 01:28 schreef kuolema het volgende:

[..]

Wat doe je hier dan in dit topic?
Heb wel een depressie gehad. Maar op het moment gaat het met mij best goed
pi_134252902
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2013 01:29 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Heb wel een depressie gehad. Maar op het moment gaat het met mij best goed
Nou vooruit. Tof ^O^
  zaterdag 14 december 2013 @ 01:31:39 #41
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_134252928
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 01:30 schreef kuolema het volgende:

[..]

Nou vooruit. Tof ^O^
Dus ik mag blijven posten?
pi_134252947
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 01:22 schreef kuolema het volgende:
Minthy hoe gaat het verder met jou nu?
Aan het worstelen met grenzen en zelfbeeld en opdrachten hierover vakkundig voor me uit schuiven :')
Het kost smerig veel moeite om eerlijk naar mezelf te kijken, het vreet energie om bij alles wat ik denk me af te moeten vragen of de gedachten wel kloppen. Positief dingetje daarbij is dat er amper ruimte is voor gepieker.
Verder wat aan het dippen, omdat december. Veel nare dingen meegemaakt in die maand, komt elk jaar weer naar boven, plus het gemis van een aantal dierbaren met de feestdagen.

Ook een paar hele leuke dingen gaande, gelukkig is het niet alleen maar kommer en kwel :P
Tante minthy!! O+
pi_134252984
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2013 01:31 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Dus ik mag blijven posten?
Ik zal het maandag even met het bestuur overleggen en dan laat ik het je binnen vijf werkdagen weten.
pi_134253015
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 december 2013 01:21 schreef minthy het volgende:

[..]

*herkenningsboks*
Dan ga ik waarschijnlijk een zelfde soort behandeling krijgen als jou. Is het lastig/confronterend?
  zaterdag 14 december 2013 @ 01:36:54 #45
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_134253026
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 01:35 schreef kuolema het volgende:

[..]

Ik zal het maandag even met het bestuur overleggen en dan laat ik het je binnen vijf werkdagen weten.
Bureaucratische bende.
Daar trek ik me niks van aan.
pi_134253057
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2013 01:33 schreef minthy het volgende:

[..]

Aan het worstelen met grenzen en zelfbeeld en opdrachten hierover vakkundig voor me uit schuiven :')
Het kost smerig veel moeite om eerlijk naar mezelf te kijken, het vreet energie om bij alles wat ik denk me af te moeten vragen of de gedachten wel kloppen. Positief dingetje daarbij is dat er amper ruimte is voor gepieker.
Verder wat aan het dippen, omdat december. Veel nare dingen meegemaakt in die maand, komt elk jaar weer naar boven, plus het gemis van een aantal dierbaren met de feestdagen.

Ook een paar hele leuke dingen gaande, gelukkig is het niet alleen maar kommer en kwel :P
Dat stilstaan bij gedachten wordt uiteindelijk een gewoonte en dan gaat het meer vanzelf en kost het minder energie, als het goed is. Maar je bent ermee bezig en dat is goed! Nu maar hopen dat het gauw januari wordt! (zelf vind ik kerst en zo wel leuk hoor)
pi_134253064
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2013 01:36 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Bureaucratische bende.
Daar trek ik me niks van aan.
Pas op he!
  zaterdag 14 december 2013 @ 01:39:25 #48
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_134253088
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 01:38 schreef kuolema het volgende:

[..]

Pas op he!
En anders?
pi_134253098
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2013 01:39 schreef Royco1 het volgende:

[..]

En anders?
Dan krijg je helemaal geen bier meer!
pi_134253111
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 01:36 schreef Mistico het volgende:

[..]

Dan ga ik waarschijnlijk een zelfde soort behandeling krijgen als jou. Is het lastig/confronterend?
Dat hangt ervan af; ik heb een angststoornis waarvoor ik onder behandeling ben. Dat slechte zelfbeeld maakt daarvan een onderdeel uit.
Het is erg lastig en confronterend, maar je leert er ook verdomd veel van. Ik volg op dit moment twee therapieën; cognitieve gedragstherapie (cgt) en psychomotorische therapie (pmt). Over beide kan je veel vinden op internet, best interessant om daar voor je traject eens iets over te lezen.
Tante minthy!! O+
pi_134253128
cgt is best wel standaard voor uiteenlopende klachten, grote kans dat dat je wordt aangeboden mistico.
  zaterdag 14 december 2013 @ 01:42:25 #52
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_134253145
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 01:39 schreef kuolema het volgende:

[..]

Dan krijg je helemaal geen bier meer!
Dat is wel heel streng.
Ik zal het nooit meer doen :*
pi_134253158
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2013 01:42 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Dat is wel heel streng.
Ik zal het nooit meer doen :*
Dat is je geraden! Maar ik ben eigenlijk heel lief hoor
  zaterdag 14 december 2013 @ 01:45:05 #54
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_134253174
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 01:43 schreef kuolema het volgende:

[..]

Dat is je geraden! Maar ik ben eigenlijk heel lief hoor
Ja en dat moet ik geloven zeker
pi_134253182
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2013 01:45 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Ja en dat moet ik geloven zeker
Dat moet inderdaad. Anders krijg je straf :6
  zaterdag 14 december 2013 @ 01:47:39 #56
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_134253202
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 01:45 schreef kuolema het volgende:

[..]

Dat moet inderdaad. Anders krijg je straf :6
Haha, ok
pi_134253226
Ik ga naar bed mensen, ik wens jullie allen een goede nachtrust! :*
pi_134253381
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 01:41 schreef kuolema het volgende:
cgt is best wel standaard voor uiteenlopende klachten, grote kans dat dat je wordt aangeboden mistico.
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2013 01:40 schreef minthy het volgende:

[..]

Dat hangt ervan af; ik heb een angststoornis waarvoor ik onder behandeling ben. Dat slechte zelfbeeld maakt daarvan een onderdeel uit.
Het is erg lastig en confronterend, maar je leert er ook verdomd veel van. Ik volg op dit moment twee therapieën; cognitieve gedragstherapie (cgt) en psychomotorische therapie (pmt). Over beide kan je veel vinden op internet, best interessant om daar voor je traject eens iets over te lezen.
Ik zal er eens naar gaan kijken, bedankt. :)
  zaterdag 14 december 2013 @ 02:45:06 #59
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_134253880
Mijn slapelijke nachtje uit bkijkt toch wel gezellig te zijn geworden. Beter dan slapen
  zaterdag 14 december 2013 @ 05:07:36 #60
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_134254133
Nouja weet t net zo goed nog niet.
Slaat eigenlijk nergens op, want best wel oke avond gehad. maar af en toe ga ik met 1 van de barmannen (samen met wat anderen) af en toe en visje halen op de markt. Is meesal tegen half 6, dus altijd even aan de bar hangen.
Maar af en toe is 1 van de eigenaren t blijkbaar daar nie mee eens, en moet ik alsnog naar huis. Vanavond kon ik dat niet zo goed hebben (blijkbaar), want boos en gewoon weggelopen, terwijl hij me nog na riep, over wat er precies was.
Wou gewoon even een oud en vertrouwd avondje + visje hebben, kon ik wel even gebruiken... maar helaas. Was ik nu maar gewoon thuis gebleven en gewoon vroeg wezen slapen, had deze ellende toch gescheeld.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_134254889
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2013 01:33 schreef minthy het volgende:

[..]

Maar wat ga je nu met de feestdagen doen dan?
pi_134254971
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 december 2013 05:07 schreef Cue_ het volgende:
Nouja weet t net zo goed nog niet.
Slaat eigenlijk nergens op, want best wel oke avond gehad. maar af en toe ga ik met 1 van de barmannen (samen met wat anderen) af en toe en visje halen op de markt. Is meesal tegen half 6, dus altijd even aan de bar hangen.
Maar af en toe is 1 van de eigenaren t blijkbaar daar nie mee eens, en moet ik alsnog naar huis. Vanavond kon ik dat niet zo goed hebben (blijkbaar), want boos en gewoon weggelopen, terwijl hij me nog na riep, over wat er precies was.
Wou gewoon even een oud en vertrouwd avondje + visje hebben, kon ik wel even gebruiken... maar helaas. Was ik nu maar gewoon thuis gebleven en gewoon vroeg wezen slapen, had deze ellende toch gescheeld.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ellende? Hoezo? Dit is toch weer een les?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_134254975
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 09:36 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Wat ga jij op de feestdagen doen?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_134255015
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 09:46 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Wat ga jij op de feestdagen doen?
Ik ga uit eten met anderen en op visite bij anderen. (op verschillende feestdagen en met verschillende clubjes mensen ;) )
  zaterdag 14 december 2013 @ 10:49:06 #65
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_134255688
Over jezelf anders voordoen (vorige topic): als je depressief bent ben je inderdaad niet zo jezelf, maar in onderdelen misschien ook wel. In ieder geval geldt dar voor mij. Ik ben niet depressief, maar de grootste optimist ben ik niet. Zou ik wel willen hoor, maar helaas is het glas best vaak half leeg. Ik kan dat pessimisme vaak wel snel omdraaien hoor, maar in de kern blijf ik wel een beetje een zeikerd ;) en is mijn stemming gewoon een zesje ofzo. Ik moet dus ook vooral geen relatie hebben met iemand die ook zo is, want dat wordt een grote droefenis. :@ best jammer omdat mijn enige grote liefde tot nu toe ook zo is als ik. Of eigenlijk nog negatiever (volgens mij is die man doodongelukkig maar probeert hij dat te verstoppen voor zichzelf).
Anyway, daar moet ik uit de buurt blijven.

Datingsites vind ik ook stom. Ik heb er het geduld niet voor. Ik hoop maar dat ik ooit gewoon tegen iemand aanloop ofzo.

Comp: ik ben trots op je dat je toch nog wat van de sova hebt kunnen oppikken en deeltijd lijkt me goed voor je. Het is gewoon heftige shit waar je mee loopt dus dat moet grondig worden opgepakt. Fijn dat die ruimte er nu ook is in je studie.
En je kerstplannen klinken ook leuk :)

Hier geen plannen. Ik ben gewoon thuis. Uitrusten, beetje shoppen. Heb een bonus gekregen van mijn werk omdat ik dit jaar zo goed gepresteerd heb *O* dikke vette opsteker voor mij, ben helemaal trots en blij. Tot de kerst nog wel buffelen. Deadlines, tegenvallers, bleh. Wel leuke uitdagingen hoor, maar ik was er gisteren ff niet lekker van. Dus dit weekend doe ik lekker niks. Ja, beetje huishouden en hardlopen :Y

En ik ga komende week maar weer ff achter de lichtbak zitten. Beetje moei van het donker.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_134256876
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 10:49 schreef Murmeli het volgende:
Over jezelf anders voordoen (vorige topic): als je depressief bent ben je inderdaad niet zo jezelf, maar in onderdelen misschien ook wel. In ieder geval geldt dar voor mij. Ik ben niet depressief, maar de grootste optimist ben ik niet. Zou ik wel willen hoor, maar helaas is het glas best vaak half leeg. Ik kan dat pessimisme vaak wel snel omdraaien hoor, maar in de kern blijf ik wel een beetje een zeikerd ;) en is mijn stemming gewoon een zesje ofzo. Ik moet dus ook vooral geen relatie hebben met iemand die ook zo is, want dat wordt een grote droefenis. :@ best jammer omdat mijn enige grote liefde tot nu toe ook zo is als ik. Of eigenlijk nog negatiever (volgens mij is die man doodongelukkig maar probeert hij dat te verstoppen voor zichzelf).
Anyway, daar moet ik uit de buurt blijven.

Datingsites vind ik ook stom. Ik heb er het geduld niet voor. Ik hoop maar dat ik ooit gewoon tegen iemand aanloop ofzo.
Ik herken me hier 99.9% in. Die 0.1% zit hem in het gegeven dat ik op vrouwen val en niet mannen :'). De dame waar ik op dit moment mee date, ook dat is weer een enorme droevurt, enorme shitlading aan issues maar ik connect daar helaas vele malen beter mee dan met die dames die een gezond en happy leven hebben gehad toen ze jonger waren. :')
pi_134256926
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 09:36 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Nog steeds hetzelfde als wat ik in het vorige topic zei; familie. Beide kerstdagen en oud en nieuw (sterfdag van m'n pa, elk jaar een klotedag) ga ik dit jaar uitzitten bij m'n broer en zijn gezin. Zij kunnen geen kant op nog omdat de jongste nog zo klein is ;)
Tante minthy!! O+
  zaterdag 14 december 2013 @ 12:50:38 #68
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_134257440
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 09:46 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ellende? Hoezo? Dit is toch weer een les?
Les om huis te bllijven?
pi_134257464
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 december 2013 12:50 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Les om huis te bllijven?
Wees wat positiever ;). Ik ga het je niet vertellen maar waarom ben je zo negatief? Ben je teleurgesteld om dat jij graag een avondje 'zoals normaal' wou hebben en dat niet gebeurde? Dat is toch niet jouw schuld?
  zaterdag 14 december 2013 @ 12:53:38 #70
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_134257491
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 12:51 schreef sitting_elfling het volgende:

Wees wat positiever ;). Ik ga het je niet vertellen maar waarom ben je zo negatief? Ben je teleurgesteld om dat jij graag een avondje 'zoals normaal' wou hebben en dat niet gebeurde? Dat is toch niet jouw schuld?
Klopt, was hoogstens jammer. Door de drank wordt het wat uitvergroot zoals je ziet :')
pi_134257722
Hoe zijn sommigen van jullie uit een zware depressieve fase gekomen? Bij mij is het sinds een week of 3 zo heftig dat ik me afvraag of ik er überhaupt nog ga uitkomen. Mijn therapeute zegt dat het, alhoewel het natuurlijk qua gevoelens en emoties die ik ervaar superheftig is, goed is dat dit nu gebeurt, omdat ik nu tegen de wezenlijke problemen aanloop en sowieso veel van alles wat in de afgelopen maanden bij de therapie gebeurd is, ook verwerkt moet worden.

Ik doe wel dingen die ik zou moeten doen: ik vraag anderen om hulp, ben nu van plan medicatie ter ondersteuning te nemen, ik onderneem dingen, probeer qua eten en drinken goed voor mezelf te zorgen (lukt niet altijd helaas), maar de heftige gevoelens blijven en ik vind het steeds lastiger om die gevoelens uit te houden. Is het "gewoon" een kwestie van proberen blijven doorgaan en het uitzitten en ooit wordt het beter?

Zoals gister: ben wezen stappen en dansen. Ik heb wel wat gedronken en had het redelijk naar mijn zin. Ik ben voorheen wakker geworden en heb meteen gemerkt dat ik me kut voel en totaal eenzaam. Ik heb eerst maar weer een half uur zitten huilen, maar ook dat helpt niet. Ik word er moedeloos en ook radeloos van ;(.
  zaterdag 14 december 2013 @ 13:40:41 #72
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_134258358
quote:
9s.gif Op zaterdag 14 december 2013 13:08 schreef rainbowwarrior het volgende:
Hoe zijn sommigen van jullie uit een zware depressieve fase gekomen? Bij mij is het sinds een week of 3 zo heftig dat ik me afvraag of ik er überhaupt nog ga uitkomen. Mijn therapeute zegt dat het, alhoewel het natuurlijk qua gevoelens en emoties die ik ervaar superheftig is, goed is dat dit nu gebeurt, omdat ik nu tegen de wezenlijke problemen aanloop en sowieso veel van alles wat in de afgelopen maanden bij de therapie gebeurd is, ook verwerkt moet worden.

Ik doe wel dingen die ik zou moeten doen: ik vraag anderen om hulp, ben nu van plan medicatie ter ondersteuning te nemen, ik onderneem dingen, probeer qua eten en drinken goed voor mezelf te zorgen (lukt niet altijd helaas), maar de heftige gevoelens blijven en ik vind het steeds lastiger om die gevoelens uit te houden. Is het "gewoon" een kwestie van proberen blijven doorgaan en het uitzitten en ooit wordt het beter?

Zoals gister: ben wezen stappen en dansen. Ik heb wel wat gedronken en had het redelijk naar mijn zin. Ik ben voorheen wakker geworden en heb meteen gemerkt dat ik me kut voel en totaal eenzaam. Ik heb eerst maar weer een half uur zitten huilen, maar ook dat helpt niet. Ik word er moedeloos en ook radeloos van ;(.
Ja doorbikkelen helaas. Drinken helpt trouwens niet. Als het uitgaan dan niet leuk is, ga dan korter uit of ga bijv bij vrienden wat doen, waar geen drank nodig is om het leuk te hebben. Want zoals je ziet: de dag erna is extra ruk.
En probeer per dag of per uur te kijken. Dus: ik voel me nu kut, maar misschien is het morgen beter, ipv denken of je er ooit vanaf komt. Kleine overwinningen halen. Bijv: he de zo'n schijnt, ik ga eens buiten lopen. Zoiets.
Ik herken je moedeloosheid helemaal trouwens. Het is niet raar of stom in ieder geval ;)
  zaterdag 14 december 2013 @ 13:41:15 #73
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_134258373
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 12:12 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik herken me hier 99.9% in. Die 0.1% zit hem in het gegeven dat ik op vrouwen val en niet mannen :'). De dame waar ik op dit moment mee date, ook dat is weer een enorme droevurt, enorme shitlading aan issues maar ik connect daar helaas vele malen beter mee dan met die dames die een gezond en happy leven hebben gehad toen ze jonger waren. :')
Herken ik ook helemaal! Kut he?
pi_134258558
quote:
9s.gif Op zaterdag 14 december 2013 13:08 schreef rainbowwarrior het volgende:

Wat vind je echt leuk om te doen?
pi_134258573
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 12:12 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Goh, wat herkenbaar voor mij :')
pi_134259012
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2013 13:41 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Herken ik ook helemaal! Kut he?
Waar zit dat hem in?

Mijn inziens hebben vrouwen met een emotionele rugzak gewoon meer aantrekkingskracht.
  zaterdag 14 december 2013 @ 14:22:30 #77
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_134259274
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 14:13 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Waar zit dat hem in?

Mijn inziens hebben vrouwen met een emotionele rugzak gewoon meer aantrekkingskracht.
Ik denk dat dat gewoon in het algemeen zo is.
Mensen die nog nooit iets hebben meegemaakt, voor wie alles is komen aanwaaien, die zijn vaak toch wat oppervlakkiger. Kunnen zich minder goed inleven in andere.
pi_134259311
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 14:13 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Waar zit dat hem in?

Ik denk dat het komt omdat je (als je zelf 1 en ander meegemaakt hebt) simpelweg meer raakvlakken hebt met een persoon die hetzelfde heeft meegemaakt.

Ik heb wel eens een vrouw ontmoet die bij hoog en bij laag beweerde dat burn-out niet bestond. Tsja, met zo'n vrouw zou ik dus nooit never een relatie kunnen hebben, onze werelden liggen dan te ver uit elkaar.
pi_134259534
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 14:23 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik denk dat het komt omdat je (als je zelf 1 en ander meegemaakt hebt) simpelweg meer raakvlakken hebt met een persoon die hetzelfde heeft meegemaakt.

Ik heb wel eens een vrouw ontmoet die bij hoog en bij laag beweerde dat burn-out niet bestond. Tsja, met zo'n vrouw zou ik dus nooit never een relatie kunnen hebben, onze werelden liggen dan te ver uit elkaar.
Vaak onwetendheid en je niet zo goed in kunnen leven in een ander. Als ik over burnout klets met iemand en diegene zou beweren dat het niet bestond, dan ga ik over op een ander onderwerp. Niks zo vervelend als je niet serieus genomen voelen...
Een relatie zou er zéker niet inzitten met zo'n iemand :D
Tante minthy!! O+
pi_134259831
Nou dat wordt dus binnen dit topic daten :P

Ik vind het ook wel lastig om het erover te hebben met iemand die gewoon altijd blij is. Wanneer vertel je bijvoorbeeld dat je depressief ben of bent geweest? Dat je een jaar lang niks hebt gedaan omdat je in therapie was...
  zaterdag 14 december 2013 @ 14:56:50 #81
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_134260150
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 14:43 schreef Elvi het volgende:

Ik vind het ook wel lastig om het erover te hebben met iemand die gewoon altijd blij is. Wanneer vertel je bijvoorbeeld dat je depressief ben of bent geweest? Dat je een jaar lang niks hebt gedaan omdat je in therapie was...
Ik kan er tegenwoordig eigenlijk wel goed over praten, schaam mezelf er in ieder geval niet meer voor.
pi_134260387
quote:

Dat zou voor mij niet werken denk ik :P

Lastig inderdaad, maar ik praat er wel open over. In ieder geval over burnout en depressie, de angststoornis wil ik nog wel eens achterwege laten omdat mensen dat minder goed begrijpen en ik niet altijd veel zin heb om alles uit te moeten leggen.
Tante minthy!! O+
pi_134260545
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2013 15:07 schreef minthy het volgende:

[..]

Dat zou voor mij niet werken denk ik :P

Lastig inderdaad, maar ik praat er wel open over. In ieder geval over burnout en depressie, de angststoornis wil ik nog wel eens achterwege laten omdat mensen dat minder goed begrijpen en ik niet altijd veel zin heb om alles uit te moeten leggen.
Mijn god, -daar- word ik dus een beetje moe van he? Om alles steeds-maar-weer te moeten gaan uitleggen aan iedereen -_-

Das 1 van de redenen dat ik nu (een poging doe) gewoon niks erover zeg, of in elk geval het daarover hebben zo lang mogelijk uitstel :P
pi_134262259
quote:

Ik heb een relatie met iemand die altijd blij is, en alles wegwuift! Heerlijk!
Hij snapt mij niet zo goed, maar laat mij ook gewoon mijn ding doen en fijn onder de dekens zitten als ik dat nodig heb. Zijn luchtigheid frist mij vaak weer op, want het is geen luchtigheid, die mijn gevoel ondermijnd. Maar eentje die mij laat zien dat er ook altijd een andere kant ergens aan is. Aan de andere kant staat hij nu eens wat vaker stil bij zaken.
Best een goede combi, de depri en de flierefluiter. O+
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_134262700
Een vriendin heeft me net de huid volgescholden omdat ik weer eens begon over mijn ex borderline vriendinnetje. Echt de huid volgescholden. Dat was een ijskoud bad, maar had ik wel even nodig :D

Ik heb een contract klaar liggen in Londen (met evt. overgang naar New York) in Februari 2014 mits ik de bende hier in NL goed ga afronden.
pi_134262741
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 14:23 schreef magnetronkoffie het volgende:
Dat soort mensen sporen niet.
pi_134265026
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 14:56 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Ik kan er tegenwoordig eigenlijk wel goed over praten, schaam mezelf er in ieder geval niet meer voor.
Zelfde hier. :Y

Ik praat er zo makkelijk over dat mensen nog wel es zeggen dat t lijkt alsof ik t over een ander heb. Wat in zekere zin ook is, want ik was een heel ander mens toen. :)
  zaterdag 14 december 2013 @ 18:36:48 #88
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_134265565
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 16:50 schreef sitting_elfling het volgende:
Een vriendin heeft me net de huid volgescholden omdat ik weer eens begon over mijn ex borderline vriendinnetje. Echt de huid volgescholden. Dat was een ijskoud bad, maar had ik wel even nodig :D

Ik heb een contract klaar liggen in Londen (met evt. overgang naar New York) in Februari 2014 mits ik de bende hier in NL goed ga afronden.
Vind jouw carrière echt interessant. :P Lijkt me echt een totaal andere wereld dan de gemiddelde baan. Wat is je functie zo ongeveer?
Guilty as changed.
The Best of Señor Chang --- Part II
pi_134266985
Wel grappig dat relaties enz toch vaak terugkomen in dit topic. Ik hou me daar dus totaal niet mee bezig.
  zaterdag 14 december 2013 @ 19:42:38 #90
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_134267511
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 16:35 schreef seasushi het volgende:

[..]

Ik heb een relatie met iemand die altijd blij is, en alles wegwuift! Heerlijk!
Hij snapt mij niet zo goed, maar laat mij ook gewoon mijn ding doen en fijn onder de dekens zitten als ik dat nodig heb. Zijn luchtigheid frist mij vaak weer op, want het is geen luchtigheid, die mijn gevoel ondermijnd. Maar eentje die mij laat zien dat er ook altijd een andere kant ergens aan is. Aan de andere kant staat hij nu eens wat vaker stil bij zaken.
Best een goede combi, de depri en de flierefluiter. O+
Mooi om te lezen. Ik zal eens kijken waar ik uiteindelijk "mee thuis kom". Qua vriendschappen ga ik wel wat meer richting de vrolijke types, gewoon leuke dingen doen en over leuke dingen praten. Het moet soms ook ergens over kunnen gaan hoor, al is het bijv maar over dat mijn werk soms te druk is en ik daar nog wel een weg in zoek. Maar het hoeft geen uren durend somber gesprek te zijn. Iemand die gewoon zegt: joh, wat kut voor je, helpt het om er effe samen uit te gaan? Of die gewoon een domme flauwe grap maakt kan wel fijn zijn.
Ik praat nu veel met iemand die qua jeugd een goede start heeft gehad en die mijn issues ook niet herkent. Maar ze weet dat ze het niet snapt en ze kan zich wel indenken dat voor mij bepaalde dingen niet vanzelfsprekend zijn. Ik vind dat wel fijn. En we ouwehoeren vooral over katten en zeep, hahahaha!
Ben erg blij met dat contact. Helaas is het vooral via fb want we wonen niet naast elkaar en zij heeft 3 kids tussen de 6 en 10 ofzo. Maar is wel leuk en in januari ga ik een keertje langs daar :)
pi_134267638
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2013 19:42 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Mooi om te lezen. Ik zal eens kijken waar ik uiteindelijk "mee thuis kom". Qua vriendschappen ga ik wel wat meer richting de vrolijke types, gewoon leuke dingen doen en over leuke dingen praten. Het moet soms ook ergens over kunnen gaan hoor, al is het bijv maar over dat mijn werk soms te druk is en ik daar nog wel een weg in zoek. Maar het hoeft geen uren durend somber gesprek te zijn. Iemand die gewoon zegt: joh, wat kut voor je, helpt het om er effe samen uit te gaan? Of die gewoon een domme flauwe grap maakt kan wel fijn zijn.
Ik praat nu veel met iemand die qua jeugd een goede start heeft gehad en die mijn issues ook niet herkent. Maar ze weet dat ze het niet snapt en ze kan zich wel indenken dat voor mij bepaalde dingen niet vanzelfsprekend zijn. Ik vind dat wel fijn. En we ouwehoeren vooral over katten en zeep, hahahaha!
Ben erg blij met dat contact. Helaas is het vooral via fb want we wonen niet naast elkaar en zij heeft 3 kids tussen de 6 en 10 ofzo. Maar is wel leuk en in januari ga ik een keertje langs daar :)
Leuk zeg :)
Het is altijd leuk dat mensen zo met je meeleven.
  zaterdag 14 december 2013 @ 19:52:35 #92
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_134267814
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 19:46 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Leuk zeg :)
Het is altijd leuk dat mensen zo met je meeleven.
Ja, dat vind ik ook. Ik vind het heel knap dat iemand van zichzelf kan toegeven dat hij/zij iets niet snapt.
Zover ik haar ken is ze erg empathisch.
pi_134272734
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2013 19:52 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Ja, dat vind ik ook. Ik vind het heel knap dat iemand van zichzelf kan toegeven dat hij/zij iets niet snapt.
Zover ik haar ken is ze erg empathisch.
Zo'n man is het inderdaad. "Ik heb nooit gevoeld hoe jij je nu voelt, maar het moet knap klote zijn. wil je koffie? En gewoon een knuffel?"
Zo simpel kan het leven soms zijn.
Ik merk dat ik de mensen met issues steeds meer uit de weg ga. Ook al ga ik 2 dagen in de week naar een soort opvang voor (ex) psychiatrisch patienten, Ik maak toch het meest contact met de mensen die wat luchtiger in het leven staan. Die doen mij ook goed.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  zondag 15 december 2013 @ 10:30:34 #94
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_134283093
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:01 schreef seasushi het volgende:

[..]

Zo'n man is het inderdaad. "Ik heb nooit gevoeld hoe jij je nu voelt, maar het moet knap klote zijn. wil je koffie? En gewoon een knuffel?"
Zo simpel kan het leven soms zijn.
Ik merk dat ik de mensen met issues steeds meer uit de weg ga. Ook al ga ik 2 dagen in de week naar een soort opvang voor (ex) psychiatrisch patienten, Ik maak toch het meest contact met de mensen die wat luchtiger in het leven staan. Die doen mij ook goed.
ja dat herken ik wel.
Ik merk alleen bij mezelf wel dat ik echt heel erg hatelijk word als mensen (die luchtiger types) niet willen snappen dat bij mij sommige dingen anders werken. Al speelt daar misschien ook wel een stukje frustratie mee van mijn kant, dat zij meer aan kunnen dan ik ofzo. En ik dus eigenlijk gewoon best wel een saaie doos ben ;)
  zondag 15 december 2013 @ 11:26:33 #95
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_134283889
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 10:30 schreef Murmeli het volgende:

[..]

ja dat herken ik wel.
Ik merk alleen bij mezelf wel dat ik echt heel erg hatelijk word als mensen (die luchtiger types) niet willen snappen dat bij mij sommige dingen anders werken. Al speelt daar misschien ook wel een stukje frustratie mee van mijn kant, dat zij meer aan kunnen dan ik ofzo. En ik dus eigenlijk gewoon best wel een saaie doos ben ;)
Maakt je toch niet meteen een saaie doos
pi_134284263
Ben ik de enige die moeite heeft met grenzen aangeven? :') Ik kom er steeds te laat achter dat er een grens is overschreden... Ik weet niet of het aan mn gebrek aan zelfvertouwen ligt of dat ik zelf niet goed heb nagedacht over wat ik nu wil :{
pi_134284768
quote:
13s.gif Op zondag 15 december 2013 11:43 schreef Elvi het volgende:
Ben ik de enige die moeite heeft met grenzen aangeven? :') Ik kom er steeds te laat achter dat er een grens is overschreden... Ik weet niet of het aan mn gebrek aan zelfvertouwen ligt of dat ik zelf niet goed heb nagedacht over wat ik nu wil :{
Weet je wel zeker dat het een grens is dan? Of kom je te laat in actie?

Of misschien dat je emoties of gevoelens even je verstand overheersen.
pi_134284947
quote:
13s.gif Op zondag 15 december 2013 11:43 schreef Elvi het volgende:
Soms moet je over een grens heen om te weten waar die ligt ;)
pi_134285641
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 18:36 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Vind jouw carrière echt interessant. :P Lijkt me echt een totaal andere wereld dan de gemiddelde baan. Wat is je functie zo ongeveer?
Het berekenen van mortgage loan cashflows. Het is serieus het enige waar ik me echt goed thuis voelde. Werk voelde als thuis. Daar ik ook bij andere werkgevers heb gezeten en echt dacht, de tering, wat een stelletje trieste figuren zijn jullie hier.

Je merkt ook vaak direct op dag 1 bij een nieuwe baan wie de '8-5' figuren zijn en welke gasten een enorm sociaal issue hebben. Niet mee gaan met lunch etc. Als ik merk dat men direct begint met roddelen zeg ik er ook wat van :').

Heb wel eens gehad dat ik een team zat bij een nieuwe werkgever en ik het werk persoonlijk geen reet aan. Ik heb meerdere malen die dag gemeld dat mijn kwaliteiten beter ergens anders zijn te gebruiken. Toen ben ik gewoon naar een andere baas gelopen, vertelde dat mijn huidige leidinggevende [insert.... you know what] en dat ik beter voor hem kon werken. Dat vond hij prima en hij begreep me volledig :').

Serieus, soms is een werkvloer net een topic D&A.
pi_134285666
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 december 2013 19:24 schreef Gewas het volgende:
Wel grappig dat relaties enz toch vaak terugkomen in dit topic. Ik hou me daar dus totaal niet mee bezig.
Hoezo niet dan?

Relaties komen met name terug omdat de 1 het graag wil en door sociale issues niet kan krijgen. En anders vanwege het feit dat anderen gebroken worden door een relatie en daardoor in een depressie knallen. Niet zo apart toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')