http://health-beauty-nl-n(...)-1959/#comment-10006quote:Op woensdag 11 december 2013 12:23 schreef TwentyFourr het volgende:
Goede klacht, lekker kort ook. Verder geen idee waar het over gaat, plaatje wellicht een optie?
Zeg ts, ben jij wel een echte stoere man, net als de PARAJUMPERS ?quote:Ben jij een echte stoere man, net als de PARAJUMPERS van de 210e Rescue Squadron, dan is deze jas speciaal gemaakt voor!
Dat vraag ik me ook af.. Goedkoop is duurkoop.quote:Op woensdag 11 december 2013 13:19 schreef Sapstengel het volgende:
Hoeveel kost die jas normaal en wat was de prijs op ibood?
Inderdaad, terugsturen. Maar goed, desalniettemin toch een merkwaardige zaak.quote:Op woensdag 11 december 2013 12:48 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Waarom stuur je het ding niet terug dan?
quote:mikemen
User
# Bericht: 13-11-2013 08:27
Is dit een originele Parajumpers? Internet (marktplaats) word overspoeld met nep parajumpers in deze prijsklasse.
Admin
# Bericht: 13-11-2013 11:06
Dit is de echte!
Ik kots op julliequote:Ik verwacht een passende oplossing, een refund is absoluut niet voldoende!
De klacht van TS, vind ik best legitiem.quote:Op woensdag 11 december 2013 13:00 schreef Nat-Water het volgende:
Hebben we hier niet een speciaal topic voor?
KLB / Mensen op klacht.nl #14 Waar wij een misleidende forumnaam hebben
Ohnee, wacht, daar maken we juist dit soort mensen belachelijk. Stom.
Jezusquote:Op woensdag 11 december 2013 15:02 schreef spiegelspel het volgende:
[..]
¤840,- voor een fucking jas
http://www.parajumpers.it/en/pjs-man/jacket/masterpiece.html
Dan moet je naar buiten..quote:Op woensdag 11 december 2013 12:48 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Waarom stuur je het ding niet terug dan?
Dus door een filmpje denk jij dat elk dier zo word gevild. Je hebt ook fokkers die de dieren zonder pijn vergiftigen en dan de dieren villen dat vind ik in principe ok. Dus bont is niet perse voor zieke mensen alleen het levend villen is voor zieke mensen.quote:Op woensdag 11 december 2013 13:55 schreef perezoso het volgende:
Wordt al het bont van levende dieren afgetrokken? Zag laatst zo'n sneu filmpje dat ze op zo'n mooi beestje gingen staan, op het hoofd en trokken ze zo het vel met vacht eraf, arme beestje leefde nog zonder jas. Snap niet dat zulke dingen wel mogen maar de holocauster ontkennen mag dan weer niet.
Alle mensen die bont dragen zijn A tokkie, B geestelijk gehandicapt.
Kom op zeg. Je ziet een aanbieding voor een merkjas voor 1/3 van de prijs, en er gaat geen belletje rinkelen?quote:Op woensdag 11 december 2013 14:51 schreef Bartcoah het volgende:
[..]
De klacht van TS, vind ik best legitiem.
Het merendeel op klacht.nl, klaagt omdat klaagt.
Een vriend van mij had ook van een niet nader te noemen merk ook 1/3 van de prijs op ibood gekocht. Hij is nog special naar de winkel gegaan van dat merk, daar werd hem verteld dat het gewoon ging om het origineel, nee geen dre beats.quote:Op woensdag 11 december 2013 15:13 schreef Nat-Water het volgende:
[..]
Kom op zeg. Je ziet een aanbieding voor een merkjas voor 1/3 van de prijs, en er gaat geen belletje rinkelen?
De beschrijving op die site is ook in lekker Engels geschreven. Misschien is die jas toch wel echtquote:Op woensdag 11 december 2013 13:26 schreef ClapClapYourHands het volgende:
http://www.parajumpers.it/en/counterfeits
Jullie hebben nep parajumpers geleverd en gehoopt dat niemand het zou merken, dat is er gebeurd.quote:Op woensdag 11 december 2013 15:20 schreef WeBOOD het volgende:
Beste Allemaal,
Erg vervelend dat de Parajumpers tegenvallen, wij (iBOOD) vinden het erg spijtig en zijn druk bezig om na te gaan wat er mis is gelopen en wat we kunnen doen.
Wij hopen op wat geduld, er wordt hard gewerkt en wij zullen alle kopers van dit product bij iBOOD mailen.
Met vriendelijke groet,
iBOOD Webcare Team
Bij Ibood hebben ze regelmatig flinke korting op producten, dus er zou bij mij inderdaad niet meteen het vermoeden ontstaan dat de jas nep is.quote:Op woensdag 11 december 2013 15:13 schreef Nat-Water het volgende:
[..]
Kom op zeg. Je ziet een aanbieding voor een merkjas voor 1/3 van de prijs, en er gaat geen belletje rinkelen?
Ach, ik heb laatst nog een paar schoenen van Filippa K. met 60% korting gekocht. Merkkleding kan je normaal prima met flinke kortingen kopen met wat geluk en via betrouwbare wegen. En IBood staat over het algemeen wel goed bekend.quote:Op woensdag 11 december 2013 15:13 schreef Nat-Water het volgende:
[..]
Dat klopt.quote:Op woensdag 11 december 2013 15:37 schreef kipknots het volgende:
[..]
Ach, ik heb laatst nog een paar schoenen van Filippa K. met 60% korting gekocht. Merkkleding kan je normaal prima met flinke kortingen kopen met wat geluk en via betrouwbare wegen. En IBood staat over het algemeen wel goed bekend.
Komop zeg, een foute bestelling kan de beste overkomen, vooralsnog hoor ik meestal goede verhalen over ibood.quote:Op woensdag 11 december 2013 15:31 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Jullie hebben nep parajumpers geleverd en gehoopt dat niemand het zou merken, dat is er gebeurd._!
domheidsbelastingquote:Op woensdag 11 december 2013 15:02 schreef spiegelspel het volgende:
[..]
¤840,- voor een fucking jas
http://www.parajumpers.it/en/pjs-man/jacket/masterpiece.html
Welke fokkers zijn dat dan?quote:Op woensdag 11 december 2013 15:11 schreef spiegelspel het volgende:
[..]
Dus door een filmpje denk jij dat elk dier zo word gevild. Je hebt ook fokkers die de dieren zonder pijn vergiftigen en dan de dieren villen dat vind ik in principe ok. Dus bont is niet perse voor zieke mensen alleen het levend villen is voor zieke mensen.
Waarom ? Men staat volledig in zijn/haar recht om te eisen dat IBood alsnog de echte jas levert. Wat ik voor E 600 winst ook zou proberen - makkelijker dan een box scorenquote:Op woensdag 11 december 2013 14:35 schreef 2NutZ het volgende:
Dit soort mensen:
[..]
Ik kots op jullie
Jaquote:Op woensdag 11 december 2013 19:47 schreef Sapstengel het volgende:
Buiten dat je niet geleverd krijgt wat je hebt gekocht, omdat iedereen er vanuit ging dat het een echte Parajumpers was..
Is het niet ook gewoon illegaal om te handelen in namaakartikelen?
Eentje wilde zelfs rente over het geld terug hebbenquote:Op woensdag 11 december 2013 14:35 schreef 2NutZ het volgende:
Dit soort mensen:
[..]
Ik kots op jullie
Triestquote:Op woensdag 11 december 2013 20:14 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Eentje wilde zelfs rente over het geld terug hebben
Dat je refund wilt. Ok. Maar gelijk meer ter compensatie?quote:Op woensdag 11 december 2013 18:40 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Waarom ? Men staat volledig in zijn/haar recht om te eisen dat IBood alsnog de echte jas levert. Wat ik voor E 600 winst ook zou proberen - makkelijker dan een box scoren
Aangifte??????????????? Zuur dat je de verkeerde jas krijgt maar dit is wel heel triestquote:Op vrijdag 13 december 2013 17:38 schreef houseswapper het volgende:
inmiddels al een aantal reacties gehad van mensen die ook aangifte doen/willen doen
Dit kan heel gemakkelijk online via https://www.mijnpolitie.nl/if.shtml het kost je 5 minuten, hopelijk zijn jullie het met me eens dat ibood hier niet mee weg zou moeten komen en doen ook jullie aangifte!
Dat is hun voorstel ja, + 5 euro kortingsbon voor de volgende aankoop. Echter ik heb de jas kado gedaan aan iemand dus dat is voor mij geen optie meer. Ibood haalt zijn schouders daarvoor op. Ik zou ook serieus afvragen bij een volgende deal of het niet óók fake is.quote:Op vrijdag 13 december 2013 17:49 schreef Seamonkey- het volgende:
Mooie jas. Triest dat het om een fake gaat. Neem aan dat ze het geld terugstorten?
Verkeerde jas? Als ik een blauwe bestel en krijg een zwarte, dat is de verkeerde. Imitatieproducten verkopen in NL is gewoon strafbaar hoorquote:Op vrijdag 13 december 2013 17:50 schreef Seamonkey- het volgende:
[..]
Aangifte??????????????? Zuur dat je de verkeerde jas krijgt maar dit is wel heel triest
Je zag toch dat die fake was? En dan geef je hem alsnog cadeauquote:Op vrijdag 13 december 2013 17:51 schreef houseswapper het volgende:
[..]
Dat is hun voorstel ja, + 5 euro kortingsbon voor de volgende aankoop. Echter ik heb de jas kado gedaan aan iemand dus dat is voor mij geen optie meer. Ibood haalt zijn schouders daarvoor op. Ik zou ook serieus afvragen bij een volgende deal of het niet óók fake is.
Nee dat zag ik niet, ik ging er vanuit dat hij écht was. Had verwacht dat je daar vanuit kan gaan als je bij "website van het jaar" besteldquote:Op vrijdag 13 december 2013 17:51 schreef Seamonkey- het volgende:
[..]
Je zag toch dat die fake was? En dan geef je hem alsnog cadeau
Ja dat zullen ze toch ook niet express gedaan hebben. Dus daarom is aangifte overdreven imoquote:Op vrijdag 13 december 2013 17:52 schreef houseswapper het volgende:
[..]
Nee dat zag ik niet, ik ging er vanuit dat hij écht was. Had verwacht dat je daar vanuit kan gaan als je bij "website van het jaar" besteld
Ik heb er geen boodschap aan of het expres is of niet. Ze zijn verantwoordelijk voor de levering van een in NL illegaal product.quote:Op vrijdag 13 december 2013 17:53 schreef Seamonkey- het volgende:
[..]
Ja dat zullen ze toch ook niet express gedaan hebben. Dus daarom is aangifte overdreven imo
Waarom doe je niet gewoon een tegenvoorstel ? Als in "leveren wat er gekocht is, dus een originele jas tegen de overeengekomen prijs".quote:Op vrijdag 13 december 2013 15:58 schreef houseswapper het volgende:
zojuist het voorstel ontvangen, 5 euro korting op de volgende aankoop...k ga er niet mee akkoord en ga vandaag aangifte doen.
Uiteraard gedaan, maar ze zeggen "geen leverancier" gevonden te hebben. Wellicht dat ik er zelf even een zoek en hun de rekening toestuur.quote:Op vrijdag 13 december 2013 18:25 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Waarom doe je niet gewoon een tegenvoorstel ? Als in "leveren wat er gekocht is, dus een originele jas tegen de overeengekomen prijs".
Wat heb jij een irritante grote waffel.quote:Op vrijdag 13 december 2013 18:47 schreef houseswapper het volgende:
[..]
Uiteraard gedaan, maar ze zeggen "geen leverancier" gevonden te hebben. Wellicht dat ik er zelf even een zoek en hun de rekening toestuur.
Maar wat heb jij als klant daaraan ? Als ibood veroordeeld wordt "wegens het handelen in namaakproducten" krijg jij niets hoor.quote:Op vrijdag 13 december 2013 17:55 schreef houseswapper het volgende:
[..]
Ik heb er geen boodschap aan of het expres is of niet. Ze zijn verantwoordelijk voor de levering van een in NL illegaal product.
Als je graag een echte jas wilt sta je wel in je recht. Immers, je hebt een overeenkomst dat je voor die prijs een echte jas zou krijgen. Dat is niet gebeurd en je kunt dan ook nakoming van Ibood eisen. Ibood kan dit vervolgens weer bij haar leverancier verhalen. Ook kun je, na een ingebrekestelling, zelf de goede jas kopen en de schade verhalen op Ibood. Gewoon even langs de rechtsbijstandsverzekering dus.quote:Op donderdag 12 december 2013 09:41 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Triest![]()
[..]
Dat je refund wilt. Ok. Maar gelijk meer ter compensatie?
Gaat wel heel lastig worden overigens. Die jassen zijn niet meer verkrijgbaar in grote aantallen.quote:Op vrijdag 13 december 2013 20:31 schreef dumrels het volgende:
[..]
Als je graag een echte jas wilt sta je wel in je recht. Immers, je hebt een overeenkomst dat je voor die prijs een echte jas zou krijgen. Dat is niet gebeurd en je kunt dan ook nakoming van Ibood eisen. Ibood kan dit vervolgens weer bij haar leverancier verhalen. Ook kun je, na een ingebrekestelling, zelf de goede jas kopen en de schade verhalen op Ibood. Gewoon even langs de rechtsbijstandsverzekering dus.
hmm....dat is inderdaad een probleem. Als het niet mogelijk is kun je moeilijk nakoming eisen. Wel een schadevergoeding, bijvoorbeeld om een vergelijkbare jas van datzelfde merk te kopen.quote:Op vrijdag 13 december 2013 22:04 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Gaat wel heel lastig worden overigens. Die jassen zijn niet meer verkrijgbaar in grote aantallen.
Tsja, het is natuurlijk wel een behoorlijk bedrag dat men heeft neergeteld (E 250 meen ik); waarna men aanzienlijk langer dan beloofd moest wachten op de levering. Dan komt de teleurstelling; en als goedmakertje biedt Ibood 5 euro voor het ongemak.quote:Op zaterdag 14 december 2013 11:29 schreef dumrels het volgende:
[..]
hmm....dat is inderdaad een probleem. Als het niet mogelijk is kun je moeilijk nakoming eisen. Wel een schadevergoeding, bijvoorbeeld om een vergelijkbare jas van datzelfde merk te kopen.
Nu moet ik wel zeggen dat de reacties van sommigen wel erg treurig zijn. Koning-consument wil voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en gaat vervolgens moord en brand schreeuwen als hunner majesteit niet naar behoren behandeld worden. Volgens mij verwachten een aantal mensen hier van de organisatie een knieval met welgemeende excuses voor het grote leed dat hen is aangedaan: ze hebben een andere jas gekregen, dan ze besteld hebben!!!!
Kom op man, de organisatie is toch bezig om het op te lossen, geef ze die tijd even en anders ga naar de rechter, dan krijg je daar een oplossing.
Tja dat goedmakertje van E 5,- is ook wel een beetje karig. Dat moet ik ze wel nageven. Bijzonder onhandig van Ibood. Maar meteen een topic openen omdat je een keertje wat langer moet wachten is echt overdreven. Maar goed, het zal wel aan het soort mensen liggen...;)quote:Op zaterdag 14 december 2013 18:40 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Tsja, het is natuurlijk wel een behoorlijk bedrag dat men heeft neergeteld (E 250 meen ik); waarna men aanzienlijk langer dan beloofd moest wachten op de levering. Dan komt de teleurstelling; en als goedmakertje biedt Ibood 5 euro voor het ongemak.
Dat is psychologisch gewoon te weinig voor velen. Zeker voor het soort mensen dat dit soort jassen kooptOok al is het meer dan ze hadden gekregen als het geld op een spaarrekening had gestaan.
Op dit moment loopt er door ibood nog niemand in hequote:Op zondag 15 december 2013 17:13 schreef dumrels het volgende:
[..]
Tja dat goedmakertje van E 5,- is ook wel een beetje karig. Dat moet ik ze wel nageven. Bijzonder onhandig van Ibood. Maar meteen een topic openen omdat je een keertje wat langer moet wachten is echt overdreven. Maar goed, het zal wel aan het soort mensen liggen...;)
Overigens wel fraaie jassen, jammer dat er door Ibood ineens zoveel paupers in rondlopen. Toch maar tot volgend jaar wachten om er eentje te kopen.
Achterlijke idioot dat je bent.quote:Op vrijdag 13 december 2013 15:58 schreef houseswapper het volgende:
zojuist het voorstel ontvangen, 5 euro korting op de volgende aankoop...k ga er niet mee akkoord en ga vandaag aangifte doen. Zijn er meer mensen die er zo over denken? Graag een PM zodat we de krachten kunnen bundelen.
quote:Op zondag 15 december 2013 17:24 schreef Wootism het volgende:
[..]
Achterlijke idioot dat je bent.
Stuur die shit terug en ontvang je geld terug. Is gewoon de wet koop op afstand.
Aangifte doen.... je moet je kapot schamen.
Ibood stuurt honderden fake jassen en ik ben de idioot? tuurlijk. Inmiddels inderdaad in contact gekomen met parajumpers en zij zijn gelukkig net zo dedicated als ik. Fake jassen verkopen s nou eenmaal illegaal.quote:Op zondag 15 december 2013 17:24 schreef Wootism het volgende:
[..]
Achterlijke idioot dat je bent.
Stuur die shit terug en ontvang je geld terug. Is gewoon de wet koop op afstand.
Aangifte doen.... je moet je kapot schamen.
Stuur die lelijke jas terug en ontvang je geld terug. Wat wil je nog meer? Een rechtzaak?quote:Op zondag 15 december 2013 19:38 schreef houseswapper het volgende:
[..]
[..]
Ibood stuurt honderden fake jassen en ik ben de idioot? tuurlijk. Inmiddels inderdaad in contact gekomen met parajumpers en zij zijn gelukkig net zo dedicated als ik. Fake jassen verkopen s nou eenmaal illegaal.
quote:Op zondag 15 december 2013 19:57 schreef Wootism het volgende:
[..]
Stuur die lelijke jas terug en ontvang je geld terug. Wat wil je nog meer? Een rechtzaak?
Doe gewoon normaal en loop niet zo te mauwen.
iBood heeft normaal gewoon fatsoenlijke producten en een goeie service. Het was iets anders geweest als dit geregeld zou voorkomen, maar nu lijkt het erop dat ze gewoon een verkeerde batch hebben opgekocht.
Tuurlijk kan ibood hier wat aan doen. Ze zijn zelf verantwoordelijk voor de producten die ze verkopen. En als je een koopovereenkomst aangaat heb ik gewoon recht op waar ik voor betaald heb. Dat is hoe een koopovereenkomst werkt. Als ibood blundert door niet na te gaan wat ze precies verkopen, moeten ze zelf maar op de blaren zittenquote:Op zondag 15 december 2013 19:55 schreef Gutz het volgende:
Wat een pauperreactie's hier.
Alsof iBood er wat aan kan doen. Die krijgen gewoon 'rest'partijen aangeboden van leveranciers en verkopen ze door. dat die leverancier hen belazerd is wat anders. Je hebt gewoon retourrecht en je krijgt je geld al terug. Dus wat loop je nou te janken.
Aangifte doen, wat wil je eruit halen? Nog een nep jas?
We hebben een mail gehad dat ze de jas terug willen hebben, en we in ruil ons geld terug krijgen en ter compensatie een waardebon van 5 euro voor onze volgende ibood aankoop.quote:Op zondag 15 december 2013 20:26 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Hebben de kopers op iBood eigenlijk inmiddels al een email gehad? Of houden ze het lekker stil
Nou, dan is het prima opgelost door ibood, kappen met janken, jas opsturen, geld terug. Klaar.quote:Op zondag 15 december 2013 20:27 schreef houseswapper het volgende:
[..]
We hebben een mail gehad dat ze de jas terug willen hebben, en we in ruil ons geld terug krijgen en ter compensatie een waardebon van 5 euro voor onze volgende ibood aankoop.
De reacties die enigszins negatief zijn op het product forum worden door ibood allemaal verwijderd
Het is toch ook niet dat ik een verkeerde kleur oid heb gehad? Ze hebben een in FAKE jas verkocht, en in Nederland is dat een economisch delictquote:Op zondag 15 december 2013 20:30 schreef Gutz het volgende:
[..]
Nou, dan is het prima opgelost door ibood, kappen met janken, jas opsturen, geld terug. Klaar.
T is godverdomme geen Amerika hier waar je de Starbucks aan kan klagen omdat je een frappe machiato hebt ontvangen ipv een frappe huppelkutkoffie
Hou toch op joh oelewapper. Dan moet er wel opzet in het spel zijn. Ergerlijk, mensen als jij. Voor een duppie op de eerste rang willen zitten en dan klagen over het resultaat.quote:Op zondag 15 december 2013 20:47 schreef houseswapper het volgende:
[..]
Het is toch ook niet dat ik een verkeerde kleur oid heb gehad? Ze hebben een in FAKE jas verkocht, en in Nederland is dat een economisch delict
De bestelde jas neem ik aan. Die Ibood officieel ook gewoon moet leveren - al gaat dat onmogelijk zijn gezien de schaarste.quote:Op zondag 15 december 2013 19:57 schreef Wootism het volgende:
[..]
Stuur die lelijke jas terug en ontvang je geld terug. Wat wil je nog meer? Een rechtzaak?
Damagecontrolquote:Op woensdag 11 december 2013 15:44 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Komop zeg, een foute bestelling kan de beste overkomen, vooralsnog hoor ik meestal goede verhalen over ibood.
Ze mogen het bestelde product niet leveren, het is immers een nepper. Dat geeft je niet het recht op het origineel voor dezelfde prijs. Wat ze doen is dus volgens de wet; kosteloos retour laten sturen en een extra vergoeding.quote:Op zondag 15 december 2013 20:52 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
De bestelde jas neem ik aan. Die Ibood officieel ook gewoon moet leveren - al gaat dat onmogelijk zijn gezien de schaarste.
En je weet wat jij bent als koper van dit product volgens de wet?quote:Op zondag 15 december 2013 20:47 schreef houseswapper het volgende:
[..]
Het is toch ook niet dat ik een verkeerde kleur oid heb gehad? Ze hebben een in FAKE jas verkocht, en in Nederland is dat een economisch delict
" Ze mogen het bestelde product niet leveren"quote:Op zondag 15 december 2013 20:53 schreef gelly het volgende:
Ze mogen het bestelde product niet leveren
Het bestelde product is wel degelijk het origineel. Ibood heeft in plaats daarvan een nepper geleverd.quote:Op zondag 15 december 2013 20:53 schreef gelly het volgende:
[..]
Ze mogen het bestelde product niet leveren, het is immers een nepper. Dat geeft je niet het recht op het origineel voor dezelfde prijs. Wat ze doen is dus volgens de wet; kosteloos retour laten sturen en een extra vergoeding.
Nou, weet je wat het is....quote:Op zondag 15 december 2013 20:23 schreef houseswapper het volgende:
[..]
[..]
Tuurlijk kan ibood hier wat aan doen. Ze zijn zelf verantwoordelijk voor de producten die ze verkopen. En als je een koopovereenkomst aangaat heb ik gewoon recht op waar ik voor betaald heb. Dat is hoe een koopovereenkomst werkt. Als ibood blundert door niet na te gaan wat ze precies verkopen, moeten ze zelf maar op de blaren zitten
Dit. De wet zal TS als heler zien, aangezien een nromaal mens twijfel zal hebben bij een aanbieding van meer dan 75%.quote:Op zondag 15 december 2013 20:57 schreef gelly het volgende:
Het is interessanter of je kan weten dat je voor die prijs niet het origineel kan kopen.
Dat is alleen interessant als er sprake zou zijn van een "kennelijke vergissing"; bijvoorbeeld een tv van E 1500 die voor E 150 geprijsd is waar men heel snel op terug komt.quote:Op zondag 15 december 2013 20:57 schreef gelly het volgende:
Het is interessanter of je kan weten dat je voor die prijs niet het origineel kan kopen.
Wat wordt er precies interessant aan?quote:Op zondag 15 december 2013 20:56 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Het bestelde product is wel degelijk het origineel. Ibood heeft in plaats daarvan een nepper geleverd.
De kopers mogen nu eisen dat ibood alsnog levert wat ze hebben gekocht (moeten ze natuurlijk wel de nepper weer inleveren).
Maar aangezien ibood dat niet kan wordt het best interessant
Bovenstaande heeft iBood al aangeboden, dus wettelijk gezien hebben jullie niks meer te willen dan dat.quote:Artikel 46f BW
2
Indien nakoming onmogelijk is doordat de gekochte zaak niet beschikbaar is, moet de koper daarvan zo spoedig mogelijk worden kennis gegeven en heeft hij recht op kosteloze teruggave van het door hem aan de verkoper betaalde. De teruggave moet zo spoedig mogelijk en in ieder geval binnen dertig dagen na de kennisgeving plaatsvinden.
Zeg, wil je mij even niet beledigen ? Ik zou niet dood in zo'n jas gevonden willen wordenquote:Op zondag 15 december 2013 21:17 schreef Wootism het volgende:
[..]
Wat wordt er precies interessant aan?
Ze kunnen het product dat jullie zo graag willen gewoon niet leveren en ze gaan ook geen moeite doen om jullie aan een originele jas te helpen.
Stukje wetboek
[..]
Bovenstaande heeft iBood al aangeboden, dus wettelijk gezien hebben jullie niks meer te willen dan dat.
Nee snap ik. Al die moeite om een gedrocht van een jas....quote:Op zondag 15 december 2013 21:18 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Zeg, wil je mij even niet beledigen ? Ik zou niet dood in zo'n jas gevonden willen worden
De gekochte zaak is overigens wel degelijk beschikbaar - alleen niet in voldoende aantallen voor ALLE klanten.
Omdat niemand die graflelijke jas wil en ze daarom in zeer kleine oplage gemaakt worden.quote:
Ibood is in deze aardig het bokje. Als je iets afspreekt en vervolgens niet nakomt heb je een probleem. Als verkoper ben je in beginsel verantwoordelijk voor alle gebreken aan je producten, ook al wist je niet dat het product een gebrek vertoont.quote:Op zondag 15 december 2013 21:20 schreef Wootism het volgende:
[..]
Nee snap ik. Al die moeite om een gedrocht van een jas....
Maar al was die jas wel ruimschoots beschikbaar, dan denk ik dat iBood eerder de koopovereenkomst ontbindt dan al die jassen te gaan leveren...
Amenquote:Op zondag 15 december 2013 21:50 schreef dumrels het volgende:
[..]
Ibood is in deze aardig het bokje. Als je iets afspreekt en vervolgens niet nakomt heb je een probleem. Als verkoper ben je in beginsel verantwoordelijk voor alle gebreken aan je producten, ook al wist je niet dat het product een gebrek vertoont.
Het probleem is dat Ibood de koopovereenkomst niet zomaar kan ontbinden. Zij hebben immers niet geleverd wat ze zouden moeten leveren. Daarom kan de pauper kiezen wat er moet gebeuren. Ontbinding(=verkoopprijs terug), nakoming (=echte jas) en/of schadevergoeding (de vraag is wat de schade in deze is).
Nakoming is niet echt onmogelijk. Lastig of duur is immers niet hetzelfde als onmogelijk. De jassen zijn immers gewoon te koop, alleen niet meer zoveel. Dat ze niet voor iedereen een jas kunnen regelen maakt natuurlijk niets uit voor de eersten die een zaak starten. Dit rechtsbeginsel staat ook wel bekend als het recht van de snelste.
Ibood kan dit ook niet beperken in haar algemene voorwaarden omdat een dergelijk beding waarschijnlijk onredelijk bezwarend is en daarom vernietigd kan worden.
Goede actie overigens van Ibood, anders lopen straks al die paupers in deze fraaie jassen rond.
Ach, iedere klant die het accepteert is er een. Scheelt een rechtszaak, danwel de E 500 prijsverschil die Ibood anders zelf mag ophoesten.quote:Op zondag 15 december 2013 22:13 schreef 1299 het volgende:
Geweldig topic dit. Ben benieuwd hoe dit af gaat lopen. 5 euro vergoeding is natuurlijk dermate weinig dat niemand daar direct mee akkoord gaat. Dat kan elke mongool op zijn klompen aanvoelen
Topic mag van mij wel naar WGR overigens
Dat zat ik zojuist ook te bedenken, pakweg 60% heeft er geen weet van en vind het wel best. Sommige zullen de jas direct terug gestuurd hebben, nog een aantal gaan akkoord met deze prachtige vergoeding, en dan blijven er nog een paar mensen over die hun recht willen verzilverenquote:Op zondag 15 december 2013 22:16 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Ach, iedere klant die het accepteert is er een. Scheelt een rechtszaak, danwel de E 500 prijsverschil die Ibood anders zelf mag ophoesten.
Ik had in hun plaats wel wat meer geboden; E 25 ofzo. En dat "10%" genoemd.
Ibood heeft de afgelopen dagen wel meer foutjes gemaakt. Een oude Ipad mini aanprijzen alsof het het nieuwste model was. Een moederbord inclusief i7 processor aanbieden terwijl ze zonder processor bedoelden...quote:Op vrijdag 27 december 2013 17:40 schreef 1299 het volgende:
Doe eens een statusupdate ofzo, ben zeer benieuwd!
Nee, dit is niet de eerste keer, deze nepjassen zijn voor de tweede keer aangeboden.quote:Op zondag 15 december 2013 19:57 schreef Wootism het volgende:
[..]
iBood heeft normaal gewoon fatsoenlijke producten en een goeie service. Het was iets anders geweest als dit geregeld zou voorkomen, maar nu lijkt het erop dat ze gewoon een verkeerde batch hebben opgekocht.
Als ibood niet wilt luisteren moeten ze maar voelen. Nee, nooit het aankoop bedrag van ibood terug ontvangen. Ibood kan contact opnemen voor het afhandelen van deze zaak.quote:Op donderdag 16 januari 2014 22:03 schreef fulioo het volgende:
Is er wel iemand die zijn geld al terug heeft ?
Als je je jas niet hebt teruggestuurd is het ook niet heel gek dat je je geld niet terug hebt gekregen natuurlijk. Nog iets gehoord van de importeur?quote:Op maandag 18 augustus 2014 15:19 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Als ibood niet wilt luisteren moeten ze maar voelen. Nee, nooit het aankoop bedrag van ibood terug ontvangen. Ibood kan contact opnemen voor het afhandelen van deze zaak.
Uiteindelijk de importeur en de echte fabrikant er bij betrokken, ik heb uiteindelijk mijn nep jas daarheen gebracht , zodat de importeur de net jas kon bekijken en gebruiken voor vervolg stappen.
Ja die is een claim gestartquote:Op maandag 18 augustus 2014 16:02 schreef Operc het volgende:
[..]
Als je je jas niet hebt teruggestuurd is het ook niet heel gek dat je je geld niet terug hebt gekregen natuurlijk. Nog iets gehoord van de importeur?
iBood wilde het geld wel teruggeven, maar dan moest TS zijn jas opsturen en dat weigerde hij.quote:Op zondag 28 september 2014 14:41 schreef Wootism het volgende:
Nog steeds bezig met die fucking jas
Als iBood inderdaad niet het geld binnen een gestelde termijn heeft terugbetaald, dan snap ik inderdaad wel die vervolgstappen....
Nee, ibood weigerde toe te geven at de jas fake was.quote:Op zondag 28 september 2014 15:16 schreef Operc het volgende:
[..]
iBood wilde het geld wel teruggeven, maar dan moest TS zijn jas opsturen en dat weigerde hij.
Dus nu ben je de jas kwijt en heb je alsnog geen geld terug?quote:Op maandag 29 september 2014 01:33 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Nee, ibood weigerde toe te geven at de jas fake was.
Tevens wouden ze geen nieuwe echte parajumer kopen voor mij. Nadat ik de Jas naar de importeur heb gebracht zodat deze een rechtszaak komen starten.
Dat zou je lekker vinden hé vuilakquote:Op maandag 29 september 2014 01:42 schreef Peter het volgende:
[..]
Dus nu ben je de jas kwijt en heb je alsnog geen geld terug?
Kapitalisme...quote:
Sja, er is niks mis mee als je het niet kan of wilt betalen.quote:Op maandag 29 september 2014 03:06 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Kapitalisme...![]()
Mijn jassen kosten meestal niet meer dan vijftig euro en zijn ook van prima kwaliteit.
Nee klaphark. Ik koop mijn jassen meestal bij dumpzaken. Gewoon ex-leger- of ex-beveiligingsjassen. Prima kwaliteit en kost geen drol.quote:Op maandag 29 september 2014 03:14 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Waar koop je die jassen van 5 tientjes eigenlijk? Turkenburg of zo?
Ah, skinhead type, wat jij wilt jongeuuhquote:Op maandag 29 september 2014 03:15 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Nee klaphark. Ik koop mijn jassen meestal bij dumpzaken. Gewoon ex-leger- of ex-beveiligingsjassen. Prima kwaliteit en kost geen drol.
Maar natuurlijk.quote:Op maandag 29 september 2014 03:18 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Ah, skinhead type, wat jij wilt jongeuuh
Ga je met je bewakings- jas ook bij de portier van je lokale zuipschuit staan, voel je je beetje stoer.quote:Op maandag 29 september 2014 03:20 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Maar natuurlijk.
Omdat ik een zuinige Nederlander ben die geen bontkraagkleding wil dragen, wil dat niet zeggen dat ik een neo-nazi ben.
Nee ik ga met mijn legerjas aan Marokkanen in elkaar trappen...quote:Op maandag 29 september 2014 03:22 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Ga je met je bewakings- jas ook bij de portier van je lokale zuipschuit staan, voel je je beetje stoer.
lolquote:Op maandag 29 september 2014 03:23 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Nee ik ga met mijn legerjas aan Marokkanen in elkaar trappen...
Een rechtzaak tegen Ibood of wat ? Ik zou het niet erg vinden als die gasten een goeie tik op de vingers kregen.quote:Op maandag 29 september 2014 01:33 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Nee, ibood weigerde toe te geven at de jas fake was.
Tevens wouden ze geen nieuwe echte parajumer kopen voor mij. Nadat ik de Jas naar de importeur heb gebracht zodat deze een rechtszaak komen starten.
Het zal tussen de partijen wel geregeld zijn inmiddels.quote:Op maandag 29 september 2014 03:53 schreef Gravereaper het volgende:
[..]
Een rechtzaak tegen Ibood of wat ? Ik zou het niet erg vinden als die gasten een goeie tik op de vingers kregen.
Alsof je met zo'n parading indruk maakt.quote:Op maandag 29 september 2014 03:18 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Ah, skinhead type, wat jij wilt jongeuuh
Wat zullen de meisjes dol op je zijn![]()
Hooguit bij de plaatselijke mocro's.quote:Op maandag 29 september 2014 07:24 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Alsof je met zo'n parading indruk maakt.
Hordes mensen. Het is mijn derde P.J.Squote:Op maandag 29 september 2014 08:16 schreef TntMobius het volgende:
Wie de fuck koopt er zo'n achterlijk lelijke jas en ook nog eens voor dat geld.
Neemt niet weg dat dat ding kenker lelijk.quote:Op maandag 29 september 2014 08:25 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Hordes mensen. Het is mijn derde P.J.S
Uiteraard is zo`n jas wel aardig aan de prijs, een jas van de helft van dat geld is net zo goed.
Je betaald zeker een deel voor het merk, dat zal niemand ontkennen.
Derde?quote:Op maandag 29 september 2014 08:25 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Hordes mensen. Het is mijn derde P.J.S
Uiteraard is zo`n jas wel aardig aan de prijs, een jas van de helft van dat geld is net zo goed.
Je betaald zeker een deel voor het merk, dat zal niemand ontkennen.
Mijn eerste gedachtequote:Op woensdag 11 december 2013 13:34 schreef GhpH het volgende:
Bontkraag. Klacht niet gelezen. Onterechte klacht.
Heb je de jas gezien dan?quote:Op maandag 29 september 2014 08:39 schreef TntMobius het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat dat ding kenker lelijk.
Zo loop je ook dagelijks over straat natuurlijk. Jij haalt je mode-advies zeker van Redditquote:Op maandag 29 september 2014 11:36 schreef Hoplahopla het volgende:
Echte mannen dragen zoiets:
[ afbeelding ]
Overigens wel een stuk duurder dan zo'n jas. Mits mooie repro.
Dat is hem dus niet, dat is de fake.quote:Op maandag 29 september 2014 12:17 schreef Eyip het volgende:
Die fot van de jas me schoenen op de achtergrond.![]()
Wat een pauper. Je mist nog een rode neus van plastic.
Het staat een pagina terug.quote:Op maandag 29 september 2014 17:40 schreef Aanstootgevend het volgende:
Maar goed, hoe heeft ibood eea nu uiteindelijk opgelost ? Ik ben te lui om alles te lezen
Dit draag ik altijd als ik een zondag lui op de bank lig, kan je nagaan hoe mans ik ben gr. gr.quote:Op maandag 29 september 2014 11:36 schreef Hoplahopla het volgende:
Echte mannen dragen zoiets:
[ afbeelding ]
Overigens wel een stuk duurder dan zo'n jas. Mits mooie repro.
hoe weet jij dat er geen opzet in het spel is?quote:Op vrijdag 13 december 2013 19:15 schreef gelly het volgende:
[..]
Zeker omdat justitie er niets mee gaat doe, er is geen opzet in het spel.
Nee hoor. Op het moment dat een verkoper, ibood dus, een aanbod doet en dat aanbod wordt geaccepteerd (door op kopen te klikken) is ibood wettelijk verplicht te leveren wat ze aangeboden hebben. Een echte jas dus.quote:Op zondag 15 december 2013 20:59 schreef Wootism het volgende:
[..]
Nou, weet je wat het is....
iBood heeft gezorgd voor een goede oplossing. Jij je geld terug + een korting. Ze gaat je natuurlijk geen originele jas geven gezien de absurde prijs.
Dus volgens de wet heeft iBood gewoon gedaan wat ze konden doen.
Dat jij nu allemaal mee wilt en weet ik veel wat, dat moet je lekker zelf weten, maar je hebt geen poot om op te staan.
maar dat is hier niet aan de orde. De echte jassen zijn namelijk wel leverbaar.Dat ibood die tegen een hogere prijs moet inkopen en daardoor de jas met verlies verkoopt is vervelend voor ibood maar daar heeft de consument natuurlijk niks mee te maken. Dan moet ibood maar opletten wat ze aanbieden en verkopen.quote:Op zondag 15 december 2013 21:17 schreef Wootism het volgende:
[..]
Wat wordt er precies interessant aan?
Ze kunnen het product dat jullie zo graag willen gewoon niet leveren en ze gaan ook geen moeite doen om jullie aan een originele jas te helpen.
Stukje wetboek
[..]
Bovenstaande heeft iBood al aangeboden, dus wettelijk gezien hebben jullie niks meer te willen dan dat.
ibood kan die overeenkomst niet ontbinden. Zij doen een aanbod op hun website, dat aanbod wordt geaccepteerd door de koper. Ibood is dan verplicht te leveren.quote:Op zondag 15 december 2013 21:20 schreef Wootism het volgende:
[..]
Nee snap ik. Al die moeite om een gedrocht van een jas....
Maar al was die jas wel ruimschoots beschikbaar, dan denk ik dat iBood eerder de koopovereenkomst ontbindt dan al die jassen te gaan leveren...
Wat een kick zeg.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You dont believe me ? Read this line again.
Check zijn PoHi. Hij is allemaal van die nutteloze oneliners aan het plaatsenquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |