Het bestelde product is wel degelijk het origineel. Ibood heeft in plaats daarvan een nepper geleverd.quote:Op zondag 15 december 2013 20:53 schreef gelly het volgende:
[..]
Ze mogen het bestelde product niet leveren, het is immers een nepper. Dat geeft je niet het recht op het origineel voor dezelfde prijs. Wat ze doen is dus volgens de wet; kosteloos retour laten sturen en een extra vergoeding.
Nou, weet je wat het is....quote:Op zondag 15 december 2013 20:23 schreef houseswapper het volgende:
[..]
[..]
Tuurlijk kan ibood hier wat aan doen. Ze zijn zelf verantwoordelijk voor de producten die ze verkopen. En als je een koopovereenkomst aangaat heb ik gewoon recht op waar ik voor betaald heb. Dat is hoe een koopovereenkomst werkt. Als ibood blundert door niet na te gaan wat ze precies verkopen, moeten ze zelf maar op de blaren zitten
Dit. De wet zal TS als heler zien, aangezien een nromaal mens twijfel zal hebben bij een aanbieding van meer dan 75%.quote:Op zondag 15 december 2013 20:57 schreef gelly het volgende:
Het is interessanter of je kan weten dat je voor die prijs niet het origineel kan kopen.
Dat is alleen interessant als er sprake zou zijn van een "kennelijke vergissing"; bijvoorbeeld een tv van E 1500 die voor E 150 geprijsd is waar men heel snel op terug komt.quote:Op zondag 15 december 2013 20:57 schreef gelly het volgende:
Het is interessanter of je kan weten dat je voor die prijs niet het origineel kan kopen.
Wat wordt er precies interessant aan?quote:Op zondag 15 december 2013 20:56 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Het bestelde product is wel degelijk het origineel. Ibood heeft in plaats daarvan een nepper geleverd.
De kopers mogen nu eisen dat ibood alsnog levert wat ze hebben gekocht (moeten ze natuurlijk wel de nepper weer inleveren).
Maar aangezien ibood dat niet kan wordt het best interessant
Bovenstaande heeft iBood al aangeboden, dus wettelijk gezien hebben jullie niks meer te willen dan dat.quote:Artikel 46f BW
2
Indien nakoming onmogelijk is doordat de gekochte zaak niet beschikbaar is, moet de koper daarvan zo spoedig mogelijk worden kennis gegeven en heeft hij recht op kosteloze teruggave van het door hem aan de verkoper betaalde. De teruggave moet zo spoedig mogelijk en in ieder geval binnen dertig dagen na de kennisgeving plaatsvinden.
Zeg, wil je mij even niet beledigen ? Ik zou niet dood in zo'n jas gevonden willen wordenquote:Op zondag 15 december 2013 21:17 schreef Wootism het volgende:
[..]
Wat wordt er precies interessant aan?
Ze kunnen het product dat jullie zo graag willen gewoon niet leveren en ze gaan ook geen moeite doen om jullie aan een originele jas te helpen.
Stukje wetboek
[..]
Bovenstaande heeft iBood al aangeboden, dus wettelijk gezien hebben jullie niks meer te willen dan dat.
Nee snap ik. Al die moeite om een gedrocht van een jas....quote:Op zondag 15 december 2013 21:18 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Zeg, wil je mij even niet beledigen ? Ik zou niet dood in zo'n jas gevonden willen worden
De gekochte zaak is overigens wel degelijk beschikbaar - alleen niet in voldoende aantallen voor ALLE klanten.
Omdat niemand die graflelijke jas wil en ze daarom in zeer kleine oplage gemaakt worden.quote:
Ibood is in deze aardig het bokje. Als je iets afspreekt en vervolgens niet nakomt heb je een probleem. Als verkoper ben je in beginsel verantwoordelijk voor alle gebreken aan je producten, ook al wist je niet dat het product een gebrek vertoont.quote:Op zondag 15 december 2013 21:20 schreef Wootism het volgende:
[..]
Nee snap ik. Al die moeite om een gedrocht van een jas....
Maar al was die jas wel ruimschoots beschikbaar, dan denk ik dat iBood eerder de koopovereenkomst ontbindt dan al die jassen te gaan leveren...
Amenquote:Op zondag 15 december 2013 21:50 schreef dumrels het volgende:
[..]
Ibood is in deze aardig het bokje. Als je iets afspreekt en vervolgens niet nakomt heb je een probleem. Als verkoper ben je in beginsel verantwoordelijk voor alle gebreken aan je producten, ook al wist je niet dat het product een gebrek vertoont.
Het probleem is dat Ibood de koopovereenkomst niet zomaar kan ontbinden. Zij hebben immers niet geleverd wat ze zouden moeten leveren. Daarom kan de pauper kiezen wat er moet gebeuren. Ontbinding(=verkoopprijs terug), nakoming (=echte jas) en/of schadevergoeding (de vraag is wat de schade in deze is).
Nakoming is niet echt onmogelijk. Lastig of duur is immers niet hetzelfde als onmogelijk. De jassen zijn immers gewoon te koop, alleen niet meer zoveel. Dat ze niet voor iedereen een jas kunnen regelen maakt natuurlijk niets uit voor de eersten die een zaak starten. Dit rechtsbeginsel staat ook wel bekend als het recht van de snelste.
Ibood kan dit ook niet beperken in haar algemene voorwaarden omdat een dergelijk beding waarschijnlijk onredelijk bezwarend is en daarom vernietigd kan worden.
Goede actie overigens van Ibood, anders lopen straks al die paupers in deze fraaie jassen rond.
Ach, iedere klant die het accepteert is er een. Scheelt een rechtszaak, danwel de E 500 prijsverschil die Ibood anders zelf mag ophoesten.quote:Op zondag 15 december 2013 22:13 schreef 1299 het volgende:
Geweldig topic dit. Ben benieuwd hoe dit af gaat lopen. 5 euro vergoeding is natuurlijk dermate weinig dat niemand daar direct mee akkoord gaat. Dat kan elke mongool op zijn klompen aanvoelen
Topic mag van mij wel naar WGR overigens
Dat zat ik zojuist ook te bedenken, pakweg 60% heeft er geen weet van en vind het wel best. Sommige zullen de jas direct terug gestuurd hebben, nog een aantal gaan akkoord met deze prachtige vergoeding, en dan blijven er nog een paar mensen over die hun recht willen verzilverenquote:Op zondag 15 december 2013 22:16 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Ach, iedere klant die het accepteert is er een. Scheelt een rechtszaak, danwel de E 500 prijsverschil die Ibood anders zelf mag ophoesten.
Ik had in hun plaats wel wat meer geboden; E 25 ofzo. En dat "10%" genoemd.
Ibood heeft de afgelopen dagen wel meer foutjes gemaakt. Een oude Ipad mini aanprijzen alsof het het nieuwste model was. Een moederbord inclusief i7 processor aanbieden terwijl ze zonder processor bedoelden...quote:Op vrijdag 27 december 2013 17:40 schreef 1299 het volgende:
Doe eens een statusupdate ofzo, ben zeer benieuwd!
Nee, dit is niet de eerste keer, deze nepjassen zijn voor de tweede keer aangeboden.quote:Op zondag 15 december 2013 19:57 schreef Wootism het volgende:
[..]
iBood heeft normaal gewoon fatsoenlijke producten en een goeie service. Het was iets anders geweest als dit geregeld zou voorkomen, maar nu lijkt het erop dat ze gewoon een verkeerde batch hebben opgekocht.
Als ibood niet wilt luisteren moeten ze maar voelen. Nee, nooit het aankoop bedrag van ibood terug ontvangen. Ibood kan contact opnemen voor het afhandelen van deze zaak.quote:Op donderdag 16 januari 2014 22:03 schreef fulioo het volgende:
Is er wel iemand die zijn geld al terug heeft ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |