Je zag toch dat die fake was? En dan geef je hem alsnog cadeauquote:Op vrijdag 13 december 2013 17:51 schreef houseswapper het volgende:
[..]
Dat is hun voorstel ja, + 5 euro kortingsbon voor de volgende aankoop. Echter ik heb de jas kado gedaan aan iemand dus dat is voor mij geen optie meer. Ibood haalt zijn schouders daarvoor op. Ik zou ook serieus afvragen bij een volgende deal of het niet óók fake is.
Nee dat zag ik niet, ik ging er vanuit dat hij écht was. Had verwacht dat je daar vanuit kan gaan als je bij "website van het jaar" besteldquote:Op vrijdag 13 december 2013 17:51 schreef Seamonkey- het volgende:
[..]
Je zag toch dat die fake was? En dan geef je hem alsnog cadeau
Ja dat zullen ze toch ook niet express gedaan hebben. Dus daarom is aangifte overdreven imoquote:Op vrijdag 13 december 2013 17:52 schreef houseswapper het volgende:
[..]
Nee dat zag ik niet, ik ging er vanuit dat hij écht was. Had verwacht dat je daar vanuit kan gaan als je bij "website van het jaar" besteld
Ik heb er geen boodschap aan of het expres is of niet. Ze zijn verantwoordelijk voor de levering van een in NL illegaal product.quote:Op vrijdag 13 december 2013 17:53 schreef Seamonkey- het volgende:
[..]
Ja dat zullen ze toch ook niet express gedaan hebben. Dus daarom is aangifte overdreven imo
Waarom doe je niet gewoon een tegenvoorstel ? Als in "leveren wat er gekocht is, dus een originele jas tegen de overeengekomen prijs".quote:Op vrijdag 13 december 2013 15:58 schreef houseswapper het volgende:
zojuist het voorstel ontvangen, 5 euro korting op de volgende aankoop...k ga er niet mee akkoord en ga vandaag aangifte doen.
Uiteraard gedaan, maar ze zeggen "geen leverancier" gevonden te hebben. Wellicht dat ik er zelf even een zoek en hun de rekening toestuur.quote:Op vrijdag 13 december 2013 18:25 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Waarom doe je niet gewoon een tegenvoorstel ? Als in "leveren wat er gekocht is, dus een originele jas tegen de overeengekomen prijs".
Wat heb jij een irritante grote waffel.quote:Op vrijdag 13 december 2013 18:47 schreef houseswapper het volgende:
[..]
Uiteraard gedaan, maar ze zeggen "geen leverancier" gevonden te hebben. Wellicht dat ik er zelf even een zoek en hun de rekening toestuur.
Maar wat heb jij als klant daaraan ? Als ibood veroordeeld wordt "wegens het handelen in namaakproducten" krijg jij niets hoor.quote:Op vrijdag 13 december 2013 17:55 schreef houseswapper het volgende:
[..]
Ik heb er geen boodschap aan of het expres is of niet. Ze zijn verantwoordelijk voor de levering van een in NL illegaal product.
Als je graag een echte jas wilt sta je wel in je recht. Immers, je hebt een overeenkomst dat je voor die prijs een echte jas zou krijgen. Dat is niet gebeurd en je kunt dan ook nakoming van Ibood eisen. Ibood kan dit vervolgens weer bij haar leverancier verhalen. Ook kun je, na een ingebrekestelling, zelf de goede jas kopen en de schade verhalen op Ibood. Gewoon even langs de rechtsbijstandsverzekering dus.quote:Op donderdag 12 december 2013 09:41 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Triest![]()
[..]
Dat je refund wilt. Ok. Maar gelijk meer ter compensatie?
Gaat wel heel lastig worden overigens. Die jassen zijn niet meer verkrijgbaar in grote aantallen.quote:Op vrijdag 13 december 2013 20:31 schreef dumrels het volgende:
[..]
Als je graag een echte jas wilt sta je wel in je recht. Immers, je hebt een overeenkomst dat je voor die prijs een echte jas zou krijgen. Dat is niet gebeurd en je kunt dan ook nakoming van Ibood eisen. Ibood kan dit vervolgens weer bij haar leverancier verhalen. Ook kun je, na een ingebrekestelling, zelf de goede jas kopen en de schade verhalen op Ibood. Gewoon even langs de rechtsbijstandsverzekering dus.
hmm....dat is inderdaad een probleem. Als het niet mogelijk is kun je moeilijk nakoming eisen. Wel een schadevergoeding, bijvoorbeeld om een vergelijkbare jas van datzelfde merk te kopen.quote:Op vrijdag 13 december 2013 22:04 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Gaat wel heel lastig worden overigens. Die jassen zijn niet meer verkrijgbaar in grote aantallen.
Tsja, het is natuurlijk wel een behoorlijk bedrag dat men heeft neergeteld (E 250 meen ik); waarna men aanzienlijk langer dan beloofd moest wachten op de levering. Dan komt de teleurstelling; en als goedmakertje biedt Ibood 5 euro voor het ongemak.quote:Op zaterdag 14 december 2013 11:29 schreef dumrels het volgende:
[..]
hmm....dat is inderdaad een probleem. Als het niet mogelijk is kun je moeilijk nakoming eisen. Wel een schadevergoeding, bijvoorbeeld om een vergelijkbare jas van datzelfde merk te kopen.
Nu moet ik wel zeggen dat de reacties van sommigen wel erg treurig zijn. Koning-consument wil voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en gaat vervolgens moord en brand schreeuwen als hunner majesteit niet naar behoren behandeld worden. Volgens mij verwachten een aantal mensen hier van de organisatie een knieval met welgemeende excuses voor het grote leed dat hen is aangedaan: ze hebben een andere jas gekregen, dan ze besteld hebben!!!!
Kom op man, de organisatie is toch bezig om het op te lossen, geef ze die tijd even en anders ga naar de rechter, dan krijg je daar een oplossing.
Tja dat goedmakertje van E 5,- is ook wel een beetje karig. Dat moet ik ze wel nageven. Bijzonder onhandig van Ibood. Maar meteen een topic openen omdat je een keertje wat langer moet wachten is echt overdreven. Maar goed, het zal wel aan het soort mensen liggen...;)quote:Op zaterdag 14 december 2013 18:40 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Tsja, het is natuurlijk wel een behoorlijk bedrag dat men heeft neergeteld (E 250 meen ik); waarna men aanzienlijk langer dan beloofd moest wachten op de levering. Dan komt de teleurstelling; en als goedmakertje biedt Ibood 5 euro voor het ongemak.
Dat is psychologisch gewoon te weinig voor velen. Zeker voor het soort mensen dat dit soort jassen kooptOok al is het meer dan ze hadden gekregen als het geld op een spaarrekening had gestaan.
Op dit moment loopt er door ibood nog niemand in hequote:Op zondag 15 december 2013 17:13 schreef dumrels het volgende:
[..]
Tja dat goedmakertje van E 5,- is ook wel een beetje karig. Dat moet ik ze wel nageven. Bijzonder onhandig van Ibood. Maar meteen een topic openen omdat je een keertje wat langer moet wachten is echt overdreven. Maar goed, het zal wel aan het soort mensen liggen...;)
Overigens wel fraaie jassen, jammer dat er door Ibood ineens zoveel paupers in rondlopen. Toch maar tot volgend jaar wachten om er eentje te kopen.
Achterlijke idioot dat je bent.quote:Op vrijdag 13 december 2013 15:58 schreef houseswapper het volgende:
zojuist het voorstel ontvangen, 5 euro korting op de volgende aankoop...k ga er niet mee akkoord en ga vandaag aangifte doen. Zijn er meer mensen die er zo over denken? Graag een PM zodat we de krachten kunnen bundelen.
quote:Op zondag 15 december 2013 17:24 schreef Wootism het volgende:
[..]
Achterlijke idioot dat je bent.
Stuur die shit terug en ontvang je geld terug. Is gewoon de wet koop op afstand.
Aangifte doen.... je moet je kapot schamen.
Ibood stuurt honderden fake jassen en ik ben de idioot? tuurlijk. Inmiddels inderdaad in contact gekomen met parajumpers en zij zijn gelukkig net zo dedicated als ik. Fake jassen verkopen s nou eenmaal illegaal.quote:Op zondag 15 december 2013 17:24 schreef Wootism het volgende:
[..]
Achterlijke idioot dat je bent.
Stuur die shit terug en ontvang je geld terug. Is gewoon de wet koop op afstand.
Aangifte doen.... je moet je kapot schamen.
Stuur die lelijke jas terug en ontvang je geld terug. Wat wil je nog meer? Een rechtzaak?quote:Op zondag 15 december 2013 19:38 schreef houseswapper het volgende:
[..]
[..]
Ibood stuurt honderden fake jassen en ik ben de idioot? tuurlijk. Inmiddels inderdaad in contact gekomen met parajumpers en zij zijn gelukkig net zo dedicated als ik. Fake jassen verkopen s nou eenmaal illegaal.
quote:Op zondag 15 december 2013 19:57 schreef Wootism het volgende:
[..]
Stuur die lelijke jas terug en ontvang je geld terug. Wat wil je nog meer? Een rechtzaak?
Doe gewoon normaal en loop niet zo te mauwen.
iBood heeft normaal gewoon fatsoenlijke producten en een goeie service. Het was iets anders geweest als dit geregeld zou voorkomen, maar nu lijkt het erop dat ze gewoon een verkeerde batch hebben opgekocht.
Tuurlijk kan ibood hier wat aan doen. Ze zijn zelf verantwoordelijk voor de producten die ze verkopen. En als je een koopovereenkomst aangaat heb ik gewoon recht op waar ik voor betaald heb. Dat is hoe een koopovereenkomst werkt. Als ibood blundert door niet na te gaan wat ze precies verkopen, moeten ze zelf maar op de blaren zittenquote:Op zondag 15 december 2013 19:55 schreef Gutz het volgende:
Wat een pauperreactie's hier.
Alsof iBood er wat aan kan doen. Die krijgen gewoon 'rest'partijen aangeboden van leveranciers en verkopen ze door. dat die leverancier hen belazerd is wat anders. Je hebt gewoon retourrecht en je krijgt je geld al terug. Dus wat loop je nou te janken.
Aangifte doen, wat wil je eruit halen? Nog een nep jas?
We hebben een mail gehad dat ze de jas terug willen hebben, en we in ruil ons geld terug krijgen en ter compensatie een waardebon van 5 euro voor onze volgende ibood aankoop.quote:Op zondag 15 december 2013 20:26 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Hebben de kopers op iBood eigenlijk inmiddels al een email gehad? Of houden ze het lekker stil
Nou, dan is het prima opgelost door ibood, kappen met janken, jas opsturen, geld terug. Klaar.quote:Op zondag 15 december 2013 20:27 schreef houseswapper het volgende:
[..]
We hebben een mail gehad dat ze de jas terug willen hebben, en we in ruil ons geld terug krijgen en ter compensatie een waardebon van 5 euro voor onze volgende ibood aankoop.
De reacties die enigszins negatief zijn op het product forum worden door ibood allemaal verwijderd
Het is toch ook niet dat ik een verkeerde kleur oid heb gehad? Ze hebben een in FAKE jas verkocht, en in Nederland is dat een economisch delictquote:Op zondag 15 december 2013 20:30 schreef Gutz het volgende:
[..]
Nou, dan is het prima opgelost door ibood, kappen met janken, jas opsturen, geld terug. Klaar.
T is godverdomme geen Amerika hier waar je de Starbucks aan kan klagen omdat je een frappe machiato hebt ontvangen ipv een frappe huppelkutkoffie
Hou toch op joh oelewapper. Dan moet er wel opzet in het spel zijn. Ergerlijk, mensen als jij. Voor een duppie op de eerste rang willen zitten en dan klagen over het resultaat.quote:Op zondag 15 december 2013 20:47 schreef houseswapper het volgende:
[..]
Het is toch ook niet dat ik een verkeerde kleur oid heb gehad? Ze hebben een in FAKE jas verkocht, en in Nederland is dat een economisch delict
De bestelde jas neem ik aan. Die Ibood officieel ook gewoon moet leveren - al gaat dat onmogelijk zijn gezien de schaarste.quote:Op zondag 15 december 2013 19:57 schreef Wootism het volgende:
[..]
Stuur die lelijke jas terug en ontvang je geld terug. Wat wil je nog meer? Een rechtzaak?
Damagecontrolquote:Op woensdag 11 december 2013 15:44 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Komop zeg, een foute bestelling kan de beste overkomen, vooralsnog hoor ik meestal goede verhalen over ibood.
Ze mogen het bestelde product niet leveren, het is immers een nepper. Dat geeft je niet het recht op het origineel voor dezelfde prijs. Wat ze doen is dus volgens de wet; kosteloos retour laten sturen en een extra vergoeding.quote:Op zondag 15 december 2013 20:52 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
De bestelde jas neem ik aan. Die Ibood officieel ook gewoon moet leveren - al gaat dat onmogelijk zijn gezien de schaarste.
En je weet wat jij bent als koper van dit product volgens de wet?quote:Op zondag 15 december 2013 20:47 schreef houseswapper het volgende:
[..]
Het is toch ook niet dat ik een verkeerde kleur oid heb gehad? Ze hebben een in FAKE jas verkocht, en in Nederland is dat een economisch delict
" Ze mogen het bestelde product niet leveren"quote:Op zondag 15 december 2013 20:53 schreef gelly het volgende:
Ze mogen het bestelde product niet leveren
Het bestelde product is wel degelijk het origineel. Ibood heeft in plaats daarvan een nepper geleverd.quote:Op zondag 15 december 2013 20:53 schreef gelly het volgende:
[..]
Ze mogen het bestelde product niet leveren, het is immers een nepper. Dat geeft je niet het recht op het origineel voor dezelfde prijs. Wat ze doen is dus volgens de wet; kosteloos retour laten sturen en een extra vergoeding.
Nou, weet je wat het is....quote:Op zondag 15 december 2013 20:23 schreef houseswapper het volgende:
[..]
[..]
Tuurlijk kan ibood hier wat aan doen. Ze zijn zelf verantwoordelijk voor de producten die ze verkopen. En als je een koopovereenkomst aangaat heb ik gewoon recht op waar ik voor betaald heb. Dat is hoe een koopovereenkomst werkt. Als ibood blundert door niet na te gaan wat ze precies verkopen, moeten ze zelf maar op de blaren zitten
Dit. De wet zal TS als heler zien, aangezien een nromaal mens twijfel zal hebben bij een aanbieding van meer dan 75%.quote:Op zondag 15 december 2013 20:57 schreef gelly het volgende:
Het is interessanter of je kan weten dat je voor die prijs niet het origineel kan kopen.
Dat is alleen interessant als er sprake zou zijn van een "kennelijke vergissing"; bijvoorbeeld een tv van E 1500 die voor E 150 geprijsd is waar men heel snel op terug komt.quote:Op zondag 15 december 2013 20:57 schreef gelly het volgende:
Het is interessanter of je kan weten dat je voor die prijs niet het origineel kan kopen.
Wat wordt er precies interessant aan?quote:Op zondag 15 december 2013 20:56 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Het bestelde product is wel degelijk het origineel. Ibood heeft in plaats daarvan een nepper geleverd.
De kopers mogen nu eisen dat ibood alsnog levert wat ze hebben gekocht (moeten ze natuurlijk wel de nepper weer inleveren).
Maar aangezien ibood dat niet kan wordt het best interessant
Bovenstaande heeft iBood al aangeboden, dus wettelijk gezien hebben jullie niks meer te willen dan dat.quote:Artikel 46f BW
2
Indien nakoming onmogelijk is doordat de gekochte zaak niet beschikbaar is, moet de koper daarvan zo spoedig mogelijk worden kennis gegeven en heeft hij recht op kosteloze teruggave van het door hem aan de verkoper betaalde. De teruggave moet zo spoedig mogelijk en in ieder geval binnen dertig dagen na de kennisgeving plaatsvinden.
Zeg, wil je mij even niet beledigen ? Ik zou niet dood in zo'n jas gevonden willen wordenquote:Op zondag 15 december 2013 21:17 schreef Wootism het volgende:
[..]
Wat wordt er precies interessant aan?
Ze kunnen het product dat jullie zo graag willen gewoon niet leveren en ze gaan ook geen moeite doen om jullie aan een originele jas te helpen.
Stukje wetboek
[..]
Bovenstaande heeft iBood al aangeboden, dus wettelijk gezien hebben jullie niks meer te willen dan dat.
Nee snap ik. Al die moeite om een gedrocht van een jas....quote:Op zondag 15 december 2013 21:18 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Zeg, wil je mij even niet beledigen ? Ik zou niet dood in zo'n jas gevonden willen worden
De gekochte zaak is overigens wel degelijk beschikbaar - alleen niet in voldoende aantallen voor ALLE klanten.
Omdat niemand die graflelijke jas wil en ze daarom in zeer kleine oplage gemaakt worden.quote:
Ibood is in deze aardig het bokje. Als je iets afspreekt en vervolgens niet nakomt heb je een probleem. Als verkoper ben je in beginsel verantwoordelijk voor alle gebreken aan je producten, ook al wist je niet dat het product een gebrek vertoont.quote:Op zondag 15 december 2013 21:20 schreef Wootism het volgende:
[..]
Nee snap ik. Al die moeite om een gedrocht van een jas....
Maar al was die jas wel ruimschoots beschikbaar, dan denk ik dat iBood eerder de koopovereenkomst ontbindt dan al die jassen te gaan leveren...
Amenquote:Op zondag 15 december 2013 21:50 schreef dumrels het volgende:
[..]
Ibood is in deze aardig het bokje. Als je iets afspreekt en vervolgens niet nakomt heb je een probleem. Als verkoper ben je in beginsel verantwoordelijk voor alle gebreken aan je producten, ook al wist je niet dat het product een gebrek vertoont.
Het probleem is dat Ibood de koopovereenkomst niet zomaar kan ontbinden. Zij hebben immers niet geleverd wat ze zouden moeten leveren. Daarom kan de pauper kiezen wat er moet gebeuren. Ontbinding(=verkoopprijs terug), nakoming (=echte jas) en/of schadevergoeding (de vraag is wat de schade in deze is).
Nakoming is niet echt onmogelijk. Lastig of duur is immers niet hetzelfde als onmogelijk. De jassen zijn immers gewoon te koop, alleen niet meer zoveel. Dat ze niet voor iedereen een jas kunnen regelen maakt natuurlijk niets uit voor de eersten die een zaak starten. Dit rechtsbeginsel staat ook wel bekend als het recht van de snelste.
Ibood kan dit ook niet beperken in haar algemene voorwaarden omdat een dergelijk beding waarschijnlijk onredelijk bezwarend is en daarom vernietigd kan worden.
Goede actie overigens van Ibood, anders lopen straks al die paupers in deze fraaie jassen rond.
Ach, iedere klant die het accepteert is er een. Scheelt een rechtszaak, danwel de E 500 prijsverschil die Ibood anders zelf mag ophoesten.quote:Op zondag 15 december 2013 22:13 schreef 1299 het volgende:
Geweldig topic dit. Ben benieuwd hoe dit af gaat lopen. 5 euro vergoeding is natuurlijk dermate weinig dat niemand daar direct mee akkoord gaat. Dat kan elke mongool op zijn klompen aanvoelen
Topic mag van mij wel naar WGR overigens
Dat zat ik zojuist ook te bedenken, pakweg 60% heeft er geen weet van en vind het wel best. Sommige zullen de jas direct terug gestuurd hebben, nog een aantal gaan akkoord met deze prachtige vergoeding, en dan blijven er nog een paar mensen over die hun recht willen verzilverenquote:Op zondag 15 december 2013 22:16 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Ach, iedere klant die het accepteert is er een. Scheelt een rechtszaak, danwel de E 500 prijsverschil die Ibood anders zelf mag ophoesten.
Ik had in hun plaats wel wat meer geboden; E 25 ofzo. En dat "10%" genoemd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |