quote:- soort camera
- soort lens
- ISO
- sluitertijd
- diafragma
- EV bias
- flits ja of nee
18-270 is 15 keer, 55-250 is 4,5 keer.quote:Op maandag 9 december 2013 13:26 schreef Susanne2611 het volgende:
[..]
Het bereik is maar 20 mm meer dan de 55-250 van Canon en 30 mm minder dan de Canon 70-300, dus dat van dat te grote bereik snap ik niet...
Juist. Dat is dan ook de lens die in haar link stond..quote:
Nu snap ik het, bedankt voor de uitleg.quote:Op maandag 9 december 2013 13:29 schreef DonJames het volgende:
[..]
18-270 is 15 keer, 55-250 is 4,5 keer.
[..]
Juist. Dat is dan ook de lens die in haar link stond..
Dit topic is gewoon het vervolg op de vorige, dus eigenlijk hetzelfde topic. Ben hier naar verwezen in een ander topic van mij, dus snap niet zo goed waar je nu zo moeilijk over doet.quote:Op maandag 9 december 2013 13:30 schreef DonJames het volgende:
Evengoed, die user heeft al meerdere topics open staan over haar fotografische aankoopdilemma's, dus eigenlijk vind ik het niet zo nodig om dit topic daar ook nog mee te gaan vullen.
iemand die het snaptquote:Op maandag 9 december 2013 13:30 schreef DonJames het volgende:
Evengoed, die user heeft al meerdere topics open staan over haar fotografische aankoopdilemma's, dus eigenlijk vind ik het niet zo nodig om dit topic daar ook nog mee te gaan vullen.
Helemaal mee eens, vind ik ook niet dat ik de veroorzaker ben van die bitch fight zoals jij het noemt.quote:Op maandag 9 december 2013 13:34 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Laten we dit topic aub gezellig houden want tot op heden was dit altijd een ontzettend leuk topic waar veel viel te leren en nu begint het langzaamaan in een enorme bitch fight te veranderen!!!!!!!!!!!!
ik was hier nog even naar aan het kijken, en ergens vind ik het helemaal niet zo stom om deze wat onder te belichtenquote:
Op maandag 9 december 2013 11:27 schreef Miniem het volgende:quote:
Je hebt gelijk, maar zoals ik hierboven heb aangegeven we verhuizen zulke discussie naar de andere topics en gaan hier weer inhoudelijk verder op de foto's. Kleine uitstapjes kunnen geen kwaad maar het kreeg nu de overhand in dit topic. De wereld vergaat niet he.quote:Op maandag 9 december 2013 13:44 schreef Susanne2611 het volgende:
[..]
Op maandag 9 december 2013 11:27 schreef Miniem het volgende:
[..]
Een beetje moeite mag je wel doen hoor.
Iemand suggesties voor een goed (maar niet te duur) statief?
Zal hem niet zoveel gaan gebruiken maar soms is het wel handig.
Dan hoort jouw vraag over het statief net zo goed niet thuis is dit topic!
Ja dat is mijn foto trouwens. Ik heb in dat andere topic ook al uitgelegd wat daar mee gebeurd is met die foto maar daar werd niet meer op gereageerd.quote:Op maandag 9 december 2013 13:40 schreef Ynske het volgende:
[..]
ik was hier nog even naar aan het kijken, en ergens vind ik het helemaal niet zo stom om deze wat onder te belichten
juist omdat je nu een mooie lucht hebt.
en in PS nog toffe dingen ermee kunt doen
Vind het een probleem als ik er eens mee ga stoeien?quote:Op maandag 9 december 2013 13:46 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ja dat is mijn foto trouwens. Ik heb in dat andere topic ook al uitgelegd wat daar mee gebeurd is met die foto maar daar werd niet meer op gereageerd.
Maar hij is te donker geworden bij het nabewerken 1 door de kalibratie van mijn scherm. En toen werd er later over de lucht gediscussieerd en begon er weer het een en ander te dagen. Ik wilde idd de lucht behouden maar ik weet niet hoe ik alleen gedeeltes van foto's lichter of donkerder kan maken in LR. Ook een van de eerste foto's die ik bewerkt heb daarin volgens mij.
Nee hoor dat is geen probleem. In een eerdere post staat de link naar flickr en kun je de originele grote er volgens mij afhalen mocht je dat leuk vinden. Ik weet niet hoe miniem hem in haar post heeft gezet vandaar.quote:Op maandag 9 december 2013 13:46 schreef Ynske het volgende:
[..]
Vind het een probleem als ik er eens mee ga stoeien?
ik zie geen foto's (is geblokkeerd hier) maar mijn eerste vraag die in me opkomt is waarom ga je voor ISO 800 bij F36?quote:Op dinsdag 10 december 2013 13:02 schreef Lelle_ het volgende:
Hoi,
Als beginneling met een D3200 met 18-105 mm kitlens, heb ik wel wat foto's waar ik wat feedback op wil. Al doende leert men, dus kom maar op!
70mm, ISO 800, f/36, 1/60
[ afbeelding ]
Voor beide foto's: wat is het onderwerp van de foto?quote:Op dinsdag 10 december 2013 13:02 schreef Lelle_ het volgende:
Hoi,
Als beginneling met een D3200 met 18-105 mm kitlens, heb ik wel wat foto's waar ik wat feedback op wil. Al doende leert men, dus kom maar op!
70mm, ISO 800, f/36, 1/60
[ afbeelding ]
28,,. ISO 400, f/4.0, 1/80
[ afbeelding ]
Ja, nogal. ISO altijd zo laag mogelijk houden.quote:Op woensdag 11 december 2013 11:04 schreef Lelle_ het volgende:
Ik fotografeer nooit met zo'n hoge f/waarde, ik denk dat dit komt omdat ik de ISO op 800 had ingesteld? Te hoog dus?
Prima. Voor beide foto's geldt hetzelfde: het onderwerp vult nog niet de helft van de foto. De rest eromheen (lucht en bos) doet niks voor je foto. Inzoomen dus! of nog beter indien mogelijk: dichterbij gaan staanquote:Het onderwerp is voor de ene foto de rij windmolens in het licht van de ondergaande zon en van de andere foto het hekje met het bordje erop. Dacht ik.
Als je in het bos staat en bijv. Zo'n vlekjes en schaduw vlekjes hebt dat is ook zo'n crime. Dat trek ik dan meestal maar recht met lightroom haha.quote:Op woensdag 11 december 2013 11:14 schreef Lelle_ het volgende:
Super, dat zijn tips waar ik wat mee kan! Ik merk dat, als het licht afwijkt (zoals ondergaande zon of veel schaduw of donker), ik nog niet zo goed weet hoe ik mijn camera moet instellen. Dit zijn uitprobeersels en de tips ga ik meenemen, ook die over het onderwerp en hoe dat beter in beeld te brengen.
Ik heb geen idee hoe het heet. Heb het ook nog nooit gedaan ik dacht er alleen ineens aan dat me dat ook wel leuk lijkt.quote:Op donderdag 12 december 2013 19:08 schreef Miniem het volgende:
panning? ik zou daar ff wat over lezen op digitalefotografietips
http://www.digitalefotografietips.nl/basiscursus/beweging/quote:Op donderdag 12 december 2013 19:13 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik heb geen idee hoe het heet. Heb het ook nog nooit gedaan ik dacht er alleen ineens aan dat me dat ook wel leuk lijkt.
Uitleg panning.quote:Op donderdag 12 december 2013 19:13 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik heb geen idee hoe het heet. Heb het ook nog nooit gedaan ik dacht er alleen ineens aan dat me dat ook wel leuk lijkt.
GMTAquote:Op donderdag 12 december 2013 19:21 schreef Miniem het volgende:
[..]
http://www.digitalefotografietips.nl/basiscursus/beweging/
Panning idd, is wel leuk, maar ook lastig, uiteraard bepalend is de snelheid van het object.quote:Op donderdag 12 december 2013 19:13 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Van het door kaarsjes verlichte stadhuis, de Kerstboom etc. In ieder geval in de nachtstand? Of in de stad zonder flits? Moet in ieder geval zonder flitser om de kaarsjes te kunnen zien branden...quote:Op vrijdag 13 december 2013 11:06 schreef kanovinnie het volgende:
Geen idee. Wat voor soort foto's wil je maken? En wat denk je qua instellingen te gaan gebruiken?
Diafragma zou klein mogelijk, sluitertijd op iets van 1/60-1/100 en dan je ISO aanpassen zodat je foto goed belicht is.quote:Op vrijdag 13 december 2013 11:14 schreef Susanne2611 het volgende:
[..]
Van het door kaarsjes verlichte stadhuis, de Kerstboom etc. In ieder geval in de nachtstand? Of in de stad zonder flits? Moet in ieder geval zonder flitser om de kaarsjes te kunnen zien branden...
Zou ook wel een stukje willen filmen, maar daar zal het wel te donker voor zijn denk ik...
Een lage f-waarde dus? Denk dat dit f4 is op de standaard 18-55 lens.Op welke stand van de camera kan ik dit allemaal aanpassen?quote:Op vrijdag 13 december 2013 11:16 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Diafragma zou klein mogelijk, sluitertijd op iets van 1/60-1/100 en dan je ISO aanpassen zodat je foto goed belicht is.
Ik zou 'm dan op AV zetten. Dan kan je je diafragma en ISO aanpassen en gaat je sluitertijd vanzelf. Moet je alleen wel oppassen dat je tussen de 1/80 en 1/200 uitkomt waardoor je geen bewegingsonscherpte krijgt.quote:Op vrijdag 13 december 2013 11:22 schreef Susanne2611 het volgende:
[..]
Een lage f-waarde dus? Denk dat dit f4 is op de standaard 18-55 lens.Op welke stand van de camera kan ik dit allemaal aanpassen?
Hopelijk komt het allemaal goed, bedankt voor de tips! Zal wel laten zien of de foto's gelukt zijn.quote:Op vrijdag 13 december 2013 11:24 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik zou 'm dan op AV zetten. Dan kan je je diafragma en ISO aanpassen en gaat je sluitertijd vanzelf. Moet je alleen wel oppassen dat je tussen de 1/80 en 1/200 uitkomt waardoor je geen bewegingsonscherpte krijgt.
ISO dan op 1600? Denk dat je daarboven teveel ruis krijgt...quote:Op vrijdag 13 december 2013 11:24 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik zou 'm dan op AV zetten. Dan kan je je diafragma en ISO aanpassen en gaat je sluitertijd vanzelf. Moet je alleen wel oppassen dat je tussen de 1/80 en 1/200 uitkomt waardoor je geen bewegingsonscherpte krijgt.
Geen idee, moet je zelf vanavond naar kijken. 1600 is wel een beetje het max.quote:Op vrijdag 13 december 2013 11:28 schreef Susanne2611 het volgende:
[..]
ISO dan op 1600? Denk dat je daarboven teveel ruis krijgt...
Dat dacht ik al, vandaar de keuze voor 1600. Zal ook wel 800 proberen. Hopelijk gaat ie in ieder geval niet flitsen op AV, dan lukt het sowieso niet...quote:Op vrijdag 13 december 2013 11:29 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Geen idee, moet je zelf vanavond naar kijken. 1600 is wel een beetje het max.
Top!quote:Op vrijdag 13 december 2013 11:35 schreef kanovinnie het volgende:
Flitsen op AV doet 't toestel alleen als je de flitser open klapt
Probeer eens Av-stand, laagste f-getal, ISO 100, gebruik maken van statief/muurtje/bankje, 2-sec zelfontspanner. Succes!quote:
En spiegel opklappen.quote:Op vrijdag 13 december 2013 11:52 schreef Ener-G het volgende:
En IS uit op je lens als je hem op een statief zet.
Een statief heb ik niet en denk niet dat ik em ergens neer zou kunnen zetten. Maar als het wel kan dan zal ik het zeker proberen, bedankt!quote:Op vrijdag 13 december 2013 11:49 schreef Nalbandian het volgende:
[..]
Probeer eens Av-stand, laagste f-getal, ISO 100, gebruik maken van statief/muurtje/bankje, 2-sec zelfontspanner. Succes!
Hoe zet ik dat uit?quote:Op vrijdag 13 december 2013 11:52 schreef Ener-G het volgende:
En IS uit op je lens als je hem op een statief zet.
Daar kan ik niet meer in kijken, moet na het eten meteen weg en ben de hele dag aan het werk.quote:Op vrijdag 13 december 2013 11:59 schreef Nalbandian het volgende:
[..]
Trillingen te voorkomen. Staat in je instructieboekje.
Google!quote:Op vrijdag 13 december 2013 12:00 schreef Susanne2611 het volgende:
[..]
Daar kan ik niet meer in kijken, moet na het eten meteen weg en ben de hele dag aan het werk.
Oke, bedankt voor de tip.quote:Op vrijdag 13 december 2013 12:07 schreef Ener-G het volgende:
IS is een knopje op je lens, mits je lens IS heeft, uiteraard.
Dat is de stabilisatie, die averechts gaat werken als je de camera statisch neerzet (of op een statief)
Ze hebben het erover dat dit alleen maar hoef te doen bij tele- of macro-opnames en ik gebruik vanavond mijn 18-55 lens (heb niet anders). Heeft het dan wel nut om de spiegel op te klappen?quote:
Thanks, nooit eerder van gehoord. Vreemd.quote:Op vrijdag 13 december 2013 12:07 schreef Ener-G het volgende:
IS is een knopje op je lens, mits je lens IS heeft, uiteraard.
Dat is de stabilisatie, die averechts gaat werken als je de camera statisch neerzet (of op een statief)
Spiegel opklappen altijd doen als je camera op een statief staat of op een muurtje o.i.d. Het scheelt trillingen die van invloed kunnen zijn op je uiteindelijke foto.quote:Op vrijdag 13 december 2013 13:41 schreef Susanne2611 het volgende:
[..]
Ze hebben het erover dat dit alleen maar hoef te doen bij tele- of macro-opnames en ik gebruik vanavond mijn 18-55 lens (heb niet anders). Heeft het dan wel nut om de spiegel op te klappen?
Oke, dankje. Denk alleen niet dat dit gaat lukken vanavond (om de camera op een muurtje oid te zetten), zal erg druk zijn en het is gewoon op de Markt.quote:Op vrijdag 13 december 2013 14:10 schreef Nalbandian het volgende:
[..]
Spiegel opklappen altijd doen als je camera op een statief staat of op een muurtje o.i.d. Het scheelt trillingen die van invloed kunnen zijn op je uiteindelijke foto.
Ik wist niet eens dat je een spiegel kon opklappen. Moet je dan in die lens gaan klooien!? Ik wil hem ook zo weinig mogelijk openmaken (lensen eraf enzo), ivm vuil dat erin kan komen...quote:Op vrijdag 13 december 2013 14:10 schreef Nalbandian het volgende:
[..]
Spiegel opklappen altijd doen als je camera op een statief staat of op een muurtje o.i.d. Het scheelt trillingen die van invloed kunnen zijn op je uiteindelijke foto.
Staat in de handleiding, gewoon op Google spiegel inklappen en de naam van je camera intypen, dan kom je er vanzelf. Heb ik ook gedaan.quote:Op vrijdag 13 december 2013 14:13 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik wist niet eens dat je een spiegel kon opklappen. Moet je dan in die lens gaan klooien!? Ik wil hem ook zo weinig mogelijk openmaken (lensen eraf enzo), ivm vuil dat erin kan komen...
Is een instelling in je camera! Aub niet fysiek in je camera gaan klooienquote:Op vrijdag 13 december 2013 14:13 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik wist niet eens dat je een spiegel kon opklappen. Moet je dan in die lens gaan klooien!? Ik wil hem ook zo weinig mogelijk openmaken (lensen eraf enzo), ivm vuil dat erin kan komen...
Ik heb hem net opengeschroeft!!!quote:Op vrijdag 13 december 2013 14:16 schreef Nalbandian het volgende:
[..]
Is een instelling in je camera! Aub niet fysiek in je camera gaan klooien!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Thanks. Ben het nog niet echt tegengekomen in de boekjes enzo die ik heb. Ik schiet ook niet vaak van statief. 1x in Hong Kong gedaan, snachts vanaf een flat. Maar niet echt mooie foto's uit gekomen.quote:Op vrijdag 13 december 2013 14:15 schreef Susanne2611 het volgende:
[..]
Staat in de handleiding, gewoon op Google spiegel inklappen en de naam van je camera intypen, dan kom je er vanzelf. Heb ik ook gedaan.
quote:Op vrijdag 13 december 2013 14:23 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik heb hem net opengeschroeft!!!Oeps...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Thanks. Ben het nog niet echt tegengekomen in de boekjes enzo die ik heb. Ik schiet ook niet vaak van statief. 1x in Hong Kong gedaan, snachts vanaf een flat. Maar niet echt mooie foto's uit gekomen.
quote:Op vrijdag 13 december 2013 14:23 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik heb hem net opengeschroeft!!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]![]()
IS is om je eigen beweging te corrigeren als je de camera in de hand houdt. Als je hem op een statief zet blijft de IS de lenzen bewegen om te corrigeren, waardoor je foto's onscherp kunnen worden.quote:Op vrijdag 13 december 2013 13:53 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Thanks, nooit eerder van gehoord. Vreemd.
Dat van IS wist ik, maar niet dat ie de boel gaat verneuken wanneer er niets te corrigeren valtquote:Op vrijdag 13 december 2013 15:20 schreef Ener-G het volgende:
[..]
IS is om je eigen beweging te corrigeren als je de camera in de hand houdt. Als je hem op een statief zet blijft de IS de lenzen bewegen om te corrigeren, waardoor je foto's onscherp kunnen worden.
Ik ga het met de hond proberen weer niet of het een succes gaat worden maar dat zien we dan wel weer.quote:Op donderdag 12 december 2013 21:31 schreef Clayton1 het volgende:
[..]
Panning idd, is wel leuk, maar ook lastig, uiteraard bepalend is de snelheid van het object.
bij mijn try out gingen de objecten (racemotoren + 240 k/u). dus lastig
Ik laat hem dan altijd een foto maken met vertraging. Dus dat hij eerst de spiegel opklapt een tijdje wacht en daarna de foto maakt. Is dat goed genoeg of niet?quote:Op vrijdag 13 december 2013 14:10 schreef Nalbandian het volgende:
[..]
Ik ben niet zo thuis in Nikon camera's, maar je hebt toch niet over de 2-sec/10-sec zelfontspanner?quote:Op zaterdag 14 december 2013 09:49 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik laat hem dan altijd een foto maken met vertraging. Dus dat hij eerst de spiegel opklapt een tijdje wacht en daarna de foto maakt. Is dat goed genoeg of niet?
Nee als ik dan zeg maar afdruk meestal doe ik dat dan met afstandsbediening klapt hij eerst de spiegel op en dan wacht hij een aantal seconde en dan maakt hij de foto pas.quote:Op zaterdag 14 december 2013 10:17 schreef Nalbandian het volgende:
[..]
Ik ben niet zo thuis in Nikon camera's, maar je hebt toch niet over de 2-sec/10-sec zelfontspanner?
Jup, dat moet hem zijnquote:Op zaterdag 14 december 2013 10:23 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Nee als ik dan zeg maar afdruk meestal doe ik dat dan met afstandsbediening klapt hij eerst de spiegel op en dan wacht hij een aantal seconde en dan maakt hij de foto pas.
Mooi om te weten. Voortaan ook de VR uitzetten. Vooral die 70-300 is nogal gevoelig qua compenseren.quote:
VR kan trouwens soms ook beter uitstaan als je panning shots maakt. Nieuwere lenzen detecteren een puur horizontale beweging. Oudere proberen die te compenseren. En dat werkt nietquote:Op zaterdag 14 december 2013 10:39 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Mooi om te weten. Voortaan ook de VR uitzetten. Vooral die 70-300 is nogal gevoelig qua compenseren.
Ja op de 70-300 kan ik horizontaal en verticaal afzonderlijk uitzetten dus dat is wel fijn.quote:Op zaterdag 14 december 2013 11:00 schreef Clicks_nl het volgende:
[..]
VR kan trouwens soms ook beter uitstaan als je panning shots maakt. Nieuwere lenzen detecteren een puur horizontale beweging. Oudere proberen die te compenseren. En dat werkt niet
Dat scheelt een stuk dan. Succesquote:Op zaterdag 14 december 2013 11:29 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ja op de 70-300 kan ik horizontaal en verticaal afzonderlijk uitzetten dus dat is wel fijn.
Veel plezier ermeequote:Op zaterdag 14 december 2013 18:54 schreef xuryah het volgende:
Ik heb ein-de-lijk mijn eerste DSLR!
Dus binnenkort kom ik ook met mijn foto's hier
Dit weekend eventjes mn camera uit testen
Tof! Welke heb je?quote:Op zaterdag 14 december 2013 18:54 schreef xuryah het volgende:
Ik heb ein-de-lijk mijn eerste DSLR!
Dus binnenkort kom ik ook met mijn foto's hier
Dit weekend eventjes mn camera uit testen
Ik ben voor een oudere en tweedehands Nikon camera gegaanquote:
Wat is VR ??? Behalve de initialen Valentino Rossiquote:Op zaterdag 14 december 2013 10:39 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Mooi om te weten. Voortaan ook de VR uitzetten. Vooral die 70-300 is nogal gevoelig qua compenseren.
Hetzelfde als IS (Image Stabilization) voor Canon, maar dan de Nikon versiequote:Op zaterdag 14 december 2013 21:20 schreef Clayton1 het volgende:
[..]
Wat is VR ??? Behalve de initialen Valentino Rossi
Prima cameraquote:Op zaterdag 14 december 2013 20:21 schreef xuryah het volgende:
[..]
Ik ben voor een oudere en tweedehands Nikon camera gegaandan heb ik tenminste nog wat geld over om te spelen met verschillende lenzen. De D3100
Tot nu toe mooie plaatjes al mee geschoten
Body heeft nog maar 2800 clicks gemaakt trouwens. Erg weinig dus!
Ja zit erop liever een kras in die filter dan in mijn lensquote:Op zondag 15 december 2013 12:33 schreef xuryah het volgende:
Vandaag en gister al lekker wat foto's gemaakt met mn camera
Nu had ik een vraagje, hebben jullie een uv filter of iets dergelijks op je lens?
Het wordt vaak wel aangeraden, maar op internet lees ik verschillende meningen er over.
Ik vind het wel belangrijk dat mijn lens beschermd is, maar wil niet dat de kwaliteit van de foto's minder worden.
Ik gebruik persoonlijk geen UV filter op mijn camera. Voor bescherming van de lens maak ik gebruik van *tromgeroffel* de bijbehorende zonnekapquote:Op zondag 15 december 2013 12:33 schreef xuryah het volgende:
Vandaag en gister al lekker wat foto's gemaakt met mn camera
Nu had ik een vraagje, hebben jullie een uv filter of iets dergelijks op je lens?
Het wordt vaak wel aangeraden, maar op internet lees ik verschillende meningen er over.
Ik vind het wel belangrijk dat mijn lens beschermd is, maar wil niet dat de kwaliteit van de foto's minder worden.
Mompelt iets over direct aanschaffenquote:Op zondag 15 december 2013 12:42 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Mompelt iets over geen zonnekap op 18-55
Kan niet op die 18-55 geen grapje.quote:Op zondag 15 december 2013 12:44 schreef Nalbandian het volgende:
[..]
Mompelt iets over direct aanschaffen.
Zoiets?quote:Op zondag 15 december 2013 12:44 schreef Nalbandian het volgende:
[..]
Mompelt iets over direct aanschaffen.
Echt?quote:Op zondag 15 december 2013 12:46 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Kan niet op die 18-55 geen grapje.
BAMquote:Op zondag 15 december 2013 12:48 schreef xuryah het volgende:
[..]
Zoiets?
Link
Deze kan op de 18-55 lens.
Op marktplaats zie ik ze al voor 5 euro!quote:Op zondag 15 december 2013 12:50 schreef Nalbandian het volgende:
[..]
BAM! Wel ff kijken of je die niet ergens gunstiger kan krijgen (marktplaats bv.)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |