Makea sense. Bedankt voor je uitlegquote:Op dinsdag 10 december 2013 11:11 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Hangt van de persoon af of die energieker is in de ochtend of avond en welk ritme hij/zij heeft opgebouwd. Moment van trainen kan je ook aanleren. Wanneer iemand altijd 's ochtends of 's avonds traint zal het lichaam zich hier aan aanpassen.
Maar het is zo dat lichaamstemperatuur hoger is in de namiddag. Zorgt ervoor dat flexibiliteit groter is en de spierkracht is over het algemeen zo'n 5% groter. Kortom heb je in de namiddag betere prestaties en minder kans op blessures.
Weet nog dat ik wedstrijd met een maatje van me deed. Om en om 140kg for repout. hij veel sterker dan ik won maar na 23 reps was ik helemaal kapot maar wat ik de dag erna voelde was nog 100x erger CNS overload to the maxquote:Op dinsdag 10 december 2013 01:41 schreef star_gazer het volgende:
[..]
5x8x102.5kg gisteren. Zo lang mogelijk double overhand en pas bij failure switchen naar mixed grip. Onderarmen staan in de fik vandaag
Niet hooguit bij een PR beurt maar dat is meer psychologisch. Volgens mij is de wetenschap er nog niet helemaal over uit wel/geen belt. Het verhoogd je interabdominale druk than again een goed stel buikspieren ook.quote:Op dinsdag 10 december 2013 04:41 schreef star_gazer het volgende:
Wanneer (welk gewicht) doen jullie bij het squatten / DLen een riem om?
Je kan wel flink meer gaan eten, dan tik je de 100 wel aan. Alleen zet je dan wel stuk meer vet aan, beter wacht je tot volgend jaar! Dan tik je hem gegarandeerd aan. Tik zelf eind deze maand de 100 aan, net voor de cut aan (Januari)quote:Op dinsdag 10 december 2013 11:41 schreef jeurse04 het volgende:
[..]
Hmm dan ga ik de 100kg dus niet redden :p. Of ik moet doorgaan tot de zomer met bulken, maar heb er geen trek in om als een dikzak in de zomer rond te lopen.
Lager dan 200 en ik ga dood. Vraag me niet waarom.quote:Op dinsdag 10 december 2013 16:02 schreef seto het volgende:
Is het nou echt belangrijk om zo hoog in carbs te gaan?
Mmm jaa maar dat zal moeilijk worden, heb moeite om nog meer te eten dan ik nu al doe. Volgend jaar dan maar naar de 100kg, en dan hopelijk rond de 95kg, shredded, in de zomer 2015.quote:Op dinsdag 10 december 2013 14:59 schreef Kerol het volgende:
[..]
Je kan wel flink meer gaan eten, dan tik je de 100 wel aan. Alleen zet je dan wel stuk meer vet aan, beter wacht je tot volgend jaar! Dan tik je hem gegarandeerd aan. Tik zelf eind deze maand de 100 aan, net voor de cut aan (Januari)
Ja ok, dat is wel erg weinig tijdens een bulk. Hoe kom je aan de 450? Veel rijst/pasta?quote:Op dinsdag 10 december 2013 16:35 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Lager dan 200 en ik ga dood. Vraag me niet waarom.
quote:Op dinsdag 10 december 2013 11:13 schreef jeurse04 het volgende:
Ikzelf wil graag naar de 100kg voor het eind van mijn bulk, maar dat ga ik denk niet redden.
quote:Op woensdag 4 december 2013 23:42 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Kijk naar furious pete voor de inspiratie. ...
Rijst voornamelijk. Voor pasta moet ik teveel moeite doen wil het wat smaken.quote:Op dinsdag 10 december 2013 16:38 schreef seto het volgende:
[..]
Ja ok, dat is wel erg weinig tijdens een bulk. Hoe kom je aan de 450? Veel rijst/pasta?
Ik heb daar last van. Please vertel me hoe je er af komt! En wat je juist niet moet doen. Wilde je pm sturen maar zag niet hoe via op mobiel internetquote:Op dinsdag 10 december 2013 10:48 schreef BeamofLight het volgende:
Heb dit jaar ischias gehad. Of hoe je dat ook moet noemen. In ieder geval gruwlijke pijn in mijn rug/been/voet.
Tijdje gestopt dus met de DL. Maar sinds 2 weken weer begonnen en goed wat maakt dat een verschil in alles. Ik voel me sterker. Ik ben sterker. Gewicht neemt toe. Dips voortaan met 20 kg extra gewicht. What the hell is going on?
Welkom. Wees niet bang om vragen te stellen. We zijn allemaal onderaan de ladder begonnenquote:Op dinsdag 10 december 2013 17:56 schreef sylvesterrr het volgende:
* sylvesterrr gaat vanaf heden aandachtig meelezen (en eventueel meeposten).
Welkom, een specifiek doel in gedachten?quote:Op dinsdag 10 december 2013 17:56 schreef sylvesterrr het volgende:
* sylvesterrr gaat vanaf heden aandachtig meelezen (en eventueel meeposten).
Ik ben niet echt bang om vragen te stellen, maar wel om te sporten...quote:Op dinsdag 10 december 2013 18:13 schreef fathank het volgende:
[..]
Welkom. Wees niet bang om vragen te stellen. We zijn allemaal onderaan de ladder begonnen. Er is genoeg kennis aanwezig hier.
Het punt waar vanaf je begint is irrelevant, het punt waar je naartoe werkt is wat je voor ogen moet houden.quote:Op dinsdag 10 december 2013 18:16 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ik ben niet echt bang om vragen te stellen, maar wel om te sporten...Ik heb nooit aan krachttraining gedaan, afgezien van 3 maanden samen met een personal trainer (zo'n 3 jaar geleden alweer).
Gewoon gaan, zoek eventueel een trainingsbuddy. Personal trainers moet je over het algemeen ver vandaan blijven. Ik ben ervan overtuigd dat je in 9/10 gevallen je beter een filmpje van jezelf kan maken en dat hier posten dan naar een personal trainer luisteren.quote:Op dinsdag 10 december 2013 18:16 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ik ben niet echt bang om vragen te stellen, maar wel om te sporten...Ik heb nooit aan krachttraining gedaan, afgezien van 3 maanden samen met een personal trainer (zo'n 3 jaar geleden alweer).
kom ik op terug. Ff sportenquote:Op dinsdag 10 december 2013 17:51 schreef Hiatus het volgende:
[..]
Ik heb daar last van. Please vertel me hoe je er af komt! En wat je juist niet moet doen. Wilde je pm sturen maar zag niet hoe via op mobiel internet
Hmm, zit wat in!quote:Op dinsdag 10 december 2013 18:17 schreef Klokov het volgende:
[..]
Het punt waar vanaf je begint is irrelevant, het punt waar je naartoe werkt is wat je voor ogen moet houden.
quote:Op dinsdag 10 december 2013 18:22 schreef fathank het volgende:
[..]
Gewoon gaan, zoek eventueel een trainingsbuddy. Personal trainers moet je over het algemeen ver vandaan blijven. Ik ben ervan overtuigd dat je in 9/10 gevallen je beter een filmpje van jezelf kan maken en dat hier posten dan naar een personal trainer luisteren.
Ik sta al sinds 1 oktober ingeschreven, ben maar 1 keer naar de sportschool (Bodypump) geweest.quote:Schrijf je in, ga serieus aan de gang en je zult merken dat het helemaal niet zoveel tijd hoeft te kosten en dat het niet zo ingewikkeld is als je je aan een paar simpele basisprincipes houdt. Probleem is vaak dat men gaat overcompliceren en het daardoor zichzelf onnodig ingewikkeld maken.
Starting Strength heb ik veel over gelezen, dat gaat 'm worden waarschijnlijk. Een van de punten waar ik bang voor ben is de techniek, maar jij zegt dus dat dat vanzelf wel goed komt?quote:Als je Starting Strength gaat doen is het trainingsprogramma vrij simpel. Je doet je grote lifts vaak genoeg om de techniek goed aan te leren, en je zult snel progressie boeken. Als je daarbij een paar weken je voedselinname bijhoudt zul je zien dat je dat ook snel in de vingers krijgt om een overzicht voor jezelf te houden. Stel korte en lange termijndoelen op, en probeer die te behalen. Niet te makkelijk want je moet jezelf wel uit blijven dagen en niet op je elfendertigste 3x per week naar de gym gaan om een half uurtje op de crosstrainer te staan .
Een tijdje alles bijhouden. Gewicht. vetpercentage (ff Googlen op US Army Method. Een user hier heeft er ook een keer een scriptje voor geschreven dacht ik) lifts en je kcal inname. 300 tot 500 kcal onder onderhoud eten. Zorgen voor genoeg eiwitten. 1,5 tot 2 gr per kg lichaamsgewicht. Laat van je gewicht en vetpercentage een trendlijn maken in excel. Dit filtert je schommelingen in bijv. waterretentie eruit. Als je 1 weegmoment per week hebt en bijv een paar zoute maaltijden hebt gegeten lijkt t alsof je niks kwijt bent of zelfs bent aangekomen terwijl het gewoon vocht is.quote:Op dinsdag 10 december 2013 18:36 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik ben dus een jongeman van 27 lentes jong, woon samen met mijn lieve 2-jarige kat Muezza (Ragdoll) in Utrecht.Thuis ben ik nooit aangemoedigd te sporten - dat is ook te zien (geen enkel gezinslid is slank danwel gespierd). Na een knieblessure op mijn 10e/11e ben ik eigenlijk zo goed als gestopt met sporten (ik zat op voetbal).
In januari 2010 woog ik nog 105kg (en ik wil het vetpercentage niet eens weten). Op een gegeven moment ben ik - thuis - intensief gaan sporten op de crosstrainer (die ik 2 jaar eerder had gekocht maar nooit gebruikt). Tevens ben ik gaan letten op mijn voeding (lees: niet meer gaan snaaien). Medio juni 2010 woog ik 95kg, dus 10kg lichter. Tot september/oktober 2010 bleef ik op deze manier sporten (en minder snaaien) waarna ik rond de 94kg bleef hangen.
In oktober 2010 heb ik me ingeschreven bij de sportschool (er werd geflyerd vlakbij het werk, en ben ingegaan op het aanbod). Daar ben ik ook ingegaan op het aanbod om 3 proeflessen met een PT te nemen (voor ¤ 25 ofzo). Dat beviel me zo goed dat ik 3 maanden met haar heb getraind. Zij zorgde ervoor dat ik weer zin had om te sporten en dát ik weer kon sporten. Tot die tijd had ik vaak last van mijn knie namelijk. Maar goed, na die 3 maanden woog ik nog 89kg en ben ik weer zelfstandig gaan sporten (in verband met de ¤uro's).
In oktober 2011 ben ik begonnen met hardlopen. Daarna heb ik het hardlopen enkele keren moeten onderbreken vanwege een blessure of motivatieprobleem, voor de rest deed ik niet aan een andere sport.
Begin dit jaar woog ik nog 93kg. Na het weer oppakken van het hardlopen en goed letten op de kcal-inname ben ik op een gegeven moment rond de 86kg blijven hangen. Momenteel zit ik weer op 90kg.
Huidige situatie:
- 90kg, 1.82m, vetpercentage (volgens mijn weegschaal) ~29%.
- ongeveer 2 maanden niet gesport
- zo goed als geen ervaring met krachttraining
- vanavond begin ik weer met hardlopen (Running coach); dat wil ik 3x per week doen
- vanaf morgen wil ik naar de sportschool voor de krachttraining (3 á 4x per week), Starting Strength
- tekort aan vitamine D --> 50.000IE per maand (doktersvoorschrift)
Doelen:
1) weg met de vetlappen (boven- en onderlichaam)
2) flink afvallen
3) sterker worden (spieren kweken)
4) conditie verbeteren
Dus... tips?
Ik zou gelijk beginnen met krachttraining. Spiergroei = namelijk ook je vetpercentage verlagen. Danwel indirect maar toch. Gewoon naar de gym gaan. Krachttraining en afsluiten met een half uurtje cardio. Of minder eten. Hoe je kcal-tekort onstaat is neit belangrijk om af tevallen. Als je maar minder binnen krijgt dan je verbruikt.quote:Op dinsdag 10 december 2013 18:39 schreef MaidensTower het volgende:
Fathank,
Is het verstandig om eerst te cutten dmv cardio om het vetpercentage omlaag te krijgen en daarna pas aan KT te doen? Het duurt veel te lang bij mij
Kijk filmpjes op internet. Vraag een grote vent of ie naar je techniek kan kijken of maak een filmpje en post het hier.quote:Op dinsdag 10 december 2013 18:54 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Hmm, zit wat in!
[..]
[..]
Ik sta al sinds 1 oktober ingeschreven, ben maar 1 keer naar de sportschool (Bodypump) geweest.
[..]
Starting Strength heb ik veel over gelezen, dat gaat 'm worden waarschijnlijk. Een van de punten waar ik bang voor ben is de techniek, maar jij zegt dus dat dat vanzelf wel goed komt?
Ik doe 1-3 keer per week aan KT en fiets ook 1-3 keer per week naar school/stad/sportschool (15-20 min x 2). Voldoende? Mijn voeding ga ik weer dagelijks bijhouden dmv eetmeter. Ik wil 300 kcal onder onderhoud zitten. Dat is 1900 kcal voor mij.quote:Op dinsdag 10 december 2013 18:54 schreef fathank het volgende:
[..]
Een tijdje alles bijhouden. Gewicht. vetpercentage (ff Googlen op US Army Method. Een user hier heeft er ook een keer een scriptje voor geschreven dacht ik) lifts en je kcal inname. 300 tot 500 kcal onder onderhoud eten. Zorgen voor genoeg eiwitten. 1,5 tot 2 gr per kg lichaamsgewicht. Laat van je gewicht en vetpercentage een trendlijn maken in excel. Dit filtert je schommelingen in bijv. waterretentie eruit. Als je 1 weegmoment per week hebt en bijv een paar zoute maaltijden hebt gegeten lijkt t alsof je niks kwijt bent of zelfs bent aangekomen terwijl het gewoon vocht is.
Qua trainen is Starting Strength een prima beginnersschema. Alles is duidelijk uitgelegd, en niet te ingewikkeld door 100 verschillende oefeningen. Blijf het programma zou nauwkeurig volgen, het is niet voor niks zo opgesteld. Na een tijdje kan 3x per week hardlopen er naast wel erg zwaar worden voor je benen omdat je ook 3x per week squat. Je zult snel merken dat je niet meer goed herstelt als je 3x per week squat en daarnaast nog 3x per week hardloopt. Ik zou na je krachttraining nog een half uurtje cardio pakken. Niet te hoge intensiteit, loop jezelf niet compleet leeg. Je wil niet overtraint raken en zodoende weer je motivatie verliezen.
In het begin zul je staan te popelen om veel meer te doen in de gym. Probeer hierin niet door te slaan, dan kom je jezelf later alleen maar tegen. Hou je aan het programma en probeer zo lang mogelijk lineaire progressie te boeken.
[..]
Ik zou gelijk beginnen met krachttraining. Spiergroei = namelijk ook je vetpercentage verlagen. Danwel indirect maar toch. Gewoon naar de gym gaan. Krachttraining en afsluiten met een half uurtje cardio. Of minder eten. Hoe je kcal-tekort onstaat is neit belangrijk om af tevallen. Als je maar minder binnen krijgt dan je verbruikt.
Mij lijkt dat prima mogelijk, veel sporters doen juist aan krachttraining voor betere prestaties te behalen met de sport die ze doen.quote:Op dinsdag 10 december 2013 20:24 schreef GekkeGerrit- het volgende:
Ik weet niet eens of ik als leek hier wel op mijn plek ben, maar ik stel mijn vraag toch maar gewoon:
Ik voetbal 3x per week (2 trainingen, één wedstrijd) op een redelijk niveau, maar wil hiernaast graag beginnen met een full body work out. Doel is (zoals bij zovelen) sterker te worden en meer massa op te doen. Heb me ook al aardig ingelezen mbt voeding en rust en zo, maar ik vraag mij af of het doen van massatraining wel mogelijk is in combinatie met 3x per week voetballen. Het lijkt mij dat bepaalde spiergroepen dan niet voldoende rust krijgen, waardoor ik niet groei?
Iemand die ook krachttraining gedaan heeft in combinatie met een andere sport, of iemand die zijn mening hierover wil geven waarom het wel/niet kan? Thx.
Is prima mogelijk, ik voetbal ook 3x per week. Ben vanaf februari tot nu van 65kg naar 77kg gegroeid + lifts zijn er sterk op vooruit gegaan.quote:Op dinsdag 10 december 2013 20:24 schreef GekkeGerrit- het volgende:
Ik weet niet eens of ik als leek hier wel op mijn plek ben, maar ik stel mijn vraag toch maar gewoon:
Ik voetbal 3x per week (2 trainingen, één wedstrijd) op een redelijk niveau, maar wil hiernaast graag beginnen met een full body work out. Doel is (zoals bij zovelen) sterker te worden en meer massa op te doen. Heb me ook al aardig ingelezen mbt voeding en rust en zo, maar ik vraag mij af of het doen van massatraining wel mogelijk is in combinatie met 3x per week voetballen. Het lijkt mij dat bepaalde spiergroepen dan niet voldoende rust krijgen, waardoor ik niet groei?
Iemand die ook krachttraining gedaan heeft in combinatie met een andere sport, of iemand die zijn mening hierover wil geven waarom het wel/niet kan? Thx.
Flexibiliteits/mobiliteit issue wellicht?quote:Op dinsdag 10 december 2013 19:26 schreef Dimachaerus het volgende:
Hmm... vandaag gesquat maar ging niet helemaal lekker, had al moeite zonder gewichtenuiteindelijke maar 50 kg gedaan.. Ik krijg last van mijn liezen zodra ik parallel hit en ik kan ook niet echt kracht zetten.
Het doet geen pijn maar het is wel een onaangenaam gevoel. Alsof die spiertjes daar helemaal verstijfd zijn o.i.d. Ik voel het ook als ik mijn been omhoog breng tot parallel.
Iemand enig idee?
Ik warm altijd op met 10x0, dan 5x60 en dan werksetjes 3x5x95. Misschien slechte warming-up?
Dat valt op zich wel mee. Ik voel het goed, maar kan nog wel functioneren.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
Ik vind een squat met een lege stang ook vrij lastig, maar dat heeft meer met balans te maken. Het gewicht houdt me in balans.quote:Op dinsdag 10 december 2013 19:26 schreef Dimachaerus het volgende:
Hmm... vandaag gesquat maar ging niet helemaal lekker, had al moeite zonder gewichten
Wellicht dat het tijd wordt over te stappen op een nieuw programma? Dat is goed voor je motivatie. 5/3/1 comes to mindquote:Op dinsdag 10 december 2013 15:02 schreef Faeroer het volgende:
Squatten begint nu veel lastiger te worden in verhouding tot deadliften. Zit al lang niet meer op de 80% squat/deadlift ratio die veel mensen hanteren. Zelf denk ik dat ik niet meer voldoende heb aan 1 dag rust tussen squatdays in (starting strength) door elke keer te PR'en. Deloaden is een optie, maar dat heb ik al twee keer in voldoende mate gedaan zonder echt veel effect en heeft mij toch wel behoorlijk veel weken/progressie gekost. Voedsel is vrij standaard +500 boven onderhoud, ~450 carbs, 2,5 eiwit/kg en 1g vet/kg.
Ik ga nog wel omhoog als ik de SS workset reps elke squatday verhoog met 1 tot een max van 8, en na die vier squatdagen terug ga naar 5 reps met een increase van 5 kg maar dit gaat hiermee echt dik langzaam (twee keer zo langzaam, gezien 4x 2,5 = 10 en dit maar 5 is).
Bijvoorbeeld de volgende worksets:
Maandag 3*5*x KG
Woensdag 3*6*x KG
Vrijdag 3*7*x KG
Maandag 3*8*x KG
Woensdag 3x5*(x+5) KG
Vrijdag 3x6*(x+5) KG
You get the point.
Iemand een suggestie?
Zit er wel aan te denken om het behoorlijk aan te passen ja. Ik zal dit weekend even kijken wat 5/3/1 nou precies inhoudt.quote:Op dinsdag 10 december 2013 23:50 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Wellicht dat het tijd wordt over te stappen op een nieuw programma? Dat is goed voor je motivatie. 5/3/1 comes to mind
Patience.quote:Op dinsdag 10 december 2013 18:39 schreef MaidensTower het volgende:
Fathank,
Is het verstandig om eerst te cutten dmv cardio om het vetpercentage omlaag te krijgen en daarna pas aan KT te doen? Het duurt veel te lang bij mij
Klinkt als hip flexors will cure your problem.quote:Op dinsdag 10 december 2013 19:26 schreef Dimachaerus het volgende:
Hmm... vandaag gesquat maar ging niet helemaal lekker, had al moeite zonder gewichtenuiteindelijke maar 50 kg gedaan.. Ik krijg last van mijn liezen zodra ik parallel hit en ik kan ook niet echt kracht zetten.
Het doet geen pijn maar het is wel een onaangenaam gevoel. Alsof die spiertjes daar helemaal verstijfd zijn o.i.d. Ik voel het ook als ik mijn been omhoog breng tot parallel.
Iemand enig idee?
Ik warm altijd op met 10x0, dan 5x60 en dan werksetjes 3x5x95. Misschien slechte warming-up?
En abductors.quote:Op woensdag 11 december 2013 01:48 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Patience.
[..]
Klinkt als hip flexors will cure your problem.
Wat doe je er precies allemaal mee?quote:Op woensdag 11 december 2013 08:30 schreef Snakey het volgende:
Vandaag aan de slag gegaan met een 18 kilo kettlebell. Het is direct een haat liefde verhouding.![]()
Erg challenging, goede full body workout en vraagt behoorlijk wat van m'n conditie. Dat ga ik in m'n cycles verwerken.
shakes heb je in principe niet nodig aangezien je de eiwitten uit je voeding kan halen. Maaltijd timing maakt helemaal niks uit, frequentie netzomin.quote:Op woensdag 11 december 2013 09:09 schreef MaidensTower het volgende:
Op welke momenten drink je een shake/nuttig je een eiwitrijke maaltijd? Om de 5 uur? 4 dagdelen? Ochtend 8:00, middag 13:00, namiddag 18:00, na het trainen 23:00?
Dit leek mij logisch
Hoeveel shakes denk je nodig te hebben? Ik ben benieuwd hoeveel gram eiwit je per dag naar binnen wilt werken en of je dat niet voor een groot deel uit je voeding kan halen. Ik pak 1 shake per dag na het sporten en de rest van de eiwitten krijg ik binnen uit mn voeding.quote:Op woensdag 11 december 2013 09:09 schreef MaidensTower het volgende:
Op welke momenten drink je een shake/nuttig je een eiwitrijke maaltijd? Om de 5 uur? 4 dagdelen? Ochtend 8:00, middag 13:00, namiddag 18:00, na het trainen 23:00?
Dit leek mij logisch
Het gaat erom dat je een kcal deficiëntie creëert, hoe je dat doet boeit niet. Op welk gewicht/lengte/vet% zit je? Bij mij heeft een flinke cut icm KT de eerste 2 maanden erg motiverend gewerkt, omdat je een betere spierdefinitie krijgt. Maar ik was dan ook behoorlijk fatty, van 98kg bij 1.93m naar 87~88kg nu. Ik blijf nu al een paar maanden op dit gewicht hangen, maar zie wel duidelijk spiergroei.quote:Op dinsdag 10 december 2013 18:39 schreef MaidensTower het volgende:
Fathank,
Alleen benen, dikken balk ervoor.quote:Op woensdag 11 december 2013 09:27 schreef MaidensTower het volgende:
Hmm, ja ik eet niet altijd vlees, dus dan lukt het mij niet om aan 100-150 gram eiwitten te komen.
Even mijn progressie delen:
http://nl.tinypic.com/view.php?pic=2vmj9dj&s=5#.UqghbLuXumk
Fullbody gaat op zich goed. Op mij zij na. Daar heb ik nog weinig oefeningen voor gedaan, want ik weet niet welke oefeningen de beste zijn. Iemand tips?
Ah verheldend! Bedankt!quote:Op woensdag 11 december 2013 10:10 schreef Mark_Rutte het volgende:
[..]
Het gaat erom dat je een kcal deficiëntie creëert, hoe je dat doet boeit niet. Op welk gewicht/lengte/vet% zit je? Bij mij heeft een flinke cut icm KT de eerste 2 maanden erg motiverend gewerkt, omdat je een betere spierdefinitie krijgt. Maar ik was dan ook behoorlijk fatty, van 98kg bij 1.93m naar 87~88kg nu. Ik blijf nu al een paar maanden op dit gewicht hangen, maar zie wel duidelijk spiergroei.
Maak jij per post een kloon aan ofzo?quote:Op woensdag 11 december 2013 09:01 schreef MaidensTower het volgende:
[..]
Wat doe je er precies allemaal mee?
jaquote:Op woensdag 11 december 2013 10:38 schreef Snakey het volgende:
[..]
Maak jij per post een kloon aan ofzo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |