abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 december 2013 @ 18:55:42 #176
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_134124315
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 18:54 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Hmm, zit wat in!

[..]

:)

[..]

Ik sta al sinds 1 oktober ingeschreven, ben maar 1 keer naar de sportschool (Bodypump) geweest. :')

[..]

Starting Strength heb ik veel over gelezen, dat gaat 'm worden waarschijnlijk. Een van de punten waar ik bang voor ben is de techniek, maar jij zegt dus dat dat vanzelf wel goed komt?
Kijk filmpjes op internet. Vraag een grote vent of ie naar je techniek kan kijken of maak een filmpje en post het hier.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_134124719
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 december 2013 18:54 schreef fathank het volgende:

[..]

Een tijdje alles bijhouden. Gewicht. vetpercentage (ff Googlen op US Army Method. Een user hier heeft er ook een keer een scriptje voor geschreven dacht ik) lifts en je kcal inname. 300 tot 500 kcal onder onderhoud eten. Zorgen voor genoeg eiwitten. 1,5 tot 2 gr per kg lichaamsgewicht. Laat van je gewicht en vetpercentage een trendlijn maken in excel. Dit filtert je schommelingen in bijv. waterretentie eruit. Als je 1 weegmoment per week hebt en bijv een paar zoute maaltijden hebt gegeten lijkt t alsof je niks kwijt bent of zelfs bent aangekomen terwijl het gewoon vocht is.

Qua trainen is Starting Strength een prima beginnersschema. Alles is duidelijk uitgelegd, en niet te ingewikkeld door 100 verschillende oefeningen. Blijf het programma zou nauwkeurig volgen, het is niet voor niks zo opgesteld. Na een tijdje kan 3x per week hardlopen er naast wel erg zwaar worden voor je benen omdat je ook 3x per week squat. Je zult snel merken dat je niet meer goed herstelt als je 3x per week squat en daarnaast nog 3x per week hardloopt. Ik zou na je krachttraining nog een half uurtje cardio pakken. Niet te hoge intensiteit, loop jezelf niet compleet leeg. Je wil niet overtraint raken en zodoende weer je motivatie verliezen.

In het begin zul je staan te popelen om veel meer te doen in de gym. Probeer hierin niet door te slaan, dan kom je jezelf later alleen maar tegen. Hou je aan het programma en probeer zo lang mogelijk lineaire progressie te boeken.

[..]

Ik zou gelijk beginnen met krachttraining. Spiergroei = namelijk ook je vetpercentage verlagen. Danwel indirect maar toch. Gewoon naar de gym gaan. Krachttraining en afsluiten met een half uurtje cardio. Of minder eten. Hoe je kcal-tekort onstaat is neit belangrijk om af tevallen. Als je maar minder binnen krijgt dan je verbruikt.
Ik doe 1-3 keer per week aan KT en fiets ook 1-3 keer per week naar school/stad/sportschool (15-20 min x 2). Voldoende? Mijn voeding ga ik weer dagelijks bijhouden dmv eetmeter. Ik wil 300 kcal onder onderhoud zitten. Dat is 1900 kcal voor mij.
pi_134125517
Hmm... vandaag gesquat maar ging niet helemaal lekker, had al moeite zonder gewichten :') uiteindelijke maar 50 kg gedaan.. Ik krijg last van mijn liezen zodra ik parallel hit en ik kan ook niet echt kracht zetten.

Het doet geen pijn maar het is wel een onaangenaam gevoel. Alsof die spiertjes daar helemaal verstijfd zijn o.i.d. Ik voel het ook als ik mijn been omhoog breng tot parallel.

Iemand enig idee?

Ik warm altijd op met 10x0, dan 5x60 en dan werksetjes 3x5x95. Misschien slechte warming-up?
pi_134127864
Ik weet niet eens of ik als leek hier wel op mijn plek ben, maar ik stel mijn vraag toch maar gewoon:

Ik voetbal 3x per week (2 trainingen, één wedstrijd) op een redelijk niveau, maar wil hiernaast graag beginnen met een full body work out. Doel is (zoals bij zovelen) sterker te worden en meer massa op te doen. Heb me ook al aardig ingelezen mbt voeding en rust en zo, maar ik vraag mij af of het doen van massatraining wel mogelijk is in combinatie met 3x per week voetballen. Het lijkt mij dat bepaalde spiergroepen dan niet voldoende rust krijgen, waardoor ik niet groei?

Iemand die ook krachttraining gedaan heeft in combinatie met een andere sport, of iemand die zijn mening hierover wil geven waarom het wel/niet kan? Thx. :)
Feyenoord Rotterdam
pi_134129752
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 20:24 schreef GekkeGerrit- het volgende:
Ik weet niet eens of ik als leek hier wel op mijn plek ben, maar ik stel mijn vraag toch maar gewoon:

Ik voetbal 3x per week (2 trainingen, één wedstrijd) op een redelijk niveau, maar wil hiernaast graag beginnen met een full body work out. Doel is (zoals bij zovelen) sterker te worden en meer massa op te doen. Heb me ook al aardig ingelezen mbt voeding en rust en zo, maar ik vraag mij af of het doen van massatraining wel mogelijk is in combinatie met 3x per week voetballen. Het lijkt mij dat bepaalde spiergroepen dan niet voldoende rust krijgen, waardoor ik niet groei?

Iemand die ook krachttraining gedaan heeft in combinatie met een andere sport, of iemand die zijn mening hierover wil geven waarom het wel/niet kan? Thx. :)
Mij lijkt dat prima mogelijk, veel sporters doen juist aan krachttraining voor betere prestaties te behalen met de sport die ze doen.
No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.
  dinsdag 10 december 2013 @ 23:09:03 #181
347683 Boydie12
Dude where's my car?
pi_134135765
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 20:24 schreef GekkeGerrit- het volgende:

Is prima mogelijk, ik voetbal ook 3x per week. Ben vanaf februari tot nu van 65kg naar 77kg gegroeid + lifts zijn er sterk op vooruit gegaan.
Sexy qua lijf, doch bang voor 't zwempak.
pi_134136121
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 19:26 schreef Dimachaerus het volgende:
Hmm... vandaag gesquat maar ging niet helemaal lekker, had al moeite zonder gewichten :') uiteindelijke maar 50 kg gedaan.. Ik krijg last van mijn liezen zodra ik parallel hit en ik kan ook niet echt kracht zetten.

Het doet geen pijn maar het is wel een onaangenaam gevoel. Alsof die spiertjes daar helemaal verstijfd zijn o.i.d. Ik voel het ook als ik mijn been omhoog breng tot parallel.

Iemand enig idee?

Ik warm altijd op met 10x0, dan 5x60 en dan werksetjes 3x5x95. Misschien slechte warming-up?
Flexibiliteits/mobiliteit issue wellicht?
  dinsdag 10 december 2013 @ 23:45:24 #183
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_134137199
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 07:19 schreef RaymondK het volgende:

[..]

suc6 met typen vandaag >:)
Dat valt op zich wel mee. Ik voel het goed, maar kan nog wel functioneren.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  dinsdag 10 december 2013 @ 23:46:21 #184
77130 star_gazer
pi_134137228
quote:
Hmm... vandaag gesquat maar ging niet helemaal lekker, had al moeite zonder gewichten :')
Ik vind een squat met een lege stang ook vrij lastig, maar dat heeft meer met balans te maken. Het gewicht houdt me in balans.
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  dinsdag 10 december 2013 @ 23:50:41 #185
77130 star_gazer
pi_134137396
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 15:02 schreef Faeroer het volgende:
Squatten begint nu veel lastiger te worden in verhouding tot deadliften. Zit al lang niet meer op de 80% squat/deadlift ratio die veel mensen hanteren. Zelf denk ik dat ik niet meer voldoende heb aan 1 dag rust tussen squatdays in (starting strength) door elke keer te PR'en. Deloaden is een optie, maar dat heb ik al twee keer in voldoende mate gedaan zonder echt veel effect en heeft mij toch wel behoorlijk veel weken/progressie gekost. Voedsel is vrij standaard +500 boven onderhoud, ~450 carbs, 2,5 eiwit/kg en 1g vet/kg.

Ik ga nog wel omhoog als ik de SS workset reps elke squatday verhoog met 1 tot een max van 8, en na die vier squatdagen terug ga naar 5 reps met een increase van 5 kg maar dit gaat hiermee echt dik langzaam (twee keer zo langzaam, gezien 4x 2,5 = 10 en dit maar 5 is).

Bijvoorbeeld de volgende worksets:

Maandag 3*5*x KG
Woensdag 3*6*x KG
Vrijdag 3*7*x KG
Maandag 3*8*x KG
Woensdag 3x5*(x+5) KG
Vrijdag 3x6*(x+5) KG

You get the point.

Iemand een suggestie?
Wellicht dat het tijd wordt over te stappen op een nieuw programma? Dat is goed voor je motivatie. 5/3/1 comes to mind :)
-
pi_134139186
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 december 2013 23:50 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Wellicht dat het tijd wordt over te stappen op een nieuw programma? Dat is goed voor je motivatie. 5/3/1 comes to mind :)
Zit er wel aan te denken om het behoorlijk aan te passen ja. Ik zal dit weekend even kijken wat 5/3/1 nou precies inhoudt.
pi_134139548
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 18:39 schreef MaidensTower het volgende:
Fathank,

Is het verstandig om eerst te cutten dmv cardio om het vetpercentage omlaag te krijgen en daarna pas aan KT te doen? Het duurt veel te lang bij mij :)
Patience.

quote:

Iemand enig idee?

Klinkt als hip flexors will cure your problem.
If not now, then when.
  woensdag 11 december 2013 @ 03:45:25 #188
77130 star_gazer
pi_134139921
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 01:48 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Patience.

[..]

Klinkt als hip flexors will cure your problem.
En abductors.
-
  woensdag 11 december 2013 @ 08:30:04 #189
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_134140610
Vandaag aan de slag gegaan met een 18 kilo kettlebell. Het is direct een haat liefde verhouding. :D

Erg challenging, goede full body workout en vraagt behoorlijk wat van m'n conditie. Dat ga ik in m'n cycles verwerken.
pi_134140925
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 08:30 schreef Snakey het volgende:
Vandaag aan de slag gegaan met een 18 kilo kettlebell. Het is direct een haat liefde verhouding. :D

Erg challenging, goede full body workout en vraagt behoorlijk wat van m'n conditie. Dat ga ik in m'n cycles verwerken.
Wat doe je er precies allemaal mee?
pi_134141011
Op welke momenten drink je een shake/nuttig je een eiwitrijke maaltijd? Om de 5 uur? 4 dagdelen? Ochtend 8:00, middag 13:00, namiddag 18:00, na het trainen 23:00?

Dit leek mij logisch :)
  woensdag 11 december 2013 @ 09:20:32 #192
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_134141224
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 09:09 schreef MaidensTower het volgende:
Op welke momenten drink je een shake/nuttig je een eiwitrijke maaltijd? Om de 5 uur? 4 dagdelen? Ochtend 8:00, middag 13:00, namiddag 18:00, na het trainen 23:00?

shakes heb je in principe niet nodig aangezien je de eiwitten uit je voeding kan halen. Maaltijd timing maakt helemaal niks uit, frequentie netzomin.

Ik drink m'n shake altijd na m'n workout, zorgt ervoor dat ik weer een beetje op kracht kom voor de maaltijd thuis.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_134141376
Hmm, ja ik eet niet altijd vlees, dus dan lukt het mij niet om aan 100-150 gram eiwitten te komen.

Even mijn progressie delen:

http://nl.tinypic.com/view.php?pic=2vmj9dj&s=5#.UqghbLuXumk

Fullbody gaat op zich goed. Op mij zij na. Daar heb ik nog weinig oefeningen voor gedaan, want ik weet niet welke oefeningen de beste zijn. Iemand tips?

[ Bericht 6% gewijzigd door MaidensTower op 11-12-2013 09:35:08 ]
pi_134141385
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 09:09 schreef MaidensTower het volgende:

Hoeveel shakes denk je nodig te hebben? Ik ben benieuwd hoeveel gram eiwit je per dag naar binnen wilt werken en of je dat niet voor een groot deel uit je voeding kan halen. Ik pak 1 shake per dag na het sporten en de rest van de eiwitten krijg ik binnen uit mn voeding.

Voor het slapen 500 gram kwark naar binnen gooien en je hebt al een aardige dosis van je eiwitten binnen :)
pi_134141501
Ik ga Eetmeter weer bijhouden vanaf vandaag :)

Kwark eet ik wel eens ja. Zal eens kijken op hoeveel ik uit kom ;)

Ik heb tussen 100-150 gr nodig.
pi_134142217
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 18:39 schreef MaidensTower het volgende:
Fathank,

Is het verstandig om eerst te cutten dmv cardio om het vetpercentage omlaag te krijgen en daarna pas aan KT te doen? Het duurt veel te lang bij mij :)
Het gaat erom dat je een kcal deficiëntie creëert, hoe je dat doet boeit niet. Op welk gewicht/lengte/vet% zit je? Bij mij heeft een flinke cut icm KT de eerste 2 maanden erg motiverend gewerkt, omdat je een betere spierdefinitie krijgt. Maar ik was dan ook behoorlijk fatty, van 98kg bij 1.93m naar 87~88kg nu. Ik blijf nu al een paar maanden op dit gewicht hangen, maar zie wel duidelijk spiergroei.
  woensdag 11 december 2013 @ 10:10:31 #197
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_134142218
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2013 09:27 schreef MaidensTower het volgende:
Hmm, ja ik eet niet altijd vlees, dus dan lukt het mij niet om aan 100-150 gram eiwitten te komen.

Even mijn progressie delen:

http://nl.tinypic.com/view.php?pic=2vmj9dj&s=5#.UqghbLuXumk

Fullbody gaat op zich goed. Op mij zij na. Daar heb ik nog weinig oefeningen voor gedaan, want ik weet niet welke oefeningen de beste zijn. Iemand tips?
Alleen benen, dikken balk ervoor.
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
pi_134142604
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:10 schreef Mark_Rutte het volgende:

[..]

Het gaat erom dat je een kcal deficiëntie creëert, hoe je dat doet boeit niet. Op welk gewicht/lengte/vet% zit je? Bij mij heeft een flinke cut icm KT de eerste 2 maanden erg motiverend gewerkt, omdat je een betere spierdefinitie krijgt. Maar ik was dan ook behoorlijk fatty, van 98kg bij 1.93m naar 87~88kg nu. Ik blijf nu al een paar maanden op dit gewicht hangen, maar zie wel duidelijk spiergroei.
Ah verheldend! Bedankt!

Ik ben 1.80 en weeg 72 kg nu. Vet % moet ik opnieuw meten.

Heb een doel, maar ik weet niet hoe ik dat voor elkaar ga krijgen. Ik ga net zo lang door totdat het lukt:

woensdag 11 december 2013 @ 10:38:00 #199
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_134142840
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2013 09:01 schreef MaidensTower het volgende:

[..]

Wat doe je er precies allemaal mee?
Maak jij per post een kloon aan ofzo?
pi_134142895
quote:
15s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:38 schreef Snakey het volgende: