Ik denk dat het in de praktijk nog niet zo makkelijk is om maar even te zorgen dat iedereen om 4 uur thuis is. Uiteindelijk wil zo'n beetje iedereen wel graag thuis zijn om die tijd, ook als ze geen sinterklaas vieren. Je kan moeilijk extra mensen gaan aannemen voor 1 dag, dus dan is het maar net de vraag of er mensen zijn die normaal vrij zijn die dan wel willen werken. Zoveel mensen zijn er niet vrij op de donderdag, en zeker gezien het weer dat er verwacht wordt kan ik me voorstellen dat er genoeg zaterdagwerkers zijn bijvoorbeeld die geen zin hebben om dan extra te werken.quote:Op donderdag 5 december 2013 01:14 schreef V__L_N het volgende:
Het gaat er ook niet om dat er HaH is. Maar het gaat er wel om dat de beloftes en gedachtes er achter niet kloppen . HaH is prima, maar 70% van de ergernis zou weg zijn als het in plastic zat bv. Bijzondere HaH is ook niet erg. Maar hou er dan als bedrijf rekening mee dat 5december in dit land een big deal is. Hoe moeilijk is het dan om te zorgen dat iedereen die dat wil om 4 uur thuis is. Dat is wel een stukje begrip voor je personeel. Daar waar je je dubbel inzet om dat soort dingen te regelen, daar krijg je ook dubbel winst terug. Loyaliteit kun je namelijk niet kopen, dat krijg je door je werknemers voorop te stellen.
Toeslag voor zaterdagen was toch 40%? Die 20% toeslag krijg ik altijd voor dagen dat ik voor 7 uur begonnen ben, dat heeft volgens mij niet met de zaterdag te maken. (als je voor 07:00 begonnen bent krijg je 20% toeslag over je gewerkte tijd tot 08:00)quote:Op woensdag 4 december 2013 22:36 schreef KatrienDuck het volgende:
Even over die TOT (waar is dat een afkorting van?) Op mijn salarisstrook staat: "50,500 Tot 20 %" Is dat wat jullie bedoelen? Dat is dus een toeslag voor werk op zaterdag? Nooit geweten. Ik ben voorbereider en krijg dan dus wel die toeslag.
Maar eens even navraag doen dan. Ik werk nooit voor 7.00 u, dus.quote:Op donderdag 5 december 2013 04:47 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Toeslag voor zaterdagen was toch 40%? Die 20% toeslag krijg ik altijd voor dagen dat ik voor 7 uur begonnen ben, dat heeft volgens mij niet met de zaterdag te maken. (als je voor 07:00 begonnen bent krijg je 20% toeslag over je gewerkte tijd tot 08:00)
En dan heb je ook nog zaterdagwerkers die wel willen werken, maar ene lastig college op de uni niet willen missen (a).quote:Op donderdag 5 december 2013 04:43 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ik denk dat het in de praktijk nog niet zo makkelijk is om maar even te zorgen dat iedereen om 4 uur thuis is. Uiteindelijk wil zo'n beetje iedereen wel graag thuis zijn om die tijd, ook als ze geen sinterklaas vieren. Je kan moeilijk extra mensen gaan aannemen voor 1 dag, dus dan is het maar net de vraag of er mensen zijn die normaal vrij zijn die dan wel willen werken. Zoveel mensen zijn er niet vrij op de donderdag, en zeker gezien het weer dat er verwacht wordt kan ik me voorstellen dat er genoeg zaterdagwerkers zijn bijvoorbeeld die geen zin hebben om dan extra te werken.
Bij ons was het goed te doen. De hoeveelheid post was redelijk standaard voor de donderdag, dus dat betekende tussen de 4 en de 5 tassen post voor de ochtendwijken, en dan nog een zak of 3 hah (of 4, bij de flatwijken).quote:Op donderdag 5 december 2013 16:09 schreef gelestipjes het volgende:
Tjonge, wat een drama qua weer. Ik kon op sommige stukken gewoon bijna niet lopen, waaide bijna omver, en ik ben toch niet bepaald de lichtste. En dan was er ook nog eens veel post, sommige wijken hier hadden 12 tassen post en 5 tassen huis aan huis.
Waarom niet, hier in het zuiden viel het prima mee. Begon pas rond 3 uur met heel hard waaien.quote:Op donderdag 5 december 2013 12:56 schreef Kadooosh het volgende:
Het zou me niks verbazen als er postbode gewond raakt. Moeten jullie gewoon bezorgen vandaag?
Ik mag hopen van niet.
Bij ons werd je wel gestimuleerd om het in 2 etappes te lopen, postbezorgers kregen om 8 uur al een sms-je met de mededeling dat het hah er al lag en dat je dus al kon beginnen, zeker ivm de naderende storm.quote:Op donderdag 5 december 2013 16:35 schreef gelestipjes het volgende:
Tja, dat huis aan huis apart wegbrengen lijkt me toch niet echt efficient. Je bent 's middags natuurlijk wel sneller klaar, maar het lijkt me toch wel zeer onwaarschijnlijk dat je dan ook echt 2 keer de tijd krijgt uitbetaald die er voor de loop staat. Je kiest er immers zelf voor om het 2 keer te lopen, als je het gewoon tegelijkertijd doet ben je ook wel meer tijd kwijt dan normaal, maar lang niet zoveel als wanneer je die wijk 2 keer helemaal rond moet.
Irritant allemaal zeg!quote:Op donderdag 5 december 2013 17:41 schreef V__L_N het volgende:
Nu ik was om kwart over 5 klaar. Ben verwaaid en verregend. Het geheel werd er niet makkelijker op met onweer en hagelstenen. Her en der een omgewaaide container of afgevallen takken. Heb ergens halverwege me rug lelijk bezeerd (daar viel dus een mega tak op). Dus die is blauw en helemaal stijf pijnlijk.
Had hier dus nuongids, eigen huis magazine en dan de ah. Ongelooflijke prutsdag.
Dat valt reuze mee hoor, al ligt het wel ook aan de wijk natuurlijk. Je hoeft bij zowel de postronde als de folderronde minder na te denken dan een gezamenlijke ronde waardoor je bij beide snel er doorheen gaat. Van het ene naar het andere adres lopend kan je dan al de post uitzoeken bijvoorbeeld in plaats van alleen maar naar een folder te graaien. En van deze dikke folders kun je in je schoudertas ook veel te weinig meenemen, waardoor je vaak blokken niet af kunt maken en vaker terug naar de fiets moet.quote:Op donderdag 5 december 2013 16:35 schreef gelestipjes het volgende:
Tja, dat huis aan huis apart wegbrengen lijkt me toch niet echt efficient.
Staat je wijk zo ruim dan qua tijd? Want als je zo'n wijk 2 keer rond kunt lopen en dan nog steeds binnen de normtijd blijft, dan moet je op "gewone" donderdagen volgens mij wel heel veel tijd overhoudenquote:Op donderdag 5 december 2013 18:42 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ik ben ook nog eens binnen de normtijd gebleven, dus wat dat betreft ook weinig aan de hand. Het kost wel meer energie natuurlijk omdat je veel meer loopt, maar dat vind ik geen punt.
Heel veel sterktequote:Ik kan niet op of neer
Het is hier nu gewoon alleen maar huilen.
Huisarts gebeld voor sterkere pijnstilling...
Ziekgemeld, maar tc was niet aardig.(dit terwijl ik van te voren heb aangegeven dat dit waarschijnlijk zou gebeuren, aangezien ik 2 x de wijk moest doen ivm op tijd thuis willen zijn.)
Tc zijn antwoord was: Ja maar nu moet ik iemand optrommelen om jou wijk te doen.....
(en wat als ik nu in het ziekenhuis had gelegen wat dan?)
Blijf alleen nu maar huilen, ik heb zoveel pijn, en tc zegt doodleuk, dan moet je maar stoppen met werken
dank je.quote:
Blij dat we hier geen C1000 in de buurt hebben.quote:Op vrijdag 6 december 2013 09:01 schreef Deezertje het volgende:
Hier hebben ze veel verschoven naar morgen.. waaronder ook de Nuon gids zoals voorspeld! Vorige keer had ik hier gelijk álle gidsen en de Makro zit er morgen ook weer bij dus hopelijk valt de C1000 Kerstfolder mee qua zwaarte.
Welke dan? Zover ik meekreeg hier AH, C1000 en C1000 Kerst. Makro en Nuon kan je eigenlijk ook als HAH beschouwenquote:Op vrijdag 6 december 2013 12:49 schreef gelestipjes het volgende:
Morgen weer zware vracht met maar liefst 5 soorten huis aan huis. Sommige wijken hebben alleen qua huis aan huis al 8 tassen
Als ik het me goed herinner ook nog dat er is post ding of zo, en hier dan ook nog de poieszquote:Op vrijdag 6 december 2013 12:58 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Welke dan? Zover ik meekreeg hier AH, C1000 en C1000 Kerst. Makro en Nuon kan je eigenlijk ook als HAH beschouwen
Je krijgt ze wel uitbetaald, maar volgens mij gaat een deel naar de belastingquote:Op vrijdag 6 december 2013 15:04 schreef VKV het volgende:
Vraagje. Heb ontslag genomen bij de post na ruim vijf jaar en heb nog flink wat vakantieuurtjes openstaan (>120). Krijg ik deze uitbetaald nadat ik weg ben? Moet ik hiervoor iets aanvragen of gaat het allemaal vanzelf?
Ga het morgen zelf ook wel even vragen maar het zou makkelijk zijn als ik een beetje wat weet al
Dat zou best kunnen. Normaal gaat er vrijwel niks naar de belasting omdat ik er zo weinig verdiende (zaterdagbesteller). Mja 120 x het uurloon is wel een leuk bedragquote:Op vrijdag 6 december 2013 15:08 schreef Thomas-sama het volgende:
[..]
Je krijgt ze wel uitbetaald, maar volgens mij gaat een deel naar de belasting
Bij een tankstation had ik nog dik een maand staan en in goed overlegquote:Op vrijdag 6 december 2013 15:08 schreef Thomas-sama het volgende:
[..]
Je krijgt ze wel uitbetaald, maar volgens mij gaat een deel naar de belasting
Dan zou ik een half jaar slapend kunnen doorwerkenquote:Op vrijdag 6 december 2013 15:41 schreef Stoplichtjuh het volgende:
[..]
Bij een tankstation had ik nog dik een maand staan en in goed overleg
heb ik toen dus, nog een maandje in vakantie-mode door "gewerkt".![]()
Hier dan ook, top!quote:Op vrijdag 6 december 2013 13:08 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier AH, 2x C1000 en Er is post idd, 150 gram volgens het lijstje..
Hier ook bijna nooit wat op een daldag. Moest nog niet eens een half tasje bezorgen ook voor een redelijk formaat wijk. Stelde echt weer niets voorquote:Op vrijdag 6 december 2013 17:20 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Heb sinds de herfstvakantie volgens mij nooit meer post gehad op een daldag, vandaag weer niks in de bus. Zijn deze dagen dan echt zo rustig geworden?
Ze kunnen beter zoals vroeger doen gewoon iedere dag HAH, maximaal 2 ofzo. Nu loop je soms op één dag met 5 HAH en de volgende dag is daldag stelt geen klap voor. Maar ja, iets met uren enzo.quote:Op vrijdag 6 december 2013 17:22 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Hier ook bijna nooit wat op een daldag. Moest nog niet eens een half tasje bezorgen ook voor een redelijk formaat wijk. Stelde echt weer niets voor
Ik vind dat hele piek en dal gewoon maar niks, liefst gewoon alle dagen ongeveer dezelfde hoeveelheid post en dan wel de folders op 2 vaste dagen, zodat je de rest van de tijd gewoon met alleen post kan lopenquote:Op vrijdag 6 december 2013 17:24 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ze kunnen beter zoals vroeger doen gewoon iedere dag HAH, maximaal 2 ofzo. Nu loop je soms op één dag met 5 HAH en de volgende dag is daldag stelt geen klap voor. Maar ja, iets met uren enzo.
Tja, dit is nu eenmaal veel goedkoper, dus op zich wel een begrijpelijke keuze. Moet ook zeggen dat ik er inmiddels toch wel aardig aan gewend ben. En ik heb liever 2 dagen met 2 soorten huis aan huis, dan 3 dagen met 2 soorten huis aan huis. Zonder folders lopen is zo af en toe toch ook wel prettig. Alleen meer dan 3 soorten huis aan huis vind ik wel vervelend. En dat heeft dan niet te maken met de hoeveelheid tassen, maar meer met dat je dan zo slecht kan zien waar het ene setje ophoudt en de andere begint, zeker als de folders qua kleur ook nog wat op elkaar lijkenquote:Op vrijdag 6 december 2013 17:24 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ze kunnen beter zoals vroeger doen gewoon iedere dag HAH, maximaal 2 ofzo. Nu loop je soms op één dag met 5 HAH en de volgende dag is daldag stelt geen klap voor. Maar ja, iets met uren enzo.
Uitbetaald, ff goed in de gaten houden of de bedragen kloppen.quote:Op vrijdag 6 december 2013 15:04 schreef VKV het volgende:
Vraagje. Heb ontslag genomen bij de post na ruim vijf jaar en heb nog flink wat vakantieuurtjes openstaan (>120). Krijg ik deze uitbetaald nadat ik weg ben? Moet ik hiervoor iets aanvragen of gaat het allemaal vanzelf?
Ga het morgen zelf ook wel even vragen maar het zou makkelijk zijn als ik een beetje wat weet al
Is dat landelijk? Vandaag hoorde ik er ook al een gerucht over maar een TC zei dat het gewoon maandagdiensten bleven en dat hij niks gehoord had.quote:Op vrijdag 6 december 2013 17:09 schreef VixenFromHell het volgende:
Handig weer, ze hebben laatst in het werkoverleg hier gezegd dat we geen normale werkdagen op maandag zouden hebben dit jaar, maar nu is er hogerop toch beslist dat dit moet op de 23e. Natuurlijk rekenen ze er op dat mensen gewoon komen werken die dag nu.
Ik zou het ook eigenlijk wel onlogisch vinden als de 23ste geen normale werkdag zou zijn, zo vlak voor kerst. En als je normaal niet werkt op maandagen kunnen ze je ook niet verplichten om dan ineens wel te werken, dus dat zou geen probleem moeten zijn.quote:Op vrijdag 6 december 2013 17:09 schreef VixenFromHell het volgende:
Handig weer, ze hebben laatst in het werkoverleg hier gezegd dat we geen normale werkdagen op maandag zouden hebben dit jaar, maar nu is er hogerop toch beslist dat dit moet op de 23e. Natuurlijk rekenen ze er op dat mensen gewoon komen werken die dag nu.
Geen idee, er stond alleen dat het van hogerhand kwam..quote:Op vrijdag 6 december 2013 18:39 schreef lololo het volgende:
Is dat landelijk? Vandaag hoorde ik er ook al een gerucht over maar een TC zei dat het gewoon maandagdiensten bleven en dat hij niks gehoord had.
Ja wij hadden ook wel verwacht dat dit wel zo zou zijn, tot ze dus 2 weken geleden zeiden van niet.quote:Op vrijdag 6 december 2013 18:41 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ik zou het ook eigenlijk wel onlogisch vinden als de 23ste geen normale werkdag zou zijn, zo vlak voor kerst. En als je normaal niet werkt op maandagen kunnen ze je ook niet verplichten om dan ineens wel te werken, dus dat zou geen probleem moeten zijn.
Je bedoelt de fleece sjaal+muts, de wanten en de halvevingerhandschoenen? Die zijn hier vorige week uitgedeeld.quote:Op vrijdag 6 december 2013 20:01 schreef Thomas-sama het volgende:
Hebben jullie trouwens al het kledingpakket voor de winter gekregen? Hier nog niks
Weet je zeker dat je al je uren nog hebt? Ik ben vanwege die nieuw wetgeving een aantal uur kwijtgeraakt.quote:Op vrijdag 6 december 2013 15:40 schreef VKV het volgende:
[..]
Dat zou best kunnen. Normaal gaat er vrijwel niks naar de belasting omdat ik er zo weinig verdiende (zaterdagbesteller). Mja 120 x het uurloon is wel een leuk bedrag
Hier werd verteld dat het een normale maandagdienst zou zijn, alleen wat drukker dan anders.quote:Op vrijdag 6 december 2013 18:41 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ik zou het ook eigenlijk wel onlogisch vinden als de 23ste geen normale werkdag zou zijn, zo vlak voor kerst. En als je normaal niet werkt op maandagen kunnen ze je ook niet verplichten om dan ineens wel te werken, dus dat zou geen probleem moeten zijn.
Je zou haast denken dat die site door dezelfde mensen gemaakt is als mijn postnl. Krijg iedere keer een foutmelding en de mededeling dat ik het nog eens moet proberen als ik wil inloggen.quote:Op zaterdag 7 december 2013 13:39 schreef Dale__Cooper het volgende:
jullie ook de brief voor het kerstpakket gekregen? beetje vergelijkbaar met vorig jaar. Ik heb zelf een boekenbon gekozen.
Bij ons is bij het werkoverleg verteld dat maandag de 23e itt eerdere berichten toch WEL als een dinsdag gedraaid zou worden.quote:Op zaterdag 7 december 2013 09:04 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Hier werd verteld dat het een normale maandagdienst zou zijn, alleen wat drukker dan anders.
Dat betekent dat mensen die gewoonlijk vier of vijf samengevoegde wijken lopen er dan maar twee of drie zullen doen.
Maar zoals altijd kan alles nog op het laatste moment omgegooid worden. Je weet het hier maar nooit.
Ik ben er weer uit gegooidquote:Op zaterdag 7 december 2013 16:22 schreef superkimmi het volgende:
nee hier zit ie ook vast.. doe t wel een keer snachts, dan is t rustig genoeg xD
Je zou bijna zeggen dat ze het er gewoon om doen.. Ongelovelijk.quote:Op zaterdag 7 december 2013 16:07 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Wel weer waardeloos gestapeld. Het zouden setjes van 4 moeten zijn, maar er zat van alles verkeerd, ook per bundel in wisselende volgorde. Verder stak de dunste van de twee C1000-folders er aan de bovenkant uit, en zat dan om andere folders heen gevouwen, waardoor je steeds 2 setjes pakte.
Ik kon met IE inderdaad ook inloggen. En werd er vervolgens ook weer uitgegooidquote:Op zaterdag 7 december 2013 16:16 schreef VixenFromHell het volgende:
Welke browser gebruiken jullie? Ik kreeg in Chrome een foutmelding, maar in IE werkt het wel![]()
Of ik heb gewoon die ene keer net mazzel gehad dat ik er door kwam..
Inloggen lukte iig.... de rest wil zo te zien nog niet echt laden
Dat is toch ieder jaar zo? Volgens mij begint de knj periode hier pas echt op 17 december of zo. Hier zaten er wel wat kerstkaarten tussen, maar geen noemenswaardige hoeveelheid. Ik verstuur ze zelf meestal vlak na sinterklaas en krijg dan altijd te horen dat ik er zo vroeg mee was. Meeste mensen versturen die dingen hooguit een week voor kerst.quote:Op zaterdag 7 december 2013 16:44 schreef Deezertje het volgende:
Heb alleen nog geen kerstkaarten gezien. Rustig tot nu toe daarmee..
Waar mensen niet al op letten zeg.quote:Op zaterdag 7 december 2013 16:56 schreef VixenFromHell het volgende:
https://twitter.com/kaylee__/status/409311056834854912/photo/1
Tja .....
Ik heb ook wel eens op een stoepje een paar minuten zitten pauzeren, al was dat niet met een sigaretje
Ik kom niet verder dan "nu je geschenk kiezen"quote:Op zaterdag 7 december 2013 18:42 schreef VKV het volgende:
Ik wil de site inkunnen, ben nieuwsgierig, verdeurie
Ja, hele week zware kerstinspiratie verspreid, wil ik verdulleme NU ook mijn kerstpakket zien, en snel een beetje !quote:Op zaterdag 7 december 2013 18:42 schreef VKV het volgende:
Ik wil de site inkunnen, ben nieuwsgierig, verdeurie
Bij ons hebben een aantal wijken die folder niet meer, omdat de dichtstbijzijnde C1000 laatst omgebouwd is naar een Jumboquote:Op zaterdag 7 december 2013 18:56 schreef ItaloDancer het volgende:
Echt heel slim inderdaad, zet je die C1000-kerstfolder simpelweg andersom, dan is het én makkelijker bestellen én blijven al die raampjes heel. Hoe suf.
dat is aardig watquote:Op zaterdag 7 december 2013 16:44 schreef Deezertje het volgende:
11 zakken voor mijn twee wijken inclusief HAH en steeds de C1000 folder met de verkeerde kant onderop door VSP. Was zo'n kutraampje raster wat steeds leuk vastpakt en daardoor niet te vouwen!testen die marketing mannen hun eigen folders wel? Eigen Huis flap kon de HSM hier ook niet aan, veel kapot. Heb alleen nog geen kerstkaarten gezien. Rustig tot nu toe daarmee..
ze zijn wel bezig met fotos de 1e die mij fotografeert kan een bezoek verwachten.quote:Op zaterdag 7 december 2013 16:56 schreef VixenFromHell het volgende:
Tja .....
Ik heb ook wel eens op een stoepje een paar minuten zitten pauzeren, al was dat niet met een sigaretje
als het te lang duurt koop ik voor mezelf wel een kerstgeschenkquote:Op zaterdag 7 december 2013 19:01 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Ik kom niet verder dan "nu je geschenk kiezen"
Zoooooo, die Kaylee is wel superblij met zichzelf zeg!quote:Op zaterdag 7 december 2013 20:02 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ze zijn wel bezig met fotos de 1e die mij fotografeert kan een bezoek verwachten.
dit licht:
https://www.facebook.com/kaylee.oppelaar
moet eens een 2 weken volle knj meehuppelen,onderweg filmen we haar
dit slaat nergens op,je bent niet 24uur in dienst:
Als er geen andere faciliteiten zijn en de bezorging van de post komt er niet door in het gedrang, dan is het toegestaan
Ik hou op de donderdag wel iets over ja. Maar het was ook minder post dan normaal, slechts drie tassen, en ik had er een half uur bijgekregen volgens de planning, vraag me niet waarom.quote:Op vrijdag 6 december 2013 00:08 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Staat je wijk zo ruim dan qua tijd? Want als je zo'n wijk 2 keer rond kunt lopen en dan nog steeds binnen de normtijd blijft, dan moet je op "gewone" donderdagen volgens mij wel heel veel tijd overhouden
Ik heb van alles van PostNL gehad vandaag, maar zie niks over een kerstgeschenk.quote:Op zaterdag 7 december 2013 19:01 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Ik kom niet verder dan "nu je geschenk kiezen"
Ik heb vanmiddag nog op een hekje gezeten omdat ik zo'n last van mijn rug kreeg.quote:Op zaterdag 7 december 2013 16:56 schreef VixenFromHell het volgende:
Tja .....
Schoudertassen gebruik ik niet. Gewoon hup, folders onder de post!quote:Op zaterdag 7 december 2013 21:57 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik heb vanmiddag nog op een hekje gezeten omdat ik zo'n last van mijn rug kreeg.
Als ze nou bovenop een volle oranje tas zou zitten...
Ik nodig dit soort zeikerds hartelijk uit om eens een wijkje mee te lopen op een dag als vandaag! Maar dan wel met twee volle schoudertassen.
Ik heb mijn folders onder de post en dan nog twee volle schoudertassenquote:Op zaterdag 7 december 2013 21:59 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Schoudertassen gebruik ik niet. Gewoon hup, folders onder de post!Als ik met schoudertas zou bezorgen zou ik er altijd 2x zolang over doen omdat dat onding altijd van me schouder glipt als ik een laag brievenbusje moet hebben. Onder de post is iets zwaarder ja, maar krijg je wel sterke armen van!
Ik kijk nog wel regelmatig op die twitterpagina en je komt soms echt de stomste klachten tegenquote:Op zaterdag 7 december 2013 21:57 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik heb vanmiddag nog op een hekje gezeten omdat ik zo'n last van mijn rug kreeg.
Als ze nou bovenop een volle oranje tas zou zitten...
Ik nodig dit soort zeikerds hartelijk uit om eens een wijkje mee te lopen op een dag als vandaag! Maar dan wel met twee volle schoudertassen.
Pas maar op dat je geen hernia krijgtquote:Op zaterdag 7 december 2013 22:05 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik heb mijn folders onder de post en dan nog twee volle schoudertassen
Mijn hele wijk is een erf waardoor ik maar op een select aantal plekken mijn fiets kan parkeren. Daarom moet ik altijd heel veel in een keer meenemen.
Zo krijg je sterke armen en een hele sterke (en vaak zeer pijnlijke) rug.
In mijn geval slaan die 'te kleine brievenbus' dingen ook helemaal nergens op. Op een aantal uitzonderingen na kom ik in mijn eigen wijk geen brievenbussen tegen die daadwerkelijk te klein zijn. Meestal kras ik dan dat 'te klein' deel doorquote:Op zaterdag 7 december 2013 22:21 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Ik kijk nog wel regelmatig op die twitterpagina en je komt soms echt de stomste klachten tegen
Ook eentje die iedere keer komt zeuren dat de post nog niet geweest is, rond 15-16.00. En steeds zeggen ze dat we tot 18.00 kunnen komen. Vervolgens gaat ie zeuren dat de postbode al wel in het dorp rond liep eerder die dag
Zie ook altijd veel klachten over de portokaarten en de 'brievenbus te klein' briefjes.. JA MAAR, over een paar dagen is de bus echt niet ineens gegroeid hoor! JA MAAR, mijn brievenbus was eerder altijd wel goed en nou net met dat sinterklaas kadootje niet en nu is het te laat wat gaan jullie daar aan doen
Echt.....
Yep. Je ziet ook steeds vaker dat Bol.com en H&M echt de grenzen aan het opzoeken zijn en er ver over heen gaan. Maar ja, wat doe je daar als postbezorger nou echt aan? Je zou het kunnen terugsturen en een klacht indienen en zo, maar dan is de geadresseerde daar de dupe van, terwijl die er niets aan kan doen.quote:Op zaterdag 7 december 2013 22:35 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
In mijn geval slaan die 'te kleine brievenbus' dingen ook helemaal nergens op. Op een aantal uitzonderingen na kom ik in mijn eigen wijk geen brievenbussen tegen die daadwerkelijk te klein zijn. Meestal kras ik dan dat 'te klein' deel door
Mijn rug is het enige gespierde deel van mijn lichaamquote:Op zaterdag 7 december 2013 22:33 schreef Thomas-sama het volgende:
[..]
Pas maar op dat je geen hernia krijgt
Hee, nog een badmintonner!quote:Op donderdag 5 december 2013 18:42 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dat valt reuze mee hoor, al ligt het wel ook aan de wijk natuurlijk. Je hoeft bij zowel de postronde als de folderronde minder na te denken dan een gezamenlijke ronde waardoor je bij beide snel er doorheen gaat. Van het ene naar het andere adres lopend kan je dan al de post uitzoeken bijvoorbeeld in plaats van alleen maar naar een folder te graaien. En van deze dikke folders kun je in je schoudertas ook veel te weinig meenemen, waardoor je vaak blokken niet af kunt maken en vaker terug naar de fiets moet.
Ik heb er dan ook voor gekozen om het apart te lopen vandaag, eerst de post daarna de folders,. Normaal doe ik dat alleen als ik een badmintonwedstrijd op zaterdag er tussendoor heb, maar ik had niet zo'n zin om allerlei posttassen en folders te gaan zitten verdelen voor meerdere porties. Los lopen werkt relaxt. Op deze manier kon ik er ook voor zorgen dat alle post in ieder geval droog aankwam. Ik ben ook nog eens binnen de normtijd gebleven, dus wat dat betreft ook weinig aan de hand. Het kost wel meer energie natuurlijk omdat je veel meer loopt, maar dat vind ik geen punt.
Inderdaad!quote:
Ik vind die wanten krap en niet fijn zitten.quote:Op vrijdag 6 december 2013 20:13 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Je bedoelt de fleece sjaal+muts, de wanten en de halvevingerhandschoenen? Die zijn hier vorige week uitgedeeld.
Vaag! Dat is zeker in het centrum van Roosendaal of niet?quote:Op zaterdag 7 december 2013 09:08 schreef superkimmi het volgende:
Vind veel folders an sich niet zo erg, zeker met een flinke a4 pakt t makkelijker. T enige wat ik echt haat is terug moeten naar het depot. Ons depot zit achter een hek wat open moet met een klikker. Deze klikker zit in de garagebox, welke 100 m verderop zit. Je fiets kan ook niet langs het hek. Als je weg moet, moet je klikken, heel snel garage dicht, sleutel opbergen, op je fiets stappen en wegracen, want anders... Is t hek weer dicht.. Snel wegracen met volle tassen is niet fijn!
Hartelijk gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 7 december 2013 15:52 schreef superkimmi het volgende:
Pfoeh, ben kapot! 2 grote wijken met echt veel hah en post. Moest voortdurend bijladen. Zwaarste dag vh jaar hier.
En dat op mijn verjaardag!!
Hm, ik heb die brief vandaag nog niet ontvangen...quote:Op zaterdag 7 december 2013 16:15 schreef KatrienDuck het volgende:
Wij moeten ook gewoon werken, de 23ste. Officieel is het vrijwillig, maar er wordt wel van uit gegaan dat je gewoon komt.
Hier ook de brief met de inlogcodes binnen voor het kerstgeschenk. Inloggen lukt niet, de site zal wel overbelast zijn.
Die sneue 'social' media ook altijd...!quote:Op zaterdag 7 december 2013 16:56 schreef VixenFromHell het volgende:
Tja .....
tsja, moeten ze maar geen dingen bestellen die niet door de bus passen of ze moeten op het moment van bezorgen maar thuis zijn. Andere mogelijkheden zijn er nietquote:Op zaterdag 7 december 2013 22:21 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Ik kijk nog wel regelmatig op die twitterpagina en je komt soms echt de stomste klachten tegen
Ook eentje die iedere keer komt zeuren dat de post nog niet geweest is, rond 15-16.00. En steeds zeggen ze dat we tot 18.00 kunnen komen. Vervolgens gaat ie zeuren dat de postbode al wel in het dorp rond liep eerder die dag
Zie ook altijd veel klachten over de portokaarten en de 'brievenbus te klein' briefjes.. JA MAAR, over een paar dagen is de bus echt niet ineens gegroeid hoor! JA MAAR, mijn brievenbus was eerder altijd wel goed en nou net met dat sinterklaas kadootje niet en nu is het te laat wat gaan jullie daar aan doen
Echt.....
Jaartje of 8 á 9 of zo.quote:Op zaterdag 7 december 2013 23:00 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Hee, nog een badmintonner!Speel je al lang? Ik zelf speel nu bijna vier jaar.
Met veel geduld is het mij gelukt....quote:Op zondag 8 december 2013 00:13 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Nou, die carrouselsite werkt voor geen meter. Ik kom nog steeds niet verder dan de persoonlijke boodschap. Zouden mensen op dit moment massaal kerstcadeaus aan het uitzoeken zijn? Het is verdorie na middernacht!
Mooie zin trouwens in de persoonlijke boodschap: Het is ook mooi om te zien dat we steeds meer als één PostNL samenwerken.
Ik merk juist het tegendeel! Vroeger waren we 1 bedrijf, nu zit je met een apart Autobedrijf en zijn de aangetekenden naar subcontractors gegaan, terwijl VSP het hah stapelt. En in plaats van 1 voorman heb je nu aparte TC's voor binnen en buiten, die totaal niet samenwerken of communiceren. Sterker nog: er lopen er bij die duidelijk een hekel aan elkaar hebben en als ze elkaar een spaak tussen het wiel kunnen steken, zullen ze het niet laten!
Samenwerken als 1 PostNL! Wat een onzin! Er is geen eenheid, maar er zijn juist allerlei minikoninkrijkjes en aparte BV'tjes ontstaan.
Geen kerstaarten gezien??quote:Op zaterdag 7 december 2013 16:44 schreef Deezertje het volgende:
11 zakken voor mijn twee wijken inclusief HAH en steeds de C1000 folder met de verkeerde kant onderop door VSP. Was zo'n kutraampje raster wat steeds leuk vastpakt en daardoor niet te vouwen!testen die marketing mannen hun eigen folders wel? Eigen Huis flap kon de HSM hier ook niet aan, veel kapot. Heb alleen nog geen kerstkaarten gezien. Rustig tot nu toe daarmee..
Waarschijnlijk hebben ze er gewoon maar 10 ingekocht of zo, en stond er dus van begin af aan al bij "nog enkele beschikbaar"quote:Op zondag 8 december 2013 08:20 schreef superkimmi het volgende:
de site werkt inmiddels. Er staat bij een aantal artikelen waarvan ik echt niet snap waarom: nog enkele beschikbaar. Zoals bij de jamie oliver krijt en kaasset xD nemen we die echt alleen massaal omdat er jamie oliver op staat?
ze staat graag in de kijker,ik heb d'r een handje geholpenquote:Op zaterdag 7 december 2013 20:48 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Zoooooo, die Kaylee is wel superblij met zichzelf zeg!
Nee, dan weten ze niet dat het van jou komt, dus dan krijgt de ontvanger de strafportkaart.quote:Op zondag 8 december 2013 12:02 schreef Deezertje het volgende:
Volgens keukenweegschaal weegt mijn brief exact 20 gram. Gezien de stortvloed aan strafportkaartjes, als ik geen afzender op achterkant envelop zet weten ze toch nooit dat 't van mij komt?Beetje onzin om 1 extra postzegel te plakken (is toch 60 cent tegenwoordig). Volgens de site: 1-20 gram 1 postzegel, 20-50g 2 postzegels
Met postzegel is hij net te zwaarquote:Op zondag 8 december 2013 12:02 schreef Deezertje het volgende:
Volgens keukenweegschaal weegt mijn brief exact 20 gram.
Het was toch elk jaar al zo dat kerstpost tot 50 gram 1 decemberzegel is?quote:Op zondag 8 december 2013 12:11 schreef Deezertje het volgende:
Heb er een decemberzegel opgeplakt (2012). Staat op: geldig voor 0-50 gram. Lekker logisch dus. 1 normale postzegel a 60 cent tot 20 gram geldig en goedkopere decemberzegel tot 50 gram..De logica binnen ons bedrijf is ook ver te zoeken soms!
Schrok al van de 2013 prijs: 55 cent, 5 cent verschil dus maar mag je wel tot 50 gram plakken dus eigenlijk 55 cent ipv 1,20 euro.
Aldus mijn carrousel.quote:Als gevolg van een technische storing is de website op dit moment erg traag en is het niet mogelijk een bestelling te plaatsen. Wij verzoeken u om het op een andere dag nogmaals te proberen.
Toch nog een inlogcode gehad voor mijncarrousel, schappelijkquote:Op zaterdag 7 december 2013 16:21 schreef Timmos het volgende:
Ik pis er voor de 2e keer naast denk ik.. Vorig jaar werkte ik er nog niet lang genoeg en nu ben ik sinds deze week tijdelijk uit dienst, zucht
precies. Ik heb de HEMA-kaart maar besteld. Komt altijd van pasquote:Op maandag 9 december 2013 13:42 schreef ItaloDancer het volgende:
Ik betwijfel of er veel 'cadeautjes' meer waard zijn dan de 25 euro die je aan een HEMA- of boekenbon krijgt.
Ja hoor.quote:Heel vervelend
ING laat in een reactie weten het incident uit te zoeken. De bank benadrukt dit soort klachten altijd heel serieus te nemen. "We moeten in dit soort gevallen natuurlijk kijken of het aan de post ligt of aan ons", zegt een woordvoerder. "We versturen twee miljoen poststukken per week, dus er kan weleens iets fout gaan. Al vinden we dit natuurlijk heel vervelend."
quote:Op maandag 9 december 2013 17:54 schreef Zelva het volgende:
http://nos.nl/artikel/584551-ing-blundert-met-post.html
[..]
Ja hoor.
Zo kan je ook een donald duck abonnement nemen via mijncarrousel, dan krijg je 10 nummer, je kan ook die vrijetijdscadeaukaart nemen, en daar een donald duck abonnement nemen, en dan krijg je 14 nummersquote:Op maandag 9 december 2013 18:57 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Ook wel opvallend bij dat kerstpakket. Je kan daar 2 kaartjes voor Pathé krijgen. Dat heeft dus samen geen hogere waarde dan 20 euro. Je kan ook een vrije tijd cadeaukaart nemen. Die kaart is 25 euro waard en kan je ook gebruiken om Pathé vouchers aan te schaffen.
Tja dan ben je wel genaaid jaquote:Op maandag 9 december 2013 15:25 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Hier heb ik het cadeau van vorig jaar nog. Een FRS cadeaubon. Die kan je inmiddels helemaal nergens meer uitgeven..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |