abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133919032
"we" "als bedrijf"?
En wat ziet de bezorger daarvan volgens jou?
Bezorger profiteert er niet van hoor, dat maakt het zo oneerlijk. ;)
pi_133919372
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 19:46 schreef Puurheid het volgende:
"we" "als bedrijf"?
Natuurlijk wel, zonder die belangrijke klanten zaten we immers zonder werk
pi_133921662
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 19:46 schreef Puurheid het volgende:
"we" "als bedrijf"?
Zonder onze klanten hadden we helemáál geen werk hè? Ik erger me daar echt aan, bezorgen is je fucking W.E.R.K. Dat hoef je niet altijd leuk te vinden maar dat gejank van velen bij iedere ietwat lastige zending... :N

Binnen is het nog erger, degenen die het minste bezorgen (sommigen hebben letterlijk al jaaaaren geen wijk weg gebracht) klagen ook steen en been over zware tassen en onhandelbare post :') . Vooral over pakjes, je weet wel, de enige post die in de lift zit ipv afneemt, dáár wordt me toch op gescholden :') .

Toen ik 12 jaar geleden begon bij de post viel het me ook al op dat er een stel figuren bij zat bij wie het nooit goed was. Die klaagden standaard over HAH, dat vonden ze maar beneden hun waardigheid had ik de indruk. Als je dan vriendelijk en genuanceerd zei dat dat net zo goed ons werk was en meehielp ons salaris te betalen kreeg je nooit tegenargumenten maar altijd nors gebrom in de vorm van "rotzooi/waarom vandaag/lastig spul" etc etc...

Nogmaals: er is ontzettend veel waar op te kankeren valt bij de post en sommige dingen die er gebeuren zijn ronduit schandalig maar steen en been klagen over het bezorgen an sich, tja, dan heb je echt de verkeerde baan gekozen...
pi_133921883
Ja, maar kom, we werken bij postnl en niet bij netwerk vsp
pi_133921888
Of die heldere lichten die pleiten voor afschaffing van de zaterdag ipv de maandag... Kan je 10 keer uitleggen dat klanten juist graag post op zaterdag bezorgd laten worden omdat dan meer mensen thuis zijn en ze gemiddeld meer tijd hebben om het te lezen. Gaat blijkbaar totaal aan hun voorstellingsvermogen voorbij, maar wel zelf willen dat de winkels elke avond en elke zondag open zijn :') .
pi_133921919
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 20:48 schreef lololo het volgende:
Of die heldere lichten die pleiten voor afschaffing van de zaterdag ipv de maandag... Kan je 10 keer uitleggen dat klanten juist graag post op zaterdag bezorgd laten worden omdat dan meer mensen thuis zijn en ze gemiddeld meer tijd hebben om het te lezen. Gaat blijkbaar totaal aan hun voorstellingsvermogen voorbij, maar wel zelf willen dat de winkels elke avond en elke zondag open zijn :') .
Serieus? :')
pi_133921963
quote:
10s.gif Op woensdag 4 december 2013 20:48 schreef Yreal het volgende:
Ja, maar kom, we werken bij postnl en niet bij netwerk vsp
Haal alle HAH maar weg bij de post dan, kunnen ze nog wat mensen meer buiten trappen en voor een verkapt stukloon naar Netwerk VSP sturen....
pi_133922115
quote:
14s.gif Op woensdag 4 december 2013 20:50 schreef lololo het volgende:

[..]

Haal alle HAH maar weg bij de post dan, kunnen ze nog wat mensen meer buiten trappen en voor een verkapt stukloon naar Netwerk VSP sturen....
Kijk ik snap ook wel hoe het werkt, maar ik kan mij er ook wel aan ergeren als ik meer HAH dan post heb. Ik bedoel, folders lopen deed ik toen ik 10 was ;(
pi_133922141
Schuif geen dingen op mij af die ik helemaal niet zeg, er bestaat ook nog zoiets als lezen, en nadenken waar het over gaat.
Gaat helemaal niet om de klant, gaat om het bedrijf! Het werk morgen wordt echt niet naar zwaarte beloont. Het extra geld wat binnenrolt zien we niet hoor, zo moeilijk is dat toch niet.

Daarnaast moet je niet een ander gaan beschuldigen van klagen(ik wenste mijn collega's namelijk alleen maar sterkte!) en dan zelf een ellenlange klaagpost maken.

Ik geloof dat kritiek leveren op dingen die je niet bevallen aan een bedrijf altijd nog mag, ookal werk je er.
pi_133922225
En klagen over werken is natuurlijk altijd terecht. Ik heb ook liever iedere maand 5000 euro op de bank dan dat ik voor dat hongerloontje de kou in moet.
pi_133922318
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 20:48 schreef lololo het volgende:
Zo'n idioot idee is dat anders niet. Veel buitenlandse postbedrijven werken van maandag t/m vrijdag. De denkfout die jij nu maakt (en het bedrijf ook) is dat ze alleen de afzender van de post als klant zien binnen deze context, en de ontvanger niet. En uit onderzoek is gebleken dat met name veel zakelijke ontvangers van post liever hadden gezien dat de zaterdag was geschrapt ipv de maandag. Ik heb veel bedrijven in mijn wijk die zaterdag gesloten zijn, en die dermate grote hoeveelheden post ontvangen dat je het niet eens hoeft te proberen om het in de brievenbus te stouwen. Die post wordt nu op de vestiging achtergehouden, en gaat maandag mee in de bestelling. Maar vanaf volgend jaar blijft die post dus nog een dag extra liggen.

Bovendien zou het bedrijf extra geld kunnen besparen door juist die zaterdag te schrappen, want dat kost ze nu heel veel TOT.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_133922361
Wie niet ;)
Ik ben blij dat toen de zaterdagtoeslag is ingevoerd, werk is pittig genoeg. Imo hoort het loon toch ook doordeweeks gewoon hoger te liggen, is overigens met meer banen zo.
pi_133922443
Ik neem aan dat de postbussen nog wel gevuld worden op de maandag? Of dat ook niet meer? Geen weet van..
pi_133922600
quote:
10s.gif Op woensdag 4 december 2013 20:53 schreef Yreal het volgende:

[..]

Kijk ik snap ook wel hoe het werkt, maar ik kan mij er ook wel aan ergeren als ik meer HAH dan post heb. Ik bedoel, folders lopen deed ik toen ik 10 was ;(
Maar met die afname van post ga je dat natuurlijk wel vaker krijgen, dat je meer huis aan huis hebt dan post. En maar goed ook dan, dat er huis aan huis is, want anders zouden ze al snel heel veel tijd weghalen bij de uitvoeringen. Als ik nu kijk hoe rustig het vaak is op de dinsdag/zaterdag dan denk ik dat we blij mogen zijn dat het huis aan huis er tenminste nog is
pi_133922658
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 20:54 schreef Puurheid het volgende:
Schuif geen dingen op mij af die ik helemaal niet zeg, er bestaat ook nog zoiets als lezen, en nadenken waar het over gaat.
Gaat helemaal niet om de klant, gaat om het bedrijf! Het werk morgen wordt echt niet naar zwaarte beloont. Het extra geld wat binnenrolt zien we niet hoor, zo moeilijk is dat toch niet.

Daarnaast moet je niet een ander gaan beschuldigen van klagen(ik wenste mijn collega's namelijk alleen maar sterkte!) en dan zelf een ellenlange klaagpost maken.

Ik geloof dat kritiek leveren op dingen die je niet bevallen aan een bedrijf altijd nog mag, ookal werk je er.
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 19:11 schreef Puurheid het volgende:
hoe verzinnen ze het ook weer HAH op 5 december, maarja zal hun wel weer meer opleveren. Hopelijk valt de storm ook mee.
Dat is behoorlijk geklaag lijkt me...

En ja, kritiek hebben mag maar dit is gewoon zoeken imho. Jouw salaris wordt ook betaald uit die mailing van AH. Dus ja, daar zien wij ook een deel van. Zonder klanten hebben wij gewoon geen werk en geen salaris, hoe moeilijk is dat te begrijpen?

Gaan we straks ook klagen dat er met kerst zoveel kerstkaarten zijn? 8)7
pi_133922798
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 20:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Zo'n idioot idee is dat anders niet. Veel buitenlandse postbedrijven werken van maandag t/m vrijdag. De denkfout die jij nu maakt (en het bedrijf ook) is dat ze alleen de afzender van de post als klant zien binnen deze context, en de ontvanger niet. En uit onderzoek is gebleken dat met name veel zakelijke ontvangers van post liever hadden gezien dat de zaterdag was geschrapt ipv de maandag. Ik heb veel bedrijven in mijn wijk die zaterdag gesloten zijn, en die dermate grote hoeveelheden post ontvangen dat je het niet eens hoeft te proberen om het in de brievenbus te stouwen. Die post wordt nu op de vestiging achtergehouden, en gaat maandag mee in de bestelling. Maar vanaf volgend jaar blijft die post dus nog een dag extra liggen.

Bovendien zou het bedrijf extra geld kunnen besparen door juist die zaterdag te schrappen, want dat kost ze nu heel veel TOT.
Aan de andere kant denk ik dat de particulier veel liever op zaterdag post krijgt dan op maandag. En al die supermarktfolders gaan op maandag in, dus ook logischer om die op zaterdag te bezorgen, vlak voordat de nieuwe week begint. Bovendien zullen die folders in het weekend ongetwijfeld een hogere attentiewaarde hebben, want dan hebben mensen meer tijd om ze te bekijken. Dus als ze de zaterdag zouden schrappen denk ik dat de AH/poiesz/C1000 etc. wel een ander bedrijf zouden zoeken om hun folders rond te brengen, en dan loop je als bedrijf toch ook aardig wat geld mis
pi_133922867
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 20:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ook dat is natuurlijk op te lossen door maandag brengritten te doen of een postbus te nemen. Geen idee of het bedrijf dat ook gaat doen maar het kan natuurlijk wel.

Verder doet het niks af aan het feit dat voor de consument post op zaterdag een veel hogere attentiewaarde heeft.

Wat de TOT betreft, dat zou idd schelen. TOT compleet afschaffen trouwens ook, zou het bedrijf ook het liefste doen voor de zaterdag en de toeslag zal in de toekomst ook zeker omlaag gaan verwacht ik.
pi_133923364
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 21:09 schreef lololo het volgende:

[..]

Wat de TOT betreft, dat zou idd schelen. TOT compleet afschaffen trouwens ook, zou het bedrijf ook het liefste doen voor de zaterdag en de toeslag zal in de toekomst ook zeker omlaag gaan verwacht ik.
Maar dat probleem lost zichzelf langzaamaan wel op. Er moeten immers steeds meer mensen uit, en voorbereiders/bezorgers krijgen geen TOT voor op zaterdag werken, dus er blijven steeds minder mensen over die die toeslag krijgen
pi_133923522
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 21:20 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Maar dat probleem lost zichzelf langzaamaan wel op. Er moeten immers steeds meer mensen uit, en voorbereiders/bezorgers krijgen geen TOT voor op zaterdag werken, dus er blijven steeds minder mensen over die die toeslag krijgen
Niet? Volgens mij heb ik wel degelijk TOT zien staan op de urenuitdraai van diverse voorbereiders, zal er eens op gaan letten.

Maar die 40% die we nu krijgen, dat zal echt niet blijven duren nee. Maar met het verdwijnen van de TOT zal ook mijn bereidheid tot zaterdag's (extra) werken grotendeels verdwijnen :P

Edit: sleepy go time. Over 7 uur gaat de wekker weer. :z :W
pi_133923562
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 21:23 schreef lololo het volgende:

[..]

Niet? Volgens mij heb ik wel degelijk TOT zien staan op de urenuitdraai van diverse voorbereiders, zal er eens op gaan letten.

Maar die 40% die we nu krijgen, dat zal echt niet blijven duren nee. Maar met het verdwijnen van de TOT zal ook mijn bereidheid tot zaterdag's (extra) werken grotendeels verdwijnen :P
Nee, ik ben zelf voorbereider, en die TOT voor de zaterdagen krijg je dan niet.
pi_133923587
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 21:24 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Nee, ik ben zelf voorbereider, en die TOT voor de zaterdagen krijg je dan niet.
Ruk... -O-
pi_133923889
Werk jij met kerst lololo? Het is maar wat je met je vrije tijd wil doen natuurlijk als je niet verplicht bent tot werken(nieteens mag) :D

De mensen die op donderdag werken hebben gewoon weinig keuze om het maar te aanvaarden, helemaal als ze niet eerder klaar kunnen zijn of minder mogen lopen. Zijn voor zover ik weet toch ook veel moeders bij.
Ik leef mij iig in en kan mij voorstellen dat het absoluut niet leuk is als moeder pas laat mee kan vieren.

Apart dat de voorbereiders geen toeslag krijgen :s
pi_133927253
Even over die TOT (waar is dat een afkorting van?) Op mijn salarisstrook staat: "50,500 Tot 20 %" Is dat wat jullie bedoelen? Dat is dus een toeslag voor werk op zaterdag? Nooit geweten. Ik ben voorbereider en krijg dan dus wel die toeslag.
"Everybody lies..."
House M.D.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 5 december 2013 @ 00:07:26 #299
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133931045
toeslag onregelmatige tijden ofzo :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 5 december 2013 @ 01:14:36 #300
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_133932619
Het gaat er ook niet om dat er HaH is. Maar het gaat er wel om dat de beloftes en gedachtes er achter niet kloppen . HaH is prima, maar 70% van de ergernis zou weg zijn als het in plastic zat bv. Bijzondere HaH is ook niet erg. Maar hou er dan als bedrijf rekening mee dat 5december in dit land een big deal is. Hoe moeilijk is het dan om te zorgen dat iedereen die dat wil om 4 uur thuis is. Dat is wel een stukje begrip voor je personeel. Daar waar je je dubbel inzet om dat soort dingen te regelen, daar krijg je ook dubbel winst terug. Loyaliteit kun je namelijk niet kopen, dat krijg je door je werknemers voorop te stellen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')