Natuurlijk wel, zonder die belangrijke klanten zaten we immers zonder werkquote:Op woensdag 4 december 2013 19:46 schreef Puurheid het volgende:
"we" "als bedrijf"?
En wat ziet de bezorger daarvan volgens jou?
Bezorger profiteert er niet van hoor, dat maakt het zo oneerlijk.
Zonder onze klanten hadden we helemáál geen werk hè? Ik erger me daar echt aan, bezorgen is je fucking W.E.R.K. Dat hoef je niet altijd leuk te vinden maar dat gejank van velen bij iedere ietwat lastige zending...quote:Op woensdag 4 december 2013 19:46 schreef Puurheid het volgende:
"we" "als bedrijf"?
En wat ziet de bezorger daarvan volgens jou?
Bezorger profiteert er niet van hoor, dat maakt het zo oneerlijk.
Serieus?quote:Op woensdag 4 december 2013 20:48 schreef lololo het volgende:
Of die heldere lichten die pleiten voor afschaffing van de zaterdag ipv de maandag... Kan je 10 keer uitleggen dat klanten juist graag post op zaterdag bezorgd laten worden omdat dan meer mensen thuis zijn en ze gemiddeld meer tijd hebben om het te lezen. Gaat blijkbaar totaal aan hun voorstellingsvermogen voorbij, maar wel zelf willen dat de winkels elke avond en elke zondag open zijn.
Haal alle HAH maar weg bij de post dan, kunnen ze nog wat mensen meer buiten trappen en voor een verkapt stukloon naar Netwerk VSP sturen....quote:Op woensdag 4 december 2013 20:48 schreef Yreal het volgende:
Ja, maar kom, we werken bij postnl en niet bij netwerk vsp
Kijk ik snap ook wel hoe het werkt, maar ik kan mij er ook wel aan ergeren als ik meer HAH dan post heb. Ik bedoel, folders lopen deed ik toen ik 10 wasquote:Op woensdag 4 december 2013 20:50 schreef lololo het volgende:
[..]
Haal alle HAH maar weg bij de post dan, kunnen ze nog wat mensen meer buiten trappen en voor een verkapt stukloon naar Netwerk VSP sturen....
Zo'n idioot idee is dat anders niet. Veel buitenlandse postbedrijven werken van maandag t/m vrijdag. De denkfout die jij nu maakt (en het bedrijf ook) is dat ze alleen de afzender van de post als klant zien binnen deze context, en de ontvanger niet. En uit onderzoek is gebleken dat met name veel zakelijke ontvangers van post liever hadden gezien dat de zaterdag was geschrapt ipv de maandag. Ik heb veel bedrijven in mijn wijk die zaterdag gesloten zijn, en die dermate grote hoeveelheden post ontvangen dat je het niet eens hoeft te proberen om het in de brievenbus te stouwen. Die post wordt nu op de vestiging achtergehouden, en gaat maandag mee in de bestelling. Maar vanaf volgend jaar blijft die post dus nog een dag extra liggen.quote:Op woensdag 4 december 2013 20:48 schreef lololo het volgende:
Of die heldere lichten die pleiten voor afschaffing van de zaterdag ipv de maandag... Kan je 10 keer uitleggen dat klanten juist graag post op zaterdag bezorgd laten worden omdat dan meer mensen thuis zijn en ze gemiddeld meer tijd hebben om het te lezen. Gaat blijkbaar totaal aan hun voorstellingsvermogen voorbij, maar wel zelf willen dat de winkels elke avond en elke zondag open zijn.
Maar met die afname van post ga je dat natuurlijk wel vaker krijgen, dat je meer huis aan huis hebt dan post. En maar goed ook dan, dat er huis aan huis is, want anders zouden ze al snel heel veel tijd weghalen bij de uitvoeringen. Als ik nu kijk hoe rustig het vaak is op de dinsdag/zaterdag dan denk ik dat we blij mogen zijn dat het huis aan huis er tenminste nog isquote:Op woensdag 4 december 2013 20:53 schreef Yreal het volgende:
[..]
Kijk ik snap ook wel hoe het werkt, maar ik kan mij er ook wel aan ergeren als ik meer HAH dan post heb. Ik bedoel, folders lopen deed ik toen ik 10 was
quote:Op woensdag 4 december 2013 20:54 schreef Puurheid het volgende:
Schuif geen dingen op mij af die ik helemaal niet zeg, er bestaat ook nog zoiets als lezen, en nadenken waar het over gaat.
Gaat helemaal niet om de klant, gaat om het bedrijf! Het werk morgen wordt echt niet naar zwaarte beloont. Het extra geld wat binnenrolt zien we niet hoor, zo moeilijk is dat toch niet.
Daarnaast moet je niet een ander gaan beschuldigen van klagen(ik wenste mijn collega's namelijk alleen maar sterkte!) en dan zelf een ellenlange klaagpost maken.
Ik geloof dat kritiek leveren op dingen die je niet bevallen aan een bedrijf altijd nog mag, ookal werk je er.
Dat is behoorlijk geklaag lijkt me...quote:Op woensdag 4 december 2013 19:11 schreef Puurheid het volgende:
hoe verzinnen ze het ook weer HAH op 5 december, maarja zal hun wel weer meer opleveren. Hopelijk valt de storm ook mee.
Aan de andere kant denk ik dat de particulier veel liever op zaterdag post krijgt dan op maandag. En al die supermarktfolders gaan op maandag in, dus ook logischer om die op zaterdag te bezorgen, vlak voordat de nieuwe week begint. Bovendien zullen die folders in het weekend ongetwijfeld een hogere attentiewaarde hebben, want dan hebben mensen meer tijd om ze te bekijken. Dus als ze de zaterdag zouden schrappen denk ik dat de AH/poiesz/C1000 etc. wel een ander bedrijf zouden zoeken om hun folders rond te brengen, en dan loop je als bedrijf toch ook aardig wat geld misquote:Op woensdag 4 december 2013 20:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Zo'n idioot idee is dat anders niet. Veel buitenlandse postbedrijven werken van maandag t/m vrijdag. De denkfout die jij nu maakt (en het bedrijf ook) is dat ze alleen de afzender van de post als klant zien binnen deze context, en de ontvanger niet. En uit onderzoek is gebleken dat met name veel zakelijke ontvangers van post liever hadden gezien dat de zaterdag was geschrapt ipv de maandag. Ik heb veel bedrijven in mijn wijk die zaterdag gesloten zijn, en die dermate grote hoeveelheden post ontvangen dat je het niet eens hoeft te proberen om het in de brievenbus te stouwen. Die post wordt nu op de vestiging achtergehouden, en gaat maandag mee in de bestelling. Maar vanaf volgend jaar blijft die post dus nog een dag extra liggen.
Bovendien zou het bedrijf extra geld kunnen besparen door juist die zaterdag te schrappen, want dat kost ze nu heel veel TOT.
Ook dat is natuurlijk op te lossen door maandag brengritten te doen of een postbus te nemen. Geen idee of het bedrijf dat ook gaat doen maar het kan natuurlijk wel.quote:Op woensdag 4 december 2013 20:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Zo'n idioot idee is dat anders niet. Veel buitenlandse postbedrijven werken van maandag t/m vrijdag. De denkfout die jij nu maakt (en het bedrijf ook) is dat ze alleen de afzender van de post als klant zien binnen deze context, en de ontvanger niet. En uit onderzoek is gebleken dat met name veel zakelijke ontvangers van post liever hadden gezien dat de zaterdag was geschrapt ipv de maandag. Ik heb veel bedrijven in mijn wijk die zaterdag gesloten zijn, en die dermate grote hoeveelheden post ontvangen dat je het niet eens hoeft te proberen om het in de brievenbus te stouwen. Die post wordt nu op de vestiging achtergehouden, en gaat maandag mee in de bestelling. Maar vanaf volgend jaar blijft die post dus nog een dag extra liggen.
Bovendien zou het bedrijf extra geld kunnen besparen door juist die zaterdag te schrappen, want dat kost ze nu heel veel TOT.
Maar dat probleem lost zichzelf langzaamaan wel op. Er moeten immers steeds meer mensen uit, en voorbereiders/bezorgers krijgen geen TOT voor op zaterdag werken, dus er blijven steeds minder mensen over die die toeslag krijgenquote:Op woensdag 4 december 2013 21:09 schreef lololo het volgende:
[..]
Wat de TOT betreft, dat zou idd schelen. TOT compleet afschaffen trouwens ook, zou het bedrijf ook het liefste doen voor de zaterdag en de toeslag zal in de toekomst ook zeker omlaag gaan verwacht ik.
Niet? Volgens mij heb ik wel degelijk TOT zien staan op de urenuitdraai van diverse voorbereiders, zal er eens op gaan letten.quote:Op woensdag 4 december 2013 21:20 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Maar dat probleem lost zichzelf langzaamaan wel op. Er moeten immers steeds meer mensen uit, en voorbereiders/bezorgers krijgen geen TOT voor op zaterdag werken, dus er blijven steeds minder mensen over die die toeslag krijgen
Nee, ik ben zelf voorbereider, en die TOT voor de zaterdagen krijg je dan niet.quote:Op woensdag 4 december 2013 21:23 schreef lololo het volgende:
[..]
Niet? Volgens mij heb ik wel degelijk TOT zien staan op de urenuitdraai van diverse voorbereiders, zal er eens op gaan letten.
Maar die 40% die we nu krijgen, dat zal echt niet blijven duren nee. Maar met het verdwijnen van de TOT zal ook mijn bereidheid tot zaterdag's (extra) werken grotendeels verdwijnen
Ruk...quote:Op woensdag 4 december 2013 21:24 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Nee, ik ben zelf voorbereider, en die TOT voor de zaterdagen krijg je dan niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |