abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133909683
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 14:45 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Dan kun je dezelfde route 2 keer doen? wat heb je daaraan? Dat kost toch alleen maar hartstikke veel extra (eigen) tijd?
de tijd mag je doorgeven zal straks ff goed lezen, ja de extra tijd mag je doorgeven.

[ Bericht 2% gewijzigd door gridjuh op 04-12-2013 15:13:29 ]
pi_133911438
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2013 12:18 schreef gridjuh het volgende:

[..]

ssstttt, mijn ijzeren kist kan deze informatie niet aan.
maar snel uitgerekend heb ik 4 tassen hah. Er mogen 85 hah in 1 tas...zo stond in de mail.
post normaal gesproken tas of 4/5.
maar goed zoals ik zei...ik ga met de auto als er niet gereageerd word op mijn mail.
ik heb ze even bekeken in een bundel zitten 28 althans hier pokkezwaar wordt na 7en misschien wel 8uur :)
pi_133911480
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 13:44 schreef gridjuh het volgende:
Het heeft schijnbaar ergens in een blad gestaan dat als je aangeeft Sinterklaas te vieren, je tc daar rekening mee moet houden. Iemand enig idee waar dit in gestaan zou kunnen hebben?

ze willen niet eerder aanleveren, dus pas om 12:45 of ik moet het eerder ophalen...ik moet al 6 km omrijden omdat er een straat volledig is afgesloten.
vind het schandalig voor de mensen met een gezin,die aanlevertijden meoten weer lekker terug naar een uur og 7/8/9 en geen minuut later dan is er voor niemand wat aan de hand.
helaas leven ze daar in een geheel eigen wereldje
pi_133911533
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2013 15:07 schreef gridjuh het volgende:

[..]

de tijd mag je doorgeven zal straks ff goed lezen, ja de extra tijd mag je doorgeven.
met 2 wijken zit je al gauw aan 3 3.5uur(ivm terugrijden naar depot,etc) gaan ze dit vergoeden?
pi_133911896
quote:
Het heeft schijnbaar ergens in een blad gestaan dat als je aangeeft Sinterklaas te vieren, je tc daar rekening mee moet houden. Iemand enig idee waar dit in gestaan zou kunnen hebben?
Stond in het MZ-journaal. Precieze tekst weet ik niet meer, maar ik dacht dat het erop neer kwam dat je het bij de TC aan kon geven als je voor 16:00 thuis wil zijn.

Wij hebben vanmiddag alle h.a.h. voor morgen al neergezet in het depot (ze wegen veel, maar hebben wel een handzaam formaat). Morgen voor mijn ochtend-wijk 4 tassen met h.a.h. (en ik verwacht dat er 5 met post bij komen) en voor mijn middag-wijk(je) 2 tassen met h.a.h. en daar verwacht ik er nog twee met post bij .

Ook wij mogen kiezen of we 's morgens vanaf 9:00 al de h.a.h. weg brengen (wel eigen tijd waarschijnlijk dan, maar geen haastwerk en voor donker klaar :-)) of dat we het samen met de post doen (en dan kun je natuurlijk de uitloop wel "schrijven").

Bij ons is het voor iemand die morgen twee grote wijken heeft zo geregeld dat hij in zijn tweede wijk alleen de post hoeft te doen en iemand anders de h.a.h. weg brengt; dus blijkbaar zijn ze bij ons op kantoor toch iets makkelijker als ik het hier zo lees (maar er moeten dan natuurlijk wel bijvoorbeeld zaterdagwerkers of mensen die zelf een klein wijkje hebben en wel wat extra's willen doen beschikbaar zijn).
pi_133912129
@allweather

maar ik dacht dat het erop neer kwam dat je het bij de TC aan kon geven als je voor 16:00 thuis wil zijn.

wie brengt die zooi dan rond? sint nicolaas? :)

wel eigen tijd waarschijnlijk dan, maar geen haastwerk en voor donker klaar

ja dat lijkt me wel wat zulke mensen die voor me gaan werken,gratis en voor niets, je zal wel gek zijn.
pi_133912544
Heb het ook wel te doen met de pakketbezorgers hoor.
Kwam net pas voorbij karren, normaal zeker op woensdag altijd rond een uur of 12. Als ie 5 uur langer bezig is is ie pas rond 24u klaar gok ik... Maar ja, iedereen wil nog ff snel voor morgen zijn pakjes hebben... :) jammer dat hij dan bij ieder huis voor een dichte deur staat. En mensen zeker vervolgens klagen op twitter dat ze geen pakjesavond kunnen vieren. Moeten ze zelf maar thuis zijn vind ik, zeker als je ook wacht tot het laatste moment met kopen, zijn geen echte aanbiedingen nu hoor ze weten toch wel dat mensen kopen. Weet nu al dat er morgen ook klachten komen van mensen die vandaag tot 23u bestellen, sommige sorteercentra is al sprake van verzuiping, en als ze het morgen weer druk is + overgebleven pakjes van vandaag... zou het wel eens een late pakjesavond worden voor de ontvanger én de bezorger. Mochten ze een extra rondje doen, gaat dat wel weer af van zijn loon want je krijgt per pakje betaald. niet per uur dus zal PostNL rotten hoelang je bezig bent geweest met dat ene pakje.
pi_133912935
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 16:32 schreef Deezertje het volgende:
Heb het ook wel te doen met de pakketbezorgers hoor.
Kwam net pas voorbij karren, normaal zeker op woensdag altijd rond een uur of 12. Als ie 5 uur langer bezig is is ie pas rond 24u klaar gok ik... Maar ja, iedereen wil nog ff snel voor morgen zijn pakjes hebben... :) jammer dat hij dan bij ieder huis voor een dichte deur staat. En mensen zeker vervolgens klagen op twitter dat ze geen pakjesavond kunnen vieren. Moeten ze zelf maar thuis zijn vind ik, zeker als je ook wacht tot het laatste moment met kopen, zijn geen echte aanbiedingen nu hoor ze weten toch wel dat mensen kopen. Weet nu al dat er morgen ook klachten komen van mensen die vandaag tot 23u bestellen, sommige sorteercentra is al sprake van verzuiping, en als ze het morgen weer druk is + overgebleven pakjes van vandaag... zou het wel eens een late pakjesavond worden voor de ontvanger én de bezorger. Mochten ze een extra rondje doen, gaat dat wel weer af van zijn loon want je krijgt per pakje betaald. niet per uur dus zal PostNL rotten hoelang je bezig bent geweest met dat ene pakje.
ja gisteren kwam ik een tegen die voorin ook helemaal vol zat(onverantwoord),dat zal de laatste baan zijn die ik zou aanvaarden,16uur werken voor 6 tientjes gaat nergens over.
pi_133913140
Ik heb het gevonden, maar tc is volgens mij erg boos op mij.

De OR heeft afgesproken dat postbodes
en postbezorgers die om
16.00 uur thuis willen zijn, dit vooraf
moeten melden bij hun leidinggevende.
Omdat het een piekdag is
en er ook huis-aan-huis is, wordt de
personele bezetting hierop afgestemd
(eventueel worden er ‘extra handjes’
ingezet), zodat het mogelijk is dat de
postbodes en post-bezorgers die dat
willen, om 16.00 uur thuis kunnen zijn.

dat heb ik terug gevonden in het mz journaal.
Dit ook gemeld aan mijn baas, krijg het smsje terug.
Ik houd erover op.

Ik heb verdorie gelijk. Mijn aanlevertijd 12:45/13:00 wijk zonder hah is 3:00 uur....ben ik nooit om 16:00 thuis lijkt mij.
pi_133913343
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 16:15 schreef allweather het volgende:

[..]

Stond in het MZ-journaal. Precieze tekst weet ik niet meer, maar ik dacht dat het erop neer kwam dat je het bij de TC aan kon geven als je voor 16:00 thuis wil zijn.

Wij hebben vanmiddag alle h.a.h. voor morgen al neergezet in het depot (ze wegen veel, maar hebben wel een handzaam formaat). Morgen voor mijn ochtend-wijk 4 tassen met h.a.h. (en ik verwacht dat er 5 met post bij komen) en voor mijn middag-wijk(je) 2 tassen met h.a.h. en daar verwacht ik er nog twee met post bij .

Ook wij mogen kiezen of we 's morgens vanaf 9:00 al de h.a.h. weg brengen (wel eigen tijd waarschijnlijk dan, maar geen haastwerk en voor donker klaar :-)) of dat we het samen met de post doen (en dan kun je natuurlijk de uitloop wel "schrijven").

Bij ons is het voor iemand die morgen twee grote wijken heeft zo geregeld dat hij in zijn tweede wijk alleen de post hoeft te doen en iemand anders de h.a.h. weg brengt; dus blijkbaar zijn ze bij ons op kantoor toch iets makkelijker als ik het hier zo lees (maar er moeten dan natuurlijk wel bijvoorbeeld zaterdagwerkers of mensen die zelf een klein wijkje hebben en wel wat extra's willen doen beschikbaar zijn).
gevonden zie mijn vorige post
pi_133913905
Heb er zelf geen problemen mee. En misschien is het wel een leuke verrassing voor de klanten, als je nog met pakjes aan komt zetten, terwijl de rest al is uitgepakt.... (om het maar even positief te benaderen). Doe er een gedichtje bij naar wie ze moeten bellen als er klachten zijn.
  woensdag 4 december 2013 @ 17:20:13 #262
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_133914221
Gridjuh hij kan er wel leuk over ophouden. Maar dit is nou juist iets wat je moet melden aan je bond of aan de or. Hij schuift gewoon zijn probleem af op jou.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_133914444
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2013 15:07 schreef gridjuh het volgende:

[..]

Maar vast niet als je eerst het huis aan huis rondbrengt en later de post, want dat kost natuurlijk veel meer tijd dan wanneer je het gewoon tegelijkertijd doet.
pi_133914564
Morgen topdrukte verwacht, maar je mag de hah separaat lopen, en het ligt al op de depots, dus wie zin heeft (ik dus niet) kan al om 08.00 uur beginnen. Dat separaat lopen lijkt me trouwens 3x niks, kun je alles 2x doen. Je kunt beter wat kleinere rondjes maken, dan ben je ook wel langer bezig, maar niet 2x zo lang.

Vandaag ook aardig de smoor in, want had me een extra wijk in m'n maag laten splitsen met het idee dat het toch wel de gebruikelijke stille woensdag zou zijn, was er gvd een of ander dun teringfoldertje van Ziggo, in plastic. Was weliswaar klein en licht, maar wel bijna hah. Dus kom nu net pas binnenwaaien. :(
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_133914620
Hm... ik heb morgen een karretjeswijk waarvan de kar niet bij het depot staat. Nou kan ik wel ff 2x (hopen we dan :X) heen en weer fietsen om alles er heen te krijgen, maar wat niet in/op de kar past mag ik natuurlijk niet op dat adres laten staan want het is niet afgesloten..... Hopelijk kan ik dan wel alle post + een deel HAH mee nemen en alleen HAH achterlaten. Anders moet ik de kar weer weg zetten, nieuwe post halen op het depot en dan de kar weer pakken :')
Gelukkig staat er wel meer tijd voor dan dinsdag/zaterdag en komt daar nog eens 15 minuutjes extra bovenop vanwege die zware folder, dus het zal hopelijk wel binnen de normtijd blijven.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_133914658
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 17:20 schreef V__L_N het volgende:
Gridjuh hij kan er wel leuk over ophouden. Maar dit is nou juist iets wat je moet melden aan je bond of aan de or. Hij schuift gewoon zijn probleem af op jou.
ik ben niet lid van een bond :(
pi_133914797
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 17:31 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Morgen topdrukte verwacht, maar je mag de hah separaat lopen, en het ligt al op de depots, dus wie zin heeft (ik dus niet) kan al om 08.00 uur beginnen. Dat separaat lopen lijkt me trouwens 3x niks, kun je alles 2x doen. Je kunt beter wat kleinere rondjes maken, dan ben je ook wel langer bezig, maar niet 2x zo lang.

Vandaag ook aardig de smoor in, want had me een extra wijk in m'n maag laten splitsen met het idee dat het toch wel de gebruikelijke stille woensdag zou zijn, was er gvd een of ander dun teringfoldertje van Ziggo, in plastic. Was weliswaar klein en licht, maar wel bijna hah. Dus kom nu net pas binnenwaaien. :(
Wat dacht je ervan dat ik om 3:30 er al uit ben om rond 4:00 te beginnen met kranten :(
en daarbij, heb al gemeld dat de kans groot is dat ik vrijdag dan niet kan werken, ivm achillespees.
Ik moet wel 2x mijn ronde doen....2x fiets op fiets af enz
pi_133914899
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 17:33 schreef VixenFromHell het volgende:
Hm... ik heb morgen een karretjeswijk waarvan de kar niet bij het depot staat. Nou kan ik wel ff 2x (hopen we dan :X) heen en weer fietsen om alles er heen te krijgen, maar wat niet in/op de kar past mag ik natuurlijk niet op dat adres laten staan want het is niet afgesloten..... Hopelijk kan ik dan wel alle post + een deel HAH mee nemen en alleen HAH achterlaten. Anders moet ik de kar weer weg zetten, nieuwe post halen op het depot en dan de kar weer pakken :')
Gelukkig staat er wel meer tijd voor dan dinsdag/zaterdag en komt daar nog eens 15 minuutjes extra bovenop vanwege die zware folder, dus het zal hopelijk wel binnen de normtijd blijven.
En nog die 5 minuten per 100 afgiftepunten natuurlijk voor het huis aan huis
pi_133915141
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 17:34 schreef gridjuh het volgende:

[..]

ik ben niet lid van een bond :(
Goede reden om dit te worden! Als postbezorger ben je al lid van de BVPP voor ¤ 4,- per maand, en omdat het op je brutoloon wordt ingehouden betaal je in feite maar ¤ 2,68!
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_133915225
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 17:38 schreef gridjuh het volgende:

[..]

Wat dacht je ervan dat ik om 3:30 er al uit ben om rond 4:00 te beginnen met kranten :(
en daarbij, heb al gemeld dat de kans groot is dat ik vrijdag dan niet kan werken, ivm achillespees.
Ik moet wel 2x mijn ronde doen....2x fiets op fiets af enz
Verschrikkelijk! Kun je geen middagkrant lopen? Het NRC of zo? Ik moet op didoza altijd om 07.15 in de voorbereiding beginnen (6.15 op) en dat vind ik al een crime! Het liefste sta ik niet eerder dan een uur of 9 op.....
pi_133915238
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 17:48 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Goede reden om dit te worden! Als postbezorger ben je al lid van de BVPP voor ¤ 4,- per maand, en omdat het op je brutoloon wordt ingehouden betaal je in feite maar ¤ 2,68!
Zonde van het geld, als ik kijk naar de collega's hier die de bond er om uiteenlopende redenen wel eens bij riepen, dan leverde het eigenlijk nooit wat op. Dan zou ik die 4 euro of 2,68 liever in mijn zak houden.
pi_133915348
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 17:50 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Verschrikkelijk! Kun je geen middagkrant lopen? Het NRC of zo? Ik moet op didoza altijd om 07.15 in de voorbereiding beginnen (6.15 op) en dat vind ik al een crime! Het liefste sta ik niet eerder dan een uur of 9 op.....
Doe het nu al een half jaar, sta 6 dagen in de week om 3:30 op, en ben meestal rond 4:00 op het werk.
Nu daar de problemen grotendeels zijn opgelost, heb de afgelopen weken dubbele wijk gelopen, wat mij totaal niet aanstond, maar ja geld is geld.

Ik ben alleen ontzettend uit mijn hum, aangezien ik gefrustreerd raak, en het thuis niet kwijt kan.
pi_133915478
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 17:50 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Zonde van het geld, als ik kijk naar de collega's hier die de bond er om uiteenlopende redenen wel eens bij riepen, dan leverde het eigenlijk nooit wat op. Dan zou ik die 4 euro of 2,68 liever in mijn zak houden.
Ik verwacht er ook geen wonderen van, ze zijn geen Moskovitch of zo, maar met bond achter je sta je altijd nog sterker dan zonder.
pi_133917596
Ik wens hier iedereen heel veel sterkte morgen, hoe verzinnen ze het ook weer HAH op 5 december, maarja zal hun wel weer meer opleveren. Hopelijk valt de storm ook mee.
pi_133918753
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 19:11 schreef Puurheid het volgende:
Ik wens hier iedereen heel veel sterkte morgen, hoe verzinnen ze het ook weer HAH op 5 december, maarja zal hun wel weer meer opleveren. Hopelijk valt de storm ook mee.
Moet je dan maar aan je klanten (zeker een goede klant als AH) 'nee' verkopen? Er is een heleboel waar je over kan klagen bij de post maar dat gevit op (grote) klanten hun post vind ik altijd nogal tenenkrommend. :')

We mogen blij zijn met een trouwe klant als AH. De feestdagen zijn nou eenmaal een periode waarin we goed kunnen verdienen als bedrijf. Dat salaris wat we elke maand gestort krijgen komt niet uit de lucht vallen natuurlijk...

Ik verwacht wel dat het op diverse plekken niet goed geregeld zal zijn met 'extra handjes' waardoor bezorgers erg laat klaar zijn. Dáár kan je wel terecht op kankeren natuurlijk :)
pi_133919032
"we" "als bedrijf"?
En wat ziet de bezorger daarvan volgens jou?
Bezorger profiteert er niet van hoor, dat maakt het zo oneerlijk. ;)
pi_133919372
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 19:46 schreef Puurheid het volgende:
"we" "als bedrijf"?
Natuurlijk wel, zonder die belangrijke klanten zaten we immers zonder werk
pi_133921662
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 19:46 schreef Puurheid het volgende:
"we" "als bedrijf"?
Zonder onze klanten hadden we helemáál geen werk hè? Ik erger me daar echt aan, bezorgen is je fucking W.E.R.K. Dat hoef je niet altijd leuk te vinden maar dat gejank van velen bij iedere ietwat lastige zending... :N

Binnen is het nog erger, degenen die het minste bezorgen (sommigen hebben letterlijk al jaaaaren geen wijk weg gebracht) klagen ook steen en been over zware tassen en onhandelbare post :') . Vooral over pakjes, je weet wel, de enige post die in de lift zit ipv afneemt, dáár wordt me toch op gescholden :') .

Toen ik 12 jaar geleden begon bij de post viel het me ook al op dat er een stel figuren bij zat bij wie het nooit goed was. Die klaagden standaard over HAH, dat vonden ze maar beneden hun waardigheid had ik de indruk. Als je dan vriendelijk en genuanceerd zei dat dat net zo goed ons werk was en meehielp ons salaris te betalen kreeg je nooit tegenargumenten maar altijd nors gebrom in de vorm van "rotzooi/waarom vandaag/lastig spul" etc etc...

Nogmaals: er is ontzettend veel waar op te kankeren valt bij de post en sommige dingen die er gebeuren zijn ronduit schandalig maar steen en been klagen over het bezorgen an sich, tja, dan heb je echt de verkeerde baan gekozen...
pi_133921883
Ja, maar kom, we werken bij postnl en niet bij netwerk vsp
pi_133921888
Of die heldere lichten die pleiten voor afschaffing van de zaterdag ipv de maandag... Kan je 10 keer uitleggen dat klanten juist graag post op zaterdag bezorgd laten worden omdat dan meer mensen thuis zijn en ze gemiddeld meer tijd hebben om het te lezen. Gaat blijkbaar totaal aan hun voorstellingsvermogen voorbij, maar wel zelf willen dat de winkels elke avond en elke zondag open zijn :') .
pi_133921919
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 20:48 schreef lololo het volgende:
Of die heldere lichten die pleiten voor afschaffing van de zaterdag ipv de maandag... Kan je 10 keer uitleggen dat klanten juist graag post op zaterdag bezorgd laten worden omdat dan meer mensen thuis zijn en ze gemiddeld meer tijd hebben om het te lezen. Gaat blijkbaar totaal aan hun voorstellingsvermogen voorbij, maar wel zelf willen dat de winkels elke avond en elke zondag open zijn :') .
Serieus? :')
pi_133921963
quote:
10s.gif Op woensdag 4 december 2013 20:48 schreef Yreal het volgende:
Ja, maar kom, we werken bij postnl en niet bij netwerk vsp
Haal alle HAH maar weg bij de post dan, kunnen ze nog wat mensen meer buiten trappen en voor een verkapt stukloon naar Netwerk VSP sturen....
pi_133922115
quote:
14s.gif Op woensdag 4 december 2013 20:50 schreef lololo het volgende:

[..]

Haal alle HAH maar weg bij de post dan, kunnen ze nog wat mensen meer buiten trappen en voor een verkapt stukloon naar Netwerk VSP sturen....
Kijk ik snap ook wel hoe het werkt, maar ik kan mij er ook wel aan ergeren als ik meer HAH dan post heb. Ik bedoel, folders lopen deed ik toen ik 10 was ;(
pi_133922141
Schuif geen dingen op mij af die ik helemaal niet zeg, er bestaat ook nog zoiets als lezen, en nadenken waar het over gaat.
Gaat helemaal niet om de klant, gaat om het bedrijf! Het werk morgen wordt echt niet naar zwaarte beloont. Het extra geld wat binnenrolt zien we niet hoor, zo moeilijk is dat toch niet.

Daarnaast moet je niet een ander gaan beschuldigen van klagen(ik wenste mijn collega's namelijk alleen maar sterkte!) en dan zelf een ellenlange klaagpost maken.

Ik geloof dat kritiek leveren op dingen die je niet bevallen aan een bedrijf altijd nog mag, ookal werk je er.
pi_133922225
En klagen over werken is natuurlijk altijd terecht. Ik heb ook liever iedere maand 5000 euro op de bank dan dat ik voor dat hongerloontje de kou in moet.
pi_133922318
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 20:48 schreef lololo het volgende:
Zo'n idioot idee is dat anders niet. Veel buitenlandse postbedrijven werken van maandag t/m vrijdag. De denkfout die jij nu maakt (en het bedrijf ook) is dat ze alleen de afzender van de post als klant zien binnen deze context, en de ontvanger niet. En uit onderzoek is gebleken dat met name veel zakelijke ontvangers van post liever hadden gezien dat de zaterdag was geschrapt ipv de maandag. Ik heb veel bedrijven in mijn wijk die zaterdag gesloten zijn, en die dermate grote hoeveelheden post ontvangen dat je het niet eens hoeft te proberen om het in de brievenbus te stouwen. Die post wordt nu op de vestiging achtergehouden, en gaat maandag mee in de bestelling. Maar vanaf volgend jaar blijft die post dus nog een dag extra liggen.

Bovendien zou het bedrijf extra geld kunnen besparen door juist die zaterdag te schrappen, want dat kost ze nu heel veel TOT.
pi_133922361
Wie niet ;)
Ik ben blij dat toen de zaterdagtoeslag is ingevoerd, werk is pittig genoeg. Imo hoort het loon toch ook doordeweeks gewoon hoger te liggen, is overigens met meer banen zo.
pi_133922443
Ik neem aan dat de postbussen nog wel gevuld worden op de maandag? Of dat ook niet meer? Geen weet van..
pi_133922600
quote:
10s.gif Op woensdag 4 december 2013 20:53 schreef Yreal het volgende:

[..]

Kijk ik snap ook wel hoe het werkt, maar ik kan mij er ook wel aan ergeren als ik meer HAH dan post heb. Ik bedoel, folders lopen deed ik toen ik 10 was ;(
Maar met die afname van post ga je dat natuurlijk wel vaker krijgen, dat je meer huis aan huis hebt dan post. En maar goed ook dan, dat er huis aan huis is, want anders zouden ze al snel heel veel tijd weghalen bij de uitvoeringen. Als ik nu kijk hoe rustig het vaak is op de dinsdag/zaterdag dan denk ik dat we blij mogen zijn dat het huis aan huis er tenminste nog is
pi_133922658
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 20:54 schreef Puurheid het volgende:
Schuif geen dingen op mij af die ik helemaal niet zeg, er bestaat ook nog zoiets als lezen, en nadenken waar het over gaat.
Gaat helemaal niet om de klant, gaat om het bedrijf! Het werk morgen wordt echt niet naar zwaarte beloont. Het extra geld wat binnenrolt zien we niet hoor, zo moeilijk is dat toch niet.

Daarnaast moet je niet een ander gaan beschuldigen van klagen(ik wenste mijn collega's namelijk alleen maar sterkte!) en dan zelf een ellenlange klaagpost maken.

Ik geloof dat kritiek leveren op dingen die je niet bevallen aan een bedrijf altijd nog mag, ookal werk je er.
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 19:11 schreef Puurheid het volgende:
hoe verzinnen ze het ook weer HAH op 5 december, maarja zal hun wel weer meer opleveren. Hopelijk valt de storm ook mee.
Dat is behoorlijk geklaag lijkt me...

En ja, kritiek hebben mag maar dit is gewoon zoeken imho. Jouw salaris wordt ook betaald uit die mailing van AH. Dus ja, daar zien wij ook een deel van. Zonder klanten hebben wij gewoon geen werk en geen salaris, hoe moeilijk is dat te begrijpen?

Gaan we straks ook klagen dat er met kerst zoveel kerstkaarten zijn? 8)7
pi_133922798
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 20:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Zo'n idioot idee is dat anders niet. Veel buitenlandse postbedrijven werken van maandag t/m vrijdag. De denkfout die jij nu maakt (en het bedrijf ook) is dat ze alleen de afzender van de post als klant zien binnen deze context, en de ontvanger niet. En uit onderzoek is gebleken dat met name veel zakelijke ontvangers van post liever hadden gezien dat de zaterdag was geschrapt ipv de maandag. Ik heb veel bedrijven in mijn wijk die zaterdag gesloten zijn, en die dermate grote hoeveelheden post ontvangen dat je het niet eens hoeft te proberen om het in de brievenbus te stouwen. Die post wordt nu op de vestiging achtergehouden, en gaat maandag mee in de bestelling. Maar vanaf volgend jaar blijft die post dus nog een dag extra liggen.

Bovendien zou het bedrijf extra geld kunnen besparen door juist die zaterdag te schrappen, want dat kost ze nu heel veel TOT.
Aan de andere kant denk ik dat de particulier veel liever op zaterdag post krijgt dan op maandag. En al die supermarktfolders gaan op maandag in, dus ook logischer om die op zaterdag te bezorgen, vlak voordat de nieuwe week begint. Bovendien zullen die folders in het weekend ongetwijfeld een hogere attentiewaarde hebben, want dan hebben mensen meer tijd om ze te bekijken. Dus als ze de zaterdag zouden schrappen denk ik dat de AH/poiesz/C1000 etc. wel een ander bedrijf zouden zoeken om hun folders rond te brengen, en dan loop je als bedrijf toch ook aardig wat geld mis
pi_133922867
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 20:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ook dat is natuurlijk op te lossen door maandag brengritten te doen of een postbus te nemen. Geen idee of het bedrijf dat ook gaat doen maar het kan natuurlijk wel.

Verder doet het niks af aan het feit dat voor de consument post op zaterdag een veel hogere attentiewaarde heeft.

Wat de TOT betreft, dat zou idd schelen. TOT compleet afschaffen trouwens ook, zou het bedrijf ook het liefste doen voor de zaterdag en de toeslag zal in de toekomst ook zeker omlaag gaan verwacht ik.
pi_133923364
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 21:09 schreef lololo het volgende:

[..]

Wat de TOT betreft, dat zou idd schelen. TOT compleet afschaffen trouwens ook, zou het bedrijf ook het liefste doen voor de zaterdag en de toeslag zal in de toekomst ook zeker omlaag gaan verwacht ik.
Maar dat probleem lost zichzelf langzaamaan wel op. Er moeten immers steeds meer mensen uit, en voorbereiders/bezorgers krijgen geen TOT voor op zaterdag werken, dus er blijven steeds minder mensen over die die toeslag krijgen
pi_133923522
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 21:20 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Maar dat probleem lost zichzelf langzaamaan wel op. Er moeten immers steeds meer mensen uit, en voorbereiders/bezorgers krijgen geen TOT voor op zaterdag werken, dus er blijven steeds minder mensen over die die toeslag krijgen
Niet? Volgens mij heb ik wel degelijk TOT zien staan op de urenuitdraai van diverse voorbereiders, zal er eens op gaan letten.

Maar die 40% die we nu krijgen, dat zal echt niet blijven duren nee. Maar met het verdwijnen van de TOT zal ook mijn bereidheid tot zaterdag's (extra) werken grotendeels verdwijnen :P

Edit: sleepy go time. Over 7 uur gaat de wekker weer. :z :W
pi_133923562
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 21:23 schreef lololo het volgende:

[..]

Niet? Volgens mij heb ik wel degelijk TOT zien staan op de urenuitdraai van diverse voorbereiders, zal er eens op gaan letten.

Maar die 40% die we nu krijgen, dat zal echt niet blijven duren nee. Maar met het verdwijnen van de TOT zal ook mijn bereidheid tot zaterdag's (extra) werken grotendeels verdwijnen :P
Nee, ik ben zelf voorbereider, en die TOT voor de zaterdagen krijg je dan niet.
pi_133923587
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 21:24 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Nee, ik ben zelf voorbereider, en die TOT voor de zaterdagen krijg je dan niet.
Ruk... -O-
pi_133923889
Werk jij met kerst lololo? Het is maar wat je met je vrije tijd wil doen natuurlijk als je niet verplicht bent tot werken(nieteens mag) :D

De mensen die op donderdag werken hebben gewoon weinig keuze om het maar te aanvaarden, helemaal als ze niet eerder klaar kunnen zijn of minder mogen lopen. Zijn voor zover ik weet toch ook veel moeders bij.
Ik leef mij iig in en kan mij voorstellen dat het absoluut niet leuk is als moeder pas laat mee kan vieren.

Apart dat de voorbereiders geen toeslag krijgen :s
pi_133927253
Even over die TOT (waar is dat een afkorting van?) Op mijn salarisstrook staat: "50,500 Tot 20 %" Is dat wat jullie bedoelen? Dat is dus een toeslag voor werk op zaterdag? Nooit geweten. Ik ben voorbereider en krijg dan dus wel die toeslag.
"Everybody lies..."
House M.D.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 5 december 2013 @ 00:07:26 #299
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133931045
toeslag onregelmatige tijden ofzo :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 5 december 2013 @ 01:14:36 #300
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_133932619
Het gaat er ook niet om dat er HaH is. Maar het gaat er wel om dat de beloftes en gedachtes er achter niet kloppen . HaH is prima, maar 70% van de ergernis zou weg zijn als het in plastic zat bv. Bijzondere HaH is ook niet erg. Maar hou er dan als bedrijf rekening mee dat 5december in dit land een big deal is. Hoe moeilijk is het dan om te zorgen dat iedereen die dat wil om 4 uur thuis is. Dat is wel een stukje begrip voor je personeel. Daar waar je je dubbel inzet om dat soort dingen te regelen, daar krijg je ook dubbel winst terug. Loyaliteit kun je namelijk niet kopen, dat krijg je door je werknemers voorop te stellen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')