Ik mocht ze juist niet meer schoonmmaken met een watenstaafje van de dokter omdat mijn oren er verstopt van raakte, alleen de buitenkant mag wel, niet in mijn oor.quote:Op dinsdag 3 december 2013 20:17 schreef Wolken het volgende:
Ja, met mijn oren. Ik maak ze 2 keer per dag schoon met een wattenstokje. Laatst was ik bij de huisarts en hij had nog nooit zulke schone oren gezien. En ze mogen door anderen niet aangeraakt worden.
Die eerstequote:Op dinsdag 3 december 2013 20:34 schreef jundo het volgende:
Ik maak met m'n tenen altijd bewegingen in de vorm van een 5 of een S soms als ik over straat loop en het is rustig in de avond dan ren ik ongeveer 150 meter zo hard als ik kan.
-Als ik klassieke muziek luister, dan doe ik net alsof ik een dirigent ben met m'n hand.
-Ik praat in mezelf en dan overdrijf ik hoe stom ik af en toe wel niet ben.
-Af en toe dan schrik ik van een gedachte en dan sluit ik me kaken en dan doe ik m'n ogen wijd open en span ik heel m'n gezicht.
-Steeds in de spiegel kijken en selfi's maken.
Wil ik ook wel even doen kun je afwisselenquote:Op dinsdag 3 december 2013 20:13 schreef snakelady het volgende:
Vroeger had ik een tick, ik maakte een gek geluid met mijn mond, een soort van "hm, hm, hm" naar dan echt achter in mijn keel.
Ik maakte mijn omgeving er gek mee en hoe en waarom het begonnen is geen idee, gelukkig ben ik er wel al weer jaren vanaf.
Verders heb ik nogal de gekke gewoonte om mijn linker hand vanaf boven in mijn trui te stoppen en mijn rechter borst vast te houden, een soort Napoleon maar dan vanaf boven mijn truitje in.
Ook geen idee wanneer dat is begonnen of waarom ik dat doe, het zit gewoon comfortabel.
Ik zal vast niet de enige zijn met een rare gewoonte en/of tick.
Met die 5 en de Squote:Op dinsdag 3 december 2013 20:39 schreef jundo het volgende:
[..]
Welke, die met de dirigent of de 5 en de S?
Hoe zit het met de schuurdeur, ook altijd nog even extra controleren?quote:Op dinsdag 3 december 2013 20:46 schreef Cat22 het volgende:
Als ik ga slapen stel ik de wekker in, zet hem vast aan voor de volgende ochtend en ga nog even een boekje lezen.
Maar voordat het licht écht uitgaat moet ik minstens twee keer controleren of ik de wekker op de goede tijd en op afgaan heb gezet, anders slaap ik niet goed.
Garagedeurquote:Op dinsdag 3 december 2013 21:14 schreef trovey het volgende:
[..]
Hoe zit het met de schuurdeur, ook altijd nog even extra controleren?Ik wel.
Garagedeur hier ook...ben je halverwege en ga je weer terug....terwijl er toch echt een extra hangslot opzit.quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:17 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Garagedeur
Die gaat elektrisch open en dicht door op een knopje te drukken. Als ik er niet bij stilsta dat ik op het knopje heb gedrukt om hem weer dicht te doen kan ik aan het eind van de straat in de achteruit om te checken.
Nog nooit heb ik het ding open gevonden.![]()
![]()
Me2!quote:Op dinsdag 3 december 2013 22:23 schreef JaniesBrownie het volgende:
O en ik haal het lepeltje altijd uit mn kopje/beker voor ik ga drinken en ik kan een toetje of ontbijt niet eten met een grote lepel, maar pak dan altijd een theelepel of dessertlepel, terwijl ik soep prima met een grote lepel kan eten.
Ik leg ook altijd de kleine lepeltjes vooraan in de bestekla van de vaatwasser, dan het 'goede' bestek en dan het 'oude' bestek. Vind het ook écht irritant als iemand anders hem vult
Dus toch meer dan ik dacht.
Had dat vaak met de voordeur. Als ik met de bus ging kon ik de voordeur nog een keer zien, maar dan nog twijfelde ik of hij niet toch op een kier stond. Regelmatig de buren gebeld om te laten controleren en ook weleens de volgende halte weer uitgestapt en naar huis gelopen.quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:21 schreef trovey het volgende:
[..]
Garagedeur hier ook...ben je halverwege en ga je weer terug....terwijl er toch echt een extra hangslot opzit.Overigens was de enige keer dat de schuurdeur hier wel 3 dagen niet op slot was het moment dat het ding zo klemde dat de woningbouwvereniging later zou komen om de deur bij te schaven en ik nog vragen aan de man "Heeft u de deur op slot gedaan want mijn dure fiets en scooter staan er wel in"...Ja hoor.....niet dus, kwam ik 3 dagen later achter.
Mijn dokter heeft me dringend verzocht dat niet meer iedere dag te doen toen ik voor de derde keer een oorontsteking had. (Dat kun je daar van krijgen namelijk, die vieze zooi houdt je oor schoon.)quote:Op dinsdag 3 december 2013 20:17 schreef Wolken het volgende:
Ja, met mijn oren. Ik maak ze 2 keer per dag schoon met een wattenstokje. Laatst was ik bij de huisarts en hij had nog nooit zulke schone oren gezien. En ze mogen door anderen niet aangeraakt worden.
Ik voel me als lid van een groep.quote:Op dinsdag 3 december 2013 22:36 schreef Dieter_Dengler het volgende:
[..]
Had dat vaak met de voordeur. Als ik met de bus ging kon ik de voordeur nog een keer zien, maar dan nog twijfelde ik of hij niet toch op een kier stond. Regelmatig de buren gebeld om te laten controleren en ook weleens de volgende halte weer uitgestapt en naar huis gelopen.
De deur was altijd gewoon dicht.
Een oom zat eens achter bij mij in de auto en hij dacht dat de achterklep nog open was. Ik zag in de achteruitkijkspiegel dat de klep gewoon dicht was. Hij werd steeds paniekeriger tot het moment dat ik stopte om het hem zelf te laten controleren.quote:Op dinsdag 3 december 2013 22:37 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik voel me als lid van een groep.Gelukkig heb ik het niet zo erg als een buurman...die staat wel 10 minuten bij zijn schuurdeur.
![]()
Ik ben gisteren, toen ik lekker warm in bed lag, nog maar een keer naar beneden gegaan omdat ik er toch aan begon te twijfelen of ik die kaars wel had uitgedaan.....alhoewel ik bijna zeker wist dat het zo was.....maar toch....weer koude voeten.quote:Op dinsdag 3 december 2013 22:47 schreef Dieter_Dengler het volgende:
[..]
Een oom zat eens achter bij mij in de auto en hij dacht dat de achterklep nog open was. Ik zag in de achteruitkijkspiegel dat de klep gewoon dicht was. Hij werd steeds paniekeriger tot het moment dat ik stopte om het hem zelf te laten controleren.
Het leven is hard als geticktequote:Op dinsdag 3 december 2013 22:50 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik ben gisteren, toen ik lekker warm in bed lag, nog maar een keer naar beneden gegaan omdat ik er toch aan begon te twijfelen of ik die kaars wel had uitgedaan.....alhoewel ik bijna zeker wist dat het zo was.....maar toch....weer koude voeten.
Nee maar ik ben soms zo gewend dingen te doen dat ik er niet bij nadenk....en daarna ga twijfelen of ik het wel gedaan heb.quote:Op dinsdag 3 december 2013 22:53 schreef Dieter_Dengler het volgende:
[..]
Het leven is hard als getickte. Ben je verder ook een onzeker persoon? Dat heb ik helemaal niet namelijk. Het richt zich altijd op onzinnige zaken als gesloten deuren of het 5x dwangmatig controleren van de wekkerfunctie op mijn telefoon.
Herkenbaar.quote:Op dinsdag 3 december 2013 22:55 schreef trovey het volgende:
[..]
Nee maar ik ben soms zo gewend dingen te doen dat ik er niet bij nadenk....en daarna ga twijfelen of ik het wel gedaan heb.Automatische piloot zeg maar.
Naja, ik dacht dus ook dat het niet goed was, maar de dokter zei er verder niks van. Mijn tante had deze tick ook maar zij was op een gegeven moment bijna doof door alle wattenstukjes die achter gebleven waren.quote:Op dinsdag 3 december 2013 22:36 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Mijn dokter heeft me dringend verzocht dat niet meer iedere dag te doen toen ik voor de derde keer een oorontsteking had. (Dat kun je daar van krijgen namelijk, die vieze zooi houdt je oor schoon.)
Dezequote:Op dinsdag 3 december 2013 20:46 schreef Cat22 het volgende:
Maar voordat het licht écht uitgaat moet ik minstens twee keer controleren of ik de wekker op de goede tijd en op afgaan heb gezet, anders slaap ik niet goed.
Dirigent is wel erg. Haha. Hahaha.quote:Op dinsdag 3 december 2013 20:39 schreef jundo het volgende:
[..]
Welke, die met de dirigent of de 5 en de S?
Dit heb ik ook, en als ik 's nachts wakker wordt kijk ik of alles nog goed staat...quote:Op dinsdag 3 december 2013 20:46 schreef Cat22 het volgende:
Als ik ga slapen stel ik de wekker in, zet hem vast aan voor de volgende ochtend en ga nog even een boekje lezen.
Dat is niet raar...quote:Op dinsdag 3 december 2013 23:14 schreef Prego het volgende:
Het volume van de tv staat op bijvoorbeeld 40, 35, 30 etc, niet 41, 33, 22 etc
Dat is toch logisch?quote:De boodschappen gaan gesorteerd naar gewicht op de rolband bij de kassa, het zwaarste eerst want dat moet als eerste in de tas.
Altijd als ik de wc doorspoel spuug ik nog ff in het stromende water. En altijd roken voordat ik de bus/trein in stap en ook als ik er weer uit stap. ook al is het maar 5 min reizen. Verder zit ik heel vaak met mijn voeten te tikken tot ergernis van de omgeving.quote:Op dinsdag 3 december 2013 22:32 schreef Gezicht het volgende:
Soort van beatboxen met m'n tong tegen de achterkant van mijn tanden
Doe ik ook altijdquote:Op woensdag 4 december 2013 12:52 schreef SonicVolcano het volgende:
Met m'n rechterbeen op en neer gaan/trillen zeg maarNiet omdat ik zenuwachtig ben, maar omdat het gewoon fijn is het kost me ook geen moeite. Tot overlast van anderen wanneer ze dezelfde bank delen
Ik dacht dat altijd de meeste dat dedenquote:Op woensdag 4 december 2013 13:01 schreef SonicVolcano het volgende:
Stap ook altijd aan de linkerkant op de fiets. Aan de rechterkant voelt raar
Zou kunnen. Ik weet het eerlijk gezegd nietquote:Op woensdag 4 december 2013 13:07 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik dacht dat altijd de meeste dat deden.
Valt meequote:Op woensdag 4 december 2013 14:02 schreef dick_laurent het volgende:
-Met mijn nagels spelen, en vingers knakken. Ik weet dat het slecht voor de gewrichten is, maar toch blijf ik het regelmatig doen
quote:In de gewrichtsholte bevindt zich een kleine hoeveelheid vloeistof waarin gas is opgelost. Het vocht is het smeermiddel van het gewricht, om bewegingen soepel te laten verlopen. Door te trekken aan je vinger wordt de holte iets groter en ontstaat een onderdruk. Die onderdruk zorgt voor een vacuüm.
Door de lage druk komen de in het vocht opgeloste gassen vrij. Het vacuüm wordt opgeheven en er ontstaat plotseling meer ruimte in het gewricht. Die ruimte wordt opgevuld met gas. Dat laatste hoor je als een knak, vergelijkbaar met een zuignap die je van het raam trekt.
Het klinkt naar, maar volgens de meeste wetenschappers levert het knakken van de vingers geen schade op. Lange tijd werd gedacht dat het tot slijtage of ontsteking van de gewrichten kan leiden, maar verschillende onderzoeken hebben laten zien dat de gewrichten van vingerknakkers niet verschillen van die van niet-knakkers.
Goed nieuws voor jou dan, het blijjkt geen kwaad te kunnen.quote:Op woensdag 4 december 2013 14:02 schreef dick_laurent het volgende:
-Met mijn nagels spelen, en vingers knakken. Ik weet dat het slecht voor de gewrichten is, maar toch blijf ik het regelmatig doen
Bij mij is het soms nodig om te doen. Mijn huisarts zei dat het wat te maken heeft met veel kraakbeen of zo...geloof ikquote:Op woensdag 4 december 2013 14:42 schreef snakelady het volgende:
[..]
Goed nieuws voor jou dan, het blijjkt geen kwaad te kunnen.
"Finally, after five decades, Unger analyzed his data set: “There was no arthritis in either hand, and no apparent differences between the two hands.” He concluded that “there is no apparent relationship between knuckle cracking and the subsequent development of arthritis of the fingers.”
http://www.scientificamerican.com/article.cfm?id=crack-research
Mijn vriend doet het ook, zowel met zijn vingers, zijn polsen als zijn nek.quote:Op woensdag 4 december 2013 14:44 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Bij mij is het soms nodig om te doen. Mijn huisarts zei dat het wat te maken heeft met veel kraakbeen of zo...geloof ik
Ik ook met m'n rug en borstkasquote:Op woensdag 4 december 2013 14:45 schreef snakelady het volgende:
[..]
Mijn vriend doet het ook, zowel met zijn vingers, zijn pols als zijn nek.
Ik soms met mijn rug als ik de hele dag gestaan heb, alleen een keer deed ik dat en toen kon ik niet meer rechtop, ik zat gewoon helemaal vast.quote:
Dan moet je doorkrakenquote:Op woensdag 4 december 2013 14:46 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik soms met mijn rug als ik de hele dag gestaan heb, alleen een keer deed ik dat en toen kon ik niet meer rechtop, ik zat gewoon helemaal vast.
Roken altijd voor of na een treinreis is zeer herkenbaar.quote:Op woensdag 4 december 2013 12:03 schreef Serpenthax het volgende:
[..]
Altijd als ik de wc doorspoel spuug ik nog ff in het stromende water. En altijd roken voordat ik de bus/trein in stap en ook als ik er weer uit stap. ook al is het maar 5 min reizen. Verder zit ik heel vaak met mijn voeten te tikken tot ergernis van de omgeving.
Dat been trillen +1quote:Op woensdag 4 december 2013 12:52 schreef SonicVolcano het volgende:
Met m'n rechterbeen op en neer gaan/trillen zeg maarNiet omdat ik zenuwachtig ben, maar omdat het gewoon fijn is het kost me ook geen moeite. Tot overlast van anderen wanneer ze dezelfde bank delen
Pics?quote:Op dinsdag 3 december 2013 20:13 schreef snakelady het volgende:
Verders heb ik nogal de gekke gewoonte om mijn linker hand vanaf boven in mijn trui te stoppen en mijn rechter borst vast te houden, een soort Napoleon maar dan vanaf boven mijn truitje in.
Hahaha, zo herkenbaar. Soms tot irritatie aan toe als je of een hele grote stap moet zetten, of een achterlijk klein kneuzig uitziend stapjequote:Op woensdag 4 december 2013 16:05 schreef -Spring het volgende:
Ik zal nooit op een put gaan staan. En bij een lantaarnpaal trek ik een denkbeeldige lijn over straat waar ik overheen stap.
Of 'spelletjes' als: ik moet voorbij dat hek zijn voordat die auto mee heeft ingehaald.
Als je net niet goed uitkomt idd.quote:Op woensdag 4 december 2013 16:54 schreef koningmakreel het volgende:
[..]
Hahaha, zo herkenbaar. Soms tot irritatie aan toe als je of een hele grote stap moet zetten, of een achterlijk klein kneuzig uitziend stapje
Ja dat! Maar dan met mn kiezen. Ook tussen palen en lege stukken snelweg tussen auto's door. Alsof er een lange stok uit mn raampje strak die ik steeds over de obstakels heen moest tillen.quote:Op woensdag 4 december 2013 16:58 schreef IrCute het volgende:
Een paar jaar geleden had ik altijd als ik in de auto zat bij iemand op de snelweg dat ik zegmaar mijn tenen omlaag duwde als we langs een witte streep reden en dan weer omhoog als het grijs/zwart was.
[ afbeelding ]
Dus hiermee was ik druk bezig, hield het makkelijk 2 uur vol![]()
Nu doe ik het gelukkig niet meer, was echt een tic
Hahahaha dat doe ik ook! Zit lekker iddquote:Op dinsdag 3 december 2013 20:13 schreef snakelady het volgende:
Ook geen idee wanneer dat is begonnen of waarom ik dat doe, het zit gewoon comfortabel.
quote:Op woensdag 4 december 2013 21:37 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Hahahaha dat doe ik ook! Zit lekker idd
Hier herken ik me wel in. Maar soms kan het ook een motivatie zijn. Als ik fiets en ik ben erg moe en ik moet een ellenlange brug over, dan pak ik voor mezelf steeds herkenbare stukjes eruit. "Lukt het mij om voorbij die boom te komen?" Ja! "Lukt het mij om die witte streep te halen?" Ja!quote:Of 'spelletjes' als: ik moet voorbij dat hek zijn voordat die auto mee heeft ingehaald.
Hier nog een. Heb sowieso de neiging om mijzelf 'vast te houden' onder mijn kleding, heb mijn hand ook vaak van onderaf onder mijn shirt om mijn middel. Of allebei. Mensen vragen wel eens of ik het koud heb als ik mezelf zo 'omhels', maar ik vind het op de een of andere manier prettig zitten.quote:Op woensdag 4 december 2013 22:00 schreef snakelady het volgende:
[..]Ik was a bang dat ik de enige zou zijn.
quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:17 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Garagedeur
Die gaat elektrisch open en dicht door op een knopje te drukken. Als ik er niet bij stilsta dat ik op het knopje heb gedrukt om hem weer dicht te doen kan ik aan het eind van de straat in de achteruit om te checken.
Nog nooit heb ik het ding open gevonden.![]()
![]()
Zoiets ja en daarna dus weer kijkenquote:Op zondag 8 december 2013 14:28 schreef hugecooll het volgende:
[..]
En het een seconde later vergeten
Zit niet tussen je orenquote:Op zondag 8 december 2013 14:29 schreef vera166 het volgende:
Ik knak met mijn vingers omdat het anders pijn gaat doen (of dat zit tussen mn oren maarja). Mensen vinden dat vies enzo maar ik stop er voor niemand mee
Hahahahaha, ik doe dit ook wel eensquote:Op dinsdag 3 december 2013 20:13 schreef snakelady het volgende:
We kunnen een clubje beginnen zo.quote:Op zondag 8 december 2013 19:57 schreef Moira. het volgende:
[..]
Hahahahaha, ik doe dit ook wel eens
En ik schijn ook vaak te slapen met mijn hand om mijn kut geklemd
Mensen zijn raar
nooit wattenstaafjes gebruiken. Je oren reinigen zichzelf. Daar is het oorsmeer juist voor. Gewoon je pink gebruiken dieper moet je je oor niet in.quote:Op dinsdag 3 december 2013 20:17 schreef Wolken het volgende:
Gewoon ter beschermingquote:Op zondag 8 december 2013 19:57 schreef Moira. het volgende:
Mensen zijn raar
lekker warmquote:Op zondag 8 december 2013 19:57 schreef Moira. het volgende:
[..]
Hahahahaha, ik doe dit ook wel eens
Mensen zijn raar
Oja dat doe ik eigenlijk ookquote:Op zondag 8 december 2013 22:30 schreef El_Liberaliste het volgende:
Ohja nog een. Het volume van de tv altijd op een even getal, het volume op de computer (winamp) áltijd op 80% en in de auto altijd op een getal dat op een 0 of 5 eindigt
Soms in hachelijke verkeerssituaties ben ik het meest bezig met het gevoelige draaiknopje dan op precies 45 te krijgen
Wat een autist ben ik eigenlijk ook
Hier precies hetzelfde, maar het kan ook mijn linkervoet zijn.quote:Op woensdag 4 december 2013 12:52 schreef SonicVolcano het volgende:
Die heb ik ook! Damn, FOK!kers hebben veel tics gemeen.quote:Op woensdag 4 december 2013 12:48 schreef sitting_elfling het volgende:
Elke keer als ik een beker pak om uit te drinken moet ik hem nog een keer met water omspoelen
Haha dat heb ik ook een korte periode gedaan. Echt maar een paar maanden ofzo, was wel obsessief compulsief, dus ik moest het echt doen anders voelde ik me 'raar/kut'. Vriend van me die naast me zat in de les vond het nogal raar, no surprise there.quote:Op dinsdag 3 december 2013 20:13 schreef snakelady het volgende:
Vroeger had ik een tick, ik maakte een gek geluid met mijn mond, een soort van "hm, hm, hm" naar dan echt achter in mijn keel.
Ik maakte mijn omgeving er gek mee en hoe en waarom het begonnen is geen idee, gelukkig ben ik er wel al weer jaren vanaf.
Ik zal vast niet de enige zijn met een rare gewoonte en/of tick.
Deze twee zijn heel erg herkenbaar, en ik heb hier meer last van gekregen sinds ik Robin kenquote:Op zondag 8 december 2013 23:01 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Verder wrijf ik altijd in mijn gezicht als ik enthousiast ben.Hier krijg ik bijna altijd opmerkingen over van anderen.
En als ik alleen ben maak ik ook vaak rare geluiden uit enthousiasme.
Doe ik nooit, blijft altijd open liggen .... behalve als ik het net verschoond hebquote:Op maandag 9 december 2013 12:47 schreef _The_General_ het volgende:
Ik moet het bed opgemaakt hebben voordat ik 's morgens de deur uit ga! Verschrikkelijk maar waar!
kunst met mandarijnenquote:Op maandag 9 december 2013 12:52 schreef HostiMeister het volgende:
Ik kan niet dezelfde weg terug fietsen als ik gekomen ben. Dus ik fiets actief om, omdat het anders niet meer 'klopt'.
Ik moet een mandarijntje in één keer pellen, dus de schaal moet in een geheel eraf.
En ik eet een salade liever niet vooraf, maar na het hoofdgerecht
Haha, doe dat ook al jaren! Zo ongeveer hetzelfde dan toch. Heb speciale "spelregels" ervoor.quote:Op woensdag 4 december 2013 16:58 schreef IrCute het volgende:
Een paar jaar geleden had ik altijd als ik in de auto zat bij iemand op de snelweg dat ik zegmaar mijn tenen omlaag duwde als we langs een witte streep reden en dan weer omhoog als het grijs/zwart was.
[ afbeelding ]
Dus hiermee was ik druk bezig, hield het makkelijk 2 uur vol![]()
Nu doe ik het gelukkig niet meer, was echt een tic
Goede tipquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
Hier krijg ik bijna kippenvel van. Het MOET altijd een rond getal zijn. Anders zet ik m'n wekker niet.quote:Op zondag 8 december 2013 14:29 schreef vera166 het volgende:
Ik zet mijn wekker noooooooit, NOOIT, op bijvoorbeeld 07:00 maar altijd op 07:03 of 07:06.
Of hoe laat ik er ook maar uit ga, nooit op een rond getal. Ook nooit op bijv. 07:45 maar dan altijd 07:48standaard.
Hoe zijn dit tics?quote:Op maandag 9 december 2013 13:52 schreef Braddie het volgende:
- Mezelf constant maar kleineren..
- YouTube vermijden als muziekbron
Dat kleineren gebeurd nogal vaak, en gebeurd ook nogal vanzelf... vind ik wel een tic..quote:
quote:
Hoe is dat een tic, behalve dat je interessant loopt de janken als een audiofiel?quote:Op maandag 9 december 2013 14:21 schreef Braddie het volgende:
Dat van YouTube.... ik vind het gewoon 3x niks. zorg ook altijd dat ik 400-500GB aan muziek heb, zodat ik niet naar die verschrikkelijk gecomprimeerde YouTube zooi hoef te luisteren.
Ik zou het zelf iets anders verwoorden, maar dat! Waar ik mijn kleren koop, wat ik het liefst op mijn brood smeer of dat ik wel eens een boek lees is toch ook geen tic? Niet álles wat je doet is een tic.. Officieel is een tic alleen lichamelijke bewegingen waar je niet of nauwelijks controle over hebt. Hoe dat dan uit groeit tot andere grappige of gekke gewoontes in dit topic snap ik, maar principekwesties, nah.quote:Op maandag 9 december 2013 14:23 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
[..]
Hoe is dat een tic, behalve dat je interessant loopt de janken als een audiofiel?
Oeeee krijg jeuk vanquote:Op maandag 9 december 2013 13:46 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Hier krijg ik bijna kippenvel van. Het MOET altijd een rond getal zijn. Anders zet ik m'n wekker niet.
Doe ik ook. De klok in de gang staat 20 minuten voor en mijn wekker 1 uur en 10 minutenquote:Op maandag 9 december 2013 16:33 schreef Metro2005 het volgende:
Mijn wekker loopt standaard 20 minuten voor en hij gaat een uur eerder af zodat ik eerst in de war ben over de tijd en daarna kan ik nog uur kan snoozen en blijven liggen![]()
Het werkt nog steeds na al die jaren
Zwaar irritant is datquote:Op maandag 9 december 2013 15:18 schreef Edmund_Blackadder het volgende:
"Huh" zeggen terwijl ik gewoon verstaan heb wat iemand zei
Ik herken ook wat je zegt, maar ik heb het in mindere mate en ik ben al gediagnosticeerd met lichte OCDquote:Op maandag 9 december 2013 16:24 schreef kuolema het volgende:
Komisch topic dit. Heel veel herkenbaarheid.
Ik heb er eens over nagedacht en kwam uit op tientallen rare gewoontes/tics.
Mijn meest vervelende is dat al mijn bewegingen symmetrisch moeten zijn. Heb ik al van kinds af aan, maar nu is het minder opvallend omdat ik het bijna niet meer met grote gebaren doe maar met kleine spiertjes.
Als ik bijvoorbeeld met mijn linkervinger beweeg, moet dat ook met mijn rechter. Dat hebben wel meer mensen. Daarna moet ik beginnen met rechts en daarna met links. Dus l-r, r-l, r-l, l-r. Dan heb je een rijtje van vier dat ook weer andersom moet, beginnend met r-l. Maar dan ben ik de eerste keer dus begonnen met links en de tweede keer met rechts, dus moet het nu andersom, dus weer beginnend met r-l en daarna weer met l-r. Het probleem is dat het nooit helemaal klopt omdat je ergens mee bent begonnen en dat voor altijd zo blijft staan. Heel frustrerend. Dit gaat de hele dag door, in mijn hele lichaam, met dingen aanraken, met geluidjes in mijn hoofd (verschillende tonen en woorden) die vaak ook samengaan met bewegingen.
Ik kan er sowieso niet tegen als dingen niet kloppen, scheef hangen, spellingsfouten, volgordes, enz.
Verder moeten mijn handen schoon zijn als ik naar bed ga. Ik was mijn handen en ga naar bed. Maar als ik dan twijfel of ik elk plekje wel heb gehad begin ik weer opnieuw. soms daarna nog een keer. Ik moet het gewoon heel bewust doen. Soms na het wassen nog antibacteriële handgel. Als ik in bed lig bedenk ik vaak geniale dingen of gewoon dingen die ik niet moet vergeten en dan schrijf ik dat op, maar dan heb ik het lichtknopje en een pen aangeraakt, dus moet ik weer wassen+antibacteriële gel. Soms bedenk ik 3 of 4 keer iets dat ik moet opschrijven...
Het is wel een beetje dwangmatig want dan lig ik in bed, moe, wil ik er niet uit maar ik móet, want ik voel de bacteriën ongeveer krioelen op mijn handen, hou mijn handen boven de dekens, bij me vandaan, alsof ze heel smerig zijn en durf niets aan te raken. Ik moet gewoon weer wassen anders kan ik niet slapen. OCD-er in spe...![]()
Ik ruik ook heel vaak aan mijn handen. Ik hoop dat dat niemand opvalt want dat ziet er wsl best wel raar uit...Kan er niet tegen als ik iets anders ruik dan mijn eigen geur of die van de zeep of glycerona die ik altijd gebruik.
Is het niet. Zolang ik mijn handen wasquote:Op maandag 9 december 2013 17:37 schreef Greys het volgende:
[..]
Een béétje?![]()
Het lijkt mij behoorlijk nachtrust-verziekend...
Oh. Het is niet zo dat het mijn functioneren beperkt of zo. Wat je zegt, en ik ook al zei, is dat veel mensen het in meer of mindere mate hebben. Hoe was het bij jou dan?quote:Op maandag 9 december 2013 17:46 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ik herken ook wat je zegt, maar ik heb het in mindere mate en ik ben al gediagnosticeerd met lichte OCD
Als je er echt last van hebt in je dagelijks leven (wat me lijkt als je er niet van kan slapen als je níét die dwangmatige handelingen uitvoert) kun je best eens langs bij je huisarts en het voorleggen
Ik was destijds ook depressief en had 'randpsychotische verschijnselen' ofzo, weet ik hoe ze het noemden, daar slikte ik toen het antipsychoticum risperidon voor en dat hielp ook met die OCD maniertjes
Heb nog steeds wel eens van die 'tics' (ook dat alles in evenwicht moet zijn enzo, stoot ik m'n linkerteen, dan moet ik ook m'n rechter stoten), maar veel 'normale' mensen hebben dat ookEn ik heb er eigenlijk nooit echt last meer van in m'n dagelijks leven ofzo.
Dus als je er belemmeringen van ondervind ofzo is er altijd wel wat voor te vinden
quote:Op maandag 9 december 2013 22:40 schreef kuolema het volgende:
Huh zeggen terwijl je het gewoon hebt verstaan is ook een slechte gewoonte van mij. Maar mijn hersenen zijn gewoon traag, dus ik verwerk de info terwijl ik huh/wat zeg.
Laat je ze dan uitpraten? Soms onderbreek ik diegene gewoon en geef antwoord halverwege zijn herhaling.quote:Op maandag 9 december 2013 22:41 schreef Just_some_random_dude het volgende:
[..]dat heb ik ook vaak, en dan zeggen ze het nog een keer en dan denk je nog in je zelf van "hmm ik had je wel begrepen"
Hangt van de persoon af, als het iemand is met status zoals een baas of zo dan blijf ik beleefd maar als het een vriend is dan onderbreek ik diegene gewoonquote:Op maandag 9 december 2013 22:43 schreef kuolema het volgende:
[..]
Laat je ze dan uitpraten? Soms onderbreek ik diegene gewoon en geef antwoord halverwege hun herhaling.
Ja precies. Is niet zo beschaafd. Maar nu heb je mijn grammaticafout meegequote...quote:Op maandag 9 december 2013 22:44 schreef Just_some_random_dude het volgende:
[..]
Hangt van de persoon af, als het iemand is met status zoals een baas of zo dan blijf ik beleefd maar als het een vriend is dan onderbreek ik diegene gewoon.
Maakt niet uit... ik vergeef het jequote:Op maandag 9 december 2013 22:45 schreef kuolema het volgende:
[..]
Ja precies. Is niet zo beschaafd. Maar nu heb je mijn grammaticafout meegequote...
Die gebruik ik voor het schoonmaken van mijn beslagen brilquote:Op dinsdag 10 december 2013 12:07 schreef braddofiel het volgende:
Ik herken me in ongelofelijk veel van de dingen dat ik me afvraag of ik nog een normaal persoon ben.
Ik heb overigens de gewoonte mijn oren iedere ochtend na het douchen schoon te maken met mijn gedragen onderbroek, het begon ooit met de gedachte "ja die gaat toch de was in".
Hahaha, een ex van mij deed dat ook.quote:Op dinsdag 10 december 2013 12:24 schreef Gutanoth het volgende:
Ik steek mijn tong naar buiten als ik heel geconcentreerd bezig ben, tot vermaak van mijn collega's
Ik ben je exquote:Op dinsdag 10 december 2013 12:55 schreef snakelady het volgende:
[..]
Hahaha, een ex van mij deed dat ook.
Hey Dennis!quote:
He verdikkeme!quote:Op dinsdag 10 december 2013 12:56 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Oh, nee ik heet geen Dennis, helaas
Dat heb ik nog steedsquote:Op dinsdag 3 december 2013 22:13 schreef Antiheld het volgende:
Vroeg had ik een tik dat ik even vaak linksom moest draaien als rechtsom met mijn lichaam. Dus als ik een draaistoel 3x linksom gedraaid had, dan moest ik dat ook eerst weer terugdraaien voordat ik kan opstaan. Maar dit gold ook staand. Ik wilde niet verstrikt raken ofzo. Ben er gelukkig vanaf.
Ah zo een!quote:Op woensdag 11 december 2013 03:04 schreef Amarantha het volgende:
Ik biecht op dat ik een best wel smerige tik heb.. Namelijk korstjes moeten pulken. Ik kan echt niet tegen korstjes
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |