abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_133846831
Veelgestelde vragen
Wat zijn bitcoins

Bitcoins zijn een nieuw soort digitale valuta waarbij de transacties alleen via internet afgerond kunnen worden. Nu denk je waarschijnlijk iets in de lijn van wat is er mis met de euro of de dollar dan? Bitcoins hebben het grote voordeel dat ze niet vast zitten aan een plaatselijke economie of aan een bank. Bitcoins zijn een gedecentraliseerde munteenheid. Hierdoor zijn ze ook een stuk minder beïnvloedbaar door koersverschillen of plaatselijke conflicten. Bitcoins maken gebruik van een enorm peer-to-peer netwerk om elke transactie te controleren op echtheid en fraude. Hierdoor is het ook onmogelijk om de koers te manipuleren. De hoge mate van encryptie die word toegepast maakt het ook vrijwel onmogelijk om het geheel te hacken. Transacties worden zo gecheckt dat bitcoins slechts eenmaal uitgegeven kunnen worden en alleen door rechtmatige eigenaar. Een ander enorm voordeel (of nadeel voor sommige zaken) is dat het gebruik en de transacties van bitcoins geheel anoniem is. De enige voor van identificatie die je nodig hebt voor een transactie is iemands adres dat bestaat uit een lange rij van ongeveer 33 willekeurige getallen en nummers, en nergens is daar een naam aan gekoppeld.

Waar worden bitcoins voor gebruikt?

In principe kunnen bitcoins voor alles worden gebruikt waar normale valuta ook voor gebruikt kan worden, zowel online als offline. Het probleem is echter dat bitcoins nog lang niet zo geaccepteerd zijn als de normale valuta, maar gelukkig zit er een snel stijgende groei in, vooral op internet omdat de transacties niet volbracht kunnen worden zonder internetverbinding. Er zijn meerdere webshops die tegenwoordig ook bitcoins accepteren en websites die puur draaien om handel via bitcoins schieten ook als paddenstoelen uit de grond. Om een voorbeeld te geven kun je bijvoorbeeld bij forbitcoin alle services aanbieden die jij wilt in ruil voor bitcoins. Natuurlijk kun je hier ook je bitcoins uitgeven aan services van anderen. De services kunnen enorm variëren van een website opzetten of muzieklessen aanbieden tot het doen van een gek dansje voor de webcam. De meeste services en transacties worden geheel online afgehandeld en dit soort websites zijn dan ook ideaal om thuis achter je pc een extra zakcentje te verdienen mits je de mensen kan overhalen dat jouw diensten de moeite waard zijn.

Een andere optie is om je bitcoins direct te verkopen in ruil voor geld. Websites als mtgox faciliteren de in en verkoop van bitcoins. Je kan hier je bitcoins ter verkoop aanbieden en de prijs die je wilt ontvangen erbij zetten. Een mogelijke koper zal aangeven hoeveel hij er wil en wat hij hiervoor wil betalen. Mtgox zal dan zo goed als mogelijk aan de eisen van verschillende kopers voldoen door transacties te combineren. Het kan dus wel zo zijn dat je iets minder of meer voor je bitcoins krijgt of betaald, maar mocht dit teveel afwijken dan gaat de transactie over het algemeen niet door.

Welke crypto-coins zijn er behalve Bitcoin nog meer?
Een overzichtje van (alle?) crypto-coins vind je hier.
Let op voor zogenaamde scamcoins; coins waar je niets aan hebt, en enkel de portemonnee van de oprichter/bedenker spekt.

Waarom is de koers op Mt.Gox zo hoog en elders zo laag?
Mt.Gox heeft te maken met (lage?) limieten van de bank waardoor ze uitbetalingen (withdrawals) pas na enkele weken kunnen doen. Daarom ligt de prijs daar dus hoger.
Er zijn diverse exchanges met elk hun nadelen en voordelen.

Kent iemand bter.com en cryptsy.com? Waarom komen mijn coins niet aan?
De genoemde websites zijn niet geheel stabiel waardoor coins soms laat worden bijgeschreven. Ook kan het wegens deze problemen voorkomen dat je een tijdje geen bitcoins naar je eigen wallet kan oversturen.

Waar kan ik Bitcoins (ver)kopen?
1. Via een exchange (bijvoorbeeld bitstamp.net of btc-e.com). Voordelen: altijd kopen en verkopen tegen de marktprijs. Nadelen: duurt lang voor je geld op een exchange hebt staan, en je hebt te maken met soms hoge fees.
2. Via een site als bitonic.nl. Voordelen: je hebt direct je bitcoins en kunt afrekenen met iDEAL. nadelen: je betaalt doorgaans meer dan je op een exchange zou betalen.

Ik kan geen betaling versturen terwijl ik wel genoeg BTC in mijn wallet heb?
Bovenop je betaling komt (niet altijd automatisch!!!) nog een fee (van meestal 0,0001 BTC), houd er dus rekening mee dat je maximaal je saldo min de fee kunt overboeken. Je kan ook zonder fee overboeken, maar dan kan een overboeking dagen duren.

Wat zijn die groene en rode rechthoekjes met zwarte stokjes eraan die je op sommige beurssites ziet?
Die rechthoekjes (candles) geven de prijzen van de trades weer die plaats vonden in een bepaald tijdsframe. De ene kant van het gekleurde rechthoekje is de openingspijs, de andere kant de laatste prijs in dat tijdsvak. Als de prijs stijgt is de candle groen, anders rood. De streepjes geven weer voor welke prijzen er nog meer gehandeld is in die tijdsperiode.

Welke exchanges zijn er?
Er zijn enkele grote exchanges:
btc-e.com: handelen in de meest bekende coins; je moet minimaal ¤ 2000,- storten als je geld wil storten.
mtgox.com: handelen in Bitcoin; kan weken/maanden duren voor je je geld op je rekening hebt staan
bitstamp.net: handelen in Bitcoin

Hoe koop ik snel Litecoins (of andere coins)?
Koop Bitcoins bij een site als bitonic.nl, stuur je Bitcoins naar een exchange (bijvoorbeeld btc-e.com), en 'ruil' ze daar in voor de coins die je wil.

Waar houden jullie de koersen in de gaten?
http://bitcoinwisdom.com/markets/mtgox/btcusd
http://bitcoinity.org/markets/mtgox/USD
http://bitcoin.clarkmoody.com
Soms kun je switchen naar een andere exchange/coin om daar de koers op te volgen.

Ik heb Bitcoins verzonden, maar ze komen niet aan!
Zoek het nummer van je transactie op, of je persoonlijke Bitcoinadres als je je transactienummer niet kunt vinden. Vul die hier in de zoekbalk in, klik op Search, en kijk hoeveel keer je transactie is bevestigd. Als dat minder dan 7 keer is dan is je transactie nog onderweg (sommige exchanges eisen minimaal 7 bevestigingen, andere weer 3, en zo kan dat overal verschillen), anders kun je het beste contact opnemen met de helpdesk van de exchange waar je je coins heen hebt gestuurd.

Is het veilig al mijn coins op een exchange te laten staan?
Je geeft daarmee je coins in handen van iemand die je niet kent. Over het algemeen wordt in deze topicreeks iedereen op het hart gedrukt de coins in eigen beheer te houden. Er zijn voorbeelden te noemen van exchanges of online wallets die er plots met alle coins vandoor gingen, zonder ook maar een spoor achter te laten. Probeer daarom zoveel mogelijk coins in eigen beheer te houden (maar wees er uiteraard wel zuinig op; weg = weg!).

Meer exchanges plus de marktposities vind je hier.

[ Bericht 59% gewijzigd door Maxbet op 03-12-2013 12:53:40 ]
జ్ఞ‌ా
  Boks-Chick dinsdag 3 december 2013 @ 09:43:12 #2
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_133868788
Nou dan gooi ik hem er gelijk maar in, als supern00b in dit gebeuren:

Ik heb net het info topic in lekentaal ( _O_ ) gelezen hoe het ontstaan is. So far so good.

Maar wtf is het nou? Ja digitaal geld, maar hoe dan :@.
Ik bedoel, hoe kan het dat je er mee kan betalen als ware het gewoon geld :?
En waarom lijkt alles er van overtuigd dat bitcoins blijven bestaan, en je dus niet giga je geld letterlijk weggooid, zoals mensen - als ik het goed begrepen heb - is overkomen in dat secondlife (? zo heette dat toch :o?) gebeuren? Hele meutes hebben daarin toen geinvesteerd, maar dat is allemaal giga down the drain enzo?

Oftewel: ik snap er geen klote van, kan iemand het in lekentaal uitleggen, en wat zou ik er aan hebben/er mee kunnen?
lolwut
  dinsdag 3 december 2013 @ 10:00:08 #3
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_133869124
Tsja, dat is net als goud en zilver, als niemand meer koopt dan is het ook geen klap meer waard. Lijkt me.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 3 december 2013 @ 12:27:36 #4
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133872247
quote:
19s.gif Op dinsdag 3 december 2013 09:43 schreef BrandX het volgende:
Nou dan gooi ik hem er gelijk maar in, als supern00b in dit gebeuren:

Ik heb net het info topic in lekentaal ( _O_ ) gelezen hoe het ontstaan is. So far so good.

Maar wtf is het nou? Ja digitaal geld, maar hoe dan :@.
Ik bedoel, hoe kan het dat je er mee kan betalen als ware het gewoon geld :?
En waarom lijkt alles er van overtuigd dat bitcoins blijven bestaan, en je dus niet giga je geld letterlijk weggooid, zoals mensen - als ik het goed begrepen heb - is overkomen in dat secondlife (? zo heette dat toch :o?) gebeuren? Hele meutes hebben daarin toen geinvesteerd, maar dat is allemaal giga down the drain enzo?

Oftewel: ik snap er geen klote van, kan iemand het in lekentaal uitleggen, en wat zou ik er aan hebben/er mee kunnen?
Ik link voor nu even naar de OP van het lopende topic, daar staan veel antwoorden in op je vragen.
Op een later tijdstip zal ik eens de tijd nemen om voor dit topic een goede OP te maken met de meest gestelde vragen.

AEX / Bitcoin en andere cryptocurrencies #74 | De tijd zal het leren
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
  dinsdag 3 december 2013 @ 12:42:19 #5
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_133872629
Voor in de OP: http://www.bitcoins.com/
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_133872723
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 december 2013 12:42 schreef donroyco het volgende:
Voor in de OP: http://www.bitcoins.com/
Toegevoegd hier: BIT / Informatietopic voor dummies: informatie en FAQ . Zal de OP hier ook even editen.
జ్ఞ‌ా
pi_133872759
Misschien een ideetje om de OP van BIT / [SC] Cryptocurrencies #35 - Fok!Pump™ in deze OP of in BIT / Informatietopic voor dummies: informatie en FAQ te zetten?
  Boks-Chick dinsdag 3 december 2013 @ 12:48:42 #8
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_133872853
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 12:27 schreef Maxbet het volgende:

[..]

Ik link voor nu even naar de OP van het lopende topic, daar staan veel antwoorden in op je vragen.
Op een later tijdstip zal ik eens de tijd nemen om voor dit topic een goede OP te maken met de meest gestelde vragen.

BIT / Bitcoin en andere cryptocurrencies #74 | De tijd zal het leren
Dank :*
Maar ik lees dat en lees abracadabra ;( bitblokken, data blokken proof of weet ik het wat..
da's geen jip en janneke voor deze totale n00b. -O-
Ik zie totaal niet wat ik er nou mee zou kunnen enzo, behalve dingen kopen op internet wat ik met mijn iDeal of CC ook kan :o
lolwut
pi_133872903
quote:
19s.gif Op dinsdag 3 december 2013 12:48 schreef BrandX het volgende:

[..]

Dank :*
Maar ik lees dat en lees abracadabra ;( bitblokken, data blokken proof of weet ik het wat..
da's geen jip en janneke voor deze totale n00b. -O-
Ik zie totaal niet wat ik er nou mee zou kunnen enzo, behalve dingen kopen op internet wat ik met mijn iDeal of CC ook kan :o
Met CC moet je aanzienlijke kosten dokken. Met iDeal ben je gebonden aan de banken, wat omslachtig is. Los van de feit dat internationale sites iDeal niet ondersteunen.
pi_133872915
quote:
19s.gif Op dinsdag 3 december 2013 12:48 schreef BrandX het volgende:

[..]

Dank :*
Maar ik lees dat en lees abracadabra ;( bitblokken, data blokken proof of weet ik het wat..
da's geen jip en janneke voor deze totale n00b. -O-
Ik zie totaal niet wat ik er nou mee zou kunnen enzo, behalve dingen kopen op internet wat ik met mijn iDeal of CC ook kan :o
Ik opteer ook voor een jip en janneke topic
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_133872923
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 december 2013 12:50 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Ik opteer ook voor een jip en janneke topic
Helpt dit:

BIT / Informatietopic voor dummies: informatie en FAQ

? :s)
జ్ఞ‌ా
  Boks-Chick dinsdag 3 december 2013 @ 12:52:33 #12
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_133872958
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 12:50 schreef Robuustheid het volgende:

[..]

Met CC moet je aanzienlijke kosten dokken. Met iDeal ben je gebonden aan de banken, wat omslachtig is. Los van de feit dat internationale sites iDeal niet ondersteunen.
wat is er omslachtig aan een bank gebruiken :@?
Een CC heb ik, dus die kosten voor mn CC heb ik los van het feit of ik er iets mee op inet koop of niet. En met mijn CC kan ik op internationale sites gewoon terecht.

Echt, ik probeer het te snappen :o want hou wel van nieuwe dinkies enzo, maar ik snap er gewoon geen hol van waarom bitcoins nou zo tof ende ofde handig zijn tov gewoon mijn CC
lolwut
  Boks-Chick dinsdag 3 december 2013 @ 12:52:55 #13
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_133872972
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 december 2013 12:50 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Ik opteer ook voor een jip en janneke topic
*;

Jip en janneke voor de echte 100% n00bs _O_
lolwut
  dinsdag 3 december 2013 @ 12:56:18 #14
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133873078
Ik heb de OP een beetje aangepast, misschien is dit iets duidelijker?
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
  Boks-Chick dinsdag 3 december 2013 @ 12:56:39 #15
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_133873090
quote:
Nee -O-

dit
quote:
Hoe ontstaan bitcoins?
Bitcoins worden "gemined". Mensen die minen helpen mee om de transacties op het bitcoinnetwerk te versterken. Als je dit goed doet, vind je een "blok". Bij het vinden van zo'n blok hoort een beloning. Vroeger was de belonging 50 bitcoin per blok (ongeveer elke 10 minuten wordt er een blok gevonden). Na 210000 blokken gaat de beloning in tweeen. Momenteel is de beloning 25 bitcoin, en die beloning wordt steeds kleiner. Hierdoor komt er maar een maximum van 21 000 000 bitcoins. De 21 miljoenste bitcoin zal ongeveer in het jaar 2140 worden gegenereerd.
say what :?

en wat ik eerder vroeg:

quote:
19s.gif Op dinsdag 3 december 2013 12:48 schreef BrandX het volgende:

Ik zie totaal niet wat ik er nou mee zou kunnen enzo, behalve dingen kopen op internet wat ik met mijn iDeal of CC ook kan :o

qoute in qoute:

wat is er omslachtig aan een bank gebruiken ?
Een CC heb ik, dus die kosten voor mn CC heb ik los van het feit of ik er iets mee op inet koop of niet. En met mijn CC kan ik op internationale sites gewoon terecht.

Echt, ik probeer het te snappen want hou wel van nieuwe dinkies enzo, maar ik snap er gewoon geen hol van waarom bitcoins nou zo tof ende ofde handig zijn tov gewoon mijn CC
lolwut
pi_133873139
quote:
nee, da's niet jip en janneke genoeg eik ;(
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_133873155
quote:
19s.gif Op dinsdag 3 december 2013 12:48 schreef BrandX het volgende:

[..]

Dank :*
Maar ik lees dat en lees abracadabra ;( bitblokken, data blokken proof of weet ik het wat..
da's geen jip en janneke voor deze totale n00b. -O-
Ik zie totaal niet wat ik er nou mee zou kunnen enzo, behalve dingen kopen op internet wat ik met mijn iDeal of CC ook kan :o
De kracht van bitcoin is dat het zonder banken werkt. De prijs is afhankelijk van wat de community het waard vind. Meer vraag is hogere prijs. Met BitCoins is het mogelijk om wereldwijd 'financiele' transacties te doen, zonder x% fee van banken / iDeal en anderen of 4 dagen te wachten op SEPA-transfers.

edit: en je hoeft geen andere valuta's te hebben. Als ik iets in Amerika wil kopen, moet ik aan $ komen. Als ik BitCoins koop en ze naar een Amerikaan stuur, kan die Amerikaan er weer voor kiezen om ze te verkopen voor $ op een exchange. Een wereldwijde munt, zonder valuta-gezeik.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_133873191
quote:
19s.gif Op dinsdag 3 december 2013 12:56 schreef BrandX het volgende:

[..]

Nee -O-

dit

[..]

say what :?

en wat ik eerder vroeg:

[..]

Je kunt er inderdaad hetzelfde mee ^O^.

Alleen zijn de kosten lager, gaat het sneller en kan het niet worden geblokeerd door banken ^O^.
జ్ఞ‌ా
pi_133873213
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 12:58 schreef Mirjam het volgende:

[..]

nee, da's niet jip en janneke genoeg eik ;(
Vraag het maar hier *O*. Aan de hand van de vragen kunnen we dat topic dan aanpassen ;). Ik doe het zelf al jaren, dus voor mij is het niet zo snel duidelijk wat er voor de beginners onduidelijk is :*.
జ్ఞ‌ా
  Boks-Chick dinsdag 3 december 2013 @ 13:01:43 #20
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_133873262
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 december 2013 12:59 schreef µ het volgende:

[..]

Je kunt er inderdaad hetzelfde mee ^O^.

Alleen zijn de kosten lager, gaat het sneller en kan het niet worden geblokeerd door banken ^O^.
ok, en hoe weet ik hoe het te vertrouwen is?
Vast een rare vraag gezien alle ''believers en users'' ( ;)) hier, maar ik denk nu alleen maar: het is wat de gek er voor geeft, ik gooi geld (''echt'') geld weg als ik die inruil voor bitcoins, anderen worden er rijk van en ik alleen maar arm etc :')

Het gaat er gewoon niet echt in bij mij (nog) vrees ik.
lolwut
pi_133873374
quote:
19s.gif Op dinsdag 3 december 2013 13:01 schreef BrandX het volgende:

[..]

ok, en hoe weet ik hoe het te vertrouwen is?
Vast een rare vraag gezien alle ''believers en users'' ( ;)) hier, maar ik denk nu alleen maar: het is wat de gek er voor geeft, ik gooi geld (''echt'') geld weg als ik die inruil voor bitcoins, anderen worden er rijk van en ik alleen maar arm etc :')

Het gaat er gewoon niet echt in bij mij (nog) vrees ik.
De waarde ervan is inderdaad puur een kwestie van vraag en aanbod. Zodra niemand er meer in gelooft is er geen vraag meer, en stort de waarde ervan in.

Zolang er echter mensen zijn die er in geloven heeft het waarde, en met die waarde kun je van alles kopen met je bitcoins (pizza's bijvoorbeeld, op thuisbezorgd.nl).

Op dit moment wordt het wereldwijd wat bekender allemaal, maar het kan nog steeds instorten. Zie het als een investering/belegging in iets wat mogelijk het betaalsysteem wereldwijd kan veranderen.
Maar het blijft risicovol.
pi_133873431
quote:
19s.gif Op dinsdag 3 december 2013 13:01 schreef BrandX het volgende:
[..]
ok, en hoe weet ik hoe het te vertrouwen is?
Voor een niet-programmeur is dat wat lastig inderdaad.

Alle bitocins bij elkaar zijn nu $12 000 000 000. Mensen proberen het continu te 'hacken' (de 'prijs' is groot!). En tot nu toe is dat niet gelukt.
quote:
Vast een rare vraag gezien alle ''believers en users'' ( ;)) hier, maar ik denk nu alleen maar: het is wat de gek er voor geeft, ik gooi geld (''echt'') geld weg als ik die inruil voor bitcoins, anderen worden er rijk van en ik alleen maar arm etc :')

Het gaat er gewoon niet echt in bij mij (nog) vrees ik.
Zelf weten *O*. Sommige mensen zien het ook als goede investering. En het gemak vanwereldwijd geld versturen kan een pre zijn ;)
జ్ఞ‌ా
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 3 december 2013 @ 13:35:52 #23
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_133874355
Hoe rendabel is het om nu nog te beginnen met minen en wat is de beste coin om te minen?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_133874740
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 13:35 schreef Nattekat het volgende:
Hoe rendabel is het om nu nog te beginnen met minen en wat is de beste coin om te minen?
Bitcoin in ieder geval niet:
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 22:02 schreef Jace_TBL het volgende:
De rekenkracht van het netwerk neemt zo snel toe, dat als je nu een stuk mining hardware koopt, deze waarschijnlijk in zijn hele levensduur nooit het aantal bitcoins zal opleveren wat ie kost (nog even los van de stroomkosten).

In theorie kun je er dan nog wel aan verdienen door bijvoorbeeld nu 2 BTC = $1900 uit te geven, en dan op termijn 1.3 bitcoin te minen wat over een jaar bijvoorbeeld $7000 waard is, maar dan had je dus beter gewoon die 2 BTC kunnen houden. Of nu direct die BTC kopen, in plaats van moeilijk doen met zo'n miner.

Niet meer aan beginnen dus, het heeft geen zin meer.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_133874811
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 13:04 schreef Waterdrinker het volgende:
De waarde ervan is inderdaad puur een kwestie van vraag en aanbod. Zodra niemand er meer in gelooft is er geen vraag meer, en stort de waarde ervan in.
Dit geldt overigens ook voor euro's, dollars en goud.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_133874812
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 13:35 schreef Nattekat het volgende:
Hoe rendabel is het om nu nog te beginnen met minen en wat is de beste coin om te minen?
Litecoin kan rendabel zijn als je een intel haswell cpu hebt of een redelijk moderne AMD kaart, je moet echter niet verwachten dat je er rijk van gaat worden.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 3 december 2013 @ 13:53:56 #27
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_133874882
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 13:50 schreef Stokkie_ het volgende:

[..]

Litecoin kan rendabel zijn als je een intel haswell cpu hebt of een redelijk moderne AMD kaart, je moet echter niet verwachten dat je er rijk van gaat worden.
Slapend rijk worden had ik er ook niet van verwacht, dan moest ik 5 jaar geleden beginnen.

Maar een leuk zakcentje is mooi meegenomen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 3 december 2013 @ 13:55:36 #28
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133874926
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2013 13:53 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Slapend rijk worden had ik er ook niet van verwacht, dan moest ik 5 jaar geleden beginnen.

Maar een leuk zakcentje is mooi meegenomen.
Voor mining hebben we ook een centraal topic:
BIT / Bitcoin Mining #7 | Zonder miners geen Bitcoin!

Verder:
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 13:33 schreef Maxbet het volgende:

[..]

Wat wil je minen? Bitcoin heeft zeker geen nut meer zonder ASIC.

Andere coins zoals Litecoin gebruiken scrypt, welke wel nog goed te minen is. Voor een idee hoeveel je kunt minen: https://litecoin.info/Mining_hardware_comparison

Daar kun je zoeken naar hoeveel hashes je apparatuur kan generen. Met die hashes kun je het aantal coins per dag/maand/jaar uitrekeken. Hier bijvoorbeeld: http://dustcoin.com/
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_133874954
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2013 13:53 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Slapend rijk worden had ik er ook niet van verwacht, dan moest ik 5 jaar geleden beginnen.

Maar een leuk zakcentje is mooi meegenomen.
Toen de koers begin dit jaar tegen de 150 ging dachten ook veel mensen dat het niet meer zou stijgen :P.
జ్ఞ‌ా
pi_133874964
De rekenkracht van je computer wordt uitgeleend, en in ruil daarvoor krijg je bitcoins als beloning.

Voordelen zijn voornamelijk dat het niet te traceren is wie er bitcoins bezit (hallo 0% belasting), en je kan ze bewaren op een usb-stick en hebt dus geen bank nodig.
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 3 december 2013 @ 14:08:44 #31
383099 Wouter_Drucker
Lid piratenpartij
pi_133875248
Ik dump hier even wat copy / pastes die ik gister heb gemaakt uit het hoofdtopic.

Negatieve dingen over Bitcoin

Lijst met scams: https://bitcointalk.org/index.php?topic=83794.0

Bitcoin veelgestelde vragen

q hoeveel bitcoin wallets mag je tegelijkertijd hebben, en hoeveel transacties kun je onderling met elkaar doen per minuut?

a zoveel als je wilt, Paar honderd gok ik, per ip.

q Ik weet het niet met de bitcoin hoor. Een digitale munt die tot nog toe alleen toegankelijk is voor de mensen die er verstand van hebben, dus een selecte groep. Verder lijkt het meer op een piramide spel of op aandelen waar een bepaalde bubbel in zit. Verder enorme dalingen en stijgingen, het gaat allemaal te hard.

Sowieso vind ik het raar als je over een valuta kan zeggen "dat je de boot hebt gemist" toen je er nog niet optijd bij was. De boot missen is niet iets wat bij een officieele stabielle valuta hoort.

a Maxbet: Het is niet alleen een valuta maar ook een hele nieuwe techniek, en technische vernieuwingen zijn nu eenmaal vaak vrij lastig in de beginfase. Zie internet, e-mail en weet ik veel wat nog meer als voorbeeld.

De markt is momenteel nog erg klein, dus relatief kleine transacties kunnen de complete markt behoorlijk verstoren. Dit zou minder moeten worden naarmate de marketcap omhoog gaat (met een beetje wishfull thinking natuurlijk).

Om op dat laatste terug te komen, goud is al eeuwen in gebruik als betaalmiddel, en daarvan zou je nu ook best kunnen zeggen dat je de boot hebt gemist 100 jaar geleden.

Robin007Bond: Probeer het niet enkel als valuta te bekijken, maar ook als online betalingssysteem. ;)

PayPal vraagt 3% fee (zoiets volgens mij?), pinnen kost ondernemers geld, contant geld storten op rekeningen kost geld. Daar zou Bitcoin wel een uitkomst voor zijn.

Of in dictatoriale regimes, dat je zonder angst spullen kunt kopen (verboden boeken bijvoorbeeld) die je het leven zouden kunnen kosten.

q Hoeveel bitcoins heeft die bedenker ervan eigenlijk zelf?

a De top 100 rijkste bitcoinadressen bezitten 21.62% van het de bitcoins. De top 500 bezit 35.55% van de bitcoins.

Furthermore, currently 97% of all owners have an amount of less than 10 BTCs, and during the entire history of the scheme, 88% of all users have never owned more than 10 BTCs. This again hints at a vast wealth of coins being hoarded by a few people, probably developers and early adopters. This is further evidenced when reading the list of BTC owners, where there is a single unidentified user with 2,886,650 coins, or more than a quarter of all BTCs issued so far. The second largest owner is unsurprisingly Mt.Gox.
http://www.technollama.co(...)-transaction-history
pi_133876941
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 13:50 schreef Jace_TBL het volgende:

[..]

Dit geldt overigens ook voor euro's, dollars en goud.
Dat is geheel waar, maar euro's, dollars en goud hebben zichzelf al min of meer bewezen.
  woensdag 4 december 2013 @ 09:38:45 #33
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_133900639
aha, zo'n topic zocht ik. ik koop niks maar vind het wel interessant om te lezen _O_ ^O^ ^O^
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_133918175
Welke LTC miner gebruiken jullie? En is er een FOK!pool :9
  woensdag 4 december 2013 @ 20:25:57 #35
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_133920957
ik doe helaas niet mee (ik heb niet veel geld) maar volg het op de voet. ik vind jullie "gekrijs" over zakkende coins of hoe heet dat ook alweer? wel smakelijk om te lezen
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_133920993
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 20:25 schreef sararaats het volgende:
ik doe helaas niet mee (ik heb niet veel geld) maar volg het op de voet. ik vind jullie "gekrijs" over zakkende coins of hoe heet dat ook alweer? wel smakelijk om te lezen
Leedvermaak :6.
జ్ఞ‌ా
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 4 december 2013 @ 20:41:03 #37
163650 Greys
pi_133921555
Beginnersvraag:

Ik gluurde vorige week op Bitonic (zag die site voorbij komen in een van jullie topics en was gewoon nieuwsgierig) en toen was er niets beschikbaar aan BTC om daar te kopen. Paar uur later weer gekeken, toen weer niet en volgende ochtend ook niet (of heeeeeel weinig).

Nu is het er in overvloed kennelijk, gezien de groene balk en het aantal op die site.

Hoe kan dat? :@
Hebben dan veel mensen hun BTC verkocht? Of is er ineens veel minder vraag? Ah, ja dat laatste zeker? :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_133921813
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 20:41 schreef Greys het volgende:
Beginnersvraag:

Ik gluurde vorige week op Bitonic (zag die site voorbij komen in een van jullie topics en was gewoon nieuwsgierig) en toen was er niets beschikbaar aan BTC om daar te kopen. Paar uur later weer gekeken, toen weer niet en volgende ochtend ook niet (of heeeeeel weinig).

Nu is het er in overvloed kennelijk, gezien de groene balk en het aantal op die site.

Hoe kan dat? :@
Hebben dan veel mensen hun BTC verkocht? Of is er ineens veel minder vraag? Ah, ja dat laatste zeker? :P
Achter die site zitten ook een paar gasten. Van de opbrengsten van de site kopen ze nieuwe bitcoins. Die zetten ze er dagelijks handmatig op. En dan staan er weer een zooitje inderdaad ;).
జ్ఞ‌ా
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 4 december 2013 @ 20:58:09 #39
163650 Greys
pi_133922322
quote:
2s.gif Op woensdag 4 december 2013 20:46 schreef µ het volgende:

[..]

Achter die site zitten ook een paar gasten. Van de opbrengsten van de site kopen ze nieuwe bitcoins. Die zetten ze er dagelijks handmatig op. En dan staan er weer een zooitje inderdaad ;).
Ja maar een paar dagen geleden, als er dan nieuwe beschikbaar kwamen, waren ze echt binnen een minuut weg. Nu staat ie volgens mij al uren op 200+ beschikbaar. :D

Maar misschien zijn er idd nu gewoon (veel) meer bijgekocht door hen dan paar dagen terug.
Dankjewel!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_133922364
quote:
14s.gif Op woensdag 4 december 2013 20:58 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja maar een paar dagen geleden, als er dan nieuwe beschikbaar kwamen, waren ze echt binnen een minuut weg. Nu staat ie volgens mij al uren op 200+ beschikbaar. :D

Maar misschien zijn er idd nu gewoon (veel) meer bijgekocht door hen dan paar dagen terug.
Dankjewel!
Bitonic heeft niet altijd precies de marktwaarde. Als ze daar dichtbij (of onder) liggen, verkoopt het natuurlijk veel sneller dan dat ze (veel) duurder zijn ;).
జ్ఞ‌ా
pi_133922772
quote:
2s.gif Op woensdag 4 december 2013 20:46 schreef µ het volgende:

[..]

Achter die site zitten ook een paar gasten. Van de opbrengsten van de site kopen ze nieuwe bitcoins. Die zetten ze er dagelijks handmatig op. En dan staan er weer een zooitje inderdaad ;).
Dat is niet waar.

Ze hebben nu goede flow met Bitstamp. In het verleden waren er daar problemen mee (eerst met de API, naar ik het begreep. En vervolgens niet genoeg fiat geld op Bitstamp, dat via SEPA overgeboekt wordt).

Wellicht zijn ze als klant opgeschaald, dat je nu wanneer je bitcoins koopt, het direct via Bitstamp verwerkt wordt, plus 40 euro toeslag per coin. Geen bedrijf is zo gek om een half miljoen euro aan sterk volatiele assets vast te houden.
pi_133922851
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 21:08 schreef Robuustheid het volgende:
[..]
Dat is niet waar.

Ze hebben nu goede flow met Bitstamp. In het verleden waren er daar problemen mee (eerst met de API, naar ik het begreep. En vervolgens niet genoeg fiat geld op Bitstamp, dat via SEPA overgeboekt wordt).

Wellicht zijn ze als klant opgeschaald, dat je nu wanneer je bitcoins koopt, het direct via Bitstamp verwerkt wordt, plus 40 euro toeslag per coin. Geen bedrijf is zo gek om een half miljoen euro aan sterk volatiele assets vast te houden.
Dan heb ik dat verkeerd ingeschat ;).
జ్ఞ‌ా
  donderdag 5 december 2013 @ 10:00:59 #43
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_133935961
quote:
9s.gif Op woensdag 4 december 2013 20:26 schreef µ het volgende:

[..]

Leedvermaak :6.
hmm ja. zou de Bitcoin alle munten vervangen in de toekomst? of is het eerder zoiets als goud?
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_133971842
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 10:00 schreef sararaats het volgende:
hmm ja. zou de Bitcoin alle munten vervangen in de toekomst? of is het eerder zoiets als goud?
Beide. Want Bitcoin heeft zeer grote voordelen én als geld/betalingssysteem én als commodity.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
  vrijdag 6 december 2013 @ 10:14:51 #45
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_133972802
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2013 09:10 schreef Jace_TBL het volgende:

[..]

Beide. Want Bitcoin heeft zeer grote voordelen én als geld/betalingssysteem én als commodity.
dat gaat Zuid Afrika niet tof vinden. goud wordt daar heel veel gewonnen ;)
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_133973350
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 10:14 schreef sararaats het volgende:
dat gaat Zuid Afrika niet tof vinden. goud wordt daar heel veel gewonnen ;)
Tja, tough luck. Ingehaald door het voortschrijden der techniek. De postduivenbusiness destijds vond al die nieuwerwetse fratsen zoals email ook niet tof.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 6 december 2013 @ 18:30:12 #47
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_133989814
Ik ben van plan toch maar wat coins te kopen. Aangezien ik nog 0 ervaring heb hou ik het nu nog even op ¤50 om er in te komen.

Ik twijfel nog tussen BTC en LTC, zijn er nog verschillen tussen deze twee waar ik rekening mee moet houden?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  vrijdag 6 december 2013 @ 18:40:53 #48
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133990234
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 18:30 schreef Nattekat het volgende:
Ik ben van plan toch maar wat coins te kopen. Aangezien ik nog 0 ervaring heb hou ik het nu nog even op ¤50 om er in te komen.

Ik twijfel nog tussen BTC en LTC, zijn er nog verschillen tussen deze twee waar ik rekening mee moet houden?
Litecoin is een beetje het kleine broertje van. Bitcoin was de eerste en is de grootste, Litecoin is een feite een clone met wat veranderingen. het kleiner zijn van de Litecoin heeft weer als voordeel dat men wat minder bang is om dingen uit te proberen en dus wat meer te innoveren ten opzichte van Bitcoin.

Lees anders dit eens: http://debitcoin.org/heeft-litecoin-toekomst/
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 6 december 2013 @ 18:52:49 #49
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_133990612
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 18:40 schreef Maxbet het volgende:

[..]

Litecoin is een beetje het kleine broertje van. Bitcoin was de eerste en is de grootste, Litecoin is een feite een clone met wat veranderingen. het kleiner zijn van de Litecoin heeft weer als voordeel dat men wat minder bang is om dingen uit te proberen en dus wat meer te innoveren ten opzichte van Bitcoin.

Lees anders dit eens: http://debitcoin.org/heeft-litecoin-toekomst/
Ik ga dan maar voor de BTC, LTC kan altijd nog.

Is er trouwens een tradingsite waar ik gelijk kan beginnen zonder gedoe? Dat verifieren gaat waarschijnlijk weer dagen duren en heb ik absoluut geen zin in.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  vrijdag 6 december 2013 @ 19:02:06 #50
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133990909
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 18:52 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik ga dan maar voor de BTC, LTC kan altijd nog.

Is er trouwens een tradingsite waar ik gelijk kan beginnen zonder gedoe? Dat verifieren gaat waarschijnlijk weer dagen duren en heb ik absoluut geen zin in.
Niet echt een trading site, maar Bitconic.nl kun je met iDEAL kopen. Ze zijn wel wat duurder dan de exchange normaal, maar je hebt het voordeel dat het instant is en geen verificatie proces. Meerdere users van hier inclusief mezelf hebben gekocht bij Bitonic en nooit iets aan de hand gehad.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
  zondag 8 december 2013 @ 05:21:00 #51
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_134040716
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 04:50 schreef Frulmogk het volgende:
Misschien een domme vraag, ik ben me aan het verdiepen in de cryptocurrency: na een transactie, moet ik dan ook mijn wallet iedere keer updaten op iedere locatie waar ik deze heb?
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 04:54 schreef Maxbet het volgende:

[..]

Nee, als je een backup terug zet haalt die de info uit de blockchain.

Er is alleen één uitzondering. Change adressen, maar daarvoor ben ik even het goede artikel aan het zoeken. brb

Edit: hier is het artikel over change: https://en.bitcoin.it/wiki/Change

In feite komt het er op neer dat bij iedere betaling je wallet een nieuw adres neemt voor je change.
De meeste wallets maken 100 adressen aan, als je daar doorheen bent worden er nieuwe gemaakt, en die staan dus niet in je backup.

Dus als je veel transacties doet is het aan te raden om je backups regelmatig bij te werken.
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 05:04 schreef Maxbet het volgende:

[..]

Oh wacht, ik heb je vraag volgens mij verkeerd gelezen. Had je het over wallets die gewoon in gebruik zijn of backups?
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 05:09 schreef Frulmogk het volgende:
Ik kom inderdaad niet helemaal uit met die wiki-pagina betreft mijn vraag haha

Kijk, ik heb een wallet waar ik 0,1btc in heb. Ik wil daar voor de test 0,0011btc naar cryptsy overmaken om te kunnen traden.
De backup inclusief wachtwoord van mijn offline BTC-wallet heb ik in mijn Google Drive EN op mijn harde schijf staan.
De transactie van 0,0011btc heb ik nog niet gebackupt.

"Weet" mijn wallet de volgende keer als ik op een andere pc ben dan dat deze transactie voldaan is?

Ofja ik snap het wel, maar wat betekent die backup nu straks?
Kan ik die backup importeren? Die optie zie ik namelijk niet staan in de wallet
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 05:16 schreef Maxbet het volgende:

[..]

Ja, je wallet weet gewoon welke transacties er zijn geweest op dat adres.

In feite staan in je wallet geen Bitcoins. Het netwerk slaat alle transacties ooit op in de blockchain, met het adres waar het naartoe ging en waar het vanaf kwam. Op het moment dat jij je wallet importeert gaat het programma kijken in de blockchain welke transacties er bij dat adres horen.

Dus dan krijg je iets van
A -> B 1BTC
T -> B 13BTC
B -> G 2BTC

Conclusie: B kan nu 12BTC uitgeven.

Die backup kun je inderdaad gewoon importeren. Dus zeg dat je PC kapot gaat of je raakt op een andere manier je wallet kwijt, dan kun je de backup gewoon terug zetten en dan gaat het programma opnieuw zoeken naar je transacties in het netwerk. Het belangrijke deel in die backup is de private key, zonder die private key kun je niks uitgeven.

Meer leesvoer:
https://en.bitcoin.it/wiki/Transaction
https://en.bitcoin.it/wiki/Address
https://en.bitcoin.it/wiki/Blockchain
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
  zondag 8 december 2013 @ 22:05:08 #52
331651 Spatieloos
Het komt wel goed, watje
pi_134063852
Ik heb zo'n adress dat begint met 1erqjbPs4acXf8. Moet ik dit geheim houden? Kunnen mensen hier wat mee?

Heb ik al teveel gegeven van het adress?
Spatieboos
pi_134065186
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 22:05 schreef Spatieloos het volgende:
Ik heb zo'n adress dat begint met 1erqjbPs4acXf8. Moet ik dit geheim houden? Kunnen mensen hier wat mee?

Heb ik al teveel gegeven van het adress?
Nee, dat adres is public, dat moet je juist aan anderen geven, daar kunnen ze geld naartoe storten. En eventueel zien hoeveel er op staat, als iemand weet dat het van jou is, maar in dit geval woensdagstaat er (nog) niets op je adres.

De bijbehorende private key (begint met een 5) is wat je geheim moet houden.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
  zondag 8 december 2013 @ 22:32:52 #54
331651 Spatieloos
Het komt wel goed, watje
pi_134065368
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2013 22:30 schreef Jace_TBL het volgende:

[..]

Nee, dat adres is public, dat moet je juist aan anderen geven, daar kunnen ze geld naartoe storten. En eventueel zien hoeveel er op staat, als iemand weet dat het van jou is, maar in dit geval woensdagstaat er (nog) niets op je adres.

De bijbehorende private key (begint met een 5) is wat je geheim moet houden.
Hoe kom ik aan zo'n private key? Volgens mij heb ik die nooit gekregen?
Ik gebruik Multibit.
Spatieboos
pi_134066756
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 22:32 schreef Spatieloos het volgende:
Hoe kom ik aan zo'n private key? Volgens mij heb ik die nooit gekregen?
Ik gebruik Multibit.
Die genereert je client (in dit geval MultiBit) maar die zie je normaal gesproken niet zichtbaar in beeld. Die private keys zitten in je wallet (hopelijk encrypted, als je je wallet hebt beveiligd met een password). Je kunt ze exporteren, als je dat zonder password doet krijg je ze in een txt file.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
  zondag 8 december 2013 @ 23:03:41 #56
331651 Spatieloos
Het komt wel goed, watje
pi_134066879
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 23:00 schreef Jace_TBL het volgende:

[..]

Die genereert je client (in dit geval MultiBit) maar die zie je normaal gesproken niet zichtbaar in beeld. Die private keys zitten in je wallet (hopelijk encrypted, als je je wallet hebt beveiligd met een password). Je kunt ze exporteren, als je dat zonder password doet krijg je ze in een txt file.
Thanks.
Ik heb er een password op, dus zal wel veilig zijn. En heb toch minder dan 5 euro aan bitcoins.
Spatieboos
pi_134080790
Ik heb nog wat geld wat ik kan missen en zit er aan te denken om een bitcoin aan te schaffen. Ik heb totaal geen ervaring in het traden e.d. dus daar waag ik me (nog) maar niet aan. Wil eigenlijk dus voor een goede prijs kopen met de hoop dat ze over 1-3 jaar weer in waarde gestegen zijn. Meer voor de lol dan dat ik er echt rijk mee wil worden dus. Maar wat is dan het beste om te doen ? Nog even wachten op een crash en dan voor laag kopen ? Of heeft dat weinig zin bij slechts 1 bitcoin en de gok op de lange termijn?
  maandag 9 december 2013 @ 15:25:11 #58
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_134081998
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 14:43 schreef Sjemmert het volgende:
Ik heb nog wat geld wat ik kan missen en zit er aan te denken om een bitcoin aan te schaffen. Ik heb totaal geen ervaring in het traden e.d. dus daar waag ik me (nog) maar niet aan. Wil eigenlijk dus voor een goede prijs kopen met de hoop dat ze over 1-3 jaar weer in waarde gestegen zijn. Meer voor de lol dan dat ik er echt rijk mee wil worden dus. Maar wat is dan het beste om te doen ? Nog even wachten op een crash en dan voor laag kopen ? Of heeft dat weinig zin bij slechts 1 bitcoin en de gok op de lange termijn?
Niemand kan je zeggen wat de prijs gaat doen, ben je toch geïnteresseerd in ongefundeerd geschreeuw over de prijs, BIT / [SC] Cryptocurrencies #69 - Buy LTC or be forever poor is daar best goed in.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_134082431
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 15:25 schreef Maxbet het volgende:

[..]

Niemand kan je zeggen wat de prijs gaat doen, ben je toch geïnteresseerd in ongefundeerd geschreeuw over de prijs, BIT / [SC] Cryptocurrencies #69 - Buy LTC or be forever poor is daar best goed in.
dat niemand dat kan zeggen begrijp ik. Denk dat ik er maar gewoon een ga kopen en dan hopen op het beste. Had trouwens een jaar of 2 geleden al een wallet aangemaakt en toen ook een miner geïnstalleerd. Gister avond de wallet weer is geopend en sindsdien is die aan het synchroniseren wat heel lang duurt bij mij. Blijkbaar heb ik toch nog wat gemined op me simpele pc. De wallet heeft nu 77% gedownload en ik ben nu in het bezit van 0.00161785 bitcoin :p
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 10 december 2013 @ 12:17:15 #60
163650 Greys
pi_134112249
De ultieme n00bvraag: via welke link kan je nou het simpelst de koers/waarde van de bitcoin van het moment zien? :D :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 10 december 2013 @ 12:55:35 #61
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_134113214
quote:
11s.gif Op dinsdag 10 december 2013 12:17 schreef Greys het volgende:
De ultieme n00bvraag: via welke link kan je nou het simpelst de koers/waarde van de bitcoin van het moment zien? :D :@
http://bitcoinity.org/markets/bitstamp/USD
Of
http://bitcoinwisdom.com/

Alle exchanges hebben een beetje een ander prijs meestal. Zorg ervoor dat je naar dezelfde exchange kijkt als waar je zaken doet.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 10 december 2013 @ 13:05:01 #62
163650 Greys
pi_134113517
Dankjewel!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_134113581
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 december 2013 13:05 schreef Greys het volgende:
Dankjewel!
En een hele simpele, met de waardes van meerdere exchanges gecombineerd: http://preev.com/ :s).
జ్ఞ‌ా
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 10 december 2013 @ 13:19:50 #64
163650 Greys
pi_134113967
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 december 2013 13:06 schreef µ het volgende:

[..]

En een hele simpele, met de waardes van meerdere exchanges gecombineerd: http://preev.com/ :s).
Top! ^O^
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 11 december 2013 @ 12:02:11 #65
242444 Pannenkoek3000
Dying is for fools
pi_134145060
Waar kan je Bitcoins eigenlijk verkopen waarbij het niet weken duurt voordat het geld gestort is en je niet al teveel genaaid wordt met de exchange rates? Kopen is een stuk makkelijker dan verkopen lijkt het wel.
Malheureusement le fromage de cacahouète.
  woensdag 11 december 2013 @ 12:20:40 #66
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_134145650
quote:
5s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:02 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
Waar kan je Bitcoins eigenlijk verkopen waarbij het niet weken duurt voordat het geld gestort is en je niet al teveel genaaid wordt met de exchange rates? Kopen is een stuk makkelijker dan verkopen lijkt het wel.
Bitstamp schijnt vrij snel uit te betalen maar heeft volgens mij wel een verificatie nodig.

Verder is er natuurlijk nog Bitonic, betaling is normaal gesproken de volgende dag binnen, geen verificatie nodig. Betalen over het algemeen wat minder, maar gemak heeft natuurlijk een prijs.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_134197597
Ik heb een vraagje, waar ontleent een bitcoin eigenlijk waarde aan?

Ik heb net een serie nullen en enen op een stukje papier geschreven, maar toch wil er niemand iets voor betalen totdat er een overheid acher staat die met haar (belastingheffende) machtsmonopolie de tegenwaarde garandeert.

Wie garandeert de waarde van een bitcoin?
so long and thanks for all the fish
pi_134198449
-weg-

[ Bericht 99% gewijzigd door µ op 12-12-2013 22:13:44 ]
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_134198716
-weg-

[ Bericht 52% gewijzigd door µ op 12-12-2013 22:13:51 ]
so long and thanks for all the fish
pi_134207791
Copypaste-reacties gaan gewoon *weg*.
జ్ఞ‌ా
pi_134213615
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 19:01 schreef crashbangboom het volgende:
Ik heb een vraagje, waar ontleent een bitcoin eigenlijk waarde aan?

Ik heb net een serie nullen en enen op een stukje papier geschreven, maar toch wil er niemand iets voor betalen totdat er een overheid acher staat die met haar (belastingheffende) machtsmonopolie de tegenwaarde garandeert.

Wie garandeert de waarde van een bitcoin?
Ik wil dit graag serieus en inhoudelijk beantwoorden, maar eerst een wedervraag: waar ontleent een kilo goud waarde aan? En wie garandeert dat?

Staat er een overheid achter goud met een (belastingheffend) machtsmonopolie?

En daarnaast: snap je dat de omschrijving "een serie nullen en enen" niet het meest zinnige interpretatieniveau is van een Bitcoin? (Net zoals het dat ook niet is van bijvoorbeeld een briljant en complex stuk software dat 3 jaar heeft gekost om te ontwikkelen)

[ Bericht 3% gewijzigd door Jace_TBL op 13-12-2013 00:49:52 ]
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
  vrijdag 13 december 2013 @ 12:56:19 #72
85962 ioko
I Appear Missing
pi_134221487
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2013 00:40 schreef Jace_TBL het volgende:

[..]

Ik wil dit graag serieus en inhoudelijk beantwoorden, maar eerst een wedervraag: waar ontleent een kilo goud waarde aan? En wie garandeert dat?

Een kilo goud ontleent waarde aan het feit dat het gebruikt kan worden in een productieproces van electronica (die verkocht kan worden) en het feit dat er armbanden en ringen van gemaakt kunnen worden die gewild zijn en waarvoor mensen willen betalen.

Wat kun je met een Bitcoin, of de code waaruit hij bestaat? Zit er waarde in de arbeid die er is verricht om hem te laten ontstaan?
Coincidence
Makes sense
Only with you
  vrijdag 13 december 2013 @ 13:09:52 #73
85962 ioko
I Appear Missing
pi_134221897
Omdat ik niet flauw wil zijn even mijn gedachten over de intrinsieke (of wezenlijke) waarde die Bitcoins kunnen hebben:

- Bitcoins worden gemaakt door een netwerk van snelle computers: hiervoor is hardware en software aangeschaft, wordt bandbreedte gebruikt en betaald en energie verbruikt en betaald.

- Bitcoins vervangen (wellicht straks) een betaalnetwerk van banken. Dit creert ook waarde, omdat we deze banken dan niet meer nodig hebben voor betalingen. Je kunt als het ware je rekening opzeggen.

-Bitcoins creeren waarde omdat er geen geld meer nodig is om goud of geld te bewaken of geld te drukken en te distribueren.

-Bitcoins creeren waarde door een minder grote macht van banken. Dat is subjectieve waarde.
Coincidence
Makes sense
Only with you
  vrijdag 13 december 2013 @ 14:20:31 #74
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_134224380
Waar kan je de huidige koers zien?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 13 december 2013 @ 14:22:44 #75
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_134224456
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
  vrijdag 13 december 2013 @ 14:26:37 #76
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_134224587
Thanks
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_134273178
Ben me n.a.v. wat krantenberichten ook maar eens hier gaan melden.
Is het echt zo simpel als ik denk dat het is (na op Fok wat topics gelezen te hebben);

1: je opent een account op bijv. Btc-e.com.
2: je kan er met ideal via bitonic geld naar sturen.
3: vervolgens koop je op btc-e.com bitcoins of andere coins zoals light.
4: vervolgens is het de markt in de gaten houden en ze op het juiste moment verkopen.

Toch?
Wat ik echter nog niet zie is het voordeel t.o.v. bijvoorbeeld aandelen.
Het is allemaal gokken en de kans dat je digitaal je geld kwijt raak vind ik aannemelijker (zie secondlife). Of ben ik te naïef ?
U MAD?
  zaterdag 14 december 2013 @ 22:16:29 #78
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_134273350
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:11 schreef de_boswachter het volgende:
Ben me n.a.v. wat krantenberichten ook maar eens hier gaan melden.
Is het echt zo simpel als ik denk dat het is (na op Fok wat topics gelezen te hebben);

1: je opent een account op bijv. Btc-e.com.
2: je kan er met ideal via bitonic geld naar sturen.
3: vervolgens koop je op btc-e.com bitcoins of andere coins zoals light.
4: vervolgens is het de markt in de gaten houden en ze op het juiste moment verkopen.

Toch?
Wat ik echter nog niet zie is het voordeel t.o.v. bijvoorbeeld aandelen.
Het is allemaal gokken en de kans dat je digitaal je geld kwijt raak vind ik aannemelijker (zie secondlife). Of ben ik te naïef ?
Bijna. Op Bitonic koop je gelijk Bitcoins met iDEAL, die je dan op btc-e weer kunt verhandelen. Denk er wel aan dat het nooit zonder risico is, wat omhoog kan kan ook omlaag.

Bijna alle praat over trading is in ons SC topic, daar kun je ook altijd terecht met vragen natuurlijk.
Topicreeks: Cryptocurrencies #1 And so it begins
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_134274029
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:16 schreef Maxbet het volgende:

[..]

Bijna. Op Bitonic koop je gelijk Bitcoins met iDEAL, die je dan op btc-e weer kunt verhandelen. Denk er wel aan dat het nooit zonder risico is, wat omhoog kan kan ook omlaag.

Bijna alle praat over trading is in ons SC topic, daar kun je ook altijd terecht met vragen natuurlijk.
Topicreeks: Cryptocurrencies #1 And so it begins
Ok, dus je koopt altijd BITCOINS. Je kan pas op zo'n trading site de Bitcoin wisselen voor bijvoorbeeld die lite coins, toch?
Zal morgen eens kijken. Alvast thanks voor het antwoord.
U MAD?
  zaterdag 14 december 2013 @ 22:36:31 #80
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_134274171
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:33 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Ok, dus je koopt altijd BITCOINS. Je kan pas op zo'n trading site de Bitcoin wisselen voor bijvoorbeeld die lite coins, toch?
Zal morgen eens kijken. Alvast thanks voor het antwoord.
Je kunt ook wel direct Litecoins kopen, maar het is vaak makkelijker en soms zelfs goedkoper om eerst Bitcoins te kopen.

Die Bitcoins kun je dan inderdaad traden voor andere coins of Euro's/Dollars op de exchanges. btc-e gebruiken de meeste users hier.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_134274939
En bestaat er voor de mobiele telefoon een app waar ik dan bijvoorbeeld de huidige waarde van mijn gekochte bitcoins kan zien en waar ik makkelijk kan kopen/verkopen.

Dus stel je voor ik heb voor 100 euro bitcoins gekocht en wil nu zien wat ze waard zijn zonder daarvoor tig handelingen te doen, bestaat die?
U MAD?
  zondag 15 december 2013 @ 01:38:27 #82
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_134280718
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:55 schreef de_boswachter het volgende:
En bestaat er voor de mobiele telefoon een app waar ik dan bijvoorbeeld de huidige waarde van mijn gekochte bitcoins kan zien en waar ik makkelijk kan kopen/verkopen.

Dus stel je voor ik heb voor 100 euro bitcoins gekocht en wil nu zien wat ze waard zijn zonder daarvoor tig handelingen te doen, bestaat die?
Bitcoin paranoid geloof ik.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_134299710
Nog één vraag; hoe makkelijk krijg je het geld van bit-e terug naar je bankrekening??
U MAD?
pi_134351714
Hoe zet je je wallets om van de gewone Bitcoin naar multibit? Die gewone bitcoinclient is al een uur bezig met synchroniseren naar netwerk, ik loop nu 'nog' maar 67 weken achter (waarop eigenlijk?). Die multibit start wel gewoon gelijk op.
  dinsdag 17 december 2013 @ 00:25:43 #85
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_134352469
quote:
2s.gif Op maandag 16 december 2013 23:56 schreef Broodboor het volgende:
Hoe zet je je wallets om van de gewone Bitcoin naar multibit? Die gewone bitcoinclient is al een uur bezig met synchroniseren naar netwerk, ik loop nu 'nog' maar 67 weken achter (waarop eigenlijk?). Die multibit start wel gewoon gelijk op.
De client is de blockchain aan het downloaden waarin alle transacties staan. Multibit is een zogenaamde light wallet, deze heeft niet de hele blockchain nodig maar krijgt alleen de informatie die nodig is voor de betreffende adressen.

Ik zou persoonlijk bij overstappen van client gewoon de funds naar het nieuwe adres sturen. Scheelt gedoe en kost maar een paar cent.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_134416577
Heeft er hier toevallig iemand ervaring met het bestellen op SR? Mijn interesse is gewekt, en op reddit vooral positieve geluiden. Nu woon ik natuurlijk in Nederland, dus heb ik geen idee of het net zo te vertrouwen is.. Hopelijk heeft een van jullie een antwoord :)
Turn off your tv
Turn on your passion
Support your local
  woensdag 18 december 2013 @ 20:01:24 #87
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_134416947
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 19:54 schreef deBibliotheek het volgende:
Heeft er hier toevallig iemand ervaring met het bestellen op SR? Mijn interesse is gewekt, en op reddit vooral positieve geluiden. Nu woon ik natuurlijk in Nederland, dus heb ik geen idee of het net zo te vertrouwen is.. Hopelijk heeft een van jullie een antwoord :)
SR is offline gehaald door de FBI en de beheerder is opgepakt. Sheepmarket is/lijkt een scam en het geld is weg. SR 2 lijkt een honeypot en Black Market reloaded had ook gedoe laatst geloof ik.

Ik zou je adviseren om gewoon de lokale dealer eens lief aan te kijken, is meestal ook nog goedkoper ook tenzij je heel exotisch spul wilt.

* Disclaimer: zelf geen ervaring met die sites, maar ik hang veel rond in onionland.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_134418056
quote:
14s.gif Op woensdag 18 december 2013 20:01 schreef Maxbet het volgende:

[..]

SR is offline gehaald door de FBI en de beheerder is opgepakt. Sheepmarket is/lijkt een scam en het geld is weg. SR 2 lijkt een honeypot en Black Market reloaded had ook gedoe laatst geloof ik.

Ik zou je adviseren om gewoon de lokale dealer eens lief aan te kijken, is meestal ook nog goedkoper ook tenzij je heel exotisch spul wilt.

* Disclaimer: zelf geen ervaring met die sites, maar ik hang veel rond in onionland.
Zit daarom ook op TorMarket ;) Maar ken je misschien iemand hier die wel eens iets heeft besteld?
Turn off your tv
Turn on your passion
Support your local
  woensdag 18 december 2013 @ 20:24:09 #89
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_134418366
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 20:20 schreef deBibliotheek het volgende:

[..]

Zit daarom ook op TorMarket ;) Maar ken je misschien iemand hier die wel eens iets heeft besteld?
Niet echt naar gekeken, maar ik zou het lekker laten voor wat het is als ik eerlijk ben. Zie er her en der best veel drama berichten over.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
  woensdag 18 december 2013 @ 21:14:29 #90
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_134421844
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 20:20 schreef deBibliotheek het volgende:

[..]

Zit daarom ook op TorMarket ;) Maar ken je misschien iemand hier die wel eens iets heeft besteld?
Ik denk trouwens dat je in Uitgaan & Vrije tijd meer en betere antwoorden zult krijgen. Zit wat meer ervaring daar gok ik :)
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_134462251
Ik heb een vraag. Ik heb ook al in het grote Bitcoin topic al vragen gesteld, maar ik wil de pro's daar niet al te veel lastig vallen :@

Ik wil een vriend bitcoins cadeau geven. Ik heb geen account bij wat dan ook en hij volgens mij ook niet. Nou wil ik hem dus coins geven via een paper wallet. Ik heb al gekeken op bitaddress.org en gezien dat ik daar 'cheques' kan printen. Als ik bijvoorbeeld bij bitonic coins koop moet ik een adres opgeven. Dat is toch de linker code?

Als ik deze cheques cadeau heb gegeven, hoe kan mijn vriend deze dan uitgeven? Moet hij eerst ergens een account aanmaken? En hoe werkt het dan verder?

En ik heb geloof ik gelezen dat ik beter meerdere cheques kan maken omdat ze in een keer besteed moeten worden toch?
pi_134462558
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 20:16 schreef Ooi86 het volgende:
Ik heb een vraag. Ik heb ook al in het grote Bitcoin topic al vragen gesteld, maar ik wil de pro's daar niet al te veel lastig vallen :@

Ik wil een vriend bitcoins cadeau geven. Ik heb geen account bij wat dan ook en hij volgens mij ook niet. Nou wil ik hem dus coins geven via een paper wallet. Ik heb al gekeken op bitaddress.org en gezien dat ik daar 'cheques' kan printen. Als ik bijvoorbeeld bij bitonic coins koop moet ik een adres opgeven. Dat is toch de linker code?

Als ik deze cheques cadeau heb gegeven, hoe kan mijn vriend deze dan uitgeven? Moet hij eerst ergens een account aanmaken? En hoe werkt het dan verder?

En ik heb geloof ik gelezen dat ik beter meerdere cheques kan maken omdat ze in een keer besteed moeten worden toch?
Om bitcoins uit te geven heb je een wallet nodig. Een wallet is een stukje software met allerlei functionaliteiten (balans zien, geld versturen et cetera).

Waar het om draait is de 'private key'. Alle wallets hebben 1 of meer 'private keys'. Het is zegmaar het wachtwoord wat jou toegang geeft tot jouw bitcoins. Dat zijn de codes waar 'secret' bij staat. De code waar 'share' bij staat is een bitcoinadres. Dat adres hoort 1:1 bij de private key, maar het adres mag je uiteraard delen.

Wat je dus inderdaad kan doen is zo'n wallet van bitaddress printen. Print zowel het adres als de private key! Zorg dat je een backup hebt, en je het adres+private key genereert vanaf een veilige computer zonder virussen. Het beste is om het te doen op een laptop/pc waar geen internet aan vast zit.

Als je dat gedaan hebt kan je bitcoins zenden naar het adres. Als je bitcoins koopt bij bitonic kan je ze er meteen op laten zetten. En als je je printje dan kado geeft, kan hij met behulp van de private key bij die bitcoins. Hij zal dan een wallet moeten downloaden en de private key importeren. En dan kan hij ze uitgeven *O*. Hij heeft dan meteen toegang tot alle bitcoins die je erop hebt gezet. En die kunnen dan weer in delen worden uitgegeven. Bijvoorbeeld duizend keer 0.0001 bitcoin ;).

Geef de private key dus NOOIT weg! Je kunt het balans van alle adressen overigens controleren via http://blockchain.info/ . Vul daar het adres in en je weet of je bestelde bitcoins er op staan :Y.
జ్ఞ‌ా
pi_134462676
quote:
14s.gif Op donderdag 19 december 2013 20:23 schreef µ het volgende:

[..]

Om bitcoins uit te geven heb je een wallet nodig. Een wallet is een stukje software met allerlei functionaliteiten (balans zien, geld versturen et cetera).

Waar het om draait is de 'private key'. Alle wallets hebben 1 of meer 'private keys'. Het is zegmaar het wachtwoord wat jou toegang geeft tot jouw bitcoins. Dat zijn de codes waar 'secret' bij staat. De code waar 'share' bij staat is een bitcoinadres. Dat adres hoort 1:1 bij de private key, maar het adres mag je uiteraard delen.

Wat je dus inderdaad kan doen is zo'n wallet van bitaddress printen. Print zowel het adres als de private key! Zorg dat je een backup hebt, en je het adres+private key genereert vanaf een veilige computer zonder virussen. Het beste is om het te doen op een laptop/pc waar geen internet aan vast zit.

Als je dat gedaan hebt kan je bitcoins zenden naar het adres. Als je bitcoins koopt bij bitonic kan je ze er meteen op laten zetten. En als je je printje dan kado geeft, kan hij met behulp van de private key bij die bitcoins. Hij zal dan een wallet moeten downloaden en de private key importeren. En dan kan hij ze uitgeven *O*. Hij heeft dan meteen toegang tot alle bitcoins die je erop hebt gezet. En die kunnen dan weer in delen worden uitgegeven. Bijvoorbeeld duizend keer 0.0001 bitcoin ;).

Geef de private key dus NOOIT weg! Je kunt het balans van alle adressen overigens controleren via http://blockchain.info/ . Vul daar het adres in en je weet of je bestelde bitcoins er op staan :Y.
Okee, top! En BIP38 encrypted betekend gewoon er een password op zetten? En de passphrase is dan gewoon het password neem ik aan? Ik check het even voor de zekerheid.... (8>
pi_134462801
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 20:26 schreef Ooi86 het volgende:
[..]
Okee, top! En BIP38 encrypted betekend gewoon er een password op zetten? En de passphrase is dan gewoon het password neem ik aan? Ik check het even voor de zekerheid.... (8>
Password inderdaad.

Maar dat zou ik persoonlijk niet doen. Als je gewoon zorgt dat niemand anders het papiertje ziet kan er weinig mis gaan. Ik zou niet weten hoe je het weer moet decrypten, alleen al om die reden zou ik het niet aanvinken.
జ్ఞ‌ా
  donderdag 19 december 2013 @ 20:48:42 #95
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_134463684
quote:
14s.gif Op donderdag 19 december 2013 20:29 schreef µ het volgende:

[..]

Password inderdaad.

Maar dat zou ik persoonlijk niet doen. Als je gewoon zorgt dat niemand anders het papiertje ziet kan er weinig mis gaan. Ik zou niet weten hoe je het weer moet decrypten, alleen al om die reden zou ik het niet aanvinken.
Blockchain.info heeft die optie standaard. Als de wallet daar importeert en je hebt BIP38 enabled krijg je gewoon een popup voor het wachtwoord.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_134469290
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2013 09:10 schreef Jace_TBL het volgende:

[..]

Beide. Want Bitcoin heeft zeer grote voordelen én als geld/betalingssysteem én als commodity.
Hoe zou dat kunnen? Bitcoin is uiteindelijk gebouwd op bestaande valuta. Zonder Euro's/Dollars/Ponden/Yen/Roebels etc etc. geen bitcoin... uiteindelijk moet je bitcoins toch ergens mee betalen?
pi_134470296
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 22:36 schreef Symn het volgende:
Hoe zou dat kunnen? Bitcoin is uiteindelijk gebouwd op bestaande valuta. Zonder Euro's/Dollars/Ponden/Yen/Roebels etc etc. geen bitcoin... uiteindelijk moet je bitcoins toch ergens mee betalen?
Welnee, hoe kom je daarbij? :?

Dat zelfde geldt toch ook niet voor euro's? Toen die 13 jaar geleden werden ingevoerd moest je die ook kopen met dollars of guldens. En goud idem, toen een paar mensen dat gingen opgraven en vele anderen het wilden hebben, moesten ze het ook kopen.

Bitcoin is gewoon een currency op zich. En het is al helemáál niet "gebouwd op bestaande valuta", juist niet! Het is juist gebouwd om onafhankelijk van de bestaande financiële infrastructuren te kunnen werken.

Een Bitcoin-economie kan prima op zichzelf draaien, want het is geld én een betalingsyssteem in één. Alleen zolang we ook nog te maken hebben met andere munteenheden, zoals euro's en dollars en yens, zullen die onderling ook tegen elkaar verhandeld worden.

Overigens is bitcoins kopen (met ander geld, zoals euro's of dollars) natuurlijk maar één manier om aan bitcoins te komen, er zijn er meer. Hoe kom jij aan euro's, moet je die kopen met dollars? Nee, je kunt ook gewoon diensten, arbeid of producten leveren en je daarvoor laten betalen in bitcoins.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_134470382
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2013 00:40 schreef Jace_TBL het volgende:

[..]

Ik wil dit graag serieus en inhoudelijk beantwoorden, maar eerst een wedervraag: waar ontleent een kilo goud waarde aan? En wie garandeert dat?

Staat er een overheid achter goud met een (belastingheffend) machtsmonopolie?

En daarnaast: snap je dat de omschrijving "een serie nullen en enen" niet het meest zinnige interpretatieniveau is van een Bitcoin? (Net zoals het dat ook niet is van bijvoorbeeld een briljant en complex stuk software dat 3 jaar heeft gekost om te ontwikkelen)
'waar ontleent een kilo goud waarde aan?? En wie garandeert dat?'

Uh.. de natuur die goud zijn waardevolle eigenschappen heeft gegeven? Goud heeft zeer duurzame eigenschappen, het is bewerkbaar, het blijft altijd mooi, roest niet, erodeert niet, het is ZELDZAAM, last but not least: het is mooi.

Omdat Goud aan deze eigenschappen haar waarde ontleent, blijft de waarde van goud gegarandeerd...

..toch?
pi_134470424
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 22:58 schreef Jace_TBL het volgende:

[..]

Welnee, hoe kom je daarbij? :?

Dat zelfde geldt toch ook niet voor euro's? Toen die 13 jaar geleden werden ingevoerd moest je die ook kopen met dollars of guldens. En goud idem, toen een paar mensen dat gingen opgraven en vele anderen het wilden hebben, moesten ze het ook kopen.

Bitcoin is gewoon een currency op zich. En het is al helemáál niet "gebouwd op bestaande valuta", juist niet! Het is juist gebouwd om onafhankelijk van de bestaande financiële infrastructuren te kunnen werken.

Een Bitcoin-economie kan prima op zichzelf draaien, want het is geld én een betalingsyssteem in één. Alleen zolang we ook nog te maken hebben met andere munteenheden, zoals euro's en dollars en yens, zullen die onderling ook tegen elkaar verhandeld worden.

Overigens is bitcoins kopen (met ander geld, zoals euro's of dollars) natuurlijk maar één manier om aan bitcoins te komen, er zijn er meer. Hoe kom jij aan euro's, moet je die kopen met dollars? Nee, je kunt ook gewoon diensten, arbeid of producten leveren en je daarvoor laten betalen in bitcoins.
Maar hoe kom ik dan nu aan bitcoins? Door ze te kopen toch... met euro's.
-edit- Hmm... okay..
pi_134470659
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 22:58 schreef Jace_TBL het volgende:

[..]

Welnee, hoe kom je daarbij? :?

Dat zelfde geldt toch ook niet voor euro's? Toen die 13 jaar geleden werden ingevoerd moest je die ook kopen met dollars of guldens. En goud idem, toen een paar mensen dat gingen opgraven en vele anderen het wilden hebben, moesten ze het ook kopen.

Bitcoin is gewoon een currency op zich. En het is al helemáál niet "gebouwd op bestaande valuta", juist niet! Het is juist gebouwd om onafhankelijk van de bestaande financiële infrastructuren te kunnen werken.

Een Bitcoin-economie kan prima op zichzelf draaien, want het is geld én een betalingsyssteem in één. Alleen zolang we ook nog te maken hebben met andere munteenheden, zoals euro's en dollars en yens, zullen die onderling ook tegen elkaar verhandeld worden.

Overigens is bitcoins kopen (met ander geld, zoals euro's of dollars) natuurlijk maar één manier om aan bitcoins te komen, er zijn er meer. Hoe kom jij aan euro's, moet je die kopen met dollars? Nee, je kunt ook gewoon diensten, arbeid of producten leveren en je daarvoor laten betalen in bitcoins.
Stel ik koop nu 5 bitcoins, over 20 jaar heeft de bitcoin ALLE valuta verdrongen, banken bestaan niet meer, alleen bitcoin... dan heb ik dus 5 bitcoins van de in totaal 21.000.000 bitcoins (als ik het goed begrijp zullen er nooit meer dan dat komen)

Dan is 5 bitcoin best wel gigantisch veel geld eigenlijk toch? Tegen die tijd..
pi_134470750
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 23:00 schreef Symn het volgende:
Uh.. de natuur die goud zijn waardevolle eigenschappen heeft gegeven? Goud heeft zeer duurzame eigenschappen, het is bewerkbaar, het blijft altijd mooi, roest niet, erodeert niet, het is ZELDZAAM, last but not least: het is mooi.

Omdat Goud aan deze eigenschappen haar waarde ontleent, blijft de waarde van goud gegarandeerd...

..toch?
'mooi' is subjectief, en abstract bekeken vind ik bitcoins eigenlijk mooier dan goud. Het zit ontzettend vernuftig in elkaar, ik vind het echt een briljant, elegant en ontzettend ingenieus en doordacht concept. Op een andere manier dan alleen om naar te kijken natuurlijk, maar ik kan een stuk muziek ook heel mooi vinden, of bijvoorbeeld een boek, of een prachtig wiskundig bewijs wat mooi in elkaar zit.

Ja, nu ik er over nadenk vind ik bitcoins eigenlijk mooier dan zo'n stuk metaal.

Wat die andere eigenschappen betreft: bewerkbaar, behoudt zijn schoonheid, roest noch erodeert, en is beslist zeldzaam (van goud weten we in feite niet hoeveel er eigenlijk van is, van bitcoins wel). En wat de duurzaamheid betreft: bitcoins kun je backuppen, en op allerlei verschillende manieren vastleggen (ook in fysieke vorm, als je zou willen), dat geldt voor goud niet.

Dus ik zeg, wat die intrinsieke waarde betreft: Bitcoin - goud: 1 - 0 ^O^
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_134470809
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 23:01 schreef Symn het volgende:
Maar hoe kom ik dan nu aan bitcoins?
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 22:58 schreef Jace_TBL het volgende:
je kunt ook gewoon diensten, arbeid of producten leveren en je daarvoor laten betalen in bitcoins.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_134471020
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 23:06 schreef Symn het volgende:
Stel ik koop nu 5 bitcoins, over 20 jaar heeft de bitcoin ALLE valuta verdrongen, banken bestaan niet meer, alleen bitcoin... dan heb ik dus 5 bitcoins van de in totaal 21.000.000 bitcoins (als ik het goed begrijp zullen er nooit meer dan dat komen)

Dan is 5 bitcoin best wel gigantisch veel geld eigenlijk toch? Tegen die tijd..
Over 20 jaar zijn er nog geen 21 miljoen bitcoins, dat aantal wordt pas ergens rond het jaar 2140 bereikt.

Maar inderdaad ja, 5/21miljoenste van de totale wereldvoorraad aan geld is behoorlijk wat. Maar ik denk niet dat binnen 20 jaar alle andere valuta al verdwenen zijn, al zal Bitcoin inderdaad wel een significante plaats hebben ingenomen.

Het oude financiële systeem zal ook nog wel een tijdje doormodderen, tenslotte zitten daar toch aardig wat invloedrijke figuren achter die straks alle macht uit hun handen zien glippen, en die geven zich ook niet zomaar gewonnen.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_134544888
Kan iemand mij uitleggen hoe het zit met al die altcoins. Ik zit nou al ff dogecoins te minen maar ik snap niet zo goed waarom deze een bepaalde waarde vertegenwoordigen en waarom bijv doge volgens multipool.us het meest profitable is? Van wat ik begrijp worden ze vrijwel uitsluitend gemined om in te ruilen tegen btc (gezien btc niet meer thuis te minen is). Als dat het enige doel is, is er toch geen enkele vraag naar en zou het toch ook geen flikker waard moeten zijn? Of zijn er mensen die dr maar gewoon wat kopen in de hoop dat het de nieuwe btc wordt?

[ Bericht 0% gewijzigd door Ahmad1nejad op 22-12-2013 00:49:53 ]
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_134622967
Als niemand mined worden transacties niet verwerkt en ligt het hele systeem plat.. Nu is het zo dat men beloont wordt met bitcoins als je mined, maar zijn er straks genoeg mensen bereid te minen als alle 21miljoen bitcoins zijn gemined en je er geen beloning meer voor krijgt?
  maandag 23 december 2013 @ 21:03:01 #106
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_134623349
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 20:55 schreef Symn het volgende:
Als niemand mined worden transacties niet verwerkt en ligt het hele systeem plat.. Nu is het zo dat men beloont wordt met bitcoins als je mined, maar zijn er straks genoeg mensen bereid te minen als alle 21miljoen bitcoins zijn gemined en je er geen beloning meer voor krijgt?
Even geknipt en geplakt vanuit een ander topic:

Mijn interpretatie van het originele idee is dat de blockreward als een soort subsidie gezien kan worden om de miners aan het werk te houden zo lang de transactie fee's niet genoeg opleveren per block.

Mocht Bitcoin daadwerkelijk zo populair worden als gehoopt wordt door sommigen (mijzelf inclusief) dan zouden de transactie fee's voldoende moeten zijn om de blockreward op een niveau te houden waarbij de miners nog rendabel zijn.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_134629187
quote:
14s.gif Op maandag 23 december 2013 21:03 schreef Maxbet het volgende:

[..]

Even geknipt en geplakt vanuit een ander topic:

Mijn interpretatie van het originele idee is dat de blockreward als een soort subsidie gezien kan worden om de miners aan het werk te houden zo lang de transactie fee's niet genoeg opleveren per block.

Mocht Bitcoin daadwerkelijk zo populair worden als gehoopt wordt door sommigen (mijzelf inclusief) dan zouden de transactie fee's voldoende moeten zijn om de blockreward op een niveau te houden waarbij de miners nog rendabel zijn.
eh.. wow, dat gaat een beetje te ver voor mij nu.. Kun je iets meer zeggen over blockrewards en fee's? (wat zijn het)

En is het niet een groot probleem dat een bitcoin geen onderpand heeft, waar geld dat (oorspronkelijk) wel heeft, namelijk: goud. Een munteenheid die alleen op vertrouwen is gebaseerd is eigenlijk heel... onbetrouwbaar toch eigenlijk?

[ Bericht 10% gewijzigd door Symn op 23-12-2013 23:09:35 ]
pi_134632557
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 22:42 schreef Symn het volgende:
eh.. wow, dat gaat een beetje te ver voor mij nu.. Kun je iets meer zeggen over blockrewards en fee's? (wat zijn het)
Miners proberen een block te vinden. Een block bestaat uit:

1. een hash van het vorige block
2. alle openstaande transacties die net verstuurd zijn en nog niet in een eerder block stonden (hiermee 'confirmed' hij die transacties)
3. een random getal, de zogeheten 'nonce'

Dat doen ze door een soort brute force zoektocht te doen naar die nonce, zodanig dat de hash van het block (een hash is een groot getal wat een soort digitale vingerafdruk van de data vormt) kleiner is dan een bepaalde bovengrens. Hoe lager die bovengrens, hoe kleiner de kans dat een hash daar onder ligt, dus hoe moeilijker het is om een block te vinden (of liever gezegd een nonce te vinden die de hash van het block geschikt maakt). Dat wordt uitgedrukt met de 'difficulty': hoe hoger de difficulty, hoe lager die bovengrens waar de hash van het block onder moet liggen.

Wie het als eerste lukt, krijgt twee dingen: de block reward (momenteel 25 BTC, dit halveert iedere 216.00 blocks = ongeveer eens in de 4 jaar) en de transactie fee's.

Als je een Bitcoin transactie doet betaal je daar ook een kleine fee voor, meestal in de orde van grootte van een tiende cent. Dat is dus wat er naar de miner gaat die jouw transactie als eerste confirmed (d.w.z. in zijn block opneemt).

Wat betreft de vraag van wie die miners dan die 25 BTC krijgen, of aan wie je als gebruiker die fee betaalt: niemand. Een miner mag naast alle transacties die hij verwerkt, één speciale extra transactie in zijn block opnemen waarin hij precies alle fees plus de block reward 'uit het niets' (dat wil zeggen zonder dat het van een bepaald adres komt) naar een adres van zichzelf stuurt. Dit is hoe nieuwe bitcoins gecreëerd worden.

Dit verklaart ook waarom de toekomstige hoeveelheid bitcoins van te voren vastligt. Als een miner stiekem meer bitcoins aan zichzelf zou toekennen, bijvoorbeeld een miljoen in plaats van 25, dan zal zijn block volgens de rest van het netwerk niet voldoen aan de 'regels', en wordt zijn block genegeerd. De eerstvolgende die wel een geldig block publiceert (dat wel voldoet aan de eisen die iedereen stelt) krijgt dan de reward en fees.

quote:
En is het niet een groot probleem dat een bitcoin geen onderpand heeft, waar geld dat (oorspronkelijk) wel heeft, namelijk: goud.
Goud heeft ook geen onderpand. En zoals je zelf al stelt heeft geld al lang geen onderpand meer.

quote:
Een munteenheid die alleen op vertrouwen is gebaseerd is eigenlijk heel... onbetrouwbaar toch eigenlijk?
Nee, want bij Bitcoin hoef je niet te vertrouwen op bankiers en overheden, maar op bewezen wiskunde principes en de kracht van cryptografie. In feite is Bitcoin dus juist betrouwbaar, omdat het niet van vertrouwen afhankelijk is.

[ Bericht 1% gewijzigd door cryptogeld op 24-12-2013 00:16:10 ]
pi_134632919
quote:
14s.gif Op maandag 23 december 2013 21:03 schreef Maxbet het volgende:
Even geknipt en geplakt vanuit een ander topic:

Mijn interpretatie van het originele idee is dat de blockreward als een soort subsidie gezien kan worden om de miners aan het werk te houden zo lang de transactie fee's niet genoeg opleveren per block.

Mocht Bitcoin daadwerkelijk zo populair worden als gehoopt wordt door sommigen (mijzelf inclusief) dan zouden de transactie fee's voldoende moeten zijn om de blockreward op een niveau te houden waarbij de miners nog rendabel zijn.
Toevoeging hierop: minen blijft sowieso rendabel voor voldoende mensen.

Hoe rendabel minen is, is een kwestie van kosten (hangt af van de difficulty) versus de baten (ligt vast).

Als steeds meer mensen gaan minen, gaat de difficulty omhoog, en wordt minen duurder, dus minder rendabel. Als het niet meer rendabel wordt voor sommige mensen, stoppen die vanzelf met minen. Daardoor gaat de difficulty omlaag, en wordt minen goedkoper. Zo ontstaat er dus vanzelf een natuurlijk evenwicht.
pi_134734023
Zijn er cryptocurrencies die je met je gewone pc (succesvol) kunt minen?
  vrijdag 27 december 2013 @ 02:46:20 #111
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_134735910
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2013 01:02 schreef OllieWilliams het volgende:
Zijn er cryptocurrencies die je met je gewone pc (succesvol) kunt minen?
Ja, maar misschien kun je beter even hier langsgaan, daar zitten alle miners.

BIT / [MINE] Centraal mining topic #20
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
  vrijdag 27 december 2013 @ 16:58:20 #112
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_134751348
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 23:55 schreef cryptogeld het volgende:

[..]

Miners proberen een block te vinden. Een block bestaat uit:

1. een hash van het vorige block
2. alle openstaande transacties die net verstuurd zijn en nog niet in een eerder block stonden (hiermee 'confirmed' hij die transacties)
3. een random getal, de zogeheten 'nonce'

Dat doen ze door een soort brute force zoektocht te doen naar die nonce, zodanig dat de hash van het block (een hash is een groot getal wat een soort digitale vingerafdruk van de data vormt) kleiner is dan een bepaalde bovengrens. Hoe lager die bovengrens, hoe kleiner de kans dat een hash daar onder ligt, dus hoe moeilijker het is om een block te vinden (of liever gezegd een nonce te vinden die de hash van het block geschikt maakt). Dat wordt uitgedrukt met de 'difficulty': hoe hoger de difficulty, hoe lager die bovengrens waar de hash van het block onder moet liggen.

Hoe gaat het confirmen van transacties als niemand meer mined (omdat alle bitcoins al gemined zijn)?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 27 december 2013 @ 17:05:15 #113
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_134751580
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 16:58 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Hoe gaat het confirmen van transacties als niemand meer mined (omdat alle bitcoins al gemined zijn)?
quote:
14s.gif Op maandag 23 december 2013 21:03 schreef Maxbet het volgende:

[..]

Even geknipt en geplakt vanuit een ander topic:

Mijn interpretatie van het originele idee is dat de blockreward als een soort subsidie gezien kan worden om de miners aan het werk te houden zo lang de transactie fee's niet genoeg opleveren per block.

Mocht Bitcoin daadwerkelijk zo populair worden als gehoopt wordt door sommigen (mijzelf inclusief) dan zouden de transactie fee's voldoende moeten zijn om de blockreward op een niveau te houden waarbij de miners nog rendabel zijn.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
  vrijdag 27 december 2013 @ 17:11:04 #114
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_134751797
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 december 2013 17:05 schreef Maxbet het volgende:

[..]

[..]

shit ik had even terug moeten lezen.. maar hoe gaat het dan in zijn werk? Want er zijn geen blocks meer om die transacties toe te voegen.. of blijven er oneindig veel blocks komen?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 27 december 2013 @ 17:12:29 #115
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_134751844
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 17:11 schreef Maanvis het volgende:

[..]

shit ik had even terug moeten lezen.. maar hoe gaat het dan in zijn werk? Want er zijn geen blocks meer om die transacties toe te voegen.. of blijven er oneindig veel blocks komen?
Blocks blijven gewoon doorgaan :Y
Alleen de extra blockreward halveert ongeveer iedere 4 jaar totdat het zo klein is dat er niks meer overblijft.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_135062790
Je hebt dus een desktop wallet, waarin je meerdere wallets kunt maken, met meerdere ontvangstadressen daarin... moet ik die meerdere wallets binnen hetzelfde programma (wat overigens ook wallet genoemd word??) als verschillende gebruikersaccounts zien? Wat is het nut van meerdere wallets in 1 wallet?

Ik gebruik multibit trouwens.
  maandag 6 januari 2014 @ 08:59:21 #117
235552 Mr.Houdoe
Officiële Timur-fanboy
pi_135135408
Hoe wordt een update van bijv. Bitcoin uitgerold? En zijn deze dan allemaal backwards-compatible? Anders snap ik niet hoe zo'n update in zijn werk gaat :+
pi_135146779
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 13:54 schreef Symn het volgende:
Je hebt dus een desktop wallet, waarin je meerdere wallets kunt maken, met meerdere ontvangstadressen daarin... moet ik die meerdere wallets binnen hetzelfde programma (wat overigens ook wallet genoemd word??) als verschillende gebruikersaccounts zien? Wat is het nut van meerdere wallets in 1 wallet?
Er zijn geen 'accounts' bij Bitcoin. Je hoeft niks te registreren, je nergens aan te melden, geen gegevens invullen, niets. Er zijn alleen adressen, dat is waar Bitcoin-saldo's op staan. Zeg maar het Bitcoin-equivalent van bankrekeningen, maar dan zonder bank, en je kunt ze ter plekke aanmaken, geheel zelf beheren, zonder dat ze aan jouw identiteit zijn gekoppeld, en er zo veel hebben als je wilt.

Een 'wallet' is niet iets in het Bitcoin systeem of protocol zelf, maar gewoon een softwarematige schil of client voor de gebruiker. Een Bitcoinprogramma of -client wordt ook wel wallet genoemd. In een wallet beheer je je adressen en kun je transacties doen.

Dat je meerdere wallets kunt hebben (met ieder 1 of meer adressen) kan bijvoorbeeld om administratieve redenen zijn. Misschien heb je een wallet met zakelijke adressen en een wallet met privé-adressen, of eentje met kleingeld (waarmee je dagelijkse uitgaven doet) en eentje met spaargeld (die je extreem beveiligd hebt en zo min mogelijk blootstelt aan internet / mogelijke malware etc).

Er zijn verschillende soorten wallets: lokaal (zoals Multibit) of online (zoals blockchain.info/wallet) of mobiel (zoals Mycelium). De kreten 'brainwallet' of 'paper wallet' komen ook voor, maar dat zijn eigenlijk geen wallets, maar gewoon een speciale manier van een adres bewaren (namelijk in je geheugen c.q. op papier).

Voor de volledigheid moet je in bovenstaande uitleg 'adressen' eigenlijk opvatten als 'adressen plus de bijbehorende private keys'. Want zoals een adres een soort bankrekening is, heb je de bijbehorende private key nodig om transacties te kunnen doen, net zoals je bij een internetbankier-rekening de bijbehorende logingegevens+password nodig hebt om transacties te kunnen doen.
pi_135147123
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 08:59 schreef Mr.Houdoe het volgende:
Hoe wordt een update van bijv. Bitcoin uitgerold? En zijn deze dan allemaal backwards-compatible? Anders snap ik niet hoe zo'n update in zijn werk gaat :+
Er is niet echt iets als "een update van Bitcoin". Bitcoin is een protocol, een idee, en er zijn allerlei verschillende clients die dat protocol in de praktijk brengen. Net zoals er niet "een update van Email" is maar allerlei verschillende email-clients die allemaal hun eigen updates kunnen uitbrengen, maar zich wel aan het email protocol moeten houden, anders is hun programma niet meer compatible met de rest van de wereld en heb je er niks aan.

De developers van een willekeurige Bitcoin client X kunnen zeggen: we hebben een nieuwe versie van client X, hij staat hier, dit en dit zijn de verbeteringen.

Mensen kunnen dan die lijst verbeteringen bekijken, en bepalen of ze dat bevalt ja of nee, en de source code controleren of dat wel echt de veranderingen zijn (en niet dat de ontwikkelaars in kwestie stiekem iets in hun client hebben gestopt om geld te stelen) en als dat allemaal fris is gaan gebruikers die update vanzelf installeren. En als dat niet fris is wordt er in no-time alarm geslagen door allerlei kritische programmeurs en fanaten die de ontwikkelingen van al die clients zeer nauwkeurig onder de loep nemen.

Clients moeten per definitie compatible zijn met het Bitcon-protocol.

Een wijziging in het Bitcoin protocol zelf is ingrijpender van aard. Daar moet eerst de hele Bitcoin-wereld (of althans een meerderheid) het over eens zijn, en dan bijvoorbeeld met zijn alleen overeenkomen en aankondigen dat vanaf een bepaald punt in de toekomst (vanaf een bepaald block) de wijziging van kracht wordt. Ontwikkelaars moeten hun Bitcoin clients dan daarop aanpassen.
pi_135155932
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 13:48 schreef Jace_TBL het volgende:

[..]

Bitcoin in ieder geval niet:

[..]

Lang leve bitcoin minende botnets. ;)
  maandag 6 januari 2014 @ 19:39:13 #121
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_135158281
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 18:58 schreef Veluwenaar het volgende:

[..]

Lang leve bitcoin minende botnets. ;)
Bitcoin minende botnets zijn niet heel interessant meer, er zijn veel winstgevendere dingen die je met een botnet kunt doen.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_135158733
quote:
14s.gif Op maandag 6 januari 2014 19:39 schreef Maxbet het volgende:

[..]

Bitcoin minende botnets zijn niet heel interessant meer, er zijn veel winstgevendere dingen die je met een botnet kunt doen.
Dat wist ik dan weer niet. Maar goed, Klikfraude is natuurlijk ook een optie. :o
  maandag 6 januari 2014 @ 19:46:56 #123
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_135158854
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 19:45 schreef Veluwenaar het volgende:

[..]

Dat wist ik dan weer niet. Maar goed, Klikfraude is natuurlijk ook een optie. :o
En waarschijnlijk verdien je er een stuk meer aan dan je botnet Bitcoin laten minen :Y
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_135159304
quote:
14s.gif Op maandag 6 januari 2014 19:46 schreef Maxbet het volgende:

[..]

En waarschijnlijk verdien je er een stuk meer aan dan je botnet Bitcoin laten minen :Y
Het lijkt me alleen een stuk riskanter. ;(
pi_135261590
oke waar kan ik nou een betrouwbare wallet krijgen?

En wat is nu de makkelijkste exchange om te gebruiken voor een Nederlander zonder Creditcard?

En is het voor ons Nederlanders beter om in euros of dollars te handelen?

[ Bericht 36% gewijzigd door Exentric90 op 09-01-2014 04:03:29 ]
Op maandag 20 december 2010 03:32 schreef MYV het volgende:
vergeleken met KeFFuR1208 ben jij een god :6
  donderdag 9 januari 2014 @ 05:05:00 #126
416443 ikwiltrolletje
Free Leafeon672!!!
pi_135262193
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2014 01:57 schreef Exentric90 het volgende:
oke waar kan ik nou een betrouwbare wallet krijgen?

En wat is nu de makkelijkste exchange om te gebruiken voor een Nederlander zonder Creditcard?

En is het voor ons Nederlanders beter om in euros of dollars te handelen?
1. Voor bitcoin kun je multibit als wallet gebruiken, vergeet niet een backup te maken
2. Je bedoelt denk ik waar je als Nederlander zonder creditcard bitcoins kan kopen; de meesten doen dat op bitonic.nl en sturen ze daarna vanuit hun wallet naar een exchange. De meest gebruikelijke exchange is btc-e.com
3. dollars, bijna iedereen hier handelt in dollars

[ Bericht 0% gewijzigd door ikwiltrolletje op 09-01-2014 06:38:42 ]
Op maandag 27 januari 2014 02:27 schreef Toto69 het volgende:
ik maakbhet morgen uitgebreider zitbnu mobiep ek ogen vallen dicht
pi_135262300
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 05:05 schreef ikwiltrolletje het volgende:

[..]

1. Voor bitcoin kun je multibit als wallet gebruiken, vergeet niet een backup te maken
2. Je bedoelt denk ik waar je als Nederlander zonder creditcard bitcoins kan kopen; de meesten doen dat op bittonic.nl en sturen ze daarna vanuit hun wallet naar een exchange. De meest gebruikelijke exchange is btc-e.com
3. dollars, bijna iedereen hier handelt in dollars
bitonic.nl
జ్ఞ‌ా
  donderdag 9 januari 2014 @ 06:39:06 #128
416443 ikwiltrolletje
Free Leafeon672!!!
pi_135262304
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2014 06:38 schreef µ het volgende:

[..]

bitonic.nl
*) aangepast
Op maandag 27 januari 2014 02:27 schreef Toto69 het volgende:
ik maakbhet morgen uitgebreider zitbnu mobiep ek ogen vallen dicht
pi_135264157
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 05:05 schreef ikwiltrolletje het volgende:

[..]

1. Voor bitcoin kun je multibit als wallet gebruiken, vergeet niet een backup te maken
2. Je bedoelt denk ik waar je als Nederlander zonder creditcard bitcoins kan kopen; de meesten doen dat op bitonic.nl en sturen ze daarna vanuit hun wallet naar een exchange. De meest gebruikelijke exchange is btc-e.com
3. dollars, bijna iedereen hier handelt in dollars
Dankjewel :Y is het ook voordeliger terwijl de BTC/EUR koers hoger ligt dan de BTC/USD als je het omrekent?
Op maandag 20 december 2010 03:32 schreef MYV het volgende:
vergeleken met KeFFuR1208 ben jij een god :6
  donderdag 9 januari 2014 @ 11:51:32 #130
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_135267763
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2014 09:40 schreef Exentric90 het volgende:

[..]

Dankjewel :Y is het ook voordeliger terwijl de BTC/EUR koers hoger ligt dan de BTC/USD als je het omrekent?
Soms zou in Euro handelen je meer op kunnen leveren, maar vaak ontbreekt het aan volume om er fatsoenlijk in te kunnen traden. Dus kijk van tevoren eerst naar of er echt genoeg volume is om je order te dragen.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_135386930
Ga de koers ook maar eens in de gaten houden. Heb een paar duizend euro 'over' dus wie weet, als hij nog eens op ¤400 komt te staan ga ik er een aantal halen
  dinsdag 14 januari 2014 @ 16:32:52 #132
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_135483150
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 19:45 schreef Veluwenaar het volgende:

[..]

Dat wist ik dan weer niet. Maar goed, Klikfraude is natuurlijk ook een optie. :o
Websites DDoSsen en dan geld vragen is best lucratief volgens mij.

Maar even wat anders. Is het lucratief om bijvoorbeeld voor een klein bedrag van 10 verschillende startende currencies coins te kopen (voor 2 euro ofzo) en dan gewoon een half jaar te laten staan? Kun je dan enigszins geld verdienen als je een beetje mazzel hebt?
pi_135487630
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 16:32 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Websites DDoSsen en dan geld vragen is best lucratief volgens mij.

Maar even wat anders. Is het lucratief om bijvoorbeeld voor een klein bedrag van 10 verschillende startende currencies coins te kopen (voor 2 euro ofzo) en dan gewoon een half jaar te laten staan? Kun je dan enigszins geld verdienen als je een beetje mazzel hebt?
Hangt van het aantal greater fools af, lastig te beantwoorden dus.
so long and thanks for all the fish
pi_135511208
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 18:44 schreef crashbangboom het volgende:
Hangt van het aantal greater fools af, lastig te beantwoorden dus.
Het aantal greater fools dat na hem die coins koopt, of het aantal greater fools dat in de euro en dollar blijft geloven?
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_135511894
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 10:19 schreef Jace_TBL het volgende:

[..]

Het aantal greater fools dat na hem die coins koopt, of het aantal greater fools dat in de euro en dollar blijft geloven?
Het eerste
so long and thanks for all the fish
  woensdag 15 januari 2014 @ 14:27:09 #136
413721 Sloddervosje
Sla niet, prei wel
pi_135519485
Wat zijn de voordelen van Bitcoins ten opzichte van gewoon euro's op de bank?
  woensdag 15 januari 2014 @ 14:28:52 #137
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_135519544
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 14:27 schreef Sloddervosje het volgende:
Wat zijn de voordelen van Bitcoins ten opzichte van gewoon euro's op de bank?
Geen.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 15 januari 2014 @ 14:44:58 #138
413721 Sloddervosje
Sla niet, prei wel
pi_135520108
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 14:28 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Geen.
Duidelijk.
pi_135524092
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 14:27 schreef Sloddervosje het volgende:
Wat zijn de voordelen van Bitcoins ten opzichte van gewoon euro's op de bank?
Makkelijker betalen in een hoop gevallen. Geen deflatie. Om er maar twee te noemen.
జ్ఞ‌ా
pi_135524094
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 14:28 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Geen.
Trololo.
జ్ఞ‌ా
  woensdag 15 januari 2014 @ 16:40:34 #141
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_135524311
quote:
2s.gif Op woensdag 15 januari 2014 16:33 schreef µ het volgende:

[..]

Makkelijker betalen in een hoop gevallen. Geen deflatie. Om er maar twee te noemen.
ideal en bankoverschrijving zijn beide veel makkelijker dan een bitcoin transactie (+ dat je igv een onverschuldigde betaling gewoon je geld terug kan krijgen). en deflatie/inflatie zijn bij bitcoin net zo goed aan de orde.
Daarnaast houden je euro's veel beter hun waarde dan bitcoins, die de laatste tijd nogal fluctueren. Je hebt niks aan geld op de bank dat zoveel fluctueert, dan kun je de ene dag al je boodschappen betalen en de volgende dag betaal je ineens 5x zoveel aan de kassa.
Bitcoin is leuk als betaalmiddel, niet als iets om op je bank te zetten :).

[ Bericht 9% gewijzigd door Maanvis op 15-01-2014 16:50:17 ]
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_135525216
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 16:40 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ideal en bankoverschrijving zijn beide veel makkelijker dan een bitcoin transactie (+ dat je igv een onverschuldigde betaling gewoon je geld terug kan krijgen).
Ik vind bitcoin makkelijker. En het is niet voor domme mensen inderdaad, fout betaald = fout betaald.
quote:
en deflatie/inflatie zijn bij bitcoin net zo goed aan de orde.
Daarnaast houden je euro's veel beter hun waarde dan bitcoins, die de laatste tijd nogal fluctueren. Je hebt niks aan geld op de bank dat zoveel fluctueert,
Onzin, ik heb genoeg besteld met bitcoin. Nogal onzin dus om te zeggen dat je er dus 'niets aan hebt'.
quote:
dan kun je de ene dag al je boodschappen betalen en de volgende dag betaal je ineens 5x zoveel aan de kassa.
Zo hard gaat het gelukkig niet.
quote:
Bitcoin is leuk als betaalmiddel, niet als iets om op je bank te zetten :).
Leuk als betaalmiddel inderdaad.
జ్ఞ‌ా
  woensdag 15 januari 2014 @ 17:05:16 #143
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_135525289
quote:
14s.gif Op woensdag 15 januari 2014 17:03 schreef µ het volgende:

[..]

Ik vind bitcoin makkelijker. En het is niet voor domme mensen inderdaad, fout betaald = fout betaald.

[..]
Heeft niks met domheid te maken, ik heb via internetbankieren wel eens uit vermoeidheid wat verkeerd betaald. Kan ik igv bitcoin niet terugvragen.

quote:
Onzin, ik heb genoeg besteld met bitcoin. Nogal onzin dus om te zeggen dat je er dus 'niets aan hebt'.
Ja en dat was elke dag een andere prijs. Hoe moet dat met automatische afschrijvingen dat je je electriciteit er bijv. mee betaalt? Dan kan het best zijn dat je ineens je jaarsalaris aan bitcoins moet betalen voor 1 maand omdat de bitcoins weer eens helemaal ingezakt zijn.

quote:
Zo hard gaat het gelukkig niet.
Kijk eens die grafieken terug van de laatste tijd.

quote:
Leuk als betaalmiddel inderdaad.
En niet zoals goud of euro's als waardeopslag.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_135525342
quote:
9s.gif Op woensdag 15 januari 2014 16:33 schreef µ het volgende:

[..]

Trololo.
Zou je ook zo gereageerd hebben als Maanvis netjes ja geknikt zou hebben, en kritiekloos op zijn rug gerold zou zijn?

Nogal selectief dit.
so long and thanks for all the fish
pi_135530699
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 14:27 schreef Sloddervosje het volgende:
Wat zijn de voordelen van Bitcoins ten opzichte van gewoon euro's op de bank?
http://cryptogeld.net/faq?voordelen
pi_135531090
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 17:06 schreef crashbangboom het volgende:
Zou je ook zo gereageerd hebben als Maanvis netjes ja geknikt zou hebben, en kritiekloos op zijn rug gerold zou zijn?
Dan had jij er al lang bovenop gezeten.

quote:
Nogal selectief dit.
Uitgerekend van jou klinkt dat wel erg ironisch. Mijnheer de oost-indisch dove die niet inhoudelijk reageert op argumenten die niet in zijn straatje passen, en om de 3 threads weer dezelfde troll nonsens herhaalt.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_135531948
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 16:40 schreef Maanvis het volgende:
ideal en bankoverschrijving zijn beide veel makkelijker dan een bitcoin transactie
Nou nee. Een druk op de "scan QR code" knop (dan wel een klik op een "betaal nu" link) en een druk op de "betaal" knop. Zo makkelijk en snel zijn iDeal en banktransacties absoluut niet.

Als er ergens staat "betaal nu met iDeal" of "betaal nu met Bitcoin" of "maak nu het geld over per banktransactie" weet ik 100% zeker dat het met Bitcoin altijd sneller kan dan met de andere opties.

Bovendien zijn banktransacties in veel plekken van de wereld helemaal niet beschikbaar, of zeer gebrekkig, en sowieso verschrikkelijk langzaam en duur (zeker internationale transacties). En iDeal is buiten NL überhaupt geen optie.

quote:
(+ dat je igv een onverschuldigde betaling gewoon je geld terug kan krijgen).
Nope, een iDeal of een normale banktransactie kun je niet terugdraaien. Dat kan alleen bij automatische incasso's.

quote:
en deflatie/inflatie zijn bij bitcoin net zo goed aan de orde.
Deflatie, ja. Inflatie, nee.

quote:
Daarnaast houden je euro's veel beter hun waarde dan bitcoins, die de laatste tijd nogal fluctueren. Je hebt niks aan geld op de bank dat zoveel fluctueert, dan kun je de ene dag al je boodschappen betalen en de volgende dag betaal je ineens 5x zoveel aan de kassa.
Euro's gaan gegarandeerd hun waarde verliezen. Ben het natuurlijk met je eens dat bitcoins momenteel veel harder fluctueren dan euro's, maar dat blijft alleen relevant zolang euro-prijzen nog de de facto standaard zijn. Naarmate Bitcoin meer een algemene standaard wordt, worden die fluctuacties steeds minder relevant, en op een gegeven moment zeggen we "de euro fluctueert veel te hard, nu is ie nog 0.5 mBTC waard, morgen nog maar 0.1, daar kun je niet normaal boodschappen mee doen".

quote:
Bitcoin is leuk als betaalmiddel, niet als iets om op je bank te zetten :).
Bij Bitcoin heb je helemaal geen bank, dat is nou juist één van de grote voordelen :)
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
  woensdag 15 januari 2014 @ 19:41:57 #148
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_135532644
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 19:30 schreef Jace_TBL het volgende:

[..]

Nou nee. Een druk op de "scan QR code" knop (dan wel een klik op een "betaal nu" link) en een druk op de "betaal" knop. Zo makkelijk en snel zijn iDeal en banktransacties absoluut niet.

Als er ergens staat "betaal nu met iDeal" of "betaal nu met Bitcoin" of "maak nu het geld over per banktransactie" weet ik 100% zeker dat het met Bitcoin altijd sneller kan dan met de andere opties.
Je moet bij ideal nog je bank password invullen net zoals je bij je bitcoin wallet nog een wachtwoord in moet vullen. Ideal is net zo snel.

quote:
Bovendien zijn banktransacties in veel plekken van de wereld helemaal niet beschikbaar, of zeer gebrekkig, en sowieso verschrikkelijk langzaam en duur (zeker internationale transacties). En iDeal is buiten NL überhaupt geen optie.
We leven in Nederland dus in Nederland heb je die voordelen van Ideal weldegelijk.
quote:
Nope, een iDeal of een normale banktransactie kun je niet terugdraaien. Dat kan alleen bij automatische incasso's.
nee hoor, als je perongeluk een verkeerde betaling over maakt kun je de rekeningeigenaar vragen om het terug te storten. Dat kan bij bitcoin niet aangezien de eigenaasr van de rekening anoniem is.
quote:
Deflatie, ja. Inflatie, nee.
quote:
Euro's gaan gegarandeerd hun waarde verliezen. Ben het natuurlijk met je eens dat bitcoins momenteel veel harder fluctueren dan euro's, maar dat blijft alleen relevant zolang euro-prijzen nog de de facto standaard zijn. Naarmate Bitcoin meer een algemene standaard wordt, worden die fluctuacties steeds minder relevant, en op een gegeven moment zeggen we "de euro fluctueert veel te hard, nu is ie nog 0.5 mBTC waard, morgen nog maar 0.1, daar kun je niet normaal boodschappen mee doen".
denk het niet, denk dat er teveel altcoins zullen zijn die de shine van bitcoin wegnemen.
quote:
Bij Bitcoin heb je helemaal geen bank, dat is nou juist één van de grote voordelen :)
Wat is dat voordeel precies? (SVP vergelijken met gerenommeerde nederlandse banken, niet met buitenlandse crap).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_135534392
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 17:06 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Zou je ook zo gereageerd hebben als Maanvis netjes ja geknikt zou hebben, en kritiekloos op zijn rug gerold zou zijn?

Nogal selectief dit.
Maanvis beweert dingen die niet waar zijn, daar mag ik best wat van zeggen :P.
జ్ఞ‌ా
pi_135534407
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 19:41 schreef Maanvis het volgende:
We leven in Nederland dus in Nederland heb je die voordelen van Ideal weldegelijk.
En jij koopt alleen maar in NL?
జ్ఞ‌ా
pi_135534430
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 19:41 schreef Maanvis het volgende:
Wat is dat voordeel precies? (SVP vergelijken met gerenommeerde nederlandse banken, niet met buitenlandse crap).
Geen kosten bijvoorbeeld *O*.
జ్ఞ‌ా
pi_135534857
quote:
14s.gif Op woensdag 15 januari 2014 20:08 schreef µ het volgende:

[..]

Maanvis beweert dingen die niet waar zijn, daar mag ik best wat van zeggen :P.
Als Maanvis dingen zou beweren die niet waar zijn zou je dat best anders kunnen pareren zonder dit soort oneliners. Quod non :)
so long and thanks for all the fish
  woensdag 15 januari 2014 @ 20:18:55 #153
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_135534875
quote:
10s.gif Op woensdag 15 januari 2014 20:09 schreef µ het volgende:

[..]

En jij koopt alleen maar in NL?
liefst wel, in NL heb je thuiswinkel waarborg, wet koop op afstand, amper transactiekosten/bezorgkosten en betrouwbare webwinkels. Dat is bij andere buitenlandse webwinkels allemaal veel onbetrouwbaarder en duurder.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 15 januari 2014 @ 20:19:47 #154
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_135534921
quote:
3s.gif Op woensdag 15 januari 2014 20:09 schreef µ het volgende:

[..]

Geen kosten bijvoorbeeld *O*.
Wat is dan die transactiekosten die je moet betalen om je transfer snel door het netwerk heen te krijgen?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_135535008
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 19:17 schreef Jace_TBL het volgende:

Uitgerekend van jou klinkt dat wel erg ironisch. Mijnheer de oost-indisch dove die niet inhoudelijk reageert op argumenten die niet in zijn straatje passen, en om de 3 threads weer dezelfde troll nonsens herhaalt.
Dat kun je vast inhoudelijk onderbouwen, vooral aangezien ik niet eens in 3 threads in de afgelopen maand heb kunnen reageren omdat ik zo dom ben geweest om te openbaren dat ik achter schermen door een bithead bedreigd ben.... :(
so long and thanks for all the fish
pi_135536205
Ofwel leuk Jace_TBL dat je doorgaat met dat oude spelletje met je mod vrinden om elke realist kallt te stellen.

Ach, misschien lukt het ook wel.
so long and thanks for all the fish
pi_135537451
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 20:19 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Wat is dan die transactiekosten die je moet betalen om je transfer snel door het netwerk heen te krijgen?
Je betaling is vrijwel instant bij bitcoin... Wachten op confirmations is vaak onnodig.
జ్ఞ‌ా
pi_135541454
Niettegenzeggende dat het negeren van bepaalde constateringen ook veelzeggend zijn.

Ver van wegblijven van deze bluf, dames en heren.

hey mijn mening he, ook al bevestigen jullie die ten enenmale
so long and thanks for all the fish
pi_135541618
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 22:11 schreef crashbangboom het volgende:
Niettegenzeggende dat het negeren van bepaalde constateringen ook veelzeggend zijn.

Ver van wegblijven van deze bluf, dames en heren.

hey mijn mening he, ook al bevestigen jullie die ten enenmale
Ik heb niet de tijd om overal op te reageren.
జ్ఞ‌ా
pi_135542007
quote:
3s.gif Op woensdag 15 januari 2014 22:15 schreef µ het volgende:

[..]

Ik heb niet de tijd om overal op te reageren.
Dat begrijp ik, je hebt alleen de tijd voor cricle jerks. Carry on then, misschien heeft een ander mod wel tijd voor wat ie voor heeft getekend als semi-vrijwilliger

Een zwaktebod is natuurlijk nooit een vergoeding voor bluf
so long and thanks for all the fish
  woensdag 15 januari 2014 @ 22:49:22 #161
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_135543305
Lief doen he, jongens!
pi_135543747
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 22:49 schreef n00b13 het volgende:
Lief doen he, jongens!
:) beetje doorzichtig dit :D

Beetje onbevooroordeeld en non opportunistisch, lijkt me beter.

En een disclosure van belangen.
so long and thanks for all the fish
pi_135546953
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 19:41 schreef Maanvis het volgende:
Je moet bij ideal nog je bank password invullen net zoals je bij je bitcoin wallet nog een wachtwoord in moet vullen. Ideal is net zo snel.
Op mijn mobiele wallet hoef ik geen password in te vullen (uiteraard heb ik in een wallet zonder password geen enorme bedragen zitten, net zoals ik ook niet met enorme bedragen cash geld op zak loop).

Zelfs met wallet-password is Bitcoin nog steeds sneller dan iDeal. Naam + password van je bank invullen, pincode + verificatie code (+ in sommige gevallen ook het bedrag) invullen op identifier van de bank en response code invullen op website (of een PAC + TAN code via SMS in geval van ING), met Bitcoin ben je dan al 3 bestellingen verder.

quote:
We leven in Nederland dus in Nederland heb je die voordelen van Ideal weldegelijk.
Ik bestel regelmatig dingen in het buitenland. Hoeft niet, maar het kan in ieder geval wel, met iDeal niet.

quote:
nee hoor, als je perongeluk een verkeerde betaling over maakt kun je de rekeningeigenaar vragen om het terug te storten.
Hoe kom jij aan de contactgegevens van de eigenaar van een willekeurige bankrekening?
Dan moet het allemaal via een bank gaan (de bank van het verkeerde rekeningnummer waarschijnlijk), en die zal die gegevens zeker niet zomaar vrijgeven (mogen ze niet eens i.v.m. privacy, en belang van hun eigen klant weegt voor hun zwaarder dan jouw belang).

En zoals je zelf al zegt, je kunt het vragen (of hooguit de vraag naar de bank sturen en hopen dat zij het willen doorsturen), en dan maar afwachten of diegene het zint om terug te betalen. Je hebt geen poot om op te staan in ieder geval.

quote:
Dat kan bij bitcoin niet aangezien de eigenaasr van de rekening anoniem is.
Je kunt berichten bij een transactie invullen (o.a. via blockchain.info) dus je kunt dan 1 satoshi naar dat adres sturen (aanzienlijk goedkoper dan een telefoontje naar een bank) met je verzoek. Dat komt dan in ieder geval direct aan bij de eigenaar, en niet via een bank (die er waarschijnlijk geen reet mee doet).

quote:
denk het niet, denk dat er teveel altcoins zullen zijn die de shine van bitcoin wegnemen.
Altcoins verschijnen en verdwijnen met massa's tegelijk, en Bitcoin blijft alleen maar groeien (qua marktacceptatie, gebruikers, volume, enzovoort). Van al die altcoins tot nu toe geef ik er geen één een realistische kans om Bitcoin van de troon te stoten, want ze voegen niets wezenlijks toe, en lopen qua ontwikkeling van het ecosysteem eromheen en netwerkgrootte wel jaren achter. Maar we zullen zien.

quote:
Wat is dat voordeel precies? (SVP vergelijken met gerenommeerde nederlandse banken, niet met buitenlandse crap).
Gerenommeerde Nederlandse banken zei je? Nou, die voordelen zijn:
• Dat er geen ABN Amro hoeft te worden opgekocht met belastinggeld omdat ze te veel hebben lopen rotzooien met fusies en verkopen.
• Dat er geen miljardenlening (belastinggeld, wederom) aan ING hoeft te worden verstrekt om koste wat kost een bedrijf overeind te houden, terwijl ieder ander privaat bedrijf met een commerciëel eigenbelang dat op die manier zaken deed, keihard failliet was gegaan.
• Dat er geen SNS hoeft te worden gesplitst in een Bank en Verzekeringsgedeelte en overeind moet worden gehouden met een 'kapitaalinjectie'.
• Dat er geen Rabobank (je weet wel, die met hun 'ethische commissie' die bezwaar had tegen Bitcoin :')) kan manipuleren met de Libor Rente waarmee ze de maatschappij voor vele miljarden hebben genaaid.

Dat waren de vier grootste geloof ik. Ik zal de naam Dirk Schuitinga nog even buiten beschouwen laten.

En verder sowieso in het algemeen dat we voor allerlei dingen dan niet meer afhankelijk zijn van banken en hun monopolie op betalingsverkeer (waar ze nu met z'n allen gigantisch veel geld voor betalen). En dat je zonder gezeik geld kunt overmaken naar wie ook ter wereld (ook bijvoorbeeld familieleden in landen waar helemaal geen normale banken zijn), snel, direct, vrijwel gratis. En dat banken (en daarmee ook de NSA) niet zomaar kan zien (of zelfs blokkeren) waar je je geld aan uitgeeft.

En wat dacht je van het debiele systeem dat banken (dus niet overheden, maar private bedrijven met een commerciël agenda) het alleenrecht hebben om geld te creëren uit niets, wat de rest van de samenleving (ook de overheid) van ze moet lenen tegen rente. Alleen al Nederland betaalt per jaar meer dan 10 miljard aan rente, om dat onrecht in stand te houden. Dat is godverdomme ook mijn belastinggeld wat naar die speknekken gaat. Weet je hoeveel onderwijs, zorg en infrastructuur je daarvan kunt financieren :{
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
  donderdag 16 januari 2014 @ 11:50:36 #164
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_135554892
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 18:44 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Hangt van het aantal greater fools af, lastig te beantwoorden dus.
Ik ga het gewoon proberen met een klein bedrag.
pi_135899480
Vraagje over Bitcoin (ik heb veel maar niet alles hier gelezen)

Waarom wordt die beloning minder en wie heeft die beloningen bepaald?

EDIT: Drie seconde later lees ik het antwoord op deze vraag al :')


Vraagje over Multibit:

Ik heb mn public adress gevonden, maar ik weet niet waar ik mn private key kan vinden. Wel hoe ik ze moet exporteren, maar dan krijg ik een onopenbaar .key bestand?
Bringing them big boy toys, I do big boy things, I make big boy noise
  dinsdag 11 februari 2014 @ 18:29:30 #166
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_136595424
Ik wil binnenkort mogelijk bitcoins gaan accepteren op mijn werk. Klopt het dat de betalende partij altijd 0.0001 BTC fee betaald? Dat is zo'n 5 cent ik verkoop voornamelijk producten tussen 2 en 4 euro (koffie, bier enz).
Hoelang duurt een transactie? Ik heb 1 keer een transactie tussen 2 telefoons gedaan en dat ging vrij vlot. Kun je daar van uit gaan?
Welke koers gebruikt de standaard app? Is het logisch om die koers aan te houden. Het is natuurlijk wel makkelijker om 2,90 euro in te voeren in de app ipv het zelf omrekenen.
  dinsdag 11 februari 2014 @ 18:31:32 #167
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_136595484
Als ik mijn bitcoins aan het eind van mijn dienst inlever bij bittonic om het geld in de kassa te doen maak ik verlies? Als de koers de hele dienst gelijk is gebleven?
  dinsdag 11 februari 2014 @ 18:45:22 #168
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_136595985
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 18:29 schreef borbit het volgende:
Ik wil binnenkort mogelijk bitcoins gaan accepteren op mijn werk. Klopt het dat de betalende partij altijd 0.0001 BTC fee betaald? Dat is zo'n 5 cent ik verkoop voornamelijk producten tussen 2 en 4 euro (koffie, bier enz).
Hoelang duurt een transactie? Ik heb 1 keer een transactie tussen 2 telefoons gedaan en dat ging vrij vlot. Kun je daar van uit gaan?
Welke koers gebruikt de standaard app? Is het logisch om die koers aan te houden. Het is natuurlijk wel makkelijker om 2,90 euro in te voeren in de app ipv het zelf omrekenen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 18:31 schreef borbit het volgende:
Als ik mijn bitcoins aan het eind van mijn dienst inlever bij bittonic om het geld in de kassa te doen maak ik verlies? Als de koers de hele dienst gelijk is gebleven?
Kijk hier eens naar anders, hoef je helemaal geen koersrisico meer te lopen: https://bitonic.nl/news/23/betaalpagina-bitmerchant-vernieuwd

In principe hoef je als je zelf de betalingen aanneemt helemaal niet op confirmations te wachten, een double spend is de moeite niet voor die bedragen :N

Er is wel (vrijwel) altijd een fee nodig ja, maar hoe doe je dat dan met klanten die willen pinnen? Dat is duurder voor je. En ik zou degene die met BTC wil betalen zelf de fee laten betalen :Y
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
  dinsdag 11 februari 2014 @ 19:29:00 #169
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_136597781
Ja dat is te officieel. Ik wil het gewoon 1 middag per week doen. En zolang het bij een enkeling blijft het gewoon zelf doen. Dus klant betaald mij in btc en aan het eind van mijn dienst betaal ik zeg maar mijn rekening bij de bar in euros. Mijn werkgever heeft echt geen benul van wat btc is geen zin ook om uit te leggen. Er zijn echter wel enkele vaste klanten die het leuk zouden vinden. Ik schat dat het hoogstend om 20 euro per dag zal gaan. Mocht het meer worden kan ik het altijd officieel aanpakken.
  dinsdag 11 februari 2014 @ 19:34:34 #170
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_136598051
Ik ook even naar bitcoin apps te kijken in de play store. En er staan allerhande apps die me gratis bitcoins willen geven. Dit is scam? Ik heb er 1 dan moet ik op een knopje drukken en dan krijg ik 0.00003 btc of iets dergelijks. (bitcoin tapper) Waar komt dat geld vandaan? Het toont geen adds of iets.
pi_136612343
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 14:27 schreef Sloddervosje het volgende:
Wat zijn de voordelen van Bitcoins ten opzichte van gewoon euro's op de bank?
Speculeren op de hype...

Verder ben ik het eens met Maanvis....

Daarnaast heb je niets aan bitcoins, als er niet ergens een computertje (in wat voor vorm dan ook, mobiel, tablet) in de buurt is. Sta je daar met een usb stick met je wallet in Afrika, terwijl voor de zoveelste keer de stroom daar weer eens is uitgevallen en PC's en communicatienetwerken het niet doen... Ja misschien morgen :')
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  woensdag 12 februari 2014 @ 00:40:38 #172
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_136613229
quote:
10s.gif Op woensdag 12 februari 2014 00:07 schreef Godshand het volgende:

[..]

Speculeren op de hype...

Verder ben ik het eens met Maanvis....

Daarnaast heb je niets aan bitcoins, als er niet ergens een computertje (in wat voor vorm dan ook, mobiel, tablet) in de buurt is. Sta je daar met een usb stick met je wallet in Afrika, terwijl voor de zoveelste keer de stroom daar weer eens is uitgevallen en PC's en communicatienetwerken het niet doen... Ja misschien morgen :')
Een telefoon is ook een computer. Oh wacht, je hebt het over Afrika, dan gaat het niet werken nee.


Of toch wel, al van m-pesa gehoord? http://en.m.wikipedia.org/wiki/M-Pesa

Of even kijken wat Bill Gates te zeggen heeft over digitaal geld in arme landen (Afrika, India ect.)

quote:
The foundation is involved in digital money but unlike Bitcoin it would not be anonymous digital money. In Kenya M-pesa is being used for almost half of all transactions. Digital money has low transaction costs which is great for the poor because they need to do financial transactions with small amounts of money. Over the next 5 years I think digital money will catch on in India and parts of Africa and help the poorest a lot.
Nee, je hebt toch gelijk, digitaal geld gaat nooit werken in Afrika :')
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
  woensdag 12 februari 2014 @ 00:56:36 #173
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_136613528
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 19:29 schreef borbit het volgende:
Ja dat is te officieel. Ik wil het gewoon 1 middag per week doen. En zolang het bij een enkeling blijft het gewoon zelf doen. Dus klant betaald mij in btc en aan het eind van mijn dienst betaal ik zeg maar mijn rekening bij de bar in euros. Mijn werkgever heeft echt geen benul van wat btc is geen zin ook om uit te leggen. Er zijn echter wel enkele vaste klanten die het leuk zouden vinden. Ik schat dat het hoogstend om 20 euro per dag zal gaan. Mocht het meer worden kan ik het altijd officieel aanpakken.
Dan zou je zelf het koersrisico lopen :Y Maar tip van mij: doe het niet zolang je baas geen akkoord geeft, niet iedere baas is er van gediend.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_136616143
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2014 00:40 schreef Maxbet het volgende:

[..]

Een telefoon is ook een computer. Oh wacht, je hebt het over Afrika, dan gaat het niet werken nee.

Of toch wel, al van m-pesa gehoord? http://en.m.wikipedia.org/wiki/M-Pesa

Nee, je hebt toch gelijk, digitaal geld gaat nooit werken in Afrika :')
M-Pesa is niet een soortgelijk cryptocurrency als Bitcoin. Je moet kosten betalen voor transacties, iets wat bij bitcoin dus niet hoeft.

Maar goed, Kenya is ook een redelijk welvarend Afrikaans land. Niet in alle Afrikaanse landen is het zo goed...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  woensdag 12 februari 2014 @ 14:47:11 #175
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_136625892
quote:
4s.gif Op woensdag 12 februari 2014 09:05 schreef Godshand het volgende:

[..]

M-Pesa is niet een soortgelijk cryptocurrency als Bitcoin. Je moet kosten betalen voor transacties, iets wat bij bitcoin dus niet hoeft.

Maar goed, Kenya is ook een redelijk welvarend Afrikaans land. Niet in alle Afrikaanse landen is het zo goed...
M-Pesa laat wel mooi zien dat dit een non-issue is:
quote:
10s.gif Op woensdag 12 februari 2014 00:07 schreef Godshand het volgende:
Daarnaast heb je niets aan bitcoins, als er niet ergens een computertje (in wat voor vorm dan ook, mobiel, tablet) in de buurt is. Sta je daar met een usb stick met je wallet in Afrika, terwijl voor de zoveelste keer de stroom daar weer eens is uitgevallen en PC's en communicatienetwerken het niet doen..
Maar je zegt nu eigenlijk dat Bitcoin nog beter zou zijn voor de mensen daar dan M-Pesa :? (Al zou ik dat zelf niet zomaar zeggen, ken M-Pesa niet goed genoeg om daar over te oordelen)
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_136641071
Vele bitcoin exchange firma's rijzen en verdwijnen met de zon. Waardoor dat het niet echt stabiel kan worden genoemd.

Of heb ik dit verkeerd ?
pi_136641227
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 20:46 schreef theunderdog het volgende:
Vele bitcoin exchange firma's rijzen en verdwijnen met de zon. Waardoor dat het niet echt stabiel kan worden genoemd.

Of heb ik dit verkeerd ?
Dat klopt ongeveer wel ja :{.
జ్ఞ‌ా
pi_136641574
quote:
9s.gif Op woensdag 12 februari 2014 20:48 schreef µ het volgende:

[..]

Dat klopt ongeveer wel ja :{.
Aan de andere kun je ook stellen dat bitcoin volledig los staat van de exchanges, toch?
pi_136641663
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 20:54 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Aan de andere kun je ook stellen dat bitcoin volledig los staat van de exchanges, toch?
Ook waar ;). De exchanges zijn niet de 'bazen' van bitcoin. Het is decentraal, het netwerk 'beslist'.

Maar het effect van de exchanges op de prijs is inderdaad nogal groot.
జ్ఞ‌ా
pi_136641970
quote:
3s.gif Op woensdag 12 februari 2014 20:55 schreef µ het volgende:

[..]

Ook waar ;). De exchanges zijn niet de 'bazen' van bitcoin. Het is decentraal, het netwerk 'beslist'.

Maar het effect van de exchanges op de prijs is inderdaad nogal groot.
Gaat dat nog veranderen denk je?
pi_136643463
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 21:00 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Gaat dat nog veranderen denk je?
Ben benieuwd of er regulering komt voor exchanges. Dat heeft voor- en nadelen. Een voordeel zou zijn dat ze beter beschermd moeten zijn en dus betrouwbaarder worden ;).
జ్ఞ‌ా
pi_136643515
In principe zou bitoin volledig kunnen werken zonder banken toch?
pi_136652880
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 21:27 schreef theunderdog het volgende:
In principe zou bitoin volledig kunnen werken zonder banken toch?
Yes!
జ్ఞ‌ా
pi_136656908
quote:
10s.gif Op woensdag 12 februari 2014 00:07 schreef Godshand het volgende:

[..]

Daarnaast heb je niets aan bitcoins, als er niet ergens een computertje (in wat voor vorm dan ook, mobiel, tablet) in de buurt is. Sta je daar met een usb stick met je wallet in Afrika, terwijl voor de zoveelste keer de stroom daar weer eens is uitgevallen en PC's en communicatienetwerken het niet doen... Ja misschien morgen :')
Als je in Afrika met je euro's aankomt heb je er ook de ballen aan hoor. Vrij non-argument dit.
Bringing them big boy toys, I do big boy things, I make big boy noise
pi_136664484
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 21:27 schreef theunderdog het volgende:
In principe zou bitoin volledig kunnen werken zonder banken toch?
Er zouden ook gewoon weer bitcoin spaarbanken kunnen komen hoor. Waar je rente in bitcoins krijgt uitgekeerd...

Dus ik denk niet dat je helemaal van banken af zou zijn...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_136664922
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 17:18 schreef Hoogstaande het volgende:
Vraagje over Multibit:

Ik heb mn public adress gevonden, maar ik weet niet waar ik mn private key kan vinden. Wel hoe ik ze moet exporteren, maar dan krijg ik een onopenbaar .key bestand?
In MultiBit: Tools -> Export Private Keys. Kies een Export bestandsnaam, vink aan of je het bestand wil encrypten of niet (indien wel, dan ook een password invullen), en klik op de Export button. Je krijgt inderdaad een .key bestand, maar dat is gewoon een tekstbestand. Dit kun je in een random text editor slepen, bijvoorbeeld Notepad.

Let op, als je met encryptie hebt geexporteerd, is de data nog encrypted dus kun je je keys alsnog niet lezen. Zonder encryptie staan je private keys er gewoon als plaintext in.

Weet je trouwens wel HEEL zeker dat dit is wat je wilt? Je private keys heb je voor normaal gebruik nooit expliciet nodig, dat regelt je wallet software allemaal (MultiBit dus in dit geval). Ook als je in plaats van dingen te exportern gewoon je .wallet bestand backupt, dan zitten daar je private keys (en dus de toegang tot je geld) bij in.
pi_136665049
quote:
10s.gif Op woensdag 12 februari 2014 00:07 schreef Godshand het volgende:
Daarnaast heb je niets aan bitcoins, als er niet ergens een computertje (in wat voor vorm dan ook, mobiel, tablet) in de buurt is. Sta je daar met een usb stick met je wallet in Afrika, terwijl voor de zoveelste keer de stroom daar weer eens is uitgevallen en PC's en communicatienetwerken het niet doen... Ja misschien morgen :')
Dat geldt ook voor pinnen, wire transfers, credit cards, paypal, en internetbankieren. Al heb je daar bovenop dan ook nog extra afhankelijkheid van banken of andere 3rd parties, die bovendien in veel landen nog eens zeer gebrekkig zijn.

[ Bericht 7% gewijzigd door cryptogeld op 13-02-2014 15:08:28 ]
pi_136665468
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 21:27 schreef theunderdog het volgende:
In principe zou bitoin volledig kunnen werken zonder banken toch?
Wat betreft puur het geld en betalingsverkeer, ja. Net als contant geld, of goud, daar heb je ook niemand voor nodig. Maar dan online.

Praktisch gezien lijkt Bitcoin qua werking gewoon op internetbankieren, dus met "rekeningen" (adressen) met saldo's er op die je naar elkaar kunt overmaken enalles. Alleen dan zonder de banken, die zijn er tussenuitgehaald :) En zonder die dan weer te vervangen door een andere externe partij waar je dan weer van afhankelijk bent of die alle macht en controle heeft (zoals bij paypal of credit cards wel het geval is).

Daarnaast zijn er natuurlijk wel allerlei andere functies die banken vervullen, en die kunnen ze ook met Bitcoin gewoon blijven vervullen. Kredietverstrekking bijvoorbeeld, of een service om je geld veilig op te slaan (een soort "Bitcoin spaarrekening").

Banken hoeven ook zeker niet te verdwijnen als Bitcoin groot wordt. In tegendeel, er zullen allerlei andere behoeften en diensten komen waar banken mooi op in kunnen springen.

Maar dat monopolie op geld en betalingsverkeer van ze, dat is wel afgelopen.
  dinsdag 18 februari 2014 @ 13:15:32 #189
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_136845950
ik heb dus 0.01218 BTC staan bij MtGox. Als het goed is kan ik mijn kapitaal binnenkort daar weg halen. Is er een altcoin waar ik voor dat bedrag er een zooitje krijg om een beetje te oefenen met handelen? En welke exchange moet ik daarvoor gebruiken?

:')
  dinsdag 18 februari 2014 @ 14:29:54 #190
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_136849237
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 13:15 schreef borbit het volgende:
ik heb dus 0.01218 BTC staan bij MtGox. Als het goed is kan ik mijn kapitaal binnenkort daar weg halen. Is er een altcoin waar ik voor dat bedrag er een zooitje krijg om een beetje te oefenen met handelen? En welke exchange moet ik daarvoor gebruiken?

:')
Er zijn er genoeg, cryptsy staat er vol mee :')
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_137273810
Hallo. Is het nu verstandig bitcoins te kopen. Heb even getest met 20 euro. Alles werkt en mijn wallet ook. Nu is de waarde ongeveer 400 euro. Ben alleenstaand en heb niet zo'n groot kapitaal.

Dank u voor uw reactie.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 19:03:18 #192
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_137279858
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 15:57 schreef eengebruikersnaam het volgende:
Hallo. Is het nu verstandig bitcoins te kopen. Heb even getest met 20 euro. Alles werkt en mijn wallet ook. Nu is de waarde ongeveer 400 euro. Ben alleenstaand en heb niet zo'n groot kapitaal.

Dank u voor uw reactie.
Dat is door niemand te beantwoorden maar investeer in ieder geval nooit meer dan je kunt missen.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
  dinsdag 4 maart 2014 @ 04:17:03 #193
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_137370406
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 20:19 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Wat is dan die transactiekosten die je moet betalen om je transfer snel door het netwerk heen te krijgen?
Ja als je gewoon met de app betaald staat er altijd 0.0001 extra bij afgeschreven. Ik weet niet wat dat is gaat denk naar de oprichter ofzo. Dat is waarschijnlijk iemand in Japan maar hij is extreem media schuw. Maar zal inmiddels zelf wel een hoop coins hebben. Per duizend transacties gaat er immers 1 bitcoin naar hem. Wel bijdehand om gewoon je eigen geld te creëren en vervolgens belasting te gaan heffen. En als de bitcoin straks een paar duizend per stuk is krijgt hij natuurlijk steeds alleen maar meer en meer dus hij is gewoon de nieuwe 1%!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 4 maart 2014 @ 08:19:58 #194
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_137371386
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 04:17 schreef borbit het volgende:

[..]

Ja als je gewoon met de app betaald staat er altijd 0.0001 extra bij afgeschreven. Ik weet niet wat dat is gaat denk naar de oprichter ofzo. Dat is waarschijnlijk iemand in Japan maar hij is extreem media schuw. Maar zal inmiddels zelf wel een hoop coins hebben. Per duizend transacties gaat er immers 1 bitcoin naar hem. Wel bijdehand om gewoon je eigen geld te creëren en vervolgens belasting te gaan heffen. En als de bitcoin straks een paar duizend per stuk is krijgt hij natuurlijk steeds alleen maar meer en meer dus hij is gewoon de nieuwe 1%!
Voordat je onzin uitkraamt, lees je eerst even in :')

De fees gaan naar de miners die het netwerk van bitcoin maken, zonder hen is er geen bitcoin.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 4 maart 2014 @ 16:51:48 #195
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_137385079
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 08:19 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Voordat je onzin uitkraamt, lees je eerst even in :')

De fees gaan naar de miners die het netwerk van bitcoin maken, zonder hen is er geen bitcoin.
fuck hun, gewoon geen fees betalen.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_137694640
Laatste transactie die ik verstuurde zonder fee's duurde wel iets van twee dagen.
pi_137705005
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 08:19 schreef Nattekat het volgende:

De fees gaan naar de miners die het netwerk van bitcoin maken, zonder hen is er geen bitcoin.
:')

Die minen toch al bitcoins? Gouddelvers die alleen gaan gouddelven krijgen toch ook geen extra toeslag? Ze verkopen het gedolven goud voor de verkoopkoers.

Dus je moet blij zijn met de bitcoins die je gedolven hebt en die verkoop je. Als je geluk hebt is de koers gunstig, zo niet maak je verlies :)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  donderdag 13 maart 2014 @ 20:23:26 #198
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_137706503
quote:
10s.gif Op donderdag 13 maart 2014 19:52 schreef Godshand het volgende:

[..]

:')

Die minen toch al bitcoins? Gouddelvers die alleen gaan gouddelven krijgen toch ook geen extra toeslag? Ze verkopen het gedolven goud voor de verkoopkoers.

Dus je moet blij zijn met de bitcoins die je gedolven hebt en die verkoop je. Als je geluk hebt is de koers gunstig, zo niet maak je verlies :)
Die krijgen nu inderdaad een extra reward per blok maar dat is tijdelijk. Uiteindelijk is de enige beloning voor de miners de transactie fee's. Zie de beloning die ze er nu bij krijgen als een subsidie om de miners aan de gang te houden zolang het transactievolume nog te laag is.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_138434860
Ik las net het nieuwsbericht dat een man illegaal stroom aftapte om bitcoins te maken. Daar stond bij in het commentaar dat het nu niet lucratief is om bitcoins te maken met alleen je eigen computer en stroomvoorziening. Vreet de computer dan zoveel extra stroom als het bitcoins mined? Ik vraag het omdat ik in een appartementencomplex woon met een vaste energierekening en zonder eigen meterkast en misschien wel wat bit of litecoins bij elkaar wil sprokkelen als ik toch onbeperkt energie heb.

Dus mijn vraag is eigenlijk: Als ik ga minen met een vaste energierekening, wordt het dan wel winstgevend? Ik neem aan van wel en dan is de vervolgvraag: Zou iemand er iets op tegen kunnen hebben dat ik dat doe?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 2 april 2014 @ 15:33:13 #200
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_138437197
quote:
7s.gif Op woensdag 2 april 2014 14:22 schreef Helgen het volgende:
Ik las net het nieuwsbericht dat een man illegaal stroom aftapte om bitcoins te maken. Daar stond bij in het commentaar dat het nu niet lucratief is om bitcoins te maken met alleen je eigen computer en stroomvoorziening. Vreet de computer dan zoveel extra stroom als het bitcoins mined? Ik vraag het omdat ik in een appartementencomplex woon met een vaste energierekening en zonder eigen meterkast en misschien wel wat bit of litecoins bij elkaar wil sprokkelen als ik toch onbeperkt energie heb.

Dus mijn vraag is eigenlijk: Als ik ga minen met een vaste energierekening, wordt het dan wel winstgevend? Ik neem aan van wel en dan is de vervolgvraag: Zou iemand er iets op tegen kunnen hebben dat ik dat doe?
Zelfs het minen van litecoins, vooral met een normale pc is alles behalve winstgevend. Je kan beter de nieuwe coins in de gaten houden en die minen zo lang de difficulty laag is en daarna hopen dat het op een exchange komt.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')