Nee, je bent niet de enige ondernemer. Als je een echte ondernemer voor de winstaangifte bent, staat de aangifte in je persoonlijke omgeving.quote:Op maandag 3 maart 2014 11:43 schreef speknek het volgende:
Ben ik nou de enige ondernemer hier? Waar is dat programma inkomstenbelasting voor ondernemers?
De vofquote:Op maandag 3 maart 2014 18:06 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Aan wie wil je die declaratie versturen?
Geen eigenwoningschuld meer -> geen huurwaardeforfait meer, da's toch wel prettig!quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:16 schreef belfis het volgende:
Het programma constateert / waarschuwt dat er geen Eigenwoningschuld meer is. Vandaar de waarschuwing.
Waarvoor?quote:
Ik maak netjes declaraties voor mijzelf en mijn compagnon, lijkt me wel zo handig en netjes om de administratie kloppend te hebben niet.quote:Op woensdag 5 maart 2014 10:01 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Waarvoor?
Want volgens mij snap je het principe van een vof niet,...
Pas als je ook geen kosten voor een eigenwoningschuld (bijv. rente) hebt ingevuld.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:21 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Geen eigenwoningschuld meer -> geen huurwaardeforfait meer, da's toch wel prettig!
Privé betaalde zakelijke kosten?quote:Op woensdag 5 maart 2014 10:02 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Ik maak netjes declaraties voor mijzelf en mijn compagnon, lijkt me wel zo handig en netjes om de administratie kloppend te hebben niet.
Je stuurt een rekening aan de Vof voor jouw te betalen inkomstenbelasting?quote:Op woensdag 5 maart 2014 10:02 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Ik maak netjes declaraties voor mijzelf en mijn compagnon, lijkt me wel zo handig en netjes om de administratie kloppend te hebben niet.
Als dat mogelijk is, mag ik dan de declaratie sturen aan mijn eenmanszaak en mijn vof? Beide zijn namelijk de oorzaaak dat ik belasting moet betalen.quote:Op woensdag 5 maart 2014 10:06 schreef DonJames het volgende:
[..]
Je stuurt een rekening aan de Vof voor jouw te betalen inkomstenbelasting?
Erhm ja, want ik haal het uit de VOF. En aangezien de VOF (net als een eenmanszaak) betekend dat al het zakelijke geld privé is (alleen dan gedeeld door 2 in de VOF in dit geval) lijkt mij dat niet meer dan logisch. Ik maak alleen een declaratie om de administratie kloppend te houden.quote:Op woensdag 5 maart 2014 10:06 schreef DonJames het volgende:
[..]
Je stuurt een rekening aan de Vof voor jouw te betalen inkomstenbelasting?
Beiden zijn ook je prive geld...quote:Op woensdag 5 maart 2014 10:10 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Als dat mogelijk is, mag ik dan de declaratie sturen aan mijn eenmanszaak en mijn vof? Beide zijn namelijk de oorzaaak dat ik belasting moet betalen.
Ik begrijp niet wat je hiermee wil zeggen sorry.quote:Op woensdag 5 maart 2014 10:05 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Privé betaalde zakelijke kosten?
Ik kan me niet voorstellen dat je kosten precies gelijk zijn aan je opbrengsten.
quote:Op woensdag 5 maart 2014 10:51 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Erhm ja, want ik haal het uit de VOF. En aangezien de VOF (net als een eenmanszaak) betekend dat al het zakelijke geld privé is (alleen dan gedeeld door 2 in de VOF in dit geval) lijkt mij dat niet meer dan logisch. Ik maak alleen een declaratie om de administratie kloppend te houden.
Dan doe je dat helemaal fout. Je kunt de inkomstenbelasting best uit de VOF betalen, maar dat is dan gewoon een opname. En daar moet je zeker geen declaratie of rekening voor maken. Ik zou je dringend adviseren een belastingadviseur te zoeken en als je die al hebt dit soort dingen aan hem/haar over te laten.quote:Op woensdag 5 maart 2014 10:51 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Erhm ja, want ik haal het uit de VOF. En aangezien de VOF (net als een eenmanszaak) betekend dat al het zakelijke geld privé is (alleen dan gedeeld door 2 in de VOF in dit geval) lijkt mij dat niet meer dan logisch. Ik maak alleen een declaratie om de administratie kloppend te houden.
Daar valt zo niks over te zeggen..quote:Op woensdag 5 maart 2014 12:59 schreef corehype het volgende:
Ik betaal 75 euro terug over een inkomen van 7600 euro, schuld van 9500 euro en aandelen van 5100 euro
Dit terwijl ik voorgaande jaren fulltime werkzaam was maar wel alles terugkreeg. Doe ik iets verkeerd?
Dat bedoel ik ook, een prive opname. Daar zette ik normaal een declaratie tegenover om het bij te kunnen houden.quote:Op woensdag 5 maart 2014 13:08 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dan doe je dat helemaal fout. Je kunt de inkomstenbelasting best uit de VOF betalen, maar dat is dan gewoon een opname. En daar moet je zeker geen declaratie of rekening voor maken. Ik zou je dringend adviseren een belastingadviseur te zoeken en als je die al hebt dit soort dingen aan hem/haar over te laten.
Maar voor een prive-opname maak je dus geen declaratie. Dan doe je dat helemaal fout. En het is zo dom om te besparen op een adviseur als je ondernemer bent. Afijn, uiteindelijk kom je daar vanzelf achter (omdat je dan alleen maar meer betaalt dan je aan zo iemand was kwijt geweest).quote:Op woensdag 5 maart 2014 13:15 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Dat bedoel ik ook, een prive opname. Daar zette ik normaal een declaratie tegenover om het bij te kunnen houden.
En nee, een adviseur hoeft er bij mij niet in. Daarvoor gaat het om te weinig geld.
Met een winst van 100 euro betwijfel ik wat goedkoper isquote:Op woensdag 5 maart 2014 13:16 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Maar voor een prive-opname maak je dus geen declaratie. Dan doe je dat helemaal fout. En het is zo dom om te besparen op een adviseur als je ondernemer bent. Afijn, uiteindelijk kom je daar vanzelf achter (omdat je dan alleen maar meer betaalt dan je aan zo iemand was kwijt geweest).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |