abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137352670
Gelukkig hebben we dit topic nog. <3 Voor mij maakt het niet echt uit (lang verhaal inclusief erfenis, geen inkomsten en HRA op het geërfde (en verkochte) huis), maar ik ga alsnog even kijken of ik die Woz-waarde kan terugvinden. Geen zin in naheffingen.
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
  maandag 3 maart 2014 @ 18:11:05 #252
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_137352823
quote:
5s.gif Op maandag 3 maart 2014 11:43 schreef speknek het volgende:
Ben ik nou de enige ondernemer hier? Waar is dat programma inkomstenbelasting voor ondernemers?
Nee, je bent niet de enige ondernemer. Als je een echte ondernemer voor de winstaangifte bent, staat de aangifte in je persoonlijke omgeving.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_137354615
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 18:06 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Aan wie wil je die declaratie versturen?
De vof :)
pi_137382633
Ik heb zojuist mijn aangifte ingevuld met het aangifteprogramma van de site van de belastingdienst.
Ik heb in 2013 mijn hypotheek afgelost en het programma vraagt alleen om de stand van de hypotheek per 31/12/2013 om vervolgens te gaan miepen dat ik wel hypotheekrente invul ondanks dat mijn hypotheek 0 euro is. Gewoon geforceerd doorgeklikt maar wel benieuwd of de belastingdienst dit zonder vragen gaat verwerken. Had ik dit ook anders kunnen aanpakken?
pi_137389505
Het programma geeft hier een waarschuwing dat er geen hypotheekrente is ingevuld. Service van de zaak.

U heeft de schuld in 2013 afgelost. Er is nog wel enige hypotheekrenteaftrek. Het programma constateert / waarschuwt dat er geen Eigenwoningschuld meer is. Vandaar de waarschuwing.
U mag gewoon doorklikken. Wordt zonder vervelende vragen verwerkt.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 19:21:29 #256
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_137389684
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 19:16 schreef belfis het volgende:
Het programma constateert / waarschuwt dat er geen Eigenwoningschuld meer is. Vandaar de waarschuwing.
Geen eigenwoningschuld meer -> geen huurwaardeforfait meer, da's toch wel prettig! *O*
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  dinsdag 4 maart 2014 @ 21:13:39 #257
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_137394697
Nou ook ik heb me eens eventjes gewaagd aan het downloaden van de vooraf ingevulde gegevens...

Stond daar ineens een in coma verkerende spaarrekening uit het jaar 0 vermeld waarvan ik het bestaan niet eens meer vermoed had. :')

Ik alle ouwe dozen, mappen en wat dies nog meer zij omgespit, en ja hoor - blijkt dat ik in 2012 een bepaalde renterekening van spaarbank X destijds wel had opgezegd, maar de bij diezelfde bank X nog steeds lopende internetspaarrekening volledig over het hoofd heb gezien. Echt geen idee dat ik dat ding nog steeds had.
De BD wist het duidelijk nog wel.

Blond 8)7 8)7 8)7 - maar eigenlijk best wel een aangename verrassing. :P

Morgen direct eens eventjes opzeggen want het kreng rendeert maar 1,2%. :{

* Nog een vraagje voor de deskundo's alhier: ik heb in het jaar 2013 een huis verkocht, maar nergens wordt gevraagd in hoeverre dat pand mijn bezit was (was dus voor de helft het bezit van mijn ex, opbrengst uiteraard volledig 50-50% tussen ons beiden verrekend - voor de volledigheid, ex en ik zijn dus géén fiscaal of anderszins partners (meer)).
Ik meen mij te herinneren dat dit vorig jaar wel ingevuld kon worden bij de aangifte?
Gaat er hier nu ergens iets fout?

NB: uiteraard heb ik de aangifte nog niet ondertekend en verstuurd, eerst ff (laten) controleren of eea wel klopt...

[ Bericht 2% gewijzigd door HetKlusKonijn op 04-03-2014 21:25:33 ]
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  woensdag 5 maart 2014 @ 10:01:37 #258
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_137406719
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 19:08 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

De vof :)
Waarvoor?
Want volgens mij snap je het principe van een vof niet,...
pi_137406735
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 10:01 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Waarvoor?
Want volgens mij snap je het principe van een vof niet,...
Ik maak netjes declaraties voor mijzelf en mijn compagnon, lijkt me wel zo handig en netjes om de administratie kloppend te hebben niet.
  woensdag 5 maart 2014 @ 10:03:03 #260
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_137406743
quote:
12s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 19:21 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Geen eigenwoningschuld meer -> geen huurwaardeforfait meer, da's toch wel prettig! *O*
Pas als je ook geen kosten voor een eigenwoningschuld (bijv. rente) hebt ingevuld. ;)
  woensdag 5 maart 2014 @ 10:05:11 #261
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_137406797
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 10:02 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Ik maak netjes declaraties voor mijzelf en mijn compagnon, lijkt me wel zo handig en netjes om de administratie kloppend te hebben niet.
Privé betaalde zakelijke kosten?
Ik kan me niet voorstellen dat je kosten precies gelijk zijn aan je opbrengsten.
pi_137406822
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 10:02 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Je stuurt een rekening aan de Vof voor jouw te betalen inkomstenbelasting? :{
  woensdag 5 maart 2014 @ 10:10:43 #263
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_137406947
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 10:06 schreef DonJames het volgende:

[..]

Als dat mogelijk is, mag ik dan de declaratie sturen aan mijn eenmanszaak en mijn vof? Beide zijn namelijk de oorzaaak dat ik belasting moet betalen. :P
pi_137407873
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 10:06 schreef DonJames het volgende:

[..]

Erhm ja, want ik haal het uit de VOF. En aangezien de VOF (net als een eenmanszaak) betekend dat al het zakelijke geld privé is (alleen dan gedeeld door 2 in de VOF in dit geval) lijkt mij dat niet meer dan logisch. Ik maak alleen een declaratie om de administratie kloppend te houden.
pi_137407886
quote:
12s.gif Op woensdag 5 maart 2014 10:10 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Als dat mogelijk is, mag ik dan de declaratie sturen aan mijn eenmanszaak en mijn vof? Beide zijn namelijk de oorzaaak dat ik belasting moet betalen. :P
Beiden zijn ook je prive geld...
pi_137407895
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 10:05 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Privé betaalde zakelijke kosten?
Ik kan me niet voorstellen dat je kosten precies gelijk zijn aan je opbrengsten.
Ik begrijp niet wat je hiermee wil zeggen sorry.
  woensdag 5 maart 2014 @ 12:59:42 #267
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_137411201
Ik betaal 75 euro terug over een inkomen van 7600 euro, schuld van 9500 euro en aandelen van 5100 euro :{

Dit terwijl ik voorgaande jaren fulltime werkzaam was maar wel alles terugkreeg. Doe ik iets verkeerd?
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
  woensdag 5 maart 2014 @ 13:01:16 #268
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_137411248
Ik begrijp denk ik waarom, totaal wa mijn bank en saldo waarde 16700 vorig jaar. Nu is dat inmiddels een heel stuk minder ;(
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_137411312
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 10:51 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Erhm ja, want ik haal het uit de VOF. En aangezien de VOF (net als een eenmanszaak) betekend dat al het zakelijke geld privé is (alleen dan gedeeld door 2 in de VOF in dit geval) lijkt mij dat niet meer dan logisch. Ik maak alleen een declaratie om de administratie kloppend te houden.
:N
Facts don't care about your feelings
pi_137411420
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 10:51 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Dan doe je dat helemaal fout. Je kunt de inkomstenbelasting best uit de VOF betalen, maar dat is dan gewoon een opname. En daar moet je zeker geen declaratie of rekening voor maken. Ik zou je dringend adviseren een belastingadviseur te zoeken en als je die al hebt dit soort dingen aan hem/haar over te laten.
pi_137411448
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 12:59 schreef corehype het volgende:
Ik betaal 75 euro terug over een inkomen van 7600 euro, schuld van 9500 euro en aandelen van 5100 euro :{

Dit terwijl ik voorgaande jaren fulltime werkzaam was maar wel alles terugkreeg. Doe ik iets verkeerd?
Daar valt zo niks over te zeggen..
pi_137411646
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 13:08 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Dan doe je dat helemaal fout. Je kunt de inkomstenbelasting best uit de VOF betalen, maar dat is dan gewoon een opname. En daar moet je zeker geen declaratie of rekening voor maken. Ik zou je dringend adviseren een belastingadviseur te zoeken en als je die al hebt dit soort dingen aan hem/haar over te laten.
Dat bedoel ik ook, een prive opname. Daar zette ik normaal een declaratie tegenover om het bij te kunnen houden.

En nee, een adviseur hoeft er bij mij niet in. Daarvoor gaat het om te weinig geld.
pi_137411681
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 13:15 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Dat bedoel ik ook, een prive opname. Daar zette ik normaal een declaratie tegenover om het bij te kunnen houden.

En nee, een adviseur hoeft er bij mij niet in. Daarvoor gaat het om te weinig geld.
Maar voor een prive-opname maak je dus geen declaratie. Dan doe je dat helemaal fout. En het is zo dom om te besparen op een adviseur als je ondernemer bent. Afijn, uiteindelijk kom je daar vanzelf achter (omdat je dan alleen maar meer betaalt dan je aan zo iemand was kwijt geweest).
pi_137413247
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 13:16 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Maar voor een prive-opname maak je dus geen declaratie. Dan doe je dat helemaal fout. En het is zo dom om te besparen op een adviseur als je ondernemer bent. Afijn, uiteindelijk kom je daar vanzelf achter (omdat je dan alleen maar meer betaalt dan je aan zo iemand was kwijt geweest).
Met een winst van 100 euro betwijfel ik wat goedkoper is _O-

En vandaar mijn vraag in dit topic, waar je overigens niet eens antwoord op hebt gegeven, hoe dit in te boeken. Simpelweg dus een prive opname, meer hoef ik niet te weten.
pi_137417277
Ok even een simpel vraagje.

Ik kreeg dit jaar een uitkering van het UWV.
Dus klik dat vinkje aan in het aangifte programma.
Dan krijg ik
* omschrijving (ok uwv dus)
* Loonheffing
* Uitkering e.d.

Op de jaaropgaaf van het uwv heb ik staan
* Fiscaal loon
* Loon voor de Zvw
* Bijdrage Zvw
* Loonbel./Premie VV

Wat vul ik waar in?
Do what you love, love what you do!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo