Bij mij was hij wel ingevuld, maar met de WOZ van vorige jaar; niet zo gek, want het was zo'n beetje dezelfde dag dat ik de gegevens downloadde dat de WOZ-beschikking in de bus lag.quote:Op maandag 3 maart 2014 11:59 schreef Omentuva het volgende:
[..]
Hier niet, maar mijn WOZ-beschikking lag gelukkig vorige week in de bus. In mijn geval was ie gelijk aan het aankoopbedrag van het huis (is misschien ook wel standaard).
Die je in 2013 hebt ontvangen over 2012, ofzo?quote:Op maandag 3 maart 2014 16:17 schreef Blik het volgende:
Je moet de woz van belastingjaar 2013 gebruiken, dus niet de nieuwe die je zojuist binnen hebt gehad
Daarom mijn vraag. Ik krijg eind februari een aanslag van de gemeente op basis van de geschatte waarde. Dat kan alleen maar over 2013 (de waarde van het huis op 31 december 2013?) gaan en niet over 2014. Dan moet je toch juist de nieuwe gebruiken?quote:Op maandag 3 maart 2014 16:17 schreef Blik het volgende:
Je moet de woz van belastingjaar 2013 gebruiken, dus niet de nieuwe die je zojuist binnen hebt gehad
quote:Op uw WOZ-beschikking staat altijd als peildatum 1 januari van het vorige jaar. Als u bijvoorbeeld aangifte doet over 2013, gebruikt u de WOZ-beschikking 2013, met als peildatum 1 januari 2012.
Je moet de WOZ waarde pakken van de brief die je in 2013 in januari hebt gekregen. Als je er toen nog niet woonde bel je even je gemeente op en vraag je hem aan. Als je de WOZ waarde invult van de brief die je in 2014 hebt gehad vul je waarschijnlijk een te laag bedrag in en betaal je te weinig belasting.quote:Op maandag 3 maart 2014 11:59 schreef Omentuva het volgende:
[..]
Hier niet, maar mijn WOZ-beschikking lag gelukkig vorige week in de bus. In mijn geval was ie gelijk aan het aankoopbedrag van het huis (is misschien ook wel standaard).
De WOZ-waardebeschikking die je in 2013 ontvangen hebt gaat over de WOZ-waarde per 1-1-2012, waarom zou je over belastingjaar 2013 niet de WOZ-waarde mogen gebruiken met peildatum 1-1-2013?quote:Op maandag 3 maart 2014 16:56 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Je moet de WOZ waarde pakken van de brief die je in 2013 in januari hebt gekregen. Als je er toen nog niet woonde bel je even je gemeente op en vraag je hem aan. Als je de WOZ waarde invult van de brief die je in 2014 hebt gehad vul je waarschijnlijk een te laag bedrag in en betaal je te weinig belasting.
Ik krijg in januari of februari van het jaar de WOZ beschikking over dat betreffende jaar. Dus als ik in 2014 mijn aangifte belasting invul over 2013 dan pak ik de brief erbij die ik in januari of februari 2013 heb gekregen.quote:Op maandag 3 maart 2014 17:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
De WOZ-waardebeschikking die je in 2013 ontvangen hebt gaat over de WOZ-waarde per 1-1-2012, waarom zou je over belastingjaar niet de WOZ-waarde mogen gebruiken met peildatum 1-1-2013?
Aan wie wil je die declaratie versturen?quote:Op zondag 2 maart 2014 16:14 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Ok, dan kan ik dus simpelweg een declaratie doen van 21 euro
Nee, je bent niet de enige ondernemer. Als je een echte ondernemer voor de winstaangifte bent, staat de aangifte in je persoonlijke omgeving.quote:Op maandag 3 maart 2014 11:43 schreef speknek het volgende:
Ben ik nou de enige ondernemer hier? Waar is dat programma inkomstenbelasting voor ondernemers?
De vofquote:Op maandag 3 maart 2014 18:06 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Aan wie wil je die declaratie versturen?
Geen eigenwoningschuld meer -> geen huurwaardeforfait meer, da's toch wel prettig!quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:16 schreef belfis het volgende:
Het programma constateert / waarschuwt dat er geen Eigenwoningschuld meer is. Vandaar de waarschuwing.
Waarvoor?quote:
Ik maak netjes declaraties voor mijzelf en mijn compagnon, lijkt me wel zo handig en netjes om de administratie kloppend te hebben niet.quote:Op woensdag 5 maart 2014 10:01 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Waarvoor?
Want volgens mij snap je het principe van een vof niet,...
Pas als je ook geen kosten voor een eigenwoningschuld (bijv. rente) hebt ingevuld.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:21 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Geen eigenwoningschuld meer -> geen huurwaardeforfait meer, da's toch wel prettig!
Privé betaalde zakelijke kosten?quote:Op woensdag 5 maart 2014 10:02 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Ik maak netjes declaraties voor mijzelf en mijn compagnon, lijkt me wel zo handig en netjes om de administratie kloppend te hebben niet.
Je stuurt een rekening aan de Vof voor jouw te betalen inkomstenbelasting?quote:Op woensdag 5 maart 2014 10:02 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Ik maak netjes declaraties voor mijzelf en mijn compagnon, lijkt me wel zo handig en netjes om de administratie kloppend te hebben niet.
Als dat mogelijk is, mag ik dan de declaratie sturen aan mijn eenmanszaak en mijn vof? Beide zijn namelijk de oorzaaak dat ik belasting moet betalen.quote:Op woensdag 5 maart 2014 10:06 schreef DonJames het volgende:
[..]
Je stuurt een rekening aan de Vof voor jouw te betalen inkomstenbelasting?
Erhm ja, want ik haal het uit de VOF. En aangezien de VOF (net als een eenmanszaak) betekend dat al het zakelijke geld privé is (alleen dan gedeeld door 2 in de VOF in dit geval) lijkt mij dat niet meer dan logisch. Ik maak alleen een declaratie om de administratie kloppend te houden.quote:Op woensdag 5 maart 2014 10:06 schreef DonJames het volgende:
[..]
Je stuurt een rekening aan de Vof voor jouw te betalen inkomstenbelasting?
Beiden zijn ook je prive geld...quote:Op woensdag 5 maart 2014 10:10 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Als dat mogelijk is, mag ik dan de declaratie sturen aan mijn eenmanszaak en mijn vof? Beide zijn namelijk de oorzaaak dat ik belasting moet betalen.
Ik begrijp niet wat je hiermee wil zeggen sorry.quote:Op woensdag 5 maart 2014 10:05 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Privé betaalde zakelijke kosten?
Ik kan me niet voorstellen dat je kosten precies gelijk zijn aan je opbrengsten.
quote:Op woensdag 5 maart 2014 10:51 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Erhm ja, want ik haal het uit de VOF. En aangezien de VOF (net als een eenmanszaak) betekend dat al het zakelijke geld privé is (alleen dan gedeeld door 2 in de VOF in dit geval) lijkt mij dat niet meer dan logisch. Ik maak alleen een declaratie om de administratie kloppend te houden.
Dan doe je dat helemaal fout. Je kunt de inkomstenbelasting best uit de VOF betalen, maar dat is dan gewoon een opname. En daar moet je zeker geen declaratie of rekening voor maken. Ik zou je dringend adviseren een belastingadviseur te zoeken en als je die al hebt dit soort dingen aan hem/haar over te laten.quote:Op woensdag 5 maart 2014 10:51 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Erhm ja, want ik haal het uit de VOF. En aangezien de VOF (net als een eenmanszaak) betekend dat al het zakelijke geld privé is (alleen dan gedeeld door 2 in de VOF in dit geval) lijkt mij dat niet meer dan logisch. Ik maak alleen een declaratie om de administratie kloppend te houden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |