Kom eens met argumenten waarom men vooral aan zichzelf denkt tegenwoordig dan.quote:Op zondag 1 december 2013 02:14 schreef Kowloon het volgende:
Wijzen op een gebrek aan empathie duidt volgens mij vooral op een gebrek aan argumenten.
Omdat we allemaal al genoeg shit aan ons eigen hoofd hebben, en derhalve geen zin hebben om na te denken over andermans kutproblemen. De mensen die daar wel zin aan hebben zijn al donateur of vrijwilliger, de rest van ons betaalt belasting en wil verder geen gezeik aan de bakkes.quote:Op zondag 1 december 2013 02:14 schreef remlof het volgende:
[..]
Kom eens met argumenten waarom men vooral aan zichzelf denkt tegenwoordig dan.
Is dat zo dan? Overigens doelde ik niet op jou hoor.quote:Op zondag 1 december 2013 02:14 schreef remlof het volgende:
Stel je niet aan, je grootste problemen bestaan uit het uitzoeken van een resort voor je volgende vakantie.quote:Op zondag 1 december 2013 02:16 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Omdat we allemaal al genoeg shit aan ons eigen hoofd hebben, en derhalve geen zin hebben om na te denken over andermans kutproblemen. De mensen die daar wel zin aan hebben zijn al donateur of vrijwilliger, de rest van ons betaalt belasting en wil verder geen gezeik aan de bakkes.
Dat mijn problemen van een andere aard zijn maakt niet uit, dat betekent enkel dat jij ze vanuit jouw positie gelijkwaardig wil maken aan de problemen van de anderen. Hetgeen nou juist het probleem is. Wat voor mij belangrijk is wil niet zeggen dat dat voor een ander ook zo is, maar dat linkse rotvolk wil altijd wel hun eigen mening van "dit vind ik belangrijk" opdrukken aan de rest van de samenleving.quote:Op zondag 1 december 2013 02:19 schreef remlof het volgende:
[..]
Stel je niet aan, je grootste problemen bestaan uit het uitzoeken van een resort voor je volgende vakantie.
Of heb je kinderen en twee deeltijdbanen en moet je elk dubbeltje tellen om ze goed te kunnen voeden?
Je slaat de spijker op ze kop.quote:Op zondag 1 december 2013 02:16 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Omdat we allemaal al genoeg shit aan ons eigen hoofd hebben, en derhalve geen zin hebben om na te denken over andermans kutproblemen. De mensen die daar wel zin aan hebben zijn al donateur of vrijwilliger, de rest van ons betaalt belasting en wil verder geen gezeik aan de bakkes.
En vergeet ook de jaren 0, 10, 20, 30, 40, 50, 60 en 70 niet.quote:Op zondag 1 december 2013 02:21 schreef DrDentz het volgende:
In de jaren 80 en 90 kwamen onze onderbuiken gewoon niet aan het woord, er was geen internet waar je je gal op kun spuwen, daardoor leek het land toleranter.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een duidelijk voorbeeld vind ik bijvoorbeeld dat van zwarte piet.
Stel je voor dat het metrostation vol zit met allochtonen die een blonde pruik opzetten en zich wit verven en achter een Marokkaan op een paard huppelen en zich als debielen gedragen.
Oh. Dan voel je je even racistisch gediscrimineerd.
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 01-12-2013 02:25:04 ]
Niet iedereen is egocentrisch, maar de tendens is dat wel, zie het zwartepietendebat, het debat over ontwikkelingshulp, het willen wegsturen van onze criminelen met een andere herkomst.quote:Op zondag 1 december 2013 02:17 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Is dat zo dan? Overigens doelde ik niet op jou hoor.Meer gewoon in het algemeen.
Het internetquote:Op zondag 1 december 2013 02:14 schreef remlof het volgende:
[..]
Neehoor.quote:Op zondag 1 december 2013 02:24 schreef RetRy32 het volgende:
Stel je voor dat alle allochtonen een blonde pruik opzetten en zich wit verven en achter een Marokkaan op een paard huppelen en zich als debielen gedragen.
Dat jij het hekelt maakt meteen de rest van Nederland egocentrisch?quote:Op zondag 1 december 2013 02:24 schreef remlof het volgende:
[..]
Niet iedereen is egocentrisch, maar de tendens is dat wel, zie het zwartepietendebat, het debat over ontwikkelingshulp, het willen wegsturen van onze criminelen met een andere herkomst.
Wat snap je niet aan het woord "tendens"?quote:Op zondag 1 december 2013 02:25 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat jij het hekelt maakt meteen de rest van Nederland egocentrisch?
Hoe egocentrisch van je.
Klopt, dergelijke fictie gaat m'n verbeelding teboven.quote:Op zondag 1 december 2013 02:25 schreef RetRy32 het volgende:
[..]
Jawel, alleen je kunt het je niet voorstellen.
Ga maar slapen.quote:Op zondag 1 december 2013 02:25 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat jij het hekelt maakt meteen de rest van Nederland egocentrisch?
Hoe egocentrisch van je.
Of je bent links of je bent een egoïstische klootzak. Geweldig keuze toch?quote:Op zondag 1 december 2013 02:21 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat mijn problemen van een andere aard zijn maakt niet uit, dat betekent enkel dat jij ze vanuit jouw positie gelijkwaardig wil maken aan de problemen van de anderen. Hetgeen nou juist het probleem is. Wat voor mij belangrijk is wil niet zeggen dat dat voor een ander ook zo is, maar dat linkse rotvolk wil altijd wel hun eigen mening van "dit vind ik belangrijk" opdrukken aan de rest van de samenleving.
Daarom zijn we er klaar mee.
Wat snap je niet aan mijn betoog dat jouw mening niet per se beter is dan de mijne, en jij dus veel te snel strooit met oordelen over de rest van Nederland?quote:Op zondag 1 december 2013 02:25 schreef remlof het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan het woord "tendens"?
Nee, racisme werkt maar één kant op. Een Black Entertainment Television-zender zou ook nooit een witte tegenhanger kunnen hebben.quote:Op zondag 1 december 2013 02:25 schreef RetRy32 het volgende:
[..]
Werkelijk?quote:Op zondag 1 december 2013 02:24 schreef RetRy32 het volgende:
Stel je voor dat het metrostation vol zit met allochtonen die een blonde pruik opzetten en zich wit verven en achter een Marokkaan op een paard huppelen en zich als debielen gedragen.
Je gebrek aan bevattingsvermogen is natuurlijk niet een reden voor mij om op een oor te gaan liggen.quote:Op zondag 1 december 2013 02:26 schreef RetRy32 het volgende:
[..]
Ga maar slapen.
Je reactie klopt helemaal niet.
Ik heb het helemaal niet over jouw of mijn mening maar over de tendens, slimmerd.quote:Op zondag 1 december 2013 02:26 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan mijn betoog dat jouw mening niet per se beter is dan de mijne, en jij dus veel te snel strooit met oordelen over de rest van Nederland?
Ik zie geen tendens hoor, dat is jouw opvatting.quote:Op zondag 1 december 2013 02:27 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik heb het helemaal niet over jouw of mijn mening maar over de tendens, slimmerd.
Het was geen mening, hij gaf aan wat egoïstisch was, en dat een groot deel van de bevolking egocentrische ideeën heeft.quote:Op zondag 1 december 2013 02:26 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan mijn betoog dat jouw mening niet per se beter is dan de mijne, en jij dus veel te snel strooit met oordelen over de rest van Nederland?
BET wordt door een groot deel van de zwarte bevolking van de VS uitgekotst.quote:Op zondag 1 december 2013 02:26 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Nee, racisme werkt maar één kant op. Een Black Entertainment Television-zender zou ook nooit een witte tegenhanger kunnen hebben.
Dan zou ik trots zijn dat die mocro's blank willen zijnquote:Op zondag 1 december 2013 02:25 schreef RetRy32 het volgende:
[..]
Jij ziet geen verschil tussen Nederland voor 2002 en daarna?quote:Op zondag 1 december 2013 02:27 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik zie geen tendens hoor, dat is jouw opvatting.
Ja en wie zegt dat hij gelijk heeft?quote:Op zondag 1 december 2013 02:27 schreef RetRy32 het volgende:
[..]
Het was geen mening, hij gaf aan wat egoïstisch was, en dat een groot deel van de bevolking egocentrische ideeën heeft.
De PVV had 14 procent van de stemmen een paar jaar geleden.quote:Op zondag 1 december 2013 02:26 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Nee, racisme werkt maar één kant op. Een Black Entertainment Television-zender zou ook nooit een witte tegenhanger kunnen hebben.
Zeker wel, mensen zijn meer gaan letten op waar geld nou vandaan komt, en dat het niet oneindig is zonder consequenties. Dat jij de luilekkerdagen gewend bent valt natuurlijk niet de rest van weldenkend Nederland kwalijk te nemen die op een gegeven moment de kraan wat willen aandraaien.quote:Op zondag 1 december 2013 02:28 schreef remlof het volgende:
[..]
Jij ziet geen verschil tussen Nederland voor 2002 en daarna?
Als het een tendens is. Soms kan iets een tendens lijken, zeker als er geen sprake is van cijfermatige onderbouwing, hoeft dat nog niet meteen te betekenen dat het er ook een is.quote:Op zondag 1 december 2013 02:27 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik heb het helemaal niet over jouw of mijn mening maar over de tendens, slimmerd.
quote:Op zondag 1 december 2013 02:24 schreef RetRy32 het volgende:
Woooooow, ik wou een uur geleden een topic hierover maken, alleen ik kon het niet goed verwoorden.Een Marokkaan op een paardSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een duidelijk voorbeeld vind ik bijvoorbeeld dat van zwarte piet.
Oh. Dan voel je je even racistisch gediscrimineerd.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
EINZ EINZ!!!1!!11_O-
VEEG ME OP
!!!11!
-XOXO-
Jawel. Vanwege 9/11quote:Op zondag 1 december 2013 02:28 schreef remlof het volgende:
[..]
Armen niet willen helpen is theoretisch egoïstisch.quote:Op zondag 1 december 2013 02:29 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja en wie zegt dat hij gelijk heeft?
Wie zegt dat ik ze niet wil helpen? Ik zei gewoon dat degenen die MEER willen doen al vrijwilliger of donateur zijn, de rest van ons betaalt belasting. Ik hoef toch niet elke dag op de koffie bij een arm gezin om maar niet egoistisch te zijn?quote:Op zondag 1 december 2013 02:31 schreef RetRy32 het volgende:
[..]
Armen niet willen helpen is theoretisch egoïstisch.
Net zoals je gekwetste medemensen niet tegemoet komen voor eigen entertainment.
Toen hing ie nog aan mama's tieten. Dus nee, darmspuiter heeft geen flauw benul.quote:Op zondag 1 december 2013 02:28 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je dat moet wijten aan afgenomen empathie. Empathie is naar mijn idee iets wat meer van toepassing is op directe menselijk contacten. Kun je je goed inleven in gevoelens van mensen waar je direct contact mee hebt, zoals op het werk, dan ben je empathisch.quote:Op zondag 1 december 2013 02:24 schreef remlof het volgende:
Niet iedereen is egocentrisch, maar de tendens is dat wel, zie het zwartepietendebat, het debat over ontwikkelingshulp, het willen wegsturen van onze criminelen met een andere herkomst.
Turk op paard... LOOOOPLOLOLLOLLLOLLXD ZO GRAPPIG JOH HIHIHIHIquote:Op zondag 1 december 2013 02:31 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Een duidelijk voorbeeld vind ik bijvoorbeeld dat van zwarte piet.
Een Marokkaan op een paard![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
EINZ EINZ!!!1!!11_O-
VEEG ME OP
!!!11!
Er is sprake van cijfermatige onderbouwing, dat weet je zelf ook wel. Zo niet kan jij vast die cijfertjes leveren.quote:Op zondag 1 december 2013 02:30 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Als het een tendens is. Soms kan iets een tendens lijken, zeker als er geen sprake is van cijfermatige onderbouwing, hoeft dat nog niet meteen te betekenen dat het er ook een is.
En zwarte mensen kunnen niet racistisch zijn?quote:Op zondag 1 december 2013 02:30 schreef RetRy32 het volgende:
[..]
De PVV had 14 procent van de stemmen een paar jaar geleden.
Ik krijg daar bijna tranen in m'n ogen van (echt).
Jij, zelf weet ook hoe snel "White TV" racisten gaat lokken en racisme stimuleren.
Ze hebben ook genoeg ervaring als slachtoffer om die rol goed te kunnen spelen.quote:Op zondag 1 december 2013 02:33 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
En zwarte mensen kunnen niet racistisch zijn?
Ik merk trouwens dat zwarte wel heel snel de slachtofferrol uitspelen en het ook wel lekker makkelijk vinden om die troefkaart in te zetten
Niet dat ik verder een zinnige aanvulling op dit topic heb remlof,quote:Op zondag 1 december 2013 02:12 schreef remlof het volgende:
Er is iets fundamenteel mis in de Nederlandse samenleving, sinds een jaar of tien.
Black pride en black is beautiful wordt niet als racistisch gezien. 'White Power', oeh.quote:Op zondag 1 december 2013 02:33 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Ik merk trouwens dat zwarte wel heel snel de slachtofferrol uitspelen en het ook wel lekker makkelijk vinden om die troefkaart in te zetten
Je zou ook iets kunnen weerleggen met argumenten i.p.v. "Is jouw opvatting.", "Is jouw mening."quote:Op zondag 1 december 2013 02:27 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik zie geen tendens hoor, dat is jouw opvatting.
Omkering van de bewijslast, dat doe je nu al voor de tweede keerquote:Op zondag 1 december 2013 02:33 schreef remlof het volgende:
[..]
Er is sprake van cijfermatige onderbouwing, dat weet je zelf ook wel. Zo niet kan jij vast die cijfertjes leveren.
Ja, in Hillbilly county. Hier niet, en dat weet je zelf ook. Die zenders voor zwarten werken juist averechts.quote:Op zondag 1 december 2013 02:30 schreef RetRy32 het volgende:
[..]
Jij, zelf weet ook hoe snel "White TV" racisten gaat lokken en racisme stimuleren.
Zoals jij nu doet bedoel je?quote:Op zondag 1 december 2013 02:34 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Je zou ook iets kunnen weerleggen met argumenten i.p.v. "Is jouw opvatting.", "Is jouw mening."
Alleen maar omdat ze 200 jaar geleden door hun eigen volk op een boot zijn gezetquote:Op zondag 1 december 2013 02:34 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ze hebben ook genoeg ervaring als slachtoffer om die rol goed te kunnen spelen.
Jawel, maar bijna alle Nederlandse leeftijdsgenoten die ik ken, voelen zich superieur aan donkere mensen.quote:Op zondag 1 december 2013 02:33 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Dat zal zeker ook een oorzaak van die tendens zij, dat vele jong volwassenen de wereld niet anders kennen dan dat die nu is.quote:Op zondag 1 december 2013 02:32 schreef betyar het volgende:
[..]
Toen hing ie nog aan mama's tieten. Dus nee, darmspuiter heeft geen flauw benul.
Oorlogje er overheen en we zijn weer een collectief.quote:Op zondag 1 december 2013 02:34 schreef Geralt het volgende:
[..]
Niet dat ik verder een zinnige aanvulling op dit topic heb remlof,
maar het individualisme viert al langer dan 10 jaar hoogtij.
Persoonlijk ben ik van mening dat die individualisering vroeg of laat onze ondergang gaat worden.
Nederland was een gidsland voor empathie? Wat heb jij gesnoven?quote:Op zondag 1 december 2013 02:36 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat zal zeker ook een oorzaak van die tendens zij, dat vele jong volwassenen de wereld niet anders kennen dan dat die nu is.
Toch blijkt Nederland wel exemplarisch te zijn in deze omslag. Van gidsland tot achterblijvertje. Door types als Fortuyn en Wilders en de invloed die zij kennelijk hebben.
Als PVV 14 procent van de stemmen krijgt weet je zelf ook hoe de situatie hier is.quote:Op zondag 1 december 2013 02:34 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ja, in Hillbilly county. Hier niet, en dat weet je zelf ook. Die zenders voor zwarten werken juist averechts.
Daarom sturen wij nog steeds bejaarden naar Benidorm.quote:Op zondag 1 december 2013 02:35 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Alleen maar omdat ze 200 jaar geleden door hun eigen volk op een boot zijn gezet
Nieuwe vrienden zoeken, jongen.quote:Op zondag 1 december 2013 02:36 schreef RetRy32 het volgende:
[..]
Jawel, maar bijna alle Nederlandse leeftijdsgenoten die ik ken, voelen zich superieur aan donkere mensen.
Ik meen dit, en dit zijn mensen die MBO - Gymnasium doen.
Elke PVV'er is een racist? Ben benieuwd waar je dat vandaan hebtquote:Op zondag 1 december 2013 02:37 schreef RetRy32 het volgende:
[..]
Als PVV 14 procent van de stemmen krijgt weet je zelf ook hoe de situatie hier is.
//wordt een racisme debat nu, niet echt de bedoeling lijkt mij.
Ik wijs je er alleen maar op. Je kunt het gewoon teruglezen.quote:
In plaats maar alsmaar hier kritiek te vuren kan je ook zelf meedoen aan de discussie, moraalridder 3e klasse.quote:Op zondag 1 december 2013 02:38 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Ik wijs je er alleen maar op. Je kunt het gewoon teruglezen.
Dit is trouwens ook weer zo'n inhiudsloze reactie van je. Goed bezig!
Ik voel me niet superieur aan donkere mensen, wel aan petjesvolk dat zich als 50 cent gedraagd en dan zijn nou eenmaal vaak zwarte.quote:Op zondag 1 december 2013 02:36 schreef RetRy32 het volgende:
[..]
Jawel, maar bijna alle Nederlandse leeftijdsgenoten die ik ken, voelen zich superieur aan donkere mensen.
En ik ken er geen een. Ken wel veel mensen die voor kaaskop oid zijn uitgescholden door onze gekleurde medemens.quote:Op zondag 1 december 2013 02:36 schreef RetRy32 het volgende:
[..]
Waarom zou je geen empathie kunnen hebben met mensen die je niet direct kent? Is het bijvoorbeeld echt zo moeilijk om je voor te stellen dat je in Syrië woont, je baan bent verloren door de burgeroorlog, het moeilijk is om aan voedsel te komen en continu bang moet zijn dat je woning geraakt wordt door een granaat?quote:Op zondag 1 december 2013 02:32 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je dat moet wijten aan afgenomen empathie. Empathie is naar mijn idee iets wat meer van toepassing is op directe menselijk contacten. Kun je je goed inleven in gevoelens van mensen waar je direct contact mee hebt, zoals op het werk, dan ben je empathisch.
Publieke debatten lenen zich slecht voor het tonen van empathie omdat je geen direct menselijk contact hebt met onderwerp van het debat. Ook kleeft er vaak een ander motief onder een publiek debat. Het gaat dan namelijk om het realiseren of schrappen van bepaalde wetgeving, het verschaffen van financiële middelen of het verkrijgen van een vergunning. Niemand zoekt het publieke debat op om louter troost of medeleven te ontvangen.
Kok? Je bedoelt die persoon die zijn achterban heeft verloochend door ja te knikken naar de VVD om er zelf beter van te worden? Kok zou een voorbeeld voor je moeten zijn.quote:Op zondag 1 december 2013 02:37 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nederland was een gidsland voor empathie? Wat heb jij gesnoven?
Die paar jaar dat we onder Kok met geld smeten is maar meteen een gidsland positie?
quote:Op zondag 1 december 2013 02:37 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Daarom sturen wij nog steeds bejaarden naar Benidorm.
Om die Spanjaarden aan te pakken die ons de Tiende Penning van Alva hebben gebracht.
Iedereen kan het zich voorstellen, of we er ook echt iets om geven en geld voor over hebben is een tweede natuurlijk. Dat heeft niks met empathie te maken, maar ik betaal ook graag mijn rekeningen en hou liever ook genoeg over voor leuke extra's.quote:Op zondag 1 december 2013 02:39 schreef remlof het volgende:
[..]
Waarom zou je geen empathie kunnen hebben met mensen die je niet direct kent? Is het bijvoorbeeld echt zo moeilijk om je voor te stellen dat je in Syrië woont, je baan bent verloren door de burgeroorlog, het moeilijk is om aan voedsel te komen en continu bang moet zijn dat je woning geraakt wordt door een granaat?
PVV is atm zelfs de grootste partijquote:Op zondag 1 december 2013 02:37 schreef RetRy32 het volgende:
[..]
Als PVV 14 procent van de stemmen krijgt weet je zelf ook hoe de situatie hier is.
//wordt een racisme debat nu, niet echt de bedoeling lijkt mij.
Hij is goed terecht gekomen, dat is wat anders dan altijd een voorbeeld te zijn geweest.quote:Op zondag 1 december 2013 02:40 schreef betyar het volgende:
[..]
Kok? Je bedoelt die persoon die zijn achterban heeft verloochend door ja te knikken naar de VVD om er zelf beter van te worden? Kok zou een voorbeeld voor je moeten zijn.
Hardheid van de maatschappij en materialisme wat de boventoon voert.quote:Op zondag 1 december 2013 02:12 schreef remlof het volgende:
Waarom is het tegenwoordig zo moeilijk om vanuit een ander standpunt dan dat van jezelf te kunnen beschouwen? Ligt het aan het onderwijs, aan de berichtgeving in de media?
Er is sprake van een vorm van zelfhaat in de zwarte gemeenschap. Een simpele voorbeeld is hoe de media zoals tijdschriften laat zien dat je alleen mooi kan zijn met recht haar, een vrij lichte tint, rechte neus, etc.quote:Op zondag 1 december 2013 02:34 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Black pride en black is beautiful wordt niet als racistisch gezien. 'White Power', oeh.
Ik vind het allebei een beetje sneu eigenlijk, die hele trotsheid over een huidskleur.
Nee, we waren een gidsland tot en met Kok. Ook onder Lubbers en Van Agt. Maar dat weet jij niet omdat je te jong bent en je kennelijk nooit in de recente politieke geschiedenis van Nederland hebt verdiept.quote:Op zondag 1 december 2013 02:37 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Die paar jaar dat we onder Kok met geld smeten is maar meteen een gidsland positie?
Vooruit dan.quote:Op zondag 1 december 2013 02:39 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
In plaats maar alsmaar hier kritiek te vuren kan je ook zelf meedoen aan de discussie, moraalridder 3e klasse.
Klopt.quote:Op zondag 1 december 2013 02:42 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Vooruit dan.
Jouw mening is niet belangrijker dan de mijne dus ik heb gelijk want dat is mijn mening.
Waarom zou ik me om die mensen moeten bekommeren? Ik heb toch niks met die mensenquote:Op zondag 1 december 2013 02:39 schreef remlof het volgende:
[..]
Waarom zou je geen empathie kunnen hebben met mensen die je niet direct kent? Is het bijvoorbeeld echt zo moeilijk om je voor te stellen dat je in Syrië woont, je baan bent verloren door de burgeroorlog, het moeilijk is om aan voedsel te komen en continu bang moet zijn dat je woning geraakt wordt door een granaat?
Nee, maar bijna, en was de grootste 2 weken geleden.quote:Op zondag 1 december 2013 02:40 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
PVV is atm zelfs de grootste partij
Nou opa, leg me maar eens uit hoe de wereld draait, dan kan ik er daarna m'n reet mee afvegen.quote:Op zondag 1 december 2013 02:42 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, we waren een gidsland tot en met Kok. Ook onder Lubbers en Van Agt. Maar dat weet jij niet omdat je te jong bent en je kennelijk nooit in de recente politieke geschiedenis van Nederland hebt verdiept.
Dat doe ik sowieso wel. Maar ik kan me wel inleven in gasten zoals jou en mij in Syrië die nu geen koud bier meer hebben.quote:Op zondag 1 december 2013 02:42 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Hardheid van de maatschappij en materialisme wat de boventoon voert.
Tijd om bier te drinken broeder.
Dat komt omdat men inziet dan altijd het helpen van een ander onze eigen ondergang word. Nu zijn er een paar linkse hippies die moeite hebben met dat te accepteren. Wij gooien alles onder discriminatie, moet jij eens naar het buitenland gaan en kijken hoe het er daar aan toe gaat, dan is het ook gewoon aanpassen of je zoekt het maar uit.quote:Op zondag 1 december 2013 02:24 schreef remlof het volgende:
[..]
Je hebt alleen wat met mensen als die connectie in je eigen voordeel werkt (desnoods qua genot)?quote:Op zondag 1 december 2013 02:42 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Waarom zou ik me om die mensen moeten bekommeren? Ik heb toch niks met die mensen
Gelukkig dat er dan moraalridders als jij zijn die de rest van Nederland aanspreken op het feit dat zij zich niet druk maken over een al dan niet koude biertap in Damascus.quote:Op zondag 1 december 2013 02:43 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat doe ik sowieso wel. Maar ik kan me wel inleven in gasten zoals jou en mij in Syrië die nu geen koud bier meer hebben.
Blijkbaar is het volk klaar met straattuigquote:Op zondag 1 december 2013 02:43 schreef RetRy32 het volgende:
[..]
Nee, maar bijna, en was de grootste 2 weken geleden.
Ik word hier verdrietig van... Echt...
Je reactie zegt genoeg.quote:Op zondag 1 december 2013 02:43 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nou opa, leg me maar eens uit hoe de wereld draait, dan kan ik er daarna m'n reet mee afvegen.
Jawel, die hebben een kutleven.quote:Op zondag 1 december 2013 02:45 schreef remlof het volgende:
[..]
Je reactie zegt genoeg.
Kan je je niet eens inleven in hoe het leven van iemand als jou is in een land waar homoseksualiteit niet geaccepteerd is?
Leer eerst jouw geschiedenis; onder Kok werd voor het eerst sinds vele jaren een begrotingsevenwicht behaald.quote:Op zondag 1 december 2013 02:37 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
De bevolking in Syrië heeft ook geen koude kippenpoot nu omdat (mede door Europa) het hele land door moslimextremisten verziekt is.quote:Op zondag 1 december 2013 02:44 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Gelukkig dat er dan moraalridders als jij zijn die de rest van Nederland aanspreken op het feit dat zij zich niet druk maken over een al dan niet koude biertap in Damascus.
Alsof dat hier in Nederland dat wel is. Ja volgens de regeltjes ja, maar de werkelijkheid ziet er heel stuk droeviger uit.quote:Op zondag 1 december 2013 02:45 schreef remlof het volgende:
[..]
Je reactie zegt genoeg.
Kan je je niet eens inleven in hoe het leven van iemand als jou is in een land waar homoseksualiteit niet geaccepteerd is?
Dat, en voor vrienden en familie wil ik best klaarstaan, maar ik ga niet mijn zuurverdiende centen naar één of ander zandbakconflict aan de andere kant van de wereld sturenquote:Op zondag 1 december 2013 02:44 schreef RetRy32 het volgende:
[..]
Je hebt alleen wat met mensen als die connectie in je eigen voordeel werkt (desnoods qua genot)?
Klopt, die enorme hordes ontevreden Syriers die wij hebben opgeleid in Vught om plotsklaps te gaan rebelleren tegen Assad is volledig onze schuld ja. Voor de rest Eurocard Mastercard.quote:Op zondag 1 december 2013 02:46 schreef RetRy32 het volgende:
[..]
De bevolking in Syrië heeft ook geen koude kippenpoot nu omdat (mede door Europa) het hele land door moslimextremisten verziekt is.
Ik stem voorquote:Op zondag 1 december 2013 02:46 schreef betyar het volgende:
Gewoon kapitalistische homo's naar Iran sturen. Misschien dat ze bijdraaien.
Ik heb jaren in het buitenland gewoond en me zo goed mogelijk aangepast. Maar toen ik in Nederland terugkwam in 2003 herkende ik dit land niet terug, alle tolerantie leek verdwenen.quote:Op zondag 1 december 2013 02:44 schreef practics het volgende:
[..]
Dat komt omdat men inziet dan altijd het helpen van een ander onze eigen ondergang word. Nu zijn er een paar linkse hippies die moeite hebben met dat te accepteren. Wij gooien alles onder discriminatie, moet jij eens naar het buitenland gaan en kijken hoe het er daar aan toe gaat, dan is het ook gewoon aanpassen of je zoekt het maar uit.(En ja dat begint al in Duitsland, moet je proberen om daar Nederlands te praten in winkels/restaurants ze kijken je vreemd aan en je kunt de tering krijgen. Dat gaat hier in Nederland al heel anders als we Duitsers op bezoek krijgen.)
Maar dat kan jou niets schelen kennelijk.quote:Op zondag 1 december 2013 02:45 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Jawel, die hebben een kutleven.
En nu?
Dus stemmen op een racistisch getinte partij die constant discriminerend bezig is door allochtone probleemjongeren OK?quote:Op zondag 1 december 2013 02:44 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Blijkbaar is het volk klaar met straattuig![]()
Ik kan het ze niet kwalijk nemen
Dat is gewoon neuken zonder hoeren, bier zonder koelblok in 40 graden Celsius. Maar zonder dollen, de huidige jeugd kan niet zonder constante communicatie, of dat nu over Facebook, Twitter of Grinder gaat, niemand geeft meer ene neuk, terwijl we vroeger (toen de auto's nog op hout reden) gewoon lekker geen reet gaven en lekker de beest uit gingen hangen en de volgende ochtend wel zagen wat die klapharken weer op sites hadden geplaatst, goede tijden.quote:Op zondag 1 december 2013 02:43 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat doe ik sowieso wel. Maar ik kan me wel inleven in gasten zoals jou en mij in Syrië die nu geen koud bier meer hebben.
Nee.quote:Op zondag 1 december 2013 02:48 schreef remlof het volgende:
[..]
Maar dat kan jou niets schelen kennelijk.
Ja: steeds meer mocro's, balkanreut en EU; steeds meer ellende dus.quote:Op zondag 1 december 2013 02:28 schreef remlof het volgende:
[..]
Wat een hypocrisie, Remlof. Eerst klagen dat je empathie mist en vervolgens heb jij 0,0% empathie als je het hebt over Pim.quote:Op zondag 1 december 2013 02:12 schreef remlof het volgende:
Er is iets fundamenteel mis in de Nederlandse samenleving, sinds een jaar of tien.
En dat is het onvermogen zich in te leven in de situatie van anderen. Dat is sinds die kale egotripper van een Fortuyn begon te klagen hoe slecht we wel niet geregeerd zijn in de jaren negentig. De zogenaamde "Puinhopen van Paars".
Dacht Pim maar aan zichzelf, dan was hij niet vermoord.quote:Ik kan u mededelen dat de Puinhopen van Pim veel en veel rampzaliger zijn. Die bestaan namelijk uit het alleen maar aan jezelf denken.
Dus je hebt geen empathie, en je geeft Pim de schuld? Ach, de Joden de schuld geven is immers ook zo'n cliché geworden.quote:En het volledig ontbreken van empathie, het je kunnen inleven in de situatie van een ander. Bijna niemand lijkt daar meer toe in staat tegenwoordig, zie bijvoorbeeld de discussie over zwarte piet.
Vertel jij het maar waarom jij het zo moeilijk vindt om vanuit een ander standpunt dan dat van jezelf te kunnen beschouwen?quote:Waarom is het tegenwoordig zo moeilijk om vanuit een ander standpunt dan dat van jezelf te kunnen beschouwen? Ligt het aan het onderwijs, aan de berichtgeving in de media?
Daar moet je aanpassen om te overleven, wij passen ons aan naar onze gasten. Net de omgedraaide wereld en daar is Nederland klaar mee.quote:Op zondag 1 december 2013 02:47 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik heb jaren in het buitenland gewoond en me zo goed mogelijk aangepast. Maar toen ik in Nederland terugkwam in 2003 herkende ik dit land niet terug, alle tolerantie leek verdwenen.
Mensen die Wilders met Hitler vergelijken neem ik bij voorbaat al niet serieusquote:Op zondag 1 december 2013 02:48 schreef RetRy32 het volgende:
[..]
Dus stemmen op een racistisch getinte partij die constant discriminerend bezig is door allochtone probleemjongeren OK?
Hitler was in het begin genuanceerder dan wilders.
quote:Op zondag 1 december 2013 02:50 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Mensen neem ik bij voorbaat al niet serieus
Terecht, lijkt ook meer op Goebbels.quote:Op zondag 1 december 2013 02:50 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Mensen die Wilders met Hitler vergelijken neem ik bij voorbaat al niet serieus
quote:Op zondag 1 december 2013 02:50 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Terecht, lijkt ook meer op Goebbels.
Ligt meer aan jou dan aan Nederland.quote:Op zondag 1 december 2013 02:47 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik heb jaren in het buitenland gewoond en me zo goed mogelijk aangepast. Maar toen ik in Nederland terugkwam in 2003 herkende ik dit land niet terug, alle tolerantie leek verdwenen.
Hoezo, Hitler was in het begin ook gewoon een nationalist die het volk wild kreeg.quote:Op zondag 1 december 2013 02:50 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Wilders die een Vierde Rijk opbouwt.quote:Op zondag 1 december 2013 02:50 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Nee hoor, het ligt er meer aan dat ik Nederland anders kende. Als je onder de 30 bent ken je dat andere Nederland niet eens.quote:Op zondag 1 december 2013 02:51 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ligt meer aan jou dan aan Nederland.
Kedeng kedeng, tuut tuuuuuuut!quote:Op zondag 1 december 2013 02:53 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Wilders die een Vierde Rijk opbouwt.![]()
Groots met een zachte G.
De G van Genocide!
Nee, je bent gewoon een verzuurde ouwe lul geworden.quote:Op zondag 1 december 2013 02:53 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee hoor, het ligt er meer aan dat ik Nederland anders kende. Als je onder de 30 bent ken je dat andere Nederland niet eens.
Ik kan mij dat wel voorstellen, maar dat maakt het toch nog niet empathisch? Empathie is niet het vermogen om je in te leven in de situatie van anderen maar in de gevoelens van anderen. Ik heb geen gevoel bij foto's van huilende kinderen, doden door bommen en onthoofdingen door Jihadisten. Ik kan mij voorstellen dat zij de situatie als negatief ervaren, maar ik kan mij op basis van wat beelden niet inbeelden wat die mensen denken. Je denkt slechts empathisch te zijn omdat je je denkt in te kunnen leven wat iemand denkt en voelt.quote:Op zondag 1 december 2013 02:39 schreef remlof het volgende:
Waarom zou je geen empathie kunnen hebben met mensen die je niet direct kent? Is het bijvoorbeeld echt zo moeilijk om je voor te stellen dat je in Syrië woont, je baan bent verloren door de burgeroorlog , het moeilijk is om aan voedsel te komen en continu bang moet zijn dat je woning geraakt wordt door een granaat?
Was je erbij dan? Dan weet je ook van Kristallnacht, Neurenbergwetten, en de nacht van de lange messen.quote:Op zondag 1 december 2013 02:48 schreef RetRy32 het volgende:
Hitler was in het begin genuanceerder dan wilders.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |