Dus stemmen op een racistisch getinte partij die constant discriminerend bezig is door allochtone probleemjongeren OK?quote:Op zondag 1 december 2013 02:44 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Blijkbaar is het volk klaar met straattuig![]()
Ik kan het ze niet kwalijk nemen
Dat is gewoon neuken zonder hoeren, bier zonder koelblok in 40 graden Celsius. Maar zonder dollen, de huidige jeugd kan niet zonder constante communicatie, of dat nu over Facebook, Twitter of Grinder gaat, niemand geeft meer ene neuk, terwijl we vroeger (toen de auto's nog op hout reden) gewoon lekker geen reet gaven en lekker de beest uit gingen hangen en de volgende ochtend wel zagen wat die klapharken weer op sites hadden geplaatst, goede tijden.quote:Op zondag 1 december 2013 02:43 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat doe ik sowieso wel. Maar ik kan me wel inleven in gasten zoals jou en mij in Syrië die nu geen koud bier meer hebben.
Nee.quote:Op zondag 1 december 2013 02:48 schreef remlof het volgende:
[..]
Maar dat kan jou niets schelen kennelijk.
Ja: steeds meer mocro's, balkanreut en EU; steeds meer ellende dus.quote:Op zondag 1 december 2013 02:28 schreef remlof het volgende:
[..]
Jij ziet geen verschil tussen Nederland voor 2002 en daarna?
Wat een hypocrisie, Remlof. Eerst klagen dat je empathie mist en vervolgens heb jij 0,0% empathie als je het hebt over Pim.quote:Op zondag 1 december 2013 02:12 schreef remlof het volgende:
Er is iets fundamenteel mis in de Nederlandse samenleving, sinds een jaar of tien.
En dat is het onvermogen zich in te leven in de situatie van anderen. Dat is sinds die kale egotripper van een Fortuyn begon te klagen hoe slecht we wel niet geregeerd zijn in de jaren negentig. De zogenaamde "Puinhopen van Paars".
Dacht Pim maar aan zichzelf, dan was hij niet vermoord.quote:Ik kan u mededelen dat de Puinhopen van Pim veel en veel rampzaliger zijn. Die bestaan namelijk uit het alleen maar aan jezelf denken.
Dus je hebt geen empathie, en je geeft Pim de schuld? Ach, de Joden de schuld geven is immers ook zo'n cliché geworden.quote:En het volledig ontbreken van empathie, het je kunnen inleven in de situatie van een ander. Bijna niemand lijkt daar meer toe in staat tegenwoordig, zie bijvoorbeeld de discussie over zwarte piet.
Vertel jij het maar waarom jij het zo moeilijk vindt om vanuit een ander standpunt dan dat van jezelf te kunnen beschouwen?quote:Waarom is het tegenwoordig zo moeilijk om vanuit een ander standpunt dan dat van jezelf te kunnen beschouwen? Ligt het aan het onderwijs, aan de berichtgeving in de media?
Daar moet je aanpassen om te overleven, wij passen ons aan naar onze gasten. Net de omgedraaide wereld en daar is Nederland klaar mee.quote:Op zondag 1 december 2013 02:47 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik heb jaren in het buitenland gewoond en me zo goed mogelijk aangepast. Maar toen ik in Nederland terugkwam in 2003 herkende ik dit land niet terug, alle tolerantie leek verdwenen.
Mensen die Wilders met Hitler vergelijken neem ik bij voorbaat al niet serieusquote:Op zondag 1 december 2013 02:48 schreef RetRy32 het volgende:
[..]
Dus stemmen op een racistisch getinte partij die constant discriminerend bezig is door allochtone probleemjongeren OK?
Hitler was in het begin genuanceerder dan wilders.
quote:Op zondag 1 december 2013 02:50 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Mensen neem ik bij voorbaat al niet serieus
Terecht, lijkt ook meer op Goebbels.quote:Op zondag 1 december 2013 02:50 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Mensen die Wilders met Hitler vergelijken neem ik bij voorbaat al niet serieus
quote:Op zondag 1 december 2013 02:50 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Terecht, lijkt ook meer op Goebbels.
Ligt meer aan jou dan aan Nederland.quote:Op zondag 1 december 2013 02:47 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik heb jaren in het buitenland gewoond en me zo goed mogelijk aangepast. Maar toen ik in Nederland terugkwam in 2003 herkende ik dit land niet terug, alle tolerantie leek verdwenen.
Hoezo, Hitler was in het begin ook gewoon een nationalist die het volk wild kreeg.quote:Op zondag 1 december 2013 02:50 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Wilders die een Vierde Rijk opbouwt.quote:Op zondag 1 december 2013 02:50 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Nee hoor, het ligt er meer aan dat ik Nederland anders kende. Als je onder de 30 bent ken je dat andere Nederland niet eens.quote:Op zondag 1 december 2013 02:51 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ligt meer aan jou dan aan Nederland.
Kedeng kedeng, tuut tuuuuuuut!quote:Op zondag 1 december 2013 02:53 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Wilders die een Vierde Rijk opbouwt.![]()
Groots met een zachte G.
De G van Genocide!
Nee, je bent gewoon een verzuurde ouwe lul geworden.quote:Op zondag 1 december 2013 02:53 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee hoor, het ligt er meer aan dat ik Nederland anders kende. Als je onder de 30 bent ken je dat andere Nederland niet eens.
Ik kan mij dat wel voorstellen, maar dat maakt het toch nog niet empathisch? Empathie is niet het vermogen om je in te leven in de situatie van anderen maar in de gevoelens van anderen. Ik heb geen gevoel bij foto's van huilende kinderen, doden door bommen en onthoofdingen door Jihadisten. Ik kan mij voorstellen dat zij de situatie als negatief ervaren, maar ik kan mij op basis van wat beelden niet inbeelden wat die mensen denken. Je denkt slechts empathisch te zijn omdat je je denkt in te kunnen leven wat iemand denkt en voelt.quote:Op zondag 1 december 2013 02:39 schreef remlof het volgende:
Waarom zou je geen empathie kunnen hebben met mensen die je niet direct kent? Is het bijvoorbeeld echt zo moeilijk om je voor te stellen dat je in Syrië woont, je baan bent verloren door de burgeroorlog , het moeilijk is om aan voedsel te komen en continu bang moet zijn dat je woning geraakt wordt door een granaat?
Was je erbij dan? Dan weet je ook van Kristallnacht, Neurenbergwetten, en de nacht van de lange messen.quote:Op zondag 1 december 2013 02:48 schreef RetRy32 het volgende:
Hitler was in het begin genuanceerder dan wilders.
We gaan slapen.quote:Op zondag 1 december 2013 02:53 schreef LompeHork het volgende:
Maar even, ik heb wel de oplossing bedacht voor dit alles.
Een ingezonden column van remlof op FP als oproep?quote:Op zondag 1 december 2013 02:53 schreef LompeHork het volgende:
Maar even, ik heb wel de oplossing bedacht voor dit alles.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |