Wat naar f_r... hopelijk komt er iets uit het onderzoek waardoor het te verhelpen is.quote:Op maandag 25 november 2013 20:37 schreef ferrari_rood het volgende:
jep 24uur morgen mag hij er weer uit
en ik ben dus al heel de dag emo mijn meissie heeft gewoon 3wk met zo'n slang gelegen. Nu heb ik niet echt een zonder hij zit in de overgang van slokdarm naar maag en meet enkel.
Hier is het follow-up programma sowieso 1,5 jaar. Wij hebben het minimale: 3x naar de logopedist, op de UD, met gecorrigeerd 3 en 9 maanden en dan straks met gecorrigeerd 18 maanden naar de fysio en ka. En dan nog fysio aan huis. Ze houden het hier blijkbaar graag goed in de gaten. En ik vind het eigenlijk wel prima. Ondanks dat het hier dus ook allemaal prima gaat.quote:Op maandag 25 november 2013 21:42 schreef mousemicky het volgende:
Kyara, je duo is echt lollig samen. Is er een speciale reden dat ze nog bij de kinderarts lopen? J. was ook 6 weken te vroeg en is na z'n ontslag nog maar 1 keer op controle geweest met 6 maanden. Toen waren er geen bijzonderheden, en nu hoeft ie niet meer terug naar KA.
Als ze ontspannen is en voorzichtig doen. Ik doe het ook liever niet maar ze had zich weer zo gekrabt.quote:Op maandag 25 november 2013 21:47 schreef Juud-- het volgende:
Aww kijk Luuk dan met z'n pruillipje, hopelijk is hij morgen voor zijn verjaardag weer goed te pas KJ!
Het duo van Kyara vind ik sowieso om te smullen, wat een lekker stel!
Bubs, hoe heb je dat gedaan, nagels vijlen? E. krult steeds haar vingers op, dus ik krijg het niet voor elkaar. Die nageltjes zijn ook heel zacht, dus het vijlen is een beetje lastig lijkt het.
Jee, dat dat zo verschilt per ziekenhuis. Of zou t zijn dat J. technically speaking 5 weken en 6 dagen te vroeg was, en dus niet de 6 weken haaltquote:Op maandag 25 november 2013 21:55 schreef Kyara het volgende:
[..]
Hier is het follow-up programma sowieso 1,5 jaar. Wij hebben het minimale: 3x naar de logopedist, op de UD, met gecorrigeerd 3 en 9 maanden en dan straks met gecorrigeerd 18 maanden naar de fysio en ka. En dan nog fysio aan huis. Ze houden het hier blijkbaar graag goed in de gaten. En ik vind het eigenlijk wel prima. Ondanks dat het hier dus ook allemaal prima gaat.
Bij Juud gaan ze geloof ik nog verder. Haar D krijgt ook zijn vaccinaties in het ziekenhuis als ik het goed heb onthouden.
Ehmz Ow was 'slechts' vijf weken te vroeg en wordt gevolgd tot een half jaar. Ook Ow had geen grote problemen, behalve dan dat hij niet wou eten. Omdat ik de laatste keer zorgen had over z'n verkoudheid/hoesten/raspende ademhaling hebben we nog een afspraak met een jaar. Bizar dat verschilquote:Op maandag 25 november 2013 22:16 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Jee, dat dat zo verschilt per ziekenhuis. Of zou t zijn dat J. technically speaking 5 weken en 6 dagen te vroeg was, en dus niet de 6 weken haalt.?
Geen academisch ziekenhuis/ kinderziekenhuis hier trouwens, en behalve laag geboortegewicht geen bijzonderheden (geen beademing oid). Af en toe zou ik wel liever die ziekenhuis follow-up gehad willen hebben. CB heeft hier meestal niet eens door dat J. zo vroeg was, en houdt daar dus helemaal geen rekening mee. Logopedie is hier al helemaal nooit over gesproken trouwens...
Hier ook geen echte follow-up wel 1x logopedie en 1x fysio vanwege termijn en stuit.quote:Op maandag 25 november 2013 22:16 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Jee, dat dat zo verschilt per ziekenhuis. Of zou t zijn dat J. technically speaking 5 weken en 6 dagen te vroeg was, en dus niet de 6 weken haalt.?
Geen academisch ziekenhuis/ kinderziekenhuis hier trouwens, en behalve laag geboortegewicht geen bijzonderheden (geen beademing oid). Af en toe zou ik wel liever die ziekenhuis follow-up gehad willen hebben. CB heeft hier meestal niet eens door dat J. zo vroeg was, en houdt daar dus helemaal geen rekening mee. Logopedie is hier al helemaal nooit over gesproken trouwens...
Dat is wel iets wat ik komende avonden moet proberen als het niet verbetert. Ik had gelukkig zaterdag tm gisteren een middagdutje gedaan! Maar 's avonds slapen vind ik dan weer zo zonde van sociaal leven maar misschien moet ik slaap even daarboven verkiezen. Het is ook nog niet echt rampzalig omdat ik uiteindelijk wel gewoon aan 6 uur per nacht kom maar dus wel in stukjes gebroken en dat is echt zo niet fijn! En ik heb er dus wel echt last van. Hopelijk als baby d'r hoestje kwijt is zitten we weer gewoon op 1 of 2 nachtvoedingen!quote:Op dinsdag 26 november 2013 09:28 schreef L-E het volgende:
Hoezo slaap jij van 19 tot 23 niet Olf? Ben je niet zo moe dat je elk moment kan slapen?
Hahaha, herkenbaarheid LB! Man gaat hier ook sperdruk met haar spelen en blijkbaar heeft hij mij echt nodig om uit te leggen dat ze daar niet echt van in slaap valtquote:Op dinsdag 26 november 2013 10:13 schreef LadyBlack het volgende:
Ha, ik was gisteren om 22:00 naar de kroeg, had speciaal vantevoren gekolfd.... maar op 3/4 van mijn heerlijke glaasje port belde MrBlack dat de baby wakker was.
Kom ik thuis, heeft ie alle lampen boven met haar aangedaan, en liepen ze supervrolijk alles te bekijken. En hoe lief dat er ook uitzag, toch kan ik m dan wel watHeeft me daarna heel lang gekost om haar weer in slaap te krijgen... dat is toch niet zo moeilijk te bedenken??
quote:Op dinsdag 26 november 2013 10:35 schreef L-E het volgende:
. Graag! Dus hij neemt Sticker op schoot, wiebelt hem wild heen en weer en doet KOEKEBIEEEEEEEEE!!!!
Wakker liggen van haar, woelen, draaien, trappelen, piepen... Ze gaat eigenlijk nooit huilen, maar ligt wel (lang) wakker.quote:
Nouja rustig.. wel woelen dus. Ik ben bang dat ze een slaaptekort gaat opbouwen. Nu kan ik vaak sussen met de speen of haar tussen ons in leggen, maar als ik niet meer oppik dat ze wakker ligt, lukt dat natuurlijk niet meer.quote:Op dinsdag 26 november 2013 11:03 schreef L-E het volgende:
Maar is het erg dat ze wakker ligt terwijl jij dat niet zou merken? Als ze niet huilt ligt ze dan toch tevreden en rustig?
Lieve XM, dat regelt Noor vanzelf! Als er echt iets is gaat ze echt wel huilen. Wellicht gaat ze ook wel dieper slapen als ze alleen slaapt en ligt ze minder 'wakker'. E is 's nachts ook wel eens wakker, dan hoor ik kletsen of even mopperen Ze valt vanzelf weer in slaap en als er écht iets is, dan horen we dat!quote:Op dinsdag 26 november 2013 11:04 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Nouja rustig.. wel woelen dus. Ik ben bang dat ze een slaaptekort gaat opbouwen. Nu kan ik vaak sussen met de speen of haar tussen ons in leggen, maar als ik niet meer oppik dat ze wakker ligt, lukt dat natuurlijk niet meer.
Waarom belt hij jou dan?!quote:Op dinsdag 26 november 2013 10:13 schreef LadyBlack het volgende:
Ha, ik was gisteren om 22:00 naar de kroeg, had speciaal vantevoren gekolfd.... maar op 3/4 van mijn heerlijke glaasje port belde MrBlack dat de baby wakker was.
Kom ik thuis, heeft ie alle lampen boven met haar aangedaan, en liepen ze supervrolijk alles te bekijken. En hoe lief dat er ook uitzag, toch kan ik m dan wel watHeeft me daarna heel lang gekost om haar weer in slaap te krijgen... dat is toch niet zo moeilijk te bedenken??
Helemaal mee eens! Wij laten F altijd expres een poosje in zijn eentje morren in bed, als hij wakker wordt halen we hem ook niet direct op. Hij valt steeds vaker zelf weer in slaapquote:Op dinsdag 26 november 2013 11:16 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Lieve XM, dat regelt Noor vanzelf! Als er echt iets is gaat ze echt wel huilen. Wellicht gaat ze ook wel dieper slapen als ze alleen slaapt en ligt ze minder 'wakker'. Elin is 's nachts ook wel eens wakker, dan hoor ik kletsen of even mopperen Ze valt vanzelf weer in slaap en als er écht iets is, dan horen we dat!
Dat doen wij dus ook, en hebben wij ook altijd gedaan. Zo kan ze nu 's ochtends rustig 3 kwartier in bed een beetje tegen haar Tije (=Nijntje) liggen kletsen voordat ze er écht uit wil. Dankzij de babyfoon horen we elk woordquote:Op dinsdag 26 november 2013 11:43 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Helemaal mee eens! Wij laten F altijd expres een poosje in zijn eentje morren in bed, als hij wakker wordt halen we hem ook niet direct op. Hij valt steeds vaker zelf weer in slaap
Er zijn zat mensen die nog langer met hun baby op de kamer slapen natuurlijk, maar niet omdat het gevaarlijk is om baby ergens anders te leggen hoor! Dat kan best en wie weet slapen jullie dan alledrie wel beter.
Oh, ik zou het dan zonder babyfoon wel lastig vinden denk ik (in onze situatie dan hè). Alhoewel die nu 's nachts op z'n zachtst staat dus als we haar horen dan is dat volgens mij meer 'live' dan via babyfoonquote:Op dinsdag 26 november 2013 11:50 schreef Suikertante het volgende:
En anders wil ik jouw deur wel XM, want ik wil heeeeel graag dat F achter een deur gaat slapen ooit.
Om dezelfde reden als Tante Soesa, hij gaat ouwehoeren tegen zijn lamp en ik lig ernaar te luisteren.
Bij mijn ouders gaat hij gewoon roepen als hij er echt uit wil, die hebben geen babyfoon nodig en horen al dat gebabbel niet, heerlijk.
Snap ik bestquote:Op dinsdag 26 november 2013 12:23 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ok, helder, dan gaat ze van het weekend verhuizen! End of an era.. Het is wel veul hoor. Bv... en nu ook al naar haar eigen kamer..
Hij belde mij omdat ze met gewiegd worden niet in slaap viel (alhoewel ik me wel afvraag of hij dat ook al met alle lampen aan deedquote:Op dinsdag 26 november 2013 11:38 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Waarom belt hij jou dan?!Als mijn vriend mij zou bellen zeg ik "Extra blij dat ik in de kroeg zit, succes ermee!"
Wacht, ik besef nu dat je dus ook echt naar huis bent gegaan! Doe je dat altijd?Hij was toch laatst een heel weekend weg, dan mag jij toch wel een avondje off-duty?
Nietquote:Op dinsdag 26 november 2013 12:28 schreef Spirit82 het volgende:
En heb m'n sollicitatie maar afgezegd
Mini ging hier rond zes maanden naar zn eigen kamer, en achteraf gezien hadden we dat wel eerder kunnen/moeten doen. Ik vond het echt een mega stap, wilde er zelf nog niet aan, maar we sliepen alledrie steeds slechter 's nachts. Toen gingen we een weekje weg en zijn bedje paste niet bij ons op de slaapkamer. Hij ging dus cold turkey op een eigen kamer en we sliepen alledrie de hele nacht opeens doorquote:Op dinsdag 26 november 2013 10:53 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hier past geen co-sleeper.. Vriend wil mup eigenlijk naar naar eigen kamer hebben zo langzamerhand, omdat zijn (en mijn) slaap erdoor gestoord wordt en ze een half jaar is bijna. Maar ik ben bang dat ik haar signalen mis, ze slecht(er) gaat slapen en we dan met een probleem komen te zitten. Nu ze nog bij ons op de kamer slaapt, kan ik sneller ingrijpen. Maarja, dat kan natuurlijk ook niet eeuwig zo blijven. Ik vind het lastig.
Heel herkenbaar. Riley vindt het zware mishandeling en zij leeft ook heel erg mee met Noor in dezequote:Op dinsdag 26 november 2013 10:21 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ja, we hebben neusspray, maar dingen aan je neus doen, zoals sprayen of giga snotklompen weghalen is vooral iets om Heel Erg Boos om te worden en Nog Harder te gaan HUILEN. Nee. Krijsen.
Hoe oud is R.? Ik wil een Mirena laten plaatsen, maar volgens mijn huisarts mag het pas 6 maanden na de bevalling. Ik mag dus nog even wachten.quote:Op dinsdag 26 november 2013 16:45 schreef -Bushok het volgende:
Hoi dames, ik heb even flink moeten bijlezen (ik had het zo druk de laatste tijd)
Olf, fijn dat ze zich weer goed voelt![]()
Hier ook allerlei veranderingenR. rolt sinds een paar dagen om
Begint helemaal te schaterlachen als het gebeurt..m'n lieverd hihi
![]()
Hij was eerst gek op het badje maar dat vind hij nu niet meer zo grappig. Het wassen vind hij prima maar daadwerkelijk in bad liggen wordt hij boos van hahaHij ligt eindelijk te dutten dus ik kan ook even m'n hoofdpijn wegslapen. (Moest vanmiddag naar de dokter, spiraal laten zetten..was zo erg gespannen
)
Hij is nu 4 en een halve maand. Wat apart dat je pas 6 maanden na de bevalling mag? Zoals ik begrepen heb mag het al na 8 weken..quote:Op dinsdag 26 november 2013 16:58 schreef laiveneertiekje het volgende:
[..]
Hoe oud is R.? Ik wil een Mirena laten plaatsen, maar volgens mijn huisarts mag het pas 6 maanden na de bevalling. Ik mag dus nog even wachten.
Ik kan ze makkelijk opnieuw maken met grijs, maar had haast omdat ik de paspoorten vrij snel nodig heb was ik bang dat ik in de knel zou komen qua tijd... Toen ik moest afrekenen had ik beter de spanning van het optijd zijn kunnen hebben dan de boosheid om de prijsquote:Op dinsdag 26 november 2013 17:08 schreef Olf het volgende:
Kan je je eigen achtergrond niet grijs maken? Die eerste foto is geweldig! Prachtige ogen en dat lieve mondje! Op de tweede staat ie iets eh, onvoordeligermaar wow wat ziet hij er alweer oud uit. Van wanneer is ie ook alweer?
Zaire is ook een schatje zeg! Lachebekje!
Wat een lieverdje!quote:Op dinsdag 26 november 2013 17:05 schreef Hilzillah het volgende:
Mijnes
[ afbeelding ]
Fotokleines![]()
![]()
[ afbeelding ]
Echt 6 maanden? Ik mocht na 6 weken namelijk.quote:Op dinsdag 26 november 2013 16:58 schreef laiveneertiekje het volgende:
[..]
Hoe oud is R.? Ik wil een Mirena laten plaatsen, maar volgens mijn huisarts mag het pas 6 maanden na de bevalling. Ik mag dus nog even wachten.
Hier 3 maanden na ks, laat 'm in het ziekenhuis zetten. Afspraak staat alquote:Op dinsdag 26 november 2013 17:35 schreef Tally het volgende:
[..]
Echt 6 maanden? Ik mocht na 6 weken namelijk.
Hier 10 weken na de ks de afspraak staat ook al.quote:Op dinsdag 26 november 2013 18:05 schreef GotC het volgende:
[..]
Hier 3 maanden na ks, laat 'm in het ziekenhuis zetten. Afspraak staat al
Vreemd mijn gyn zei juist dat nu beter is omdat het nu wat minder pijnlijk zou zijn?quote:Op dinsdag 26 november 2013 17:53 schreef laiveneertiekje het volgende:
Mijn huisarts zei dat het advies nu was vanuit de fabrikant om het na 6 maanden pas te plaatsen. Anders was er teveel kans op perforatie van de baarmoeder(is normaal kleine kans geloof ik, dus nu wat groter?), omdat die dan nog niet helemaal hersteld is van de bevalling.
Bij oudste mocht ik ook al na 6 weken, het scheen daarna naar 3 maanden te zijn gezet en nu naar 6 maanden.
ben ook benieuwd ze gingen volgens mij redelijk tegelijk op.quote:Op dinsdag 26 november 2013 18:16 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Hier 10 weken na de ks de afspraak staat ook al.
Fr mooie stats sac is nu 9 weken toch? Ben benieuwd S. krijgt donderdag de prikjes.
Kapelle, Zeeland.quote:Op dinsdag 26 november 2013 19:04 schreef ferrari_rood het volgende:
poeh moeilijk venco waar woon je?
wij hebben een gastouder maar ik moet daar vaste dagen afnemen wel of geen werk. ik snap je dilemma dus erg goed maar heb zelf ook geen betere oplossing kunnen vinden.
Nee, wat ik zei, op vrienden en familie heb ik tot nu toe weinig vooraf op kunnen rekenen. Ik kan daar niet op inplannen, snap je.quote:Op dinsdag 26 november 2013 19:13 schreef Spirit82 het volgende:
Zijn vrienden/ familie geen optie Venco? Sommige kinderdagverblijven doen trouwens wel halve dagen hoor! Eens bij een andere informeren? Wij hebben bij ons kdv nu al 2x heel last minute voor een extra dag gebeld en er was altijd plek. Tegenwoordig zijn ze al lang blij als je een extra dag wilt opnemen![]()
Woon je mss bij een zkh in de buurt waar een kdv is? Die zijn ingesteld op diensten ivm verplegend personeel enzo
Olfquote:Op dinsdag 26 november 2013 14:22 schreef Olf het volgende:
Oja. Ik post hier laatste tijd vooral over slecht slapen en dat ze af en toe kwakkelt door tandjes en hoest enzo. Maar eigenlijk gaat het heel goed en doet ze het fantastisch. Ze eet zo lekker de laatste tijd, kan heel goed duidelijk maken wat ze wil (als in, ze kruipt naar de slaapkamer en gaat daar zitten als ze zin heeft in een dut) is heel vrolijk en kan heerlijk spelen! En ze wordt zo handig met bakjes in elkaar doen en maakt ons expres aan het lachen en dan kijkt ze vet guitig
en ze zwaait de hele dag!
Ik moet eerst (stap 1) op werk aangeven wanneer ik kan werken.quote:Op dinsdag 26 november 2013 19:19 schreef Spirit82 het volgende:
Ik snap het nietJe weet toch een paar weken van tevoren wanneer je moet werken en kunt dit dan afstemmen?
Hm...misschien zie ik teveel beren op de weg.quote:
Als mijn man 15:00 begint, moet hij tegen half 3 op pad. Ik kan wellicht wel iets eerder weg. Werk, familie, wij en kdv zit allemaal in 1 dorp. Probleem is wel dat dit om en om idee, niet gegarandeerd kan op mijn werk. Snap je?quote:Op dinsdag 26 november 2013 19:45 schreef Olf het volgende:
Maar is het niet mogelijk dat jij altijd vroeg werkt tot 14.30 als vriend om 15.00 begint of jij laat als hij vroeg begint? Of is een half uur tekort voor de 'overdracht'?
Hier het meiske toch vet beroerd net maar ze ligt nu lekker te slapen. Grote tranen en heel bleek en heel erg pijn in dr mond/keel? De arme!
Hoe doen de 'tweeverdieners' het hier qua vrijnemen bij ziek kind? Vammiddag ben ik weggegaan, maar was op mn onbetaalde stage (nouja, praktisch onbetaald) dus dan vind ik het niet heel lastig maar voor morgen (mn 'echte' werk) moet ik denk ik morgenochtend maar bellen dat ik niet kom. Heb nog wel een vrije dag over.
Dit klinkt ineens heel logisch!quote:Op dinsdag 26 november 2013 19:44 schreef vencodark het volgende:
[..]
Hm...misschien zie ik teveel beren op de weg.
Ik zit te denken, ik kan natuurlijk, in de weken dat mijn man maar tot 15:00 werkt, aangeven dat ik de hele dag kan (ook de dienst tot 20:00).
A kan ik dan vanaf 11:30 brengen en om 17:00 kan bijvoorbeeld mijn schoonzus, schoonvader of 1 van mijn ouders hem ophalen en bij mijn man thuisbrengen (allemaal in 1 dorp).
In de weken dat mijn man 15:00 uur begint ben ik slechts beschikbaar tot 14:30 want anders heb ik in de avonduren geen oppas.
Zie ik iets over het hoofd?
Jaa, jouw man werkt toch thuis? Dat is dan wel handig.quote:Op dinsdag 26 november 2013 19:47 schreef Suikertante het volgende:
Wat vinden jullie niet prettig aan een gastouder? Wij nemen een vaste dag per week 6 uur af, van 9 tot 15. Maar eigenlijk wordt het bijna elke week later en dat maakt niets uit. Als we het een dag niet nodig hebben verplaatsen we het gewoon naar een andere dag. Alleen als ze dan al vol zit qua baby's kan dat niet. Maar dan hoeven we ook niet te betalen tot nu toe. We krijgen ook best veel kinderopvangtoeslag, geloof de helft van wat het kost.
Hoe dan ook ingewikkeld ja.. Ik weet vaak pas een week van tevoren wanneer ik moet werken, maar dan is meneer Suiker thuis. Anders had ik ontslag genomen want ik zou ook niet weten hoe ik dat logistiek zou moeten regelen!
Mja. Mijn ouders of schoonvader -en zus zijn 's avonds wel altijd thuis om A op te halen en te brengen bij mijn man.quote:Op dinsdag 26 november 2013 19:51 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Dit klinkt ineens heel logisch!
Ik weet niet of dit jullie als in venco is of jullie andere babymoeders, maar ik wilde bewust kdv en niet gastouder omdat ik graag opvang wilde die iets toe zou voegen (groepsdynamiek enzo) en niet een vervangende gezinsstructuur (want voor mijn gevoel zou de gastouder dan echt een actieve opvoeder zijn. Dat is de kdv leidster tot op zekere hoogte natuurlijk ook maar ik ervaar daar wel een verschil)quote:Op dinsdag 26 november 2013 19:47 schreef Suikertante het volgende:
Wat vinden jullie niet prettig aan een gastouder? Wij nemen een vaste dag per week 6 uur af, van 9 tot 15. Maar eigenlijk wordt het bijna elke week later en dat maakt niets uit. Als we het een dag niet nodig hebben verplaatsen we het gewoon naar een andere dag. Alleen als ze dan al vol zit qua baby's kan dat niet. Maar dan hoeven we ook niet te betalen tot nu toe. We krijgen ook best veel kinderopvangtoeslag, geloof de helft van wat het kost.
Hoe dan ook ingewikkeld ja.. Ik weet vaak pas een week van tevoren wanneer ik moet werken, maar dan is meneer Suiker thuis. Anders had ik ontslag genomen want ik zou ook niet weten hoe ik dat logistiek zou moeten regelen!
Qua omgeving voelen wij ons prettiger bij een kdv, een gastouder is weer handiger qua flexibiliteit. Ik wil mijn kind 's avonds echter niet bij een gastouder maar alleen thuis of bij familie.quote:Op dinsdag 26 november 2013 19:56 schreef Olf het volgende:
[..]
Ik weet niet of dit jullie als in venco is of jullie andere babymoeders, maar ik wilde bewust kdv en niet gastouder omdat ik graag opvang wilde die iets toe zou voegen (groepsdynamiek enzo) en niet een vervangende gezinsstructuur (want voor mijn gevoel zou de gastouder dan echt een actieve opvoeder zijn. Dat is de kdv leidster tot op zekere hoogte natuurlijk ook maar ik ervaar daar wel een verschil)
Wel is kdv duurder en minder flexibel dus bij ons was gastouder op die vlakken voordeliger geweest. Maar ik denk dat dit ook anders is voor 1 dag dan voor meerdere dagen. En natuurlijk heel persoonlijk.
Ik heb geluk, opa en oma zijn gepensioneerd, dus meestal beschikbaar voor evt. ziek kind. Ik kan eigenlijk niet weg, ik sta voor de klas, dus vrij nemen is geen optie. Vriend heeft t erg druk op werk, en er zitten ontslagrondes aan te komen, dus die werkt liever iets meer, dan dat ie vrij neemt momenteel. Het KDV is hier trouwens vrij flexibel met zieke kinderen. Ze mogen gewoon komen, ook al hebben ze een beetje koorts, als ze maar geen extra intensieve zorg nodig hebben (hele dag slapen mag dus gewoon).quote:Op dinsdag 26 november 2013 19:45 schreef Olf het volgende:
Maar is het niet mogelijk dat jij altijd vroeg werkt tot 14.30 als vriend om 15.00 begint of jij laat als hij vroeg begint? Of is een half uur tekort voor de 'overdracht'?
Hier het meiske toch vet beroerd net maar ze ligt nu lekker te slapen. Grote tranen en heel bleek en heel erg pijn in dr mond/keel? De arme!
Hoe doen de 'tweeverdieners' het hier qua vrijnemen bij ziek kind? Vammiddag ben ik weggegaan, maar was op mn onbetaalde stage (nouja, praktisch onbetaald) dus dan vind ik het niet heel lastig maar voor morgen (mn 'echte' werk) moet ik denk ik morgenochtend maar bellen dat ik niet kom. Heb nog wel een vrije dag over.
Jij legt wel goed uit wat ik een beetje bedoel qua gastouderschap. Denk dat mijn man zich erg herkent in jouw verhaal.quote:Op dinsdag 26 november 2013 20:27 schreef mousemicky het volgende:
Met die opvoedende taak bedoel ik het 'meedraaien in een ander gezin' met de regels van daar. Het lijkt me niets als de gastouder bv ook eigen kinderen of kleinkinderen heeft rondlopen. Wil ook niet dat de gastouder als vervangende 'moeder' gezien wordt. Het is een gevoel, lastig uit te leggen. Fiets hier wel eens langs een paar 'gastouderadressen', en daar is het zo'n zootje, ik heb er geen goed gevoel bij...
Ons KDV is redelijk rustig, meestal maar 1 vaste leidster op de groep, maar J. kent er wel meerdere, en leert dus ook dat ze allemaal anders zijn (met t zelfde blauwe shirt aan).
Ach, hij heeft t er naar z'n zin, dat is het belangrijkste! En ik hoor precies wat ie gegeten en gedronken heeft, en hoe veel poepluiers er waren, en of ie vrolijk was. Dat houden ze allemaal bij in het schriftje
. Is denk ook goed te doen, met maar 3 kindjes op de woensdag.
Echt precies dit dus!quote:Op dinsdag 26 november 2013 19:56 schreef Olf het volgende:
[..]
Ik weet niet of dit jullie als in venco is of jullie andere babymoeders, maar ik wilde bewust kdv en niet gastouder omdat ik graag opvang wilde die iets toe zou voegen (groepsdynamiek enzo) en niet een vervangende gezinsstructuur (want voor mijn gevoel zou de gastouder dan echt een actieve opvoeder zijn. Dat is de kdv leidster tot op zekere hoogte natuurlijk ook maar ik ervaar daar wel een verschil)
Wel is kdv duurder en minder flexibel dus bij ons was gastouder op die vlakken voordeliger geweest. Maar ik denk dat dit ook anders is voor 1 dag dan voor meerdere dagen. En natuurlijk heel persoonlijk.
Ik kreeg 3 jaar geleden een koperspiraaltje (multiload), dus nog voor bevalling. Het zetten deed toen @$%!$* zeer, maar ik ga het toch weer doen dus het moet ergens zijn meegevallenquote:Op dinsdag 26 november 2013 20:26 schreef Suikertante het volgende:
En niemand een koperspiraaltje? PM mag ook
Yessss dit wilde ik horen! de laatste zin, met name. De omschrijving klinkt zo pijnlijk..quote:Op dinsdag 26 november 2013 20:48 schreef GotC het volgende:
[..]
Ik kreeg 3 jaar geleden een spiraaltje, dus nog voor bevalling. Het zetten deed toen @$%!$* zeer, maar ik ga het toch weer doen dus het moet ergens zijn meegevallen![]()
M'n moeder (was verloskundige vroeger) verklaarde me voor gek, je bmm is na een vaginale bevalling veel soepeler oid, waardoor het zetten nauwelijks pijn schijnt te doen.
En daarbij, binnen 5 min is het klaarquote:Op dinsdag 26 november 2013 20:49 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Yessss dit wilde ik horen! de laatste zin, met name. De omschrijving klinkt zo pijnlijk..
Wij zijn ook echt bij afschuwelijke kinderdagverblijven geweest, en vonden degene die we nu hadden echt de enige optie. Sommige waren inderdaad zoooo lawaaiierig. Grappig dat jij bij onze ook geweest bent! Ik werd vooral verliefd op de tuin! E*; en vind drie man op max negen kindjes ook wel acceptabel, op woensdagen zijn ze zelfs maar met vier kinderen meestal en wel drie leidsters. Ik heb even wat wrijving gehad wat betreft afgekolfde melk maar dat is ook goed gekomen.quote:Op dinsdag 26 november 2013 20:48 schreef Suikertante het volgende:
MM, wat jij in het klein over het kdv schrijft is hoe het bij onze gastouder gaatDrie kinderen, zelf geen kinderen. Wel een kat. Het is echt een baan voor haar. Aan het eind van de dag verdwijnen alle kinderspullen uit de woonkamer. Ze heeft eigenlijk een soort minikinderdagverblijf dus!
Maar het is wel erg persoonlijk ja, daar moet je van houden. Als F in de draagzak heeft gezeten ruikt hij naar haar en als zij op vakantie is hebben we geen opvang. Als ik hem ophaal zitten we altijd nog even op de bank te ouwehoeren. Als F drie dagen per week opvang nodig had zou ik misschien wel even bijna jaloers zijn
Nu al wordt hij helemaal vrolijk als hij haar ziet! Maar ik ben daar natuurlijk heel blij mee.
Ik vond de kdv's waar we gingen kijken vaak zo lawaaiig en ook viesniet allemaal natuurlijk! Olf jouwes hebben wij biivoorbeeld nog wel overwogen!
Ik wel graag!quote:Op dinsdag 26 november 2013 20:27 schreef L-E het volgende:
Ik heb niet terug gelezen Suiker, maar hier een Mirena. Maar die ervaring wil je dus niet?
Ik ken dat jaquote:Op dinsdag 26 november 2013 21:32 schreef Kyara het volgende:
Ik wil dolgraag weer aan het werk. Begin echt te snakken naar iets voor mezelf en niet 24/7 met minimaal 1 kind bij me eerlijk gezegd. Maar helaas zijn er weinig vacatures en wat er is daar reageren zoveel mensen op dat ik steeds naast het net vis. En ik hem ook amper tijd om te solliciteren want met een huilende baby op de achtergrond schrijft het ook niet echt lekker
Kan ik me heeeel goed voorstellen. Lastig zeg. En ook onder je niveau niets te vinden of is dat moeilijk/ongunstig qua ww? Werkt je vriend/man 5 dagen?quote:Op dinsdag 26 november 2013 21:32 schreef Kyara het volgende:
Ik wil dolgraag weer aan het werk. Begin echt te snakken naar iets voor mezelf en niet 24/7 met minimaal 1 kind bij me eerlijk gezegd. Maar helaas zijn er weinig vacatures en wat er is daar reageren zoveel mensen op dat ik steeds naast het net vis. En ik hem ook amper tijd om te solliciteren want met een huilende baby op de achtergrond schrijft het ook niet echt lekker
Zo herkenbaar. Na werk ben ik moe maar anders moe en kan ik heel veel van de kinderenhebben. Met de kinderen 24/7 kan ik daar soms zo slecht tegen.quote:Op dinsdag 26 november 2013 21:32 schreef Kyara het volgende:
Van je werk. Dat je niet eens meer de zekerheid hebt dat je oppas hebt door het nieuwe beleidquote:Op dinsdag 26 november 2013 21:15 schreef vencodark het volgende:
Omen, welk beleid vind je raar en over wat met Spirit ben je het eens? Ik mis misschien iets.
Omdat ik door de kantonrechter ontslagen ben op 1 december. De UWV houdt de 2 maanden opzegtermijn aan. Ik heb een ontslagvergoeding gehad die ik voor die 2 maanden kan gebruiken. Maar das ook al. En het mooiste is ook nog dat ik die zelf betaal aangezien ik mijn vakantieuren/vergoeding niet krijg uitbetaald. En ik de laatste maanden dat ik werkte geen vrij kon nemen door drukte. Maanden? Zei ik dat? Het laatste jaar zeg maarquote:Op dinsdag 26 november 2013 21:40 schreef pessie het volgende:
Tally hoe komt het dat je WW pas begint in februari?
Ik ga ook die kant op... Ben benieuwd wanneer ik een baan kan vinden en op welk niveau, WO gaat wrs niet meer lukken omdat ik graag 24 uur max wil maken. Maar goed, eerst maar weer herstellen.quote:Op dinsdag 26 november 2013 21:40 schreef As1981 het volgende:
[..]
Zo herkenbaar. Na werk ben ik moe maar anders moe en kan ik heel veel van de kinderenhebben. Met de kinderen 24/7 kan ik daar soms zo slecht tegen.
Ik heb zelfs gesolliciteerd bij de mac (en niet aa genomen) omdat ik gewoon weer domweg wilde werken in een team. Maar dan zou ik wel de helft van mijn salaris gaan verdienen.
Hee dat zegt mijne ook Hilz! Maar hij verkapt het onder de opmerking dat hij niet wil dat ik nog meer gewroet down there moet accepteren, haha. Post-borstvoeding maar eens nadenken.quote:Op dinsdag 26 november 2013 21:42 schreef Hilzillah het volgende:
LE Tof nieuws!!
Geen KDV of gastouder want geen baanEn als ik die wel zou hebben zou mijn moeder me niet meer aankijken denk ik
Die wil persee oppassen dan. (En dat vind ik ook helemaal niet erg)
Ik ben nadat ik gestopt ben met de bv gelijk weer begonnen met de pil. Wilde eerst een spiraaltje omdat dat mocht met bv. Vriend was daar niet zo gelukkig mee omdat hij van 'iedereen' (lees zn neefje) hoorde dat je 'dat ding' voelde tijdens de daad
Jammer dat je 2 kraamverzorgsters had Limone. Dacht dat dat normaal niet de bedoeling was. Dus blij dat je het nu zelf mag doen
Productief avondje Kyara, ik vind het knap dat je het allemaal maar doet met inmiddels 3 beweeglijke kindertjes!
Mannenquote:Op dinsdag 26 november 2013 21:47 schreef Olf het volgende:
[..]
Hee dat zegt mijne ook Hilz! Maar hij verkapt het onder de opmerking dat hij niet wil dat ik nog meer gewroet down there moet accepteren, haha. Post-borstvoeding maar eens nadenken.
Grappig om te lezen. Hier had ik het juist anders om. Omdat ik helemaal gek werd van het verhaaltje uit het boekje. De kraam ingeruild voor iemand met meer ervaring. Voor de volgende keer bij intake ga ik aangeven dat ik iemand wil met veel ervaring ipv net van school. Niet alleen geen stagiaire.quote:Op dinsdag 26 november 2013 20:57 schreef Limone het volgende:
We hadden eerst een kraam met 20 jaar ervaring. Zij legde mij uit hoe de baby werkte, serveerde het bezoek koffie, werkte ondertussen een mand strijk weg, vroeg of het bezoek nog een tweede kopje wilde en verschoonde baby's luier. De tweede kraam kwam net van de kraamzorgschool en zat nog vol protocol. Ze legde mij uit hoe de baby werkte, verschoonde een luier en dat was het wel zo'n beetje. Ze was wel vriendelijk en ze deed wat ze moest doen, maar we waren gewoon te veel verwend. Volgende keer neem ik een bureau waar je één kraamverzorgende voor de hele week krijgt.
Heel zuur. Want als zij mij gewoon hadden ontslagen met de rest (aangevraagd hadden) dan had ik in ieder geval mijn vakantieuren en meteen een uitkering gehad.quote:Op dinsdag 26 november 2013 21:51 schreef pessie het volgende:
Tally dat is wel zuur zeg.
Ik werk niet betaald. Wel ben ik voorzitter van een plaatselijke stichting, vrijwillig. Wanneer ik vergaderingen ed overdag heb plan ik dat tijdens de psz van peuter en werkt manlief thuis met Lauren aan zijn zij. Het plan is dat ik per september 2014 ga werken, dan gaat Nathan naar school.
Dat zal ook wel een beetje aan het vakgebied liggen. Er zijn ook wel banen hoor. Maar niet zoveelquote:Op dinsdag 26 november 2013 21:57 schreef pessie het volgende:
Wat betreft banen en uren. Volgens mijn zus (werk begeleider, ik k zeg altijd dat zij mensen aan een baan helpt, en dat is eigenlijk ook zo) is het zo dat mensen die full time willen zeggen dat er alleen part time werk te vinden is en dat mensen die part time willen zeggen dat er alleen full time werk te vinden is. Zal vast een kern van waarheid inzitten.
Ik bedoel daarmee dat je moet werken financieel gezien. Bij ons is het nu ook zo dat het niet noodzakelijk is dat ik een vaste baan heb voor 24 uur. Zolang ik 1 of 2 diensten per maand werk via het uzb krijgen we het financieel elke maand rond. Dus het is niet noodzakelijk. Als ik jou verhaal zo lees is het dus niet noodzakelijk dat je sept. 2014 ga werken, dus kan je wel kijken naar iets wat je leuk vind.quote:
Oh, maar ik wilde helemaal niet dat die met 20 jaar ervaring wegging!quote:Op dinsdag 26 november 2013 21:51 schreef Wizzy het volgende:
[..]
Grappig om te lezen. Hier had ik het juist anders om. Omdat ik helemaal gek werd van het verhaaltje uit het boekje. De kraam ingeruild voor iemand met meer ervaring. Voor de volgende keer bij intake ga ik aangeven dat ik iemand wil met veel ervaring ipv net van school. Niet alleen geen stagiaire.
Oooh As, wat ontzettend lief! *smelt*quote:Op dinsdag 26 november 2013 22:28 schreef As1981 het volgende:
Vanavond was de kapper hier en Kyan is ook even in de kappersstoel geweest, echt alleen een beetje bij knippen. maar het was bedtijd en hij was moe, dus tegen het einde was hij een beetje aan het huilen. Riep Yaro "mevrouw knip hij vind het echt niet leuk hoor, hij moet naar bed laat hem nou maar met rust"zo lief dat hij voor zijn kleine broertje op komt
Ja heerlijk vind ik zo'n bed. Helaas ligt er bij mij nog een man inquote:Op dinsdag 26 november 2013 22:34 schreef As1981 het volgende:
Dat kan heel erg wisselen limone. Mijn kinderen hadden heel veel last van krampjes. Bij de oudste duurde dat zeker tot 4 maanden, vanaf 1 week af ongeveer.
Bij de jongste zijn we vrij snel begonnen met orhiflor start en dat werkte heel snel, waardoor we na een week amper nog krampjes hadden gelukkig.
In zo'n groot bed kan je vooral heel veel bewegen, hij ziet gedurende de nacht dan ook alle hoeken en zijkanten
In alle eerlijkheid... Ik heb al eerder een spiraal gehad en vent voelde 'm wel degelijkquote:Op dinsdag 26 november 2013 21:48 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
MannenZe denken dat we gek zijn!
Oh écht. Ik deed het altijd af als onzin.quote:Op dinsdag 26 november 2013 23:50 schreef Cwen het volgende:
[..]
In alle eerlijkheid... Ik heb al eerder een spiraal gehad en vent voelde 'm wel degelijk. En klagen dat hij deed!
Ik snap hem nietquote:Op woensdag 27 november 2013 06:50 schreef Suikertante het volgende:
Ik allemaal namen verzinnen met ML
Je zit me hier toch niet dood te maken met een blije mus hè!quote:
Onze beide kinderen hebben een ID-kaart. We komen gemiddeld 3x per jaar in het buitenland maar blijven wel binnen Europa.quote:Op woensdag 27 november 2013 11:48 schreef klumsy het volgende:
een paspoort, nemen jullie die sowieso voor je kleintje, of pas als het nodig is...?
Vind het zo zonde om er nu al een aan te schaffen
Wondermiddel wil ik het niet noemen, maar hier werkte het heel goed en ik hoor er goede verhalen over. Niet goedkoop, wel effectief. Infakol werkte hier dus niet.quote:Op dinsdag 26 november 2013 23:39 schreef Limone het volgende:
[..]
Ja heerlijk vind ik zo'n bed. Helaas ligt er bij mij nog een man in
Ach wat sneu, 4 maanden. Het gaat me echt aan het hart. Maar orhiflor is een ander wondermiddel? Kan geen kwaad om dat ook te kopen.
Oh echt?quote:Op woensdag 27 november 2013 13:40 schreef L-E het volgende:
Ohja soepstengels he. Mijnes vindt dat vooral een goed instrument om de kokhalsreflex te testen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En nu de waarheid:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh en LB, niks gemist hoor, er is geloof ik een feest ergens met thema bruidsmeisjes en suiker??
Oh, lekker. M heeft ook zo'n babyfoto en lengte 62 cm op zijn ID kaartquote:Op woensdag 27 november 2013 11:56 schreef Skoap het volgende:
Het is erg verstandig op pas een paspoort aan te schaffen als je die nodig hebt.
Ik heb nagevraagd bij het gemeentehuis hoe het zat met de geldigheid omdat na een aantal jaar de foto misschien niet meer zo goed lijkt. Het is aan de douane ambtenaar te besluiten of de foto goed genoeg lijkt of niet... En mag het paspoort dan dus ook weigeren...
+1. Op alles.quote:Op woensdag 27 november 2013 13:33 schreef L-E het volgende:
Dat heb ik niet mee gekregen, maar helemaal eens met LB!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |