abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133622288
Oorspronkelijke openingspost:

Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :Y
pi_133622417
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 20:37 schreef ferrari_rood het volgende:
jep 24uur morgen mag hij er weer uit *O*
en ik ben dus al heel de dag emo mijn meissie heeft gewoon 3wk met zo'n slang gelegen. Nu heb ik niet echt een zonder hij zit in de overgang van slokdarm naar maag en meet enkel.
Wat naar f_r... hopelijk komt er iets uit het onderzoek waardoor het te verhelpen is.
(En je meisje lag natuurlijk alleen maar.. jij probeert je gewone leven te leven, en ik kan me voorstellen dat zo'n ding dan veel meer in de weg zit dan wanneer je op bed blijft liggen slapen)
pi_133622859
F-R :*

Nog even mijn dolle duo delen:
pi_133623311
Haha het is wel de hele dag keten of lijkt dat maar zo? :D
pi_133623617
Geweldig duo Kyara..

Ik ben echt enorm nostalgisch vandaag. Morgen wordt mijn baby 1. Mijn kleine baby Luuk is dan geen baby Luuk meer. Ik heb een baby in bed gelegd en morgen haal ik er een dreumes uit :')

Vandaag was ie nog heel zielig.. N heeft contact gehad met de huisarts. Als de koorts nog niet gezakt is woensdag dan willen ze Luuk zien. Vandaag had hij weer 39.7

*poef* nu is het weg
pi_133623831
ah kj hij ziet er wel heel sneu uit.
  maandag 25 november 2013 @ 21:31:17 #7
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133623970
Kyara, mooie cijfers!

KJ, hij ziet er ziekjes uit idd... Hopelijk morgen een gezonde dreumes! :*
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_133623994
Och arme Luuk.. en dat op je verjaardag... (in ieder geval morgen geen zieke baby meer ;) )

En D. en J. O+ O+
pi_133624135
Ach wat sneu KJ, niet leuk om zo je eerste verjaardag te vieren. Beterschap! :*
  maandag 25 november 2013 @ 21:37:10 #10
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_133624258
Kj wat een sneu ventje zeg. Hoop echt dat zijn temp gaat zakken. En morgen al 1 :o

Kyara, mooie stats en mooi duo!

[ Bericht 0% gewijzigd door pessie op 25-11-2013 21:46:37 ]
  maandag 25 november 2013 @ 21:39:43 #11
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_133624403
Fr het slangetje went wel, maar het is zeker naar :*
Vooral met drinken voelde je em zo naar bewegen.

Zo net de nageltjes gevijld was S. Het níet echt mee eens :')

Kyara mooie stats!
  maandag 25 november 2013 @ 21:42:03 #12
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_133624523
Kj, wat sneu, ik hoop dat ie er snel weer bovenop is.

Kyara, je duo is echt lollig samen. Is er een speciale reden dat ze nog bij de kinderarts lopen? J. was ook 6 weken te vroeg en is na z'n ontslag nog maar 1 keer op controle geweest met 6 maanden. Toen waren er geen bijzonderheden, en nu hoeft ie niet meer terug naar KA.

In januari wel naar de kindercardioloog voor VSD. Hopelijk is dat dichtgegroeid, en hoeven we daarna nooit meer terug...
  maandag 25 november 2013 @ 21:42:54 #13
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_133624565
Kj wat zielig :*
pi_133624770
Aww kijk Luuk dan met z'n pruillipje, hopelijk is hij morgen voor zijn verjaardag weer goed te pas KJ!

Het duo van Kyara vind ik sowieso om te smullen, wat een lekker stel!

Bubs, hoe heb je dat gedaan, nagels vijlen? E. krult steeds haar vingers op, dus ik krijg het niet voor elkaar. Die nageltjes zijn ook heel zacht, dus het vijlen is een beetje lastig lijkt het.
pi_133625074
Kyara jouw meisjes O+

KJ wat ziet hij er zielig uit. Beterschap voor hem. En alvast gefeliciteerd
pi_133625132
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 21:42 schreef mousemicky het volgende:
Kyara, je duo is echt lollig samen. Is er een speciale reden dat ze nog bij de kinderarts lopen? J. was ook 6 weken te vroeg en is na z'n ontslag nog maar 1 keer op controle geweest met 6 maanden. Toen waren er geen bijzonderheden, en nu hoeft ie niet meer terug naar KA.
Hier is het follow-up programma sowieso 1,5 jaar. Wij hebben het minimale: 3x naar de logopedist, op de UD, met gecorrigeerd 3 en 9 maanden en dan straks met gecorrigeerd 18 maanden naar de fysio en ka. En dan nog fysio aan huis. Ze houden het hier blijkbaar graag goed in de gaten. En ik vind het eigenlijk wel prima. Ondanks dat het hier dus ook allemaal prima gaat.

Bij Juud gaan ze geloof ik nog verder. Haar D krijgt ook zijn vaccinaties in het ziekenhuis als ik het goed heb onthouden.
  maandag 25 november 2013 @ 21:56:59 #17
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133625192
Ahhhh Luuk ;( daar gaat je eigen lipje toch ook van trillen -O-
pi_133625324
Kyara, je tweeling. _O-
Wat een leuk stel!
pi_133625492
KJ, wat een sneu koppie (en heel stiekem moest ik lachen omdat 'ie er zo volwassen uitziet).

Kyara O+

Vijlen doen we hier met een kartonnen vijltje en het goed vasthouden van de vingertjes - enig geweld soms toegepast :). Ze vindt het geen probleem, tot dusver.
Home is where the O+ is...
  maandag 25 november 2013 @ 22:04:09 #20
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_133625637
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 21:47 schreef Juud-- het volgende:
Aww kijk Luuk dan met z'n pruillipje, hopelijk is hij morgen voor zijn verjaardag weer goed te pas KJ!

Het duo van Kyara vind ik sowieso om te smullen, wat een lekker stel!

Bubs, hoe heb je dat gedaan, nagels vijlen? E. krult steeds haar vingers op, dus ik krijg het niet voor elkaar. Die nageltjes zijn ook heel zacht, dus het vijlen is een beetje lastig lijkt het.
Als ze ontspannen is en voorzichtig doen. Ik doe het ook liever niet maar ze had zich weer zo gekrabt.
Dit was al de 2de keer trouwens.
pi_133625695
Het is net wat suiker zegt Kyara, het lijkt iedere dag wel feest :D Ze lijken wel sprekend op elkaar. Ik dacht dat jij zei dat ze 2 eiig waren?

Ooohw kj, wat een sip gezichtje.. Ik hoop dat hij snel weer opknapt :*

Ik heb er helemaal overheen gelezen fr, al deze toestanden voor je maag problemen? (ik weet niet meer heel zeker of het je maag was, iig van het vele spugen tijdens je zwangerschap toch? )
Ze hebben je in ieder geval lekker bezig gehouden :')

Zo zag het er ook echt uit Shandaly, fronsen tijdens wat luider gepruttel arm zwaaien om zijn 'woorden' kracht bij te zetten. Jammer dat het te donker was om er een filmpje van te maken :D

Ik durf dat niet hè, dat geklooi met de nageltjes. Als de haakjes te erg worden maken we een tripje naar oma O+
pi_133625725
KJ :'( wat zielig!! Ik hoop zo dat ie morgen op zijn verjaardag wat fitter is!

Kyara O+ je mooie duo!! Liggen ze op een bank??
  maandag 25 november 2013 @ 22:16:58 #23
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_133626211
quote:
2s.gif Op maandag 25 november 2013 21:55 schreef Kyara het volgende:

[..]

Hier is het follow-up programma sowieso 1,5 jaar. Wij hebben het minimale: 3x naar de logopedist, op de UD, met gecorrigeerd 3 en 9 maanden en dan straks met gecorrigeerd 18 maanden naar de fysio en ka. En dan nog fysio aan huis. Ze houden het hier blijkbaar graag goed in de gaten. En ik vind het eigenlijk wel prima. Ondanks dat het hier dus ook allemaal prima gaat.

Bij Juud gaan ze geloof ik nog verder. Haar D krijgt ook zijn vaccinaties in het ziekenhuis als ik het goed heb onthouden.
Jee, dat dat zo verschilt per ziekenhuis. Of zou t zijn dat J. technically speaking 5 weken en 6 dagen te vroeg was, en dus niet de 6 weken haalt ;).?

Geen academisch ziekenhuis/ kinderziekenhuis hier trouwens, en behalve laag geboortegewicht geen bijzonderheden (geen beademing oid). Af en toe zou ik wel liever die ziekenhuis follow-up gehad willen hebben. CB heeft hier meestal niet eens door dat J. zo vroeg was, en houdt daar dus helemaal geen rekening mee. Logopedie is hier al helemaal nooit over gesproken trouwens...
  maandag 25 november 2013 @ 22:19:00 #24
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_133626313
Ben ik de enige die gewoon nagels knipt met het schaartje uit die baby-nagelknipset? Doe ik al vanaf 8 weken, gaat meestal prima. J. in houdgreep (en nu in de kinderstoel), handje vast, en knippen maar. Stilzitten doet ie natuurlijk niet, maar zolang je dat handje goed vasthoudt, lukt t wel.
pi_133626622
Ik gebruik het nagelknippertje uit zo'n babymanicuresetje. Baby op het aankleedkussen, handje pakken en knippen maar. Femke vindt het reuze-interessant wat ik dan aan het wriemelen ben, maar het gaat prima zo. Vanmiddag nog gedaan (het begon wel erg pijnlijk te worden als ze je aan het knijpen was... kleine mesjes aan die vingertjes!)
pi_133627194
Aaach Luukie :*

Hier is er ook eentje aan het tanken 's avonds maar dat wordt steeds erger. Vanavond echt bizar. Om 19.00 180/6 op. Maar in bed was het krijsen en ze was niet rustig te krijgen dus ik besloot om maar te proberen te resetten en heb daarom nog 60/2 gemaakt. Dat ging ook op en daarna piepen, maar een speen was goed. Had ze dus wel een fles van 270cc op :o 8)7
2 uur later weer wakker, weer 150 op.

En weet je, ik hoop dat het een groeispurt is, maar vanavond bekroop me ineens het gevoel dat er iets goed mis is met haar. Dat bizar vele drinken en dan niet kunnen poepen.....het klopt gewoon niet.
We hebben haar gisteren een klysma gegeven omdat het gewoon hartstikke duidelijk was dat ze verstopt zat, maar dat zorgde alleen voor een grote harde bal en niet een goede volle luier. Ze is dus niet 'leeg'.

De eerste keer bij de ka werd al geopperd dat ze eventueel ter observatie opgenomen zou kunnen worden en daar ben ik nu een beetje bang voor.
Die fles van 150 cc heb ik net zacht huilend zitten geven.
Het voelt zo verkeerd allemaal :'(
pi_133627726
Och Danic, dat lijkt me ook moeilijk, ik ga er bijna van meehuilen. Het is in elk geval goed dat er naar gekeken wordt. Veel sterkte morgen :*

MM, misschien dat de grens danbij 34 weken ligt of zo? Hoewel J volgens mij wel lichter was dan mijn meisjes? Hier trouwens ook geen beademing of academisch ziekenhuis hoor. Ik vind het zelf ook wel fijn dat er nog een ka meekijkt, hoewel ik geen klachten over ons cb heb wat dat betreft.

Hillz, tijdens mijn zwangerschap dachten ze 2-eiig want aparte placenta's en vliezen. Maar het kan dan wel 1-eiig zijn als het al heel snel na bevruchting gedeeld is. Komt niet heel veel voor maar kandus wel. We weten het dus niet. De ka van vandaag dacht echt wel 1-eiig en wat ons betreft verschilt het per week wat wij denken ;)
pi_133627774
Aw Danic... /hug
Als ze daarmee vinden wat er aan de hand is, en het kunnen verhelpen, dan is het dat wel waard toch? Maar ik kan het me ook goed voorstellen dat het idee van opname heel naar is... Moet je echt nog tot donderdag wachten? :*
pi_133627939
Och danic :* Je moederintuïtie kan echt heel sterk zijn. Maar grote zorgen zijn ook snel gemaakt, zeker over je kindjes.
Donderdag hebben jullie een afspraak bij de ka toch? Spreek daar je gevoel ook uit. Ze moeten je echt serieus nemen want dit duurt gewoon te lang nu. Een opname zou heel rot zijn maar als het helpt om de oorzaak te vinden is het misschien het beste. Maar dat is heel erg op de zaken vooruit lopen.
Verder is ze gewoon vrolijk en niet ziekig toch? Dat lijkt me een goed teken :). Kop op supermama :*.
pi_133627963
Lief!
Ja helaas wel. Ons ziekenhuis is nogal negatiefin het nnieuws geweest en nu door 3 ziekenhuizen overgenomen. Daardoor is er een reorganisatie aan de gang. 3 van de 4 zittende kinderartsen zijn ontslagen waarvan er al 2 weg zijn.
Per januari komen er weer artsen bij vanuit de andere ziekenhuizen maar voor nu is het roeien met de riemen die er zijn.
Ze waren aan de telefoon heel lief dus ik hoop zo op een fijne ka.

Ze is inderdaad hartstikke lief en vrolijk, mijn mooie lieve kind.
En tpen zat ik ineens keihard te janken.....
pi_133628609
* Shandaly geeft danic een zakdoekje...
Kop op meid, het komt vast allemaal goed!

Zou willen dat ik iets voor je kon doen...
  maandag 25 november 2013 @ 23:22:18 #32
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133628886
Och danic, veel sterkte in het zkh. Een opname is niet leuk, maar zo doorgaan ook niet. Als ze er zo achter kunnen komen wat er nou is en ze geholpen kan worden, dan is het alleen maar goed. Ik snap dat je voedingen nu heel dubbel ziet. Ze moet eten, maar het moet er ook weer uit. Is het trouwens altijd moeilijk gegaan? Vanaf haar geboorte?
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_133632231
FR sterkte!

Danic :* spreek je zorgen uit in het zh, hopelijk voelt ze zich toch snel wat beter :*

KJ, wat zielig, je zieke baby.... Onee wacht eens je dreumes *O* gefeliciteerd!

quote:
1s.gif Op maandag 25 november 2013 22:16 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Jee, dat dat zo verschilt per ziekenhuis. Of zou t zijn dat J. technically speaking 5 weken en 6 dagen te vroeg was, en dus niet de 6 weken haalt ;).?

Geen academisch ziekenhuis/ kinderziekenhuis hier trouwens, en behalve laag geboortegewicht geen bijzonderheden (geen beademing oid). Af en toe zou ik wel liever die ziekenhuis follow-up gehad willen hebben. CB heeft hier meestal niet eens door dat J. zo vroeg was, en houdt daar dus helemaal geen rekening mee. Logopedie is hier al helemaal nooit over gesproken trouwens...
Ehmz Ow was 'slechts' vijf weken te vroeg en wordt gevolgd tot een half jaar. Ook Ow had geen grote problemen, behalve dan dat hij niet wou eten. Omdat ik de laatste keer zorgen had over z'n verkoudheid/hoesten/raspende ademhaling hebben we nog een afspraak met een jaar. Bizar dat verschil
  dinsdag 26 november 2013 @ 05:02:04 #34
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133632991
Oh danic.. ;( Misschien is een opname juist wel goed meis, dan kunnen ze zelf ondervinden hoe naar het voor je meisje is. En je moederinstinct moet je sowieso volgen! :*
Al dat gedoe met het ziekenhuisven artsen die weg moeten geeft ook niet veel vertrouwen, kan ik me voorstellen.

KJ! Wat een zielig vogeltje op die foto.. maar, lieve Luuk, gefeliciteerd met je verjaardag! *G* Ik hoop dat je je beter voelt!
pi_133633062
En om te vieren dat luuk nu dreumes is trakteerde hij op doorslapen. *O* om 5.30 was hij wakker.
*poef* nu is het weg
pi_133633066
Danic. Ik hoop dat ze gauw vinden wat het nu is. Eventueel met een opname. :*

Wij knippen de nagels van Riley altijd

KJ gefeliciteerd met Luuk *O* *O* *O*
pi_133633149
KJ gefeliciteerd met Luuk *O* *O*
Hopelijk voelt hij zich vandaag een stuk beter!
pi_133633160
KJ gefeliciteerd met Luuk! *O* Wat een leuk cadeau van hem ;) Hele fijne dag vandaag, hopelijk voelt ie zich wat beter :).
pi_133633341
Luuk hopelijk ben je opgeknapt voor je verjaardag! Van harte *O*

Hier knipt mijn man de nagels van de kinderen.
  dinsdag 26 november 2013 @ 07:53:28 #40
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_133633432
Gefeliciteerd dreumes Luuk! En doorslapen, hoe fijn. Wel weer vroeg wakker.
pi_133633824
Luuk hoeraaaaaaaaaaaaa je bent 1!

Danic wat zwaar is het toch en zo moeilijk om te zien. Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt en dat het iets kleins is wat makkelijk te verhelpen is! Gelukkig is ze zo vrolijk, dat klinkt als een goed teken!
pi_133634048

1jaar Luuk....
*poef* nu is het weg
pi_133634050
Luuk, je bent een DREUMES aahhhhhhhhh! *O* kj, van harte!

danic :* Ik denk ook: doe die opname maar. Haal maar alles uit de kast, zodat ze gericht geholpen kan worden. Lijkt me een heel naar gevoel wat je nu bij je draagt ;(

Het beleid tav prematuren verschilt gewoon per zkhs. Hier (33+5 en dysmatuur) eens per kwartaal een controle bij de kinderarts, waarbij we die van 9 maanden mogen laten schieten omdat het zo goed gaat. Fysio is in het zkhs bij hem geweest maar opvolgen was niet nodig, en logopedie hebben we nooit gezien. Maar ook hier geen noemenswaardige gezondheidsproblemen.

Ik knip ook zijn nagels met een kinderschaartje. Wel als hij idioot vrolijk is, dan is het nog lollig, anders is het Kommer & Kwel.

[ Bericht 10% gewijzigd door L-E op 26-11-2013 09:17:55 ]
pi_133634183
quote:
1s.gif Op maandag 25 november 2013 22:16 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Hier ook geen echte follow-up wel 1x logopedie en 1x fysio vanwege termijn en stuit.
pi_133634184
Luuk, hoewel dreumessen natuurlijk wel babyverraders zijn ben ik nog steeds fan van je! *O* Van harte gefeliciteerd! (en jij ook KJ!)

FR vandaag mag dat ding er weer uit toch? ^O^

En danic, ik hoop echt dat ze iets voor je kunnen betekenen en zo niet, dan zou ik gewoon stad en land af gaan om erachter te komen wat er mis gaat. Óf tot je iemand vindt die het kan uitleggen en je gerust kan stellen. :*
pi_133634242
Danic heel veel sterkte vandaag. Ik hoop zo op een kordaat optreden van de ka.

Kj gefeliciteerd met Luuk

Mijn sonde is eruit *O*
  dinsdag 26 november 2013 @ 09:12:43 #47
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133634255
KJ, gefeliciteerd met je dreumes! *O*

Fijn ferrari! Wanneer krijg je uitslagen enzo?

Prutnacht hier. Mevrouw is verkouden, mét kriebelhoest en verstopte neus en dat combineert heel slecht met de speen willen.
pi_133634434
Prutnachtenboks. Ik moet echt een dezer nachten even meer dan 1,5 of 2 uur achter elkaar slapen, ik merk echt dat ik niet meer uit m'n woorden kom enzo. Baby slaapt wel een langere etappe maar dat is van 19 tot 23 en dan slaap ik niet ;)

Vanaf morgen ben ik weer net als jullie van het accepteren en niet zeuren maar nu zzzzzzzzzzz.
pi_133634439
KJ, gefeliciteerd met je dreumes, en wat kijkt hij sneu op die foto!

f_r, fijn dat hij er weer uit is. Hopelijk snel een uitslag.

Danic, even een knuffel, ik weet niet goed wat ik anders moet zeggen.

Ik ben gisteren bij de huisarts geweest. Haar darmgeluiden zijn minder als hoort, dus ze zit waarschijnlijk flink vol. We gaan nu eerst naar de verstopping kijken, ik heb nu lactulose staan, en daar moet ze elke dag wat van hebben. Maandag belt de huisarts weer, en dan overleggen we verder. Zij heeft de hoop dat als het poepen weer op gang komt het spugen ook minder wordt. Zo niet, dan kijken we verder wat we daaraan kunnen doen.
pi_133634519
Hoezo slaap jij van 19 tot 23 niet Olf? Ben je niet zo moe dat je elk moment kan slapen?
pi_133634902
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 09:28 schreef L-E het volgende:
Hoezo slaap jij van 19 tot 23 niet Olf? Ben je niet zo moe dat je elk moment kan slapen?
Dat is wel iets wat ik komende avonden moet proberen als het niet verbetert. Ik had gelukkig zaterdag tm gisteren een middagdutje gedaan! Maar 's avonds slapen vind ik dan weer zo zonde van sociaal leven maar misschien moet ik slaap even daarboven verkiezen. Het is ook nog niet echt rampzalig omdat ik uiteindelijk wel gewoon aan 6 uur per nacht kom maar dus wel in stukjes gebroken en dat is echt zo niet fijn! En ik heb er dus wel echt last van. Hopelijk als baby d'r hoestje kwijt is zitten we weer gewoon op 1 of 2 nachtvoedingen!
pi_133634957
Wij zijn de laatste 2 dagen om 21 uur naar bed gegaan. Heel prut, ik vind dr niks aan, maar zo konden we nog wat uurtjes maken voor Luuk ging spoken.
*poef* nu is het weg
pi_133634966
Ik heb grenzeloos respect voor mensen met babies die nog een sociaal leven in de avonduren hebben! Hier gaat het licht meestal uit rond 21 uur hoor :@
pi_133635415
Hier ook slechtenachtenboks...
Goed verkouden baby en peuter, het was elk uur raak, behalve tussen 4:30 en 6:30, maar toen kon ik niet lekker in slaap komen 8)7
Man zit twee nachten in het buitenland, dus het is even in mijn eentje doorbijten. Ik zit nu op mijn werk met slaapogen te pogen iets nuttigs te doen.
Vanmorgen gooide ik mijn lenzenbakje leeg, terwijl mijn lenzen er nog in zaten. Dus die lagen in de wasbak en nu weet ik niet meer welke voor welk oog is. Volgens mij heb ik ze nu verkeerd om in |:( Zo maar even proberen om te wisselen, kijken of dat helpt. Sterkte ontloopt elkaar niet zo veel, maar er zitten verschillende cilinders in.
R 09-10-2010
M 20-04-2013
  dinsdag 26 november 2013 @ 10:13:26 #55
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133635487
Ha, ik was gisteren om 22:00 naar de kroeg, had speciaal vantevoren gekolfd.... maar op 3/4 van mijn heerlijke glaasje port belde MrBlack dat de baby wakker was.

Kom ik thuis, heeft ie alle lampen boven met haar aangedaan, en liepen ze supervrolijk alles te bekijken. En hoe lief dat er ook uitzag, toch kan ik m dan wel wat :@ Heeft me daarna heel lang gekost om haar weer in slaap te krijgen... dat is toch niet zo moeilijk te bedenken?? 8)7
pi_133635510
KJ, nog gefeliciteerd met je zieke dreumes!

Slechte nachten ftw! Ik probeer Isa niet eens meer in bed te leggen, dus ze slaapt nu tussen ons in. Vannacht wilde ik man vragen om het even over te nemen, maar blijkbaar voelde hij dat aan want hij ging ineens enorm over zijn nek. Nu heb ik dus op mijn vrije dag 2 zieke kinderen en vanmiddag een sollicitatiegesprek :')
Sarcasme. Herken het.
pi_133635548
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 10:13 schreef LadyBlack het volgende:
Ha, ik was gisteren om 22:00 naar de kroeg, had speciaal vantevoren gekolfd.... maar op 3/4 van mijn heerlijke glaasje port belde MrBlack dat de baby wakker was.

Kom ik thuis, heeft ie alle lampen boven met haar aangedaan, en liepen ze supervrolijk alles te bekijken. En hoe lief dat er ook uitzag, toch kan ik m dan wel wat :@ Heeft me daarna heel lang gekost om haar weer in slaap te krijgen... dat is toch niet zo moeilijk te bedenken?? 8)7
Hahaha, herkenbaarheid LB! Man gaat hier ook sperdruk met haar spelen en blijkbaar heeft hij mij echt nodig om uit te leggen dat ze daar niet echt van in slaap valt :D Maarja, mijn schoonouders gingen tv met haar kijken toen ze wakker was, dus hij heeft het niet van een vreemde :')
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 26 november 2013 @ 10:16:50 #58
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133635560
KJ gefeliciteerd met je dreumes!! *O*

Een :* voor alle verkouden baby's en slecht slapende moeders... Neusspray helpt tegen benauwde baby's die dan geen speen kunnen ^O^

Danic, je hebt mij nu ook met een brok in mn keel... ik hoop zo dat je verder komt hiermee. Echt doodeng dat je zo'n gevoel bekruipt -O-
  dinsdag 26 november 2013 @ 10:21:11 #59
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133635666
Ja, we hebben neusspray, maar dingen aan je neus doen, zoals sprayen of giga snotklompen weghalen is vooral iets om Heel Erg Boos om te worden en Nog Harder te gaan HUILEN. Nee. Krijsen.
pi_133635783
Succes vandaag Danic! Ik hoop dat het wat oplevert! :*

En fr Sondeloos dat is een juigje waard! *O* Bagger zo'n ding in je snuitje!

Gefeliciteerd dreumes Luuk!! *O*

Wat een boel kindjes met snot! :* Beterschap!

Ik ga vandaag de uitdaging der uitdagingen aan. Senn goed op een pasfoto zien te krijgen :')
pi_133635998
LB :D Hier gebeurde dat ook gisteren.. een niet slapende huilerige baby waarmee ik al een uur zat te wiegen en vanalles om hem in slaap te krijgen. Manlief vraagt of hij het even over zal nemen. Graag! Dus hij neemt Sticker op schoot, wiebelt hem wild heen en weer en doet KOEKEBIEEEEEEEEE!!!!

Zucht, duuuude :')

Slechtenachten ftw! Accepteren en meeveren, dat doen wij. En vroeg naar bed, zodat we nog leuke ouders zijn ook.

Spirit, op zoek naar ander werk?
pi_133636044
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 10:35 schreef L-E het volgende:
. Graag! Dus hij neemt Sticker op schoot, wiebelt hem wild heen en weer en doet KOEKEBIEEEEEEEEE!!!!

:o :o Ik zeg ook altijd Koekebie ipv kiekeboe :@ :D
  dinsdag 26 november 2013 @ 10:43:04 #63
259886 pessie
pi_133636171
Danic, wat ontzettend rot. Ik hoop dat de ka jullie kan helpen.

Ik ben zooo blij met de co-sleeper! Ik kan haar troosten door heel dicht bij haar te gaan liggen en vervolgens ligt er geen baby fysiek in mijn bed waardoor ik dieper slaap.
  dinsdag 26 november 2013 @ 10:53:59 #64
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133636435
Hier past geen co-sleeper.. Vriend wil mup eigenlijk naar naar eigen kamer hebben zo langzamerhand, omdat zijn (en mijn) slaap erdoor gestoord wordt en ze een half jaar is bijna. Maar ik ben bang dat ik haar signalen mis, ze slecht(er) gaat slapen en we dan met een probleem komen te zitten. Nu ze nog bij ons op de kamer slaapt, kan ik sneller ingrijpen. Maarja, dat kan natuurlijk ook niet eeuwig zo blijven. Ik vind het lastig.
pi_133636468
Welke signalen bedoel je dan XM?
  dinsdag 26 november 2013 @ 10:57:05 #66
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133636519
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 10:55 schreef L-E het volgende:
Welke signalen bedoel je dan XM?
Wakker liggen van haar, woelen, draaien, trappelen, piepen... Ze gaat eigenlijk nooit huilen, maar ligt wel (lang) wakker.
pi_133636658
Maar is het erg dat ze wakker ligt terwijl jij dat niet zou merken? Als ze niet huilt ligt ze dan toch tevreden en rustig?
  dinsdag 26 november 2013 @ 11:04:35 #68
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133636692
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 11:03 schreef L-E het volgende:
Maar is het erg dat ze wakker ligt terwijl jij dat niet zou merken? Als ze niet huilt ligt ze dan toch tevreden en rustig?
Nouja rustig.. wel woelen dus. Ik ben bang dat ze een slaaptekort gaat opbouwen. Nu kan ik vaak sussen met de speen of haar tussen ons in leggen, maar als ik niet meer oppik dat ze wakker ligt, lukt dat natuurlijk niet meer.
  dinsdag 26 november 2013 @ 11:16:18 #69
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_133636968
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 11:04 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Nouja rustig.. wel woelen dus. Ik ben bang dat ze een slaaptekort gaat opbouwen. Nu kan ik vaak sussen met de speen of haar tussen ons in leggen, maar als ik niet meer oppik dat ze wakker ligt, lukt dat natuurlijk niet meer.
Lieve XM, dat regelt Noor vanzelf! Als er echt iets is gaat ze echt wel huilen. Wellicht gaat ze ook wel dieper slapen als ze alleen slaapt en ligt ze minder 'wakker'. E is 's nachts ook wel eens wakker, dan hoor ik kletsen of even mopperen Ze valt vanzelf weer in slaap en als er écht iets is, dan horen we dat!

[ Bericht 0% gewijzigd door Tante_Soesa op 26-11-2013 11:57:28 ]
pi_133637580
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 10:13 schreef LadyBlack het volgende:

Waarom belt hij jou dan?! _O- Als mijn vriend mij zou bellen zeg ik "Extra blij dat ik in de kroeg zit, succes ermee!" :D

Wacht, ik besef nu dat je dus ook echt naar huis bent gegaan! Doe je dat altijd? :@ Hij was toch laatst een heel weekend weg, dan mag jij toch wel een avondje off-duty?
pi_133637722
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 11:16 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Lieve XM, dat regelt Noor vanzelf! Als er echt iets is gaat ze echt wel huilen. Wellicht gaat ze ook wel dieper slapen als ze alleen slaapt en ligt ze minder 'wakker'. Elin is 's nachts ook wel eens wakker, dan hoor ik kletsen of even mopperen Ze valt vanzelf weer in slaap en als er écht iets is, dan horen we dat!
Helemaal mee eens! Wij laten F altijd expres een poosje in zijn eentje morren in bed, als hij wakker wordt halen we hem ook niet direct op. Hij valt steeds vaker zelf weer in slaap :Y
Er zijn zat mensen die nog langer met hun baby op de kamer slapen natuurlijk, maar niet omdat het gevaarlijk is om baby ergens anders te leggen hoor! Dat kan best en wie weet slapen jullie dan alledrie wel beter.
  dinsdag 26 november 2013 @ 11:49:19 #72
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_133637863
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 11:43 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Helemaal mee eens! Wij laten F altijd expres een poosje in zijn eentje morren in bed, als hij wakker wordt halen we hem ook niet direct op. Hij valt steeds vaker zelf weer in slaap :Y
Er zijn zat mensen die nog langer met hun baby op de kamer slapen natuurlijk, maar niet omdat het gevaarlijk is om baby ergens anders te leggen hoor! Dat kan best en wie weet slapen jullie dan alledrie wel beter.
Dat doen wij dus ook, en hebben wij ook altijd gedaan. Zo kan ze nu 's ochtends rustig 3 kwartier in bed een beetje tegen haar Tije (=Nijntje) liggen kletsen voordat ze er écht uit wil. Dankzij de babyfoon horen we elk woord :') maar we hoeven er niet meteen uit.

E ging naar haar eigen kamertje toen ze 4 maanden was, ik had het echt nodig voor mijn slaap. Ze heeft er geen seconde om gemaald geloof ik, we hebben iig niks aan haar slaapgedrag gemerkt. Als het je eigen nachtrust kost zou ik het zeker overwegen want volgens mij kun je (XM dus!) je slaap hartstikke goed gebruiken.
pi_133637905
En anders wil ik jouw deur wel XM, want ik wil heeeeel graag dat F achter een deur gaat slapen ooit.
Om dezelfde reden als Tante Soesa, hij gaat ouwehoeren tegen zijn lamp en ik lig ernaar te luisteren.
Bij mijn ouders gaat hij gewoon roepen als hij er echt uit wil, die hebben geen babyfoon nodig en horen al dat gebabbel niet, heerlijk.
  dinsdag 26 november 2013 @ 11:53:59 #74
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_133637989
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 11:50 schreef Suikertante het volgende:
En anders wil ik jouw deur wel XM, want ik wil heeeeel graag dat F achter een deur gaat slapen ooit.
Om dezelfde reden als Tante Soesa, hij gaat ouwehoeren tegen zijn lamp en ik lig ernaar te luisteren.
Bij mijn ouders gaat hij gewoon roepen als hij er echt uit wil, die hebben geen babyfoon nodig en horen al dat gebabbel niet, heerlijk.
Oh, ik zou het dan zonder babyfoon wel lastig vinden denk ik (in onze situatie dan hè). Alhoewel die nu 's nachts op z'n zachtst staat dus als we haar horen dan is dat volgens mij meer 'live' dan via babyfoon :D :').

Je kan het altijd eens proberen XM, kijk het een paar nachtjes aan. Het grote loslaten gaat beginnen ;)!
pi_133638162
KJ van harte gefeliciteerd met Luuk! *O*
Is ie weer een beetje beter?
  dinsdag 26 november 2013 @ 12:23:43 #76
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133638761
Ok, helder, dan gaat ze van het weekend verhuizen! End of an era.. Het is wel veul hoor. Bv... en nu ook al naar haar eigen kamer.

;(.
pi_133638890
Wij zijn een paar maanden terug een weekje naar centerparcs geweest en daar had Isa ook een eigen kamer. Doodeng vond ik het :D De eerste nacht ben ik ieder uur gaan kijken, bij dag drie kon je een kanon naast me afschieten en werd ik nog niet wakker :@ Ik zou nu een spreekwoordelijke moord doen voor een eigen kamertje, kleine herrieschopper.

En heb m'n sollicitatie maar afgezegd ;(
Sarcasme. Herken het.
pi_133638912
Oh en XM, dat ze een eigen kamer heeft wil niet zeggen dat ze nooit meer bij jullie mag he ;) Gewoon lekker erbij pakken als dat goed voelt :)
Sarcasme. Herken het.
pi_133639570
Spirit, wat voor sollicitatieeeeeeeeeeeeeeeeee? Vertel nou eens woman!
  dinsdag 26 november 2013 @ 12:58:51 #80
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_133639700
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 12:23 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ok, helder, dan gaat ze van het weekend verhuizen! End of an era.. Het is wel veul hoor. Bv... en nu ook al naar haar eigen kamer.

;(.
Snap ik best :Y. En ik vond het ook heus niet leuk dat ze niet meer naast me lag. Het eerste wat ik de eerste ochtenden deed als we wakker werden was rennen naar haar kamertje om naar haar te kijken! Ze heeft ook nog periodes gehad dat ze tussen ons in sliep, het hoeft ook niet te betekenen dat ze nooit meer bij jullie slaapt he! En misschien vind Noor het wel niets, of voelen jullie je er uiteindelijk niet prettig bij en haal je haar weer terug. Kan allemaal :)
  dinsdag 26 november 2013 @ 13:18:32 #81
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133640306
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 11:38 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Waarom belt hij jou dan?! _O- Als mijn vriend mij zou bellen zeg ik "Extra blij dat ik in de kroeg zit, succes ermee!" :D

Wacht, ik besef nu dat je dus ook echt naar huis bent gegaan! Doe je dat altijd? :@ Hij was toch laatst een heel weekend weg, dan mag jij toch wel een avondje off-duty?
Hij belde mij omdat ze met gewiegd worden niet in slaap viel (alhoewel ik me wel afvraag of hij dat ook al met alle lampen aan deed ;) ). Dus dan zou ie een flesje gaan maken, maar daar is geen voorraad van, dus liever voed ik dan zelf. De kroeg zit ook 1 straat verderop :+

Off duty komt niet echt in mijn woordenboek voor. Ik kom vanavond pas om 20:30 uit mijn werk en dan slaapt ze als het goed is al... dat vind ik echt verschrikkelijk ;(
  dinsdag 26 november 2013 @ 13:19:40 #82
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133640345
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 12:28 schreef Spirit82 het volgende:
En heb m'n sollicitatie maar afgezegd ;(
Niet :o -O- wat lullig!

Beterschap voor je kinderen en succes voor jou!
pi_133640674
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 10:53 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hier past geen co-sleeper.. Vriend wil mup eigenlijk naar naar eigen kamer hebben zo langzamerhand, omdat zijn (en mijn) slaap erdoor gestoord wordt en ze een half jaar is bijna. Maar ik ben bang dat ik haar signalen mis, ze slecht(er) gaat slapen en we dan met een probleem komen te zitten. Nu ze nog bij ons op de kamer slaapt, kan ik sneller ingrijpen. Maarja, dat kan natuurlijk ook niet eeuwig zo blijven. Ik vind het lastig.
Mini ging hier rond zes maanden naar zn eigen kamer, en achteraf gezien hadden we dat wel eerder kunnen/moeten doen. Ik vond het echt een mega stap, wilde er zelf nog niet aan, maar we sliepen alledrie steeds slechter 's nachts. Toen gingen we een weekje weg en zijn bedje paste niet bij ons op de slaapkamer. Hij ging dus cold turkey op een eigen kamer en we sliepen alledrie de hele nacht opeens door :o Het kan heel goed dat Noor onrustig is omdat ze wakker wordt van jullie. Ik werd er ook heel onrustig van dat hij zo vaak en lang wakker was 's nachts, maar eenmaal op zn kamer hoor en merk ik dat niet meer. Ik denk echt dat we nu alledrie beter slapen apart. Sterker nog, als we ergens overnachten leg ik hem het liefst op een eigen kamertje indien mogelijk (we hebben zelfs onze vakantie erop uitgekozen dat we twee slaapkamers hadden).

En hier kan kind net als bij Soesa ook gerust drie kwartier (of langer...) wakker in zn bed liggen 's ochtends voor ik hem er uit vis. Man vindt het zielig en haalt hem eerder, maar ik ben van mening dat hij zich echt wel laat horen als hij ontevreden is en dat hij het prima naar zn zin heeft. Maar goed, da's een ander verhaal.
pi_133641102
Spirit wat is er aan de hand?

Hier de 1e inentingen gehad -O-
  dinsdag 26 november 2013 @ 13:59:06 #85
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133641505
We gaan het maar gewoon proberen denk ik. God, wat zal ik slecht slapen die eerste nacht(en) :').

Vandaag naar 2x kolven heb ik toch maar besloten. We krijgen van het weekend ook onze vrienden uit de UK over de vloer en willen ook weg. Dan is het ook handiger als ik op 2x kolven zit, anders moet ik overdag nog *ergens* zien te kolven. Niet zo prettig. Het mot maar, maar damn, het doet me meer dan ik dacht, dat afbouwen.

Maar goed, ik val in de herhaling.
pi_133641632
KJ wat een mooie spam O+

XM :* voor de prutnacht

Olf, ‘zeuren’ mag soms echt. Ik vind het eigenlijk niet eens zeuren hoor. Dat is toch het fijne van dit forum. Ook als je een mindere nacht hebt dat je dat even kwijt kan.

Laiv dat duurt nog lang voordat het maandag is. Ik hoop dat ze voor die tijd poept hoor :*

Piekie :* voor jouw prutnacht. Wat een hoop verkouden en hoestende kindjes zijn er momenteel. Hopelijk zijn jouw kindjes snel opgeknapt

LB dat is niet fijn inderdaad. :*

Spirit ook al een :*

quote:
10s.gif Op dinsdag 26 november 2013 10:21 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ja, we hebben neusspray, maar dingen aan je neus doen, zoals sprayen of giga snotklompen weghalen is vooral iets om Heel Erg Boos om te worden en Nog Harder te gaan HUILEN. Nee. Krijsen.
Heel herkenbaar. Riley vindt het zware mishandeling en zij leeft ook heel erg mee met Noor in deze :D

Hilz, ik wil die pasfoto heel graag zien. Die zijn zo O+

XM, is niet zo vreemd dat het je toch meer doet dan je zou denken. Het is toch weer een afsluiting van een periode.
En ik ben benieuwd hoe het gaat als ze in haar eigen kamer slaapt
Riley slaapt al heel lang in haar eigen kamer en ik hoor haar echt altijd. Ik laat haar ’s ochtends ook vaak nog even kletsen als ze wakker wordt. O+
pi_133641649
Is iets wat voorbij kwam en interessant was, niet omdat ik actief naar iets zoek. Maar kan man nu moeilijk met Isa alleen laten en ik voel me ook niet florisant... Dus tja. Kijken of ze het willen verzetten.

Hoe is ze eronder Fr.?
Sarcasme. Herken het.
pi_133641671
*O* KJ, van harte gefeliciteerd met je kleine grote dreumes! Wat lekker dat ie zo goed heeft geslapen vannacht, is ie er een beetje van opgeknapt ook? Ik hoop dat ie vandaag een leuke verjaardag heeft :* En wat een lief overzichtje ook!

L-E, hier dus ook niet echt meer een sociaal-avond-leven momenteel :D Ach, wie weet komt dat ooit nog weer ;)

Danic :*

Pessie, ik ben er ook echt enorm blij mee, onze co-sleeper! Precies wat je zegt :)

LB, wat Suiker zegt, hij zou dat best zelf moeten kunnen zo onderhand toch ;) Zelfs zonder eten krijgt mijn lief d'r hier altijd weer in slaap _O_

Olf, sounds like hier, van 19 t/m 23/24 uur slaapt ze heerlijk! En er zijn zelfs nachten waarin ze daarna nog zo'n stuk doet, tot een uur of half 5. Maar ook nachten dat ze heel graag elke 2 uur wil knuffelen O+

XM, doen waar jij je fijn bij voelt :* Je hoeft niet alles in 1 keer te doen, misschien is het fijner om eerst de bv te doen en dan de volgende stap. Maar je kunt het natuurlijk altijd proberen. En ook logisch dat het afbouwen van bv je veel doet, ik vind het geven van bv best een soort 'verslavend' (je maakt natuurlijk ook van die stofjes aan en zo), dus ik begrijp dat wel. Het heeft ook even wat tijd van bezinning nodig. Komt goed, je bent de liefste mama die Noor zich kan wensen O+
pi_133641693
Muhhhhh kdv belde net dat ze niet wil eten en drinken en 38.3 had. Dat had ze vanmorgen nog niet. Maar ze zeiden dat ze haar in bed zouden leggen en nog even zouden afwachten of het daarna beter zou zijn omdat ze nog wel goedgehumeurd was. En nu bellen ze maar niet, en ze slaapt nooit langer dan 1,5 uur aaaah. Daar word ik zenuwachtig van. Al kan ze ook aan het bijslapen zijn van al haar nachtelijke avonturen. Ben maar alvast op weg met de trein dan ben ik er iig snel. ;(
pi_133641757
Olf waarom bel je zelf dan niet naar het KDV? Ik mag altijd bellen als ik zou willen of me ongerust maak. Of om gewoon te horen hoe het gaat :D
  dinsdag 26 november 2013 @ 14:08:54 #91
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133641760
Hopelijk is ze na haar slaapje weer opgeknapt Olf!
pi_133641763
Ohh Olf, je meiske :* Hopen dat ze het er gewoon lekker even heeft uitgeslapen!
pi_133641826
Olf, hopen dat ze gewoon slaap aan het inhalen is. Ze slapen ook vaker meer als ze ziek zijn, dus wie weet.

Omentielvo, ik zou vanmorgen weg, en pakte V. op en voelde een natte plek. Ze had nu zo'n poepluier dat het aan alle kanten uit de luier was gekomen. *O* En dit keer zonder huilen en alles. *O*
  dinsdag 26 november 2013 @ 14:11:17 #94
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133641828
Thnx Belle... Ik ben er gewoon een beetje verdrietig van :'). Meh. Ik ga maar even therapeutisch boodschappen doen ofzo.
pi_133641854
Ik had na een uur al zelf gebeld haha! Maar dat is alweer 40 minuten geleden en ik vind het suf om meteen weer te bellen om te vragen of ze het nog doet. Ik ben niet neurotisch hoor.

Oh ze bellen! Ze is beroerd. Maar doet het nog. Fijn dat ik er bijna ben! Arm madammeke.
pi_133641923
Hier kruip ik ook maar eens uit de lurk stand.

Luuk die is vandaag een dreumes geworden *O* . Hopelijk voelt hij zich wat beter dan gister. Leuke foto serie!

Danic, sterkte in het zkh! Hopelijk kunnen ze wat vinden, zodat het beter met je meisje gaat.

Laiv, ook succes met de verstopte darmpjes.

Alweer 2 weken aan het werk geweest (3 dagen in de week). Het is wennen, vermoeiend maar wat vind ik het fijn om weer onder de mensen te zijn. Alleen het kolven is rampzalig voor mijn gevoel. Het is echt een moeten. Gisteravond toch besloten om heel rustig af te bouwen. (nu ik dit typ vind ik het toch moeilijk ;( ).
Respect voor XM en andere moeders die alle voedingen hebben gekolfd.

's Avonds heb ik nog net de energie om bij te lezen, maar het reageren schiet er echt bij in. Jullie gaan ook zo snel. Dan denk ik dat jullie niet op mijn verhalen zitten te wachten en laat ik het daarbij

F slaapt in zijn wiegje bij ons op de kamer ondanks dat hij al de gehele avond en nacht doorslaapt. Ikzelf daar in tegen heb nog geen nacht doorgeslapen, maar hem op zijn eigen kamertje leggen voelt ook nog niet goed.

Eigenlijk moet ik een middagdutje doen als F slaapt en ik niet hoef te werken. Maar vind dat best zonde van mijn tijd. Want er moet nog zoveel...

:* voor iedereen die het kan gebruiken.
"Tuurlijk... waar een wil is, is een weg. Helaas zijn er op de mijne werkzaamheden."
pi_133642145
Oja. Ik post hier laatste tijd vooral over slecht slapen en dat ze af en toe kwakkelt door tandjes en hoest enzo. Maar eigenlijk gaat het heel goed en doet ze het fantastisch. Ze eet zo lekker de laatste tijd, kan heel goed duidelijk maken wat ze wil (als in, ze kruipt naar de slaapkamer en gaat daar zitten als ze zin heeft in een dut O+ ) is heel vrolijk en kan heerlijk spelen! En ze wordt zo handig met bakjes in elkaar doen en maakt ons expres aan het lachen en dan kijkt ze vet guitig *; en ze zwaait de hele dag!
pi_133642327
Olf, wat klink je gelukkig met je meisje!

XM :* ik voel met je mee over afbouwen. Ik kan me af en toe zo schuldig voelen over dat ik voor mezelf kies. Maar ik weet dat het zo goed is. Gevoel-verstand heen en weer geslinger... succes ermee meid!
R 09-10-2010
M 20-04-2013
  dinsdag 26 november 2013 @ 14:35:00 #99
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133642482
Had niet de indruk dat het allround niet lekker ging hoor Olf :). Helemaal niet zelfs. Je post over het algemeen heel positief vind ik :).

Piekie, jij ook succes! Het is precies dat, je voelt je zo'n egoïst. Zo van, nou, blijkbaar wil je niet het beste voor je kind. En dan vind ik mezelf weer stom :').
pi_133643052
Olf wat zielig, een ziek meisje ;(

Wizzy, jij hebt een snelle doorslaper dus! Oh, en op mijn verhalen zit ook echt niemand te wachten maar dat weerhoudt me niet om ze te delen *O*

Ik kan me heel goed voorstellen hoe lastig het is om te stoppen met bv. Maar ik weet nog van Kleuter hoe HEERLIJK het was om weer wat vrijheid terug te krijgen. En een goede moeder zijn zit in aansluiten op de behoeftes van je kind, hem/haar geven wat het nodig heeft en soms is dat kiezen voor jezelf, bovendien, egoisme is een woord wat totaal niet past bij 6 maanden fulltime kolven.
pi_133644368
M'n baby is schoolziek. :') op het kdv was ze heel hangerig, zag ik al meteen toen ik binnenkwam. Op de fiets was ze aan het jammeren, thuis lag ze even aan de borst en nu is ze supervrolijk aan het spelen, haha! Naja, in ieder geval even een opleving haha. Of supersnelle antistoffen ;)
pi_133644797
Xm, ik zou zelf misschien ook stoppen met bv en losslapen niet tegelijk doen, maar dan meer voor eigen gevoel dan dat ik denk dat dst slechter is.

Zo'n cosleeper lijkt me echt ideaal, vooral op die foto van jou ooit Belle! Helaas past dat hier niet maar alsnog is ze maar een meter verderop. Ik ben eigenlijk wel benieuwd of iedereen bij ons beter zou slapen als ze in een eigen kamertje slaapt, geen idee! We hebben nog niet samen ergens anders geslapen en bij logeren kigt ze bij oma op de kamer.

Ferrari, hoe ging de vaccinatie? Zielig he, in van die kleine babybeentjes. Hier hadden we afgelopen vrijdag weer maar dus uitgesteld omdat ze toen (ook) koorts had.

Spirit, balen, ook van je sollicitatie, is hij uitgesteld of gecancelled?

Hilzillah, ik wil echt heel graag de pasfoto zien, dat is denk ik echt te gek!
pi_133645851
Omg er heeft hier (nog een haha) wonder plaatsgevonden!
Sinds we onze kleine meid zijn gaan halen is er NIKS meer aan de hand!
*doet een dansje* ze is weer helemaal blij
pi_133646116
Hey te snel op verzend gedrukt, iig hier een fotootje om het te vieren <3
Nog bedankt voor de wijze woorden, heb er zeker wat aan gehad en weet ik wat er is als het nog eens plaatsvind

En Kyara wat een lieverds heb je!!
pi_133646120
Hoi dames, ik heb even flink moeten bijlezen (ik had het zo druk de laatste tijd)

Olf, fijn dat ze zich weer goed voelt :)

Hier ook allerlei veranderingen :D R. rolt sinds een paar dagen om O+ Begint helemaal te schaterlachen als het gebeurt..m'n lieverd hihi :@
Hij was eerst gek op het badje maar dat vind hij nu niet meer zo grappig. Het wassen vind hij prima maar daadwerkelijk in bad liggen wordt hij boos van haha :P Hij ligt eindelijk te dutten dus ik kan ook even m'n hoofdpijn wegslapen. (Moest vanmiddag naar de dokter, spiraal laten zetten..was zo erg gespannen ;( )
pi_133646506
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2013 16:45 schreef -Bushok het volgende:
Hoi dames, ik heb even flink moeten bijlezen (ik had het zo druk de laatste tijd)

Olf, fijn dat ze zich weer goed voelt :)

Hier ook allerlei veranderingen :D R. rolt sinds een paar dagen om O+ Begint helemaal te schaterlachen als het gebeurt..m'n lieverd hihi :@
Hij was eerst gek op het badje maar dat vind hij nu niet meer zo grappig. Het wassen vind hij prima maar daadwerkelijk in bad liggen wordt hij boos van haha :P Hij ligt eindelijk te dutten dus ik kan ook even m'n hoofdpijn wegslapen. (Moest vanmiddag naar de dokter, spiraal laten zetten..was zo erg gespannen ;( )
Hoe oud is R.? Ik wil een Mirena laten plaatsen, maar volgens mijn huisarts mag het pas 6 maanden na de bevalling. Ik mag dus nog even wachten.
pi_133646685
Zaire, die pop is TOF!! (Je meisje ook :D O+ )

Ik ben serieus over de zeik. Op mezelf en helemaal op fotoklein.
Op mezelf: Ik heb zelf FAN-TAS-TI-SCHE pasfoto's gemaakt, ook zowaar een leuke van mezelf. Blijkt dat ik de richtlijnen niet goed gelezen heb. Een witte achtergrond gebruikt ipv een grijze. Dus *diepe zucht* met de mini naar de foto klein om daar foto's te laten maken. Ontzettend lelijk. Ook van mini. Maargoed, pasfoto's. Die zijn vrijwel nooit leuk. Toen moest ik afrekenen. 30 euro voor lelijke pasfoto's :'( Ik schrok me dood! Geen wonder dat ze de prijzen er niet bijzetten! Ik dacht dat die dingen nog steeds 7 euro waren. Voor dat geld was ik wel naar huis gesjeesd en had ze opnieuw gemaakt met een grijze achtergrond.

Mijnes O+

Fotokleines :'( }:|
pi_133646766
Kan je je eigen achtergrond niet grijs maken? Die eerste foto is geweldig! Prachtige ogen en dat lieve mondje! Op de tweede staat ie iets eh, onvoordeliger ;) maar wow wat ziet hij er alweer oud uit. Van wanneer is ie ook alweer?

Zaire is ook een schatje zeg! Lachebekje!
pi_133646860
En stats

4350 bij 54,7
pi_133646903
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 16:58 schreef laiveneertiekje het volgende:

[..]

Hoe oud is R.? Ik wil een Mirena laten plaatsen, maar volgens mijn huisarts mag het pas 6 maanden na de bevalling. Ik mag dus nog even wachten.
Hij is nu 4 en een halve maand. Wat apart dat je pas 6 maanden na de bevalling mag? Zoals ik begrepen heb mag het al na 8 weken..
pi_133647038
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 17:08 schreef Olf het volgende:
Kan je je eigen achtergrond niet grijs maken? Die eerste foto is geweldig! Prachtige ogen en dat lieve mondje! Op de tweede staat ie iets eh, onvoordeliger ;) maar wow wat ziet hij er alweer oud uit. Van wanneer is ie ook alweer?

Zaire is ook een schatje zeg! Lachebekje!
Ik kan ze makkelijk opnieuw maken met grijs, maar had haast omdat ik de paspoorten vrij snel nodig heb was ik bang dat ik in de knel zou komen qua tijd... Toen ik moest afrekenen had ik beter de spanning van het optijd zijn kunnen hebben dan de boosheid om de prijs :@

Oh en mini is van 19 augustus O+ lekker bakbeestje :D
pi_133647091
Ik dacht ook dat het al mocht na 8 weken laiv.
pi_133647163
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 17:05 schreef Hilzillah het volgende:

Mijnes O+
[ afbeelding ]

Fotokleines :'( }:|
[ afbeelding ]
Wat een lieverdje! O+
pi_133647484
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 16:58 schreef laiveneertiekje het volgende:

[..]

Echt 6 maanden? Ik mocht na 6 weken namelijk.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_133647974
Mijn huisarts zei dat het advies nu was vanuit de fabrikant om het na 6 maanden pas te plaatsen. Anders was er teveel kans op perforatie van de baarmoeder(is normaal kleine kans geloof ik, dus nu wat groter?), omdat die dan nog niet helemaal hersteld is van de bevalling.

Bij oudste mocht ik ook al na 6 weken, het scheen daarna naar 3 maanden te zijn gezet en nu naar 6 maanden.
  dinsdag 26 november 2013 @ 18:05:46 #116
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133648318
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2013 17:35 schreef Tally het volgende:

[..]

Echt 6 maanden? Ik mocht na 6 weken namelijk.
Hier 3 maanden na ks, laat 'm in het ziekenhuis zetten. Afspraak staat al :)

[ Bericht 3% gewijzigd door GotC op 26-11-2013 18:13:11 ]
pi_133648402
Ik schrok trouwens van de prijs voor zo'n dingentje (¤160,-) had de dokter ons niet verteld van tevoren. Mijn vriend zei nog heel kalm: "Rustig maar,ik betaal wel" ik heb hem nog nooit zo bibberig zijn pincode in zien typen haha :D
pi_133648528
hilz jouw versie van de pasfoto is echt 1000x leuker wat een prijs zeg.

Spiraal ik begin er niet aan. ik reageer op alles zo heftig en koperspiraal is ook niet zo'n goed idee want nooit een natuurlijke bevalling gehad.

olf nu al schoolziek dat belooft nog wat voor later.

sac moest echt heel zielig huilen bij de inentingen en is nu erg slaperig en als ze wakker is huilerig en plakkerig. Dat wordt gezellig met baby op de bank. De vpk zei ze heeft wel een flinke ooievaarsbeet. ja dat weet ik maar ik kan er niks aan doen. Kan d'r moeilijk terugstoppen om het nog eens te proberen.
  dinsdag 26 november 2013 @ 18:16:54 #119
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_133648635
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2013 18:05 schreef GotC het volgende:

[..]

Hier 3 maanden na ks, laat 'm in het ziekenhuis zetten. Afspraak staat al :)
Hier 10 weken na de ks de afspraak staat ook al.

Fr mooie stats sac is nu 9 weken toch? Ben benieuwd S. krijgt donderdag de prikjes.
  dinsdag 26 november 2013 @ 18:22:13 #120
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_133648777
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 17:53 schreef laiveneertiekje het volgende:
Mijn huisarts zei dat het advies nu was vanuit de fabrikant om het na 6 maanden pas te plaatsen. Anders was er teveel kans op perforatie van de baarmoeder(is normaal kleine kans geloof ik, dus nu wat groter?), omdat die dan nog niet helemaal hersteld is van de bevalling.

Bij oudste mocht ik ook al na 6 weken, het scheen daarna naar 3 maanden te zijn gezet en nu naar 6 maanden.
Vreemd mijn gyn zei juist dat nu beter is omdat het nu wat minder pijnlijk zou zijn?
pi_133648878
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2013 18:16 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]

Hier 10 weken na de ks de afspraak staat ook al.

Fr mooie stats sac is nu 9 weken toch? Ben benieuwd S. krijgt donderdag de prikjes.
ben ook benieuwd ze gingen volgens mij redelijk tegelijk op.
vandaag een jongen van 4wk 4600 gram ook geboren bij 37.4wk met 3100 gram.
pi_133648976
Ja hoe zit dat met die koperspiraal, is dat qua pijn te doen? Want wat FR zegt dat is mij dus ook verteld: na een natuurlijke bevalling is het makkelijker te zetten. Iemand ervaring?

Wat een geweldige foto's weer! :D Blije baby's O+

[ Bericht 40% gewijzigd door Suikertante op 26-11-2013 18:38:11 ]
pi_133649821
Misschien dat jullie met mij mee kunnen denken hoor want ik zit een beetje in de knoop met mijn werrk.
Er is namelijk een nieuw 'beleid'.
Tot de 15e van elke maand heb je de kans om voor de komende maand aan te geven wanneer je kan werken. We hebben nu 3 diensten: 7:30-14:30, 11:30-20:00 en 20:00-1:30.
Ik heb geen enkele oppas op wie ik een maand tevoren kan bouwen, zonder dat er nog een rooster is.
Mijn man heeft om de week deze diensten: 6:00-15:00 of 15:00-0:00.
Welke dienst ik ook pak, ik heb voor een bepaald deel van de tijd iemand anders dan mijn man nodig.
Mijn man heeft geen rijbewijs dus kan onze spruit nergens anders heen brengen, deels naar het Kdv kan dus niet, hele dag kan wel maar ook zij kunnen niets garanderen.
Dus ik kan niet op werk aangeven dat ik 4 weken lang op bijv. ma, di. en vrijdag ochtenddiensten draaien want wie weet heeft het Kdv dan geen plek. Ook kan ik niet bij het kdv reserveren omdat ik eerst nog niet weet of ik moet werken. :') Snappen jullie mijn dilemma?
Gastouderschap is niet direct mijn voorkeur maar wil er wel over nadenken. Mijn man wil het absoluut niet.
Daarbij, als ik altijd kdv of gastouder moet betalen, wat hou ik dan uiteindelijk over. ;( Ik verdien namelijk amper 10 zoveel bruto.
Iemand die mij tips ofzo kan geven want ik zit even helemaal vast?
pi_133649983
poeh moeilijk venco waar woon je?

wij hebben een gastouder maar ik moet daar vaste dagen afnemen wel of geen werk. ik snap je dilemma dus erg goed maar heb zelf ook geen betere oplossing kunnen vinden.
pi_133650114
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 19:04 schreef ferrari_rood het volgende:
poeh moeilijk venco waar woon je?

wij hebben een gastouder maar ik moet daar vaste dagen afnemen wel of geen werk. ik snap je dilemma dus erg goed maar heb zelf ook geen betere oplossing kunnen vinden.
Kapelle, Zeeland.
Heb laatst geïnformeerd maar echt vaste dagen hoeft niet maar wel van tevoren bespreken en 35 uur P/maand.
pi_133650237
Zijn vrienden/ familie geen optie Venco? Sommige kinderdagverblijven doen trouwens wel halve dagen hoor! Eens bij een andere informeren? Wij hebben bij ons kdv nu al 2x heel last minute voor een extra dag gebeld en er was altijd plek. Tegenwoordig zijn ze al lang blij als je een extra dag wilt opnemen :D

Woon je mss bij een zkh in de buurt waar een kdv is? Die zijn ingesteld op diensten ivm verplegend personeel enzo :)
Sarcasme. Herken het.
pi_133650344
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 19:13 schreef Spirit82 het volgende:
Zijn vrienden/ familie geen optie Venco? Sommige kinderdagverblijven doen trouwens wel halve dagen hoor! Eens bij een andere informeren? Wij hebben bij ons kdv nu al 2x heel last minute voor een extra dag gebeld en er was altijd plek. Tegenwoordig zijn ze al lang blij als je een extra dag wilt opnemen :D

Woon je mss bij een zkh in de buurt waar een kdv is? Die zijn ingesteld op diensten ivm verplegend personeel enzo :)
Nee, wat ik zei, op vrienden en familie heb ik tot nu toe weinig vooraf op kunnen rekenen. Ik kan daar niet op inplannen, snap je.
Halve dagen kan wel, want kan A best 7:30-14:30 wegbrengen maar ik kan ook werk niet erop gokken dat het kdv dan plek heeft. Stel dat ik word ingeroosterd, dan is er geen plek of ik reserveer bij het kdv en ik word niet ingeroosterd. :?
Zkh is 7 km verderop trouwens.
pi_133650459
Ik snap het niet :@ Je weet toch een paar weken van tevoren wanneer je moet werken en kunt dit dan afstemmen?
Sarcasme. Herken het.
pi_133650486
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 14:22 schreef Olf het volgende:
Oja. Ik post hier laatste tijd vooral over slecht slapen en dat ze af en toe kwakkelt door tandjes en hoest enzo. Maar eigenlijk gaat het heel goed en doet ze het fantastisch. Ze eet zo lekker de laatste tijd, kan heel goed duidelijk maken wat ze wil (als in, ze kruipt naar de slaapkamer en gaat daar zitten als ze zin heeft in een dut O+ ) is heel vrolijk en kan heerlijk spelen! En ze wordt zo handig met bakjes in elkaar doen en maakt ons expres aan het lachen en dan kijkt ze vet guitig *; en ze zwaait de hele dag!
Olf O+
En schoolziek, ojeej ;)

Fr, hoe gaat t met Sac nu na haar inentingen?

Ow heeft eigenlijk nooit bij ons op de kamer geslapen. Alleen tijdens de vakantie (en toen is er iets met het slapen misgegaan ;) ) heb het wel tijdens wat slechte nachten geprobeerd, maar Ow wordt wakker van ons.

KJ, je Luuk spam O+ leuke dag gehad?

Spirit, beterschap en balen van de sollicitatie.

:* voor alle mama's met slechte nachten! En idd ik lig hier bijna iedere avond al om 20.00 in bed.

Trouwens afspraak met de ha vandaag niet laten doorgaan. Het gaat weer ietsje beter met het slapen. Nu al 2 nachten slechts 1 sessie van 2 uur tussen 12 en 6... (Ja ik ben eigenwijs en hou niet zo van artsen ;) )
pi_133650538
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 19:19 schreef Spirit82 het volgende:
Ik snap het niet :@ Je weet toch een paar weken van tevoren wanneer je moet werken en kunt dit dan afstemmen?
Ik moet eerst (stap 1) op werk aangeven wanneer ik kan werken.
Hoe weet ik of ik kan werken als ik niet weet of het kdv plek heeft?
En ik ga niet plek bij het kdv reserveren zodat ik bij werk kan aangeven wanneer ik kan werken zodat ik misschien (let op) kan werken.
Euh snap je? :@
pi_133650627
Of zeg je van: geef aan dat je 5 dagen per week 's morgens kan werken, rooster krijgen en in de hoop dat het kdv dan plek heeft en zo niet, iets anders proberen te regelen?
pi_133651216
Juist. Eerst rooster, dan kdv :)
Sarcasme. Herken het.
pi_133651409
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 19:39 schreef Spirit82 het volgende:
Juist. Eerst rooster, dan kdv :)
Hm...misschien zie ik teveel beren op de weg.
Ik zit te denken, ik kan natuurlijk, in de weken dat mijn man maar tot 15:00 werkt, aangeven dat ik de hele dag kan (ook de dienst tot 20:00).
A kan ik dan vanaf 11:30 brengen en om 17:00 kan bijvoorbeeld mijn schoonzus, schoonvader of 1 van mijn ouders hem ophalen en bij mijn man thuisbrengen (allemaal in 1 dorp).
In de weken dat mijn man 15:00 uur begint ben ik slechts beschikbaar tot 14:30 want anders heb ik in de avonduren geen oppas.

Zie ik iets over het hoofd? :@
pi_133651442
Maar is het niet mogelijk dat jij altijd vroeg werkt tot 14.30 als vriend om 15.00 begint of jij laat als hij vroeg begint? Of is een half uur tekort voor de 'overdracht'?

Hier het meiske toch vet beroerd net maar ze ligt nu lekker te slapen. Grote tranen en heel bleek en heel erg pijn in dr mond/keel? De arme!

Hoe doen de 'tweeverdieners' het hier qua vrijnemen bij ziek kind? Vammiddag ben ik weggegaan, maar was op mn onbetaalde stage (nouja, praktisch onbetaald) dus dan vind ik het niet heel lastig maar voor morgen (mn 'echte' werk) moet ik denk ik morgenochtend maar bellen dat ik niet kom. Heb nog wel een vrije dag over.
pi_133651493
Wat vinden jullie niet prettig aan een gastouder? Wij nemen een vaste dag per week 6 uur af, van 9 tot 15. Maar eigenlijk wordt het bijna elke week later en dat maakt niets uit. Als we het een dag niet nodig hebben verplaatsen we het gewoon naar een andere dag. Alleen als ze dan al vol zit qua baby's kan dat niet. Maar dan hoeven we ook niet te betalen tot nu toe. We krijgen ook best veel kinderopvangtoeslag, geloof de helft van wat het kost.

Hoe dan ook ingewikkeld ja.. Ik weet vaak pas een week van tevoren wanneer ik moet werken, maar dan is meneer Suiker thuis. Anders had ik ontslag genomen want ik zou ook niet weten hoe ik dat logistiek zou moeten regelen!
pi_133651569
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 19:45 schreef Olf het volgende:
Maar is het niet mogelijk dat jij altijd vroeg werkt tot 14.30 als vriend om 15.00 begint of jij laat als hij vroeg begint? Of is een half uur tekort voor de 'overdracht'?

Hier het meiske toch vet beroerd net maar ze ligt nu lekker te slapen. Grote tranen en heel bleek en heel erg pijn in dr mond/keel? De arme!

Hoe doen de 'tweeverdieners' het hier qua vrijnemen bij ziek kind? Vammiddag ben ik weggegaan, maar was op mn onbetaalde stage (nouja, praktisch onbetaald) dus dan vind ik het niet heel lastig maar voor morgen (mn 'echte' werk) moet ik denk ik morgenochtend maar bellen dat ik niet kom. Heb nog wel een vrije dag over.
Als mijn man 15:00 begint, moet hij tegen half 3 op pad. Ik kan wellicht wel iets eerder weg. Werk, familie, wij en kdv zit allemaal in 1 dorp. Probleem is wel dat dit om en om idee, niet gegarandeerd kan op mijn werk. Snap je?
Ik kan niet 11:30 beginnen terwijl hij 15:00 begint want wat gebeurt er tussen 17:00 en 20:00 als het kdv dicht is?
  dinsdag 26 november 2013 @ 19:51:09 #137
259886 pessie
pi_133651625
Golf, indien er niemand anders voor je dochter kan zorgen mag je daar volgens mij calamiteitenverlof voor opnemen.

Venco, ik zou op zoek gaan naar een flexibele gastouder. Heb je geen buurvrouw die wil? Is het goedkoopst ook (kost meen ik 5e per uur bruto). En je laatste post klonk doordacht.
pi_133651637
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2013 19:44 schreef vencodark het volgende:

[..]

Hm...misschien zie ik teveel beren op de weg.
Ik zit te denken, ik kan natuurlijk, in de weken dat mijn man maar tot 15:00 werkt, aangeven dat ik de hele dag kan (ook de dienst tot 20:00).
A kan ik dan vanaf 11:30 brengen en om 17:00 kan bijvoorbeeld mijn schoonzus, schoonvader of 1 van mijn ouders hem ophalen en bij mijn man thuisbrengen (allemaal in 1 dorp).
In de weken dat mijn man 15:00 uur begint ben ik slechts beschikbaar tot 14:30 want anders heb ik in de avonduren geen oppas.

Zie ik iets over het hoofd? :@
Dit klinkt ineens heel logisch! :D
  dinsdag 26 november 2013 @ 19:52:35 #139
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133651688
Lastig venco, ik zou het ook niet zo goed weten.

Olf, in principe wordt m'n vriend als eerste gebeld, want hij kan makkelijker thuiswerken. Ik werk nu minimaal en dan ook nog afmelden, dat komt de toch al niet prettige werksfeer niet ten goede.
pi_133651709
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2013 19:47 schreef Suikertante het volgende:
Wat vinden jullie niet prettig aan een gastouder? Wij nemen een vaste dag per week 6 uur af, van 9 tot 15. Maar eigenlijk wordt het bijna elke week later en dat maakt niets uit. Als we het een dag niet nodig hebben verplaatsen we het gewoon naar een andere dag. Alleen als ze dan al vol zit qua baby's kan dat niet. Maar dan hoeven we ook niet te betalen tot nu toe. We krijgen ook best veel kinderopvangtoeslag, geloof de helft van wat het kost.

Hoe dan ook ingewikkeld ja.. Ik weet vaak pas een week van tevoren wanneer ik moet werken, maar dan is meneer Suiker thuis. Anders had ik ontslag genomen want ik zou ook niet weten hoe ik dat logistiek zou moeten regelen!
Jaa, jouw man werkt toch thuis? Dat is dan wel handig.
Ik vind gastouderschap een beetje eng omdat je toch niet weet wat er achter gesloten deuren in het gezinsleven gebeurt. Bij een kdv staat nooit iemand alleen. Maar wat ik zei, ik probeer wel nu aan het idee te wennen en er vertrouwen in te hebben. Dat zou ook bij gesprekken wel langzaam wennen.
Mijn man zegt echt "nee".
pi_133651823
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2013 19:51 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Dit klinkt ineens heel logisch! :D
Mja. Mijn ouders of schoonvader -en zus zijn 's avonds wel altijd thuis om A op te halen en te brengen bij mijn man.

Enige crux in het verhaal: wat als het kdv toch geen plek heeft...
pi_133651872
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2013 19:47 schreef Suikertante het volgende:

Ik weet niet of dit jullie als in venco is of jullie andere babymoeders, maar ik wilde bewust kdv en niet gastouder omdat ik graag opvang wilde die iets toe zou voegen (groepsdynamiek enzo) en niet een vervangende gezinsstructuur (want voor mijn gevoel zou de gastouder dan echt een actieve opvoeder zijn. Dat is de kdv leidster tot op zekere hoogte natuurlijk ook maar ik ervaar daar wel een verschil)
Wel is kdv duurder en minder flexibel dus bij ons was gastouder op die vlakken voordeliger geweest. Maar ik denk dat dit ook anders is voor 1 dag dan voor meerdere dagen. En natuurlijk heel persoonlijk.
pi_133652188
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2013 19:56 schreef Olf het volgende:

[..]

Ik weet niet of dit jullie als in venco is of jullie andere babymoeders, maar ik wilde bewust kdv en niet gastouder omdat ik graag opvang wilde die iets toe zou voegen (groepsdynamiek enzo) en niet een vervangende gezinsstructuur (want voor mijn gevoel zou de gastouder dan echt een actieve opvoeder zijn. Dat is de kdv leidster tot op zekere hoogte natuurlijk ook maar ik ervaar daar wel een verschil)
Wel is kdv duurder en minder flexibel dus bij ons was gastouder op die vlakken voordeliger geweest. Maar ik denk dat dit ook anders is voor 1 dag dan voor meerdere dagen. En natuurlijk heel persoonlijk.
Qua omgeving voelen wij ons prettiger bij een kdv, een gastouder is weer handiger qua flexibiliteit. Ik wil mijn kind 's avonds echter niet bij een gastouder maar alleen thuis of bij familie.
En ik wil A ook niet wegbrengen als het niet nodig is. Raar misschien maar kan je ook een kdv op een andere locatie proberen als op het kdv op mijn dorp geen plek is?
Hmm...
  dinsdag 26 november 2013 @ 20:07:53 #144
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_133652355
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 19:45 schreef Olf het volgende:

Ik heb geluk, opa en oma zijn gepensioneerd, dus meestal beschikbaar voor evt. ziek kind. Ik kan eigenlijk niet weg, ik sta voor de klas, dus vrij nemen is geen optie. Vriend heeft t erg druk op werk, en er zitten ontslagrondes aan te komen, dus die werkt liever iets meer, dan dat ie vrij neemt momenteel. Het KDV is hier trouwens vrij flexibel met zieke kinderen. Ze mogen gewoon komen, ook al hebben ze een beetje koorts, als ze maar geen extra intensieve zorg nodig hebben (hele dag slapen mag dus gewoon).

Hier trouwens een beetje hetzelfde gevoel over gastouder. Ik wil geen extra opvoeder, maar juist een groep kindjes en meerdere juffen, zodat J. ook leert om aandacht te delen en samen te spelen. Verder ook de onzekerheid over 'wat gebeurt er thuis bij de gastouder'. Wij hebben de optie eigenlijk niet eens overwogen, zijn alleen bij KDV's gaan kijken.

Venco, ons KDV biedt ook wel flexibele opvang aan. Dat betekent geloof ik min. 1 week van te voren aangeven wanneer je kind komt. Is iets duurder per uur, maar zou zoiets voor jullie een oplossing zijn?
pi_133652361
andere locatie is misschien wel mogelijk. Hier in de stad kan dat volgens mij wel. Er is zelfs flexibele opvang. Wij maken er geen gebruik van omdat we werken op vaste dagen.
"Tuurlijk... waar een wil is, is een weg. Helaas zijn er op de mijne werkzaamheden."
pi_133652469
Voordeel van een gastouder vond ik juist de vervangende gezinsstructuur waardoor mijn kind ook kon komen bij ziekte en daar lekker op de bank liggen, en er imo echt wat meer ruimte was om aan te sluiten op zijn individuele behoeftes. Als ik Sticker weg zou moeten brengen zou ik eerder aan een gastouder denken. De angst omtrent wat er achter gesloten deuren gebeurt herken ik niet. Als ik mijn kind bij iemand achter laat moet ik diegene kunnen vertrouwen, ik ga geen veiligheid inbouwen dmv een paar extra ogen. Dat acht ik niet nodig.

Oh, heel erg offtopic maar mijn man heeft gesolliciteerd op een baan die hij graag wilde hebben (meer verantwoordelijkheden, meer uitdaging, meer doorgroeimogelijkheden, meer geld) EN HIJ HEEFT M! *O* Ik ben zo trots O+
pi_133652511
Goh wat grappig, ik heb juist precies het tegenovergestelde! Dat ik denk dat je nooit weet wat er op het kdv gebeurt want er zijn zoveel kinderen per leidster. Ik hoor zo vaak dat mensen verrast zijn wat hun kind te eten of drinken krijgt bijvoorbeeld. Of twijfelen of de luier wel vaak genoeg verschoond wordt.
Nu helpt het wel dat ik onze gastouder nog van school ken.

Omdat F geen broertjes of zusjes heeft vind ik het wel tof dat er andere kinderen zijn bij de gastouder. Maar het hoeven er van mij geen vijftien te zijn. Ik vind het zo tof dat ze twee keer per dag op pad gaan, dat hij zelfgeprakte biologische pompoen krijgt en dat ze hem in de draagzak doet als hij overstuur is.
Maar je moet de gastouder wel echt vertrouwen inderdaad. Ik vind die voorkeur voor controle van meerdere leidsters dus wel begrijpelijk ja.
pi_133652574
Bij ziekte wil ik sowieso zelf voor kind zorgen (of vriend natuurlijk) dus vind het niet erg dat ze dan niet naar kdv mag, zou haar in zo'n geval ook niet naar gastouder brengen.

Wat fijn LE! Klinkt goed!
pi_133652609
L-E, goed nieuws!! *O*

En wat bedoelen jullie met die opvoedende taak? Wat is het verschil met het kdv? Ik heb daar nooit over nagedacht :@
Er is wel een peuter als F er is en die moet wel speelgoed delen bijvoorbeeld of ons even laten praten en daarna pas zijn vraag stellen, maar dat is op het kdv denk ik ook?

Oja pessie, gastouders betalen zelf hun bedrag per uur en wij betalen ook iets aan het gastouderbureau. Die zorgt er namelijk voor dat de gastouder wordt bijgeschoold en komt regelmatig controleren of alles volgens hun regels gaat. De belastingdienst vergoedt een percentage van het opgetelde uurtarief tot een bepaald bedrag (¤ 6,41 of ¤ 5,nogwat?). Dus als je 20 x 7 euro afneemt krijg je XX % van 20 x ¤ 6,41 terug.

[ Bericht 29% gewijzigd door Suikertante op 26-11-2013 20:22:21 ]
pi_133652956
Flexibele opvang kon tot maximaal 10 dagen van tevoren maar dus minder garantie. Zoiets. Lost uiteindelijk het probleem niet echt op.
pi_133653029
En niemand een koperspiraaltje? PM mag ook ;)
pi_133653072
Ik heb niet terug gelezen Suiker, maar hier een Mirena. Maar die ervaring wil je dus niet? ;)
  dinsdag 26 november 2013 @ 20:27:37 #153
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_133653079
Met die opvoedende taak bedoel ik het 'meedraaien in een ander gezin' met de regels van daar. Het lijkt me niets als de gastouder bv ook eigen kinderen of kleinkinderen heeft rondlopen. Wil ook niet dat de gastouder als vervangende 'moeder' gezien wordt. Het is een gevoel, lastig uit te leggen. Fiets hier wel eens langs een paar 'gastouderadressen', en daar is het zo'n zootje, ik heb er geen goed gevoel bij...

Ons KDV is redelijk rustig, meestal maar 1 vaste leidster op de groep, maar J. kent er wel meerdere, en leert dus ook dat ze allemaal anders zijn (met t zelfde blauwe shirt aan ;)).

Ach, hij heeft t er naar z'n zin :D, dat is het belangrijkste! En ik hoor precies wat ie gegeten en gedronken heeft, en hoe veel poepluiers er waren, en of ie vrolijk was. Dat houden ze allemaal bij in het schriftje ;). Is denk ook goed te doen, met maar 3 kindjes op de woensdag.
pi_133653148
Misschien moet ik gewoon eens een gesprek aanvragen bij het kdv om over beide soorten opvang goede uitleg en ervaringen te horen ipv telefonisch. Aan beide soorten zitten voordelen en nadelen.
Alleen mijn man hè. -O- :P
pi_133653155
Bij ons was juist door het onregelmatige een kdv geen optie. Ik vind het flexibele van de gastouder zo fijn. In de tijd dat mijn schoonvader op sterven lag heb ik de go om 9 uur gebeld, en om 930 bracht ik de kinderen. Als de kinderen ziek zijn, mogen ze komen (als het voor de kinderen nog orettig is), Juist het huiselijke spreekt mij aan. Geen grote groepen en meedraaien in het ritme. Onze gastouder heeft hulp van haar moeder zodat de kleintjes niet altijd mee hoeven om de groten van en naar school te halen/brengen.

Luuk had een redelijke dag vandaag. Vanmorgen nog 38,8, vanmiddag 37,5 en voor het slapen gaan 38 graden. Hij vindt nu het slapen wat lastig. Dat heeft hij vaker na ziek zijn.
Hij heeft er ook zo maar ineens 2 voortanden bij. Ik hoop toch niet dat dit bij elke tand gebeuren gaat. Ik verwacht eigenlijk dat er binnenkort vlekjes komen en het de zesde ziekte is.

dames, bedankt voor het afgelopen jaar. Ik was dr dan niet zoveel, maar toch! Voor sommige tot snel, voor anderen tot over een tijdje!

*poef* nu is het weg
pi_133653227
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 20:27 schreef mousemicky het volgende:
Met die opvoedende taak bedoel ik het 'meedraaien in een ander gezin' met de regels van daar. Het lijkt me niets als de gastouder bv ook eigen kinderen of kleinkinderen heeft rondlopen. Wil ook niet dat de gastouder als vervangende 'moeder' gezien wordt. Het is een gevoel, lastig uit te leggen. Fiets hier wel eens langs een paar 'gastouderadressen', en daar is het zo'n zootje, ik heb er geen goed gevoel bij...

Ons KDV is redelijk rustig, meestal maar 1 vaste leidster op de groep, maar J. kent er wel meerdere, en leert dus ook dat ze allemaal anders zijn (met t zelfde blauwe shirt aan ;)).

Ach, hij heeft t er naar z'n zin :D, dat is het belangrijkste! En ik hoor precies wat ie gegeten en gedronken heeft, en hoe veel poepluiers er waren, en of ie vrolijk was. Dat houden ze allemaal bij in het schriftje ;). Is denk ook goed te doen, met maar 3 kindjes op de woensdag.
Jij legt wel goed uit wat ik een beetje bedoel qua gastouderschap. Denk dat mijn man zich erg herkent in jouw verhaal.
pi_133653311
MM, wat jij beschrijft over gastouderopvang sluit niet aan bij de ervaring die ik heb. Niet elke gastouder heeft zelf kinderen. En het is niet bij elke gastouder 'een zooitje' ;)
pi_133653472
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2013 19:56 schreef Olf het volgende:

[..]

Echt precies dit dus!

Wij hebben wel een probleem als Ow ziek is op de kdv dag. Ik kan echt niet zomaar vrij nemen en vriendje ook niet. Gelukkig heb ik maar tot 12 uur les. Opa is reserve, maar die is eigenlijk ook aan t werk :)

Tot snel KJ!

Geen spiraaltje hier Suiker :)
pi_133654005
MM, wat jij in het klein over het kdv schrijft is hoe het bij onze gastouder gaat :) Drie kinderen, zelf geen kinderen. Wel een kat. Het is echt een baan voor haar. Aan het eind van de dag verdwijnen alle kinderspullen uit de woonkamer. Ze heeft eigenlijk een soort minikinderdagverblijf dus!

Maar het is wel erg persoonlijk ja, daar moet je van houden. Als F in de draagzak heeft gezeten ruikt hij naar haar en als zij op vakantie is hebben we geen opvang. Als ik hem ophaal zitten we altijd nog even op de bank te ouwehoeren. Als F drie dagen per week opvang nodig had zou ik misschien wel even bijna jaloers zijn :@
Nu al wordt hij helemaal vrolijk als hij haar ziet! Maar ik ben daar natuurlijk heel blij mee. :Y

Ik vond de kdv's waar we gingen kijken vaak zo lawaaiig en ook vies :@ niet allemaal natuurlijk! Olf jouwes hebben wij biivoorbeeld nog wel overwogen! O+
  dinsdag 26 november 2013 @ 20:48:37 #160
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133654028
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2013 20:26 schreef Suikertante het volgende:
En niemand een koperspiraaltje? PM mag ook ;)
Ik kreeg 3 jaar geleden een koperspiraaltje (multiload), dus nog voor bevalling. Het zetten deed toen @$%!$* zeer, maar ik ga het toch weer doen dus het moet ergens zijn meegevallen :+
M'n moeder (was verloskundige vroeger) verklaarde me voor gek, je bmm is na een vaginale bevalling veel soepeler oid, waardoor het zetten nauwelijks pijn schijnt te doen.

Verder énorm tevreden geweest over de Multiload koperspiraal!
pi_133654083
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2013 20:48 schreef GotC het volgende:

[..]

Ik kreeg 3 jaar geleden een spiraaltje, dus nog voor bevalling. Het zetten deed toen @$%!$* zeer, maar ik ga het toch weer doen dus het moet ergens zijn meegevallen :+
M'n moeder (was verloskundige vroeger) verklaarde me voor gek, je bmm is na een vaginale bevalling veel soepeler oid, waardoor het zetten nauwelijks pijn schijnt te doen.
Yessss dit wilde ik horen! de laatste zin, met name. De omschrijving klinkt zo pijnlijk..
  dinsdag 26 november 2013 @ 20:52:05 #162
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133654206
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2013 20:49 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Yessss dit wilde ik horen! de laatste zin, met name. De omschrijving klinkt zo pijnlijk..
En daarbij, binnen 5 min is het klaar ;) Geeft nog wel een 'raar' pijnlijk gevoel week erna trouwens, maar daarna nooit meer iets van gemerkt.
pi_133654546
Dank voor jullie kraamzorgcadeau-reacties! Uiteindelijk heb ik een pakketje gemaakt van dingen die ik nog over had (wel in thema) en ze was erg blij mee. Althans zo deed ze ;) Het scheelt dat ik echt wel heel erg blij was dat ze wegging. We hadden eerst een kraam met 20 jaar ervaring. Zij legde mij uit hoe de baby werkte, serveerde het bezoek koffie, werkte ondertussen een mand strijk weg, vroeg of het bezoek nog een tweede kopje wilde en verschoonde baby's luier. De tweede kraam kwam net van de kraamzorgschool en zat nog vol protocol. Ze legde mij uit hoe de baby werkte, verschoonde een luier en dat was het wel zo'n beetje. Ze was wel vriendelijk en ze deed wat ze moest doen, maar we waren gewoon te veel verwend. Volgende keer neem ik een bureau waar je één kraamverzorgende voor de hele week krijgt.
Daarbij ben ik heel erg blij dat ik mijn lichaam weer voor mijzelf heb. Het lijkt wel of ik de hele week met allerlei mensen -sans gêne- met mijn tepels uit mijn topje heb zitten praten over poep en plas (van mij en van de baby) :')

Gister dus mijn eerste dag alleen en dat ging goed tot 13:00u. Toen was het krampjes bal tot 's avonds laat. Infacol is nu ook mijn beste vriend O+ Vandaag dus de herkansing en ik ben, weliswaar om 17:00u, naar de winkel gegaan! Jeej voor mij *O*

Voor mij geen anticonceptie. Mijn man wil het liefst nu nog een kind. Zo snel hoeft dat van mij nu ook weer niet, maar ik heb ook geen zin in de pil/spiraaltje om daar over een half jaar weer mee op te houden. We zien wel..

Oh en GotC! Die post over je schoonmoeder, 5 dagen gelden, over dat ongevraagd advies enzo. Zoooooo herkenbaar. Die hele post had van mij kunnen komen, maar dan met mijn eigen moeder en waar jij vijf weken zei, kan je bij mij vijf dagen invullen :').
pi_133654889
Wizzy maakt niet uit als je weinig reageert hoor. En ik vind het altijd leuk om van mensen te horen hoe het met hun baby gaat. Dus vooral blijven posten hoe het met jouw kleine gaat
Wat lekker dat ie doorslaapt. En succes met afbouwen

Olf ik had ook nooit de indruk dat je alleen maar klaagde. In al je posts blijkt hoeveel je om je meisje geeft. En af een toe klagen maakt dat echt niet minder.
En beterschap voor je meisje

Zaïre fijn dat je meisje weer vrolijk is. En wat een plaatje is ze O+

Bushok wat knap dat R. zich omrolt

Hilz ik vind die eerste foto heel lief.
En niet boos zijn op jezelf. Alleen maar op foto Klein

Fr. Mooie stats. En prikjes zijn stom :*

Venco ik ben het met spirit eens. Maar wat een raar beleid

Loj. Een sessie van 2 uur is nog lang. Maar ik snap dat je liever niet de huisarts belt. Hopelijk worden de sessies korter :*

Olf ik ben alleen, maar reageer toch even op je vraag. De eerste dag na mijn zomervakantie werd ik gebeld door het KDV dat Riley ziek was. Op mijn werk waren ze heel begripvol en mocht ik vrije uren opnemen en mijn meisje ophalen. De tweede dag probeerde ik het weer en toen hebben mijn zus en moeder haar opgehaald. De derde dag heb ik haar naar mijn ouders gebracht. Ik heb het geluk dat ik hun altijd als achterban heb.

Ik heb trouwens ook bewust gekozen voor een KDV. Gastouder zag ik niet zitten. En de reden waarom kan ik niet eens goed benoemen. Bij ons op het KDV zijn ze ook vrij makkelijk met zieke kindjes. En mijn KDV vind ik juist heel huiselijk qua sfeer.

L-E gefeliciteerd voor je man *O*

KJ wat is ie leuk. Veel plezier in het dreumestopic. Tot over twee maanden
  dinsdag 26 november 2013 @ 21:14:41 #165
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133655468
Limone, fijn dat je kraamweek goed is gegaan! Wel irritant zeg, 2 verschillende kraamverzorgsters. En herkenbaar, dat praten over alles zonder gene :+. Ik was altijd vrij preuts, maar dat leer je toch vrij snel af moet ik zeggen.
Infacol O+ Ja, wij zijn ook aandeelhouder ervan inmiddels. Vervelend dat ze er zo'n last van heeft :*
En nog vervelender is dat goedbedoelde advies :( En zo snel al, bij 5 dagen! Meh.

Hier heeft T. een duidelijke off-day. Ontroostbaar huilen, lichte verhoging, drinkt onregelmatig.. Hopen dat hij vannacht beetje kan slapen.
pi_133655494
Omen, welk beleid vind je raar en over wat met Spirit ben je het eens? Ik mis misschien iets.
pi_133655510
Grote luuk O+

Geen kdv of gastouder hier. Ik of mijn man zijn thuis en anders opa en oma. Ik vind het ideaal en zelfs nu ik zelf in de lappemand zit is het ip te lossen. Mijn man in eerste instantie met calamiteiten verlof en mijn moeder met vakantiedagen.

En verder is er niks blijven hangen. Ik ben zelfs vergeten een foto te maken van kyan. Hij is vandaag 41 weken en dus net zo lang uit de buik als er in. Dus nu baal ik van mezelf dat ik dat vergeten ben -O-
pi_133655530
1 van mijn beste vriendinnen is nu trouwens ook zwanger! *O* Het houdt niet op.
Waarom ben ik als enige nu niet zwanger? :P
pi_133655657
KJ, gefeliciteerd met je dreumes *O*

Olf, zo herkenbaar! Ik kom ook wel op een uur of 6 uit maar het gaat inderdaad wel opbreken als je niet achter elkaar kan slapen. het scheelt al zoveel als je 3 a 4 uur achter elkaar kunt slapen. En ik vind het ook heel irritant om mijn slaap op andere momenten te pakken omdat dat dan toch weer ten koste gaat van andere dingen. :*

L-E, hier ook geen sociaal leven hoor. Maar gewoon even tijd voor jezelf.

Piekie, sterkte deze dagen.

LB, handige actie.....

Spirit, ook dat is ook niet handig. Hoe is je gesprek gegaan? Wat afgezegd :o Heb je het kunnen verzetten?

En Hilzillah, heb je Senn goed op de pasfoto kunnen zetten?

Grote stappen XM, eigen kamertje. Je kunt ook een babyfoon bij haar neerzetten he, dan hoor je ook meer (hebben wij trouwens nooit gedaan, slapen op dezelfde verdieping en in het begin altijd met de deuren open geslapen om geen geluiden te missen).

Olf, hoe is het nu met je meisje? Beterschap!

XM :* voor het afbouwen. Maar je hebt het maar mooi zo lang volgehouden. Mag je echt heel erg trots op zijn.

Wizzy, fijn dat het weer werken je goed bevalt.

Zaire, leuke foto!

Bushok *O* voor het rollen. Hopelijk voel je je nu weer wat beter.

Wat stom Hilz, en echt duuuuuuuuuuuuuur. Zo duur zijn ze bij ons ook niet. En nu zit ie ook 5 jaar met een lelijke foto opgescheept. Al vind ik dit standpunt sowieso niet zo voordelig voor baby's eerlijk gezegd.

Mooie stats FR! Hopelijk heeft ze niet zoveel last van de prikjes. En fijn dat je sonde eruit is. Wanneer krijg je nu de uitslag?\

--------------------

Tot hier gekomen maar na 1 wakkere dreumes en 3 x een huilende/hysterische baby sinds ik om 20.00 uur aan deze post ben begonnen kap ik er maar mee Sorry voor de rest. Geen nacht meer en nu ook al geen avond meer. ;(
pi_133655820
Oh kyara wat balen zeg. Wat is de reden van onrust bij dreumes en baby?
pi_133656270
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2013 20:48 schreef Suikertante het volgende:
MM, wat jij in het klein over het kdv schrijft is hoe het bij onze gastouder gaat :) Drie kinderen, zelf geen kinderen. Wel een kat. Het is echt een baan voor haar. Aan het eind van de dag verdwijnen alle kinderspullen uit de woonkamer. Ze heeft eigenlijk een soort minikinderdagverblijf dus!

Maar het is wel erg persoonlijk ja, daar moet je van houden. Als F in de draagzak heeft gezeten ruikt hij naar haar en als zij op vakantie is hebben we geen opvang. Als ik hem ophaal zitten we altijd nog even op de bank te ouwehoeren. Als F drie dagen per week opvang nodig had zou ik misschien wel even bijna jaloers zijn :@
Nu al wordt hij helemaal vrolijk als hij haar ziet! Maar ik ben daar natuurlijk heel blij mee. :Y

Ik vond de kdv's waar we gingen kijken vaak zo lawaaiig en ook vies :@ niet allemaal natuurlijk! Olf jouwes hebben wij biivoorbeeld nog wel overwogen! O+
Wij zijn ook echt bij afschuwelijke kinderdagverblijven geweest, en vonden degene die we nu hadden echt de enige optie. Sommige waren inderdaad zoooo lawaaiierig. Grappig dat jij bij onze ook geweest bent! Ik werd vooral verliefd op de tuin! E*; en vind drie man op max negen kindjes ook wel acceptabel, op woensdagen zijn ze zelfs maar met vier kinderen meestal en wel drie leidsters. Ik heb even wat wrijving gehad wat betreft afgekolfde melk maar dat is ook goed gekomen.

Nog even antwoord op je eerdere vraag, ik beschouw een kdv als iets meer 'neutraal terrein' en zou een gastouder waar bijvoorbeeld haar twee eigen kinderen bij zijn niet fijn vinden omdat je dan wellicht wat vast zit in de stramien van dat gezin, maar zoals jij het beschrijft is het voor mijn gevoel ook een soort huiselijk kinderdagverblijf. Denk dat de scheidslijn niet zo zwart wit is.

Limone, fijn dat de week zo fijn was! En gek he, hoe erg je je schaamte kan verliezen in zo'n week.

Baby heeft net even banaantje gegeten en half uurtje gespeeld, fijn dat ze even wat heeft gegeten toch nog, hopelijk begint ze nu aan een heerlijk nachtje. Kan ik lekker verder met voetbal kijken ;)

Kyara ook een vermoeiend avondje pfffffff. Nu is je post outdated :P ben jij trouwens nog actief naar werk aan het zoeken of vind je het fijn zo?
pi_133656410
Ik wil dolgraag weer aan het werk. Begin echt te snakken naar iets voor mezelf en niet 24/7 met minimaal 1 kind bij me eerlijk gezegd. Maar helaas zijn er weinig vacatures en wat er is daar reageren zoveel mensen op dat ik steeds naast het net vis. En ik hem ook amper tijd om te solliciteren want met een huilende baby op de achtergrond schrijft het ook niet echt lekker :{
pi_133656424
Mijn baby'tje was vanaf vanmiddag ook erg overstuur. Tijdens het eten wilde ze nog wel lachen en gek doen met haar zus. Maar zodra haar zus buiten beeld was was het hysterisch huilen. Inmiddels weet ik dat het kwam door buikpijn/niet kunnen poepen. En na een aantal hele grote dikke keutels (dat dat past bij zo'n kindje :o ) en een luier vol diarree :') voelt ze zich beter en wil ze best slapen. Maar alleen bij mama! Toen ze sliep mocht ik dr wel bij Papa neerleggen maar in bedje of op dr voedingskussen kunnen we wel vergeten. Hopelijk wil ze wel slapen als ik er straks naast ligt :')
pi_133656449
Limone, welkom hier! En gefeliciteerd met je dochter! En als ik dit al had gezegd dan doe ik het nu blijkbaar nog eens! Dat zonder gene vertellen is herkenbaar, dat komt nooit meer goed kan ik je vertellen. Je zal nooit meer dezelfde zijn *O*

Kyara, klinkt zwaar. Onrust te herleiden?

Hier slaapt Stickerdevloerenlikker sinds 19 uur, werd om 21 wakker voor een voeding en meteen weer in slaap gevallen. Een hele verbetering ten opzichte van de rest van afgelopen week, waar het vooral veel discussie was over slapen. (Hij vond het overbodig, wij niet.)
pi_133656515
Geen idee, niet lekker/tandjes/oververmoeid. Nu vooral dat laatste.
  dinsdag 26 november 2013 @ 21:34:32 #176
259886 pessie
pi_133656558
Kyara, wat naar zeg. Zijn ze allemaal nog zo ziekjes? Ik vind het knap dat je aan een megapost begint.
pi_133656568
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 20:27 schreef L-E het volgende:
Ik heb niet terug gelezen Suiker, maar hier een Mirena. Maar die ervaring wil je dus niet? ;)
Ik wel graag!

En er zit iets in de lucht... Hier ook al de hele avond hysterisch huilen en slecht eten en geen idee waarom. Prikjes zijn morgen pas :(.

[ Bericht 16% gewijzigd door Cwen op 26-11-2013 21:43:16 ]
pi_133656600
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 november 2013 21:32 schreef Kyara het volgende:
Ik wil dolgraag weer aan het werk. Begin echt te snakken naar iets voor mezelf en niet 24/7 met minimaal 1 kind bij me eerlijk gezegd. Maar helaas zijn er weinig vacatures en wat er is daar reageren zoveel mensen op dat ik steeds naast het net vis. En ik hem ook amper tijd om te solliciteren want met een huilende baby op de achtergrond schrijft het ook niet echt lekker :{
Ik ken dat ja :') Sinds februari zit ik al tijd. Tussendoor een kind geworpen.

En afgelopen vrijdag de uitspraak van de rechter gekregen. Sinds 1 december zit ik dus officieel zonder werk. En ook zonder geld dus :') want vanaf februari krijg ik pas een uitkering :')
Ach ja. Kan ik nu op zoek naar werk he. Dat word lekker hoor als IT-er voor 20 uur.
Want mijn praktijkdiploma heb ik nog niet gehaald. Ben ik nog mee bezig.
pi_133656619
quote:
Kan ik me heeeel goed voorstellen. Lastig zeg. En ook onder je niveau niets te vinden of is dat moeilijk/ongunstig qua ww? Werkt je vriend/man 5 dagen?
pi_133656846
Ik zoek ook onder mijn niveau. Op mijn niveau is alleen maar 32+ uur en dat vind ik voor nu echt te veel. Maar ja, dan ben je dus weer te ervaren of te hoog opgeleid, en in je brief kun je ook niet schrijven dat je graag onder je niveau wil werken zodat je je werk ook nog goed kunt doen met 3 uur slaap... Ik wil ook best iets anders doen maar daar kom ik ook weer niet voor in aanmerking. Uitzendbureaus schrijven je niet eens meer in maar sturen je door naar de website. Uwv idem dito. Man werkt idd 5 dagen p/we.

Ik ben sinds eind december thuis. Tussendoor 1 maand gewerkt en toen stond ik op straat.
  dinsdag 26 november 2013 @ 21:40:37 #181
259886 pessie
pi_133656913
Tally hoe komt het dat je WW pas begint in februari?
pi_133656914
quote:
Zo herkenbaar. Na werk ben ik moe maar anders moe en kan ik heel veel van de kinderenhebben. Met de kinderen 24/7 kan ik daar soms zo slecht tegen.

Ik heb zelfs gesolliciteerd bij de mac (en niet aa genomen) omdat ik gewoon weer domweg wilde werken in een team. Maar dan zou ik wel de helft van mijn salaris gaan verdienen.
pi_133656927
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2013 21:15 schreef vencodark het volgende:
Omen, welk beleid vind je raar en over wat met Spirit ben je het eens? Ik mis misschien iets.
Van je werk. Dat je niet eens meer de zekerheid hebt dat je oppas hebt door het nieuwe beleid
pi_133656957
De helft van mijn salaris kan ik echt niet missen. Dan moeten er ook 2 kinderen naar het kdv wat nu nog niet hoeft.
pi_133656993
LE Tof nieuws!! *O*

Geen KDV of gastouder want geen baan :') En als ik die wel zou hebben zou mijn moeder me niet meer aankijken denk ik :D Die wil persee oppassen dan. (En dat vind ik ook helemaal niet erg)

Ik ben nadat ik gestopt ben met de bv gelijk weer begonnen met de pil. Wilde eerst een spiraaltje omdat dat mocht met bv. Vriend was daar niet zo gelukkig mee omdat hij van 'iedereen' (lees zn neefje) hoorde dat je 'dat ding' voelde tijdens de daad :')

Jammer dat je 2 kraamverzorgsters had Limone. Dacht dat dat normaal niet de bedoeling was. Dus blij dat je het nu zelf mag doen :)

Productief avondje Kyara, ik vind het knap dat je het allemaal maar doet met inmiddels 3 beweeglijke kindertjes! :*
pi_133657043
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2013 21:40 schreef pessie het volgende:
Tally hoe komt het dat je WW pas begint in februari?
Omdat ik door de kantonrechter ontslagen ben op 1 december. De UWV houdt de 2 maanden opzegtermijn aan. Ik heb een ontslagvergoeding gehad die ik voor die 2 maanden kan gebruiken. Maar das ook al. En het mooiste is ook nog dat ik die zelf betaal aangezien ik mijn vakantieuren/vergoeding niet krijg uitbetaald. En ik de laatste maanden dat ik werkte geen vrij kon nemen door drukte. Maanden? Zei ik dat? Het laatste jaar zeg maar :')
pi_133657064
Nee het is maar goed dat ik het niet ben geworden was ook van de zotte. Maar zo "wanhopig" was ik. Het voordeel dan wel dat ik een groot deel op de vrije momenten van mijn man kon werken.
pi_133657252
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2013 21:40 schreef As1981 het volgende:

[..]

Zo herkenbaar. Na werk ben ik moe maar anders moe en kan ik heel veel van de kinderenhebben. Met de kinderen 24/7 kan ik daar soms zo slecht tegen.

Ik heb zelfs gesolliciteerd bij de mac (en niet aa genomen) omdat ik gewoon weer domweg wilde werken in een team. Maar dan zou ik wel de helft van mijn salaris gaan verdienen.
Ik ga ook die kant op... Ben benieuwd wanneer ik een baan kan vinden en op welk niveau, WO gaat wrs niet meer lukken omdat ik graag 24 uur max wil maken. Maar goed, eerst maar weer herstellen.
pi_133657275
Cwen, ik vond het plaatsen van de Mirena echt enorm mee vallen. Heb het twee keer laten doen en er is een moment dat heel naar is, maar dat is serieus twee tellen. Ik deed: AU! en toen zat hij al.
pi_133657289
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 21:42 schreef Hilzillah het volgende:
LE Tof nieuws!! *O*

Geen KDV of gastouder want geen baan :') En als ik die wel zou hebben zou mijn moeder me niet meer aankijken denk ik :D Die wil persee oppassen dan. (En dat vind ik ook helemaal niet erg)

Ik ben nadat ik gestopt ben met de bv gelijk weer begonnen met de pil. Wilde eerst een spiraaltje omdat dat mocht met bv. Vriend was daar niet zo gelukkig mee omdat hij van 'iedereen' (lees zn neefje) hoorde dat je 'dat ding' voelde tijdens de daad :')

Jammer dat je 2 kraamverzorgsters had Limone. Dacht dat dat normaal niet de bedoeling was. Dus blij dat je het nu zelf mag doen :)

Productief avondje Kyara, ik vind het knap dat je het allemaal maar doet met inmiddels 3 beweeglijke kindertjes! :*
Hee dat zegt mijne ook Hilz! Maar hij verkapt het onder de opmerking dat hij niet wil dat ik nog meer gewroet down there moet accepteren, haha. Post-borstvoeding maar eens nadenken.

En lastig joh, kyara, er zijn sowieso veel banen inderdaad minimaal 4 dagen. Dan zou je wellicht op 4 dagen ergens binnen moeten komen en na een tijd ouderschapsverlof opnemen, maar dat kan natuurlijk niet meteen...hm. En jij 4 dagen en vriend dan terug naar 4?
pi_133657346
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2013 21:47 schreef Olf het volgende:

[..]

Hee dat zegt mijne ook Hilz! Maar hij verkapt het onder de opmerking dat hij niet wil dat ik nog meer gewroet down there moet accepteren, haha. Post-borstvoeding maar eens nadenken.

Mannen :D Ze denken dat we gek zijn!
pi_133657432
Hier wil ik inderdaad ook max 24 uur werken, en dus hetzelfde probleem. En eigenlijk nog meer eisen. Vandaar dat het werken via het uitzendbureau deels ideaal is. Maar je hebt niet het teamgevoel en dat mis ik wel echt heel erg.

niemand die jompelt voor kyan's 41 weken, en meehuilt voor mijn stomme vergeten een foto te maken actie :@ :P
pi_133657507
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 20:57 schreef Limone het volgende:
We hadden eerst een kraam met 20 jaar ervaring. Zij legde mij uit hoe de baby werkte, serveerde het bezoek koffie, werkte ondertussen een mand strijk weg, vroeg of het bezoek nog een tweede kopje wilde en verschoonde baby's luier. De tweede kraam kwam net van de kraamzorgschool en zat nog vol protocol. Ze legde mij uit hoe de baby werkte, verschoonde een luier en dat was het wel zo'n beetje. Ze was wel vriendelijk en ze deed wat ze moest doen, maar we waren gewoon te veel verwend. Volgende keer neem ik een bureau waar je één kraamverzorgende voor de hele week krijgt.
Grappig om te lezen. Hier had ik het juist anders om. Omdat ik helemaal gek werd van het verhaaltje uit het boekje. De kraam ingeruild voor iemand met meer ervaring. Voor de volgende keer bij intake ga ik aangeven dat ik iemand wil met veel ervaring ipv net van school. Niet alleen geen stagiaire.
  dinsdag 26 november 2013 @ 21:51:36 #194
259886 pessie
pi_133657538
Tally dat is wel zuur zeg.

Ik werk niet betaald. Wel ben ik voorzitter van een plaatselijke stichting, vrijwillig. Wanneer ik vergaderingen ed overdag heb plan ik dat tijdens de psz van peuter en werkt manlief thuis met Lauren aan zijn zij. Het plan is dat ik per september 2014 ga werken, dan gaat Nathan naar school.
pi_133657574
Ik kijk een half uurtje niet en ineens is iedereen ziek en vallen er ontslagen gezellig vlak voor de kerst :(
En last but not least: As die vergeet een foto te maken :'( ;)

Sterkte allemaal :*
pi_133657698
Dank suiker _O_ :D

Wat voor werk wil/ga je dan doen pessie?
pi_133657785
As, je kan nu nog een foto maken! Sleep dat kind uit bed! :P
pi_133657869
Kyara hopelijk slapen ze vannacht wel goed

En lastig voor de mensen die graag aan het werk willen en niet kunnen vinden :*
Bij mij gaan er ook mensen weg. Rond 19 december horen we wie. :o
pi_133657888
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2013 21:51 schreef pessie het volgende:
Tally dat is wel zuur zeg.

Ik werk niet betaald. Wel ben ik voorzitter van een plaatselijke stichting, vrijwillig. Wanneer ik vergaderingen ed overdag heb plan ik dat tijdens de psz van peuter en werkt manlief thuis met Lauren aan zijn zij. Het plan is dat ik per september 2014 ga werken, dan gaat Nathan naar school.
Heel zuur. Want als zij mij gewoon hadden ontslagen met de rest (aangevraagd hadden) dan had ik in ieder geval mijn vakantieuren en meteen een uitkering gehad.
Aan de andere kant heb ik nu wel 3 maanden meer loon gekregen dan wanneer ik meteen ontslagen was :) Mja dan weer wel 2 maanden helemaal geen :')

Ach ja. Eindelijk is dat achter de rug. En kan ik verder met mijn opleiding en werk zoeken. Hopelijk die bij mijn opleiding past. En anders dat wat ik heb gedaan.
pi_133657897
Ben blij dat hij nog niet is gekomen vanavond. De eerste avond (even afkloppen) sinds 1,5 week. Ik smokkel morgen wel een foto hoor :P
pi_133657929
Ass. Stiekem de kamer insluipen voor een foto van je slapende baby *)
  dinsdag 26 november 2013 @ 21:57:12 #202
259886 pessie
pi_133657974
Wat betreft banen en uren. Volgens mijn zus (werk begeleider, ik k zeg altijd dat zij mensen aan een baan helpt, en dat is eigenlijk ook zo) is het zo dat mensen die full time willen zeggen dat er alleen part time werk te vinden is en dat mensen die part time willen zeggen dat er alleen full time werk te vinden is. Zal vast een kern van waarheid inzitten.

As, stoere vent van je! Even lang uit de buik als erin. En ik heb een tsticker waar ik elke maandag even kijk hoever die is zodat ik het niet vergeet :P
pi_133658060
Ja As nu willen we een foto ook!;)
  dinsdag 26 november 2013 @ 21:59:40 #204
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133658096
Waar blijft de foto? oO<
pi_133658160
Ik had dit speciaal uitgerekend en in mijn agenda gezet, maar een beetje drukke dag vandaag gehad, dus het was er gewoon niet van gekomen.

En dat is ook zeker zo denk ik pessie. Het zal ook wel afhangen van het werkgebied. In de zorg kom je ook niet makkelijk fulltime aan de slag. En ik kan echt wel voor 24 uur werken vinden, maar ik wil niet meer op de groep staan. En dat wat ik wel wil doen, word eigenlijk altijd intern vervult. Dus het is gewoon lastig. En eigenlijk een luxe probleem want ik heb wel soort van werk, alleen niet op regelmatige basis. En ik mis gewoon een teamband omdat ik soms even iets anders wil dan mama zijn. Even op andere gebieden gewaardeerd worden. En ik weet dat ik dat in mijn werk nu ook word, alleen hoor ik het nooit terug, omdat ik overal en nergens werk.
pi_133658284
u vraagt wij draaien
  dinsdag 26 november 2013 @ 22:03:11 #207
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133658306
Lekker aan het tukken O+
pi_133658388
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2013 21:57 schreef pessie het volgende:
Wat betreft banen en uren. Volgens mijn zus (werk begeleider, ik k zeg altijd dat zij mensen aan een baan helpt, en dat is eigenlijk ook zo) is het zo dat mensen die full time willen zeggen dat er alleen part time werk te vinden is en dat mensen die part time willen zeggen dat er alleen full time werk te vinden is. Zal vast een kern van waarheid inzitten.
Dat zal ook wel een beetje aan het vakgebied liggen. Er zijn ook wel banen hoor. Maar niet zoveel :)
  dinsdag 26 november 2013 @ 22:05:39 #209
259886 pessie
pi_133658427
As, daar ben ik over aan het sparren met mijn zus. Stiekem ben ik iemand die de boel "gewoon" wil regelen. Of dat achter de schermen of ervoor is maakt mij niet uit. Maar goed, volgend voorjaar gaan we hier verder mee. Er zijn een paar cursussen die ik dan kan gaan doen om gerichter geschikt te zijn voor de arbeidsmarkt. Voor hetzelfde geld ben ik nog 3 jaar thuis, kan ik nog 3 jaar voor MN kinderen zorgen.
pi_133658428
Leuke foto As!

Nou, de dame slaapt en mijn avond is ook voorbij. Welterusten allemaal!
  dinsdag 26 november 2013 @ 22:07:13 #211
259886 pessie
pi_133658491
Haha as, gewoon webcam foto :P ik zeg: plakboekfoto!
pi_133658507
Weltrusten Kyara, ik duim voor een goede nacht.

Je zit verder niet op de schopstoel pessie? Dat scheelt wel heel veel. Hier probeer ik ook nog steeds mijn eigen bedrijf van de grond te krijgen (budgetcoach), maar dat zit weinig schot in helaas.
pi_133658533
Ja dat is dan wel ideaal met de webcam, lekker spieken zonder ze te storen :P
  dinsdag 26 november 2013 @ 22:08:29 #214
259886 pessie
pi_133658555
Wat is een schopstoel?
  dinsdag 26 november 2013 @ 22:08:48 #215
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133658572
Slaap lekker Kyara, hoop dat je iig een paar uurtjes kan slapen :*
pi_133658666
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2013 22:08 schreef pessie het volgende:
Wat is een schopstoel?
Ik bedoel daarmee dat je moet werken financieel gezien. Bij ons is het nu ook zo dat het niet noodzakelijk is dat ik een vaste baan heb voor 24 uur. Zolang ik 1 of 2 diensten per maand werk via het uzb krijgen we het financieel elke maand rond. Dus het is niet noodzakelijk. Als ik jou verhaal zo lees is het dus niet noodzakelijk dat je sept. 2014 ga werken, dus kan je wel kijken naar iets wat je leuk vind.
pi_133658682
Ik ga mijn dag ook uitmaken. Vriendje nachtdienst, dikbil nog een beetje volproppen en dan mijn luiken sluiten!
pi_133659291
Ik lees hier een hele discussie over gastouder/kdv.

Wij zitten bij een gastouder, qua kosten was het handiger, en ik heb bij haar gewoon een enorm goed gevoel. Zij is nu zelf door ziekte uitgeschakeld en haar dochter doet het nu, en dat voelt ook goed. Ze hebben een apart gedeelte van het huis voor de opvang. Ze zijn nu zelfs goedgekeurd om als kinderopvang verder te gaan, en ik ben wel benieuwd hoe dat uit gaat pakken.

Ik heb het idee dat ze dezelfde ideeen heeft als wij over onze kinderen, en de oudste voelt zich er gewoon ook heel goed.
pi_133659336
Slaap lekker allemaal! :z

Hier ligt er een te snikken in zijn slaap en hij is ook al twee keer half wakker geworden :? Volkomen nieuw voor ons! Hij is wel direct te troosten met een aai over de bol en de speen. Dus dat komt vast goed vannacht.

As wat een schetige foto.

Het is echt een luxe als je niet per se hoeft te werken, dat geeft zoveel adem. Hier is het wel een basis die we anders kwijt zijn, als ik niet in de winkel zou werken zou het zomaar kunnen dat we een maand nul euro verdienen. Dat is in de praktijk nooit zo maar het kan. Dat is iets spannender dan ik fijn vind.

Tally dat klinkt echt raar en onhandig, hopelijk vind je gauw iets anders en kun je je in elk geval even op je opleiding storten.
pi_133659591
Ja dat is zeker fijn suiker. Wij konden deze keuze ook alleen maken omdat mijn man dus een vast inkomen hebben. We hebben jaren terug bewust gekozen voor een iets goedkoper huis (wel eensgezinswoning) zodat we zo goed als op 1 salaris kunnen rondkomen. Dat lukt in de praktijk niet helemaal, maar 1 of 2 diensten werk ik altijd wel. En voor de kinderen werkte ik fulltime en hebben we goed kunnen sparen zodat we ook nog wel e.e.a. kunnen opvangen.

Wat sneu dat hij zo in zijn slaap aan het snikken is. Iets van een nare droom suiker? Hopelijk slaapt hij zo weer en stukje rustiger. Ik vind dat snikken altijd zo zielig.

Vanavond was de kapper hier en Kyan is ook even in de kappersstoel geweest, echt alleen een beetje bij knippen. maar het was bedtijd en hij was moe, dus tegen het einde was hij een beetje aan het huilen. Riep Yaro "mevrouw knip hij vind het echt niet leuk hoor, hij moet naar bed laat hem nou maar met rust" O+ zo lief dat hij voor zijn kleine broertje op komt O+
pi_133659816
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 21:51 schreef Wizzy het volgende:

[..]

Grappig om te lezen. Hier had ik het juist anders om. Omdat ik helemaal gek werd van het verhaaltje uit het boekje. De kraam ingeruild voor iemand met meer ervaring. Voor de volgende keer bij intake ga ik aangeven dat ik iemand wil met veel ervaring ipv net van school. Niet alleen geen stagiaire.
Oh, maar ik wilde helemaal niet dat die met 20 jaar ervaring wegging! ;( Maar ze moest. Het tekstboek-verhaaltje vond ik ook wel irritant. Er mocht vooral erg veel niet.

Hoe lang hebben baby's eigenlijk last van krampjes? :@

Wat ligt-ie daar lekker As! Heerlijk een bed met zoveel ruimte voor jou alleen ;)
pi_133660031
Dat kan heel erg wisselen limone. Mijn kinderen hadden heel veel last van krampjes. Bij de oudste duurde dat zeker tot 4 maanden, vanaf 1 week af ongeveer.

Bij de jongste zijn we vrij snel begonnen met orhiflor start en dat werkte heel snel, waardoor we na een week amper nog krampjes hadden gelukkig.

In zo'n groot bed kan je vooral heel veel bewegen, hij ziet gedurende de nacht dan ook alle hoeken en zijkanten :D
pi_133660038
Suiker ik hoop dat vannacht goed gast :*

Ass lieve foto. En blijft een bijzondere dag even lang uit als in de buik

Welterusten iedereen. Ik ga ook slapen. :*
pi_133661087
Welterusten tegen iedereen wat naar bed gaat!
Ik was na mijn vraag over de vaste voeding eens verder gaan Googlen en ik heb een app gevonden van het voedingscentrum, hij heet gezond groeien! Misschien dat jullie er ook wat aan hebben :)
pi_133661356
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 22:28 schreef As1981 het volgende:

Vanavond was de kapper hier en Kyan is ook even in de kappersstoel geweest, echt alleen een beetje bij knippen. maar het was bedtijd en hij was moe, dus tegen het einde was hij een beetje aan het huilen. Riep Yaro "mevrouw knip hij vind het echt niet leuk hoor, hij moet naar bed laat hem nou maar met rust" O+ zo lief dat hij voor zijn kleine broertje op komt O+
Oooh As, wat ontzettend lief! *smelt*
pi_133663197
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 22:34 schreef As1981 het volgende:
Dat kan heel erg wisselen limone. Mijn kinderen hadden heel veel last van krampjes. Bij de oudste duurde dat zeker tot 4 maanden, vanaf 1 week af ongeveer.

Bij de jongste zijn we vrij snel begonnen met orhiflor start en dat werkte heel snel, waardoor we na een week amper nog krampjes hadden gelukkig.

In zo'n groot bed kan je vooral heel veel bewegen, hij ziet gedurende de nacht dan ook alle hoeken en zijkanten :D
Ja heerlijk vind ik zo'n bed. Helaas ligt er bij mij nog een man in ;)

Ach wat sneu, 4 maanden. Het gaat me echt aan het hart. Maar orhiflor is een ander wondermiddel? Kan geen kwaad om dat ook te kopen.
pi_133663584
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 21:48 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Mannen :D Ze denken dat we gek zijn!
In alle eerlijkheid... Ik heb al eerder een spiraal gehad en vent voelde 'm wel degelijk :@. En klagen dat hij deed!

Limone, hier met 12 weken ook nog krampjes. Met bv moet je de orthiflor zelf innemen, toch? Hier gebruik ik het niet, krijg er zelf last van :(. Infacol hielp hier wel, maar je moet wel even een spiegel opbouwen is onze ervaring. Een andere optie is nog Cinababy van vsm, deed hier niets maar kan wel goed helpen!

[ Bericht 21% gewijzigd door Cwen op 26-11-2013 23:56:03 ]
pi_133664532
Nog ff juichen voor As: even lang erin als eruit! *O*

Lastig al die werkperikelen. Hier is het vooral vrezen voor de baan van vriendje. We zijn ook serieus aan het overwegen of ik niet fulltime moet gaan werken volgend schooljaar :(
pi_133666407
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2013 23:50 schreef Cwen het volgende:

[..]

In alle eerlijkheid... Ik heb al eerder een spiraal gehad en vent voelde 'm wel degelijk :@. En klagen dat hij deed!
Oh écht. Ik deed het altijd af als onzin. :@
  woensdag 27 november 2013 @ 05:36:18 #230
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133666628
Hoe is de nacht gegaan dames? :*

Loj, misschien terug naar fulltime -O- :( Dat lijkt me enorm zwaar, om weer om te schakelen.
  woensdag 27 november 2013 @ 05:45:13 #231
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133666635
Dat lijkt mij ook pittig idd.

Ik had vroeger ook de Mirena, kerel had er niet zoveel last van.

En stuwing :X. Explosieve tetten. Gelukkig nu kolven!
pi_133666637
Loj missschien fulltime. -O-

Hier ging de nacht goed. Een keer werd ik wakker van het hoesten van Riley. Maar zij sliep gelukkig heerlijk. Helaas ging om half 6 die gemene wekker weer
pi_133666642
Goedemorgen! Hier is F met zijn ontbijt bezig. Daarna moeten ML en ik zich klaar maken voor t werk. F naar de opvang.
Wordt weer een logistieke uitdaging met wandelwagen brengen. Fiets ophalen. Op tijd op mijn werk verschijnen.
pi_133666737
Ik allemaal namen verzinnen met ML :')
pi_133666806
Goedemorgen!
Wij gaan nu weer lekker werken..
Vriendje lekker thuis.
En vanmiddag gaan wij tekenen voor ons nieuwe huis *O*

Ik zou er ook niet blij van worden als ik terug moet naar fulltime, Maarja als dat zekerheid geeft. Gelukkig hou ik van m'n werk, dat scheelt veel.
Half december horen we hoe ze gaan bezuinigen bij vriendjes werk.... Spannend!
pi_133666811
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2013 06:50 schreef Suikertante het volgende:
Ik allemaal namen verzinnen met ML :')
Ik snap hem niet :')
pi_133666859
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2013 07:14 schreef Loj het volgende:

[..]

Ik snap hem niet :')
ManLief _O-
Gezellig dat ik niet de enige ben! ;)

Succes met de ochtendperikelen!
pi_133667010
Goeiemorgen!

Loj tekenen voor huis, spanning!

Ik heb geen ML, arm bastaardje.
pi_133667027
Of heb ik dan een VL?
pi_133667028
Jouwes is net zo lief. Hij is een man. Een Manlief dus :+

En bastaardjes unite! *;
pi_133667069
Ja, wanneer ga je eens trouwen Suiker?
pi_133667109
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 08:05 schreef Olf het volgende:
Ja, wanneer ga je eens trouwen Suiker?
Ooh jaa tof! dan zijn we allemaal bruidsmeisje! O+
pi_133667261
_O-
pi_133667332
Goedemorgen!
Ik kreeg gister een whatsappje van een kennisje van me, met het nieuws dat ze afgelopen zaterdag was bevallen van een dochtertje. Ze was alleen pas ergens half februari uitgerekend... :X Ze maken het goed, schrijft ze, en er zat een fotootje bij van een héél klein ienieminie-meisje met veel te veel slangetjes en metertjes en ander gedoe... :( Kreeg er kippenvel van. Wat ben ik toch ontzettend blij dat het met mijn kindjes allemaal zo goed is gegaan... (Ze had er ook al járen over gedaan om überhaupt zwanger te raken, en nu dit... )
pi_133667376
Jemig de pemig, dat is schrikken! Wel een opluchting dat ze het goed maken :o
pi_133667443
quote:
Je zit me hier toch niet dood te maken met een blije mus hè! }:|

Oh jeetje Shandaly wat vreselijk... Hoop dat alles goed blijft gaan met de (wel heel erg) mini!

Spannend Loj! Nieuw huis! O+ Moet er veel aan gebeuren of kan je er zo in?

Logistiek uitdagend dagje. Paspoorten laten maken, mijn zin doordrijven mbt foto bij de gemeente mevrouw. Mini bij oma brengen, ik (en mijn moeder) met oma-oma naar het ziekenhuis. Na blaaskanker, 2x met spoed ziekenhuis hart problemen en operaties nu ineens bloed bij ontlasting waar ze 'even' naar willen kijken. En dan vervolgens weer op tijd zijn om vriendje naar zijn werk te laten gaan om 18.00 uur.
pi_133667678
Shandaly, wat een schrik! Had de vroeggeboorte een oorzaak? Iets van 11 weken te vroeg dus, heftig hoor. Hopen dat het kindje er zonder te veel kleerscheuren vanaf komt.

Succes met alle logistieke plannen!
pi_133667745
Goedemorgen O+ Die ML duurde bij mij ook een poos :@

Isa slaapt sinds enkele dagen weer heerlijk. Ik niet, want hoest de longen uit m'n lijf en buikgriep :(
Einde geklaag, nu ga ik me ziekmelden O+

Shandaly, wat een schrik! Ik moet bij dit soort verhalen steeds denken aan mijn exschoonzusje die met 26 weken is bevallen. Kindje zwaar gehandicapt. Ben zo blij met alle goede verhalen hier O+ O+
Sarcasme. Herken het.
pi_133667826
Wat een boel bastaardjes :o
arme kindjes, hopelijk worden ze niet te erg gepest later.

Shandaly, wat schrikken zeg. Heftig hoor, zeker met die termijn ben je er niet met 4 weekjes ziekenhuis :{ Sterkte!

Loj, fulltime lijkt me heftig maar als het financiële zekerheid kan bieden. En leuk! tekenen voor jullie nieuwe huis! *O*

Spirit, beterschap!

Hilz, succes met de logistieke planning!

En na een dramadag gister (sowieso al een klote dag want sterfdag van mijn vader, 9 jaar alweer :'( ) met dito avond was de nacht heerlijk. Slechts 1 nachtvoeding rond 03.30 en daarna doorgeslapen tot 06:45 *O* En dan ziet de wereld er weer heel anders uit. 2 meisjes in mijn bed vanochtend waarvan de 1 wil keten en de ander nog wil soezen/slapen. Als de een aan het drinken is dan wil de ander aandacht dus aan haar haren te trekken. D was pas echt blij toen haar slaapzak uitging en ze lekker met haar voeten kon spelen. En J was daar ook blij mee want die kon lekker bij mama verder soezen. O+ O+ O+
pi_133667857
Oh en Limone, welkom! Hopelijk zijn de krampjes snel weer over. Hier amper last van krampjes gehad gelukkig.

En AM heeft nog maar 1 dagje een baby! Veel plezier met mijmeren O+

Olf, bij jou duurt het ook niet meer zo lang toch? Wanneer is jouw meisje jarig?
pi_133668031
Kyara wat fijn dat je na zo'n snertdag een fijne nacht hebt gehad! Ik zie jullie al helemaal liggen (beetje gek klinkt dit, maar je snapt wat ik bedoel ;) ).
En ik kan me voorstellen dat die dag altijd raar blijft.

Oja de krampjes van Limomini. F was wat vroeg en ik heb vier volle maanden Infacol gegeven. Zo nu en dan stopten we even maar dan werden de krampjes al snel meer. Met Infacol had hij nergens last van. Hopelijk wordt het snel minder of kan een van de middeltjes iets voor je kleine betekenen! Ze zijn allemaal niet schadelijk gelukkig. Een bad wilde hier trouwens ook wel eens helpen in het begin voor het slapen 's avonds. (voor het voeden, trouwens)
pi_133668178
Kyara wat fijn van je nacht *O*

Wij hebben sinds een week gezinsuitbreiding ( schoonzus is bij ons komen wonen ) dus het is ineens erg druk en wennen in huis...
Wel makkelijk met oppas regelen, dus maandag zijn we lekker uit eten gegaan nadat we Lola op bed hadden gelegd O+
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_133668279
Jeetje wat een verandering Klumsy! Heftig, maar het heeft ook z'n voordelen inderdaad :)
Is dit blijvend of een voorlopige oplossing?
pi_133668423
Wat een verandering inderdaad. Hebben jullie een beetje de ruimte, zodat ieder een eigen plek heeft?

Mijn twee ML's zijn samen onder de douche geweest. Ze vindt dat heerlijk, beter dan badje. Nu ligt ze in haar wiegje en ik hoor af en toe nog maar een gilletje.. Ze moet er ook zo hard voor werken. Maar het is beter dan afgelopen maandag. Toen gaf ik de infacol om de voeding, maar zo werkt het blijkbaar niet. :') Stiekem vind ik het ook een beetje rotspul. Zo dik en die 'natuurlijke' sinaasappelsmaak. Maar als het haar helpt, dan hoor je mij niet! :)
pi_133668495
Dat vond ik ook in het begin, maar ik heb er later serieus wel eens over gedacht een bedankbrief naar de producent te sturen :')
  woensdag 27 november 2013 @ 10:00:18 #256
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133668597
Heftige verandering Klums, maar idd wel makkelijk wb oppas :+

Kyara wat héérlijk voor je! Lekker beetje bij kunnen komen na de drama dag+avond (:* voor de overlijdensdag van je vader).
Wat klink je verliefd als je over je meiden (en M.) praat O+

Loj, tekenen voor je nieuwe huis, tof! Veel plezier!

Hilz, goede uitdaging :D Succes, en sterkte voor je oma. Klinkt niet goed.. -O-

Wij hadden een goede nacht! Hadden T. (voor het eerst) wakker gemaakt voor een voeding om 23:00, hij viel halverwege de fles in slaap. In bed gelegd en hij kwam pas om 5:30 :o *O*

Dat ik om 4:00 uit automatisme naast z'n bed stond vergeet ik maar effe voor het gemak :'). En dan denken: Hee..hij huilt helemaal niet! :')
pi_133668737
Die onderste regel is ook heel herkenbaar :D Fijn zo'n goede nacht!

Klumsy, wat een veranderingen. Is het tijdelijk? Nou ja, ze zal wel niet voor de rest van haar leven bij jullie blijven wonen maar is het voor een paar weekjes of heeft het een langduriger karakter? Heeft zijn voor- en nadelen lijkt me.
pi_133668744
Ik mag toch hopen dat het tijdelijk is :P
Er komt alleen weinig tot geen initiatief vanuit haarzelf.... Gisteren is ze uiteindelijk wel naar de hypotheker geweest om eens te kijken wat voor hypotheek ze kan krijgen.
Ze staat niet ingeschreven, du huren is geen optie, ja vrije sector maar dat is hier niet te betalen.
Conclusie was dat als ze wat wil kopen dat ze dat voor het eind van het jaar moet doen ivm wijziging van regels waardoor ze per 1-1 minder mag lenen.
Vrijdag een bezichtiging, dus ben benieuwd....
Wat ik vooral erg jammer vind, is dat ze al heeft geroepen dat ze het fijn vind dat ze nu met de feestdagen niet alleen is. Wat ik goed snap, maar het zijn ook onze eerste feestdagen als gezinnetje en zou ook graag een van de 2 kerstdagen lekker met z'n 3en zijn. Maar eens kijken hoe we dat gaan brengen, want ze kan zichzelf best wel uitnodigen bij haar ouders vind ik!
pi_133668770
Haha herkenbaar GotC, ik was vanmorgen ook heel vroeg wakker, terwijl Lola lekker bij oma aan het logeren is... Dacht wat is het toch stil, wilde bijna gaan kijken of ze het nog wel deed :')
pi_133668849
Oeh Klumsy, dat lijkt me wel een situatie wat ook voor heel veel gesodemieter kan zorgen. Ik zou wel zorgen dat je heel duidelijk bent in je communicatie met wat je wel en niet van elkaar verwacht. Ik kan me zoooo goed voorstellen dat je graag de kerst met je gezinnetje wilt doorbrengen. Ik denk dat je beter duidelijk kunt zijn en dan maar een beetje bot als dat er irritaties en dingen gaan broeien.
pi_133669119
Wat Kyara zegt, ik zou dat zéker eerlijk zeggen. Heb je nog meer broers en zussen, die haar een dagje op kunnen vangen?
pi_133670089
Kyara gelukkig een fijne nacht na een zware dag! Hier heeft baby ook heerlijk geslapen, alleen om 3.30 even drinken. Heeft ons alledrie goed gedaan!

D'r verjaardag duurt nog even, ze scheelt een maand en een dag met jouwes als ik het goed heb! Maar wel al aftellen ieeee!

Klumsy wow heftig hoor. Ik vind het al arelaxed als er mensen een nachtje blijven slapen (wat ook nooit gebeurt) maar langere tijd in huis pffff. Wel goede afspraken maken en personal spade een beetje beschermen hè! Hartstikke leuk, bezoek, maar voor het slapen gaan mogen ze van mij weer weg ;)
pi_133670382
ik hou ook helemaal niet van mensen die zo lang blijven hangen :P
ik hou niet eens van onverwachts bezoek! laat staan dat ze ook nog een paar weken/maanden blijven :P
Maargoed het is even niet anders, als het niet gaat gaat ze maar bij haar vader zitten, dat is alleen een uur rijden van haar werk, maar als het niet ander is dan is het maar zo!
M. is er nu zelfs al een beetje klaar mee en het is zijn zus :+
Hopelijk is het huisje vrijdag wat, het komt uit de verhuur en staat al even te koop, dus grote kans dat ze er dan zo in kan :)
Maar zo niet dan moeten we inderdaad even om de tafelen over hoe zij nu denkt dat het allemaal moet gaan en wat haar plannen zijn...
Net ook de was van haar opgevouwen enzo, had aangeboden dat ze haar was bij de was kon gooien want of ik nou 3 of 4 wasjes doe maakt dan ook niet uit, maar ondertussen hangt het al 3 dagen droog aan de waslijn in de gang en loopt ze er inimaal 4 keer per dag langs en gaat er geen lampje branden om het mee te nemen naar haar kamer :')
Maargoed we hebben een drive in woning en gebruiken de beneden verdieping niet dus daar zit zij nu :)

ow en direct ben ik wel, ik moet alleen oppassen dat ik niet te direct blijf doen, want ik kan echt een botte trut zijn O-) Maar begin bijna te denken dat ze dat lekker vind, want ze gaat er geen een keer tegenin...

En wat een luxe, vandaag de hele dag voor mezelf O+
boven verdieping is schoon, stoofvlees slat lekker te pruttelen, wasje in de machine... zo lekker op de bank met een kop thee, chocolade en een wijvenfilm O+
pi_133670603
Ik ben diep diep diep teleurgesteld... Mijn kind heeft 5 jaar lang een geepie foto op zijn paspoort. Gelukkig is hij van zichzelf heul leuk O+

Edit: Sommige mensen hebben het directe bij het botte af misschien, nodig Klumsy. Stille hints komen niet aan dan
pi_133671007
een paspoort, nemen jullie die sowieso voor je kleintje, of pas als het nodig is...?

Vind het zo zonde om er nu al een aan te schaffen
pi_133671216
Het is erg verstandig op pas een paspoort aan te schaffen als je die nodig hebt.
Ik heb nagevraagd bij het gemeentehuis hoe het zat met de geldigheid omdat na een aantal jaar de foto misschien niet meer zo goed lijkt. Het is aan de douane ambtenaar te besluiten of de foto goed genoeg lijkt of niet... En mag het paspoort dan dus ook weigeren...
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_133671629
klumsy, ik heb momenteel zelf niet eens een paspoort :')
Goed dat je erover begint, ik ga even een afspraak maken :@
pi_133672438
Wizzy, succes met de uitdaging

ML had ik pas door na de post van Suiker :D

Loj, wat leuk dat jullie gaan tekenen. Spannend.

*O* jippie bruidsmeisje bij Suiker. Ik meld me ook aan

Shandaly wat heftig zulke dingen. Gelukkig dat het naar omstandigheden goed gaat

Hilz, dat is een hele drukke dag. :* voor je oma-oma

Spirit beterschap :*

Kyara :* voor de moeilijke dag
Maar O+ voor de ochtend. Klinkt zo ontzettend gelukkig

Klumsy wat een verandering. En ik hoop dat het huisje wat wordt. Want als ik het zo lees houden jullie dat niet al te lang vol. Mij lijkt niet meer dan logisch dat zij ook wat huishoudelijke taken op zich neemt (je bent geen hotel)

Limone samen douchen vind ik zo leuk. En ik hoop dat het infacol helpt bij haar :*

Gotc, die onderste regel. :D
Maar *O* voor de goede nacht

Ik heb voor Riley een id kaart aangevraagd, omdat we een paar weken later naar België op vakantie zouden gaan. Ze lijkt nu al niet meer :D

Vanmorgen om 6.15 stond ik naar Riley haar bedje (ik moet werken en zij naar het KDV) en lag zij nog heerlijk te pitten. Mevrouw wilde er eigenlijk niet uit. Dus heel rustig wakker gemaakt. Heerlijk geknuffeld en beneden de fles gegeven. O+
  woensdag 27 november 2013 @ 12:52:11 #269
259886 pessie
pi_133672513
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 11:48 schreef klumsy het volgende:
een paspoort, nemen jullie die sowieso voor je kleintje, of pas als het nodig is...?

Vind het zo zonde om er nu al een aan te schaffen
Onze beide kinderen hebben een ID-kaart. We komen gemiddeld 3x per jaar in het buitenland maar blijven wel binnen Europa.

Kyara, klinkt als een cadeautje van je kids O+
pi_133672993
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 23:39 schreef Limone het volgende:

[..]

Ja heerlijk vind ik zo'n bed. Helaas ligt er bij mij nog een man in ;)

Ach wat sneu, 4 maanden. Het gaat me echt aan het hart. Maar orhiflor is een ander wondermiddel? Kan geen kwaad om dat ook te kopen.
Wondermiddel wil ik het niet noemen, maar hier werkte het heel goed en ik hoor er goede verhalen over. Niet goedkoop, wel effectief. Infakol werkte hier dus niet.
Als je fv geeft moet je orthiflor start gebruiken, bij bv gewoon orthiflor en die slik je dan zelf.

Suiker leuk al die bruidsmeisjes. Je mag Kyan wel lenen als bruidsjongen :D

Klumsy heftige verandering, fijn dat jullie dit voor haar doen. Ik heb ooit zelf weer 4 maanden terug moeten wonen bij mijn ouders met mijn vriend toen en hoe goede band ik ook met ze heb (gaan bv samen op vakantie) was dit toch wel een hele impact.

Hier hebben we voor beide kinderen een id i.v.m. vakantie naar het buitenland. Maar omdat we in maart naar Amerika gaan moet ik nog een paspoort voor ze regelen.

Balen lijkt me dat omen dat je ze wakker moet maken vanwege werk. Dat probleem hebben wij nou nooit. Wij zetten überhaupt geen wekkers meer sinds we kinderen hebben :D

En Kyara een goede nacht. Fijn na zo'n dag gisteren met ook nog een zware lading.
pi_133673001
Ik doe even een +1 op de post van Omen.. *lui*

Limone, vwb Infacol: onze kraam zei dat babies 's avonds de meeste last van krampjes hebben. Wij gaven het vanaf de laatste middagvoeding (16.00/17.00), tot en met de laatste nachtvoeding (03.00/04.00) en dan vanaf 's morgens niet meer. Ik denk dat het per baby verschilt hoe hij/zij erop reageert, maar dit werkte bij ons supergoed. Maargoed, het zal een kwestie van uitproberen zijn. Hoop dat jullie snel iets vinden!
  woensdag 27 november 2013 @ 13:23:12 #272
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133673305
Hoi! Ik heb omens post even gescand, maarre... bruidsmeisjes voor Suiker? Moet ik je feliciteren?? :o :D
  woensdag 27 november 2013 @ 13:27:48 #273
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133673419
Verder probeer ik steeds bij te lezen maar t is echt teveel om te onthouden op mobiel :@

Het enige waar ik nog wel op wilde reageren was Loj die toch maar niet naar de huisarts was gegaan. Ik vind dat -als buitenstaander- denk ik niet zo slim :{ Jullie functioneren al zo lang op zo weinig nachtrust dat 1 sessie van 2 uur een goede nacht lijkt, maar dat is het natuurlijk niet. Laatst elke halfuur... ik zou toch eens wat meer uit laten zoeken aan oortjes en keel enzo. Sorry als ik je voor het hoofd stoot, maar het is goedbedoeld! :*
pi_133673577
Dat heb ik niet mee gekregen, maar helemaal eens met LB!
  woensdag 27 november 2013 @ 13:37:22 #275
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133673685
Mijn kind heeft een soepstengel weg zitten hakken terwijl ik een fruithap voor haar maakte, en heeft daarna ook nog de hoeveelheid van zo'n potje gegeten én nog aan de borst gedronken! :o :Y)

En nu ligt ze knockout, en vermoedelijk tjokvol, op mijn arm O+
pi_133673692
Hier gaan we paspoort voor baby laten maken wanneer we voor het eerst naar buitenland gaan, is namelijk nog niet gebeurd. Wel meteen paspoort en geen id-kaart voor het geval we komende 5 jaar naar verweg willen.

Succes met de krampjes allemaal, klinkt heel naar!
pi_133673755
Ohja soepstengels he. Mijnes vindt dat vooral een goed instrument om de kokhalsreflex te testen. :')
  woensdag 27 november 2013 @ 13:47:38 #278
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133673955
Ohja, hier ook pas een paspoort als er aanleiding voor is. Hopelijk is dat volgend jaar voor een congres van mijn vriend in Engeland of een vakantie in O+ Italië O+
pi_133674775
Ik heb zo goed al kan bijgelezen nu kijken wat is blijven hangen.

spirit beterschap
*O* voor de nacht van kyara en gotc
klumsy zo he dat is even omschakelen. hopelijk is het huisje vrijdag iets voor haar.
lb wat heeft je meisje goed gegeten zeg.
limone wat sneu voor m die krampjes. je geeft bv toch? mijn schoonzus zei dat je dan beter geen chocolade kon eten want dat kon krampen geven, geen idee of het ook zo is.
hier heeft sac nog geen id-kaart of paspoort. dan moet nog wel voor de zomervakantie dus in mei ga ik dat wel regelen. Ean heeft er wel 1 maar ze lijkt helemaal niet meer op de babyfoto.

hier gisteren van 22 tot 03 en toen 06:45
  woensdag 27 november 2013 @ 14:18:30 #280
259886 pessie
pi_133674795
LB, ik heb ook zin om naar Italië te gaan :P hoever zuidelijk zouden we moeten voor 25 graden? :D
Nee, volgend jaar wil manlief naar de Franse Alpen, ik hoop het jaar erop weer Italië en O+ Rome O+
pi_133674936
Oh rome O+ mijn moeder neemt de oudste over een paar jaar mee naar rome. Ze hebben het nu al regelmatig over de romeinen.

En warm weer sowieso. Nog vier maanden tot de vakantie.
  woensdag 27 november 2013 @ 14:34:58 #282
259886 pessie
pi_133675282
Ach, de komende jaren gaan we denk ik vooral voor de warmte en de zon op vakantie, ik denk dat cultuur vrij laag op het lijstje staat van onze kids :P. Ik ga een abonnement nemen op de zonnebank :')
pi_133675494
Nou moet zeggen dat yaro dat toch ook wek leuk vind. Op zijn manier en in zijn spanningsboog dus doen we daar vaak wel iets mee. Maar dit is wel geheel offtopic :P
  woensdag 27 november 2013 @ 14:43:58 #284
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133675543
Maar wel interessant! :Y
pi_133675586
Wil er best over vertellen hoor. Ik hou van het praten over vakanties. Wat wil je weten :D
pi_133675690
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 13:40 schreef L-E het volgende:
Ohja soepstengels he. Mijnes vindt dat vooral een goed instrument om de kokhalsreflex te testen. :')
Oh echt?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En nu de waarheid:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh en LB, niks gemist hoor, er is geloof ik een feest ergens met thema bruidsmeisjes en suiker??
  woensdag 27 november 2013 @ 14:51:26 #287
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133675761
Suiker _O- die tweede foto!!! :')
pi_133675765
Suiker die eerste foto's zijn leuk maar die laatste is het hem toch helemaal!!!
  woensdag 27 november 2013 @ 14:55:53 #289
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133675892
Ik blijf er maar om grinniken :') sorry F! :@ :*
pi_133675917
Heerlijk die eetfoto's O+
Ik heb besloten dat ik vandaag een uurtje eerder weg ga van mijn werk (moet kunnen, heb genoeg uren extra gewerkt de laatste tijd) en dat ik eens ga kijken of een Primark echt al die ophef waard is...

Als ik vanavond voor 23:00 niets gepost heb, dan ben ik waarschijnlijk daar onder de voet gelopen...
pi_133675939
ik ben benieuwd shandaly ik wil er ook nog naar toe. maar met baby niet zo'n succes gok ik.
  woensdag 27 november 2013 @ 15:03:16 #292
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133676087
:D succes shandaly!
pi_133676348
Ha Suikert, hij weet zijn mond inmiddels te vinden zie ik ^O^

Ik heb plaatsvervangend tandjespijn. Isa's bovenste twee voortanden staan op doorkomen.. Man wat een joekels :o Het doet alleen al pijn om naar te kijken!
Sarcasme. Herken het.
pi_133676455
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 11:56 schreef Skoap het volgende:
Het is erg verstandig op pas een paspoort aan te schaffen als je die nodig hebt.
Ik heb nagevraagd bij het gemeentehuis hoe het zat met de geldigheid omdat na een aantal jaar de foto misschien niet meer zo goed lijkt. Het is aan de douane ambtenaar te besluiten of de foto goed genoeg lijkt of niet... En mag het paspoort dan dus ook weigeren...
Oh, lekker. M heeft ook zo'n babyfoto en lengte 62 cm op zijn ID kaart :')

Voor de meisjes trouwens geen ID kaart. Als we volgend jaar naar Frankrijk gaan misschien wel. Hoewel in de Schengenlanden een ID onder de 14 niet verplicht is en ze ook geen onderzoek doen naar ouder-kind relaties dus vraag me af of het wel echt noodzakelijk is.
  woensdag 27 november 2013 @ 15:16:45 #295
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133676459
Ahh Isa ;(

Rustig aan doen kent ze niet echt he?? :o
pi_133676474
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 13:33 schreef L-E het volgende:
Dat heb ik niet mee gekregen, maar helemaal eens met LB!
+1. Op alles.
pi_133676513
Suiker :D

Arme Isa ;(
pi_133676592
Ik ga echt stuk om de foto van Suiker _O-

Veel plezier Shandaly en doe voorzichtig ;)
pi_133676643
Sterkte Shandaly.... ben benieuwd!
pi_133676684
Suiker! _O-

Spirit, toen hier die voortanden doorkwamen noemden we ze ook wel de slagtanden, ze leken wel gigantisch. :')
pi_133676695
Daag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')