Hoe oud is R.? Ik wil een Mirena laten plaatsen, maar volgens mijn huisarts mag het pas 6 maanden na de bevalling. Ik mag dus nog even wachten.quote:Op dinsdag 26 november 2013 16:45 schreef -Bushok het volgende:
Hoi dames, ik heb even flink moeten bijlezen (ik had het zo druk de laatste tijd)
Olf, fijn dat ze zich weer goed voelt![]()
Hier ook allerlei veranderingenR. rolt sinds een paar dagen om
Begint helemaal te schaterlachen als het gebeurt..m'n lieverd hihi
![]()
Hij was eerst gek op het badje maar dat vind hij nu niet meer zo grappig. Het wassen vind hij prima maar daadwerkelijk in bad liggen wordt hij boos van hahaHij ligt eindelijk te dutten dus ik kan ook even m'n hoofdpijn wegslapen. (Moest vanmiddag naar de dokter, spiraal laten zetten..was zo erg gespannen
)
Hij is nu 4 en een halve maand. Wat apart dat je pas 6 maanden na de bevalling mag? Zoals ik begrepen heb mag het al na 8 weken..quote:Op dinsdag 26 november 2013 16:58 schreef laiveneertiekje het volgende:
[..]
Hoe oud is R.? Ik wil een Mirena laten plaatsen, maar volgens mijn huisarts mag het pas 6 maanden na de bevalling. Ik mag dus nog even wachten.
Ik kan ze makkelijk opnieuw maken met grijs, maar had haast omdat ik de paspoorten vrij snel nodig heb was ik bang dat ik in de knel zou komen qua tijd... Toen ik moest afrekenen had ik beter de spanning van het optijd zijn kunnen hebben dan de boosheid om de prijsquote:Op dinsdag 26 november 2013 17:08 schreef Olf het volgende:
Kan je je eigen achtergrond niet grijs maken? Die eerste foto is geweldig! Prachtige ogen en dat lieve mondje! Op de tweede staat ie iets eh, onvoordeligermaar wow wat ziet hij er alweer oud uit. Van wanneer is ie ook alweer?
Zaire is ook een schatje zeg! Lachebekje!
Wat een lieverdje!quote:Op dinsdag 26 november 2013 17:05 schreef Hilzillah het volgende:
Mijnes
[ afbeelding ]
Fotokleines![]()
![]()
[ afbeelding ]
Echt 6 maanden? Ik mocht na 6 weken namelijk.quote:Op dinsdag 26 november 2013 16:58 schreef laiveneertiekje het volgende:
[..]
Hoe oud is R.? Ik wil een Mirena laten plaatsen, maar volgens mijn huisarts mag het pas 6 maanden na de bevalling. Ik mag dus nog even wachten.
Hier 3 maanden na ks, laat 'm in het ziekenhuis zetten. Afspraak staat alquote:Op dinsdag 26 november 2013 17:35 schreef Tally het volgende:
[..]
Echt 6 maanden? Ik mocht na 6 weken namelijk.
Hier 10 weken na de ks de afspraak staat ook al.quote:Op dinsdag 26 november 2013 18:05 schreef GotC het volgende:
[..]
Hier 3 maanden na ks, laat 'm in het ziekenhuis zetten. Afspraak staat al
Vreemd mijn gyn zei juist dat nu beter is omdat het nu wat minder pijnlijk zou zijn?quote:Op dinsdag 26 november 2013 17:53 schreef laiveneertiekje het volgende:
Mijn huisarts zei dat het advies nu was vanuit de fabrikant om het na 6 maanden pas te plaatsen. Anders was er teveel kans op perforatie van de baarmoeder(is normaal kleine kans geloof ik, dus nu wat groter?), omdat die dan nog niet helemaal hersteld is van de bevalling.
Bij oudste mocht ik ook al na 6 weken, het scheen daarna naar 3 maanden te zijn gezet en nu naar 6 maanden.
ben ook benieuwd ze gingen volgens mij redelijk tegelijk op.quote:Op dinsdag 26 november 2013 18:16 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Hier 10 weken na de ks de afspraak staat ook al.
Fr mooie stats sac is nu 9 weken toch? Ben benieuwd S. krijgt donderdag de prikjes.
Kapelle, Zeeland.quote:Op dinsdag 26 november 2013 19:04 schreef ferrari_rood het volgende:
poeh moeilijk venco waar woon je?
wij hebben een gastouder maar ik moet daar vaste dagen afnemen wel of geen werk. ik snap je dilemma dus erg goed maar heb zelf ook geen betere oplossing kunnen vinden.
Nee, wat ik zei, op vrienden en familie heb ik tot nu toe weinig vooraf op kunnen rekenen. Ik kan daar niet op inplannen, snap je.quote:Op dinsdag 26 november 2013 19:13 schreef Spirit82 het volgende:
Zijn vrienden/ familie geen optie Venco? Sommige kinderdagverblijven doen trouwens wel halve dagen hoor! Eens bij een andere informeren? Wij hebben bij ons kdv nu al 2x heel last minute voor een extra dag gebeld en er was altijd plek. Tegenwoordig zijn ze al lang blij als je een extra dag wilt opnemen![]()
Woon je mss bij een zkh in de buurt waar een kdv is? Die zijn ingesteld op diensten ivm verplegend personeel enzo
Olfquote:Op dinsdag 26 november 2013 14:22 schreef Olf het volgende:
Oja. Ik post hier laatste tijd vooral over slecht slapen en dat ze af en toe kwakkelt door tandjes en hoest enzo. Maar eigenlijk gaat het heel goed en doet ze het fantastisch. Ze eet zo lekker de laatste tijd, kan heel goed duidelijk maken wat ze wil (als in, ze kruipt naar de slaapkamer en gaat daar zitten als ze zin heeft in een dut) is heel vrolijk en kan heerlijk spelen! En ze wordt zo handig met bakjes in elkaar doen en maakt ons expres aan het lachen en dan kijkt ze vet guitig
en ze zwaait de hele dag!
Ik moet eerst (stap 1) op werk aangeven wanneer ik kan werken.quote:Op dinsdag 26 november 2013 19:19 schreef Spirit82 het volgende:
Ik snap het nietJe weet toch een paar weken van tevoren wanneer je moet werken en kunt dit dan afstemmen?
Hm...misschien zie ik teveel beren op de weg.quote:
Als mijn man 15:00 begint, moet hij tegen half 3 op pad. Ik kan wellicht wel iets eerder weg. Werk, familie, wij en kdv zit allemaal in 1 dorp. Probleem is wel dat dit om en om idee, niet gegarandeerd kan op mijn werk. Snap je?quote:Op dinsdag 26 november 2013 19:45 schreef Olf het volgende:
Maar is het niet mogelijk dat jij altijd vroeg werkt tot 14.30 als vriend om 15.00 begint of jij laat als hij vroeg begint? Of is een half uur tekort voor de 'overdracht'?
Hier het meiske toch vet beroerd net maar ze ligt nu lekker te slapen. Grote tranen en heel bleek en heel erg pijn in dr mond/keel? De arme!
Hoe doen de 'tweeverdieners' het hier qua vrijnemen bij ziek kind? Vammiddag ben ik weggegaan, maar was op mn onbetaalde stage (nouja, praktisch onbetaald) dus dan vind ik het niet heel lastig maar voor morgen (mn 'echte' werk) moet ik denk ik morgenochtend maar bellen dat ik niet kom. Heb nog wel een vrije dag over.
Dit klinkt ineens heel logisch!quote:Op dinsdag 26 november 2013 19:44 schreef vencodark het volgende:
[..]
Hm...misschien zie ik teveel beren op de weg.
Ik zit te denken, ik kan natuurlijk, in de weken dat mijn man maar tot 15:00 werkt, aangeven dat ik de hele dag kan (ook de dienst tot 20:00).
A kan ik dan vanaf 11:30 brengen en om 17:00 kan bijvoorbeeld mijn schoonzus, schoonvader of 1 van mijn ouders hem ophalen en bij mijn man thuisbrengen (allemaal in 1 dorp).
In de weken dat mijn man 15:00 uur begint ben ik slechts beschikbaar tot 14:30 want anders heb ik in de avonduren geen oppas.
Zie ik iets over het hoofd?
Jaa, jouw man werkt toch thuis? Dat is dan wel handig.quote:Op dinsdag 26 november 2013 19:47 schreef Suikertante het volgende:
Wat vinden jullie niet prettig aan een gastouder? Wij nemen een vaste dag per week 6 uur af, van 9 tot 15. Maar eigenlijk wordt het bijna elke week later en dat maakt niets uit. Als we het een dag niet nodig hebben verplaatsen we het gewoon naar een andere dag. Alleen als ze dan al vol zit qua baby's kan dat niet. Maar dan hoeven we ook niet te betalen tot nu toe. We krijgen ook best veel kinderopvangtoeslag, geloof de helft van wat het kost.
Hoe dan ook ingewikkeld ja.. Ik weet vaak pas een week van tevoren wanneer ik moet werken, maar dan is meneer Suiker thuis. Anders had ik ontslag genomen want ik zou ook niet weten hoe ik dat logistiek zou moeten regelen!
Mja. Mijn ouders of schoonvader -en zus zijn 's avonds wel altijd thuis om A op te halen en te brengen bij mijn man.quote:Op dinsdag 26 november 2013 19:51 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Dit klinkt ineens heel logisch!
Ik weet niet of dit jullie als in venco is of jullie andere babymoeders, maar ik wilde bewust kdv en niet gastouder omdat ik graag opvang wilde die iets toe zou voegen (groepsdynamiek enzo) en niet een vervangende gezinsstructuur (want voor mijn gevoel zou de gastouder dan echt een actieve opvoeder zijn. Dat is de kdv leidster tot op zekere hoogte natuurlijk ook maar ik ervaar daar wel een verschil)quote:Op dinsdag 26 november 2013 19:47 schreef Suikertante het volgende:
Wat vinden jullie niet prettig aan een gastouder? Wij nemen een vaste dag per week 6 uur af, van 9 tot 15. Maar eigenlijk wordt het bijna elke week later en dat maakt niets uit. Als we het een dag niet nodig hebben verplaatsen we het gewoon naar een andere dag. Alleen als ze dan al vol zit qua baby's kan dat niet. Maar dan hoeven we ook niet te betalen tot nu toe. We krijgen ook best veel kinderopvangtoeslag, geloof de helft van wat het kost.
Hoe dan ook ingewikkeld ja.. Ik weet vaak pas een week van tevoren wanneer ik moet werken, maar dan is meneer Suiker thuis. Anders had ik ontslag genomen want ik zou ook niet weten hoe ik dat logistiek zou moeten regelen!
Qua omgeving voelen wij ons prettiger bij een kdv, een gastouder is weer handiger qua flexibiliteit. Ik wil mijn kind 's avonds echter niet bij een gastouder maar alleen thuis of bij familie.quote:Op dinsdag 26 november 2013 19:56 schreef Olf het volgende:
[..]
Ik weet niet of dit jullie als in venco is of jullie andere babymoeders, maar ik wilde bewust kdv en niet gastouder omdat ik graag opvang wilde die iets toe zou voegen (groepsdynamiek enzo) en niet een vervangende gezinsstructuur (want voor mijn gevoel zou de gastouder dan echt een actieve opvoeder zijn. Dat is de kdv leidster tot op zekere hoogte natuurlijk ook maar ik ervaar daar wel een verschil)
Wel is kdv duurder en minder flexibel dus bij ons was gastouder op die vlakken voordeliger geweest. Maar ik denk dat dit ook anders is voor 1 dag dan voor meerdere dagen. En natuurlijk heel persoonlijk.
Ik heb geluk, opa en oma zijn gepensioneerd, dus meestal beschikbaar voor evt. ziek kind. Ik kan eigenlijk niet weg, ik sta voor de klas, dus vrij nemen is geen optie. Vriend heeft t erg druk op werk, en er zitten ontslagrondes aan te komen, dus die werkt liever iets meer, dan dat ie vrij neemt momenteel. Het KDV is hier trouwens vrij flexibel met zieke kinderen. Ze mogen gewoon komen, ook al hebben ze een beetje koorts, als ze maar geen extra intensieve zorg nodig hebben (hele dag slapen mag dus gewoon).quote:Op dinsdag 26 november 2013 19:45 schreef Olf het volgende:
Maar is het niet mogelijk dat jij altijd vroeg werkt tot 14.30 als vriend om 15.00 begint of jij laat als hij vroeg begint? Of is een half uur tekort voor de 'overdracht'?
Hier het meiske toch vet beroerd net maar ze ligt nu lekker te slapen. Grote tranen en heel bleek en heel erg pijn in dr mond/keel? De arme!
Hoe doen de 'tweeverdieners' het hier qua vrijnemen bij ziek kind? Vammiddag ben ik weggegaan, maar was op mn onbetaalde stage (nouja, praktisch onbetaald) dus dan vind ik het niet heel lastig maar voor morgen (mn 'echte' werk) moet ik denk ik morgenochtend maar bellen dat ik niet kom. Heb nog wel een vrije dag over.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |