abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133644368
M'n baby is schoolziek. :') op het kdv was ze heel hangerig, zag ik al meteen toen ik binnenkwam. Op de fiets was ze aan het jammeren, thuis lag ze even aan de borst en nu is ze supervrolijk aan het spelen, haha! Naja, in ieder geval even een opleving haha. Of supersnelle antistoffen ;)
pi_133644797
Xm, ik zou zelf misschien ook stoppen met bv en losslapen niet tegelijk doen, maar dan meer voor eigen gevoel dan dat ik denk dat dst slechter is.

Zo'n cosleeper lijkt me echt ideaal, vooral op die foto van jou ooit Belle! Helaas past dat hier niet maar alsnog is ze maar een meter verderop. Ik ben eigenlijk wel benieuwd of iedereen bij ons beter zou slapen als ze in een eigen kamertje slaapt, geen idee! We hebben nog niet samen ergens anders geslapen en bij logeren kigt ze bij oma op de kamer.

Ferrari, hoe ging de vaccinatie? Zielig he, in van die kleine babybeentjes. Hier hadden we afgelopen vrijdag weer maar dus uitgesteld omdat ze toen (ook) koorts had.

Spirit, balen, ook van je sollicitatie, is hij uitgesteld of gecancelled?

Hilzillah, ik wil echt heel graag de pasfoto zien, dat is denk ik echt te gek!
pi_133645851
Omg er heeft hier (nog een haha) wonder plaatsgevonden!
Sinds we onze kleine meid zijn gaan halen is er NIKS meer aan de hand!
*doet een dansje* ze is weer helemaal blij
pi_133646116
Hey te snel op verzend gedrukt, iig hier een fotootje om het te vieren <3
Nog bedankt voor de wijze woorden, heb er zeker wat aan gehad en weet ik wat er is als het nog eens plaatsvind

En Kyara wat een lieverds heb je!!
pi_133646120
Hoi dames, ik heb even flink moeten bijlezen (ik had het zo druk de laatste tijd)

Olf, fijn dat ze zich weer goed voelt :)

Hier ook allerlei veranderingen :D R. rolt sinds een paar dagen om O+ Begint helemaal te schaterlachen als het gebeurt..m'n lieverd hihi :@
Hij was eerst gek op het badje maar dat vind hij nu niet meer zo grappig. Het wassen vind hij prima maar daadwerkelijk in bad liggen wordt hij boos van haha :P Hij ligt eindelijk te dutten dus ik kan ook even m'n hoofdpijn wegslapen. (Moest vanmiddag naar de dokter, spiraal laten zetten..was zo erg gespannen ;( )
pi_133646506
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2013 16:45 schreef -Bushok het volgende:
Hoi dames, ik heb even flink moeten bijlezen (ik had het zo druk de laatste tijd)

Olf, fijn dat ze zich weer goed voelt :)

Hier ook allerlei veranderingen :D R. rolt sinds een paar dagen om O+ Begint helemaal te schaterlachen als het gebeurt..m'n lieverd hihi :@
Hij was eerst gek op het badje maar dat vind hij nu niet meer zo grappig. Het wassen vind hij prima maar daadwerkelijk in bad liggen wordt hij boos van haha :P Hij ligt eindelijk te dutten dus ik kan ook even m'n hoofdpijn wegslapen. (Moest vanmiddag naar de dokter, spiraal laten zetten..was zo erg gespannen ;( )
Hoe oud is R.? Ik wil een Mirena laten plaatsen, maar volgens mijn huisarts mag het pas 6 maanden na de bevalling. Ik mag dus nog even wachten.
pi_133646685
Zaire, die pop is TOF!! (Je meisje ook :D O+ )

Ik ben serieus over de zeik. Op mezelf en helemaal op fotoklein.
Op mezelf: Ik heb zelf FAN-TAS-TI-SCHE pasfoto's gemaakt, ook zowaar een leuke van mezelf. Blijkt dat ik de richtlijnen niet goed gelezen heb. Een witte achtergrond gebruikt ipv een grijze. Dus *diepe zucht* met de mini naar de foto klein om daar foto's te laten maken. Ontzettend lelijk. Ook van mini. Maargoed, pasfoto's. Die zijn vrijwel nooit leuk. Toen moest ik afrekenen. 30 euro voor lelijke pasfoto's :'( Ik schrok me dood! Geen wonder dat ze de prijzen er niet bijzetten! Ik dacht dat die dingen nog steeds 7 euro waren. Voor dat geld was ik wel naar huis gesjeesd en had ze opnieuw gemaakt met een grijze achtergrond.

Mijnes O+

Fotokleines :'( }:|
pi_133646766
Kan je je eigen achtergrond niet grijs maken? Die eerste foto is geweldig! Prachtige ogen en dat lieve mondje! Op de tweede staat ie iets eh, onvoordeliger ;) maar wow wat ziet hij er alweer oud uit. Van wanneer is ie ook alweer?

Zaire is ook een schatje zeg! Lachebekje!
pi_133646860
En stats

4350 bij 54,7
pi_133646903
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 16:58 schreef laiveneertiekje het volgende:

[..]

Hoe oud is R.? Ik wil een Mirena laten plaatsen, maar volgens mijn huisarts mag het pas 6 maanden na de bevalling. Ik mag dus nog even wachten.
Hij is nu 4 en een halve maand. Wat apart dat je pas 6 maanden na de bevalling mag? Zoals ik begrepen heb mag het al na 8 weken..
pi_133647038
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 17:08 schreef Olf het volgende:
Kan je je eigen achtergrond niet grijs maken? Die eerste foto is geweldig! Prachtige ogen en dat lieve mondje! Op de tweede staat ie iets eh, onvoordeliger ;) maar wow wat ziet hij er alweer oud uit. Van wanneer is ie ook alweer?

Zaire is ook een schatje zeg! Lachebekje!
Ik kan ze makkelijk opnieuw maken met grijs, maar had haast omdat ik de paspoorten vrij snel nodig heb was ik bang dat ik in de knel zou komen qua tijd... Toen ik moest afrekenen had ik beter de spanning van het optijd zijn kunnen hebben dan de boosheid om de prijs :@

Oh en mini is van 19 augustus O+ lekker bakbeestje :D
pi_133647091
Ik dacht ook dat het al mocht na 8 weken laiv.
pi_133647163
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 17:05 schreef Hilzillah het volgende:

Mijnes O+
[ afbeelding ]

Fotokleines :'( }:|
[ afbeelding ]
Wat een lieverdje! O+
pi_133647484
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 16:58 schreef laiveneertiekje het volgende:

[..]

Echt 6 maanden? Ik mocht na 6 weken namelijk.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_133647974
Mijn huisarts zei dat het advies nu was vanuit de fabrikant om het na 6 maanden pas te plaatsen. Anders was er teveel kans op perforatie van de baarmoeder(is normaal kleine kans geloof ik, dus nu wat groter?), omdat die dan nog niet helemaal hersteld is van de bevalling.

Bij oudste mocht ik ook al na 6 weken, het scheen daarna naar 3 maanden te zijn gezet en nu naar 6 maanden.
  dinsdag 26 november 2013 @ 18:05:46 #116
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133648318
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2013 17:35 schreef Tally het volgende:

[..]

Echt 6 maanden? Ik mocht na 6 weken namelijk.
Hier 3 maanden na ks, laat 'm in het ziekenhuis zetten. Afspraak staat al :)

[ Bericht 3% gewijzigd door GotC op 26-11-2013 18:13:11 ]
pi_133648402
Ik schrok trouwens van de prijs voor zo'n dingentje (¤160,-) had de dokter ons niet verteld van tevoren. Mijn vriend zei nog heel kalm: "Rustig maar,ik betaal wel" ik heb hem nog nooit zo bibberig zijn pincode in zien typen haha :D
pi_133648528
hilz jouw versie van de pasfoto is echt 1000x leuker wat een prijs zeg.

Spiraal ik begin er niet aan. ik reageer op alles zo heftig en koperspiraal is ook niet zo'n goed idee want nooit een natuurlijke bevalling gehad.

olf nu al schoolziek dat belooft nog wat voor later.

sac moest echt heel zielig huilen bij de inentingen en is nu erg slaperig en als ze wakker is huilerig en plakkerig. Dat wordt gezellig met baby op de bank. De vpk zei ze heeft wel een flinke ooievaarsbeet. ja dat weet ik maar ik kan er niks aan doen. Kan d'r moeilijk terugstoppen om het nog eens te proberen.
  dinsdag 26 november 2013 @ 18:16:54 #119
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_133648635
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2013 18:05 schreef GotC het volgende:

[..]

Hier 3 maanden na ks, laat 'm in het ziekenhuis zetten. Afspraak staat al :)
Hier 10 weken na de ks de afspraak staat ook al.

Fr mooie stats sac is nu 9 weken toch? Ben benieuwd S. krijgt donderdag de prikjes.
  dinsdag 26 november 2013 @ 18:22:13 #120
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_133648777
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 17:53 schreef laiveneertiekje het volgende:
Mijn huisarts zei dat het advies nu was vanuit de fabrikant om het na 6 maanden pas te plaatsen. Anders was er teveel kans op perforatie van de baarmoeder(is normaal kleine kans geloof ik, dus nu wat groter?), omdat die dan nog niet helemaal hersteld is van de bevalling.

Bij oudste mocht ik ook al na 6 weken, het scheen daarna naar 3 maanden te zijn gezet en nu naar 6 maanden.
Vreemd mijn gyn zei juist dat nu beter is omdat het nu wat minder pijnlijk zou zijn?
pi_133648878
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2013 18:16 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]

Hier 10 weken na de ks de afspraak staat ook al.

Fr mooie stats sac is nu 9 weken toch? Ben benieuwd S. krijgt donderdag de prikjes.
ben ook benieuwd ze gingen volgens mij redelijk tegelijk op.
vandaag een jongen van 4wk 4600 gram ook geboren bij 37.4wk met 3100 gram.
pi_133648976
Ja hoe zit dat met die koperspiraal, is dat qua pijn te doen? Want wat FR zegt dat is mij dus ook verteld: na een natuurlijke bevalling is het makkelijker te zetten. Iemand ervaring?

Wat een geweldige foto's weer! :D Blije baby's O+

[ Bericht 40% gewijzigd door Suikertante op 26-11-2013 18:38:11 ]
pi_133649821
Misschien dat jullie met mij mee kunnen denken hoor want ik zit een beetje in de knoop met mijn werrk.
Er is namelijk een nieuw 'beleid'.
Tot de 15e van elke maand heb je de kans om voor de komende maand aan te geven wanneer je kan werken. We hebben nu 3 diensten: 7:30-14:30, 11:30-20:00 en 20:00-1:30.
Ik heb geen enkele oppas op wie ik een maand tevoren kan bouwen, zonder dat er nog een rooster is.
Mijn man heeft om de week deze diensten: 6:00-15:00 of 15:00-0:00.
Welke dienst ik ook pak, ik heb voor een bepaald deel van de tijd iemand anders dan mijn man nodig.
Mijn man heeft geen rijbewijs dus kan onze spruit nergens anders heen brengen, deels naar het Kdv kan dus niet, hele dag kan wel maar ook zij kunnen niets garanderen.
Dus ik kan niet op werk aangeven dat ik 4 weken lang op bijv. ma, di. en vrijdag ochtenddiensten draaien want wie weet heeft het Kdv dan geen plek. Ook kan ik niet bij het kdv reserveren omdat ik eerst nog niet weet of ik moet werken. :') Snappen jullie mijn dilemma?
Gastouderschap is niet direct mijn voorkeur maar wil er wel over nadenken. Mijn man wil het absoluut niet.
Daarbij, als ik altijd kdv of gastouder moet betalen, wat hou ik dan uiteindelijk over. ;( Ik verdien namelijk amper 10 zoveel bruto.
Iemand die mij tips ofzo kan geven want ik zit even helemaal vast?
pi_133649983
poeh moeilijk venco waar woon je?

wij hebben een gastouder maar ik moet daar vaste dagen afnemen wel of geen werk. ik snap je dilemma dus erg goed maar heb zelf ook geen betere oplossing kunnen vinden.
pi_133650114
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 19:04 schreef ferrari_rood het volgende:
poeh moeilijk venco waar woon je?

wij hebben een gastouder maar ik moet daar vaste dagen afnemen wel of geen werk. ik snap je dilemma dus erg goed maar heb zelf ook geen betere oplossing kunnen vinden.
Kapelle, Zeeland.
Heb laatst geïnformeerd maar echt vaste dagen hoeft niet maar wel van tevoren bespreken en 35 uur P/maand.
pi_133650237
Zijn vrienden/ familie geen optie Venco? Sommige kinderdagverblijven doen trouwens wel halve dagen hoor! Eens bij een andere informeren? Wij hebben bij ons kdv nu al 2x heel last minute voor een extra dag gebeld en er was altijd plek. Tegenwoordig zijn ze al lang blij als je een extra dag wilt opnemen :D

Woon je mss bij een zkh in de buurt waar een kdv is? Die zijn ingesteld op diensten ivm verplegend personeel enzo :)
Sarcasme. Herken het.
pi_133650344
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 19:13 schreef Spirit82 het volgende:
Zijn vrienden/ familie geen optie Venco? Sommige kinderdagverblijven doen trouwens wel halve dagen hoor! Eens bij een andere informeren? Wij hebben bij ons kdv nu al 2x heel last minute voor een extra dag gebeld en er was altijd plek. Tegenwoordig zijn ze al lang blij als je een extra dag wilt opnemen :D

Woon je mss bij een zkh in de buurt waar een kdv is? Die zijn ingesteld op diensten ivm verplegend personeel enzo :)
Nee, wat ik zei, op vrienden en familie heb ik tot nu toe weinig vooraf op kunnen rekenen. Ik kan daar niet op inplannen, snap je.
Halve dagen kan wel, want kan A best 7:30-14:30 wegbrengen maar ik kan ook werk niet erop gokken dat het kdv dan plek heeft. Stel dat ik word ingeroosterd, dan is er geen plek of ik reserveer bij het kdv en ik word niet ingeroosterd. :?
Zkh is 7 km verderop trouwens.
pi_133650459
Ik snap het niet :@ Je weet toch een paar weken van tevoren wanneer je moet werken en kunt dit dan afstemmen?
Sarcasme. Herken het.
pi_133650486
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 14:22 schreef Olf het volgende:
Oja. Ik post hier laatste tijd vooral over slecht slapen en dat ze af en toe kwakkelt door tandjes en hoest enzo. Maar eigenlijk gaat het heel goed en doet ze het fantastisch. Ze eet zo lekker de laatste tijd, kan heel goed duidelijk maken wat ze wil (als in, ze kruipt naar de slaapkamer en gaat daar zitten als ze zin heeft in een dut O+ ) is heel vrolijk en kan heerlijk spelen! En ze wordt zo handig met bakjes in elkaar doen en maakt ons expres aan het lachen en dan kijkt ze vet guitig *; en ze zwaait de hele dag!
Olf O+
En schoolziek, ojeej ;)

Fr, hoe gaat t met Sac nu na haar inentingen?

Ow heeft eigenlijk nooit bij ons op de kamer geslapen. Alleen tijdens de vakantie (en toen is er iets met het slapen misgegaan ;) ) heb het wel tijdens wat slechte nachten geprobeerd, maar Ow wordt wakker van ons.

KJ, je Luuk spam O+ leuke dag gehad?

Spirit, beterschap en balen van de sollicitatie.

:* voor alle mama's met slechte nachten! En idd ik lig hier bijna iedere avond al om 20.00 in bed.

Trouwens afspraak met de ha vandaag niet laten doorgaan. Het gaat weer ietsje beter met het slapen. Nu al 2 nachten slechts 1 sessie van 2 uur tussen 12 en 6... (Ja ik ben eigenwijs en hou niet zo van artsen ;) )
pi_133650538
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 19:19 schreef Spirit82 het volgende:
Ik snap het niet :@ Je weet toch een paar weken van tevoren wanneer je moet werken en kunt dit dan afstemmen?
Ik moet eerst (stap 1) op werk aangeven wanneer ik kan werken.
Hoe weet ik of ik kan werken als ik niet weet of het kdv plek heeft?
En ik ga niet plek bij het kdv reserveren zodat ik bij werk kan aangeven wanneer ik kan werken zodat ik misschien (let op) kan werken.
Euh snap je? :@
pi_133650627
Of zeg je van: geef aan dat je 5 dagen per week 's morgens kan werken, rooster krijgen en in de hoop dat het kdv dan plek heeft en zo niet, iets anders proberen te regelen?
pi_133651216
Juist. Eerst rooster, dan kdv :)
Sarcasme. Herken het.
pi_133651409
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 19:39 schreef Spirit82 het volgende:
Juist. Eerst rooster, dan kdv :)
Hm...misschien zie ik teveel beren op de weg.
Ik zit te denken, ik kan natuurlijk, in de weken dat mijn man maar tot 15:00 werkt, aangeven dat ik de hele dag kan (ook de dienst tot 20:00).
A kan ik dan vanaf 11:30 brengen en om 17:00 kan bijvoorbeeld mijn schoonzus, schoonvader of 1 van mijn ouders hem ophalen en bij mijn man thuisbrengen (allemaal in 1 dorp).
In de weken dat mijn man 15:00 uur begint ben ik slechts beschikbaar tot 14:30 want anders heb ik in de avonduren geen oppas.

Zie ik iets over het hoofd? :@
pi_133651442
Maar is het niet mogelijk dat jij altijd vroeg werkt tot 14.30 als vriend om 15.00 begint of jij laat als hij vroeg begint? Of is een half uur tekort voor de 'overdracht'?

Hier het meiske toch vet beroerd net maar ze ligt nu lekker te slapen. Grote tranen en heel bleek en heel erg pijn in dr mond/keel? De arme!

Hoe doen de 'tweeverdieners' het hier qua vrijnemen bij ziek kind? Vammiddag ben ik weggegaan, maar was op mn onbetaalde stage (nouja, praktisch onbetaald) dus dan vind ik het niet heel lastig maar voor morgen (mn 'echte' werk) moet ik denk ik morgenochtend maar bellen dat ik niet kom. Heb nog wel een vrije dag over.
pi_133651493
Wat vinden jullie niet prettig aan een gastouder? Wij nemen een vaste dag per week 6 uur af, van 9 tot 15. Maar eigenlijk wordt het bijna elke week later en dat maakt niets uit. Als we het een dag niet nodig hebben verplaatsen we het gewoon naar een andere dag. Alleen als ze dan al vol zit qua baby's kan dat niet. Maar dan hoeven we ook niet te betalen tot nu toe. We krijgen ook best veel kinderopvangtoeslag, geloof de helft van wat het kost.

Hoe dan ook ingewikkeld ja.. Ik weet vaak pas een week van tevoren wanneer ik moet werken, maar dan is meneer Suiker thuis. Anders had ik ontslag genomen want ik zou ook niet weten hoe ik dat logistiek zou moeten regelen!
pi_133651569
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 19:45 schreef Olf het volgende:
Maar is het niet mogelijk dat jij altijd vroeg werkt tot 14.30 als vriend om 15.00 begint of jij laat als hij vroeg begint? Of is een half uur tekort voor de 'overdracht'?

Hier het meiske toch vet beroerd net maar ze ligt nu lekker te slapen. Grote tranen en heel bleek en heel erg pijn in dr mond/keel? De arme!

Hoe doen de 'tweeverdieners' het hier qua vrijnemen bij ziek kind? Vammiddag ben ik weggegaan, maar was op mn onbetaalde stage (nouja, praktisch onbetaald) dus dan vind ik het niet heel lastig maar voor morgen (mn 'echte' werk) moet ik denk ik morgenochtend maar bellen dat ik niet kom. Heb nog wel een vrije dag over.
Als mijn man 15:00 begint, moet hij tegen half 3 op pad. Ik kan wellicht wel iets eerder weg. Werk, familie, wij en kdv zit allemaal in 1 dorp. Probleem is wel dat dit om en om idee, niet gegarandeerd kan op mijn werk. Snap je?
Ik kan niet 11:30 beginnen terwijl hij 15:00 begint want wat gebeurt er tussen 17:00 en 20:00 als het kdv dicht is?
  dinsdag 26 november 2013 @ 19:51:09 #137
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_133651625
Golf, indien er niemand anders voor je dochter kan zorgen mag je daar volgens mij calamiteitenverlof voor opnemen.

Venco, ik zou op zoek gaan naar een flexibele gastouder. Heb je geen buurvrouw die wil? Is het goedkoopst ook (kost meen ik 5e per uur bruto). En je laatste post klonk doordacht.
pi_133651637
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2013 19:44 schreef vencodark het volgende:

[..]

Hm...misschien zie ik teveel beren op de weg.
Ik zit te denken, ik kan natuurlijk, in de weken dat mijn man maar tot 15:00 werkt, aangeven dat ik de hele dag kan (ook de dienst tot 20:00).
A kan ik dan vanaf 11:30 brengen en om 17:00 kan bijvoorbeeld mijn schoonzus, schoonvader of 1 van mijn ouders hem ophalen en bij mijn man thuisbrengen (allemaal in 1 dorp).
In de weken dat mijn man 15:00 uur begint ben ik slechts beschikbaar tot 14:30 want anders heb ik in de avonduren geen oppas.

Zie ik iets over het hoofd? :@
Dit klinkt ineens heel logisch! :D
  dinsdag 26 november 2013 @ 19:52:35 #139
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133651688
Lastig venco, ik zou het ook niet zo goed weten.

Olf, in principe wordt m'n vriend als eerste gebeld, want hij kan makkelijker thuiswerken. Ik werk nu minimaal en dan ook nog afmelden, dat komt de toch al niet prettige werksfeer niet ten goede.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_133651709
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2013 19:47 schreef Suikertante het volgende:
Wat vinden jullie niet prettig aan een gastouder? Wij nemen een vaste dag per week 6 uur af, van 9 tot 15. Maar eigenlijk wordt het bijna elke week later en dat maakt niets uit. Als we het een dag niet nodig hebben verplaatsen we het gewoon naar een andere dag. Alleen als ze dan al vol zit qua baby's kan dat niet. Maar dan hoeven we ook niet te betalen tot nu toe. We krijgen ook best veel kinderopvangtoeslag, geloof de helft van wat het kost.

Hoe dan ook ingewikkeld ja.. Ik weet vaak pas een week van tevoren wanneer ik moet werken, maar dan is meneer Suiker thuis. Anders had ik ontslag genomen want ik zou ook niet weten hoe ik dat logistiek zou moeten regelen!
Jaa, jouw man werkt toch thuis? Dat is dan wel handig.
Ik vind gastouderschap een beetje eng omdat je toch niet weet wat er achter gesloten deuren in het gezinsleven gebeurt. Bij een kdv staat nooit iemand alleen. Maar wat ik zei, ik probeer wel nu aan het idee te wennen en er vertrouwen in te hebben. Dat zou ook bij gesprekken wel langzaam wennen.
Mijn man zegt echt "nee".
pi_133651823
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2013 19:51 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Dit klinkt ineens heel logisch! :D
Mja. Mijn ouders of schoonvader -en zus zijn 's avonds wel altijd thuis om A op te halen en te brengen bij mijn man.

Enige crux in het verhaal: wat als het kdv toch geen plek heeft...
pi_133651872
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2013 19:47 schreef Suikertante het volgende:

Ik weet niet of dit jullie als in venco is of jullie andere babymoeders, maar ik wilde bewust kdv en niet gastouder omdat ik graag opvang wilde die iets toe zou voegen (groepsdynamiek enzo) en niet een vervangende gezinsstructuur (want voor mijn gevoel zou de gastouder dan echt een actieve opvoeder zijn. Dat is de kdv leidster tot op zekere hoogte natuurlijk ook maar ik ervaar daar wel een verschil)
Wel is kdv duurder en minder flexibel dus bij ons was gastouder op die vlakken voordeliger geweest. Maar ik denk dat dit ook anders is voor 1 dag dan voor meerdere dagen. En natuurlijk heel persoonlijk.
pi_133652188
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2013 19:56 schreef Olf het volgende:

[..]

Ik weet niet of dit jullie als in venco is of jullie andere babymoeders, maar ik wilde bewust kdv en niet gastouder omdat ik graag opvang wilde die iets toe zou voegen (groepsdynamiek enzo) en niet een vervangende gezinsstructuur (want voor mijn gevoel zou de gastouder dan echt een actieve opvoeder zijn. Dat is de kdv leidster tot op zekere hoogte natuurlijk ook maar ik ervaar daar wel een verschil)
Wel is kdv duurder en minder flexibel dus bij ons was gastouder op die vlakken voordeliger geweest. Maar ik denk dat dit ook anders is voor 1 dag dan voor meerdere dagen. En natuurlijk heel persoonlijk.
Qua omgeving voelen wij ons prettiger bij een kdv, een gastouder is weer handiger qua flexibiliteit. Ik wil mijn kind 's avonds echter niet bij een gastouder maar alleen thuis of bij familie.
En ik wil A ook niet wegbrengen als het niet nodig is. Raar misschien maar kan je ook een kdv op een andere locatie proberen als op het kdv op mijn dorp geen plek is?
Hmm...
  dinsdag 26 november 2013 @ 20:07:53 #144
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_133652355
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 19:45 schreef Olf het volgende:

Ik heb geluk, opa en oma zijn gepensioneerd, dus meestal beschikbaar voor evt. ziek kind. Ik kan eigenlijk niet weg, ik sta voor de klas, dus vrij nemen is geen optie. Vriend heeft t erg druk op werk, en er zitten ontslagrondes aan te komen, dus die werkt liever iets meer, dan dat ie vrij neemt momenteel. Het KDV is hier trouwens vrij flexibel met zieke kinderen. Ze mogen gewoon komen, ook al hebben ze een beetje koorts, als ze maar geen extra intensieve zorg nodig hebben (hele dag slapen mag dus gewoon).

Hier trouwens een beetje hetzelfde gevoel over gastouder. Ik wil geen extra opvoeder, maar juist een groep kindjes en meerdere juffen, zodat J. ook leert om aandacht te delen en samen te spelen. Verder ook de onzekerheid over 'wat gebeurt er thuis bij de gastouder'. Wij hebben de optie eigenlijk niet eens overwogen, zijn alleen bij KDV's gaan kijken.

Venco, ons KDV biedt ook wel flexibele opvang aan. Dat betekent geloof ik min. 1 week van te voren aangeven wanneer je kind komt. Is iets duurder per uur, maar zou zoiets voor jullie een oplossing zijn?
pi_133652361
andere locatie is misschien wel mogelijk. Hier in de stad kan dat volgens mij wel. Er is zelfs flexibele opvang. Wij maken er geen gebruik van omdat we werken op vaste dagen.
"Tuurlijk... waar een wil is, is een weg. Helaas zijn er op de mijne werkzaamheden."
pi_133652469
Voordeel van een gastouder vond ik juist de vervangende gezinsstructuur waardoor mijn kind ook kon komen bij ziekte en daar lekker op de bank liggen, en er imo echt wat meer ruimte was om aan te sluiten op zijn individuele behoeftes. Als ik Sticker weg zou moeten brengen zou ik eerder aan een gastouder denken. De angst omtrent wat er achter gesloten deuren gebeurt herken ik niet. Als ik mijn kind bij iemand achter laat moet ik diegene kunnen vertrouwen, ik ga geen veiligheid inbouwen dmv een paar extra ogen. Dat acht ik niet nodig.

Oh, heel erg offtopic maar mijn man heeft gesolliciteerd op een baan die hij graag wilde hebben (meer verantwoordelijkheden, meer uitdaging, meer doorgroeimogelijkheden, meer geld) EN HIJ HEEFT M! *O* Ik ben zo trots O+
pi_133652511
Goh wat grappig, ik heb juist precies het tegenovergestelde! Dat ik denk dat je nooit weet wat er op het kdv gebeurt want er zijn zoveel kinderen per leidster. Ik hoor zo vaak dat mensen verrast zijn wat hun kind te eten of drinken krijgt bijvoorbeeld. Of twijfelen of de luier wel vaak genoeg verschoond wordt.
Nu helpt het wel dat ik onze gastouder nog van school ken.

Omdat F geen broertjes of zusjes heeft vind ik het wel tof dat er andere kinderen zijn bij de gastouder. Maar het hoeven er van mij geen vijftien te zijn. Ik vind het zo tof dat ze twee keer per dag op pad gaan, dat hij zelfgeprakte biologische pompoen krijgt en dat ze hem in de draagzak doet als hij overstuur is.
Maar je moet de gastouder wel echt vertrouwen inderdaad. Ik vind die voorkeur voor controle van meerdere leidsters dus wel begrijpelijk ja.
pi_133652574
Bij ziekte wil ik sowieso zelf voor kind zorgen (of vriend natuurlijk) dus vind het niet erg dat ze dan niet naar kdv mag, zou haar in zo'n geval ook niet naar gastouder brengen.

Wat fijn LE! Klinkt goed!
pi_133652609
L-E, goed nieuws!! *O*

En wat bedoelen jullie met die opvoedende taak? Wat is het verschil met het kdv? Ik heb daar nooit over nagedacht :@
Er is wel een peuter als F er is en die moet wel speelgoed delen bijvoorbeeld of ons even laten praten en daarna pas zijn vraag stellen, maar dat is op het kdv denk ik ook?

Oja pessie, gastouders betalen zelf hun bedrag per uur en wij betalen ook iets aan het gastouderbureau. Die zorgt er namelijk voor dat de gastouder wordt bijgeschoold en komt regelmatig controleren of alles volgens hun regels gaat. De belastingdienst vergoedt een percentage van het opgetelde uurtarief tot een bepaald bedrag (¤ 6,41 of ¤ 5,nogwat?). Dus als je 20 x 7 euro afneemt krijg je XX % van 20 x ¤ 6,41 terug.

[ Bericht 29% gewijzigd door Suikertante op 26-11-2013 20:22:21 ]
pi_133652956
Flexibele opvang kon tot maximaal 10 dagen van tevoren maar dus minder garantie. Zoiets. Lost uiteindelijk het probleem niet echt op.
pi_133653029
En niemand een koperspiraaltje? PM mag ook ;)
pi_133653072
Ik heb niet terug gelezen Suiker, maar hier een Mirena. Maar die ervaring wil je dus niet? ;)
  dinsdag 26 november 2013 @ 20:27:37 #153
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_133653079
Met die opvoedende taak bedoel ik het 'meedraaien in een ander gezin' met de regels van daar. Het lijkt me niets als de gastouder bv ook eigen kinderen of kleinkinderen heeft rondlopen. Wil ook niet dat de gastouder als vervangende 'moeder' gezien wordt. Het is een gevoel, lastig uit te leggen. Fiets hier wel eens langs een paar 'gastouderadressen', en daar is het zo'n zootje, ik heb er geen goed gevoel bij...

Ons KDV is redelijk rustig, meestal maar 1 vaste leidster op de groep, maar J. kent er wel meerdere, en leert dus ook dat ze allemaal anders zijn (met t zelfde blauwe shirt aan ;)).

Ach, hij heeft t er naar z'n zin :D, dat is het belangrijkste! En ik hoor precies wat ie gegeten en gedronken heeft, en hoe veel poepluiers er waren, en of ie vrolijk was. Dat houden ze allemaal bij in het schriftje ;). Is denk ook goed te doen, met maar 3 kindjes op de woensdag.
pi_133653148
Misschien moet ik gewoon eens een gesprek aanvragen bij het kdv om over beide soorten opvang goede uitleg en ervaringen te horen ipv telefonisch. Aan beide soorten zitten voordelen en nadelen.
Alleen mijn man hè. -O- :P
pi_133653155
Bij ons was juist door het onregelmatige een kdv geen optie. Ik vind het flexibele van de gastouder zo fijn. In de tijd dat mijn schoonvader op sterven lag heb ik de go om 9 uur gebeld, en om 930 bracht ik de kinderen. Als de kinderen ziek zijn, mogen ze komen (als het voor de kinderen nog orettig is), Juist het huiselijke spreekt mij aan. Geen grote groepen en meedraaien in het ritme. Onze gastouder heeft hulp van haar moeder zodat de kleintjes niet altijd mee hoeven om de groten van en naar school te halen/brengen.

Luuk had een redelijke dag vandaag. Vanmorgen nog 38,8, vanmiddag 37,5 en voor het slapen gaan 38 graden. Hij vindt nu het slapen wat lastig. Dat heeft hij vaker na ziek zijn.
Hij heeft er ook zo maar ineens 2 voortanden bij. Ik hoop toch niet dat dit bij elke tand gebeuren gaat. Ik verwacht eigenlijk dat er binnenkort vlekjes komen en het de zesde ziekte is.

dames, bedankt voor het afgelopen jaar. Ik was dr dan niet zoveel, maar toch! Voor sommige tot snel, voor anderen tot over een tijdje!

*poef* nu is het weg
pi_133653227
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 20:27 schreef mousemicky het volgende:
Met die opvoedende taak bedoel ik het 'meedraaien in een ander gezin' met de regels van daar. Het lijkt me niets als de gastouder bv ook eigen kinderen of kleinkinderen heeft rondlopen. Wil ook niet dat de gastouder als vervangende 'moeder' gezien wordt. Het is een gevoel, lastig uit te leggen. Fiets hier wel eens langs een paar 'gastouderadressen', en daar is het zo'n zootje, ik heb er geen goed gevoel bij...

Ons KDV is redelijk rustig, meestal maar 1 vaste leidster op de groep, maar J. kent er wel meerdere, en leert dus ook dat ze allemaal anders zijn (met t zelfde blauwe shirt aan ;)).

Ach, hij heeft t er naar z'n zin :D, dat is het belangrijkste! En ik hoor precies wat ie gegeten en gedronken heeft, en hoe veel poepluiers er waren, en of ie vrolijk was. Dat houden ze allemaal bij in het schriftje ;). Is denk ook goed te doen, met maar 3 kindjes op de woensdag.
Jij legt wel goed uit wat ik een beetje bedoel qua gastouderschap. Denk dat mijn man zich erg herkent in jouw verhaal.
pi_133653311
MM, wat jij beschrijft over gastouderopvang sluit niet aan bij de ervaring die ik heb. Niet elke gastouder heeft zelf kinderen. En het is niet bij elke gastouder 'een zooitje' ;)
pi_133653472
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2013 19:56 schreef Olf het volgende:

[..]

Echt precies dit dus!

Wij hebben wel een probleem als Ow ziek is op de kdv dag. Ik kan echt niet zomaar vrij nemen en vriendje ook niet. Gelukkig heb ik maar tot 12 uur les. Opa is reserve, maar die is eigenlijk ook aan t werk :)

Tot snel KJ!

Geen spiraaltje hier Suiker :)
pi_133654005
MM, wat jij in het klein over het kdv schrijft is hoe het bij onze gastouder gaat :) Drie kinderen, zelf geen kinderen. Wel een kat. Het is echt een baan voor haar. Aan het eind van de dag verdwijnen alle kinderspullen uit de woonkamer. Ze heeft eigenlijk een soort minikinderdagverblijf dus!

Maar het is wel erg persoonlijk ja, daar moet je van houden. Als F in de draagzak heeft gezeten ruikt hij naar haar en als zij op vakantie is hebben we geen opvang. Als ik hem ophaal zitten we altijd nog even op de bank te ouwehoeren. Als F drie dagen per week opvang nodig had zou ik misschien wel even bijna jaloers zijn :@
Nu al wordt hij helemaal vrolijk als hij haar ziet! Maar ik ben daar natuurlijk heel blij mee. :Y

Ik vond de kdv's waar we gingen kijken vaak zo lawaaiig en ook vies :@ niet allemaal natuurlijk! Olf jouwes hebben wij biivoorbeeld nog wel overwogen! O+
  dinsdag 26 november 2013 @ 20:48:37 #160
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133654028
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2013 20:26 schreef Suikertante het volgende:
En niemand een koperspiraaltje? PM mag ook ;)
Ik kreeg 3 jaar geleden een koperspiraaltje (multiload), dus nog voor bevalling. Het zetten deed toen @$%!$* zeer, maar ik ga het toch weer doen dus het moet ergens zijn meegevallen :+
M'n moeder (was verloskundige vroeger) verklaarde me voor gek, je bmm is na een vaginale bevalling veel soepeler oid, waardoor het zetten nauwelijks pijn schijnt te doen.

Verder énorm tevreden geweest over de Multiload koperspiraal!
pi_133654083
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2013 20:48 schreef GotC het volgende:

[..]

Ik kreeg 3 jaar geleden een spiraaltje, dus nog voor bevalling. Het zetten deed toen @$%!$* zeer, maar ik ga het toch weer doen dus het moet ergens zijn meegevallen :+
M'n moeder (was verloskundige vroeger) verklaarde me voor gek, je bmm is na een vaginale bevalling veel soepeler oid, waardoor het zetten nauwelijks pijn schijnt te doen.
Yessss dit wilde ik horen! de laatste zin, met name. De omschrijving klinkt zo pijnlijk..
  dinsdag 26 november 2013 @ 20:52:05 #162
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133654206
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2013 20:49 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Yessss dit wilde ik horen! de laatste zin, met name. De omschrijving klinkt zo pijnlijk..
En daarbij, binnen 5 min is het klaar ;) Geeft nog wel een 'raar' pijnlijk gevoel week erna trouwens, maar daarna nooit meer iets van gemerkt.
pi_133654546
Dank voor jullie kraamzorgcadeau-reacties! Uiteindelijk heb ik een pakketje gemaakt van dingen die ik nog over had (wel in thema) en ze was erg blij mee. Althans zo deed ze ;) Het scheelt dat ik echt wel heel erg blij was dat ze wegging. We hadden eerst een kraam met 20 jaar ervaring. Zij legde mij uit hoe de baby werkte, serveerde het bezoek koffie, werkte ondertussen een mand strijk weg, vroeg of het bezoek nog een tweede kopje wilde en verschoonde baby's luier. De tweede kraam kwam net van de kraamzorgschool en zat nog vol protocol. Ze legde mij uit hoe de baby werkte, verschoonde een luier en dat was het wel zo'n beetje. Ze was wel vriendelijk en ze deed wat ze moest doen, maar we waren gewoon te veel verwend. Volgende keer neem ik een bureau waar je één kraamverzorgende voor de hele week krijgt.
Daarbij ben ik heel erg blij dat ik mijn lichaam weer voor mijzelf heb. Het lijkt wel of ik de hele week met allerlei mensen -sans gêne- met mijn tepels uit mijn topje heb zitten praten over poep en plas (van mij en van de baby) :')

Gister dus mijn eerste dag alleen en dat ging goed tot 13:00u. Toen was het krampjes bal tot 's avonds laat. Infacol is nu ook mijn beste vriend O+ Vandaag dus de herkansing en ik ben, weliswaar om 17:00u, naar de winkel gegaan! Jeej voor mij *O*

Voor mij geen anticonceptie. Mijn man wil het liefst nu nog een kind. Zo snel hoeft dat van mij nu ook weer niet, maar ik heb ook geen zin in de pil/spiraaltje om daar over een half jaar weer mee op te houden. We zien wel..

Oh en GotC! Die post over je schoonmoeder, 5 dagen gelden, over dat ongevraagd advies enzo. Zoooooo herkenbaar. Die hele post had van mij kunnen komen, maar dan met mijn eigen moeder en waar jij vijf weken zei, kan je bij mij vijf dagen invullen :').
pi_133654889
Wizzy maakt niet uit als je weinig reageert hoor. En ik vind het altijd leuk om van mensen te horen hoe het met hun baby gaat. Dus vooral blijven posten hoe het met jouw kleine gaat
Wat lekker dat ie doorslaapt. En succes met afbouwen

Olf ik had ook nooit de indruk dat je alleen maar klaagde. In al je posts blijkt hoeveel je om je meisje geeft. En af een toe klagen maakt dat echt niet minder.
En beterschap voor je meisje

Zaïre fijn dat je meisje weer vrolijk is. En wat een plaatje is ze O+

Bushok wat knap dat R. zich omrolt

Hilz ik vind die eerste foto heel lief.
En niet boos zijn op jezelf. Alleen maar op foto Klein

Fr. Mooie stats. En prikjes zijn stom :*

Venco ik ben het met spirit eens. Maar wat een raar beleid

Loj. Een sessie van 2 uur is nog lang. Maar ik snap dat je liever niet de huisarts belt. Hopelijk worden de sessies korter :*

Olf ik ben alleen, maar reageer toch even op je vraag. De eerste dag na mijn zomervakantie werd ik gebeld door het KDV dat Riley ziek was. Op mijn werk waren ze heel begripvol en mocht ik vrije uren opnemen en mijn meisje ophalen. De tweede dag probeerde ik het weer en toen hebben mijn zus en moeder haar opgehaald. De derde dag heb ik haar naar mijn ouders gebracht. Ik heb het geluk dat ik hun altijd als achterban heb.

Ik heb trouwens ook bewust gekozen voor een KDV. Gastouder zag ik niet zitten. En de reden waarom kan ik niet eens goed benoemen. Bij ons op het KDV zijn ze ook vrij makkelijk met zieke kindjes. En mijn KDV vind ik juist heel huiselijk qua sfeer.

L-E gefeliciteerd voor je man *O*

KJ wat is ie leuk. Veel plezier in het dreumestopic. Tot over twee maanden
  dinsdag 26 november 2013 @ 21:14:41 #165
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133655468
Limone, fijn dat je kraamweek goed is gegaan! Wel irritant zeg, 2 verschillende kraamverzorgsters. En herkenbaar, dat praten over alles zonder gene :+. Ik was altijd vrij preuts, maar dat leer je toch vrij snel af moet ik zeggen.
Infacol O+ Ja, wij zijn ook aandeelhouder ervan inmiddels. Vervelend dat ze er zo'n last van heeft :*
En nog vervelender is dat goedbedoelde advies :( En zo snel al, bij 5 dagen! Meh.

Hier heeft T. een duidelijke off-day. Ontroostbaar huilen, lichte verhoging, drinkt onregelmatig.. Hopen dat hij vannacht beetje kan slapen.
pi_133655494
Omen, welk beleid vind je raar en over wat met Spirit ben je het eens? Ik mis misschien iets.
pi_133655510
Grote luuk O+

Geen kdv of gastouder hier. Ik of mijn man zijn thuis en anders opa en oma. Ik vind het ideaal en zelfs nu ik zelf in de lappemand zit is het ip te lossen. Mijn man in eerste instantie met calamiteiten verlof en mijn moeder met vakantiedagen.

En verder is er niks blijven hangen. Ik ben zelfs vergeten een foto te maken van kyan. Hij is vandaag 41 weken en dus net zo lang uit de buik als er in. Dus nu baal ik van mezelf dat ik dat vergeten ben -O-
pi_133655530
1 van mijn beste vriendinnen is nu trouwens ook zwanger! *O* Het houdt niet op.
Waarom ben ik als enige nu niet zwanger? :P
pi_133655657
KJ, gefeliciteerd met je dreumes *O*

Olf, zo herkenbaar! Ik kom ook wel op een uur of 6 uit maar het gaat inderdaad wel opbreken als je niet achter elkaar kan slapen. het scheelt al zoveel als je 3 a 4 uur achter elkaar kunt slapen. En ik vind het ook heel irritant om mijn slaap op andere momenten te pakken omdat dat dan toch weer ten koste gaat van andere dingen. :*

L-E, hier ook geen sociaal leven hoor. Maar gewoon even tijd voor jezelf.

Piekie, sterkte deze dagen.

LB, handige actie.....

Spirit, ook dat is ook niet handig. Hoe is je gesprek gegaan? Wat afgezegd :o Heb je het kunnen verzetten?

En Hilzillah, heb je Senn goed op de pasfoto kunnen zetten?

Grote stappen XM, eigen kamertje. Je kunt ook een babyfoon bij haar neerzetten he, dan hoor je ook meer (hebben wij trouwens nooit gedaan, slapen op dezelfde verdieping en in het begin altijd met de deuren open geslapen om geen geluiden te missen).

Olf, hoe is het nu met je meisje? Beterschap!

XM :* voor het afbouwen. Maar je hebt het maar mooi zo lang volgehouden. Mag je echt heel erg trots op zijn.

Wizzy, fijn dat het weer werken je goed bevalt.

Zaire, leuke foto!

Bushok *O* voor het rollen. Hopelijk voel je je nu weer wat beter.

Wat stom Hilz, en echt duuuuuuuuuuuuuur. Zo duur zijn ze bij ons ook niet. En nu zit ie ook 5 jaar met een lelijke foto opgescheept. Al vind ik dit standpunt sowieso niet zo voordelig voor baby's eerlijk gezegd.

Mooie stats FR! Hopelijk heeft ze niet zoveel last van de prikjes. En fijn dat je sonde eruit is. Wanneer krijg je nu de uitslag?\

--------------------

Tot hier gekomen maar na 1 wakkere dreumes en 3 x een huilende/hysterische baby sinds ik om 20.00 uur aan deze post ben begonnen kap ik er maar mee Sorry voor de rest. Geen nacht meer en nu ook al geen avond meer. ;(
pi_133655820
Oh kyara wat balen zeg. Wat is de reden van onrust bij dreumes en baby?
pi_133656270
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2013 20:48 schreef Suikertante het volgende:
MM, wat jij in het klein over het kdv schrijft is hoe het bij onze gastouder gaat :) Drie kinderen, zelf geen kinderen. Wel een kat. Het is echt een baan voor haar. Aan het eind van de dag verdwijnen alle kinderspullen uit de woonkamer. Ze heeft eigenlijk een soort minikinderdagverblijf dus!

Maar het is wel erg persoonlijk ja, daar moet je van houden. Als F in de draagzak heeft gezeten ruikt hij naar haar en als zij op vakantie is hebben we geen opvang. Als ik hem ophaal zitten we altijd nog even op de bank te ouwehoeren. Als F drie dagen per week opvang nodig had zou ik misschien wel even bijna jaloers zijn :@
Nu al wordt hij helemaal vrolijk als hij haar ziet! Maar ik ben daar natuurlijk heel blij mee. :Y

Ik vond de kdv's waar we gingen kijken vaak zo lawaaiig en ook vies :@ niet allemaal natuurlijk! Olf jouwes hebben wij biivoorbeeld nog wel overwogen! O+
Wij zijn ook echt bij afschuwelijke kinderdagverblijven geweest, en vonden degene die we nu hadden echt de enige optie. Sommige waren inderdaad zoooo lawaaiierig. Grappig dat jij bij onze ook geweest bent! Ik werd vooral verliefd op de tuin! E*; en vind drie man op max negen kindjes ook wel acceptabel, op woensdagen zijn ze zelfs maar met vier kinderen meestal en wel drie leidsters. Ik heb even wat wrijving gehad wat betreft afgekolfde melk maar dat is ook goed gekomen.

Nog even antwoord op je eerdere vraag, ik beschouw een kdv als iets meer 'neutraal terrein' en zou een gastouder waar bijvoorbeeld haar twee eigen kinderen bij zijn niet fijn vinden omdat je dan wellicht wat vast zit in de stramien van dat gezin, maar zoals jij het beschrijft is het voor mijn gevoel ook een soort huiselijk kinderdagverblijf. Denk dat de scheidslijn niet zo zwart wit is.

Limone, fijn dat de week zo fijn was! En gek he, hoe erg je je schaamte kan verliezen in zo'n week.

Baby heeft net even banaantje gegeten en half uurtje gespeeld, fijn dat ze even wat heeft gegeten toch nog, hopelijk begint ze nu aan een heerlijk nachtje. Kan ik lekker verder met voetbal kijken ;)

Kyara ook een vermoeiend avondje pfffffff. Nu is je post outdated :P ben jij trouwens nog actief naar werk aan het zoeken of vind je het fijn zo?
pi_133656410
Ik wil dolgraag weer aan het werk. Begin echt te snakken naar iets voor mezelf en niet 24/7 met minimaal 1 kind bij me eerlijk gezegd. Maar helaas zijn er weinig vacatures en wat er is daar reageren zoveel mensen op dat ik steeds naast het net vis. En ik hem ook amper tijd om te solliciteren want met een huilende baby op de achtergrond schrijft het ook niet echt lekker :{
pi_133656424
Mijn baby'tje was vanaf vanmiddag ook erg overstuur. Tijdens het eten wilde ze nog wel lachen en gek doen met haar zus. Maar zodra haar zus buiten beeld was was het hysterisch huilen. Inmiddels weet ik dat het kwam door buikpijn/niet kunnen poepen. En na een aantal hele grote dikke keutels (dat dat past bij zo'n kindje :o ) en een luier vol diarree :') voelt ze zich beter en wil ze best slapen. Maar alleen bij mama! Toen ze sliep mocht ik dr wel bij Papa neerleggen maar in bedje of op dr voedingskussen kunnen we wel vergeten. Hopelijk wil ze wel slapen als ik er straks naast ligt :')
pi_133656449
Limone, welkom hier! En gefeliciteerd met je dochter! En als ik dit al had gezegd dan doe ik het nu blijkbaar nog eens! Dat zonder gene vertellen is herkenbaar, dat komt nooit meer goed kan ik je vertellen. Je zal nooit meer dezelfde zijn *O*

Kyara, klinkt zwaar. Onrust te herleiden?

Hier slaapt Stickerdevloerenlikker sinds 19 uur, werd om 21 wakker voor een voeding en meteen weer in slaap gevallen. Een hele verbetering ten opzichte van de rest van afgelopen week, waar het vooral veel discussie was over slapen. (Hij vond het overbodig, wij niet.)
pi_133656515
Geen idee, niet lekker/tandjes/oververmoeid. Nu vooral dat laatste.
  dinsdag 26 november 2013 @ 21:34:32 #176
259886 pessie
pi_133656558
Kyara, wat naar zeg. Zijn ze allemaal nog zo ziekjes? Ik vind het knap dat je aan een megapost begint.
pi_133656568
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 20:27 schreef L-E het volgende:
Ik heb niet terug gelezen Suiker, maar hier een Mirena. Maar die ervaring wil je dus niet? ;)
Ik wel graag!

En er zit iets in de lucht... Hier ook al de hele avond hysterisch huilen en slecht eten en geen idee waarom. Prikjes zijn morgen pas :(.

[ Bericht 16% gewijzigd door Cwen op 26-11-2013 21:43:16 ]
Home is where the O+ is...
pi_133656600
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 november 2013 21:32 schreef Kyara het volgende:
Ik wil dolgraag weer aan het werk. Begin echt te snakken naar iets voor mezelf en niet 24/7 met minimaal 1 kind bij me eerlijk gezegd. Maar helaas zijn er weinig vacatures en wat er is daar reageren zoveel mensen op dat ik steeds naast het net vis. En ik hem ook amper tijd om te solliciteren want met een huilende baby op de achtergrond schrijft het ook niet echt lekker :{
Ik ken dat ja :') Sinds februari zit ik al tijd. Tussendoor een kind geworpen.

En afgelopen vrijdag de uitspraak van de rechter gekregen. Sinds 1 december zit ik dus officieel zonder werk. En ook zonder geld dus :') want vanaf februari krijg ik pas een uitkering :')
Ach ja. Kan ik nu op zoek naar werk he. Dat word lekker hoor als IT-er voor 20 uur.
Want mijn praktijkdiploma heb ik nog niet gehaald. Ben ik nog mee bezig.
pi_133656619
quote:
Kan ik me heeeel goed voorstellen. Lastig zeg. En ook onder je niveau niets te vinden of is dat moeilijk/ongunstig qua ww? Werkt je vriend/man 5 dagen?
pi_133656846
Ik zoek ook onder mijn niveau. Op mijn niveau is alleen maar 32+ uur en dat vind ik voor nu echt te veel. Maar ja, dan ben je dus weer te ervaren of te hoog opgeleid, en in je brief kun je ook niet schrijven dat je graag onder je niveau wil werken zodat je je werk ook nog goed kunt doen met 3 uur slaap... Ik wil ook best iets anders doen maar daar kom ik ook weer niet voor in aanmerking. Uitzendbureaus schrijven je niet eens meer in maar sturen je door naar de website. Uwv idem dito. Man werkt idd 5 dagen p/we.

Ik ben sinds eind december thuis. Tussendoor 1 maand gewerkt en toen stond ik op straat.
  dinsdag 26 november 2013 @ 21:40:37 #181
259886 pessie
pi_133656913
Tally hoe komt het dat je WW pas begint in februari?
pi_133656914
quote:
Zo herkenbaar. Na werk ben ik moe maar anders moe en kan ik heel veel van de kinderenhebben. Met de kinderen 24/7 kan ik daar soms zo slecht tegen.

Ik heb zelfs gesolliciteerd bij de mac (en niet aa genomen) omdat ik gewoon weer domweg wilde werken in een team. Maar dan zou ik wel de helft van mijn salaris gaan verdienen.
pi_133656927
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2013 21:15 schreef vencodark het volgende:
Omen, welk beleid vind je raar en over wat met Spirit ben je het eens? Ik mis misschien iets.
Van je werk. Dat je niet eens meer de zekerheid hebt dat je oppas hebt door het nieuwe beleid
pi_133656957
De helft van mijn salaris kan ik echt niet missen. Dan moeten er ook 2 kinderen naar het kdv wat nu nog niet hoeft.
pi_133656993
LE Tof nieuws!! *O*

Geen KDV of gastouder want geen baan :') En als ik die wel zou hebben zou mijn moeder me niet meer aankijken denk ik :D Die wil persee oppassen dan. (En dat vind ik ook helemaal niet erg)

Ik ben nadat ik gestopt ben met de bv gelijk weer begonnen met de pil. Wilde eerst een spiraaltje omdat dat mocht met bv. Vriend was daar niet zo gelukkig mee omdat hij van 'iedereen' (lees zn neefje) hoorde dat je 'dat ding' voelde tijdens de daad :')

Jammer dat je 2 kraamverzorgsters had Limone. Dacht dat dat normaal niet de bedoeling was. Dus blij dat je het nu zelf mag doen :)

Productief avondje Kyara, ik vind het knap dat je het allemaal maar doet met inmiddels 3 beweeglijke kindertjes! :*
pi_133657043
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2013 21:40 schreef pessie het volgende:
Tally hoe komt het dat je WW pas begint in februari?
Omdat ik door de kantonrechter ontslagen ben op 1 december. De UWV houdt de 2 maanden opzegtermijn aan. Ik heb een ontslagvergoeding gehad die ik voor die 2 maanden kan gebruiken. Maar das ook al. En het mooiste is ook nog dat ik die zelf betaal aangezien ik mijn vakantieuren/vergoeding niet krijg uitbetaald. En ik de laatste maanden dat ik werkte geen vrij kon nemen door drukte. Maanden? Zei ik dat? Het laatste jaar zeg maar :')
pi_133657064
Nee het is maar goed dat ik het niet ben geworden was ook van de zotte. Maar zo "wanhopig" was ik. Het voordeel dan wel dat ik een groot deel op de vrije momenten van mijn man kon werken.
pi_133657252
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2013 21:40 schreef As1981 het volgende:

[..]

Zo herkenbaar. Na werk ben ik moe maar anders moe en kan ik heel veel van de kinderenhebben. Met de kinderen 24/7 kan ik daar soms zo slecht tegen.

Ik heb zelfs gesolliciteerd bij de mac (en niet aa genomen) omdat ik gewoon weer domweg wilde werken in een team. Maar dan zou ik wel de helft van mijn salaris gaan verdienen.
Ik ga ook die kant op... Ben benieuwd wanneer ik een baan kan vinden en op welk niveau, WO gaat wrs niet meer lukken omdat ik graag 24 uur max wil maken. Maar goed, eerst maar weer herstellen.
Home is where the O+ is...
pi_133657275
Cwen, ik vond het plaatsen van de Mirena echt enorm mee vallen. Heb het twee keer laten doen en er is een moment dat heel naar is, maar dat is serieus twee tellen. Ik deed: AU! en toen zat hij al.
pi_133657289
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 21:42 schreef Hilzillah het volgende:
LE Tof nieuws!! *O*

Geen KDV of gastouder want geen baan :') En als ik die wel zou hebben zou mijn moeder me niet meer aankijken denk ik :D Die wil persee oppassen dan. (En dat vind ik ook helemaal niet erg)

Ik ben nadat ik gestopt ben met de bv gelijk weer begonnen met de pil. Wilde eerst een spiraaltje omdat dat mocht met bv. Vriend was daar niet zo gelukkig mee omdat hij van 'iedereen' (lees zn neefje) hoorde dat je 'dat ding' voelde tijdens de daad :')

Jammer dat je 2 kraamverzorgsters had Limone. Dacht dat dat normaal niet de bedoeling was. Dus blij dat je het nu zelf mag doen :)

Productief avondje Kyara, ik vind het knap dat je het allemaal maar doet met inmiddels 3 beweeglijke kindertjes! :*
Hee dat zegt mijne ook Hilz! Maar hij verkapt het onder de opmerking dat hij niet wil dat ik nog meer gewroet down there moet accepteren, haha. Post-borstvoeding maar eens nadenken.

En lastig joh, kyara, er zijn sowieso veel banen inderdaad minimaal 4 dagen. Dan zou je wellicht op 4 dagen ergens binnen moeten komen en na een tijd ouderschapsverlof opnemen, maar dat kan natuurlijk niet meteen...hm. En jij 4 dagen en vriend dan terug naar 4?
pi_133657346
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2013 21:47 schreef Olf het volgende:

[..]

Hee dat zegt mijne ook Hilz! Maar hij verkapt het onder de opmerking dat hij niet wil dat ik nog meer gewroet down there moet accepteren, haha. Post-borstvoeding maar eens nadenken.

Mannen :D Ze denken dat we gek zijn!
pi_133657432
Hier wil ik inderdaad ook max 24 uur werken, en dus hetzelfde probleem. En eigenlijk nog meer eisen. Vandaar dat het werken via het uitzendbureau deels ideaal is. Maar je hebt niet het teamgevoel en dat mis ik wel echt heel erg.

niemand die jompelt voor kyan's 41 weken, en meehuilt voor mijn stomme vergeten een foto te maken actie :@ :P
pi_133657507
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 20:57 schreef Limone het volgende:
We hadden eerst een kraam met 20 jaar ervaring. Zij legde mij uit hoe de baby werkte, serveerde het bezoek koffie, werkte ondertussen een mand strijk weg, vroeg of het bezoek nog een tweede kopje wilde en verschoonde baby's luier. De tweede kraam kwam net van de kraamzorgschool en zat nog vol protocol. Ze legde mij uit hoe de baby werkte, verschoonde een luier en dat was het wel zo'n beetje. Ze was wel vriendelijk en ze deed wat ze moest doen, maar we waren gewoon te veel verwend. Volgende keer neem ik een bureau waar je één kraamverzorgende voor de hele week krijgt.
Grappig om te lezen. Hier had ik het juist anders om. Omdat ik helemaal gek werd van het verhaaltje uit het boekje. De kraam ingeruild voor iemand met meer ervaring. Voor de volgende keer bij intake ga ik aangeven dat ik iemand wil met veel ervaring ipv net van school. Niet alleen geen stagiaire.
"Tuurlijk... waar een wil is, is een weg. Helaas zijn er op de mijne werkzaamheden."
  dinsdag 26 november 2013 @ 21:51:36 #194
259886 pessie
pi_133657538
Tally dat is wel zuur zeg.

Ik werk niet betaald. Wel ben ik voorzitter van een plaatselijke stichting, vrijwillig. Wanneer ik vergaderingen ed overdag heb plan ik dat tijdens de psz van peuter en werkt manlief thuis met Lauren aan zijn zij. Het plan is dat ik per september 2014 ga werken, dan gaat Nathan naar school.
pi_133657574
Ik kijk een half uurtje niet en ineens is iedereen ziek en vallen er ontslagen gezellig vlak voor de kerst :(
En last but not least: As die vergeet een foto te maken :'( ;)

Sterkte allemaal :*
pi_133657698
Dank suiker _O_ :D

Wat voor werk wil/ga je dan doen pessie?
pi_133657785
As, je kan nu nog een foto maken! Sleep dat kind uit bed! :P
pi_133657869
Kyara hopelijk slapen ze vannacht wel goed

En lastig voor de mensen die graag aan het werk willen en niet kunnen vinden :*
Bij mij gaan er ook mensen weg. Rond 19 december horen we wie. :o
pi_133657888
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2013 21:51 schreef pessie het volgende:
Tally dat is wel zuur zeg.

Ik werk niet betaald. Wel ben ik voorzitter van een plaatselijke stichting, vrijwillig. Wanneer ik vergaderingen ed overdag heb plan ik dat tijdens de psz van peuter en werkt manlief thuis met Lauren aan zijn zij. Het plan is dat ik per september 2014 ga werken, dan gaat Nathan naar school.
Heel zuur. Want als zij mij gewoon hadden ontslagen met de rest (aangevraagd hadden) dan had ik in ieder geval mijn vakantieuren en meteen een uitkering gehad.
Aan de andere kant heb ik nu wel 3 maanden meer loon gekregen dan wanneer ik meteen ontslagen was :) Mja dan weer wel 2 maanden helemaal geen :')

Ach ja. Eindelijk is dat achter de rug. En kan ik verder met mijn opleiding en werk zoeken. Hopelijk die bij mijn opleiding past. En anders dat wat ik heb gedaan.
pi_133657897
Ben blij dat hij nog niet is gekomen vanavond. De eerste avond (even afkloppen) sinds 1,5 week. Ik smokkel morgen wel een foto hoor :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')