Ik heb het toen geproefd en ik vind het stiekem best lekker.quote:Op zaterdag 23 november 2013 10:09 schreef Cwen het volgende:
Balen XM, huilt ze dan ook?
Hilz, idd, op zich niks erg maar ik ben die sinaasappellucht zoooo zat! En m'n knip ook idd. Maar goed, het zij zo!
Slaapzakquote:Op zaterdag 23 november 2013 11:34 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Ik heb het toen geproefd en ik vind het stiekem best lekker.Zo was ik vroeger ook altijd dat rare kind wat alle hoestdrankjes enzo lekker vond
Wat een vreselijk leuk zakjasje ( ?) heeft ze aan LB
quote:Op zaterdag 23 november 2013 13:55 schreef Kyara het volgende:
Mijn dochters gaan vooruit. Letterlijk.
Mini gaat niet meequote:Op zaterdag 23 november 2013 12:10 schreef Fieder het volgende:
[..]![]()
![]()
Leuke plannen allemaal. Hilz de EftelingMaak alvast een 1e paddenstoelfoto!!!
quote:Op zaterdag 23 november 2013 14:53 schreef Fieder het volgende:
L stond net aan de bank, toen viel hij achterover. Ik kon nog net mn hand onder zn hoofdje doen tegen t bonken, toen rolde hij nog 2 x doormaar hij speelde gewoon verder
bikkel
Gister zwaaide hij voor het eerst echt bewust toen zn vader weggingik heb een halfuur zitten janken van geluk geloof ik
quote:Op zaterdag 23 november 2013 14:01 schreef Kyara het volgende:
Ja, J was ineens de doos met duplo overhoop aan het halen en D lag in de keuken
Luuf, bedje omhoog, buik slapen en veel drinken aanbieden. Verder gewoon uitzingen. Heb met Nathan van alles geprobeerd maar het enige wat echt werkt is het hem/haar in jouw geval zo makkelijk mogelijk maken.quote:Op zaterdag 23 november 2013 20:07 schreef Spirit82 het volgende:
Hebben jullie misschien tips voor hoestende kindjes? Ze is doodmoe, maar hoest zichzelf steeds wakker en neem aan dat het pijn doet, want daarna is het brullen... Bepaald hoestdrankje? Druppels? Iets?
quote:Op zaterdag 23 november 2013 21:28 schreef As1981 het volgende:
Hier is kyan al weer drie kwartier aan het huilen. Moe maar zo verkouden dat hij niet kan slapen. Rechtop is prima maar zodra hij in bed word gelegd is het bal.
En ik voel me schuldig want ik kan niets doen en mijn man lag al in bed. Die moet nu steeds de onrustige nachten en de vroege ochtenden op zich nemen en was kapot. Ik kan hier zo niet tegen
Oei, herkenbaar. De ui werkt hier soms, maar wat wel echt werkt is een bekertje water op de verwarming, om de lucht wat minder droog te maken, verder heb ik de gouden tip ook nog niet gevondenquote:Op zaterdag 23 november 2013 20:07 schreef Spirit82 het volgende:
Hebben jullie misschien tips voor hoestende kindjes? Ze is doodmoe, maar hoest zichzelf steeds wakker en neem aan dat het pijn doet, want daarna is het brullen... Bepaald hoestdrankje? Druppels? Iets?
Hoe oud is ze nu? Is ze al lang zo verdrietig?quote:Op zaterdag 23 november 2013 22:00 schreef Zaire het volgende:
@Loj nee, ze is heel verdrietig de hele dag door, ze is niet ziek ( hebben haar laten onderzoeken) en ze krijgt genoeg voeding, we spelen vaak met haar maar ze lijkt zo ongelukkig. Haar huiltje klinkt ook alsof ze zelf niet zo goed weet wat ze moet ofzo, we weten het ook even niet meer nu.
Ik zou zeggen een sprongetje (voor de mensen die nu kippenvel hebben, sorry) kinderen ontwikkelen zich heel snel het eerste jaar, en sommige periodes nog sneller. Vaak worden ze daar wast sikkeneurig van, tegen de tijd dat je het echt niet meer weet worden ze meestal weer zichzelf.quote:Op zaterdag 23 november 2013 22:12 schreef Zaire het volgende:
Ze is nu bijna 12 weken, ik denk van afgelopen week dat ze zo is? Voorheen was ze een gelukkige baby, kan het zijn dat ze zich verveelt ofzo? We proberen genoeg met haar te spelen en als ze slaapt laten we haar met rust zodat ze zelf ook aan haar rust komt.
Ik twijfel enorm aan mezelf op het moment, misschien doe ik het wel niet goed, of had ik langer borstvoeding moeten geven.
*zit handen in het haar*
Ik denk dat als je een slaapzak van 60cm koopt (past dat nog?) het hoofdgat niet snel te groot zal zijn. Hier hadden ze bij de babysuperstorequote:Op zondag 24 november 2013 13:36 schreef GotC het volgende:
Top LB, gaan we dat zsm halen, waarschijnlijk de newborn van de Prenatal.
Belangrijkste is dat het hoofdgat niet te groot is toch? Hoe kan je dat eigenlijk meten?![]()
En gebruik je dan nog laken/deken?
Fijn dar de housewarming leuk was en goed ging
Noor ligt daar ook in, inmiddels met binnenzak, maar ze heeft het nog vrij fris erin.quote:Op zondag 24 november 2013 13:55 schreef Fieder het volgende:
Ik kan ook echt een Combisleeper aanbevelen trouwens. Ik heb er 3 via marktplaats gekocht, supergoedkoop. Ben je voor alle seizoenen klaar. Kunnen ook in de maxicosi
H&M heeft ze ook, en Spees_Eend had een geniale stash volgens mij van ebay!quote:Op zondag 24 november 2013 14:25 schreef Juud-- het volgende:
Even een vraagje zonder bijlezen: ik heb hier volgens mij wel eens foto's van babies met van die kwijldoekjes om gezien. Waar kopen jullie die + van welk merk? Bij Prenatal zag ik ze hangen en waren ze 9,- per stuk, vond ik nogal duur!?
Ebay! Ik heb ze van bubbabibs.co.uk en van funkygiraffe.co.uk (zoeken op bib). Heel veel keus in kleuren en printjes. Waren niet zo heel duur, geloof 10 voor 22 euro ofzo? Weet niet meer wat ik precies betaald heb. Is al een half jaar geleden, en ze worden hier intensief gebruikt. Blijven ook mooi van kleur.quote:Op zondag 24 november 2013 14:25 schreef Juud-- het volgende:
Even een vraagje zonder bijlezen: ik heb hier volgens mij wel eens foto's van babies met van die kwijldoekjes om gezien. Waar kopen jullie die + van welk merk? Bij Prenatal zag ik ze hangen en waren ze 9,- per stuk, vond ik nogal duur!?
Hier ook zo'n kwijlerd. Lekker op d'r knuistje zuigenquote:Op zondag 24 november 2013 14:52 schreef Juud-- het volgende:
Ja ik zie het inderdaadNou, dit gaat helemaal goedkomen. Ik dacht dat kindjes vooral kwijlden bij het tandjeskrijgen, maar die van mij is ook zon kwijlbak..elke dag d'r jurk helemaal nat.
ajoh, dan gebruik je die slab voor als je kind bijv. wortel eet of iets anders wat er moeilijk uitgaat in de was
Wij nemen J. gewoon mee, leggen hem bij vrienden in (camping)bed in combisleeper slaapzak, want daar zit een handig maxi-cosi gordel gat in. Babyfoon mee, en alles prima. Als we naar huis gaan, gaat ie zo de maxi-cosi in, en thuis meteen in bed. Gaat meestal prima. Nu hebben wij een vrij makkelijke slaper (vreemde bedjes meestal geen probleem), dus weet niet of dit bij elk kind zo werkt.quote:Op zondag 24 november 2013 18:53 schreef Olf het volgende:
Klinkt goed Suiker! Hoe doet de rest dat eigenlijk met avondjes bij vrienden? Eigenlijk komt bij ons iedereen hier meestal. Eerste maanden namen we baby wel eens mee in draagdoek maar nu niet meer. Was het nu op loopafstand en sliep F daar in het bedje van kinderen van vrienden?
Met Sint en kerst vind ik het ook leuk om tot laat te blijven maar zie een late treintocht niet echt zitten met baby. Auto lenen dan denk ik. Maar plukken jullie kind dan gewoon rond 23 uit bed en dan in auto verder slapen? Ben best benieuwd hoe dat zou gaan.
Oh mijn god een F van 14 maanden dat moet echt het schattigste ooit zijn!quote:Op zondag 24 november 2013 20:03 schreef Suikertante het volgende:
As ik besef nu dat we in de zomer op de camping dan meteen een wat donkerder slaapplekje voor F hebben en hij kan er niet uit vallen![]()
Of kan een kind van 14 maanden die rits zelf openmaken?
Ik moet dinsdag even bellen wat er nog open is. Een 4 persoons stacaravan of bungalow in de buurt bij de ouweluiquote:Op zondag 24 november 2013 20:14 schreef Suikertante het volgende:
Ha ik zie mezelf!
Tally lekker joh, wij dus ook naar de camping! Wel in een tenthuisje, omdat vrienden er een hebben. Ik ben er elke zomer geweest tot mijn 23e ofzo. Nu met mijn eigen kind
En handig ook, schoonouders in de buurt! Kunnen ze mooi de badeendjes aangeven
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kijk, daaruit blijkt dus dat ik zo moe ben. Tijd voor mijn bed dus. Truste dames! (beetje jammer dat Sofie nu aan het spoken is. Heb tegen mijn man gezegd dat beide kinderen vannacht voor hem zijn. Hij is vrij morgen, ik mag om 7 uur beginnen)quote:Op zondag 24 november 2013 20:49 schreef Suikertante het volgende:
Kyara ik ben echt telkens verbaasd hoeveel ze op je lijken!Drie Kyara's
Tally wat een goede vooruitzichten!
Ik zou me eerlijk gezegd wel erg beperkt voelen als ik na 19:00 de deur niet meer uit zou kunnen of als ik niet meer met mijn vriend bij vrienden kon gaan eten. Ik heb er eigenlijk nooit over nagedacht om het niet meer te doen. We zorgen wel dat de kamer donker is trouwens anders is er inderdaad teveel te zien, dat is wel herkenbaar LBMaar juist de mensen met kinderen zijn zo makkelijk want die vinden het niet gek als je even met je baby bezig bent én ze hebben vaak een campingbedje
KJ heb je nu een tuin zonder huis?
Ik ben jaloers, dat lijkt me echt zo fijn! Zou ik mijn vakantie met liefde voor opgeven
Spees wat een beauty van een oog
Eigenlijk ook wel jammer hoor. M sleepte ik regelmatig mee boodschappen doen, Ikea, stad in. En nu ga ik meestal even snel alleen.quote:Op zondag 24 november 2013 20:52 schreef Suikertante het volgende:
Slaap lekker KJ!
Ik vind drie kinderen sowieso wel een ander verhaal denk ik Kyara!
Dan weegt het relatieve gemak van thuisblijven misschien ook wel op tegen de leukheid van een etentje..
Oh zo. Ik heb op visite overdag eigenlijk nooit laten slapen. Meestal zo getimed dat ze dan in de auto slapen. en de drama's daarna maar voor lief nemen wegens te weinig slaapquote:Op zondag 24 november 2013 20:57 schreef Omentielvo het volgende:
Kyara volgende week ga ik naar Fieder toe. Is overdag hoor. Maar Riley wilt soms niet slapen bij anderen. Dus ben benieuwd hoe dat volgende week ga
Vandaag had ze volgens mij last van tandjes. Ze was echt huilerig en dreinerig. Heel zielig. Nu slaapt ze
Ging best goed, zij vond het wel ok, en grote broer was niet weg te slaan van de glijbaan en de wildwaterbaan. Dit gaan we dus snel hier in de buurt herhalen.quote:Op zondag 24 november 2013 18:10 schreef Suikertante het volgende:
laiveneertiekje, wat leuk dat jullie een toffe week hebben gehad! Hoe beviel het zwemmen?
Ik denk beidequote:Op zondag 24 november 2013 21:22 schreef Juud-- het volgende:
Haha Pessie, dan was ze óf heel moe, óf ze kan zich gewoon heel goed afsluiten van wat er om haar heen gebeurt.
Je ziet toch dat ze het prima vindt?quote:Op zondag 24 november 2013 21:59 schreef XcUZ_Me het volgende:
Je kind onder water duwen? Je wilde toch reclame maken?![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Gulara op 25-11-2013 11:13:22 ]
Eerst maar een zwembrilletje regelen dan. Met ogen open en lenzen is niet zo'n strak plan. Maar ik ga het proberen. Tof!quote:Op maandag 25 november 2013 08:39 schreef hilliebillie het volgende:
weer de foto van gulara gemist
Maar op zich kun je pi nog gewoon onder water duwen hoor, maar je kunt bijvoorbeeld ook hem vasthoudend en elkaar aankijkend samen naar beneden gaan om een keer te oefenen.
Zwembrilletje is wel aan te raden is zo mooi om te zien! (Ook zonder lenzen, je ziet het zo veel beter met brilletje)quote:Op maandag 25 november 2013 08:54 schreef Gulara het volgende:
[..]
Eerst maar een zwembrilletje regelen dan. Met ogen open en lenzen is niet zo'n strak plan. Maar ik ga het proberen. Tof!
Ik dacht dat ie echt meteen zou stikken, maar dat valt dus wel mee?
We share the traumaquote:Op maandag 25 november 2013 09:53 schreef Mineola het volgende:
Ik breek even in voor de supergave onderwaterfoto's van Shandaly, wat tof zeg! Alleen dat onder water duwen, daar zou ik wel moeite mee hebben (zwemlestrauma, dat deed de badjuf bij mij).
En Pi! Staan! Gekke bekken! Wat is ie groot opeens, als in geen kleine baby (niet lengte)!!
co-sleeper past niet naast het bed. Hebben we bij M al geprobeerd. En ik wil ze ook niet teveel laten wennen aan apart slapen, anders houden ze elkaar straks helemaal wakker en ik kom slaapkamers tekort om iedereen een eigen kamer te geven. en ik hoop nog steeds dat dit een faaaaase is die snel voorbij is dus wil er ook geen geld aan uitgeven.quote:Op maandag 25 november 2013 10:21 schreef L-E het volgende:
Kyara, wij hebben een cosleeper. Elke 45 minuten mijn bed uit zie ik niet zitten, dit maakt het wel haalbaar. Kan het zeker aanraden!
pessie!
Ik werk niet he, dat scheelt hoor. En als mijn man vrij is ga ik smiddags met Sticker even liggen op op te laden.quote:Op maandag 25 november 2013 10:23 schreef LadyBlack het volgende:
Elke 45 minuten, jemig.... cosleeper of niet, ik zou dat toch wel heel zwaar vinden.
Klinkt heel gezellig, maar ik hoop toch dat ze tegen die tijd wel gewoon doorslapenquote:Op maandag 25 november 2013 10:31 schreef Gulara het volgende:
Kyara ik denk dat het met de liefde wel goed zit. Ze hebben in ieder geval hetzelfde nachtelijke slaap-drink-patroon. Kunnen ze elkaar tegen die tijd om de twee uur thee/sapjes/wijn/warme melk voor elkaar halen.
Ik werk ook niet en dat scheelt inderdaad. Hoewel ik het juist met slaapgebrek ook wel pittig vind met 3 kleine kindjes waarvan 1 bijna peuter met dito driftbuien.quote:Op maandag 25 november 2013 10:31 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik werk niet he, dat scheelt hoor. En als mijn man vrij is ga ik smiddags met Sticker even liggen op op te laden.
En terecht. Maar tegen de tijd dat ze elkaar wijn gaan voeren 's nachts hoef jij er iig niet meer voor ze uiit.quote:Op maandag 25 november 2013 10:33 schreef Kyara het volgende:
[..]
Klinkt heel gezellig, maar ik hoop toch dat ze tegen die tijd wel gewoon doorslapen
*Breekt in* Ik heb voor het eerst met mijn baby gezwommen toen hij acht maanden was. De eerste les gingen we direct onder water en dat vond hij prima. Hier doen ze dan zo dat jij eerst onder gaat en dan samen. Onder water duwen en loslaten is een stap verder, als ze een beetje gewend zijn.quote:Op maandag 25 november 2013 08:54 schreef Gulara het volgende:
[..]
Eerst maar een zwembrilletje regelen dan. Met ogen open en lenzen is niet zo'n strak plan. Maar ik ga het proberen. Tof!
Ik dacht dat ie echt meteen zou stikken, maar dat valt dus wel mee?
Zelfde kleren aangetrokken?quote:Op maandag 25 november 2013 10:46 schreef Kyara het volgende:
Ze maken lawaai genoeg van zichzelf inmiddels...
Alleen nu brabbelen ze allebei en dat was net zo handig om ze uit elkaar te houden
Moet je zien hoe lang jij het hebt volgehouden. Ik voel het ook nog steeds als falen dat het niet lukte met de bv, en ik heb nog een week of 4 fulltime gekolfd, toen vond ik het meer dan genoeg, ook al vond ik soms wel dat ik door moest zetten. Ik ben blij met deze beslissing, het geeft ook een hoop rust omdat het niet meer hoeft. Je hebt al een boel meegegeven, wees niet zo hard voor jezelf..quote:Op zondag 24 november 2013 22:59 schreef XcUZ_Me het volgende:
Oja, fr! Succes morgen!
Ik ben vandaag even niet zo van de megaposts. Ik heb moeite met het afbouwen. Ergens wil ik helemaal niet stoppen, maar aan de andere kant is het beter voor m'n lijf, krijg ik een stukje vrijheid terug.. Maar dat vind ik ook weer zo egoïstisch. En het voelt gewoon nog steeds als falen. Ik weet nog dat die lk zei, ik maak het bijna nooit mee dat een kindje niet aan de borst komt.. Mja. Hmz..
Nee joh, lijkt me voorbarig.quote:Op maandag 25 november 2013 12:17 schreef XcUZ_Me het volgende:
Pessie
Thnx dames.. Ik vind het gewoon lastig merk ik.
Spark, alweer 6 maand, wat gaat dat snel he? Hier is het as donderdag zover.
En ik vrees een beetje voor een moeilijke eter hier, of is dat nog te voorbarig? Ze lust echt geen groente, kokhalzen, vies gezicht, alles naar buiten werken, terwijl fruit wel goed gaat. Bloemkool, broccoli, wortel, pastinaak... Tot dusver heel erg bah.
Een hart onder de riem is altijd een goeie reden om uit de meeleesstand te komen hè.quote:Op maandag 25 november 2013 14:08 schreef Juud-- het volgende:
En euhh, ik word een beetje nerveus van de verhalen over slechtslapendebabiesouderdan6maanden. Alle boekjes zeggen dat het na 6 maanden beter wordt, maar dit stemt nog weinig hoopvol.![]()
quote:Op maandag 25 november 2013 14:19 schreef L-E het volgende:
In de rapportage van Sticker heeft een vpk geschreven 'Moeder is nog erg vermoeiend'
Ze bedoelt vermoeid toch? JA TOCH?!
Nee ik denk dat ze horendol van je werdenquote:Op maandag 25 november 2013 14:19 schreef L-E het volgende:
In de rapportage van Sticker heeft een vpk geschreven 'Moeder is nog erg vermoeiend'
Ze vond je een zeiksnorquote:Op maandag 25 november 2013 14:19 schreef L-E het volgende:
We zitten hier op 1 op de schaal van Loj...quote:Op maandag 25 november 2013 14:14 schreef Juud-- het volgende:
'Op zijn Lojs'Dat wordt de nieuwe standaard voor slechtslapende babies.. op een schaal van 0-10 waarbij 10 dan 'op zijn Lojs' is
Maar dank voor je hart onder de riem! (en ook zonder dat mag je best wel mee blijven doen hoor!)
Ik denk het! Of een groeispurt ofzo, geen ideequote:
Boks! Ik durfde alleen twee jaar niet meer op les en hou nog altijd niet van zwemmen.quote:Op maandag 25 november 2013 10:03 schreef Suikertante het volgende:
[..]
We share the trauma
Daarna kon ik wel ineens heel ver onder water zwemmen
quote:Op maandag 25 november 2013 12:43 schreef .Sparkling. het volgende:
OfftopicJeetje spark! Dat is niet iets wat je wil horen midden in de nacht!! Gaat het nu wel weer beter met hem?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel bijgelezen maar ontzettend weinig onthouden![]()
2 productieve nachtjes op een rij. Zaterdag nacht na de nachtvoeding is Senn van het kussen op de bank af gegleden niet op de grond, gewoon op de bank. Met zijn hoofd heel zachtjes op de afstandbediening. Daar werd hij wakker van en was zo verontwaardigd dat hij 3 uur daarna er nog niet over uitgesproken was. Dus ondertussen was het 6 uur voordat hij weer in slaap viel![]()
En afgelopen nacht zelfde verhaal alleen zonder wegglijden, maar hij raakt er maar niet over uitgepraat. Heel erg leuk natuurlijk, maar niet om 03.38 in de ochtend![]()
Heel veel vakantieplannen lees ik. Wij gaan 9 december een weekje naar centerparks in België. Kan niet wachten tot het zover is.Weekje plezier maken met de Senn
Edit: Hele blz gemist![]()
Met terugwerkende kracht is mijn nieuwe functie ingegaanquote:Op maandag 25 november 2013 13:06 schreef pessie het volgende:
Oh, Omen, ben je weer aan het werk gegaan?
Vanaf wanneer krijg je je nieuwe functie?
Hahaquote:Op maandag 25 november 2013 14:19 schreef L-E het volgende:
Het maagzuur dat terugkomt. Ik ben er bijna ik verwacht een nachtje weinig slaap en sac krijgt morgen haar 1e inentingen + een zieke Ean jeuj.quote:Op maandag 25 november 2013 16:51 schreef Cwen het volgende:
Check mbt onder water duwen... Ik heb niet voor niets maar 1 zwemdiploma.
LE, oeps... Fijn dat je erom kon lachen!
Werderom eenvoor de slechte nachten. Hier zijn ze niet top, maar ook niet zo slecht als bij jullie!
FR, wat vreemd? Wat gaan ze nou onderzoeken dan?
XM, goede drinker zeg! Ze regelt het prima
quote:Op maandag 25 november 2013 16:48 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Jeetje spark! Dat is niet iets wat je wil horen midden in de nacht!! Gaat het nu wel weer beter met hem?
Wel bijgelezen maar ontzettend weinig onthouden![]()
2 productieve nachtjes op een rij. Zaterdag nacht na de nachtvoeding is Senn van het kussen op de bank af gegleden niet op de grond, gewoon op de bank. Met zijn hoofd heel zachtjes op de afstandbediening. Daar werd hij wakker van en was zo verontwaardigd dat hij 3 uur daarna er nog niet over uitgesproken was. Dus ondertussen was het 6 uur voordat hij weer in slaap viel![]()
En afgelopen nacht zelfde verhaal alleen zonder wegglijden, maar hij raakt er maar niet over uitgepraat. Heel erg leuk natuurlijk, maar niet om 03.38 in de ochtend![]()
Heel veel vakantieplannen lees ik. Wij gaan 9 december een weekje naar centerparks in België. Kan niet wachten tot het zover is.Weekje plezier maken met de Senn
Edit: Hele blz gemist
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |