abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133540489
Oorspronkelijke openingspost:

Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :Y
pi_133540495
Meisjes werden gisteravond al om 21:30 uur wakker ipv 23:30. Ook D helemaal snotterig en een heel dik prutoog. Was dus voorbereid op een zware nacht en dito weekend met 2 zieke baby's. Viel dat even mee! 04:30 en daarna D om 07.00 uur. En J heb ik om 08.00 zelf maar uit bed geplukt. D gewoon haar vrolijke zelf en J bijna. Hopelijk geen terugval vandaag.
pi_133540598
Kyara *O* fijn!

L-E, As en LB veel plezier vandaag!!

Spirit beterschap voor je meisje!

Olf wow heeft ze al haar voortanden al?
pi_133540621
Kyara fijn! Ik hoop het ook
Pessie ik vind het ook heel dubbel. Ben supertrots op hem maar hij wordt ook steeds minder baby.
LB, LE en As, veel plezier vandaag! As, hopelijk is het een beetje vol te houden
Spirit zal je altijd zien :D hopelijk knapt ze snel op. Herkenbaar van die ruzies :*
Ahh Olf zielig hoor.

Ik ga vanmiddag winkelen en naar de bios. Manlief blijft thuis met L. Ben benieuwd hoe t gaat
pi_133540651
Leuke plannen hier!
Wij gaan Sinterklaascadeautjes kopen voor onze 5 nichtjes en 3 neefjes , geld uitgeven!!

Ik heb 's nachts wel altijd telefoon bij me, ik kan er niet zo goed tegen als ik de tijd niet weet ;)

En fijn Kyara!
pi_133540756
Goede plannen allemaal! Hier ook Sint-inkoop-plannen voor vandaag :D.

Ben verder niet bijgelezen, gaat me een beetje hard op dit moment :). Beterschap wel voor alle zieken en Spirit, fijn van de goede nacht!
Hier niet zo'n goede nacht, vanaf 3.00 uur veel onrust en toch weer krampjes... Terug naar de Infacol? Twijfel nog.
Home is where the O+ is...
pi_133540872
Infacol kan geen kwaad toch Cwen? (behalve dat de centjes in je portemonnee gillen 'doe het nieeeeet' ;( '

Ik ga vandaag alleen maar saaie dingen doen. Mijn moeilijkste beslissing van vandaag is of ik op de markt naar de Bram Ladage zal gaan of een vissie ga eten :')

morgen naar de Efteling. Dat is wel tof *O*
pi_133540882
Heeft mini goed geslapen vannacht Loj?
pi_133540920
Veel plezier met alle ondernemingen iedereen! En beterschap voor de zieken.

Noor slaapt de laatste tijd ook niet meer door. Ze wordt vanaf een uur of 3 elk half uur wakker. Het is geen honger denk ik, want ze huilt niet ofzo en drinkt haar fles om 06u ook niet bijzonder gretig.

En vandaag gaan we voor het eerst met haar naar een verjaardag... ik vind het best spannend. We nemen haar niet zo vaak ergens mee naartoe eigenlijk.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_133540973
Balen XM, huilt ze dan ook?

Hilz, idd, op zich niks erg maar ik ben die sinaasappellucht zoooo zat! En m'n knip ook idd :Y. Maar goed, het zij zo!
pi_133540995
Leuk Hilz, morgen Efteling! Wil ik ook weer een keer heen!

AM, hier alle voortandjes in principe door maar sommige moeten nog wel omhoog zeg maar. Ze was helemaal niet heel vroeg met eerste tandjes (met 8 maanden geloof ik) maar nu dus in 3 maanden een hele collectie verzameld.

Lastig van de nachten XM, hier ging het vanaf zes maanden slecht, maar hopelijk is het een faaaaaaaaassseeee :+

Goede nachten bij Kyara, wat fijn zeg!
pi_133540996
Wat fijn kyara!!!

Fieder veek plezier, welke film?
Ik wil volgende week naar the butler.

Xme fijne dag zo op de verjaardag.

En wat leuk al die sint inkopen. Hier alles al gekocht moet alleen nog iets voor mezelf bedenken.

Hilz efteling leuk!!!! En ik zou voor de bram gaan, maar ja ik lust geen vis dus makkelijke keuze. En patat klinkt sowieso erg lekker. Kan nu al uitkijken naar de zelfgemaakte patatjes van mijn moeder :D
  zaterdag 23 november 2013 @ 10:40:34 #13
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133541236
:W

O+
pi_133541246
quote:
:W O+
pi_133541373
quote:
O+ O+ :W
Veel plezier elfenkind.
  zaterdag 23 november 2013 @ 10:52:55 #16
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133541382
LB O+ :W

Leuke plannen heeft iedereen! Veel plezier!

Hier een bla nacht, maar was te moe om te posten :P
En vanmiddag komen een oom en tante uit Schotland op kraamvisite! Tof O+
  zaterdag 23 november 2013 @ 10:58:28 #17
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133541441
XM, zolang Duvel en jij er zijn gaat t vast prima met Noor op de verjaardag!

Vriend en ik hebben een heel fijne stelregel; baby gaat gezellig mee, en als het niet gezellig is gaan we weer naar huis ^O^ En dan blijkt er ineens een heleboel mogelijk!

Desondanks gaat vandaag alleen mijn vriend zijn zusje helpen verhuizen en gaan E en ik vanavond naar de housewarming (etentje) van een van mijn beste vriendinnen O+
pi_133541918
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 10:09 schreef Cwen het volgende:
Balen XM, huilt ze dan ook?

Hilz, idd, op zich niks erg maar ik ben die sinaasappellucht zoooo zat! En m'n knip ook idd :Y. Maar goed, het zij zo!
Ik heb het toen geproefd en ik vind het stiekem best lekker. :@ Zo was ik vroeger ook altijd dat rare kind wat alle hoestdrankjes enzo lekker vond :D

Wat een vreselijk leuk zakjasje ( ?) heeft ze aan LB O+
pi_133542059
Wat schattig LB O+ O+ O+
  zaterdag 23 november 2013 @ 11:53:39 #20
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_133542249
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 11:34 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Ik heb het toen geproefd en ik vind het stiekem best lekker. :@ Zo was ik vroeger ook altijd dat rare kind wat alle hoestdrankjes enzo lekker vond :D

Wat een vreselijk leuk zakjasje ( ?) heeft ze aan LB O+
Slaapzak :D

Wat een lieve foto LB O+
pi_133542500
quote:
Leuke plannen allemaal. Hilz de Efteling *O* Maak alvast een 1e paddenstoelfoto!!!
pi_133543472
LB prachtig!! O+
pi_133543565
Wat een slim idee, die slaapzak in de maxicosi, veel handiger dan jasjes en dekentjes. Sowieso, wat een leuk popje is E. toch!!
  zaterdag 23 november 2013 @ 13:23:19 #24
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_133543674
Lb, zo schattig O+ veel plezier vandaag!

As, dank je :@

Kyara, wat een super nacht! Heb je zelf nooknzoveel geslapen?

Hier ook niets electronisch naast het bed, behalve de wekker.

Xm, veel plezier op de verjaardag!

Manlief heeft net Lauren haar ledikant omgetovert tot co-sleeper en op Lauren's kamer staat nu het campingbedje voor de slaapjes overdag.
pi_133544225
Mijn dochters gaan vooruit. Letterlijk.
pi_133544273
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 november 2013 13:55 schreef Kyara het volgende:
Mijn dochters gaan vooruit. Letterlijk.
*O* *O*
Allebei ook!!

Pessie hopelijk geeft dat wat verlichting in de nachten!
pi_133544357
Ja, J was ineens de doos met duplo overhoop aan het halen en D lag in de keuken :X
  zaterdag 23 november 2013 @ 14:01:59 #28
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_133544362
Oh fijn Kyara, nu kan je ze alle drie overal vandaan gaan plukken.... :D *O* ;)

Hier een kijk en vergelijk, kleine D 4 weken jong en kleine D nu met 5 maanden, met dezelfde speen. :D

en weer weg....

[ Bericht 40% gewijzigd door Juud79 op 24-11-2013 10:44:55 ]
pi_133544463
Kyara *O* *O*
Juud wat een verschil!!
Pessie ik ben benieuwd hoe dat gaat! Hopelijk bevalt het goed.
pi_133544486
Wat een verschil Juud. Hij doet het echt goed he!
pi_133544501
XM sterkte bij de verjaardag. Riley vindt het meestal leuk. Hopelijk Noor ook

Kyara *O*

Juud wat een verschil

Riley is 10 maanden *O*
pi_133544543
Riley *O* hoeraa
pi_133544650
Riley in de dubbele cijfers! *O* *O*
pi_133544692
Juud :D

Riley tien maanden *O*

Hier heb ik over vijf nachtjes geen baby meer :'(
pi_133544802
mijn (nu nog) baby is weer eens ziek. 39.7 graden koorts, lamlendig. Eten wil ie niet, drinken gelukkig wel en slapen vannacht was het ook niet.
Ik ben er zo klaar mee, met dat ziek zijn. hij is de laatste 4 maanden denk ik af en aan ziek geweest.
*poef* nu is het weg
pi_133545281
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:10 schreef Fieder het volgende:

[..]

Leuke plannen allemaal. Hilz de Efteling *O* Maak alvast een 1e paddenstoelfoto!!!
Mini gaat niet mee :'( ;( Ik heb me over laten halen om oma op te laten passen omdat ze dat zo leuk vind en we anders nergens in kunnen.
pi_133545338
Het zelfde gezichtje Juud maar mén wat is hij groot geworden!!

Yay voor grote Riley *O*

39.7 is wel veel kj. Arm kleintje :*
pi_133545356
KJ dat is ook vervelend! Voor jullie allemaal. Beterschap

Ow Hilz :'( maar ook wel weer een goed punt, lekker overal in. Volgende keer met mini dan maar!
pi_133545385
L stond net aan de bank, toen viel hij achterover. Ik kon nog net mn hand onder zn hoofdje doen tegen t bonken, toen rolde hij nog 2 x door :X maar hij speelde gewoon verder :D bikkel

Gister zwaaide hij voor het eerst echt bewust toen zn vader wegging O+ ik heb een halfuur zitten janken van geluk geloof ik :@
  zaterdag 23 november 2013 @ 15:25:44 #40
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_133546027
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 14:53 schreef Fieder het volgende:
L stond net aan de bank, toen viel hij achterover. Ik kon nog net mn hand onder zn hoofdje doen tegen t bonken, toen rolde hij nog 2 x door :X maar hij speelde gewoon verder :D bikkel

Gister zwaaide hij voor het eerst echt bewust toen zn vader wegging O+ ik heb een halfuur zitten janken van geluk geloof ik :@
O+ Tof he, dat soort dingen... ;)
  zaterdag 23 november 2013 @ 16:29:36 #41
259886 pessie
pi_133547406
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 november 2013 14:01 schreef Kyara het volgende:
Ja, J was ineens de doos met duplo overhoop aan het halen en D lag in de keuken :X
*O* wat tof!

Riley al 10 maanden :O

Fieder :X wel een echte bikkel hoor!

Ik was vanmorgen weg en manlief had Lauren op ons bed te slapen gelegd, op een gegeven moment hoorde hij bonk :X . Bleek dat Lauren uit bed gevallen /gekropen (?) was en aan het tijgeren door de kamer.
Ik hoop dat we allemaal beter slapen met een co-sleeper. Ben benieuwd.
Vanmiddag hadden we hier in het dorp Sint intocht. Lauren heeft lekker geslapen in de manduca.

Edit: vergeet ik helemaal de foto's van D. Wat een verschil zeg juud! Je mannetje groeit hard!
pi_133549726
Kyara wat goed. En wat een extra drukte zal dat opleveren :D

Juud wat een verschil maar wel duidelijk hetzelfde mannetje.

Luuk weer ziek. Beterschap voor hem.

Riley 10 maanden *O* dat betekend dat wij binnenkort ook volgen.

Pessie ben benieuwd naar de nacht. En die val niks aan overgehouden?

Hilz zonder de mini. Is wel relaxed op zich. En oma ook blij.

Fiedee au. Maar wat een bikkel. En zwaaien wat goed. Hier zit het er aan te komen maar hij doet het nog niet.
pi_133552507
Schoen gezet vanavond...ze snappen alleen niet dat je lief moet zijn om cadeautjes te krijgen:

pi_133552876
Hebben jullie misschien tips voor hoestende kindjes? Ze is doodmoe, maar hoest zichzelf steeds wakker en neem aan dat het pijn doet, want daarna is het brullen... Bepaald hoestdrankje? Druppels? Iets?
Sarcasme. Herken het.
pi_133553136
Oh jeetje Kyara, het een rechts een links spektakel gaat beginnen :D
pi_133553425
Geen tips helaas spirit volgens mij is het meeste voor oudere kindjes.

Kyara je vrolijke duo. Daar krijg je een hele kluif aan.
pi_133553988
Spirit, misschien dat gewoon thijmsiroop helpt, dat mag al vanaf 0 iig. Is natuurlijk niet echt medicijn tegen het hoesten, maar het verzacht wel het keeltje dus dan zou het haar minder pijn moeten doen...
pi_133554594
Wij hadden vandaag het Sinterklaasfeest bij mij op het werk. En aangezien ik zelf in de personeelsvereniging zit, en we tegenwoordig met steeds minder mensen zijn, heb ik er een boel werk aan verricht om voor 55 kindjes cadeaus, snoepgoed en verhaaltjes in het Grote Boek te krijgen. Wat ben ik blij dat het achter de rug is!! Het was net als in het Sinterklaasjournaal: er gaat altijd wel wat mis. Maar uiteindelijk is het best een geslaagde middag geweest geloof ik:

Ik had voor Femke zowel de wandelwagen als een draagdoek meegenomen voor het geval het haar wat teveel werd, maar ze heeft heel de middag op schoot gezeten, bij mij of bij papa, en heeft geen kik gegeven... modelkindje. (Lars daarentegen was een plakvlieg, heeft helemaal geen contact gehad met andere kindjes, geen woord gezongen etc.. was helemaal in zichzelf gekeerd. Weet eigenlijk niet of het zorgelijk is, maar voor hier is het nogal off-topic geloof ik)
  zaterdag 23 november 2013 @ 21:06:08 #49
259886 pessie
pi_133555300
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 20:07 schreef Spirit82 het volgende:
Hebben jullie misschien tips voor hoestende kindjes? Ze is doodmoe, maar hoest zichzelf steeds wakker en neem aan dat het pijn doet, want daarna is het brullen... Bepaald hoestdrankje? Druppels? Iets?
Luuf, bedje omhoog, buik slapen en veel drinken aanbieden. Verder gewoon uitzingen. Heb met Nathan van alles geprobeerd maar het enige wat echt werkt is het hem/haar in jouw geval zo makkelijk mogelijk maken.
  zaterdag 23 november 2013 @ 21:06:48 #50
259886 pessie
pi_133555335
Shandaly klinkt geslaagd! Denk niet dat je je zorgen hoeft te maken, mijn peuter doet dat ook.
pi_133555396
Wat een leuke foto's Shandaly! Klinkt als een geslaagde dag! En voor Lars zal het allemaal extra spannend zijn geweest. Volgens mij zijn er meer kindjes die dan in zichzelf keren,
pi_133555851
Leuke foto's Shandaly! Misschien was Lars een beetje overwhelmed door al het feestgeweld en alle indrukken?

en Kyara, wat heeft je duo een superleuke pyjama aan!

Wij zijn vanmiddag ook naar het Sinterklaasfeest geweest op het werk van mijn man. Niet voor E. want die is er nog veel te klein voor, maar hij heeft het samen met een collega georganiseerd (facilitair manager, dan hoort dat blijkbaar bij je functie) en moest er daarom bij zijn. E. was as cute as can be en ze lag tegen iedereen te lachen en te kraaien, ik was helemaal trotse moeder O+
pi_133556257
Hier is kyan al weer drie kwartier aan het huilen. Moe maar zo verkouden dat hij niet kan slapen. Rechtop is prima maar zodra hij in bed word gelegd is het bal.

En ik voel me schuldig want ik kan niets doen en mijn man lag al in bed. Die moet nu steeds de onrustige nachten en de vroege ochtenden op zich nemen en was kapot. Ik kan hier zo niet tegen :'(
  zaterdag 23 november 2013 @ 21:32:21 #54
259886 pessie
pi_133556418
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 21:28 schreef As1981 het volgende:
Hier is kyan al weer drie kwartier aan het huilen. Moe maar zo verkouden dat hij niet kan slapen. Rechtop is prima maar zodra hij in bed word gelegd is het bal.

En ik voel me schuldig want ik kan niets doen en mijn man lag al in bed. Die moet nu steeds de onrustige nachten en de vroege ochtenden op zich nemen en was kapot. Ik kan hier zo niet tegen :'(
:* , als jij nu rustig aan doet ben je des te sneller weer op de been en kun jij weer aan de slag. En wat sneu dat Kyan er zo'n last van heeft, hier werkt zoutoplossing in de neus en dan drinken goed. Maar misschien doe je dat al.
pi_133556496
Bij Kyara ook (alweer) zulke leuke foto's. Wat krijgen de meiden in hun schoen?
Ik heb allerlei schoencadeautjes liggen voor Lars, maar voor Femke eigenlijk niet. Ach, ik pak wel een oud babyspeeltje van Lars in ofzo, hebben ze beide toch niet door ;) We vergeten alleen telkens de schoen te zetten...

Pessie, Lauren had er zo te horen niet echt last van dat ze op de grond was terechtgekomen. Misschien was het wel precies haar bedoeling ;) Slapen jullie nu vanavond voor het eerst met een co-sleeper? Slaap lekker!

Fieder O+ Een bewust zwaaiende L... lief he? En een echte bikkel hoor!

Hilz, *O* voor de Efteling, maar -O- dat mini niet meegaat. Al is ie nu waarschijnlijk ook nog wel écht te klein voor de Efteling, en zelfs voor het Sprookjesbos. En lekker warm is het ook allerminst, dus waarschijnlijk wel een goede keuze. Lekker overal in, en oma ook een leuke dag!

Jee KJ, L alweer ziek? Arm ventje... Beterschap!

AM over 5 dagen al een dreumes in huis! Dat is ook tof! En je mag best nog een tijdje hier blijven meelezen/posten hoor :)

Riley alweer 10 maanden *O* Hoe is het nu bij jullie? Allebei weer helemaal 100% fit enzo?

Juud, wat leuk zo'n vergelijkingsfoto met een zelfde speen. Dan zie je pas echt hoe groot hij al is geworden he? Knap hoor! (En wat een leuke knuffelvos O+)

LB, wat een plaatje! Handig idd, zo'n slaapzak, en wat een leuk mutsje zo... Wij hebben eigenlijk standaard de wintervoetenzak in de MC tegenwoordig. Ziet er ook altijd wel lekker warm en kuns uit (zou bijna zelf in een MC vervoerd willen worden)

Ik vergeet nog een hoop, maar nu eerst even douchen (hopelijk val ik niet in slaap in de badkamer... :z )
pi_133556597
Ja zoutoplossing al gedaan en flesje ook al gehad, dit duurt al 2,5/3 weken vind het zo sneu. Een mannetje wat altijd zo goed sliep en er nu zo'n moeite mee heeft.

En ik weet het. Heb vanmiddag ook te veel gedaan zodat hij lekker kon slapen (3 km naar huis gelopen omdat hij in de wompat sliep en ik hem niet wakker wilde maken). Maar ik kan er niet tegem me zo hulpeloos te voelen.
pi_133556627
Ohhhh wat een lieve kindjes zijn er weer voorbij gekomen! :)

Meh, Zaïre zit nog steeds scheef in haar velletje (zo noem ik het dan).
Opa en oma hebben aangeboden dat ze bij hun logeren kan vanavond zodat we bij konden slapen,hebben de afgelopen week denk ik 3 uur per nacht oid geslapen en dat aanbod hebben we niet afgeslagen! (Ookal voelt het voor mij alsof ik haar nu gedumpt heb en haar in de steek laat) volgende week gaan we naar de osteopaat. Ben benieuwd hoe ze het bij opa en oma doet vanavond.
pi_133556679
Oja en sorry dat ik niet zoveel kan reageren, Heb m'n handen vol gehad de afgelopen week.
pi_133556777
Fijn dat jullie de gelegenheid krijgen om even bij te slapen Zaire!
pi_133557174
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 20:07 schreef Spirit82 het volgende:
Oei, herkenbaar. De ui werkt hier soms, maar wat wel echt werkt is een bekertje water op de verwarming, om de lucht wat minder droog te maken, verder heb ik de gouden tip ook nog niet gevonden :(

Zaïre, wat fijn dat je ff kan bijkomen. Enig idee waarom ze "scheef" in haar velletje zit?

As :*

Ja mooi he, baby's die papa's uitzwaaien!

Kyara, je meisjes onderweg!!! *O* wat knap! En ik ben stiekem ook erg benieuwd wat ze in hun schoen krijgen!

Riley al tien maanden *O*

Shandaly je kindjes O+

Juud, wat een verschil! Ik ga morgen eens zo'n minispeen aan Ow geven ;)

Kj beterschap! :*

En nu tijd om te slapen! Morgen lekker zwemmen met Ow!
pi_133557340
De meisjes krijgen allebei een blokboekje van Dikkie Dik in onder hun schoen. M krijgt een toettoet autootje (Bram Brandweer voor de kenners). De boekjes had ik een tijd geleden al op de kledingbeurs gekocht. Voor de volgende schoensessie liggen nog 2 tictacdvd's klaar. En op pakjesavond krijgen ze duplo en kleding. De duplo is dan eigenlijk voor alledrie. En met 3 kinderen heb je ook veel steentjes nodig.
pi_133557434
@Loj nee, ze is heel verdrietig de hele dag door, ze is niet ziek ( hebben haar laten onderzoeken) en ze krijgt genoeg voeding, we spelen vaak met haar maar ze lijkt zo ongelukkig. Haar huiltje klinkt ook alsof ze zelf niet zo goed weet wat ze moet ofzo, we weten het ook even niet meer nu.
  zaterdag 23 november 2013 @ 22:04:48 #63
259886 pessie
pi_133557585
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 22:00 schreef Zaire het volgende:
@Loj nee, ze is heel verdrietig de hele dag door, ze is niet ziek ( hebben haar laten onderzoeken) en ze krijgt genoeg voeding, we spelen vaak met haar maar ze lijkt zo ongelukkig. Haar huiltje klinkt ook alsof ze zelf niet zo goed weet wat ze moet ofzo, we weten het ook even niet meer nu.
Hoe oud is ze nu? Is ze al lang zo verdrietig?
pi_133557729
Duplo :D leuk!! (De rest ook natuurlijk) hier gaan we nu eerst voor megabloks... Ow vindt het fantastisch.

Vervelend Zaïre! Vooral als je niet weet wat het is. Soms kan je beter weten wat het is, dan dat je geen idee hebt. Vooral veel knuffelen zou ik zeggen! :*
En bij twijfel gewoon de ha stalken!

Ik ga hier trouwens net in bed leggen en pak een wat warmer slaaptruitje. Vervolgens vraagt m'n lieve vriendje of ik m'n truitje alsje wil uittrekken (en wil weggooien): het was t truitje dat ik aan had tijdens de bevalling (was ik zelf alweer vergeten). Hij had me zo ziek en open gesneden in dit truitje gezien, dat maakte hem heel verdrietig.... Is dat niet ontzettend lief! O+
pi_133557731
Wat sneu Zaire. Lijkt me inderdaad moeilijk.
pi_133557758
Is wel heel lief Loj, Ik denk niet dat mijn man uberhaupt nog weet wat ik tijdens de bevallingen aan had.
pi_133557832
Ze is nu bijna 12 weken, ik denk van afgelopen week dat ze zo is? Voorheen was ze een gelukkige baby, kan het zijn dat ze zich verveelt ofzo? We proberen genoeg met haar te spelen en als ze slaapt laten we haar met rust zodat ze zelf ook aan haar rust komt.

Ik twijfel enorm aan mezelf op het moment, misschien doe ik het wel niet goed, of had ik langer borstvoeding moeten geven.
*zit handen in het haar*
pi_133557847
Zaire, dat is lastig he..

Loj, wel lief. Ik weet dat het shirtje bij nr 1 weggegooid is bij thuiskomst, die van nr 2 weet ik niet eens zeker meer.

Ik heb hier een ziek(ig) meisje. Wat verhoging, en weinig willen drinken. We zitten nu op nog geen 500 ml de afgelopen 24 uur. Paracetamol bracht de verhoging wel omlaag. Ze lijkt verstopt te zitten nu we anti reflux voeding gebruiken. Gelukkig is ze nog wel vrolijk en alert, anders ging ik mij echt flink zorgen maken..

Ik heb afgelopen week weinig bijgelezen, we zijn een weekje weggeweest. Dat ging verder prima, en ze heeft daar ook voor de eerste keer gezwommen..
  zaterdag 23 november 2013 @ 22:21:55 #69
259886 pessie
pi_133558137
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 22:12 schreef Zaire het volgende:
Ze is nu bijna 12 weken, ik denk van afgelopen week dat ze zo is? Voorheen was ze een gelukkige baby, kan het zijn dat ze zich verveelt ofzo? We proberen genoeg met haar te spelen en als ze slaapt laten we haar met rust zodat ze zelf ook aan haar rust komt.

Ik twijfel enorm aan mezelf op het moment, misschien doe ik het wel niet goed, of had ik langer borstvoeding moeten geven.
*zit handen in het haar*
Ik zou zeggen een sprongetje (voor de mensen die nu kippenvel hebben, sorry) kinderen ontwikkelen zich heel snel het eerste jaar, en sommige periodes nog sneller. Vaak worden ze daar wast sikkeneurig van, tegen de tijd dat je het echt niet meer weet worden ze meestal weer zichzelf.
pi_133561411
Ik hoop dat het dat is, we hebben alles wat we kunnen bedenken geprobeerd, hoop dat het anders gaat bij opa en oma misschien word ze wel opgefokt of verdrietig van mij ofzo.

En @Loj haha ja knuffelen doe ik veel met haar, alleen lijkt het nu alsof ze me steeds weg duwt en ligt ze op m'n hoofd te hameren en zwaaien met haar armpjes :'(
pi_133566651
Welnee Zaïre, juist niet! Jij bent de veilige haven.
Houden jullie wat regelmaat aan? Wij hadden met drie maanden een duidelijke omslag toen we F steeds naar bed lieten gaan, wakker worden, spelen, flesje, nog even spelen en bij het eerste vermoeidheidssignaal naar bed. We hadden het boek Baby in een droomritme gebruikt om hem beter te laten slapen. We merkten dat hij toen minimaal een uur sliep. Als hij eerder wakker werd probeerden we hem weer te laten slapen om het uur vol te maken. Nog steeds merken we dat hij meteen minder ontspannen is als hij een keer vroeger wakker is (vaak omdat hij moet poepen :D). Hij is dan ook weer sneller moe. Als dat een paar meer gebeurt is ie echt overgevoelig en gaat hij om alles huilen enzo.

Bij dat weer in slaap brengen gingen we ook snel de huiltjes herkennen en konden we binnen twee dagen inschatten of hij weer zou gaan slapen of niet. En het werd makkelijker te zien of hij moe was. Als je haar beter kunt lezen dan wordt het wel makkelijker en dat duurt niet lang meer! Ze kan zich steeds beter uiten ^O^ Wordt ze vrolijker van en dan wordt het steeds relaxter en gezelliger O+

Ohja, en wij hebben met zes weken zelfs het CB gebeld omdat hij zo ongelukkig leek, terwijl F echt de makkelijkste baby ever is! Iedereen zit er wel eens even doorheen met de kleine. Vaak na zo'n dipje volgt er weer een piek! kuch, sprongetje kuch
pi_133566923
Oei Pessie dat is schrikken :X heeft ze helemaal niet gehuild joh? Over bikkel gesproken :+
Kyara die schoentjes O+ gaan ze nu ze bewegen hun eigen gang of vind je ze toch meestal bij elkaar in de buurt?
Shandaly wat een werk heb je gehad! Fijn dat het achter de rug is. Femke ligt lekker te vliegen O+ en arme Lars, wat een spanning! Lijkt mij heel normaal hoor
As wat moeilijk dat je mannetje zo verdrietig is. En dat jij niet goed uit de voeten kunt. :*
Zaire ik zeg ook sprongetje. Soms heeeeeeel zwaar :*
Loj lekker zwemmen (ik typte zwammen :') )
Laive fijn dat ze nog vrolijk is maar toch zielig. Lekker, een weekje weg! Foto? O-) Of wil je dat niet
pi_133566929
Zaire lastig zeg maar pessie en suiker spreken wijze woorden. Sterkte er mee.

Laiv beterschap voor je meisje

Suiker ik kan me dat dus niet voorstellen dat jullie daar het cb over gebeld hebben. F klinkt idd altijd super relaxed dus goed dat je het deelt.
pi_133566936
Wat zielig Zaïre. Ook voor jou! Kan me voorstellen dat je dan met je handen in t haar zit. Maar niet aan jezelf gaan twijfelen hoor.

Beterschap voor je meisje lv.
pi_133566945
Oh wat een week idd. Dat zijn wel altijd dingen die ik leuk vind.

En kyara hoe vond je drietal de cadeautjes?

Hier krijgt kyan met kerst/verjaardag ook duplo. Hij vind vooral beestjes/poppetjes fantastisch.
pi_133566983
Duplo en beestjes en poppetjes waren hier voor dana ook altijd een hit. Tegenwoordig trouwens nog steeds de poppetjes en beestjes..alleen dan met lego.
Ben benieuwd of floor dezelfde voorkeuren zal hebben :)
  zondag 24 november 2013 @ 09:16:32 #77
259886 pessie
pi_133567026
Co-sleeper was een succes! Alleen wakker om 1.30 en om 5.30! Toen lag ik wakker vande adrenaline van het vele slapen :P
pi_133567036
Wat fijn Pessie *O*
pi_133567082
Geweldig Pessie!! Heb je gevoed toen ze wakker werd? Of was het jouw nabijheid waardoor ze weer in slaap viel? Misschien een tip voor anderen met zware nachten!
pi_133567222
Pessie wat geweldig! Hopelijk is dit het begin van een hele relaxte periode!

As, hij was toen echt even niet ontspannen en wij vonden dat zo naar in te zien, want daarvoor leek hij veel relaxter!
Als ik nu terug kijk vind ik het wel een wonder hoe je dat aanvoelt want hij is nu echt een open boek :D
pi_133567670
Kyan ging net staan met 1 hand op de bank en 1 op tafel. Hiervoor trok hij zich nog echt op aan zijn handen, maar nu gebruikte hij zijn benen. En daarna deed hij een poging tot overstappen :o niet dat het hem lukte dus viel hij om maar toch
pi_133567682
Gaaf he suiker dat je je kind steeds beter kan lezen. En dan nog zit je soms met je handen in je haar.
pi_133567717
Oh en ik ben zo niet gewend dat mijn baby op zoek gaat naar eten. Ik was even met mijn man in gesprek en ineens zie ik dat kyan zijn mond onder zit. Wij verbaasd want we hadden al het eten en drinken al weggehaald. Lag er blijbaar een chocolade munt op de grond (in de verpakking) en heeft hij die leeggezogen. En die blik toen hij zag dat wij het door hadden O+
pi_133568654
Haha Ass. O+

Laiv beterschap.

Zaïre klinkt inderdaad als een sprong :*

Hier een klagerig meisje dat niet wilt slapen. Wel heel moe. Zo ken ik haar dus niet.
pi_133568773
As, was een deugniet!

V. heeft vanmorgen 2 x 100 mL gedronken, als ze dat vandaag doorzet is het iig weer wat beter. Ze blijft wel spugerig jammergenoeg. Morgen toch maar even de huisarts bellen.

En een fotootje volgt zo nog wel even, ik haal hem alleen later vandaag wel weer weg..
  zondag 24 november 2013 @ 12:00:04 #86
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133568999
As :D Wat een deugniet!

Pessie wat fijn dat de co-sleeper een succes was *O*

Laiv, arm ding.. Gelukkig drinkt ze wel goed. Beterschap :*

We vonden T. vanmorgen schuin bijna bovenin z'n ledikant met z'n hoofd tegen de zijkant aan, deken+laken helemaal weggetrapt. Niet zo gek dat hij zo lag te huilen :+
Hij kruipt de laatste dagen sowieso vaak naar boven. Wat kan daartegen helpen? Een slaapzakje?

Verder is hij zó leuk! Lacht om alles en iedereen O+ Heerlijk ventje!
pi_133569091
En mijn blije ei weer weg... O+

[ Bericht 51% gewijzigd door laiveneertiekje op 24-11-2013 16:40:20 ]
  zondag 24 november 2013 @ 12:07:43 #88
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133569172
Ah wat een schatje O+ Mooie donkere ogen!
  zondag 24 november 2013 @ 12:23:20 #89
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133569511
Mooi popje Laiv! O+ hopelijk knapt ze snel op!

GotC, hier hielp een slaapzakje inderdaad tegen het kruipen. Eerder vond ik E ook elke ochtend met dr hoofd klem tegen de rand van de wieg :')
  zondag 24 november 2013 @ 12:26:59 #90
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133569593
Verder nog een :* voor As en Zaire... ik denk ook sprongetje

Pessie wat heerlijk dat de cosleeper helpt!

Kyara, vooruitgang! :D Succes ermee :+

En nu weet deze zeef t niet meer :') Dus schep ik nog even op over mijn meisje dat gisteren tot 22:30 súpergezellig was op de housewarming O+ en daarna als een roosje in de auto heeft geslapen :z
  zondag 24 november 2013 @ 13:34:46 #91
259886 pessie
pi_133571380
Laiv wat een schatje.

As, dikke deugneit!

Lb, fijn dat het goed ging.

Xm, hoe was de verjaardag?

Gotc, slaap zakje inderdaad.
  zondag 24 november 2013 @ 13:36:12 #92
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133571427
:D Top LB, gaan we dat zsm halen, waarschijnlijk de newborn van de Prenatal.

Belangrijkste is dat het hoofdgat niet te groot is toch? Hoe kan je dat eigenlijk meten? :+
En gebruik je dan nog laken/deken?

Fijn dar de housewarming leuk was en goed ging :)
  zondag 24 november 2013 @ 13:37:16 #93
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_133571470
GotC, slaapzakje, helpt iig tegen het koud krijgen. Het naar boven kruipen ging hier met slaapzak gewoon door, en J. Ligt nu dus voortaan gewoon boven in zn bed, tegen het hout aan. Hoe vaak ik m 's nachts ook terugleg, daar eindigt ie wel steeds.
pi_133571582
As wat goed!! Binnenkort loopt hij gewoon joh :o en wat een boef zeg, chocolademunten eten :D :D :D
Laiv wat is ze mooi O+
Gotc het belangrijkste is idd dat het hoofd niet in de slaapzak kan raken. Dus kleine hoofdopening. Dit is heel moeilijk te vinden. Tip: Met wat steekjes in beide zijkanten kun je zelf de hoofdopening kleiner maken. Daarvoor hoef je niet eens handig te zijn met naald en draad. En dan kun je die later zo weer losknippen

Wij zijn net naar de Intratuin geweest, kerstsfeer O+ L was onder de indruk van de lichtgevende ijsberen haha. En ook de konijntjes en visjes waren een hit. Zo leuk!!!!
  zondag 24 november 2013 @ 13:41:41 #95
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_133571588
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2013 13:36 schreef GotC het volgende:
:D Top LB, gaan we dat zsm halen, waarschijnlijk de newborn van de Prenatal.

Belangrijkste is dat het hoofdgat niet te groot is toch? Hoe kan je dat eigenlijk meten? :+
En gebruik je dan nog laken/deken?

Fijn dar de housewarming leuk was en goed ging :)
Ik denk dat als je een slaapzak van 60cm koopt (past dat nog?) het hoofdgat niet snel te groot zal zijn. Hier hadden ze bij de babysuperstore ;( ook maat 70cm, dat was ideaal, want de 80/90cm was nog veel te groot toen ie niet meer in 60cm paste.

Verder gewoon slaapzakken van de hema, met afritsbare mouwen. Hier slaapzak + deken, maar een enorme koukleum. Dat is gewoon proberen. Te koud met alleen slaapzak? Laken er over. Nog steeds te koud? Dekentje erbij.
pi_133571656
Laiv wat een mooi meisje.

Gotc bij beide kinderen op dat punt overgegaan naar een slaapzakje en daarna geen lakentje en deken meer. Ze gaan hier het hele bed door.
Mijn oudste ging pas weer onder een dekbed slapen toen hij over ging naar zijn grote bed, maar toen ook geen slaapzak meer.
pi_133571772
Oh ja fieder dat wil ik ook nog doen. Fasinerend he die lichtjes. Ik vrees voor de kerstboom dit jaar dus heb ik plastic ballen en kerstbalkaarten gekocht in mickey mouse en cars thema. Alternatieve boom dus.

En lopen ik ben heel benieuwd wanneer hij dat gaat doen.

Wij hebben hier ook nog steeds slaapzakjes van 70 cm
pi_133572042
Hier nu sinds een week of 3 maat 70 slaapzakje. Heb er een van de prenatal met een opening (met klittenband) zodat deze ook in de maxicosi te gebruiken is. Er handig als je ooit ergens bent en je hem in een campingbedje even laat slapen kun je hem daarna met slaapzak en al in de maxicosi leggen hoef je niet nog te winkelen met een jasje e.d. Vond ik zelf erg handig! (En verder hebben ze er geen last van want gewoon dicht)
pi_133572066
Ik kan ook echt een Combisleeper aanbevelen trouwens. Ik heb er 3 via marktplaats gekocht, supergoedkoop. Ben je voor alle seizoenen klaar. Kunnen ook in de maxicosi
pi_133573206
Even een vraagje zonder bijlezen: ik heb hier volgens mij wel eens foto's van babies met van die kwijldoekjes om gezien. Waar kopen jullie die + van welk merk? Bij Prenatal zag ik ze hangen en waren ze 9,- per stuk, vond ik nogal duur!?
  zondag 24 november 2013 @ 14:25:30 #101
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133573215
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 13:55 schreef Fieder het volgende:
Ik kan ook echt een Combisleeper aanbevelen trouwens. Ik heb er 3 via marktplaats gekocht, supergoedkoop. Ben je voor alle seizoenen klaar. Kunnen ook in de maxicosi
Noor ligt daar ook in, inmiddels met binnenzak, maar ze heeft het nog vrij fris erin.

Verjaardag was ok. Toen ze meuterig begon te worden, zijn we weggegaan.

Zaïre, ik denk ook sprongetje! Komt goed!

Verder net even 60cc kv gegeven, ze lust het nog. Wilden we even proberen, niet dat we straks zitten met een baby die niks te drinken meer wil :').

Ze is trouwens echt enorm aan het tanken gister en vandaag. Schade inhalen denk ik!
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  zondag 24 november 2013 @ 14:29:49 #102
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133573353
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 14:25 schreef Juud-- het volgende:
Even een vraagje zonder bijlezen: ik heb hier volgens mij wel eens foto's van babies met van die kwijldoekjes om gezien. Waar kopen jullie die + van welk merk? Bij Prenatal zag ik ze hangen en waren ze 9,- per stuk, vond ik nogal duur!?
H&M heeft ze ook, en Spees_Eend had een geniale stash volgens mij van ebay!
  zondag 24 november 2013 @ 14:30:53 #103
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_133573390
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 14:25 schreef Juud-- het volgende:
Ebay! Ik heb ze van bubbabibs.co.uk en van funkygiraffe.co.uk (zoeken op bib). Heel veel keus in kleuren en printjes. Waren niet zo heel duur, geloof 10 voor 22 euro ofzo? Weet niet meer wat ik precies betaald heb. Is al een half jaar geleden, en ze worden hier intensief gebruikt. Blijven ook mooi van kleur.

De eBay tip kwam destijds idd van Spees. Beste tip ever! Naast die van de meisjesbroekjes van de wibra die ook kunnen voor jongens :D

9 euro per stuk is echt belachelijk, niet doen!
  zondag 24 november 2013 @ 14:31:58 #104
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133573428
Dank dames, hier kan ik wat mee! Hij is nu 57 cm met hoofdomtrek van 40 cm, dus ik ga even shoppen. Ik wil gewoon ook graag van de Prenatal cadeaubonnen af :+

Juud, wij hebben ze van de Next :) 3 voor ¤7.
pi_133573449
Jullie zijn geweldig, thanks!!
pi_133573706
Als je een beetje handig bent gewoon zelf maken.
Mijn moeder heeft er voor de oudste een stapel gemaakt. Echt ideaal.

En ik kom hier weer even zagen over het poepen van Rosalie. Want mèn wat ben ik blij dat ik een afspraak heb gemaakt. Gisteren bij mijn ouders kwam er in 3 fases weer wat uit, waarbij de laatste zo groot was dat ze allemaal haarscheurtjes op liep. En krijsen!! Ik kon wel janken.
Vandaag weer hetzelfde. Ligt ze zeker een kwartier tot een half uur enorm te werken......niks -O-
Dus toch maar weer een klysma gegeven om het eruit te krijgen. Weer een enorme krijsbui en een harde drol, maar verder niks.
Normaal is het zo dat wanneer de 'kurk' eruit is, ze tot haar nek onder zit omdat de rest dan ook mee komt. Nu dus niet dus ik vraag me af of alles eruit is.
Het wordt dus alleen maar erger.
Ik hoop zo op een duidelijke aanpak donderdag.

Zo zielig want verder is ze zo lief en vrolijk en ondeugend en en en O+
Ze doet nu af e toe ook Mogli na :D

Ik lees trouwens nagenoeg alles mee hoor, maar vaak zijn mijn reacties dan nogal mosterd na de maaltijd en is alles er al over gezegd dus dan reageer ik maar niet meer.
  zondag 24 november 2013 @ 14:42:17 #107
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_133573780
Juud, ik had de linkjes bewaard in mijn favorieten:

http://www.ebay.co.uk/itm(...)e=ADME:X:RTQ:GB:1123

http://stores.ebay.co.uk/stuff4littlepeople/

Die twee zijn iig betrouwbaar, en leveren redelijk snel.

Ik zou ze niet kunnen maken voor dit bedrag, dus ben er niet eens aan begonnen (naaimachine en ik zijn geen goede combi).
pi_133573928
Ah MM, super! Ik zat al te zoeken op ebay maar vond niet echt wat ik zocht. Thanks a lot!!
  zondag 24 november 2013 @ 14:50:21 #109
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_133574060
Ik geloof dat je bij de ene in de bevestiging van de aankoop moet aangeven welke je precies wilt, en dat je bij de ander later een mailtje krijgt met daarin ene linkje naar de keuze-site. Alleen de gratis slab mag je niet kiezen en dat was dus ook niet zo'n leuke in mijn geval... bestel ik allemaal jongenskleuren, krijg ik een wit/gele erbij :(
pi_133574120
Ja ik zie het inderdaad :) Nou, dit gaat helemaal goedkomen. Ik dacht dat kindjes vooral kwijlden bij het tandjeskrijgen, maar die van mij is ook zon kwijlbak..elke dag d'r jurk helemaal nat.
ajoh, dan gebruik je die slab voor als je kind bijv. wortel eet of iets anders wat er moeilijk uitgaat in de was ;)
pi_133574248
En anders de Amerikaanse Ebay... Duurt wat langer, maar is wel goedkoper! Zoeken op baby bandana bibs of dribble catchers :)
pi_133574264
Danic, wat sneu zeg! Fijn dat er al een afspraak staat.

V. drinkt nu beter, maar ze zit zo verstopt, echt sneu. Ik bel morgen ook gelijk maar voor een oplossing.
  zondag 24 november 2013 @ 15:14:36 #113
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133574934
Oh danic wat enorm triest :'( Ik zou zelf in tranen uitbarsten! Goed dat je de afspraak nog hebt staan, want zo kan het toch niet langer doorgaan.. Ben benieuwd naar de eventuele oplossing :*
  zondag 24 november 2013 @ 15:21:03 #114
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_133575131
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 14:52 schreef Juud-- het volgende:
Ja ik zie het inderdaad :) Nou, dit gaat helemaal goedkomen. Ik dacht dat kindjes vooral kwijlden bij het tandjeskrijgen, maar die van mij is ook zon kwijlbak..elke dag d'r jurk helemaal nat.
ajoh, dan gebruik je die slab voor als je kind bijv. wortel eet of iets anders wat er moeilijk uitgaat in de was ;)
Hier ook zo'n kwijlerd. Lekker op d'r knuistje zuigen :9~ :')

Ik ga de tips ook even opslaan. Ook over het slaapzakje. Ik dacht namelijk dat ze op maat moesten zijn.
  zondag 24 november 2013 @ 15:21:16 #115
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_133575137
Mooie foto Laiv! Knap meisje!

Wat goed van Kyan As!

Danic, wat klinkt dat naar. Kan me voorstellen dat je blij bent dat er een afspraak staat.

Met slaapzak waren ze hier trouwens ook al snel all over the place in hun bed. Maar dat hadden ze het in elk geval niet koud :+ En ze kwamen ook niet met hun hoofd onder de dekens :X

Sinterklaas cadeautjes waren leuk. Vooral M vond zijn autootje helemaal het einde. Verder een beetje een lummeldagje. Toen de kinderen om half 10 weer in bed lagen ook nog "eventjes" gaan liggen. Ik schrok om 11.30 uur wakker. Toen de kinderen ook maar weer uit bed geplukt want anders is dat hele schema weer in de war en daar wordt niemand hier gezelliger van. Man werd zelfs pas rond 13.00 wakker. Maar nu dus beetje brak en geen zin om iets te doen.....
  zondag 24 november 2013 @ 15:22:25 #116
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_133575172
Danic wat naar ;(
  zondag 24 november 2013 @ 15:23:24 #117
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_133575210
Oh ja, leuk Intratuin Fieder! Wil ik binnenkort ook nog naar toe.
  zondag 24 november 2013 @ 15:41:29 #118
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133575890
Oh danic... het klinkt zo naar ;(

Kyara, lekker zo'n lummeldagje!
Hier werden we om 5:30 wakker van een kotsende kat naast t bed, baby in bed genomen en toen was het ineens 9:15 :o O+ Sindsdien een heerlijk gezellig kind dat net dr eerste halve soepstengel heeft gehad :Y) Helaas heb ik zelf een knallende koppijn, dus alles gaat fijn rustig aan :')
pi_133575992
En trouwens nog bedankt voor de reacties, ik vind haar natuurlijk het mooiste kind van de wereld, maar het is ook leuk om van anderen te horen.. O+
pi_133576103
Danic dat klinkt echt zooooo pijnlijk, en lijkt me ook heel moeilijk om te zien :'( goed dat jullie naar een arts gaan!

Hier een rustig weekendje, lekker met z'n drieën, beetje sinterklaasinkopen doen en vanavond komen er vrienden spelletje doen. Baby ligt nu net een kwartiertje in bed en dat is d'r eerste slaapje van de dag, eerder was ze echt te wakker! Gekkie!
pi_133576179
We hebben vandaag Luuk zijn verjaardag gevierd. Hij is pas dinsdag jarig, maar vandaag kwam beter uit dan volgend weekend. Vannacht was weer drama. Luuk heeft ruim uur gehuild en we kregen hem niet stil. Uiteindelijk is hij in slaap gevallen in zijn bed met het licht aan. Dat heb ik 20 minuten later uit gedaan. Dat was rond 2 uur.
Luuk had vanmorgen nog koorts, en kon zijn draai niet vinden op zijn feestje. Hij kreeg een eigen slagroom taart, maar wilde er niks van weten..
Arm ding. Hij was na een uurtje slapen alweer wakker, N is nu een rondje met hem lopen.

*poef* nu is het weg
  zondag 24 november 2013 @ 15:49:39 #122
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133576237
Ah... arme (bijna) jarige Luuk! :*
Wel een mooie foto en lekkere taart :Y)
pi_133577171
Ahh KJ. :*
  zondag 24 november 2013 @ 16:31:04 #124
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_133577450
Wat sneu KJ.
pi_133577756
Wat zielig KJ zeker zo op zijn eigen feestje.
Wat heeft hij gehad als cadeau?

Wat heerlijk kyara dat jullie nog even hebben kunnen slapen ondanks het brakke gevoel.
Een echte zondag dus.
pi_133578009
Van ons heeft ie niks gehad :@ We hebben al zoveel speelgoed in huis. Straks als hij zich optrekt kan ie met Sofiedr oude loophuis spelen, maar nu zou dat ding nog in de weg staan. Verder heeft ie veel auto's een tol en een treinbaan gehad.
*poef* nu is het weg
pi_133580523
Zo, even teruggebladerd.

Ik kwam LB's mcbaby tegen O+ Wat een poppetje!
Ik snap zelf nooit zo goed het slaapzak in mc idee trouwens. Ik zit zelf ook niet met mn jas aan in de auto, F krijgt het bloedheet als ik hem een jas aan trek. Dus zo'n slaapzak is helemaal heet!

Gotc hoe was het met je oom en tante? Bijzonder dat ze er waren!
Bij ons hielp de slaapzak idd tegen het omhoog kruipen. Daarbij: slaapzakken O+ Het hoofd mag niet door het gat naar binnen kunnen. Dus best makkelijk te testen ;) Ons eerste slaapzakje was van Jollein, maar ik weet niet meer precies hoe oud F toen was. Het is een hele dunne zomerslaapzak anders had ik 'm je toegestuurd.
Wij stoppen F nog wel in onder een lakentje en leggen een dun dekentje over hem heen. Ik denk dat dat laatste meer voor ons eigen gevoel is. Het instoppen hoort een beetje bij het ritueel.

XM wat tof dat het goed ging op de verjaardag ^O^ En mutserig worden ze allemaal een keer (tenzij je ze kunt laten slapen daar)!

Kyara, samen op pad! :D O+
Of apart van elkaar dus :X
Leuk dat sinterklaas een succes was!

Omen nog gefeliciteerd met Riley, 10 maanden :o

KJ ik kan me zo goed voorstellen dat je het zat wordt dat ziek zijn. Ik hoop echt dat het binnenkort een keer over is voor jullie!
Die foto is echt mooi met de taart O+ Ondanks dat de herinnering nu wat minder is..

Hil hoe was het zonder mini in de Efteling? We zagen dat je ook oud en nieuw kunt vieren daar, kost geloof ik ongeveer ¤ 35,- en er zijn een aantal attracties tot middernacht open! Maar ja, dat is niet echt leuk voor F en ik wil in de python en dan moet ik hem toch ergens laten. Maar om hem met oud en nieuw ergens te laten logeren vind ik ook weer een gek idee.. toch maar niet dus.

Wat een beweeglijke bikkels allemaal! Uit bed vellen en omvallen vanuit staan.. Ze zijn zo sterk he, F gaat nu ook half rechtop zitten maar dan valt hij nog wel eens op zijn bolletje. Geen enkel probleem!

Shandaly wat een leuke foto's! Wat wordt Femke al groot! En Sinterklaas doet de gekste dingen met kinderen, ik ben zelf wel eens in een pietenpak gekropen en ik heb de meest uiteenlopende reacties gezien. Ik zou me niet teveel zorgen over Lars maken. Het is gewoon heel heftig!

As, het is verboden om je schuldig te voelen :*

Spirit ik zou inderdaad zoutoplossing (blijven) gebruiken om het slijm wat dunner te maken, of het nou in de neus of keel zit, het hoest wat makkelijker op. Keelpijn, daar heb ik dan weer geen ervaring mee..

laiveneertiekje, wat leuk dat jullie een toffe week hebben gehad! Hoe beviel het zwemmen?

Fieder de vissen, wat een leuke tip! Gaan we ook een keer naar kijken :Y

danic :X Oh wat klinkt dat toch naar :'( Wat duren vier dagen dan nog lang! Ik hoop echt dat ze iets voor jullie kunnen betekenen.

Hier gaat het z'n leuke gangetje, gisteren gingen we bij vrienden eten, toen we binnen kwamen een fles gegeven en toen is hij naar bed gegaan. Sliep direct en sloeg voor het gemak de laatste fles maar over. Jammer dat ze hem niet langer konden zien, maar wij hadden dus wel een hele gezellige rustige kaasfondue-avond en konden hun kinderen eens wat aandacht geven! Toen we weggingen werd hij wakker, heeft hij nog even stralend gelachen voor de foto's, de weg naar huis gebabbeld en toen hij zijn bed zag sliep hij alweer. Dan kunnen we hem wel opvreten, wat is het toch een heerlijk makkelijk kind!
Vandaag hebben we een familietour gedaan, was erg gezellig! Hij lachte naar zijn kleine nichtje en ze lachte terug O+ En zijn grote neef (2,5) ziet F nu echt als kind en ging hem vertellen dat hij de autootjes niet op moest eten :D
F sloeg een slaapje over, dat is hij nu aan 't inhalen.

Morgen ga ik eindelijk weer yoga'en! Om 9:00, ik bedacht ineens hoe handig dat is als je toch al zo vroeg wakker wordt! Als ik moet werken hoef ik pas om 12:00 dus dat kan makkelijk ^O^
pi_133581070
Das toch prima KJ. Ik was er juist benieuwd naar omdat ik het zelf ook lastig kon bedenken.
Hij krijgt nu de grote dierentuin van duplo.

Suiker wat fijn dat F zo makkelijk is. In de avonden zijn we eigenlijk altijd thuis dus geen idee hoe dat hier zou gaan als we hem elders zouden laten slapen en dan weer meenemen.
En yoga leuk volgens mij is dat er ook voor baby's kan je samen met F.

Danic hopelijk kunnen ze jullie donderdag helpen.
pi_133581531
Danic wat vreselijk zielig :'( ik hoop echt dat je een fijne arts treft
KJ arme Luuk :* hopelijk voelt hij zich snel beter, dit is niet leuk
pi_133581716
Klinkt goed Suiker! Hoe doet de rest dat eigenlijk met avondjes bij vrienden? Eigenlijk komt bij ons iedereen hier meestal. Eerste maanden namen we baby wel eens mee in draagdoek maar nu niet meer. Was het nu op loopafstand en sliep F daar in het bedje van kinderen van vrienden?

Met Sint en kerst vind ik het ook leuk om tot laat te blijven maar zie een late treintocht niet echt zitten met baby. Auto lenen dan denk ik. Maar plukken jullie kind dan gewoon rond 23 uit bed en dan in auto verder slapen? Ben best benieuwd hoe dat zou gaan.
  zondag 24 november 2013 @ 18:55:17 #131
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133581775
Suiker _O_

En ik was met E met de trein, dus moest eerst naar het station lopen en had daarom de slaapzak aangedaan :Y Voetenzak hebben we alleen voor de buggyinzet namelijk.

's Avonds gingen we met de auto terug, toen was het inderdaad te warm.
  zondag 24 november 2013 @ 19:13:19 #132
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_133582419
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 18:53 schreef Olf het volgende:
Klinkt goed Suiker! Hoe doet de rest dat eigenlijk met avondjes bij vrienden? Eigenlijk komt bij ons iedereen hier meestal. Eerste maanden namen we baby wel eens mee in draagdoek maar nu niet meer. Was het nu op loopafstand en sliep F daar in het bedje van kinderen van vrienden?

Met Sint en kerst vind ik het ook leuk om tot laat te blijven maar zie een late treintocht niet echt zitten met baby. Auto lenen dan denk ik. Maar plukken jullie kind dan gewoon rond 23 uit bed en dan in auto verder slapen? Ben best benieuwd hoe dat zou gaan.
Wij nemen J. gewoon mee, leggen hem bij vrienden in (camping)bed in combisleeper slaapzak, want daar zit een handig maxi-cosi gordel gat in. Babyfoon mee, en alles prima. Als we naar huis gaan, gaat ie zo de maxi-cosi in, en thuis meteen in bed. Gaat meestal prima. Nu hebben wij een vrij makkelijke slaper (vreemde bedjes meestal geen probleem), dus weet niet of dit bij elk kind zo werkt.
pi_133582505
Ik ging er eigenlijk al vanuit dat je niet met de auto ging LB. Ik neem dan vaak een wikkeldoek/dekentje mee die ik over haar heen leg in de mc. Lekker warm. En he kan hem goed instoppen aan de zijkanten.

KJ mooie foto, maar wat sneu dat hij nog zo ziek was op zijn verjaardag. Ik heb dinsdag een achterlijk lange werkdag dus ik ga het dan vast vergeten.
Daarom: alvast gefeliciteerd!
Cadeau vind ik ook moeilijk. Zeker met twee kindjes van hetzelfde geslacht. Ik vind kerst al drama. En eva herkent alles dus die is niet voor de gek te houden en herkent haar oude speelgoed als ik dag voor Rosalie zou inpakken.

Olf goede vraag. Ik blijf 's avonds liever thuis. Gisteren zijn we een dag in zeeland geweest en zijn we om 19.00 na het eten gaan rijden.
Ik had vandaag twee hele gezellige kinderen :')
pi_133582510
As ik snap dat nooit, hoe kun je nou nergens aan denken als je op je baby moet letten? Volgens mij is dat stiekem een soort babygym met yogahoudingen ofzo. Ik wil juist even een moment helemaal voor mezelf, dus F mag even bij meneer Sugah blijven :+

We doen het eigenlijk best vaak, als het donker is slaapt F goed in de mc dus plukken we hem inderdaad gewoon uit bed. Het maakt ook niet uit waar we zijn, want hij slaapt overal prima. Soms slaapt hij dan pas thuis weer verder maar ik merk daar de volgende dag niks van dus hij kan het blijkbaar hebben.

Maar gaan jullie dan nooit bij vrienden eten ofzo? Overdag moeten ze toch ook slaapjes doen, dat is toch niet heel anders?

LB het staat zo leuk maar die koeka zak heb ik alleen gebruikt om van het zkh naar huis te gaan :@

Olf slaapt ze niet meer in de doek? Met draagzak lijkt de trein mij best prima. Maar ik ben verwend met onze auto.
pi_133582691
Echt?? Die koekazak was Rosalie dr tweede vel de eerste 3 maanden ofzo.
Zou die nu nog te gebruiken zijn? Of is ze daar te groot voor?
(Edit, ze woonde dus niet in de mc hè :+ ze sliep er als ieniemieniebaby in. Soort slaapzakidee dus)
pi_133582810
Het was hier de eerste maanden 27 graden in huis, tegenvaller ;)
pi_133582965
Zaire, wat k#t dat je meisje zo niet fijn in d'r velletje zit... Ik hoop ook dat het een sprongetje is. Gebruik je een draagdoek? Hier helpt dat altijd heel goed, lekker plakken en eventueel buiten een (flinke) wandeling maken. Frisse lucht en een andere 'omgeving' kunnen ook net weer even voor wat verandering zorgen. Lief dat ze uit logeren mocht en jullie wat slaap in konden halen. Hoe heeft ze elders geslapen? En niet twijfelen aan jezelf hoor! Ik heb hier elke keer gemerkt dat ik het beste kan doen wat ik het eerste ingegeven krijg. Probeer ik eerst andere dingen, kom ik elke keer toch weer uit bij die eerste ingeving. Knuffel lekker met d'r en neem ook echt de hulp aan die geboden wordt zodat je zelf ook even kunt ontspannen tussendoor :*

Danic, agossie, dat klinkt zo ontzettend triest! Ik zou ook meehuilen... Ik hoop echt heel hard mee dat er snel een oplossing is :*

Pessie, wat goed dat het co-sleepen een succes was! Dat deze stijgende lijn zich maar voortzet!

Ik lees al sinds woensdag geloof ik wel mee, maar elke keer geen tijd om te reageren...

LB, wat een snoetje O+

Laiv, ook al zo'n prachtig meisje O+

Luuk alweer bijna 1 jaar :o Hopelijk knapt ie snel weer op KJ :*

Suiker, relaxed hoor dat F. zo'n makkelijk, vrolijk en gezellig jommetje is O+

Slaapzakken ^O^ Ik moet nog even twee winterzakken scoren!

Verder eten wij nooit bij vrienden en vrienden ook nooit bij ons.
  zondag 24 november 2013 @ 19:30:13 #138
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133583108
Suiker, wat een post! _O_
Vond het ook erg leuk dat m'n oom en tante langskwamen O+ T. was helemaal verliefd op m'n oom, bleef maar naar hem lachen. En bij m'n tante werd hij helemaal rustig van haar stem. Tof O+
En ook bedankt voor het advies mbt slaapzak!
Wat hebben jullie een relaxed leventje zeg met z'n 3en! Ik vind je altijd zo gelukkig en tevreden klinken O+

Twijfel nu wel over een combisleeper.. *denkt* Al is een goedkopere slaapzak om te proberen wel verstandiger denk ik.

KJ, wat sneu dat Luuk zich niet lekker voelde op z'n verjaardag -O- Wel lieve foto met z'n taart!

Wij gebruiken T.'s Wallaboo voor in de MaxiCosi en in de wandelwagen. Heerlijk, zo'n schaap om in te liggen! Ik wil er ook wel in liggen :D Vind het alleen lastig in de wandelwagen wat hij nou aan moet, hij heeft het snel warm namelijk. Want wandelwagen = dekje, schaap, kleding. Best warm dus! Maarja..het is ook herfst :')
pi_133583322
Overdag slaapt Kyan bij mij in de drager als ik op visite ga, maar dan slaapt hij wel kort. En eigenlijk hebben wij amper vrienden, dus daar in de avond eten doen we dus ook niet. Wel familie die wat ver woont, dus dan blijven we daar tot max 20.00 uur, slapen ze hopelijk in de auto en leggen we ze daarna in bed. Wel doen we altijd al de pyjama aan voordat we dan gaan rijden.

En suiker het zou ook niks voor mij zijn hoor. Mijn kind zit sowieso niet stil, dus volgens mij ben ik dan achter hem aan het aankruipen i.p.v. te ontspannen. En even lekker tijd voor jezelf is ook heel erg nodig.
Dus lekker van genieten.

Hier doen we niks extra's in de mc. Maar we gebruiken hem dan ook alleen voor in de auto. We hebben nog wel een deken liggen voor het geval het wel heel koud gaat worden.
Verder hebben we een voetenzak voor de buggy maar die gebruiken we ook nog niet. Afgelopen zaterdag had ik hem een fleecepak aangedaan en hebben ook nog een skipak voor straks. Maar mijn kinderen hebben het niet zo snel koud, dus dat scheelt.
pi_133583538
Dat fleecepak vind ik ook heel handig en het is groot, dus trekt wat makkelijker aan dan die kleine mouwtjes van zijn winterjas! De voetenzak van de buggyinzet hebben we daardoor ook nog niet gebruikt. F speelt ook graag met z'n voeten en dat kan gewoon met een fleecepak ;)

Tot nu was het natuurlijk heel makkelijk dat F gewoon ergens midden op een bed kon slapen. Maar sinds een week of twee vertrouw ik dat niet meer, het is dus tijd om een campingbedje aan te schaffen voor als we bij kinderloze vrienden zijn.
We nemen wel altijd zijn eigen slaapzak, knuffeldoekje en de babyfoon (voor de slaapmelodietjes) mee. Ik heb een beetje gefreakt vanaf het begin gezorgd dat we alle voorwaarden om in slaap te vallen overal mee naartoe kunnen nemen, dat is nu wel prettig!
pi_133583687
een stukje gelezen maar niet alles. en veel weer vergeten.
sneue luuk ziek op je eigen feestje
danic wat klinkt dat ontzettend naar zeg. wat fijn dat de afspraak volgende week al is.

Hier gisteren sint van vriend zijn werk gehad. sac niet meegenomen we zijn maar even gegaan en dat was voor ean prima.

Ik heb hier nog tig slaapzakken van ean geen combi maar ik denk dat ik die ook niet aan ga schaffen

speelgoed is hier ook moeilijk ik heb echt geen idee ons huis puilt al uit.
pi_133583786
Hmmm ik zie het niet zitten om na slaaptijd met baby op fiets of in trein te zitten, en dan ook nog eens campingbedje te moeten meeslepen. Dat is dan denk ik de pech van geen auto hebben. Gelukkig hebben we geen vrienden met kinderen dus vinden ze het nooit erg hier te komen ;) baby slaapt inderdaad niet meer in draagdoek in principe.
pi_133583910
Suiker wij hebben zo'n travlet cot, is ligt en klein om mee te nemen. De oudste heeft er nooit in geslapen, maar ik hoop dat kyan dat wel gaat doen. Die is over het algemeen wel een makkelijkere slaper dan Yaro.
pi_133584165
Oja dat kan natuurlijk ook!

Olf als ze niet slaapt in de doek snap ik dat wel! F merkt echt niks als hij slaapt in de draagzak dus dan kan ik de Dom beklimmen als ik wil.
Je kunt altijd vragen of wij onze auto toevallig niet nodig hebben.

Die travel cot is een goede tip zeg! Zit daar eigenlijk een matrasje in? (Ja dus) Ik ga even googlen, bedankt!
Edit: ziet er goed uit As! We gaan t een keer proberen met die van m'n schoonzus. Als het werkt MP op!

[ Bericht 13% gewijzigd door Suikertante op 24-11-2013 20:00:13 ]
pi_133584337
Jaaaaaaa zo'n deryan staat nog op ons verlanglijstje inderdaad voor zulke gelegenheden! Misschien toch echt eens aanschaffen binnenkort. We waren trouwens tot ze een half jaar was wel heel makkelijk met meenemen maar dat gaat nu gewoon wat moeilijker allemaal.

Suiker, superlief! We hebben in principe zo'n leenauto-abo maar dat is toch nog redelijk duur merken we. Olfbaby is trouwens met 10 weken al op de Dom geweest! :D
pi_133584476
As ik besef nu dat we in de zomer op de camping dan meteen een wat donkerder slaapplekje voor F hebben en hij kan er niet uit vallen ^O^
Of kan een kind van 14 maanden die rits zelf openmaken?
pi_133584602
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2013 20:03 schreef Suikertante het volgende:
As ik besef nu dat we in de zomer op de camping dan meteen een wat donkerder slaapplekje voor F hebben en hij kan er niet uit vallen ^O^
Of kan een kind van 14 maanden die rits zelf openmaken?
Oh mijn god een F van 14 maanden dat moet echt het schattigste ooit zijn! O+
pi_133584688
Wij gaan volgend jaar twee weken naar de camping :o met mijn schoonouders. Waarachijnlijk ga ik de eerste week alleen met de kinderen en komt meneer de tweede week. Ik heb er nu al zin in :D
Dinsdag bellen om te regelen.

En mijn kind ging even zitten in bad :( Ze lag op zo'n babyding van de kruidvat. En in ene komt ze zelf overeind om een badeendje dat voorbij kwam zetten te pakken :o
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_133584709
nee de rits zit aan de buitenkant dus hij kan hem niet zelf open maken. Op zich is het een fijn ding hoor. Jij kwam niet de 30ste he, anders had ik hem mee kunnen nemen. Ik had hem met de meeting ook bij dat is dan ook de enige keer dat hij er in geslapen heeft. Van de zomer heb ik hem nog wel in de tuin gehad ook.

hij lag er zo heerlijk bij :P
pi_133584964
Ha ik zie mezelf! :D

Tally lekker joh, wij dus ook naar de camping! Wel in een tenthuisje, omdat vrienden er een hebben. Ik ben er elke zomer geweest tot mijn 23e ofzo. Nu met mijn eigen kind O+
En handig ook, schoonouders in de buurt! Kunnen ze mooi de badeendjes aangeven ;)
pi_133585085
Oh jongens vakantie, ik heb er zo zin in. Of al geboekt en de rest al in mijn hoofd. Het word weer een heerlijk vakantie jaar!!!!!!
  zondag 24 november 2013 @ 20:19:09 #152
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_133585136
Ik ben eigenlijk heel suf wat dat betreft. Mijn kinderen slapen 's avonds in hun eigen bed. Nu is het 3 sowieso wat anders dan met 1 maar ook met M hebben we dat eigenlijk niet gedaan. Bedenk me trouwens dat dat ook kan komen omdat ik toen zelf ook om 21.30 uur in bed lag.....
  zondag 24 november 2013 @ 20:20:37 #153
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_133585193
Nog even nog 2 schoenfoto's van vanochtend:

Lekker cadeaupapier

Mine!
pi_133585327
Wat een heerlijke foto's kyara. Had ze het goede pakje te pakken?
  zondag 24 november 2013 @ 20:25:36 #155
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_133585441
Ja, er zat niet veel verschil tussen. En M had zijn pakje al ;)
pi_133585551
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2013 20:14 schreef Suikertante het volgende:
Ha ik zie mezelf! :D

Tally lekker joh, wij dus ook naar de camping! Wel in een tenthuisje, omdat vrienden er een hebben. Ik ben er elke zomer geweest tot mijn 23e ofzo. Nu met mijn eigen kind O+
En handig ook, schoonouders in de buurt! Kunnen ze mooi de badeendjes aangeven ;)
Ik moet dinsdag even bellen wat er nog open is. Een 4 persoons stacaravan of bungalow in de buurt bij de ouwelui :)

Eerst aankomend weekend naar centerparcs met mn ouders Sinterklaas vieren. Dan een week met oud en nieuw centerparcs met schoonlui. Dan met pinksteren weer landal. Ik heb dr allemaal zo'n zin in. In 2015 willen we naar het buitenland. *O*
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_133585611
Wij gaan komend jaar ws niet op vakantie, we gaan verhuizen komende zomer. Ook tof! Eindelijk een tuin met huis. Niet meer de flat met ruzies en schreeuwende buren
*poef* nu is het weg
pi_133585662
Heerlijk Tally, welk park gaan jullie? Wij gaan het weekend van 6 dec naar centerparks. En dan eind maart bijna 3,5 week van Miami naar Nice.
En dan wil ik van de zomer met mijn moeder en de kinderen 1 of 2 weken in een huisje. Weten nog niet precies wat. CP of beekse bergen ofzo.
En dan willen we in november weer naar Disney!

Huis met een tuin is ook heel fijn KJ!!!
  zondag 24 november 2013 @ 20:36:33 #159
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133586067
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 24 november 2013 @ 20:37:15 #160
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133586117
Spees _O-

ik schrok me in eerste instantie rot :')
  zondag 24 november 2013 @ 20:39:47 #161
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133586274
Goeie vooruitzichten As en Tally! :o

Kyara wat een schattige foto's O+

Olf, wij hebben geen eetafspraken met vrienden meer gehad. De meeste van de vrienden hebben ook kleine kinderen dus dan is het niet heel handig, en bovendien gaat E niet slapen als er zoveel leuks te zien is :')

Oh en KJ, ook al zo'n fijn vooruitzicht! Ik kan ook niet wachten tot we kunnen verhuizen.... O+ Heb zo'n zin om volgend voorjaar en zomer ook E met dr kont in het gras te kunnen zetten O+
pi_133586638
Tally wat leuk dat jullie naar Centerparcs gaan

Suiker wat fijn zo'n makkelijke baby
Riley slaapt 's avonds eigenlijk altijd in haar eigen bedje. Ik ga ook nergens meer heen.
Ik ben wel een beetje benieuwd hoe het volgende week ga. Ze slaapt niet meer zo makkelijk ergens anders. Alleen bij mijn ouders. Die hebben een campingwiegje

En verder ben ik alles kwijt :@
  zondag 24 november 2013 @ 20:47:55 #163
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_133586715
Wat is er volgende week dan Omen?

LB, wanneer kunnen jullie over?

Wat een leuke vakantieplannen! Ik wil komende zomer met het hele spul naar mijn schoonouders. En dan misschien nog naar zo'n park in het najaar.
pi_133586803
Kyara ik ben echt telkens verbaasd hoeveel ze op je lijken! :o Drie Kyara's O+

Tally wat een goede vooruitzichten! ^O^

Ik zou me eerlijk gezegd wel erg beperkt voelen als ik na 19:00 de deur niet meer uit zou kunnen of als ik niet meer met mijn vriend bij vrienden kon gaan eten. Ik heb er eigenlijk nooit over nagedacht om het niet meer te doen. We zorgen wel dat de kamer donker is trouwens anders is er inderdaad teveel te zien, dat is wel herkenbaar LB :D Maar juist de mensen met kinderen zijn zo makkelijk want die vinden het niet gek als je even met je baby bezig bent én ze hebben vaak een campingbedje ^O^

KJ heb je nu een tuin zonder huis? :+
Ik ben jaloers, dat lijkt me echt zo fijn! Zou ik mijn vakantie met liefde voor opgeven :Y

Spees wat een beauty van een oog ;)
....heb je via Google gevonden :(
pi_133586920
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 20:49 schreef Suikertante het volgende:
Kyara ik ben echt telkens verbaasd hoeveel ze op je lijken! :o Drie Kyara's O+

Tally wat een goede vooruitzichten! ^O^

Ik zou me eerlijk gezegd wel erg beperkt voelen als ik na 19:00 de deur niet meer uit zou kunnen of als ik niet meer met mijn vriend bij vrienden kon gaan eten. Ik heb er eigenlijk nooit over nagedacht om het niet meer te doen. We zorgen wel dat de kamer donker is trouwens anders is er inderdaad teveel te zien, dat is wel herkenbaar LB :D Maar juist de mensen met kinderen zijn zo makkelijk want die vinden het niet gek als je even met je baby bezig bent én ze hebben vaak een campingbedje ^O^

KJ heb je nu een tuin zonder huis? :+
Ik ben jaloers, dat lijkt me echt zo fijn! Zou ik mijn vakantie met liefde voor opgeven :Y

Spees wat een beauty van een oog ;)
Kijk, daaruit blijkt dus dat ik zo moe ben. Tijd voor mijn bed dus. Truste dames! (beetje jammer dat Sofie nu aan het spoken is. Heb tegen mijn man gezegd dat beide kinderen vannacht voor hem zijn. Hij is vrij morgen, ik mag om 7 uur beginnen)
*poef* nu is het weg
  zondag 24 november 2013 @ 20:52:27 #166
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_133586931
Wij waren sowieso al niet zo uithuizig, dat scheelt misschien ook wel. Als we naar familie gaan dan plannen we dat overdag of ze komen naar ons. Idem voor vrienden. Of we hebben oppas.
pi_133586956
Slaap lekker KJ! :z

Ik vind drie kinderen sowieso wel een ander verhaal denk ik Kyara! :o
Dan weegt het relatieve gemak van thuisblijven misschien ook wel op tegen de leukheid van een etentje..
pi_133587023
truste kj ik ga ook des te eerder is het morgen en het nare onderzoek voorbij

is het al dinsdag???
pi_133587094
succes morgen FR!
pi_133587301
Kyara volgende week ga ik naar Fieder toe. Is overdag hoor. Maar Riley wilt soms niet slapen bij anderen. Dus ben benieuwd hoe dat volgende week ga
Vandaag had ze volgens mij last van tandjes. Ze was echt huilerig en dreinerig. Heel zielig. Nu slaapt ze

KJ slaap lekker :*

Suiker ik ben nooit veel weggegaan 's avonds. Alleen wel eens een stukje rijden met mijn zus. Gewoon met muziekje op. En veel vriendinnen heb ik niet. Dus voor mij is het niet moeilijk om na zevenen lekker thuis te zitten :D
  zondag 24 november 2013 @ 20:58:03 #171
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_133587307
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2013 20:52 schreef Suikertante het volgende:
Slaap lekker KJ! :z

Ik vind drie kinderen sowieso wel een ander verhaal denk ik Kyara! :o
Dan weegt het relatieve gemak van thuisblijven misschien ook wel op tegen de leukheid van een etentje..
Eigenlijk ook wel jammer hoor. M sleepte ik regelmatig mee boodschappen doen, Ikea, stad in. En nu ga ik meestal even snel alleen.

Misschien ook maar weer eens een kind meenemen.
  zondag 24 november 2013 @ 21:02:37 #172
259886 pessie
pi_133587622
KJ wat sneu dat je kinderen ziek zijn. En Luuk overmorgen al jarig :O

Spees! Wat doe je!?

Met Nathan ook nooit gedaan, we vonden dat hij van zichzelf al slaap drama's genoeg had en daar wilden we geen verergering in brengen. Als hij ergens ging slapen's avonds bleven we allemaal logeren. We hebben ontdekt dat Nathan het nu wel kan. Maar nu gooit Lauren roet in het eten :P
  zondag 24 november 2013 @ 21:03:43 #173
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133587695
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2013 21:02 schreef pessie het volgende:

Spees! Wat doe je!?

Sorry, ik was mee aan het gluren!
pi_133587720
Succes morgen FR!
En ppfff ik schrok me dood van die foto van Spees :')
  zondag 24 november 2013 @ 21:06:33 #175
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_133587866
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 20:57 schreef Omentielvo het volgende:
Kyara volgende week ga ik naar Fieder toe. Is overdag hoor. Maar Riley wilt soms niet slapen bij anderen. Dus ben benieuwd hoe dat volgende week ga
Vandaag had ze volgens mij last van tandjes. Ze was echt huilerig en dreinerig. Heel zielig. Nu slaapt ze
Oh zo. Ik heb op visite overdag eigenlijk nooit laten slapen. Meestal zo getimed dat ze dan in de auto slapen. en de drama's daarna maar voor lief nemen wegens te weinig slaap
  zondag 24 november 2013 @ 21:06:59 #176
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_133587898
FR, succes morgen :*
pi_133588046
Baby op visite laten slapen lukt mij ook niet echt, meestal is ze veel te nieuwsgierig naar wat er allemaal gebeurt en doet ze hooguit een powernap van een kwartier ofzo. Alleen merk ik wel dat als ze overdag vveel indrukken heeft gekregen (bijv. op visite én boodschappen doen), dat ze wat moeilijker in slaap komt 's avonds.. Geen idee of het met elkaar te maken heeft, maar ik vond het wel opvallend.
pi_133588054
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 18:10 schreef Suikertante het volgende:

laiveneertiekje, wat leuk dat jullie een toffe week hebben gehad! Hoe beviel het zwemmen?

Ging best goed, zij vond het wel ok, en grote broer was niet weg te slaan van de glijbaan en de wildwaterbaan. Dit gaan we dus snel hier in de buurt herhalen.
pi_133588536
Omen slaapt ze nog wel in een drager? Ik neem dus altijd mijn wompat mee. Anders kan ze er bij mij wel even in mocht het nodig zijn. Ik merk dat ik bij de oudste veel meer om slaapjes heen aan het plannen was, maar dat gaat bij een tweede een stuk minder makkelijk dus zoek je naar andere middelen. Zo sliep Kyan zelfs in de wompat toen we bij een ballorig achtig iets waren op een woensdag in de herfstvakantie. Dus op visite moet meestal wel lukken.

Overdag ben ik erg uithuizig, ik vind het heerlijk om te winkelen, ergens te gaan eten of op visite te gaan. Maar in de avond vind ik het ook heerlijk om thuis te zitten. Voor de kinderen ging ik voornamelijk naar de film (hadden een abo), dus op zich vinden wij het ook niet erg om thuis te zitten. Wij hebben ook de avonden normaal vanaf 19.00 uur voor onszelf dus dat is ook wel lekker.
Maar als ik echt iets zou willen zou ik het er ook niet voor laten hoor. Mijn kinderen slapen inprinciepe 's avonds dus dat zou ergens anders ook wel zijn denk ik.
  zondag 24 november 2013 @ 21:19:32 #180
259886 pessie
pi_133588719
Lauren slaapt ook vaak in de manduca, vanochtend tijdens de zang dienst nog. En we stonden onder de box :') .
pi_133588956
Haha Pessie, dan was ze óf heel moe, óf ze kan zich gewoon heel goed afsluiten van wat er om haar heen gebeurt.
pi_133589443
Riley houdt niet van de drager. Slapen wilt ze in een aparte kamer :D
Anders ziet ze teveel. Hoewel ze laatst op de markt wel in slaap viel. Dus ze kan het wel
  zondag 24 november 2013 @ 21:33:34 #183
259886 pessie
pi_133589717
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 21:22 schreef Juud-- het volgende:
Haha Pessie, dan was ze óf heel moe, óf ze kan zich gewoon heel goed afsluiten van wat er om haar heen gebeurt.
Ik denk beide :P ze slaapt dan ook zo een minuut of 40 en dat doet ze thuis in bed ook.

Speeking of which, ze slaapt al de hele avond :o
pi_133589805
Doet ze dat normaal niet pessie?

Jammer omen. Nou ja ik heb hem bij me dus je mag het altijd proberen. Ik zou ook de travelcot mee kunnen nemen als je wilt.
pi_133590103
Die lijkt me wel handig :D
pi_133590563
Even reclame maken voor het babyzwemmen... O+

(en nu bijlezen ;) )
pi_133590753
Wat cool die onderwater!!
pi_133590776
Mooie foto's en ook dat je oudste onder water gaat.
Ik heb van yaro ook zo'n onderwater foto in cp laten maken toen hij 4 maanden was.
pi_133590966
Lars leeft onder water zo ongeveer... Tijdens de lesjes is het altijd - terwijl hij sputterend boven water komt - "nog een keer!!" Was ook wel handig bij die onderwaterfoto met z'n tweeën... Hij is gewoon in z'n eentje van de kant af gesprongen, en de juf heeft Femke mee onder water geduwd (klinkt gemeen zo, maar Femke vindt het ook helemaal niet erg)
  zondag 24 november 2013 @ 21:58:25 #190
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133591044
Succes morgen FR! :*

Spees, ik schrok me dood :D Gezellig dat je meelurkt O+

Wij hebben ook geen grote vriendenkring (understatement, jammer genoeg), dus nog geen slaapjes ergens hoeven doen.

M'n schoonouders gaan volgende week wel voor het eerst op T. passen, spannend (voor ons :+)! Wel ben ik beetje pissed off, want m'n schoonouders passen dan ook op m'n nichtje van 6 maanden. Had liever gehad dat hij alleen was, gezien het z'n eerste keer zonder ons is én eerste keer dat m'n schoonouders op hem passen. Yur zag het probleem niet zo.
Ben ik onredelijk? :@
pi_133591090
Nee ik weet nog dat ik ook even moest omschakelen toen om mijn kind onder water te duwen.
En yaro vind zwemmen heerlijk maar die is absoluut niet watervrij. Fijn lijkt me dat.
  zondag 24 november 2013 @ 21:59:54 #192
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133591136
Je kind onder water duwen? Je wilde toch reclame maken? :+ :')
  zondag 24 november 2013 @ 22:01:48 #193
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133591235
Shandaly, die foto's! O+ Wat kijkt ze blij! -ondanks het duwen :D-
pi_133592761
Ik heb Lars altijd gewoon overal mee naartoe genomen. Campingbedje mee, slapend over leggen in de MC, en thuis weer z'n bedje in. Het is een makkelijke slaper, volgens mij heeft ie er bijna nooit iets van gemerkt. Nu met Femke zijn we eigenlijk nog niet zoveel weg geweest, het komt er niet van... maar bij oma en opa slaapt zij ook gewoon zonder problemen, dus ik denk dat het wel goed komt...
Met oud&nieuw gaan we trouwens meestal naar vrienden bij ons in de straat. Kindjes kunnen daar gewoon slapen, ze hebben er zelf 3 (en een 4e op komst) dus campingbedjes en alles op voorraad. (En dat is dan vooral omdat ik zelf als de dood ben voor vuurwerk, ik durf zelf gewoon niet verder weg dan dit ;) )

Ik had gister naar het Sinterklaasfeest zowel de wandelwagen als de draagdoek meegenomen om Femke eventueel te laten slapen. Maar ze vond het prima op schoot, was heel de middag vrolijk. Slapen heeft ze vandaag weer ingehaald O+

Ik ben zo blij dat het achter de rug is nu. Komende week even een gewone normale week zonder gekke dingen. (Al moet ik nog wel zo ongeveer beginnen voor SecretSanta. Heb allemaal ideetjes, maar nog niets uitgewerkt. Stressgevoel begint al te komen.. :( ) Had vandaag een rustige dag voor huishoudelijke karweitjes en spelen met de kindjes en knutselen voor SS gepland, maar ik was vreselijk moe en heb de hele dag hoofdpijn gehad. Waarschijnlijk toch de sinterklaasstress bij mij...

Juud, klinkt wel herkenbaar. Vooral bij mezelf eigenlijk. Na een drukke dag kost inslapen mij ook meer moeite, 'moet' alles dan nog even evalueren in mijn hoofd ofzo.

Spees, je hoeft niet te gluren hoor. Gewoon meelezen en af en toe posten mag best. Je bent natuurlijk wel een babydeskundige hier ;) (En je voedingsadviezen worden ook gewaardeerd, door mij in ieder geval)

Sterkte morgen f_r!

Centerparcsen met kleine kindjes is zó leuk! O+ We hadden het er toevallig vandaag nog over dat we maar weer eens een midweekje moeten gaan plannen voor begin volgend jaar samen met opa & oma. (Vóór april, want daarna moet Lars naar school... naar school!!)

KJ, wat fijn: verhuizen! Hebben jullie al een huis, of zijn er alleen plannen? Beterschap voor de bijna-jarige Luuk!

Verrek Kyara... nu zie ik jouw mooie uitpakfoto's en meteen bedenk ik me dat we dus vandaag alwéér vergeten zijn de schoentjes te zetten. :(

Ow As, die foto herinner ik me nog wel. Zag er zo lekker uit, je zou er zo bij willen kruipen. Oh, en wat was het toen nog lekker warm!

Danic, arme Rosalie... ik duim mee dat ze donderdag een betere oplossing kunnen geven. Die klysma's zouden toch niet nodig moeten zijn op zo'n regelmatige basis...

XM, hoe is het nu met Noor? Helemaal de oude? Tandjesleed overwonnen?

Wat betreft slaapzakken... Femke slaapt nog steeds in zomerslaapzakken maatje 70. Ik kan gewoon nergens winterslaapzakken vinden in mt 70, alleen maar mt 90... Zou ik dan toch echt toen Lars zo snel in mt 90 slaapzakken hebben gelegd? Ik kan me ook niet herinneren dat ik al iets weggedaan zou hebben ofzo... Gelukkig is het niet zo koud hier, maar misschien moet ik toch maar eens kijken voor nieuwe slaapzakjes...

quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2013 21:59 schreef XcUZ_Me het volgende:
Je kind onder water duwen? Je wilde toch reclame maken? :+ :')
Je ziet toch dat ze het prima vindt? ;)
Hoe kleiner ze zijn, hoe minder erg het is. Ze hebben dan nog zo'n reflex om zodra ze onder water zijn, gewoon even niet te ademen. Die reflex verdwijnt, dus eigenlijk is het zaak om gewoon te blijven oefenen. En dan krijg je vanzelf zo'n waterratje als Lars O+
  zondag 24 november 2013 @ 22:33:51 #195
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133593202
Haha, ja het ziet er relaxed uit op de foto! :Y Maar ik geloof toch dat ik het niet ga doen ;).

Tof al die vakantieplannen! Wij hebben er nog niet zo over nagedacht. Het was steeds, we kijken wel, want met dat stomme kolven was het toch geen optie. Maar de kv komt hier rap naderbij, m'n voorraad slinkt met een noodgang. Dus dan wordt het misschien ook iets gemakkelijker om weg te gaan met haar, hoewel ik in m'n eentje niet zo ondernemend ben geloof ik..
  zondag 24 november 2013 @ 22:35:09 #196
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_133593275
Gave foto's Shandaly! D vond het onder water niet zo heel leuk, die was redelijk pissig toen ze weer boven kwam....

GotC, ik kan me je gevoel wel voorstellen eigenlijk. Maar als ze met z'n tweetjeszijn zou het nog steeds 1 op 1 zijn.
  zondag 24 november 2013 @ 22:35:45 #197
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133593306
Shandaly, dit is schijnbaar een winterslaapzak, in maat 70 ook. Alleen zonder mouwen.
http://www.prenatal.nl/sh(...)vVisit=true&id=99375
pi_133593687
Wow, wat is iedereen sociaal aan het doen met enorme posten!

Ff kijken hoor..

Succes FR morgen!

Komt vast goed volgende week Omen!

Shandaly die foto's O+

Zwemmen was vandaag echt leuk! Ondanks dat jij niet helemaal goed in z'n velletje zat.
En nu al 6x dit uur huilend wakker geworden. En nu echt huilen met z'n ogen dicht... Zo zielig en weer iets nieuws
pi_133594182
Shandaly wat een mooie foto's. O+

XM bijna de afsluiting van je bv. Wat heb je dat lang volgehouden. Je mag zo trots daar op zijn :*

Loj. Leuk dat je gezwommen hebt met Loj. Maar wat zielig dat hij nu telkens huilend wakker wordt
  zondag 24 november 2013 @ 22:54:25 #200
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133594183
Och Loj, dat klinkt echt sneu ;( ik hoop dat je er gauw achter komt waar je manneke last van heeft :*

Ik heb E zojuist voor de 3e keer in bed gelegd, ben benieuwd hoe dat vannacht gaat.
pi_133594323
Chan, ik moet evwn reageren op je foto's. Zo ontzettend vet! ik ga op vakantie voor hwt eerst met bollie zwemmen. Ik MOET dus een onderwatercamera nu!

Efteling was tof. Mega druk, morgen uitgebreid reageren. Nu naar bed! afgelopen nacht was het protest nacht :D
pi_133594324
LB ik duim voor een goede nacht. (Voor iedereen)
Ik ga mijn bed opzoeken en morgen weer eens werken. Kijken of ik dat niet verleerd ben :o
  zondag 24 november 2013 @ 22:59:38 #203
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133594388
Oja, fr! Succes morgen!

Ik ben vandaag even niet zo van de megaposts. Ik heb moeite met het afbouwen. Ergens wil ik helemaal niet stoppen, maar aan de andere kant is het beter voor m'n lijf, krijg ik een stukje vrijheid terug.. Maar dat vind ik ook weer zo egoïstisch. En het voelt gewoon nog steeds als falen. Ik weet nog dat die lk zei, ik maak het bijna nooit mee dat een kindje niet aan de borst komt.. Mja. Hmz. ;(.
pi_133594780
Ik heb het idee dat het einde van het borstvoedingstijdperk hier ook in zicht is. Na een half uur kolven net, net 50 ml opbrengst... Nou zou ik het helemaal niet erg vinden om op m'n werk niet te hoeven kolven, maar in het weekend gewoon live blijven voeden zou ik nog wel vol willen houden. Al zijn er ook momenten dat ik mijn lijf wel weer echt voor mezelf zou willen hebben... maar dat zijn vaak de oververmoeide, niet rationele momenten... Blijft lastig, keuzes maken...
pi_133595486
Je foto's Shandaly, hoe leuk! Somehow doen ze me denken aan van die foto's van National Geographic ofzo met van die blije baby-ijsbeertjes. Niet dat je kindjes op ijsberen lijken, maar you got the point ;)

XM, ik vind het echt uniek hoelang jij fulltime hebt gekolfd! En dat zo'n lk dat zegt over dat ze nog nooit zoiets heeft gezien../care. Ze zou die van mij eens moeten zien, die snapte er niks van en hapte ook voor geen meter aan, veel te lui. Hell, ze is soms zelfs te lui om de fles fatsoenlijk aan te happen. Edit: ik heb zelfs gedacht dat haar reflexen onderontwikkeld ofzo waren (weetikveel!) maar het is gewoon een klein lui mormeltje ;)

Zo, en verder wens ik iedereen een goede nacht met babies die doorslapen als engeltjes. :*
pi_133596293
Shandaly waaaaauw die onderwaterfotos zijn echt geweldig! Wat mooi! Nirvana cdvoorkant ;)

Alleen dat onderwaterduwen lijkt me ook wat tegennatuurlijk (voor mezelf om te doen).

Hier vrienden net weg dus snel even voeden en dan slapen! Ik hoop hier op een betere nacht dan afgelopen dagen, hopelijk slapen jullie ook lekker!
pi_133597226
Onder water duwen lijkt idd wat onnatuurlijk, maar het is nog maar zo kort geleden dat ze 9 mnd in het water gezeten hebben. Soms maken ze zelfs een soort zwemslag echt mooi om te zien O+. En een foto is mooi (heel mooi zelfs) maar ik zou er de eerste keer vooral live van genieten (met chloorbril ;) ) en als je het zelf echt niet fijn vind dan niet doen, want dat voelt je kind ook aan. Maar ti's echt wel een aanrader hoor. En idd ze sluiten de luchtpijp af met een reflex (dus ook al hebben ze de mond op krijgen ze nog geen water binnen, hooguit een klein beetje bij het boven water halen)

Ik hoop dinsdag te gaan zwemmen voor de eerste keer met Eline. Als m'n zus tenminste tijd heeft want met twee kinderen is het alleen niet te doen..
Geen babyzwemmen maar gewoon vrij zwemmen (babyzwemmen is donderdags hier en dan heb ik ochtenddienst helaas deze week)

Oh ja sowieso morgen weer eerste dag werken. Heb er wel zin in aan de ene kant maar aan de andere kant had een paar weken langer verlof niet erg geweest..
Hopen dat het een beetje goed gaat met het flesje op het kdv. En s avonds bij papa ook natuurlijk.. (Heb avonddienst)
Het is nu wisselend succes met de fles, maar vandaag toch alle voedingen behalve de ochtendvoeding uit de fles gegeven, die weigerde ze.. Dus al wel voorzichtig blij :D (en zal dus m'n kolf maar mee naar het werk nemen voor als ik niet hoef te gaan voeden ;) )
pi_133599408
Succes morgen HB! Nu alweer joh.

Onder water duwen is meer in spelvorm (kiekeboe) en je doet het ook niet zelf. Hier niet iig.

Hier beneden met d voor een fles kv :( ze wilde zoveel dronken de afgelopen 4 uur dat er te weinig meer uit kwam :( hopelijk kan ze zo wat lamger slapen dan amper 2 uur achter elkaar. :O
pi_133599525
XM :*

Dat onderwaterreflex lijkt Riley kwijt te zijn. Maar die zwemslag heeft ze inderdaad nog. Echt heel leuk om te zien :Y

Hillie succes vandaag :*

Kyara :*

Hoe waren de andere nachten?
pi_133599588
Luuk is hier geloof ik 1 uur wakker geweest vannacht. Ik heb geslapen met oordopjes, want ik heb vroege dienst vandaag. Hij heeft net een fles op, en is gelijk weer stil. Dat biedt perspectieven. Dat was hij de afgelopen nachten ook niet.
Ik heb zelf gewoon geslapen van 21.30 tot 6.00. Even om 3 uur wakker omdat Luuk wakker was, maar ben vrij snel weer in slaap gevallen. Ik ben dr gewoon moe van.

Hier begint een trip down to memorylane. Vorig jaar om deze tijd ging ik naar het ziekenhuis. Nog in de veronderstelling dat het nog wel een week kon duren dat ik zou bevallen. Dat had de gyn immers gezegd. Ik zat nog potdicht, dus primen kon wel een week duren.
*poef* nu is het weg
  maandag 25 november 2013 @ 07:37:55 #211
381212 Gulara
From the future
pi_133599823
Sorry amper bijgelezen ivm crappy internet de afgelopen dagen.

KJ, alweer bijna een dreumes! Ik zag ergens een foto voorbij komen. Wat is het toch een heerlijk jongetje! O+

Kyara klinkt als een prutnacht. :*

XM, ik moet vaak aan je denken als ik aan het kolven ben. Echt iemand moet een standbeeld van jou (kolvend :P ) papier machéen! _O_

En dat zwemmen ziet er tof uit! O+ Kan ik de mijnes ook nog onder water duwen? Of moet je dat van jongs af aan doen?

Ik wilde de mijnes vandaag trouwens achter het behang plakken. Mèn wat was ie sjaccherijnig! Gelukkig halverwege de dag het tij kunnen keren. En was het toch nog een beetje gezellig. Maar dat vergde echt een hoop van me. (Heb even in een kussen geschreeuwd, dat lucht altijd zo lekker op! :D :P )

Oh, en meneer wil opeens niet meer bij me drinken. -O- Ik hoop dat het tijdelijk is. ;(

En verder kan ie trucjes en gekke bekken trekken. Tegelijkertijd! :o

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gulara op 25-11-2013 11:13:22 ]
  maandag 25 november 2013 @ 08:23:07 #212
259886 pessie
pi_133600041
Uh gulara, ik kan niets zien! Nu eerst peuter naar psz brengen.
pi_133600160
*) weer de foto van gulara gemist

Maar op zich kun je pi nog gewoon onder water duwen hoor, maar je kunt bijvoorbeeld ook hem vasthoudend en elkaar aankijkend samen naar beneden gaan om een keer te oefenen.
Bij het onderwater duwen is het het leukste als iemand anders duwt en je hem zelf weer aan pakt onder water.

Het enige wat kan zijn als ze wat ouder zijn en ze vinden onder water niet leuk is dat ie dat gaat aangeven als ie merkt dat je met hem onder water wilt. M'n oudste had dat ongeveer bij anderhalf. Maar sommige kinderen hebben dat eerder.

Vervelend dat pi zon slechte zin had, hopelijk vandaag (of morgen voor jou trouwens) beter!
  maandag 25 november 2013 @ 08:49:55 #214
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133600265
In een kussen schreeuwen :D Als het maar oplucht Gulara. Snap dat je er gefrustreerd door raakt. En dat drinken komt vast goed! :*

Onze nacht was wel ok! 20:30-2:00-5:15 en hij slaapt nog.
Straks nacontrole bij de gyn! Eindelijk weer autorijden, tillen en en en alles wat eigenlijk nog meer :')! *O*
  maandag 25 november 2013 @ 08:54:49 #215
381212 Gulara
From the future
pi_133600315
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 08:39 schreef hilliebillie het volgende:
*) weer de foto van gulara gemist

Maar op zich kun je pi nog gewoon onder water duwen hoor, maar je kunt bijvoorbeeld ook hem vasthoudend en elkaar aankijkend samen naar beneden gaan om een keer te oefenen.

Eerst maar een zwembrilletje regelen dan. Met ogen open en lenzen is niet zo'n strak plan. Maar ik ga het proberen. Tof!

Ik dacht dat ie echt meteen zou stikken, maar dat valt dus wel mee?
pi_133600594
quote:
1s.gif Op maandag 25 november 2013 08:54 schreef Gulara het volgende:

[..]

Eerst maar een zwembrilletje regelen dan. Met ogen open en lenzen is niet zo'n strak plan. Maar ik ga het proberen. Tof!

Zwembrilletje is wel aan te raden is zo mooi om te zien! (Ook zonder lenzen, je ziet het zo veel beter met brilletje)
Wat je wel kunt doen is op het moment dat je pi boven water haalt hem niet meteen verticaal boven water te halen maar een beetje horizontaal zodat ie het water wat hij in de mond heeft er nog uit kan laten lopen, want als baby's boven water komen is ook weer direct de reflex om te gaan ademen dus als ie dan bog water in de mond heeft kan hij dat makkelijk er uit laten lopen zonder het water in te ademen.
pi_133600955
IK HEB PI GEZIEN AAAHHHHH! O+ *O* Voor het eerst! Wat is hij leuk Gulara O+

XM, je verdient idd een standbeeld. En als het afbouwen je echt zo zwaar valt, wellicht kun je een kolfbeurt per dag erin houden? Om de overgang voor jezelf makkelijker te maken oid?

Mijn baby is de laatste weken elk uur wakker 's nachts. Dat klinkt overdreven he, het voelde al een tijdje zo en ik heb dit weekend op de klok gekeken (doe ik anders nooit, werkt demotiverend) en hij wordt na elke slaapcyclus van 45 minuten gewoon wakker. En wil de borst. En daarna slaapt hij meteen weer in hoor. Om 45 min. later weer wakker te worden. Ik ben er een ietsiepietsie moe van. Loj zit me nu heel hard uit te lachen zeker :P

Nu ga ik bijlezen!
pi_133601107
Over avondjes weg.. wij hebben het zaterdag weer geprobeerd: verjaardag van nichtje. Draagzak mee, we konden daar met hem op bed gaan liggen, allerlei mogelijkheden, maar het was een Groot Drama. Hij lijkt gewoon echt overprikkeld te raken van zo veel mensen, toen hij wat kleiner was kon hij zich goed afsluiten in de draagdoek maar dit keer was dat niet genoeg. En dat is dan best een kalme zitverjaardag, en hij blijft bij ons op schoot enzo, maar neen. We zouden daar eten maar zijn vroegtijdig afgehaakt omdat hij bleef huilen :@ Kleuter was zo'n kind dat overal wel sliep en echt alles prima en gezellig vond, dit is een wereld van verschil. Maar goed, dat komt wel weer, ooit. :)

Shandaly, wat ziet dat zwemmen er tof uit! Is dat een verwarmd bad? MIsschien ga ik ook eens kijken naar zoiets, ik denk dat ik inmiddels wel weer in bikini durf :')

Kyara, ik vind met name je dochters steeds meer op jou gaan lijken, echt bizar. En tof. O+
pi_133601137
Ik breek even in voor de supergave onderwaterfoto's van Shandaly, wat tof zeg! Alleen dat onder water duwen, daar zou ik wel moeite mee hebben (zwemlestrauma, dat deed de badjuf bij mij :X).

En Pi! Staan! Gekke bekken! Wat is ie groot opeens, als in geen kleine baby (niet lengte :P)!!

pi_133601169
Jaa ik heb Pi ook gezien, wat een geinponem! Superleuk!
  maandag 25 november 2013 @ 10:00:36 #221
259886 pessie
pi_133601282
Pi gezien! Wat tof zo! En die gekke bekken O+

L-e heel herken baar :O
pi_133601329
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 09:53 schreef Mineola het volgende:
Ik breek even in voor de supergave onderwaterfoto's van Shandaly, wat tof zeg! Alleen dat onder water duwen, daar zou ik wel moeite mee hebben (zwemlestrauma, dat deed de badjuf bij mij :X).

En Pi! Staan! Gekke bekken! Wat is ie groot opeens, als in geen kleine baby (niet lengte :P)!!

We share the trauma :X
Daarna kon ik wel ineens heel ver onder water zwemmen :@
pi_133601352
Jaaaah Pi! Tof!

KJ morgen een dreumes :D. Is ie weer beter?

Kyara :* voor de prutnacht.

Shandaly wat een supertoffe foto's. Gaaf hoor! Hier echt geen waterkindjes helaas. Binnenkort maar weer eens proberen te zwemmen.

LE pfff dat klinkt inderdaad vermoeiend zeg!

Hillie succes vandaag!
En hopelijk gaat het inderdaad goed. Al heel fijn dat het beter gaat met de fles!

[ Bericht 14% gewijzigd door Animalmix op 25-11-2013 10:12:33 ]
  maandag 25 november 2013 @ 10:11:34 #224
259886 pessie
pi_133601481
Vandaag is Lauren 9 maanden oud en precies 39 weken oud. Dat vind ik wel een verhaaltje waard.
Ze is mijn ontzettend vrolijke baby, ze zwaait naar zichzelf in de spiegel, trekt zichzelf opo haar knietjes om alle duplo uit de bak te kunnen pakken. Spelen met de elefun is momenteel tof! Zowel de wind die door je haar blaast als de ballen die overal heen rollen. Verder vind ze het erg leuk om "klap eens in je handjes" te zingen met mijn handen die de gebaren maken. Papier is trouwens ook een hit, want daar kun je zo lekker op sabbelen. Kruipen doet ze nog niet, al staat ze 1000x per dag op handen en knieën. De ontwikkeling gaat zo hard! Ze is eigenlijk amper nog een baby.
Oh, ze kan mij echt aankijken met zo'n lachebekkie, echt om te smelten!

Plaatje bij het praatje :@

pi_133601533
Pessie voor je foto en je verliefde verhaal O+ O+
pi_133601608
Wat een leuke foto's Gulara O+ O+ O+
Ik ben zo benieuwd hoe hij er in januari weer uit ziet! Hopelijk vindt hij D dan nog steeds leuk ;)

L-E, ook al zo fijn. Hier is het meestal zo dat D na de 1e nachtvoeding om de 2 uur wakker wordt. Gister hadden ze de avondvoeding als om 22.00 uur dus ze begon al om 00.15 uur.... Kv om 3 uur hielp trouwens ook geen zak, na 2 uur gewoon weer wakker. Maar toen had ik in elk geval weer vollere borsten. Ik vind het hele drinken niet zo heel erg maar het heen en weer geloop maakt het zo vermoeiend. En aangezien het toch meestal D is die aan het spoken is, ga ik misschien toch kijken of ik een campingbedje naast mijn bed kan zetten.

Vanochtend heeft ze nog wel vanaf 7 uur naast me geslapen (met een tepel in haar mond, dus erg lekker lag ik niet). J om 9 uur maar uit bed geplukt. Dus in die zin is mijn opzet om ze te laten uitslapen geslaagd. We moeten vanmiddag naar de KA op een slaaptechnisch onhandig tijdstip en nu komt dat beter uit.

En over precies 1 maand is het Kerst. En weer een maand later heb ik 2 dreumesjes :o
pi_133601625
Pessie O+
pi_133601714
Kyara, wij hebben een cosleeper. Elke 45 minuten mijn bed uit zie ik niet zitten, dit maakt het wel haalbaar. Kan het zeker aanraden!

pessie O+!
  maandag 25 november 2013 @ 10:23:09 #229
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133601754
Nohhh pessie O+!

En Kyara dat kan niet hoor! Jij hebt toch pas een babytweeling?? :o

Sorry ik haak hier ff weer aan, had kolfpauze maar die is ook alweer bijna afgelopen.

Sowieso nog maar iets minder dan 2 maanden kolfrecht, want dan is mijn baby al 9 maanden, wtfbbq when did that happen? :X
  maandag 25 november 2013 @ 10:23:58 #230
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133601768
Elke 45 minuten, jemig.... cosleeper of niet, ik zou dat toch wel heel zwaar vinden.
pi_133601919
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 10:21 schreef L-E het volgende:
Kyara, wij hebben een cosleeper. Elke 45 minuten mijn bed uit zie ik niet zitten, dit maakt het wel haalbaar. Kan het zeker aanraden!

pessie O+!
co-sleeper past niet naast het bed. Hebben we bij M al geprobeerd. En ik wil ze ook niet teveel laten wennen aan apart slapen, anders houden ze elkaar straks helemaal wakker en ik kom slaapkamers tekort om iedereen een eigen kamer te geven. en ik hoop nog steeds dat dit een faaaaase is die snel voorbij is dus wil er ook geen geld aan uitgeven.

Maar ik heb inderdaad vaak genoeg gezucht dat een co-sleeper wel handig zou zijn...
  maandag 25 november 2013 @ 10:29:54 #232
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133601923
Jaaaa ik heb ook Pi gezien! FINALLY! *G*
  maandag 25 november 2013 @ 10:31:14 #233
381212 Gulara
From the future
pi_133601957
Pessie wat een scheetje! O+

Kyara ik denk dat het met de liefde wel goed zit. Ze hebben in ieder geval hetzelfde nachtelijke slaap-drink-patroon. Kunnen ze elkaar tegen die tijd om de twee uur thee/sapjes/wijn/warme melk voor elkaar halen. *;
pi_133601973
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 10:23 schreef LadyBlack het volgende:
Elke 45 minuten, jemig.... cosleeper of niet, ik zou dat toch wel heel zwaar vinden.
Ik werk niet he, dat scheelt hoor. En als mijn man vrij is ga ik smiddags met Sticker even liggen op op te laden. :)
pi_133602008
quote:
1s.gif Op maandag 25 november 2013 10:31 schreef Gulara het volgende:
Kyara ik denk dat het met de liefde wel goed zit. Ze hebben in ieder geval hetzelfde nachtelijke slaap-drink-patroon. Kunnen ze elkaar tegen die tijd om de twee uur thee/sapjes/wijn/warme melk voor elkaar halen.
Klinkt heel gezellig, maar ik hoop toch dat ze tegen die tijd wel gewoon doorslapen :@
pi_133602048
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 10:31 schreef L-E het volgende:

[..]

Ik werk niet he, dat scheelt hoor. En als mijn man vrij is ga ik smiddags met Sticker even liggen op op te laden. :)
Ik werk ook niet en dat scheelt inderdaad. Hoewel ik het juist met slaapgebrek ook wel pittig vind met 3 kleine kindjes waarvan 1 bijna peuter met dito driftbuien.

Maar goed, vandaag rustig dagje met 2 baby's. Die zijn nu de hele kamer aan het doorcrossen maar gelukkig hebben ze hun rammelaar bij zich dus ik hoor waar ze zich bevinden....
  maandag 25 november 2013 @ 10:44:17 #237
259886 pessie
pi_133602312
quote:
2s.gif Op maandag 25 november 2013 10:33 schreef Kyara het volgende:

[..]

Klinkt heel gezellig, maar ik hoop toch dat ze tegen die tijd wel gewoon doorslapen :@
En terecht. Maar tegen de tijd dat ze elkaar wijn gaan voeren 's nachts hoef jij er iig niet meer voor ze uiit.

Ik vind het ook best heftig, een baby die vaak wakker is (vannacht helaas ook, en co-sleeper wou ze Echt Niet) en een actieve peuter.

Kyara, koebel nodig? ;)
pi_133602359
Ze maken lawaai genoeg van zichzelf inmiddels...

Alleen nu brabbelen ze allebei en dat was net zo handig om ze uit elkaar te houden :@
pi_133602413
quote:
1s.gif Op maandag 25 november 2013 08:54 schreef Gulara het volgende:

[..]

*Breekt in* Ik heb voor het eerst met mijn baby gezwommen toen hij acht maanden was. De eerste les gingen we direct onder water en dat vond hij prima. Hier doen ze dan zo dat jij eerst onder gaat en dan samen. Onder water duwen en loslaten is een stap verder, als ze een beetje gewend zijn.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  maandag 25 november 2013 @ 10:52:17 #240
259886 pessie
pi_133602507
quote:
2s.gif Op maandag 25 november 2013 10:46 schreef Kyara het volgende:
Ze maken lawaai genoeg van zichzelf inmiddels...

Alleen nu brabbelen ze allebei en dat was net zo handig om ze uit elkaar te houden :@
Zelfde kleren aangetrokken?
pi_133603126
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2013 22:59 schreef XcUZ_Me het volgende:
Oja, fr! Succes morgen!

Ik ben vandaag even niet zo van de megaposts. Ik heb moeite met het afbouwen. Ergens wil ik helemaal niet stoppen, maar aan de andere kant is het beter voor m'n lijf, krijg ik een stukje vrijheid terug.. Maar dat vind ik ook weer zo egoïstisch. En het voelt gewoon nog steeds als falen. Ik weet nog dat die lk zei, ik maak het bijna nooit mee dat een kindje niet aan de borst komt.. Mja. Hmz. ;(.
Moet je zien hoe lang jij het hebt volgehouden. Ik voel het ook nog steeds als falen dat het niet lukte met de bv, en ik heb nog een week of 4 fulltime gekolfd, toen vond ik het meer dan genoeg, ook al vond ik soms wel dat ik door moest zetten. Ik ben blij met deze beslissing, het geeft ook een hoop rust omdat het niet meer hoeft. Je hebt al een boel meegegeven, wees niet zo hard voor jezelf.. :*

Shandaly, wat een leuke foto's. Hier is het babyzwemmen op tijden dat het ons niet uitkomt vanwege werk ed., anders had ik het graag gedaan. Al is oudste nu ook absoluut niet bang voor water, en zijn we tot een half jaar geleden niet vaak met hem wezen zwemmen.

Gulara, mooie gekke bekken. Dat wordt alleen maar meer als ze groter worden hoor..

Ik zie een mooie Lauren!

En sterkte voor de slechte nachten dames

Ik heb vanmorgen de huisarts gebeld en kan vanmiddag even langskomen. Dan even luisteren naar de darmen en overleggen wat nu handig is. Het wordt sowieso een medische dag zo, aangezien we ook voor de heupjesecho moeten vandaag.
pi_133603183
quote:
1s.gif Op maandag 25 november 2013 10:52 schreef pessie het volgende:

[..]

Zelfde kleren aangetrokken?
Nee, gelukkig niet ;)
pi_133603487
Suiker, ik laat me ook niet beperken door de baby om 's avonds niet weg te gaan, maar ik houd gewoon niet van eten :Y) Binnenkort is er een feestje, 's avonds en dan gaat ze mee in de draagdoek (als er niet teveel gerookt wordt). Een andere reden dat ik 's avond tot nu toe niet zoveel heb afgesproken, is m'n eigen 'ritme'. Rond 10 a 11 uur wordt Nin wakker voor een late voeding en dan ga ik altijd gelijk mee in bed, want dan ben ik moe ook al zou ik best langer willen opblijven soms. En in de avond heb ik mijn schaarse vrije uurtjes van de dag waarin ik net even iets voor mezelf kan doen en vaak zijn die voorbij voor ik eigenlijk goed en wel iets heb gedaan. Soms komt er wel iemand langs en soms gaat C. iets doen, zoals oefenen met band.

XM, ik vind het superknap dat je het zolang hebt volgehouden! Ik was het na 8 weken al helemaal zat en toen had ik al van 'nu of nooit'. Hier werd dat gelukkig 'nu' toen.. :*

L-E, hier een poosje ook zulke nachten gehad, ik was daar ook echt heel moe van na een poosje. Nu komt ze iets minder vaak, meestal 1 tot 3 keer. Vannacht was het wel feest, half 2, half 4, half 5 tot half 7 wakker, kwart over 8 wakker en uit bed *O* -O- Maar gisteren bijvoorbeeld alleen om half 4 en toen om half 8 wakker en uit bed.

Pessie O+

Shandaly, wat een supertoffe foto's! Nu willikook zwemmen met Nin, maar ik vind dat chloor nog niet zo hip...
pi_133604892
Goedemiddag!

Ik heb jullie schandalig verwaarloosd. E. zit midden in een sprong en dat tegelijkertijd met een tandje dat al weken dwars zit maar niet door wil komen }:|

Shandaly, wat een geweldige foto's!!

Kyara, hoe kan dat nou dat je over een paar maanden al 2 dreumesjes hebt?

XM, vanuit hier ook alleen maar diep respect dat je het zo lang hebt volgehouden. Niets falen, je hebt het super gedaan!!

Gulara, ik zag je foto's vanochtend nog. Wat een bekkie :D

Pessie O+ O+ O+

Zware nachten las ik ook wat over. :* voor iedereen, ik vind huilerig in de nacht altijd zoveel erger dan overdag.

KJ, bijna een dreumes! Het is wel een lekker ding zeg!

Hier gaat het verder voorspoedig. E. was vorige week al 6 maanden. 6 maanden! Ze is er net voor mijn gevoel :D
Ze is druk bezig om het kruipen onder de knie ( :+ ) te krijgen, gaat eigenlijk best voorspoedig. Ze kan zich al opdrukken en haar knietjes onder zich zetten. Meestal valt ze daarna om of het lukt om opzij te bewegen in plaats van vooruit. En het gaat met heel veel frustratie en blikken van: help me dan :'( :'( :D
E.
  maandag 25 november 2013 @ 12:17:01 #245
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133605019
Pessie O+

Thnx dames.. Ik vind het gewoon lastig merk ik.

Spark, alweer 6 maand, wat gaat dat snel he? Hier is het as donderdag zover.

En ik vrees een beetje voor een moeilijke eter hier, of is dat nog te voorbarig? Ze lust echt geen groente, kokhalzen, vies gezicht, alles naar buiten werken, terwijl fruit wel goed gaat. Bloemkool, broccoli, wortel, pastinaak... Tot dusver heel erg bah.
  maandag 25 november 2013 @ 12:26:18 #246
381212 Gulara
From the future
pi_133605242
quote:
1s.gif Op maandag 25 november 2013 12:17 schreef XcUZ_Me het volgende:
Pessie O+

Thnx dames.. Ik vind het gewoon lastig merk ik.

Spark, alweer 6 maand, wat gaat dat snel he? Hier is het as donderdag zover.

En ik vrees een beetje voor een moeilijke eter hier, of is dat nog te voorbarig? Ze lust echt geen groente, kokhalzen, vies gezicht, alles naar buiten werken, terwijl fruit wel goed gaat. Bloemkool, broccoli, wortel, pastinaak... Tot dusver heel erg bah.
Nee joh, lijkt me voorbarig. :*
Ze is nog geen zes maanden toch? Pi werkte de eerste weken ook nog van alles naar buiten. En nu nog wel het een en ander hoor.
Moet ook wel. Want als het eenmaal op je kin hangt dan kun je het uitsmeren over de rest van je gezicht. :9
  maandag 25 november 2013 @ 12:32:44 #247
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133605393
Zie mijn post Gulara :+
  maandag 25 november 2013 @ 12:39:32 #248
381212 Gulara
From the future
pi_133605539
Oh boe, ik snap het niet. ;( Je bedoelt dat ze donderdag zes maanden is. :@ Had ik overheen gelezen inderdaad. Zware dag gehad. :P
pi_133605629
Offtopic

SPOILER
E.
pi_133605633
Voorbarig idd XM. Hier 7 maanden en eigenlijk werkt hij niets naar binnen. Hij doet wel veel aan haarmaskers. O+
  maandag 25 november 2013 @ 12:48:24 #251
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133605729
Jeetje Spark :o Wat enorm schrikken, en ook op de kamer waar je moeder lag ;(.. Ik duim dat ze er snel achterkomen wat het is en dat het niks ernstigs is :*

Net nacontrole gehad, alles prima. Heb het artsenverslag gevraagd+meegekregen, erg tof om te lezen!
pi_133605761
Spark, heftig ;( Hoop dat het goed komt allemaal!

Hier ook net alles bij het zkhs opgehaald, ook de IC gegevens. Ik ga een moddagje moeilijke woorden lezen. :+
pi_133606022
Spark ooooooooh wat klinkt dat eng. En wat een vreselijk naar toeval dat het de plek is waar je moeder ook lag pfffff.

XM, mijne at voor zes maanden helemaal niet en sindsdien selectief, pas een paar weken geleden heeft ze het eten écht ontdekt!

Pessie wat klinkt het goed en gezellig. Hoe is de interactie tussen broer en zus?

Hier wordt op werk vandaag film geschoten met Sir Anthony Hopkins O+ maar boeeee hij had vanochtend geen opnames en vanmiddag waarschijnlijk wel maar ik had net de middag vrijgenomen (op naar the hunger games te gaan. :') m'n imago. Ik hoor m breken) maar nu kan ik hem dus niet spotten boeeeee.

Zal ik ook nog wat babygerelateerds zeggen in deze post? Ze is zoooo fantastisch leuk! Maar die nachten pfff ik begin het langzaam best slecht te trekken. :{ ik denk vol weemoed terug aan het eerst half jaar toen ik een heerlijk slapende baby had 's nachts.
pi_133606104
KJ, klinkt als een goede nacht. Hopelijk blijven ze zo, zodat je weer wat uitgeruster wordt
En ik snap dat je helemaal in de vorig jaar om deze tijd fase zit. Bijna een dreumes. Wat gaat het toch snel

Gulara, niet fijn. Hopelijk is ie gauw weer zijn vrolijke zelf :*
En hopelijk drinkt ie gauw weer bij je :*

Gotc goede nacht. Succes bij de gyn

Hillie wat leuk om te lezen hoe dat zwemmen gaat bij baby’s. Ik wist dat helemaal niet

L-E :*
En jammer dat de verjaardag niet lukte.

Pessie, wat is ze leuk. En zo herkenbaar dat ze amper nog baby zijn.

Kyara *O* voor de tien maanden.

LB wat ga je doen als je kolfrecht is afgelopen?

Laiv sterkte en succes vandaag :*

:* voor alle slechte nachten

Spark, wat is jouw meisje snel. Gefeliciteerd met de 6 maanden

XM ze is nog harstikke jong. Het is echt nog maar bijvoeding. Probeer het een paar keer aan te bieden. Ze zal het dan vast ineens lusten. Ik weet niet of je alles vers maakt. Maar probeer anders ook eens potjes. Dat lusten die kleine valsaards meestal wel :D
Spark wat eng :*
  maandag 25 november 2013 @ 13:05:53 #255
259886 pessie
pi_133606180
Sparkling wat een schrik! Onze buurman heeft zoiets gehad, daar kwam ernstige migraine uit -O-

Xm, dat is echt veel te voorbarig. Als ik jou was zou ik een week of 2 stoppen, misschien dat ze het dan leuker vind.
  maandag 25 november 2013 @ 13:06:37 #256
259886 pessie
pi_133606204
Oh, Omen, ben je weer aan het werk gegaan?
Vanaf wanneer krijg je je nieuwe functie?
pi_133606267
Wat heftig Spark. Sterkte!
pi_133606288
Spark wat vreselijk eng zeg! Hopelijk is het niets erg en krijgt ie het niet nog een keer.

GotC fijn helemaal goedgekeurd!!

Olf :') jammer!

XM ook ik zou me er niet zo druk om maken hoor!
Komt vast wel!

Nou hier dus een nog steeds niet fit meisje. Eerst waterpokken, toen griep, nu vreselijk verkouden en een doorkomende tand.
Ze eet dus al tweeënhalve week niets. En dan bedoel ik ook echt niets (behalve een half maisboogje per dag of 1 stukje peer ter grote van een dobbelsteen). Gelukkig drinkt ze wel drie volle flessen. Maar voor een bijna dreumes vind ik het nu wel lang genoeg duren.
Morgen naar het cb. Ze zal wel niet veel zijn aangekomen, lijkt me zo.
  maandag 25 november 2013 @ 13:26:51 #259
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133606761
Spark, wat heftig :o. Dat zal idd een enorme schrik zijn zeg. Ik hoop voor jullie dateert 'slechts' apneu is.

LE, ja mup had net ook broccoli in haar oor :'). Maar goed moet weten dat ik idd te voorbarig was. Dacht ik ook al wel. Maar je weet het niet! Omen, we geven wisselend potjes en vers. Potjes zijntot dusver iets mínder vies dan vers :').

Olf, enig idee waar de slechte nachten door veroorzaakt worden?

AM, beterschap voor je meiske. Wij mogen vrijdag weer naar het cb. Vermoed hier ook weinig groei doordat ze ziek is geweest.
pi_133606931
Ik weet het niet zo goed met haar nachten. In principe ging het de laatste tijd beter en tijdje terug had ze een week doorgeslapen (23.30-6.00) en ik dacht echt dat dat het keerpunt was. Maar dan slaapt ze weer even slecht door tandjes ofzo en dan lijkt ze het opeens weer 'verleerd'. En sinds kort wordt ze ook wakker voor speen terwijl ze die eerst nooit hoefde 's nachts, alleen bij 's avonds in slaap vallen. Ondoorgrondelijk ;)
pi_133607897
Oh my Spark, dan komt het opeens ff helemaal terug denk ik? Hoop dat je zwager goed herstelt!

Door GotC ben ik op een idee gebracht mbt bevallingsverslag en ik zit as we speak het formulier in te vullen om mijn verslag op te vragen!

Olf! Trek in dan die vrije middag, The Hunger Games kan je altijd nog gaan bekijken! ;)

AM, je arme meiske, je foto vorige week was ook zo sneu met die soepogen en die rooie wangetjes.

En euhh, ik word een beetje nerveus van de verhalen over slechtslapendebabiesouderdan6maanden. Alle boekjes zeggen dat het na 6 maanden beter wordt, maar dit stemt nog weinig hoopvol. :{ ;)
  maandag 25 november 2013 @ 14:12:52 #262
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133608022
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 14:08 schreef Juud-- het volgende:

En euhh, ik word een beetje nerveus van de verhalen over slechtslapendebabiesouderdan6maanden. Alle boekjes zeggen dat het na 6 maanden beter wordt, maar dit stemt nog weinig hoopvol. :{ ;)
Een hart onder de riem is altijd een goeie reden om uit de meeleesstand te komen hè.
Die van ons sliep echt BAGGER de eerste 7 maanden. Niet op zijn Lojs, maar wel keivaak wakker 's nachts. 3-4-5 x eruit. Ik denk dat bij 7,5 maand ofzo het omslagpunt kwam, en bij 8,5 maand sliep hij vrijwel altijd door. Vanaf een maand of 9 denk ik dat hij zonder uitzondering doorslaapt. Alleen wat vroeg wakker regelmatig. Dus in sommige/veel gevallen wordt het ook echt beter :)

En Sparkling, sterkte!
pi_133608072
'Op zijn Lojs' _O- Dat wordt de nieuwe standaard voor slechtslapende babies.. op een schaal van 0-10 waarbij 10 dan 'op zijn Lojs' is :D
Maar dank voor je hart onder de riem! (en ook zonder dat mag je best wel mee blijven doen hoor!)
pi_133608226
In de rapportage van Sticker heeft een vpk geschreven 'Moeder is nog erg vermoeiend' :D

Ze bedoelt vermoeid toch? JA TOCH?! :(
pi_133608385
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 14:19 schreef L-E het volgende:
In de rapportage van Sticker heeft een vpk geschreven 'Moeder is nog erg vermoeiend' :D

:D :D
  maandag 25 november 2013 @ 14:24:32 #266
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133608421
quote:

Nee ik denk dat ze horendol van je werden :D _O- Wat een lullige fout :')
  maandag 25 november 2013 @ 14:26:15 #267
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133608488
quote:

Ze vond je een zeiksnor ;(
pi_133608805
Hahahahah LE, slecht nieuws..das het risico he van zo'n verslag ;)
pi_133609180
Ik ben die vpk heel dankbaar eigenlijk. Heb echt zulke nare dingen gelezen in dat dossier ;( en toen ik dat las moest ik zooo lachen. Ze heeft het expres gedaan denk ik O+
pi_133609231
LE, wat een lullige fout :D

Oeh Spees, dat geeft hoop. E. slaapt ook nooit door eigenlijk.

AM, wat sneu. Beterschap!

Bedankt allemaal :*
E.
  maandag 25 november 2013 @ 14:54:24 #271
259886 pessie
pi_133609559
L-e :D . fijn dat dat iets was waar je om kon lachen. En gelukkig is alles goed gegaan met zowel jou als met Sticker :*
  maandag 25 november 2013 @ 14:57:00 #272
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133609643
LE :D

M'n kind tikte net 190 bv en nog 60 kv weg 8)7. Ze is aan het zuipen op het moment, niet te zuinig.
pi_133609651
quote:

_O- Lullige foutjes... Gelukkig is ze waarschijnlijk heel veel beter in haar vak dan in Nederlands.
(Echt, wat ik hier soms in het kdv-schriftje van Femke tegenkom aan tenenkrommend Nederlands... :X :N Ze zijn in ieder geval lief voor de kindjes, en fonetisch gezien is het vaak wel goed, dus ze zullen er geen taalachterstand bij oplopen ;))

quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 14:14 schreef Juud-- het volgende:
'Op zijn Lojs' _O- Dat wordt de nieuwe standaard voor slechtslapende babies.. op een schaal van 0-10 waarbij 10 dan 'op zijn Lojs' is :D
Maar dank voor je hart onder de riem! (en ook zonder dat mag je best wel mee blijven doen hoor!)
We zitten hier op 1 op de schaal van Loj... :@ En nog ben ik zo vaak ontzettend moe. Moet zo vaak aan alle mama's met slechte nachten hier denken als ik me 's ochtends m'n bed uitsleep... voel me dan zo schuldig...

Spark :* da's schrikken zeg! Hoe is het nu?
pi_133609662
Inhaalslag XM? :)
  maandag 25 november 2013 @ 15:15:14 #275
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133610251
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 14:57 schreef Shandaly het volgende:
Inhaalslag XM? :)
Ik denk het! Of een groeispurt ofzo, geen idee :D.
pi_133610334
Goeiedag dan, wat een zuiplap :D Misschien kan ze E. het eens voordoen? Die zit gemiddeld nog steeds op 120 per fles :D
E.
pi_133610460
Spark wat een schrik.

Shandaly mooie foto's zeg
Am beterschap voor je meisje.
XM Noor is aan het inhalen zeg. En je mag zo trots op jezelf zijn dat je zo lang full-time voor haar gekolfd hebt.

L-e lullige fout zeg. Of was je zo aan het zeuren? ;)

Ik ben die ph- meting nu al beu en het ziekenhuis ook. Ik moest er om 08:45 zijn om 10:00 zat eindelijk het snoertje erin. Ik was zelf om 09:20 maar gaan vragen hoelang het nog ging duren. Toen moest ik nog een röntgenfoto laten maken om te zien of de sonde goed zit. Weer een uur later en normaal bekijken ze dan meteen daar de foto maar bij mij niet. Dus weer terug naar de afdeling niemand kon de foto's openen. Toen heb ik maar gezegd ik ga naar huis en bel maar als jullie iets weten.

En sac trekt telkens aan het draadje auwa.
  maandag 25 november 2013 @ 15:32:38 #278
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133610846
Wat vaag ferrari :?. En nu?

Spark, is goed hoor :+. Leert E. Noor dan fatsoenlijk rollen?
pi_133610921
Het was twee dagen na de ks, ik lag nog op de IC. Als ik al aan het zeuren was had ik daar vermoedelijk alle reden toe.
pi_133613173
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 10:03 schreef Suikertante het volgende:

[..]

We share the trauma :X
Daarna kon ik wel ineens heel ver onder water zwemmen :@
Boks! Ik durfde alleen twee jaar niet meer op les en hou nog altijd niet van zwemmen. :( :( :(
En ik kan het ook helemaal niet goed.
pi_133613467
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 12:43 schreef .Sparkling. het volgende:
Offtopic

SPOILER
Jeetje spark! Dat is niet iets wat je wil horen midden in de nacht!! Gaat het nu wel weer beter met hem?

Wel bijgelezen maar ontzettend weinig onthouden :@
2 productieve nachtjes op een rij. Zaterdag nacht na de nachtvoeding is Senn van het kussen op de bank af gegleden niet op de grond, gewoon op de bank. Met zijn hoofd heel zachtjes op de afstandbediening. Daar werd hij wakker van en was zo verontwaardigd dat hij 3 uur daarna er nog niet over uitgesproken was. Dus ondertussen was het 6 uur voordat hij weer in slaap viel :D

En afgelopen nacht zelfde verhaal alleen zonder wegglijden, maar hij raakt er maar niet over uitgepraat. Heel erg leuk natuurlijk, maar niet om 03.38 in de ochtend }:|

Heel veel vakantieplannen lees ik. Wij gaan 9 december een weekje naar centerparks in België. Kan niet wachten tot het zover is. *O* Weekje plezier maken met de Senn O+

Edit: Hele blz gemist }:|
pi_133613585
Check mbt onder water duwen... Ik heb niet voor niets maar 1 zwemdiploma :@.

LE, oeps... Fijn dat je erom kon lachen!

Werderom een :* voor de slechte nachten. Hier zijn ze niet top, maar ook niet zo slecht als bij jullie!

FR, wat vreemd? Wat gaan ze nou onderzoeken dan?

XM, goede drinker zeg! Ze regelt het prima :)
pi_133618277
quote:
1s.gif Op maandag 25 november 2013 13:06 schreef pessie het volgende:
Oh, Omen, ben je weer aan het werk gegaan?
Vanaf wanneer krijg je je nieuwe functie?
Met terugwerkende kracht is mijn nieuwe functie ingegaan
Vandaag zat ik op mijn nieuwe plek :D
pi_133618465
quote:

Haha :D
pi_133618661
Animalmix. Wat zielig dat ze zo last heeft en zo weinig eet. Gelukkig dat ze wel haar flessen neemt. Hopelijk komt het CB met tips :*

Juud die van mij wordt maar heel soms huilend wakker hoor. En ik vermoed nu dat ze last van enge dromen heeft. Maar meestal slaapt zij klokje rond.

XM die van jou maakt een inhaalslag van de afgelopen weken. :D

Jeetje Ferrari wat raar allemaal. :*

Hilz ik moest zo lachen om jouw verslag van je nachten :D
Hopelijk is er deze nacht over uitgepraat hoor :*
pi_133619700
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 16:51 schreef Cwen het volgende:
Check mbt onder water duwen... Ik heb niet voor niets maar 1 zwemdiploma :@.

LE, oeps... Fijn dat je erom kon lachen!

Werderom een :* voor de slechte nachten. Hier zijn ze niet top, maar ook niet zo slecht als bij jullie!

FR, wat vreemd? Wat gaan ze nou onderzoeken dan?

XM, goede drinker zeg! Ze regelt het prima :)
Het maagzuur dat terugkomt. Ik ben er bijna ik verwacht een nachtje weinig slaap en sac krijgt morgen haar 1e inentingen + een zieke Ean jeuj.

hilz enerverende nachten zo. wel leuk dat geklets maar niet 's nachts
omen veel plezier in je nieuwe functie
pi_133619726
Hier schreef de kraam telkens controlens i.p.v. controles in het kraamboek.
pi_133620131
Whahah LE _O-
FR wat raar zeg. En dat draadje :X
Ik heb Pi gemist :'( :'( :'( L is ook wel eens chagrijnig, dat is echt vreselijk ja -O-
KJ bijzonder zo terugdenken O+
Pessie wat is ze leuk O+
Spark jemig wat heftig :o en dat het dan ook precies dezelfde plek is :X :*

Mijn moeder paste vandaag op maar L heeft de hele dag maar een halfuur geslapen. Hij was helemaal hyper. Viel net ook pas na een halfuur in slaap (meestal is dat sneller). Raar hoor...
  maandag 25 november 2013 @ 20:07:13 #289
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133620183
quote:

_O- :D
pi_133620991
LE :D In mijn rapportage stond bij de presentatie "forse vrouw" Als ik dat destijds had geweten had ik die gyn gehoekt :(

Verder niet bijgelegen, sorry. :@ Heb het enorm druk met werk en Isa is ziek en slorpt echt al onze energie op overdag en snachts. Daarnaast heeft ze mij ook aangestoken. Volgens mij was het Loj die het had over accepteren dat het nu eenmaal zo is, dat ze snachts veel wakker is, veel huilt en alleen mama wil. Dat probeer ik en eerlijk gezegd helpt dat echt om erdoorheen te komen. Dus dank voor het delen! :*
Sarcasme. Herken het.
pi_133621072
Spirit wat knap :*
En jij bent echt niet fors :D maar ik weet natuurlijk niet hoe je er zwanger uit zag ~O>
pi_133621254
Spirit serieus?? :o :(
Goed van je dat je het probeert te accepteren. Maar dan nog is het best zwaar :* beterschap
pi_133621457
Spirit :*

Wij zijn vandaag weer goedgekeurd door de KA. 8.050 en 8.450 gram. Fysio was ook erg tevreden. Vooral de kwaliteit van de beweging was erg goed. Met gecorrigeerd 18 maanden nog een keertje terugkomen. *O* *O* *O*

Alleen nu is D heel wakker en wil niet slapen ;( Eerst was D wakker en nu is J wakker :@
pi_133621506
ze doen het goed kyara
pi_133621528
Hoe lang moet je de sonde in houden FR? 24 uur toch? Morgen weer terug?
pi_133621588
jep 24uur morgen mag hij er weer uit *O*
en ik ben dus al heel de dag emo mijn meissie heeft gewoon 3wk met zo'n slang gelegen. Nu heb ik niet echt een zonder hij zit in de overgang van slokdarm naar maag en meet enkel.
pi_133621725
Spirit wat knap. :*

Kyara mooie stats

Ferrari :*
pi_133621764
Kyara echt geweldig *O*
Ach FR dat maakt t wel heel confronterend lijkt me. :* Ik hoop voor je dat ie wel wat meet, stelletje prutsers daar :+
pi_133621805
Fijn Kyara!!

FR hmm vreemd allemaal. Hoop dat je lekker slaapt met dat ding vannacht!

Spirit :*
pi_133622242
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 16:48 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Jeetje spark! Dat is niet iets wat je wil horen midden in de nacht!! Gaat het nu wel weer beter met hem?

Wel bijgelezen maar ontzettend weinig onthouden :@
2 productieve nachtjes op een rij. Zaterdag nacht na de nachtvoeding is Senn van het kussen op de bank af gegleden niet op de grond, gewoon op de bank. Met zijn hoofd heel zachtjes op de afstandbediening. Daar werd hij wakker van en was zo verontwaardigd dat hij 3 uur daarna er nog niet over uitgesproken was. Dus ondertussen was het 6 uur voordat hij weer in slaap viel :D

En afgelopen nacht zelfde verhaal alleen zonder wegglijden, maar hij raakt er maar niet over uitgepraat. Heel erg leuk natuurlijk, maar niet om 03.38 in de ochtend }:|

Heel veel vakantieplannen lees ik. Wij gaan 9 december een weekje naar centerparks in België. Kan niet wachten tot het zover is. *O* Weekje plezier maken met de Senn O+

Edit: Hele blz gemist }:|
_O-
Wat klinkt dat lief O+ Ik zie zo'n hele discussie voor me "Mama, waarom liet je me nou van dat kussen afglijden?! Je weet toch dat dat niet fijn is! En dan ook nog op de afstandsbediening, tjonge jonge.. hou dat ding nou sowieso maar bij mij uit de buurt, want binnenkort ga ik 'm slopen... " etc
pi_133622269
Kyara! Mooie stats! *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')