Wat naar f_r... hopelijk komt er iets uit het onderzoek waardoor het te verhelpen is.quote:Op maandag 25 november 2013 20:37 schreef ferrari_rood het volgende:
jep 24uur morgen mag hij er weer uit
en ik ben dus al heel de dag emo mijn meissie heeft gewoon 3wk met zo'n slang gelegen. Nu heb ik niet echt een zonder hij zit in de overgang van slokdarm naar maag en meet enkel.
Hier is het follow-up programma sowieso 1,5 jaar. Wij hebben het minimale: 3x naar de logopedist, op de UD, met gecorrigeerd 3 en 9 maanden en dan straks met gecorrigeerd 18 maanden naar de fysio en ka. En dan nog fysio aan huis. Ze houden het hier blijkbaar graag goed in de gaten. En ik vind het eigenlijk wel prima. Ondanks dat het hier dus ook allemaal prima gaat.quote:Op maandag 25 november 2013 21:42 schreef mousemicky het volgende:
Kyara, je duo is echt lollig samen. Is er een speciale reden dat ze nog bij de kinderarts lopen? J. was ook 6 weken te vroeg en is na z'n ontslag nog maar 1 keer op controle geweest met 6 maanden. Toen waren er geen bijzonderheden, en nu hoeft ie niet meer terug naar KA.
Als ze ontspannen is en voorzichtig doen. Ik doe het ook liever niet maar ze had zich weer zo gekrabt.quote:Op maandag 25 november 2013 21:47 schreef Juud-- het volgende:
Aww kijk Luuk dan met z'n pruillipje, hopelijk is hij morgen voor zijn verjaardag weer goed te pas KJ!
Het duo van Kyara vind ik sowieso om te smullen, wat een lekker stel!
Bubs, hoe heb je dat gedaan, nagels vijlen? E. krult steeds haar vingers op, dus ik krijg het niet voor elkaar. Die nageltjes zijn ook heel zacht, dus het vijlen is een beetje lastig lijkt het.
Jee, dat dat zo verschilt per ziekenhuis. Of zou t zijn dat J. technically speaking 5 weken en 6 dagen te vroeg was, en dus niet de 6 weken haaltquote:Op maandag 25 november 2013 21:55 schreef Kyara het volgende:
[..]
Hier is het follow-up programma sowieso 1,5 jaar. Wij hebben het minimale: 3x naar de logopedist, op de UD, met gecorrigeerd 3 en 9 maanden en dan straks met gecorrigeerd 18 maanden naar de fysio en ka. En dan nog fysio aan huis. Ze houden het hier blijkbaar graag goed in de gaten. En ik vind het eigenlijk wel prima. Ondanks dat het hier dus ook allemaal prima gaat.
Bij Juud gaan ze geloof ik nog verder. Haar D krijgt ook zijn vaccinaties in het ziekenhuis als ik het goed heb onthouden.
Ehmz Ow was 'slechts' vijf weken te vroeg en wordt gevolgd tot een half jaar. Ook Ow had geen grote problemen, behalve dan dat hij niet wou eten. Omdat ik de laatste keer zorgen had over z'n verkoudheid/hoesten/raspende ademhaling hebben we nog een afspraak met een jaar. Bizar dat verschilquote:Op maandag 25 november 2013 22:16 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Jee, dat dat zo verschilt per ziekenhuis. Of zou t zijn dat J. technically speaking 5 weken en 6 dagen te vroeg was, en dus niet de 6 weken haalt.?
Geen academisch ziekenhuis/ kinderziekenhuis hier trouwens, en behalve laag geboortegewicht geen bijzonderheden (geen beademing oid). Af en toe zou ik wel liever die ziekenhuis follow-up gehad willen hebben. CB heeft hier meestal niet eens door dat J. zo vroeg was, en houdt daar dus helemaal geen rekening mee. Logopedie is hier al helemaal nooit over gesproken trouwens...
Hier ook geen echte follow-up wel 1x logopedie en 1x fysio vanwege termijn en stuit.quote:Op maandag 25 november 2013 22:16 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Jee, dat dat zo verschilt per ziekenhuis. Of zou t zijn dat J. technically speaking 5 weken en 6 dagen te vroeg was, en dus niet de 6 weken haalt.?
Geen academisch ziekenhuis/ kinderziekenhuis hier trouwens, en behalve laag geboortegewicht geen bijzonderheden (geen beademing oid). Af en toe zou ik wel liever die ziekenhuis follow-up gehad willen hebben. CB heeft hier meestal niet eens door dat J. zo vroeg was, en houdt daar dus helemaal geen rekening mee. Logopedie is hier al helemaal nooit over gesproken trouwens...
Dat is wel iets wat ik komende avonden moet proberen als het niet verbetert. Ik had gelukkig zaterdag tm gisteren een middagdutje gedaan! Maar 's avonds slapen vind ik dan weer zo zonde van sociaal leven maar misschien moet ik slaap even daarboven verkiezen. Het is ook nog niet echt rampzalig omdat ik uiteindelijk wel gewoon aan 6 uur per nacht kom maar dus wel in stukjes gebroken en dat is echt zo niet fijn! En ik heb er dus wel echt last van. Hopelijk als baby d'r hoestje kwijt is zitten we weer gewoon op 1 of 2 nachtvoedingen!quote:Op dinsdag 26 november 2013 09:28 schreef L-E het volgende:
Hoezo slaap jij van 19 tot 23 niet Olf? Ben je niet zo moe dat je elk moment kan slapen?
Hahaha, herkenbaarheid LB! Man gaat hier ook sperdruk met haar spelen en blijkbaar heeft hij mij echt nodig om uit te leggen dat ze daar niet echt van in slaap valtquote:Op dinsdag 26 november 2013 10:13 schreef LadyBlack het volgende:
Ha, ik was gisteren om 22:00 naar de kroeg, had speciaal vantevoren gekolfd.... maar op 3/4 van mijn heerlijke glaasje port belde MrBlack dat de baby wakker was.
Kom ik thuis, heeft ie alle lampen boven met haar aangedaan, en liepen ze supervrolijk alles te bekijken. En hoe lief dat er ook uitzag, toch kan ik m dan wel watHeeft me daarna heel lang gekost om haar weer in slaap te krijgen... dat is toch niet zo moeilijk te bedenken??
quote:Op dinsdag 26 november 2013 10:35 schreef L-E het volgende:
. Graag! Dus hij neemt Sticker op schoot, wiebelt hem wild heen en weer en doet KOEKEBIEEEEEEEEE!!!!
Wakker liggen van haar, woelen, draaien, trappelen, piepen... Ze gaat eigenlijk nooit huilen, maar ligt wel (lang) wakker.quote:
Nouja rustig.. wel woelen dus. Ik ben bang dat ze een slaaptekort gaat opbouwen. Nu kan ik vaak sussen met de speen of haar tussen ons in leggen, maar als ik niet meer oppik dat ze wakker ligt, lukt dat natuurlijk niet meer.quote:Op dinsdag 26 november 2013 11:03 schreef L-E het volgende:
Maar is het erg dat ze wakker ligt terwijl jij dat niet zou merken? Als ze niet huilt ligt ze dan toch tevreden en rustig?
Lieve XM, dat regelt Noor vanzelf! Als er echt iets is gaat ze echt wel huilen. Wellicht gaat ze ook wel dieper slapen als ze alleen slaapt en ligt ze minder 'wakker'. E is 's nachts ook wel eens wakker, dan hoor ik kletsen of even mopperen Ze valt vanzelf weer in slaap en als er écht iets is, dan horen we dat!quote:Op dinsdag 26 november 2013 11:04 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Nouja rustig.. wel woelen dus. Ik ben bang dat ze een slaaptekort gaat opbouwen. Nu kan ik vaak sussen met de speen of haar tussen ons in leggen, maar als ik niet meer oppik dat ze wakker ligt, lukt dat natuurlijk niet meer.
Waarom belt hij jou dan?!quote:Op dinsdag 26 november 2013 10:13 schreef LadyBlack het volgende:
Ha, ik was gisteren om 22:00 naar de kroeg, had speciaal vantevoren gekolfd.... maar op 3/4 van mijn heerlijke glaasje port belde MrBlack dat de baby wakker was.
Kom ik thuis, heeft ie alle lampen boven met haar aangedaan, en liepen ze supervrolijk alles te bekijken. En hoe lief dat er ook uitzag, toch kan ik m dan wel watHeeft me daarna heel lang gekost om haar weer in slaap te krijgen... dat is toch niet zo moeilijk te bedenken??
Helemaal mee eens! Wij laten F altijd expres een poosje in zijn eentje morren in bed, als hij wakker wordt halen we hem ook niet direct op. Hij valt steeds vaker zelf weer in slaapquote:Op dinsdag 26 november 2013 11:16 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Lieve XM, dat regelt Noor vanzelf! Als er echt iets is gaat ze echt wel huilen. Wellicht gaat ze ook wel dieper slapen als ze alleen slaapt en ligt ze minder 'wakker'. Elin is 's nachts ook wel eens wakker, dan hoor ik kletsen of even mopperen Ze valt vanzelf weer in slaap en als er écht iets is, dan horen we dat!
Dat doen wij dus ook, en hebben wij ook altijd gedaan. Zo kan ze nu 's ochtends rustig 3 kwartier in bed een beetje tegen haar Tije (=Nijntje) liggen kletsen voordat ze er écht uit wil. Dankzij de babyfoon horen we elk woordquote:Op dinsdag 26 november 2013 11:43 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Helemaal mee eens! Wij laten F altijd expres een poosje in zijn eentje morren in bed, als hij wakker wordt halen we hem ook niet direct op. Hij valt steeds vaker zelf weer in slaap
Er zijn zat mensen die nog langer met hun baby op de kamer slapen natuurlijk, maar niet omdat het gevaarlijk is om baby ergens anders te leggen hoor! Dat kan best en wie weet slapen jullie dan alledrie wel beter.
Oh, ik zou het dan zonder babyfoon wel lastig vinden denk ik (in onze situatie dan hè). Alhoewel die nu 's nachts op z'n zachtst staat dus als we haar horen dan is dat volgens mij meer 'live' dan via babyfoonquote:Op dinsdag 26 november 2013 11:50 schreef Suikertante het volgende:
En anders wil ik jouw deur wel XM, want ik wil heeeeel graag dat F achter een deur gaat slapen ooit.
Om dezelfde reden als Tante Soesa, hij gaat ouwehoeren tegen zijn lamp en ik lig ernaar te luisteren.
Bij mijn ouders gaat hij gewoon roepen als hij er echt uit wil, die hebben geen babyfoon nodig en horen al dat gebabbel niet, heerlijk.
Snap ik bestquote:Op dinsdag 26 november 2013 12:23 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ok, helder, dan gaat ze van het weekend verhuizen! End of an era.. Het is wel veul hoor. Bv... en nu ook al naar haar eigen kamer..
Hij belde mij omdat ze met gewiegd worden niet in slaap viel (alhoewel ik me wel afvraag of hij dat ook al met alle lampen aan deedquote:Op dinsdag 26 november 2013 11:38 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Waarom belt hij jou dan?!Als mijn vriend mij zou bellen zeg ik "Extra blij dat ik in de kroeg zit, succes ermee!"
Wacht, ik besef nu dat je dus ook echt naar huis bent gegaan! Doe je dat altijd?Hij was toch laatst een heel weekend weg, dan mag jij toch wel een avondje off-duty?
Nietquote:Op dinsdag 26 november 2013 12:28 schreef Spirit82 het volgende:
En heb m'n sollicitatie maar afgezegd
Mini ging hier rond zes maanden naar zn eigen kamer, en achteraf gezien hadden we dat wel eerder kunnen/moeten doen. Ik vond het echt een mega stap, wilde er zelf nog niet aan, maar we sliepen alledrie steeds slechter 's nachts. Toen gingen we een weekje weg en zijn bedje paste niet bij ons op de slaapkamer. Hij ging dus cold turkey op een eigen kamer en we sliepen alledrie de hele nacht opeens doorquote:Op dinsdag 26 november 2013 10:53 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hier past geen co-sleeper.. Vriend wil mup eigenlijk naar naar eigen kamer hebben zo langzamerhand, omdat zijn (en mijn) slaap erdoor gestoord wordt en ze een half jaar is bijna. Maar ik ben bang dat ik haar signalen mis, ze slecht(er) gaat slapen en we dan met een probleem komen te zitten. Nu ze nog bij ons op de kamer slaapt, kan ik sneller ingrijpen. Maarja, dat kan natuurlijk ook niet eeuwig zo blijven. Ik vind het lastig.
Heel herkenbaar. Riley vindt het zware mishandeling en zij leeft ook heel erg mee met Noor in dezequote:Op dinsdag 26 november 2013 10:21 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ja, we hebben neusspray, maar dingen aan je neus doen, zoals sprayen of giga snotklompen weghalen is vooral iets om Heel Erg Boos om te worden en Nog Harder te gaan HUILEN. Nee. Krijsen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |