zou toch wat wezen als iran assad verkoopt voor zijn economische/nucleaire belangenquote:Op maandag 25 november 2013 17:43 schreef IPA35 het volgende:
[..]
SOHR is het FSA equivalent van SANA.
Ze wonen al eeuwen in Syrië en hebben nog steeds geen ene loyaliteit aan wat toch hun land is. Idem in Irak en de Balkan. Deze moeilijke volksaard zorgt ervoor dat aldaar Turken algemeen gehaat worden.quote:Op maandag 25 november 2013 18:20 schreef Slayage het volgende:
[..]
als je je bedreigt voelt dan ga je steun zoeken, ik denk dat het dan niet uitmaakt waar die steun vandaan komt
daarnaast hebben we het vaak over culturele/religieuse/etnische/linguistische banden, die je niet zomaar ff opzij schuift en vaak zelfs erop terug kan vallen
quote:Vredesconferentie Syrië moet overgangsregering opleveren
Het vormen van een Syrische overgangsregering is het doel van de internationale vredesconferentie die op 22 januari in Genève wordt gehouden. Dat heeft VN-leider Ban Ki-moon maandag gezegd.
In de regering moeten zowel het kamp van de huidige president Bashar al-Assad als zijn tegenstanders vertegenwoordigd zijn. De regering moet een volwaardig bestuur zijn, met zeggenschap over het leger en de veiligheidsdiensten.
Die opzet is al besproken tijdens een eerdere bijeenkomst, in 2012 in Genève. 'We hebben een duidelijk doel. De implementatie van het Genève Communiqué van 30 juni 2012', lichtte Ban maandag toe.
Ban Ki-moon zei verder dat het 'onvergeeflijk' zou zijn 'de kans niet te grijpen om een einde te maken aan het lijden'.
Meningsverschillen Rusland en VS
De vredesovereenkomst over Syrië is al maanden in voorbereiding. De grootmachten Rusland en de Verenigde Staten verschillen van mening over de oplossing van het conflict. Ze werden het maar moeizaam eens over de partijen die aan de gesprekken mee moeten doen.
Maandag was nog steeds niet duidelijk of bijvoorbeeld Iran komt. Dat land speelt als bondgenoot van de Syrische president Bashar al-Assad een belangrijke rol in de oorlog in Syrië.
De oppositiegroep Syrische Nationale Coalitie (SNC) besloot in november na lang twijfelen om deel te nemen aan de vredesconferentie die Genève II is gedoopt. Een groot probleem blijft de verdeeldheid van de opstandelingen. De door het Westen gesteunde SNC is bereid om te praten, maar dat geldt niet voor andere rebellengroepen die in Syrië tegen het regime van Assad vechten.
De burgeroorlog heeft meer dan 100.000 Syriërs het leven gekost en miljoenen mensen op de vlucht doen slaan. De strijd zit in een impasse. Na ruim 2 jaar oorlog zijn de rebellen er niet in geslaagd het regime te doen wankelen. Assads troepen krijgen het op hun beurt niet voor elkaar om de opstand definitief de kop in te drukken.
Bron: Volkskrant
in het geval van syrie zijn er wel meer bevolkingsgroepen die niet loyaal zijn aan "hun" landquote:Op maandag 25 november 2013 18:22 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ze wonen al eeuwen in Syrië en hebben nog steeds geen ene loyaliteit aan wat toch hun land is. Idem in Irak en de Balkan. Deze moeilijke volksaard zorgt ervoor dat aldaar Turken algemeen gehaat worden.
een kans dat assad de macht over gaat dragen?quote:
Ik zie het ook niet gebeuren hoor, maar de VN(-leider) kennelijk welquote:Op maandag 25 november 2013 18:27 schreef Slayage het volgende:
[..]
een kans dat assad de macht over gaat dragen?
Behalve de Koerden geen.quote:Op maandag 25 november 2013 18:26 schreef Slayage het volgende:
[..]
in het geval van syrie zijn er wel meer bevolkingsgroepen die niet loyaal zijn aan "hun" land
Nee, en daarom worden ze volgens Expans uitgeroeid door zowel de Syrische regering als de Takfiri's. Daarom gaan ze nu huilie doen bij hun broodheer Tayyip maar die geeft toch geen ene fuck om hen.quote:daarnaast kan het de turken boeien dat ze "gehaat" worden denk je?
of er zijn een hele dingen gaande achter de schrmen die wij niet weten of dit is de zoveelste gebakken lucht conferentie voor vrede in syrie, ik hoop dat ze een wonder oplossing hebben, maar ik zie het niet gebeurenquote:Op maandag 25 november 2013 18:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik zie het ook niet gebeuren hoor, maar de VN(-leider) kennelijk wel![]()
En hoe hij erbij komt dat alle andere strijdende partijen die niet worden uitgenodigd voor de conferentie zich iets zullen aantrekken van een eventueel akkoord ontgaat me ook
alleen de koerden zijn niet loyaal aan hun land?quote:
We zullen het wel merken, maar ik heb er ook niet echt fiducie in..quote:Op maandag 25 november 2013 18:37 schreef Slayage het volgende:
[..]
of er zijn een hele dingen gaande achter de schrmen die wij niet weten of dit is de zoveelste gebakken lucht conferentie voor vrede in syrie, ik hoop dat ze een wonder oplossing hebben, maar ik zie het niet gebeuren
Is dat verrassend? Hebben o.a. Nederlanders en Duitsers toch ook gedaan?quote:Op maandag 25 november 2013 18:38 schreef Aloulou het volgende:
Circa 80 Denen naar Syrie gegaan om zich aan te sluiten bij de mujahedin:
http://www.washingtonpost(...)ab2a3dc2b_story.html
Verrassend niet meer, hoewel toch wel enigzins. Schijnt ook dat er aardig wat uit Kosovo zijn gegaan naar Syrie. Dat vind ik dan wel weer verrassender.quote:Op maandag 25 november 2013 18:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
Is dat verrassend? Hebben o.a. Nederlanders en Duitsers toch ook gedaan?
Kun je me m.b.t. beide gevallen uitleggen wat je er precies (enigszins) verrassend aan vindt?quote:Op maandag 25 november 2013 18:42 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Verrassend niet meer, hoewel toch wel enigzins. Schijnt ook dat er aardig wat uit Kosovo zijn gegaan naar Syrie. Dat vind ik dan wel weer verrassender.
Respect.quote:Op maandag 25 november 2013 18:38 schreef Aloulou het volgende:
Hoe is hij een "kneusje"?quote:Op maandag 25 november 2013 18:44 schreef Aloulou het volgende:
Owja en hier dat kneusje Anjem Choudary die vanuit Engeland "honderden naar Syrie heeft gestuurd". Inspirator van sharia4belgium![]()
http://www.independent.co(...)n-syria-8960883.html
Dat ze die niet van zijn paspoort strippen in Groot-Brittanie is onbegrijpelijk.
Dat in zo'n klein land als Denemarken (hoeveel miljoen? 5? 7?) er toch "relatief veel" naar Syrie trekken. Blijkbaar zit in Denemarken ook een extremistisch groepje al langer propaganda te verspreiden. Ik dacht dat dat op ging voor de wat grotere West-Europese landen met Moslimminderheden als Engeland, Duitsland, Frankrijk.quote:Op maandag 25 november 2013 18:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
Kun je me m.b.t. beide gevallen uitleggen wat je er precies (enigszins) verrassend aan vindt?
De Koerden willen autonomie of onafhankelijkheid. Dit is hen niet heel kwalijk te nemen omdat de Koerden in Syrië altijd onderdrukt zijn. Dit is ook wel mogelijk omdat de Koerden redelijk geconcentreerd wonen.quote:Op maandag 25 november 2013 18:39 schreef Slayage het volgende:
[..]
alleen de koerden zijn niet loyaal aan hun land?
Ah, ok. Is dat ook de onderbouwing voor je verbazing m.b.t. de Kosovaren?quote:Op maandag 25 november 2013 18:45 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Dat in zo'n klein land als Denemarken (hoeveel miljoen? 5? 7?) er toch "relatief veel" naar Syrie trekken. Blijkbaar zit in Denemarken ook een extremistisch groepje al langer propaganda te verspreiden. Ik dacht dat dat op ging voor de wat grotere West-Europese landen met Moslimminderheden als Engeland, Duitsland, Frankrijk.
quote:Op maandag 25 november 2013 18:46 schreef IPA35 het volgende:
[..]
De Koerden willen autonomie of onafhankelijkheid. Dit is hen niet heel kwalijk te nemen omdat de Koerden in Syrië altijd onderdrukt zijn. Dit is ook wel mogelijk omdat de Koerden redelijk geconcentreerd wonen.
De Turkmenen hebben geen enkele hoop op autonomie of onafhankelijkheid want ze wonen verspreidt over het hele land. Zij kiezen er voor om zich op te stellen als een satelliet-gemeenschap van Turkije (ook al bestond het land Turkije niet eens toen zijn daar al woonden).
Eigenlijk is het vergelijkbaar met wat Turken in Nederland doen.
Het geheel uit zich dan in een gebrek aan binding met en loyaliteit aan hun thuisland, een focus op Ankara en een misplaatst cultureel superioriteitsgevoel dat door derden vooral lachwekkend gevonden wordt. En als Ankara dan zegt, pak je wapens op en werp de Syrische regering omver dan zijn ze zo dom om dat ook nog te doen, zonder dat ze daar zelf baat bij hebben.
Kosovaren (en bredere Balkan) hebben naar mijn weten weinig orthodoxe en praktizerende religieuze insteek onder Moslims. Dus ja, zeker verbaasd. Ik weet dat door de oorlog in de Balkan er onder Bosniers (Moslims) wat meer een Islamitisch bewustzijn is. Maar door de regel genomen zijn ze veel gesecularizeerder dan bijv. Moslim migranten in NL. Als er dan toch Kosovaren gaan ben ik zeker verbaasd...zal wel duiden op kleinere groepjes die zeer actief zijn in Kosovo.quote:Op maandag 25 november 2013 18:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ah, ok. Is dat ook de onderbouwing voor je verbazing m.b.t. de Kosovaren?
Of het zijn gewoon jonge gasten die opzoek zijn naar uitdaging.quote:Op maandag 25 november 2013 18:51 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Kosovaren (en bredere Balkan) hebben naar mijn weten weinig orthodoxe en praktizerende religieuze insteek onder Moslims. Dus ja, zeker verbaasd. Ik weet dat door de oorlog in de Balkan er onder Bosniers (Moslims) wat meer een Islamitisch bewustzijn is. Maar door de regel genomen zijn ze veel gesecularizeerder dan bijv. Moslim migranten in NL. Als er dan toch Kosovaren gaan ben ik zeker verbaasd...zal wel duiden op kleinere groepjes die zeer actief zijn in Kosovo.
Dank voor je toelichtingquote:Op maandag 25 november 2013 18:51 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Kosovaren (en bredere Balkan) hebben naar mijn weten weinig orthodoxe en praktizerende religieuze insteek onder Moslims. Dus ja, zeker verbaasd. Ik weet dat door de oorlog in de Balkan er onder Bosniers (Moslims) wat meer een Islamitisch bewustzijn is. Maar door de regel genomen zijn ze veel gesecularizeerder dan bijv. Moslim migranten in NL. Als er dan toch Kosovaren gaan ben ik zeker verbaasd...zal wel duiden op kleinere groepjes die zeer actief zijn in Kosovo.
culturele superioriteitsgevoel?quote:Op maandag 25 november 2013 18:46 schreef IPA35 het volgende:
Eigenlijk is het vergelijkbaar met wat Turken in Nederland doen.
Het geheel uit zich dan in een gebrek aan binding met en loyaliteit aan hun thuisland, een focus op Ankara en een misplaatst cultureel superioriteitsgevoel dat door derden vooral lachwekkend gevonden wordt. En als Ankara dan zegt, pak je wapens op en werp de Syrische regering omver dan zijn ze zo dom om dat ook nog te doen, zonder dat ze daar zelf baat bij hebben.
Nee, sorry. Of specifieker: niet alleen "een uitdaging dus laat ik ff naar Syrie gaan met 80 andere landgenoten". Er komt sterk gekleurde religieuze retoriek bij kijken, die in 99% van de gevallen al aanwezig was in land/plaats v herkomst voor de Syrische crisis.quote:Op maandag 25 november 2013 18:54 schreef theunderdog het volgende:
Of het zijn gewoon jonge gasten die opzoek zijn naar uitdaging.
Schoot ook zoiets door mijn hoofd: instant "spannend" avontuur en het is nog voor de "goede zaak" ook..quote:Op maandag 25 november 2013 18:54 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Of het zijn gewoon jonge gasten die opzoek zijn naar uitdaging.
Dit klinkt gek in onze oren, maar het is helemaal niet onrealistisch. Je moet tegen veel Russen ook niet zeggen "klim eens op die hoge toren" want veel zullen het nog doen ook.
Geschiedenis, omgeving , situaties maken de mentaliteit van het volk.
Voor een relatief groot deel zal dat inderdaad zo zijn. Maar een ander deel gaat er toch heen vanuit een soort uitdagend gevoel.quote:Op maandag 25 november 2013 18:56 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Nee, sorry. Of specifieker: niet alleen "een uitdaging dus laat ik ff naar Syrie gaan met 80 andere landgenoten". Er komt sterk gekleurde religieuze retoriek bij kijken, die in 99% van de gevallen al aanwezig was in land/plaats v herkomst voor de Syrische crisis.
Je zal zien dat ook in Kosovo het terug te leiden is tot bepaalde kringen van Moslims met specifieke lectuur die al langer daar aanwezig zijn. Precies zoals in Denemarken, NL, Belgie en alle landen.
Waarom zou het vies tegenvallen?quote:Op maandag 25 november 2013 18:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Schoot ook zoiets door mijn hoofd: instant "spannend" avontuur en het is nog voor de "goede zaak" ook..
Dat leek me wel een reden te kunnen zijn. Dat dat in de praktijk vaak erg vies tegenvalt merken ze pas als het te laat is..
quote:
Dat was meer een sneer naar de Nederturkenquote:
Dat idee krijg ik heel sterk. Idem in Irak.quote:de turkmenen zijn dus letterlijk de trekpoppetjes van erdogan?
Ik denk dat ze gewond raken en/of dood gaan toch iets anders ervaren dan hun fantasietjes erover waren.quote:Op maandag 25 november 2013 19:00 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom zou het vies tegenvallen?
Als je het ernaast bedoelt kan je zeker gelijk hebben. Ik bedoelde meer dat religieuze retoriek niet te missen is in dit plaatje.quote:Op maandag 25 november 2013 19:00 schreef theunderdog het volgende:
Voor een relatief groot deel zal dat inderdaad zo zijn. Maar een ander deel gaat er toch heen vanuit een soort uitdagend gevoel.
Daarbij, het een sluit het ander niet uit. De uiterlijke Jihad is immers heel stoer.
Sjieten/rawaafidh/taghout eerder. Die staan nog net een tandje hoger op de gehate ladder, al sinds eeuwen.quote:Lekker met ze alle christenen afslachten.
vertel... ben zelf ook een nederturk namelijkquote:Op maandag 25 november 2013 19:07 schreef IPA35 het volgende:
Dat was meer een sneer naar de Nederturken.
cCc Turkiye cCcquote:Op maandag 25 november 2013 19:13 schreef Slayage het volgende:
[..]
vertel... ben zelf ook een nederturk namelijk
zou kunnenquote:Op maandag 25 november 2013 19:15 schreef expans het volgende:
[..]
cCc Turkiye cCc
Dat de meesten van ons zich eerst zien als Turken en niet als Nederlanders is wat hij probeert te zeggen denk ik
Aloulou jij weet echt niet wat je wil man. Aan de andere kant noem je de jihadisten gekke autistische extremisten en aan de andere kant noem je ze mujahideen.quote:Op maandag 25 november 2013 18:38 schreef Aloulou het volgende:
Het gaat om burgerschap, niet cultuur.quote:Op maandag 25 november 2013 19:18 schreef expans het volgende:
Ik zie trouwens niet in wat daar mis mee is
Je hoeft je niet Nederlands te voelen om deel uit te kunnen maken van de maatschappij, of om überhaupt een werkende maatschappij te hebben.
quote:Zevende Nederlandse dode in Syrië - Binnenland | Het laatste nieuws uit Nederland leest u op Telegraaf.nl [binnenland]
Een 26-jarige man uit Delft is maandag overleden in Syrië aan verwondingen die hij daar eerder had opgelopen bij gevechten. Dat meldt DeWareRelgie.nl.
Het 'slachtoffer' raakte twee weken geleden zwaargewond. Hij had eerder in een interview met de Volkskrant verklaard dat hij bereid was te sterven in Syrië. "Je gaat toch een keer dood, dus dan zou het geweldig zijn als je voor een nobel doel sterft", aldus het slachtoffer. "Wij weten ook uit de overleveringen dat alle zonden worden gewist bij de eerste druppel bloed die je laat vallen op het slagveld als Martelaar, dus je kijkt zelfs uit naar deze druppel."
Bron: www.telegraaf.nl
Jij als Koerdische nationalist zou beter eens wat minder stoer doen over Turkse Nationalisten.quote:
Tsja, was te verwachten dat Assad de veroverde gebieden weer niet vast zou kunnen houden. Zoals na Hama, Baba Amr en Qusair. Maar die hoopvolle reacties hier gaven soms een ander beeld. Iets met ezel en een steen.quote:
Ik kwam toevallig dit tegen, heb je hier wat aan?quote:Op zaterdag 23 november 2013 22:32 schreef Aloulou het volgende:
Even beetje gezocht naar dat Islamic Kurdish Front. Videotje gevonden van afgelopen Augustus waarin ze zich bekend maken, begint in Arabisch door diegene die de video opneemt en vervolgens verklaring in het Koerdisch.
Volgens andere bronnen heeft deze groep gevochten met Nusra tegen YPG in Syrisch-Koerdische gebieden, hoewel kort. Weet niet zeker of dat klopt.
http://vvanwilgenburg.blo(...)c-kurdish-front.html
Iemand anders meer specifiekere info over deze groep. En hoe groot ze zouden zijn?
bronquote:Kurdish Islamic Front – By most accounts this is a very small fighting force, numbering less than 1,000 fighters. The Kurdish Islamic Front has fought with the al-Qaeda affiliates in Syria against the Kurdish YPG fighting forces. Coming on the heels of the recent announcement by the YPG of an interim Kurdish government in Hasaka – a move which was widely condemned by other rebels as an attempt to break up the country – the Kurdish Islamic Front’s inclusion in this new alliance is most likely a message to the YPG not to get too comfortable.
Dat geldt alleen voor Syrische Turkmenen die soennitisch zijn. De meerderheid weliswaar, maar een grote minderheid onder hen is alevitisch.quote:Op maandag 25 november 2013 19:07 schreef IPA35 het volgende:
[..]
[..]
Dat was meer een sneer naar de Nederturken.
[..]
Dat idee krijg ik heel sterk. Idem in Irak.
De Syrische Turkmenen die zich in milities hebben verenigd worden ook allemaal aangestuurd vanuit Istanbul. Hun organisaties zijn allemaal opgezet in Turkije.
http://en.wikipedia.org/wiki/Syrian_Turkmen_Assembly
http://en.wikipedia.org/wiki/Syrian_Democratic_Turkmen_Movement
Neen, wel dat de Verenigde Staten de open zuidgrenzen van Turkije gelasten te sluiten voor terroristische infiltratie.quote:Op maandag 25 november 2013 18:27 schreef Slayage het volgende:
[..]
een kans dat assad de macht over gaat dragen?
Hezbollah staat helemaal niet onder de leiderschap van het Syrisch leger. Sterker nog, ik betwijfel überhaupt of Hezbollah zich, ten koste van SAA, heeft teruggetrokken. Lijkt mij meer een geval van de schuld afschuiven op een ander, simpelweg omdat het Syrisch leger niet in staat is om gebieden voor een significante periode onder controle te houden.quote:
In Deir Attiyeh en in Al Nabk (Nabek) rukt het Syrische Arabische Leger op.quote:Op maandag 25 november 2013 20:07 schreef IPA35 het volgende:
Het wordt tijd dat SyrianPerspective weer met een update komt want...
In Aleppo is ook een deel van de Oude Stad heroverd, vooral het marktencomplex (grootste ter wereld, nu volledig verwoest).quote:Op maandag 25 november 2013 21:17 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
In Deir Attiyeh en in Al Nabk (Nabek) rukt het Syrische Arabische Leger op.
In Deir Attiyeh werd enkele uren geleden een succesvolle aanval op de opstandelingen geopend vanaf het (altijd in SAA-handen gebleven) ziekenhuis uit.
In Deir Attiyeh werden enkele uren geleden Pakistanen en Somaliërs gedood door het Syrische leger.
In Nabek heeft het leger de Schapenmarkt heroverd en andere stadsdelen.
Ten zuiden van de stad Daraya in het gouvernement Damascus gaan de gevechten gewoon verder. Dat verbaast mij wel. Het Syrische Arabische Leger weigert bijv. de wegen daarnaartoe af te sluiten, omdat er nog altijd burgers in Daraya (volledig in puin bijna, op enkele moskeeën, halve kerk en wat appartementen aan noordkant na) zitten. Burgerverkeer raast rond tussen de tanks...Echt Arabisch....
![]()
Hier een video van een gedode Amerikaanse takfiri-"jihadist": http://t.co/Itqz9Me1fl
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |