zou toch wat wezen als iran assad verkoopt voor zijn economische/nucleaire belangenquote:Op maandag 25 november 2013 17:43 schreef IPA35 het volgende:
[..]
SOHR is het FSA equivalent van SANA.
Ze wonen al eeuwen in Syrië en hebben nog steeds geen ene loyaliteit aan wat toch hun land is. Idem in Irak en de Balkan. Deze moeilijke volksaard zorgt ervoor dat aldaar Turken algemeen gehaat worden.quote:Op maandag 25 november 2013 18:20 schreef Slayage het volgende:
[..]
als je je bedreigt voelt dan ga je steun zoeken, ik denk dat het dan niet uitmaakt waar die steun vandaan komt
daarnaast hebben we het vaak over culturele/religieuse/etnische/linguistische banden, die je niet zomaar ff opzij schuift en vaak zelfs erop terug kan vallen
quote:Vredesconferentie Syrië moet overgangsregering opleveren
Het vormen van een Syrische overgangsregering is het doel van de internationale vredesconferentie die op 22 januari in Genève wordt gehouden. Dat heeft VN-leider Ban Ki-moon maandag gezegd.
In de regering moeten zowel het kamp van de huidige president Bashar al-Assad als zijn tegenstanders vertegenwoordigd zijn. De regering moet een volwaardig bestuur zijn, met zeggenschap over het leger en de veiligheidsdiensten.
Die opzet is al besproken tijdens een eerdere bijeenkomst, in 2012 in Genève. 'We hebben een duidelijk doel. De implementatie van het Genève Communiqué van 30 juni 2012', lichtte Ban maandag toe.
Ban Ki-moon zei verder dat het 'onvergeeflijk' zou zijn 'de kans niet te grijpen om een einde te maken aan het lijden'.
Meningsverschillen Rusland en VS
De vredesovereenkomst over Syrië is al maanden in voorbereiding. De grootmachten Rusland en de Verenigde Staten verschillen van mening over de oplossing van het conflict. Ze werden het maar moeizaam eens over de partijen die aan de gesprekken mee moeten doen.
Maandag was nog steeds niet duidelijk of bijvoorbeeld Iran komt. Dat land speelt als bondgenoot van de Syrische president Bashar al-Assad een belangrijke rol in de oorlog in Syrië.
De oppositiegroep Syrische Nationale Coalitie (SNC) besloot in november na lang twijfelen om deel te nemen aan de vredesconferentie die Genève II is gedoopt. Een groot probleem blijft de verdeeldheid van de opstandelingen. De door het Westen gesteunde SNC is bereid om te praten, maar dat geldt niet voor andere rebellengroepen die in Syrië tegen het regime van Assad vechten.
De burgeroorlog heeft meer dan 100.000 Syriërs het leven gekost en miljoenen mensen op de vlucht doen slaan. De strijd zit in een impasse. Na ruim 2 jaar oorlog zijn de rebellen er niet in geslaagd het regime te doen wankelen. Assads troepen krijgen het op hun beurt niet voor elkaar om de opstand definitief de kop in te drukken.
Bron: Volkskrant
in het geval van syrie zijn er wel meer bevolkingsgroepen die niet loyaal zijn aan "hun" landquote:Op maandag 25 november 2013 18:22 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ze wonen al eeuwen in Syrië en hebben nog steeds geen ene loyaliteit aan wat toch hun land is. Idem in Irak en de Balkan. Deze moeilijke volksaard zorgt ervoor dat aldaar Turken algemeen gehaat worden.
een kans dat assad de macht over gaat dragen?quote:
Ik zie het ook niet gebeuren hoor, maar de VN(-leider) kennelijk welquote:Op maandag 25 november 2013 18:27 schreef Slayage het volgende:
[..]
een kans dat assad de macht over gaat dragen?
Behalve de Koerden geen.quote:Op maandag 25 november 2013 18:26 schreef Slayage het volgende:
[..]
in het geval van syrie zijn er wel meer bevolkingsgroepen die niet loyaal zijn aan "hun" land
Nee, en daarom worden ze volgens Expans uitgeroeid door zowel de Syrische regering als de Takfiri's. Daarom gaan ze nu huilie doen bij hun broodheer Tayyip maar die geeft toch geen ene fuck om hen.quote:daarnaast kan het de turken boeien dat ze "gehaat" worden denk je?
of er zijn een hele dingen gaande achter de schrmen die wij niet weten of dit is de zoveelste gebakken lucht conferentie voor vrede in syrie, ik hoop dat ze een wonder oplossing hebben, maar ik zie het niet gebeurenquote:Op maandag 25 november 2013 18:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik zie het ook niet gebeuren hoor, maar de VN(-leider) kennelijk wel![]()
En hoe hij erbij komt dat alle andere strijdende partijen die niet worden uitgenodigd voor de conferentie zich iets zullen aantrekken van een eventueel akkoord ontgaat me ook
alleen de koerden zijn niet loyaal aan hun land?quote:
We zullen het wel merken, maar ik heb er ook niet echt fiducie in..quote:Op maandag 25 november 2013 18:37 schreef Slayage het volgende:
[..]
of er zijn een hele dingen gaande achter de schrmen die wij niet weten of dit is de zoveelste gebakken lucht conferentie voor vrede in syrie, ik hoop dat ze een wonder oplossing hebben, maar ik zie het niet gebeuren
Is dat verrassend? Hebben o.a. Nederlanders en Duitsers toch ook gedaan?quote:Op maandag 25 november 2013 18:38 schreef Aloulou het volgende:
Circa 80 Denen naar Syrie gegaan om zich aan te sluiten bij de mujahedin:
http://www.washingtonpost(...)ab2a3dc2b_story.html
Verrassend niet meer, hoewel toch wel enigzins. Schijnt ook dat er aardig wat uit Kosovo zijn gegaan naar Syrie. Dat vind ik dan wel weer verrassender.quote:Op maandag 25 november 2013 18:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
Is dat verrassend? Hebben o.a. Nederlanders en Duitsers toch ook gedaan?
Kun je me m.b.t. beide gevallen uitleggen wat je er precies (enigszins) verrassend aan vindt?quote:Op maandag 25 november 2013 18:42 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Verrassend niet meer, hoewel toch wel enigzins. Schijnt ook dat er aardig wat uit Kosovo zijn gegaan naar Syrie. Dat vind ik dan wel weer verrassender.
Respect.quote:Op maandag 25 november 2013 18:38 schreef Aloulou het volgende:
Circa 80 Denen naar Syrie gegaan om zich aan te sluiten bij de mujahedin:
http://www.washingtonpost(...)ab2a3dc2b_story.html
Hoe is hij een "kneusje"?quote:Op maandag 25 november 2013 18:44 schreef Aloulou het volgende:
Owja en hier dat kneusje Anjem Choudary die vanuit Engeland "honderden naar Syrie heeft gestuurd". Inspirator van sharia4belgium![]()
http://www.independent.co(...)n-syria-8960883.html
Dat ze die niet van zijn paspoort strippen in Groot-Brittanie is onbegrijpelijk.
Dat in zo'n klein land als Denemarken (hoeveel miljoen? 5? 7?) er toch "relatief veel" naar Syrie trekken. Blijkbaar zit in Denemarken ook een extremistisch groepje al langer propaganda te verspreiden. Ik dacht dat dat op ging voor de wat grotere West-Europese landen met Moslimminderheden als Engeland, Duitsland, Frankrijk.quote:Op maandag 25 november 2013 18:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
Kun je me m.b.t. beide gevallen uitleggen wat je er precies (enigszins) verrassend aan vindt?
De Koerden willen autonomie of onafhankelijkheid. Dit is hen niet heel kwalijk te nemen omdat de Koerden in Syrië altijd onderdrukt zijn. Dit is ook wel mogelijk omdat de Koerden redelijk geconcentreerd wonen.quote:Op maandag 25 november 2013 18:39 schreef Slayage het volgende:
[..]
alleen de koerden zijn niet loyaal aan hun land?
Ah, ok. Is dat ook de onderbouwing voor je verbazing m.b.t. de Kosovaren?quote:Op maandag 25 november 2013 18:45 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Dat in zo'n klein land als Denemarken (hoeveel miljoen? 5? 7?) er toch "relatief veel" naar Syrie trekken. Blijkbaar zit in Denemarken ook een extremistisch groepje al langer propaganda te verspreiden. Ik dacht dat dat op ging voor de wat grotere West-Europese landen met Moslimminderheden als Engeland, Duitsland, Frankrijk.
quote:Op maandag 25 november 2013 18:46 schreef IPA35 het volgende:
[..]
De Koerden willen autonomie of onafhankelijkheid. Dit is hen niet heel kwalijk te nemen omdat de Koerden in Syrië altijd onderdrukt zijn. Dit is ook wel mogelijk omdat de Koerden redelijk geconcentreerd wonen.
De Turkmenen hebben geen enkele hoop op autonomie of onafhankelijkheid want ze wonen verspreidt over het hele land. Zij kiezen er voor om zich op te stellen als een satelliet-gemeenschap van Turkije (ook al bestond het land Turkije niet eens toen zijn daar al woonden).
Eigenlijk is het vergelijkbaar met wat Turken in Nederland doen.
Het geheel uit zich dan in een gebrek aan binding met en loyaliteit aan hun thuisland, een focus op Ankara en een misplaatst cultureel superioriteitsgevoel dat door derden vooral lachwekkend gevonden wordt. En als Ankara dan zegt, pak je wapens op en werp de Syrische regering omver dan zijn ze zo dom om dat ook nog te doen, zonder dat ze daar zelf baat bij hebben.
Kosovaren (en bredere Balkan) hebben naar mijn weten weinig orthodoxe en praktizerende religieuze insteek onder Moslims. Dus ja, zeker verbaasd. Ik weet dat door de oorlog in de Balkan er onder Bosniers (Moslims) wat meer een Islamitisch bewustzijn is. Maar door de regel genomen zijn ze veel gesecularizeerder dan bijv. Moslim migranten in NL. Als er dan toch Kosovaren gaan ben ik zeker verbaasd...zal wel duiden op kleinere groepjes die zeer actief zijn in Kosovo.quote:Op maandag 25 november 2013 18:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ah, ok. Is dat ook de onderbouwing voor je verbazing m.b.t. de Kosovaren?
Of het zijn gewoon jonge gasten die opzoek zijn naar uitdaging.quote:Op maandag 25 november 2013 18:51 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Kosovaren (en bredere Balkan) hebben naar mijn weten weinig orthodoxe en praktizerende religieuze insteek onder Moslims. Dus ja, zeker verbaasd. Ik weet dat door de oorlog in de Balkan er onder Bosniers (Moslims) wat meer een Islamitisch bewustzijn is. Maar door de regel genomen zijn ze veel gesecularizeerder dan bijv. Moslim migranten in NL. Als er dan toch Kosovaren gaan ben ik zeker verbaasd...zal wel duiden op kleinere groepjes die zeer actief zijn in Kosovo.
Dank voor je toelichtingquote:Op maandag 25 november 2013 18:51 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Kosovaren (en bredere Balkan) hebben naar mijn weten weinig orthodoxe en praktizerende religieuze insteek onder Moslims. Dus ja, zeker verbaasd. Ik weet dat door de oorlog in de Balkan er onder Bosniers (Moslims) wat meer een Islamitisch bewustzijn is. Maar door de regel genomen zijn ze veel gesecularizeerder dan bijv. Moslim migranten in NL. Als er dan toch Kosovaren gaan ben ik zeker verbaasd...zal wel duiden op kleinere groepjes die zeer actief zijn in Kosovo.
culturele superioriteitsgevoel?quote:Op maandag 25 november 2013 18:46 schreef IPA35 het volgende:
Eigenlijk is het vergelijkbaar met wat Turken in Nederland doen.
Het geheel uit zich dan in een gebrek aan binding met en loyaliteit aan hun thuisland, een focus op Ankara en een misplaatst cultureel superioriteitsgevoel dat door derden vooral lachwekkend gevonden wordt. En als Ankara dan zegt, pak je wapens op en werp de Syrische regering omver dan zijn ze zo dom om dat ook nog te doen, zonder dat ze daar zelf baat bij hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |