Er zijn geen Alevi's in Syrië voor zover ik weet.quote:Op maandag 25 november 2013 00:30 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
De Koerden in Idlib zijn alle soennieten, volgens mij. Of enkele alevieten?
CIA-getrainde rebelletjes uit Jordanië wellicht? En hoe langs Jabal al Drus gekomen?quote:Op maandag 25 november 2013 00:30 schreef IPA35 het volgende:
Er schijnt van buitenaf een aanval te hebben plaatsgevonden. Buiten Otayba zitten ze ergens, maar daar is alleen maar woestijn. Apart.
Er zijn ook Turkmeense en Koerdische alevieten in Syrië blijkt (blauwe gebiedjes):quote:Op maandag 25 november 2013 00:32 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Er zijn geen Alevi's in Syrië voor zover ik weet.
Maar ja de Koerden an sich hebben zo hun eigen religies, o.a. Alevitisme ook inderdaad.
Ik denk niet zozeer getraind maar de rebellen kunnen wel naar Damascus komen hoor, zeker als ze door onherbergzaam terrein komen.quote:Op maandag 25 november 2013 00:34 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
CIA-getrainde rebelletjes uit Jordanië wellicht? En hoe langs Jabal al Drus gekomen?
Zou je het topic niet willen vervuilen met dit soort fascistoïde propaganda. Mocht je kicken op dit soort foto's, doe dat dan lekker buiten dit forum om.quote:
De Turkmenen in Syrië zijn Soennieten. Die andere kaart had het ook al fout. Ze hebben hier de Turkmenen aangegeven als Alevi's. Yezidi's wonen in het Sinjar gebergte, niet in Afrin naar mijn weten.quote:Op maandag 25 november 2013 00:34 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Er zijn ook Turkmeense en Koerdische alevieten in Syrië blijkt (blauwe gebiedjes):
[ afbeelding ]
Een mooi gedetailleerde kaart zoals weinig gezien elders.
Inderdaad Koerdische alevieten, Turkmeense alevieten en Koerdische Yezidi's ook in gouvernement Idlib. Wist ik niet. Kleine gemeenschapjes waarschijnlijk. En of ze nog overleven?
Yezidi's zijn ook daarnaartoe getrokken.quote:Op maandag 25 november 2013 00:38 schreef IPA35 het volgende:
[..]
De Turkmenen in Syrië zijn Soennieten. Die andere kaart had het ook al fout. Ze hebben hier de Turkmenen aangegeven als Alevi's. Yezidi's wonen in het Sinjar gebergte, niet in Afrin naar mijn weten.
Denk het niet. Gewoon een counter-offensief om de belegering door te breken, en zien of de Assad troepen buiten het veroveren om, ook gebieden in hun bezit kunnen houden.quote:Op maandag 25 november 2013 00:39 schreef expans het volgende:
Dus, samenvoeging meerdere significante brigades tot 1 grote factie, gerichte(?) aanval op militaire leiders van de rebellen vlak daarvoor, nu de strijd om de blokkade te doorbreken in Ghouta.
Gevalletje alles erop of eronder?
quote:Op maandag 25 november 2013 00:40 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Yezidi's zijn ook daarnaartoe getrokken.
Inderdaad zijn de meeste Turkmenen soennieten, maar wellicht niet allen. Er zijn ook miljoenen Turkse alevieten en Tadzjiekse en Kazachstaanse sjiieten en alevieten, hoor.
http://en.wikipedia.org/w(...)lk_spiritual_beliefsquote:In addition to the beliefs taught by the organized religions, many people believe strongly in powers of good and evil and in the efficacy of local saints. The former beliefs are especially marked among the bedouin, who use amulets, charms, and incantations as protective devices against the evil power of jinns (spirits) and the evil eye. Belief in saints is widespread among non-beduin populations. Most villages contain a saint's shrine, often the grave of a local person considered to have led a particularly exemplary life. Believers, especially women, visit these shrines to pray for help, good fortune, and protection. Although the identification of the individual with their religious community is strong, belief in saints is not limited to one religious group. Persons routinely revere saints who were members of other religious communities and, in many cases, members of various faiths pray at the same shrine.
Unorthodox religious beliefs of this kind are probably more common among women than men. Because they are excluded by the social separation of the sexes from much of the formal religious life of the community, women attempt to meet their own spiritual needs through informal and unorthodox religious beliefs and practices, which are passed on from generation to generation.
Waarschijnlijk wel. Het is een noodgreep, een uitbraakpoging.quote:Op maandag 25 november 2013 00:39 schreef expans het volgende:
Dus, samenvoeging meerdere significante brigades tot 1 grote factie, gerichte(?) aanval op militaire leiders van de rebellen vlak daarvoor, nu de strijd om de blokkade te doorbreken in Ghouta.
Gevalletje alles erop of eronder?
2quote:Op maandag 25 november 2013 00:36 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Zou je het topic niet willen vervuilen met dit soort fascistoïde propaganda. Mocht je kicken op dit soort foto's, doe dat dan lekker buiten dit forum om.
We zullen zien!quote:Op maandag 25 november 2013 00:41 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Denk het niet. Gewoon een counter-offensief om de belegering door te breken, en zien of de Assad troepen buiten het veroveren om, ook gebieden in hun bezit kunnen houden.
Gelukkig is gouvernement Daraa bijna afgesloten en leidt ook de civiele militie-mobilisatie in as-Suweida tot grote successen. De Syrische druzen zijn felle Arabische nationalisten en grotendeels felle Assad-aanhangers, ook nu nog.quote:Op maandag 25 november 2013 00:35 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ik denk niet zozeer getraind maar de rebellen kunnen wel naar Damascus komen hoor, zeker als ze door onherbergzaam terrein komen.
Nog mooie kaart, echt wetenschappelijk met alle details en kleine dorpen ingetekend:quote:Op maandag 25 november 2013 00:38 schreef IPA35 het volgende:
[..]
De Turkmenen in Syrië zijn Soennieten. Die andere kaart had het ook al fout. Ze hebben hier de Turkmenen aangegeven als Alevi's. Yezidi's wonen in het Sinjar gebergte, niet in Afrin naar mijn weten.
EDIT:
Blijkbaar wel een aantal...
Inderdaad. In wezen is het ook een soort generale repetitie voor het Syrische leger. Maar al te vaak hebben we gehoord dat na het veroveren van enkele gebieden, de rebellen die gebieden weer hebben heroverd op de Assad-troepen. Ik ben benieuwd in hoeverre men, zeker nu Assad bezig is met een offensief op drie fronten, daadwerkelijk in staat om een counter-offensief af te wenden. Mochten ze daar toe in staat zijn dan heeft Syrisch leger zich redelijk goed aangepast; mochten ze toch achteruit worden gedreven dan is het offensief van Assad in de buitenwijken van Damascus tactisch een blunder gebleken.quote:
Deze is beter dan de vorige van hen maar feit blijft dat de Turkmenen geen Alevieten zijn en dat de Alawieten en Nusayriërs een en dezelfde groep zijn.quote:Op maandag 25 november 2013 00:45 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Nog mooie kaart, echt wetenschappelijk met alle details en kleine dorpen ingetekend:
[ afbeelding ]
Nog gedetailleerder!
Met correctere percentages en álle groepen en subgroepen echt.
Hier een oud bericht van al-Saudiya News over al-Yakoubiye....quote:Op maandag 25 november 2013 00:06 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ik kan het niet meer terug vinden. Ik las iets over Christenen die gevangen gehouden worden als gijzelaars en dat ze moeten liegen over hun religie om de stad uit te mogen. Ook de gebruikelijke vernieling aan heilige plaatsen als ik het me goed herinner.
Volgens mij: De Nusairiërs zijn alawieten, maar niet alle Alawieten Nusairi's, ondanks het feit dat de termen door elkaar lopen. Het is gezamenlijk de groep Alawieten. Als ik de bron goed begrijp, leggen Nusairiërs meer de nadruk op het gnosticisme, terwijl de Alawieten dat weliswaar ook erkennen, maar sinds decennia ook met andere rechtsscholen meegaan in bepaalde aspecten. De Nusairiërs zijn, zoals elders Druzen en Yazidi's, het meest verregaand dissident onder de Alawieten. Je ziet ook dat de Nusairisch genoemde tak van de Alawieten (in Turks Hatay noemt men de gewone alawieten ook Nusairi's) hoog in gebergte in dorpen woont (op de kaart).quote:Op maandag 25 november 2013 00:53 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Deze is beter dan de vorige van hen maar feit blijft dat de Turkmenen geen Alevieten zijn en dat de Alawieten en Nusayriërs een en dezelfde groep zijn.
Men geeft al de plaatsen met een Turkmeense meerderheid aan als Alevitisch. Dat klopt gewoon niet.
Nee, is een en hetzelfde.quote:Op maandag 25 november 2013 01:02 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Volgens mij: De Nusairiërs zijn alawieten, maar niet alle Alawieten Nusairi's, ondanks het feit dat de termen door elkaar lopen. Het is gezamenlijk de groep Alawieten. Als ik de bron goed begrijp, leggen Nusairiërs meer de nadruk op het gnosticisme, terwijl de Alawieten dat weliswaar ook erkennen, maar sinds decennia ook met andere rechtsscholen meegaan in bepaalde aspecten. De Nusairiërs zijn, zoals elders Druzen en Yazidi's, het meest verregaand dissident onder de Alawieten. Je ziet ook dat de Nusairisch genoemde tak van de Alawieten (in Turks Hatay noemt men de gewone alawieten ook Nusairi's) hoog in gebergte in dorpen woont (op de kaart).
Klopt toch wel grotendeels:quote:Op maandag 25 november 2013 00:53 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Men geeft al de plaatsen met een Turkmeense meerderheid aan als Alevitisch. Dat klopt gewoon niet.
Vrijwel hetzelfde, maar één tak (niet die van Jabal Mohsen) beschouwt zich - in de afgelegen bergdorpen - als dissidenter en gnostischer dan de alawieten die - zeker sinds Hafez al-Assad - ook zekere aanpassing aan de soennitische - algemeen: 'islamitische Syrische' - mainstream hebben ondergaan. Nusairi en alawiet worden inderdaad vrijwel altijd als synoniem gebruikt, maar nusairi is een term uit de soennitische en sjiitische 'orthodoxere' stromingen voor de afwijkelingen uit de Ismaïlitische (Zevener) stroming genaamd (nu) alawieten.quote:
Onzin.quote:Op maandag 25 november 2013 01:07 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Vrijwel hetzelfde, maar één tak (niet die van Jabal Mohsen) beschouwt zich - in de afgelegen bergdorpen - als dissidenter en gnostischer dan de alawieten die
Geen van hen kun je als 'mainstream' beschouwen. Het klopt dat er (politieke) toenadering gezocht is en dat er een paar jonge Alawieten theologie zijn gaan studeren in Najaf en Qom maar meer ook niet.quote:- zeker sinds Hafez al-Assad - ook zekere aanpassing aan de soennitische - algemeen: 'islamitische Syrische' - mainstream hebben ondergaan.
Alawi betekent volgeling van 'Ali en kan gebruikt worden voor alle Sji'iten. Nusayri betekent volgeling van Ibn Nusayr.quote:Nusairi en alawiet worden inderdaad vrijwel altijd als synoniem gebruikt, maar nusairi is een term uit de soennitische en sjiitische 'orthodoxere' stromingen voor de afwijkelingen uit de Ismaïlitische (Zevener) stroming genaamd (nu) alawieten.
Er zijn geen kleine nuances want er zijn geen helemaal geen verschillen.quote:Inderdaad wel kleine nuance om een aparte groep op kaart in te tekenen, maar godsdienstsociologisch wel verklaarbaar dus.
Punt is dat de makers van die kaart er niks van snappen. Dus moeten we de dingen die er op staan niet als waarheid aannemen. Turkmeense dorpen zijn bijvoorbeeld ook overwegend Soennitisch. Dus dat is wel vreemd...quote:Op maandag 25 november 2013 01:20 schreef Intellectueel het volgende:
Kunnen we die semantische discussie over Alewieten niet achterwege laten?
Ga je serieus mij proberen te provoceren?quote:Op maandag 25 november 2013 01:10 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Oké, dan 2....
[ afbeelding ]
Of 3
[ afbeelding ]
Als reactionair mag jij wel met wat bronnen komen. Jarenlang zijn alawieten beschouwd als dissidenten, gnostici, uit Zevener sjiisme, het ismaïlisme. Het alawisme heeft verschillende leerstellingen uit het ismaïlitisch zevener sjiisme, zoals incarnatie van "goddelijkheid" (maar niet in de zin van Christus en het christelijk geloof).... Natuurlijk zijn ze geen ismaïli' s. Dat schrijf ik ook niet.....quote:Op maandag 25 november 2013 01:17 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Onzin.
[..]
Geen van hen kun je als 'mainstream' beschouwen. Het klopt dat er (politieke) toenadering gezocht is en dat er een paar jonge Alawieten theologie zijn gaan studeren in Najaf en Qom maar meer ook niet.
[..]
Alawi betekent volgeling van 'Ali en kan gebruikt worden voor alle Sji'iten. Nusayri betekent volgeling van Ibn Nusayr.
En Alawieten zijn absoluut geen Isma'ilieten. Nooit geweest ook niet.
[..]
Er zijn geen kleine nuances want er zijn geen helemaal geen verschillen.
Alawieten. Alevieten leven voornamelijk in Turkije, waar zij 22% van de bevolking vormen.quote:Op maandag 25 november 2013 01:20 schreef Intellectueel het volgende:
Kunnen we die semantische discussie over Alewieten niet achterwege laten?
Uit Turkije of van het Schiereiland?quote:Op maandag 25 november 2013 11:41 schreef expans het volgende:
Turkmenen zijn gewoon soennieten/sufi's, en zij hebben ook last van die importimams. Zitten tussen twee vuren in helaas.
lijkt me sterk dat turkije imams exporteert naar syriequote:Op maandag 25 november 2013 13:52 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Uit Turkije of van het Schiereiland?
Doen ze toch ook in Nederland, Duitsland, de Balkan en waarschijnlijk ook wel in Irak?quote:Op maandag 25 november 2013 14:21 schreef Slayage het volgende:
[..]
lijkt me sterk dat turkije imams exporteert naar syrie
maar dat is altijd in samenspraak met de plaatselijke overheid, in west europa en sommige balkan landen zijn ze van harte welkom, omdat er vraag naar is, maar het lijkt me sterk dat een syrie of een irak ze met open armen zou ontvangen, misschien een noord irak nog wel, maar lijkt me stug iigquote:Op maandag 25 november 2013 14:25 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Doen ze toch ook in Nederland, Duitsland, de Balkan en waarschijnlijk ook wel in Irak?
N.a.v. de laatste zijn in het artikel:quote:Hoe ziet 'bevrijd Syrië' onder al-Qaeda er uit?
Een paar maanden geleden was Raqqa nog een van de meest liberale steden van Syrië. Nu mogen vrouwen er alleen gesluierd over straat, en dan moeten ze ook nog eens begeleid worden door een mannelijk familielid. Sigaretten en alcohol zijn verboden, net als foto's en films. Critici krijgen zweepslagen. Het gehate regime van Bashar al-Assad is verdreven, maar de inwoners hebben al-Qaeda er voor terug gekregen.
Sinds het begin van de burgeroorlog wordt er voor gewaarschuwd: hoe langer het geweld voortduurt, hoe groter het risico dat buitenlandse extremisten voet aan de grond krijgen en de revolutie kapen. Dat lijkt in het noorden van Syrië te zijn gebeurd. Rebellen hebben het leger van Assad (voor het moment) teruggedrongen en de aan al-Qaeda gelieerde organisatie ISIS (Islamitische Staat van Irak en Syrië) zwaait in het 'bevrijde' gebied de scepter.
In het begin werden ze juichend door de bevolking binnengehaald. Na jaren van geweld en chaos leken de goed georganiseerde, gedisciplineerde islamisten orde te brengen. 'In plaats daarvan', zegt de activiste Souad Nowfal, 'kwamen zij ons ook onderdrukken.'
In haar eentje demonstreren
Nowfal, een Syrische lerares van een jaar of veertig, is een icoon voor activisten en heeft op het internet enige bekendheid gekregen door het filmpje 'de vrouw in een broek', waarin ze uitlegt waarom ze tegen ISIS is opgestaan. Twee maanden lang stond Nowfal elke middag in haar eentje voor het hoofdkwartier van ISIS om te demonstreren. In een broek, die vrouwen van ISIS helemaal niet meer mogen dragen. Ze schreef slogans op een bord en hield dat voor het kantoor boven haar hoofd omdat ze vond dat iemand op moest komen voor de rechten van vrouwen, christenen en activisten die ISIS durfden te bekritiseren.
Nowfal werd bedreigd en bespuugd, maar ze bleef terugkomen. Elke dag weer. Tot er op 26 september een kerk in brand werd gezet en Nowfal op haar bord schreef dat zowel kerken als moskeeën het huis van God zijn. Ze tekende er een kruis en een halve maan naast, die elkaar overlapten. Toen Nowfal het bord omhoog hield, werd ze belaagd en beschoten door een groep ISIS-strijders (vermoedelijk Tunesiërs) en ze wist met hulp van haar zuster en een vriend ternauwernood te ontsnappen. Sindsdien leeft de activiste ondergedoken. ISIS heeft haar tot 'ongelovige' bestempeld en ze mag vermoord worden door iedereen die haar tegenkomt.
'Ik ben nu bang om in het openbaar te verschijnen', zegt ze in een interview met de website al-Shorfa. 'Niet uit angst voor mijn eigen leven, maar voor dat van mijn familie.'
Kleine organisatie met veel geld
ISIS is volgens activisten en waarnemers de belangrijkste militaire macht in het noorden van Syrië . De organisatie is kleiner dan andere rebellengroepen, maar heeft ook meer geld achter zich. Ze bestaat uit buitenlandse strijders, voornamelijk uit Irak, maar ook Libië, Tunesië, Saoedie-Arabië, de noordelijke Kaukasus en Europa. Activisten uit Raqqa zeggen dat zich ook steeds meer Syriërs aansluiten, en dat ze proberen een islamitische samenleving op te zetten van het soort dat doet denken aan Afghanistan onder de Taliban.
Toen de organisatie in mei in Raqqa optrok, werden alle mannen die met het regime van Assad zouden hebben samengewerkt direct door ISIS geëxecuteerd. Naarmate de weken vorderden, werd de sfeer grimmiger. Seculiere rebellen die kritiek hadden op ISIS werden gearresteerd en opgesloten, wat tot protesten leidde. Daarna volgden steeds strengere regels. Het is verboden om video's te maken in Raqqa, maar via sociale media en activisten sijpelt er soms iets naar buiten. Hierop is te zien hoe borden op straat vrouwen gebieden in islamitische kleding over straat te gaan, of hoe dozen sigaretten worden verbrand. In het stadje Jarablus werden dieven op een poster gewaarschuwd dat hun hand afgehakt zou worden als ze zouden worden betrapt. Op een promotievideo van ISIS zelf is te zien hoe jonge kinderen met zwarte haarbanden om hun hoofd, koranles krijgen.
Protest in de nacht
Veel activisten zijn de stad ontvlucht. Degenen die zijn achtergebleven, protesteren nu alleen nog 's nachts: ze spuiten slogans tegen ISIS op de muren, zoals ze dat vroeger tegen het regime van Assad deden. Als ze worden betrapt, worden ze gemarteld.
CNN heeft een van deze mannen geïnterviewd. 'Elke vijftien minuten gooide iemand water over me heen, elektrocuteerde me, schopte me en liep weer naar buiten', vertelt Adnan aan de nieuwszender. De beelden die CNN van zijn rug heeft gemaakt, zijn gruwelijk, maar volgens de activist was zijn eigen pijn niet het ergste. Dat was de pijn en het geschreeuw van de andere gevangenen die hij kende.
Ook de BBC heeft activisten geïnterviewd die vertellen dat vele mensen door ISIS zijn gearresteerd, gekidnapt en geslagen. 'Ik heb veel mensen gezien met littekens van zweepslagen nadat ze uit een ISIS-gevangenis kwamen', vertelt de fotograaf Mezar Matar die zelf naar Turkije is gevlucht. 'Ze hebben alcohol verboden, proberen cafés te sluiten waar jongens en meisjes samenkomen, straattheater mag niet meer, evenmin is als bioscopen en felle kleuren.'
'Het zijn de nieuwe dictators', zegt Matar. 'Ze zijn net als Bashar al-Assad, maar dan gekleed in het zwart. Alleen de kleur is veranderd.'
Bron: Volkskrant
quote:VN: vredesconferentie Syrië op 22 januari
De vredesconferentie in Genève over Syrië die al maanden in voorbereiding is, wordt gehouden op 22 januari. Dat heeft VN-leider Ban Ki-Moon aangekondigd. Een woordvoerder van de Verenigde Naties maakte dat maandag bekend.
De oppositiegroep Syrische Nationale Coalitie (SNC) besloot in november om deel te nemen aan de internationale vredesconferentie. De VN heeft nog niet naar buiten gebracht welke partijen aanschuiven.Zo is niet duidelijk of bijvoorbeeld Iran komt. Dat land speelt als bondgenoot van de Syrische president Bashar al-Assad een belangrijke rol in de oorlog in Syrië.
Ban Ki-moon zei maandag over de conferentie dat het 'onvergeeflijk' zou zijn 'de kans niet te grijpen om een einde te maken aan het lijden'. De burgeroorlog heeft ruim 100.000 Syriërs het leven gekost en miljoenen mensen op de vlucht doen slaan. De strijd zit in een impasse. Na ruim 2 jaar bloedige strijd zijn de rebellen er niet in geslaagd het regime te doen wankelen. Assads troepen krijgen het op hun beurt niet voor elkaar om de opstand definitief de kop in te drukken.
Doel van de vredesconferentie is het vormen van een overgangsregering waarin beide kampen zijn vertegenwoordigd. Een groot probleem is de verdeeldheid van de opstandelingen. De door het Westen gesteunde SNC is bereid om te praten, maar dat geldt niet voor veel andere rebellengroepen die in Syrië actief zijn.
Bron: Volkskrant
quote:Assad activists accuse Hezbollah of treason due to rebels’ advances near Damascus
2013-11-24
Pro-Assad activists have accused Hezbollah of treason Sunday due to the disobedience of Syrian Army orders what cost large number of causalities within regular army in eastern Damascus suburbs .
Assad’s Servant, well-known facebook page loyal to Bashar al-Assad, said more than 60 soldiers of regular army have been killed today due to the disobedience of Syrian Army orders by Hezbollah amid news of rebels’ advances in 6 towns east Damascus, according to Zaman Alwasl’s reporter.
Heavy clashes between Syrian troops and rebels trying to break a government siege in the suburbs of Damascus have killed at least 160 fighters over two days, activists said Sunday, AP said.
Forces loyal to Syrian President Bashar Assad have laid siege for months to rebel strongholds in the Ghouta area east of Damascus, preventing food, clean water, medicine and other supplies from entering in a bid to crush resistance.
The tactic, which activists said has led to famine, has helped government troops capture a string of rebel-held areas over the past month on Damascus’ doorstep.
The intense fighting in the eastern Ghouta area began on Friday when several rebel groups attacked government forces, according to the British-based Syrian Observatory for Human Rights and an activist based in Qalamoun. The activist spoke on condition of anonymity for fear of government reprisals, according to AP.
There was no word on the battle from government media.
Observatory director Rami Abdurrahman said the rebels were trying to open the road between Ghouta and the outside.
He said more than 160 fighters were killed Friday and Saturday, including nearly 100 rebels, most of them from al-Qaeda-linked groups, the Nusra Front and the Islamic State of Iraq and the Levant.
Among the more than 60 fighters killed on the government side were 20 gunmen from the Iraqi Shiite Abu al-Fadl al-Abbas brigade, he said.
Abdurrahman also said that at least two Syrian media activists were killed as they covered the clashes in eastern Ghouta.
One of those was Ammar Tabajo, who provided information to many Western-based media outlets over the past three years, using the alias Mohammed Saeed. Abdurrahman and the Local Coordination Committees activist group confirmed Tabajo had been killed.
Tabajo played an instrumental role, particularly in the early phases of the uprising, as a source of information for the media, and was a rare activist who appeared regularly on Arab TV stations. He was one of the first to report on the Aug. 21 chemical weapons attack, going to makeshift clinics to observe the aftermath.
quote:FSA and Islamic Front Advance on Regime Forces in Eastern Ghouta
The Free Syrian Army and the Islamic Front captured the towns of Buharriya, Qasimia, Abbada and Deir Salman in Eastern Ghouta after fierce clashes with Assad Forces with reports of regime losses. Clashes are still going on in the town of Otaiba, a main supply line that the anti-Assad battalions depend on for the delivery of humanitarian aid and medicines to the besieged areas. In addition, informed sources said that the Free Syrian Army and the Islamic Front are tightening the noose on the town after inflicting heavy losses on the regime forces. Anti-Assad battalions announced they fully liberated the town of Deir Attiya in Al Kalamoon area and the Samiya village near Damascus International Airport. The Syrian Coalition said that gains being made by the anti-Assad forces debunk the regime’s false allegations and lies about its victories and described those allegations as merely “delusional propaganda." This great progress made by anti-Assad battalions came after the announcement of a revolutionary united bloc called "The Islamic Front" that includes the largest anti-Assad militant factions inside Syria. According to leaders of those factions, the merger was meant to be a show of tribute to the blood of Abdulkader Saleh, the fallen hero who was the core of this revolutionary bloc. The ‘Islamic Front’ is the first bloc that includes anti-Assad Kurdish factions which, according to analysts, indicates the unity of purpose among all spectrums of the Syrian people and the inability of the regime to sow disunity among the fighters who seek to topple the Assad regime.(Source: Syrian Coalition)
omdat het geen staats media is?quote:
SOHR is het FSA equivalent van SANA.quote:
quote:Op maandag 25 november 2013 13:52 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Uit Turkije of van het Schiereiland?
ISIS komt vaker naar onze dorpen, ze hebben hun eigen imams geïnstalleerd in onze moskeën, 'we gaan jullie het echte geloof leren, jullie zijn soefi's, wij brengen sharia', ze hebben geweldige wapens, voornamelijk buitenlanders uit Sudan, Egypte, Jemen, Dagestan en Marokko. Ze vechten tegen ons omdat we bij de FSA zijn aangesloten. Ze hebben een raketmaker, en een reparateur gedood omdat ze ongelovig zouden zijn. Zijn naar een man geweest en gezegd dat hij z'n dochters klaar moest maken en dat ze ze zouden ophalen. Ze doden iedereen, snijden hun oren/neuzen af.quote:“Irak Şam İslam Devleti (IŞİD), son birkaç aydır köylerimize sızmaya başladı. Evvela camilerde imamlığı ellerine geçirdiler. ‘Sufisiniz size gerçek dini öğreteceğiz, şeriat getireceğiz,’ dediler. Ellerinde müthiş silahlar vardı. Çoğu yabancı. Sudanlı, Mısırlı, Yemenli, Dağıstanlı, Faslı. Biz Özgür Suriye Ordusuna (ÖSO) bağlıyız. Onlara yardım ediyoruz diye bizleri öldürmeye başladılar. Önce füze yapan arkadaşı vurdular ‘sen kafirsin’ diyerek. Ardından silah tamircisini de öldürdüler. Yine Arap olan Hamza Haddad’ın evine gelip ‘İki kızını hazırla alacağız’ dediler. Hamza kızlarını alıp kaçtı. Kaç kişiyi öldürdüler, alınlarına kurşun sıkıp. Sonra da burunlarını, kulaklarını kesiyorlar. Köylerimizde insan kalmadı.
[quote]IŞİD hepsine yerleşti. Lazkiye’ye doğru 40 kilometre, Şam’a doğru 60 kilometre genişliğinde bir alanı ele geçirmiştik, kanımızı döke döke. Şimdi birliklerimizi ormanlara kadar ittiler. Artık ormanda barınıyoruz. Kış geliyor. Çadırımız, parkamız, yok botumuz yok. Ne doğru düzgün silahımız ne de mermimiz var. Beşar ile mücadeleyi bıraktık şimdi bunlarla baş etmeye çalışıyoruz.”
=quote:“IŞİD Halepte de Türkmenleri vuruyor. Daha geçenlerde 13 kardeşimizi öldürdüler. Membiç Köyü’nde bir kadınımızı sekiz adam aralarında paylaştılar. Kadın kendini asıp öldürdü. Biz Türkiye’den daha fazla yardım bekliyoruz. Silah istiyoruz ama yok. Türk ordusu bize sahip çıksın 5 günde Beşar’ı bitiriz,” diyor. Ve ekliyor: “Selefiler ve Beşar elele Türkmenleri yok etmeye çalışıyor.”
Samengekomen met een groep Turkmen strijders, ze zeiden allemaal tegelijk wij zijn kinderen van het Ottomaanse rijk, we zullen tot het einde vechten maar hun radeloosheid was niet te verbergen.quote:Biraraya geldiim bir grup Türkmen savaç hep bir azdan Biz Osmanlnn çocuuyuz sonuna kadar direneceiz derken çaresizliklerini gizleyemiyorlard.
quote:Op maandag 25 november 2013 18:04 schreef IPA35 het volgende:
De Turkmenen hebben zich natuurlijk al vroeg in het conflict tegen de overheid gekeerd op instigatie van Ankara. Dit is allemaal hun eigen schuld.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
als je je bedreigt voelt dan ga je steun zoeken, ik denk dat het dan niet uitmaakt waar die steun vandaan komtquote:Op maandag 25 november 2013 18:14 schreef IPA35 het volgende:
Ik kan er ook weinig aan doen dat Turk(men)en, waar ze ook komen zij het Syrië of Irak, zij het de Balkan, zij het West-Europa, ook al wonen ze er al eeuwen, zich maar al te graag laten gebruiken als voetsoldaten van de Turkse overheid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |