Er zijn geen Alevi's in Syrië voor zover ik weet.quote:Op maandag 25 november 2013 00:30 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
De Koerden in Idlib zijn alle soennieten, volgens mij. Of enkele alevieten?
CIA-getrainde rebelletjes uit Jordanië wellicht? En hoe langs Jabal al Drus gekomen?quote:Op maandag 25 november 2013 00:30 schreef IPA35 het volgende:
Er schijnt van buitenaf een aanval te hebben plaatsgevonden. Buiten Otayba zitten ze ergens, maar daar is alleen maar woestijn. Apart.
Er zijn ook Turkmeense en Koerdische alevieten in Syrië blijkt (blauwe gebiedjes):quote:Op maandag 25 november 2013 00:32 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Er zijn geen Alevi's in Syrië voor zover ik weet.
Maar ja de Koerden an sich hebben zo hun eigen religies, o.a. Alevitisme ook inderdaad.
Ik denk niet zozeer getraind maar de rebellen kunnen wel naar Damascus komen hoor, zeker als ze door onherbergzaam terrein komen.quote:Op maandag 25 november 2013 00:34 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
CIA-getrainde rebelletjes uit Jordanië wellicht? En hoe langs Jabal al Drus gekomen?
Zou je het topic niet willen vervuilen met dit soort fascistoïde propaganda. Mocht je kicken op dit soort foto's, doe dat dan lekker buiten dit forum om.quote:
De Turkmenen in Syrië zijn Soennieten. Die andere kaart had het ook al fout. Ze hebben hier de Turkmenen aangegeven als Alevi's. Yezidi's wonen in het Sinjar gebergte, niet in Afrin naar mijn weten.quote:Op maandag 25 november 2013 00:34 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Er zijn ook Turkmeense en Koerdische alevieten in Syrië blijkt (blauwe gebiedjes):
[ afbeelding ]
Een mooi gedetailleerde kaart zoals weinig gezien elders.
Inderdaad Koerdische alevieten, Turkmeense alevieten en Koerdische Yezidi's ook in gouvernement Idlib. Wist ik niet. Kleine gemeenschapjes waarschijnlijk. En of ze nog overleven?
Yezidi's zijn ook daarnaartoe getrokken.quote:Op maandag 25 november 2013 00:38 schreef IPA35 het volgende:
[..]
De Turkmenen in Syrië zijn Soennieten. Die andere kaart had het ook al fout. Ze hebben hier de Turkmenen aangegeven als Alevi's. Yezidi's wonen in het Sinjar gebergte, niet in Afrin naar mijn weten.
Denk het niet. Gewoon een counter-offensief om de belegering door te breken, en zien of de Assad troepen buiten het veroveren om, ook gebieden in hun bezit kunnen houden.quote:Op maandag 25 november 2013 00:39 schreef expans het volgende:
Dus, samenvoeging meerdere significante brigades tot 1 grote factie, gerichte(?) aanval op militaire leiders van de rebellen vlak daarvoor, nu de strijd om de blokkade te doorbreken in Ghouta.
Gevalletje alles erop of eronder?
quote:Op maandag 25 november 2013 00:40 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Yezidi's zijn ook daarnaartoe getrokken.
Inderdaad zijn de meeste Turkmenen soennieten, maar wellicht niet allen. Er zijn ook miljoenen Turkse alevieten en Tadzjiekse en Kazachstaanse sjiieten en alevieten, hoor.
http://en.wikipedia.org/w(...)lk_spiritual_beliefsquote:In addition to the beliefs taught by the organized religions, many people believe strongly in powers of good and evil and in the efficacy of local saints. The former beliefs are especially marked among the bedouin, who use amulets, charms, and incantations as protective devices against the evil power of jinns (spirits) and the evil eye. Belief in saints is widespread among non-beduin populations. Most villages contain a saint's shrine, often the grave of a local person considered to have led a particularly exemplary life. Believers, especially women, visit these shrines to pray for help, good fortune, and protection. Although the identification of the individual with their religious community is strong, belief in saints is not limited to one religious group. Persons routinely revere saints who were members of other religious communities and, in many cases, members of various faiths pray at the same shrine.
Unorthodox religious beliefs of this kind are probably more common among women than men. Because they are excluded by the social separation of the sexes from much of the formal religious life of the community, women attempt to meet their own spiritual needs through informal and unorthodox religious beliefs and practices, which are passed on from generation to generation.
Waarschijnlijk wel. Het is een noodgreep, een uitbraakpoging.quote:Op maandag 25 november 2013 00:39 schreef expans het volgende:
Dus, samenvoeging meerdere significante brigades tot 1 grote factie, gerichte(?) aanval op militaire leiders van de rebellen vlak daarvoor, nu de strijd om de blokkade te doorbreken in Ghouta.
Gevalletje alles erop of eronder?
2quote:Op maandag 25 november 2013 00:36 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Zou je het topic niet willen vervuilen met dit soort fascistoïde propaganda. Mocht je kicken op dit soort foto's, doe dat dan lekker buiten dit forum om.
We zullen zien!quote:Op maandag 25 november 2013 00:41 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Denk het niet. Gewoon een counter-offensief om de belegering door te breken, en zien of de Assad troepen buiten het veroveren om, ook gebieden in hun bezit kunnen houden.
Gelukkig is gouvernement Daraa bijna afgesloten en leidt ook de civiele militie-mobilisatie in as-Suweida tot grote successen. De Syrische druzen zijn felle Arabische nationalisten en grotendeels felle Assad-aanhangers, ook nu nog.quote:Op maandag 25 november 2013 00:35 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ik denk niet zozeer getraind maar de rebellen kunnen wel naar Damascus komen hoor, zeker als ze door onherbergzaam terrein komen.
Nog mooie kaart, echt wetenschappelijk met alle details en kleine dorpen ingetekend:quote:Op maandag 25 november 2013 00:38 schreef IPA35 het volgende:
[..]
De Turkmenen in Syrië zijn Soennieten. Die andere kaart had het ook al fout. Ze hebben hier de Turkmenen aangegeven als Alevi's. Yezidi's wonen in het Sinjar gebergte, niet in Afrin naar mijn weten.
EDIT:
Blijkbaar wel een aantal...
Inderdaad. In wezen is het ook een soort generale repetitie voor het Syrische leger. Maar al te vaak hebben we gehoord dat na het veroveren van enkele gebieden, de rebellen die gebieden weer hebben heroverd op de Assad-troepen. Ik ben benieuwd in hoeverre men, zeker nu Assad bezig is met een offensief op drie fronten, daadwerkelijk in staat om een counter-offensief af te wenden. Mochten ze daar toe in staat zijn dan heeft Syrisch leger zich redelijk goed aangepast; mochten ze toch achteruit worden gedreven dan is het offensief van Assad in de buitenwijken van Damascus tactisch een blunder gebleken.quote:
Deze is beter dan de vorige van hen maar feit blijft dat de Turkmenen geen Alevieten zijn en dat de Alawieten en Nusayriërs een en dezelfde groep zijn.quote:Op maandag 25 november 2013 00:45 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Nog mooie kaart, echt wetenschappelijk met alle details en kleine dorpen ingetekend:
[ afbeelding ]
Nog gedetailleerder!
Met correctere percentages en álle groepen en subgroepen echt.
Hier een oud bericht van al-Saudiya News over al-Yakoubiye....quote:Op maandag 25 november 2013 00:06 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ik kan het niet meer terug vinden. Ik las iets over Christenen die gevangen gehouden worden als gijzelaars en dat ze moeten liegen over hun religie om de stad uit te mogen. Ook de gebruikelijke vernieling aan heilige plaatsen als ik het me goed herinner.
Volgens mij: De Nusairiërs zijn alawieten, maar niet alle Alawieten Nusairi's, ondanks het feit dat de termen door elkaar lopen. Het is gezamenlijk de groep Alawieten. Als ik de bron goed begrijp, leggen Nusairiërs meer de nadruk op het gnosticisme, terwijl de Alawieten dat weliswaar ook erkennen, maar sinds decennia ook met andere rechtsscholen meegaan in bepaalde aspecten. De Nusairiërs zijn, zoals elders Druzen en Yazidi's, het meest verregaand dissident onder de Alawieten. Je ziet ook dat de Nusairisch genoemde tak van de Alawieten (in Turks Hatay noemt men de gewone alawieten ook Nusairi's) hoog in gebergte in dorpen woont (op de kaart).quote:Op maandag 25 november 2013 00:53 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Deze is beter dan de vorige van hen maar feit blijft dat de Turkmenen geen Alevieten zijn en dat de Alawieten en Nusayriërs een en dezelfde groep zijn.
Men geeft al de plaatsen met een Turkmeense meerderheid aan als Alevitisch. Dat klopt gewoon niet.
Nee, is een en hetzelfde.quote:Op maandag 25 november 2013 01:02 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Volgens mij: De Nusairiërs zijn alawieten, maar niet alle Alawieten Nusairi's, ondanks het feit dat de termen door elkaar lopen. Het is gezamenlijk de groep Alawieten. Als ik de bron goed begrijp, leggen Nusairiërs meer de nadruk op het gnosticisme, terwijl de Alawieten dat weliswaar ook erkennen, maar sinds decennia ook met andere rechtsscholen meegaan in bepaalde aspecten. De Nusairiërs zijn, zoals elders Druzen en Yazidi's, het meest verregaand dissident onder de Alawieten. Je ziet ook dat de Nusairisch genoemde tak van de Alawieten (in Turks Hatay noemt men de gewone alawieten ook Nusairi's) hoog in gebergte in dorpen woont (op de kaart).
Klopt toch wel grotendeels:quote:Op maandag 25 november 2013 00:53 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Men geeft al de plaatsen met een Turkmeense meerderheid aan als Alevitisch. Dat klopt gewoon niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |