Hier waren we gebleven:quote:Het lijkt een redelijk algemeen thema hier op rp, vreemdgaan. Maar waarom zijn relaties normaal gesproken eigenlijk monogaam? Los van soa's, waarom is het erg als je partner seksuele heeft met een ander. Is het voornamelijk dat we ons bedreigt voelen dat zij ook intiem met iemand anders kan zijn? Leven we in de illusie dat onze partner echt alleen ons aantrekkelijk vind? Ik begrijp niet precies wat het probleem is. Gevoelsmatig zou ik het inderdaad ook kunt vinden als mn vriendin met een ander flikflooit, maar waarom eigenlijk?
En een linkje naar t vorige deel:quote:
Heb je deel 1 gelezen?quote:Op zaterdag 23 november 2013 17:06 schreef -Strawberry- het volgende:
Vreemdgaan mag wel als je een open relatie hebt, maar dan is het geen vreemdgaan meer. De meeste mensen kunnen dat niet vanwege gevoelens van jaloezie en de behoefte om zich speciaal te voelen. Niks mis mee.
Bv door eens in de 4 mnd een keer seks te hebben met een ander als de kinderen een weekendje bij hun oma zijn ofzo.quote:Op zaterdag 23 november 2013 17:02 schreef DW457 het volgende:
[..]
Ik denk dat ik daar wat hulp bij nodig heb, dus, vertel eens?
De frequentie is inderdaad wel een factor die meespeelt. Dat ben ik met je eens. Wanneer het slechts eens in de 4 maanden mee speelt, dan is er niet zoveel aan de hand.quote:Op zaterdag 23 november 2013 17:08 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Bv door eens in de 4 mnd een keer seks te hebben met een ander als de kinderen een weekendje bij hun oma zijn ofzo.
@complicate: je vraagt om een manier om je kind erbuiten te houden, niet om een mening. En daarvan had ik dus al voorbeelden gegeven.
Een open relatie is niet perse zoveel mogelijk mensen bij je thuis uitnodigen om daar seks mee te hebben terwijl de kinderen boven in bed liggen te slapen. En het komt een beetje over alsof er gedacht wordt van wel...
Kijk mij niet aan, ik heb de originele titel niet bedachtquote:Op zaterdag 23 november 2013 17:10 schreef JaniesBrownie het volgende:
De titel heeft btw helemaal niks meer te maken met de discussie die nu loopt.
Had beter iets met open relatie en kinderen ofzo kunnen heten'.
Je bedoelt kind over het algemeen , neem ik aan.quote:Op zaterdag 23 november 2013 17:08 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
@complicate: je vraagt om een manier om je kind erbuiten te houden, niet om een mening. En daarvan had ik dus al voorbeelden gegeven.
Ja.quote:Op zaterdag 23 november 2013 17:11 schreef complicate het volgende:
[..]
Je bedoelt kind over het algemeen , neem ik aan.
Zodra er kinderen in beeld zijn zal je gewoon daar rekening mee moeten houden. Dat gaat over verantwoord ouderschap, niet over open of monogaam.quote:Op zaterdag 23 november 2013 17:10 schreef DW457 het volgende:
[..]
De frequentie is inderdaad wel een factor die meespeelt. Dat ben ik met je eens. Wanneer het slechts eens in de 4 maanden mee speelt, dan is er niet zoveel aan de hand.
Jij hebt meer geduld dan ikquote:Op zaterdag 23 november 2013 17:17 schreef erodome het volgende:
Er werd gevraagd hoe ik mijn kind daarbuiten hou...
Heel simpel, er wordt niemand mee naar huis genomen als hij er is. Dat wil zeggen, mensen die we al langer kennen en ook een vriendschap mee hebben zijn weleens thuis als hij er is, maar dan is er geen seks, gaat het gewoon om een vriendschappelijk bezoek.
Als hij logeren is kan het zijn dat we wat met anderen doen, als we toch al een nachtje/nachten weg zijn(werk, vakantie, uitgaan e.d.) dan kan het zijn dat er dan seks met een ander is. Maar nooit in combinatie met de zorg voor het kind.
Het is ook niet zo dat omdat de relatie open is het elke week moet gebeuren dat seks met anderen(of elke keer dat we even kindloos zijn)
Het is gewoon dat de mogelijkheid er is. Vind het idee bij open relatie's een beetje vreemd wat hier naar voren komt. Ken toch een heel aantal open relatie's waar ook kinderen bij zijn en dit is toch wel echt de norm.
Maar ook al zou het wel om seks gaan als de kinderen slapen, ook daar zie ik geen onstabiliteit in, zolang paps en mams maar van elkaar houden en dat erg duidelijk is.
Ik heb geen kinderen en wil er ook geen (zie deel 1), dus van mij mag iedereen doen wat ie wil, zolang het geen negatieve gevolgen heeft op kinderen. questie van rechtvaardigheid, maar bon, "rechtvaardigheid ......."quote:
Ben er de afgelopen jaren wel aan gewend geraakt dat er een raar idee is bij open relatie's en gewend geraakt aan het proberen uit te leggen.quote:Op zaterdag 23 november 2013 17:19 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Jij hebt meer geduld dan ik
quote:Op zaterdag 23 november 2013 17:23 schreef Just_some_random_dude het volgende:
interesting!, ik ga maar even deel 1 lezen voordat ik reageer.
Kan je een korte samenvating maken voor deel 1? ( ik wil het proberen, maar euuuh zal dan geen samenvatting meer zijnquote:Op zaterdag 23 november 2013 17:03 schreef DW457 het volgende:
[..]
Hier waren we gebleven:
[..]
En een linkje naar t vorige deel:
R&P / Waarom mag vreemdgaan niet?
[ afbeelding ]
In heel je post kan ik me wel vinden, maar in het dik gedrukte gedeelte vraag ik me toch wel iets af. Kinderen zijn namelijk onvoorspelbaar, ook als ze slapen. Ze kunnen altijd wakker worden en/of spontaan de slaapkamer binnen lopen bijvoorbeeld. Dit lijkt me vreemde situaties geven.quote:Op zaterdag 23 november 2013 17:17 schreef erodome het volgende:
Heel simpel, er wordt niemand mee naar huis genomen als hij er is. Dat wil zeggen, mensen die we al langer kennen en ook een vriendschap mee hebben zijn weleens thuis als hij er is, maar dan is er geen seks, gaat het gewoon om een vriendschappelijk bezoek.
Als hij logeren is kan het zijn dat we wat met anderen doen, als we toch al een nachtje/nachten weg zijn(werk, vakantie, uitgaan e.d.) dan kan het zijn dat er dan seks met een ander is. Maar nooit in combinatie met de zorg voor het kind.
Het is ook niet zo dat omdat de relatie open is het elke week moet gebeuren dat seks met anderen(of elke keer dat we even kindloos zijn)
Het is gewoon dat de mogelijkheid er is. Vind het idee bij open relatie's een beetje vreemd wat hier naar voren komt. Ken toch een heel aantal open relatie's waar ook kinderen bij zijn en dit is toch wel echt de norm.
Maar ook al zou het wel om seks gaan als de kinderen slapen, ook daar zie ik geen onstabiliteit in, zolang paps en mams maar van elkaar houden en dat erg duidelijk is.
Oef, nee.quote:Op zaterdag 23 november 2013 17:26 schreef complicate het volgende:
[..]
Kan je een korte samenvating maken voor deel 1? ( ik wil het proberen, maar euuuh zal dan geen samenvatting meer zijn)
So far so good,quote:Op zaterdag 23 november 2013 17:28 schreef KapiteinGasthof het volgende:
Zou dit dan echt een kwaliteitsreeks worden waar dit gewoon besproken kan worden zonder dat je in de hoek wordt gezet omdat je afwijkt van de "norm"?
Ja, daar ben ik het wel mee eens(wij hebben dan ook geen seks met anderen met het kind in huis), maar dat geeft ook vreemde situatie's als het om paps en mams gaat. En tja, misschien heb je wat (op niveau) uit te leggen, maar onstabiel is weer heel wat anders.quote:Op zaterdag 23 november 2013 17:28 schreef DW457 het volgende:
[..]
In heel je post kan ik me wel vinden, maar in het dik gedrukte gedeelte vraag ik me toch wel iets af. Kinderen zijn namelijk onvoorspelbaar, ook als ze slapen. Ze kunnen altijd wakker worden en/of spontaan de slaapkamer binnen lopen bijvoorbeeld. Dit lijkt me vreemde situaties geven.
Wat is "norm"? Dat gaan we nooit niet weten, tenzij we de statistieken volgen.quote:Op zaterdag 23 november 2013 17:28 schreef KapiteinGasthof het volgende:
Zou dit dan echt een kwaliteitsreeks worden waar dit gewoon besproken kan worden zonder dat je in de hoek wordt gezet omdat je afwijkt van de "norm"?
Je bedoelt dat je niet zou willen dat je vriendin ook van een ander zou houden of met een ander zou slapen. Je kan niet delen wat niet jouw eigendom isquote:Op zaterdag 23 november 2013 17:32 schreef CoolGuy het volgende:
Interessant topic. In een relatie zou ik mijn vriendin no way delen met iemand anders.
En je persoonlijk?quote:Op zaterdag 23 november 2013 17:32 schreef CoolGuy het volgende:
Interessant topic. In een relatie zou ik mijn vriendin no way delen met iemand anders.
Ik denk dat je veilig kan stellen dat open relaties en polyamorie nog in de taboesfeer zitten terwijl monogamie vrij algemeen als de norm wordt geaccepteerd.quote:Op zaterdag 23 november 2013 17:32 schreef complicate het volgende:
[..]
Wat is "norm"? Dat gaan we nooit niet weten, tenzij we de statistieken volgen.
Zou je met een ander neuken zonder dat jouw vriendin het weet?quote:
Klopt, maar dan spreek je over Europeanen dan?quote:Op zaterdag 23 november 2013 17:34 schreef KapiteinGasthof het volgende:
[..]
Ik denk dat je veilig kan stellen dat open relaties en polyamorie nog in de taboesfeer zitten terwijl monogamie vrij algemeen als de norm wordt geaccepteerd.
Nee, ik zeg net, als ik een relatie heb, dan wordt er niks gedeeldquote:Op zaterdag 23 november 2013 17:36 schreef complicate het volgende:
[..]
Zou je met een ander neuken zonder dat jouw vriendin het weet?
aangezien je zegt dat je haar niet zou willen delen.
Ah okquote:Op zaterdag 23 november 2013 17:38 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee, ik zeg net, als ik een relatie heb, dan wordt er niks gedeeld
Misschien is "Westers" een betere uitlegquote:Op zaterdag 23 november 2013 17:37 schreef complicate het volgende:
[..]
Klopt, maar dan spreek je over Europeanen dan?
Dat is opzich wel een grappige. Want zeker als we het wel over vreemdgaan hebben dan weten we dat best heel veel mensen dat weleens doen in hun leven. We weten ook dat er aardig wat mensen onder die groep zijn die het geen probleem voor de verdere relatie vinden(als in als iemand er niet achter komt is het niet erg, veranderd niets aan mijn gevoel voor mijn partner).quote:Op zaterdag 23 november 2013 17:36 schreef complicate het volgende:
[..]
Zou je met een ander neuken zonder dat jouw vriendin het weet?
aangezien je zegt dat je haar niet zou willen delen.
Dat werkt voor een (seksueel) open relatie, maar niet voor een polyamorische relatie waarbij een kind wellicht meer dan twee ouders heeft.quote:Op zaterdag 23 november 2013 17:17 schreef erodome het volgende:
quote:Op zaterdag 23 november 2013 17:39 schreef KapiteinGasthof het volgende:
[..]
Misschien is "Westers" een betere uitleg
Met daarbij de opmerking dat een polyamoureuze relatie niet perse hoeft in te houden dat iedereen onder 1 dak gaat wonenquote:Op zaterdag 23 november 2013 17:40 schreef Pienata het volgende:
[..]
Dat werkt voor een (seksueel) open relatie, maar niet voor een polyamorische relatie waarbij een kind wellicht meer dan twee ouders heeft.
Echter lijkt dat me ook niet direct "instabiel", een relatie met drie personen kan net zo goed positief, liefdevol en stabiel zijn als eentje met twee. Wel is het geval dat een goede relatie met één persoon al lastig te onderhouden is (kijk naar het aantal break-ups) en hoe meer personen je aan de groep toevoegt hoe groter de kans op dergelijke onwenselijkheden.
Anderzijds heb je wel altijd iemand die er voor je is, het bestáát niet dat in een gezin met 5 ouders er nog steeds niemand is die tijd heeft voor een probleempje van hun tienerdochter.
Elk nadeel heb z'n voordeel enzo. Het lijkt mij een persoonlijke afweging voor iedereen, en ik zou graag zien dat beiden meer geaccepteerde keuzes waren zonder wederzijdse veroordeling.
Klopt, maar het was meer om een voorbeeld te geven waarbij het "buitenshuis" houden echt geen optie meer was.quote:Op zaterdag 23 november 2013 17:41 schreef KapiteinGasthof het volgende:
[..]
Met daarbij de opmerking dat een polyamoureuze relatie niet perse hoeft in te houden dat iedereen onder 1 dak gaat wonen
Ik snapte je puntquote:Op zaterdag 23 november 2013 17:43 schreef Pienata het volgende:
[..]
Klopt, maar het was meer om een voorbeeld te geven waarbij het "buitenshuis" houden echt geen optie meer was.
Ik ben wel al heel vaak vreemdgegaan in mijn fantasiequote:Op zaterdag 23 november 2013 17:39 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat is opzich wel een grappige. Want zeker als we het wel over vreemdgaan hebben dan weten we dat best heel veel mensen dat weleens doen in hun leven. We weten ook dat er aardig wat mensen onder die groep zijn die het geen probleem voor de verdere relatie vinden(als in als iemand er niet achter komt is het niet erg, veranderd niets aan mijn gevoel voor mijn partner).
Maar als het gaat over de partner die het misschien zou doen dan is het huis te klein.
Stel je voorquote:Op zaterdag 23 november 2013 17:41 schreef KapiteinGasthof het volgende:
[..]
Met daarbij de opmerking dat een polyamoureuze relatie niet perse hoeft in te houden dat iedereen onder 1 dak gaat wonen
Bij echt polyamoreus zou ik hetzelfde willen als bij monogaam, eerst een goede stabiele relatie, dan pas kinderen. Ga je later voor zo'n vorm dan zou ik hetzelfde willen zien als bij mensen met kinderen die een nieuwe relatie aangaan. Eerst wat zekerheid over de relatie, dan rustig aan introduceren en dan pas denken aan gaan samenleven.quote:Op zaterdag 23 november 2013 17:40 schreef Pienata het volgende:
[..]
Dat werkt voor een (seksueel) open relatie, maar niet voor een polyamorische relatie waarbij een kind wellicht meer dan twee ouders heeft.
Echter lijkt dat me ook niet direct "instabiel", een relatie met drie personen kan net zo goed positief, liefdevol en stabiel zijn als eentje met twee. Wel is het geval dat een goede relatie met één persoon al lastig te onderhouden is (kijk naar het aantal break-ups) en hoe meer personen je aan de groep toevoegt hoe groter de kans op dergelijke onwenselijkheden.
Anderzijds heb je wel altijd iemand die er voor je is, het bestáát niet dat in een gezin met 5 ouders er nog steeds niemand is die tijd heeft voor een probleempje van hun tienerdochter.
Elk nadeel heb z'n voordeel enzo. Het lijkt mij een persoonlijke afweging voor iedereen, en ik zou graag zien dat beiden meer geaccepteerde keuzes waren zonder wederzijdse veroordeling.
Waar vreemdgaan begint is ook altijd weer zo'n discussie.quote:Op zaterdag 23 november 2013 17:44 schreef complicate het volgende:
[..]
Ik ben wel al heel vaak vreemdgegaan in mijn fantasie![]()
Of begint vreemdgaan in fantasie, oh oh
Maar goed ook, anders zou ik me niet meer zo speciaal voelenquote:Op zaterdag 23 november 2013 17:46 schreef Pienata het volgende:
[..]
Waar vreemdgaan begint is ook altijd weer zo'n discussie.
De groep is veel breder dan "Mono's" en "Poly's". Zowel mono's als poly's heb je ook weer in veertig soorten en tweeduizend nuances.
Yep.quote:Op zaterdag 23 november 2013 17:46 schreef Pienata het volgende:
[..]
Waar vreemdgaan begint is ook altijd weer zo'n discussie.
De groep is veel breder dan "Mono's" en "Poly's". Zowel mono's als poly's heb je ook weer in veertig soorten en tweeduizend nuances.
Ben ik helemaal met je eens.quote:Op zaterdag 23 november 2013 17:46 schreef erodome het volgende:
[..]
Bij echt polyamoreus zou ik hetzelfde willen als bij monogaam, eerst een goede stabiele relatie, dan pas kinderen. Ga je later voor zo'n vorm dan zou ik hetzelfde willen zien als bij mensen met kinderen die een nieuwe relatie aangaan. Eerst wat zekerheid over de relatie, dan rustig aan introduceren en dan pas denken aan gaan samenleven.
Dit is wel zeldzamer dan de "open" relatie's, ik ben bang dat dat mede komt door hoe de omgeving erop reageert. Een gewone open relatie kan je wat makkelijker verborgen houden voor je verdere omgeving, gaat het echt om een relatie met meerdere mensen en de wil om echt samen te leven dan wordt dat heel lastig.
Dat is (jammer genoeg) niet geaccepteerd, ook open relatie's zijn dat niet. Ik weet helaas uit ervaring dat je best wat shit over je heen kan krijgen daardoor(niet alleen eigen ervaring, maar ook die van een samenwonend trio).
Doe je dat ook als je vriendin voor jou ook een vriend heeft gehad? Lijkt me hetzelfdequote:Op zaterdag 23 november 2013 17:53 schreef Just_some_random_dude het volgende:
Even een deel van 1 gelezen..
knip
Ik kan het niet laten om dan te denken van, oh ze heeft hem misschien gepijpt en misschien is hij zelfs in haar mond gekomen of zo.. OF dat hij haar toch even hard achterlangs heeft genomen en nu komt ze weer bij mij liggen.
zal wel aan mij liggen.
hahah toch wel bijzonder om dat van een vrouw te horen (tenzij je geen vrouw blijkt te zijnquote:Op zaterdag 23 november 2013 17:50 schreef complicate het volgende:
Vreemdgaan hoe begint dat? Fantasie , curiositeit , sleur in relatie ?.....
Overigens vind ik HET best wel chapeau voor mensen die 10 jaar dezelfde partner neuken, ik kan mij dat echt niet voorstellen
Hoezo? ben je dan plots nu polygaam? Het gaat toch om een keuze?quote:Op zaterdag 23 november 2013 17:53 schreef Just_some_random_dude het volgende:
Lastig lastig, ik denk dat het niet zo zeer onzekerheid is zoals hier al eerder werd gezegd maar meer een gevoel van speciaal zijn tegen over je partner.
Ik vind het bijvoorbeeld niet erg wanner ik een vriendin heb en zij een beetje aan het flirten is, maar ik zou er niet over moeten nadenken dat een andere man of vrouw haar gaat zoenen of meer.. Het is toch denk ik iets intiems wat je deelt met iemand en dat wil je graag tussen 2 personen houden (de meeste mensen dan).
Verder denk ik zeker niet slecht over mensen die een open relatie hebben integendeel more power to you als je dat relaxed vindt.
Godverdomme, ik zit nu wel echt diep na te denken waarom ik eigenlijk sinds jongs af aan altijd heb gedacht van "ik ben monogaam".![]()
P.S is het niet voortgekomen uit dat mannen in het begin toch dan wel jaloers waren?, ik bedoel ik denk nu na he..
als ik een vriendin had en we zijn aan het chillen, vervolgens gaat zij uit en ontmoet iemand die ze wel ziet zitten in de club. Ze gaat mee met die gozer en ze voert allemaal seksuele handelingen uit met hem dan vind ik dat eigenlijk wel vies als ik haar zou zoenen als ik haar weer zie of seks met haar te hebben.
Ik kan het niet laten om dan te denken van, oh ze heeft hem misschien gepijpt en misschien is hij zelfs in haar mond gekomen of zo.. OF dat hij haar toch even hard achterlangs heeft genomen en nu komt ze weer bij mij liggen.
zal wel aan mij liggen.
Heeft niets met geslacht te maken joh. Ik heb een relatie van 3 jaar gehad en vraag mij gewoon nog steeds af of het wel kan, heel je leven met 1 partner neuken. Het was een vraag. Dus voor jou kan het??quote:Op zaterdag 23 november 2013 17:56 schreef Just_some_random_dude het volgende:
[..]
hahah toch wel bijzonder om dat van een vrouw te horen (tenzij je geen vrouw blijkt te zijn)
Hoezo niet dan?
ik wist dat iemand dat zou zeggen.quote:Op zaterdag 23 november 2013 17:55 schreef KapiteinGasthof het volgende:
[..]
Doe je dat ook als je vriendin voor jou ook een vriend heeft gehad? Lijkt me hetzelfde
Als reactie op het vetgedrukte: Ik ben met alle goede bedoelingen van mijn ouders opgevoed met het idee dat ik speciaal ben, en slim, en alles kan bereiken wat ik maar wil. Echter heeft de gedachte dat ik speciaal zou zijn me meer kwaad gedaan dan goed.quote:Op zaterdag 23 november 2013 17:53 schreef Just_some_random_dude het volgende:
Lastig lastig, ik denk dat het niet zo zeer onzekerheid is zoals hier al eerder werd gezegd maar meer een gevoel van speciaal zijn tegen over je partner.
Ik vind het bijvoorbeeld niet erg wanner ik een vriendin heb en zij een beetje aan het flirten is, maar ik zou er niet over moeten nadenken dat een andere man of vrouw haar gaat zoenen of meer.. Het is toch denk ik iets intiems wat je deelt met iemand en dat wil je graag tussen 2 personen houden (de meeste mensen dan).
Verder denk ik zeker niet slecht over mensen die een open relatie hebben integendeel more power to you als je dat relaxed vindt.
Godverdomme, ik zit nu wel echt diep na te denken waarom ik eigenlijk sinds jongs af aan altijd heb gedacht van "ik ben monogaam".![]()
P.S is het niet voortgekomen uit dat mannen in het begin toch dan wel jaloers waren?, ik bedoel ik denk nu na he..
als ik een vriendin had en we zijn aan het chillen, vervolgens gaat zij uit en ontmoet iemand die ze wel ziet zitten in de club. Ze gaat mee met die gozer en ze voert allemaal seksuele handelingen uit met hem dan vind ik dat eigenlijk wel vies als ik haar zou zoenen als ik haar weer zie of seks met haar te hebben.
zal wel aan mij liggen.
haha nee gewoon monogaam.. ik heb het waarschijnlijk verkeerd verwoord.quote:Op zaterdag 23 november 2013 17:56 schreef complicate het volgende:
[..]
Hoezo? ben je dan plots nu polygaam? Het gaat toch om een keuze?
In hoeverre poly of mono zijn een keuze is of iets waar je mee geboren wordt is geloof ik onbekend. Als ik naar mijn eigen situatie kijk zie ik dat ik in het verleden mezelf voor de gek heb gehouden door te willen geloven dat ik met 1 iemand moest zijn. In dat opzicht was polyamorie voor mij echt een soort persoonlijke ontdekking. Met daaropvolgend het geleidelijk aan "uit de kast komen" als poly persoon.quote:Op zaterdag 23 november 2013 17:56 schreef complicate het volgende:
[..]
Hoezo? ben je dan plots nu polygaam? Het gaat toch om een keuze?
Ja snap ik, en je gelooft dus ook in "voor altijd" ?quote:Op zaterdag 23 november 2013 17:59 schreef Just_some_random_dude het volgende:
[..]
haha nee gewoon monogaam.. ik heb het waarschijnlijk verkeerd verwoord.
ik bedoelde nu eigenlijk meer van, hoezo heb ik altijd al zo gedacht?, het is er als een ware gewoon ingegoten bij mij "een relatie is tussen een vrouw en een man".
Goed dat is duidelijkquote:Op zaterdag 23 november 2013 17:59 schreef KapiteinGasthof het volgende:
[..]
In hoeverre poly of mono zijn een keuze is of iets waar je mee geboren wordt is geloof ik onbekend. Als ik naar mijn eigen situatie kijk zie ik dat ik in het verleden mezelf voor de gek heb gehouden door te willen geloven dat ik met 1 iemand moest zijn. In dat opzicht was polyamorie voor mij echt een soort persoonlijke ontdekking. Met daaropvolgend het geleidelijk aan "uit de kast komen" als poly persoon.
Ik ben nog jong he.. bijna 23 en mijn langste relatie was 2 jaar.quote:Op zaterdag 23 november 2013 17:57 schreef complicate het volgende:
[..]
Heeft niets met geslacht te maken joh. Ik heb een relatie van 3 jaar gehad en vraag mij gewoon nog steeds af of het wel kan, heel je leven met 1 partner neuken. Het was een vraag. Dus voor jou kan het??
Hoe bedoel je dat?quote:Op zaterdag 23 november 2013 18:01 schreef complicate het volgende:
[..]
Goed dat is duidelijk![]()
Je geniet er van hé
Voor altijd wat?, samen zijn?quote:Op zaterdag 23 november 2013 18:00 schreef complicate het volgende:
[..]
Ja snap ik, en je gelooft dus ook in "voor altijd" ?
En dus.........je geloof je in de ware : 1 vrouw voor altijd, trouwen etc??quote:Op zaterdag 23 november 2013 18:01 schreef Just_some_random_dude het volgende:
[..]
Ik ben nog jong he.. bijna 23 en mijn langste relatie was 2 jaar.
Ik heb er wel eens over nagedacht omdat heel veel vrienden stoer zaten te doen van "nee man je moet zoveel mogelijk chickies neuken bla bla", op dat moment ging ik eigenlijk nadenken wat seks eigenlijk voor mij was.
Ik zie het dus zo, het lichaam is maar een omhulsel.. en alle kutjes voelen het zelfde (de een strakker dan de ander) dus waarom zou ik me vervelen met een persoon als het gewoon fijn is?.
Soulmate, ware liefde, of hoe ze dat ook noemen .quote:Op zaterdag 23 november 2013 18:03 schreef Just_some_random_dude het volgende:
[..]
Voor altijd wat?, samen zijn?
Datzelfde heb ik gehad met het "open relatie" willen hebben. Ik ben ook begonnen met het normale idee van monogaam zijn, maar erachter komen dat dat niet lekker voelde. Ik voel me dan ook veel zekerder in een open situatie dan in een monogame. Heeft allemaal natuurlijk wel een beetje moeten groeien, je rolt niet ineens van gesloten naar open, maar dit past gewoon bij mijn gevoel van wat een relatie hoort te zijn.quote:Op zaterdag 23 november 2013 17:59 schreef KapiteinGasthof het volgende:
[..]
In hoeverre poly of mono zijn een keuze is of iets waar je mee geboren wordt is geloof ik onbekend. Als ik naar mijn eigen situatie kijk zie ik dat ik in het verleden mezelf voor de gek heb gehouden door te willen geloven dat ik met 1 iemand moest zijn. In dat opzicht was polyamorie voor mij echt een soort persoonlijke ontdekking. Met daaropvolgend het geleidelijk aan "uit de kast komen" als poly persoon.
Je geniet van "poly" zijnquote:
Daar geloof ik dan wel weer inquote:Op zaterdag 23 november 2013 18:03 schreef complicate het volgende:
[..]
Soulmate, ware liefde, of hoe ze dat ook noemen .
Als je er over gaat nadenken, dan is dat met heel veel dingen zo. Waarom heb je een baan bij een bedrijf? Waarom wil je een huis kopen? Waarom wil je een auto? Waarom wil je op vakantie? Enz.quote:Op zaterdag 23 november 2013 17:59 schreef Just_some_random_dude het volgende:
ik bedoelde nu eigenlijk meer van, hoezo heb ik altijd al zo gedacht?, het is er als een ware gewoon ingegoten bij mij "een relatie is tussen een vrouw en een man".
Waarom eet je spareribs 's avonds en niet om 11.00 in de ochtend?quote:Op zaterdag 23 november 2013 18:07 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Als je er over gaat nadenken, dan is dat met heel veel dingen zo. Waarom heb je een baan bij een bedrijf? Waarom wil je een huis kopen? Waarom wil je een auto? Waarom wil je op vakantie? Enz.
Iedereen is een kind van zijn ouders.
Ehh ik denk dat het meer is dat het voor mij heel fijn is dat ik mezelf hierin heb gevonden. En waar ik wel van geniet is dat er blijkbaar ook gewoon over gesproken kan worden zonder de standaard shitstorm die vaak uitbreektquote:
Mooi dat je daarin gelooftquote:Op zaterdag 23 november 2013 18:06 schreef erodome het volgende:
[..]
Daar geloof ik dan wel weer in
Maar ik heb dan ook een levenspartner en geloof werkelijk dat dat een voor het leven is(mag ook wel na een ruime 21 jaar).
Nou ja, ik geloof niet in het perse bij elkaar moeten blijven, ben me wel bewust dat de meeste "relatie's" niet voor altijd zijn, soms zelfs voor heel korte duur. Maar ik geloof wel dat je prima iemand kan ontmoeten met wie het zo goed klikt dat dat een leven lang zal duren.
Hmm interesting, ik snap het wel.quote:Op zaterdag 23 november 2013 17:58 schreef Pienata het volgende:
[..]
Als reactie op het vetgedrukte: Ik ben met alle goede bedoelingen van mijn ouders opgevoed met het idee dat ik speciaal ben, en slim, en alles kan bereiken wat ik maar wil. Echter heeft de gedachte dat ik speciaal zou zijn me meer kwaad gedaan dan goed.
In de laatste jaren heb ik eerst tot mijn grote verdriet gaan ontdekken dat ik helemaal niet speciaal ben, maar vervolgens heb ik acceptatie gevonden. En ik heb véél meer rust in de wetenschap dat ik niet speciaal ben en DAT DAT OOK NIET HOEFT.Ik ervaar veel minder jaloezie om wat anderen bereikt hebben, minder competitie... En als je denkt daar gemotiveerder van de worden... Ik werk nu juist harder aan mezelf. Omdat mijn enige doel nog is het beste uit mezelf te halen zonder dat mijn energie opgaat aan vergelijken met anderen.
Ja hoor daarom vind ik het fijn voor je dat je jezelf hebt gevonden. Is heel belangrijk in het levenquote:Op zaterdag 23 november 2013 18:08 schreef KapiteinGasthof het volgende:
[..]
Ehh ik denk dat het meer is dat het voor mij heel fijn is dat ik mezelf hierin heb gevonden. En waar ik wel van geniet is dat er blijkbaar ook gewoon over gesproken kan worden zonder de standaard shitstorm die vaak uitbreekt
Toen ik in Azie afstudeerde, at ik 's-ochtends dumplings, 's-middags rijst met groente en 's-avonds datzelfde maar dan met kip/vlees/tofu.quote:Op zaterdag 23 november 2013 18:08 schreef Pienata het volgende:
[..]
Waarom eet je spareribs 's avonds en niet om 11.00 in de ochtend?
Oh nee totaal niet, ik ben van mening dat er meerdere mensen zijn die "the one" zijn.quote:Op zaterdag 23 november 2013 18:03 schreef complicate het volgende:
[..]
Soulmate, ware liefde, of hoe ze dat ook noemen .
ik doorbreek regels... ontbijten met pizza kan gewoonquote:Op zaterdag 23 november 2013 18:08 schreef Pienata het volgende:
[..]
Waarom eet je spareribs 's avonds en niet om 11.00 in de ochtend?
mmmm lekkerquote:Op zaterdag 23 november 2013 18:09 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Toen ik in Azie afstudeerde, at ik 's-ochtends dumplings, 's-middags rijst met groente en 's-avonds datzelfde maar dan met kip/vlees/tofu.
Dat werd ik op een gegeven moment goed zat. En ik vermoed dat er een aardige parallel te trekken is met open relaties
Mooie afspraak, en als jouw vriendin het wel zou willen wat dan? dan is het uit neem ik aan?quote:Op zaterdag 23 november 2013 18:10 schreef Just_some_random_dude het volgende:
[..]
Oh nee totaal niet, ik ben van mening dat er meerdere mensen zijn die "the one" zijn.
Ik heb gewoon een soort afspraak met me zelf dat ik zolang ik in een relatie zit ik 100% trouw ben aan diegene, andersom verwacht ik dat ook.
[..]
Tja, ik heb het, dan is het misschien anders.quote:Op zaterdag 23 november 2013 18:08 schreef complicate het volgende:
[..]
Mooi dat je daarin gelooft.
Ik vind het een utopisch idee eigenlijk.
Ik ben blij voor julliequote:Op zaterdag 23 november 2013 18:12 schreef erodome het volgende:
[..]
Tja, ik heb het, dan is het misschien anders.
Dat was liefde op het eerste gezicht en is nooit over gegaan. Heb me verdiept in anderen, geproefd van anderen, heb ook wel meer polyamoreuze zaken geprobeerd, maar voor mij is er maar 1 waarmee ik echt mijn leven wil delen.
Natuurlijk ken ik niet iedereen op aarde, dus wie weet lopen er wel meer "de ware's" rond, dat kan best zo zijn.quote:
Tjah dan denk ik dat we op dat gebied niet op dezelfde lijn zitten, en dan werkt het voor mij niet.. zou wel zonde zijn maar goed, ik ga niet in een relatie zitten waar ik me niet prettig bij voel.quote:Op zaterdag 23 november 2013 18:12 schreef complicate het volgende:
[..]
Mooie afspraak, en als jouw vriendin het wel zou willen wat dan? dan is het uit neem ik aan?
Dat was dus ook mijn punt volgens mij bestaat er niet 1 ware maar veel "de ware"s" rond.quote:Op zaterdag 23 november 2013 18:15 schreef erodome het volgende:
[..]
Natuurlijk ken ik niet iedereen op aarde, dus wie weet lopen er wel meer "de ware's" rond, dat kan best zo zijn.
Ja hoor, daarom is het belangrijk om van in het begin zo duidelijk mogelijk te communiceren, om misverstanden te vermijden over de vorm van relatie.quote:Op zaterdag 23 november 2013 18:15 schreef Just_some_random_dude het volgende:
[..]
Tjah dan denk ik dat we op dat gebied niet op dezelfde lijn zitten, en dan werkt het voor mij niet.. zou wel zonde zijn maar goed, ik ga niet in een relatie zitten waar ik me niet prettig bij voel.
Helemaal mee eens. Als ik een klik met iemand heb dan ben ik daar ook heel open over. Hoe het dan verder loopt merk ik vanzelf welquote:Op zaterdag 23 november 2013 18:17 schreef complicate het volgende:
[..]
Ja hoor, daarom is het belangrijk om van in het begin zo duidelijk mogelijk te communiceren, om misverstanden te vermijden over de vorm van relatie.
Maar sommige dingen kunnen ook groeien, zeker als de "norm" monogaam is gaan de meeste mensen uit van dat idee als ze een relatie in stappen. Dan kan het best zijn dat de behoefte groeit naarmate de jaren verstrijken, dat iemand zichzelf beter leert kennen en te weten komt dat er andere mogelijkheden zijn.quote:Op zaterdag 23 november 2013 18:17 schreef complicate het volgende:
[..]
Ja hoor, daarom is het belangrijk om van in het begin zo duidelijk mogelijk te communiceren, om misverstanden te vermijden over de vorm van relatie.
Mmmh iets meer zoalsquote:Op zaterdag 23 november 2013 18:20 schreef KapiteinGasthof het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Als ik een klik met iemand heb dan ben ik daar ook heel open over. Hoe het dan verder loopt merk ik vanzelf welSoms volgen er een paar dates en soms wat meer. Soms stopt het daar en heel af en toe blijkt er echt veel meer te zijn
Ja maar als jullie van in het begin niet communiceren over wat JULLIE willen, hoe kan iets groeien? Begint toch bij communicatie? of niet?quote:Op zaterdag 23 november 2013 18:20 schreef erodome het volgende:
[..]
Maar sommige dingen kunnen ook groeien, zeker als de "norm" monogaam is gaan de meeste mensen uit van dat idee als ze een relatie in stappen. Dan kan het best zijn dat de behoefte groeit naarmate de jaren verstrijken, dat iemand zichzelf beter leert kennen en te weten komt dat er andere mogelijkheden zijn.
De meeste open relatie's die ik ken zijn begonnen met bv trio's e.d. en daarin verder gegroeid. Bij ruim volwassen mensen zie je vaak wel weer dat er gelijk gekozen wordt voor een vorm, maar dan heb ik het wel over meestal 30-ers.
Beidenquote:Op zaterdag 23 november 2013 18:22 schreef complicate het volgende:
[..]
Mmmh iets meer zoalsof
? haha (sorry humor is niet mijn sterke kant) lol
Op wat hoop de dan meestal bij zo een date?
Je vergelijkt wel degelijk met anderen als je zegt het gevoel te willen hebben "speciaal" te zijn en haar daarom niet te willen delen. Ik vind het rustgevender om niet altijd die ene persoon te moeten zijn die shining and special is en met kop en schouders boven de rest uitsteekt.quote:Op zaterdag 23 november 2013 18:08 schreef Just_some_random_dude het volgende:
[..]
Hmm interesting, ik snap het wel.
Maar ben toch wel benieuwd, hoe jij dan bij de open relaties bent gekomen?. Ik probeer echt me best te doen en mij voor te stellen of ik ooit zou kunnen accepteren dat als ik een vriendin heb zij ooit met andere mannen seks zou mogen hebben, en ik moet eerlijk zeggen dat de gedachte al ERRUG moeilijk is.
Maar hoezo zeg jij vergelijken met anderen?, ik ben als ik het zelf mag zeggen niet onzeker op relatie gebied en maak mij ook totaal geen zorgen om wat andere gasten doen dus ben nooit bezig met het vergelijken van al die mannen... ik ben juist heel erg makkelijk met misschien een beetje een rare houding.
voorbeeld, als ik een vriendin heb mag ze uitgaan, gaan chillen met iedereen die zij wilt.. MAAR als ik er ooit achter kom dat ze is vreemdgegaan houdt het op.. voor mij geld eigenlijk het wat niet weet wat niet deert principe (dat vertel ik hun niet maar goed)
Zo op die manier.quote:Op zaterdag 23 november 2013 18:23 schreef KapiteinGasthof het volgende:
[..]
BeidenEn ik ben niet echt iemand die met verwachtingen gaat daten. Ik zorg gewoon dat ik het naar mijn zin heb, dat mijn date het leuk heeft en hoe het loopt merk je dan vanzelf
In het begin kan je er anders over denken dan later. Natuurlijk moet je communiceren als je daarmee in werkelijkheid wat wil doen, maar het kan ook groeien in gedachte.quote:Op zaterdag 23 november 2013 18:23 schreef complicate het volgende:
[..]
Ja maar als jullie van in het begin niet communiceert over wat JULLIE willen, hoe kan iets groeien?
Die conclusie was er al. Vreemdgaan is fout. Seks met anderen als iedereen daarvan weet en ermee instemt nietquote:Op zaterdag 23 november 2013 18:24 schreef Hiergaanwedan het volgende:
En kunnen we nou onbelemmerd vreemdgaan zonder schuldgevoel of is er nog geen conclusie getrokken? Het is bijna zaterdagavond, jullie moeten even snel discussiëren oké
Haha, ik zit het ook met verbijstering te volgenquote:Op zaterdag 23 november 2013 18:24 schreef Hiergaanwedan het volgende:
En kunnen we nou onbelemmerd vreemdgaan zonder schuldgevoel of is er nog geen conclusie getrokken? Het is bijna zaterdagavond, jullie moeten even snel discussiëren oké
Over seks, liefde, vreemdgaan .....bestaat geen conclusie. Of toch?quote:Op zaterdag 23 november 2013 18:24 schreef Hiergaanwedan het volgende:
Ja die was er en is opgehouden conclusie te zijn omdat het geen conclusie wasquote:Op zaterdag 23 november 2013 18:25 schreef KapiteinGasthof het volgende:
[..]
Die conclusie was er al. Vreemdgaan is fout. Seks met anderen als iedereen daarvan weet en ermee instemt niet
Oh dat had ik dan gemistquote:Op zaterdag 23 november 2013 18:29 schreef complicate het volgende:
[..]
Ja die was er en is opgehouden conclusie te zijn omdat het geen conclusie was
Amaii meid, je hebt echt veel ervaring....quote:Op zaterdag 23 november 2013 18:25 schreef erodome het volgende:
[..]
In het begin kan je er anders over denken dan later. Natuurlijk moet je communiceren als je daarmee in werkelijkheid wat wil doen, maar het kan ook groeien in gedachte.
Zo ken ik iemand die na een lange monogame relatie alleen nog open relatie's wil, dat is nooit echt besproken in die monogame relatie, ze wist dat dat niet bespreekbaar was, maar wel dat zij anders wilde op ten duur. In het begin van die monogame relatie wist ze dat nog niet, die stapte ze in met de gedachte dat monogaam de manier was.
Hmm ik snap het aan de ene kant wel, maar hoe kan het dan dat ik me geen zorgen maak over andere mannen maar haar toch niet wil delen?, ik denk dat het bij mij meer komt omdat ik het een vies vind als mijn vrouw met andere mannen het bed deelt TERWIJL ze iets met mij heeft.quote:Op zaterdag 23 november 2013 18:24 schreef Pienata het volgende:
[..]
Je vergelijkt wel degelijk met anderen als je zegt het gevoel te willen hebben "speciaal" te zijn en haar daarom niet te willen delen. Ik vind het rustgevender om niet altijd die ene persoon te moeten zijn die shining and special is en met kop en schouders boven de rest uitsteekt.
Hoe ik tot het besef ben gekomen dat ik liever een open relatie heb... Tja, dat is in stappen gegaan. Ik had ooit een vriend, járen geleden. Dat ging goed en ik was erg blij met hem. Op den duur werd ik verliefd op iemand anders. Diegene was bezet en dus onbereikbaar, daarbij ben ik ook niet vreemdgegaan. Maar van die gevoelens van verliefdheid raakte ik wel in de war, met name omdat de maatschappij heel erg aanstuurt op de notie "als je verliefd wordt op een ander dan is er iets mis met je huidige relatie". Dus door die gevoelens ging ik twijfelen en twijfelen, tot ik het uitmaakte met mijn vriend omdat het "dan wel niet meant to be" zou zijn. Het was niet omdat ik hem in wou ruilen, dat was per slot van rekening niet eens een optie. Het was puur dat ik was gaan geloven dat er iets mis was terwijl ik helemaal niet kon duiden wat. Ik had spijt, echter nam hij me niet meer terug. Ik besefte pas jaren later dat er niets mis was.
En eigenlijk ben ik met stapjes verder gaan ontdekken. Momenteel heb ik overigens ook geen polyamoureuze relatie, mijn vriend wilt het niet hebben op dit punt.
Geen afgesproken werk hoor Pienataquote:Op zaterdag 23 november 2013 18:33 schreef Just_some_random_dude het volgende:
[..]zou het voor jou eigenlijk einde relatie zijn als jou huidige partner nooit open zou staan voor open relaties?.
Als liefde een illusie is dan ben ik de goochelaar die jouw hartslag omhoog kan toveren..quote:Op zaterdag 23 november 2013 18:27 schreef complicate het volgende:
[..]
Over seks, liefde, vreemdgaan .....bestaat geen conclusie. Of toch?
Ik moet toegeven dat ik niet goed ben in conclusies en samenvatten (weet je nog: liefde is een illusie?)
Voor mij wel ja, als mijn partner (die er gelukkig nog niet is) zou vragen voor een open relatie dan zou ik zeggen : doei. (i guess)quote:Op zaterdag 23 november 2013 18:33 schreef Just_some_random_dude het volgende:
[..]
Hmm ik snap het aan de ene kant wel, maar hoe kan het dan dat ik me geen zorgen maak over andere mannen maar haar toch niet wil delen?, ik denk dat het bij mij meer komt omdat ik het een vies vind als mijn vrouw met andere mannen het bed deelt TERWIJL ze iets met mij heeft.
Interessante loop van omstandigheden als ik zo jou verhaal hoor, zou het voor jou eigenlijk einde relatie zijn als jou huidige partner nooit open zou staan voor open relaties?.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |