abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133549675
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 18:08 schreef complicate het volgende:

[..]

Mooi dat je daarin gelooft ;) .
Ik vind het een utopisch idee eigenlijk.
Tja, ik heb het, dan is het misschien anders.
Dat was liefde op het eerste gezicht en is nooit over gegaan. Heb me verdiept in anderen, geproefd van anderen, heb ook wel meer polyamoreuze zaken geprobeerd, maar voor mij is er maar 1 waarmee ik echt mijn leven wil delen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_133549703
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 18:12 schreef erodome het volgende:

[..]

Tja, ik heb het, dan is het misschien anders.
Dat was liefde op het eerste gezicht en is nooit over gegaan. Heb me verdiept in anderen, geproefd van anderen, heb ook wel meer polyamoreuze zaken geprobeerd, maar voor mij is er maar 1 waarmee ik echt mijn leven wil delen.
Ik ben blij voor jullie *;
1) No love without freedom, no freedom without love
2) Dansen is mijn grootste passie
3) "Simplicity is the keynote of all true elegance" , Coco Chanel
pi_133549740
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 18:14 schreef complicate het volgende:

[..]

Ik ben blij voor jullie *;
Natuurlijk ken ik niet iedereen op aarde, dus wie weet lopen er wel meer "de ware's" rond, dat kan best zo zijn.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_133549751
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 18:12 schreef complicate het volgende:

[..]

Mooie afspraak, en als jouw vriendin het wel zou willen wat dan? dan is het uit neem ik aan?
Tjah dan denk ik dat we op dat gebied niet op dezelfde lijn zitten, en dan werkt het voor mij niet.. zou wel zonde zijn maar goed, ik ga niet in een relatie zitten waar ik me niet prettig bij voel.
Waz met jou!
pi_133549769
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 18:15 schreef erodome het volgende:

[..]

Natuurlijk ken ik niet iedereen op aarde, dus wie weet lopen er wel meer "de ware's" rond, dat kan best zo zijn.
Dat was dus ook mijn punt volgens mij bestaat er niet 1 ware maar veel "de ware"s" rond.
pi_133549806
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 18:15 schreef Just_some_random_dude het volgende:

[..]

Tjah dan denk ik dat we op dat gebied niet op dezelfde lijn zitten, en dan werkt het voor mij niet.. zou wel zonde zijn maar goed, ik ga niet in een relatie zitten waar ik me niet prettig bij voel.
Ja hoor, daarom is het belangrijk om van in het begin zo duidelijk mogelijk te communiceren, om misverstanden te vermijden over de vorm van relatie.
pi_133549889
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 18:17 schreef complicate het volgende:

[..]

Ja hoor, daarom is het belangrijk om van in het begin zo duidelijk mogelijk te communiceren, om misverstanden te vermijden over de vorm van relatie.
Helemaal mee eens. Als ik een klik met iemand heb dan ben ik daar ook heel open over. Hoe het dan verder loopt merk ik vanzelf wel :) Soms volgen er een paar dates en soms wat meer. Soms stopt het daar en heel af en toe blijkt er echt veel meer te zijn O+
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
pi_133549894
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 18:17 schreef complicate het volgende:

[..]

Maar sommige dingen kunnen ook groeien, zeker als de "norm" monogaam is gaan de meeste mensen uit van dat idee als ze een relatie in stappen. Dan kan het best zijn dat de behoefte groeit naarmate de jaren verstrijken, dat iemand zichzelf beter leert kennen en te weten komt dat er andere mogelijkheden zijn.

De meeste open relatie's die ik ken zijn begonnen met bv trio's e.d. en daarin verder gegroeid. Bij ruim volwassen mensen zie je vaak wel weer dat er gelijk gekozen wordt voor een vorm, maar dan heb ik het wel over meestal 30-ers.
pi_133549951
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 november 2013 18:20 schreef KapiteinGasthof het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Als ik een klik met iemand heb dan ben ik daar ook heel open over. Hoe het dan verder loopt merk ik vanzelf wel :) Soms volgen er een paar dates en soms wat meer. Soms stopt het daar en heel af en toe blijkt er echt veel meer te zijn O+
Mmmh iets meer zoals ~O> of *; ? haha (sorry humor is niet mijn sterke kant) lol
Op wat hoop de dan meestal bij zo een date?
pi_133549979
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 18:20 schreef erodome het volgende:

[..]

Maar sommige dingen kunnen ook groeien, zeker als de "norm" monogaam is gaan de meeste mensen uit van dat idee als ze een relatie in stappen. Dan kan het best zijn dat de behoefte groeit naarmate de jaren verstrijken, dat iemand zichzelf beter leert kennen en te weten komt dat er andere mogelijkheden zijn.

De meeste open relatie's die ik ken zijn begonnen met bv trio's e.d. en daarin verder gegroeid. Bij ruim volwassen mensen zie je vaak wel weer dat er gelijk gekozen wordt voor een vorm, maar dan heb ik het wel over meestal 30-ers.
Ja maar als jullie van in het begin niet communiceren over wat JULLIE willen, hoe kan iets groeien? Begint toch bij communicatie? of niet?
pi_133549990
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 18:22 schreef complicate het volgende:

[..]

Mmmh iets meer zoals ~O> of *; ? haha (sorry humor is niet mijn sterke kant) lol
Op wat hoop de dan meestal bij zo een date?
Beiden :P En ik ben niet echt iemand die met verwachtingen gaat daten. Ik zorg gewoon dat ik het naar mijn zin heb, dat mijn date het leuk heeft en hoe het loopt merk je dan vanzelf :P
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
  zaterdag 23 november 2013 @ 18:24:16 #87
394203 Pienata
Altijd de Pieneut.
pi_133550010
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 18:08 schreef Just_some_random_dude het volgende:

[..]

Hmm interesting, ik snap het wel.

Maar ben toch wel benieuwd, hoe jij dan bij de open relaties bent gekomen?. Ik probeer echt me best te doen en mij voor te stellen of ik ooit zou kunnen accepteren dat als ik een vriendin heb zij ooit met andere mannen seks zou mogen hebben, en ik moet eerlijk zeggen dat de gedachte al ERRUG moeilijk is.

Maar hoezo zeg jij vergelijken met anderen?, ik ben als ik het zelf mag zeggen niet onzeker op relatie gebied en maak mij ook totaal geen zorgen om wat andere gasten doen dus ben nooit bezig met het vergelijken van al die mannen... ik ben juist heel erg makkelijk met misschien een beetje een rare houding.

voorbeeld, als ik een vriendin heb mag ze uitgaan, gaan chillen met iedereen die zij wilt.. MAAR als ik er ooit achter kom dat ze is vreemdgegaan houdt het op.. voor mij geld eigenlijk het wat niet weet wat niet deert principe (dat vertel ik hun niet maar goed _O- )
Je vergelijkt wel degelijk met anderen als je zegt het gevoel te willen hebben "speciaal" te zijn en haar daarom niet te willen delen. Ik vind het rustgevender om niet altijd die ene persoon te moeten zijn die shining and special is en met kop en schouders boven de rest uitsteekt.

Hoe ik tot het besef ben gekomen dat ik liever een open relatie heb... Tja, dat is in stappen gegaan. Ik had ooit een vriend, járen geleden. Dat ging goed en ik was erg blij met hem. Op den duur werd ik verliefd op iemand anders. Diegene was bezet en dus onbereikbaar, daarbij ben ik ook niet vreemdgegaan. Maar van die gevoelens van verliefdheid raakte ik wel in de war, met name omdat de maatschappij heel erg aanstuurt op de notie "als je verliefd wordt op een ander dan is er iets mis met je huidige relatie". Dus door die gevoelens ging ik twijfelen en twijfelen, tot ik het uitmaakte met mijn vriend omdat het "dan wel niet meant to be" zou zijn. Het was niet omdat ik hem in wou ruilen, dat was per slot van rekening niet eens een optie. Het was puur dat ik was gaan geloven dat er iets mis was terwijl ik helemaal niet kon duiden wat. Ik had spijt, echter nam hij me niet meer terug. Ik besefte pas jaren later dat er niets mis was.

En eigenlijk ben ik met stapjes verder gaan ontdekken. Momenteel heb ik overigens ook geen polyamoureuze relatie, mijn vriend wilt het niet hebben op dit punt. :+
pi_133550022
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 november 2013 18:23 schreef KapiteinGasthof het volgende:

[..]

Beiden :P En ik ben niet echt iemand die met verwachtingen gaat daten. Ik zorg gewoon dat ik het naar mijn zin heb, dat mijn date het leuk heeft en hoe het loopt merk je dan vanzelf :P
Zo op die manier. ;)
  zaterdag 23 november 2013 @ 18:24:40 #89
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_133550025
En kunnen we nou onbelemmerd vreemdgaan zonder schuldgevoel of is er nog geen conclusie getrokken? Het is bijna zaterdagavond, jullie moeten even snel discussiëren oké
we dan
pi_133550062
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 18:23 schreef complicate het volgende:

[..]

Ja maar als jullie van in het begin niet communiceert over wat JULLIE willen, hoe kan iets groeien?
In het begin kan je er anders over denken dan later. Natuurlijk moet je communiceren als je daarmee in werkelijkheid wat wil doen, maar het kan ook groeien in gedachte.
Zo ken ik iemand die na een lange monogame relatie alleen nog open relatie's wil, dat is nooit echt besproken in die monogame relatie, ze wist dat dat niet bespreekbaar was, maar wel dat zij anders wilde op ten duur. In het begin van die monogame relatie wist ze dat nog niet, die stapte ze in met de gedachte dat monogaam de manier was.
pi_133550065
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 18:24 schreef Hiergaanwedan het volgende:
En kunnen we nou onbelemmerd vreemdgaan zonder schuldgevoel of is er nog geen conclusie getrokken? Het is bijna zaterdagavond, jullie moeten even snel discussiëren oké
Die conclusie was er al. Vreemdgaan is fout. Seks met anderen als iedereen daarvan weet en ermee instemt niet :P
pi_133550074
quote:
Haha, ik zit het ook met verbijstering te volgen :)
“When there is no desire, all things are at peace.”
pi_133550123
quote:
Over seks, liefde, vreemdgaan .....bestaat geen conclusie. Of toch?
Ik moet toegeven dat ik niet goed ben in conclusies en samenvatten (weet je nog: liefde is een illusie?) :)
pi_133550169
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 november 2013 18:25 schreef KapiteinGasthof het volgende:

[..]

Die conclusie was er al. Vreemdgaan is fout. Seks met anderen als iedereen daarvan weet en ermee instemt niet :P
Ja die was er en is opgehouden conclusie te zijn omdat het geen conclusie was :P
pi_133550244
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 18:29 schreef complicate het volgende:

[..]

Ja die was er en is opgehouden conclusie te zijn omdat het geen conclusie was :P
Oh dat had ik dan gemist :D
pi_133550250
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 18:25 schreef erodome het volgende:

[..]

In het begin kan je er anders over denken dan later. Natuurlijk moet je communiceren als je daarmee in werkelijkheid wat wil doen, maar het kan ook groeien in gedachte.
Zo ken ik iemand die na een lange monogame relatie alleen nog open relatie's wil, dat is nooit echt besproken in die monogame relatie, ze wist dat dat niet bespreekbaar was, maar wel dat zij anders wilde op ten duur. In het begin van die monogame relatie wist ze dat nog niet, die stapte ze in met de gedachte dat monogaam de manier was.
Amaii meid, je hebt echt veel ervaring.... *) Ik zeg gewoon van in het begin hoe het zit, maar bon.
pi_133550280
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 18:24 schreef Pienata het volgende:

[..]

Je vergelijkt wel degelijk met anderen als je zegt het gevoel te willen hebben "speciaal" te zijn en haar daarom niet te willen delen. Ik vind het rustgevender om niet altijd die ene persoon te moeten zijn die shining and special is en met kop en schouders boven de rest uitsteekt.

Hoe ik tot het besef ben gekomen dat ik liever een open relatie heb... Tja, dat is in stappen gegaan. Ik had ooit een vriend, járen geleden. Dat ging goed en ik was erg blij met hem. Op den duur werd ik verliefd op iemand anders. Diegene was bezet en dus onbereikbaar, daarbij ben ik ook niet vreemdgegaan. Maar van die gevoelens van verliefdheid raakte ik wel in de war, met name omdat de maatschappij heel erg aanstuurt op de notie "als je verliefd wordt op een ander dan is er iets mis met je huidige relatie". Dus door die gevoelens ging ik twijfelen en twijfelen, tot ik het uitmaakte met mijn vriend omdat het "dan wel niet meant to be" zou zijn. Het was niet omdat ik hem in wou ruilen, dat was per slot van rekening niet eens een optie. Het was puur dat ik was gaan geloven dat er iets mis was terwijl ik helemaal niet kon duiden wat. Ik had spijt, echter nam hij me niet meer terug. Ik besefte pas jaren later dat er niets mis was.

En eigenlijk ben ik met stapjes verder gaan ontdekken. Momenteel heb ik overigens ook geen polyamoureuze relatie, mijn vriend wilt het niet hebben op dit punt. :+
Hmm ik snap het aan de ene kant wel, maar hoe kan het dan dat ik me geen zorgen maak over andere mannen maar haar toch niet wil delen?, ik denk dat het bij mij meer komt omdat ik het een vies vind als mijn vrouw met andere mannen het bed deelt TERWIJL ze iets met mij heeft.

Interessante loop van omstandigheden als ik zo jou verhaal hoor, zou het voor jou eigenlijk einde relatie zijn als jou huidige partner nooit open zou staan voor open relaties?.
Waz met jou!
pi_133550325
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 18:33 schreef Just_some_random_dude het volgende:

[..]zou het voor jou eigenlijk einde relatie zijn als jou huidige partner nooit open zou staan voor open relaties?.
Geen afgesproken werk hoor Pienata :D
  zaterdag 23 november 2013 @ 18:36:43 #99
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_133550377
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 18:27 schreef complicate het volgende:

[..]

Over seks, liefde, vreemdgaan .....bestaat geen conclusie. Of toch?
Ik moet toegeven dat ik niet goed ben in conclusies en samenvatten (weet je nog: liefde is een illusie?) :)
Als liefde een illusie is dan ben ik de goochelaar die jouw hartslag omhoog kan toveren..

Kon niks beters verzinnen, maar deed mijn best ;(

Maar ik weet niet, heb niet de hele reeks gevolgd. Maar gewoon benieuwd wat voor redenen er tot nu toe uit waren gekomen waarom vreemdgaan niet sociaal geaccepteerd is... :P
we dan
pi_133550381
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 18:33 schreef Just_some_random_dude het volgende:

[..]

Hmm ik snap het aan de ene kant wel, maar hoe kan het dan dat ik me geen zorgen maak over andere mannen maar haar toch niet wil delen?, ik denk dat het bij mij meer komt omdat ik het een vies vind als mijn vrouw met andere mannen het bed deelt TERWIJL ze iets met mij heeft.

Interessante loop van omstandigheden als ik zo jou verhaal hoor, zou het voor jou eigenlijk einde relatie zijn als jou huidige partner nooit open zou staan voor open relaties?.
Voor mij wel ja, als mijn partner (die er gelukkig nog niet is) zou vragen voor een open relatie dan zou ik zeggen : doei. (i guess)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')