Nou ja er zitten wel redelijk goede dingen tussen moet ik eerlijk zeggen. Maar over het algemeen is de kwaliteit niet veel soeps en straalt het er ook vanaf.quote:Op vrijdag 22 november 2013 22:16 schreef gebrokenglas het volgende:
De Jysk lijkt wat goedkoop ja. Maar dat geeft toch niks?
Woonland ken ik niet.
Wat vinden "we" hier van?quote:Ikea zwicht voor Russische antihomowet
van onze redactie
AMSTERDAM -
Ikea heeft een artikel over een lesbisch stel verwijderd uit hun Russische folders. Dit om Rusland niet tegen het hoofd te stoten, nu het land een omstreden antihomowet heeft ingevoerd.
In plaats van het artikel over de twee dames is een stuk geplaats over designer living in China. Een woordvoerster verklaarde tegenover Wall Street Journal dat het artikel is verwijderd om te voldoen aan de Russische wetgeving. Het blad 'Ikea family live' wordt in 25 landen verspreid.
Rusland heeft een wet aangenomen die 'homoseksuele propaganda' gericht op kinderen verbiedt. Dat leverde president Poetin scherpe internationale kritiek op vanwege discriminatie.
Ikea kreeg eerder al veel kritiek toen de Zweedse meubelgigant afbeeldingen van vrouwen uit hun catalogus voor Saudi-Arabië photoshopte. In september verwijderde Ikea een foto van jongeren in bivakmutsen van hun Russische website, uit vrees dat de foto geassocieerd zou worden met de punkgroep Pussy Riot, waarvan enkele leden zijn veroordeeld nadat ze een protestlied tegen Poetin zongen.
Wat moeten ze dan, wachten tot ze een boete krijgen en alle catalogi opnieuw drukken? Het is kut dat het moet, maar ik kan me eigenlijk geen andere actie voorstellen van een commercieel bedrijf dan dit. Het gaat niet om het afstoten van klanten, maar om het breken van de wet.quote:Op zaterdag 23 november 2013 15:56 schreef Peter het volgende:
Een commercieel bedrijf dat haar folder op de lokale markt aanpast? Tja, ik geen ze geen ongelijk, maar het stelt wel dat winst en goede overheidsrelaties boven principes gaan bij IKEA.
En lets face it, er moet geld verdiend wordenquote:Op zaterdag 23 november 2013 18:38 schreef wonderer het volgende:
[..]
Wat moeten ze dan, wachten tot ze een boete krijgen en alle catalogi opnieuw drukken? Het is kut dat het moet, maar ik kan me eigenlijk geen andere actie voorstellen van een commercieel bedrijf dan dit. Het gaat niet om het afstoten van klanten, maar om het breken van de wet.
Dus in theorie zou ik je aan kunnen raken?quote:Op dinsdag 26 november 2013 14:44 schreef Ang3l het volgende:
111 per keer
Het is een in your face voorstelling, dus we spelen in een kleine "zaal" (omgebouwd laboratorium) op 1 meter afstand van t publiek.
Je hebt gelijk, ik zag net een foto op facebook met ene Daan van Doremalen.quote:Op dinsdag 26 november 2013 16:10 schreef Ang3l het volgende:
Bovendien zijn er leukere mannen om aan te raken in de show
Ja ik word graag met een lul in mijn gezicht geslagenquote:Op dinsdag 26 november 2013 17:58 schreef Peter het volgende:
[..]
Daar wil je wel hééél dicht op zitten?
Darkroom-addict?quote:Op dinsdag 26 november 2013 19:06 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja ik word graag met een lul in mijn gezicht geslagen
Daar hoef je toch niet voor naar een darkroomquote:
quote:
Waterpoloërs.quote:Op dinsdag 26 november 2013 19:08 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Daar hoef je toch niet voor naar een darkroom
Uhuquote:Op dinsdag 26 november 2013 18:59 schreef Twoflower het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, ik zag net een foto op facebook met ene Daan van Doremalen.
*loopt er in een cirkeltje omheen, bestudeert het voorzichtig*quote:Op woensdag 27 november 2013 09:12 schreef Renesite het volgende:
Psst het is een van et vrouwelijk geslacht. Rustig benaderen
quote:
Op van de zenuwenquote:
Dat is maar schijn. Wat doe je in mijn topic?quote:
Almost time to RENT, I presume?quote:
Die hebben net een nieuw album uit, dus het is al dagen helemaal feest in huize XY.quote:Hoe is t met K3?
Vanavond try-out/voorpremiere, morgen premiere.quote:Op woensdag 27 november 2013 11:10 schreef Gellarboy het volgende:
[..]
Almost time to RENT, I presume?
quote:[..]
Die hebben net een nieuw album uit, dus het is al dagen helemaal feest in huize XY..
Gaaf man. Dat kun jij, en dat weet je zelf ook wel.quote:Op woensdag 27 november 2013 11:24 schreef Ang3l het volgende:
Vanavond try-out/voorpremiere, morgen premiere.
Inmiddels 7 uitverkochte voorstellingen, 3 bijna en 3 extra shows*slik*
Ja, je mag helemaal geen piemols plaatsenquote:
I know, right?quote:Op donderdag 28 november 2013 15:24 schreef Ang3l het volgende:
http://www.cursor.tue.nl/(...)Upc7VHBoSRk.facebook
De eerste recensie is binnen....
Wat is dat eigenlijk eng om te lezen
Dit is ASCII-art.quote:Op donderdag 28 november 2013 10:47 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ja, je mag helemaal geen piemols plaatsen
http://www.musicaljournaal.nl/rent/quote:Op donderdag 28 november 2013 18:51 schreef wonderer het volgende:
[..]
I know, right?
Recensie van een (pre?)-tryout vind ik wel wat onprofessioneel, trouwens. Of laat de dingen die duidelijk nog moeten verbeteren er dan uit.
ik weet niet of dat een vooruitgang isquote:Op vrijdag 29 november 2013 11:29 schreef Xiance het volgende:
oh.. K3..
Mijn nichtjes hebben die tijd inmiddels gehad, nu is het Jan Smit en Nick & Simon *zucht*
Net als bij dans (money-dancer) ben ik blijkbaar met dit ook iemand die een publiek nodig heeft om nog nt dat extra stapje verder te kunnen gaan. Qua spel en dans en zang ging t bij iedereen eigenlijk heel goed. Geldui was de eerste dag erg jammer, en bij de premiere hadden we een kabelbreuk bij de lichten zodat in de eerste akte de lampen het niet fatsoenlijk deden..... maar dat zijn zaken waar je als speler niets ana kan doen (maar wel last van hebt).quote:Op vrijdag 29 november 2013 12:46 schreef Gellarboy het volgende:
Ik weet wel zeker van niet.
Hoe vond jij 't gaan, Stephan?
IK vind het in elk geval geen vooruitgangquote:Op vrijdag 29 november 2013 12:35 schreef Ang3l het volgende:
[..]
ik weet niet of dat een vooruitgang is
Ik heb geklikt, maar 't is niet mijn ding. Of het nou aan de accenten ligt, of aan het nederlandstalige, of aan iets anders, ik weet het niet.quote:Op vrijdag 29 november 2013 13:10 schreef Gellarboy het volgende:
Niemand heeft uiteindelijk de moeite genomen om daadwerkelijk even te klikken hè?
Zonde, want 't is écht hartstikke mooi.
Itain;tovertillIsing en ik zijn jaloers op je SL bezoekquote:Op vrijdag 29 november 2013 13:35 schreef Twoflower het volgende:
[..]
Ik heb geklikt, maar 't is niet mijn ding. Of het nou aan de accenten ligt, of aan het nederlandstalige, of aan iets anders, ik weet het niet.
En Ang3l, na de 2 recensies die ik heb gelezen kan ik bijna niet meer wachten! (Maar de recensie voor MB's SL morgen was ook goed, dus daar heb ik ook erg veel zin in.)
Ja, stukken beter, met achtergrond erbij!quote:Op vrijdag 29 november 2013 10:52 schreef Ang3l het volgende:
[..]
http://www.musicaljournaal.nl/rent/
Deze dan?
<3quote:Op vrijdag 29 november 2013 12:51 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Net als bij dans (money-dancer) ben ik blijkbaar met dit ook iemand die een publiek nodig heeft om nog nt dat extra stapje verder te kunnen gaan. Qua spel en dans en zang ging t bij iedereen eigenlijk heel goed. Geldui was de eerste dag erg jammer, en bij de premiere hadden we een kabelbreuk bij de lichten zodat in de eerste akte de lampen het niet fatsoenlijk deden..... maar dat zijn zaken waar je als speler niets ana kan doen (maar wel last van hebt).
Dus al met al: Dik tevreden!
En de recensies zijn tot nu toe echt super![]()
De mooiste complimenten zijn toch wel als mensen echt ontroerd zijn, huilen om je dood (klinkt ene beetje luguber) en je achter de coulissen de tranen bij mannen en vrouwen ziet vloeien als de (echt geweldige) Tom Collins op je begrafenis zingt. Toch wel speciaal dat een keer mee te mogen maken....
Goed om te weten. Ik zal de mensen met wie ik kom ook vast voorbereiden.quote:Op zondag 1 december 2013 10:41 schreef Ang3l het volgende:
Het scheelt echt zóveel op t podium als mensen meeklappen, je ze van voor tot achter mee zie playbacken, je ze ziet genieten, huilen. We zitten echt nl nog geen meter van je gezicht af zoiets, dus waar je in een theater t publiek vaak niet ziet vanwege dat "zwarte gat"van de lichten, zie je hier echt iedereen. En het publiek vanavond was zó enthousiast (die 2 voorop) dat het ons echt liet knallen
Als voorbeeld de Over the moon scene, waarbij het publiek al aan het mee moo'en was nog voordat Maureen ONS goed en wel had overgehaald om te moo'enHet dak ging er af
Vanmiddag alweer de laatste voorstelling van deze week. Wat gaat dat hard.... "I can't believe this family must die".
quote:
quote:
Publiek was écht heel anders.quote:Op zondag 1 december 2013 19:30 schreef Ang3l het volgende:
Zondag matinees..... de hel. Ik snap nu wat ze bedoelen met de "matinee-vloek".
En met de voorstelling na een hele goeie".
Doet me denken aan de twee keer dat ik nu naar Sister Act ben geweest. De eerste keer was het tijdens het laatste nummer heel uitbundig publiek (meeklappen, staan, etc). De tweede keer bleef het stil in de zaal. En ik ben dan ook niet zo extravert dat ik dan zelf maar ga klappen en opstaan...quote:Op maandag 2 december 2013 14:51 schreef Steve het volgende:
[..]
Publiek was écht heel anders..
*klapklap*
huh? Niet klappen? oh...
Ze hadden ons er al voor gewaarschuwd: zondag matinee publiek.quote:Op maandag 2 december 2013 15:28 schreef Twoflower het volgende:
[..]
Doet me denken aan de twee keer dat ik nu naar Sister Act ben geweest. De eerste keer was het tijdens het laatste nummer heel uitbundig publiek (meeklappen, staan, etc). De tweede keer bleef het stil in de zaal. En ik ben dan ook niet zo extravert dat ik dan zelf maar ga klappen en opstaan...
Ja ik zag het gebeuren. Else (Maureen) liep jullie kant op en ik dacht "Ja hoor, daar gaat ze!"quote:Op maandag 2 december 2013 14:50 schreef Steve het volgende:
[..].
Erik was echt als een kind zo blij! 'Ze deed het bij mij, ze deed het bij mij!'.![]()
.
Onze eigen Rentheads!quote:Zaterdag waren we echt énorm aan het fangirlen, in de pauze al..
. Zondags was het bij binnenkomst ook al meteen 'hé jullie weer?!'.
.
Vertel!quote:Op maandag 2 december 2013 17:41 schreef Bartjebart het volgende:
Nu dan toch in praktijk meegemaakt waarom ik vaak mijn mond dichthoud over het "homo" zijn...![]()
Ouders die kinderen van school willen halen omdat de leerkracht die ik vervang homoseksueel is. Ouders die denken dat hun zoon homo wordt wanneer hij zich omkleed bij de gym en de leerkracht in de kleedkamer is.quote:
vast geen openbare school.. en wat zegt de directeur?quote:Op maandag 2 december 2013 18:35 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Ouders die kinderen van school willen halen omdat de leerkracht die ik vervang homoseksueel is. Ouders die denken dat hun zoon homo wordt wanneer hij zich omkleed bij de gym en de leerkracht in de kleedkamer is.
Kinderen die zeggen dat ze "iets heel ergs over de leerkracht hebben gehoord", dat soort dingen
Jeetje....quote:Op maandag 2 december 2013 18:35 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Ouders die kinderen van school willen halen omdat de leerkracht die ik vervang homoseksueel is. Ouders die denken dat hun zoon homo wordt wanneer hij zich omkleed bij de gym en de leerkracht in de kleedkamer is.
Kinderen die zeggen dat ze "iets heel ergs over de leerkracht hebben gehoord", dat soort dingen
En daarom moet homoseksualiteit dus verplicht zijn op school. En misschien ook maar een cursusje voor de ouders erbij...quote:Op maandag 2 december 2013 18:35 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je "voorlichting over" bedoelt?quote:Op maandag 2 december 2013 19:17 schreef wonderer het volgende:
[..]
En daarom moet homoseksualiteit dus verplicht zijn op school. En misschien ook maar een cursusje voor de ouders erbij...
Sterkte...
Eh ik werk alleen maar in/op/voor openbare scholen...quote:Op maandag 2 december 2013 18:40 schreef Peter het volgende:
[..]
vast geen openbare school.. en wat zegt de directeur?
Uh.quote:Op maandag 2 december 2013 19:19 schreef Ambiguiteit het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je "voorlichting over" bedoelt?
Ja en nee. Je kunt een kind toch vertellen wat je wilt, maar als het van huis uit andere informatie mee (opgelegd) krijgt dan heeft dit nog weinig effect. En één van de vaders is streng islamitisch. Die mening ga je toch niet veranderen.quote:Op maandag 2 december 2013 19:17 schreef wonderer het volgende:
[..]
En daarom moet homoseksualiteit dus verplicht zijn op school. En misschien ook maar een cursusje voor de ouders erbij...
Sterkte...
Er zullen met voorlichting altijd meer kinderen van gedachten veranderen dan zonder. En ja, dat schreef je, maar de sterkte is ook voor jou omdat het toch ook over jou gaat.quote:Op maandag 2 december 2013 19:24 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Ja en nee. Je kunt een kind toch vertellen wat je wilt, maar als het van huis uit andere informatie mee (opgelegd) krijgt dan heeft dit nog weinig effect. En één van de vaders is streng islamitisch. Die mening ga je toch niet veranderen.
Overigens gaat dit niet over mij specifiek hoor, maar over de leerkracht die ik vervang.
quote:
Ho!quote:Op maandag 2 december 2013 20:01 schreef Renesite het volgende:
Op mijn werk loop ik er ook niet me te koop. Gevoelsdingetje
(Let wel: richting cliënten itt. collegae)
Niet uit je panty!quote:Op maandag 2 december 2013 20:15 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Ho!
Wat is "te koop lopen" in dit geval? Dat heeft wel een behoorlijk negatieve lading wat mij betreft.
In dit geval was er een soort najaarsmarkt waarbij van alle teamleden partners ook kwamen. Dus kwam zijn partner ook. En op een gegeven moment vroeg een van de leerlingen het hem, moet je dan gaan liegen? En waarom zou het eigenlijk zo moeten zijn dat de vriend van een juf wel besproken kan worden, maar moet hij zijn partner "verborgen" houden?
Het onderwijs is wat dat betreft normaal gesproken heel open. In zekere zin ook wel nodig wanneer je met kinderen te maken hebt.
Of gewoon "ja".quote:Op maandag 2 december 2013 20:20 schreef Renesite het volgende:
[..]
In dit geval kan ik zeggen: "Ja, woon samen met mijn vriend" of "Nee, ik woon alleen (leugen)"
Dan ga ik gewoon iets zeggen als: "De helft van de tijd ben ik niet thuis he"
Kan, alleen zijn het zoals Bart zegt de 'wat lager geletterden van deze wereld'. Leg ze niet teveel vragen in de mond zeg maar.quote:
Niet uit mijn panty? Doe eens normaal. Jij hebt het over te koop lopen met. Dat is wat anders dan zeggen dat "je homo bent".quote:Op maandag 2 december 2013 20:20 schreef Renesite het volgende:
[..]
Niet uit je panty!
Maar niet te koop? Nuance:
Praktijkvoorbeeld
"Ja [blablabla] ja dat is dan veel voorschot voor elektra en gas"
Ik "Hmmhmmm, nou woon ik niet groot maar ik betaal de helft aan gas en elektra hoor"
"Woon je dan samen?"
(cliënt die het heeft over zijn gas-licht rekening)
In dit geval kan ik zeggen: "Ja, woon samen met mijn vriend" of "Nee, ik woon alleen (leugen)"
Dan ga ik gewoon iets zeggen als: "De helft van de tijd ben ik niet thuis he"
inderdaad... leuk koppie én harige benenquote:
quote:Op maandag 2 december 2013 21:36 schreef TheVulture het volgende:
[..]
inderdaad... leuk koppie én harige benen
Alleen de verontschuldigende snelheid waarmee hij meteen zegt "Ofcourse I still love girls"quote:
Het hebben over je relatie is er mee te koop lopen?quote:Op maandag 2 december 2013 20:01 schreef Renesite het volgende:
Op mijn werk loop ik er ook niet me te koop. Gevoelsdingetje
(Let wel: richting cliënten itt. collegae)
Nee, maar daarentegen heb ik ook collega's die het altijd over 'de vrouw' of 'de vriendin' hebben. Ik houd me dan altijd stilquote:Op maandag 2 december 2013 22:29 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Het hebben over je relatie is er mee te koop lopen?
Ja alsof het dan minder erg is dat hij nu een relatie met een jongen heeft... maar het zal voor hem makkelijker zijn om het op die manier te vertellen... ik snap het ergens wel... zo geeft hij mensen die het niet tof vinden nog een escape... en houdt hij zijn vrouwelijke fansquote:Op maandag 2 december 2013 22:27 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Alleen de verontschuldigende snelheid waarmee hij meteen zegt "Ofcourse I still love girls"![]()
Of hij is misschien biseksueel, natuurlijk.quote:Op maandag 2 december 2013 23:20 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja alsof het dan minder erg is dat hij nu een relatie met een jongen heeft... maar het zal voor hem makkelijker zijn om het op die manier te vertellen... ik snap het ergens wel... zo geeft hij mensen die het niet tof vinden nog een escape... en houdt hij zijn vrouwelijke fans
Ja, dat wilde ik ook net posten. Misschien meent hij het gewoon.quote:Op maandag 2 december 2013 23:38 schreef wonderer het volgende:
[..]
Of hij is misschien biseksueel, natuurlijk.
Ja dat kan natuurlijk ook...quote:Op maandag 2 december 2013 23:38 schreef wonderer het volgende:
[..]
Of hij is misschien biseksueel, natuurlijk.
Want?quote:Op dinsdag 3 december 2013 00:22 schreef Ambiguiteit het volgende:
Maar echt verrassend is het niet, dat-ie (ook) op mannen valt.
Gaydar? Gevoel? Geruchten? Misschien wishful thinking?quote:Op dinsdag 3 december 2013 01:35 schreef wonderer het volgende:
[..]
Want?
Ik ken die hele gast niet. Is het niet gewoon wishful thinking omdat het een leuke jongen is?
O, ik snap het ook wel. Hoeveel van ons zijn er wel niet eerst "bi" geweestquote:Op maandag 2 december 2013 23:20 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja alsof het dan minder erg is dat hij nu een relatie met een jongen heeft... maar het zal voor hem makkelijker zijn om het op die manier te vertellen... ik snap het ergens wel... zo geeft hij mensen die het niet tof vinden nog een escape... en houdt hij zijn vrouwelijke fans
Eerdere interviews? Uitstraling, uiterlijk, aura, gaydar, etc. Alle stereotypes bij elkaar en een snufje wishfull thinking.quote:Op dinsdag 3 december 2013 01:35 schreef wonderer het volgende:
[..]
Want?
Ik ken die hele gast niet. Is het niet gewoon wishful thinking omdat het een leuke jongen is?
Ik denk dat laatste inderdaad. Echt hele legers aan homo’s roepen nu: “Dat wist ik al laaaaaang.”quote:Op dinsdag 3 december 2013 02:16 schreef Ambiguiteit het volgende:
Gaydar? Gevoel? Geruchten? Misschien wishful thinking?
quote:Op dinsdag 3 december 2013 10:08 schreef Gellarboy het volgende:
Als Gordon morgen ineens bekend maakt dat hij homo is zag iedereen dat zeker ook al lang aankomen. Gekkenhuis!!.
Zoals Ricky Martin?quote:Op dinsdag 3 december 2013 10:04 schreef Gellarboy het volgende:
[..]
Ik denk dat laatste inderdaad. Echt hele legers aan homo’s roepen nu: “Dat wist ik al laaaaaang.”
Fuck off, dat wordt meteen gedacht/geroepen zodra een celebrity ook maar enigszins een lekker hapje is en als het dan 1 op de 10 keer eens echt zo blijkt te zijn dan wist men het ineens al jaren. Ja, als je 't bij iedereen roept dan heb je vast wel een keer gelijk. Zo kan ik het ook..
Ik denk dat Gordon uit de kast komt als Chinees.quote:Op dinsdag 3 december 2013 10:08 schreef Gellarboy het volgende:
Als Gordon morgen ineens bekend maakt dat hij homo is zag iedereen dat zeker ook al lang aankomen. Gekkenhuis!!.
Huh? die is toch ook homo?quote:Op dinsdag 3 december 2013 10:08 schreef Gellarboy het volgende:
Welnee. Alleen een papiertje.quote:
Dit is het verschil.quote:Op dinsdag 3 december 2013 12:39 schreef Ang3l het volgende:
Welnee. Alleen een papiertje.
Het is voor ene hetero toch ook niet heel veel anders of het nu je vriendin, verloofde of vrouw is, bij zo'n vraag?
Daar ging het in deze toch niet om? Het ging er om of je "te koop liep" met je homoseksuele relatie (ik vind te koop lopen echt een intens foute omschrijving in deze, maar hij werd gebruikt). Voor het homo-zijn maakt het geen ruk uit of het nou je vriend is waar je het over hebt, je verloofde of je echtgenoot. Het was dan ook een opsommingen van relatie vormen "Vriend/man/whatever" waarin je "partner" voor kan komen, geen synoniemen van elkaar.quote:Op dinsdag 3 december 2013 12:41 schreef Gellarboy het volgende:
[..]
Dit is het verschil.![]()
Niemand die getrouwd is heeft het toch nog over zijn vriend/vriendin? En niemand die niet getrouwd is heeft het toch over zijn man/vrouw? Ik snap dat het een klein verschil is, maar er zit ook een klein verschil tussen een geit en een schaap. Die noem je toch ook niet hetzelfde?
Dat was toch ook met die BNN-gast?quote:Op dinsdag 3 december 2013 10:04 schreef Gellarboy het volgende:
[..]
Ik denk dat laatste inderdaad. Echt hele legers aan homo’s roepen nu: “Dat wist ik al laaaaaang.”
Fuck off, dat wordt meteen gedacht/geroepen zodra een celebrity ook maar enigszins een lekker hapje is en als het dan 1 op de 10 keer eens echt zo blijkt te zijn dan wist men het ineens al jaren. Ja, als je 't bij iedereen roept dan heb je vast wel een keer gelijk. Zo kan ik het ook..
Ik word wel altijd heel moe van dat "Die is homo" geroep bij bekende mensen. En dan vooral bij hetero's die zich inzetten voor homo-emenacipatie. "O die is zelf homo". Alsof een hetero zich niet kan inzetten voor "ons" doel. Neem een Daniel Radcliff of Arie Boomsma. Meteen dat gezever van "ons" dat ze dan vast zelf homo zijn. Juist dat soort kortzichtige gedrag maakt het voor een hetero moeilijker om voor ons op te komen.quote:Op dinsdag 3 december 2013 13:22 schreef wonderer het volgende:
[..]
Dat was toch ook met die BNN-gast?
Ik ook, maar ik bedoelde die Tim die zogenaamd publiek uit de kast kwam (maar hetero is). Gingen ook allerlei mensen zeggen "altijd al geweten". Sta je ook mooi voor lulquote:Op dinsdag 3 december 2013 13:24 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik word wel altijd heel moe van dat "Die is homo" geroep bij bekende mensen. En dan vooral bij hetero's die zich inzetten voor homo-emenacipatie. "O die is zelf homo". Alsof een hetero zich niet kan inzetten voor "ons" doel. Neem een Daniel Radcliff of Arie Boomsma. Meteen dat gezever van "ons" dat ze dan vast zelf homo zijn. Juist dat soort kortzichtige gedrag maakt het voor een hetero moeilijker om voor ons op te komen.
quote:Op dinsdag 3 december 2013 13:30 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik ook, maar ik bedoelde die Tim die zogenaamd publiek uit de kast kwam (maar hetero is). Gingen ook allerlei mensen zeggen "altijd al geweten". Sta je ook mooi voor lul
quote:Op dinsdag 3 december 2013 14:38 schreef Gellarboy het volgende:
Zo klinkt het wel heel dramatisch...
[ afbeelding ]
I'm single by choice.quote:Op dinsdag 3 december 2013 14:41 schreef Xiance het volgende:
ja.. wat doe je ook
Overigens Gellar, het was niet dramatisch bedoeld.
Dat ik geen vriend, man, geit of schaap heb is een bewuste keuze.
edit:
echt he.. ik en knopjes...
In mijn geval welquote:Op dinsdag 3 december 2013 14:44 schreef Ang3l het volgende:
[..]
I'm single by choice.
It just wasn't my choice.
Ik ben ook "Ach ja, we zien wel". Maar dat vind ik nog geen single by choice.quote:Op dinsdag 3 december 2013 14:51 schreef Xiance het volgende:
[..]
In mijn geval wel
Wat dat aan gaat ben ik een echte einzelganger
Ik heb overigens wel de tijd gehad dat ik "heftig" op zoek was, vooral toen ik net bij mn ex weg was.
Tegenwoordig ben ik wat meer "achja we zien wel" achtig.. Zen.
O ja, dat welquote:Op dinsdag 3 december 2013 14:57 schreef Xiance het volgende:
true i guess,
Maar als ik echt een vriendje wil, dan had ik die al
Ik ookquote:Dus totdat ik "de ware" (ik twijfel nog of die eigenlijk wel bestaat) tegen kom, blijf ik liever vrijgezel dan steeds maar weer aanmodderen
DAT klinkt pas dramatisch, of wanhopig..quote:Op dinsdag 3 december 2013 14:59 schreef Ang3l het volgende:
[..]
O ja, dat welDan "pak je er gewoon eentje die wel oke is".
[..]
Ik ook
Al geloof ik niet in de ware. Wel in "de beste die je op dat moment kent".
Ik ken heel wat mensen die dat doen. Sterker nog, vandaag nog over gehad. Meisje dat haar biologische klok voelde tikken en dus settelde met iemand waarvan ze eigenlijk wel wist dat niet "de ware" was. En nu tegen de lamp lopeen uiteindelijk. Ik wil ze de kost niet geven hoor, mensen die een relatie aangaan omdat ze niet alleen willen zijn, of een kind willen.quote:Op dinsdag 3 december 2013 15:03 schreef Xiance het volgende:
[..]
DAT klinkt pas dramatisch, of wanhopig..
Ik ken wel mensen die dat zo doen ja, maar dan denk ik.. dan doe je iemand anders pijn, alleen om jezelf tevreden te houden.
Dan moet je wel gewoon een angst hebben om alleen te zijn.
"Vroegâh" had ik dat wel, toen had ik ook t ene na het andere vriendje.
Tegenwoordig moet het gewoon goed voelen! misschien ben ik volwassen geworden..
Mooi toch!quote:Op dinsdag 3 december 2013 15:57 schreef Ang3l het volgende:
Holy fuck.....
De shows blijven maar uitverkopen en daarom zijn er nog eens 3 extra shows geopendDat zijn wel echt de drie laatste, want meer opties hadden we gewoonweg niet. Alle extra shows zijn nu open voor publiek
En dat mensen gewoon na heet zien van de voorstelling nog een keer willen komenquote:Op dinsdag 3 december 2013 16:03 schreef Xiance het volgende:
[..]
Mooi toch!
Lijkt me wel enerverend als artiest, de wetenschap dat je het zo goed doet dat het uitverkoopt
quote:Op dinsdag 3 december 2013 16:15 schreef Xiance het volgende:
Wie droomt er nou niet van dat mensen keer op keer speciaal voor jou terug komen.
Fuck! er zijn hele programma's opgebouwd rond mensen die daar van dromen.
quote:Dan moet je toch volgens mij vlinders in je buik krijgen als je je dat realiseert?
Dus van een goed warenhuis naar een tweede Zeeman?quote:Op dinsdag 3 december 2013 16:16 schreef Xiance het volgende:
Die ellende krijgen we hier in Arnhem ook.
Bijenkorf gaat weg, en daar komt een primarkt voor in de plaats
2013 zou voor mij t jaar van loslaten worden, had ik mezelf beloofd. Dus ook van de angst voor zingen in t openbaar. Is redelijk geluktquote:Op dinsdag 3 december 2013 16:22 schreef Xiance het volgende:
Stiekum droom ik daar ookw el eens van
En heel onstiekum heb ik zelfs pasgeleden een zangles gehad, hherlijk! Doen wat je graag doet, en dan de feedback van het publiek..
Maarja, je moet er wel een dosis lef voor hebben natuurlijk, of knettergek zijn zoals Rinus
Tof.quote:Op dinsdag 3 december 2013 15:57 schreef Ang3l het volgende:
Holy fuck.....
De shows blijven maar uitverkopen en daarom zijn er nog eens 3 extra shows geopendDat zijn wel echt de drie laatste, want meer opties hadden we gewoonweg niet. Alle extra shows zijn nu open voor publiek
Mooie documentaire die ze daarover gemaakt hebben, Bridegroom. Simpel van opzet, maar verhaal blijft aangrijpend.quote:
Uhuquote:
Als iemand partner zegt is het meestal vrij duidelijk dat ze geen hetero zijn, ik hoor hetero's hun geliefde zelden partner noemen.quote:Op dinsdag 3 december 2013 11:04 schreef Xiance het volgende:
[...] ik heb t nooit over "mijn partner" oid. [...]
Da's ook weer zoiets jaquote:Op dinsdag 3 december 2013 16:31 schreef Steve het volgende:
[..]
Als iemand partner zegt is het meestal vrij duidelijk dat ze geen hetero zijn, ik hoor hetero's hun geliefde zelden partner noemen.
Sommige suffe yuppenquote:Op dinsdag 3 december 2013 16:31 schreef Steve het volgende:
[..]
Als iemand partner zegt is het meestal vrij duidelijk dat ze geen hetero zijn, ik hoor hetero's hun geliefde zelden partner noemen.
Jep. Staat niet in de weg (want is ook maar iets van 50cm hoogquote:Op dinsdag 3 december 2013 16:48 schreef Xiance het volgende:
Laat je die daar het hele jaar staan??
Dat scheelt wel met op/aftuigen natuurlijk 😅
Ik denk dat ik dit jaar gewoon een kerstkrans op t dressoir zet, for the feeling ofzo
Ik dacht dat eerst ook, maar kom het toch vrij vaak tegen. Mensen benoemen hun geliefde op allerlei manieren. Mijn partner/man/vrouw/vriend/vriendin/voornaam, ongeacht sexuele voorkeur en ongeacht of ze getrouwd zij of niet.quote:Op dinsdag 3 december 2013 16:31 schreef Steve het volgende:
[..]
Dat klinkt natuurlijk ook weer heel anders dan mijn vrouw, mijn vrouwtje of mijn meisjequote:Op dinsdag 3 december 2013 18:08 schreef Ambiguiteit het volgende:
[..]
Ik dacht dat eerst ook, maar kom het toch vrij vaak tegen. Mensen benoemen hun geliefde op allerlei manieren. Mijn partner/man/vrouw/vriend/vriendin/voornaam, ongeacht sexuele voorkeur en ongeacht of ze getrouwd zij of niet.
Het is wel een bepaald soort man die het heeft over "de vrouw", "het vrouwtje" of "het meisje".
Ik wist dat mijn baas...quote:Op dinsdag 3 december 2013 16:31 schreef Steve het volgende:
[..]
Oooooohquote:Op dinsdag 3 december 2013 12:41 schreef Gellarboy het volgende:
[..]
Dit is het verschil.![]()
Niemand die getrouwd is heeft het toch nog over zijn vriend/vriendin? En niemand die niet getrouwd is heeft het toch over zijn man/vrouw? Ik snap dat het een klein verschil is, maar er zit ook een klein verschil tussen een geit en een schaap. Die noem je toch ook niet hetzelfde?
Mensen willen kwaliteit voor een Hollandsche prijs.quote:Op dinsdag 3 december 2013 16:20 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Dus van een goed warenhuis naar een tweede Zeeman?
Nou, in die droom zou ik niet iedere avond om 22:15 mijn nest inkruipen na een kop citrosan hoorquote:
In ieder geval niet in je eentje?quote:Op woensdag 4 december 2013 12:22 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Nou, in die droom zou ik niet iedere avond om 22:15 mijn nest inkruipen na een kop citrosan hoor
Preciesquote:Op woensdag 4 december 2013 12:57 schreef Twoflower het volgende:
[..]
In ieder geval niet in je eentje?
neuh. Homosquote:Op woensdag 4 december 2013 17:41 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ging je er wel eens heen dan?
Och, gewoon ergens in een boerenschuur.quote:Op woensdag 4 december 2013 17:47 schreef gebrokenglas het volgende:
Is er nu nog wel wat in Groningen over dan qua dit soort gelegenheden?
Mooie foto!quote:Op donderdag 5 december 2013 10:01 schreef Gellarboy het volgende:
[ afbeelding ]
Goedemorgen vanuit/vanaf PlanetRomeo!
Duitsland?quote:Op donderdag 5 december 2013 10:01 schreef Gellarboy het volgende:
[ afbeelding ]
Goedemorgen vanuit/vanaf PlanetRomeo!
Daar zit de IT.quote:
Die moest ik even door translate halen. Google suggereert trouwens porque? (1 woord).quote:
met, zonder, beide zijn woordenquote:Op zaterdag 7 december 2013 07:46 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Die moest ik even door translate halen. Google suggereert trouwens porque? (1 woord).
quote:
Er is goed nieuws - over een paar dagen is de langste nacht van het jaar alweer voorbij en gaan we weer naar de zomer.quote:
O jaaaaaa!quote:
Wel elk jaar naar een ander deel van het land?quote:Op maandag 9 december 2013 22:16 schreef Twoflower het volgende:
*jaloers ben* Ik ga na 4 jaar naar Oz te zijn geweest eens een keertje niet die kant op...
Eerste jaar heb ik meerdere plekken bezocht, tweede jaar alleen Sydney en Melbourne, de laatste 2 jaar heb ik gewoon een maand een appartementje in Sydney gehuurd. Beviel prima.quote:Op maandag 9 december 2013 22:24 schreef Steve het volgende:
[..]
Wel elk jaar naar een ander deel van het land?
Mijn broer woont sinds een jaar of drie in Sydney, dus ik ga die kant op. En een paar dagen Tasmanië.
Is dat m'n nieuwe understudy?quote:
quote:Op dinsdag 10 december 2013 09:52 schreef Gellarboy het volgende:
Hallo..
Een vriend van me wordt sinds zondagochtend vermist..
Hij is voor 't laatst gezien rond vieren in de Eagle. Ze hebben sindsdien zijn iPod en paspoort ergens op straat gevonden en zijn telefoon gaat direct naar voicemail.. Ik ken hem al 18 jaar.
.
.
.
.
.
!
Qua toerisme vond ik Sydney leuker dan Melbourne. Daar kun je jezelf beter vermaken. Meer te zien en doen. Maar we kenden mensen in beide plekken, dus ook in Melborune heb ik me uitstekend vermaakt. De stad voelt wel fijn. Alleen zelfs de locals wisten niet echt wat ze ons daar nou zouden kunnen laten zienquote:Op dinsdag 10 december 2013 05:37 schreef Twoflower het volgende:
[..]
Eerste jaar heb ik meerdere plekken bezocht, tweede jaar alleen Sydney en Melbourne, de laatste 2 jaar heb ik gewoon een maand een appartementje in Sydney gehuurd. Beviel prima.
We hebben veel gezamenlijke FB matties en veel tijdlijnen staan al helemaal vol. De politie hier en bij zijn ouders (Duitsland) is er mee bezig. Misschien is er ook wel niks aan de hand hoor, misschien is 'ie iemand tegen gekomen, hoteldebotel verliefd geworden en liggen ze nu samen in bed terwijl zijn telefoon leeg is. Ik hoop 't maar.quote:Op dinsdag 10 december 2013 10:42 schreef Ang3l het volgende:
ieks. Dat zijn echt verschrikkelijk onzekere tijden dan nu natuurlijk. Alle vrienden en familie leden bellen en zo. Via FB een berichtje? (al was er laatst een heel artikel over "vermist" en facebook en dat dat te snel gebruikt wordt en te vaak, waardoor het t Boy who cried wolf effect heeft gekregen).
Ja het is een dunne lijn tussen "je druk maken om niks" en "je te weinig druk maken, terwijl...". Van de ene kant kun je voor een hoop ophef zorgen en paniek, terwijl er misschien niks is. Aan de andere kant vergeef je 't jezelf ook nooit als er straks wel echt iets aan de hand blijkt te zijn.quote:Op dinsdag 10 december 2013 15:55 schreef Gellarboy het volgende:
[..]
We hebben veel gezamenlijke FB matties en veel tijdlijnen staan al helemaal vol. De politie hier en bij zijn ouders (Duitsland) is er mee bezig. Misschien is er ook wel niks aan de hand hoor, misschien is 'ie iemand tegen gekomen, hoteldebotel verliefd geworden en liggen ze nu samen in bed terwijl zijn telefoon leeg is. Ik hoop 't maar.
Nice me jellyquote:
Ik hoop het ook. Sterkte in ieder geval, hopelijk kom ie snel ongeschonden terug...quote:Op dinsdag 10 december 2013 15:55 schreef Gellarboy het volgende:
[..]
We hebben veel gezamenlijke FB matties en veel tijdlijnen staan al helemaal vol. De politie hier en bij zijn ouders (Duitsland) is er mee bezig. Misschien is er ook wel niks aan de hand hoor, misschien is 'ie iemand tegen gekomen, hoteldebotel verliefd geworden en liggen ze nu samen in bed terwijl zijn telefoon leeg is. Ik hoop 't maar.
Zo nu en dan is er een opleving.quote:Op donderdag 12 december 2013 09:32 schreef Gellarboy het volgende:
Dit topic is echter een poosje geleden al overleden, of niet?
Het schijnt dat mensen ook nog een leven buiten Fok! hebben...quote:Op donderdag 12 december 2013 09:32 schreef Gellarboy het volgende:
Ja, welkom in the afterlife.quote:Op donderdag 12 december 2013 09:32 schreef Gellarboy het volgende:
Ik wilde het net komen vragen hierquote:
Ja, dat krijg je als ik niks meer over mezelf en mijn leven mag vertellenquote:Op donderdag 12 december 2013 09:32 schreef Gellarboy het volgende:
Ik weet 't niet precies. Het verhaal dat de ronde doet is dat hij zich een paar dagen verscholen heeft op de 21e verdieping van een gebouw. (??) Dus hij leeft wel, maar of alles goed is dat betwijfel ik.quote:
Goh!quote:Op donderdag 12 december 2013 10:41 schreef Twoflower het volgende:
Het schijnt dat mensen ook nog een leven buiten Fok! hebben...
Bedankt! Hoe laat begint het neuken/zaadgorgelen?quote:
20:00. Zaal open om 19:45.quote:Op donderdag 12 december 2013 14:42 schreef Gellarboy het volgende:
[..]
Bedankt! Hoe laat begint het neuken/zaadgorgelen?
Wie zegt dat ik het over mezelf heb?quote:Op donderdag 12 december 2013 14:42 schreef Gellarboy het volgende:
[..]
Goh!.
Het duurt even, maar je hebt 't ontdekt?
Dus je hebt nog steeds geen leven buiten Fok?! #confusingquote:Op donderdag 12 december 2013 20:39 schreef Twoflower het volgende:
Wie zegt dat ik het over mezelf heb?
JIj probeert gewoon conclusies te trekken waar ze niet te trekken zijn, want ik laat (in dit geval) niet het achterste van m'n tong zien.quote:Op donderdag 12 december 2013 23:26 schreef Gellarboy het volgende:
[..]
Dus je hebt nog steeds geen leven buiten Fok?! #confusing
quote:Op zondag 15 december 2013 02:58 schreef Twoflower het volgende:
Ok, waarom gaat het hier niet nog vaker over Ang3l? Wat kan die jongen zingen en acteren zeg! Ik heb vanavond echt genoten!
Snap ik. Volgens mij had iedereen uit de cast wel een of meer fans die wel een praatje wilde maken. Stanley (diegene met wie ik o.a. mee was) kende een behoorlijk aantal castleden, en die wilde ook met al die mensen wel een praatje maken. En voor een aantal had 'ie zelfs een bosje rozen meegenomen...quote:Op zondag 15 december 2013 12:14 schreef Ang3l het volgende:
[..]Dank je wel!
Leuk dat je er was
Jammer dat ik niet ff langer kon praten, maar ik was echt van hot naar her aan t rennen
Zeg dat wel.quote:Op donderdag 12 december 2013 09:32 schreef Gellarboy het volgende:
Jouw schuld dus.quote:Op zondag 15 december 2013 17:55 schreef Ambiguiteit het volgende:
[..]
Zeg dat wel.
Je kijkt een week of twee niet, en dan blijkt er sindsdien ook nauwelijks gepost te zijn.
Eensch, ook de 2e keer weer imponerendquote:Op zondag 15 december 2013 02:58 schreef Twoflower het volgende:
Ok, waarom gaat het hier niet nog vaker over Ang3l? Wat kan die jongen zingen en acteren zeg! Ik heb vanavond echt genoten!
JE LEEFT NOG!!!quote:Op zondag 15 december 2013 18:22 schreef Stroekie het volgende:
[..]
Eensch, ook de 2e keer weer imponerend
ahquote:Op zondag 15 december 2013 12:53 schreef Twoflower het volgende:
[..]
Snap ik. Volgens mij had iedereen uit de cast wel een of meer fans die wel een praatje wilde maken. Stanley (diegene met wie ik o.a. mee was) kende een behoorlijk aantal castleden, en die wilde ook met al die mensen wel een praatje maken. En voor een aantal had 'ie zelfs een bosje rozen meegenomen...
In het script staat dat hij (angel) hem (ang3l) helemaal geweldig vond, maar niet alleen zijn zang en acteerwerk... En dat ze daarna samen nog zijn wat gaan drinken, waarbij van het een het ander kwam.quote:
hij vond t heel erg mooi, goed gezongen en ontwapenend/ontroerend. Een echte angel. Plus dat er en hoop weer boven kwam van toen hij het speelde. Verder nog een andere kijk op de sterf scène van hem gekregen, zoals het he, toen verteld is. Zo had ik t nog niet echt bekeken, dus misschien kan ik er volgend weekend mee spelen.quote:
welcome to Sydneyquote:Op maandag 16 december 2013 07:27 schreef Steve het volgende:
Twee dagen geen koffer, argh.. Zie er nu belachelijk toeristisch uit met een Bali-shirt.
Rondje stad gedaan al. Het viel me op hoeveel homostellen ik hand in hand heb zien lopen.Geen idee of dat gewoon toeval was.
Ik kop alleen jouw voorzet in.quote:Op vrijdag 13 december 2013 05:55 schreef Twoflower het volgende:
JIj probeert gewoon conclusies te trekken waar ze niet te trekken zijn, want ik laat (in dit geval) niet het achterste van m'n tong zien.
Sorry, ik zal er meer posten!!!quote:Op zondag 15 december 2013 17:56 schreef Ambiguiteit het volgende:
En KPD stelt eigenlijk ook niets voor.
quote:
Nee hoor, was de eerste (en volgens mij ook enige) keer. Misschien zijn er meerdere Stanleys.quote:Op zondag 15 december 2013 20:31 schreef Ang3l het volgende:
[..]
ahvolgens mij is hij al meerdere malem geweest. Hoor de naam vaak. Echte fan van rent.
Hoe tofquote:Op maandag 16 december 2013 14:33 schreef Ang3l het volgende:
Holy Fucking Shit!!!!
http://www.amateurmusicalawards.nl/awards/longlist
Beste Amateurproductie
Beste mannelijke hoofdrol
Beste mannelijke bijrol .... ikzelf![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Sowieso al gefeliciteerd met de voorlopige nominatie. Ben benieuwd of je ook bij de 5 genomineerden terecht komt, en ik hoop zelfs dat je gewoon wint. (Al heb ik de andere producties verder niet gezien.)quote:Op maandag 16 december 2013 14:33 schreef Ang3l het volgende:
Holy Fucking Shit!!!!
Beste Amateurproductie
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op maandag 16 december 2013 14:33 schreef Ang3l het volgende:
Holy Fucking Shit!!!!
Beste Amateurproductie
![]()
![]()
![]()
![]()
Bedoel je nou RENT of de AMA's?quote:Op maandag 16 december 2013 15:05 schreef TheVulture het volgende:
Het ziet er ook nog best professioneel uit die organisatie... niet niveautje "Truus uit Schubbekutteveen die op het biljart een nummer uit Cats staat te kwelen"
Dit is idd de longlist. In januari de shortlist, dan gaan ze van 10 naar 5 namen en dat zijn dan de officieel genomineerden. En in Maart worden de winnaars bekend gemaakt in carre.quote:Op maandag 16 december 2013 15:54 schreef Twoflower het volgende:
[..]
Sowieso al gefeliciteerd met de voorlopige nominatie. Ben benieuwd of je ook bij de 5 genomineerden terecht komt, en ik hoop zelfs dat je gewoon wint. (Al heb ik de andere producties verder niet gezien.)
Ik ga er vanuit dat je beter bent dan kwelenquote:
Precies. Ik weigerquote:Op dinsdag 17 december 2013 10:25 schreef Gellarboy het volgende:
Oh, DeLeMar. Dat is niks, nee. Afbraaktent.
Klopt, maar dat komt alleen doordat Hij Gelooft In Mij er zo lang speelt. Voor de rest is het best een aardig theater.quote:Op dinsdag 17 december 2013 10:25 schreef Gellarboy het volgende:
Oh, DeLeMar. Dat is niks, nee. Afbraaktent.
Eerlijk gezegd: weet ik niet. Maar ik heb absoluut niets met Andre Hazes, en daardoor ook niets met die show.quote:
Was vooral vanwege mijn 'so be it' opmerking. "Het maakt me niet uit wat anderen van mijn mening denken, lekker puh!" Was niet persoonlijk bedoeld.quote:Op dinsdag 17 december 2013 15:47 schreef Gellarboy het volgende:
Wat ben je toch steeds met je boze tong-uitsteek smileys in de weer. Heb ik je iets misdaan?
The Normal heart heb ik er ook gezien. Wat een voorstelling zegquote:Op dinsdag 17 december 2013 15:12 schreef Twoflower het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd: weet ik niet. Maar ik heb absoluut niets met Andre Hazes, en daardoor ook niets met die show.
Ik was wel een keer in het DeLaMar voor het toneelstuk The Normal Heart, en toen kwam er ook een hoop publiek binnen voor Hij Gelooft In Mij, en ik was toch blij dat ik niet tussen die mensen hoefde te zitten. Het is toch een bepaald slag mensen dat wel in die musical geinteresseerd is. (Misschien zegt dit meer over mij dan over die mensen, so be it.)
Zeg Ang3l, wij gaan toch niet te veel dezelfde dingen mooi/leuk vinden he? Dat wordt eng...quote:Op dinsdag 17 december 2013 16:00 schreef Ang3l het volgende:
[..]
The Normal heart heb ik er ook gezien. Wat een voorstelling zeg
Ben je nog single?quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:26 schreef Twoflower het volgende:
[..]
Zeg Ang3l, wij gaan toch niet te veel dezelfde dingen mooi/leuk vinden he? Dat wordt eng...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |