SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Vanaf wanneer stemmen?
Op zaterdag 30 november gaan de stembussen open. Tot en met 6 december kan er gestemd worden.
Top2000-Quiz
Op zaterdag 30 november vindt ook de Top2000-quiz plaats, gespeeld door Matthijs en de wandelende muziekwikipedia Leo.
Tevens is een stem op Starless van King Crimson altijd gewaardeerd dit jaar. Een moment voor het FOK!forum in de top 2000"You can call me Susan if it makes you happy"
quote:Op zaterdag 16 november 2013 23:35 schreef TLC het volgende:
[..]
Waar is zij achtergrondzangeres dan ?
Dat is ook weer een erg Top 2000 waardig nummer, het gaat weer lastig kiezen wordenquote:
Komt vanwege de zang van Sandra zekerquote:Op zaterdag 16 november 2013 23:55 schreef TLC het volgende:
[..]
Dat is ook weer een erg Top 2000 waardig nummer, het gaat weer lastig kiezen worden
Hohohoho..quote:
Uiteraardquote:Op zaterdag 16 november 2013 23:57 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Hohohoho..
..en vanwege de fok topics natuurlijk.
Nee, ik vind dat Gregoriaans gezang wel wat hebbenquote:Op zaterdag 16 november 2013 23:56 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Komt vanwege de zang van Sandra zeker
Wees blij. Dan staat 'ie erin, dan komt ie langs en het volgende nummer is Sadeness van Enigma, ben je dan blij?quote:Op zaterdag 16 november 2013 23:59 schreef Moody het volgende:
[..]
Uiteraard
Maar de lijst is uiteraard niet serieus te nemen als "best of list". Daar voor ontbreken enkele honderden, zo niet duizenden "betere" nummers
Dit nummer staat er bijv. niet eens in
Neuh, gaat het niet omquote:Op zondag 17 november 2013 00:03 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Wees blij. Dan staat 'ie erin, dan komt ie langs en het volgende nummer is Sadeness van Enigma, ben je dan blij?
alsof neil young zo goed isquote:Op zondag 17 november 2013 00:05 schreef Moody het volgende:
[..]
Neuh, gaat het niet om
Wil alleen maar duidelijk maken dat deze lijst de "toplijst" is van een deeltje van de muziekgeschiedenis. De rest van de geschiedenis is aan ieder om te bepalen en om te waarderen.
Voorbeeld: 6 nummers van Coldplay (waaronder 2 covers) staan hoger dan het eerste nummer van Neil Young.
Tja, wat is goed. Mensen luisteren er bijna 50 jaar later nog met plezier na. Met Coldplay is dat nog ff afwachten tot 2055quote:
Paar daagjes? 30ste pas hoorquote:Op zondag 17 november 2013 11:03 schreef Olga het volgende:
Nog een paar daagjes en dan mogen we stemmen
Queen Olga waar ga jij op stemmen?quote:Op zondag 17 november 2013 11:03 schreef Olga het volgende:
Nog een paar daagjes en dan mogen we stemmen
plaatje is dood hier..quote:Op zondag 17 november 2013 11:08 schreef ranja het volgende:
Ik heb geloof ik gemist waaromLaura
in de OP staat
in elk geval pink Floyd, del shannon en phil collins. De rest weet ik nog niet helemaal. En du?quote:Op zondag 17 november 2013 11:08 schreef Toekito het volgende:
[..]
Queen Olga waar ga jij op stemmen?
wombats, Lennon, Queen, Rowwen Heze en Gangnam natuurlijk!quote:Op zondag 17 november 2013 11:12 schreef Olga het volgende:
[..]
in elk geval pink Floyd, del shannon en phil collins. De rest weet ik nog niet helemaal. En du?
jammer weer van gangnamquote:Op zondag 17 november 2013 11:14 schreef Toekito het volgende:
[..]
wombats, Lennon, Queen, Rowwen Heze en Gangnam natuurlijk!
Onder het mom dat de heren dan iets moois hebben om naar te kijken bij wat mindere nummers? Ik mis dan alleen de vrouwvriendelijke variant van Lauraquote:Op zondag 17 november 2013 11:08 schreef ranja het volgende:
Ik heb geloof ik gemist waarom Laura in de OP staat
want? Muziekgeschiedenis in wording. Zoals wij nu over sommige nummers van Lennon praten als held praten onze kinderen ooit over gangnam.quote:
Sorry, dat is nu eenmaal verschil in smaak. Ik vind het echt nietsquote:Op zondag 17 november 2013 11:18 schreef Toekito het volgende:
[..]
want? Muziekgeschiedenis in wording. Zoals wij nu over sommige nummers van Lennon praten als held praten onze kinderen ooit over gangnam.
het is de leeftijd wellicht Olga. Vroeger had ik een tyfushekel aan Queen maar de laatste jaren vind ik het pas goed.quote:Op zondag 17 november 2013 11:25 schreef Olga het volgende:
[..]
Sorry, dat is nu eenmaal verschil in smaak. Ik vind het echt niets
Er is nog hoop voor je dusquote:Op zondag 17 november 2013 11:31 schreef Toekito het volgende:
[..]
het is de leeftijd wellicht Olga. Vroeger had ik een tyfushekel aan Queen maar de laatste jaren vind ik het pas goed.
Dan ben ik maar opgegeven.quote:Op zondag 17 november 2013 11:33 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Als je Queen goed vindt ben je al praktisch opgegeven. Bestel maar vast een kist
Phil was dan ook beter in de jaren tachtig vind ikquote:Op zondag 17 november 2013 11:47 schreef FritsFlits het volgende:
Hoorde net toevallig Phil Collins tijdens het douchen. Can't Stop Loving You... Wat een verschrikkelijk nummer is dat toch. Dan neem je jezelf niet meer serieus als je je eigen nummer, You'll Be In My Heart, bijna kopieert.
Zeker. In The Air Tonight is eng mooiquote:Op zondag 17 november 2013 11:57 schreef Olga het volgende:
[..]
Phil was dan ook beter in de jaren tachtig vind ik
Absoluutquote:Op zondag 17 november 2013 11:59 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Zeker. In The Air Tonight is eng mooi
Ik kan het ook echt niet aanhorenquote:Op zondag 17 november 2013 12:10 schreef Moody het volgende:
[..]
Begin en half jaren '70 was hij op zijn best, als drummer. Hij moet niet gaan zingen, dan haak ik af.
Hij zelf ook nietquote:Op zondag 17 november 2013 12:13 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Ik kan het ook echt niet aanhoren
quote:I can't dance, i can't sing
I'm just standing here selling everything.
quote:Op zondag 17 november 2013 12:17 schreef djkoelkast het volgende:
Drummers moeten niet zingen. Henny Huisman is daar een levend voorbeeld van.
Dat zulke muziek bestaat is al eng, maar dat iemand dit kent is nog engerquote:Op zondag 17 november 2013 12:17 schreef djkoelkast het volgende:
Drummers moeten niet zingen. Henny Huisman is daar een levend voorbeeld van.
Ik kan het helemaal meezingenquote:Op zondag 17 november 2013 12:22 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Dat zulke muziek bestaat is al eng, maar dat iemand dit kent is nog enger
quote:Op zondag 17 november 2013 12:23 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Ik kan het helemaal meezingen![]()
Vroeger van een tante een cassettebandje gekregen met alle 'hits' van Henny Huisman, dus ik ken ze allemaal
Ja, als de batterijen van de walkman minder werden dan ging hij steeds lager zingenquote:Op zondag 17 november 2013 12:23 schreef FritsFlits het volgende:
[..]Op cassette klinkt het nog valser
Jaquote:Op zondag 17 november 2013 12:26 schreef FritsFlits het volgende:
Olga, zullen wij proberen Bertje Doperwtje in de lijst te krijgen?
Met zijn "Ik heb een tante in Marokko" vertolking?quote:Op zondag 17 november 2013 12:26 schreef FritsFlits het volgende:
Olga, zullen wij proberen Bertje Doperwtje in de lijst te krijgen?
Het origineel van Glee is beter.quote:
quote:Op zondag 17 november 2013 12:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het origineel van Glee is beter.
Humor over Adele is een breed spectrum.quote:
Dat komt dik voor elkaarquote:Op zondag 17 november 2013 12:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Humor over Adele is een breed spectrum.
Een goede grap is wel dik in orde.
Weer eens wat anders dan die grappen over Ringo. Slaan nergens op.quote:Op zondag 17 november 2013 12:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Humor over Adele is een breed spectrum.
Een goede grap is wel dik in orde.
Als een lul op een drumstel misschien?quote:Op zondag 17 november 2013 12:43 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Weer eens wat anders dan die grappen over Ringo. Slaan nergens op.
Dat verklaart die slappe muziekquote:Op zondag 17 november 2013 12:47 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Als een lul op een drumstel misschien?
Gezellig toch.quote:Op zondag 17 november 2013 13:43 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Er wordt hier gepost alsof het al 1e kerstdag is
Beter dit dan doodse stiltequote:Op zondag 17 november 2013 13:43 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Er wordt hier gepost alsof het al 1e kerstdag is
Meestal gaat een Slayer naar beneden..quote:Op zondag 17 november 2013 19:53 schreef Momo... het volgende:
Ben benieuwd of Slayer weer zo hoog in de lijst komt
Misschien slaat ie dit jaar echt zijn slachtquote:Op zondag 17 november 2013 19:57 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Meestal gaat een Slayer naar beneden..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben je in elk geval niet te laatquote:Op zondag 17 november 2013 20:27 schreef cafca het volgende:
Hm, ik ga de kerstboom vast opzetten denk ik
Als je cadeaus 5 december wil krijgen dan zou ik idd even wachtenquote:
Ik voel een mailtje naar radio 2 opkomen...quote:Op zondag 17 november 2013 21:20 schreef Doedezemaar het volgende:
Van mij mag het wel beginnen hoor, ik zit door blessures veel thuis.
gewoon een verhaal van 'ik weet het nog goed, ik zat geblesseerd thuis en luisterde veel radio en dit nummer heb ik veel aan gehad' en dan een nummer van een maand oud noemen of zoquote:Op zondag 17 november 2013 21:25 schreef Doedezemaar het volgende:
Oh ja en dan ga ik mijn verhaal in de uitzending doen en ontstaat er zo'n megasaai gesprek met zo'n dj....
quote:
Die heeft er op zeker ooit wel ingestaan, in de eerdere edities.quote:
Als je nou nog Zanger Rinus noemde.quote:Op maandag 18 november 2013 00:02 schreef Karina het volgende:
[..]
Er is er altijd wel eentje die hapt he
Die ziet er niet uit in een gele zwembroek Ferdoquote:Op maandag 18 november 2013 00:05 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Als je nou nog Zanger Rinus noemde.
Wacht maar tot hij met de Speedo Shuffle komt.quote:Op maandag 18 november 2013 00:05 schreef Karina het volgende:
[..]
Die ziet er niet uit in een gele zwembroek Ferdo
Oe mannen in Speedoquote:Op maandag 18 november 2013 00:07 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Wacht maar tot hij met de Speedo Shuffle komt.
Boz Scaggs heeft ook een leuke shuffle.quote:Op maandag 18 november 2013 00:07 schreef Karina het volgende:
[..]
Oe mannen in Speedo![]()
Ik ken wel deze shuffle
Ja inderdaad! Leroy shuffle toch?quote:Op maandag 18 november 2013 00:09 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Boz Scaggs heeft ook een leuke shuffle.
Lido.quote:
Ja ik zag het al.quote:Op maandag 18 november 2013 00:10 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Lido.
Jim Croce bezong wel weer een Leroy. Maar dat is geen shuffle.
Een troost voor je: het nummer duurt nog geen drie minuten.quote:Op maandag 18 november 2013 10:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik ben bang dat de Cup Song zich ook gaat mengen in het rijtje 'beste nieuwe platen'
Het kan erger.quote:Op maandag 18 november 2013 10:49 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Een troost voor je: het nummer duurt nog geen drie minuten.
Zeker...quote:
Ik hoop dat jouw internet uitvalt tijdens de stemperiode, want dit is echt verschrikkelijkquote:Op maandag 18 november 2013 19:51 schreef datismijnmening het volgende:
Dit jaar sowieso op dit nummer stemmen
![]()
Verder denk ik op:
Hotel California-Eagles
Snow-RHCP
Bridge over troubled water-Simon and Garfunkel
Dat ik je mis-Maaike Ouboter
Skinny Love-Birdy
My Heart Will Go On-Celin Dion
Stairway to Heaven-Led Zeppelin
Wish You Were Here-Pink Floyd
November Rain-Guns 'N Roses
Clocks-Coldplay
Shut Your Eyes-Snow Patrol
Hoeveel nummers mag je eigenlijk op stemmen?
Dank je, dan ga ik er even nog een paar bijzettenquote:Op maandag 18 november 2013 19:54 schreef FritsFlits het volgende:
Normaal 15 keuzelijst, 5 vrije keuze
Nou dat nu ook weer niet, al zijn er sommige nummers die ik zelf niet zou kiezen. Maar goed, we hebben gelukkig niet allemaal dezelfde smaakquote:Op maandag 18 november 2013 19:59 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Ik hoop dat jouw internet uitvalt tijdens de stemperiode, want dit is echt verschrikkelijk
Tsssskquote:Op maandag 18 november 2013 19:59 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Ik hoop dat jouw internet uitvalt tijdens de stemperiode, want dit is echt verschrikkelijk
Fixedquote:Op maandag 18 november 2013 20:00 schreef Olga het volgende:
[..]
Nou dat nu ook weer niet, al zijn er sommige nummers die ik zelf niet zou kiezen. Maar goed, we hebben gelukkig niet allemaal dezelfde smaak
En birdyquote:Op maandag 18 november 2013 20:04 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik was dat gedrocht van die Maaike Ouboter net weer vergeten
Mja, maar dat is in beginsel een prima nummer. Alleen jammer van deze uitvoeringquote:
Daarom zeg ik ook niet de song, maar de uitvoerendequote:Op maandag 18 november 2013 20:05 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Mja, maar dat is in beginsel een prima nummer. Alleen jammer van deze uitvoering
"Dat ik je mis...", denk ik dan als bijvoorbeeld Highways Of My Life van de Isley Brothers weer níet te horen zal zijn.quote:Op maandag 18 november 2013 20:04 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik was dat gedrocht van die Maaike Ouboter net weer vergeten
Ja, datisjouwmeningquote:Op maandag 18 november 2013 20:01 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Tssssk![]()
Stuk voor stuk geweldige nummers
Die oven moet wel aan voor je de broodjes er in stopt Mies, zo worden ze nooit warm en al helemaal niet bruinquote:Op maandag 18 november 2013 20:12 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Dit stel ik me zo voor als het doelgroep top2000-gezin
Henk en Ingrid gezinquote:Op maandag 18 november 2013 20:12 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Dit stel ik me zo voor als het doelgroep top2000-gezin
quote:Op maandag 18 november 2013 21:42 schreef Doedezemaar het volgende:
Wie is die Maaike nou weer? Net zoiets als die Sandra van Nieuwland?
En toch komt Birdy er straks (weer?) in en deze versie nietquote:Op maandag 18 november 2013 20:17 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
..en dan toch op die burgertruttenversie van Birdy stemmen
En Overdie vind ik toch minder dan ik had gehooptquote:Op dinsdag 19 november 2013 16:47 schreef Olga het volgende:
Niets mis met jaren zeventig meuk in de jaren zeventig dan
oud of nieuw?quote:Op dinsdag 19 november 2013 17:12 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
En Overdie vind ik toch minder dan ik had gehoopt
Melis Stokelaan was ik wezen kijken. Oud of nieuw, geen ideequote:
Ik zou er ook niet willen wonenquote:Op dinsdag 19 november 2013 17:13 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Melis Stokelaan was ik wezen kijken. Oud of nieuw, geen ideeZag er oud uit
Je zou eerst druk aan je huisje bezig zijn dan?quote:Op dinsdag 19 november 2013 15:55 schreef FritsFlits het volgende:
Heb het huisje afgewezen waarvoor ik ging kijken, te veel werk met die oude '70's meuk.. dus lijkt erop dat ik eind december er alsnog bij ben![]()
Anders genoeg hele fijne jaren 70 meuk in de top 2000quote:Op dinsdag 19 november 2013 15:55 schreef FritsFlits het volgende:
Heb het huisje afgewezen waarvoor ik ging kijken, te veel werk met die oude '70's meuk.. dus lijkt erop dat ik eind december er alsnog bij ben![]()
Oranje vloertegels, donkerbruin behang afgewisseld met sisaltegels tegen de muur en een donkerbruine ribfluwelen bankquote:Op dinsdag 19 november 2013 17:06 schreef Ferdo het volgende:
Bloemetjesbehang, bruin-gifgroen-oranje qua inrichting. Wel weer met een bankstel dat bij het behang past.
En misschien slaapkamers met posters van Mud, the Sweet en T.Rex.quote:Op dinsdag 19 november 2013 19:43 schreef cafca het volgende:
[..]
Oranje vloertegels, donkerbruin behang afgewisseld met sisaltegels tegen de muur en een donkerbruine ribfluwelen bank
Ik was van het weekend oude dia's van mijn vader aan het digitaliseren en die had ook typisch van dat jaren 70 behangquote:Op dinsdag 19 november 2013 19:43 schreef cafca het volgende:
[..]
Oranje vloertegels, donkerbruin behang afgewisseld met sisaltegels tegen de muur en een donkerbruine ribfluwelen bank
quote:Op dinsdag 19 november 2013 19:45 schreef Ferdo het volgende:
[..]
En misschien slaapkamers met posters van Mud, the Sweet en T.Rex.
Dit was ook letterlijk een beschrijving van mijn ouderlijk huis.quote:Op dinsdag 19 november 2013 19:46 schreef Olga het volgende:
[..]
Ik was van het weekend oude dia's van mijn vader aan het digitaliseren en die had ook typisch van dat jaren 70 behang
quote:Op dinsdag 19 november 2013 19:50 schreef cafca het volgende:
[..]
Dit was ook letterlijk een beschrijving van mijn ouderlijk huis.
Ik was iets te jong voor T.Rex en the Sweet, maar wel posters van Queen (en Boney M)
En de tijgervoetjes.quote:
Mijn ouders hadden in de jaren 70 in de woonkamer veel beige, met van die grove beige gordijnen met een bruin werkje erin, een beige bankstel, een rookglas tafel en meer van dat onbestemde gedoe. Ik kan me ook nog behoorlijk psychedelische paarse gordijnen herinneren, maar dat was waarschijnlijk hun slaapkamer. Oh en een donkergele keuken (mijn oom en tante hadden de avocadogroene versie).quote:Op dinsdag 19 november 2013 19:50 schreef cafca het volgende:
[..]
Dit was ook letterlijk een beschrijving van mijn ouderlijk huis.
Ik was iets te jong voor T.Rex en the Sweet, maar wel posters van Queen (en Boney M)
Vorig jaar ook al, en het jaar daarvoor, en het jaar dáa'rvoor...quote:
Vorig jaar is voor mijn gevoel nog niet eens afgelopen...quote:Op dinsdag 19 november 2013 22:52 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Vorig jaar ook al, en het jaar daarvoor, en het jaar dáa'rvoor...
quote:Op woensdag 20 november 2013 17:16 schreef Doedezemaar het volgende:
Vanmiddag in de auto hoorde ik als Top2000 classic de nummer 1, ik dacht even dat ik een paar weken gemist had.
30 november ja.quote:Op zondag 24 november 2013 21:52 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ah, komt er weer een quiz?
[ afbeelding ]
nacht van de zwevende kiezer zeker ook?
Ah, leukquote:Op woensdag 27 november 2013 10:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
Zaterdag 21:10 op Nederland 3 de Top 2000 Quiz. Kijkt allen.
Sylvana Simons was echt irritant vorig jaar.quote:Op woensdag 27 november 2013 11:36 schreef djkoelkast het volgende:
Ik kijk ook altijd, hopelijk wel wat betere gasten dan vorig jaar, maar ik vermoed van niet
quote:Op woensdag 27 november 2013 19:41 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Sylvana Simons wasis echt irritant vorig jaar tijdens elke seconde ooit.
Dat bedoel ik. Maar niet dat ze van die non-gasten gaan uitnodigen als Ali B, Danny de M of Pick & Piemol.quote:Op woensdag 27 november 2013 19:41 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Sylvana Simons was echt irritant vorig jaar.
Dat was niet in de quiz maar in de Top 2000 a Gogo. Overigens wel een leuke aflevering.quote:Op woensdag 27 november 2013 20:25 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
precies. gewoon weer Ron & Rick Brandsteder op herhaling.
Samen met Atzegod.quote:Op woensdag 27 november 2013 21:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik ben heel bang voor Roosmarijn Reijmer.
Atzegod zou ik ok vinden.quote:
Samen met Atze in een aardbeienpak.quote:Op woensdag 27 november 2013 21:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik ben heel bang voor Roosmarijn Reijmer.
Dat was chanant.quote:Op woensdag 27 november 2013 21:52 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Samen met Atze in een aardbeienpak.
quote:Op woensdag 27 november 2013 21:52 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Samen met Atze in een aardbeienpak.
quote:Op woensdag 27 november 2013 21:54 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Maar Atzegod draagt het met klasse, gogme. Hij kan dat.
Van mij mag het, maar daar zal niet veel van terecht komen...quote:Op vrijdag 29 november 2013 16:22 schreef djkoelkast het volgende:
Kraftwerk, Jarre, Vangelis, de hele elektronische mikmak er in dit jaar graag
Als er een sloot mensen meedoet welquote:Op vrijdag 29 november 2013 18:13 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Van mij mag het, maar daar zal niet veel van terecht komen...
Met genoeg sloten is alles mogelijkquote:Op vrijdag 29 november 2013 18:51 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Als er een sloot mensen meedoet wel
Als je bedenkt dat Kraftwerk hier slechts 4 concertjes doet, Jean Michel Jarre en Gary Numan de zaal niet meer vol krijgen en zelfs Vangelis playbackt tijdens optredens, dan weet je hoe het gesteld is met de populariteit van deze muziekstroming in Nederland...quote:Op vrijdag 29 november 2013 18:51 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Als er een sloot mensen meedoet wel
Helaas is Nederland een Queen/Dire Straits en vergelijkbare muziek-volkje en houden we dat ook gewoon jaar na jaar vol. Tijd voor een frisse wind in die lijst en dan bedoel ik niet Adele ofzo want die staat er al in met haar wanstem, maargoed, ik snap toch al niet dat iemand dat mooi vindtquote:Op zaterdag 30 november 2013 08:32 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Als je bedenkt dat Kraftwerk hier slechts 4 concertjes doet, Jean Michel Jarre en Gary Numan de zaal niet meer vol krijgen en zelfs Vangelis playbackt tijdens optredens, dan weet je hoe het gesteld is met de populariteit van deze muziekstroming in Nederland...
Gaat 'ie met pensioen?quote:Op zaterdag 30 november 2013 11:02 schreef Scorpion_17 het volgende:
Geen Redbone of afscheidscadeautje voor Spits..
Ja klopt, maar ik ben een Spits adeptquote:Op zaterdag 30 november 2013 11:20 schreef FritsFlits het volgende:
Sander de Heer, hypocriete en arrogantFrits Spits is er al een tijdje niet meer bij hoor.
Jammer van Roodbeen.. Dat is toch wel een van de beste bij Radio2, gevolgd door Hans.
Ik ook, 35 jaar geleden...quote:Op zaterdag 30 november 2013 11:23 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Ja klopt, maar ik ben een Spits adept
Verkrijgbaar??quote:Op zaterdag 30 november 2013 11:29 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik heb laatst nog 2 afleveringen van SinterklaasAvondspitsen teruggeluisterd. Toch wel Spits in zijn prime. En zeker Ten Brink in zijn prime!
Ik loop hem te fluiten op m'n werkquote:
Ik snap ook niet waarom zo veel mensen daar op stemmen. Gewoonte?quote:
Ze wisten zelf ook dat het een nummer van niets was, maar toch stegen ze tot grote hoogtes met dit nummerquote:Op zaterdag 30 november 2013 12:04 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Ik snap ook niet waarom zo veel mensen daar op stemmen. Gewoonte?
Als je er heel objectief naar luistert is het echt een wanstaltig stuk muziek, niks klopt er aan.
Ja, moet je je even bij een bepaald forum aanmeldenquote:
Ik mag toch hopen dat Eminem er dan ook in staat?quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:08 schreef Ajacied422 het volgende:
Waarom staat die idioot van een Brainpower in de keuzelijst?
Ik scroll een beetje, zit nu bij de C - Cuby and the Blizzards.quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:11 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat Eminem er dan ook in staat?
En Extince, jatoch!?quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:11 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat Eminem er dan ook in staat?
quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:19 schreef djkoelkast het volgende:
Kraftwerk alleen AutobahnZe hebben zo veel meer moois gemaakt.
Jarre alleen Oxygene IV![]()
Vangelis alleen Conquest of Paradise en Chariots of Fire
Wie maakt die lijsten?
Valt me mee dat Mo er in staat, helaas wel alleen met Fred Astaire, maargoed, die krijgt sowieso een stem van mij
Het lijkt er gewoon op dat je alleen kunt stemmen op spul wat al in de top 2000 heeft gestaan.quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:21 schreef MadMaster het volgende:
[..]![]()
Ik heb het idee dat ik elk jaar naar dezelfde commentaren/posts zit te kijken...
Misschien moet je een nummer uitkiezen wat een grotere kans maakt op meer stemmen en dus een grotere kans heeft om in de lijst te komen..quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:22 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Het lijkt er gewoon op dat je alleen kunt stemmen op spul wat al in de top 2000 heeft gestaan.
Ik stem geloof ik al 5 jaar op Try me van Mo (als vrije keuze), nummer staat er nog niet in, ook niet in de lijst, dus dat heeft ook geen zin.
tot en met volgend weekend dacht ikquote:Op zaterdag 30 november 2013 12:27 schreef MarijeH het volgende:
Ik ga ook stemmen op de top 2000. Hoelang kun je nog op de top 2000 stemmen?
Idd. Zelfs Cheese, Asia en Nancy zijn al te hoog gegrepen denk ikquote:Op zaterdag 30 november 2013 12:24 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Misschien moet je een nummer uitkiezen wat een grotere kans maakt op meer stemmen en dus een grotere kans heeft om in de lijst te komen..
Inderdaad tot en met 6 december kan er gestemd worden. Ik ga wel luisteren naar de top 2000. Heb er zinin.quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:28 schreef ranja het volgende:
[..]
tot en met volgend weekend dacht ik
Ze hebben zulke toffe nummers, ik heb alle (wel 3quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:29 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Idd. Zelfs Cheese, Asia en Nancy zijn al te hoog gegrepen denk ik
Met 3 verschillende zangeressen?quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:49 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Ze hebben zulke toffe nummers, ik heb alle (wel 3) albums
Album 1 heeft een andere zangeres dan 2 en 3quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:51 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Met 3 verschillende zangeressen?Ohnee, 2 volgens mij.
Nooit een relatie binnen een band beginnen, leert de geschiedenis ons.
Volgens mij toch allemaal Harm Bieger?quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:53 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Album 3 had ook weer een andere drummer
Ohja de drummer stapte op na het laatste album. Live-optredens waren ook geen succes (bij de 1e zangeres)quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:09 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Volgens mij toch allemaal Harm Bieger?
edit: zo te zien is de bezetting op albums 2 en 3 hetzelfde.
Alle MT50-presentatoren komen langs.quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:39 schreef Scorpion_17 het volgende:
Haha ze hebben Spits gelyncht bij R2 omdat ie te oud werd, maar nu duikt ie vandaag op bij 3FM om het beste uit de mega top 50 te presenteren.
quote:Coldplay - Viva la Vida
Coldplay- The Scientist
Pearl Jam - Alive
Muse - Uprising
Sting - Fields of Gold
Racoon - Freedom
Snow Patrol - Chasing Cars
Bruce Springsteen - The River
Bon Jovi - Living on a Prayer
Phil Collins - In the Air Tonight
Billy Joel - Goodnight Saigon
Eagle Eye Cherry - Save Tonight
Duran Duran - Ordinary World
Keane - Silenced by the Night
Boston - More than a Feeling
Franz Ferdinand - Take me Out
als oud presentator van de toenmalige Nationale Hitparade waarschijnlijkquote:Op zaterdag 30 november 2013 12:39 schreef Scorpion_17 het volgende:
Haha ze hebben Spits gelyncht bij R2 omdat ie te oud werd, maar nu duikt ie vandaag op bij 3FM om het beste uit de mega top 50 te presenteren.
Ja but stillquote:Op zaterdag 30 november 2013 13:42 schreef ranja het volgende:
[..]
als oud presentator van de toenmalige Nationale Hitparade waarschijnlijk
Klopt. Ze kwamen nog even terug op het feit dat vóór Spits Felix Meurders de platen altijd helemaal draaide als goed alternatief voor de Top 40 (mensen gingen massaal tapen), maar Frits vond dat geen leuk radiomaken, dus lulde er weer dwars doorheen.quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:42 schreef ranja het volgende:
[..]
als oud presentator van de toenmalige Nationale Hitparade waarschijnlijk
Kan jij niet gewoon wegblijven?quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:50 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Wow, geen één goede plaat, hoe krijg je het voor elkaar
Vond het leuker als Tom Blomberg inviel. Die kon zo lekker Modern Talking afzeiken als die weer eens binnenkwamenquote:Op zaterdag 30 november 2013 13:46 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Klopt. Ze kwamen nog even terug op het feit dat vóór Spits Felix Meurders de platen altijd helemaal draaide als goed alternatief voor de Top 40 (mensen gingen massaal tapen), maar Frits vond dat geen leuk radiomaken, dus lulde er weer dwars doorheen.
Spits: "Als twitter toen bestaan zou hebben, had half Nederlands geen vingers meer over"
Bedankt voor de mededeling, djkoelkast.quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:50 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Nee niet daarom. Je manier van posten maakt je gewoon een kneus.quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:59 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Omdat ik jouw smaak niet deel?Nee.
Graag gedaanquote:Op zaterdag 30 november 2013 14:01 schreef TvhN het volgende:
[..]
Bedankt voor de mededeling, djkoelkast.
Gezien jouw historie zal ik je niet al te serieus nemen.quote:Op zaterdag 30 november 2013 14:02 schreef Homdeck het volgende:
[..]
Nee niet daarom. Je manier van posten maakt je gewoon een kneus.
3 uur per DJ ipv 2 uur dit jaar?quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:42 schreef Pino112 het volgende:
Ah, Sander de Heer doet 15-18u. Flopsjow.
Ja jammer wel. Vond dat wel verfrissend vorig jaar.quote:Op zaterdag 30 november 2013 14:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
3 uur per DJ ipv 2 uur dit jaar?
Hij werkt me gewoon op de zenuwen met zijn verheven gedoequote:Op zaterdag 30 november 2013 14:05 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Het is maar muzieksmaak, mensen.
Don't let 'em screw with your head
[ afbeelding ]
Gewoon negeren.quote:Op zaterdag 30 november 2013 14:06 schreef Homdeck het volgende:
[..]
Hij werkt me gewoon op de zenuwen met zijn verheven gedoe
Ga ik doen. Starting now.quote:
quote:ABBA - Dancing Queen
Backstreet Boys - I Want It That Way
Billy Joel - River Of Dreams
Boyzone - Love Me For A Reason
Bruce Springsteen - Born In The USA
REM - Losing My Religion
Doe Maar - De Bom
Elton John - Can You Feel The Love Tonight
Pet Shop Boys - It's A Sin
Phil Collins - In The Air Tonight
The Police - Roxanne
U2 - Stuck In A Moment
Wham - Wake Me Up Before You Gogo
Ilse DeLange - So Incredible
Marco Borsato - Dromen Zijn Bedrog
verheven nog wel. Dat is gewoon dikke dikke bullshit, ik doe niet uit de hoogte, ik vind die muziek gewoon slecht en nu snap ik ook waarom die top 2000 elk jaar zo veel troep bevat.quote:Op zaterdag 30 november 2013 14:06 schreef Homdeck het volgende:
[..]
Hij werkt me gewoon op de zenuwen met zijn verheven gedoe
Je hoeft een ander er ook niet over af te zeiken, dat is meer de boodschap...quote:Op zaterdag 30 november 2013 14:35 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
verheven nog wel. Dat is gewoon dikke dikke bullshit, ik doe niet uit de hoogte, ik vind die muziek gewoon slecht en nu snap ik ook waarom die top 2000 elk jaar zo veel troep bevat.
Neem REM met Losing my religion, als er iets zeikerig is is het dat. Zeikerige plaat, zeikerige gitaar, zeikerige zanger met een zeikerige stem die een zeikerig nummer zingt op een zeikerige melodie. Dat heeft niets met verheven te maken, dat is hoe ik die plaat ervaar. Als jij het wel een topplaat vindt prima, maar dan hoef ik daar toch niet in mee te gaan.
Ik hoor het al, jij bent meer voor deze versie, waar de mineur-akkoorden zijn vervangen door majeur-akkoorden.quote:Op zaterdag 30 november 2013 14:35 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
verheven nog wel. Dat is gewoon dikke dikke bullshit, ik doe niet uit de hoogte, ik vind die muziek gewoon slecht en nu snap ik ook waarom die top 2000 elk jaar zo veel troep bevat.
Neem REM met Losing my religion, als er iets zeikerig is is het dat. Zeikerige plaat, zeikerige gitaar, zeikerige zanger met een zeikerige stem die een zeikerig nummer zingt op een zeikerige melodie. Dat heeft niets met verheven te maken, dat is hoe ik die plaat ervaar. Als jij het wel een topplaat vindt prima, maar dan hoef ik daar toch niet in mee te gaan.
Vinden prima, maar dan moet je dit niet zeggen:quote:Op zaterdag 30 november 2013 14:35 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Groetjes.quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:50 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Die gemodificeerde Nothing Else Matters lijkt bijna een nummer van The Smithsquote:Op zaterdag 30 november 2013 14:51 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ik hoor het al, jij bent meer voor deze versie, waar de mineur-akkoorden zijn vervangen door majeur-akkoorden.
Je schijnt geen commentaar op lijstjes mogen te geven, maar ik vind dit een bijzondere keuze.quote:
Ik vind zoveel nummers kut, de meeste in het lijstje van MarijeH bijvoorbeeld. Maar ik ben me er van bewust dat mijn smaak niet de standaard is en dat proefde ik wel een beetje uit jouw opmerking en eerdere posts.quote:Op zaterdag 30 november 2013 14:35 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 30 november 2013 15:12 schreef cafca het volgende:
Ik denk dat dit hem wordt voor dit jaar:
Queen Bohemian Rhapsody
Eagles Hotel California
Led Zeppelin Stairway To Heaven
Deep Purple Child In Time
Boudewijn de Groot Avond
Pink Floyd Wish You Were Here Pink Floyd Shine On You Crazy Diamond
Adele Someone Like You
Coldplay Clocks
Pink Floyd Comfortably Numb
Dire Straits Brothers In Arms
Guns N' Roses November Rain
Adele Rolling In The Deep
Metallica Nothing Else Matters
Bruce Springsteen The River
dat maak jij er vanquote:Op zaterdag 30 november 2013 14:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Je schijnt geen commentaar op lijstjes mogen te geven
quote:Op zaterdag 30 november 2013 15:12 schreef cafca het volgende:
Queen Bohemian Rhapsody
Eagles Hotel California
Boudewijn de Groot Avond
Adele Someone Like You
Coldplay Clocks
Jij ook altijd met je obscure muziekquote:Op zaterdag 30 november 2013 15:12 schreef cafca het volgende:
Queen Bohemian Rhapsody
Eagles Hotel California
Boudewijn de Groot Avond
Adele Someone Like You
Coldplay Clocks
Lou is dood, die moet dus nu wel ergens in de Top 10 terug komen.quote:Op zaterdag 30 november 2013 15:12 schreef cafca het volgende:
Queen Bohemian Rhapsody
Eagles Hotel California
Boudewijn de Groot Avond
Adele Someone Like You
Coldplay Clocks
Ik zeik niemand af hoor, dat is hoe jij het opvat misschien, ik geef mijn mening over die platen, het is, in mijn mening, geen één goede plaat.quote:Op zaterdag 30 november 2013 14:42 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Je hoeft een ander er ook niet over af te zeiken, dat is meer de boodschap...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
De zanger van the Troggs is dood, ik stem voor Wild Thing in de top 10.quote:Op zaterdag 30 november 2013 15:13 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Lou is dood, die moet dus nu wel ergens in de Top 10 terug komen.
Tradities moet je in ere houden...
Je komt straks nog tijd te kort om alle hier genoemde songs, die naar jouw mening bagger zijn, van commentaar te voorzien.quote:Op zaterdag 30 november 2013 15:16 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Ik zeik niemand af hoor, dat is hoe jij het opvat misschien, ik geef mijn mening over die platen, het is, in mijn mening, geen één goede plaat.
Maar ik ga nit bij elke post "dit is mijn mening" zeggen, dat mogen jullie zelf bedenken.
Ben dan wel benieuwd voor wie de overige 2 plekken zijn...quote:Op zaterdag 30 november 2013 15:23 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Queen, Eagles, Led Zeppelin, Deep Purple, Boudewijn de Groot, Pink Floyd, Adele en Coldplay kunnen met een gerust hart doodgaan, ze staan toch wel in de Top 10.
Alleen haten op Blof is terecht.quote:Op zaterdag 30 november 2013 15:23 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Je komt straks nog tijd te kort om alle hier genoemde songs, die naar jouw mening bagger zijn, van commentaar te voorzien.
Ik wens je daarom veel sterkte toe tot 31 december in deze topic reeks...
Coldplay of PF kapen er meestal wel 2 weg.quote:Op zaterdag 30 november 2013 15:26 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ben dan wel benieuwd voor wie de overige 2 plekken zijn...
quote:Op zaterdag 30 november 2013 15:26 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ben dan wel benieuwd voor wie de overige 2 plekken zijn...
Mits het het over de teksten gaat...quote:Op zaterdag 30 november 2013 15:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Alleen haten op Blof is terecht.
Het is niet eerlijk...quote:Op zaterdag 30 november 2013 15:26 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Coldplay of PF kapen er meestal wel 2 weg.
Die man van Blof heeft echt een kutstem, net als Phil Collins. Gaat door merg en been.quote:Op zaterdag 30 november 2013 15:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Alleen haten op Blof is terecht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |