met zwanger worden werk je het bewust tegen , werkgevers zitten niet te wachten op een dame die elke dag weg wil ivm haar kids of weer zwanger wordt met alle gevolgen van dien ...quote:Op dinsdag 12 november 2013 17:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Niet specifiek. Waarom heb je die gedachte?
[..]
Het is geen recht om bewust werkloos een uitkering te ontvangen terwijl je gewoon in staat bent om te werken maar dit bewust tegenwerkt.
Ik ben het met je eens dat de huidige omschrijving erg vaag is. Ze zullen ongetwijfeld alleen de meest extreme gevallen aan gaan pakken. Maar zelfs voor deze gevallen is het de vraag of een rechter daar mee akkoord gaat wanneer iemand daar tegen in beroep gaat. Op het moment dat de wet in wering gaat zal ongetwijfeld specifiek aangegeven worden aan welke kleding en uiterlijke voorschriften een bijstandsgerechtigde moet voldoen. En alles wat niet specifiek aangegeven zal zijn zal juridisch goed aan te vechten zijn.quote:Op dinsdag 12 november 2013 17:21 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ergens valt er echt wel wat voor te zeggen, in de meest extreme gevallen (maar tegelijk vraag ik me af over hoeveel gevallen je het dan hebt, ik denk dat dat maar een marginaal aantal is). Het punt is dat de vage omschrijving (voor zover bekend) de deur opent voor willekeur, en dat is altijd een kwalijke zaak. Of je nou sympathie kunt opbrengen voor uitkeringsontvangers of niet, een eerlijke behandeling door strenge maar rechtvaardige wetgeving verdient iedereen.
Dit artikel is wat mij betreft te vaag, en als het te concreet wordt kan het weer onacceptabel veel inbreuk opleveren op het privéleven van mensen, alhoewel je aan de andere kant kunt zeggen dat het alleen gaat over de presentatie naar buiten toe, en blijft men vrij om te doen en laten wat men goeddunkt als men thuis is.
Volgens mij heb je me verkeerd gequote want ik heb niets over zulke vrouwen gezegd. Ik gaf een reactie aan tomatenboerquote:Op dinsdag 12 november 2013 17:39 schreef RAVW het volgende:
[..]
met zwanger worden werk je het bewust tegen , werkgevers zitten niet te wachten op een dame die elke dag weg wil ivm haar kids of weer zwanger wordt met alle gevolgen van dien ...
Deze dames kunnen vaak wel werken en hebben ook de verplichting om te werken , maar kunnen daar onderuit komen door zwanger te raken en dit kan ej elke 3 en half jaar herhalen als dame
Of je laat ej nu 3 jaar afkeuren omdat je kinderen zo last met zich mee brengen .... ( ggz , Bjz en dat soort zaken )
Dus er is wel degelijk en zeer makkelijk hier in Nederland om de verplichtingen te ontlopen als je niet wil werken
Daarom denk ik dat deze maatregel weinig zoden aan de dijk zal zetten.quote:Op dinsdag 12 november 2013 17:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat de huidige omschrijving erg vaag is. Ze zullen ongetwijfeld alleen de meest extreme gevallen aan gaan pakken. Maar zelfs voor deze gevallen is het de vraag of een rechter daar mee akkoord gaat wanneer iemand daar tegen in beroep gaat. Op het moment dat de wet in wering gaat zal ongetwijfeld specifiek aangegeven worden aan welke kleding en uiterlijke voorschriften een bijstandsgerechtigde moet voldoen. En alles wat niet specifiek aangegeven zal zijn zal juridisch goed aan te vechten zijn.
Dan verpest je het toch met je gedrag.quote:Op dinsdag 12 november 2013 14:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Opvallend aan de plannen van het ministerie van Sociale Zaken zijn ook de keiharde voorwaarden voor sollicitaties. Bijstandsgerechtigden mogen hun sollicitaties bijvoorbeeld niet meer expres verpesten door onaangepast gedrag en rare kleding.
![]()
Nee, ik denk dat de regels duidelijk aangegeven gaan worden op het moment dat deze in werking treed en dat iedere uitkeringsgerechtigde ook op de hoogte word gebracht van deze extra verplichtingen voor hun.quote:Op dinsdag 12 november 2013 17:41 schreef macca728 het volgende:
[..]
Daarom denk ik dat deze maatregel weinig zoden aan de dijk zal zetten.
Dan zal iemand gepaste kleding aantrekken bv maar tijdens het gesprek een wind laten of een oorbel indoen.
Nee, dat laatste valt uiteraard onder "onaangepast gedrag". Wat daar nog meer onder valt, en hoe ruim ze "onaangepast gedrag" gaan interpreteren is nog maar afwachten.quote:Op dinsdag 12 november 2013 17:41 schreef macca728 het volgende:
[..]
Daarom denk ik dat deze maatregel weinig zoden aan de dijk zal zetten.
Dan zal iemand gepaste kleding aantrekken bv maar tijdens het gesprek een wind laten of een oorbel indoen.
Iedereen die een bijstandsuitkering aanvraagt, moet aantonen dat hij in de voorafgaande vier weken er zelf alles aan heeft gedaan om werk te vinden.quote:Op dinsdag 12 november 2013 17:43 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Dan verpest je het toch met je gedrag.
Mag je wel zo schelden van je moeder?quote:Op dinsdag 12 november 2013 17:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ja, mensen die een beetje slim en ongelofelijk recalcitrant zijn kunnen het altijd opzettelijk blijven verkloten. Parasitair uitschot die misbruik maakt van de sociale stelsels zal je altijd hebben, maar nu wordt het hun wat moeilijker gemaakt.
Mooi, werken is beter dan thuis zitten.quote:Op dinsdag 12 november 2013 17:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Iedereen die een bijstandsuitkering aanvraagt, moet aantonen dat hij in de voorafgaande vier weken er zelf alles aan heeft gedaan om werk te vinden.
Na de vier weken termijn blijken minder jongeren door te stromen in de bijstand. Sommige gemeenten geven aan dat deze jongeren werk hebben gevonden of zijn begonnen aan een opleiding.
-----------------------------------------------------------------------
Het heeft dus wel degelijk effect.
Mijn moeder zou er zeker wat van gezegd hebben.quote:Op dinsdag 12 november 2013 17:48 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Mag je wel zo schelden van je moeder?
Over het algemeen wel inderdaad, maar is wel per persoon afhankelijk. Ik kan me situaties voorstellen waarin het beter is als de persoon in kwestie beter nog even thuis blijft in plaats van meteen weer aan het werk te gaan, en soms is het voor mensen kwalijker om geestdodend werk ver onder hun niveau uit te oefenen dan enkele maanden langer thuis te zitten aangezien sommige mensen daadwerkelijk langdurig kunnen uitvallen met depressieve klachten of burn-out als ze daar gevoelig voor zijn, en zo'n persoon kan dan uiteindelijk nog veel langer thuis zitten.quote:Op dinsdag 12 november 2013 17:49 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Mooi, werken is beter dan thuis zitten.
Het moet natuurlijk wel redelijk zijn, maar daarover zal uiteraard nog genoeg jurisprudentie komenquote:Op dinsdag 12 november 2013 17:46 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nee, dat laatste valt uiteraard onder "onaangepast gedrag". Wat daar nog meer onder valt, en hoe ruim ze "onaangepast gedrag" gaan interpreteren is nog maar afwachten.
Zoals ik al in een vorige post afvroeg, wanneer is iets (bewust) onaangepast gedrag? Als je bewust kiest voor een opvallend kapsel bijvoorbeeld? Of als je een type bent met een uitgesproken mening? Of als je juist een heel teruggetrokken en timide type bent?
Allemaal anders dan 'de norm', en misschien wel als "onaangepast gedrag" te kenmerken. Hoe ver wil men daarmee gaan?
Dank voor het vernieuwde artikel / aanvullingen. Er staan zo te lezen een hoop nieuwe zaken in.quote:Op dinsdag 12 november 2013 17:53 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Het moet natuurlijk wel redelijk zijn, maar daarover zal uiteraard nog genoeg jurisprudentie komen
De verandering luidt iig als volgt:
Het college verlaagt in ieder geval de bijstand met 100% voor een periode van drie maanden ter zake van het niet nakomen door de belanghebbende van de volgende verplichtingen:
• a. het aanvaarden of het behouden van algemeen geaccepteerde arbeid;
• b. het uitvoering geven aan de door het college opgelegde verplichting om ingeschreven te staan bij een uitzendbureau;
• c. het naar vermogen verkrijgen van algemeen geaccepteerde arbeid in een andere dan de gemeente van inwoning, alvorens naar die andere gemeente te verhuizen;
• d. bereid te zijn om te reizen over een afstand met een totale reisduur van 3 uur per dag of om te verhuizen, indien dat noodzakelijk is voor het naar vermogen verkrijgen, het aanvaarden of het behouden van algemeen geaccepteerde arbeid;
• e. het verkrijgen en behouden van kennis en vaardigheden, noodzakelijk voor het naar vermogen verkrijgen, het aanvaarden of het behouden van algemeen geaccepteerde arbeid;
• f. het naar vermogen verkrijgen, het aanvaarden of het behouden van algemeen geaccepteerde arbeid niet belemmeren door kleding, gebrek aan persoonlijke verzorging of gedrag;
• g. het gebruik maken van door het college aangeboden voorzieningen, waaronder begrepen sociale activering, gericht op arbeidsinschakeling en mee te werken aan onderzoek naar zijn of haar mogelijkheden tot arbeidsinschakeling;
• h. het zich onderwerpen aan een door het college verplicht gestelde behandeling van medische aard als bedoeld in artikel 55, noodzakelijk voor het naar vermogen verkrijgen, het aanvaarden of het behouden van algemeen geaccepteerde arbeid;
• i. op het verzoek van het college aantonen dat aan de in de onderdelen a tot en met h genoemde verplichtingen is voldaan.
IK KAN NIET WERKEN WANT M'N ARM IS GEBROKEN EN IK BEN BANG VOOR DE DOKTERquote:Op dinsdag 12 november 2013 18:06 schreef Tomatenboer het volgende:
Verder is de tekst over een eventuele verplichte medische behandeling ook nieuw volgens mij. Maar dit vind ik ook wel ver gaan, al vind ik het lastig om hier een concreet voorbeeld bij te bedenken. Aan wat voor gevallen moet ik dan denken?
Het is volgens mij voornamelijk codificatie; de meeste verplichtingen waren er al, maar ze waren nog niet opgenomen in een wetsartikelquote:Al met al vind ik de bijgekomen verplichtingen een té eenzijdige en onwenselijke ontwikkeling voor de Bijstandsgerechtigden.
Ik ben het met je eens dat uitschot dat niet WIL werken moet worden aangepakt. Maar waarom moeten de goeden onder de slechten lijden?quote:Op dinsdag 12 november 2013 17:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ja, mensen die een beetje slim en ongelofelijk recalcitrant zijn kunnen het altijd opzettelijk blijven verkloten. Parasitair uitschot die misbruik maakt van de sociale stelsels zal je altijd hebben, maar nu wordt het hun wat moeilijker gemaakt.
Dat zal ik je uitleggen. Criminele bankiers hebben ervoor gezorgd dat de Nederlandse overheid enorm moet bezuinigen. Dat gebeurt o.a. door de uitkeringen te verlagen.quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
nee, wat de fuck heeft de Libor affaire te maken met de hoogte en de regels van de uitkeringen?
Jij denkt dat de zorgstaat voor altijd had kunnen blijven bestaan ?quote:Op dinsdag 12 november 2013 18:36 schreef Oldie57 het volgende:
[..]
Dat zal ik je uitleggen. Criminele bankiers hebben ervoor gezorgd dat de Nederlandse overheid enorm moet bezuinigen. Dat gebeurt o.a. door de uitkeringen te verlagen.
Het witte boorden geteisem zit ons op een tropisch eiland uit te lachen terwijl wij de knoet voelen van een keiharde overheid die het makkelijker vindt om weerloze burgers aan te pakken dan die bankiers achter de tralies te zetten.
Lijkt me duidelijk; nog meer werk voor controlerende ambtenaartjes die veel meer kosten dan dat het zal opleverenquote:Op dinsdag 12 november 2013 15:59 schreef Hexagon het volgende:
Zitten een aantal maatregelen bij die op zich best sympathiek zijn maar ik ben heel benieuwd naar hoe men het allemaal wil controleren en hoe men allerlei negatieve bijwerkingen gaat bestrijden.
Ik vind ook dat in deze tijden, vrouwen verantwoordelijk gehouden kunnen worden voor de situatie waar ze in zitten. Een jonge vrouw die nooit een school heeft afgemaakt en geen vaste partner heeft, maar wel diverse keren zwanger raakt, mag best aangerekend worden dat zij zelf in de situatie is geraakt waar ze in zit. Maar zolang dit soort types voorrang krijgen voor een woning, huursubsidie, uitkering + allerlei extra's vanwege zielig, kwijtschelding allerlei lasten zoals OZB, rioolrechten etc. krijgen, bevorder je dit als samenleving zelfs. Waarom zou je dan in een fabriek gaan werken of pleepotten schrobben als je voor op je luie kont zitten meer geld overhoudt in de maand?quote:Op dinsdag 12 november 2013 17:35 schreef RAVW het volgende:
[..]
jij weet helemaal wat ik bedoel maar vind het vreemd dat soort dames niet eens aangepakt word.
terwijl als ik 1 tandenborstel te veel zou hebben liggen me huur en zorg toeslag kwijt kan raken ..
En zo'n dame neukt er maar op los en krijgt daar nog geld voor ook :S
Dus plezier maken en nog geld krijgen terwijl ej als man dat niet mag of kan doen , ik kan geen kinderen uitwerpen om weer 4 jaar vrijstelling te krijgen om geen baan te zoeken
Niet dat ik het zou willen want ik heb al 25 jaar werk maar goed .. als man heb ik die keuze niet
Dus dan zouden die mensen extra kosten moeten maken waarna ze die weer vergoed krijgenquote:Op dinsdag 12 november 2013 14:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ik vind het wel terecht dat als je bepaalde kosten niet maakt, dat je dat gedeelte niet ook nog eens ontvangt via je uitkering. Het blijft tenslotte een laatste sociale noodoplossing
Nee, ze kunnen best samen blijven wonen, maar dan ontvangen ze niet meer dan dat ze zelf aan kosten hebben.quote:Op woensdag 13 november 2013 09:29 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dus dan zouden die mensen extra kosten moeten maken waarna ze die weer vergoed krijgen
Natuurlijk gaan ze dan apart wonen, terwijl ze 1 van de 2 huizen onderverhuren. Beter is het gewoon de uitkeringen flink te verlagen zodat mensen gedwongen samenwonen.quote:Op woensdag 13 november 2013 09:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Nee, ze kunnen best samen blijven wonen, maar dan ontvangen ze niet meer dan dat ze zelf aan kosten hebben.
Nu ontvangen ze 2x een uitkering om een huis te huren en als ze al daarom apart zouden willen gaan wonen dan zijn we hetzelfde kwijt aan gemeenschapsgeld.
Maar we weten beide prima dat dat voor de meeste mensen niet genoeg reden is om direct apart te gaan wonen, dus per saldo bespaar je een hoop geld. Bovendien is het gewoon oneerlijk als de gemeenschap opdraait voor kosten van een uitkeringstrekker die die niet eens maakt.
De kleingeestigen grijpen hun kans om iedereen in het gareel te krijgen.quote:Op dinsdag 12 november 2013 17:29 schreef Tomatenboer het volgende:
Het kwalijke vind ik ook dat het ook gaat om zogenaamd "onaangepast gedrag". Wat moet ik hier dan onder verstaan? Alles wat niet past in het burgerlijke, gemiddelde, mode-plaatje?
Mag je nog wel een kapsel hebben dat anders dan anders is? Mag je nog wel een uitgesproken mening of manier van uiten hebben? Of mag je juist niet meer het tegenovergestelde zijn, aangezien introvertie en bescheidenheid ook maar raar is en mensen belemmerd in het vinden van werk?
Ja, want met de bijstand kun je al zo lekker rondkomen.quote:Op woensdag 13 november 2013 09:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Bovendien is het gewoon oneerlijk als de gemeenschap opdraait voor kosten van een uitkeringstrekker die die niet eens maakt.
Leuke woordspeling qua pleepotten en luie kont. Ik zou er zelf nog samenwonende lesbiennes aan hebben toegevoegd.quote:Op woensdag 13 november 2013 08:42 schreef EdvandeBerg het volgende:
Waarom zou je dan in een fabriek gaan werken of pleepotten schrobben als je voor op je luie kont zitten meer geld overhoudt in de maand?
Dat is een hele andere discussie. Maar jij vind dat bijstandstrekkers gerust kosteloos gesteld mogen worden voor niet gemaakte kosten?quote:Op woensdag 13 november 2013 11:06 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, want met de bijstand kun je al zo lekker rondkomen.
Gaan we dan ook mensen meer bijstand geven omdat ze in een situatie zitten waarbij ze meer kosten maken dan de hoogte van de bijstand?quote:Op woensdag 13 november 2013 11:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat is een hele andere discussie. Maar jij vind dat bijstandstrekkers gerust kosteloos gesteld mogen worden voor niet gemaakte kosten?
Dat is dan op zijn minst onterecht voor bijstandsgerechtigden die wel in hun eentje in een huurhuis zitten.
Zolang dat noodzakelijke kosten zijn gebeurd dat al. Eventueel via andere potjes.quote:Op woensdag 13 november 2013 11:12 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Gaan we dan ook mensen meer bijstand geven omdat ze in een situatie zitten waarbij ze meer kosten maken dan de hoogte van de bijstand?
Ik vind het ook onterecht dat bijstandsgerechtigden niet aan een baan kunnen komen terwijl de buurman dat wel kan en nu maandelijks verder gecriminaliseerd worden alleen omdat ze in de bijstand zitten. En dat een bijstandsgerechtigde in de Randstad voor zijn woonlasten aanzienlijk meer kwijt is dan iemand in Drenthe.quote:Op woensdag 13 november 2013 11:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Dat is dan op zijn minst onterecht voor bijstandsgerechtigden die wel in hun eentje in een huurhuis zitten.
Je wordt gewoon je huis uitgeflikkerd als je de huur niet meer kunt betalen.quote:Op woensdag 13 november 2013 11:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Zolang dat noodzakelijke kosten zijn gebeurd dat al. Eventueel via andere potjes.
quote:Op woensdag 13 november 2013 11:12 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Gaan we dan ook mensen meer bijstand geven omdat ze in een situatie zitten waarbij ze meer kosten maken dan de hoogte van de bijstand?
Ik vind het eerder vrij triest dan grappig. Dit soort maatregelen zetten 0,0 zoden aan de dijk.quote:
Ja, maar daar houdt de hardwerkende Nederlander geen goed gevoel aan over. Die moet zijn 'succes' kennelijk afmeten aan de ellende van een ander. We leven tenslotte in een land waarin de premier die zegt dat werken lonender wordt wanneer de uitkeringen omlaag gaan niet eens uitgelachen wordt.quote:Op woensdag 13 november 2013 11:11 schreef speknek het volgende:
Ik vind het een beetje raar dat mensen die samenwonen gekort worden. Dan straf je mensen die slim bezig zijn. Wat voor signaal geef je daarmee af? Houd alsjeblieft de wachtlijsten voor een sociale huurwoning in stand? Daarnaast meer geld voor zo'n persoon betekent minder armoede en bijbehorende problemen, en misschien ook dat ze geld hebben om betere kleding te kopen voor het sollicitatiegesprek.
Precies.quote:Op woensdag 13 november 2013 11:18 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, maar daar houdt de hardwerkende Nederlander geen goed gevoel aan over. Die moet zijn 'succes' kennelijk afmeten aan de ellende van een ander.
Mensen worden niet aangemoedigd om allebei een eigen woning te zoeken. Per slot van rekening ben je dan uiteindelijk toch heel wat duurder uit.quote:Op woensdag 13 november 2013 11:11 schreef speknek het volgende:
Ik vind het een beetje raar dat mensen die samenwonen gekort worden. Dan straf je mensen die slim bezig zijn. Wat voor signaal geef je daarmee af? Houd alsjeblieft de wachtlijsten voor een sociale huurwoning in stand? Daarnaast meer geld voor zo'n persoon betekent minder armoede en bijbehorende problemen, en misschien ook dat ze geld hebben om betere kleding te kopen voor het sollicitatiegesprek. Dat naar hun sollicitatiegesprekken gekeken wordt vind ik dan wel weer goed. Nadeel is natuurlijk dat het UWV dus evaluaties moet gaan houden met de bedrijven, en daar weer een pot geld naartoe moet. Heeft dat UWV goed bekeken, nog meer subsidie slurpen.
Het zou in de buurt van eerlijk komen als andere kosten die gemaakt worden om in het levensonderhoud te voorzien gedeclareerd kunnen worden bij de gemeente. Maar het werkt natuurlijk maar één kant op dus is dit een ordinaire maatregel om uitkeringsgerechtigden verder te criminaliseren.quote:Op woensdag 13 november 2013 11:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Wat ze wel doen is de uitkering eerlijk houden door mensen geen geld uit te keren voor kosten die niet eens gemaakt worden.
Ja en de rijken nog rijker maken, want eerlijk zullen we alles delen.quote:Op woensdag 13 november 2013 11:27 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het zou in de buurt van eerlijk komen als andere kosten die gemaakt worden om in het levensonderhoud te voorzien gedeclareerd kunnen worden bij de gemeente. Maar het werkt natuurlijk maar één kant op dus is dit een ordinaire maatregel om uitkeringsgerechtigden verder te criminaliseren.
Want mensen verder de schulden injagen, dát is eerlijk.
Meer schulden voor de bijstandstrekker, meer WSNP-trajecten, meer noodfondsen, meer noodopvang, meer afschrijvingen voor woningbouwverenigingen en bedrijven, meer fraude, meer civiele rechtszaken, meer CVZ-aanmeldingen, máár... allemaal wel eerlijker.quote:Op woensdag 13 november 2013 11:30 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja en de rijken nog rijker maken, want eerlijk zullen we alles delen.
En bijstandstrekkers inschalen als slaven, zodat er ook nog meer werkelozen bijkomen, dus meer bijstandstrekkers, dus meer slaven, dus meer werkelozen etc etc.
Echt wat een maatschappij waar we in gaan leven.
Als jij je geld kunt verdienen in een gescheurde broek, een trui onder de verfvlekken en haar dat al 10 jaar geen borstel heeft gezien is er niets aan de hand.quote:Op dinsdag 12 november 2013 17:29 schreef Tomatenboer het volgende:
Het kwalijke vind ik ook dat het ook gaat om zogenaamd "onaangepast gedrag". Wat moet ik hier dan onder verstaan? Alles wat niet past in het burgerlijke, gemiddelde, mode-plaatje?
Mag je nog wel een kapsel hebben dat anders dan anders is? Mag je nog wel een uitgesproken mening of manier van uiten hebben? Of mag je juist niet meer het tegenovergestelde zijn, aangezien introvertie en bescheidenheid ook maar raar is en mensen belemmerd in het vinden van werk?
Vragen, vragen. Genoeg ruimte voor interpretatie.
De oplossing is dan ook dat de overheid de bijstandsgerechtigden van een woning, voedsel, internet, telefoon, TV en andere primaire zaken voorziet. Dan krijg je tenminste geen geneuzel meer of ze niet teveel bijstand krijgen dan strikt noodzakelijk.quote:Op woensdag 13 november 2013 11:14 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik vind het ook onterecht dat bijstandsgerechtigden niet aan een baan kunnen komen terwijl de buurman dat wel kan en nu maandelijks verder gecriminaliseerd worden alleen omdat ze in de bijstand zitten. En dat een bijstandsgerechtigde in de Randstad voor zijn woonlasten aanzienlijk meer kwijt is dan iemand in Drenthe.
Ik zag gisteren idd op EenVandaag dat vanaf juli volgend jaar van bijstandsgerechtigden een tegenprestatie wordt verwacht. Bijvoorbeeld iemand helpen in de tuin werd erbij gezegdquote:Op woensdag 13 november 2013 11:30 schreef macca728 het volgende:
En bijstandstrekkers inschalen als slaven (we noemen het tegenprestatie) , zodat er ook nog meer werkelozen bijkomen, dus meer bijstandstrekkers, dus meer slaven, dus meer werkelozen etc etc.
Of gewoon een basisinkomen invoeren. Hoef je je als overheid niet in allemaal rare, wanstaltige bochten te wringen om de minder bedeelden achterna te rennen en het scheelt een aanzienlijke hoeveelheid ambtenaren om dat langharige, werkschuwe tuig te controleren.quote:Op woensdag 13 november 2013 11:40 schreef Wombcat het volgende:
[..]
De oplossing is dan ook dat de overheid de bijstandsgerechtigden van een woning, voedsel, internet, telefoon, TV en andere primaire zaken voorziet. Dan krijg je tenminste geen geneuzel meer of ze niet teveel bijstand krijgen dan strikt noodzakelijk.
Precies. Zit je nu in de plantsoendienst en je raakt morgen je baan kwijt dan 'mag' je de dag daarna weer aan de bak in de plantsoendienst. Alleen dan voor 860 euro de maand i.p.v. 1200.quote:Op woensdag 13 november 2013 11:42 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik zag gisteren idd op EenVandaag dat vanaf juli volgend jaar van bijstandsgerechtigden een tegenprestatie wordt verwacht. Bijvoorbeeld iemand helpen in de tuin werd erbij gezegd
Volgens mij gaat dat op lange termijn banen kosten en levert het meer mensen in de bijstand op.
Welke lange termijn ?quote:Op woensdag 13 november 2013 11:42 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik zag gisteren idd op EenVandaag dat vanaf juli volgend jaar van bijstandsgerechtigden een tegenprestatie wordt verwacht. Bijvoorbeeld iemand helpen in de tuin werd erbij gezegd
Volgens mij gaat dat op lange termijn banen kosten en levert het meer mensen in de bijstand op.
Idd. De grap is dat dat al eens is ingevoerd in de canadese stad Dauphin en dat leek succesvol te zijnquote:Op woensdag 13 november 2013 11:44 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Of gewoon een basisinkomen invoeren. Hoef je je als overheid niet in allemaal rare, wanstaltige bochten te wringen om de minder bedeelden achterna te rennen en het scheelt een aanzienlijke hoeveelheid ambtenaren om dat langharige, werkschuwe tuig te controleren.
Gaat niet alleen om plantsoendienst, maar waarom zou je een tuinman inhuren als je het een werkloze gratis kunt laten doen? Tja, die werkloze moet wel expertise hebben natuurlijk, maar het UWV gaat vast wel een database creëeren om die werkloze bijstandsgerechtigden te bemiddelen.quote:Op woensdag 13 november 2013 11:46 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Precies. Zit je nu in de plantsoendienst en je raakt morgen je baan kwijt dan 'mag' je de dag daarna weer aan de bak in de plantsoendienst. Alleen dan voor 860 euro de maand i.p.v. 1200.
Tuurlijk hou je dat geneuzel, TV, internet, telefoon ? Welnee alleen water en brood en een kamer.quote:Op woensdag 13 november 2013 11:40 schreef Wombcat het volgende:
[..]
De oplossing is dan ook dat de overheid de bijstandsgerechtigden van een woning, voedsel, internet, telefoon, TV en andere primaire zaken voorziet. Dan krijg je tenminste geen geneuzel meer of ze niet teveel bijstand krijgen dan strikt noodzakelijk.
Iemand in de tuin helpen wordt nu door de plantsoenendienst gedaan?quote:Op woensdag 13 november 2013 11:46 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Precies. Zit je nu in de plantsoendienst en je raakt morgen je baan kwijt dan 'mag' je de dag daarna weer aan de bak in de plantsoendienst. Alleen dan voor 860 euro de maand i.p.v. 1200.
De gemiddelde fokker kan niet zonder internetquote:Op woensdag 13 november 2013 11:49 schreef macca728 het volgende:
[..]
Tuurlijk hou je dat geneuzel, TV, internet, telefoon ? Welnee alleen water en brood en een kamer.
Volgens de gemiddelde fokker goed genoeg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |