Bij loontijdvak moet je ff 'Jaar' invullen. Omdat je het hier gaat over het totale jaarloon.quote:Op zaterdag 9 november 2013 21:14 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
42% IB ja. Weet ik veel wat er allemaal bij komt aan ZWF, pensioenpremie en de rest van de ongein.
Ik krijg overigens dit:
[..]
Dat denk ik inderdaad, maar ik weet ook wel dat ik dat alleen doe om geld over te houden om later uit te geven.quote:Op zaterdag 9 november 2013 21:46 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Maar goed, als jouw kwaliteit van leven omhoog gaat door te denken dat je zuinig leeft, dan gun ik je dat genot.
pas je wel op je spelfouten, ze geven je id wegquote:Op zaterdag 9 november 2013 21:51 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Bij loontijdvak moet je ff 'Jaar' invullen. Omdat je het hier gaat over het totale jaarloon.
Zvw-premie wordt sinds begin dit jaar niet meer op je bruto loon ingehouden, maar wordt geheel door de werkgever betaalt.
Huren heb je in dat verband dubbel niks aanquote:Op zaterdag 9 november 2013 21:51 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Dat denk ik inderdaad, maar ik weet ook wel dat ik dat alleen doe om geld over te houden om later uit te geven.
En dit geldt dus voor iedereen die spaart. Geld moet uiteindelijk uitgegeven worden!
Echt zuinig leven en oppotten is geld meenemen in je graf, heb je niks aan.
Hoe bedoel je? Welke spelfouten? Welk id?quote:Op zaterdag 9 november 2013 21:52 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
pas je wel op je spelfouten, ze geven je id weg
Je moet toch ergens wonen hè...quote:Op zaterdag 9 november 2013 21:53 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Huren heb je in dat verband dubbel niks aanTenzij je graag aan het graf van je huurbaas contribueert....
OW.quote:Op zaterdag 9 november 2013 21:51 schreef hpeopjes het volgende:
Bij loontijdvak moet je ff 'Jaar' invullen. Omdat je het hier gaat over het totale jaarloon.
Kan allemaal, godzijdank heb ik al 22 jaar niks meer met werkgevers te maken.quote:Zvw-premie wordt sinds begin dit jaar niet meer op je bruto loon ingehouden, maar wordt geheel door de werkgever betaalt.
No problemo.quote:Op zaterdag 9 november 2013 21:55 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
OW.Ik heb helemaal niks ingevuld, maar gewoon de bovenste snelle 'check' gedaan.
[..]
Kan allemaal, godzijdank heb ik al 22 jaar niks meer met werkgevers te maken.
Zoals gezegd prima, maar ik zie geen enkel verschil tussen jou die heel het jaar spaart om het dan aan een paar reizen uit te geven, als een gemiddelde Nederlander die gewoon op vakantie gaat.quote:Op zaterdag 9 november 2013 21:51 schreef Lemans24 het volgende:
Dat denk ik inderdaad, maar ik weet ook wel dat ik dat alleen doe om geld over te houden om later uit te geven.
Ja, dat doe ik zelf ook. Ik leef niet echt zuinig zeg maar. Maar dat stel ik dan ook nergens. Ik heb wel een hekel aan onzinnig geld uitgeven, b.v. tijdschriften die niet gelezen worden maar de prullenbak in verdwijnen, onnodig energieverbruik (indien hetzelfde resultaat bereikt kan worden tegen lagere kosten, ik ga echt de vaat niet met de hand doen ofzo, laat staan de was ophangen...) of wat dan ook. En qua auto rij ik ook graag veilig en comfortabel.quote:En dit geldt dus voor iedereen die spaart. Geld moet uiteindelijk uitgegeven worden!
Klopt, ik ga liever dood met 2 miljard schuld, dan met 2 miljard op de bank.quote:Echt zuinig leven en oppotten is geld meenemen in je graf, heb je niks aan.
vraag is echter of de sociale dienst ook als werkgever fungeert in je no problemo.quote:
Waarom is dat de vraag?quote:Op zaterdag 9 november 2013 22:07 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
vraag is echter of de sociale dienst ook als werkgever fungeert in je no problemo.
Dat is vast ook no problemo
"complex"? Je bent echt niet te volgen.quote:Op zaterdag 9 november 2013 22:10 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
beetje doorzichtig complex, dat was geen vraag
Opzichtig weer hoe je de vraag ontwijkt. Ach je post ook enkel in specifieke topics, op specifieke momentenquote:Op zaterdag 9 november 2013 22:16 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
"complex"? Je bent echt niet te volgen.
Zeg nou gewoon eens wat je bedoelt, in voor iedereen begrijpelijke taal. Wat is er aan de hand?
Zeg nou gewoon wat je op je lever hebt, plain and simple. Of meld het bij de mods en val mij er dan verder niet mee lastig. Want wat je nu flikt, elke keer weer, is wel zo ontzettend topic-verziekend.quote:Op zaterdag 9 november 2013 22:23 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Opzichtig weer hoe je de vraag ontwijkt. Ach je post ook enkel in specifieke topics, op specifieke momenten
Dat moet je toch een pik van drie meter hoog geven, gezien dat de enige reden is waarom je deze clone in het virtuele leven geroepen hebt? Of is het een totale backfire? Hmmm?quote:Op zaterdag 9 november 2013 22:26 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Zeg nou gewoon wat je op je lever hebt, plain and simple. Of meld het bij de mods en val mij er dan verder niet mee lastig. Want wat je nu flikt, elke keer weer, is wel zo ontzettend topic-verziekend.
Nouja, nogmaals, meld het bij de mods, of bij wie dan ook die je voor je karretje denkt te kunnen spannen. Maar val mij (en iedereen die meeleest!) verder niet meer lastig met je suggestieve gezever.quote:Op zaterdag 9 november 2013 22:36 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Dat moet je toch een pik van drie meter hoog geven, gezien dat de enige reden is waarom je deze clone in het virtuele leven geroepen hebt? Of is het een totale backfire? Hmmm?
nogmaals, cut the crap, complex, je hebt het in eigen hand.quote:Op zaterdag 9 november 2013 22:50 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Nouja, nogmaals, meld het bij de mods, of bij wie dan ook die je voor je karretje denkt te kunnen spannen. Maar val mij (en iedereen die meeleest!) verder niet meer lastig met je suggestieve gezever.
Nouja, dan stop ik je maar in m'n negeerlijst. Aangezien er toch alleen maar dit soort rotzooi uit je toetsenbord blijft komen.quote:Op zaterdag 9 november 2013 22:53 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
nogmaals, cut the crap, complex, je hebt het in eigen hand.
Ja, ik weet ook niet wat dit forum moet met trolcloneusers zoals jezelf, maar het schijnt de schoorsteen goed te laten roken:)quote:Op zaterdag 9 november 2013 22:57 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Nouja, dan stop ik je maar in m'n negeerlijst. Aangezien er toch alleen maar dit soort rotzooi uit je toetsenbord blijft komen.
Vraag me ook af wat je nu denkt te hebben bereikt met je gezever, want volgens mij is dat tot nu toe helemaal niks. Ja, dat je steeds minder serieus genomen wordt door andere users, dat dan misschien. Nou, gefeliciteerd hoor.
Jammer, dat het zo moet. Jammer voor dit forum vooral.
Wachten. Duurt niet zo lang meer voor er weer 50% af is. Nee, echt niet.quote:Op zaterdag 9 november 2013 23:01 schreef Bayswater het volgende:
Afgelopen week apetrots op mijn nieuwe knipvoegen, iets wat je je in een huurhuis niet kan voorstellen. Oja, ben een huis voor mijn moeder aan het kopen, gekocht in 2006 voor 405, ik blijf op 320 zitten en zij op 340. Wat nu te doen?
Moedertje wordt ouder, das mijn enige druk.quote:Op zaterdag 9 november 2013 23:04 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Wachten. Duurt niet zo lang meer voor er weer 50% af is. Nee, echt niet.
Knipvoegen, nooit van gehoord. (Maar nu dus welquote:Op zaterdag 9 november 2013 23:01 schreef Bayswater het volgende:
Afgelopen week apetrots op mijn nieuwe knipvoegen, iets wat je je in een huurhuis niet kan voorstellen.
In dat geval is het wellicht een optie al met 25% daling genoegen te nemen.quote:Op zaterdag 9 november 2013 23:04 schreef Bayswater het volgende:
Moedertje wordt ouder, das mijn enige druk.
Nou, gewoon maar doen dan toch. Appartement?quote:Op zaterdag 9 november 2013 23:04 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Moedertje wordt ouder, das mijn enige druk.
Euh, het metselwerk waarmee de stenen van je woning overend blijven staan.quote:Op zaterdag 9 november 2013 23:05 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Knipvoegen, nooit van gehoord. (Maar nu dus wel) Wat is het voordeel ervan, behalve dat het er mooi uitziet?
is dat Drontese bluf, of wat? Schijnt normaal voor die streek te zijnquote:Op zaterdag 9 november 2013 23:05 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Knipvoegen, nooit van gehoord. (Maar nu dus wel) Wat is het voordeel ervan, behalve dat het er mooi uitziet?
De wbv heeft een maand terug wel m'n huis gratis en voor niks verder geïsoleerd. Schijnt één of ander potje van de overheid voor te zijn ofzo.
Ja, ook nog courant qua verhuur, maar hou er niet van mee te gaan, daarbij gaan we de winter in (ligt de verkoop vrij stil)quote:Op zaterdag 9 november 2013 23:06 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Nou, gewoon maar doen dan toch. Appartement?
Ja duhhh, het voordeel van knipvoegen boven normale voegen, bedoel ik dan uiteraard.quote:Op zaterdag 9 november 2013 23:06 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Euh, het metselwerk waarmee de stenen van je woning overend blijven staan.
Ik ken ze wel en vind ze serieus oerlelijk, Maar goed smaken verschillen gelukkig. Ik vind het echter wel knap dat ze ze aan kunnen brengen, ik heb zelf ooit eens geprobeerd een paar m2 'normaal' te voegen, maar dat is gewoon een absolute teringjob.quote:Op zaterdag 9 november 2013 23:05 schreef hpeopjes het volgende:
Knipvoeg = oude woning (1910). geen keuze dusquote:Op zaterdag 9 november 2013 23:09 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Ja duhhh, het voordeel van knipvoegen boven normale voegen, bedoel ik dan uiteraard.
Grote kans dat je het volgend jaar alsnog voor minder krijgt. Maarja, dan wil jij er wellicht ook weer minder voor geven en koop je het alsnog niet.quote:Op zaterdag 9 november 2013 23:08 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Ja, ook nog courant qua verhuur, maar hou er niet van mee te gaan, daarbij gaan we de winter in (ligt de verkoop vrij stil)
Das jouw probleem, hoe zit het met je ledverlichting in je huiskamer?quote:Op zaterdag 9 november 2013 23:10 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik ken ze wel en vind ze serieus oerlelijk,
Oh oké. Weer wat geleerd.quote:Op zaterdag 9 november 2013 23:10 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Knipvoeg = oude woning (1910). geen keuze dus
Die ledverlichting is er niet, ook geen plannen voor gehad ookquote:Op zaterdag 9 november 2013 23:12 schreef Bayswater het volgende:
Das jouw probleem, hoe zit het met je ledverlichting in je huiskamer?
Wie was dat dan ook alweer in dit topic 2 jaar terug? Excuses dan, vond het ook wel een amusant mens.quote:Op zaterdag 9 november 2013 23:14 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Die ledverlichting is er niet, ook geen plannen voor gehad ook
Gokje: Whuzz of Coolguy?quote:Op zaterdag 9 november 2013 23:15 schreef Bayswater het volgende:
Wie was dat dan ook alweer in dit topic 2 jaar terug? Excuses dan, vond het ook wel een amusant mens.
hoax: werk.quote:Op zaterdag 9 november 2013 23:18 schreef hpeopjes het volgende:
Ik had overigens voor m'n vakantie wel m'n oog laten vallen op een kant-en-klaar flatje voor een too good to be true prijsje, ongeveer tegenover m'n werk.
Helaas verkocht terwijl ik op vakantie was.
Heb je helemaal gelijk in, maar hoeft ook niet van stel op sprong van haar. Dus wat tijd is er nogquote:Op zaterdag 9 november 2013 23:11 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Grote kans dat je het volgend jaar alsnog voor minder krijgt. Maarja, dan wil jij er wellicht ook weer minder voor geven en koop je het alsnog niet.
Als geld het probleem niet is voor je, misschien moet je het dan gewoon maar doen toch? Wat is nou 20k voor iemand die het makkelijk kan betalen, in vergelijking met het welzijn van je moeder?
Whuzzquote:
Al heel lang niet meer gezien hier. Post nu op tweakers geloof ik.quote:Op zaterdag 9 november 2013 23:21 schreef Bayswater het volgende:
[..]
WhuzzZit hij hier nog met zijn Oostblokkanjer onder die ledlichtjes van hem?
Nee, die is helaas al een hele tijd niet meer langsgeweest (in dit topic dan he, wellicht elders (PTA?) wel) voor zover ik weet. Die had vaak wel leuke opmerkingen inderdaad.quote:Op zaterdag 9 november 2013 23:21 schreef Bayswater het volgende:
Zit hij hier nog met zijn Oostblokkanjer onder die ledlichtjes van hem?
Weet ik veel, ik weet alleen dat er 2 jaar geleden iemand was die hier veel actief was en dus ook foto's plaatste van nieuwe koofje's rondom de woonkamer met ledverlichting erin. Jouw naam en die van Whuzz schoten me in dat verband als eerste te binnen.quote:Op zaterdag 9 november 2013 23:27 schreef CoolGuy het volgende:
Dude...waarom zou ik LED verlichting willen?
Je bedoelt Xenobinol? Nee, die is van het een naar het ander naar ComplexConjugate gegaan en je zat er net (onder een andere naam) weer tegen te lullen.quote:Op zaterdag 9 november 2013 23:27 schreef Bayswater het volgende:
En die complexnogwat, die is voorgoed verbannen? Zat trouwens wel redelijk bij het rechte end.
Ik vermoed dat complexnogwat er vrijwillig voor gekozen heeft dit forum voortaan te mijden.quote:Op zaterdag 9 november 2013 23:27 schreef Bayswater het volgende:
En die complexnogwat, die is voorgoed verbannen? Zat trouwens wel redelijk bij het rechte end.
De eerste naam meldt zich al.quote:Op zaterdag 9 november 2013 23:32 schreef hpeopjes het volgende:
Ik vermoed dat complexnogwat er vrijwillig voor gekozen heeft dit forum voortaan te mijden.
Serieus, is dat nog steeds Xeno? Kolere zeg, die gast moet toch écht niks beters te doen hebben.quote:Op zaterdag 9 november 2013 23:32 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Je bedoelt Xenobinol? Nee, die is van het een naar het ander naar ComplexConjugate gegaan en je zat er net (onder een andere naam) weer tegen te lullen.
hpoepjes zit ook in het tienermoederforum, die bedoel je toch niet?quote:Op zaterdag 9 november 2013 23:32 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Je bedoelt Xenobinol? Nee, die is van het een naar het ander naar ComplexConjugate gegaan en je zat er net (onder een andere naam) weer tegen te lullen.
Schrijffout van Bays, hij bedoelde het Viva-forum.quote:
Zit ik daar ook???quote:Op zaterdag 9 november 2013 23:36 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Schrijffout van Bays, hij bedoelde het Viva-forum.
ik verwacht zo wel een link naar de smeekbede van de uitbater van het fuckdehuizenmarkt en fuck danny forumquote:Op zaterdag 9 november 2013 23:37 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Zit ik daar ook???
Zal wel in een dronken bui geweest zijn dan!
Niet op mijn rtl4quote:Op zaterdag 9 november 2013 23:39 schreef Bayswater het volgende:
Sjezus op RTL4 nu een item over de huizenmarkt
Als dat geen bel op de bodem is, weet ik het nietquote:Op zaterdag 9 november 2013 23:39 schreef Bayswater het volgende:
Sjezus op RTL4 nu een item over de huizenmarkt
Duh. Bays heeft het uiteraard over de interactieve RTL4.quote:
Wat is dat, de "interactieve RTL4"?quote:Op zaterdag 9 november 2013 23:42 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Duh. Bays heeft het uiteraard over de interactieve RTL4.
waar je selectief uit kunt quoten natuurlijk, joh je bent volleerd kunstenaarquote:Op zaterdag 9 november 2013 23:43 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Wat is dat, de "interactieve RTL4"?
Vraag je huisbaas of die antenne van het dak af mag, en dat je coax of glasvezel krijgt.quote:
Ik heb coax. Maar old-school analoog, dus niet digitaal (was gratis bij m'n internetabbo).quote:Op zaterdag 9 november 2013 23:44 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Vraag je huisbaas of die antenne van het dak af mag, en dat je coax of glasvezel krijgt.
Poep doet schijten, meer kan ik van de bagger tot nu toe niet maken, alle drogposts omtrent coax ten spijt.quote:Op zaterdag 9 november 2013 23:46 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Ik heb coax. Maar old-school analoog, dus niet digitaal (was gratis bij m'n internetabbo).
Kijk eigenlijk zelden teevee, maar voor een huizenmarktitem zet ik hem wel ff aan.
Mja, dan zie jij dus niet wat Bays kan zien. Beetje hetzelfde als de HRA zeg maar.quote:Op zaterdag 9 november 2013 23:46 schreef hpeopjes het volgende:
Ik heb coax. Maar old-school analoog, dus niet digitaal (was gratis bij m'n internetabbo).
Kijk eigenlijk zelden teevee, maar voor een huizenmarktitem zet ik hem wel ff aan.
Kijk alleen een beetje vrijdag soms, zaterdag wel, doordeweeks kom ik er niet aan toe. Neem wel op voor het weekend, Expeditie Robinson en zit nu in de serie Hannibal, nog niet op tv geweest hier, soort Dexter,quote:Op zaterdag 9 november 2013 23:46 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Ik heb laatst "De Prooi" zitten kijken. Leek me wel aardig, maar viel eigenlijk toch een beetje tegen. Verder soms Pauw en Witteman, maar alleen als ik niet kan slapen.quote:Op zaterdag 9 november 2013 23:49 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Kijk alleen een beetje vrijdag soms, zaterdag wel, doordeweeks kom ik er niet aan toe. Neem wel op voor het weekend, Expeditie Robinson en zit nu in de serie Hannibal, nog niet op tv geweest hier, soort Dexter,
Zoals zo vaak haal je weer oorzaak en gevolg door elkaar.quote:Op zaterdag 9 november 2013 23:51 schreef hpeopjes het volgende:
Verder soms Pauw en Witteman, maar alleen als ik niet kan slapen.
Ik kan niet slapen van Pauw en Witteman?quote:Op zaterdag 9 november 2013 23:52 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Zoals zo vaak haal je weer oorzaak en gevolg door elkaar.
Vraag je psych om gedegen midicatie. Mag zo onderhand wel, complex. En anders ondersteunen we het hier wel.quote:Op zaterdag 9 november 2013 23:53 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Ik kan niet slapen van Pauw en Witteman?
Dat is niks om je voor te schamen hoor, als ik het (bij gebrek aan interactieve RTL4 bv) zou moeten kijken kan ik ook niet slapen.quote:Op zaterdag 9 november 2013 23:53 schreef hpeopjes het volgende:
Ik kan niet slapen van Pauw en Witteman?
Maareh nee, ik ben geen clone van hem. Iedereen die sceptisch is over snelle opleving van de huizenmarkt wordt hier als clone van één persoon afgeschilderd?quote:Op zaterdag 9 november 2013 21:40 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Met die fictieve situatie zijn alleen het een hoop starters die verder dan twee jaar na afstuderen op weg zijn het niet mee eens. Sorry voor de boodschap, complex.
Is hier niet iedereen sceptisch over de bubbel?quote:Op zondag 10 november 2013 09:21 schreef OngeschiktX het volgende:
Wordt er nu gesuggereerd dat ik een clone zou zijn van complex-nogwat of xeno-nogwat? Ik snap nu deze post dan ook pas:
[..]
Maareh nee, ik ben geen clone van hem. Iedereen die sceptisch is over snelle opleving van de huizenmarkt wordt hier als clone van één persoon afgeschilderd?
Er is een groot verschil tussen skeptisch en onrealistisch.quote:Op zondag 10 november 2013 10:14 schreef pfaf het volgende:
[..]
Is hier niet iedereen sceptisch over de bubbel?
Je richt me nu mij neem ik aan.quote:Op zondag 10 november 2013 13:33 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Er is een groot verschil tussen skeptisch en onrealistisch.
Als 'de starter' iemand is die net van school is, nagenoeg geen druppel gespaard of bewezen heeft, maar die wel verwacht dat ie met twee vingers in de neus effe een eensgezinswoning kan kopen, dan is dat onrealistisch. Dat was onrealistisch 100 jaar geleden, dat was het 50 jaar geleden, dat was het 20 jaar geleden, dat is het nu, en dat is het over 20-50-100 jaar vanaf nu nog steeds.
De echte bubbel zit 'm in de absurde verwachtingen. Dat heeft niks met de starter heeft het moeilijk te maken. Ik ben nogal skeptisch over de houdbaarheid van die laatste claim
Salaris verhogen zou veel meer nut hebben. Van 1000 euro meer jaarsalaris kun je ongeveer 5000 meer lenenquote:Op zondag 10 november 2013 13:58 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
Je richt me nu mij neem ik aan.
Je vind dus dat 46k inkomen met 35k spaargeld niet voldoende is om een eensgezinwoning te kopen? Klopt dat?
Daar ben ik het mee eens, want dat blijkt inderdaad het geval te zijn. Ik ben nu van plan om zo'n 50-60k spaargeld op te bouwen. Vind je dat wel verstandig?
Maar de explosie van huizenprijzen, opgedreven door een falende overheid is wel een bubbel.quote:Op zondag 10 november 2013 13:33 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Er is een groot verschil tussen skeptisch en onrealistisch.
Als 'de starter' iemand is die net van school is, nagenoeg geen druppel gespaard of bewezen heeft, maar die wel verwacht dat ie met twee vingers in de neus effe een eensgezinswoning kan kopen, dan is dat onrealistisch. Dat was onrealistisch 100 jaar geleden, dat was het 50 jaar geleden, dat was het 20 jaar geleden, dat is het nu, en dat is het over 20-50-100 jaar vanaf nu nog steeds.
De echte bubbel zit 'm in de absurde verwachtingen. Dat heeft niks met de starter heeft het moeilijk te maken. Ik ben nogal skeptisch over de houdbaarheid van die laatste claim
Buiten de Randstad kan dat overigens prima hoor.quote:Op zondag 10 november 2013 13:58 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
Je vind dus dat 46k inkomen met 35k spaargeld niet voldoende is om een eensgezinwoning te kopen? Klopt dat?
Daar ben ik het mee eens, want dat blijkt inderdaad het geval te zijn. Ik ben nu van plan om zo'n 50-60k spaargeld op te bouwen. Vind je dat wel verstandig?
En kan je me uitleggen wat je bedoelt met geen druppel bewezen? Moet je eerst iets bewijzen voor je een huis mag/moet kunnen kopen? En vanwaar dat twee vingers in de neus? Bedoel je dat ik meer moeite moet doen, zo ja op welke manier?
Je valt me erg aan, zonder duidelijk te zijn wat je bedoelt.
Je zou idd een eind moeten komen. Het zal niet de grootste eensgezinswoning op de beste locatie zijn maar ook geen krot in de slechtste buurten van de stad.quote:Op zondag 10 november 2013 14:12 schreef pfaf het volgende:
[..]
Buiten de Randstad kan dat overigens prima hoor.
Minder aannemenquote:Op zondag 10 november 2013 13:58 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
En kan je me uitleggen wat je bedoelt met geen druppel bewezen? Moet je eerst iets bewijzen voor je een huis mag/moet kunnen kopen? En vanwaar dat twee vingers in de neus? Bedoel je dat ik meer moeite moet doen, zo ja op welke manier?
Je valt me erg aan, zonder duidelijk te zijn wat je bedoelt.
Bedoel je dat overal ter wereld overheden (die we zelf verkiezen) falen? Of is wijzen naar de overheid een veel te gemakkelijke optie? Me dunkt dat we juist een huizendal hebben door een falende disfunctionele overheid. Lijkt me een mooie kans ervan te profiterenquote:Op zondag 10 november 2013 14:10 schreef pfaf het volgende:
[..]
Maar de explosie van huizenprijzen, opgedreven door een falende overheid is wel een bubbel.
Er is een regel bij t bieden op een huis: als je NIET uitgelachen wordt dan heb je teveel geboden. Dus je kan jezelf liever belachelijk maken dan veel te veel geld betalen lijkt me. De verkoper zie je daarna nooit meer, jij betaalt er wel de rest van je leven voor.quote:Op donderdag 14 november 2013 10:08 schreef Legatus het volgende:
Als starter op de arbeidsmarkt en woningmarkt orienteer ik mij nu op appartementen (in Leiden) met een vraagprijs van tussen de 125k en 150k.
Nu ben ik niet zo'n held in afdingen, doe dat echt nooit. Maar als ik zo de verhalen om mij heen hoor en lees, ben ik een dief van mij eigen portomonnee als ik netjes de vraagprijs ga betalen.
Ik heb nu een twee appartementen in mijn vizier met de volgende vraagprijzen: 1. 150.000 (oorspronkelijk 160.000); 2. 139.500 (was 160.000).
Beide appartementen staan (volgens funda) al meer dan 6 maanden te koop.
Zou ik bijv bij nr. 1 kunnen beginnen met een openingsbod van 125.000 (of maak ik mijzelf daarmee compleet belachelijk?). Uiteindelijk ben ik wel bereid om er circa 135k voor te betalen.
Bij nr. 2 zit denk ik wel minder rek in (is al reeds 20k gedaald), maar 130.000 zou ik dan wel een mooie prijs vinden, maar vind het lastig om een openingsbod te bepalen.
Er is maar een echte regel bij het bieden, en dat is niet teveel naar vraagprijzen kijken, maar naar naar een redelijke prijs voor een woning in combinatie met wat jij wil en kan betalen. Dus niet 20% bieden onder een scherpe prijs, en niet 20% bieden onder een prijs die 40% te hoog is.quote:Op donderdag 14 november 2013 10:21 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Er is een regel bij t bieden op een huis: als je NIET uitgelachen wordt dan heb je teveel geboden. Dus je kan jezelf liever belachelijk maken dan veel te veel geld betalen lijkt me. De verkoper zie je daarna nooit meer, jij betaalt er wel de rest van je leven voor.
Ik twijfelde om die info ook gelijk te geven, maar heb ook al research gedaan naar de cijfers. Beiden appartement liggen in buurten waar het gemiddeld besteedbaar inkomen hoger is dan het gemiddelde Leidse besteedbare inkomen.quote:Op donderdag 14 november 2013 10:41 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
De rek zit 'm niet in hoeveel de vraagprijs verlaagd is, maar in hoeverre de vraagprijs zich tot de gebruikelijke verkoopprijzen verhouden, zeker in het lagere segment in de randstad.
Kijk eens naar prijzen per m2 gebruikoppervlak van recent verkochte vergelijkbare panden in de buurt. Dat is een redelijk aardige maatstaf waar je ongeveer op zou kunnen uitkomen, daar kan je dan wat onder gaan zitten. Dat kun wellicht ook argumenten aan ontlenen voor een lager bod, anders dan 'ik wil graag uitgelachen worden, want anders vinden ze op FOK! dat ik een watje ben'.
Probeer ook eens te traceren wie de verkoper is, waarom ie het wil verkopen (haast/geen haast, nou ja, kennelijk geen haast gezien de verkooptermijn), praat eens met buren wat voor iemand de verkoper is, dan heb je ook een beter idee hoe scherp je aan de wind kan zeilen.
Er staan zoveel huizen te koop in Nederland dat er altijd wel mensen tussen zitten die van hun huis af moeten omdat ze bv. gescheiden zijn of werkloos zijn geworden. Dat soort mensen moeten uiteindelijk wel je aanbod accepteren. Dus als je geen haast hebt zou ik gewoon de komende 2 jaar belachelijk gaan bieden op huizen die je kunt betalen.quote:Op donderdag 14 november 2013 10:08 schreef Legatus het volgende:
Als starter op de arbeidsmarkt en woningmarkt orienteer ik mij nu op appartementen (in Leiden) met een vraagprijs van tussen de 125k en 150k.
Nu ben ik niet zo'n held in afdingen, doe dat echt nooit. Maar als ik zo de verhalen om mij heen hoor en lees, ben ik een dief van mij eigen portomonnee als ik netjes de vraagprijs ga betalen.
Ik heb nu een twee appartementen in mijn vizier met de volgende vraagprijzen: 1. 150.000 (oorspronkelijk 160.000); 2. 139.500 (was 160.000).
Beide appartementen staan (volgens funda) al meer dan 6 maanden te koop.
Zou ik bijv bij nr. 1 kunnen beginnen met een openingsbod van 125.000 (of maak ik mijzelf daarmee compleet belachelijk?). Uiteindelijk ben ik wel bereid om er circa 135k voor te betalen.
Bij nr. 2 zit denk ik wel minder rek in (is al reeds 20k gedaald), maar 130.000 zou ik dan wel een mooie prijs vinden, maar vind het lastig om een openingsbod te bepalen.
ik heb ook wel eens huizen gezien van mensen die failliet gaan met het bedrijf en de bank zet het dan heel erg scherp in de verkoopquote:Op donderdag 14 november 2013 12:50 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Er staan zoveel huizen te koop in Nederland dat er altijd wel mensen tussen zitten die van hun huis af moeten omdat ze bv. gescheiden zijn of werkloos zijn geworden. Dat soort mensen moeten uiteindelijk wel je aanbod accepteren. Dus als je geen haast hebt zou ik gewoon de komende 2 jaar belachelijk gaan bieden op huizen die je kunt betalen.
En wil je per se in die wijk in Leiden wonen? Misschien vind je in een aangrenzende wijk wel veel meer m2 voor je geld.
Zelf heb ik de intentie om binnen 2 maanden te verhuizenquote:Op donderdag 14 november 2013 12:50 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Er staan zoveel huizen te koop in Nederland dat er altijd wel mensen tussen zitten die van hun huis af moeten omdat ze bv. gescheiden zijn of werkloos zijn geworden. Dat soort mensen moeten uiteindelijk wel je aanbod accepteren. Dus als je geen haast hebt zou ik gewoon de komende 2 jaar belachelijk gaan bieden op huizen die je kunt betalen.
En wil je per se in die wijk in Leiden wonen? Misschien vind je in een aangrenzende wijk wel veel meer m2 voor je geld.
Er is geen magisch percentage, ik zou ook even bij het kadaster kijken voor hoeveel de verkopers het huis gekocht hebben en voor hoeveel vergelijkbare huizen verkocht worden in de buurt.quote:Op donderdag 14 november 2013 14:56 schreef Legatus het volgende:
[..]
Zelf heb ik de intentie om binnen 2 maanden te verhuizenDus er is een zekere haast bij en ik kan het ook betalen, kan een hypotheek krijgen tot ongeveer 330k (tezamen met partner), vind het echter gewoon zonde om teveel te betalen als t niet nodig is.
Het gaat me dus om t principe.Wil gewoon een beetje peilen hoeveel er af te dingen valt in het prijssegment tot <150k.
Want bij een huis van 250k zal een startbod van 25k eronder minder hard overkomen dan 25k lager bij vraagprijs van 150k, of niet? Dat vraag ik mij dus af.
Is er soort magisch percentage bij onderhandelinngen, max 10% of 15%? Uiteraard snap ik dat dat van de omstandigheden van het geval afhangt.
Heb je de vorige verkoopprijzen al opgevraagd bij het kadaster? Kan per SMS, weet je in ieder geval wat de verkoper gefinancierd heeft. En wanneer zijn ze hiervoor verkocht? 2006 of 2010? Ook van belang.quote:Op donderdag 14 november 2013 14:56 schreef Legatus het volgende:
[..]
Zelf heb ik de intentie om binnen 2 maanden te verhuizenDus er is een zekere haast bij en ik kan het ook betalen, kan een hypotheek krijgen tot ongeveer 330k (tezamen met partner), vind het echter gewoon zonde om teveel te betalen als t niet nodig is.
Het gaat me dus om t principe.Wil gewoon een beetje peilen hoeveel er af te dingen valt in het prijssegment tot <150k.
Want bij een huis van 250k zal een startbod van 25k eronder minder hard overkomen dan 25k lager bij vraagprijs van 150k, of niet? Dat vraag ik mij dus af.
Is er soort magisch percentage bij onderhandelinngen, max 10% of 15%? Uiteraard snap ik dat dat van de omstandigheden van het geval afhangt.
quote:UNIVERSITEIT NL
Waar is de woningmarkt uit de bocht gevlogen? En wat heeft de politiek daar mee te maken? Professor Barbara Baarsma analyseert de crisis op de huizenmarkt vanuit haar vakgebied: de beleidseconomie
Via VK
Deze vooringenomen mevrouw moet maar eens gaan kijken in landen waar wel een commerciele huurmarkt voor middeninkomens (en geen huurbescherming, die vergeet ze heel handigquote:Op vrijdag 15 november 2013 12:16 schreef opgebaarde het volgende:
Iemand al bekeken en beluisterd?
[..]
Ik heb ook wel eens gehoord dat mensen op 'honderd' huizen de helft van de vraagprijs bieden en dan uiteindelijk prijs hebben.quote:Op donderdag 14 november 2013 15:50 schreef eriksd het volgende:
[..]
Heb je de vorige verkoopprijzen al opgevraagd bij het kadaster? Kan per SMS, weet je in ieder geval wat de verkoper gefinancierd heeft. En wanneer zijn ze hiervoor verkocht? 2006 of 2010? Ook van belang.
10% lijkt mij uiteindelijk een redelijk streven. Dan moet je openingsbod zo rond de 15% zitten. Let wel, voor een huis waar nu enorm veel lucht in zit kan er meer af. Is het recent verkocht, wordt het een ander verhaal.
ik zou niet bieden op woningen die je eigenlijk niet wiltquote:Op vrijdag 15 november 2013 12:48 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik heb ook wel eens gehoord dat mensen op 'honderd' huizen de helft van de vraagprijs bieden en dan uiteindelijk prijs hebben.
Nou, je 'ik heb wel eens gehoord' stelling is vrij belachelijk. Of dat uitmaakt?quote:Op vrijdag 15 november 2013 12:48 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik heb ook wel eens gehoord dat mensen op 'honderd' huizen de helft van de vraagprijs bieden en dan uiteindelijk prijs hebben.
En maakt het uiteindelijk uit of het belachelijk is of niet?
Ach, wat heeft dat voor nut. Een huis koop je om te wonen, niet om een geldelijke overwinning te behalen.quote:Op vrijdag 15 november 2013 12:48 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
En maakt het uiteindelijk uit of het belachelijk is of niet?
Ach ja, 400.000 of 200.000 euro, wat maakt het uit hè...quote:Op vrijdag 15 november 2013 13:49 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ach, wat heeft dat voor nut. Een huis koop je om te wonen, niet om een geldelijke overwinning te behalen.
Dat zeg ik toch niet? Koop jij een huis afhankelijk van meer factoren of puur de gedachte dat je lekker hebt bespaard?quote:Op vrijdag 15 november 2013 13:53 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ach ja, 400.000 of 200.000 euro, wat maakt het uit hè...
Ah, ik dacht dat hij een grap maakte. Maar hij meent het dus?quote:Op vrijdag 15 november 2013 13:26 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Nou, je 'ik heb wel eens gehoord' stelling is vrij belachelijk. Of dat uitmaakt?
het idee dat je een huis hebt om in te wonen is niet bij iedereen hier echt doorgedrongen Erikquote:Op vrijdag 15 november 2013 14:02 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch niet? Koop jij een huis afhankelijk van meer factoren of puur de gedachte dat je lekker hebt bespaard?
Ja, natuurlijk meen ik het. Het is toch algemeen bekend dat e notoire onderbieders zijn, die zo nu en dan succes hebben?quote:Op vrijdag 15 november 2013 14:12 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ah, ik dacht dat hij een grap maakte. Maar hij meent het dus?
Ja en er zijn ook mensen die hun huis tegen een belachelijk hoog en dus onrealistisch bedrag te koop zettenquote:Op vrijdag 15 november 2013 14:22 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk meen ik het. Het is toch algemeen bekend dat e notoire onderbieders zijn, die zo nu en dan succes hebben?
Het zal een combinatie van factoren zijn natuurlijk. Maar een goede deal maken, kan nooit kwaad.quote:Op vrijdag 15 november 2013 14:02 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch niet? Koop jij een huis afhankelijk van meer factoren of puur de gedachte dat je lekker hebt bespaard?
Dat iemand die twijfels over 'of het belachelijk over komt om laag te bieden', daar niet eens over moet nadenken. Je biedt gewoon zo laag als je zelf wil, boeit het wat een ander daar van denkt. Laat ook vooral niet merken dat je het huis graag wil.quote:Op vrijdag 15 november 2013 14:23 schreef opgebaarde het volgende:
helijk hoog en dus onrealistisch bedrag te koop zetten
Wat is je punt?
Schaduwofferte heet datquote:Op vrijdag 15 november 2013 13:26 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Ik ga maar eens een mass email aanmaken waarbij ik op alle 360.000 panden op funda een bod van 20% doe. Moeten er toch zeker vijf blijven plakken![]()
100 keer de helft voor noppes bieden, kan jij je tijd niet wat beter besteden?quote:Op vrijdag 15 november 2013 14:25 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Dat iemand die twijfels over 'of het belachelijk over komt om laag te bieden', daar niet eens over moet nadenken. Je biedt gewoon zo laag als je zelf wil, boeit het wat een ander daar van denkt. Laat ook vooral niet merken dat je het huis graag wil.
En 100 keer de helft bieden is veel leuker dan twee keer lopen stressen of je 10% onder de prijs moet gaan zitten of 15%...
Het is algemeen bekend dat dit soort praatjes het goed doen op het wereldwijde net, maar dat de kans dat je op weg naar de Albert Heijn Bigfoot tegenkomt groter is - en realistischer. Doe Biggie de groeten van me als je 'm tegenkomt, overigens.quote:Op vrijdag 15 november 2013 14:22 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk meen ik het. Het is toch algemeen bekend dat e notoire onderbieders zijn, die zo nu en dan succes hebben?
Ieder z'n meug hè.quote:Op vrijdag 15 november 2013 14:29 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
100 keer de helft voor noppes bieden, kan jij je tijd niet wat beter besteden?
Als je daar je plezier uit moet halen, dan gaat er toch wat mis.
Als ik even zin kan maken, zal ik volgend weekend eens 100 keer een bod doen op Funda. Kan dat eigenlijk zomaar anoniem, of moet ik daarvoor moeilijk doen en bewijzen dat ik het kan betalen?quote:Op vrijdag 15 november 2013 14:31 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Het is algemeen bekend dat dit soort praatjes het goed doen op het wereldwijde net, maar dat de kans dat je op weg naar de Albert Heijn Bigfoot tegenkomt groter is - en realistischer. Doe Biggie de groeten van me als je 'm tegenkomt, overigens.
Zou is de toekomstige vorm van als.quote:Op vrijdag 15 november 2013 14:32 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ieder z'n meug hè.
Neem het niet zo letterlijk, ik heb dat niet zelf gedaan. Ik zou het liever doen, dan lopen malen over een paar procent.
Ja, en?quote:Op vrijdag 15 november 2013 14:33 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Zou is de toekomstige vorm van als.
Als je het niet kan betalen doe je toch 95%? Succes gegarandeerd. Post je hier een lijstje van de biedingen en het antwoord?quote:Op vrijdag 15 november 2013 14:33 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Als ik even zin kan maken, zal ik volgend weekend eens 100 keer een bod doen op Funda. Kan dat eigenlijk zomaar anoniem, of moet ik daarvoor moeilijk doen en bewijzen dat ik het kan betalen?
95% van de vraagprijs? Wat heb ik daar aan?quote:Op vrijdag 15 november 2013 14:35 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Als je het niet kan betalen doe je toch 95%? Succes gegarandeerd. Post je hier een lijstje van de biedingen en het antwoord?
Ik had niet de indruk dat wat je post ergens toe leidt waar je wat aan hebt. Noch dat dat de bedoeling was. Bied een appel en een ei. Niet teveel panden kopen van het weekend he, dat is zo vervelend als je maandag wakker wordt met twintig koopcontracten om je heen.quote:Op vrijdag 15 november 2013 14:36 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
95% van de vraagprijs? Wat heb ik daar aan?
Zit je dan met je huis in Zundert noord voor een goede prijs. En een lol dat je hebt.quote:Op vrijdag 15 november 2013 14:23 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Het zal een combinatie van factoren zijn natuurlijk. Maar een goede deal maken, kan nooit kwaad.
Dat je het koopt om in te wonen, staat daar volledig los van, want dat lijkt me evident.
Heel veel constructiefs komt er van jouw kant ook niet op papier.quote:Op vrijdag 15 november 2013 14:46 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Ik had niet de indruk dat wat je post ergens toe leidt waar je wat aan hebt. Noch dat dat de bedoeling was. Bied een appel en een ei. Niet teveel panden kopen van het weekend he, dat is zo vervelend als je maandag wakker wordt met twintig koopcontracten om je heen.
Lees je wel wat ik schrijf? Je biedt toch niet op een huis dat je niet wilt?quote:Op vrijdag 15 november 2013 14:47 schreef eriksd het volgende:
[..]
Zit je dan met je huis in Zundert noord voor een goede prijs. En een lol dat je hebt.
Laat je geestesziek verklaren, dan kun je overal onderuit.quote:Op vrijdag 15 november 2013 14:51 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Heel veel constructiefs komt er van jouw kant ook niet op papier.
Ik vraag simpelweg: kun je lukraak bieden op Funda, zonder ergens aan vast te zitten en zonder één cent te hoeven uitgeven?
Wat is dit dan voor experiment? Het hele doel van deze exercitie ontgaat mij.quote:Op vrijdag 15 november 2013 14:52 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Lees je wel wat ik schrijf? Je biedt toch niet op een huis dat je niet wilt?
(behalve als experiment)
quote:Op vrijdag 15 november 2013 15:00 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Laat je geestesziek verklaren, dan kun je overal onderuit.
quote:Heel veel constructiefs komt er van jouw kant ook niet op papier
Achterhalen wat het slagingspercentage is van onderbieden.quote:Op vrijdag 15 november 2013 15:02 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wat is dit dan voor experiment? Het hele doel van deze exercitie ontgaat mij.
Google maar eens op handelsonbekwaam en verbintenissenrechtquote:
Ja, dat geloof ik allemaal wel.quote:Op vrijdag 15 november 2013 15:19 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Google maar eens op handelsonbekwaam en verbintenissenrecht
Dit topic wordt veel te serieus genomen.quote:Op vrijdag 15 november 2013 15:31 schreef opgebaarde het volgende:
Het is geen halfje wit of product van de kringloopwinkel Albert
Ik ga even in mijn arm snijden, misschien tot straks
Wát? Meen je dat serieus? Zo iemand heb ik nog nooit mee gemaakt. Iedereen in mijn omgeving is na een afgeslagen bod zo van stuk dat ze een week nodig hebben om te herstellen van de teleurstelling en jij biedt graag in de rondte weg? Wil je die huizen eigenlijk wel eens hebben?quote:Op vrijdag 15 november 2013 14:25 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
En 100 keer de helft bieden is veel leuker dan twee keer lopen stressen of je 10% onder de prijs moet gaan zitten of 15%...
Wanneer je veeeeel potentiële huizen hebt, waar je wel in zou willen wonen.quote:Op vrijdag 15 november 2013 17:34 schreef pfaf het volgende:
[..]
Wát? Meen je dat serieus? Zo iemand heb ik nog nooit mee gemaakt. Iedereen in mijn omgeving is na een afgeslagen bod zo van stuk dat ze een week nodig hebben om te herstellen van de teleurstelling en jij biedt graag in de rondte weg? Wil je die huizen eigenlijk wel eens hebben?
zo ken ik er ook wel een paar , iemand hier die ik ken zit al twee jaar te wachten op een koper om naar de filipijnen te kunnen gaan, heeft daar al een huis en kennissen, die zit op hete kolen en een paar vechtscheidingenquote:Op zaterdag 16 november 2013 08:48 schreef Pap89 het volgende:
[..]
Wanneer je veeeeel potentiële huizen hebt, waar je wel in zou willen wonen.
Dan is "asociaal" bieden, eerder slim.
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Zo zijn er hier ook een paar situaties, man van 80 wil met z'n vrouw naar appartement, appartement gekocht. Vrouw overlijdt, man heeft dubbele lasten.
Dat is nu al 2 jaar zo.
Die zal iig nog wel een tegenbod willen doen/overwegen op een lage bieding.
Tuurlijk, maar ik ageer tegen de achteloosheid die Lemans24 schijnbaar heeft en waarvan hij denkt dat iedereen die heeft. Op het moment dat je op een huis biedt begint er toch van alles te kriebelen? Ga je elke uur van de dag even de foto's bekijken, zie je je mogelijk toekomstige kinderen er lopen, stel je je voor wat je komende jaren eventueel wilt veranderen, et cetera. Ik zie niet hoe die werkelijkheid (die echt niet alleen de mijne is, maar door iedereen in mijn omgeving gedeeld wordt) rijmt met willekeurig en absurd laag bieden...quote:Op zaterdag 16 november 2013 08:48 schreef Pap89 het volgende:
[..]
Wanneer je veeeeel potentiële huizen hebt, waar je wel in zou willen wonen.
Dan is "asociaal" bieden, eerder slim.
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Zo zijn er hier ook een paar situaties, man van 80 wil met z'n vrouw naar appartement, appartement gekocht. Vrouw overlijdt, man heeft dubbele lasten.
Dat is nu al 2 jaar zo.
Die zal iig nog wel een tegenbod willen doen/overwegen op een lage bieding.
Ach, zal het niet gewoon getroll zijn?quote:Op zaterdag 16 november 2013 11:34 schreef pfaf het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar ik ageer tegen de achteloosheid die Lemans24 schijnbaar heeft en waarvan hij denkt dat iedereen die heeft. Op het moment dat je op een huis biedt begint er toch van alles te kriebelen? Ga je elke uur van de dag even de foto's bekijken, zie je je mogelijk toekomstige kinderen er lopen, stel je je voor wat je komende jaren eventueel wilt veranderen, et cetera. Ik zie niet hoe die werkelijkheid (die echt niet alleen de mijne is, maar door iedereen in mijn omgeving gedeeld wordt) rijmt met willekeurig en absurd laag bieden...
LOL serieus??? Kijk jij er echt zo naar?quote:Op zaterdag 16 november 2013 11:34 schreef pfaf het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar ik ageer tegen de achteloosheid die Lemans24 schijnbaar heeft en waarvan hij denkt dat iedereen die heeft. Op het moment dat je op een huis biedt begint er toch van alles te kriebelen? Ga je elke uur van de dag even de foto's bekijken, zie je je mogelijk toekomstige kinderen er lopen, stel je je voor wat je komende jaren eventueel wilt veranderen, et cetera.
Hij haalt verhalen van mensen die dicht bij hem staan erbij.quote:Op zaterdag 16 november 2013 13:07 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
LOL serieus??? Kijk jij er echt zo naar?
Dan ben je of nog piepjong, of heb je gewoon nog geen drol meegemaakt in je leven, denk ik dan.
300 stuks denk ik. Gemiddeld 80% onder de vraagprijs. Minimaal.quote:Op zaterdag 16 november 2013 13:35 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hij haalt verhalen van mensen die dicht bij hem staan erbij.
Jij daarentegen hebt het over het algemeen alleen over je ouders en hun onroerendgoed ervaringen...
Hoeveel huizen heb jij gekocht, is het al 1? Met je denigrerende opmerking doe je alsof het er al minimaal drie zijn en dan nog...
Er zijn ook genoeg ouderen die wegdromen omwille van een idealistisch plaatje tot de koude douche, en jongeren die juist heel nuchter zijn, een aantal huizen selecteren die voldoen aan de wensen en daarmee aan de slag gaan.quote:Op zaterdag 16 november 2013 13:07 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
LOL serieus??? Kijk jij er echt zo naar?
Dan ben je of nog piepjong, of heb je gewoon nog geen drol meegemaakt in je leven, denk ik dan.
quote:http://www.nu.nl/economie(...)ocht-in-oktober.html
Meer woningen verkocht in oktober
In oktober zijn 16,7 procent meer woningen verkocht dan in dezelfde periode vorig jaar. Ook vergeleken met september 2013 is er sprake van een stijging, namelijk 6,9 procent.
Dat blijkt uit cijfers van het Kadaster, dat in oktober 9.929 verkochte woningen registreerde.
Vooral vrijstaande woningen werden in oktober meer verkocht, een stijging van 22,5 procent in vergelijking met vorig jaar. De toename is het kleinst bij tussenwoningen, namelijk 16 procent.
In vergelijking met september dit jaar is de grootste stijging te zien bij appartementen (11,9 procent) en de kleinste stijging wederom bij tussenwoningen (3,5 procent).
Zeeland
In alle provincies is een toename van het aantal verkochte woningen te zien in vergelijking met vorig jaar. In Zeeland werden maar liefst 41 procent meer woningen verkocht. In vergelijking met september laat enkel Flevoland geen stijging zien.
In oktober vonden 197 executieveilingen plaats, een daling van 12,4 procent in vergelijking met vorig jaar. Het aantal geregistreerde hypotheken nam met 4,9 procent toe.
Het Kadaster registreert de verkoop op het moment dat bij de notaris de overdracht plaatsvindt. Dit in tegenstelling tot de Nederlandse Vereniging van Makelaars (NVM), die uitgaat van het moment dat de ontbindende voorwaarden in de koopakte verlopen, wat een paar maanden eerder is.
Ger Hukker, voorzitter van de NVM, sprak in oktober de verwachting uit dat het aantal verkochte woningen in heel 2013 iets lager zal komen te liggen ten opzichte van vorig jaar.
quote:Op maandag 18 november 2013 10:08 schreef poemojn het volgende:
Het gaat goed met de huizenmarkt!!!!!!!!![]()
![]()
De huizenmarkt in Londen gaat nu als een dolle. Dat dat niet houdbaar is ziet iedereen. De banken zijn hier grotendeels al in staatshanden of met staatsgaranties overeind gehouden. Dat zal dus ook wel loslopen met dat omvallen.quote:Op maandag 18 november 2013 10:51 schreef Blik het volgende:
De huizenmarkt kan hier niet veel meer klappen, dat de banken een flinke opdonder gaan krijgen hoor je van meer mensen zoals o.a. Joris Luijendijk.
Overigens kan de huizenmarkt dan natuurlijk ook compleet stil komen te staan, als de banken omvallen
De impact van het omvallen van een zakenbank als Lehman Brothers had ook een enorme impact, datzelfde gebeurt natuurlijk ook als één of meerdere grotere zakenbanken uit London omvallen. Dan heeft het alsnog een flinke impact op de staatsfinanciën en dus een grote impact op ons allesquote:Op maandag 18 november 2013 10:55 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De huizenmarkt in Londen gaat nu als een dolle. Dat dat niet houdbaar is ziet iedereen. De banken zijn hier grotendeels al in staatshanden of met staatsgaranties overeind gehouden. Dat zal dus ook wel loslopen met dat omvallen.
Aantal huizen verkocht (lopend gemiddelde over 12 maanden):quote:Op maandag 18 november 2013 10:08 schreef poemojn het volgende:
Het gaat goed met de huizenmarkt!!!!!!!!![]()
![]()
Dik herstel man!quote:Op maandag 18 november 2013 12:56 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Aantal huizen verkocht (lopend gemiddelde over 12 maanden):
[ afbeelding ]
Altijd fijn, zo'n grafiek waarbij de as niet netjes op 0 begint.....quote:Op maandag 18 november 2013 12:56 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit grafiekje is niet zo interessant, leuker is het om 2012 en 2013 uit te zetten als aparte lijnen in een grafiek (per maand en cumulatief). Dan kan je ook de seizoenswisselingen beter volgen.quote:Op maandag 18 november 2013 12:56 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Tja, je wilt manipulatief handelen of je wilt het nietquote:Op maandag 18 november 2013 13:05 schreef nikao het volgende:
[..]
Altijd fijn, zo'n grafiek waarbij de as niet netjes op 0 begint.....
Hoezo? Wil je nog meer bewijs zien dat er van herstel nog láááng geen sprake is?quote:Op maandag 18 november 2013 13:08 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dit grafiekje is niet zo interessant, leuker is het om 2012 en 2013 uit te zetten als aparte lijnen in een grafiek (per maand en cumulatief). Dan kan je ook de seizoenswisselingen beter volgen.
Ik wil graag een grafiekje zien waar we misschien nog iets van kunnen leren.quote:Op maandag 18 november 2013 13:10 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Hoezo? Wil je nog meer bewijs zien dat er van herstel nog láááng geen sprake is?
Dat zou kunnen inderdaad. Maar er is natuurlijk wel veel gebeurd om de balansen van de Nederlandse banken te verbeteren de afgelopen jaren.quote:Op maandag 18 november 2013 12:42 schreef Blik het volgende:
[..]
De impact van het omvallen van een zakenbank als Lehman Brothers had ook een enorme impact, datzelfde gebeurt natuurlijk ook als één of meerdere grotere zakenbanken uit London omvallen. Dan heeft het alsnog een flinke impact op de staatsfinanciën en dus een grote impact op ons alles
Er is niks "netjes" aan "op 0 beginnen". Dat haalt alleen de nauwkeurigheid onderuit. Tenzij je je graag laat manipuleren door niet naar de schaalverdeling te kijken, maar dan kan je net zo goed de grafiek gewoon overslaan. Als ik op 0 begin valt de bruikbare informatie niet meer af te lezen...quote:Op maandag 18 november 2013 13:05 schreef nikao het volgende:
[..]
Altijd fijn, zo'n grafiek waarbij de as niet netjes op 0 begint.....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.censuur :O
quote:Op maandag 18 november 2013 13:45 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Als ik op 0 begin valt de bruikbare informatie niet meer af te lezen...Lol!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Een eigen kavel, een zelf-ontwerp of een helemaal zelfgebouwde woning. Het fenomeen 'zelfbouw' wordt steeds populairder in ons land. En het brengt een kentering teweeg in de sector: er wordt weer samengewerkt en meer met toekomstige bewoners gecommuniceerd. Bouwen 'vanuit de vraag' zorgt ervoor dat het monopolie op de smaak niet langer bij projectontwikkelaars en grootaannemers ligt. Zo krijgt elk huis weer een verhaal. 'Vrije kavels te koop!'
Doetie ook niet. Hooguit bodemt het aan de onderkant wat uit. Tijdelijk, tot de volgende kabinetsmaatregel.quote:Op maandag 18 november 2013 23:22 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik geloof er niet zo in dat de woningmarkt zich herstelt en de prijsdalingen langzaam stoppen..
Heb je er ook een onderbouwing voor waarom de prijzen zullen blijven dalen? Immers dat is niet bepaald realistischer dan het idee dat ze maar zullen blijven stijgen.quote:Op dinsdag 19 november 2013 07:02 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Doetie ook niet. Hooguit bodemt het aan de onderkant wat uit. Tijdelijk, tot de volgende kabinetsmaatregel.
Dat dit soort ontwikkelingen een panacee zijn voor de woningmarkt durf ik sterk te betwijfelen.quote:Op maandag 18 november 2013 20:59 schreef michaelmoore het volgende:
http://www.tvgids.nl/programma/15431344/Tegenlicht/
[..]
*Zucht* begin je nou alweer? Deze vraag heb ik onderhand al vijf keer beantwoord. En niet alleen ik.quote:Op dinsdag 19 november 2013 07:55 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Heb je er ook een onderbouwing voor waarom de prijzen zullen blijven dalen? Immers dat is niet bepaald realistischer dan het idee dat ze maar zullen blijven stijgen.
http://www.nu.nl/economie(...)hypotheekregels.htmlquote:VVD wil evaluatie hypotheekregels
De VVD vindt dat de spelregels voor de verstrekking van nieuwe hypotheken, de gedragscode hypothecaire financieringen, geëvalueerd moeten worden
Foto: ANP
"Ik vraag me af of de huidige regels nog wel van deze tijd zijn", zo laat Kamerlid Barbara Visser weten aan NU.nl
De VVD’er vraagt zich voornamelijk af of de ruimte voor maatwerk door hypotheekverstrekkers wel voldoende wordt benut.
In de gedragscode, die vanaf 2007 geldt, worden consumenten onder andere beschermd tegen overkreditering: meer lenen dan je realistisch gezien kan terugbetalen.
Een hypotheekverstrekker mag van deze regels afwijken als bijvoorbeeld al bekend is dat een nieuwe huiseigenaar in de toekomst flink meer zal gaan verdienen. De hypotheekverstrekker moet dit dan wel duidelijk aangeven en de nieuwe eigenaar moet met de risico's instemmen.
Volgens Visser wordt dit maatwerk echter niet meer voldoende geleverd, wat slecht uitpakt voor starters. "Waarom krijgt een tandarts in opleiding van 27 jaar dezelfde hypotheek als een directiesecretaresse van 48 jaar? Ik vind dat er weer meer rekening moet worden gehouden met de toekomstperspectieven van starters.
Waar jouw hele aanname op is gebaseerd is dat mensen maximale leencapaciteit nodig hebben. Ik betwijfel of dat zo is. Ik heb zelf als 24-jarige 75% geleend van wat ik kon lenen en dan nog zat ik richting de 190k. Met andere woorden: de norm is nog vrij ruim.quote:Op dinsdag 19 november 2013 09:19 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
*Zucht* begin je nou alweer? Deze vraag heb ik onderhand al vijf keer beantwoord. En niet alleen ik.
Afijn, wat dacht je van:
- verdere inperking kredietmaximum voor een hypotheek, elk jaar weer
- verdere inperking HRA
- voortaan eigen geld meenemen (de meeste schapen zijn nog niet eens in staat om een telefoontje bij elkaar te sparen, laat staan een deel van een huis)
- nog altijd verder oplopende werkloosheid
- vrijwel gelijk blijvende lonen, terwijl alles steeds duurder wordt --> steeds minder koopkracht en steeds minder ruimte om te sparen
- deflatoire spiraal op de woningmarkt zorgt er op zichzelf al voor dat mensen zolang mogelijk wachten met kopen. gewoon omdat het kan (en geld oplevert!)
Maar goed, kom jij nou zelf eens met zinnige argumenten voor jouw standpunten. Je mag dan een blauw kleurtje hebben en een hele grote mond, veel soeps heb ik je hier nog niet zien posten. Alleen maar wijzen met je vingertje, daar ben je erg goed in.
Daarnaast de volgende toevoeging; mensen moeten toch ergens wonen en de alternatieven voor koop zijn schaars.quote:Op dinsdag 19 november 2013 10:01 schreef eriksd het volgende:
[..]
Waar jouw hele aanname op is gebaseerd is dat mensen maximale leencapaciteit nodig hebben. Ik betwijfel of dat zo is. Ik heb zelf als 24-jarige 75% geleend van wat ik kon lenen en dan nog zat ik richting de 190k. Met andere woorden: de norm is nog vrij ruim.
Simpelweg omdat die tandarts-in-opleiding op dat moment dezelfde maandlasten moet betalen. Als die tandarts een paar jaar later een hoger inkomen heeft, kan-ie dat aan wonen gaan besteden.quote:Op dinsdag 19 november 2013 09:52 schreef crashbangboom het volgende:
"Waarom krijgt een tandarts in opleiding van 27 jaar dezelfde hypotheek als een directiesecretaresse van 48 jaar?"
Leuk voor je dat jij op jouw leeftijd ver bovenmodaal verdient. Maar dat geldt natuurlijk maar voor een enkeling, zeker op die leeftijd. Anders zou een modaal inkomen niet meer modaal zijn.quote:Op dinsdag 19 november 2013 10:01 schreef eriksd het volgende:
[..]
Waar jouw hele aanname op is gebaseerd is dat mensen maximale leencapaciteit nodig hebben. Ik betwijfel of dat zo is. Ik heb zelf als 24-jarige 75% geleend van wat ik kon lenen en dan nog zat ik richting de 190k. Met andere woorden: de norm is nog vrij ruim.
Je weet het verschil tussen een modaal inkomen en het gemiddelde inkomen per huishouden? Dat tweede ligt namelijk een stuk hoger dan het eerste.quote:Op dinsdag 19 november 2013 12:30 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Leuk voor je dat jij op jouw leeftijd ver bovenmodaal verdient. Maar dat geldt natuurlijk maar voor een enkeling, zeker op die leeftijd. Anders zou een modaal inkomen niet meer modaal zijn.
Op lange termijn zou het de woningmarkt wel kunnen herstructureren, maar dat is ook sterk afhankelijk van de gevoerde politiek aangaande ruimtelijke ordening.quote:Op dinsdag 19 november 2013 09:06 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat dit soort ontwikkelingen een panacee zijn voor de woningmarkt durf ik sterk te betwijfelen.
Er is echter wel een misvatting dat maatwerk voor de eerste gebruiker beter aansluit op de markt.quote:Op dinsdag 19 november 2013 17:11 schreef Reya het volgende:
[..]
Op lange termijn zou het de woningmarkt wel kunnen herstructureren, maar dat is ook sterk afhankelijk van de gevoerde politiek aangaande ruimtelijke ordening.
Ik heb de impressie - maar wellicht heb ik het bij het foute eind - dat veel 'zelfbouwers' het soort 'middle of the road'-woning bouwen dat uiteindelijk toch wel weer redelijk te verpatsen is. Bovendien zitten zelfbouwers er vaak ook vrij lang in.quote:Op dinsdag 19 november 2013 17:15 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Er is echter wel een misvatting dat maatwerk voor de eerste gebruiker beter aansluit op de markt.
Uiteindelijk staat een woning er niet voor de eerste 5 - 10 jaar dat de koper van de nieuwbouwwoning er gebruik van maakt, maar voor 30 tot 50 jaar, dan zullen zulke woningen de nieuwbouwverkopen wellicht stimuleren, maar door specifieke beslissingen van eerste gebruikers na verloop van tijd minder courant blijken.
Ik heb het alleen gekocht. Samen is je besteedbare inkomen en dus leencapaciteit groter.quote:Op dinsdag 19 november 2013 12:30 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Leuk voor je dat jij op jouw leeftijd ver bovenmodaal verdient. Maar dat geldt natuurlijk maar voor een enkeling, zeker op die leeftijd. Anders zou een modaal inkomen niet meer modaal zijn.
M.a.w., jouw situatie is niet meer dan een uitzondering die de regel bevestigt.
Lastig te zeggen. Deels verkoop je inderdaad de illusie dat mensen zelf een woning kunnen bouwen, dus dat wil zeggen dat een hoop zaken vaststaan en de "zelfbouwer" de keuze kan hebben tussen de keuken links of rechts, de trap in de kamer of in de hal en de slaapkamers anders kan inrichten. Je geeft ze de suggestie van inspraak en dit spreekt een vrij grote groep mensen aan, die er ook wel een redelijke premium voor over hebben. Hierbij moet men wel oppassen dat bepaalde grillen zoals een extra grote badkamer of een walk-in closet (populair onder hippe jonge mensen die in 5 jaar een gezin willen stichten) luxueus en prettig voelen voor comfort-gedreven twintigers, maar dat ze tien jaar later tot de conclusie komen dat die indeling met 3 jonge kinderen eigenlijk niet zo duurzaam bleek. Dan vernauw je dus je potentiele doelgroep weer en blijf je dat fenomeen van incourante zelfbouwwoningen houden.quote:Op dinsdag 19 november 2013 17:20 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik heb de impressie - maar wellicht heb ik het bij het foute eind - dat veel 'zelfbouwers' het soort 'middle of the road'-woning bouwen dat uiteindelijk toch wel weer redelijk te verpatsen is. Bovendien zitten zelfbouwers er vaak ook vrij lang in.
Mijn argument zou primair zijn dat als er een min of meer constante mogelijkheid bestaat voor mensen om zelf te bouwen, dat als een demper kan werken op de woningmarkt. Wellicht gaan weinig mensen zelf bouwen als je voor spotprijzen ergens een woning kan krijgen, maar allicht gaan meer mensen zelf bouwen als het enige alternatief is om voor veel geld het soort woning te kopen dat je niet wil hebben. Dat lijkt me een wat organischere wijze van de markt organiseren dan overmatige projectbouw. Maar goed, dat hangt ook af van verscheidene politieke keuzes.
en dan dat er alleen maar tijdelijke dienstverbanden zijn en woningbouwverenigingen van Brussel 1.000.000 woningen moeten verkopen met terugkoopgarantie en de bouwkosten dalenquote:Op dinsdag 19 november 2013 09:19 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
*Zucht* begin je nou alweer? Deze vraag heb ik onderhand al vijf keer beantwoord. En niet alleen ik.
Afijn, wat dacht je van:
- verdere inperking kredietmaximum voor een hypotheek, elk jaar weer
- verdere inperking HRA
- voortaan eigen geld meenemen (de meeste schapen zijn nog niet eens in staat om een telefoontje bij elkaar te sparen, laat staan een deel van een huis)
- nog altijd verder oplopende werkloosheid
- vrijwel gelijk blijvende lonen, terwijl alles steeds duurder wordt --> steeds minder koopkracht en steeds minder ruimte om te sparen
- deflatoire spiraal op de woningmarkt zorgt er op zichzelf al voor dat mensen zolang mogelijk wachten met kopen. gewoon omdat het kan (en geld oplevert!)
Maar goed, kom jij nou zelf eens met zinnige argumenten voor jouw standpunten. Je mag dan een blauw kleurtje hebben en een hele grote mond, veel soeps heb ik je hier nog niet zien posten. Alleen maar wijzen met je vingertje, daar ben je erg goed in.
drie aperte leugens in 1 zin, het is weer fraaiquote:Op dinsdag 19 november 2013 17:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en dan dat er alleen maar tijdelijke dienstverbanden zijn en woningbouwverenigingen van Brussel 1.000.000 woningen moeten verkopen met terugkoopgarantie en de bouwkosten dalen
Het woord apertquote:Op dinsdag 19 november 2013 18:22 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
drie aperte leugens in 1 zin, het is weer fraai
Dat klopt, het merendeel komt uiteindelijk gewoon uit op een cataloguswoning.quote:Op dinsdag 19 november 2013 17:20 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik heb de impressie - maar wellicht heb ik het bij het foute eind - dat veel 'zelfbouwers' het soort 'middle of the road'-woning bouwen dat uiteindelijk toch wel weer redelijk te verpatsen is. Bovendien zitten zelfbouwers er vaak ook vrij lang in.
er is verschil tussen onwaarheden en leugensquote:Op dinsdag 19 november 2013 18:22 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
drie aperte leugens in 1 zin, het is weer fraai
Je herhaalt dit echter zo vaak terwijl je weet dat je foutieve informatie probeert te verspreiden. Dan zijn het gewoon leugens.quote:Op dinsdag 19 november 2013 18:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
er is verschil tussen onwaarheden en leugens
IK heb vroeger ook wel eens een woning gebouwd, alleen dat was afbouw we hadden het samen uit besteed aan een cascobouwer, dat was goed te doenquote:Op dinsdag 19 november 2013 17:20 schreef Reya het volgende:
[..]
Wat leuk!quote:Op dinsdag 19 november 2013 19:27 schreef michaelmoore het volgende:
IK heb vroeger ook wel eens een woning gebouwd, alleen dat was afbouw we hadden het samen uit besteed aan een cascobouwer, dat was goed te doen
En dat was ook nog premie A
We gingen met een bouwplan naar de gemeente
ja en ik zou niet weten waarom dat nu niet meer zou kunnen, die afbouwwoningen zijn later op meerdere plaatsen in nederland gebouwd met dezelfde bouwer, dus ook geen architect nodigquote:
Misschien onder de noemer "Casco woning"? Hier vlak bij in Heerhugowaard (zou je nog niet begraven moeten willen liggen), zijn wel van dergelijke projecten in "stad van de zon' geweest. Mijn "manager"heeft zo'n huis afgebouwd en "leeft" daar......quote:Op dinsdag 19 november 2013 20:56 schreef michaelmoore het volgende:
ja en ik zou niet weten waarom dat nu niet meer zou kunnen, die afbouwwoningen zijn later op meerdere plaatsen in nederland gebouwd met dezelfde bouwer, dus ook geen architect nodig
Wat is jouw woonsituatie nu eigenlijk?quote:Op dinsdag 19 november 2013 23:32 schreef hpeopjes het volgende:
Volgend jaar gaat de Nederlandse economie volgens de OESO gewoon weer krimpen. Dat wordt echt knallen met die huizenprijzen komend jaar!
Sociale huur uiteraard.quote:Op woensdag 20 november 2013 08:10 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wat is jouw woonsituatie nu eigenlijk?
Oh en je wou toch graag in de winter in een tochtige caravan zitten als je daar een paar cent mee uit kon sparen?quote:
Jahoor.quote:Op woensdag 20 november 2013 08:22 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Oh en je wou toch graag in de winter in een tochtige caravan zitten als je daar een paar cent mee uit kon sparen?
http://www.propertynl.com(...)der-nieuwe-woningen/quote:Heijmans verkoopt 30% minder nieuwe woningen
Datum: 07-11-2013
Categorie: Woningen
AMSTERDAM - Heijmans heeft de eerste negen maanden van 2013 30% minder nieuwe woningen verkocht dan in 2012. De verkoop aan particulieren neemt enigszins toe, maar transacties met zowel corporaties als beleggers komen moeizamer tot stand
Ondanks alle gepimpte berichten met betrekking tot de huizenmarkt en economie wil ik het herstel nog maar niet zien, althans... zo reageerde Mr. Stef Blok Burns ook lichtelijk geirriteerd toen hem dat voor de voeten werd geworden door Paul van Liempt.quote:Op woensdag 20 november 2013 20:01 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
http://www.propertynl.com(...)der-nieuwe-woningen/
Elk miniplusje wordt tegenwoordig gebracht alsof de nieuwe renaissance is aangebrokenquote:Op maandag 18 november 2013 12:58 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Dik herstel man!
Drie keer nul is nog steeds nul.
Gepimpt, dus het CBS en Kadaster liegen? Kan je dat ook bewijzen?quote:Op donderdag 21 november 2013 08:13 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ondanks alle gepimpte berichten met betrekking tot de huizenmarkt en economie wil ik het herstel nog maar niet zien, althans... zo reageerde Mr. Stef Blok Burns ook lichtelijk geirriteerd toen hem dat voor de voeten werd geworden door Paul van Liempt.
[ afbeelding ]
quote:do 21 nov 2013, 09:32 | 0 reacties
Huizenprijzen dalen met 4 procent
Van onze redactie
AMSTERDAM - Bestaande koopwoningen waren in oktober 4 procent goedkoper dan in oktober 2012. Dat blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
Vergeleken met de piek van de woningmarkt in augustus 2008 is het prijsniveau met 20,3 procent gedaald. De daling van de huizenprijzen was vorige maand wel iets minder sterk dan in september. Toen waren bestaande koopwoningen gemiddeld 4,1 procent goedkoper dan een jaar eerder.
In de eerste 10 maanden van 2013 zijn 84 055 woningen van eigenaar gewisseld. Dat is een daling van 6,7 procent in vergelijking met een jaar eerder.
Kijk, de daling neemt per maand 0,1% af, de bodem is in zichtquote:Huizenprijzen dalen met 4 procent Van onze redactie
AMSTERDAM - Bestaande koopwoningen waren in oktober 4 procent goedkoper dan in oktober 2012. Dat blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
Vergeleken met de piek van de woningmarkt in augustus 2008 is het prijsniveau met 20,3 procent gedaald. De daling van de huizenprijzen was vorige maand wel iets minder sterk dan in september. Toen waren bestaande koopwoningen gemiddeld 4,1 procent goedkoper dan een jaar eerder.
In de eerste 10 maanden van 2013 zijn 84 055 woningen van eigenaar gewisseld. Dat is een daling van 6,7 procent in vergelijking met een jaar eerder.
tenzij de ouderen allemaal naar goedkopere landen trekken met volop zon, goed voor de reumatiekquote:Op donderdag 21 november 2013 10:00 schreef blomke het volgende:
http://www.telegraaf.nl/d(...)met_4_procent__.html
[..]
Kijk, de daling neemt per maand 0,1% af, de bodem is in zicht! Nog 40 maanden te gaan en de daling is tot stilstand gekomen..
Allemaal, dat suggereer je nu al jaren... Om welke aantallen gaat het concreet?quote:Op donderdag 21 november 2013 10:07 schreef HD9 het volgende:
[..]
tenzij de ouderen allemaal naar goedkopere landen trekken met volop zon, goed voor de reumatiek
ok velen dan , maar verkopen moeten ze toch, sinds de ouderenzorg voor eigen rekening komt voortaan en anders de staat een lening gaat leverenquote:Op donderdag 21 november 2013 10:13 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Allemaal, dat suggereer je nu al jaren... Om welke aantallen gaat het concreet?
'velen' weer zo'n mooie nietszeggende term. Kan je niet iets concreter worden? Je claimt immers nogal wat elke keer.quote:Op donderdag 21 november 2013 10:16 schreef HD9 het volgende:
[..]
ok velen dan , maar verkopen moeten ze toch, sinds de ouderenzorg voor eigen rekening komt voortaan en anders de staat een lening gaat leveren
"sneu", dat is je verweer? Voorspelbaar.quote:Op donderdag 21 november 2013 09:53 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En dat huizenmarktzeepbelverhaal van je is ook wel een tikkie sneu
Ik dacht, laat ik het gespam met die site maar eens vrij beschaafd veroordelen.quote:Op donderdag 21 november 2013 10:42 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
"sneu", dat is je verweer? Voorspelbaar.
Bij gebrek aan fatsoenlijke tegenargumenten uiteraard.quote:Op donderdag 21 november 2013 10:44 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik dacht, laat ik het gespam met die site maar eens vrij beschaafd veroordelen.
Klopt, dat is vermoedelijk de voornaamste reden om zo'n site te spammen. Sneu dusquote:Op donderdag 21 november 2013 11:00 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Bij gebrek aan fatsoenlijke tegenargumenten uiteraard.
Vanwaar dit? Het staat je niet aan dus schieten op de messenger? Je zou ook een bijdrage kunnen leveren en vertellen wat er mis mee is. O wacht, dat kan niet, want de grafieken kloppen volledig.quote:Op zaterdag 9 november 2013 21:48 schreef crashbangboom het volgende:
Keine gewahr voor de grafieken, want ze zijn nogal subjectief eenzijdig ingestoken zeg maar. Statistiek is ondergeschikt aan leugens, en gezien de contribuant...... gaan ze zelfs daarachter
Wat een vreemde som maak/conclusie trek jij? Als de bodem in juli bereikt zou zijn geweest is de daling toch allang tot stilstand gekomen, of ben ik hier weer de enige die wel les in rekenen op de basisschool heeft gehad?quote:Op donderdag 21 november 2013 10:00 schreef blomke het volgende:
http://www.telegraaf.nl/d(...)met_4_procent__.html
[..]
Kijk, de daling neemt per maand 0,1% af, de bodem is in zicht! Nog 40 maanden te gaan en de daling is tot stilstand gekomen..
Elementair rekenwerk: de afname van de afname (eerste afgeleide in de tijd) bedraagt 0,1% per maand. Zitten we nu op -4% dan heb je over 4/0,1 = 40 maanden op het nul niveau. Even een lineaire functie aangenomen.quote:Op donderdag 21 november 2013 17:22 schreef pfaf het volgende:
Wat een vreemde som maak/conclusie trek jij? Als de bodem in juli bereikt zou zijn geweest is de daling toch allang tot stilstand gekomen, of ben ik hier weer de enige die wel les in rekenen op de basisschool heeft gehad?
Nee, de afname tov vorig jaar is 4%. En de afname in de maand was daarvoor was ook tov het jaar daarvoor. Je berekening heeft dus geen enkele wiskundige grond.quote:Op donderdag 21 november 2013 17:39 schreef blomke het volgende:
[..]
Elementair rekenwerk: de afname van de afname (eerste afgeleide in de tijd) bedraagt 0,1% per maand. Zitten we nu op -4% dan heb je over 4/0,1 = 40 maanden op het nul niveau. Even een lineaire functie aangenomen.
nee de daling neemt af dus is er een stijging van de daling, reuze belangrijk hoor die virtuele woningwaarde ,daar drijft onze leenindustrie op, met bijlenen voor auto's en vakanties en beleggingenquote:Op donderdag 21 november 2013 17:22 schreef pfaf het volgende:
[..]
Wat een vreemde som maak/conclusie trek jij? Als de bodem in juli bereikt zou zijn geweest is de daling toch allang tot stilstand gekomen, of ben ik hier weer de enige die wel les in rekenen op de basisschool heeft gehad?
Het hangt er hier helemaal van af met welke periode je rekent. Doe je dat per maand, jaar of decennium. Maand op maand lijkt er sprake te zijn van een lichte stijging. Ten opzichte van een jaar terug zijn de prijzen wel gedaald en ten opzichte van tien jaar terug zal het bijna gelijk zijn gebleven.quote:Op donderdag 21 november 2013 18:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee de daling neemt af dus is er een stijging van de daling, reuze belangrijk hoor die virtuele woningwaarde ,daar drijft onze leenindustrie op, met bijlenen voor auto's en vakanties en beleggingen
Afname van de afname ja
Het verschil in die twee (gelijke) periodes is 0,1% ; dus....quote:Op donderdag 21 november 2013 17:54 schreef pfaf het volgende:
Nee, de afname tov vorig jaar is 4%. En de afname in de maand was daarvoor was ook tov het jaar daarvoor. Je berekening heeft dus geen enkele wiskundige grond.
ten opzichte van welke gelijke periode is de daling over 40 maanden tot stilstand gekomen?quote:Op donderdag 21 november 2013 18:45 schreef blomke het volgende:
[..]
Het verschil in die twee (gelijke) periodes is 0,1% ; dus....
Het is net of jij de huizenmarkt-zeepbel niet wilt zienquote:Op donderdag 21 november 2013 10:44 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik dacht, laat ik het gespam met die site maar eens vrij beschaafd veroordelen.
Dat soort zielige plaatjes niet nee.quote:Op donderdag 21 november 2013 21:37 schreef ComplexConjugate het volgende:
Het is net of jij de huizenmarkt-zeepbel niet wilt zien
Misschien moet jij je eigen advies eens opvolgen, want jij spendeert ardig wat uurtjes op fok!quote:Op donderdag 21 november 2013 21:41 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat soort zielige plaatjes niet nee.
(Wat voor gefrustreerd figuur maakt die eigenlijk? Dat weet niemand, maar als ik hem/haar was zou ik een leven gaan zoeken.)
Valt best mee, maar buiten dat: ik heb dan ook geen baan van 9 tot 17. Dus ik heb tijd zat.quote:Op donderdag 21 november 2013 22:35 schreef ComplexConjugate het volgende:
Misschien moet jij je eigen advies eens opvolgen, want jij spendeert ardig wat uurtjes op fok!
quote:Op donderdag 21 november 2013 20:34 schreef blomke het volgende:
Niet t.o.v. een periode, maar ten opzichte van oktober 2013. Of 41 maanden t.o.v. september 2013.
Maar ik krijg het gevoel dat jullie niet weten wat "een eerste afgeleide" of "lineaire functie" is.
welk hjerstel?/quote:Op vrijdag 22 november 2013 08:50 schreef ComplexConjugate het volgende:
[ afbeelding ]
Dan verwijt Stef Blok je dat: "het lijkt of je het herstel niet wilt zien".
df(%(t))/d%(t) = (4,0 - 0,0) / (4,1 - 4,0 ) = 40 waarin %(t) de afname van de huizenprijs in de tijd voorstelt en f(%(t)) de totale tijd tot op de bodem va de huizenprijzen; ie f(%(40)) = 0quote:Op vrijdag 22 november 2013 07:32 schreef pfaf het volgende:
schrijf jij je afgeleide eens uit dan, het kan prima natuurlijk, maar dan zie je wel meteen waar je de mist in gaan met je beredenering.
Met de harde getallen, is dat nog makkelijker. Stel 6% huurprijsstijging per jaar, na 40 maanden is dat (1,06)^(40/12) = +21%. M.a.w. met een koophuis in de huidige dalende markt, ben je beter af dan in een huurhuis in de stijgende (huur-)markt.quote:Op vrijdag 22 november 2013 18:07 schreef crashbangboom het volgende:
Doe dat ook eens voor de huurprijzen, blomke
quote:Op vrijdag 22 november 2013 17:44 schreef blomke het volgende:
[..]
df(%(t))/d%(t) = (4,0 - 0,0) / (4,1 - 4,0 ) = 40 waarin %(t) de afname van de huizenprijs in de tijd voorstelt en f(%(t)) de totale tijd tot op de bodem va de huizenprijzen; ie f(%(40)) = 0
Tenzij je het in je hoofd krijgt om te verhuizen wegens werk, scheiding, oud geworden kinderen, erbij gekomen kinderen of wat dan ook.quote:Op vrijdag 22 november 2013 18:46 schreef blomke het volgende:
[..]
Met de harde getallen, is dat nog makkelijker. Stel 6% huurprijsstijging per jaar, na 40 maanden is dat (1,06)^(40/12) = +21%. M.a.w. met een koophuis in de huidige dalende markt, ben je beter af dan in een huurhuis in de stijgende (huur-)markt.
Het stikt hier in Dronten van de Polen in een scociale huurwoning, lekker 'profiteren' van de 'lage huren' met je Poolse kenteken voor de deur.quote:Op zaterdag 23 november 2013 01:14 schreef de_ier het volgende:
[..]
Tenzij je het in je hoofd krijgt om te verhuizen wegens werk, scheiding, oud geworden kinderen, erbij gekomen kinderen of wat dan ook.
Echt bizar hoe moeilijk het is om aan een woning te komen in Nederland. Stel, je bent slimme buitenlander en een grote Nederlandse multinational wilt je naar Nederland halen. Je zoekt woonruimte. Je denkt je zal sociale woning gaan zoeken. Maar nee, je verdient of te veel of je had 12 jaar geleden al moeten inschrijven. Dan denk je, vrije sector huren. Oh wacht, dat bestaat niet. Dus dan blijft kopen over. Maar je komt alleen tijdelijk in Nederland wonen.
Dus dan ga je maar naar een andere land.
Nederland snijdt zich zelf in de vingers.
Zolang het gros van de politici en beleidsmaker bestaat uit mensen die niet weten wat "pinchtechnologie", "Carnotcyclus"of "exergie" betekent, zullen we blijven steken in lijvige beleidsvoornemens, zinloze subsidiestromen en warme gevangenissen voor lieden "die een kansarme jeugd hebben gehad en vooral een mogelijkheid moeten hebben om in een beschermde omgeving een nieuwe toekomst op te bouwen". Lees: "we jagen techneuten op hoge kosten en met pappen en nathouden houden we het tuig van de straat".quote:Op zaterdag 23 november 2013 04:15 schreef ComplexConjugate het volgende:
Wat we nodig hebben is grootschalige investeringen in de verduurzaming van het woningbestand, helaas lukt dar niet met hoge hypotheken op oude energieslurpende woningen. Als we woningen gewoon weer over 50 jaar afschrijven dan kunnen we daar serieus werk van maken. De piramidespelen uit het verleden moeten we ze snel mogelijk beeindigen, verduurzaming moet leidinggevend zijn voor de komende 30 jaar. Ben benieuwd welke politieke partijen die duurzame visie durft uit te dragen.
En dat laatste schiet ook niet op, want God bestaat niet.quote:Op zaterdag 23 november 2013 04:27 schreef ComplexConjugate het volgende:
Ik hoop dat de jonge generatie het wel ziet want een hele generatie is te veel bezig geweest met 'ikke, ikke, ikke en God voor ons allen'.
LOL. dat denkt geen enkele buitenlander. Ten eerste hebben die nog nooit gehoord van sociale woningen, die kun je in het buitenland met een loepje zoeken, daar is het kopen of huren van een investeerder.quote:Op zaterdag 23 november 2013 01:14 schreef de_ier het volgende:
[..]
Tenzij je het in je hoofd krijgt om te verhuizen wegens werk, scheiding, oud geworden kinderen, erbij gekomen kinderen of wat dan ook.
Echt bizar hoe moeilijk het is om aan een woning te komen in Nederland. Stel, je bent slimme buitenlander en een grote Nederlandse multinational wilt je naar Nederland halen. Je zoekt woonruimte. Je denkt je zal sociale woning gaan zoeken. Maar nee, je verdient of te veel of je had 12 jaar geleden al moeten inschrijven. Dan denk je, vrije sector huren. Oh wacht, dat bestaat niet. Dus dan blijft kopen over. Maar je komt alleen tijdelijk in Nederland wonen.
Dat zal niet veel worden zolang degenen die het hoogste woord en moraliteit claimen vooral inzetten op een uitkering en schuldsanering. En dat wordt niet door God betaald, maar door al die mensen waar je een hekel aan hebt. Bizar.quote:Op zaterdag 23 november 2013 04:27 schreef ComplexConjugate het volgende:
Ik denk dat er een enorm economisch potentieel aan de boren valt als we innoveren en vernieuwen, dat kan een hoop nieuwe kansen bieden voor de Europese industrie, helaas worden we geregeerd door pennenlikkers en papierprinters. Tijd voor een revolutie waarbij we weer waarde gaan creeren i.p.v. papieren beloftes en gezamelijk gokken in het casino.
Wie over de toekomst durft te dromen zet in op het verweven van kennis i.p.v papieren rijkdom![]()
Problemen lossen we op met praktische oplossingen waarvan iedereen beter wordt, dat heeft gewerkt in het verleden en blijft de blauwdruk voor de toekomst.
Ik hoop dat de jonge generatie het wel ziet want een hele generatie is te veel bezig geweest met 'ikke, ikke, ikke en God voor ons allen'.
Ik zou zeggen, grijp je kans, in plaats de verantwoordelijkheid naar een politieke partij te verschuiven.quote:Op zaterdag 23 november 2013 04:15 schreef ComplexConjugate het volgende:
Wat we nodig hebben is grootschalige investeringen in de verduurzaming van het woningbestand, helaas lukt dar niet met hoge hypotheken op oude energieslurpende woningen. Als we woningen gewoon weer over 50 jaar afschrijven dan kunnen we daar serieus werk van maken. De piramidespelen uit het verleden moeten we ze snel mogelijk beeindigen, verduurzaming moet leidinggevend zijn voor de komende 30 jaar. Ben benieuwd welke politieke partijen die duurzame visie durft uit te dragen.
Ken Canadezen (oorspronkelijk Nl.) die blij zijn dat ze na 'n maand weer naar Canada terug kunnen vanwege de piepkleine huisjes, de bekrompen overheidsregels, de idiote belastingen op elke scheet die laat en vooral: de smeerlapperij, het tuig, de zuiplappen en de onveiliheid op straat.quote:Op zaterdag 23 november 2013 09:57 schreef crashbangboom het volgende:
Ten tweede begrijpen buitenlanders volstrekt niet wat we hier lopen te zeiken over hoge huis- en huurprijzen, en ook overige kosten van levensonderhoud, goedkope ziektekostenverzekering, goede openbare en nutsvoorzieningen, veiligheid. Het is bijna walhalla voor ze.
terecht en de ruimte daar en elders ook trouwens en echte natuur met watervallen en grotten zonder een enkel hekjequote:Op zaterdag 23 november 2013 10:55 schreef blomke het volgende:
[..]
Ken Canadezen (oorspronkelijk Nl.) die blij zijn dat ze na 'n maand weer naar Canada terug kunnen vanwege de piepkleine huisjes, de bekrompen overheidsregels, de idiote belastingen op elke scheet die laat en vooral: de smeerlapperij, het tuig, de zuiplappen en de onveiliheid op straat.
En zo zijn er ook veel immigranten die Nederland geweldig vinden. Iemand die een Canadees dorpje ergens ver weg gewend is zal in het drukke Nederland wellicht wat minder goed kunnen aarden.quote:Op zaterdag 23 november 2013 10:55 schreef blomke het volgende:
[..]
Ken Canadezen (oorspronkelijk Nl.) die blij zijn dat ze na 'n maand weer naar Canada terug kunnen vanwege de piepkleine huisjes, de bekrompen overheidsregels, de idiote belastingen op elke scheet die laat en vooral: de smeerlapperij, het tuig, de zuiplappen en de onveiliheid op straat.
Die wonen dan niet in Torontoquote:Op zaterdag 23 november 2013 10:55 schreef blomke het volgende:
[..]
Op het eerste puntje na zijn het ook geen dingen waar je ook daadwerkelijk last van hebt bij een bezoek aan Nederland. Dat wordt ze dus inderdaad aangepraatquote:Op zaterdag 23 november 2013 11:10 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Die wonen dan niet in Toronto![]()
Hun beeld kan natuurlijk ook wel een beeetje beinvloed worden door de mensen met wie ze in Nederland omgaan, qua het laatste deel van je post.
Hoera, 10 maanden per jaar rondlopen in een mosquito-suit, bewapend met een shotgun, om te genieten van die echte natuur, enkel omdat je een hekel aan hekjes hebt. Dan ga ik liever die twee maanden dat het wel leefbaar is daar naartoequote:Op zaterdag 23 november 2013 10:59 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
terecht en de ruimte daar en elders ook trouwens en echte natuur met watervallen en grotten zonder een enkel hekje
Wie had het over aangepraat?quote:Op zaterdag 23 november 2013 11:13 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Op het eerste puntje na zijn het ook geen dingen waar je ook daadwerkelijk last van hebt bij een bezoek aan Nederland. Dat wordt ze dus inderdaad aangepraat.
Oh, die wil ik wel voor eigen rekening nemenquote:Op zaterdag 23 november 2013 11:15 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Wie had het over aangepraat?
quote:
Heb jaren in onze "hoofdstad"gewerkt, met OV ernaar toe (als dat al reed; ook zoiets achterlijks in Nl.) en via de Metro naar West. Nou, het eerste wat ik deed op m'n werk was m'n handen wassen en in m'n binnenzak voelen of al m'n spullen er nog in zaten.quote:Op zaterdag 23 november 2013 11:16 schreef 99.999 het volgende:
Oh, die wil ik wel voor eigen rekening nemen.
Ik werk ook niet meer in Amsterdam. Heb een betere baan uitgekozen. Voor dat werk kom ik wel eens in A-dam Noord (Albemarle); nou, als ik die vuiligheid, troep en dat gajes op straat weer zie...tjonge, wat ben ik blij dat ik.....nou ja, ik dan God op m'n blote knietjes....tevergeefs, want God bestaat ook al niet. Al zijn er in A-dam evangelisten werkzaam die....nou ja, laat maar....quote:Op zaterdag 23 november 2013 14:11 schreef crashbangboom het volgende:
Het is wat blomke, dat jij nog in deze ellende blijft zitten, zeker jij die zo bereisd en alwetend en mateloos getalenteerd bent, moet toch makkelijk ergens kunnen vertoeven waar je het prettiger vindt?
Mooie reis trouwens, of is dat al te positief in dit topicquote:Op maandag 25 november 2013 20:42 schreef Basp1 het volgende:
Ik snap niets van de huizen advertenties hier in Rusland, veel plezier verder in dit topic en lees mijn blog, of het trv topic.
PS ik voel me een pauper in de reisgroep, en zitten een paar qoute 500 mensen in de groep, deze zijn veel relaxter als sommige posters in dit topic
Ik vind het nog een absurd bedrag voor zo'n krot.quote:Op zaterdag 30 november 2013 20:50 schreef arjan1112 het volgende:
http://www.funda.nl/koop/(...)-3/omschrijving/?mna
best goedkoop dit huis. 5 jaar geleden krijg je ze echt niet voor deze prijs
* koopgarant is dacht ik dat je 25% korting krijgt en als je het dan verkoopt moet je het verschil van de winst delen met de vorige eigenaar o.i.d
Je kan het ook huren voor 700 euro in de maand. Beter?quote:Op zaterdag 30 november 2013 21:05 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Ik vind het nog een absurd bedrag voor zo'n krot.
Wat een gek er voor geeft.quote:Op zaterdag 30 november 2013 21:09 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Je kan het ook huren voor 700 euro in de maand. Beter?
Je kan natuurlijk ook voor 500 euro in de maand een agenebis studio in het midden van totaal nergens prefereren.quote:Op zaterdag 30 november 2013 21:12 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Wat een gek er voor geeft.
jij gaat liever hier wonen?quote:Op zaterdag 30 november 2013 21:05 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Ik vind het nog een absurd bedrag voor zo'n krot.
Is dit niet wat?quote:Op zaterdag 30 november 2013 20:50 schreef arjan1112 het volgende:
http://www.funda.nl/koop/(...)-3/omschrijving/?mna
best goedkoop dit huis. 5 jaar geleden krijg je ze echt niet voor deze prijs
* koopgarant is dacht ik dat je 25% korting krijgt en als je het dan verkoopt moet je het verschil van de winst delen met de vorige eigenaar o.i.d
Dat moet toch de natte droom zijn van de firma 'intereseert me niet waar of hoe ik woon, als het maar goeiekoop is'? Zal nog druk worden met Fok!kers aldaar.quote:Op zaterdag 30 november 2013 22:09 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Is dit niet wat?http://www.funda.nl/koop/delfzijl/huis-48892108-zaaibak-44/
Al moet ik wel zeggen dat je maar in Delfzijl zou moeten zitten zeg. Je raakt je huis dan echt aan de straatstenen nog niet kwijt. Zo zul je nog wel meer van die plekjes hebben in Friesland en Groningen. Kun je nog beter wachten tot de gemeente de hele wijk maar sloopt
Een plattelandsmeisje toch wel?quote:Op zaterdag 30 november 2013 22:28 schreef hpeopjes het volgende:
Delfzijl, daar gaat toch geen hond wonen man.
Denk het niet hoor.quote:Op zaterdag 30 november 2013 22:39 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Een plattelandsmeisje toch wel?
Hoezo niet? Je kunt toch ook reageren met, 30 minuten met de trein vanaf Groningen en Groningen heeft het het hoogste percentage exporterende bedrijven van Nederland? Dus, hoppetah, al die zeikerds kunnen mooi voor een ton een mooi huisje kopen in Delfzijl. Leuk uitzicht! Dicht bij Deutschland.quote:Op zaterdag 30 november 2013 22:28 schreef hpeopjes het volgende:
Delfzijl, daar gaat toch geen hond wonen man.
Het is niet hoezo niet, maar blijkbaar niet. Delfzijl is momenteel de hardst krimpende gemeente van Nederland.quote:
Zo kun je ook reageren ja.quote:Je kunt toch ook reageren met, 30 minuten met de trein vanaf Groningen en Groningen heeft het het hoogste percentage exporterende bedrijven van Nederland? Dus, hoppetah, al die zeikerds kunnen mooi voor een ton een mooi huisje kopen in Delfzijl. Leuk uitzicht! Dicht bij Deutschland.
Wat is redelijk en heeft een kind van een collega van jou een nieuwbouwhuis gekocht met een koopgarantie joh, feliciteer je collega namens mijquote:Op vrijdag 6 december 2013 18:33 schreef michaelmoore het volgende:
nieuwbouw gaat wel redelijk , en ook de koopgarantwoningen
nou die terugkoop garantie die zit op corporatiewoningen , niet op nieuwbouwquote:Op vrijdag 6 december 2013 19:31 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wat is redelijk en heeft een kind van een collega van jou een nieuwbouwhuis gekocht met een koopgarantie joh, feliciteer je collega namens mij
er zijn genoeg vrije sector huurwoningen, en anders koopt die multinational gewoon wat huizen en flats om ze tijdelijk te verhuren aan hun expatsquote:Op zaterdag 23 november 2013 01:14 schreef de_ier het volgende:
[..]
Is dat echt jou beeld van de wereld buiten Nederland? Een soort onveilige wereld zonder eten of gezondheidszorg, waar iedereen op straat slaapt? Wat een populistische onzin.quote:Op zaterdag 23 november 2013 09:57 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
LOL. dat denkt geen enkele buitenlander. Ten eerste hebben die nog nooit gehoord van sociale woningen, die kun je in het buitenland met een loepje zoeken, daar is het kopen of huren van een investeerder.
Ten tweede begrijpen buitenlanders volstrekt niet wat we hier lopen te zeiken over hoge huis- en huurprijzen, en ook overige kosten van levensonderhoud, goedkope ziektekostenverzekering, goede openbare en nutsvoorzieningen, veiligheid. Het is bijna walhalla voor ze.
Ja, dus op basis van wat zouden die prijzen nou weer moeten gaan stijgen? Ik zie eigenlijk alleen maar punten die er voor zorgen dat de prijzen nog veel verder gaan zakken.quote:
Vooralsnog neemt het aantal huishoudens gewoon toe. En met de ingestorte woningbouw gaat dat druk opleveren.quote:
Tot welk niveau zie jij het dalen?quote:Op zondag 8 december 2013 00:39 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Ja, dus op basis van wat zouden die prijzen nou weer moeten gaan stijgen? Ik zie eigenlijk alleen maar punten die er voor zorgen dat de prijzen nog veel verder gaan zakken.
Ik vind dit soort afbeeldingen altijd fascinerend! Misschien toch nog maar wat ouderen centra uit de grond stampen.quote:
Mijn eigen opa is tot z'n 90e in zijn eigen huis blijven wonen bijv. En heeft het niet gehaald tot een bejaardencentrum. De rest van z'n vrienden zaten allemaal in die ouderen parken, kleine los staande huisjes op 1 groot erf met zo'n half ziekenhuis er naast. Ik vraag me af hoe zich dat verder gaat ontwikkelen.quote:Op zondag 8 december 2013 01:31 schreef 99.999 het volgende:
Die oudjes blijven steeds langer zelfstandig wonen. Maar dat past wellicht minder in het wensdenken dat de prijzen moeten blijven dalen.
ja, ik was met je eens johquote:Op zondag 8 december 2013 00:39 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Ja, dus op basis van wat zouden die prijzen nou weer moeten gaan stijgen? Ik zie eigenlijk alleen maar punten die er voor zorgen dat de prijzen nog veel verder gaan zakken.
Volgens de banken zullen ze eindeloos leven.quote:Op zondag 8 december 2013 01:31 schreef 99.999 het volgende:
Die oudjes blijven steeds langer zelfstandig wonen. Maar dat past wellicht minder in het wensdenken dat de prijzen moeten blijven dalen.
Volgens mij hebben ze in die landen 90% minder sociale huurwoningen waar je dus voor 200 euro ( ff de huursubsidie eraf gehaald ) kan wonen.quote:Op zaterdag 7 december 2013 23:47 schreef de_ier het volgende:
[..]
Is dat echt jou beeld van de wereld buiten Nederland? Een soort onveilige wereld zonder eten of gezondheidszorg, waar iedereen op straat slaapt? Wat een populistische onzin.
De realiteit is echter dat de Nederlandse regering een royale 8 jaar lange belasting verlaging moet aanbieden aan hoogopgeleide buitenlanders om ze naar NL te lokken. Anders blijven ze in hun eigen land met goedkopere woningen en lagere zorgpremies.
Nederlanders passen goed op de centen, en de banken in NL maken daar volop gebruik van om het eigen volk van elk laatste cent te melken in de vorm van hypotheekschuld. Men zou eigenlijk de straat op moeten om te protesteren, maar doet dat niet en stemt braafjes op de bankenpartij VVD. Want de indoctrinatie via de staatsomroepen (Nederland is een walhalla en de rest van de wereld stinkt) is sterk.
Belgie, Duitsland, Denemarken, Frankrijk, Verenigd Koninkrijk, Zweden, Oostenrijk, enz. In al die landen kan je veel goedkoper wonen en vertel me niet dat ze slechte zorg en nutsvoorzieningen hebben...
Dat weet ik niet. Ik kwam laatst wel deze grafiek tegen. Die zegt dat we pas op de helft van de daling zitten. Er kan dus best nog wel 20% vanaf gaan. Ik zou dat ook niet heel gek vinden. De enige manier dat de overheid een verdere daling tegen kan gaan is het opnieuw opblazen van een vastgoedluchtbel. Want hoe kan het als je minder aan hypotheek bij de bank kunt krijgen en er nog steeds werklozen bijkomen dat volgens de overheid de huizenprijs zal gaan stabiliseren? Dat kan gewoon niet en dat zal iedereen heel normaal in de oren klinken.quote:
Tot voor kort was dat trouwens 10 jaar. En ik ben heel benieuwd of dit voor de rechter zou standhouden als iemand anders het ook eist! Want: iemand die van Parijs naar Maastricht verhuist, komt ervoor in aanmerking (als aan de rest van de eisen ook voldaan is natuurlijk), omdat-ie meer dan 150 km verhuisd. Maar iemand die van Groningen naar Maastricht verhuist, komt niet in aanmerking.quote:Op zaterdag 7 december 2013 23:47 schreef de_ier het volgende:
De realiteit is echter dat de Nederlandse regering een royale 8 jaar lange belasting verlaging moet aanbieden aan hoogopgeleide buitenlanders om ze naar NL te lokken. Anders blijven ze in hun eigen land met goedkopere woningen en lagere zorgpremies.
quote:Het Nederlandse verkeer is niet te vergelijken met het verkeer in de meeste andere landen. Denk bijvoorbeeld aan de grote aantallen fietsers in ons land, waar buitenlanders veelal niet aan gewend zijn. VVN vindt het niet meer dan logisch en consequent, dat een Nederlands rijbewijs alleen wordt verstrekt aan personen die hebben aangetoond over de vereiste basiskennis en rijvaardigheid te beschikken, die het Nederlandse verkeer van hen vraagt.
Dat soort grafieken zijn heel leuk maar natuurlijk vooral een gevolg van wensdenken. Mensen die zich een beetje serieus met deze materie bezighouden zouden zich nooit aan op die manier willen voorspellen wagen...quote:Op zondag 8 december 2013 09:14 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Ik kwam laatst wel deze grafiek tegen. Die zegt dat we pas op de helft van de daling zitten. Er kan dus best nog wel 20% vanaf gaan. Ik zou dat ook niet heel gek vinden.
Uiteindelijk is het ook marktwerking, het aantal huishoudens neemt toe en het alternatief voor kopen wordt steeds duurder en onaantrekkelijker en de voorraad woningen neemt amper nog toe terwijl het aantal huishoudens nog wel stijgt. Uiteindelijk werkt dat door in de prijs.quote:De enige manier dat de overheid een verdere daling tegen kan gaan is het opnieuw opblazen van een vastgoedluchtbel. Want hoe kan het als je minder aan hypotheek bij de bank kunt krijgen en er nog steeds werklozen bijkomen dat volgens de overheid de huizenprijs zal gaan stabiliseren? Dat kan gewoon niet en dat zal iedereen heel normaal in de oren klinken.
[ afbeelding ]
Waar zien we in de grafiek de tijd waar men meer dan 70% van de maandinkomsten uitgaf aan eten en drinken?quote:Op zondag 8 december 2013 09:14 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Ik kwam laatst wel deze grafiek tegen. Die zegt dat we pas op de helft van de daling zitten. Er kan dus best nog wel 20% vanaf gaan. Ik zou dat ook niet heel gek vinden. De enige manier dat de overheid een verdere daling tegen kan gaan is het opnieuw opblazen van een vastgoedluchtbel. Want hoe kan het als je minder aan hypotheek bij de bank kunt krijgen en er nog steeds werklozen bijkomen dat volgens de overheid de huizenprijs zal gaan stabiliseren? Dat kan gewoon niet en dat zal iedereen heel normaal in de oren klinken.
[ afbeelding ]
Klinkt leuk. Maar de normale wetten van prijsvorming als gevolg van fluctuaties in vraag en aanbod gaan helemaal niet op voor de woningmarkt. De prijzen worden immers vrijwel altijd begrensd door de maximale financiering die de hypotheeknemer (de bank) wil geven. En omdat mensen, zeker starters, vaak aansturen op maximale financiering, wordt de prijs grotendeels daardoor bepaald.quote:Op zondag 8 december 2013 11:24 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat soort grafieken zijn heel leuk maar natuurlijk vooral een gevolg van wensdenken. Mensen die zich een beetje serieus met deze materie bezighouden zouden zich nooit aan op die manier willen voorspellen wagen...
Ze hebben ook niet meer gedaan dan proberen willekeurig een lijntje te extrapoleren, dat als waarheid aannemen moet je erg mee oppassen.
[..]
Uiteindelijk is het ook marktwerking, het aantal huishoudens neemt toe en het alternatief voor kopen wordt steeds duurder en onaantrekkelijker en de voorraad woningen neemt amper nog toe terwijl het aantal huishoudens nog wel stijgt. Uiteindelijk werkt dat door in de prijs.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |