abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133370136
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 10:51 schreef Blik het volgende:
De huizenmarkt kan hier niet veel meer klappen, dat de banken een flinke opdonder gaan krijgen hoor je van meer mensen zoals o.a. Joris Luijendijk.

Overigens kan de huizenmarkt dan natuurlijk ook compleet stil komen te staan, als de banken omvallen
De huizenmarkt in Londen gaat nu als een dolle. Dat dat niet houdbaar is ziet iedereen. De banken zijn hier grotendeels al in staatshanden of met staatsgaranties overeind gehouden. Dat zal dus ook wel loslopen met dat omvallen.
  maandag 18 november 2013 @ 12:42:39 #152
62913 Blik
The one and Only!
pi_133372649
quote:
2s.gif Op maandag 18 november 2013 10:55 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De huizenmarkt in Londen gaat nu als een dolle. Dat dat niet houdbaar is ziet iedereen. De banken zijn hier grotendeels al in staatshanden of met staatsgaranties overeind gehouden. Dat zal dus ook wel loslopen met dat omvallen.
De impact van het omvallen van een zakenbank als Lehman Brothers had ook een enorme impact, datzelfde gebeurt natuurlijk ook als één of meerdere grotere zakenbanken uit London omvallen. Dan heeft het alsnog een flinke impact op de staatsfinanciën en dus een grote impact op ons alles
  maandag 18 november 2013 @ 12:56:09 #153
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_133372992
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2013 10:08 schreef poemojn het volgende:
Het gaat goed met de huizenmarkt!!!!!!!! _O_ :)
;)
Aantal huizen verkocht (lopend gemiddelde over 12 maanden):
censuur :O
pi_133373049
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 12:56 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dik herstel man!

Drie keer nul is nog steeds nul. :')
pi_133373233
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Altijd fijn, zo'n grafiek waarbij de as niet netjes op 0 begint.....
pi_133373335
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Dit grafiekje is niet zo interessant, leuker is het om 2012 en 2013 uit te zetten als aparte lijnen in een grafiek (per maand en cumulatief). Dan kan je ook de seizoenswisselingen beter volgen.
pi_133373352
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 13:05 schreef nikao het volgende:

[..]

Tja, je wilt manipulatief handelen of je wilt het niet :P
pi_133373383
quote:
2s.gif Op maandag 18 november 2013 13:08 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dit grafiekje is niet zo interessant, leuker is het om 2012 en 2013 uit te zetten als aparte lijnen in een grafiek (per maand en cumulatief). Dan kan je ook de seizoenswisselingen beter volgen.
Hoezo? Wil je nog meer bewijs zien dat er van herstel nog láááng geen sprake is?
pi_133373612
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 13:10 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Hoezo? Wil je nog meer bewijs zien dat er van herstel nog láááng geen sprake is?
Ik wil graag een grafiekje zien waar we misschien nog iets van kunnen leren.
pi_133373632
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 12:42 schreef Blik het volgende:

[..]

De impact van het omvallen van een zakenbank als Lehman Brothers had ook een enorme impact, datzelfde gebeurt natuurlijk ook als één of meerdere grotere zakenbanken uit London omvallen. Dan heeft het alsnog een flinke impact op de staatsfinanciën en dus een grote impact op ons alles
Dat zou kunnen inderdaad. Maar er is natuurlijk wel veel gebeurd om de balansen van de Nederlandse banken te verbeteren de afgelopen jaren.
  maandag 18 november 2013 @ 13:45:02 #161
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_133374240
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 13:05 schreef nikao het volgende:

[..]

Er is niks "netjes" aan "op 0 beginnen". Dat haalt alleen de nauwkeurigheid onderuit. Tenzij je je graag laat manipuleren door niet naar de schaalverdeling te kijken, maar dan kan je net zo goed de grafiek gewoon overslaan. Als ik op 0 begin valt de bruikbare informatie niet meer af te lezen...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_133374265
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 13:45 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Als ik op 0 begin valt de bruikbare informatie niet meer af te lezen...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lol! :)
  maandag 18 november 2013 @ 20:59:53 #163
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_133389710
http://www.tvgids.nl/programma/15431344/Tegenlicht/

quote:
Een eigen kavel, een zelf-ontwerp of een helemaal zelfgebouwde woning. Het fenomeen 'zelfbouw' wordt steeds populairder in ons land. En het brengt een kentering teweeg in de sector: er wordt weer samengewerkt en meer met toekomstige bewoners gecommuniceerd. Bouwen 'vanuit de vraag' zorgt ervoor dat het monopolie op de smaak niet langer bij projectontwikkelaars en grootaannemers ligt. Zo krijgt elk huis weer een verhaal. 'Vrije kavels te koop!'
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_133398157
Ik geloof er niet zo in dat de woningmarkt zich herstelt en de prijsdalingen langzaam stoppen.. aanbod is veel groter dan de vraag, werkloosheid loopt op, vaste contracten worden nauwelijks meer gegeven.. dat de rente laag is en huizen momenteel goedkoop zijn helpt maar een klein beetje. Dat de daling van de huizenprijzen minder hard gaat zou wel beter zijn.. valt niet tegenop de sparen. Klote bakstenen :N
pi_133402325
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 23:22 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik geloof er niet zo in dat de woningmarkt zich herstelt en de prijsdalingen langzaam stoppen..
Doetie ook niet. Hooguit bodemt het aan de onderkant wat uit. Tijdelijk, tot de volgende kabinetsmaatregel. ;)
pi_133402607
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 07:02 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Doetie ook niet. Hooguit bodemt het aan de onderkant wat uit. Tijdelijk, tot de volgende kabinetsmaatregel. ;)
Heb je er ook een onderbouwing voor waarom de prijzen zullen blijven dalen? Immers dat is niet bepaald realistischer dan het idee dat ze maar zullen blijven stijgen.
  dinsdag 19 november 2013 @ 09:06:51 #167
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_133403282
quote:
Dat dit soort ontwikkelingen een panacee zijn voor de woningmarkt durf ik sterk te betwijfelen.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_133403457
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 november 2013 07:55 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Heb je er ook een onderbouwing voor waarom de prijzen zullen blijven dalen? Immers dat is niet bepaald realistischer dan het idee dat ze maar zullen blijven stijgen.
*Zucht* begin je nou alweer? Deze vraag heb ik onderhand al vijf keer beantwoord. En niet alleen ik.

Afijn, wat dacht je van:
- verdere inperking kredietmaximum voor een hypotheek, elk jaar weer
- verdere inperking HRA
- voortaan eigen geld meenemen (de meeste schapen zijn nog niet eens in staat om een telefoontje bij elkaar te sparen, laat staan een deel van een huis)
- nog altijd verder oplopende werkloosheid
- vrijwel gelijk blijvende lonen, terwijl alles steeds duurder wordt --> steeds minder koopkracht en steeds minder ruimte om te sparen
- deflatoire spiraal op de woningmarkt zorgt er op zichzelf al voor dat mensen zolang mogelijk wachten met kopen. gewoon omdat het kan (en geld oplevert!)

Maar goed, kom jij nou zelf eens met zinnige argumenten voor jouw standpunten. Je mag dan een blauw kleurtje hebben en een hele grote mond, veel soeps heb ik je hier nog niet zien posten. Alleen maar wijzen met je vingertje, daar ben je erg goed in.
pi_133403999
quote:
VVD wil evaluatie hypotheekregels
De VVD vindt dat de spelregels voor de verstrekking van nieuwe hypotheken, de gedragscode hypothecaire financieringen, geëvalueerd moeten worden

Foto: ANP
"Ik vraag me af of de huidige regels nog wel van deze tijd zijn", zo laat Kamerlid Barbara Visser weten aan NU.nl
De VVD’er vraagt zich voornamelijk af of de ruimte voor maatwerk door hypotheekverstrekkers wel voldoende wordt benut.
In de gedragscode, die vanaf 2007 geldt, worden consumenten onder andere beschermd tegen overkreditering: meer lenen dan je realistisch gezien kan terugbetalen.

Een hypotheekverstrekker mag van deze regels afwijken als bijvoorbeeld al bekend is dat een nieuwe huiseigenaar in de toekomst flink meer zal gaan verdienen. De hypotheekverstrekker moet dit dan wel duidelijk aangeven en de nieuwe eigenaar moet met de risico's instemmen.
Volgens Visser wordt dit maatwerk echter niet meer voldoende geleverd, wat slecht uitpakt voor starters. "Waarom krijgt een tandarts in opleiding van 27 jaar dezelfde hypotheek als een directiesecretaresse van 48 jaar? Ik vind dat er weer meer rekening moet worden gehouden met de toekomstperspectieven van starters.
http://www.nu.nl/economie(...)hypotheekregels.html

Verruiming van de hypotheeknormen dus :)

Overigens de eerste zinnige opmerking van de politiek in jaren met betrekking tot dit onderwerp. Misschien dat we de hang naar zelfkastijding eens af gaan werpen, en het niet vanzelfsprekend dat iedereen in een duurder alternatief gedwongen wordt waarbij ze jaarlijks in snel toenemende mate de kas van de huisbaas moeten spekken.

Daar ga je al hpeopjes, en ook de overige 'argumenten' zijn al ontelbare weerlegt, dat hoeven we hier niet nog een keer over te doen.

Als je hier de vraag stelt wie in loon gelijk blijft, stijgen ze allemaal, en alle schapen hier hebben er de mond vol van dat ze zoveel sparen dat ze zo meteen een huis aftikken. Maar, dat kan ook komen omdat in dromenland een huis net zo duur al een telefoon wordt.
so long and thanks for all the fish
  dinsdag 19 november 2013 @ 10:01:31 #170
165633 eriksd
The grand facade...
pi_133404166
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 november 2013 09:19 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

*Zucht* begin je nou alweer? Deze vraag heb ik onderhand al vijf keer beantwoord. En niet alleen ik.

Afijn, wat dacht je van:
- verdere inperking HRA
- voortaan eigen geld meenemen (de meeste schapen zijn nog niet eens in staat om een telefoontje bij elkaar te sparen, laat staan een deel van een huis)
- vrijwel gelijk blijvende lonen, terwijl alles steeds duurder wordt --> steeds minder koopkracht en steeds minder ruimte om te sparen
- deflatoire spiraal op de woningmarkt zorgt er op zichzelf al voor dat mensen zolang mogelijk wachten met kopen. gewoon omdat het kan (en geld oplevert!)

Maar goed, kom jij nou zelf eens met zinnige argumenten voor jouw standpunten. Je mag dan een blauw kleurtje hebben en een hele grote mond, veel soeps heb ik je hier nog niet zien posten. Alleen maar wijzen met je vingertje, daar ben je erg goed in.
Waar jouw hele aanname op is gebaseerd is dat mensen maximale leencapaciteit nodig hebben. Ik betwijfel of dat zo is. Ik heb zelf als 24-jarige 75% geleend van wat ik kon lenen en dan nog zat ik richting de 190k. Met andere woorden: de norm is nog vrij ruim.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  dinsdag 19 november 2013 @ 10:08:52 #171
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_133404306
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 10:01 schreef eriksd het volgende:

[..]

Waar jouw hele aanname op is gebaseerd is dat mensen maximale leencapaciteit nodig hebben. Ik betwijfel of dat zo is. Ik heb zelf als 24-jarige 75% geleend van wat ik kon lenen en dan nog zat ik richting de 190k. Met andere woorden: de norm is nog vrij ruim.
Daarnaast de volgende toevoeging; mensen moeten toch ergens wonen en de alternatieven voor koop zijn schaars.
  dinsdag 19 november 2013 @ 10:35:07 #172
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_133404845
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 09:52 schreef crashbangboom het volgende:
"Waarom krijgt een tandarts in opleiding van 27 jaar dezelfde hypotheek als een directiesecretaresse van 48 jaar?"
Simpelweg omdat die tandarts-in-opleiding op dat moment dezelfde maandlasten moet betalen. Als die tandarts een paar jaar later een hoger inkomen heeft, kan-ie dat aan wonen gaan besteden.
pi_133407606
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 10:01 schreef eriksd het volgende:

[..]

Leuk voor je dat jij op jouw leeftijd ver bovenmodaal verdient. Maar dat geldt natuurlijk maar voor een enkeling, zeker op die leeftijd. Anders zou een modaal inkomen niet meer modaal zijn. :')

M.a.w., jouw situatie is niet meer dan een uitzondering die de regel bevestigt.
pi_133407827
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 12:30 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Leuk voor je dat jij op jouw leeftijd ver bovenmodaal verdient. Maar dat geldt natuurlijk maar voor een enkeling, zeker op die leeftijd. Anders zou een modaal inkomen niet meer modaal zijn. :')
Je weet het verschil tussen een modaal inkomen en het gemiddelde inkomen per huishouden? Dat tweede ligt namelijk een stuk hoger dan het eerste.
  dinsdag 19 november 2013 @ 17:11:10 #175
66825 Reya
Fier Wallon
pi_133415981
quote:
15s.gif Op dinsdag 19 november 2013 09:06 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Dat dit soort ontwikkelingen een panacee zijn voor de woningmarkt durf ik sterk te betwijfelen.
Op lange termijn zou het de woningmarkt wel kunnen herstructureren, maar dat is ook sterk afhankelijk van de gevoerde politiek aangaande ruimtelijke ordening.
  dinsdag 19 november 2013 @ 17:15:03 #176
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_133416095
quote:
9s.gif Op dinsdag 19 november 2013 17:11 schreef Reya het volgende:

[..]

Op lange termijn zou het de woningmarkt wel kunnen herstructureren, maar dat is ook sterk afhankelijk van de gevoerde politiek aangaande ruimtelijke ordening.
Er is echter wel een misvatting dat maatwerk voor de eerste gebruiker beter aansluit op de markt.
Uiteindelijk staat een woning er niet voor de eerste 5 - 10 jaar dat de koper van de nieuwbouwwoning er gebruik van maakt, maar voor 30 tot 50 jaar, dan zullen zulke woningen de nieuwbouwverkopen wellicht stimuleren, maar door specifieke beslissingen van eerste gebruikers na verloop van tijd minder courant blijken.
  dinsdag 19 november 2013 @ 17:20:42 #177
66825 Reya
Fier Wallon
pi_133416274
quote:
15s.gif Op dinsdag 19 november 2013 17:15 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Er is echter wel een misvatting dat maatwerk voor de eerste gebruiker beter aansluit op de markt.
Uiteindelijk staat een woning er niet voor de eerste 5 - 10 jaar dat de koper van de nieuwbouwwoning er gebruik van maakt, maar voor 30 tot 50 jaar, dan zullen zulke woningen de nieuwbouwverkopen wellicht stimuleren, maar door specifieke beslissingen van eerste gebruikers na verloop van tijd minder courant blijken.
Ik heb de impressie - maar wellicht heb ik het bij het foute eind - dat veel 'zelfbouwers' het soort 'middle of the road'-woning bouwen dat uiteindelijk toch wel weer redelijk te verpatsen is. Bovendien zitten zelfbouwers er vaak ook vrij lang in.

Mijn argument zou primair zijn dat als er een min of meer constante mogelijkheid bestaat voor mensen om zelf te bouwen, dat als een demper kan werken op de woningmarkt. Wellicht gaan weinig mensen zelf bouwen als je voor spotprijzen ergens een woning kan krijgen, maar allicht gaan meer mensen zelf bouwen als het enige alternatief is om voor veel geld het soort woning te kopen dat je niet wil hebben. Dat lijkt me een wat organischere wijze van de markt organiseren dan overmatige projectbouw. Maar goed, dat hangt ook af van verscheidene politieke keuzes.
  dinsdag 19 november 2013 @ 17:21:42 #178
165633 eriksd
The grand facade...
pi_133416292
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 12:30 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

M.a.w., jouw situatie is niet meer dan een uitzondering die de regel bevestigt.
Ik heb het alleen gekocht. Samen is je besteedbare inkomen en dus leencapaciteit groter.
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  dinsdag 19 november 2013 @ 17:33:19 #179
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_133416656
quote:
9s.gif Op dinsdag 19 november 2013 17:20 schreef Reya het volgende:

[..]

Ik heb de impressie - maar wellicht heb ik het bij het foute eind - dat veel 'zelfbouwers' het soort 'middle of the road'-woning bouwen dat uiteindelijk toch wel weer redelijk te verpatsen is. Bovendien zitten zelfbouwers er vaak ook vrij lang in.

Mijn argument zou primair zijn dat als er een min of meer constante mogelijkheid bestaat voor mensen om zelf te bouwen, dat als een demper kan werken op de woningmarkt. Wellicht gaan weinig mensen zelf bouwen als je voor spotprijzen ergens een woning kan krijgen, maar allicht gaan meer mensen zelf bouwen als het enige alternatief is om voor veel geld het soort woning te kopen dat je niet wil hebben. Dat lijkt me een wat organischere wijze van de markt organiseren dan overmatige projectbouw. Maar goed, dat hangt ook af van verscheidene politieke keuzes.
Lastig te zeggen. Deels verkoop je inderdaad de illusie dat mensen zelf een woning kunnen bouwen, dus dat wil zeggen dat een hoop zaken vaststaan en de "zelfbouwer" de keuze kan hebben tussen de keuken links of rechts, de trap in de kamer of in de hal en de slaapkamers anders kan inrichten. Je geeft ze de suggestie van inspraak en dit spreekt een vrij grote groep mensen aan, die er ook wel een redelijke premium voor over hebben. Hierbij moet men wel oppassen dat bepaalde grillen zoals een extra grote badkamer of een walk-in closet (populair onder hippe jonge mensen die in 5 jaar een gezin willen stichten) luxueus en prettig voelen voor comfort-gedreven twintigers, maar dat ze tien jaar later tot de conclusie komen dat die indeling met 3 jonge kinderen eigenlijk niet zo duurzaam bleek. Dan vernauw je dus je potentiele doelgroep weer en blijf je dat fenomeen van incourante zelfbouwwoningen houden.

Daarnaast zijn er ook nog de "echte" zelfbouwers die dat doen uit passie voor het wonen, maar dat is een erg beperkte doelgroep, die er lang blijven zitten en erg specifieke wensen hebben. Wat me vooral opvalt in de discussie is doen alsof zelfbouw een vernieuwende oplossing is. Het is niet meer of minder dan bouwen met een afgedekt risico door de bewoners er bij te betrekken, dat hoeft niet meteen impact te hebben op het gehele product.
  dinsdag 19 november 2013 @ 17:51:49 #180
323876 michaelmoore
pi_133417150
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 november 2013 09:19 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Afijn, wat dacht je van:
- verdere inperking HRA

en dan dat er alleen maar tijdelijke dienstverbanden zijn en woningbouwverenigingen van Brussel 1.000.000 woningen moeten verkopen met terugkoopgarantie en de bouwkosten dalen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_133418002
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 17:51 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

en dan dat er alleen maar tijdelijke dienstverbanden zijn en woningbouwverenigingen van Brussel 1.000.000 woningen moeten verkopen met terugkoopgarantie en de bouwkosten dalen
drie aperte leugens in 1 zin, het is weer fraai
so long and thanks for all the fish
  dinsdag 19 november 2013 @ 18:27:33 #182
165633 eriksd
The grand facade...
pi_133418123
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 18:22 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Het woord apert _O_
Bis bis bis
pi_133418162
quote:

[..]

Dat klopt, het merendeel komt uiteindelijk gewoon uit op een cataloguswoning.
  dinsdag 19 november 2013 @ 18:58:49 #184
323876 michaelmoore
pi_133418949
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 18:22 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

er is verschil tussen onwaarheden en leugens
pi_133419201
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 18:58 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

er is verschil tussen onwaarheden en leugens
Je herhaalt dit echter zo vaak terwijl je weet dat je foutieve informatie probeert te verspreiden. Dan zijn het gewoon leugens.
  dinsdag 19 november 2013 @ 19:27:27 #186
323876 michaelmoore
pi_133420008
quote:

[..]

IK heb vroeger ook wel eens een woning gebouwd, alleen dat was afbouw we hadden het samen uit besteed aan een cascobouwer, dat was goed te doen
En dat was ook nog premie A

We gingen met een bouwplan naar de gemeente
pi_133423951
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 19:27 schreef michaelmoore het volgende:

IK heb vroeger ook wel eens een woning gebouwd, alleen dat was afbouw we hadden het samen uit besteed aan een cascobouwer, dat was goed te doen
En dat was ook nog premie A

We gingen met een bouwplan naar de gemeente
Wat leuk!
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  dinsdag 19 november 2013 @ 20:56:20 #188
323876 michaelmoore
pi_133424174
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 20:51 schreef blomke het volgende:

[..]

Wat leuk!
ja en ik zou niet weten waarom dat nu niet meer zou kunnen, die afbouwwoningen zijn later op meerdere plaatsen in nederland gebouwd met dezelfde bouwer, dus ook geen architect nodig
pi_133424284
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 20:56 schreef michaelmoore het volgende:

ja en ik zou niet weten waarom dat nu niet meer zou kunnen, die afbouwwoningen zijn later op meerdere plaatsen in nederland gebouwd met dezelfde bouwer, dus ook geen architect nodig
Misschien onder de noemer "Casco woning"? Hier vlak bij in Heerhugowaard (zou je nog niet begraven moeten willen liggen), zijn wel van dergelijke projecten in "stad van de zon' geweest. Mijn "manager"heeft zo'n huis afgebouwd en "leeft" daar......
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_133432492
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 18:27 schreef eriksd het volgende:

[..]

Het woord apert _O_
aperte fart
pi_133432694
Volgend jaar gaat de Nederlandse economie volgens de OESO gewoon weer krimpen. Dat wordt echt knallen met die huizenprijzen komend jaar! :')
  woensdag 20 november 2013 @ 08:10:02 #192
165633 eriksd
The grand facade...
pi_133437173
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 23:32 schreef hpeopjes het volgende:
Volgend jaar gaat de Nederlandse economie volgens de OESO gewoon weer krimpen. Dat wordt echt knallen met die huizenprijzen komend jaar! :')
Wat is jouw woonsituatie nu eigenlijk?
Bis bis bis
pi_133437185
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2013 08:10 schreef eriksd het volgende:

[..]

Wat is jouw woonsituatie nu eigenlijk?
Sociale huur uiteraard.
pi_133437189
Uiteraard.
pi_133437262
quote:
6s.gif Op woensdag 20 november 2013 08:11 schreef hpeopjes het volgende:
Uiteraard.
Oh en je wou toch graag in de winter in een tochtige caravan zitten als je daar een paar cent mee uit kon sparen?
pi_133437267
quote:
10s.gif Op woensdag 20 november 2013 08:22 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Oh en je wou toch graag in de winter in een tochtige caravan zitten als je daar een paar cent mee uit kon sparen?
Jahoor.
  woensdag 20 november 2013 @ 08:36:47 #197
165633 eriksd
The grand facade...
pi_133437390
Helder.
Bis bis bis
pi_133459460
quote:
Heijmans verkoopt 30% minder nieuwe woningen
Datum: 07-11-2013
Categorie: Woningen

AMSTERDAM - Heijmans heeft de eerste negen maanden van 2013 30% minder nieuwe woningen verkocht dan in 2012. De verkoop aan particulieren neemt enigszins toe, maar transacties met zowel corporaties als beleggers komen moeizamer tot stand
http://www.propertynl.com(...)der-nieuwe-woningen/
pi_133474300
quote:
Ondanks alle gepimpte berichten met betrekking tot de huizenmarkt en economie wil ik het herstel nog maar niet zien, althans... zo reageerde Mr. Stef Blok Burns ook lichtelijk geirriteerd toen hem dat voor de voeten werd geworden door Paul van Liempt.

"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_133474340
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 12:58 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Dik herstel man!

Drie keer nul is nog steeds nul. :')
Elk miniplusje wordt tegenwoordig gebracht alsof de nieuwe renaissance is aangebroken ;)

Er is nog steeds niks opgelost, pappen en nathouden is de enige kwaliteit waar onze verlichte leiders van klein kaliber over beschikken.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_133474471
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 08:13 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ondanks alle gepimpte berichten met betrekking tot de huizenmarkt en economie wil ik het herstel nog maar niet zien, althans... zo reageerde Mr. Stef Blok Burns ook lichtelijk geirriteerd toen hem dat voor de voeten werd geworden door Paul van Liempt.

[ afbeelding ]
Gepimpt, dus het CBS en Kadaster liegen? Kan je dat ook bewijzen?
  donderdag 21 november 2013 @ 09:46:54 #202
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_133475563
http://www.telegraaf.nl/d(...)met_4_procent__.html

Als men de huren weer met 6% omhoog gooit zal t wel beter gaan met nederland
quote:
do 21 nov 2013, 09:32 | 0 reacties

Huizenprijzen dalen met 4 procent

Van onze redactie
AMSTERDAM - Bestaande koopwoningen waren in oktober 4 procent goedkoper dan in oktober 2012. Dat blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

Vergeleken met de piek van de woningmarkt in augustus 2008 is het prijsniveau met 20,3 procent gedaald. De daling van de huizenprijzen was vorige maand wel iets minder sterk dan in september. Toen waren bestaande koopwoningen gemiddeld 4,1 procent goedkoper dan een jaar eerder.

In de eerste 10 maanden van 2013 zijn 84 055 woningen van eigenaar gewisseld. Dat is een daling van 6,7 procent in vergelijking met een jaar eerder.
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_133475726
quote:
En dat huizenmarktzeepbelverhaal van je is ook wel een tikkie sneu :')
pi_133475915

quote:
Huizenprijzen dalen met 4 procent Van onze redactie
AMSTERDAM - Bestaande koopwoningen waren in oktober 4 procent goedkoper dan in oktober 2012. Dat blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

Vergeleken met de piek van de woningmarkt in augustus 2008 is het prijsniveau met 20,3 procent gedaald. De daling van de huizenprijzen was vorige maand wel iets minder sterk dan in september. Toen waren bestaande koopwoningen gemiddeld 4,1 procent goedkoper dan een jaar eerder.

In de eerste 10 maanden van 2013 zijn 84 055 woningen van eigenaar gewisseld. Dat is een daling van 6,7 procent in vergelijking met een jaar eerder.
Kijk, de daling neemt per maand 0,1% af, de bodem is in zicht *O* ! Nog 40 maanden te gaan en de daling is tot stilstand gekomen.. _O-
  donderdag 21 november 2013 @ 10:07:20 #205
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_133476055
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 10:00 schreef blomke het volgende:

[..]

Kijk, de daling neemt per maand 0,1% af, de bodem is in zicht *O* ! Nog 40 maanden te gaan en de daling is tot stilstand gekomen.. _O-
tenzij de ouderen allemaal naar goedkopere landen trekken met volop zon, goed voor de reumatiek
pi_133476197
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 10:07 schreef HD9 het volgende:

[..]

tenzij de ouderen allemaal naar goedkopere landen trekken met volop zon, goed voor de reumatiek
Allemaal, dat suggereer je nu al jaren... Om welke aantallen gaat het concreet?
  donderdag 21 november 2013 @ 10:16:25 #207
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_133476283
quote:
2s.gif Op donderdag 21 november 2013 10:13 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Allemaal, dat suggereer je nu al jaren... Om welke aantallen gaat het concreet?
ok velen dan , maar verkopen moeten ze toch, sinds de ouderenzorg voor eigen rekening komt voortaan en anders de staat een lening gaat leveren

[ Bericht 0% gewijzigd door HD9 op 21-11-2013 10:32:48 ]
  donderdag 21 november 2013 @ 10:32:17 #208
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_133476648
er is ook alternatieve huisvesting tegenwoordig

http://plazilla.com/verbo(...)-crisis-in-nederland
pi_133476716
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 10:16 schreef HD9 het volgende:

[..]

ok velen dan , maar verkopen moeten ze toch, sinds de ouderenzorg voor eigen rekening komt voortaan en anders de staat een lening gaat leveren
'velen' weer zo'n mooie nietszeggende term. Kan je niet iets concreter worden? Je claimt immers nogal wat elke keer.
pi_133476856
quote:
10s.gif Op donderdag 21 november 2013 09:53 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En dat huizenmarktzeepbelverhaal van je is ook wel een tikkie sneu :')
"sneu", dat is je verweer? Voorspelbaar.
pi_133476898
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 10:42 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

"sneu", dat is je verweer? Voorspelbaar.
Ik dacht, laat ik het gespam met die site maar eens vrij beschaafd veroordelen.
pi_133477364
quote:
2s.gif Op donderdag 21 november 2013 10:44 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Bij gebrek aan fatsoenlijke tegenargumenten uiteraard.

:')
pi_133477483
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 11:00 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Bij gebrek aan fatsoenlijke tegenargumenten uiteraard.

:')
Klopt, dat is vermoedelijk de voornaamste reden om zo'n site te spammen. Sneu dus :)
  donderdag 21 november 2013 @ 12:28:22 #214
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_133479937
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 21:48 schreef crashbangboom het volgende:
Keine gewahr voor de grafieken, want ze zijn nogal subjectief eenzijdig ingestoken zeg maar. Statistiek is ondergeschikt aan leugens, en gezien de contribuant...... gaan ze zelfs daarachter ;)
Vanwaar dit? Het staat je niet aan dus schieten op de messenger? Je zou ook een bijdrage kunnen leveren en vertellen wat er mis mee is. O wacht, dat kan niet, want de grafieken kloppen volledig.

Hier een nieuwe:
  donderdag 21 november 2013 @ 17:22:22 #215
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_133488414
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 10:00 schreef blomke het volgende:

[..]

Wat een vreemde som maak/conclusie trek jij? Als de bodem in juli bereikt zou zijn geweest is de daling toch allang tot stilstand gekomen, of ben ik hier weer de enige die wel les in rekenen op de basisschool heeft gehad?
pi_133488933
quote:
3s.gif Op donderdag 21 november 2013 17:22 schreef pfaf het volgende:

Wat een vreemde som maak/conclusie trek jij? Als de bodem in juli bereikt zou zijn geweest is de daling toch allang tot stilstand gekomen, of ben ik hier weer de enige die wel les in rekenen op de basisschool heeft gehad?
Elementair rekenwerk: de afname van de afname (eerste afgeleide in de tijd) bedraagt 0,1% per maand. Zitten we nu op -4% dan heb je over 4/0,1 = 40 maanden op het nul niveau. Even een lineaire functie aangenomen.
  donderdag 21 november 2013 @ 17:54:14 #217
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_133489353
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 17:39 schreef blomke het volgende:

[..]

Elementair rekenwerk: de afname van de afname (eerste afgeleide in de tijd) bedraagt 0,1% per maand. Zitten we nu op -4% dan heb je over 4/0,1 = 40 maanden op het nul niveau. Even een lineaire functie aangenomen.
Nee, de afname tov vorig jaar is 4%. En de afname in de maand was daarvoor was ook tov het jaar daarvoor. Je berekening heeft dus geen enkele wiskundige grond.
  donderdag 21 november 2013 @ 18:34:48 #218
323876 michaelmoore
pi_133490360
quote:
3s.gif Op donderdag 21 november 2013 17:22 schreef pfaf het volgende:

[..]

nee de daling neemt af dus is er een stijging van de daling, reuze belangrijk hoor die virtuele woningwaarde ,daar drijft onze leenindustrie op, met bijlenen voor auto's en vakanties en beleggingen

Afname van de afname ja
pi_133490472
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 18:34 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee de daling neemt af dus is er een stijging van de daling, reuze belangrijk hoor die virtuele woningwaarde ,daar drijft onze leenindustrie op, met bijlenen voor auto's en vakanties en beleggingen

Afname van de afname ja
Het hangt er hier helemaal van af met welke periode je rekent. Doe je dat per maand, jaar of decennium. Maand op maand lijkt er sprake te zijn van een lichte stijging. Ten opzichte van een jaar terug zijn de prijzen wel gedaald en ten opzichte van tien jaar terug zal het bijna gelijk zijn gebleven.
pi_133490617
quote:
3s.gif Op donderdag 21 november 2013 17:54 schreef pfaf het volgende:

Nee, de afname tov vorig jaar is 4%. En de afname in de maand was daarvoor was ook tov het jaar daarvoor. Je berekening heeft dus geen enkele wiskundige grond.
Het verschil in die twee (gelijke) periodes is 0,1% ; dus....
pi_133491308
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 18:45 schreef blomke het volgende:

[..]

Het verschil in die twee (gelijke) periodes is 0,1% ; dus....
ten opzichte van welke gelijke periode is de daling over 40 maanden tot stilstand gekomen?
pi_133494790
Niet t.o.v. een periode, maar ten opzichte van oktober 2013. Of 41 maanden t.o.v. september 2013.

Maar ik krijg het gevoel dat jullie niet weten wat "een eerste afgeleide" of "lineaire functie" is.
pi_133497692
quote:
2s.gif Op donderdag 21 november 2013 10:44 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het is net of jij de huizenmarkt-zeepbel niet wilt zien :P
pi_133497863
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 21:37 schreef ComplexConjugate het volgende:
Het is net of jij de huizenmarkt-zeepbel niet wilt zien :P
Dat soort zielige plaatjes niet nee.

(Wat voor gefrustreerd figuur maakt die eigenlijk? Dat weet niemand, maar als ik hem/haar was zou ik een leven gaan zoeken. :o )
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_133498110
ai met dit nieuws is dit een droevige dag voor velen

rip
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')