Er is echter wel een misvatting dat maatwerk voor de eerste gebruiker beter aansluit op de markt.quote:Op dinsdag 19 november 2013 17:11 schreef Reya het volgende:
[..]
Op lange termijn zou het de woningmarkt wel kunnen herstructureren, maar dat is ook sterk afhankelijk van de gevoerde politiek aangaande ruimtelijke ordening.
Ik heb de impressie - maar wellicht heb ik het bij het foute eind - dat veel 'zelfbouwers' het soort 'middle of the road'-woning bouwen dat uiteindelijk toch wel weer redelijk te verpatsen is. Bovendien zitten zelfbouwers er vaak ook vrij lang in.quote:Op dinsdag 19 november 2013 17:15 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Er is echter wel een misvatting dat maatwerk voor de eerste gebruiker beter aansluit op de markt.
Uiteindelijk staat een woning er niet voor de eerste 5 - 10 jaar dat de koper van de nieuwbouwwoning er gebruik van maakt, maar voor 30 tot 50 jaar, dan zullen zulke woningen de nieuwbouwverkopen wellicht stimuleren, maar door specifieke beslissingen van eerste gebruikers na verloop van tijd minder courant blijken.
Ik heb het alleen gekocht. Samen is je besteedbare inkomen en dus leencapaciteit groter.quote:Op dinsdag 19 november 2013 12:30 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Leuk voor je dat jij op jouw leeftijd ver bovenmodaal verdient. Maar dat geldt natuurlijk maar voor een enkeling, zeker op die leeftijd. Anders zou een modaal inkomen niet meer modaal zijn.
M.a.w., jouw situatie is niet meer dan een uitzondering die de regel bevestigt.
Lastig te zeggen. Deels verkoop je inderdaad de illusie dat mensen zelf een woning kunnen bouwen, dus dat wil zeggen dat een hoop zaken vaststaan en de "zelfbouwer" de keuze kan hebben tussen de keuken links of rechts, de trap in de kamer of in de hal en de slaapkamers anders kan inrichten. Je geeft ze de suggestie van inspraak en dit spreekt een vrij grote groep mensen aan, die er ook wel een redelijke premium voor over hebben. Hierbij moet men wel oppassen dat bepaalde grillen zoals een extra grote badkamer of een walk-in closet (populair onder hippe jonge mensen die in 5 jaar een gezin willen stichten) luxueus en prettig voelen voor comfort-gedreven twintigers, maar dat ze tien jaar later tot de conclusie komen dat die indeling met 3 jonge kinderen eigenlijk niet zo duurzaam bleek. Dan vernauw je dus je potentiele doelgroep weer en blijf je dat fenomeen van incourante zelfbouwwoningen houden.quote:Op dinsdag 19 november 2013 17:20 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik heb de impressie - maar wellicht heb ik het bij het foute eind - dat veel 'zelfbouwers' het soort 'middle of the road'-woning bouwen dat uiteindelijk toch wel weer redelijk te verpatsen is. Bovendien zitten zelfbouwers er vaak ook vrij lang in.
Mijn argument zou primair zijn dat als er een min of meer constante mogelijkheid bestaat voor mensen om zelf te bouwen, dat als een demper kan werken op de woningmarkt. Wellicht gaan weinig mensen zelf bouwen als je voor spotprijzen ergens een woning kan krijgen, maar allicht gaan meer mensen zelf bouwen als het enige alternatief is om voor veel geld het soort woning te kopen dat je niet wil hebben. Dat lijkt me een wat organischere wijze van de markt organiseren dan overmatige projectbouw. Maar goed, dat hangt ook af van verscheidene politieke keuzes.
en dan dat er alleen maar tijdelijke dienstverbanden zijn en woningbouwverenigingen van Brussel 1.000.000 woningen moeten verkopen met terugkoopgarantie en de bouwkosten dalenquote:Op dinsdag 19 november 2013 09:19 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
*Zucht* begin je nou alweer? Deze vraag heb ik onderhand al vijf keer beantwoord. En niet alleen ik.
Afijn, wat dacht je van:
- verdere inperking kredietmaximum voor een hypotheek, elk jaar weer
- verdere inperking HRA
- voortaan eigen geld meenemen (de meeste schapen zijn nog niet eens in staat om een telefoontje bij elkaar te sparen, laat staan een deel van een huis)
- nog altijd verder oplopende werkloosheid
- vrijwel gelijk blijvende lonen, terwijl alles steeds duurder wordt --> steeds minder koopkracht en steeds minder ruimte om te sparen
- deflatoire spiraal op de woningmarkt zorgt er op zichzelf al voor dat mensen zolang mogelijk wachten met kopen. gewoon omdat het kan (en geld oplevert!)
Maar goed, kom jij nou zelf eens met zinnige argumenten voor jouw standpunten. Je mag dan een blauw kleurtje hebben en een hele grote mond, veel soeps heb ik je hier nog niet zien posten. Alleen maar wijzen met je vingertje, daar ben je erg goed in.
drie aperte leugens in 1 zin, het is weer fraaiquote:Op dinsdag 19 november 2013 17:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en dan dat er alleen maar tijdelijke dienstverbanden zijn en woningbouwverenigingen van Brussel 1.000.000 woningen moeten verkopen met terugkoopgarantie en de bouwkosten dalen
Het woord apertquote:Op dinsdag 19 november 2013 18:22 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
drie aperte leugens in 1 zin, het is weer fraai
Dat klopt, het merendeel komt uiteindelijk gewoon uit op een cataloguswoning.quote:Op dinsdag 19 november 2013 17:20 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik heb de impressie - maar wellicht heb ik het bij het foute eind - dat veel 'zelfbouwers' het soort 'middle of the road'-woning bouwen dat uiteindelijk toch wel weer redelijk te verpatsen is. Bovendien zitten zelfbouwers er vaak ook vrij lang in.
er is verschil tussen onwaarheden en leugensquote:Op dinsdag 19 november 2013 18:22 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
drie aperte leugens in 1 zin, het is weer fraai
Je herhaalt dit echter zo vaak terwijl je weet dat je foutieve informatie probeert te verspreiden. Dan zijn het gewoon leugens.quote:Op dinsdag 19 november 2013 18:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
er is verschil tussen onwaarheden en leugens
IK heb vroeger ook wel eens een woning gebouwd, alleen dat was afbouw we hadden het samen uit besteed aan een cascobouwer, dat was goed te doenquote:Op dinsdag 19 november 2013 17:20 schreef Reya het volgende:
[..]
Wat leuk!quote:Op dinsdag 19 november 2013 19:27 schreef michaelmoore het volgende:
IK heb vroeger ook wel eens een woning gebouwd, alleen dat was afbouw we hadden het samen uit besteed aan een cascobouwer, dat was goed te doen
En dat was ook nog premie A
We gingen met een bouwplan naar de gemeente
ja en ik zou niet weten waarom dat nu niet meer zou kunnen, die afbouwwoningen zijn later op meerdere plaatsen in nederland gebouwd met dezelfde bouwer, dus ook geen architect nodigquote:
Misschien onder de noemer "Casco woning"? Hier vlak bij in Heerhugowaard (zou je nog niet begraven moeten willen liggen), zijn wel van dergelijke projecten in "stad van de zon' geweest. Mijn "manager"heeft zo'n huis afgebouwd en "leeft" daar......quote:Op dinsdag 19 november 2013 20:56 schreef michaelmoore het volgende:
ja en ik zou niet weten waarom dat nu niet meer zou kunnen, die afbouwwoningen zijn later op meerdere plaatsen in nederland gebouwd met dezelfde bouwer, dus ook geen architect nodig
Wat is jouw woonsituatie nu eigenlijk?quote:Op dinsdag 19 november 2013 23:32 schreef hpeopjes het volgende:
Volgend jaar gaat de Nederlandse economie volgens de OESO gewoon weer krimpen. Dat wordt echt knallen met die huizenprijzen komend jaar!
Sociale huur uiteraard.quote:Op woensdag 20 november 2013 08:10 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wat is jouw woonsituatie nu eigenlijk?
Oh en je wou toch graag in de winter in een tochtige caravan zitten als je daar een paar cent mee uit kon sparen?quote:
Jahoor.quote:Op woensdag 20 november 2013 08:22 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Oh en je wou toch graag in de winter in een tochtige caravan zitten als je daar een paar cent mee uit kon sparen?
http://www.propertynl.com(...)der-nieuwe-woningen/quote:Heijmans verkoopt 30% minder nieuwe woningen
Datum: 07-11-2013
Categorie: Woningen
AMSTERDAM - Heijmans heeft de eerste negen maanden van 2013 30% minder nieuwe woningen verkocht dan in 2012. De verkoop aan particulieren neemt enigszins toe, maar transacties met zowel corporaties als beleggers komen moeizamer tot stand
Ondanks alle gepimpte berichten met betrekking tot de huizenmarkt en economie wil ik het herstel nog maar niet zien, althans... zo reageerde Mr. Stef Blok Burns ook lichtelijk geirriteerd toen hem dat voor de voeten werd geworden door Paul van Liempt.quote:Op woensdag 20 november 2013 20:01 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
http://www.propertynl.com(...)der-nieuwe-woningen/
Elk miniplusje wordt tegenwoordig gebracht alsof de nieuwe renaissance is aangebrokenquote:Op maandag 18 november 2013 12:58 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Dik herstel man!
Drie keer nul is nog steeds nul.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |