De huizenmarkt in Londen gaat nu als een dolle. Dat dat niet houdbaar is ziet iedereen. De banken zijn hier grotendeels al in staatshanden of met staatsgaranties overeind gehouden. Dat zal dus ook wel loslopen met dat omvallen.quote:Op maandag 18 november 2013 10:51 schreef Blik het volgende:
De huizenmarkt kan hier niet veel meer klappen, dat de banken een flinke opdonder gaan krijgen hoor je van meer mensen zoals o.a. Joris Luijendijk.
Overigens kan de huizenmarkt dan natuurlijk ook compleet stil komen te staan, als de banken omvallen
De impact van het omvallen van een zakenbank als Lehman Brothers had ook een enorme impact, datzelfde gebeurt natuurlijk ook als één of meerdere grotere zakenbanken uit London omvallen. Dan heeft het alsnog een flinke impact op de staatsfinanciën en dus een grote impact op ons allesquote:Op maandag 18 november 2013 10:55 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De huizenmarkt in Londen gaat nu als een dolle. Dat dat niet houdbaar is ziet iedereen. De banken zijn hier grotendeels al in staatshanden of met staatsgaranties overeind gehouden. Dat zal dus ook wel loslopen met dat omvallen.
Aantal huizen verkocht (lopend gemiddelde over 12 maanden):quote:Op maandag 18 november 2013 10:08 schreef poemojn het volgende:
Het gaat goed met de huizenmarkt!!!!!!!!![]()
![]()
Dik herstel man!quote:Op maandag 18 november 2013 12:56 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Aantal huizen verkocht (lopend gemiddelde over 12 maanden):
[ afbeelding ]
Altijd fijn, zo'n grafiek waarbij de as niet netjes op 0 begint.....quote:Op maandag 18 november 2013 12:56 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit grafiekje is niet zo interessant, leuker is het om 2012 en 2013 uit te zetten als aparte lijnen in een grafiek (per maand en cumulatief). Dan kan je ook de seizoenswisselingen beter volgen.quote:Op maandag 18 november 2013 12:56 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Tja, je wilt manipulatief handelen of je wilt het nietquote:Op maandag 18 november 2013 13:05 schreef nikao het volgende:
[..]
Altijd fijn, zo'n grafiek waarbij de as niet netjes op 0 begint.....
Hoezo? Wil je nog meer bewijs zien dat er van herstel nog láááng geen sprake is?quote:Op maandag 18 november 2013 13:08 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dit grafiekje is niet zo interessant, leuker is het om 2012 en 2013 uit te zetten als aparte lijnen in een grafiek (per maand en cumulatief). Dan kan je ook de seizoenswisselingen beter volgen.
Ik wil graag een grafiekje zien waar we misschien nog iets van kunnen leren.quote:Op maandag 18 november 2013 13:10 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Hoezo? Wil je nog meer bewijs zien dat er van herstel nog láááng geen sprake is?
Dat zou kunnen inderdaad. Maar er is natuurlijk wel veel gebeurd om de balansen van de Nederlandse banken te verbeteren de afgelopen jaren.quote:Op maandag 18 november 2013 12:42 schreef Blik het volgende:
[..]
De impact van het omvallen van een zakenbank als Lehman Brothers had ook een enorme impact, datzelfde gebeurt natuurlijk ook als één of meerdere grotere zakenbanken uit London omvallen. Dan heeft het alsnog een flinke impact op de staatsfinanciën en dus een grote impact op ons alles
Er is niks "netjes" aan "op 0 beginnen". Dat haalt alleen de nauwkeurigheid onderuit. Tenzij je je graag laat manipuleren door niet naar de schaalverdeling te kijken, maar dan kan je net zo goed de grafiek gewoon overslaan. Als ik op 0 begin valt de bruikbare informatie niet meer af te lezen...quote:Op maandag 18 november 2013 13:05 schreef nikao het volgende:
[..]
Altijd fijn, zo'n grafiek waarbij de as niet netjes op 0 begint.....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.censuur :O
quote:Op maandag 18 november 2013 13:45 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Als ik op 0 begin valt de bruikbare informatie niet meer af te lezen...Lol!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Een eigen kavel, een zelf-ontwerp of een helemaal zelfgebouwde woning. Het fenomeen 'zelfbouw' wordt steeds populairder in ons land. En het brengt een kentering teweeg in de sector: er wordt weer samengewerkt en meer met toekomstige bewoners gecommuniceerd. Bouwen 'vanuit de vraag' zorgt ervoor dat het monopolie op de smaak niet langer bij projectontwikkelaars en grootaannemers ligt. Zo krijgt elk huis weer een verhaal. 'Vrije kavels te koop!'
Doetie ook niet. Hooguit bodemt het aan de onderkant wat uit. Tijdelijk, tot de volgende kabinetsmaatregel.quote:Op maandag 18 november 2013 23:22 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik geloof er niet zo in dat de woningmarkt zich herstelt en de prijsdalingen langzaam stoppen..
Heb je er ook een onderbouwing voor waarom de prijzen zullen blijven dalen? Immers dat is niet bepaald realistischer dan het idee dat ze maar zullen blijven stijgen.quote:Op dinsdag 19 november 2013 07:02 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Doetie ook niet. Hooguit bodemt het aan de onderkant wat uit. Tijdelijk, tot de volgende kabinetsmaatregel.
Dat dit soort ontwikkelingen een panacee zijn voor de woningmarkt durf ik sterk te betwijfelen.quote:Op maandag 18 november 2013 20:59 schreef michaelmoore het volgende:
http://www.tvgids.nl/programma/15431344/Tegenlicht/
[..]
*Zucht* begin je nou alweer? Deze vraag heb ik onderhand al vijf keer beantwoord. En niet alleen ik.quote:Op dinsdag 19 november 2013 07:55 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Heb je er ook een onderbouwing voor waarom de prijzen zullen blijven dalen? Immers dat is niet bepaald realistischer dan het idee dat ze maar zullen blijven stijgen.
http://www.nu.nl/economie(...)hypotheekregels.htmlquote:VVD wil evaluatie hypotheekregels
De VVD vindt dat de spelregels voor de verstrekking van nieuwe hypotheken, de gedragscode hypothecaire financieringen, geëvalueerd moeten worden
Foto: ANP
"Ik vraag me af of de huidige regels nog wel van deze tijd zijn", zo laat Kamerlid Barbara Visser weten aan NU.nl
De VVD’er vraagt zich voornamelijk af of de ruimte voor maatwerk door hypotheekverstrekkers wel voldoende wordt benut.
In de gedragscode, die vanaf 2007 geldt, worden consumenten onder andere beschermd tegen overkreditering: meer lenen dan je realistisch gezien kan terugbetalen.
Een hypotheekverstrekker mag van deze regels afwijken als bijvoorbeeld al bekend is dat een nieuwe huiseigenaar in de toekomst flink meer zal gaan verdienen. De hypotheekverstrekker moet dit dan wel duidelijk aangeven en de nieuwe eigenaar moet met de risico's instemmen.
Volgens Visser wordt dit maatwerk echter niet meer voldoende geleverd, wat slecht uitpakt voor starters. "Waarom krijgt een tandarts in opleiding van 27 jaar dezelfde hypotheek als een directiesecretaresse van 48 jaar? Ik vind dat er weer meer rekening moet worden gehouden met de toekomstperspectieven van starters.
Waar jouw hele aanname op is gebaseerd is dat mensen maximale leencapaciteit nodig hebben. Ik betwijfel of dat zo is. Ik heb zelf als 24-jarige 75% geleend van wat ik kon lenen en dan nog zat ik richting de 190k. Met andere woorden: de norm is nog vrij ruim.quote:Op dinsdag 19 november 2013 09:19 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
*Zucht* begin je nou alweer? Deze vraag heb ik onderhand al vijf keer beantwoord. En niet alleen ik.
Afijn, wat dacht je van:
- verdere inperking kredietmaximum voor een hypotheek, elk jaar weer
- verdere inperking HRA
- voortaan eigen geld meenemen (de meeste schapen zijn nog niet eens in staat om een telefoontje bij elkaar te sparen, laat staan een deel van een huis)
- nog altijd verder oplopende werkloosheid
- vrijwel gelijk blijvende lonen, terwijl alles steeds duurder wordt --> steeds minder koopkracht en steeds minder ruimte om te sparen
- deflatoire spiraal op de woningmarkt zorgt er op zichzelf al voor dat mensen zolang mogelijk wachten met kopen. gewoon omdat het kan (en geld oplevert!)
Maar goed, kom jij nou zelf eens met zinnige argumenten voor jouw standpunten. Je mag dan een blauw kleurtje hebben en een hele grote mond, veel soeps heb ik je hier nog niet zien posten. Alleen maar wijzen met je vingertje, daar ben je erg goed in.
Daarnaast de volgende toevoeging; mensen moeten toch ergens wonen en de alternatieven voor koop zijn schaars.quote:Op dinsdag 19 november 2013 10:01 schreef eriksd het volgende:
[..]
Waar jouw hele aanname op is gebaseerd is dat mensen maximale leencapaciteit nodig hebben. Ik betwijfel of dat zo is. Ik heb zelf als 24-jarige 75% geleend van wat ik kon lenen en dan nog zat ik richting de 190k. Met andere woorden: de norm is nog vrij ruim.
Simpelweg omdat die tandarts-in-opleiding op dat moment dezelfde maandlasten moet betalen. Als die tandarts een paar jaar later een hoger inkomen heeft, kan-ie dat aan wonen gaan besteden.quote:Op dinsdag 19 november 2013 09:52 schreef crashbangboom het volgende:
"Waarom krijgt een tandarts in opleiding van 27 jaar dezelfde hypotheek als een directiesecretaresse van 48 jaar?"
Leuk voor je dat jij op jouw leeftijd ver bovenmodaal verdient. Maar dat geldt natuurlijk maar voor een enkeling, zeker op die leeftijd. Anders zou een modaal inkomen niet meer modaal zijn.quote:Op dinsdag 19 november 2013 10:01 schreef eriksd het volgende:
[..]
Waar jouw hele aanname op is gebaseerd is dat mensen maximale leencapaciteit nodig hebben. Ik betwijfel of dat zo is. Ik heb zelf als 24-jarige 75% geleend van wat ik kon lenen en dan nog zat ik richting de 190k. Met andere woorden: de norm is nog vrij ruim.
Je weet het verschil tussen een modaal inkomen en het gemiddelde inkomen per huishouden? Dat tweede ligt namelijk een stuk hoger dan het eerste.quote:Op dinsdag 19 november 2013 12:30 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Leuk voor je dat jij op jouw leeftijd ver bovenmodaal verdient. Maar dat geldt natuurlijk maar voor een enkeling, zeker op die leeftijd. Anders zou een modaal inkomen niet meer modaal zijn.
Op lange termijn zou het de woningmarkt wel kunnen herstructureren, maar dat is ook sterk afhankelijk van de gevoerde politiek aangaande ruimtelijke ordening.quote:Op dinsdag 19 november 2013 09:06 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat dit soort ontwikkelingen een panacee zijn voor de woningmarkt durf ik sterk te betwijfelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |