ik heb geen antwoorden, maar ik lees mee want heb dezelfde vragen!quote:Op donderdag 7 november 2013 19:54 schreef MevrouwCactus het volgende:
2014 komt er weer aan en ik ben me aan het verdiepen in zorgverzekeringen. Op dit moment zit ik bij VGZ, wat ik een prima verzekeraar vind. Overigens zit ik daar via UnitedConsumers, dus met korting.
NB: Ik ben nog niet zwanger, maar hopelijk duurt dat niet lang meer![]()
Ik heb een paar vragen en ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen:
Moet ik me aanvullend verzekeren voor kraamhulp en bevallen in het ziekenhuis? Ik wil niet thuis bevallen, ik wil naar het ziekenhuis daarvoor. Dat is dan geen medische noodzaak en ik las iets van 200 euro per dag eigen bijdrage.
Daarnaast heb je verschil tussen kraamhulp en luxe kraamhulp. Je betaalt een eigen bijdrage van ¤4,10 per uur voor kraamhulp en je krijgt 10 dagen kraamhulp. Hoeveel uur per dag komt een kraamhulp? En bij sommige pakketten krijg je 'luxe kraamhulp', wat is het verschil? Ik kon dat zo snel niet vinden.
Moet ik nog aan andere zaken denken?
Alvast bedankt voor de antwoorden
Back-up van moeder zal er zijn, goed dat je het zegtquote:Op donderdag 7 november 2013 20:02 schreef gargamel het volgende:
Kraamhulp krijg je afhankelijk hoeveel kraamzorgers er zijn. Ik kreeg zelf 5x een halve dag (3 verschillende) terwijl ik bevallen was van een tweeling (eerste kinderen). De eerste dag thuis had ik helemaal geen kraamhulp. De vrouw met wie ik mijn hulp moest delen had een keizersnede gehad. En ja ik hád recht op 10 dagen a 8 uur. Maar wat niet is....
Dus zorg dat je eventueel backup hebt van ouders oid
Het minimum aantal uren kraamzorg bedraagt 24 uur en het maximum 80quote:Op donderdag 7 november 2013 19:54 schreef MevrouwCactus het volgende:
Hoeveel uur per dag komt een kraamhulp?
Regio en erg afhankelijk van periode.quote:Op donderdag 7 november 2013 20:14 schreef Spees_Eend het volgende:
Bij ons was er écht wel garantie dat je kraamzorg kreeg. Misschien is dat afhankelijk van regio of organisatie.
Ah, dank u! Dat was waar ik niet op kon komen. Wij kregen ook de combinatietest vergoed. En al het vervolgonderzoek.quote:Op donderdag 7 november 2013 20:21 schreef Spirit82 het volgende:
Kijk trouwens ook naar echo's; niet alle verzekeraars vergoeden alle echo's (sommigen alleen de 12 en 20 weken).
Klopt, daarom sprak ik specifiek over CZ. Van de rest weet ik niets.quote:Op donderdag 7 november 2013 20:23 schreef Kyara het volgende:
Alleen bij sommige verzekeringen kun je alleen per 1 januari switchen. Dat is dan weer minder.
Bij De Friesland kan het ook, maar daar hebben ze niet zo'n flitsende gezinnenverzekering als bij CZ.quote:Op donderdag 7 november 2013 20:25 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Klopt, daarom sprak ik specifiek over CZ. Van de rest weet ik niets.
Schiet me nog wat binnen. Kosten voor poliklinische bevalling betaal je voor jezelf. Mocht je moeten overnachten, dan rekenen ze ook nog een bedrag per kind.quote:Op donderdag 7 november 2013 20:07 schreef Pvoesss het volgende:
Het kan zijn dat je in overleg met de verloskundige hebt besloten niet thuis maar in het ziekenhuis te bevallen. Als je hiervoor geen medische indicatie hebt spreken we over een poliklinische bevalling. Hier zijn kosten aan verbonden van ¤ 321,50 (2013). Deze worden door het ziekenhuis in rekening gebracht. Afhankelijk van de zorgverzekeraar en het aanvullende pakket wordt dit al dan niet vergoed.
Per kraamzorguur en per uur bevallingsassistentie betaal je een wettelijk verplichte eigen bijdrage. Deze wordt aan de cliënt in rekening gebracht door ofwel je zorgverzekeraar ofwel Careyn Kraamzorg. Voor 2013 is de eigen bijdrage door het College van Zorgverzekeraars vastgesteld op ¤ 4,00 per uur. Afhankelijk van je zorgverzekeraar en je eventuele aanvullende pakket wordt dit deels, in zijn geheel of niet vergoed.
[..]
Het minimum aantal uren kraamzorg bedraagt 24 uur en het maximum 80
Het standaard aantal uren kraamzorg volgens het Landelijk Indicatie Protocol is overigens 49 uur.
Ja, dat was voor mij een belangrijke reden om sowieso voor aanvullend te kiezen. Ik wist al dat ik in het ziekenhuis wilde bevallen en had verschillende ervaringen in mijn omgeving van 5-6-700 euro als afrekening op de mat. Daar werd ook voor gewaarschuwd bij onze zwangerschapscursus.quote:Op donderdag 7 november 2013 20:55 schreef gargamel het volgende:
[..]
Schiet me nog wat binnen. Kosten voor poliklinische bevalling betaal je voor jezelf. Mocht je moeten overnachten, dan rekenen ze ook nog een bedrag per kind.
Hoewel mijn babies in 1 bakje lagen en geen zorg nodig hadden (behalve mamma's borst) werd er per kind een flink bedrag gerekend. Vraag vooral na hoe dit bij jouw verzekering zit.
Dat is een goede, dat ga ik nog even checken! Ik beval volgend jaar pas, dus kan altijd nog even overstappenquote:Op donderdag 7 november 2013 20:55 schreef gargamel het volgende:
[..]
Schiet me nog wat binnen. Kosten voor poliklinische bevalling betaal je voor jezelf. Mocht je moeten overnachten, dan rekenen ze ook nog een bedrag per kind.
Hoewel mijn babies in 1 bakje lagen en geen zorg nodig hadden (behalve mamma's borst) werd er per kind een flink bedrag gerekend. Vraag vooral na hoe dit bij jouw verzekering zit.
Handig! Toch is er wel het één en ander veranderd, volgens mij.quote:Op vrijdag 8 november 2013 11:10 schreef ProjSkippy het volgende:
Tadaaaa: OUD / Kinderwens en zorgverzekering 2013
Helemaal mee eensquote:Op vrijdag 8 november 2013 16:43 schreef GotC het volgende:
Een kraampakket is mooi meegenomen, maar je kan er ook 1 kopen in de winkel voor ¤20, dus daar zou ik niet op letten.
Vergoeden van eigen bijdrage poliklinische bevalling en kraamzorg, zwangerschapscursus, lactatiekundige en fysiotherapie vond ik het belangrijkste
Extra uren kraamzorg zou ik ook niet naar kijken. Ik heb, 'ondanks' keizersnede, maar 40 uur kraamzorg gebruikt. Dit was inclusief de 2x 6 uur in het ziekenhuis en 2x 8 uur in kraamhotel. Was er daarna hard aan toe om met z'n drieën te zijn.![]()
Sorrie dat ik het zeg, maar dan had je kraamhulp van een niet al te goede organisatie.quote:Op donderdag 7 november 2013 20:02 schreef gargamel het volgende:
Kraamhulp krijg je afhankelijk hoeveel kraamzorgers er zijn. Ik kreeg zelf 5x een halve dag (3 verschillende) terwijl ik bevallen was van een tweeling (eerste kinderen). De eerste dag thuis had ik helemaal geen kraamhulp. De vrouw met wie ik mijn hulp moest delen had een keizersnede gehad. En ja ik hád recht op 10 dagen a 8 uur. Maar wat niet is....
Dus zorg dat je eventueel backup hebt van ouders oid
Ja, dat was bij onze kraamzorg ook zo. Bij de concurrerende was dat niet, daar kon je 2 of meer verschillende krijgen.quote:Op vrijdag 8 november 2013 20:03 schreef -mandy- het volgende:
wij hadden dezelfde kraamhulp de hele tijd, alleen in geval van ziekte of huwelijk/begrafenis krijg je iemand anders. vrije dagen was iets voor voor of na een kraamzorg-cliënt.
Tuurlijk heb ik geklaagd, maar het was net in de periode dat veel organisaties gingen reorganiseren en dat net in een periode dat de halve regio moest bevallen. Er waren gewoonweg geen kraamhulpen beschikbaar. Zodoende heb ik niet de volledige kraamhulp gehad van de instelling, en had ik de eerste 3 dagen ook elke keer een andere kraamhulp. Gelukkig had ik wel 2 setjes ouders die hebben geholpen.quote:Op vrijdag 8 november 2013 19:47 schreef -mandy- het volgende:
[..]
Sorrie dat ik het zeg, maar dan had je kraamhulp van een niet al te goede organisatie.
Een goede kraamhulp is ook bij je op de eerste dag. Juist die eerste dag is heel belangrijk. Ik mag toch hopen dat je geklaagd hebt over die 1ste dag?
In april ben ik bevallen van mijn zoon via een ks, en heb het er met mijn kraamhulp over gehad, wat er zou gebeuren als er geen kraamhulpen beschikbaar waren. Haar antwoord was eenvoudig: dan worden er van een andere kraamhulp-organisatie mensen gehuurd.
Hopelijk heb je toen wel je roze kraamwolk gehad door alle perikelen.quote:Op vrijdag 8 november 2013 23:17 schreef gargamel het volgende:
[..]
Tuurlijk heb ik geklaagd, maar het was net in de periode dat veel organisaties gingen reorganiseren en dat net in een periode dat de halve regio moest bevallen. Er waren gewoonweg geen kraamhulpen beschikbaar. Zodoende heb ik niet de volledige kraamhulp gehad van de instelling, en had ik de eerste 3 dagen ook elke keer een andere kraamhulp. Gelukkig had ik wel 2 setjes ouders die hebben geholpen.
2 wolken: een roze en een blauwe. Beide geen huilebalken, geen voedingsproblemen en meer van die dingen.quote:Op vrijdag 8 november 2013 23:24 schreef -mandy- het volgende:
[..]
Hopelijk heb je toen wel je roze kraamwolk gehad door alle perikelen.
quote:Op vrijdag 8 november 2013 23:25 schreef gargamel het volgende:
[..]
2 wolken: een roze en een blauwe. Beide geen huilebalken, geen voedingsproblemen en meer van die dingen.
Bovendien waren mijn dekbedhoezen toch al op (die wilden ze serieus elke dag wassen, terwijl ik toen geen droger tot mijn beschikking had en maar 3 hoezen.quote:Op vrijdag 8 november 2013 23:24 schreef -mandy- het volgende:
[..]
Hopelijk heb je toen wel je roze kraamwolk gehad door alle perikelen.
Hoe heet dat pakket wat jij hebt dan? Ik ben ook aan het kijken om te switchen tandarts en fysio ga ik wel nodig hebben namelijk.quote:Op vrijdag 8 november 2013 11:04 schreef Dot. het volgende:
Ik ben verzekerd bij Ik! omdat ik vond dat zij het meest waard boden voor het maandbedrag. Ziekenhuisbevalling en eigen bijdrage kraamzorg worden volledig vergoed en ik mag voor 200 euro per jaar een cursus doen (zwangerschapsyoga bijvoorbeeld). Pretecho of combinatietest wordt niet vergoed (behalve als je boven de 36 oid bent natuurlijk) en ik krijg ook geen kraampakket of lactatiekundige zorg.
Daar staat dan wel weer tegenover dat ik maar 107 euro ofzo per maand betaal en dat is inclusief tandarts en fysio. Die kleinere kosten als een kraampakket of combinatietest kan ik dan dus prima zelf betalen
Deze: https://www.ik.nl/Zorgver(...)ringen/Ik_zorg_goed/quote:Op maandag 11 november 2013 10:34 schreef Sam1993 het volgende:
[..]
Hoe heet dat pakket wat jij hebt dan? Ik ben ook aan het kijken om te switchen tandarts en fysio ga ik wel nodig hebben namelijk.
Kwis,quote:Op zaterdag 9 november 2013 19:31 schreef Kwisted het volgende:
Weet iemand voor wanneer je moet doorgeven dat je zwanger bent? Ik ben nu 10 weken zwanger, maar als ik nu bel begin ik gelijk met betalen. Terwijl als ik nog een maandje wacht heb ik alweer 50,- uitgespaard. Of zie ik dat verkeerd?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In het onwaarschijnlijke geval dat je eerder thuis bent dan je kindje, zijn die extra uren wel heel fijn. Dan kan er nog kraamzorg komen als je kindje naar huis mag.quote:Op vrijdag 8 november 2013 16:43 schreef GotC het volgende:
Een kraampakket is mooi meegenomen, maar je kan er ook 1 kopen in de winkel voor ¤20, dus daar zou ik niet op letten.
Vergoeden van eigen bijdrage poliklinische bevalling en kraamzorg, zwangerschapscursus, lactatiekundige en fysiotherapie vond ik het belangrijkste
Extra uren kraamzorg zou ik ook niet naar kijken. Ik heb, 'ondanks' keizersnede, maar 40 uur kraamzorg gebruikt. Dit was inclusief de 2x 6 uur in het ziekenhuis en 2x 8 uur in kraamhotel. Was er daarna hard aan toe om met z'n drieën te zijn.![]()
Das een goeiequote:Op maandag 11 november 2013 13:51 schreef laziness het volgende:
FBTO heeft alles in losse modules waarbij je de meeste gewoon per maand aan en uit kan zetten. Inclusief een module gezin waarbij je eigen bijdrage kraamzorg etc vergoedt krijgt.
Als je nu nog niet zwanger bent is dat het overwegen waard omdat je pas hoeft te gaan betalen als je zwanger bent en de module aan zet.
Ik heb nu bijvoorbeeld uitgebreide therapieën aanstaan zodat ik maximaal naar de fysio kan voor mijn bevallings kreukels.
Zaken als alternatieve geneeswijzen heb ik op dit moment niet nodig dus heb ik uit staan. Und so weiter...
Als ik ergens anders een hoge fysiotherapie vergoeding wil moet ik verplicht het duurste pakket nemen en betaal ik voor allerlei vergoedingen die ik nooit zal gebruiken in dat jaar.
Dat heet couveuse nazorg. Vond ik trouwens een aanfluiting. Na 4 weken ziekenhuis wisten we inmiddels wel hoe we met de kinderen om moesten gaan (ouderparticipatie) en zelf was ik ondanks ks ook wel op de been (moet ook wel als je kinderen in het ziekenhuis liggen). En aangezien we net de kinderen uit het ziekenhuis naar huis hadden gesleept vond ik een badje ook even teveel van het goede.quote:Op maandag 11 november 2013 11:17 schreef L-E het volgende:
[..]
In het onwaarschijnlijke geval dat je eerder thuis bent dan je kindje, zijn die extra uren wel heel fijn. Dan kan er nog kraamzorg komen als je kindje naar huis mag.
Ik geef toe, wij hebben haar ook na de eerste dag naar huis gestuurdquote:Op maandag 11 november 2013 14:40 schreef Kyara het volgende:
[..]
Dat heet couveuse nazorg. Vond ik trouwens een aanfluiting. Na 4 weken ziekenhuis wisten we inmiddels wel hoe we met de kinderen om moesten gaan (ouderparticipatie) en zelf was ik ondanks ks ook wel op de been (moet ook wel als je kinderen in het ziekenhuis liggen). En aangezien we net de kinderen uit het ziekenhuis naar huis hadden gesleept vond ik een badje ook even teveel van het goede.
Dus ze heeft de was weggestreken....
quote:Op maandag 11 november 2013 13:51 schreef laziness het volgende:
FBTO heeft alles in losse modules waarbij je de meeste gewoon per maand aan en uit kan zetten. Inclusief een module gezin waarbij je eigen bijdrage kraamzorg etc vergoedt krijgt.
Als je nu nog niet zwanger bent is dat het overwegen waard omdat je pas hoeft te gaan betalen als je zwanger bent en de module aan zet.
Ik heb nu bijvoorbeeld uitgebreide therapieën aanstaan zodat ik maximaal naar de fysio kan voor mijn bevallings kreukels.
Zaken als alternatieve geneeswijzen heb ik op dit moment niet nodig dus heb ik uit staan. Und so weiter...
Als ik ergens anders een hoge fysiotherapie vergoeding wil moet ik verplicht het duurste pakket nemen en betaal ik voor allerlei vergoedingen die ik nooit zal gebruiken in dat jaar.
Beide wel tevreden over FBTO dus? Ik neig zelf erg naar het overstappen naar FBTOquote:Op donderdag 7 november 2013 20:48 schreef Cwen het volgende:
Ik had FBTO en ben dit jaar bevallen. Had het aanvullende pakket aangezet en kreeg een pretecho óf nekplooimeting vergoed, tegemoetkoming in de kosten van poliklinische bevalling, lactatiekundig pakket à ¤400, 49 uur eigen bijdrage kraamzorg vergoed, een compleet kraampakket en de hele set zwanger/babyboeken van Pauline Oud. Ik ben erg tevreden, en het mooiste is, de maand na bevalling kon ik 'm weer uitzetten!
Er zitten wat voorwaarden aan bepaalde modules qua wachttijd maar bij de module gezin geldt wachttijd alleen voor sterilisatie.quote:Op woensdag 13 november 2013 17:30 schreef DevilsAndDust het volgende:
Dat met die modules van FBTO lijkt me inderdaad ook wel heel praktisch. Moet je je dan binnen een bepaalde tijd aanmelden als je zwanger bent? En kan dat verder op elk gewenst moment?
En hoe gaat het wb declaraties? Snel en makkelijk of is dat drama?quote:Op woensdag 13 november 2013 19:21 schreef laziness het volgende:
[..]
Er zitten wat voorwaarden aan bepaalde modules qua wachttijd maar bij de module gezin geldt wachttijd alleen voor sterilisatie.
Ik heb het nooit midden in het jaar gedaan maar je kan elke maand een module aan of uitzetten als je maar de wachttijd bij sommigen onderdelen in de gaten houdt.
Ik declareer zelden. Alles waar ik geen recht op heb komen ze netjes via met de post gestuurde overzichten achteraf bij me halen. Als mijn eigen risico nog niet op is bijvoorbeeld. Ze betalen eigenlijk altijd al mijn rekeningen.quote:Op woensdag 13 november 2013 19:52 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
En hoe gaat het wb declaraties? Snel en makkelijk of is dat drama?
Ja dit!quote:Op vrijdag 15 november 2013 12:56 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik declareer zelden. Alles waar ik geen recht op heb komen ze netjes via met de post gestuurde overzichten achteraf bij me halen. Als mijn eigen risico nog niet op is bijvoorbeeld. Ze betalen eigenlijk altijd al mijn rekeningen.
Toen ik de pretecho wilde declareren heb ik een foto van de rekening geupload in mijn fbto online en dat was zo gepiept.
Ik ben dus vorig jaar overgestapt naar FBTO en heb nu net mijn man ook overgezet,quote:Op donderdag 11 december 2014 20:56 schreef MaJo het volgende:
*kick*
Dit topic lijkt me wel weer relevant in deze tijd van het jaar
Ik ben nog niet zwanger maar hopelijk volgend jaar wel dus ook ik kijk naar andere zorgverzekeringen. Ik zit erover te denken om naar FBTO over te stappen (zit nu bij CZ) omdat je daar de module pas aanzet wanneer je daadwerkelijk zwanger bent, je betaald dan dus nooit teveel. Aan de andere kant ben ik wel heel tevreden over CZ maar ik vind ze wel ontzettend duur
Wat ik zoek in een verzekering:
- Goede vergoeding kraamzorg
- Vergoeding echo's en zwangerschapscursus
- Vergoeding lactatiekundige
Ik zal in het ziekenhuis moeten bevallen met medische indicatie, dat zit volgens mij in de basisverzekering bij alle zorgverzekeringen.
Iemand nog tips/ervaringen?
Edit: 2 verzekeringen die hoog scoren in vergelijkingslijstjes zijn DSW en Energiek. Ik ken beiden niet en ga niet zomaar overstappen naar een zorgverzekering waar ik nooit van gehoord heb
Same here. Wat is zo'n verzekering opeens duur als je 'm gaat gebruikenquote:Op donderdag 11 december 2014 21:16 schreef Mariposas het volgende:
Ik ben net overgestapt naar delta lloyd via Independer. ¤105,79 per maand.
Zorg voor de bevalling
Gezondheidscursussen rondom de bevalling : maximaal ¤ 200,- per jaar
Prenatale screening (medisch niet noodzakelijk) : 100%
Zorg tijdens de bevalling
Eigen bijdrage poliklinische bevalling: 100% vergoeding van het bedrag dat u volgens de basisverzekering zelf moet betalen
TENS bij bevalling: 100% gedurende 6 weken, vergoeding in bruikleen
Zorg na de bevalling
Couveuse nazorg: maximaal 15 uur
Shit, ik was nog niet klaar, ben nog ff bezig aanpassen
Ik wil ook 18 behandelingen fysio (slechte nek) en 500 euro tandarts omdat ik nog wel eens iets heb. Ik denk dat het FBTO wordtquote:Op donderdag 11 december 2014 21:27 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ik ben dus vorig jaar overgestapt naar FBTO en heb nu net mijn man ook overgezet,
In Juli bevallen, in t ziekenhuis met medische indicatie, en daarna kraamzorg, kreeg een rekening van kraamzorg maar daarvoor ben je via de gezinsmodule verzekerd, Rekening gedeclareert en binnen een week kreeg ik bericht dat t geregeld was.
En zo gaat het met tot nu toe alles, snelle reactie en goede service.
k betaalde 122 euro maar ik heb tand 500 en fysio hoog ivm bekken
Op zich wel goed, maar de prenatale screening zonder medische noodzaak vergoeden ze zo te zien niet. Ik zou ook uitzoeken hoe veel de eigen bijdrage voor een bevalling zonder medische noodzaak is, aangezien ze max ¤200 vergoeden. Of was jij bij voorbaat al medisch? Dan maakt hè niet uit natuurlijk.quote:
ik ben inderdaad sowieso medischquote:Op donderdag 11 december 2014 22:10 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Op zich wel goed, maar de prenatale screening zonder medische noodzaak vergoeden ze zo te zien niet. Ik zou ook uitzoeken hoe veel de eigen bijdrage voor een bevalling zonder medische noodzaak is, aangezien ze max ¤200 vergoeden. Of was jij bij voorbaat al medisch? Dan maakt hè niet uit natuurlijk.
En ook EB voor kraamzorg uitzoeken, ook ivm maximale vergoeding.
Verder lees ik niet dat ze cursussen rondom de bevalling vergoeden, maar misschien ben je dat sowieso niet van plan te doen.
Met die gezinsplanning alleen en een restitutiepolis kom ik uit op ¤108,85 en naturapolis is ¤102,35.
Met al die dingen er bij die jij wilt op ¤130, wel denk ik de goedkoopste optie als ik andere verzekeraars bekijk. Maar kijk dus goed of je uiteindelijk niet duurder uit bent. Al zal dat wel loslopen qua kosten die ze niet vergoeden.
Voor mij pakt DL dan gunstiger uit, maar ik gebruik dan ook in principe geen andere zorg.
Wij gaan juist weg bij Zilveren Kruis, omdat Avero een betere dekking biedt, ook met collectiviteitquote:Op vrijdag 12 december 2014 13:09 schreef twist02 het volgende:
Ik ga binnenkort (pff, moet echt eens opschieten) overstappen naar Zilveren Kruis. Kwam voor mijn situatie sowieso al als één van de goedkoopsten uit de bus, en heb via m'n werk ook nog collectiviteitskorting.
Voor geïnteresseerden, mijn overwegingen waren vooral:
• Eigen bijdrage kraamzorg
• Vergoeding poliklinische bevalling zonder medische noodzaak
Beiden worden 100% vergoed met de 2 sterren aanvullende verzekering
Ben net overgestapt, zie ik dit berichtquote:Op vrijdag 12 december 2014 13:29 schreef Stippelrientje het volgende:
Via wij.,nl kan je ook nog extra korting op FBTO krijgen....
Via mijn werk kan ik ook collectief verzekeren bij ZK, maar ik ben goedkoper uit als ik het niet via werk doe bij een andere verzekeraar, wel met collectiviteit van Independer. De vergoedingen zijn overigens wel vrij standaard voor de meeste pakketten, in mijn verzekering zit het zelfs met de laagste/minst uitgebreide aanvullende verzekering. Ben benieuwd wat je premie is?quote:Op vrijdag 12 december 2014 13:09 schreef twist02 het volgende:
Ik ga binnenkort (pff, moet echt eens opschieten) overstappen naar Zilveren Kruis. Kwam voor mijn situatie sowieso al als één van de goedkoopsten uit de bus, en heb via m'n werk ook nog collectiviteitskorting.
Voor geïnteresseerden, mijn overwegingen waren vooral:
• Eigen bijdrage kraamzorg
• Vergoeding poliklinische bevalling zonder medische noodzaak
Beiden worden 100% vergoed met de 2 sterren aanvullende verzekering
fbto.nl/wijquote:Op vrijdag 12 december 2014 15:16 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ben net overgestapt, zie ik dit berichtHoeveel korting?
Edit: ik kan het ook nergens vinden op die website, linkje?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Schudden voor gebruik
quote:Op vrijdag 12 december 2014 16:48 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
fbto.nl/wij
van "wij voordeelclub"Ik zie dat het 1,50 per maand scheelt en 2,80 wanneer ik de gezinsmodule aanzet. Kun je deze collectiviteitskorting überhaupt wel gebruiken zonder zwanger te zijn?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
Ja is mijn antwoord vanuit de praktijk.quote:Op vrijdag 12 december 2014 17:41 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik zie dat het 1,50 per maand scheelt en 2,80 wanneer ik de gezinsmodule aanzet. Kun je deze collectiviteitskorting überhaupt wel gebruiken zonder zwanger te zijn?
Topquote:Op vrijdag 12 december 2014 18:42 schreef laziness het volgende:
[..]
Ja is mijn antwoord vanuit de praktijk.
Oh ja, je hebt gelijk, bedankt voor het verduidelijken. Ik kwam er via een vergelijkingssite op uit en dan staat dat er niet altijd even duidelijk bij.quote:Op zaterdag 13 december 2014 17:39 schreef laziness het volgende:
United Consumers bieden zelf toch geen verzekering aan. Dat is een verzekering van VGZ.
Ik heb er geen ervaring mee hoor, maar dit is wat ik gevonden heb m.b.t. het eigen risico:quote:Op woensdag 17 december 2014 22:11 schreef FlyingFish het volgende:
Misschien een beetje een domme vraag, maar als je verwacht in 2015 te gaan bevallen, kun je er dan vanuit gaan dat je sowieso al je eigen risico verbruikt?
Ik mankeer nooit wat dus heb nu het hoogste eigen risico, maar ik neem aan dat het als zwangere sowieso loont om terug te schakelen naar een zo laag mogelijk eigen risico? Of valt het heel erg mee wat je aan eigen risico verbruikt bij een zwangerschap en bevalling?
Iemand enig idee wat een 'normale' eigen bijdrage is voor een poliklinische bevalling zonder medische noodzaak?
En wanneer is het handig om een module zoals gezinsplanning aan te zetten? Twee maanden voor de bevalling ofzo?
Bronquote:Verloskundige zorg en kraamzorg
Zorg rond zwangerschap en bevalling valt niet onder het eigen risico. Het gaat om:
kraamzorg
echografie voorgeschreven door huisarts, verloskundige of gynaecoloog;
ziekenhuisopname tijdens zwangerschap in verband met complicaties bij de zwangerschap;
verloskundige hulp door een huisarts en een verloskundige;
medisch noodzakelijke verloskundige hulp door een gynaecoloog;
gebruik van de verloskamer;
ziekenhuisopname bij bevalling in het ziekenhuis;
nekplooimeting (NT-meting) voor vrouwen ouder dan 36 jaar;
structureel echoscopisch onderzoek (20-wekenecho).
Geneesmiddelen, laboratoriumonderzoek, de vlokkentest en de ambulance naar het ziekenhuis in verband met de bevalling vallen wel onder het eigen risico.
Je hoopt natuurlijk zo min mogelijk nodig te hebben maar met n zwangerschap kun je dat niet voorspellen... Bloedonderzoek, een x urine, misschien n ogtt (suikertest).... Kaching!!quote:Op woensdag 17 december 2014 22:11 schreef FlyingFish het volgende:
Misschien een beetje een domme vraag, maar als je verwacht in 2015 te gaan bevallen, kun je er dan vanuit gaan dat je sowieso al je eigen risico verbruikt?
Ik mankeer nooit wat dus heb nu het hoogste eigen risico, maar ik neem aan dat het als zwangere sowieso loont om terug te schakelen naar een zo laag mogelijk eigen risico? Of valt het heel erg mee wat je aan eigen risico verbruikt bij een zwangerschap en bevalling?
Iemand enig idee wat een 'normale' eigen bijdrage is voor een poliklinische bevalling zonder medische noodzaak?
En wanneer is het handig om een module zoals gezinsplanning aan te zetten? Twee maanden voor de bevalling ofzo?
De eigen bijdrage voor 2014 (2015 kan ik nog niet zien) is ¤326 euro.quote:Op woensdag 17 december 2014 22:11 schreef FlyingFish het volgende:
Kun je het bloedprikken niet over het nieuwe jaar heentillen? Volgens mij kijken ze namelijk naar de datum dat je dat laat doen, het kan je zo 100 euro kostenquote:Op donderdag 18 december 2014 20:36 schreef FlyingFish het volgende:
Hmm, ik heb voor dit jaar nog 0 eigen risico verbruikt, maar vanmiddag dus wel een formulier gekregen om bloed te laten prikken. Morgen maar even informeren of ik dat tot 2015 kan rekken dan, als dat zo duur is en van het eigen risico af gaat. Met de feestdagen zijn ze toch niet zo snel met verwerken lijkt me en zo dringend lijkt die uitslag mij ook niet.
Ik neig nu ook naar Delta Lloyd. FBTO heeft overal maximum vergoedingen aan hangen wat ik minder vind, en ik moet die kindmodule daarvoor ook nu al aanzetten, dus dat voordeel is er dan ook niet meer. Daarnaast vergoed Delta Lloyd de combinatietest en zit er ook nog 6x fysio bij mocht dat nodig blijken. Een collectiviteitskorting heb ik ook al gevonden (33292 voor de liefhebbers), alleen even nakijken of ik niet via mijn werk nog meer korting kan krijgen voordat ik 'm ga afsluiten!
Thanks in ieder geval allemaal voor de informatie!
ik zat destijds bij Delta Lloyd via united insurance, 33402. Mss nog steeds goedkoper?quote:Op donderdag 18 december 2014 20:36 schreef FlyingFish het volgende:
Hmm, ik heb voor dit jaar nog 0 eigen risico verbruikt, maar vanmiddag dus wel een formulier gekregen om bloed te laten prikken. Morgen maar even informeren of ik dat tot 2015 kan rekken dan, als dat zo duur is en van het eigen risico af gaat. Met de feestdagen zijn ze toch niet zo snel met verwerken lijkt me en zo dringend lijkt die uitslag mij ook niet.
Ik neig nu ook naar Delta Lloyd. FBTO heeft overal maximum vergoedingen aan hangen wat ik minder vind, en ik moet die kindmodule daarvoor ook nu al aanzetten, dus dat voordeel is er dan ook niet meer. Daarnaast vergoed Delta Lloyd de combinatietest en zit er ook nog 6x fysio bij mocht dat nodig blijken. Een collectiviteitskorting heb ik ook al gevonden (33292 voor de liefhebbers), alleen even nakijken of ik niet via mijn werk nog meer korting kan krijgen voordat ik 'm ga afsluiten!
Thanks in ieder geval allemaal voor de informatie!
CZ basis boksquote:Op vrijdag 18 november 2016 11:35 schreef SaskiaR het volgende:
Bij mij zat de combinatietest en de lactatiekundige wel in de aanvullende verzekering (CZ met basis aanvullend). Maar de cursus Samen bevallen niet, want degene die het gaf was niet gecontracteerd, dus check dat voordat je een cursus uitkiest. De eigen bijdrage kraamzorg werd ook niet gedekt, maar weet niet of dat bij andere verzekeraars wel gedekt is.
In 2017 is er een subsidieregeling voor de NIPT en betaal je er zelf ¤175,- aan. Dit is ongeveer gelijk aan de kosten van een combinatietest.quote:Op vrijdag 18 november 2016 12:19 schreef FlyingFish het volgende:
Bij mij (delta lloyd, 2 jaar terug) werd samen bevallen wel vergoed, net als de combinatietest en de eigen bijdrage bij ziekenhuisbevalling en kraamzorg. Dit was bij de goedkoopste aanvullende verzekering.
Het bloedonderzoek en de NIPT volgend op de slechte combinatietest heb ik zelf moeten betalen door m'n eigen risico. De nipt was rond de 800 euro, dus ik was blij dat ik m'n eigen risico aangepast had naar de laagste mogelijkheid. Hoe dit per juli gaat veranderen qua vergoeding weet ik niet, dan is er geen medische aanleiding meer nodig en betaal je daar standaard 350 euro oid voor aan eigen bijdrage (dus niet vanuit je eigen risico), wel evt ipv de combinatietest.
Maar dat is pas vanaf april (dacht dat het juli was, maar is april las ik net) dan denk ik? Dan pas wordt hij standaard beschikbaar voor iedereen.quote:Op vrijdag 18 november 2016 14:34 schreef laziness het volgende:
[..]
In 2017 is er een subsidieregeling voor de NIPT en betaal je er zelf ¤175,- aan. Dit is ongeveer gelijk aan de kosten van een combinatietest.
Nee dat is eigen bijdrage, dat is wat anders dan eigen risico.quote:Op vrijdag 18 november 2016 11:45 schreef mandietjuh het volgende:
Als je zelf kiest om in het ziekenhuis te bevallen reken maar dat je eigen risico moet betalen. Dat geintje kost ¤385. Mits je een medische indicatie heb is het anders.
Ziekenhuisopname, versiepogingen en inleiding (op basis van advies vk neem ik aan) vallen toch buiten je eigen risico omdat het voor zwangerschap is?quote:Op zaterdag 19 november 2016 10:05 schreef Heliotrope het volgende:
Vorige zwangerschap kostte met een ziekenhuisopname, versiepogingen en een ingeleide bevalling best wel wateigen risico gebruikt dus en eigen bijdrage voor kraamzorg (alleen basis heb ik). Dit keer hetzelfde, kraamzorg en poliklinische bevalling zelf betalen verwacht ik dus. Haal daarmee een aanvullend pakket er niet uit.
bij fbto module gezin krijg je 250 euro voor een poliklinische bevalling en bijdrage kraamzorg. Dus als je thuis bevalt dan krijg je 250 euro bijdrage in de kraamzorg, als je poliklinisch bevalt dan is dat geld daaraan op. En daarnaast nog 250 euro voor bijvoorbeeld een kinderehbo -cursus, anticonceptie, wat van die dingen. Kost mij 91 euro (gaat op geboortedatum, voor sommige zal het duurder zijn) en die module kan je aanzetten als je daadwerkelijk zwanger bent. Sowieso een goede keus want het kost 91 (per jaar) euro en krijgt er 250 voor terug.quote:Op zaterdag 19 november 2016 12:04 schreef Stormqueen het volgende:
Maar poliklinisch bevallen wordt toch nergens volledig vergoed door een basis aanvullend? Of wel?
Met een aanvullende verzekering hoef je de ambulance niet te betalen neem ik aan?quote:Op zaterdag 19 november 2016 09:53 schreef Hupje het volgende:
Bloedonderzoek en evt urineonderzoek is niet zo duur, als je verder geen andere zorg gebruikt, gaat je eigen risico niet op. Met een ambulanceritje (na een thuisbevalling) wel, daar had ik niet helemaal op gerekend toen.
zohee... Die van mij rond de 6000 dacht ik. Laatst een keer nagekeken. Valt nog mee dan. Was 1 dag opname met echo's en ctg, paar losse echo's en klinische bevalling (zo heet dat toch?) dus met gyn en de hele rambam.quote:Op zaterdag 19 november 2016 15:09 schreef Myrr het volgende:
Heb door dit topic even gekeken naar de zorgkosten omtrent de zwangerschap. Bijna 20.000 euro
Ja toch even nageteld en het was rond de 15, de rest is van andere dingetjes.quote:Op zaterdag 19 november 2016 18:17 schreef Nazil het volgende:
[..]
zohee... Die van mij rond de 6000 dacht ik. Laatst een keer nagekeken. Valt nog mee dan. Was 1 dag opname met echo's en ctg, paar losse echo's en klinische bevalling (zo heet dat toch?) dus met gyn en de hele rambam.
Voor een ambulancerit wordt je wettelijk eigen risico aangesproken.quote:Op zaterdag 19 november 2016 17:34 schreef MaJo het volgende:
[..]
Met een aanvullende verzekering hoef je de ambulance niet te betalen neem ik aan?
Ik zit nog steeds bij fbto, maar goed ook want het duurt allemaal dus wat langer dan gepland
oh ja verloskundige en eerste twee echo's heb ik niet meegerekend. Puur opname en bevalling en de echo's daar omheen. Bevalling was hier ook rond de 2000, die dag opname ook zoiets en kraamzorg ook.quote:Op zaterdag 19 november 2016 19:10 schreef Myrr het volgende:
[..]
Ja toch even nageteld en het was rond de 15, de rest is van andere dingetjes.
Het is wel alles bij elkaar van de hele zwangerschap dus inclusief de kraamzorg, twee verschillende verloskundige praktijken, een opname van bijna een week, toen nog paar checks en echo's bij de gyn, vlak voor de bevalling weer opgenomen, zelfde nacht nog bevallen en daarna nog een nacht moeten blijven ivm vroeggeboorte. De lange opname is 6.000, bevalling 2.000, kraamzorg 2000, van de verloskundige zitten ook een paar van over de 1000 euro bij en nog wat losse dingen die bij elkaar ook wel aantikken.
Alleen de opname rond de bevalling was 'maar' 2000. Best duur, een kind krijgen.
Ja ik had wel een paar duizend verwacht hoor, maar dit... Op zich ook wel logisch, al die lonen van de twintig verschillende mensen die aan je bed staan per dag, zooi medicijnen dat je binnen krijgt, apparaten waar je de hele tijd aan ligt. Vlos moet 24/7 paraat staan. Maarja, richting de 15.000 had ik nou ook weer niet verwacht.quote:Op zaterdag 19 november 2016 20:40 schreef Nazil het volgende:
[..]
oh ja verloskundige en eerste twee echo's heb ik niet meegerekend. Puur opname en bevalling en de echo's daar omheen. Bevalling was hier ook rond de 2000, die dag opname ook zoiets en kraamzorg ook.
Duur geintje voor de zorgverzekering wel, zo'n zwangerschap.
Eigenlijk voor de hele samenleving bedenk ik mij, zwangerschapsverlof moet ook door iemand betaald worden![]()
Maar fbtoqua verzekering rond de bevalling. Heb ook nog een spiraaltje gehaald na de bevalling (gaat er nog in binnenkort) en dat werd ook razendsnel terugbetaald. Hoort bij die module.
Ik ben zelf meegereden (in het andere ziekenhuis ook nog verbleven ivm keizersnede). Maar had ook met J met de auto mee mogen gaan. Dus mij hebben ze niet meegerekend denk ik.quote:Op zaterdag 19 november 2016 20:20 schreef WupWup het volgende:
Klopt, kinderen hebben geen eigen risico
Dat is geen poliklinische bevalling, maar een klinische.quote:Op zaterdag 19 november 2016 21:42 schreef mandietjuh het volgende:
Mijn poliklinische bevalling wordt wel vergoed vanuit de basisverzekering. (Heb zelf cz). Maar heb tijdens de zwangerschap beginnende zwangerschapsvergiftiging opgelopen en hoge bloeddruk die niet wilde dalen. Maar werd ingeleid..de inleiding heb ik traumatisch ervaren.
Ruim 2 jaar later, maar alsnog bedankt voor deze post; het kostte even narekenen bij diverse sites, maar ben uiteindelijk uitgekomen bij Delta Lloyd met bovenstaande collectiviteitscode. Fijn!quote:Op vrijdag 19 december 2014 23:53 schreef poemojn het volgende:
[..]
ik zat destijds bij Delta Lloyd via united insurance, 33402. Mss nog steeds goedkoper?
Is dat goedkoper dan de korting via independer?quote:Op donderdag 22 december 2016 12:43 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Ruim 2 jaar later, maar alsnog bedankt voor deze post; het kostte even narekenen bij diverse sites, maar ben uiteindelijk uitgekomen bij Delta Lloyd met bovenstaande collectiviteitscode. Fijn!
Ik ben speciaal voor jou even naar independer gegaan: ja, 1 euro goedkoperquote:Op donderdag 22 december 2016 14:00 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
[..]
Is dat goedkoper dan de korting via independer?
Toch 12 euro's per jaar. Katching!quote:Op donderdag 22 december 2016 14:03 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Ik ben speciaal voor jou even naar independer gegaan: ja, 1 euro goedkoper
quote:Op donderdag 22 december 2016 12:43 schreef Lemijn het volgende:
Ruim 2 jaar later, maar alsnog bedankt voor deze post; het kostte even narekenen bij diverse sites, maar ben uiteindelijk uitgekomen bij Delta Lloyd met bovenstaande collectiviteitscode. Fijn!
Al je andere vragen kan ik niet beantwoorden, maar ik had ook een aanvullende verzekering afgesloten voor eventuele onvoorziene kosten in mijn zwangerschap. Het enige waar die nuttig voor bleek, waren de extra geïndiceerde uren tijdens mijn kraamperiode. Voor de rest werd/is alles vergoed, achteraf gezien vond ik het dus niet waard.quote:Op maandag 25 november 2019 21:32 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ik heb ook wel een vraag! Ik kan wel e.e.a. vinden op internet, maar ik zou het toch wel graag willen checken.
Ik heb nu een basisverzekering (naturapolis) bij ZEKUR. Ik ben er heel tevreden over: ieder jaar neem ik een hoog eigen risico, omdat ik heel gezond ben en eigenlijk nooit gebruik maak van zorg.
Komend jaar hoop ik zwanger te worden/zijn en ik zou wel graag willen weten of het handig is om over te stappen. Volgens Independer wordt een groot gedeelte van de kosten tijdens je zwangerschap gedekt, maar kan iemand dat voor mij bevestigen en eventueel verder uitlichten/toelichten? Is het nuttig om over te stappen naar een aanvullende verzekering? Ik lees dat sommige verzekeraars ook een meegroeiverzekering hebben; is dat eventueel een optie?
Je bevalling (thuis of in het ziekenhuis met indicatie, en pijnstilling willen is voldoende indicatie) wordt volledig vergoed uit het basispakket. Daarvoor maakt het niet uit dus. Het kan wel nuttig zijn voor kraamzorg - in principe betaal je daar eigen bijdrage per uur voor, maar veel aanvullende verzekeringen vergoeden die eigen bijdrage. En zelf was ik toen ik last kreeg van mijn bekken blij met een vergoeding voor fysiotherapie.quote:Op maandag 25 november 2019 21:32 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ik heb ook wel een vraag! Ik kan wel e.e.a. vinden op internet, maar ik zou het toch wel graag willen checken.
Ik heb nu een basisverzekering (naturapolis) bij ZEKUR. Ik ben er heel tevreden over: ieder jaar neem ik een hoog eigen risico, omdat ik heel gezond ben en eigenlijk nooit gebruik maak van zorg.
Komend jaar hoop ik zwanger te worden/zijn en ik zou wel graag willen weten of het handig is om over te stappen. Volgens Independer wordt een groot gedeelte van de kosten tijdens je zwangerschap gedekt, maar kan iemand dat voor mij bevestigen en eventueel verder uitlichten/toelichten? Is het nuttig om over te stappen naar een aanvullende verzekering? Ik lees dat sommige verzekeraars ook een meegroeiverzekering hebben; is dat eventueel een optie?
QFT!quote:Op maandag 25 november 2019 21:43 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Al je andere vragen kan ik niet beantwoorden, maar ik had ook een aanvullende verzekering afgesloten voor eventuele onvoorziene kosten in mijn zwangerschap. Het enige waar die nuttig voor bleek, waren de extra geïndiceerde uren tijdens mijn kraamperiode. Voor de rest werd/is alles vergoed, achteraf gezien vond ik het dus niet waard.
Hier vorige keer het eigen risico omlaag gezet en daar is iets van 5 euro vanaf gegaan (bloedprikken). Die laat ik dus vol open staan. Ik ga voor een kleine aanvullende verzekering die kraampakket / bijdrage kraamzorg / evt bevalling zonder indicatie in ziekenhuis / lactatiekundige vergoed. Met alleen die eerste 2 (die sowieso nodig zijn) heb ik de extra kosten er uit. (Zilverenkruis 2 sterren). Vorige keer had ik cz aanvullend basis (idd voor prenatale screening, nu is de nipt sowieso zelf betalen en zelf de kraamzorg betaald destijds).quote:Op maandag 25 november 2019 21:51 schreef Lemijn het volgende:
Ik zou in ieder geval dat eigen risico naar minimaal zetten. Verder verschilt het per verzekeraar wat er in een aanvullend pakket zit en of het loont om dat te nemen. Ik heb het destijds wel gedaan, omdat ik had uitgerekend dat ik het er precies uit zou halen (toen nog combinatietest + eigen bijdrage kraamzorg + 1x lactatiekundige). Maar ik geloof dat ik het een volgende keer lekker op z'n beloop zou laten met de basisverzekering. Het uitzoekwerk weegt niet op tegen die paar tientjes.
Toen de ambulance kwam, gebruikte hij toen optische geluidssignalen? (Sirene)? Ook daarvoor moet je betalen...quote:Op maandag 25 november 2019 22:14 schreef Hupje het volgende:
Het enige waar ik geen rekening mee had gehouden was dat een onverhoopt ambulance ritje na de bevalling (a 700+ euro) ook van je basisverzekering en dus eigen risico af gaat.
Minimum 24, standaard 45 bij fles en 49 bij borstvoeding. Als het nodig is, is het maximum 80 uur.quote:Op maandag 25 november 2019 22:00 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Dank voor de vele snelle reacties! Ik lees dat de eigen bijdrage voor kraamzorg iets minder dan 5 euro per uur is, dat vind ik wel heel erg meevallen. Hoeveel uur krijg je normaal gesproken als alles rondom je bevalling goed gaat?
Ik ga deze week eens even met manlief kijken wat verstandig is. In ieder geval goed om alles even te berekenen en onder elkaar te zetten. Alvast bedankt voor jullie advies en ervaringen.
Serieus? Dus voor spoed moet je extra betalen?! (Ik had 'gepaste spoed', zonder sirene)quote:Op maandag 25 november 2019 22:35 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Toen de ambulance kwam, gebruikte hij toen optische geluidssignalen? (Sirene)? Ook daarvoor moet je betalen...Daar kwam ik achter toen ik de kosten eens bekeek voor mijn man na zijn opname in een revalidatiecentrum.
Dat betaal je zelf niet he, dat betaalt de verzekering. Vind het wel logisch klinken eigenlijk.quote:Op dinsdag 26 november 2019 06:09 schreef Hupje het volgende:
[..]
Serieus? Dus voor spoed moet je extra betalen?! (Ik had 'gepaste spoed', zonder sirene)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.
Dale Carnegie
Als ze 75% vergoeden betaal je nog ¤1,12 per uur dus? Dan zou je voor maximaal 90 euro nog een pakket hoger gaan zitten, waarbij die 90 euro erg extreem is omdat je dan 80 uur kraamzorg zou krijgen waar ze niet zomaar voor tekenen.quote:Op woensdag 25 december 2019 09:37 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Mijn vriendin heeft nu een enorm uitgebreide via Nationale Nederlanden (aanvullend pakket iets van 75 euro per maand). Deze kon je gedurende het jaar aanpassen, dus die staat pas aan vanaf september.
Voor 2020, mocht onze dochter pas in januari geboren worden, ben ik nu bij CZ uitgekomen. Zij hebben een relatief goedkoop aanvullende verzekering die gunstig is voor zwangere vrouwen. Zie ook https://www.cz.nl/-/media(...)ief-met-gezinnen.pdf pagina 8. Kost voor mij maar 8 Euro per maand en dat haal ik er makkelijk uit met het volgende:
• Vergoeding eigen bijdrage poliklinische bevalling zonder medische indicatie
• Vergoeding eigen bijdrage kraamzorg
Kraamzorg wordt voor 75% vergoed. Om die reden twijfel ik nog om een pakketje zwaarder te nemen.
Jullie verder nog aanraders?
Klopt wat je zegt. Maar het duurdere pakket heeft ook nog wat voordelen met brilvergoeding e.d.quote:Op woensdag 25 december 2019 10:05 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Als ze 75% vergoeden betaal je nog ¤1,12 per uur dus? Dan zou je voor maximaal 90 euro nog een pakket hoger gaan zitten, waarbij die 90 euro erg extreem is omdat je dan 80 uur kraamzorg zou krijgen waar ze niet zomaar voor tekenen.
Wij zijn wel aan die uren gekomen maar daar telden meerdere dagen ziekenhuisopname mee.
80 uur kraamzorg thuis wil ik niet eens aan denken, verschrikkelijk.
Ik heb de afgelopen vier jaar bij hen gezeten omdat ik werkzaam was bij een umc en altijd erg tevreden geweest. Geen ervaring met die specifieke vergoeding, maar met dingen als fysio en andere ziekenhuiszorg nooit problemen met ze gehad en zijn altijd snel met uitbetalen declaraties. Het is dat ik nu niet meer bij een umc werk, anders was ik waarschijnlijk wel gebleven.quote:Op donderdag 2 januari 2020 09:10 schreef MaJo het volgende:
Ik ben overgestapt naar UMC wegens het vergoeden van een vierde icsi poging. Heel uitgebreid pakket ook met veel fysio en ook bijvoorbeeld vaccinaties voor het buitenland. Ben benieuwd!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |