Ruim 2 jaar later, maar alsnog bedankt voor deze post; het kostte even narekenen bij diverse sites, maar ben uiteindelijk uitgekomen bij Delta Lloyd met bovenstaande collectiviteitscode. Fijn!quote:Op vrijdag 19 december 2014 23:53 schreef poemojn het volgende:
[..]
ik zat destijds bij Delta Lloyd via united insurance, 33402. Mss nog steeds goedkoper?
Is dat goedkoper dan de korting via independer?quote:Op donderdag 22 december 2016 12:43 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Ruim 2 jaar later, maar alsnog bedankt voor deze post; het kostte even narekenen bij diverse sites, maar ben uiteindelijk uitgekomen bij Delta Lloyd met bovenstaande collectiviteitscode. Fijn!
Ik ben speciaal voor jou even naar independer gegaan: ja, 1 euro goedkoperquote:Op donderdag 22 december 2016 14:00 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
[..]
Is dat goedkoper dan de korting via independer?
Toch 12 euro's per jaar. Katching!quote:Op donderdag 22 december 2016 14:03 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Ik ben speciaal voor jou even naar independer gegaan: ja, 1 euro goedkoper
quote:Op donderdag 22 december 2016 12:43 schreef Lemijn het volgende:
Ruim 2 jaar later, maar alsnog bedankt voor deze post; het kostte even narekenen bij diverse sites, maar ben uiteindelijk uitgekomen bij Delta Lloyd met bovenstaande collectiviteitscode. Fijn!
Al je andere vragen kan ik niet beantwoorden, maar ik had ook een aanvullende verzekering afgesloten voor eventuele onvoorziene kosten in mijn zwangerschap. Het enige waar die nuttig voor bleek, waren de extra geïndiceerde uren tijdens mijn kraamperiode. Voor de rest werd/is alles vergoed, achteraf gezien vond ik het dus niet waard.quote:Op maandag 25 november 2019 21:32 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ik heb ook wel een vraag! Ik kan wel e.e.a. vinden op internet, maar ik zou het toch wel graag willen checken.
Ik heb nu een basisverzekering (naturapolis) bij ZEKUR. Ik ben er heel tevreden over: ieder jaar neem ik een hoog eigen risico, omdat ik heel gezond ben en eigenlijk nooit gebruik maak van zorg.
Komend jaar hoop ik zwanger te worden/zijn en ik zou wel graag willen weten of het handig is om over te stappen. Volgens Independer wordt een groot gedeelte van de kosten tijdens je zwangerschap gedekt, maar kan iemand dat voor mij bevestigen en eventueel verder uitlichten/toelichten? Is het nuttig om over te stappen naar een aanvullende verzekering? Ik lees dat sommige verzekeraars ook een meegroeiverzekering hebben; is dat eventueel een optie?
Je bevalling (thuis of in het ziekenhuis met indicatie, en pijnstilling willen is voldoende indicatie) wordt volledig vergoed uit het basispakket. Daarvoor maakt het niet uit dus. Het kan wel nuttig zijn voor kraamzorg - in principe betaal je daar eigen bijdrage per uur voor, maar veel aanvullende verzekeringen vergoeden die eigen bijdrage. En zelf was ik toen ik last kreeg van mijn bekken blij met een vergoeding voor fysiotherapie.quote:Op maandag 25 november 2019 21:32 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ik heb ook wel een vraag! Ik kan wel e.e.a. vinden op internet, maar ik zou het toch wel graag willen checken.
Ik heb nu een basisverzekering (naturapolis) bij ZEKUR. Ik ben er heel tevreden over: ieder jaar neem ik een hoog eigen risico, omdat ik heel gezond ben en eigenlijk nooit gebruik maak van zorg.
Komend jaar hoop ik zwanger te worden/zijn en ik zou wel graag willen weten of het handig is om over te stappen. Volgens Independer wordt een groot gedeelte van de kosten tijdens je zwangerschap gedekt, maar kan iemand dat voor mij bevestigen en eventueel verder uitlichten/toelichten? Is het nuttig om over te stappen naar een aanvullende verzekering? Ik lees dat sommige verzekeraars ook een meegroeiverzekering hebben; is dat eventueel een optie?
QFT!quote:Op maandag 25 november 2019 21:43 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Al je andere vragen kan ik niet beantwoorden, maar ik had ook een aanvullende verzekering afgesloten voor eventuele onvoorziene kosten in mijn zwangerschap. Het enige waar die nuttig voor bleek, waren de extra geïndiceerde uren tijdens mijn kraamperiode. Voor de rest werd/is alles vergoed, achteraf gezien vond ik het dus niet waard.
Hier vorige keer het eigen risico omlaag gezet en daar is iets van 5 euro vanaf gegaan (bloedprikken). Die laat ik dus vol open staan. Ik ga voor een kleine aanvullende verzekering die kraampakket / bijdrage kraamzorg / evt bevalling zonder indicatie in ziekenhuis / lactatiekundige vergoed. Met alleen die eerste 2 (die sowieso nodig zijn) heb ik de extra kosten er uit. (Zilverenkruis 2 sterren). Vorige keer had ik cz aanvullend basis (idd voor prenatale screening, nu is de nipt sowieso zelf betalen en zelf de kraamzorg betaald destijds).quote:Op maandag 25 november 2019 21:51 schreef Lemijn het volgende:
Ik zou in ieder geval dat eigen risico naar minimaal zetten. Verder verschilt het per verzekeraar wat er in een aanvullend pakket zit en of het loont om dat te nemen. Ik heb het destijds wel gedaan, omdat ik had uitgerekend dat ik het er precies uit zou halen (toen nog combinatietest + eigen bijdrage kraamzorg + 1x lactatiekundige). Maar ik geloof dat ik het een volgende keer lekker op z'n beloop zou laten met de basisverzekering. Het uitzoekwerk weegt niet op tegen die paar tientjes.
Toen de ambulance kwam, gebruikte hij toen optische geluidssignalen? (Sirene)? Ook daarvoor moet je betalen...quote:Op maandag 25 november 2019 22:14 schreef Hupje het volgende:
Het enige waar ik geen rekening mee had gehouden was dat een onverhoopt ambulance ritje na de bevalling (a 700+ euro) ook van je basisverzekering en dus eigen risico af gaat.
Minimum 24, standaard 45 bij fles en 49 bij borstvoeding. Als het nodig is, is het maximum 80 uur.quote:Op maandag 25 november 2019 22:00 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Dank voor de vele snelle reacties! Ik lees dat de eigen bijdrage voor kraamzorg iets minder dan 5 euro per uur is, dat vind ik wel heel erg meevallen. Hoeveel uur krijg je normaal gesproken als alles rondom je bevalling goed gaat?
Ik ga deze week eens even met manlief kijken wat verstandig is. In ieder geval goed om alles even te berekenen en onder elkaar te zetten. Alvast bedankt voor jullie advies en ervaringen.
Serieus? Dus voor spoed moet je extra betalen?! (Ik had 'gepaste spoed', zonder sirene)quote:Op maandag 25 november 2019 22:35 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Toen de ambulance kwam, gebruikte hij toen optische geluidssignalen? (Sirene)? Ook daarvoor moet je betalen...Daar kwam ik achter toen ik de kosten eens bekeek voor mijn man na zijn opname in een revalidatiecentrum.
Dat betaal je zelf niet he, dat betaalt de verzekering. Vind het wel logisch klinken eigenlijk.quote:Op dinsdag 26 november 2019 06:09 schreef Hupje het volgende:
[..]
Serieus? Dus voor spoed moet je extra betalen?! (Ik had 'gepaste spoed', zonder sirene)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.
Dale Carnegie
Als ze 75% vergoeden betaal je nog ¤1,12 per uur dus? Dan zou je voor maximaal 90 euro nog een pakket hoger gaan zitten, waarbij die 90 euro erg extreem is omdat je dan 80 uur kraamzorg zou krijgen waar ze niet zomaar voor tekenen.quote:Op woensdag 25 december 2019 09:37 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Mijn vriendin heeft nu een enorm uitgebreide via Nationale Nederlanden (aanvullend pakket iets van 75 euro per maand). Deze kon je gedurende het jaar aanpassen, dus die staat pas aan vanaf september.
Voor 2020, mocht onze dochter pas in januari geboren worden, ben ik nu bij CZ uitgekomen. Zij hebben een relatief goedkoop aanvullende verzekering die gunstig is voor zwangere vrouwen. Zie ook https://www.cz.nl/-/media(...)ief-met-gezinnen.pdf pagina 8. Kost voor mij maar 8 Euro per maand en dat haal ik er makkelijk uit met het volgende:
• Vergoeding eigen bijdrage poliklinische bevalling zonder medische indicatie
• Vergoeding eigen bijdrage kraamzorg
Kraamzorg wordt voor 75% vergoed. Om die reden twijfel ik nog om een pakketje zwaarder te nemen.
Jullie verder nog aanraders?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |