abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 december 2016 @ 12:43:34 #151
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_167523585
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2014 23:53 schreef poemojn het volgende:

[..]

ik zat destijds bij Delta Lloyd via united insurance, 33402. Mss nog steeds goedkoper?
Ruim 2 jaar later, maar alsnog bedankt voor deze post; het kostte even narekenen bij diverse sites, maar ben uiteindelijk uitgekomen bij Delta Lloyd met bovenstaande collectiviteitscode. Fijn! ^O^
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 22 december 2016 @ 14:00:13 #152
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_167525149
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 12:43 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Ruim 2 jaar later, maar alsnog bedankt voor deze post; het kostte even narekenen bij diverse sites, maar ben uiteindelijk uitgekomen bij Delta Lloyd met bovenstaande collectiviteitscode. Fijn! ^O^
Is dat goedkoper dan de korting via independer?
  donderdag 22 december 2016 @ 14:03:50 #153
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_167525218
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2016 14:00 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

[..]

Is dat goedkoper dan de korting via independer?
Ik ben speciaal voor jou even naar independer gegaan: ja, 1 euro goedkoper oO<
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 22 december 2016 @ 14:40:50 #154
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_167525884
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 14:03 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Ik ben speciaal voor jou even naar independer gegaan: ja, 1 euro goedkoper oO<
Toch 12 euro's per jaar. Katching!
Bij independer krijg je volgens mij nu wel een tandarts-bij-ongelukken ofzo gratis.
  Moderator / Colorchick donderdag 29 december 2016 @ 11:32:24 #155
382129 crew  Donna
pi_167701549
Ik ben toch overgestapt naar FBTO en kan dan gezinsplanning altijd nog aanzetten volgend jaar.
pi_168109237
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 12:43 schreef Lemijn het volgende:
:D _O_
  Moderator dinsdag 12 november 2019 @ 21:07:52 #157
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_189914607
*superkick*

Vandaag zijn de nieuwe premies bekend gemaakt voor 2020 en ik ben vooral op zoek naar een verzekering die een 4e IVF/ICSI poging vergoed. Dan zijn er volgens mij 2 opties:

- UMC: vergoedt sowieso een 4e poging
- ONVZ: vergoedt een 4e poging en meer wanneer zij hier goedkeuring voor geven

Eerst neigde ik naar de tweede optie omdat zij eventueel een vijfde poging ook vergoeden, maar ja, wanneer keuren ze het goed? Want stel je stapt over en ze keuren het af, dan heb je er ook niks aan -O- Anderzijds kun je ook naar UMC overstappen met dat als laatste poging want je moet toch ook ergens een grens neerleggen. Eigenlijk weet ik niet meer zo goed wat te doen :@

Zijn er mensen hier die bij een van beiden zitten en ervaring hebben met een 4e of verdere poging?
5 - 28 februari Thailand O+
pi_190124731
Ik heb ook wel een vraag! Ik kan wel e.e.a. vinden op internet, maar ik zou het toch wel graag willen checken.

Ik heb nu een basisverzekering (naturapolis) bij ZEKUR. Ik ben er heel tevreden over: ieder jaar neem ik een hoog eigen risico, omdat ik heel gezond ben en eigenlijk nooit gebruik maak van zorg.
Komend jaar hoop ik zwanger te worden/zijn en ik zou wel graag willen weten of het handig is om over te stappen. Volgens Independer wordt een groot gedeelte van de kosten tijdens je zwangerschap gedekt, maar kan iemand dat voor mij bevestigen en eventueel verder uitlichten/toelichten? Is het nuttig om over te stappen naar een aanvullende verzekering? Ik lees dat sommige verzekeraars ook een meegroeiverzekering hebben; is dat eventueel een optie?
  maandag 25 november 2019 @ 21:43:43 #159
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_190124954
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 21:32 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ik heb ook wel een vraag! Ik kan wel e.e.a. vinden op internet, maar ik zou het toch wel graag willen checken.

Ik heb nu een basisverzekering (naturapolis) bij ZEKUR. Ik ben er heel tevreden over: ieder jaar neem ik een hoog eigen risico, omdat ik heel gezond ben en eigenlijk nooit gebruik maak van zorg.
Komend jaar hoop ik zwanger te worden/zijn en ik zou wel graag willen weten of het handig is om over te stappen. Volgens Independer wordt een groot gedeelte van de kosten tijdens je zwangerschap gedekt, maar kan iemand dat voor mij bevestigen en eventueel verder uitlichten/toelichten? Is het nuttig om over te stappen naar een aanvullende verzekering? Ik lees dat sommige verzekeraars ook een meegroeiverzekering hebben; is dat eventueel een optie?
Al je andere vragen kan ik niet beantwoorden, maar ik had ook een aanvullende verzekering afgesloten voor eventuele onvoorziene kosten in mijn zwangerschap. Het enige waar die nuttig voor bleek, waren de extra geïndiceerde uren tijdens mijn kraamperiode. Voor de rest werd/is alles vergoed, achteraf gezien vond ik het dus niet waard.
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  maandag 25 november 2019 @ 21:51:05 #160
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_190125088
Ik zou in ieder geval dat eigen risico naar minimaal zetten. Verder verschilt het per verzekeraar wat er in een aanvullend pakket zit en of het loont om dat te nemen. Ik heb het destijds wel gedaan, omdat ik had uitgerekend dat ik het er precies uit zou halen (toen nog combinatietest + eigen bijdrage kraamzorg + 1x lactatiekundige). Maar ik geloof dat ik het een volgende keer lekker op z'n beloop zou laten met de basisverzekering. Het uitzoekwerk weegt niet op tegen die paar tientjes.
pi_190125131
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 21:32 schreef Komkommerschijfje het volgende:

Je bevalling (thuis of in het ziekenhuis met indicatie, en pijnstilling willen is voldoende indicatie) wordt volledig vergoed uit het basispakket. Daarvoor maakt het niet uit dus. Het kan wel nuttig zijn voor kraamzorg - in principe betaal je daar eigen bijdrage per uur voor, maar veel aanvullende verzekeringen vergoeden die eigen bijdrage. En zelf was ik toen ik last kreeg van mijn bekken blij met een vergoeding voor fysiotherapie.
pi_190125141
Je moet goed kijken of de extra kosten die je maakt om bijv. de eigen bijdrage voor kraamzorg 100% vergoed te krijgen opwegen tegen wat die zorg zou kosten als je het zelf moet betalen. Mijn zus heeft er dit jaar voor gekozen om de eigen bijdrage kraamzorg zelf te betalen. Aanvullend verzekeren zou aanzienlijk duurder zijn dan wat dit gekost heeft. Kortom, ga even goed shoppen en rekenen zodat je de meest gunstige optie kunt kiezen.
pi_190125148
quote:
1s.gif Op maandag 25 november 2019 21:43 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Al je andere vragen kan ik niet beantwoorden, maar ik had ook een aanvullende verzekering afgesloten voor eventuele onvoorziene kosten in mijn zwangerschap. Het enige waar die nuttig voor bleek, waren de extra geïndiceerde uren tijdens mijn kraamperiode. Voor de rest werd/is alles vergoed, achteraf gezien vond ik het dus niet waard.
QFT!

Ik heb alleen het bloedprikken moeten betalen (uit eigen risico) en de eigen bijdrage van de kraamzorg.

Wat wel interessant kan zijn om naar te kijken is de vergoeding van prenatale screening. Daarvoor ben ik toentertijd overgestapt en haalde ik mijn aanvullende verzekering er zo uit. Eventueel is ook lactatiekundige zorg handig om naar te kijken. Zo'n meegroeiverzekering moet je even uitrekenen of dat interessant is. Die kun je meestal eenmalig aanzetten en loopt dan de rest van het jaar door. Meestal zijn de kosten daarvan ook duurder dan een gewone standaard aanvullende verzekering, dus dan zou je een schatting moeten maken per wanneer je er (op zijn vroegst) gebruik van zou gaan maken en wat het je dan nog aan extra vergoedingen oplevert en kost.
pi_190125307
Dank voor de vele snelle reacties! Ik lees dat de eigen bijdrage voor kraamzorg iets minder dan 5 euro per uur is, dat vind ik wel heel erg meevallen. Hoeveel uur krijg je normaal gesproken als alles rondom je bevalling goed gaat?

Ik ga deze week eens even met manlief kijken wat verstandig is. In ieder geval goed om alles even te berekenen en onder elkaar te zetten. Alvast bedankt voor jullie advies en ervaringen. :)
pi_190125351
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 21:51 schreef Lemijn het volgende:
Ik zou in ieder geval dat eigen risico naar minimaal zetten. Verder verschilt het per verzekeraar wat er in een aanvullend pakket zit en of het loont om dat te nemen. Ik heb het destijds wel gedaan, omdat ik had uitgerekend dat ik het er precies uit zou halen (toen nog combinatietest + eigen bijdrage kraamzorg + 1x lactatiekundige). Maar ik geloof dat ik het een volgende keer lekker op z'n beloop zou laten met de basisverzekering. Het uitzoekwerk weegt niet op tegen die paar tientjes.
Hier vorige keer het eigen risico omlaag gezet en daar is iets van 5 euro vanaf gegaan (bloedprikken). Die laat ik dus vol open staan. Ik ga voor een kleine aanvullende verzekering die kraampakket / bijdrage kraamzorg / evt bevalling zonder indicatie in ziekenhuis / lactatiekundige vergoed. Met alleen die eerste 2 (die sowieso nodig zijn) heb ik de extra kosten er uit. (Zilverenkruis 2 sterren). Vorige keer had ik cz aanvullend basis (idd voor prenatale screening, nu is de nipt sowieso zelf betalen en zelf de kraamzorg betaald destijds).
pi_190125587
Het enige waar ik geen rekening mee had gehouden was dat een onverhoopt ambulance ritje na de bevalling (a 700+ euro) ook van je basisverzekering en dus eigen risico af gaat.
pi_190125784
Ik kies er idd voor om dat risico te nemen. Dat is een afweging die ieder voor zich moet maken.
  maandag 25 november 2019 @ 22:35:22 #168
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_190125956
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 22:14 schreef Hupje het volgende:
Het enige waar ik geen rekening mee had gehouden was dat een onverhoopt ambulance ritje na de bevalling (a 700+ euro) ook van je basisverzekering en dus eigen risico af gaat.
Toen de ambulance kwam, gebruikte hij toen optische geluidssignalen? (Sirene)? Ook daarvoor moet je betalen... :X Daar kwam ik achter toen ik de kosten eens bekeek voor mijn man na zijn opname in een revalidatiecentrum.
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  maandag 25 november 2019 @ 22:40:39 #169
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_190126054
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 22:00 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Dank voor de vele snelle reacties! Ik lees dat de eigen bijdrage voor kraamzorg iets minder dan 5 euro per uur is, dat vind ik wel heel erg meevallen. Hoeveel uur krijg je normaal gesproken als alles rondom je bevalling goed gaat?

Ik ga deze week eens even met manlief kijken wat verstandig is. In ieder geval goed om alles even te berekenen en onder elkaar te zetten. Alvast bedankt voor jullie advies en ervaringen. :)
Minimum 24, standaard 45 bij fles en 49 bij borstvoeding. Als het nodig is, is het maximum 80 uur.
Ik lag aardig in de kreukels en heb iets van 65 uur gehad. Daarmee alleen al haalde ik de aanvullende kosten er ruimschoots uit maar dat ligt geheel aan het soort pakket dat je kiest natuurlijk.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_190128568
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 22:35 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Toen de ambulance kwam, gebruikte hij toen optische geluidssignalen? (Sirene)? Ook daarvoor moet je betalen... :X Daar kwam ik achter toen ik de kosten eens bekeek voor mijn man na zijn opname in een revalidatiecentrum.
Serieus? Dus voor spoed moet je extra betalen?! (Ik had 'gepaste spoed', zonder sirene)
  dinsdag 26 november 2019 @ 06:54:12 #171
149959 SQ
snelle trees
pi_190128657
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 06:09 schreef Hupje het volgende:

[..]

Serieus? Dus voor spoed moet je extra betalen?! (Ik had 'gepaste spoed', zonder sirene)
Dat betaal je zelf niet he, dat betaalt de verzekering. Vind het wel logisch klinken eigenlijk.
disclaimer
pi_190128754
Ja, ik bedoelde ook 'men'. Maar ik had daar nog nooit over nagedacht. Net zoals dat ik -naief misschien- niet nagedacht had over de kans op een ambulance ritje na een thuisbevalling en dat dat dan onder de basisverzekering valt. Daarom noemde ik het even.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 28 november 2019 @ 08:22:56 #173
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_190163496
Wat hier er wel nog bij kwam waren kosten voor een ander consult als waarvoor opgenomen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_190641075
Mijn vriendin heeft nu een enorm uitgebreide via Nationale Nederlanden (aanvullend pakket iets van 75 euro per maand). Deze kon je gedurende het jaar aanpassen, dus die staat pas aan vanaf september.

Voor 2020, mocht onze dochter pas in januari geboren worden, ben ik nu bij CZ uitgekomen. Zij hebben een relatief goedkoop aanvullende verzekering die gunstig is voor zwangere vrouwen. Zie ook https://www.cz.nl/-/media(...)ief-met-gezinnen.pdf pagina 8. Kost voor mij maar 8 Euro per maand en dat haal ik er makkelijk uit met het volgende:

• Vergoeding eigen bijdrage poliklinische bevalling zonder medische indicatie
• Vergoeding eigen bijdrage kraamzorg

Kraamzorg wordt voor 75% vergoed. Om die reden twijfel ik nog om een pakketje zwaarder te nemen. :)

Jullie verder nog aanraders?
  woensdag 25 december 2019 @ 10:05:45 #175
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_190641531
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2019 09:37 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Mijn vriendin heeft nu een enorm uitgebreide via Nationale Nederlanden (aanvullend pakket iets van 75 euro per maand). Deze kon je gedurende het jaar aanpassen, dus die staat pas aan vanaf september.

Voor 2020, mocht onze dochter pas in januari geboren worden, ben ik nu bij CZ uitgekomen. Zij hebben een relatief goedkoop aanvullende verzekering die gunstig is voor zwangere vrouwen. Zie ook https://www.cz.nl/-/media(...)ief-met-gezinnen.pdf pagina 8. Kost voor mij maar 8 Euro per maand en dat haal ik er makkelijk uit met het volgende:

• Vergoeding eigen bijdrage poliklinische bevalling zonder medische indicatie
• Vergoeding eigen bijdrage kraamzorg

Kraamzorg wordt voor 75% vergoed. Om die reden twijfel ik nog om een pakketje zwaarder te nemen. :)

Jullie verder nog aanraders?
Als ze 75% vergoeden betaal je nog ¤1,12 per uur dus? Dan zou je voor maximaal 90 euro nog een pakket hoger gaan zitten, waarbij die 90 euro erg extreem is omdat je dan 80 uur kraamzorg zou krijgen waar ze niet zomaar voor tekenen.

Wij zijn wel aan die uren gekomen maar daar telden meerdere dagen ziekenhuisopname mee.

80 uur kraamzorg thuis wil ik niet eens aan denken, verschrikkelijk.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')