Op zich wel goed, maar de prenatale screening zonder medische noodzaak vergoeden ze zo te zien niet. Ik zou ook uitzoeken hoe veel de eigen bijdrage voor een bevalling zonder medische noodzaak is, aangezien ze max ¤200 vergoeden. Of was jij bij voorbaat al medisch? Dan maakt hè niet uit natuurlijk.quote:
ik ben inderdaad sowieso medischquote:Op donderdag 11 december 2014 22:10 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Op zich wel goed, maar de prenatale screening zonder medische noodzaak vergoeden ze zo te zien niet. Ik zou ook uitzoeken hoe veel de eigen bijdrage voor een bevalling zonder medische noodzaak is, aangezien ze max ¤200 vergoeden. Of was jij bij voorbaat al medisch? Dan maakt hè niet uit natuurlijk.
En ook EB voor kraamzorg uitzoeken, ook ivm maximale vergoeding.
Verder lees ik niet dat ze cursussen rondom de bevalling vergoeden, maar misschien ben je dat sowieso niet van plan te doen.
Met die gezinsplanning alleen en een restitutiepolis kom ik uit op ¤108,85 en naturapolis is ¤102,35.
Met al die dingen er bij die jij wilt op ¤130, wel denk ik de goedkoopste optie als ik andere verzekeraars bekijk. Maar kijk dus goed of je uiteindelijk niet duurder uit bent. Al zal dat wel loslopen qua kosten die ze niet vergoeden.
Voor mij pakt DL dan gunstiger uit, maar ik gebruik dan ook in principe geen andere zorg.
Wij gaan juist weg bij Zilveren Kruis, omdat Avero een betere dekking biedt, ook met collectiviteitquote:Op vrijdag 12 december 2014 13:09 schreef twist02 het volgende:
Ik ga binnenkort (pff, moet echt eens opschieten) overstappen naar Zilveren Kruis. Kwam voor mijn situatie sowieso al als één van de goedkoopsten uit de bus, en heb via m'n werk ook nog collectiviteitskorting.
Voor geïnteresseerden, mijn overwegingen waren vooral:
• Eigen bijdrage kraamzorg
• Vergoeding poliklinische bevalling zonder medische noodzaak
Beiden worden 100% vergoed met de 2 sterren aanvullende verzekering
Ben net overgestapt, zie ik dit berichtquote:Op vrijdag 12 december 2014 13:29 schreef Stippelrientje het volgende:
Via wij.,nl kan je ook nog extra korting op FBTO krijgen....
Via mijn werk kan ik ook collectief verzekeren bij ZK, maar ik ben goedkoper uit als ik het niet via werk doe bij een andere verzekeraar, wel met collectiviteit van Independer. De vergoedingen zijn overigens wel vrij standaard voor de meeste pakketten, in mijn verzekering zit het zelfs met de laagste/minst uitgebreide aanvullende verzekering. Ben benieuwd wat je premie is?quote:Op vrijdag 12 december 2014 13:09 schreef twist02 het volgende:
Ik ga binnenkort (pff, moet echt eens opschieten) overstappen naar Zilveren Kruis. Kwam voor mijn situatie sowieso al als één van de goedkoopsten uit de bus, en heb via m'n werk ook nog collectiviteitskorting.
Voor geïnteresseerden, mijn overwegingen waren vooral:
• Eigen bijdrage kraamzorg
• Vergoeding poliklinische bevalling zonder medische noodzaak
Beiden worden 100% vergoed met de 2 sterren aanvullende verzekering
fbto.nl/wijquote:Op vrijdag 12 december 2014 15:16 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ben net overgestapt, zie ik dit berichtHoeveel korting?
Edit: ik kan het ook nergens vinden op die website, linkje?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Schudden voor gebruik
quote:Op vrijdag 12 december 2014 16:48 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
fbto.nl/wij
van "wij voordeelclub"Ik zie dat het 1,50 per maand scheelt en 2,80 wanneer ik de gezinsmodule aanzet. Kun je deze collectiviteitskorting überhaupt wel gebruiken zonder zwanger te zijn?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
Ja is mijn antwoord vanuit de praktijk.quote:Op vrijdag 12 december 2014 17:41 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik zie dat het 1,50 per maand scheelt en 2,80 wanneer ik de gezinsmodule aanzet. Kun je deze collectiviteitskorting überhaupt wel gebruiken zonder zwanger te zijn?
Topquote:Op vrijdag 12 december 2014 18:42 schreef laziness het volgende:
[..]
Ja is mijn antwoord vanuit de praktijk.
Oh ja, je hebt gelijk, bedankt voor het verduidelijken. Ik kwam er via een vergelijkingssite op uit en dan staat dat er niet altijd even duidelijk bij.quote:Op zaterdag 13 december 2014 17:39 schreef laziness het volgende:
United Consumers bieden zelf toch geen verzekering aan. Dat is een verzekering van VGZ.
Ik heb er geen ervaring mee hoor, maar dit is wat ik gevonden heb m.b.t. het eigen risico:quote:Op woensdag 17 december 2014 22:11 schreef FlyingFish het volgende:
Misschien een beetje een domme vraag, maar als je verwacht in 2015 te gaan bevallen, kun je er dan vanuit gaan dat je sowieso al je eigen risico verbruikt?
Ik mankeer nooit wat dus heb nu het hoogste eigen risico, maar ik neem aan dat het als zwangere sowieso loont om terug te schakelen naar een zo laag mogelijk eigen risico? Of valt het heel erg mee wat je aan eigen risico verbruikt bij een zwangerschap en bevalling?
Iemand enig idee wat een 'normale' eigen bijdrage is voor een poliklinische bevalling zonder medische noodzaak?
En wanneer is het handig om een module zoals gezinsplanning aan te zetten? Twee maanden voor de bevalling ofzo?
Bronquote:Verloskundige zorg en kraamzorg
Zorg rond zwangerschap en bevalling valt niet onder het eigen risico. Het gaat om:
kraamzorg
echografie voorgeschreven door huisarts, verloskundige of gynaecoloog;
ziekenhuisopname tijdens zwangerschap in verband met complicaties bij de zwangerschap;
verloskundige hulp door een huisarts en een verloskundige;
medisch noodzakelijke verloskundige hulp door een gynaecoloog;
gebruik van de verloskamer;
ziekenhuisopname bij bevalling in het ziekenhuis;
nekplooimeting (NT-meting) voor vrouwen ouder dan 36 jaar;
structureel echoscopisch onderzoek (20-wekenecho).
Geneesmiddelen, laboratoriumonderzoek, de vlokkentest en de ambulance naar het ziekenhuis in verband met de bevalling vallen wel onder het eigen risico.
Je hoopt natuurlijk zo min mogelijk nodig te hebben maar met n zwangerschap kun je dat niet voorspellen... Bloedonderzoek, een x urine, misschien n ogtt (suikertest).... Kaching!!quote:Op woensdag 17 december 2014 22:11 schreef FlyingFish het volgende:
Misschien een beetje een domme vraag, maar als je verwacht in 2015 te gaan bevallen, kun je er dan vanuit gaan dat je sowieso al je eigen risico verbruikt?
Ik mankeer nooit wat dus heb nu het hoogste eigen risico, maar ik neem aan dat het als zwangere sowieso loont om terug te schakelen naar een zo laag mogelijk eigen risico? Of valt het heel erg mee wat je aan eigen risico verbruikt bij een zwangerschap en bevalling?
Iemand enig idee wat een 'normale' eigen bijdrage is voor een poliklinische bevalling zonder medische noodzaak?
En wanneer is het handig om een module zoals gezinsplanning aan te zetten? Twee maanden voor de bevalling ofzo?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |