abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 november 2013 @ 11:05:12 #51
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133141768
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 19:31 schreef Kwisted het volgende:
Weet iemand voor wanneer je moet doorgeven dat je zwanger bent? Ik ben nu 10 weken zwanger, maar als ik nu bel begin ik gelijk met betalen. Terwijl als ik nog een maandje wacht heb ik alweer 50,- uitgespaard. Of zie ik dat verkeerd?
Kwis, :7 , hopelijk op tijd

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_133142127
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:43 schreef GotC het volgende:
Een kraampakket is mooi meegenomen, maar je kan er ook 1 kopen in de winkel voor ¤20, dus daar zou ik niet op letten.

Vergoeden van eigen bijdrage poliklinische bevalling en kraamzorg, zwangerschapscursus, lactatiekundige en fysiotherapie vond ik het belangrijkste :)

Extra uren kraamzorg zou ik ook niet naar kijken. Ik heb, 'ondanks' keizersnede, maar 40 uur kraamzorg gebruikt. Dit was inclusief de 2x 6 uur in het ziekenhuis en 2x 8 uur in kraamhotel. Was er daarna hard aan toe om met z'n drieën te zijn. O+
In het onwaarschijnlijke geval dat je eerder thuis bent dan je kindje, zijn die extra uren wel heel fijn. Dan kan er nog kraamzorg komen als je kindje naar huis mag. :)
  maandag 11 november 2013 @ 13:51:59 #53
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_133146012
FBTO heeft alles in losse modules waarbij je de meeste gewoon per maand aan en uit kan zetten. Inclusief een module gezin waarbij je eigen bijdrage kraamzorg etc vergoedt krijgt.

Als je nu nog niet zwanger bent is dat het overwegen waard omdat je pas hoeft te gaan betalen als je zwanger bent en de module aan zet.

Ik heb nu bijvoorbeeld uitgebreide therapieën aanstaan zodat ik maximaal naar de fysio kan voor mijn bevallings kreukels.
Zaken als alternatieve geneeswijzen heb ik op dit moment niet nodig dus heb ik uit staan. Und so weiter...
Als ik ergens anders een hoge fysiotherapie vergoeding wil moet ik verplicht het duurste pakket nemen en betaal ik voor allerlei vergoedingen die ik nooit zal gebruiken in dat jaar.
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 11 november 2013 @ 14:00:24 #54
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133146293
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 13:51 schreef laziness het volgende:
FBTO heeft alles in losse modules waarbij je de meeste gewoon per maand aan en uit kan zetten. Inclusief een module gezin waarbij je eigen bijdrage kraamzorg etc vergoedt krijgt.

Als je nu nog niet zwanger bent is dat het overwegen waard omdat je pas hoeft te gaan betalen als je zwanger bent en de module aan zet.

Ik heb nu bijvoorbeeld uitgebreide therapieën aanstaan zodat ik maximaal naar de fysio kan voor mijn bevallings kreukels.
Zaken als alternatieve geneeswijzen heb ik op dit moment niet nodig dus heb ik uit staan. Und so weiter...
Als ik ergens anders een hoge fysiotherapie vergoeding wil moet ik verplicht het duurste pakket nemen en betaal ik voor allerlei vergoedingen die ik nooit zal gebruiken in dat jaar.
Das een goeie :Y
pi_133147451
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 11:17 schreef L-E het volgende:

[..]

In het onwaarschijnlijke geval dat je eerder thuis bent dan je kindje, zijn die extra uren wel heel fijn. Dan kan er nog kraamzorg komen als je kindje naar huis mag. :)
Dat heet couveuse nazorg. Vond ik trouwens een aanfluiting. Na 4 weken ziekenhuis wisten we inmiddels wel hoe we met de kinderen om moesten gaan (ouderparticipatie) en zelf was ik ondanks ks ook wel op de been (moet ook wel als je kinderen in het ziekenhuis liggen). En aangezien we net de kinderen uit het ziekenhuis naar huis hadden gesleept vond ik een badje ook even teveel van het goede.

Dus ze heeft de was weggestreken....
pi_133150953
quote:
2s.gif Op maandag 11 november 2013 14:40 schreef Kyara het volgende:

[..]

Dat heet couveuse nazorg. Vond ik trouwens een aanfluiting. Na 4 weken ziekenhuis wisten we inmiddels wel hoe we met de kinderen om moesten gaan (ouderparticipatie) en zelf was ik ondanks ks ook wel op de been (moet ook wel als je kinderen in het ziekenhuis liggen). En aangezien we net de kinderen uit het ziekenhuis naar huis hadden gesleept vond ik een badje ook even teveel van het goede.

Dus ze heeft de was weggestreken....
Ik geef toe, wij hebben haar ook na de eerste dag naar huis gestuurd :@ neemt niet weg dat ik me voor kan stellen dat andere mensen wat meer hulp nodig hebben van de kraamzorg om op te starten. Ik ken ouders van premature kindjes die de overstap naar huis enorm zwaar vonden en veel waarde hechtten aan wat hulp die eerste dagen.
pi_133151432
Oh zeker, ik gaf alleen even mijn eigen ervaringen aan. Die dus blijkbaar ook niet zoveel verschillen van die van jou :D
pi_133188470
Ik was hier ook net over na aan het denken. Je kunt een aanvullend pakket dus blijkbaar nog afsluiten op het moment dat je weet dat je zwanger bent, tenzij er dat als beperkende voorwaarde in de kleine lettertjes staat..?

Mijn verzekeraar biedt zo te zien geen speciale pakketten hiervoor aan, maar er zit al best veel in de basisverzekering toch? Wat heb je echt nodig wat daar niet in zit? (en wat veel goedkoper is om te verzekeren dan zelf te betalen)

*even eraan denken om mijn eigen risico komend jaar omlaag te doen... heb nu maximaal*
  dinsdag 12 november 2013 @ 17:20:37 #59
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133189362
Boven jouw posts staan een hoop voorbeelden van wat er in de aanvullende verzekeringen kan zitten.
pi_133223210
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 13:51 schreef laziness het volgende:

quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 20:48 schreef Cwen het volgende:
Ik had FBTO en ben dit jaar bevallen. Had het aanvullende pakket aangezet en kreeg een pretecho óf nekplooimeting vergoed, tegemoetkoming in de kosten van poliklinische bevalling, lactatiekundig pakket à ¤400, 49 uur eigen bijdrage kraamzorg vergoed, een compleet kraampakket en de hele set zwanger/babyboeken van Pauline Oud. Ik ben erg tevreden, en het mooiste is, de maand na bevalling kon ik 'm weer uitzetten!
Beide wel tevreden over FBTO dus? Ik neig zelf erg naar het overstappen naar FBTO
S. 2014
J. 2016
pi_133223423
Dat met die modules van FBTO lijkt me inderdaad ook wel heel praktisch. Moet je je dan binnen een bepaalde tijd aanmelden als je zwanger bent? En kan dat verder op elk gewenst moment?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  woensdag 13 november 2013 @ 19:21:22 #62
244125 laziness
pi_133226970
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 17:30 schreef DevilsAndDust het volgende:
Dat met die modules van FBTO lijkt me inderdaad ook wel heel praktisch. Moet je je dan binnen een bepaalde tijd aanmelden als je zwanger bent? En kan dat verder op elk gewenst moment?
Er zitten wat voorwaarden aan bepaalde modules qua wachttijd maar bij de module gezin geldt wachttijd alleen voor sterilisatie.
Ik heb het nooit midden in het jaar gedaan maar je kan elke maand een module aan of uitzetten als je maar de wachttijd bij sommigen onderdelen in de gaten houdt.
pi_133228197
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 19:21 schreef laziness het volgende:

[..]

Er zitten wat voorwaarden aan bepaalde modules qua wachttijd maar bij de module gezin geldt wachttijd alleen voor sterilisatie.
Ik heb het nooit midden in het jaar gedaan maar je kan elke maand een module aan of uitzetten als je maar de wachttijd bij sommigen onderdelen in de gaten houdt.
En hoe gaat het wb declaraties? Snel en makkelijk of is dat drama?
S. 2014
J. 2016
pi_133236328
Ik zoek de diegene die het meest vergoed maar zie soms door de bomen het bos niet meer. Pff.
  vrijdag 15 november 2013 @ 12:56:49 #65
244125 laziness
pi_133281516
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 19:52 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

En hoe gaat het wb declaraties? Snel en makkelijk of is dat drama?
Ik declareer zelden. Alles waar ik geen recht op heb komen ze netjes via met de post gestuurde overzichten achteraf bij me halen. Als mijn eigen risico nog niet op is bijvoorbeeld. Ze betalen eigenlijk altijd al mijn rekeningen.

Toen ik de pretecho wilde declareren heb ik een foto van de rekening geupload in mijn fbto online en dat was zo gepiept.
pi_133281701
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 12:56 schreef laziness het volgende:

[..]

Ik declareer zelden. Alles waar ik geen recht op heb komen ze netjes via met de post gestuurde overzichten achteraf bij me halen. Als mijn eigen risico nog niet op is bijvoorbeeld. Ze betalen eigenlijk altijd al mijn rekeningen.

Toen ik de pretecho wilde declareren heb ik een foto van de rekening geupload in mijn fbto online en dat was zo gepiept.
Ja dit!
Tegenwoordig zelfs via app en binnen een week stond het geld op mijn rekening!

Ik heb wel midden in het jaar de gezinsmodule 'geactiveerd', volgens mij na mijn eerst vkbezoek en dat is allemaal prima gegaan.
Ben verder sowieso tevreden over FBTO. Ook met andere dingen (vaccinaties enzo)
pi_133282007
thanks ladies! ik heb mijn keuze gemaakt! :)
S. 2014
J. 2016
pi_133287021
Ik ook, denk ik. Dit klinkt allemaal wel goed en de premies vallen me ook mee.
pi_133301946
Ik lees ook even mee, want loop met dezelfde vraag
  Moderator donderdag 11 december 2014 @ 20:56:55 #70
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_147495040
*kick*

Dit topic lijkt me wel weer relevant in deze tijd van het jaar :)

Ik ben nog niet zwanger maar hopelijk volgend jaar wel dus ook ik kijk naar andere zorgverzekeringen. Ik zit erover te denken om naar FBTO over te stappen (zit nu bij CZ) omdat je daar de module pas aanzet wanneer je daadwerkelijk zwanger bent, je betaald dan dus nooit teveel. Aan de andere kant ben ik wel heel tevreden over CZ maar ik vind ze wel ontzettend duur -O-

Wat ik zoek in een verzekering:
- Goede vergoeding kraamzorg
- Vergoeding echo's en zwangerschapscursus
- Vergoeding lactatiekundige

Ik zal in het ziekenhuis moeten bevallen met medische indicatie, dat zit volgens mij in de basisverzekering bij alle zorgverzekeringen.

Iemand nog tips/ervaringen?

Edit: 2 verzekeringen die hoog scoren in vergelijkingslijstjes zijn DSW en Energiek. Ik ken beiden niet en ga niet zomaar overstappen naar een zorgverzekering waar ik nooit van gehoord heb :)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  donderdag 11 december 2014 @ 21:16:54 #71
327807 Mariposas
יה&#14
pi_147495779
Ik ben net overgestapt naar delta lloyd via Independer. ¤105,79 per maand.

Zorg voor de bevalling
Gezondheidscursussen rondom de bevalling : maximaal ¤ 200,- per jaar
Prenatale screening (medisch niet noodzakelijk) : 100%

Zorg tijdens de bevalling
Eigen bijdrage poliklinische bevalling: 100% vergoeding van het bedrag dat u volgens de basisverzekering zelf moet betalen
TENS bij bevalling: 100% gedurende 6 weken, vergoeding in bruikleen

Zorg na de bevalling
Couveuse nazorg: maximaal 15 uur
Eigen bijdrage kraamzorg : 100% vergoeding van het bedrag dat u volgens de basisverzekering zelf moet betalen
Extra kraamzorg: maximaal 5 extra dagen met een maximum van 3 uur per dag bovenop de vergoeding van de basisverzekering
Kraamzorg bij adoptie: maximaal 3 uur per dag gedurende maximaal 3 dagen
Kraamzorg na ziekenhuisopname: maximaal 15 uur
Lactatiekundige zorg: maximaal ¤ 200,- per jaar

Ook vergoeden ze 6 behandelingen fysio- en/of oefentherapie.

Het viel mij op dat DL meer vergoed dan de meeste verzekeraars aan lactatiekundige zirg, voor de rest komt het redelijk overeen met andere verzekeraars qua vergoedingen.

Oh ja, dit is een restitutiepolis, wel zo fijn.

[ Bericht 9% gewijzigd door Mariposas op 11-12-2014 21:37:33 ]
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_147496225
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 20:56 schreef MaJo het volgende:
*kick*

Dit topic lijkt me wel weer relevant in deze tijd van het jaar :)

Ik ben nog niet zwanger maar hopelijk volgend jaar wel dus ook ik kijk naar andere zorgverzekeringen. Ik zit erover te denken om naar FBTO over te stappen (zit nu bij CZ) omdat je daar de module pas aanzet wanneer je daadwerkelijk zwanger bent, je betaald dan dus nooit teveel. Aan de andere kant ben ik wel heel tevreden over CZ maar ik vind ze wel ontzettend duur -O-

Wat ik zoek in een verzekering:
- Goede vergoeding kraamzorg
- Vergoeding echo's en zwangerschapscursus
- Vergoeding lactatiekundige

Ik zal in het ziekenhuis moeten bevallen met medische indicatie, dat zit volgens mij in de basisverzekering bij alle zorgverzekeringen.

Iemand nog tips/ervaringen?

Edit: 2 verzekeringen die hoog scoren in vergelijkingslijstjes zijn DSW en Energiek. Ik ken beiden niet en ga niet zomaar overstappen naar een zorgverzekering waar ik nooit van gehoord heb :)
Ik ben dus vorig jaar overgestapt naar FBTO en heb nu net mijn man ook overgezet,

In Juli bevallen, in t ziekenhuis met medische indicatie, en daarna kraamzorg, kreeg een rekening van kraamzorg maar daarvoor ben je via de gezinsmodule verzekerd, Rekening gedeclareert en binnen een week kreeg ik bericht dat t geregeld was.
En zo gaat het met tot nu toe alles, snelle reactie en goede service.

k betaalde 122 euro maar ik heb tand 500 en fysio hoog ivm bekken
S. 2014
J. 2016
pi_147496600
quote:
1s.gif Op donderdag 11 december 2014 21:16 schreef Mariposas het volgende:
Ik ben net overgestapt naar delta lloyd via Independer. ¤105,79 per maand.

Zorg voor de bevalling
Gezondheidscursussen rondom de bevalling : maximaal ¤ 200,- per jaar
Prenatale screening (medisch niet noodzakelijk) : 100%

Zorg tijdens de bevalling
Eigen bijdrage poliklinische bevalling: 100% vergoeding van het bedrag dat u volgens de basisverzekering zelf moet betalen
TENS bij bevalling: 100% gedurende 6 weken, vergoeding in bruikleen

Zorg na de bevalling
Couveuse nazorg: maximaal 15 uur

Shit, ik was nog niet klaar, ben nog ff bezig aanpassen
Same here. Wat is zo'n verzekering opeens duur als je 'm gaat gebruiken :o (ik had tot nu toe de goedkoopste met hoog eigen risico, maar dat is nu niet handig meer)
  Moderator donderdag 11 december 2014 @ 21:42:51 #74
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_147496891
quote:
1s.gif Op donderdag 11 december 2014 21:27 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ik ben dus vorig jaar overgestapt naar FBTO en heb nu net mijn man ook overgezet,

In Juli bevallen, in t ziekenhuis met medische indicatie, en daarna kraamzorg, kreeg een rekening van kraamzorg maar daarvoor ben je via de gezinsmodule verzekerd, Rekening gedeclareert en binnen een week kreeg ik bericht dat t geregeld was.
En zo gaat het met tot nu toe alles, snelle reactie en goede service.

k betaalde 122 euro maar ik heb tand 500 en fysio hoog ivm bekken
Ik wil ook 18 behandelingen fysio (slechte nek) en 500 euro tandarts omdat ik nog wel eens iets heb. Ik denk dat het FBTO wordt :Y

Bij CZ kun je halverwege het jaar niet je aanvullende verzekering veranderen toch? Ik las hier ergens van wel maar kan dat bij CZ nergens terugvinden.
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator donderdag 11 december 2014 @ 21:56:31 #75
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_147497484
Even een overzichtje wat de module gezinsplanning van FBTO vergoed:

- Anticonceptie
- Lactatiekundig advies tot ¤ 100,-
- borstvoedingsbegeleidingspakket: bestaat uit persoonlijke lactatiekundige begeleiding van de zwangere vrouw, de pas bevallen vrouw, partner en pasgeborene. Deze begeleiding wordt verzorgd door Makibo. FBTO geeft een vergoeding van ¤ 450,- per zwangerschap uit de module Gezinsplanning.
- Cursus EHBO bij kinderen
- Gratis kraampakket
- Kraamzorg: Vergoeding eigen bijdrage tot ¤ 200,- per bevalling. Je betaalt een eigen bijdrage voor kraamzorg en voor een bevalling in het ziekenhuis op eigen verzoek. Beval je in het ziekenhuis omdat dit nodig is? Dan heb je geen eigen bijdrage.

Klinkt wel goed toch?
  donderdag 11 december 2014 @ 22:02:21 #76
327807 Mariposas
יה&#14
pi_147497712
CZ vond ik echt niet gunstig qua vergoeding/prijsverhouding.

Bij delta loyd kan je wel van aanvullend pakket wijzigen tussentijds: http://www.deltalloyd.nl/(...)/meegroeiservice.jsp
  donderdag 11 december 2014 @ 22:10:23 #77
327807 Mariposas
יה&#14
pi_147498029
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 21:56 schreef MaJo het volgende:

Klinkt wel goed toch?
Op zich wel goed, maar de prenatale screening zonder medische noodzaak vergoeden ze zo te zien niet. Ik zou ook uitzoeken hoe veel de eigen bijdrage voor een bevalling zonder medische noodzaak is, aangezien ze max ¤200 vergoeden. Of was jij bij voorbaat al medisch? Dan maakt hè niet uit natuurlijk.
En ook EB voor kraamzorg uitzoeken, ook ivm maximale vergoeding.
Verder lees ik niet dat ze cursussen rondom de bevalling vergoeden, maar misschien ben je dat sowieso niet van plan te doen.

Met die gezinsplanning alleen en een restitutiepolis kom ik uit op ¤108,85 en naturapolis is ¤102,35.
Met al die dingen er bij die jij wilt op ¤130, wel denk ik de goedkoopste optie als ik andere verzekeraars bekijk. Maar kijk dus goed of je uiteindelijk niet duurder uit bent. Al zal dat wel loslopen qua kosten die ze niet vergoeden.

Voor mij pakt DL dan gunstiger uit, maar ik gebruik dan ook in principe geen andere zorg.

[ Bericht 5% gewijzigd door Mariposas op 11-12-2014 22:19:41 ]
  Moderator donderdag 11 december 2014 @ 23:12:58 #78
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_147500870
quote:
1s.gif Op donderdag 11 december 2014 22:10 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Op zich wel goed, maar de prenatale screening zonder medische noodzaak vergoeden ze zo te zien niet. Ik zou ook uitzoeken hoe veel de eigen bijdrage voor een bevalling zonder medische noodzaak is, aangezien ze max ¤200 vergoeden. Of was jij bij voorbaat al medisch? Dan maakt hè niet uit natuurlijk.
En ook EB voor kraamzorg uitzoeken, ook ivm maximale vergoeding.
Verder lees ik niet dat ze cursussen rondom de bevalling vergoeden, maar misschien ben je dat sowieso niet van plan te doen.

Met die gezinsplanning alleen en een restitutiepolis kom ik uit op ¤108,85 en naturapolis is ¤102,35.
Met al die dingen er bij die jij wilt op ¤130, wel denk ik de goedkoopste optie als ik andere verzekeraars bekijk. Maar kijk dus goed of je uiteindelijk niet duurder uit bent. Al zal dat wel loslopen qua kosten die ze niet vergoeden.

Voor mij pakt DL dan gunstiger uit, maar ik gebruik dan ook in principe geen andere zorg.
ik ben inderdaad sowieso medisch :Y

Wat houdt een prenatale screening in eigenlijk? :@ ik ben dus sowieso medisch omdat ik antidepressiva slik, misschien geldt dit dan ook voor die screening?

Hmmm had iemand hier niet gezegd dat zwangerschapsgymnastiek vergoed werd? Kan dat inderdaad niet terugvinden.

Bij CZ zou ik op 150 per maand uitkomen, 130 valt me dan nog mee. En zolang ik niet zwanger ben 120 dus dat scheelt een boel!

Ik ga Delta Lloyd ook eens checken ^O^
  vrijdag 12 december 2014 @ 07:36:51 #79
244125 laziness
pi_147506197
Voorheen vergoedde FBTO tot 100 euro voor een echo éénmalig. Is dat niet meer?

Ik ben nog steeds erg tevreden over FBTO. Ik heb veel fysio nodig en voor 16 euro per maand kan ik voor 1000 euro aan behandelingen afnemen terwijl ik elders voor 30 euro of meer de maximale aanvulling erbij moet nemen om 18 behandelingen te krijgen en dan betaal ik ook voor veel zaken zoals kraamzorg etc die ik nu helemaal niet nodig heb.
En met die 1000 euro aan fysio heb je veel meer dan 18 behandelingen. Ik zit daar al ruim overheen dit jaar en het is nog niet op. Erg prettig.

De vraag is wanneer je meer betaalt. Bij FBTO zet je het pas aan als je het nodig hebt en kan ie na afloop weer uit. Elders zit je er verplicht een heel jaar aan vast. Geen idee of dat laatste dan opweegt tegen die extra echo vergoeding.
pi_147506271
Je kunt vanaf 2015 bij FBTO alleen nog modules aanzetten gedurende het jaar, niet meer uit. Modules die je aanzet blijven dat voortaan sowieso tot het einde van het jaar.
  vrijdag 12 december 2014 @ 09:15:15 #81
244125 laziness
pi_147506914
Oh ja dat is waar. Teveel mensen hebben het ontdekt zeker want het was een paar jaar erg gunstig die voorwaarden.
Staat wel tegenover dat er voor fysio ook geen wachttijd meer is als je hem midden in het jaar aanzet. Was eerst wel.

Ik heb trouwens bij Delta Lloyd gezeten eerder en hun goedkoopste aanvulling is ook al best goed inderdaad.

DSW heb ik als student wel bij gezeten maar vond ik niet geweldig qua service.
pi_147507758
Ik weet nog steeds niet wat ik wil komend jaar. Iets met bomen en het bos..
Schudden voor gebruik
pi_147511400
Ik ben nu 22 weken zwanger en gister overgestapt naar FBTO (van VGZ). Het gaat me per maand (volgens mij vrijwel dezelfde dekking) ¤37,- schelen!
pi_147512125
Ik ga binnenkort (pff, moet echt eens opschieten) overstappen naar Zilveren Kruis. Kwam voor mijn situatie sowieso al als één van de goedkoopsten uit de bus, en heb via m'n werk ook nog collectiviteitskorting.

Voor geïnteresseerden, mijn overwegingen waren vooral:
• Eigen bijdrage kraamzorg
• Vergoeding poliklinische bevalling zonder medische noodzaak

Beiden worden 100% vergoed met de 2 sterren aanvullende verzekering
pi_147512848
Via wij.,nl kan je ook nog extra korting op FBTO krijgen....
Schudden voor gebruik
pi_147514159
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 13:09 schreef twist02 het volgende:
Ik ga binnenkort (pff, moet echt eens opschieten) overstappen naar Zilveren Kruis. Kwam voor mijn situatie sowieso al als één van de goedkoopsten uit de bus, en heb via m'n werk ook nog collectiviteitskorting.

Wij gaan juist weg bij Zilveren Kruis, omdat Avero een betere dekking biedt, ook met collectiviteit :) (En ik vond het declaratieproces bij ZK niet fijn gaan, maar dat hoeft uiteraard niet de standaard te zijn daar :) )
  Moderator vrijdag 12 december 2014 @ 15:16:27 #87
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_147516189
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 13:29 schreef Stippelrientje het volgende:
Via wij.,nl kan je ook nog extra korting op FBTO krijgen....
Ben net overgestapt, zie ik dit bericht :') Hoeveel korting?

Edit: ik kan het ook nergens vinden op die website, linkje?

[ Bericht 5% gewijzigd door MaJo op 12-12-2014 15:49:39 ]
  vrijdag 12 december 2014 @ 16:14:34 #88
327807 Mariposas
יה&#14
pi_147517996
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 13:09 schreef twist02 het volgende:

Via mijn werk kan ik ook collectief verzekeren bij ZK, maar ik ben goedkoper uit als ik het niet via werk doe bij een andere verzekeraar, wel met collectiviteit van Independer. De vergoedingen zijn overigens wel vrij standaard voor de meeste pakketten, in mijn verzekering zit het zelfs met de laagste/minst uitgebreide aanvullende verzekering. Ben benieuwd wat je premie is?

MaJo, je moet je anders gewoon opnieuw aanmelden bij FBTO als je de link van Wij.nl hebt, dan verwerken ze je laatste aanvraag en de oudere komt te vervallen/wordt geannuleerd .
pi_147519039
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 15:16 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ben net overgestapt, zie ik dit bericht :') Hoeveel korting?

Edit: ik kan het ook nergens vinden op die website, linkje?
fbto.nl/wij

van "wij voordeelclub"
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Schudden voor gebruik
  Moderator vrijdag 12 december 2014 @ 17:41:51 #90
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_147520423
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 16:48 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

fbto.nl/wij

van "wij voordeelclub"
SPOILER
Ik zie dat het 1,50 per maand scheelt en 2,80 wanneer ik de gezinsmodule aanzet. Kun je deze collectiviteitskorting überhaupt wel gebruiken zonder zwanger te zijn?
pi_147521985
Ik lees ook even mee, ben nog aan 't twijfelen.. Zou t eerste jaar worden zonder maximaal eigen risico..
  vrijdag 12 december 2014 @ 18:42:32 #92
244125 laziness
pi_147522128
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 17:41 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik zie dat het 1,50 per maand scheelt en 2,80 wanneer ik de gezinsmodule aanzet. Kun je deze collectiviteitskorting überhaupt wel gebruiken zonder zwanger te zijn?
Ja is mijn antwoord vanuit de praktijk.
  Moderator vrijdag 12 december 2014 @ 22:08:35 #93
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_147529756
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 december 2014 18:42 schreef laziness het volgende:

[..]

Ja is mijn antwoord vanuit de praktijk.
Top ^O^

Ik heb het nu nog een keer afgesloten, met die korting. Als het goed is en het werkt zoals Mariposas zegt dan zal het goed moeten komen ^O^
pi_147545639
Ik heb ook eens zitten kijken en vergelijken, zit nu bij FBTO. Waar ik met name op heb gelet (ben medisch):

- Nieuwe steunzolen nodig komend jaar
- Nieuw bril nodig komend jaar
- Meer dan minimale vergoeding (bekken) fysio
- Vergoeding zwangerschapscursus
- Lactatiezorg
- Lage aanvullende tandarts verzekering
- Volledige dekking kraamzorg (na ziekenhuisopname)

Ik ben uitgekomen bij United Consumers voor 124,40 (ongeveer 18 fysio behandelingen en 600 euro vergoeding aan (zwangerschaps) cursussen vond ik met name een plus).

PMA van Unive heb ik met 115,86 ook nog aan zitten twijfelen, maar die hebben geen vergoeding voor zwangerschapscursus. Wel een eenmalige uitkering van 250 euro als je een meerling krijgt trouwens. :D
  zaterdag 13 december 2014 @ 17:39:34 #95
244125 laziness
pi_147545814
United Consumers bieden zelf toch geen verzekering aan. Dat is een verzekering van VGZ.
pi_147546857
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 december 2014 17:39 schreef laziness het volgende:
United Consumers bieden zelf toch geen verzekering aan. Dat is een verzekering van VGZ.
Oh ja, je hebt gelijk, bedankt voor het verduidelijken. Ik kwam er via een vergelijkingssite op uit en dan staat dat er niet altijd even duidelijk bij.
pi_147686401
Misschien een beetje een domme vraag, maar als je verwacht in 2015 te gaan bevallen, kun je er dan vanuit gaan dat je sowieso al je eigen risico verbruikt?

Ik mankeer nooit wat dus heb nu het hoogste eigen risico, maar ik neem aan dat het als zwangere sowieso loont om terug te schakelen naar een zo laag mogelijk eigen risico? Of valt het heel erg mee wat je aan eigen risico verbruikt bij een zwangerschap en bevalling?

Iemand enig idee wat een 'normale' eigen bijdrage is voor een poliklinische bevalling zonder medische noodzaak?

En wanneer is het handig om een module zoals gezinsplanning aan te zetten? Twee maanden voor de bevalling ofzo?
pi_147688572
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 22:11 schreef FlyingFish het volgende:
Misschien een beetje een domme vraag, maar als je verwacht in 2015 te gaan bevallen, kun je er dan vanuit gaan dat je sowieso al je eigen risico verbruikt?

Ik mankeer nooit wat dus heb nu het hoogste eigen risico, maar ik neem aan dat het als zwangere sowieso loont om terug te schakelen naar een zo laag mogelijk eigen risico? Of valt het heel erg mee wat je aan eigen risico verbruikt bij een zwangerschap en bevalling?

Iemand enig idee wat een 'normale' eigen bijdrage is voor een poliklinische bevalling zonder medische noodzaak?

En wanneer is het handig om een module zoals gezinsplanning aan te zetten? Twee maanden voor de bevalling ofzo?
Ik heb er geen ervaring mee hoor, maar dit is wat ik gevonden heb m.b.t. het eigen risico:

quote:
Verloskundige zorg en kraamzorg
Zorg rond zwangerschap en bevalling valt niet onder het eigen risico. Het gaat om:

kraamzorg
echografie voorgeschreven door huisarts, verloskundige of gynaecoloog;
ziekenhuisopname tijdens zwangerschap in verband met complicaties bij de zwangerschap;
verloskundige hulp door een huisarts en een verloskundige;
medisch noodzakelijke verloskundige hulp door een gynaecoloog;
gebruik van de verloskamer;
ziekenhuisopname bij bevalling in het ziekenhuis;
nekplooimeting (NT-meting) voor vrouwen ouder dan 36 jaar;
structureel echoscopisch onderzoek (20-wekenecho).

Geneesmiddelen, laboratoriumonderzoek, de vlokkentest en de ambulance naar het ziekenhuis in verband met de bevalling vallen wel onder het eigen risico.
Bron

Ik weet niet hoeveel je gemiddeld kwijt bent aan eigen risico bij een normale zwangerschap en bevalling. Misschien dat anderen daar wel een inschatting van kunnen geven. Ikzelf zou het risico niet nemen, tenzij je, mochten er complicaties zijn of alles anders lopen dan je dacht, het geld makkelijk kunt missen. Maar dat is heel persoonlijk (ik heb een keer een ritje van 1 minuut in een ambulance moeten maken, kostte 500 euro :o ), maar ik kan me voorstellen dat je daar anders over denkt.

Wat betreft de module voor gezinsplanning (FBTO neem ik aan?), daar zijn geloof ik bepaalde voorwaarden aan verbonden. Bijvoorbeeld wanneer je je kraampakket kunt aanvragen. Ik zou dat even goed nalezen in de voorwaarden.
pi_147695583
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 22:11 schreef FlyingFish het volgende:

Je hoopt natuurlijk zo min mogelijk nodig te hebben maar met n zwangerschap kun je dat niet voorspellen... Bloedonderzoek, een x urine, misschien n ogtt (suikertest).... Kaching!!

Dus als t kan zou ik zakken wb eigen risico
S. 2014
J. 2016
pi_147698795
Hier is het Delta Lloyd geworden, met aanvulling start. 105,79 per maand, 200 euro aan 'gezondheidscursussen rondom de bevalling', prenatale screening 100% (medisch niet noodzakelijk), eigen bijdrage poliklinische bevalling, en eigen bijdrage kraamzorg 100% vergoed.
Voor mij prima in combinatie met de 6 fysiotherapiebehandelingen (die ik normaal ook wel ongeveer gebruik maar dan gewoon zelf betaal)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')