abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133047445
quote:
Handig! Toch is er wel het één en ander veranderd, volgens mij.

Ondertussen heb ik VGZ gebeld (want daar ben ik verzekerd) en zij probeerden mij het pluspakket 'Gezin' te laten kiezen. ¤47,90 per maand extra, maar dan was mijn toekomstige kind wel verzekerd voor orthodontie. Ik vroeg haar of zij veel jonge baby's met een beugel kende... Uiteindelijk ben ik eruit welk pakket ik daar zou kiezen, als ik daar blijf, namelijk het aanvullend Beter-pakket. Lekker uitgebreid, ¤27,95 in de maand bovenop de basispremie én een kraampakket. Oh, en 15 extra uren kraamhulp. Nu nog vergelijken met andere verzekeraars.
  vrijdag 8 november 2013 @ 16:43:16 #27
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133048766
Een kraampakket is mooi meegenomen, maar je kan er ook 1 kopen in de winkel voor ¤20, dus daar zou ik niet op letten.

Vergoeden van eigen bijdrage poliklinische bevalling en kraamzorg, zwangerschapscursus, lactatiekundige en fysiotherapie vond ik het belangrijkste :)

Extra uren kraamzorg zou ik ook niet naar kijken. Ik heb, 'ondanks' keizersnede, maar 40 uur kraamzorg gebruikt. Dit was inclusief de 2x 6 uur in het ziekenhuis en 2x 8 uur in kraamhotel. Was er daarna hard aan toe om met z'n drieën te zijn. O+
pi_133050918
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:43 schreef GotC het volgende:
Een kraampakket is mooi meegenomen, maar je kan er ook 1 kopen in de winkel voor ¤20, dus daar zou ik niet op letten.

Vergoeden van eigen bijdrage poliklinische bevalling en kraamzorg, zwangerschapscursus, lactatiekundige en fysiotherapie vond ik het belangrijkste :)

Extra uren kraamzorg zou ik ook niet naar kijken. Ik heb, 'ondanks' keizersnede, maar 40 uur kraamzorg gebruikt. Dit was inclusief de 2x 6 uur in het ziekenhuis en 2x 8 uur in kraamhotel. Was er daarna hard aan toe om met z'n drieën te zijn. O+
Helemaal mee eens :Y Hoewel ik ook de vergoedingen voor cursussen (pré- en postnataal) erg prettig vond. Standaardhoeveelheid kraamzorg vond ik ook echt voldoende trouwens, ondanks geknoei met de borstvoeding.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  vrijdag 8 november 2013 @ 18:02:58 #29
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_133051485
Waar ik toen vooral op gelet heb was dus het ook krijgen van een vergoeding als ik zónder medische reden in het ziekenhuis zou willen bevallen, de vergoeding van een eventuele lactatiekundige (mocht je borstvoeding gaan geven) en fysiotherapeut en uhhh..

*momentje*

Oh ja, vergoeding van de eigen bijdrage.
pi_133053612
Ik was juist wel blij met de aanvullende kraamzorg. Door de bekkeninstabiliteit kon ik mijn dochternog niet eens uit bed tillen.
Home is where the O+ is...
  vrijdag 8 november 2013 @ 19:47:25 #31
378192 -mandy-
I am who I am
pi_133055260
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 20:02 schreef gargamel het volgende:
Kraamhulp krijg je afhankelijk hoeveel kraamzorgers er zijn. Ik kreeg zelf 5x een halve dag (3 verschillende) terwijl ik bevallen was van een tweeling (eerste kinderen). De eerste dag thuis had ik helemaal geen kraamhulp. De vrouw met wie ik mijn hulp moest delen had een keizersnede gehad. En ja ik hád recht op 10 dagen a 8 uur. Maar wat niet is....
Dus zorg dat je eventueel backup hebt van ouders oid
Sorrie dat ik het zeg, maar dan had je kraamhulp van een niet al te goede organisatie.

Een goede kraamhulp is ook bij je op de eerste dag. Juist die eerste dag is heel belangrijk. Ik mag toch hopen dat je geklaagd hebt over die 1ste dag?
In april ben ik bevallen van mijn zoon via een ks, en heb het er met mijn kraamhulp over gehad, wat er zou gebeuren als er geen kraamhulpen beschikbaar waren. Haar antwoord was eenvoudig: dan worden er van een andere kraamhulp-organisatie mensen gehuurd.
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
  vrijdag 8 november 2013 @ 19:53:03 #32
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133055499
Dat was bij ons ook Mandy, er was gewoon garantie. In het onwaarschijnlijke geval dat iedereen bezet was, zou er iemand van een andere kraamzorgorganisatie komen.
  vrijdag 8 november 2013 @ 19:55:19 #33
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133055596
Same here. En maximaal 2 verschillende kraamhulpen, nooit meer :)
  vrijdag 8 november 2013 @ 20:03:57 #34
378192 -mandy-
I am who I am
pi_133055920
wij hadden dezelfde kraamhulp de hele tijd, alleen in geval van ziekte of huwelijk/begrafenis krijg je iemand anders. vrije dagen was iets voor voor of na een kraamzorg-cliënt.

Ik heb voor dit jaar izz met het tweede pakket, 10 extra uur kraamzorg. en geen eigen bijdrage van 4 euro/uur.
ik had van de zhs-opname ed nog wel een eigen risico-afrekening verwacht, maar nooit gehad, ook het eigen risico werd niet aangetast. ideaal.
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
  vrijdag 8 november 2013 @ 20:16:03 #35
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133056429
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 20:03 schreef -mandy- het volgende:
wij hadden dezelfde kraamhulp de hele tijd, alleen in geval van ziekte of huwelijk/begrafenis krijg je iemand anders. vrije dagen was iets voor voor of na een kraamzorg-cliënt.

Ja, dat was bij onze kraamzorg ook zo. Bij de concurrerende was dat niet, daar kon je 2 of meer verschillende krijgen.
pi_133063096
Ik had me er vorig jaar in moeten verdiepen, niet gedaan.. En spijt van gehad. Nu wel goed aan t rondkijken omdat ik hoop in 2014 nog wel een tweede te krijgen.

Ik kreeg trouwens nu (na 9 maanden) m'n rekening van 5 dagen ziekenhuis + medicatie (veel!) en ks. Totaal 3000 euro, vond t nog wel meevallen, had meer verwacht. Hoefde natuurlijk gelukkig alleen eigen risico te betalen hoor ;)
Ben benieuwd of ik nog de rekening van Ow krijg, ben wel benieuwd hoe duur twee weken neonatologie is ;)
pi_133066189
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 19:47 schreef -mandy- het volgende:

[..]

Sorrie dat ik het zeg, maar dan had je kraamhulp van een niet al te goede organisatie.

Een goede kraamhulp is ook bij je op de eerste dag. Juist die eerste dag is heel belangrijk. Ik mag toch hopen dat je geklaagd hebt over die 1ste dag?
In april ben ik bevallen van mijn zoon via een ks, en heb het er met mijn kraamhulp over gehad, wat er zou gebeuren als er geen kraamhulpen beschikbaar waren. Haar antwoord was eenvoudig: dan worden er van een andere kraamhulp-organisatie mensen gehuurd.
Tuurlijk heb ik geklaagd, maar het was net in de periode dat veel organisaties gingen reorganiseren en dat net in een periode dat de halve regio moest bevallen. Er waren gewoonweg geen kraamhulpen beschikbaar. Zodoende heb ik niet de volledige kraamhulp gehad van de instelling, en had ik de eerste 3 dagen ook elke keer een andere kraamhulp. Gelukkig had ik wel 2 setjes ouders die hebben geholpen.
  vrijdag 8 november 2013 @ 23:24:10 #38
378192 -mandy-
I am who I am
pi_133066472
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 23:17 schreef gargamel het volgende:

[..]

Tuurlijk heb ik geklaagd, maar het was net in de periode dat veel organisaties gingen reorganiseren en dat net in een periode dat de halve regio moest bevallen. Er waren gewoonweg geen kraamhulpen beschikbaar. Zodoende heb ik niet de volledige kraamhulp gehad van de instelling, en had ik de eerste 3 dagen ook elke keer een andere kraamhulp. Gelukkig had ik wel 2 setjes ouders die hebben geholpen.
Hopelijk heb je toen wel je roze kraamwolk gehad door alle perikelen.
pi_133066516
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 23:24 schreef -mandy- het volgende:

[..]

2 wolken: een roze en een blauwe. Beide geen huilebalken, geen voedingsproblemen en meer van die dingen.
  vrijdag 8 november 2013 @ 23:25:54 #40
378192 -mandy-
I am who I am
pi_133066550
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 23:25 schreef gargamel het volgende:

[..]

2 wolken: een roze en een blauwe. Beide geen huilebalken, geen voedingsproblemen en meer van die dingen.
^O^ ^O^ ^O^
pi_133066616
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 23:24 schreef -mandy- het volgende:

[..]

Bovendien waren mijn dekbedhoezen toch al op (die wilden ze serieus elke dag wassen, terwijl ik toen geen droger tot mijn beschikking had en maar 3 hoezen.
  vrijdag 8 november 2013 @ 23:30:28 #42
378192 -mandy-
I am who I am
pi_133066738
Wat het nut daarvan is om elke dag je lakens te wassen? Ietsje overdreven.

Was hier ook idd, maar dan met een bed zonder bedverhogers.
Ik kon m'n bed niet uit met die klossen, veel te ver van de grond met een kersvers litteken.
Dus sorrie voor de kraamhulp haar rug ...
pi_133072888
Elke dag wassen omdat je de pan uit zweet na je bevalling :P Zo maf vond ik dat!

Maak je trouwens niet druk over een kraampakket want 95% gebruik je toch niet! zeker niet als je in het zkh wilt bevallen! Ik geloof dat ik alleen de matrasbeschermer en alcohol heb gebruikt (om thermometers schoon te maken he, niet om te drinken :P )
Sarcasme. Herken het.
  zaterdag 9 november 2013 @ 12:40:04 #44
378192 -mandy-
I am who I am
pi_133075464
Dat zweten is een van die dingen die ik haast alweer vergeten was.

Maar 't stomme is dat je wel alles in huis moet hebben...

Ik heb al wat ik over had, aan een zwangere buurvrouw gegeven die het niet breed heeft en geen kraampakket kreeg van de zorgverzekeraar.
pi_133086091
Weet iemand voor wanneer je moet doorgeven dat je zwanger bent? Ik ben nu 10 weken zwanger, maar als ik nu bel begin ik gelijk met betalen. Terwijl als ik nog een maandje wacht heb ik alweer 50,- uitgespaard. Of zie ik dat verkeerd?
pi_133086371
Waarvoor betalen?
pi_133086386
Aanvullend pakket
  zaterdag 9 november 2013 @ 19:41:28 #48
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_133086458
Das een keuze. Neem aan dat je uberhaupt niet verplicht bent de aanvulling af te nemen? Wij hebben het wel gedaan met een week of 8 omdat de nekplooi/combinatietest in de aanvullende verzekering vergoed werd.

We konden overigens ook zelf een maand kiezen waarin het inging.

[ Bericht 15% gewijzigd door Kimpossible op 09-11-2013 19:50:29 ]
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_133141007
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2013 11:04 schreef Dot. het volgende:
Ik ben verzekerd bij Ik! omdat ik vond dat zij het meest waard boden voor het maandbedrag. Ziekenhuisbevalling en eigen bijdrage kraamzorg worden volledig vergoed en ik mag voor 200 euro per jaar een cursus doen (zwangerschapsyoga bijvoorbeeld). Pretecho of combinatietest wordt niet vergoed (behalve als je boven de 36 oid bent natuurlijk) en ik krijg ook geen kraampakket of lactatiekundige zorg.

Daar staat dan wel weer tegenover dat ik maar 107 euro ofzo per maand betaal en dat is inclusief tandarts en fysio. Die kleinere kosten als een kraampakket of combinatietest kan ik dan dus prima zelf betalen :)
Hoe heet dat pakket wat jij hebt dan? Ik ben ook aan het kijken om te switchen tandarts en fysio ga ik wel nodig hebben namelijk.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_133141023
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2013 10:34 schreef Sam1993 het volgende:

[..]

Hoe heet dat pakket wat jij hebt dan? Ik ben ook aan het kijken om te switchen tandarts en fysio ga ik wel nodig hebben namelijk.
Deze: https://www.ik.nl/Zorgver(...)ringen/Ik_zorg_goed/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')