Handig! Toch is er wel het één en ander veranderd, volgens mij.quote:Op vrijdag 8 november 2013 11:10 schreef ProjSkippy het volgende:
Tadaaaa: OUD / Kinderwens en zorgverzekering 2013
Helemaal mee eensquote:Op vrijdag 8 november 2013 16:43 schreef GotC het volgende:
Een kraampakket is mooi meegenomen, maar je kan er ook 1 kopen in de winkel voor ¤20, dus daar zou ik niet op letten.
Vergoeden van eigen bijdrage poliklinische bevalling en kraamzorg, zwangerschapscursus, lactatiekundige en fysiotherapie vond ik het belangrijkste
Extra uren kraamzorg zou ik ook niet naar kijken. Ik heb, 'ondanks' keizersnede, maar 40 uur kraamzorg gebruikt. Dit was inclusief de 2x 6 uur in het ziekenhuis en 2x 8 uur in kraamhotel. Was er daarna hard aan toe om met z'n drieën te zijn.![]()
Sorrie dat ik het zeg, maar dan had je kraamhulp van een niet al te goede organisatie.quote:Op donderdag 7 november 2013 20:02 schreef gargamel het volgende:
Kraamhulp krijg je afhankelijk hoeveel kraamzorgers er zijn. Ik kreeg zelf 5x een halve dag (3 verschillende) terwijl ik bevallen was van een tweeling (eerste kinderen). De eerste dag thuis had ik helemaal geen kraamhulp. De vrouw met wie ik mijn hulp moest delen had een keizersnede gehad. En ja ik hád recht op 10 dagen a 8 uur. Maar wat niet is....
Dus zorg dat je eventueel backup hebt van ouders oid
Ja, dat was bij onze kraamzorg ook zo. Bij de concurrerende was dat niet, daar kon je 2 of meer verschillende krijgen.quote:Op vrijdag 8 november 2013 20:03 schreef -mandy- het volgende:
wij hadden dezelfde kraamhulp de hele tijd, alleen in geval van ziekte of huwelijk/begrafenis krijg je iemand anders. vrije dagen was iets voor voor of na een kraamzorg-cliënt.
Tuurlijk heb ik geklaagd, maar het was net in de periode dat veel organisaties gingen reorganiseren en dat net in een periode dat de halve regio moest bevallen. Er waren gewoonweg geen kraamhulpen beschikbaar. Zodoende heb ik niet de volledige kraamhulp gehad van de instelling, en had ik de eerste 3 dagen ook elke keer een andere kraamhulp. Gelukkig had ik wel 2 setjes ouders die hebben geholpen.quote:Op vrijdag 8 november 2013 19:47 schreef -mandy- het volgende:
[..]
Sorrie dat ik het zeg, maar dan had je kraamhulp van een niet al te goede organisatie.
Een goede kraamhulp is ook bij je op de eerste dag. Juist die eerste dag is heel belangrijk. Ik mag toch hopen dat je geklaagd hebt over die 1ste dag?
In april ben ik bevallen van mijn zoon via een ks, en heb het er met mijn kraamhulp over gehad, wat er zou gebeuren als er geen kraamhulpen beschikbaar waren. Haar antwoord was eenvoudig: dan worden er van een andere kraamhulp-organisatie mensen gehuurd.
Hopelijk heb je toen wel je roze kraamwolk gehad door alle perikelen.quote:Op vrijdag 8 november 2013 23:17 schreef gargamel het volgende:
[..]
Tuurlijk heb ik geklaagd, maar het was net in de periode dat veel organisaties gingen reorganiseren en dat net in een periode dat de halve regio moest bevallen. Er waren gewoonweg geen kraamhulpen beschikbaar. Zodoende heb ik niet de volledige kraamhulp gehad van de instelling, en had ik de eerste 3 dagen ook elke keer een andere kraamhulp. Gelukkig had ik wel 2 setjes ouders die hebben geholpen.
2 wolken: een roze en een blauwe. Beide geen huilebalken, geen voedingsproblemen en meer van die dingen.quote:Op vrijdag 8 november 2013 23:24 schreef -mandy- het volgende:
[..]
Hopelijk heb je toen wel je roze kraamwolk gehad door alle perikelen.
quote:Op vrijdag 8 november 2013 23:25 schreef gargamel het volgende:
[..]
2 wolken: een roze en een blauwe. Beide geen huilebalken, geen voedingsproblemen en meer van die dingen.
Bovendien waren mijn dekbedhoezen toch al op (die wilden ze serieus elke dag wassen, terwijl ik toen geen droger tot mijn beschikking had en maar 3 hoezen.quote:Op vrijdag 8 november 2013 23:24 schreef -mandy- het volgende:
[..]
Hopelijk heb je toen wel je roze kraamwolk gehad door alle perikelen.
Hoe heet dat pakket wat jij hebt dan? Ik ben ook aan het kijken om te switchen tandarts en fysio ga ik wel nodig hebben namelijk.quote:Op vrijdag 8 november 2013 11:04 schreef Dot. het volgende:
Ik ben verzekerd bij Ik! omdat ik vond dat zij het meest waard boden voor het maandbedrag. Ziekenhuisbevalling en eigen bijdrage kraamzorg worden volledig vergoed en ik mag voor 200 euro per jaar een cursus doen (zwangerschapsyoga bijvoorbeeld). Pretecho of combinatietest wordt niet vergoed (behalve als je boven de 36 oid bent natuurlijk) en ik krijg ook geen kraampakket of lactatiekundige zorg.
Daar staat dan wel weer tegenover dat ik maar 107 euro ofzo per maand betaal en dat is inclusief tandarts en fysio. Die kleinere kosten als een kraampakket of combinatietest kan ik dan dus prima zelf betalen
Deze: https://www.ik.nl/Zorgver(...)ringen/Ik_zorg_goed/quote:Op maandag 11 november 2013 10:34 schreef Sam1993 het volgende:
[..]
Hoe heet dat pakket wat jij hebt dan? Ik ben ook aan het kijken om te switchen tandarts en fysio ga ik wel nodig hebben namelijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |