abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 december 2019 @ 10:06:18 #176
342418 VKV
Plausibel
pi_190641540
Ik had alleen een basisverzekering en het enige dat ik uiteindelijk betaald heb is 140 euro kraamzorg als ik het me goed kan herinneren. Bevalling was medisch. Maar kraamzorg vond ik dus niet echt iets om me voor te verzekeren.
pi_190641594
quote:
1s.gif Op woensdag 25 december 2019 10:05 schreef Catkiller het volgende:

[..]

Als ze 75% vergoeden betaal je nog ¤1,12 per uur dus? Dan zou je voor maximaal 90 euro nog een pakket hoger gaan zitten, waarbij die 90 euro erg extreem is omdat je dan 80 uur kraamzorg zou krijgen waar ze niet zomaar voor tekenen.

Wij zijn wel aan die uren gekomen maar daar telden meerdere dagen ziekenhuisopname mee.

80 uur kraamzorg thuis wil ik niet eens aan denken, verschrikkelijk.
Klopt wat je zegt. Maar het duurdere pakket heeft ook nog wat voordelen met brilvergoeding e.d.

Ik dacht dat je zo'n 50 uur kraamzorg gemiddeld kreeg. Dat is dus zo'n 60 Euro die je bij het simpele pakket moet bijbetalen. Dat weegt op zichzelf niet op tegen het duurdere pakket (die is 14/maand duurder).
pi_190648056
Ik ben voor 2020 met zwangerschap overgestapt op NN met pakket comfort of start. Weet niet meer precies. Wou kraamzorg, bevalling, vooral lactatiekundige, kraampakket, pijnbestrijding TENS dacht ik? En zwangerschaps cursus. En fysio uiteraard. Ook combinatietest maar wil de Nipt maar misschien kan ik de echo van de combinatietest wel krijgen. Maar die tens lijkt me ook wel iets. Kan hier sowieso wel uit, alleen al door kraam. Ik zou dan eerder pakket van NN naar beneden zetten , die kwam bij mij als meest voordelig naar voren.

[ Bericht 1% gewijzigd door Hilmo op 25-12-2019 17:06:09 ]
pi_190648571
Zwangerschapscursus, tens, nipt, kolf, lactatiekundige, half jaar bekkenfysio, accupunctuur omdat ze de baarmoeder niet wilde verlaten, extra kraamzorgdagen vanwege medische toestanden, ik was blij met mijn 3 sterren aanvullend bij zilveren kruis.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_190837582
Ik ben uiteindelijk toch bij mijn basisverzekering gebleven, alleen het eigen risico wel verlaagd naar 385 euro. :-) Ik weet niet wat ik allemaal nodig ga hebben qua zorg die niet in de basisverzekering valt (ik hoop vrij weinig tot niets natuurlijk), maar we kunnen het financieel prima opvangen als er toch nog andere dingen nodig zijn.
  Moderator donderdag 2 januari 2020 @ 09:10:50 #181
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_190839392
Ik ben overgestapt naar UMC wegens het vergoeden van een vierde icsi poging. Heel uitgebreid pakket ook met veel fysio en ook bijvoorbeeld vaccinaties voor het buitenland. Ben benieuwd!
5 - 28 februari Thailand O+
pi_190844940
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 09:10 schreef MaJo het volgende:
Ik ben overgestapt naar UMC wegens het vergoeden van een vierde icsi poging. Heel uitgebreid pakket ook met veel fysio en ook bijvoorbeeld vaccinaties voor het buitenland. Ben benieuwd!
Ik heb de afgelopen vier jaar bij hen gezeten omdat ik werkzaam was bij een umc en altijd erg tevreden geweest. Geen ervaring met die specifieke vergoeding, maar met dingen als fysio en andere ziekenhuiszorg nooit problemen met ze gehad en zijn altijd snel met uitbetalen declaraties. Het is dat ik nu niet meer bij een umc werk, anders was ik waarschijnlijk wel gebleven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')