Ziekenhuisopname, versiepogingen en inleiding (op basis van advies vk neem ik aan) vallen toch buiten je eigen risico omdat het voor zwangerschap is?quote:Op zaterdag 19 november 2016 10:05 schreef Heliotrope het volgende:
Vorige zwangerschap kostte met een ziekenhuisopname, versiepogingen en een ingeleide bevalling best wel wateigen risico gebruikt dus en eigen bijdrage voor kraamzorg (alleen basis heb ik). Dit keer hetzelfde, kraamzorg en poliklinische bevalling zelf betalen verwacht ik dus. Haal daarmee een aanvullend pakket er niet uit.
bij fbto module gezin krijg je 250 euro voor een poliklinische bevalling en bijdrage kraamzorg. Dus als je thuis bevalt dan krijg je 250 euro bijdrage in de kraamzorg, als je poliklinisch bevalt dan is dat geld daaraan op. En daarnaast nog 250 euro voor bijvoorbeeld een kinderehbo -cursus, anticonceptie, wat van die dingen. Kost mij 91 euro (gaat op geboortedatum, voor sommige zal het duurder zijn) en die module kan je aanzetten als je daadwerkelijk zwanger bent. Sowieso een goede keus want het kost 91 (per jaar) euro en krijgt er 250 voor terug.quote:Op zaterdag 19 november 2016 12:04 schreef Stormqueen het volgende:
Maar poliklinisch bevallen wordt toch nergens volledig vergoed door een basis aanvullend? Of wel?
Met een aanvullende verzekering hoef je de ambulance niet te betalen neem ik aan?quote:Op zaterdag 19 november 2016 09:53 schreef Hupje het volgende:
Bloedonderzoek en evt urineonderzoek is niet zo duur, als je verder geen andere zorg gebruikt, gaat je eigen risico niet op. Met een ambulanceritje (na een thuisbevalling) wel, daar had ik niet helemaal op gerekend toen.
zohee... Die van mij rond de 6000 dacht ik. Laatst een keer nagekeken. Valt nog mee dan. Was 1 dag opname met echo's en ctg, paar losse echo's en klinische bevalling (zo heet dat toch?) dus met gyn en de hele rambam.quote:Op zaterdag 19 november 2016 15:09 schreef Myrr het volgende:
Heb door dit topic even gekeken naar de zorgkosten omtrent de zwangerschap. Bijna 20.000 euro
Ja toch even nageteld en het was rond de 15, de rest is van andere dingetjes.quote:Op zaterdag 19 november 2016 18:17 schreef Nazil het volgende:
[..]
zohee... Die van mij rond de 6000 dacht ik. Laatst een keer nagekeken. Valt nog mee dan. Was 1 dag opname met echo's en ctg, paar losse echo's en klinische bevalling (zo heet dat toch?) dus met gyn en de hele rambam.
Voor een ambulancerit wordt je wettelijk eigen risico aangesproken.quote:Op zaterdag 19 november 2016 17:34 schreef MaJo het volgende:
[..]
Met een aanvullende verzekering hoef je de ambulance niet te betalen neem ik aan?
Ik zit nog steeds bij fbto, maar goed ook want het duurt allemaal dus wat langer dan gepland
oh ja verloskundige en eerste twee echo's heb ik niet meegerekend. Puur opname en bevalling en de echo's daar omheen. Bevalling was hier ook rond de 2000, die dag opname ook zoiets en kraamzorg ook.quote:Op zaterdag 19 november 2016 19:10 schreef Myrr het volgende:
[..]
Ja toch even nageteld en het was rond de 15, de rest is van andere dingetjes.
Het is wel alles bij elkaar van de hele zwangerschap dus inclusief de kraamzorg, twee verschillende verloskundige praktijken, een opname van bijna een week, toen nog paar checks en echo's bij de gyn, vlak voor de bevalling weer opgenomen, zelfde nacht nog bevallen en daarna nog een nacht moeten blijven ivm vroeggeboorte. De lange opname is 6.000, bevalling 2.000, kraamzorg 2000, van de verloskundige zitten ook een paar van over de 1000 euro bij en nog wat losse dingen die bij elkaar ook wel aantikken.
Alleen de opname rond de bevalling was 'maar' 2000. Best duur, een kind krijgen.
Ja ik had wel een paar duizend verwacht hoor, maar dit... Op zich ook wel logisch, al die lonen van de twintig verschillende mensen die aan je bed staan per dag, zooi medicijnen dat je binnen krijgt, apparaten waar je de hele tijd aan ligt. Vlos moet 24/7 paraat staan. Maarja, richting de 15.000 had ik nou ook weer niet verwacht.quote:Op zaterdag 19 november 2016 20:40 schreef Nazil het volgende:
[..]
oh ja verloskundige en eerste twee echo's heb ik niet meegerekend. Puur opname en bevalling en de echo's daar omheen. Bevalling was hier ook rond de 2000, die dag opname ook zoiets en kraamzorg ook.
Duur geintje voor de zorgverzekering wel, zo'n zwangerschap.
Eigenlijk voor de hele samenleving bedenk ik mij, zwangerschapsverlof moet ook door iemand betaald worden![]()
Maar fbtoqua verzekering rond de bevalling. Heb ook nog een spiraaltje gehaald na de bevalling (gaat er nog in binnenkort) en dat werd ook razendsnel terugbetaald. Hoort bij die module.
Ik ben zelf meegereden (in het andere ziekenhuis ook nog verbleven ivm keizersnede). Maar had ook met J met de auto mee mogen gaan. Dus mij hebben ze niet meegerekend denk ik.quote:Op zaterdag 19 november 2016 20:20 schreef WupWup het volgende:
Klopt, kinderen hebben geen eigen risico
Dat is geen poliklinische bevalling, maar een klinische.quote:Op zaterdag 19 november 2016 21:42 schreef mandietjuh het volgende:
Mijn poliklinische bevalling wordt wel vergoed vanuit de basisverzekering. (Heb zelf cz). Maar heb tijdens de zwangerschap beginnende zwangerschapsvergiftiging opgelopen en hoge bloeddruk die niet wilde dalen. Maar werd ingeleid..de inleiding heb ik traumatisch ervaren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |