abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166753012
Ik heb vorig jaar mijn zorgverzekering afgesloten bij Delta Lloyd, die hadden toen de voordeligste combinatie voor mij ivm fysio waar ik sowieso al gebruik van maak, maar ook vergoeding van de combinatietest die ik sowieso zou willen. Dit jaar er maar weer in duiken! Vind dat altijd zo'n gedoe.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_166753405
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 10:05 schreef Heliotrope het volgende:
Vorige zwangerschap kostte met een ziekenhuisopname, versiepogingen en een ingeleide bevalling best wel wat :P eigen risico gebruikt dus en eigen bijdrage voor kraamzorg (alleen basis heb ik). Dit keer hetzelfde, kraamzorg en poliklinische bevalling zelf betalen verwacht ik dus. Haal daarmee een aanvullend pakket er niet uit.
Ziekenhuisopname, versiepogingen en inleiding (op basis van advies vk neem ik aan) vallen toch buiten je eigen risico omdat het voor zwangerschap is?

Ambulance moet je idd zelf dokken en is erg duur.

Simpelste aanvullend is hier zo'n 14 euro x 12 = 168 euro. Met collectiviteitskorting ( die voor alle googelaars beschikbaar is) zelfs maar 12,50 per maand. Dat is al ongeveer wat je aan een poliklinische bevalling kwijt bent... Bij Delta Lloyd wogen alleen de eigen bijdrage van de kraamzorg en het kraampakket al op tegen de kosten van aanvullend verzekeren, dus ik zou als ik jou was nog wel even de opties bekijken. Basis is overal hetzelfde, en aanvullend varieert heel erg per verzekering waardoor het bij een andere aanbieder wellicht wel loont.

Edit: ik moet overigens de vergoedingen voor dit jaar nog checken, aanvullend 1 bij delta lloyd kost iig 14 euro kreeg ik gisteren per brief binnen.
  zaterdag 19 november 2016 @ 12:04:50 #128
149959 SQ
snelle trees
pi_166754036
Maar poliklinisch bevallen wordt toch nergens volledig vergoed door een basis aanvullend? Of wel?
disclaimer
pi_166754170
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2016 12:04 schreef Stormqueen het volgende:
Maar poliklinisch bevallen wordt toch nergens volledig vergoed door een basis aanvullend? Of wel?
bij fbto module gezin krijg je 250 euro voor een poliklinische bevalling en bijdrage kraamzorg. Dus als je thuis bevalt dan krijg je 250 euro bijdrage in de kraamzorg, als je poliklinisch bevalt dan is dat geld daaraan op. En daarnaast nog 250 euro voor bijvoorbeeld een kinderehbo -cursus, anticonceptie, wat van die dingen. Kost mij 91 euro (gaat op geboortedatum, voor sommige zal het duurder zijn) en die module kan je aanzetten als je daadwerkelijk zwanger bent. Sowieso een goede keus want het kost 91 (per jaar) euro en krijgt er 250 voor terug.
pi_166756668
Delta lloyd vergoed aanvullend 100% eigen bijdrage poliklinische bevalling. Wel is de vergoeding kraamzorg bij de goedkoopste start aanvullende verzekering nog maar ¤100 ipv 100% (wat het twee jaar terug nog wel). Dat is dus genoeg voor 23,26 uur eigen bijdrage kraamzorg. Uitgaande van de standaard 49 uur kost dat nog ¤110,78 /12 = ¤9,22 per maand.

Aanvullend start kost ¤11,28, aanvullend extra ¤19,05. Verschil van ¤7,77 per maand voor 100% vergoeding kraamzorg. Uitgaande van de standaard kraamzorg zou aanvullend extra voor mij dus de goedkoopste optie zijn, afgezien van andere vergoedingen dus.

Maar goed, ik koos delta lloyd vorige keer vanwege de prenatale screening vergoeding, maar die valt waarschijnlijk nog in 2016 voor mij, dus daar hoef ik geen rekening mee te houden. Nog even rustig verder kijken dus maar.

wel heel blij dat ik na twijfel toch besloten had aanvullend te houden voor dit jaar
pi_166756705
Heb door dit topic even gekeken naar de zorgkosten omtrent de zwangerschap. Bijna 20.000 euro _O-

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 19-11-2016 15:09:36 ]
pi_166758377
Ik zat bij FBTO in het jaar dat ik beviel (en nog steeds). Was echt prima, alleen ben ik niet tevreden omdat we geen couveuse-nazorg kregen. Had er wel behoefte aan gehad na 3 weken ziekenhuis met Sjaak, maar hij had niet in de couveuse gelegen dus hadden we er geen recht op. Dat we hem nooit fatsoenlijk in bad hadden kunnen doen door alle kabels/draadjes/zuurstofdinges die aan hem hingen, maakte niet uit. Verder ben ik hartstikke tevreden.

Daarnaast hebben we vorig jaar in Amerika een nacht ziekenhuisopname van Sjaak gehad, op de intensive care, met ambulancerit. Samen met de reisverzekering hebben ze alles vergoed, ze vroegen wel om bewijzen etc, maar het was allemaal zo geregeld. Ook daar ben ik heel erg tevreden over.
pi_166758548
Ik weet zo even niet meer welk pakket ik had, wel gekozen voor een aanvullend pakket dat ook kraamzorg dekte. Zelf betalen was net iets goedkoper geweest, maar samen met de vergoeding voor fysio die ik later dat jaar nodig had nav de bevalling/zwangerschap scheelde het toch een boel.

O ja ik stapte over eind van het jaar 2 maanden voor de bevalling en kreeg dus 2 keer een kraampakket. *O* Kraamverbanden van hier tot Tokio.
  Moderator zaterdag 19 november 2016 @ 17:34:58 #134
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_166759022
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2016 09:53 schreef Hupje het volgende:
Bloedonderzoek en evt urineonderzoek is niet zo duur, als je verder geen andere zorg gebruikt, gaat je eigen risico niet op. Met een ambulanceritje (na een thuisbevalling) wel, daar had ik niet helemaal op gerekend toen.
Met een aanvullende verzekering hoef je de ambulance niet te betalen neem ik aan? :o

Ik zit nog steeds bij fbto, maar goed ook want het duurt allemaal dus wat langer dan gepland :')
5 - 28 februari Thailand O+
pi_166759305
Het valt onder de basisverzekering, ik weet niet of er een aanvullende verzekering is die dat alsnog vergoed.
pi_166759589
Weet even niet meer wat voor pakket ik de vorige keer had. Maar voor de prenatale screening was ik toen al te laat (die viel nog in het andere jaar omdat ik sneller zwanger was dan verwacht), dus toen alleen gelet op kraamzorg en poliklinische bevalling (die ik achteraf ook niet 'gebruikt' heb).

Dit keer was ik dus blij dat ik rond 1 januari 10 weken ben, zodat ik er qua prenatale screening wel rekening mee kon houden. Maar ik dacht dus dat die NIPT al per 1 januari voor iedereen beschikbaar was -O- maar even goed nadenken wat we daar nu mee willen, want ¤600 is wel een flink bedrag...
pi_166759701
quote:
99s.gif Op zaterdag 19 november 2016 15:09 schreef Myrr het volgende:
Heb door dit topic even gekeken naar de zorgkosten omtrent de zwangerschap. Bijna 20.000 euro _O-
zohee... Die van mij rond de 6000 dacht ik. Laatst een keer nagekeken. Valt nog mee dan. Was 1 dag opname met echo's en ctg, paar losse echo's en klinische bevalling (zo heet dat toch?) dus met gyn en de hele rambam.
pi_166760645
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2016 18:17 schreef Nazil het volgende:

[..]

zohee... Die van mij rond de 6000 dacht ik. Laatst een keer nagekeken. Valt nog mee dan. Was 1 dag opname met echo's en ctg, paar losse echo's en klinische bevalling (zo heet dat toch?) dus met gyn en de hele rambam.
Ja toch even nageteld en het was rond de 15, de rest is van andere dingetjes.

Het is wel alles bij elkaar van de hele zwangerschap dus inclusief de kraamzorg, twee verschillende verloskundige praktijken, een opname van bijna een week, toen nog paar checks en echo's bij de gyn, vlak voor de bevalling weer opgenomen, zelfde nacht nog bevallen en daarna nog een nacht moeten blijven ivm vroeggeboorte. De lange opname is 6.000, bevalling 2.000, kraamzorg 2000, van de verloskundige zitten ook een paar van over de 1000 euro bij en nog wat losse dingen die bij elkaar ook wel aantikken.

Alleen de opname rond de bevalling was 'maar' 2000. Best duur, een kind krijgen.
  zaterdag 19 november 2016 @ 19:28:52 #139
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_166760992
Hier ook Delta Lloyd, bij de tweede voor gekozen idd ivm de volledige vergoede poliklinische bevalling sonder medische indicatie (bij de goedkoopste aanvullende verzekering). Uiteindelijk niet nodig, want ik kreeg toch nog het stickertje 'medisch', maar verder wel tevreden. Als in: alleen bloedprikken zelf hoeven te betalen uit de eigen bijdrage, verder helemaal niets ^O^

Zorgkosten bij F heb ik nog niet ingezien. Bij J heb ik toen wel eens gekeken. Dat liep voor mij alleen al tegen de ¤20.000. Daarvoor kreeg ik dan wel een week kost en inwoning in het zkh en een tienkoppig team aan mijn bed ;). Voor J moet het nog meer zijn geweest, met 3 weken ziekenhuis waaronder 1 week couveuse.
pi_166761294
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2016 17:34 schreef MaJo het volgende:

[..]

Met een aanvullende verzekering hoef je de ambulance niet te betalen neem ik aan? :o

Ik zit nog steeds bij fbto, maar goed ook want het duurt allemaal dus wat langer dan gepland :')
Voor een ambulancerit wordt je wettelijk eigen risico aangesproken.
  zaterdag 19 november 2016 @ 19:58:03 #141
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_166761585
Ik zit bij Interpolis. Ik heb alleen wat moeten betalen voor bloedprikken. De rest is vergoed. (1,5-2jaar geleden) Inclusief combinatietest.
Ik heb gewoon de basisverzekering.
Niet gekeken of ik recht had op couveusenazorg, omdat ik vond dat het niet nodig was. Na 9/10 weken ziekenhuis wist ik wel hoe de meiden in bad moesten etc. Geen behoefte aan iemand in huis.
We hebben de zorgverzekering meer dan ¤200.000,- gekost met zijn 3-en.
Eigen risico niet eens opgemaakt.
Ambulancerit van de meiden is ook vergoed.
pi_166762122
Klopt, kinderen hebben geen eigen risico ;)
pi_166762681
quote:
99s.gif Op zaterdag 19 november 2016 19:10 schreef Myrr het volgende:

[..]

Ja toch even nageteld en het was rond de 15, de rest is van andere dingetjes.

Het is wel alles bij elkaar van de hele zwangerschap dus inclusief de kraamzorg, twee verschillende verloskundige praktijken, een opname van bijna een week, toen nog paar checks en echo's bij de gyn, vlak voor de bevalling weer opgenomen, zelfde nacht nog bevallen en daarna nog een nacht moeten blijven ivm vroeggeboorte. De lange opname is 6.000, bevalling 2.000, kraamzorg 2000, van de verloskundige zitten ook een paar van over de 1000 euro bij en nog wat losse dingen die bij elkaar ook wel aantikken.

Alleen de opname rond de bevalling was 'maar' 2000. Best duur, een kind krijgen.
oh ja verloskundige en eerste twee echo's heb ik niet meegerekend. Puur opname en bevalling en de echo's daar omheen. Bevalling was hier ook rond de 2000, die dag opname ook zoiets en kraamzorg ook.

Duur geintje voor de zorgverzekering wel, zo'n zwangerschap.

Eigenlijk voor de hele samenleving bedenk ik mij, zwangerschapsverlof moet ook door iemand betaald worden :P

Maar fbto ^O^ qua verzekering rond de bevalling. Heb ook nog een spiraaltje gehaald na de bevalling (gaat er nog in binnenkort) en dat werd ook razendsnel terugbetaald. Hoort bij die module.
pi_166762925
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2016 20:40 schreef Nazil het volgende:

[..]

oh ja verloskundige en eerste twee echo's heb ik niet meegerekend. Puur opname en bevalling en de echo's daar omheen. Bevalling was hier ook rond de 2000, die dag opname ook zoiets en kraamzorg ook.

Duur geintje voor de zorgverzekering wel, zo'n zwangerschap.

Eigenlijk voor de hele samenleving bedenk ik mij, zwangerschapsverlof moet ook door iemand betaald worden :P

Maar fbto ^O^ qua verzekering rond de bevalling. Heb ook nog een spiraaltje gehaald na de bevalling (gaat er nog in binnenkort) en dat werd ook razendsnel terugbetaald. Hoort bij die module.
Ja ik had wel een paar duizend verwacht hoor, maar dit... Op zich ook wel logisch, al die lonen van de twintig verschillende mensen die aan je bed staan per dag, zooi medicijnen dat je binnen krijgt, apparaten waar je de hele tijd aan ligt. Vlos moet 24/7 paraat staan. Maarja, richting de 15.000 had ik nou ook weer niet verwacht.

We hebben het maar goed hier. :)

Zelf ben ik bezig met laseren, dus haal die hoge premie er ook wel uit. Na aankomend jaar ga ik wel weer verder kijken naar een andere verzekering. Net als TS zit ik overigens via United Consumers, scheelt best wat.
  zaterdag 19 november 2016 @ 21:05:23 #145
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_166763415
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 20:20 schreef WupWup het volgende:
Klopt, kinderen hebben geen eigen risico ;)
Ik ben zelf meegereden (in het andere ziekenhuis ook nog verbleven ivm keizersnede). Maar had ook met J met de auto mee mogen gaan. Dus mij hebben ze niet meegerekend denk ik.
pi_166764428
Mijn poliklinische bevalling wordt wel vergoed vanuit de basisverzekering. (Heb zelf cz). Maar heb tijdens de zwangerschap beginnende zwangerschapsvergiftiging opgelopen en hoge bloeddruk die niet wilde dalen. Maar werd ingeleid..de inleiding heb ik traumatisch ervaren.
pi_166765351
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 21:42 schreef mandietjuh het volgende:
Mijn poliklinische bevalling wordt wel vergoed vanuit de basisverzekering. (Heb zelf cz). Maar heb tijdens de zwangerschap beginnende zwangerschapsvergiftiging opgelopen en hoge bloeddruk die niet wilde dalen. Maar werd ingeleid..de inleiding heb ik traumatisch ervaren.
Dat is geen poliklinische bevalling, maar een klinische.
pi_166771892
Hier bij de eerste in december overgestapt daar fbto, en 12 januari bevallen, meteen extra kraamzorg ed nodig ivm dymatuur kindje, samen met anticonceptie vergoeding kwam dat prima uit :Y

Nu bij Delta Lloyd, mede door de vergoeding van combinatietest (en een tand-module maar das een ander verhaal). Moet alleen nog kijken of de zwangerschapscursus die ik gekozen heb vergoed wordt, en of ik dan van begin tot eind vd cursus bij Delta Lloyd moet blijven om m vergoed te krijgen (zag zoiets in de voorwaarden) en of t dan alsnog nuttig is om over te stappen... Kan weer de excellijstjes in duiken :P
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  Moderator / Colorchick maandag 21 november 2016 @ 12:22:55 #149
382129 crew  Donna
pi_166798233
Ik wilde eerst gewoon bij een basisverzekering van De Friesland blijven, maar Delta Lloyd met pakket 1 lijkt ook wel interessant.
pi_166851218
Ah dat scheelt Excellen, ik krijg de zwangerschapscursus alleen vergoed als ik tot t eind bij delta Lloyd blijf, dus ik stap niet over. Zet wel eea uit qua tand denk ik :)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')