Dus je bent bang voor mensen die islamitisch terrorisme gebruiken als argument om mensen in de gaten te houden en als reactie daarop stem je op een enorm repressieve partij die alle moslims/mensen met een kleurtje als bedreiging ziet en anti-terroisme maatregelen nog tien keer gaat verscherpen.quote:Op vrijdag 8 november 2013 23:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Begin me wel steeds harder af te vragen wat gevaarlijker is voor de lange termijn. Een stelletje schreeuwers of een stel wolven in schaapskleren die een politiestaat aan het ontwikkelen zijn waarin iedereen bij voorbaat crimineel en terrorist is zodra deze de baarmoeder uit komt.
Ik ga ook niet naar dE US of A, shut the fuck up uncle Sam!quote:Op donderdag 7 november 2013 19:32 schreef 314 het volgende:
andere landen registreren het ook, dus of NL het nou opslaat of de buren maakt niet uit
zelfde idee met vingerafdrukken in je paspoort, keihard nee roepen, dan op het vliegtuig naar de USA stappen.. kom je aan op JFK en bij de douane mag je mooi je linker- en rechter wijsvinger in laten scannen, foto van je hoofd erbij, en welcome to the US of A. en daar hoor je dan de tegenstanders niet over, onder het mom van "dan ga ik gewoon niet naar de USA". maar straks doen veel meer landen dat, kun je lekker thuis blijven met je ouderwetse paspoort
Jawel, over die 17 miljoen, de massa (want die zijn weer de dupe) Voor honderd potentiele jihadstrijders / terroristen moet de rest van de bevolking weer een stukje vrijheid inleveren, en dat gaat weer zorgen voor verzet, en dat verzet leidt tot verdere organisatie (vooral de kiezers zorgen daar (onbewust) voor, want die geven hun stukjes macht uithanden.quote:Op donderdag 7 november 2013 18:16 schreef nattermann het volgende:
17 Miljoen mensen die weer een gedeelte van hun privacy moeten afstaan voor die 100 potentiële jihadstrijders
Dit gaat helemaal nergens over.
Bijzondere conclusie en vooroordeel.quote:Op zaterdag 9 november 2013 08:48 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Dus je bent bang voor mensen die islamitisch terrorisme gebruiken als argument om mensen in de gaten te houden en als reactie daarop stem je op een enorm repressieve partij die alle moslims/mensen met een kleurtje als bedreiging ziet en anti-terroisme maatregelen nog tien keer gaat verscherpen.
Logisch.
De meeste terroristen vinden hun oorsprong in moordende en onderdrukkende overheden, zoals de regeringen van Syrië of de US of A.quote:Op zaterdag 9 november 2013 19:02 schreef Woelwater het volgende:
De overheid begint ondertussen een stuk enger te worden dan die paar zogenaamde terroristen.
Is pedofilie al genoemd?quote:Op zaterdag 9 november 2013 13:10 schreef Re het volgende:
zoalng je er een labeltje "terrorisme" aan hangt is alles van de regering geoorloofd
Voor de belasting etc bedoelen ze.quote:Op donderdag 7 november 2013 18:10 schreef nattermann het volgende:
[..]
Bron: http://www.rtlnieuws.nl/n(...)reisgegevens-opslaan
Belachelijk. Alles opgeven voor terrorisme
Aangezien ik systeembeheerder ben wil ik graag toegang tot je pc, dit om mijn skills te verbeteren inzake remote access en diversiteit besturingssystemen. Graag zie ik je wachtwoord tegemoet en verder zal ik je niet tot last zijn. Je hebt niets te verbergen dus bij voorbaat dank.quote:Op zaterdag 9 november 2013 11:13 schreef Woestijnvos het volgende:
Zo erg is dat niet zolang je niets te verbergen hebt.
Gebeurt al, wellicht niet bij alle grensovergangen maar wel bij belangrijke.quote:Op donderdag 7 november 2013 18:13 schreef Geralt het volgende:
Ik vraag me af hoe ze dat willen doen.
Permanente camerabewaking bij de grens mag niet volgens het Verdrag van Schengen voor zover mij bekend.
Als het dan volgens het Verdrag van Schengen niet mag, zou ik gewoon een klacht indien bij het Europese Hof. Wordt interessante zaak dan. En voor die tijd natuurlijk niet betalen. De uiteindelijke kosten schuif je gewoon naar de baas die de leaseauto had geregeldquote:Op zondag 10 november 2013 13:25 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Gebeurt al, wellicht niet bij alle grensovergangen maar wel bij belangrijke.
Ik ken iemand (goed) die met zijn leaseauto naar het buitenland moest voor iets. Paar weken later kreeg hij formulier in de brievenbus, met welke reden hij om die en die tijd bij die grensovergang naar het buitenland was geweest en of dat niet voor privédoeleinden was (belastingtechnisch ivm leaseauto).
Ja, Big Brother kijkt al mee en het wordt steeds erger.
Andere landen doen dit ook, dús volgens Fred Teeven is dat heel normaal.quote:
Stond mij bij dat Teeven zoiets zei, maar het is inderdaad zijn partner in crime.quote:
Maar dat zijn terroristen.quote:Op zondag 10 november 2013 14:33 schreef Ferdo het volgende:
Het blijft natuurlijk wel een dubieus criterium. "In veel landen worden mensen zonder proces opgesloten/geëxecuteerd, dús...", ik noem maar iets.
Uiteraard!quote:
http://nos.nl/artikel/572477-reisgegevens-opslaan-normaal.htmlquote:In "een heleboel landen" worden reisgegevens al opgeslagen. Minister Opstelten zegt dat in een toelichting op de brief die hij gisteren aan de Tweede Kamer stuurde. Daarin schreef hij dat het kabinet de reisgegevens van alle Nederlanders wil opslaan en inzetten voor de strijd tegen het terrorisme.
"Ik vraag niet naar het motief, maar wil alleen even de boekingsgegevens weten", aldus de minister. Opstelten zei verder dat geprobeerd is dit op Europees niveau te regelen maar dat dit te lang duurt. "In afwachting van Europese voorstellen zijn we door de Europese Commissie uitgenodigd dat op nationaal niveau te doen", zei Opstelten. Hij zei dat Nederland hiervoor geld krijgt van de Europese Commissie.
Jihadgangers
De Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid zei gisteren dat het aantal Nederlanders dat naar het buitenland reist om mee te doen aan de jihad nog steeds toeneemt. Opstelten: "Gelet op de situatie van jihadgangers is het goed om te kijken hoe je nog steviger kunt voorkomen dat ze gaan en hoe je kunt weten dat ze terugkomen. En dan heb je reisgegevens nodig."
De minister zei dat hij zeer binnenkort met voorstellen naar de Tweede Kamer komt. Daar twijfelen de meeste fracties nog aan het nut en de noodzaak.
Het is in ieder geval een middel om bewegingsvrijheden van mensen te monitoren, een volgende stap is deze bewegingsvrijheden in te perken voor politieke (e.g. klokkenluider), economische (o.a. belastinginning) en veiligheidsdoeleinden (..of het er veiliger op wordt en het doel de middelen rechtvaardigt zijn vragen die pas later komen wanneer het systeem er al is). Je hoeft niet alles in één keer in te voeren, gewoon stap voor stap. Deze strategie werkt gewoon tot nu toe.quote:Op zondag 10 november 2013 14:47 schreef bianconeri het volgende:
Waarom maken er mensen problemen van dat er opgeslagen wordt waar iemand heen gaat?
Wat kan het mij nou schelen of ze weten dat ik naar de VS ga, Australie, Canada of noem maar wat?
Heeft ook niets met privacy te maken ofzo, het zijn geen persoonlijke gesprekken ofzo. Alleen maar waar je heen gaat en daar doen ze toch niets mee.
Al dat aanstellerij gedoe over privacy, tis maar een vlucht....
Tuurlijk gaat ze verder niet aan, maar ze kunnen ja toch niets van je zien en ja wat kan het je schelen dat ze het weten. Ook al gaat het ze niets aan.
Waarom verzamelen ze het dan? Omdat ze anders niet weten wat ze op hun servers moeten zetten ofzoquote:Op zondag 10 november 2013 14:47 schreef bianconeri het volgende:
Alleen maar waar je heen gaat en daar doen ze toch niets mee.
Gelul je had daar speciale winkels voor de partij elitequote:Op donderdag 7 november 2013 18:17 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Oost-Duitsland had ook nog goede dingen, zoals goed en bijna gratis openbaar vervoer, gratis en zeer goede gezondheidszorg voor iedereen (niet louter voor de elite) inclusief tandheelkunde, gratis en uitstekend onderwijs tot aan de universiteit, zeer goede posterijen (de post kwam ook echt bij jou aan en niet in een vijver of bij de buren een straat verderop), treinen reden punctueel, ook bij vallende blaadjes in Dresden of Karl-Marx-Stadt.
Wij hebben het slechtste van twee werelden, de politiestaat uit het oosten, gecombineerd met wild-west-kapitalisme uit het westen (de V.S.).
Je zegt het zelf al, het gaat ze niks aan.quote:Op zondag 10 november 2013 14:47 schreef bianconeri het volgende:
Tuurlijk gaat ze verder niet aan, maar ze kunnen ja toch niets van je zien en ja wat kan het je schelen dat ze het weten. Ook al gaat het ze niets aan.
Omdat het het eigenlijk (geclaimde) probleem niet oplost. Net zo min als elke flesje water inleveren bij de douane.quote:Op zondag 10 november 2013 14:47 schreef bianconeri het volgende:
Waarom maken er mensen problemen van dat er opgeslagen wordt waar iemand heen gaat?
Wat kan het mij nou schelen of ze weten dat ik naar de VS ga, Australie, Canada of noem maar wat?
Heeft ook niets met privacy te maken ofzo, het zijn geen persoonlijke gesprekken ofzo. Alleen maar waar je heen gaat en daar doen ze toch niets mee.
Al dat aanstellerij gedoe over privacy, tis maar een vlucht....
Zal mss een enkeling tegenhouden ofzo, maar nee grote effect zal het niet hebben.quote:Op zondag 10 november 2013 17:03 schreef kawotski het volgende:
Omdat het het eigenlijk (geclaimde) probleem niet oplost. Net zo min als elke flesje water inleveren bij de douane.
Om te kijken wie er naar risico landen gaan, jihad strijder gedoe dingetjes enzo.quote:Op zondag 10 november 2013 16:09 schreef Me_Wesley het volgende:
Waarom verzamelen ze het dan? Omdat ze anders niet weten wat ze op hun servers moeten zetten ofzo
Als als alsquote:Op zondag 10 november 2013 15:07 schreef Matamalam het volgende:
Het is in ieder geval een middel om bewegingsvrijheden van mensen te monitoren, een volgende stap is deze bewegingsvrijheden in te perken voor politieke (e.g. klokkenluider), economische (o.a. belastinginning) en veiligheidsdoeleinden (..of het er veiliger op wordt en het doel de middelen rechtvaardigt zijn vragen die pas later komen wanneer het systeem er al is). Je hoeft niet alles in één keer in te voeren, gewoon stap voor stap. Deze strategie werkt gewoon tot nu toe.
Om het land nog veiliger te maken zou men toegang moeten hebben tot de gegevens van kassa's en pinautomaten. Mocht je zien dat iemand kunstmest koopt en diesel, dan is de kans dat die persoon een bom gaat bouwen groter dan bij mensen die dat niet doenquote:Op zondag 10 november 2013 18:19 schreef bianconeri het volgende:
Als je toch niets te verbergen hebt!
Het is niet alsof ze gesprekken afluisteren hiermee, het is maar een vluchtje naar een ander land.
Ik heb genoeg te verbergen, dus val mij er niet mee lastig.quote:Op zondag 10 november 2013 18:19 schreef bianconeri het volgende:
Hé als het er inmiddels is kun je moeilijk terug. Het is dan al te laat. Jij zegt dat het niets met inperken van bewegingsvrijheden heeft te maken, terwijl er genoeg onderzoeken zijn gedaan naar het effect van monitoring op gedrag van mensen (beweging is ook menselijk gedrag). Dat jij het niets uitmaakt dat bepaalde mensen jouw bewegingen kan monitoren betekent niet dat iedereen er niets tegen heeft. Je kan zoveel scenario's bedenken. Je kan zeggen dat ze vergezocht zijn maar het kan wel in ieder geval omdat de systemen er al voor zijn ingericht.quote:Op zondag 10 november 2013 18:19 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Zal mss een enkeling tegenhouden ofzo, maar nee grote effect zal het niet hebben.
Maar al kunnen ze er 1 tegenhouden. Wat kan mij het nou schelen of ze daartoe iets van mijn reizen weten. Onthouden ze toch niet.
[..]
Om te kijken wie er naar risico landen gaan, jihad strijder gedoe dingetjes enzo.
Of iemand opvallende bestemmingen de hele tijd toont.
Alsof ze gaan opletten via er naar Engeland reist ofzo....
[..]
Als als als
Complottheorie achtig iets. Dit heeft niets met inperken van bewegingsvrijheden te maken.
Ze zien gewoon waar mensen heen gaan, lekker boeiend dat ze je vakantiebestemming weten....
Het is niet alsof ze gesprekken afluisteren hiermee, het is maar een vluchtje naar een ander land.
Oh, dus ze doen er dus wèl iets mee.quote:Op zondag 10 november 2013 18:19 schreef bianconeri het volgende:
Om te kijken wie er naar risico landen gaan, jihad strijder gedoe dingetjes enzo.
Of iemand opvallende bestemmingen de hele tijd toont.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |