r8v2 | woensdag 6 november 2013 @ 21:22 |
Van: Tot: Lijstje van Zweedse tank-bestuurders: P544 (Kattenrug) : - Amazon: TheSilencer / Hyman - '67 P1800: - 144: - 240: ed_reeb / snoertje - DL estate - 1990 / Pinkerton - 1986 DL 242: gias 244: DeBastaard / r8ality ('77 DLS) / Bart-Willem ('79 diesel & '86 geschorst) 340: Powerflux - 1.4 Variomatic uit '86 345: mirelia 360: Pinball / Barcaconia - 360 injection, ombouw naar 2.3 restauratieproject - 1987 / Carioca- 360 GL, 1986, 2.0 carb (B200K) 440: addie / Broodjepoep / Dandelion / Pascal86 / snoertje / StefanCJ / swilden / Mattt - 1.7 Turbo - 1991 460: SuN-CRuSHeR / godigita - 1.8i / Deniz070 - 1.6i 480: Garagefluit / Picht / Greetz 740: MaGNeT - sedan - 2.3 GL - 1986 / Bart-Willem - sedan - 2.3 GLE - 1990 / Dimitri_ - sedan - 2.3 GLE - 1988 / CorsaAJoy - sedan - 2.0->2.3 - 1988 / vakantiebak Bart-Willem - turbo intercooler - 1986 850: KonnieKipke / TradeMarkie - T5 / OreO - R - RPowa / Delnooz - 2.5 GLE 1993 / SuN-CRuSHeR - 2.5 - sedan - 1994 / Pas259 / MisterManiac (1996) 2.5 10V (300k) / CasB 2.3 T5 Estaste (1995) / Kaapenkoop 2.5 Estate 270k (1994) 940: DucatiOwner (Estate - 1994) / JJH (Estate - 1991) / AGiath (Polar 2.3 IC - 1995) / r8ality (Estate Turbo 1996) 960: Dimitri_ (2 stuks sedan, 3.0) / H-D (Sedan 1991,3.0) S90: - C30: Abonides - D5 / DJ_WB / thumper / Mr.Adams / SinofEnvy (2010) S40: dscx / Game_Error / Goochie / UncleFunk - 1.8 - automaat - 1996 / kratjuh - 2.0D Momentum / Zeemon - 1998 / IrishBastard - 2.0 - 1997 / JDude - 1.8 - 2001 V40: ArcticBlizzard / fathank / Windsurfbart / sj44k - 1.9D / suikertaartje - 1.8 Europa - 1999 / Mithrandirrr - 2.0t Europa Sports Automaat 2003 V50: Posdnous - Edition II / Hoppla - 2.0D Momentum / wjschreuder - 2.0D (180pk door Rica) - 2004 / Sunnythesun - 2.0D - 2005 / TheSilencer - D5 S60: Broertie / renetje19 / Repeat - D5 - / Sbv6 / dnzl - 2.4 / Man_Made_God - 2.4 automaat / Smart-Einstein - D5 2001 S70: - T5 - Future_Echo / Arclight-S V70: Gambolputty - 2.5D 1999 (Classic) / DaKKiE1984 - 2.0 benzine 1997 / Charged - 2.5 10v (Classic) / Bart-Willem - 2.4 140pk 2001 (V70N) / ..-._---_-.- - 2.5D 1998 (Classic) XC70: GI - benzine 2007 S80: Salvad0R - 2.4 D5 / Ultivor - T6 - 2005 / Dennis121 - 2.4 / Roel_Jewel - 2.9 / The Zappa T6 / Hyman - 2.9 2000 XC90: - D5 - ArcticBlizzard Ex-Volvo rijders: bluebit (Toyota Prius ) Deze op is hier hier te vinden | |
r8v2 | woensdag 6 november 2013 @ 21:22 |
*olie op het vuur gooit. | |
bokkepoot | woensdag 6 november 2013 @ 21:37 |
Die 1.6 van de PSA groep is gewoon een rampenblok... En dan is de volvo variant nog het minst erg, bij de meeste focussen hangt er ook in en daar vliegen de slangen en turbo's je om de oren.. En voor nieuwe auto's geld ook altijd dit mooie grafiekje | |
LethalNinja | woensdag 6 november 2013 @ 22:00 |
En waar is dat ongeveer? Zie ik dat met het blote oog? Ik moet wel zeggen vandaag deed hij niet constant dat gepiep, af en toe. Remkracht is in elk geval nog goed, 2 keer getest of ik snel tot stilstand kon komen. | |
r8v2 | woensdag 6 november 2013 @ 22:04 |
Weet ik niet, wat beplating loshalen en een goede lamp kunnen al veel helpen. | |
Drommelsch85 | woensdag 6 november 2013 @ 22:57 |
Ok Schermen, grille en koplampen dus. En motorkap? En andersom, passen EU bumpers wel op een USA model? | |
r8v2 | woensdag 6 november 2013 @ 23:13 |
Motorkap weet ik eerlijk gezegd even niet. Ligt ook aan de grille. Bumpers passen ook niet. De lompe bumpers zijn in the USA tot en met '86 ergens geloof ik gebruikt, hier in Europa hebben we er na '80 afscheid van genomen. Bart-Willem uit dit topic weet dat beter, die heeft een soort van encyclopedie in zijn hoofd zitten . | |
Bart-Willem | donderdag 7 november 2013 @ 23:20 |
Motorkap past, maar eigenlijk hebben de bignoses ook nog een ander "onderhuids" front erin zitten, omdat de lampbevestiging weer anders is (wat dus ook voor de USA-modellen geldt). Het lijkt heel erg veel op die van de EU-modellen tot en met modeljaar 80 (daar is immers ook alles uitwisselbaar van) maar door de grille zit er een piepkleine afwijking in. In de praktijk merk je daar eigenlijk weinig van als je het ombouwt. In de USA (en Canada ) namen ze van de dikke bumpers pas bij de "grote" facelift afscheid (dus medio 1985). | |
r8v2 | vrijdag 8 november 2013 @ 01:14 |
Ha, mijn encyclopedie klopt dus ook . Met front bedoel ik ook altijd het onderhuidse ijzer, anders praat je namelijk al snel over grille, koplampen en bumpers. | |
winterstorm666 | vrijdag 8 november 2013 @ 19:40 |
en dan kom je niet even koffie lurken. ik moest de hele week om 6 uur begiinnen. kwart over 4 de wekker pffff | |
IrishBastard | vrijdag 8 november 2013 @ 19:57 |
Damn Nee, het was mijn eerste week op nieuw werk in Den Bosch. Echt beroerd verkeer daar naartoe Nu gelukkig wel een goede timing gevonden, en minder strakke planning qua begintijd. Zal binnenkort wel even koffie halen | |
winterstorm666 | zondag 10 november 2013 @ 22:48 |
is helemaal goed! | |
Hyman | maandag 11 november 2013 @ 18:25 |
Ik gaat de S80 alweer verkopen!Zit te denken aan een amazon combi op gas. | |
r8v2 | maandag 11 november 2013 @ 18:27 |
Hoe begon die geldstroom dan? . | |
Hyman | maandag 11 november 2013 @ 18:33 |
| |
Charged | maandag 11 november 2013 @ 18:42 |
Nee,is helemaal niet goed,jij met de V sjeezen en ik nou met deze (Neh,is flauwekul..heb het koekblik zelf uitgekozen) | |
Hyman | maandag 11 november 2013 @ 18:46 |
Haha hoeveel verbruikt nou zoiets? | |
Charged | maandag 11 november 2013 @ 18:52 |
Geen idee...heb em pas sinds zaterdag,morgenvroeg even volgooien en dan zien we het wel..(zag er iets anders uit met aanschaf btw..had deze op voor en achterscherm zitten) Deze heb ik trouwens wel laten zitten...klinkt net zoals de muppet met starten,grin.. | |
r8v2 | maandag 11 november 2013 @ 19:41 |
Ok. Waarom houdt ie op dan? . | |
Hyman | maandag 11 november 2013 @ 19:43 |
Hij vindt dat ik vanaf volgend jaar zelf alles moet gaan betalen. Dat deed ik dus ook wel, behalve de MRB. | |
Bart-Willem | maandag 11 november 2013 @ 19:47 |
Niet piepen, dan zorg maar voor extra geld in het laatje. | |
Hyman | maandag 11 november 2013 @ 19:49 |
Ik piep ook heul niet. | |
Hyman | maandag 11 november 2013 @ 19:49 |
Ik vind het allang chill dat ie het 4 jaar vol heeft gehouden. Vandaag heb ik trouwens via het bedrijf waar ik stage loop 2 yellowbrick kaarten gratis kunnen bestellen. Scheelt weer 30 eurootjes. | |
r8v2 | maandag 11 november 2013 @ 19:55 |
S80 ombouwen naar elektrisch --> geen mrb . | |
Hyman | maandag 11 november 2013 @ 19:56 |
Nee man, oud spul is veel gaver. Ik wil een combi erbij. | |
r8v2 | maandag 11 november 2013 @ 20:23 |
Owja , je hebt al een sedan. | |
r8v2 | maandag 11 november 2013 @ 20:24 |
Haha, mijn pa heeft een '73-er 144 gekocht voor 300 euro. Hij moet even een voorschermpje, paar stoelen en de motor beetje fatsoeneren, maar er zit al LPG in en een jaar keuring . | |
Bassen | maandag 11 november 2013 @ 20:57 |
Ben opzoek naar leuke velgen voor mijn 240, iemand suggesties? | |
Hyman | maandag 11 november 2013 @ 21:09 |
Waar kom jij/je pa die koopjes tegen? | |
Bassen | dinsdag 12 november 2013 @ 18:00 |
Vandaag eigenlijk voor het eerst fatsoenlijke foto genomen van de auto (niet gewassen overigens) (de dag dat ik hem kocht 08-12-2012) | |
Charged | dinsdag 12 november 2013 @ 18:31 |
Verschil mag er zijn,verdorie. Ziet er leuk uit,ik dacht dat dit model ook mijn vriendins favoriet is. | |
Hyman | dinsdag 12 november 2013 @ 19:40 |
vandaag ook een aantal kiekjes gemaakt samen met een klasgenootje voor een presentatie voor school: | |
Charged | dinsdag 12 november 2013 @ 19:48 |
Grin,is zeker tof..doet me aan een film denken,weet echter niet welke.. Bluesbrothers achtig iets. | |
Dimitri_ | dinsdag 12 november 2013 @ 21:10 |
Gaaf!! | |
r8v2 | dinsdag 12 november 2013 @ 21:34 |
Connecties van 30 jaar autohandel . | |
r8v2 | dinsdag 12 november 2013 @ 21:35 |
Toffe foto, maar je had natuurlijk aan weerskanten van de gebakjes moeten staan . Zo zie die mooie neusjes niet . | |
r8v2 | dinsdag 12 november 2013 @ 21:44 |
Die oude wielen (tenzij krom) had je wit moeten poedercoaten en eronder moeten schroeven . En het front is omgebouwd he, normaal zitten de vierkante koplampen erin . | |
r8v2 | dinsdag 12 november 2013 @ 21:45 |
Waarom word ik elke keer als ik met een Volvo naar Zweden rij verliefd op het ding? Zelfs als het een oliegestookte FWD is . | |
Bassen | dinsdag 12 november 2013 @ 21:47 |
Je geeft er zelf al antwoord op. | |
r8v2 | dinsdag 12 november 2013 @ 21:48 |
True. | |
Sjoegerd | dinsdag 12 november 2013 @ 23:05 |
Awesome! | |
winterstorm666 | dinsdag 12 november 2013 @ 23:14 |
| |
abraham | dinsdag 12 november 2013 @ 23:32 |
Hoi Volvofanboys. Denken jullie dat Volvo bezit erfelijk is? Pa had altijd een Volvo en opeens kies je er zelf ook voor Vanaf midden komende maand een rode V40 my2014! | |
powerflux | woensdag 13 november 2013 @ 08:36 |
Erfelijk niet, maar wel zeer besmettelijk. Voor je het weet heb je er twee of meer.. | |
Hyman | woensdag 13 november 2013 @ 15:56 |
Whehehe | |
r8v2 | woensdag 13 november 2013 @ 16:10 |
Nee. Nee. En nog eens nee. | |
Hyman | woensdag 13 november 2013 @ 16:23 |
Ik ben het wss volgende week goed zat ja. | |
Charged | donderdag 14 november 2013 @ 17:00 |
fuckerdefuckfuck...fuck.... Waarschijnlijk de automaat naar de kl#ten. Zal wel tegen de 1000 Euro gaan lopen wat ik begrepen heb voor een goede ruilbak met montage. | |
Bassen | donderdag 14 november 2013 @ 17:22 |
Handbak komt terug? | |
Charged | donderdag 14 november 2013 @ 17:36 |
Terug? Is altijd een automaat geweest. Komt er ook weer terug in. | |
Piet__Piraat | donderdag 14 november 2013 @ 17:49 |
Auw. Altijd zuur, dat soort geintjes. Kun je 'm zelf niet monteren? | |
Charged | donderdag 14 november 2013 @ 18:06 |
Nee,heb er gewoon echt geen plaats,gereedschap en tijd voor. Op de zaak is de beschikbare ruimte volledig ingenomen door andere werkzaamheden en dan mis ik de goede gereedschappen nog en de juiste kennis. Ik sleutel toch al wat jaartjes (helaas) zelf niet meer. Gelukkig is er wel genoeg budget op de autorekening voor de reparatie en heeft ie de beurt,APK en 2 nieuwe winterbanden al gehad. Roffelke is me teveel waard om em hierdoor weg te doen,daarbij..een dikke 460.000 km's al achter de kiezen. Er is al rekening mee gehouden en de vaste monteur die ik heb voor em is heeeeeeel schappelijk qua uurtarief. | |
Piet__Piraat | donderdag 14 november 2013 @ 18:14 |
Dat scheelt dan wel. En als je wat budget apart hebt liggen, moet het soms maar. Vooral als ie verder nog in goede staat is | |
Charged | donderdag 14 november 2013 @ 18:35 |
Idd,soms moet het maar,verder zijn we zeer tevreden met em,het blijft natuurlijk altijd afwachten,het manneke is toch alweer 14 jaar oud met die km's. Heeft leuke fabrieks af opties wat em ook wat leuker maakt. zucht..de liefde groeit weer | |
Bart-Willem | donderdag 14 november 2013 @ 18:52 |
Welke auto en wat is het probleem? | |
Charged | donderdag 14 november 2013 @ 18:53 |
Classic 10v automaat..bak aan gort. | |
r8v2 | donderdag 14 november 2013 @ 20:28 |
Dacht ik eindelijk een OBD2 auto te hebben om mijn nieuwe kabel te testen, is het een V70 2001 2.5D. Die dus weer een of andere vage ECU heeft (Audi) . | |
Bart-Willem | donderdag 14 november 2013 @ 21:23 |
Doet 'ie helemaal niets meer? Of niet meer fantastisch? Er is een behoorlijke kans dat het gewoon aan de ATF ligt. | |
winterstorm666 | donderdag 14 november 2013 @ 21:56 |
ik zette hem in zijn achteruit. toen in drive. hoorde een kloenk en geen versnellingen meer. voet op de rem en door de versnellingen halen ratel en gieren. geen aandrijving meer. atf bijgevuld met draaiende motor. half litertje. kleur van de vloeistof rood/ lichtbruin. geen verbrande geur. nog steeds geen aandrijving. | |
Bart-Willem | donderdag 14 november 2013 @ 23:06 |
Hmm duidelijk, die is dus op. Wellicht dat het iets "kleins" is, maar dan moet de hele bak open. Kan je net zo goed een ander eronder schroeven. | |
powerflux | vrijdag 15 november 2013 @ 09:01 |
oei, dat klinkt wel heel erg defect. normaliter kom je gewoon niet in de versnelling als er wat mis is maar incl. ratelen.. Achja, andere bak kopen voor 100 ekkies en een sleutelmaatje opzoeken voor het weekend. Kun je weer een ton of wat erbij zetten de 10v is een betrouwbare | |
r8v2 | vrijdag 15 november 2013 @ 13:26 |
Wintermode engaged. (minus de verstralers, komen er vandaag op) | |
Bart-Willem | vrijdag 15 november 2013 @ 13:27 |
Die witte velgen zijn wel humor, maar hoe lang blijven die wit? | |
r8v2 | vrijdag 15 november 2013 @ 13:31 |
Geen idee. Het was ook maar een experimentje. Ik heb de roest eronder zo goed mogelijk weggestaalborsteld, maar heel lang zal het niet duren voordat er weer roestsporen zichtbaar worden vermoed ik . | |
r8v2 | vrijdag 15 november 2013 @ 13:32 |
De zomervelgen die er vanaf komen (Sirius) ga ik denk ik komende zomer laten poedercoaten in het wit. Dan kan ik die de volgende winter gebruiken . | |
Bart-Willem | vrijdag 15 november 2013 @ 15:20 |
Ik heb ooit stalen velgen van m'n ex-245 wit gespoten. Die waren ook enorm roestig, maar gewoon zoveel mogelijk wegborstelen, schoonmaken en tig lagen primer erop en vervolgens afgewerkt met blanke lak. Die stuff bleef in de winter prima zitten. | |
r8v2 | vrijdag 15 november 2013 @ 17:32 |
Ik heb er alleen velgenlak overheen gejast. We zullen zien . | |
Piet__Piraat | vrijdag 15 november 2013 @ 18:19 |
Wel een grappig idee. Ik heb ook nog een setje steelies liggen voor de winter, en heb nog anderhalve bus plastidip geloof ik. Misschien maar eens proberen en anders druk ik alsnog de wieldoppen erop | |
Bassen | vrijdag 15 november 2013 @ 21:37 |
Ben ook nog opzoek naar staal, 16 of liever nog 17" deze verbreden en gaat met die brick! | |
r8v2 | zaterdag 16 november 2013 @ 00:18 |
17inch Peugeot staal, is 5x108 . | |
Charged | zaterdag 16 november 2013 @ 08:38 |
Als iemand van jullie een tip heeft voor een goed schakelende automaat hoor ik het graag. Ze zijn wat moeilijker te vinden,begrijp ik. | |
r8v2 | zaterdag 16 november 2013 @ 10:29 |
http://www.geenacker.nl/ | |
Charged | zaterdag 16 november 2013 @ 10:36 |
Ja,die ken ik,al geprobeerd afgelopen week. Heeft niets liggen met de juiste bakcode qua eindoverbrengingen. Heb via MP iets gevonden en ben met de verkoper in gesprek of het gaat lukken,op hoop van zegen. De 1208 codering klopt iig. | |
r8v2 | zaterdag 16 november 2013 @ 10:52 |
Marans Veldhoven? | |
Charged | zaterdag 16 november 2013 @ 11:12 |
Kon/ken het bedrijf niet..heb een naar zeggen goede bak gekocht,Dinsdag as ophalen. Monteur heeft een motorswap nog te doen,daarna is de roffel aan de beurt. Ik ben benieuwd... | |
Thezappa | maandag 18 november 2013 @ 17:44 |
Ik Zit te kijken naar een oldtimer erbij.. Een volvo 164 spreekt me enorm aan.. Maar is het verstandig zo een auto te kopen? Onderhoud is voor mij lastig..heb 2 linkse handjes..wel maatje die auto monteur is Iemand ervaring met dit type volvo | |
r8v2 | maandag 18 november 2013 @ 17:47 |
Het motorblok moet in goede staat zijn en in ieder geval regulier onderhoud hebben gehad. Aangezien het design in principe een 4 cilinder is met 2 "aangeplakte" cilinders wil het nogal eens voorkomen dat ze snel heetlopen. Volvo heeft daar destijds wat minder over nagedacht. Als je zorgt dat je maatje plek en gereedschap heeft om aan het ding te knutselen en jij geld om hem te betalen zou het dan verder wel los moeten lopen... | |
Thezappa | maandag 18 november 2013 @ 18:15 |
Ja is ook echt om af en toe stukje mee te touren.. Ga me wel eens even inlezen.. Eventueel betere oudere volvo s waar je ervaring mee hebt.. | |
r8v2 | maandag 18 november 2013 @ 19:44 |
Vrijwel alles behalve de B30 zescilinder . | |
Hyman | maandag 18 november 2013 @ 20:18 |
Grappig om te zien ja, de achterste kleppen van een B30 zijn eigenlijk altijd witter dan de rest vanwege de hitte. | |
Thezappa | maandag 18 november 2013 @ 20:51 |
Haha..kan natuurlijk Altijd een b20 in een 164 bouwen haha.. Ben wel volvo liefhebber..dus tja.. Had ook na oude BMW s en Mercedessen gekeken..maar die roesten blijkbaar harder dan volvo | |
Bart-Willem | maandag 18 november 2013 @ 23:15 |
Met een B30 is niets mis hoor, net zo betrouwbaar als een B20. Maar je moet wel een goede radiateur hebben: als de radiateur maar halfbakken is, moet je die accuut vervangen. | |
r8v2 | maandag 18 november 2013 @ 23:20 |
Ja dat bedoel ik. Je moet net zoals jij en ik (en wellicht anderen in dit topic) bekend zijn met het ding en symptomen snel kunnen herkennen. Daarom is het voor iemand met naar eigen zeggen twee linkerhanden misschien beter om met een ander type te gaan rijden . | |
r8v2 | woensdag 20 november 2013 @ 01:26 |
Ik ga hier denk ik maar eens even alle 140's opkopen denk ik . | |
LethalNinja | woensdag 20 november 2013 @ 15:48 |
kutzooi, onderweg naar huis geeft m'n 440 een alarmlichtje van de koelvloeistof. Net gekeken, reservoir is helemaal leeg. Dit terwijl hij een maand geleden nog een grote beurt heeft gehad. | |
Charged | woensdag 20 november 2013 @ 20:43 |
Geen zichtbare lekkage sporen? Zuur anders... Heb zelf gelukkig de bak binnen,verkoper was zo vriendelijk om er wat klein cosmetisch spul bij te geven wat nog mankeerde aan de V. | |
r8v2 | woensdag 20 november 2013 @ 21:04 |
Kan gewoon ergens een scheur in een slang zijn. Of een rotte slangenklem. En ook al lekt ie water bij de koppakking, heeft het nog niets met een grote beurt te maken . | |
LethalNinja | woensdag 20 november 2013 @ 21:45 |
Ik hoop dat het zoiets eenvoudigs is, ik houd mijn hart vast voor morgen. Een reparatie van 500+euro kan ik op dit moment helaas echt niet betalen. | |
Charged | woensdag 20 november 2013 @ 21:48 |
Was geen antwoord op onze vragen of je zelf iets hebt kunnen ontdekken. Geen plasjes onder je auto,aparte geurtjes,stoom onder de motorkap? | |
LethalNinja | woensdag 20 november 2013 @ 21:52 |
euhm my bad.. Ik zal het even wat concreter neerzetten allemaal! Probleemsituatie: - onderweg naar huis, lichtje van koelstofbrande, er kwam ook geen warme lucht meer de auto binnen. Uitgevoerde handeling: - koelvloeistof bijgevuld Kenmerken verder: - niks bijzonders geroken (alhoewel ik vaak verkouden ben) - morgen kijk ik of er een plasje onder de motorkap is - geen stoom onder de motorkap, geen andere vreemde dingen. | |
Charged | woensdag 20 november 2013 @ 21:55 |
Thnx,dat is beter... Na bijvullen koelvloeistof,kreeg je toen wel warme lucht? | |
LethalNinja | woensdag 20 november 2013 @ 21:56 |
Ik heb daar niet zo opgelet, meteen toen ik het vulde merkte ik wel dat het kort borrelde (3-5 seconden) maar verder weinig andere dingen. | |
Hyman | woensdag 20 november 2013 @ 22:13 |
Slaat je ventilator wel aan? Die van mij in mn 440 was toen kapot | |
Bart-Willem | woensdag 20 november 2013 @ 23:25 |
Klinkt als een lekke slang, of een lek reservoir. | |
LethalNinja | donderdag 21 november 2013 @ 10:37 |
Ventilator doet/ deed 't perfect, als de ruiten waren beslagen waren ze binnen korte tijd weer droog etc. Lekke slang, wat kost dat dan? Ik heb het idee dat als 't een lekke slang is de kosten nog het laagste zijn. Ik heb net btw even kort de auto gestart en er brandde geen alarm lichtje mbt de koelvloeistof. Straks eens een klein ritje maken. | |
Bart-Willem | donderdag 21 november 2013 @ 12:47 |
Meeste radiateurslangen en slangen naar kachelkraan zijn tussen de 20 en 30 Euro. Als je handig genoeg bent kan je dat prima zelf vervangen. Controleer onder de motorkap even bij de slangen van/naar radiateur op lekkages. | |
r8v2 | donderdag 21 november 2013 @ 13:44 |
Goeie keuze qua auto . | |
Hyman | donderdag 21 november 2013 @ 14:03 |
Radiator ventilator | |
IrishBastard | donderdag 21 november 2013 @ 14:06 |
Kachelradiator niet lek? | |
Gambolputty | donderdag 21 november 2013 @ 14:56 |
Volgens mij heb je ook geen koelvloeistoflampje. Wat je zag branden is wsl een waarschuwing voor de motortemperatuur, die zal dus niet meteen gaan branden als je de motor start. | |
LethalNinja | donderdag 21 november 2013 @ 16:43 |
Ja wellicht is het dit dan, net ook al een stukje gereden zonder dat ik meldingen kreeg. Wel met de kachel uit. Goed mogelijk dus als ik mijn kachel aan zet dat ik weer koelvloeistof verlies? Hmm | |
r8v2 | donderdag 21 november 2013 @ 19:17 |
Zo, LED-interieurverlichting in de 9 . | |
Bart-Willem | donderdag 21 november 2013 @ 20:58 |
Pics or it didn't happen. | |
r8v2 | donderdag 21 november 2013 @ 22:57 |
Geen fatsoenlijke camera... | |
Drommelsch85 | vrijdag 22 november 2013 @ 17:09 |
Sinds vanmorgen trotse Brick-eigenaar Van 83', pas 160.000 KM en keihard. Heeft vorig jaar een grote beurt gehad waaronder distributieriem vervangen, vloeistoffen, rubbers en nieuwe overdrive. todo: - flink ontvochtigen, heeft het laatste jaar korte stukjes gereden en vooral buiten gestaan; - schoonmaken - stoffen blauwe stoelen / blauwe deurpanelen eruit, leer erin - fatsoenlijke radio en versterker [ Bericht 1% gewijzigd door Drommelsch85 op 22-11-2013 17:18:05 ] | |
r8v2 | vrijdag 22 november 2013 @ 17:10 |
Toffe bak! | |
powerflux | vrijdag 22 november 2013 @ 17:21 |
Nice, ziet er erg goed uit. Nieuwe rubbers maken bij zo'n 200 een wereld van verschil. | |
r8v2 | vrijdag 22 november 2013 @ 19:47 |
Rubber? Das plastic . | |
Sjoegerd | vrijdag 22 november 2013 @ 19:51 |
Hele brutale vraag, maar wat heb je er voor betaald? | |
Bart-Willem | vrijdag 22 november 2013 @ 20:13 |
Leuk ding! Laat je LPG zitten ivm nieuwe oldtimerregeling of ga je straks op benzine rondkachelen voor 120/jaar? | |
#ANONIEM | vrijdag 22 november 2013 @ 22:47 |
Als je de kachel goed laat blazen, krijg je dan een waas op je ramen? Je kan het ook wel goed ruiken. | |
LethalNinja | vrijdag 22 november 2013 @ 22:48 |
Hmm nu ik er aan denk, ik heb wel vaak als de radiator aan was ineens dingen geroken. Ik dacht dan altijd van "dat zijn de gassen van de auto voor mij"maar wellicht was het toch wat anders. Wat zou dan moeten opvallen? En zijn die geuren dan dus kenmerkend voor een slang met een lek tussen de vloeistof en de radiator? | |
#ANONIEM | vrijdag 22 november 2013 @ 22:57 |
Kachel aan --> meer geur, dan is het vrijwel zeker een lekke kachelradiateur. En dan verwacht ik eigenlijk ook wel een waasje op je ramen. Dat is dus geen condens maar die koeltroep die uit je ventilatierooster geblazen wordt. | |
LethalNinja | vrijdag 22 november 2013 @ 23:01 |
Ramen zijn wel schoon hoor (binnenkant).. Ik hoef bij mijn volvo eigenlijk nooit met de zeem langs de binnenkant van de ramen om ze schoon te maken. De geur is alleen af en toe kort.. Hopelijk hoef ik niet de kachelradiateur te vervangen das sowieso prijzig | |
Drommelsch85 | maandag 25 november 2013 @ 02:51 |
¤ 1300-, thnx LPG gaat er trouwens wel uit. Hij loopt niet slecht op LPG, maar heeft iets meer vermorgen op benzine. Die 120 euro per jaar kan ik dus nog wel mee leven. Verder: - Wie weet of een set achterbank / voorstoelen uit een 740/940 ook in een 240 past? - Ik wil beter geluid in de wagen, waar hebben jullie 240-eigenaars de speakers geplaatst? Heb er alleen 2 voor in de deuren, dan zou ik de achterste 2 in de hoedenplank moeten doen omdat er in de achterdeuren geen speakerruimte is? | |
#ANONIEM | maandag 25 november 2013 @ 02:53 |
Al onder de achterbank gekeken? | |
Drommelsch85 | maandag 25 november 2013 @ 02:54 |
Zal ik doen als de gastank er ook uit is. | |
#ANONIEM | maandag 25 november 2013 @ 02:57 |
Roest is de grootste vijand, de techniek is simpel en prima zelf te onderhouden. | |
r8v2 | maandag 25 november 2013 @ 03:05 |
- Nee. Tenzij je een mogelijkheid hebt om de framerails om te bouwen - Ik heb bij mijn 240 de speakers in de voordeuren vervangen voor wat betere kwaliteit en de andere twee zitten inderdaad in de hoedenplank gezaagd. Maar dat was al door de vorige eigenaar gedaan. | |
Drommelsch85 | maandag 25 november 2013 @ 03:07 |
Die framerails moet wel lukken, ik vroeg me alleen af of een (sedan) achterbank van een 7xx of 9xx niet compleet afwijkend is. Behalve de stoelen wil ik de deurpanelen sowieso vervangen door zwart en het scheepsstuur eruit. Voor de originele radio zijn er ook vast liefhebbers (ontvangst is ook prima) [ Bericht 9% gewijzigd door Drommelsch85 op 25-11-2013 03:13:10 ] | |
r8v2 | maandag 25 november 2013 @ 03:10 |
Ja, want de 240 heeft de wielkasten wat verder naar voren zitten. De bank is zeg maar aan de uiteinden gevormd naar de wielkasten. Mijn 9 Estate heeft een rechte achterbank en ik neem dat dat bij de sedan ook zo is. | |
r8v2 | maandag 25 november 2013 @ 03:15 |
Nee gek! . Dat blauw is juist klassiek. Als je ze vervangt wil ik ze wel hebben . En zo'n stuur hoort in een 240, waarom wil je die veranderen? En zo'n radio wil echt niemand . | |
#ANONIEM | maandag 25 november 2013 @ 03:17 |
Die blauwe stof hoort er helemaal in, doodzonde om te vervangen. | |
Drommelsch85 | maandag 25 november 2013 @ 03:20 |
Hmmm, ik ben er anders niet weg van. Stof van de bestuurdersstoel is ook licht beschadigd, stoel zelf zit ook niet meer als nieuw. Ik zal aan jullie denken Dit is wel ultiem | |
#ANONIEM | maandag 25 november 2013 @ 03:24 |
Dat hoort bij een ander type, je hebt een aardig luxe uitvoering in originele staat zo te zien. | |
r8v2 | maandag 25 november 2013 @ 04:08 |
Wat me zo snel opvalt aan die foto is dat er iets met een flinke turbo in is geschroeft en een Getrag versnellingsbak (vandaar de ///M pook). En dat stuur en naar ik aanneem Recaro stoelen is ook niet bepaald goedkoop. Kortom, dat zijn functionele upgrades waar er ook een paar duizend euro aan technische upgrades is gedaan. Niet echt heel nodig in jouw mooie originele 240 . | |
r8v2 | maandag 25 november 2013 @ 04:08 |
Overigens ben ik net zo erg, maar daarom heb ik een 244DLS om origineel te houden, en een 945 om mee te kloten . | |
Bart-Willem | maandag 25 november 2013 @ 13:23 |
Tip: www.lpguitbouwen.nl, da's de allergoedkoopste LPG-uitbouwer. Wel daarna zelf nog naar de RDW rijden om de boel om te laten keuren (kan helaas niet anders: LPG aanmelden mogen autobedrijven wel, maar afmelden kennelijk niet i.v.m. fraude). Wat betreft de stoelen: die van de 740/940 passen niet omdat die andere rails hebben. Dat vergt best wat werk om dat aan te passen. Maar aangezien je nog een "vroegere" 240 hebt, heb je de stoelen die iets minder hoog zijn en nog het oude type (niet-gebogen) hoofdsteun. Als je de stoelen van een 240 van 1985 of later pakt, dan zijn de ruggen van de stoelen wat hoger en je hebt de gebogen hoofdsteunen. Die stoelen zijn nagenoeg gelijk aan die van de 740/940 en zitten beter dan het oude type. Je voorspeakers moet je gewoon vervangen door wat nieuwers. Gewoon 10cm speakers van Sony, JBL of Blaupunkt pakken en het is een stuk beter. Die van Pioneer zijn vaak nét iets te diep waardoor het niet goed past. Als je je hoedenplank niet wil gaan verzagen kan je ook kiezen voor opbouwspeakers, maar hier is helaas maar beperkte keuze in. Als je wel gewoon gaten wil maken kan je het beste voor ovalen speakers of 13cm (of zelfs 16cm) speakers gaan. Wel moet je LPG-installatie er dan al uit zijn, anders komen de speakers gegarandeerd tegen de gastank aan. Over je radio: toevallig zoekt iemand op Volvolvo dat type radio. En anders gewoon op marktplaats donderen, er is altijd wel iemand voor te vinden. | |
Hyman | maandag 25 november 2013 @ 16:45 |
Wel grappig, de amazon heeft nog een LPG kabel. officieel mag dat niet voor de apk, dan moet de aansluting eraf zijn gezaagd | |
Drommelsch85 | maandag 25 november 2013 @ 17:01 |
http://jalopnik.com/buy-t(...)-goes-awa-1471091653 | |
Bassen | maandag 25 november 2013 @ 17:28 |
Hoodie is wel lachen | |
r8v2 | maandag 25 november 2013 @ 18:16 |
Samen shippen? | |
Drommelsch85 | maandag 25 november 2013 @ 19:18 |
Hoe groot valt een Amerikaanse L? | |
r8v2 | maandag 25 november 2013 @ 19:27 |
Als een M hier heb ik zo het idee. Ik ben met 2m wel groot maar niet extreem, en toch pak ik de 3XL. Heter wassen gaat altijd, groter maken nooit . | |
Basp1 | maandag 25 november 2013 @ 20:32 |
Ha ik kwam dit subtopic tegen,even een crosspost voor de volvofanboys.vertrek vanuit Kazan. Er rijdt in de roadtrip die ik maak ook een volvo mee, meer foto's kunnen jullie waarschijnlijk vinden op de link van de reisorganisatie, nu nog in de over ons pagina in ons blog. Dit gaat nog de komende tijd een keer naar een andere subpagina verplaatst worden. | |
Basp1 | maandag 25 november 2013 @ 20:33 |
Qoute ipv edit fout. | |
Hyman | dinsdag 26 november 2013 @ 10:28 |
Nou speciaal voor jou dan: | |
r8v2 | dinsdag 26 november 2013 @ 11:46 |
Nice! | |
Bart-Willem | dinsdag 26 november 2013 @ 12:52 |
Ook nice: de V60 Polestar! Wordt ook gewoon een productie-auto, dus eigenlijk een nieuwe T-5R zeg maar. Zie http://www.volvotips.com/(...)or-for-the-850-t-5r/ | |
r8v2 | dinsdag 26 november 2013 @ 13:51 |
Geile shit. Jammer alleen dat de Haldex verkeerd om zit . | |
Bart-Willem | dinsdag 26 november 2013 @ 14:16 |
Dan kan je misschien beter een V60 Plug-in Hybrid pakken en dan alleen electrisch rijden. | |
r8v2 | dinsdag 26 november 2013 @ 14:44 |
Gewoon de elektromeuk eruithalen, blok voorin in de lengterichting hangen, cardanas en klaar . | |
Drommelsch85 | woensdag 27 november 2013 @ 01:42 |
Ik ga erover denken Ik ben 1.82, normaal postuur, zou ik met een M dan goed af zijn? Een USA shirt maat L wat bij mij valt als slaaphemd is ook weer zoiets. | |
r8v2 | woensdag 27 november 2013 @ 15:16 |
Ik zou als ik jou was voor de L gaan . | |
Charged | woensdag 27 november 2013 @ 19:17 |
Afgelopen maandag de V afgeleverd in Apeldoorn ter reparatie..Ik ben heel benieuwd. 2 mannen van het 850 forum beginnen er vanavond aan,beide topmonteurs wat betreft 850/70 classic. De 850 T5 Estate van de eigenaar van de garage is echt een beauty,verdomme zeg! Motor eruit vanaaf,morgen de "nieuwe" bak spoelen,hoop dat de krukaskeerring nog goed is. | |
IrishBastard | woensdag 27 november 2013 @ 19:43 |
Tof, gaat vast helemaal goed komen Kan ik tenminste weer zien of er gewerkt wordt langs de A50 | |
Charged | woensdag 27 november 2013 @ 19:55 |
Grin,voor voorlopig heeft ze mijn werkmonstertje mee,Charade in het wit met een muppet animal sticker op de motorkap. Het zou maximaal een week duren volgens Arjan mits geen gekke dingen dus of net voor of na het weekend gok ik. Om 19.00 gaf Dirk al aan dat alles eruit/los lag. | |
powerflux | woensdag 27 november 2013 @ 20:04 |
Nouja, dit is het moment om hem te vervangen. kost een tientje ofzo omdat de motor er toch uit moet.. Als de motor of bak er achteraf nog een keer uit moet om bij die kering te kunnen wordt het past duur. | |
Charged | woensdag 27 november 2013 @ 20:06 |
Klopt,maak me er ook niet zo druk over...het zaakje ligt toch al los. Indien nodig,vervangen. | |
Charged | woensdag 27 november 2013 @ 21:32 |
powerflux | woensdag 27 november 2013 @ 21:54 |
Goedzo. luchtinlaten voor je interieur ook even schoonmaken; die takjes zorgen voor schimmels. | |
winterstorm666 | donderdag 28 november 2013 @ 20:34 |
ieek! | |
IrishBastard | donderdag 28 november 2013 @ 21:47 |
Nice | |
r8v2 | donderdag 28 november 2013 @ 21:51 |
Ah, de dubbele oliedop mod is nog niet uitgevoerd zie ik . | |
Charged | vrijdag 29 november 2013 @ 10:02 |
Pfff..last minute tegenvaller. De jongens vertrouwden de "nieuwe" bak niet,koppelomvormer lag er te los in,risico met de oliepomp van de bak,geloof ik. Geluk bij een ongeluk..ik zit thuis met een kaakontsteking en heb nog net een andere automaat kunnen scoren bij Boy Geenacker. Is stevig aan de prijs maar tenminste wel goed en 1 van de monteurs pikt em zelf op zodat ze er later in de ochtend weer mee verder kunnen. Daar gaat het kostenplaatje... Maarja,je kunt ook niet meer terug nou. | |
powerflux | vrijdag 29 november 2013 @ 11:38 |
Dat is balen, maar beter dan de gok nemen. Ik heb zojuist de kilometerteller van de 740 eens goed doorgesoldeerd en opgefrist. Hij geeft nu weer de juiste snelheid aan en niet af-en-toe (en dat is het veradelijke) 5 te weinig. Hoera | |
Charged | vrijdag 29 november 2013 @ 11:53 |
Yup,is de gok niet waard,je komt er pas achter bij volledige montage..de uren zijn duurder bij het weer de en monteren als de 2-de bak. Monteur heeft de bak net opgehaald en heeft daar veel meer vertrouwen in. Is nou onderweg naar m'n roffel voor verdere montage. Maareh..ik kan me slechtere klusjes verzinnen dan je teller te fixen op zo'n grauwe vrijdag. Geeft best wel voldoening! | |
Charged | vrijdag 29 november 2013 @ 11:55 |
En eerlijk is eerlijk,ze hadden die eerste bak eronder kunnen proppen en met proefrit "POEF" of geen schakeling..hadden ze wel dubbele uren kunnen schrijven. | |
powerflux | vrijdag 29 november 2013 @ 11:59 |
Mensen die hun werk waarderen en goed willen doen zijn fijn om te kennen. Beunen of met geld smijten kan iedereen voor je doen. | |
Charged | vrijdag 29 november 2013 @ 12:06 |
So true...so true. | |
Gambolputty | vrijdag 29 november 2013 @ 12:36 |
Yup. Vorige week bij een éénmansgarage de distributieriem + pompriem van de V70 laten vervangen. De monteur heeft me beide riemen laten zien, omdat volgens hem de pompriem bij de vorige beurt NIET was vervangen. De pompriem was goed versleten en "poreus", terwijl de d-riem er nog redelijk uit zag. Op de factuur (van de vorige eigenaar) staat overigens dat de pompriem wél gedaan is. Door de dealer. Nu loopt de motor niet meteen in de soep als de pompriem gaat, maar je staat wel stil.. | |
Charged | vrijdag 29 november 2013 @ 12:44 |
Tja,zoals Powerflux al zei...mensen die hun werk waarderen.. Het is soms om te janken hoe je genaaid wordt waar je bij staat. Wat dat betreft mag ik me gelukkig prijzen met de jongens van het 850 forum. | |
Gambolputty | zaterdag 30 november 2013 @ 23:41 |
Check. Dankzij de tips daar ben ik er achter gekomen dat de EGR-klep los zat. Volgens de dealer was er niets aan de hand want de diagnoseapparatuur had niets gedetecteerd. Met de tips die ik via het 850-forum kreeg was ik er binnen 5 minuten uit. | |
Charged | zondag 1 december 2013 @ 09:39 |
Ghehehe,toffe sinterklaas surprise gekregen van m'n schoonouders. De aanschafprijs van de 2-de bak. Gotta love it/them. | |
Alan_Bastard | zondag 1 december 2013 @ 09:41 |
Even een amateur-vraagje Als ik een V70 wil kopen krijg ik het advies om een D5 te kopen (schijnt de betere motor te zijn, vraag me niet waarom). Stel nou dat ik een V50 wil kopen, moet ik dan nog letten op een bepaalde motor of zijn die allemaal zelf van Volvo? | |
Hyman | zondag 1 december 2013 @ 12:50 |
Doe mij ook maar zulke schoonouders later. | |
Charged | zondag 1 december 2013 @ 13:08 |
Mwoa,later...sta er met m'n 39 jaar ook behoorlijk van te kijken. Maar zeer content ermee,laat dat duidelijk zijn. | |
winterstorm666 | zondag 1 december 2013 @ 17:58 |
ja ongelovelijk lief van mijn ouders! | |
Gambolputty | zondag 1 december 2013 @ 18:49 |
Wat je is budget? Moet het per sé diesel zijn? Welke wensen/eisen heb je? | |
Alan_Bastard | zondag 1 december 2013 @ 18:53 |
Ik denk aan maximaal 15.000 euro, Diesel is wel het voordeligst voor mij; rij rond de 40.000 km per jaar. Eisen: trekhaak, maximaal 120 a 140 duizend kilometer op de teller, niet ouder dan 2008 denk ik. Zie er wel meer staan, maar weet niet of ik op moet letten welk type ik kies. | |
r8v2 | zondag 1 december 2013 @ 22:34 |
Lol, blok is bij alle versies hetzelfde, de pk's worden softwarematig aangepast . | |
r8v2 | zondag 1 december 2013 @ 22:39 |
Overigens heb je keuze: - Tweede generatie V70 (pre-2007): ontwikkeld door Volvo zelf, goedkoper te krijgen maar uiteraard iets gedateerd interieur en uiterlijk. - Derde generatie V70 (vanaf febr. 2007): Nieuwer design maar ontwikkeld door (*bibber) Ford. | |
Alan_Bastard | maandag 2 december 2013 @ 07:54 |
Dat is bij de V70 niet toch? Althans, daar heb ik gehoord dat er een Peugeotblok in ligt als het geen D5 is (bouwjaar rond de 2009), klopt dat? | |
Bart-Willem | maandag 2 december 2013 @ 11:26 |
De 2.0D en 1.6D bij de V50 zijn inderdaad van PSA. | |
r8v2 | maandag 2 december 2013 @ 11:41 |
Ja, maar die worden dus niet geleverd in een V70... | |
Bart-Willem | maandag 2 december 2013 @ 16:58 |
De 2.0D wel in het 2008+ model. | |
r8v2 | maandag 2 december 2013 @ 19:12 |
Oh hehe. Ik zat op de Engelse wiki te kijken, maar in de US hebben ze natuurlijk geen schrale 2.0 en 1.6 diesels . | |
Gambolputty | maandag 2 december 2013 @ 19:39 |
De D2 is toch een 1.6D? | |
Drommelsch85 | maandag 2 december 2013 @ 22:35 |
is ¤ 250-, redelijk voor een setje USA lampen + knippers + grille? | |
r8v2 | maandag 2 december 2013 @ 23:05 |
Dat is een gangbare prijs ja. Het spul moet dan wel een beetje in fatsoenlijke staat zijn. | |
Bart-Willem | woensdag 4 december 2013 @ 10:27 |
Iemand nog interesse in een set 16-inch Mimas-velgen met daarop Vredestein allweather-banden (8mm profiel)? Die banden mag je trouwens ook gewoon in Duitsland als winterband gebruiken omdat het vereiste sneeuwvlok-symbooltje erop staat. Sowieso zijn de banden erg goed (presteren net zo goed als winterbanden) en zijn ze ook het beste getest als all-seasonband bij de Adac-bandentest. Had ze graag gebruikt voor onder m'n S80, maar die heeft dus een grotere bandenmaat nodig. Dit is 205/55/16 en m'n S80 heeft dan 225/55/16 nodig, of 215/60/16. :/ De banden zijn dus eigenlijk te "laag" voor mijn auto en dat ziet er niet uit. Sowieso is 16-inch maar krap bemeten onder deze auto wegens de grote remschijven. | |
Drommelsch85 | zaterdag 7 december 2013 @ 18:05 |
Altijd leuk, rondstruinen op een sloperij. Setje nette zwarte deurpanelen gescoord. | |
powerflux | zaterdag 7 december 2013 @ 18:22 |
Waar was dat? | |
Drommelsch85 | zaterdag 7 december 2013 @ 18:23 |
Nordicar in Heerhugowaard. | |
Charged | dinsdag 10 december 2013 @ 16:36 |
Ah,moet daar nog motorsteunen bestellen. Eindelijk de roffel terug na een paar weken,wat een ellende zeg... Originele Bak 1 kapot,bak 2 kapot,bak 3 kapot... Uiteindelijk een R bak eronder nou van de jongens zelf met de computer van de 10v..de computer van de R bak werkt niet helemaal jofel op een normale 10v. Loopt weer lekker,schakelt heerlijk zacht en loopt wat minder toeren bij een 120/130 km/u dus ook iets stiller en wat zuiniger. Gelukkig van bak 3 het geld terug gekregen,bak 2 moeten we nog maar zien. Was nog een lekkage bij monteren bij het kachelhuis,dashboard moest er ook weer uit,allemaal weer extra tijd. Nou alleen nog de motorsteunen vervangen want 2 zijn slecht en dan moet het maar even gedaan zijn ermee. | |
r8v2 | dinsdag 10 december 2013 @ 16:39 |
Christus wat een ellende... Ik ben zo blij dat mijn pa en ik een Volvomonteur kennen met 30 jaar ervaring. Er is nog nooit iets verkeerd gemonteerd, kapot onderdeel eropgezet of per ongeluk gesloopt. | |
Charged | dinsdag 10 december 2013 @ 17:25 |
Die ellende heeft niks met de monteurs te maken,dat even voorop gesteld. Bak 1 was dus aan snot,bak 2 hab ik zelf gekocht van een particulier (volvomonteur naar eigen zeggen wat wel klopt) en bak 3 is gekocht bij een volvo onderdelenman met een hele goede naam,duur maar goed. Kachelradiateur kan gebeuren na 2 maal het hele zooitje weer in en uitbouwen,hebben ze ook geen kosten voor gerekend dus qua dat zit het met de monteurs helemaal snor,die hebben 0 komma 0 met de ellende te maken behalve dat ze de shit mochten oplossen en me heel erg gematst hebben met het leveren van hun eigen bak en een hele hoop uren hebben geschonken. Qua ervaring van deze jongens met de 850 en 70 serie steek ik mijn handen in het vuur dat het goed zit,en met mij vele anderen. | |
r8v2 | dinsdag 10 december 2013 @ 17:27 |
Nouja, onze monteur is van het kaliber dat als er twee v-snaren over dezelfde poelies gaan dat hij dan twee nieuwe v-snaren wil hebben met opvolgende productienummers anders monteert ie ze niet . | |
IrishBastard | dinsdag 10 december 2013 @ 17:51 |
Een autist dus | |
Charged | dinsdag 10 december 2013 @ 18:19 |
Had zelf het woord neuroot in de mond maar wil het niet typen,kan evengoed een kei zijn. | |
r8v2 | dinsdag 10 december 2013 @ 18:36 |
Dat valt wel mee, als mijn pa zelf met een tweedehands onderdeel aan komt zetten zet ie het er wel op, maar sommige dingen issie pietje precies in ja. Maar dat is dus om ellende achteraf te voorkomen. Stel dat ie zo'n bak had moeten monteren, had ik er mijn hand voor in het vuur gestoken dat ie het ding gecontroleerd (en desnoods uit elkaar getrokken) had voordat ie hem monteerde . | |
Charged | dinsdag 10 december 2013 @ 18:55 |
Dat zouden "mijn" jongens dus ook doen,alleen werken ze ook voor hun geld en zo'n bak is (zonder te demonteren) alleen te controleren door volledige montage. Een andere bak kopen is goedkoper voor mij als klant zijnde,de eerste,naja,na 450.000+ km kan ik begrijpen,de 2-de is een fuckup van mijn kant uit,wist niet dat de koppelomvormer niet los van de bak gedemonteerd mocht zijn dus ik had de speling kunnen checken als ik me meer ingelezen had en de verkoop had geweigerd,de 3-de bak is gewoon echt bad luck,daar ook gewoon centen voor terug gekregen zonder moeilijk gedoe. Ik heb mijn twijfels of jullie monteur even een automaat uit elkaar trekt puur ter controle voor montage. | |
r8v2 | dinsdag 10 december 2013 @ 19:04 |
Dat heeft ie zelfs gedaan toen ie in een '76-er 244 een '86-er motor + automaatbak heeft gebouwd . En die was werkend uit de donor auto gehaald . | |
Charged | dinsdag 10 december 2013 @ 19:14 |
mja,een automaat voor een classic of 850 alter 2 zit iets anders in elkaar. Ga nou niet lopen streven met je monteur,kerel echt waar....word een beetje simpel/moe van je. De jongens die met m'n roffel bezig zijn geweest weten heus waar ze mee bezig zijn,ga svp een eindje om of zo,misschien is het beter dat ik een eindje om ga zelfs,dat zegt een hoop. | |
r8v2 | dinsdag 10 december 2013 @ 19:19 |
O sorry, ik bedoelde niet dat jouw jongens prutsers waren, integendeel. Maar ik vind het zo sneu dat je zoveel ellende hebt gehad. Mijn excuses als het zo overkwam. | |
r8v2 | dinsdag 10 december 2013 @ 19:20 |
Tweedehands blijft tweedehands. Dat is nou eenmaal zo. En als het op het eerste gezicht lijkt te werken wil dat nog niet zeggen dat het blijft werken. Goed controleren is dus een hoofdzaak. | |
Charged | dinsdag 10 december 2013 @ 19:42 |
okee,no hard feelings,,maar je post daarna,beetje jammer indien mijn geval gerelateerd,zo'n bak is amper te controleren,misschien door automaatspecialisten. Groot issue is dat een koppelomvormer bij dat type bak maar een X aantal speling in mm's mag hebben en alleen als 1 unit gedemonteerd mag worden,dus koppelomvormer en bak in 1 geheel ivm de pomp in de bak,luistert heel nauw bij dit model. Daarna zijn er nog genoeg andere dingen maar laat het maar zijn. Iig genoeg geleerd om anderen van advies te kunnen dienen wat betreft een automaatje voor een roffel als de mijne. | |
r8v2 | dinsdag 10 december 2013 @ 20:13 |
Ja precies, kennis overbrengen zodat anderen geen (dure) fouten hoeven te maken. Geeft altijd wel een prima gevoel . | |
Bart-Willem | dinsdag 10 december 2013 @ 23:20 |
Toch niet het bedrijf wat ik denk dat je bedoelt he? Midden-Brabant toevallig? If so, dan steek maar je handen in het vuur want dat bedrijf heeft letterlijk mijn V70 om zeep geholpen. En dan niet een beetje om zeep, maar een oceaan vol. | |
winterstorm666 | woensdag 11 december 2013 @ 00:14 |
nee niet middenbrabant. zijn jongens uit gelderland.(nijmegen en apeldoorn) van het 850 forum. | |
Bart-Willem | woensdag 11 december 2013 @ 10:49 |
Oh gelukkig. | |
powerflux | woensdag 11 december 2013 @ 13:30 |
Begint dat bedrijf met een S? | |
Charged | woensdag 11 december 2013 @ 17:57 |
Nee,Boy Geenacker in Nijmegen. Verder wel altijd goede ervaringen met ze gehad,ze zijn een beetje stevig aan de prijs maar wel altijd goed spul,dit was gewoon een foutje. Ook totaal geen probleem om het geld terug te geven. | |
r8v2 | woensdag 11 december 2013 @ 19:45 |
Daar heb ik inderdaad ook nog nooit een onvertogen woord over gehoord. | |
Charged | donderdag 12 december 2013 @ 19:46 |
Aankomend weekend even wat tlc aan de roffel geven..lekkere wasbeurt,wat polish en wax,van binnen het leer een milde schoonmaakbeurt geven,koplampglazen verwisselen met de goede lenzen en ik denk de winterbandjes erop. | |
IrishBastard | donderdag 12 december 2013 @ 23:14 |
Zit er een APK aan te komen Charged? | |
Charged | donderdag 12 december 2013 @ 23:18 |
Nee,apk en beurt heeft de roffel net gekregen voor de bakplof dus we kunnen nog even vooruit. Edit,je doelt op de koplampen...nee,geeft net dat beetje meer licht. | |
Charged | zaterdag 14 december 2013 @ 09:50 |
Sow,al lekker vroeg gestart en toch al wat gedaan,alle schakelaars met defecte verlichting gefixed (staat net wat mooier in het donker,stoorde me er al wat langer aan),een goede poetsbeurt,wat klein spul vervangen,koplampwissers,ruitenwissers en zo. Winterbanden laat ik nog even liggen,komende week gaan de temperaturen weer wat omhoog. Zometeen een paar lampjes halen voor de klokkenset,1 lampje thv de toerenteller geeft geen licht meer,direct allemaal vervangen. Morgen nog even de raambedieningsunit bestuurderskant vervangen ivm slijtagesporen,heb nog een mooi gaaf exemplaar liggen en het ecc paneel idem. Koplampglazen doe ik vanmiddag ook nog even en dan is het wel even gedaan op de motorsteunen na. | |
Klonk | zaterdag 14 december 2013 @ 12:28 |
Hoi Ben naar een 850/940-60 op gas aan het koekeloeren en voor ik helemaal enthousiast ga worden zit ik me af te vragen of hier ervaringsdeskundigen zitten die een umweltplakkette hebben voor Duitsland en of ik zelf ergens iets kan vinden over het kleurtje Zit al een kwartier in Google te kutten maar vind nergens een eenduidig antwoord Zit nogal vaak in het ruhrgebied en heb a: geen zin in lange wandelingen en b: geen zin in boetes Gaat om auto's die rond bouwjaar 95/96 zitten. [ Bericht 0% gewijzigd door Klonk op 14-12-2013 12:34:25 ] | |
r8v2 | zaterdag 14 december 2013 @ 15:47 |
Zou geen probleem moeten zijn, met dat bouwjaar kun je sowieso een G3 installatie krijgen en dan lijkt me die groene sticker niet echt een probleem. | |
Klonk | zaterdag 14 december 2013 @ 16:33 |
Wordt sowieso g3 dus dat is dan mooi meegenomen Tevens mooi en dank voor je antwoord | |
r8v2 | zaterdag 14 december 2013 @ 16:48 |
Nog ff wat nagelezen, sowieso krijgt alles wat op LPG loopt een groene stickert. | |
Hyman | zaterdag 14 december 2013 @ 18:16 |
Soort van mn dashbord gefixt met ruitenkit. Nu nog wachten totdat ie droog is en wat doffer. | |
Hyman | zaterdag 14 december 2013 @ 18:22 |
Zeg B-W, orakel. Wat voor parkers heb ik nodig voor het monteren van de raamlijsten? | |
powerflux | zondag 15 december 2013 @ 11:32 |
Geen passend antwoord maar wel gerelateerd: mijn '89 740 LH2.4 met lambda enkel op benzine heeft een groene sticker. | |
Bart-Willem | zondag 15 december 2013 @ 12:58 |
Heb je de oude weggegooid dan? | |
Hyman | zondag 15 december 2013 @ 13:02 |
Ik had mn amazon toen terug gekregen zonder dat de raamlijsten nog vastzaten, die schroefjes liggen dus wss in barneveld nog ergens. | |
IrishBastard | zondag 15 december 2013 @ 13:03 |
4x80 passen vast wel | |
Drommelsch85 | zondag 15 december 2013 @ 22:52 |
Binnenkort gepoedercoate (gebruikte) Turbovelgen in een tint donkerder, wat dat al niet doet ten opzichte van de standaard velgen Impressie: | |
r8v2 | maandag 16 december 2013 @ 00:31 |
Nu nog omlaag . | |
Drommelsch85 | maandag 16 december 2013 @ 00:42 |
Gaat-ie ook.. | |
powerflux | maandag 16 december 2013 @ 07:36 |
Zoo, nieuwe (PU) rubbers voor de vooras van de 740 besteld. | |
winterstorm666 | woensdag 18 december 2013 @ 23:05 |
ze zijn zo fijn. ooit wil ik er ook 1 voor erbij. stoere tank! | |
Thezappa | vrijdag 20 december 2013 @ 21:56 |
Morgen kijken bij s80 t6 😗😆 | |
IrishBastard | vrijdag 20 december 2013 @ 23:15 |
Hoe groot is je portemonnee? Niet qua aanschaf, maar qua onderhoud | |
Thezappa | zaterdag 21 december 2013 @ 13:48 |
Groot genoeg haha.. Net gekeken bij particulier , mooie auto, Maandag even na mijn garage voor check of die ook "echt" mooi is | |
Hyman | zaterdag 21 december 2013 @ 13:51 |
Geen interesse in een ongeblazen versie? | |
Bart-Willem | zaterdag 21 december 2013 @ 14:17 |
Het is dat de 740 van m'n vriendin zo'n leuke auto is, anders had ik die van Hyman erbij gekauft. | |
r8v2 | zaterdag 21 december 2013 @ 17:18 |
Vandaag de waterpomp vervangen mijn "nieuwe" 142. Beetje jammer dat pa de radiateur naar de radiateurenboer heeft gebracht. Was namelijk niet echt nodig maar hij had zoveel radiateuren staan dattie eens is gaan opruimen . Maandag ophalen en dan loopt ie weer . Daarna de LPG installatie uit de 244 trekken en verder bouwen . | |
Bassen | zaterdag 21 december 2013 @ 22:46 |
Iemand ervaring met het bouwen van coilovers? | |
r8v2 | zaterdag 21 december 2013 @ 22:50 |
Nope, wel interesse in. Maar basicly is het uitzoeken welke veerpoot het beste past (eventueel aanpassen), uitrekenen welke load er op de veren moet komen en hoe hard je de demping wil hebben. | |
Bassen | zaterdag 21 december 2013 @ 22:58 |
TB maar raadplegen. Moet natuurlijk niet het wiel opnieuw gaan uitvinden. | |
r8v2 | zaterdag 21 december 2013 @ 22:59 |
Ik weet niet of ie reageert, maar ik denk dat ene Homer wel iets weet daarover . | |
Bassen | zaterdag 21 december 2013 @ 23:04 |
Doelde op TurboBricks. Met weekers zijn zin moet ik maar eens wat gaan doen met de auto. Onder andere opzoek naar een ander motorblok, turbo maar weet nog niet welke..... B230FK of B230FT? Kan ik me deze vakantie dan ook even op inlezen, gezien ik nu een B21 met shoke heb, die het nodige onderhoud vereist. | |
r8v2 | zaterdag 21 december 2013 @ 23:07 |
Ja, Homer op TB . | |
r8v2 | zaterdag 21 december 2013 @ 23:07 |
FK of FT maakt niet uit, enige verschil is de turbodruk (andere wastegate). FK is wel meer geproduceerd (=goedkoper). | |
Bassen | zaterdag 21 december 2013 @ 23:11 |
Ja hoop dat de sloper hier in de omgeving binnenkort nog open is, kijken welke blokken hij heeft liggen. Moet namelijk wel een compleet blok zijn met alle benodigdheden. | |
r8v2 | zaterdag 21 december 2013 @ 23:17 |
Ja de conversie is nogal een flinke. - Motordraadboom (en aanpassen naar auto voor de rest van verlichting en elektronica) - Computer (twee als je een laat type blok hebt met EZ116K ontstekingscomputer) - Dashboard (alles ombouwen of klokkenwinkel van 940 erin beunen) - Uitlaat - Vloeistofreservoirs Succes . | |
Bassen | zaterdag 21 december 2013 @ 23:23 |
Ach moet wel een uitdaging zijn natuurlijk Binnenkort even langs een kennis om te kijken of ik daar de auto kan stallen/verbouwen. | |
Thezappa | zondag 22 december 2013 @ 12:54 |
Nee gaat me juist om te t6..is leuk voor mijn vrouw haha.. | |
Thezappa | zondag 22 december 2013 @ 12:56 |
Jullie weten hier misschien ook wel punten van de s80 De raamspijlen..laat de stof los..is dit te vervangen? Rechter ruit doet het heel slecht..had ik trouwens in mijn oude ook..lijkt wel of de ruit er krom in loopt ? | |
Hyman | zondag 22 december 2013 @ 13:07 |
Heb ik idd ook een beetje last van, heb het met tapijttape een beetje vastgezet. goed genoeg voor mij. Verder had ik op vida gezien dat het wel te vervangen was. | |
Hyman | zondag 22 december 2013 @ 13:09 |
Oh toevallig nog een plaatje van op mn laptop: | |
Thezappa | zondag 22 december 2013 @ 20:27 |
thanx...die sla ik ff op...ff bellen met autokerkhof of ze er een paar hebben | |
Bassen | maandag 23 december 2013 @ 23:32 |
Check 1:19 | |
r8v2 | maandag 23 december 2013 @ 23:58 |
Het blijft een tank he . Vandaag niet veel verder gekomen dan wat kentekenplaten monteren. De raamhouder is pas morgen binnen en de radiateur is terecht, maar wel lek. | |
Thezappa | dinsdag 24 december 2013 @ 16:03 |
zo...nieuwe auto is binnen...moesten alleen nieuwe remblokken voor op , en stuur uitslagen...laat ik vd week even maken verder wilde ik op de terug cdtje erin doen...dit werkt dus niet? lijkt of er een cd in zit maar die komt er met knopje niet uit hu-801 zit erin.. ff na kijken...lees op internet dat diewel vaker blijven hange.. anders iemand ervaring met imiv module? | |
Hyman | dinsdag 24 december 2013 @ 16:17 |
Probleem had ik met de mijne ook van die cd. doe je niks aan behalve dat ding helemaal openslopen en terug traceren wat dr mis is. Tevens ben ik koos-s80-loos. 1650 (met een lege tank) Nu nog mn winterbandensetje voor een euro of 150-200 verkopen en dan vind ik het wel een mooie prijs. | |
Bart-Willem | dinsdag 24 december 2013 @ 16:31 |
Pak een Grom-module, stuk goedkoper en degelijker. De beste versie is de USB-versie (zonder Bluetooth), dan kan je naast een USB-stickje ook een Android-toestel of prul-iPhone eraan hangen. @ Hyman: 1650 is niet heel veel toch? Van welk jaar was 'ie ook alweer? | |
Hyman | dinsdag 24 december 2013 @ 16:33 |
2000. Valt mee. ik had em voor 1950 gekocht. met een setje goede winterbanden. als ik die verkoop zit ik wel op de 1800. Kwamen al wel wat dingetjes aan enzo. mja. die 150 afschrijvingskosten wijt ik maar aan dat het december is. | |
Thezappa | dinsdag 24 december 2013 @ 16:53 |
heb jij het niet gefikst gekregen dan? nouja ze gaan er nu eerst bij e garage naar kijken mocht het niet lukken kann ik altijd nog wat bedenken | |
Thezappa | dinsdag 24 december 2013 @ 16:53 |
Thezappa | dinsdag 24 december 2013 @ 16:54 |
had ik mp al gezien ja...wacht eerst wel ff af wat er uit het "onderzoekje"komt bij de garage | |
Charged | dinsdag 24 december 2013 @ 17:21 |
fijne feestdagen allemaal. | |
Hyman | dinsdag 24 december 2013 @ 18:44 |
Gewoon niet Ik heb dr een yatour op aangesloten. | |
Bart-Willem | dinsdag 24 december 2013 @ 18:45 |
1950 voor een S80 uit 2000 is wel cheap als 'ie maar 235k gelopen heeft. De mijne is van 2002 en had 210k gelopen en heb daar een half jaar terug 5k voor betaald. Gek genoeg was dat toen ook ongeveer de marktwaarde. @ Thezappa: mooi ding, toffe velgen ook. | |
Hyman | dinsdag 24 december 2013 @ 18:48 |
achja, ik ben niet ontevreden over de prijs. | |
Bart-Willem | dinsdag 24 december 2013 @ 21:08 |
Als je 1950 betaald hebt en je vangt nu 1650 met nog een set velgen over mag je niet klagen nee. | |
IrishBastard | dinsdag 24 december 2013 @ 22:54 |
U ook! | |
Hyman | woensdag 25 december 2013 @ 08:59 |
Banden, geen velgen :p | |
Bart-Willem | woensdag 25 december 2013 @ 11:52 |
Hmm banden kwijt raken wil wel eens tegenvallen. Fijne kerstdagen iedereen trouwens! | |
Hyman | donderdag 26 december 2013 @ 08:58 |
Met dit weer wel ja | |
r8v2 | donderdag 26 december 2013 @ 13:29 |
Netjes afgetekend, maar nog zit de raamhouder niet op de goede plek . | |
r8v2 | donderdag 26 december 2013 @ 23:40 |
Blijkt dus dat de naproductieraamhouder ruim een centimeter moet verschuiven . | |
Bart-Willem | donderdag 26 december 2013 @ 23:57 |
Ja in India kunnen ze niet goed bepaald meten zeg maar. | |
r8v2 | vrijdag 27 december 2013 @ 00:00 |
Ik vind het ook niet erg, maar zeg het dan ff als je het verkoopt . Plus dat de plastic geleider er niet bijzat. | |
Bart-Willem | vrijdag 27 december 2013 @ 01:26 |
Waar gekauft? | |
r8v2 | vrijdag 27 december 2013 @ 10:00 |
Martens Autoparts. Verder heel tevreden over, mijn pa komt daar al 20 jaar en we krijgen standaard 30% korting . | |
Bart-Willem | vrijdag 27 december 2013 @ 14:31 |
En Martens is al niet duur. | |
El_Liberaliste | vrijdag 27 december 2013 @ 16:56 |
Ik heb voor de liefhebber een originele Volvo-lakstift met code racing green 321 uit de periode 1994, mocht iemand interesse hebben stuur eventjes een PB | |
r8v2 | zaterdag 28 december 2013 @ 17:19 |
Ik wilde alleen maar "ff" de lijstjes om mijn achterlichten vervangen: - Rot bij achterlichtfitting dus wegstaalborstelen en behandelen met RX5 - Fitting rechts was ook rot dus andere zoeken maar die verschilt weer met links (3 lamps vs. 4 lamps versie) - Achterbak opruimen, troep van vorige eigenaar weggooien en stofzuigen - Water in de rand bij de benzinetank, dus alle matten eruit, droogmaken en gat boren voor afwatering Pff . Maar ja, wel eer van het werk. Alhoewel ik denk ik maandag nog steeds niet klaar ben . | |
r8v2 | maandag 30 december 2013 @ 18:01 |
En weer verder gebeund: - Deurpaneel R gemonteerd ('s ochtends wat rubbers gekit) - Stalen velgen 240 + winterjoekels gemonteerd (ET25 staal staat wel bruut op een ET5 auto ) - Louvres achterraam gemonteerd - Knipperlichtglaasjes + stadslichtglaasjes schoongemaakt - Lijstjes knipperlichten zilver gespoten - En last but not least, de hoofdremcilinder gedemonteerd (lek) Morgen dus een nieuwe remcilinder halen en met een beetje mazzel APK. Dan issie min of meer klaar . | |
Thezappa | maandag 30 december 2013 @ 18:29 |
Zo vandaag opgehaald bij de garage..had natuurlijk meteen als iets raars Leek wel of de auto afsloeg? Heel apart ..is een automaat.. Weer in neutraal en gestart en was verder niets aan de hand..enig idee wat dit kan zijn? Tevens is de cd speler kapot..wat zou een handig vervanging zijn? Ben niet echt zelf heel technisch.. | |
r8v2 | maandag 30 december 2013 @ 18:50 |
Welke type hebben we het over? | |
Thezappa | maandag 30 december 2013 @ 19:50 |
Volvo s80 t6 | |
r8v2 | maandag 30 december 2013 @ 19:52 |
Sloeg ie maar 1 keer af? En qua radios kan je voor heel duur origineel Volvo kopen en dan nog geen boeiende functies op je radio hebben zitten, of een DIN-bracket bestellen en een aftermarket radio kaufen. | |
Thezappa | maandag 30 december 2013 @ 20:22 |
Ga denk ik iets anders zoeken idd Ja sloeg 1x af..maar wist biet dat een automaat kan afslaan??? | |
r8v2 | maandag 30 december 2013 @ 20:23 |
Ja hoezo niet, er zit toch dezelfde motor in als een handbak . | |
Thezappa | maandag 30 december 2013 @ 21:19 |
Haha ja zal wel logisch zijn maar had het nog nooit mee gemaakt | |
domestic | maandag 30 december 2013 @ 21:36 |
Iemand enig idee waar ik een raamschakelaar kan kopen voor een s80 uit 2001? Knopje mist een palletje en is nu wat gammel vandaar | |
r8v2 | maandag 30 december 2013 @ 22:01 |
http://www.bildelsbasen.s(...)5057&pc[0]=116101108 . | |
domestic | maandag 30 december 2013 @ 22:29 |
thanks ik had ook al bij een aantal autosloperijen dit gezien. Echter zoek ik alleen het knopje. Geen complete unit | |
r8v2 | maandag 30 december 2013 @ 22:43 |
Dan zul je toch echt zelf naar de sloop moeten... | |
Thezappa | dinsdag 31 december 2013 @ 14:33 |
Net weer dat ie af sloeg..rij ik nog 30 ofzo laat ik m uitrollen en dan pof slaat die uit.. Wel irritant ..enig idee wat dit zou kunnen zijn ? | |
Charged | dinsdag 31 december 2013 @ 14:46 |
lpg/g3? | |
Thezappa | dinsdag 31 december 2013 @ 15:00 |
Benzine gewoon | |
Charged | dinsdag 31 december 2013 @ 15:02 |
Oke,was aan het denken aan het probleem wat de 850/70 serie vaker heeft..brandstofpomp relais. Toerental schommelt niet voor het afslaan? | |
Hyman | dinsdag 31 december 2013 @ 15:24 |
Ja dat, die ETM is behoorlijk waardeloos. Ik had ook wel wat gemier ermee. Zo fix je dat min of meer. | |
Charged | dinsdag 31 december 2013 @ 15:35 |
Rpm schommelingen resulteerde op m'n 850 en v70 beide op afslaan,de eerste handgeschakeld,de V is automaat,2 verschillende oorzaken maar Thezappa..schommelt je rpm ook? | |
r8v2 | dinsdag 31 december 2013 @ 15:59 |
Kan inderdaad gasklep zijn. Of smerige EGR. | |
IrishBastard | dinsdag 31 december 2013 @ 17:58 |
EGR's zijn altijd smerig | |
Charged | dinsdag 31 december 2013 @ 18:14 |
smerige egr's | |
IrishBastard | dinsdag 31 december 2013 @ 18:18 |
IrishBastard | dinsdag 31 december 2013 @ 18:19 |
Ik heb de V nog niet langs de A50 zien staan, klopt dat? | |
Charged | dinsdag 31 december 2013 @ 18:21 |
Denk fout tijdstip,of ze moet me bedriegen | |
IrishBastard | dinsdag 31 december 2013 @ 18:21 |
Oh jee, niet mijn fout. Ik heb dit niet gepost. | |
Charged | dinsdag 31 december 2013 @ 18:22 |
ghehee,zal wel goedkomen,ik krijg broodjes van de shop | |
IrishBastard | dinsdag 31 december 2013 @ 18:25 |
Die kan ze zo oppikken hè | |
r8v2 | dinsdag 31 december 2013 @ 18:43 |
Hoofdremcilinder vervangen, zijn de klauwen weer niet goed . Dat wordt dus een reviseerwerkje. Niet dat het moeilijk is, maar weer wat werk en hopen dat er niets roestig is van binnen. | |
Charged | dinsdag 31 december 2013 @ 18:47 |
Laat me nou lekker in de waan.. | |
IrishBastard | dinsdag 31 december 2013 @ 19:10 |
Ja, jij ook een gelukkig nieuwjaar |