abonnement Unibet Coolblue
pi_133381415
Ik Zit te kijken naar een oldtimer erbij..

Een volvo 164 spreekt me enorm aan..

Maar is het verstandig zo een auto te kopen? Onderhoud is voor mij lastig..heb 2 linkse handjes..wel maatje die auto monteur is

Iemand ervaring met dit type volvo
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_133381516
Het motorblok moet in goede staat zijn en in ieder geval regulier onderhoud hebben gehad. Aangezien het design in principe een 4 cilinder is met 2 "aangeplakte" cilinders wil het nogal eens voorkomen dat ze snel heetlopen. Volvo heeft daar destijds wat minder over nagedacht.

Als je zorgt dat je maatje plek en gereedschap heeft om aan het ding te knutselen en jij geld om hem te betalen zou het dan verder wel los moeten lopen...
pi_133382278
quote:
14s.gif Op maandag 18 november 2013 17:47 schreef r8v2 het volgende:
Het motorblok moet in goede staat zijn en in ieder geval regulier onderhoud hebben gehad. Aangezien het design in principe een 4 cilinder is met 2 "aangeplakte" cilinders wil het nogal eens voorkomen dat ze snel heetlopen. Volvo heeft daar destijds wat minder over nagedacht.

Als je zorgt dat je maatje plek en gereedschap heeft om aan het ding te knutselen en jij geld om hem te betalen zou het dan verder wel los moeten lopen...
Ja is ook echt om af en toe stukje mee te touren..

Ga me wel eens even inlezen..

Eventueel betere oudere volvo s waar je ervaring mee hebt..
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_133385705
Vrijwel alles behalve de B30 zescilinder :P.
  maandag 18 november 2013 @ 20:18:20 #80
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_133387599
quote:
14s.gif Op maandag 18 november 2013 17:47 schreef r8v2 het volgende:
Het motorblok moet in goede staat zijn en in ieder geval regulier onderhoud hebben gehad. Aangezien het design in principe een 4 cilinder is met 2 "aangeplakte" cilinders wil het nogal eens voorkomen dat ze snel heetlopen. Volvo heeft daar destijds wat minder over nagedacht.

Als je zorgt dat je maatje plek en gereedschap heeft om aan het ding te knutselen en jij geld om hem te betalen zou het dan verder wel los moeten lopen...
Grappig om te zien ja, de achterste kleppen van een B30 zijn eigenlijk altijd witter dan de rest vanwege de hitte.
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_133389295
quote:
14s.gif Op maandag 18 november 2013 19:44 schreef r8v2 het volgende:
Vrijwel alles behalve de B30 zescilinder :P.
Haha..kan natuurlijk Altijd een b20 in een 164 bouwen haha..

Ben wel volvo liefhebber..dus tja..

Had ook na oude BMW s en Mercedessen gekeken..maar die roesten blijkbaar harder dan volvo
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_133397850
quote:
14s.gif Op maandag 18 november 2013 19:44 schreef r8v2 het volgende:
Vrijwel alles behalve de B30 zescilinder :P.
Met een B30 is niets mis hoor, net zo betrouwbaar als een B20. Maar je moet wel een goede radiateur hebben: als de radiateur maar halfbakken is, moet je die accuut vervangen. :)
pi_133398049
Ja dat bedoel ik. Je moet net zoals jij en ik (en wellicht anderen in dit topic) bekend zijn met het ding en symptomen snel kunnen herkennen. Daarom is het voor iemand met naar eigen zeggen twee linkerhanden misschien beter om met een ander type te gaan rijden ;).
pi_133435676
Ik ga hier denk ik maar eens even alle 140's opkopen denk ik 8-).
pi_133449440
kutzooi, onderweg naar huis geeft m'n 440 een alarmlichtje van de koelvloeistof. Net gekeken, reservoir is helemaal leeg. Dit terwijl hij een maand geleden nog een grote beurt heeft gehad.
  woensdag 20 november 2013 @ 20:43:05 #86
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_133461682
quote:
8s.gif Op woensdag 20 november 2013 15:48 schreef LethalNinja het volgende:
kutzooi, onderweg naar huis geeft m'n 440 een alarmlichtje van de koelvloeistof. Net gekeken, reservoir is helemaal leeg. Dit terwijl hij een maand geleden nog een grote beurt heeft gehad.
Geen zichtbare lekkage sporen?
Zuur anders...

Heb zelf gelukkig de bak binnen,verkoper was zo vriendelijk om er wat klein cosmetisch spul bij te geven wat nog mankeerde aan de V.
Graag verwijderen.
pi_133463008
quote:
8s.gif Op woensdag 20 november 2013 15:48 schreef LethalNinja het volgende:
kutzooi, onderweg naar huis geeft m'n 440 een alarmlichtje van de koelvloeistof. Net gekeken, reservoir is helemaal leeg. Dit terwijl hij een maand geleden nog een grote beurt heeft gehad.
Kan gewoon ergens een scheur in een slang zijn. Of een rotte slangenklem. En ook al lekt ie water bij de koppakking, heeft het nog niets met een grote beurt te maken ;).
pi_133465242
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 20:43 schreef Charged het volgende:

[..]

Geen zichtbare lekkage sporen?
Zuur anders...

Heb zelf gelukkig de bak binnen,verkoper was zo vriendelijk om er wat klein cosmetisch spul bij te geven wat nog mankeerde aan de V.
quote:
4s.gif Op woensdag 20 november 2013 21:04 schreef r8v2 het volgende:

[..]

Kan gewoon ergens een scheur in een slang zijn. Of een rotte slangenklem. En ook al lekt ie water bij de koppakking, heeft het nog niets met een grote beurt te maken ;).
Ik hoop dat het zoiets eenvoudigs is, ik houd mijn hart vast voor morgen. Een reparatie van 500+euro kan ik op dit moment helaas echt niet betalen.
  woensdag 20 november 2013 @ 21:48:59 #89
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_133465482
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 21:45 schreef LethalNinja het volgende:

[..]

[..]

Ik hoop dat het zoiets eenvoudigs is, ik houd mijn hart vast voor morgen. Een reparatie van 500+euro kan ik op dit moment helaas echt niet betalen.
Was geen antwoord op onze vragen of je zelf iets hebt kunnen ontdekken.

Geen plasjes onder je auto,aparte geurtjes,stoom onder de motorkap?
Graag verwijderen.
pi_133465678
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 21:48 schreef Charged het volgende:

[..]

Was geen antwoord op onze vragen of je zelf iets hebt kunnen ontdekken.

Geen plasjes onder je auto,aparte geurtjes,stoom onder de motorkap?
euhm my bad..
Ik zal het even wat concreter neerzetten allemaal!

Probleemsituatie:
- onderweg naar huis, lichtje van koelstofbrande, er kwam ook geen warme lucht meer de auto binnen.

Uitgevoerde handeling:
- koelvloeistof bijgevuld

Kenmerken verder:
- niks bijzonders geroken (alhoewel ik vaak verkouden ben)
- morgen kijk ik of er een plasje onder de motorkap is
- geen stoom onder de motorkap, geen andere vreemde dingen.
  woensdag 20 november 2013 @ 21:55:14 #91
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_133465824
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 21:52 schreef LethalNinja het volgende:

[..]

euhm my bad..
Ik zal het even wat concreter neerzetten allemaal!

Probleemsituatie:
- onderweg naar huis, lichtje van koelstofbrande, er kwam ook geen warme lucht meer de auto binnen.

Uitgevoerde handeling:
- koelvloeistof bijgevuld

Kenmerken verder:
- niks bijzonders geroken (alhoewel ik vaak verkouden ben)
- morgen kijk ik of er een plasje onder de motorkap is
- geen stoom onder de motorkap, geen andere vreemde dingen.
Thnx,dat is beter...
Na bijvullen koelvloeistof,kreeg je toen wel warme lucht?
Graag verwijderen.
pi_133465885
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 21:55 schreef Charged het volgende:

[..]

Thnx,dat is beter...
Na bijvullen koelvloeistof,kreeg je toen wel warme lucht?
Ik heb daar niet zo opgelet, meteen toen ik het vulde merkte ik wel dat het kort borrelde (3-5 seconden) maar verder weinig andere dingen.
  woensdag 20 november 2013 @ 22:13:52 #93
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_133466687
Slaat je ventilator wel aan? Die van mij in mn 440 was toen kapot
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_133469638
Klinkt als een lekke slang, of een lek reservoir.
pi_133476750
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2013 22:13 schreef Hyman het volgende:
Slaat je ventilator wel aan? Die van mij in mn 440 was toen kapot
Ventilator doet/ deed 't perfect, als de ruiten waren beslagen waren ze binnen korte tijd weer droog etc.
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 23:25 schreef Bart-Willem het volgende:
Klinkt als een lekke slang, of een lek reservoir.
Lekke slang, wat kost dat dan? Ik heb het idee dat als 't een lekke slang is de kosten nog het laagste zijn.

Ik heb net btw even kort de auto gestart en er brandde geen alarm lichtje mbt de koelvloeistof. Straks eens een klein ritje maken.
pi_133480416
Meeste radiateurslangen en slangen naar kachelkraan zijn tussen de 20 en 30 Euro. Als je handig genoeg bent kan je dat prima zelf vervangen. :) Controleer onder de motorkap even bij de slangen van/naar radiateur op lekkages. ;)
pi_133481933

Goeie keuze qua auto :P.
  donderdag 21 november 2013 @ 14:03:19 #98
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_133482435
quote:
7s.gif Op donderdag 21 november 2013 10:37 schreef LethalNinja het volgende:

[..]

Ventilator doet/ deed 't perfect, als de ruiten waren beslagen waren ze binnen korte tijd weer droog etc.

[..]

Lekke slang, wat kost dat dan? Ik heb het idee dat als 't een lekke slang is de kosten nog het laagste zijn.

Ik heb net btw even kort de auto gestart en er brandde geen alarm lichtje mbt de koelvloeistof. Straks eens een klein ritje maken.
Radiator ventilator :P
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
  donderdag 21 november 2013 @ 14:06:40 #99
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_133482515
Kachelradiator niet lek?
  donderdag 21 november 2013 @ 14:56:34 #100
54096 Gambolputty
von Hautkopft of Ulm
pi_133484130
quote:
7s.gif Op donderdag 21 november 2013 10:37 schreef LethalNinja het volgende:

Ik heb net btw even kort de auto gestart en er brandde geen alarm lichtje mbt de koelvloeistof. Straks eens een klein ritje maken.
Volgens mij heb je ook geen koelvloeistoflampje. Wat je zag branden is wsl een waarschuwing voor de motortemperatuur, die zal dus niet meteen gaan branden als je de motor start.
And you may find yourself behind the wheel of a large automobile.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')