Ja is ook echt om af en toe stukje mee te touren..quote:Op maandag 18 november 2013 17:47 schreef r8v2 het volgende:
Het motorblok moet in goede staat zijn en in ieder geval regulier onderhoud hebben gehad. Aangezien het design in principe een 4 cilinder is met 2 "aangeplakte" cilinders wil het nogal eens voorkomen dat ze snel heetlopen. Volvo heeft daar destijds wat minder over nagedacht.
Als je zorgt dat je maatje plek en gereedschap heeft om aan het ding te knutselen en jij geld om hem te betalen zou het dan verder wel los moeten lopen...
Grappig om te zien ja, de achterste kleppen van een B30 zijn eigenlijk altijd witter dan de rest vanwege de hitte.quote:Op maandag 18 november 2013 17:47 schreef r8v2 het volgende:
Het motorblok moet in goede staat zijn en in ieder geval regulier onderhoud hebben gehad. Aangezien het design in principe een 4 cilinder is met 2 "aangeplakte" cilinders wil het nogal eens voorkomen dat ze snel heetlopen. Volvo heeft daar destijds wat minder over nagedacht.
Als je zorgt dat je maatje plek en gereedschap heeft om aan het ding te knutselen en jij geld om hem te betalen zou het dan verder wel los moeten lopen...
Haha..kan natuurlijk Altijd een b20 in een 164 bouwen haha..quote:Op maandag 18 november 2013 19:44 schreef r8v2 het volgende:
Vrijwel alles behalve de B30 zescilinder .
Met een B30 is niets mis hoor, net zo betrouwbaar als een B20. Maar je moet wel een goede radiateur hebben: als de radiateur maar halfbakken is, moet je die accuut vervangen.quote:Op maandag 18 november 2013 19:44 schreef r8v2 het volgende:
Vrijwel alles behalve de B30 zescilinder .
Geen zichtbare lekkage sporen?quote:Op woensdag 20 november 2013 15:48 schreef LethalNinja het volgende:
kutzooi, onderweg naar huis geeft m'n 440 een alarmlichtje van de koelvloeistof. Net gekeken, reservoir is helemaal leeg. Dit terwijl hij een maand geleden nog een grote beurt heeft gehad.
Kan gewoon ergens een scheur in een slang zijn. Of een rotte slangenklem. En ook al lekt ie water bij de koppakking, heeft het nog niets met een grote beurt te maken .quote:Op woensdag 20 november 2013 15:48 schreef LethalNinja het volgende:
kutzooi, onderweg naar huis geeft m'n 440 een alarmlichtje van de koelvloeistof. Net gekeken, reservoir is helemaal leeg. Dit terwijl hij een maand geleden nog een grote beurt heeft gehad.
quote:Op woensdag 20 november 2013 20:43 schreef Charged het volgende:
[..]
Geen zichtbare lekkage sporen?
Zuur anders...
Heb zelf gelukkig de bak binnen,verkoper was zo vriendelijk om er wat klein cosmetisch spul bij te geven wat nog mankeerde aan de V.
Ik hoop dat het zoiets eenvoudigs is, ik houd mijn hart vast voor morgen. Een reparatie van 500+euro kan ik op dit moment helaas echt niet betalen.quote:Op woensdag 20 november 2013 21:04 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Kan gewoon ergens een scheur in een slang zijn. Of een rotte slangenklem. En ook al lekt ie water bij de koppakking, heeft het nog niets met een grote beurt te maken .
Was geen antwoord op onze vragen of je zelf iets hebt kunnen ontdekken.quote:Op woensdag 20 november 2013 21:45 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
[..]
Ik hoop dat het zoiets eenvoudigs is, ik houd mijn hart vast voor morgen. Een reparatie van 500+euro kan ik op dit moment helaas echt niet betalen.
euhm my bad..quote:Op woensdag 20 november 2013 21:48 schreef Charged het volgende:
[..]
Was geen antwoord op onze vragen of je zelf iets hebt kunnen ontdekken.
Geen plasjes onder je auto,aparte geurtjes,stoom onder de motorkap?
Thnx,dat is beter...quote:Op woensdag 20 november 2013 21:52 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
euhm my bad..
Ik zal het even wat concreter neerzetten allemaal!
Probleemsituatie:
- onderweg naar huis, lichtje van koelstofbrande, er kwam ook geen warme lucht meer de auto binnen.
Uitgevoerde handeling:
- koelvloeistof bijgevuld
Kenmerken verder:
- niks bijzonders geroken (alhoewel ik vaak verkouden ben)
- morgen kijk ik of er een plasje onder de motorkap is
- geen stoom onder de motorkap, geen andere vreemde dingen.
Ik heb daar niet zo opgelet, meteen toen ik het vulde merkte ik wel dat het kort borrelde (3-5 seconden) maar verder weinig andere dingen.quote:Op woensdag 20 november 2013 21:55 schreef Charged het volgende:
[..]
Thnx,dat is beter...
Na bijvullen koelvloeistof,kreeg je toen wel warme lucht?
Ventilator doet/ deed 't perfect, als de ruiten waren beslagen waren ze binnen korte tijd weer droog etc.quote:Op woensdag 20 november 2013 22:13 schreef Hyman het volgende:
Slaat je ventilator wel aan? Die van mij in mn 440 was toen kapot
Lekke slang, wat kost dat dan? Ik heb het idee dat als 't een lekke slang is de kosten nog het laagste zijn.quote:Op woensdag 20 november 2013 23:25 schreef Bart-Willem het volgende:
Klinkt als een lekke slang, of een lek reservoir.
Radiator ventilatorquote:Op donderdag 21 november 2013 10:37 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Ventilator doet/ deed 't perfect, als de ruiten waren beslagen waren ze binnen korte tijd weer droog etc.
[..]
Lekke slang, wat kost dat dan? Ik heb het idee dat als 't een lekke slang is de kosten nog het laagste zijn.
Ik heb net btw even kort de auto gestart en er brandde geen alarm lichtje mbt de koelvloeistof. Straks eens een klein ritje maken.
Volgens mij heb je ook geen koelvloeistoflampje. Wat je zag branden is wsl een waarschuwing voor de motortemperatuur, die zal dus niet meteen gaan branden als je de motor start.quote:Op donderdag 21 november 2013 10:37 schreef LethalNinja het volgende:
Ik heb net btw even kort de auto gestart en er brandde geen alarm lichtje mbt de koelvloeistof. Straks eens een klein ritje maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |