Hoest gegaan?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 08:27 schreef powerflux het volgende:
Vandaag 'even' een koppakking vervangen bij een clublid. Ben benieuwd
Je S60, wat doe je?! Moet het een diesel of benzine gaan worden?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:30 schreef Broertie het volgende:
[ afbeelding ]
Met spijt in het hart op zoek naar wat anders, een S40 deze keer, denk ik.....
Een benzine, automaat en full options, reden voor een stapje terug is dat een S60 wel wat érg groot is voor met zijn tweetjes. Neemt niet weg dat 'ie ontzettend lekker rijdt...quote:Je S60, wat doe je?! Moet het een diesel of benzine gaan worden?
Dacht dat ik iets van een artikel in de werkbus had liggen daarover..zal morgen eens kijken..quote:Op maandag 4 november 2013 21:33 schreef jelfrikandel het volgende:
Jongens wie weet wat de totaal geproduceerde aantal van de 850R is? De echte 850R, dus niet de t5r. Dacht een half jaar bouwperiode maar ben de aantallen even kwijt...
Halve werd me geadviseerd door degene die de mijne in onderhoud heeft..na een paar maanden of aantal km's weer een halve..er zou teveel zooi mee kunnen komen met een hele wissel of flush waardoor het fout kan gaan.quote:Op zondag 3 november 2013 08:46 schreef powerflux het volgende:
Ging prima. Van start tot proefrit ongeveer 6 uurtjes bezig geweest. Niet gek als je weet dat al het warmdraaien, afkoelen en natrekken, kleppen stellen en rommelen met de carburateur in die tijd zit.
Gezondheid van een motor is behalve tests (compressietest stelt ook niks voor qua moeite) vooral luisteren naar geluidjes. Een behoorlijk loos antwoord, dat snap ik.
De automaat warmrijden, leeg laten lopen, uit laten druppelen en weer helemaal vullen kan al een heel verschil maken in souplesse en levensduur. Doe dus geen halve.
Ah vet! Dankjewelquote:Op maandag 4 november 2013 22:08 schreef Charged het volgende:
[..]
Dacht dat ik iets van een artikel in de werkbus had liggen daarover..zal morgen eens kijken..
Auto afgestampt? En het is een Ford Volvo, dus ja .quote:Op maandag 4 november 2013 21:27 schreef Tijgerbroodje het volgende:
Nou mijn V50 1.6D uit 2008 staat voor de zoveelste keer bij de garage.
Deze auto heb ik een half jaar geleden aangeschafd (Net iets minder dan een half jaar geleden) inclusief bovaq garantie alleen is hij ondertussen al tig keer bij de garage geweest.
Tussenstand:
KM-stand nu is 140.000.
CD-speler
EGR-Klep
Een of ander olie klepje?!
Roetfilter
Distributieriem + rollers
Krukaspoelie
En nu staat ie weer bij de garage, als ik vol gas van zn 1 naar zn 2 en dan bij 4k toeren in de 2e versnelling stopte de auto ermee.
Dan had hij zoiets van nu moet je zelf maar lopen. Dus ik ben benieuwd wat het deze keer is. Tevens ging hij steeds in de veilige modus van 3.000 toeren max. Erg vervelend, ohja en de turbo pers slang was er af geklapt, hoop geblaas onder de motor kap gelijk auto aan de kant gezet afgelopen zaterdag dus heb ik mooi op de ANWB mogen wachten. En zit m'n motor blok onder de olie door die turbo pers slang, dus dat is lekker stinken!
Agh misschien is dit het laatste euveltje.. ik hoop het.
Beetje olie aan de veer smeren? .quote:Op maandag 4 november 2013 20:47 schreef LethalNinja het volgende:
Net reed ik van Stadskanaal terug naar Groningen, op een kwartier van bestemming verwijderd merkte ik dat mijn rempedaal piepende geluidjes maakte tijdens het intrappen ervan. Hiervoor nooit gehad. Iemand een idee wat dit is? Of ik mij zorgen moet maken? Notabene vorige week maandag een grote beurt gehad.
http://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_850#850_Rquote:Op maandag 4 november 2013 21:33 schreef jelfrikandel het volgende:
Jongens wie weet wat de totaal geproduceerde aantal van de 850R is? De echte 850R, dus niet de t5r. Dacht een half jaar bouwperiode maar ben de aantallen even kwijt...
Wat houdt dat in, hoe moet dat?Wat moet ik daarvoor halen en waar?quote:
Nee, deze 1.6D is er een van PSA motoren. Dat is volgens mij Peugot en Citroen.quote:Op dinsdag 5 november 2013 00:30 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Auto afgestampt? En het is een Ford Volvo, dus ja .
Ah tussen de 5en 7duizend dus, vrij exclusief nog eigenlijkquote:Op dinsdag 5 november 2013 00:33 schreef r8v2 het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_850#850_R
Als je een turboslang eraf weet te rammen van een auto uit 2008 boeit het denk ik niet zoveel welke auto je rijdt, kapot gaat ie toch wel .quote:Op dinsdag 5 november 2013 10:24 schreef Tijgerbroodje het volgende:
[..]
Nee, deze 1.6D is er een van PSA motoren. Dat is volgens mij Peugot en Citroen.
Maar je hebt gelijkt, ik kam er achteraf pas achter dat dit een drama motorblok is.
Is het verstandig om hier mee door te blijven rijden of ben ik beter af om hem in te ruilen voor wat anders?
Niet op het rempedaal, maar de veer die eraan zit. Of misschien is het wel de plunjer die door het schutbord gaat.quote:Op dinsdag 5 november 2013 12:31 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Net wat WD4 oid op het rempedaal gespoten maar dat heeft niks geholpen helaas.
Zou je me daar concrete aanwijzingen voor willen geven? Hoe / waar is die veer? Is het schutbord gewoon datgene tussen mijn voeten en het motorcompartiment? (en ja ik ben ondertussen ook flink aan 't googl'n)quote:
Dat kan lager .quote:Op dinsdag 5 november 2013 15:20 schreef Bassen het volgende:
[ afbeelding ]
Hierbij een foto van mijn brick.
Dat gaat die ook, is al verlaagt dmv andere veren. Maar moet nu coilovers maken, maar dan wil ik eerst de juiste velgen hebben.quote:
E zit die veer aan de bestuuderskant van het schutbord of aan de andere kant? Kan het alleen een veer zijn dat het pedaal terugduwt?quote:Op dinsdag 5 november 2013 14:23 schreef r8v2 het volgende:
Plaatjes googlen is een beetje lastig, maar er zit basicly maar 1 veer aan je rempedaal. Die uiteraard het pedaal terugduwt wanneer je je voet erafhaalt. En schutbord is inderdaad het stuk metaal tussen je knieen en het motorcompartiment.
Ah, de correcte manier. Netjes. Gokje, TB member? .quote:Op dinsdag 5 november 2013 19:02 schreef Bassen het volgende:
[..]
Dat gaat die ook, is al verlaagt dmv andere veren. Maar moet nu coilovers maken, maar dan wil ik eerst de juiste velgen hebben.
Jawelquote:Op dinsdag 5 november 2013 20:02 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Ah, de correcte manier. Netjes. Gokje, TB member? .
Kan toch ook gewoon een los klemmetje zijn geweest? ..quote:Op dinsdag 5 november 2013 13:54 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Als je een turboslang eraf weet te rammen van een auto uit 2008 boeit het denk ik niet zoveel welke auto je rijdt, kapot gaat ie toch wel .
Jij kent de 1.6d van PSA nog niet dusquote:Op dinsdag 5 november 2013 13:54 schreef r8v2 het volgende:
Als je een turboslang eraf weet te rammen van een auto uit 2008 boeit het denk ik niet zoveel welke auto je rijdt, kapot gaat ie toch wel .
Nou ik heb mn v50 in ieder geval weer terug, turbo slang was gewoon los gekomen door slecht klemmetje.quote:Op dinsdag 5 november 2013 21:22 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Jij kent de 1.6d van PSA nog niet dus
Vooral qua kosten, neem ik aan? Het is wel een dure bak ja.quote:Op maandag 4 november 2013 16:48 schreef Broertie het volgende:
[..]
Een benzine, automaat en full options, reden voor een stapje terug is dat een S60 wel wat érg groot is voor met zijn tweetjes. Neemt niet weg dat 'ie ontzettend lekker rijdt...
Klopt, dat is gewoon altijd net niet. Hoewel ik het onderhoud van tijgerbroodje tot nu toe niet spannend vind.quote:Op woensdag 6 november 2013 07:51 schreef IrishBastard het volgende:
Daarom dus nooit zo'n gemaximaliseerd blok rijden
Nope. Moet eentje voor '80 zijn. Tenzij je het complete front + schermen vervangt.quote:Op woensdag 6 november 2013 03:32 schreef Drommelsch85 het volgende:
Wie weet of de vierkante US spec koplampen te monteren zijn in een 87' (EU) 240, al dan niet met het meteen vervangen van de grille?
[ afbeelding ]
OK. Het front snap ik, maar waarom de schermen? Andere knippers?quote:Op woensdag 6 november 2013 13:16 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Nope. Moet eentje voor '80 zijn. Tenzij je het complete front + schermen vervangt.
Ik heb hem nu een half jaar met ongeveer 15.000 km zelf mee gereden, op de auto staat natuurlijk 139.000 km.. distributie riem hoeft pas bij 260.000 volgens het boekje?! Dus dat is niet vrij standaard. Maar ik heb nog nooit een auto gehad waar ik zo vaak mee naar de garage ben geweest als deze, mijn 1.9D S40 uit 2004 deed het een stuk beter, eigenlijk nooit wat mee gehad, zelfde met mijn 440 uit 91'.quote:Op woensdag 6 november 2013 08:28 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Vooral qua kosten, neem ik aan? Het is wel een dure bak ja.
[..]
Klopt, dat is gewoon altijd net niet. Hoewel ik het onderhoud van tijgerbroodje tot nu toe niet spannend vind.
EGR-klep, roetfilter, distributieset, krukaspoelie en een turboslang. Die EGR is niet gek bij deze tellerstand, roetfilter is wel wat vroeg. Distributie hoort er gewoon bij. Krukaspoelie weet ik niet. En een turboslang is gewoon wat slordig. Niet ideaal natuurlijk, maar het is ook niet alsof het een dramabak is. Hoe lang heb je 'm al, Tijgerbrood? Of liever, hoeveel km's heb je ermee gereden?
Misschien net op het verkeerde moment gekocht?quote:Op woensdag 6 november 2013 19:33 schreef Tijgerbroodje het volgende:
[..]
Ik heb hem nu een half jaar met ongeveer 15.000 km zelf mee gereden, op de auto staat natuurlijk 139.000 km.. distributie riem hoeft pas bij 260.000 volgens het boekje?! Dus dat is niet vrij standaard. Maar ik heb nog nooit een auto gehad waar ik zo vaak mee naar de garage ben geweest als deze, mijn 1.9D S40 uit 2004 deed het een stuk beter, eigenlijk nooit wat mee gehad, zelfde met mijn 440 uit 91'.
Roetfilter is meestal op de 130/120 volgens mij, dus die is gewoon niet gedaan. Distributie riem maakte een slippend geluidje, ik vond dat irritant dus hebben ze voor mij vervangenquote:Op woensdag 6 november 2013 19:36 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Misschien net op het verkeerde moment gekocht?
Ik schrik wel van dat interval, dat wist ik helemaal niet. Roetfilter is ook iets dat meestal pas boven 200k komt. Weet je zeker dat de kmstand klopt?
Dude. Het is een (turbo)diesel. Hoge toeren heb je totaal niets aan. Ik weet zeker dat als ik die auto vanaf 2008 had gereden er nog niets vervangen had moeten worden, buiten misschien een luchtfiltertje .quote:Op woensdag 6 november 2013 19:42 schreef Tijgerbroodje het volgende:
[..]
Roetfilter is meestal op de 130/120 volgens mij, dus die is gewoon niet gedaan. Distributie riem maakte een slippend geluidje, ik vond dat irritant dus hebben ze voor mij vervangen
Ik vind alleen dat mijn auto nog wel wat stottert als ik het gas open trek op wat hogere toeren.. maar ik moet er maar mee leven denk ik. Tis niet meer zoals vroeger. En maar gewoon rustig gaan rijden.
quote:Op woensdag 6 november 2013 20:10 schreef r8v2 het volgende:
Dude. Het is een (turbo)diesel. Hoge toeren heb je totaal niets aan. Ik weet zeker dat als ik die auto vanaf 2008 had gereden er nog niets vervangen had moeten worden, buiten misschien een luchtfiltertje .
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |