Hoest gegaan?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 08:27 schreef powerflux het volgende:
Vandaag 'even' een koppakking vervangen bij een clublid. Ben benieuwd
Je S60, wat doe je?! Moet het een diesel of benzine gaan worden?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:30 schreef Broertie het volgende:
[ afbeelding ]
Met spijt in het hart op zoek naar wat anders, een S40 deze keer, denk ik.....
Een benzine, automaat en full options, reden voor een stapje terug is dat een S60 wel wat érg groot is voor met zijn tweetjes. Neemt niet weg dat 'ie ontzettend lekker rijdt...quote:Je S60, wat doe je?! Moet het een diesel of benzine gaan worden?
Dacht dat ik iets van een artikel in de werkbus had liggen daarover..zal morgen eens kijken..quote:Op maandag 4 november 2013 21:33 schreef jelfrikandel het volgende:
Jongens wie weet wat de totaal geproduceerde aantal van de 850R is? De echte 850R, dus niet de t5r. Dacht een half jaar bouwperiode maar ben de aantallen even kwijt...
Halve werd me geadviseerd door degene die de mijne in onderhoud heeft..na een paar maanden of aantal km's weer een halve..er zou teveel zooi mee kunnen komen met een hele wissel of flush waardoor het fout kan gaan.quote:Op zondag 3 november 2013 08:46 schreef powerflux het volgende:
Ging prima. Van start tot proefrit ongeveer 6 uurtjes bezig geweest. Niet gek als je weet dat al het warmdraaien, afkoelen en natrekken, kleppen stellen en rommelen met de carburateur in die tijd zit.
Gezondheid van een motor is behalve tests (compressietest stelt ook niks voor qua moeite) vooral luisteren naar geluidjes. Een behoorlijk loos antwoord, dat snap ik.
De automaat warmrijden, leeg laten lopen, uit laten druppelen en weer helemaal vullen kan al een heel verschil maken in souplesse en levensduur. Doe dus geen halve.
Ah vet! Dankjewelquote:Op maandag 4 november 2013 22:08 schreef Charged het volgende:
[..]
Dacht dat ik iets van een artikel in de werkbus had liggen daarover..zal morgen eens kijken..
Auto afgestampt? En het is een Ford Volvo, dus ja .quote:Op maandag 4 november 2013 21:27 schreef Tijgerbroodje het volgende:
Nou mijn V50 1.6D uit 2008 staat voor de zoveelste keer bij de garage.
Deze auto heb ik een half jaar geleden aangeschafd (Net iets minder dan een half jaar geleden) inclusief bovaq garantie alleen is hij ondertussen al tig keer bij de garage geweest.
Tussenstand:
KM-stand nu is 140.000.
CD-speler
EGR-Klep
Een of ander olie klepje?!
Roetfilter
Distributieriem + rollers
Krukaspoelie
En nu staat ie weer bij de garage, als ik vol gas van zn 1 naar zn 2 en dan bij 4k toeren in de 2e versnelling stopte de auto ermee.
Dan had hij zoiets van nu moet je zelf maar lopen. Dus ik ben benieuwd wat het deze keer is. Tevens ging hij steeds in de veilige modus van 3.000 toeren max. Erg vervelend, ohja en de turbo pers slang was er af geklapt, hoop geblaas onder de motor kap gelijk auto aan de kant gezet afgelopen zaterdag dus heb ik mooi op de ANWB mogen wachten. En zit m'n motor blok onder de olie door die turbo pers slang, dus dat is lekker stinken!
Agh misschien is dit het laatste euveltje.. ik hoop het.
Beetje olie aan de veer smeren? .quote:Op maandag 4 november 2013 20:47 schreef LethalNinja het volgende:
Net reed ik van Stadskanaal terug naar Groningen, op een kwartier van bestemming verwijderd merkte ik dat mijn rempedaal piepende geluidjes maakte tijdens het intrappen ervan. Hiervoor nooit gehad. Iemand een idee wat dit is? Of ik mij zorgen moet maken? Notabene vorige week maandag een grote beurt gehad.
http://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_850#850_Rquote:Op maandag 4 november 2013 21:33 schreef jelfrikandel het volgende:
Jongens wie weet wat de totaal geproduceerde aantal van de 850R is? De echte 850R, dus niet de t5r. Dacht een half jaar bouwperiode maar ben de aantallen even kwijt...
Wat houdt dat in, hoe moet dat?Wat moet ik daarvoor halen en waar?quote:
Nee, deze 1.6D is er een van PSA motoren. Dat is volgens mij Peugot en Citroen.quote:Op dinsdag 5 november 2013 00:30 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Auto afgestampt? En het is een Ford Volvo, dus ja .
Ah tussen de 5en 7duizend dus, vrij exclusief nog eigenlijkquote:Op dinsdag 5 november 2013 00:33 schreef r8v2 het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_850#850_R
Als je een turboslang eraf weet te rammen van een auto uit 2008 boeit het denk ik niet zoveel welke auto je rijdt, kapot gaat ie toch wel .quote:Op dinsdag 5 november 2013 10:24 schreef Tijgerbroodje het volgende:
[..]
Nee, deze 1.6D is er een van PSA motoren. Dat is volgens mij Peugot en Citroen.
Maar je hebt gelijkt, ik kam er achteraf pas achter dat dit een drama motorblok is.
Is het verstandig om hier mee door te blijven rijden of ben ik beter af om hem in te ruilen voor wat anders?
Niet op het rempedaal, maar de veer die eraan zit. Of misschien is het wel de plunjer die door het schutbord gaat.quote:Op dinsdag 5 november 2013 12:31 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Net wat WD4 oid op het rempedaal gespoten maar dat heeft niks geholpen helaas.
Zou je me daar concrete aanwijzingen voor willen geven? Hoe / waar is die veer? Is het schutbord gewoon datgene tussen mijn voeten en het motorcompartiment? (en ja ik ben ondertussen ook flink aan 't googl'n)quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |