Ja is ook echt om af en toe stukje mee te touren..quote:Op maandag 18 november 2013 17:47 schreef r8v2 het volgende:
Het motorblok moet in goede staat zijn en in ieder geval regulier onderhoud hebben gehad. Aangezien het design in principe een 4 cilinder is met 2 "aangeplakte" cilinders wil het nogal eens voorkomen dat ze snel heetlopen. Volvo heeft daar destijds wat minder over nagedacht.
Als je zorgt dat je maatje plek en gereedschap heeft om aan het ding te knutselen en jij geld om hem te betalen zou het dan verder wel los moeten lopen...
Grappig om te zien ja, de achterste kleppen van een B30 zijn eigenlijk altijd witter dan de rest vanwege de hitte.quote:Op maandag 18 november 2013 17:47 schreef r8v2 het volgende:
Het motorblok moet in goede staat zijn en in ieder geval regulier onderhoud hebben gehad. Aangezien het design in principe een 4 cilinder is met 2 "aangeplakte" cilinders wil het nogal eens voorkomen dat ze snel heetlopen. Volvo heeft daar destijds wat minder over nagedacht.
Als je zorgt dat je maatje plek en gereedschap heeft om aan het ding te knutselen en jij geld om hem te betalen zou het dan verder wel los moeten lopen...
Haha..kan natuurlijk Altijd een b20 in een 164 bouwen haha..quote:Op maandag 18 november 2013 19:44 schreef r8v2 het volgende:
Vrijwel alles behalve de B30 zescilinder .
Met een B30 is niets mis hoor, net zo betrouwbaar als een B20. Maar je moet wel een goede radiateur hebben: als de radiateur maar halfbakken is, moet je die accuut vervangen.quote:Op maandag 18 november 2013 19:44 schreef r8v2 het volgende:
Vrijwel alles behalve de B30 zescilinder .
Geen zichtbare lekkage sporen?quote:Op woensdag 20 november 2013 15:48 schreef LethalNinja het volgende:
kutzooi, onderweg naar huis geeft m'n 440 een alarmlichtje van de koelvloeistof. Net gekeken, reservoir is helemaal leeg. Dit terwijl hij een maand geleden nog een grote beurt heeft gehad.
Kan gewoon ergens een scheur in een slang zijn. Of een rotte slangenklem. En ook al lekt ie water bij de koppakking, heeft het nog niets met een grote beurt te maken .quote:Op woensdag 20 november 2013 15:48 schreef LethalNinja het volgende:
kutzooi, onderweg naar huis geeft m'n 440 een alarmlichtje van de koelvloeistof. Net gekeken, reservoir is helemaal leeg. Dit terwijl hij een maand geleden nog een grote beurt heeft gehad.
quote:Op woensdag 20 november 2013 20:43 schreef Charged het volgende:
[..]
Geen zichtbare lekkage sporen?
Zuur anders...
Heb zelf gelukkig de bak binnen,verkoper was zo vriendelijk om er wat klein cosmetisch spul bij te geven wat nog mankeerde aan de V.
Ik hoop dat het zoiets eenvoudigs is, ik houd mijn hart vast voor morgen. Een reparatie van 500+euro kan ik op dit moment helaas echt niet betalen.quote:Op woensdag 20 november 2013 21:04 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Kan gewoon ergens een scheur in een slang zijn. Of een rotte slangenklem. En ook al lekt ie water bij de koppakking, heeft het nog niets met een grote beurt te maken .
Was geen antwoord op onze vragen of je zelf iets hebt kunnen ontdekken.quote:Op woensdag 20 november 2013 21:45 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
[..]
Ik hoop dat het zoiets eenvoudigs is, ik houd mijn hart vast voor morgen. Een reparatie van 500+euro kan ik op dit moment helaas echt niet betalen.
euhm my bad..quote:Op woensdag 20 november 2013 21:48 schreef Charged het volgende:
[..]
Was geen antwoord op onze vragen of je zelf iets hebt kunnen ontdekken.
Geen plasjes onder je auto,aparte geurtjes,stoom onder de motorkap?
Thnx,dat is beter...quote:Op woensdag 20 november 2013 21:52 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
euhm my bad..
Ik zal het even wat concreter neerzetten allemaal!
Probleemsituatie:
- onderweg naar huis, lichtje van koelstofbrande, er kwam ook geen warme lucht meer de auto binnen.
Uitgevoerde handeling:
- koelvloeistof bijgevuld
Kenmerken verder:
- niks bijzonders geroken (alhoewel ik vaak verkouden ben)
- morgen kijk ik of er een plasje onder de motorkap is
- geen stoom onder de motorkap, geen andere vreemde dingen.
Ik heb daar niet zo opgelet, meteen toen ik het vulde merkte ik wel dat het kort borrelde (3-5 seconden) maar verder weinig andere dingen.quote:Op woensdag 20 november 2013 21:55 schreef Charged het volgende:
[..]
Thnx,dat is beter...
Na bijvullen koelvloeistof,kreeg je toen wel warme lucht?
Ventilator doet/ deed 't perfect, als de ruiten waren beslagen waren ze binnen korte tijd weer droog etc.quote:Op woensdag 20 november 2013 22:13 schreef Hyman het volgende:
Slaat je ventilator wel aan? Die van mij in mn 440 was toen kapot
Lekke slang, wat kost dat dan? Ik heb het idee dat als 't een lekke slang is de kosten nog het laagste zijn.quote:Op woensdag 20 november 2013 23:25 schreef Bart-Willem het volgende:
Klinkt als een lekke slang, of een lek reservoir.
Radiator ventilatorquote:Op donderdag 21 november 2013 10:37 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Ventilator doet/ deed 't perfect, als de ruiten waren beslagen waren ze binnen korte tijd weer droog etc.
[..]
Lekke slang, wat kost dat dan? Ik heb het idee dat als 't een lekke slang is de kosten nog het laagste zijn.
Ik heb net btw even kort de auto gestart en er brandde geen alarm lichtje mbt de koelvloeistof. Straks eens een klein ritje maken.
Volgens mij heb je ook geen koelvloeistoflampje. Wat je zag branden is wsl een waarschuwing voor de motortemperatuur, die zal dus niet meteen gaan branden als je de motor start.quote:Op donderdag 21 november 2013 10:37 schreef LethalNinja het volgende:
Ik heb net btw even kort de auto gestart en er brandde geen alarm lichtje mbt de koelvloeistof. Straks eens een klein ritje maken.
Ja wellicht is het dit dan, net ook al een stukje gereden zonder dat ik meldingen kreeg. Wel met de kachel uit. Goed mogelijk dus als ik mijn kachel aan zet dat ik weer koelvloeistof verlies? Hmmquote:
Als je de kachel goed laat blazen, krijg je dan een waas op je ramen? Je kan het ook wel goed ruiken.quote:Op donderdag 21 november 2013 16:43 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Ja wellicht is het dit dan, net ook al een stukje gereden zonder dat ik meldingen kreeg. Wel met de kachel uit. Goed mogelijk dus als ik mijn kachel aan zet dat ik weer koelvloeistof verlies? Hmm
Hmm nu ik er aan denk, ik heb wel vaak als de radiator aan was ineens dingen geroken. Ik dacht dan altijd van "dat zijn de gassen van de auto voor mij"maar wellicht was het toch wat anders. Wat zou dan moeten opvallen? En zijn die geuren dan dus kenmerkend voor een slang met een lek tussen de vloeistof en de radiator?quote:Op vrijdag 22 november 2013 22:47 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Als je de kachel goed laat blazen, krijg je dan een waas op je ramen? Je kan het ook wel goed ruiken.
Kachel aan --> meer geur, dan is het vrijwel zeker een lekke kachelradiateur. En dan verwacht ik eigenlijk ook wel een waasje op je ramen. Dat is dus geen condens maar die koeltroep die uit je ventilatierooster geblazen wordt.quote:Op vrijdag 22 november 2013 22:48 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Hmm nu ik er aan denk, ik heb wel vaak als de radiator aan was ineens dingen geroken. Ik dacht dan altijd van "dat zijn de gassen van de auto voor mij"maar wellicht was het toch wat anders. Wat zou dan moeten opvallen? En zijn die geuren dan dus kenmerkend voor een slang met een lek tussen de vloeistof en de radiator?
Ramen zijn wel schoon hoor (binnenkant).. Ik hoef bij mijn volvo eigenlijk nooit met de zeem langs de binnenkant van de ramen om ze schoon te maken. De geur is alleen af en toe kort.. Hopelijk hoef ik niet de kachelradiateur te vervangen das sowieso prijzigquote:Op vrijdag 22 november 2013 22:57 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Kachel aan --> meer geur, dan is het vrijwel zeker een lekke kachelradiateur. En dan verwacht ik eigenlijk ook wel een waasje op je ramen. Dat is dus geen condens maar die koeltroep die uit je ventilatierooster geblazen wordt.
¤ 1300-,quote:Op vrijdag 22 november 2013 19:51 schreef Sjoegerd het volgende:
Hele brutale vraag, maar wat heb je er voor betaald?
thnx LPG gaat er trouwens wel uit. Hij loopt niet slecht op LPG, maar heeft iets meer vermorgen op benzine. Die 120 euro per jaar kan ik dus nog wel mee leven.quote:Op vrijdag 22 november 2013 20:13 schreef Bart-Willem het volgende:
ivm nieuwe oldtimerregeling of ga j
Zal ik doen als de gastank er ook uit is.quote:
Roest is de grootste vijand, de techniek is simpel en prima zelf te onderhouden.quote:Op maandag 25 november 2013 02:54 schreef Drommelsch85 het volgende:
[..]
Zal ik doen als de gastank er ook uit is.
- Nee. Tenzij je een mogelijkheid hebt om de framerails om te bouwenquote:Op maandag 25 november 2013 02:51 schreef Drommelsch85 het volgende:
Verder:
- Wie weet of een set achterbank / voorstoelen uit een 740/940 ook in een 240 past?
- Ik wil beter geluid in de wagen, waar hebben jullie 240-eigenaars de speakers geplaatst? Heb er alleen 2 voor in de deuren, dan zou ik de achterste 2 in de hoedenplank moeten doen omdat er in de achterdeuren geen speakerruimte is?
Die framerails moet wel lukken, ik vroeg me alleen af of een (sedan) achterbank van een 7xx of 9xx niet compleet afwijkend is. Behalve de stoelen wil ik de deurpanelen sowieso vervangen door zwart en het scheepsstuur eruit.quote:Op maandag 25 november 2013 03:05 schreef r8v2 het volgende:
[..]
- Nee. Tenzij je een mogelijkheid hebt om de framerails om te bouwen
- Ik heb bij mijn 240 de speakers in de voordeuren vervangen voor wat betere kwaliteit en de andere twee zitten inderdaad in de hoedenplank gezaagd. Maar dat was al door de vorige eigenaar gedaan.
Tip: www.lpguitbouwen.nl, da's de allergoedkoopste LPG-uitbouwer. Wel daarna zelf nog naar de RDW rijden om de boel om te laten keuren (kan helaas niet anders: LPG aanmelden mogen autobedrijven wel, maar afmelden kennelijk niet i.v.m. fraude).quote:Op maandag 25 november 2013 02:51 schreef Drommelsch85 het volgende:
[..]
¤ 1300-,
[..]
thnx LPG gaat er trouwens wel uit. Hij loopt niet slecht op LPG, maar heeft iets meer vermorgen op benzine. Die 120 euro per jaar kan ik dus nog wel mee leven.
Verder:
- Wie weet of een set achterbank / voorstoelen uit een 740/940 ook in een 240 past?
- Ik wil beter geluid in de wagen, waar hebben jullie 240-eigenaars de speakers geplaatst? Heb er alleen 2 voor in de deuren, dan zou ik de achterste 2 in de hoedenplank moeten doen omdat er in de achterdeuren geen speakerruimte is?
Samen shippen?quote:Op maandag 25 november 2013 17:01 schreef Drommelsch85 het volgende:
[ afbeelding ]
http://jalopnik.com/buy-t(...)-goes-awa-1471091653
Nou speciaal voor jou dan:quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:35 schreef r8v2 het volgende:
Toffe foto, maar je had natuurlijk aan weerskanten van de gebakjes moeten staan . Zo zie die mooie neusjes niet .
Ik ga erover denken Ik ben 1.82, normaal postuur, zou ik met een M dan goed af zijn? Een USA shirt maat L wat bij mij valt als slaaphemd is ook weer zoiets.quote:Op maandag 25 november 2013 19:27 schreef r8v2 het volgende:
Als een M hier heb ik zo het idee. Ik ben met 2m wel groot maar niet extreem, en toch pak ik de 3XL. Heter wassen gaat altijd, groter maken nooit .
Ik zou als ik jou was voor de L gaan .quote:Op woensdag 27 november 2013 01:42 schreef Drommelsch85 het volgende:
[..]
Ik ga erover denken Ik ben 1.82, normaal postuur, zou ik met een M dan goed af zijn? Een USA shirt maat L wat bij mij valt als slaaphemd is ook weer zoiets.
Grin,voor voorlopig heeft ze mijn werkmonstertje mee,Charade in het wit met een muppet animal sticker op de motorkap.quote:Op woensdag 27 november 2013 19:43 schreef IrishBastard het volgende:
Tof, gaat vast helemaal goed komen Kan ik tenminste weer zien of er gewerkt wordt langs de A50
Nouja, dit is het moment om hem te vervangen. kost een tientje ofzo omdat de motor er toch uit moet.. Als de motor of bak er achteraf nog een keer uit moet om bij die kering te kunnen wordt het past duur.quote:Op woensdag 27 november 2013 19:17 schreef Charged het volgende:
Afgelopen maandag de V afgeleverd in Apeldoorn ter reparatie..Ik ben heel benieuwd.
2 mannen van het 850 forum beginnen er vanavond aan,beide topmonteurs wat betreft 850/70 classic.
De 850 T5 Estate van de eigenaar van de garage is echt een beauty,verdomme zeg!
Motor eruit vanaaf,morgen de "nieuwe" bak spoelen,hoop dat de krukaskeerring nog goed is.
Klopt,maak me er ook niet zo druk over...het zaakje ligt toch al los.quote:Op woensdag 27 november 2013 20:04 schreef powerflux het volgende:
[..]
Nouja, dit is het moment om hem te vervangen. kost een tientje ofzo omdat de motor er toch uit moet.. Als de motor of bak er achteraf nog een keer uit moet om bij die kering te kunnen wordt het past duur.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |